Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
In korte afgebroken periodes ja
Nog bedankt voor de tip om mijn twee golden STB's te dusten, ga ik vaker doen
[ Voor 14% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 02-03-2017 07:43 ]
jade druidPCBaas schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:40:
M'n nieuwe pareltje:![]()
[afbeelding]
EDIT:
v2
[afbeelding]
Atlas#22744
Verwijderd
De matchups zijn vaak zo verkeerd dat ik er geen antwoord is.
En als er dan eens een mogelijkheid is, dan is de carddraw zo fout dat ik er weer niet aan te pas kom.
Speel ik met een andere class tegen een jade druid, dan word ik hopeloos ingemaakt...
I don't feel the love for it...
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Heb niet zoveel tegen het deck eigenlijk. Speel zelf veel Renolock dus het is sterk tegen mij, maar het speelt leuker dan tegen smorc decks.
Ik vind het vooral vervelend dat ze eeuwig jade kaarten kunnen plaatsen. De shaman versie van jades vind ik dan fijner; daar kan ik in theorie van winnen (wel soms een 9/9 jade).
Ik ben er na de patch van 2 dagen geleden direct mee gaan spelen. Ik heb er 20-8 mee gehaald van rang 3 tot rang 1.4.Jimster21 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:50:
Ik weet ook niet hoe je met die Jade Druid decks zo consistent kan goed spelen. Heb er nu al enkele geprobeerd.
De matchups zijn vaak zo verkeerd dat ik er geen antwoord is.
En als er dan eens een mogelijkheid is, dan is de carddraw zo fout dat ik er weer niet aan te pas kom.
Speel ik met een andere class tegen een jade druid, dan word ik hopeloos ingemaakt...
I don't feel the love for it...
Consistent spelen van Jade Druid is niet heel moeilijk maar je moet wel veel ervaring met het deck hebben. Je muligan is enorm belangrijk. Wat houd je wel in je hand en waar ben je naar op zoek bij welke class? Als je dat eenmaal goed door hebt dan zijn de matchups een stuk makkelijker.
Dit seizoen ga ik weer zoveel mogelijk Jade Druid spelen om te kijken hoe ver ik met het deck kan komen nu de piraatjes minder consistent zijn.
Hier een link naar het deck dat ik speel.
http://www.hearthpwn.com/...1;49708:2;49714:2;49718:2;
Welk deck verlies je het meest van?Astie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:15:
[...]
Ik ben er na de patch van 2 dagen geleden direct mee gaan spelen. Ik heb er 20-8 mee gehaald van rang 3 tot rang 1.4.
Consistent spelen van Jade Druid is niet heel moeilijk maar je moet wel veel ervaring met het deck hebben. Je muligan is enorm belangrijk. Wat houd je wel in je hand en waar ben je naar op zoek bij welke class? Als je dat eenmaal goed door hebt dan zijn de matchups een stuk makkelijker.
Dit seizoen ga ik weer zoveel mogelijk Jade Druid spelen om te kijken hoe ver ik met het deck kan komen nu de piraatjes minder consistent zijn.
Hier een link naar het deck dat ik speel.
http://www.hearthpwn.com/...1;49708:2;49714:2;49718:2;
Atlas#22744
Ik gok op pirate warriors en miracle rogue.
Jade shamen is ook wat tricky.
edit:
2x Auctioneer, is dat niet te traag en over kill? Kan je ook aanraden 1x Mulch mee te nemen. Misschien zijn er minder 4 mana 7/7's nu maar het is toch een goede counter tegen Antonidas/T4 giant/T3 8/8 van Cleef/Dragon warriors/ancient in mirror etc...
[ Voor 35% gewijzigd door Mofkees op 02-03-2017 12:20 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Pirate Warriors niet meer. Voorheen wel. Miracle Roque verlies je van Conceal. En Renolock is op hoger niveau een 50/50 omdat ze precies wisten hoe je Jade Druid moet aanpakken.Mofkees schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Ik gok op pirate warriors en miracle rogue.
Jade shamen is ook wat tricky.
edit:
2x Auctioneer, is dat niet te traag en over kill? Kan je ook aanraden 1x Mulch mee te nemen. Misschien zijn er minder 4 mana 7/7's nu maar het is toch een goede counter tegen Antonidas/T4 giant/T3 8/8 van Cleef/Dragon warriors/ancient in mirror etc...
