smurfinmark schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:50:
[...]
Ik snap je punt, maar pech is geen factor over een groot aantal potjes.Dat moet je echt lostlaten, daar schiet je niks mee op.
Speel je normaliter net zo geconcentreerd als wanneer er iemand meekijkt?
Of is het af en toe toch wat minder, misschien door irritatie?
Ik zou begrijpen wanneer je rond rank 5 vast zou lopen, maar rank 15 is wel erg laag.
Heb je hetzelfde probleem later in de maand, wanneer de sterkere spelers niet meer op de lage ranks hangen?
Mijn persoonlijke ervaring is dat je met redelijk spel, en een redelijke deckkeuze + tijd vrij gemakkelijk en consistent op rank 5 kan komen. Ik heb vrienden dit spel geleerd, en met gelimiteerde collecties decks gebouwd, en die stranden doorgaans zo rond rank 12-14.
Het enige deck waar ik de laatste tijd ''geluk'' mee heb gehad is Jade Shaman. Deck wat ik ook meteen helemaal niet leuk vind. Ik ben juist een denker en wil winnen met leuke control decks.
Ik speel als ik bekeken wordt gewoon net zo ontspannen als anders. Dat gezegd hebbende, zowel bij observatie potjes als normale potjes..als ik er echt 6-7 op rij verlies door slechte card draw/tegenstander met alle juiste antwoorden klaar in de hand, etc, dan ga ik ook meer fouten ja, door frustratie.
Uiteindelijk is het een kwestie van: je gelooft het pas als je het ziet. Ik ben getrouwd en m'n partner dringt wel door tot de hoge regionen. We spelen eigenlijk altijd naast elkaar, dus hij kijkt 99% van de potjes mee. Het is echt gewoon pech. Skill heb ik echt wel. Ik weet ook wel dat ik als warrior zijnde een Brawl nodig ga hebben op turn 5 (tegen aggro). Als ik die kaart zou hebben op turn 5 dan weet ik prima dat ik die dan moet spelen (want ja, aggro). Maar? Ik krijg Brawl niet. Waardoor ik verlies. En het is niet alsof ik dan andere removal in mijn hand heb die ik nodig heb (Bash, etc). Dus dan heb ik de skill om te weten welke card(s) ik nodig heb, maar de pech dat ik ze niet uit mijn mulligan krijg en ook niet top-deck voor beurt 5.
In dat voorbeeld doe ik uiteraard mijn best om het zo lang mogelijk vol te houden en om mijn kaarten optimaal te gebruiken. Maar als je de pech hebt eigenlijk enkel endgame cards te trekken (denk aan oaJusticer, Ragnaros in je starthand), dan heeft dat niks meer met skill te maken. En ja, dat gebeurd bij mij vrij vaak. Ik ben ook echt jaloers op mijn tegenstanders die zonder moeite de eerste drie turns eigenlijk hun beste kaarten voor die beurten in de hand hebben. Ik voorspel wat ze spelen per turn tegen mijn man, en ja hoor, in 75% (give or take) heb ik dan ook gewoon gelijk. Als ik met diezelfde decks speel weet ik welke cards ik nodig heb. Maar? Ik krijg ze niet, of niet in de juiste volgorde, waardoor mijn tegenstander meteen meer tempo te pakken heeft.
Ander voorbeeld is the case of the Ragnaros. Hij speelt Ragnaros. Ik heb geen andere removal, dus speel die van mij, hopende dat hij zijn Rag raakt. Maar nee, hij gaat face. Zijn ragnaros? Natuurlijk maait hij mijn rag wel moeiteloos neer. Het is in de afgelopen week vier keer op die manier gegaan (beide een ragnaros) en alle vier de keren ging het precies zoals ik beschreef. Dat heet pech, niks meer, niks minder.
Dus ja, ''pech'' kan een excuus zijn voor velen, maar ik weet oprecht niet hoe ik het voor elkaar krijg om wat meer geluk te krijgen met card draw. Bedoel het niet negatief of zo, maar ik vraag me gewoon af hoe ik dat voor elkaar krijg. Er wordt zo makkelijk gezegd altijd dat het dan echt komt door je skill. Maar wat heeft card-draw te maken met skill als je wel weet welke cards je nodig hebt, maar je bijna nooit de juiste kaarten wel trekt. Natuurlijk zijn er ook potjes (zeldzaam) waarbij ik de optimale hand heb. Dan win ik ook gewoon, want ja, meer tempo. Of de tegenstander top-deckt in die potjes net de pyroblast die hij nodig heeft, terwijl hij net zo goed een random andere card had kunnen topdecken. Maar uiteraard degene die hij op dat moment nodig heeft.
Sorry voor de rant, ben altijd een zeer positief persoon, maar bij dit spel wordt dat steeds moeilijker, helemaal omdat ik weet dat ik wel gewoon de skill heb.
[
Voor 5% gewijzigd door
Alwayshappyz op 14-03-2017 14:46
]