2x Auctioneer inderdaad. Die vraag krijg ik vaker maar het antwoord is heel simpel. Als je er maar één hebt moet je echt je geniale beurt plannen. Heb je er 2 kun je hem al veel eerder gebruiken en een hoop drawen. Dan hoeft Auctioneer niet enorm effectief te zijn. Het is toch een soft taunt.
Mulch heb ik nog niet gemist. Al wel vaak over nagedacht. Ook vaak in gedacht dat een 2e Auctioneer ingeruild wordt voor een Mulch......dus als ik denk een Mulch nodig te hebben/effectief kan gebruiken heb ik dan een Auctioneer in handen?
Hoe kan je 50/50 tegen renolocks spelen?Astie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:31:
[...]
Pirate Warriors niet meer. Voorheen wel. Miracle Roque verlies je van Conceal. En Renolock is op hoger niveau een 50/50 omdat ze precies wisten hoe je Jade Druid moet aanpakken.
2x Auctioneer inderdaad. Die vraag krijg ik vaker maar het antwoord is heel simpel. Als je er maar één hebt moet je echt je geniale beurt plannen. Heb je er 2 kun je hem al veel eerder gebruiken en een hoop drawen. Dan hoeft Auctioneer niet enorm effectief te zijn. Het is toch een soft taunt.
Mulch heb ik nog niet gemist. Al wel vaak over nagedacht. Ook vaak in gedacht dat een 2e Auctioneer ingeruild wordt voor een Mulch......dus als ik denk een Mulch nodig te hebben/effectief kan gebruiken heb ik dan een Auctioneer in handen?
Door de STB nerf is warrior een mindere probleem inderdaad omdat je hem kan "ping'en". Warrior blijft te snel meestal. Tegen rogues wat doe je dan met een grote questing of van Cleef?
Als je 2x auctioneer speelt, kan je misschien beter zoals PCBaas meer goedkope spells spelen ( 0/1 mana) ipv AoW? zag je living roots niet.
edit: ik speel zelf -1 auctioneer, -1 wild growth, -1 faral rage, -2 roots, +1 mulch, +1 thanos, +2 x raven idol, +1 Ooze.
[ Voor 6% gewijzigd door Mofkees op 02-03-2017 12:48 ]
Rank 19 > Rank 16
Play 50 Paladin cards quest
Rank 16 > Rank 18
Terug bij af dus. Jade Shaman doet het weer lekker.
Ik speel zelf met Bloodlust en Brann. Spirit Claws en Pirates zijn er uit. Ook nog maar 1 copy van Jhin Waterspeaker want ik heb minder healing nodig.
50/50 tegen Renolocks is simpel te verklaren. Ze wisten precies hoe ze me moesten bestrijden. Vol tempo.Mofkees schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:41:
[...]
Hoe kan je 50/50 tegen renolocks spelen?heb hier 58-26 vorige maand.
Door de STB nerf is warrior een mindere probleem inderdaad omdat je hem kan "ping'en". Warrior blijft te snel meestal. Tegen rogues wat doe je dan met een grote questing of van Cleef?
Als je 2x auctioneer speelt, kan je misschien beter zoals PCBaas meer goedkope spells spelen ( 0/1 mana) ipv AoW? zag je living roots niet.
edit: ik speel zelf -1 auctioneer, -1 wild growth, -1 faral rage, -2 roots, +1 mulch, +1 thanos, +2 x raven idol, +1 Ooze.
Heb je zelf de ideale ramp dan win je makkelijk maar ook dat valt weleens tegen.
Tegen Roques zonder een goede conceal heb ik geen problemen. Alleen conceal blijft het grootste probleem. En elk deck heeft zijn mindere matchups. Ik accepteer dat dat Roque is en ga er daarom ook niet tegen techen.
Ik speel 2 roots want die zijn ideaal voor urly removal en voor removal bereik. Waarom speel jij geen roots maar wel Thalnos? Je hebt maar 4 spells om te buffen in jouw versie. Als je er nu roots bij had gespeeld had ik het begrepen. Heb namelijk zelf ook getwijfeld over Thalnos.
Ik speel met opzet 2 faral rages. Al zo vaak de matchup met aggro's voor mij gewonnen. Als ze weer eens aan het topdecken zijn en jij pakt 8 extra health is het al snel afgelopen.
Dit was precies de bedoeling van Blizzard. Shaman meer naar midrange pushen zodat de winrate overall omlaag gaat. Ook het aantal spelers dat Shaman speelt zal hierdoor omlaag gaan omdat de echte aggro spelers een ander deck kiezen wat weer winder consistent is t.o.v. Aggro Shaman.Xanthian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:02:
Play 50 Shaman cards quest
Rank 19 > Rank 16
Play 50 Paladin cards quest
Rank 16 > Rank 18
Terug bij af dus. Jade Shaman doet het weer lekker.
Ik speel zelf met Bloodlust en Brann. Spirit Claws en Pirates zijn er uit. Ook nog maar 1 copy van Jhin Waterspeaker want ik heb minder healing nodig.
[ Voor 18% gewijzigd door Astie op 02-03-2017 13:19 ]
Thanos is toch wel lekker om met weinige mana Shamen bord weg te swipen of een frothing weg te wrath'en.
als je roots erin gaat doen is Thalnos zeker een goede keuze. Ik wil hem er zelf eigenlijk ook wel in hebben.Mofkees schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:33:
Zat net inderdaad te kijken want ik heb vooral problemen met warriors. Misschien ga ik 2x roots nemen ipv 2x raven. Feral is ook goed vooral in warrior match-ups, kan echter niet Ooze eruit laten? Raven geeft meer value bij control, misschien daardoor de hogere win rate tegen locks maar waarschijnlijk slechtere matc-ups tegen warriors.
Thanos is toch wel lekker om met weinige mana Shamen bord weg te swipen of een frothing weg te wrath'en.
Ik mis Ooze niet omdat de aggro decks die bedreigende weapons spelen juist ook veel van die weapons spelen en weer een andere equipen. Ook win je de matches tegen aggro niet met urly board presence. Rampen en goedkoop removen is veel belangrijker.
Bij de decks die meer midrange en control zijn die weapons spelen wil ik ze niet removen. Die mogen ze best gebruiken om mijn 1 of 3 mana jades op te ruimen. Gooi gewoon weer een nieuwe neer.
[ Voor 5% gewijzigd door Astie op 02-03-2017 13:52 ]
[ Voor 0% gewijzigd door 1lau op 02-03-2017 15:13 . Reden: spelfaut ]
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
- Flamestrike and Abyssal Enforcer have the expected -50% offering rate
- Spells have a huge ~+75% offering bonus
Met andere woorden: toch meer flamestrikes per saldo dus. Ben benieuwd om te horen wat het gemiddelde per deck is (zat ver onder de 1/draft) en hoeveel blizzards/holy novas/shadowflames ed je nu per draft krijgt.
(nou nog tijd om arena te spelen
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
De waarde van AOE is wel afgenomen in arena omdat je minder op je minions leunt.Tektoon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:13:
Heartharena heeft net z'n eerste batch arena statistieken gepost:
- Flamestrike and Abyssal Enforcer have the expected -50% offering rate
- Spells have a huge ~+75% offering bonus
Met andere woorden: toch meer flamestrikes per saldo dus. Ben benieuwd om te horen wat het gemiddelde per deck is (zat ver onder de 1/draft) en hoeveel blizzards/holy novas/shadowflames ed je nu per draft krijgt.
(nou nog tijd om arena te spelen)
Ik ben heel benieuwd maar ik heb helaas nog geen pot kunnen spelen.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Laat ff weten hoe het afloopt en wat jouw gevoel is bij de removal tov Wild Arena.Xanthian schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:10:
Warlock gekozen voor Arena, ik heb nu een deck vol met removal waaronder. Abyssal Enforcer, 2x Blast Crystal Potion, Syphon Soul, Shadowflame, Fist of Jarraxus, Twisting Nether en Soulfire. Ben benieuwd hoe dit gaat.
Op dit moment 2-1 met warlock.Astie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:16:
[...]
Laat ff weten hoe het afloopt en wat jouw gevoel is bij de removal tov Wild Arena.
Ik heb eerlijk gezegd weinig ervaring met Wild Arena, ik speel het niet zoveel.
Removal voelt goed, vooral single-target removal zoals Soulfire, Soul Syphon en Blast Crystal potion omdat er minder minions maar vaak wel sterke minions op het boord staan.
Dit zorgt er wel voor dat het boord vaak leeg is en dat de potjes wat langer duren. Twee keer bijna tot fatigue gekomen. Ik heb helaas geen legendaries, dat is wel jammer.
Wel merk is dat Paladin warlock en Mage bijna alles na 5 wins is dus ga er vanuit dat dit nu de beste classes zijn.
(maar ik wacht eerst nog even tot die wild-losers wegzijn die decks hebben opgespaard om nu hun slag te slaan)
PS: Ik heb een... 'Blubber Baron'. Wtf? Ik moest 'm googlen, nog nooit van gehoord.
Nu was het wel een goed mage deck (67 heartharena score) en ik had zeker geen pech, maar toch opvallend.
Verwijderd
Ik weet overigens dat het een free to play game is maar geld investeren hierin lijkt me wel heel slecht.
Als ik het goed had kost een pack ongeveer 1,30 - 1,50 waar je een hele kleine kans hebt om een legendary kaart te trekken die je dust voor 400..
400 dust is helemaal niks, had voor de grap even 25 packs gespaard door quests te doen en heb in de 25 packs 1 epic gekregen, moet me niet voorstellen hoe boos ik zou worden als ik 50 packs zou halen en 1 legendary daaruit zou krijgen.
Daarnaast de 3 wins 10 gold is absurd weinig imo en er is helemaal geen variatie meer, of je ziet pirate warrior, roque of jade shaman/druid en allemaal met dezelfde decks die zijn gekopieerd via een site.
Je bent niet de enige, maar ik vind het nog lang niet saai. En daarom speel ik het zeker 10 uur per week, misschien wel meer, ik houd dat niet bij. En daarom is geld investeren helemaal niet slecht. Als je zo veel tijd kwijt bent aan een hobby, mag het wat kosten. Hardlopen kost me meer, om maar wat te noemen. En met hardlopen krijg je niet eens dust.Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:36:
Ben ik de enige hier die hearthstone saai begint te vinden?
Ik weet overigens dat het een free to play game is maar geld investeren hierin lijkt me wel heel slecht.
Als ik het goed had kost een pack ongeveer 1,30 - 1,50 waar je een hele kleine kans hebt om een legendary kaart te trekken die je dust voor 400..
400 dust is helemaal niks, had voor de grap even 25 packs gespaard door quests te doen en heb in de 25 packs 1 epic gekregen, moet me niet voorstellen hoe boos ik zou worden als ik 50 packs zou halen en 1 legendary daaruit zou krijgen.
Daarnaast de 3 wins 10 gold is absurd weinig imo en er is helemaal geen variatie meer, of je ziet pirate warrior, roque of jade shaman/druid en allemaal met dezelfde decks die zijn gekopieerd via een site.
Battletag: Iigy#2192
Verwijderd
Geld hierin investeren lijkt me nutteloos. Er is een hele grote kans dat je voor een pack van 1,40 euro een rare krijgt wat je niet eens nodig hebt en dust voor 25 dust. Moet je nagaan als je 50 packs zult kopen en 80% rare's eruit zult krijgen. De welcome pack vond ik wel een goeie deal, jammer dat ze het niet meer doen.
Mijn frustratie is heel hoog na openen van 30 packs en enigste wat ik eruit kreeg een epic hunter weapon card was ;/
Qua gameplay wordt het ook eentonig, je weet precies wat je tegenstander speelt als hij/zij de eerste kaart heeft gespeeld.
Ik koop dat ook nooit losse pakjes, da's inderdaad niet veel bang for your buck. Koop altijd de aanbieding bij een nieuwe expansion en de adventures kocht ik ook altijd. Is dus iets 110€ per jaar. En dan heb je genoeg om alle belangrijkste kaarten te hebben en/of die bij te craften. In de tussentijd ook je gold sparen en dan koop je van je gold ook nog eens iets van 50 pakjes bij elke nieuwe expansion.Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:01:
Hardlopen krijg je wat voor terug, je bouwt op lange termijn een conditie op en verbrand calorien ermee.
Geld hierin investeren lijkt me nutteloos. Er is een hele grote kans dat je voor een pack van 1,40 euro een rare krijgt wat je niet eens nodig hebt en dust voor 25 dust. Moet je nagaan als je 50 packs zult kopen en 80% rare's eruit zult krijgen. De welcome pack vond ik wel een goeie deal, jammer dat ze het niet meer doen.
Mijn frustratie is heel hoog na openen van 30 packs en enigste wat ik eruit kreeg een epic hunter weapon card was ;/
Qua gameplay wordt het ook eentonig, je weet precies wat je tegenstander speelt als hij/zij de eerste kaart heeft gespeeld.
En nee, je krijgt daar geen goede gezondheid voor terug, geen geld ook, maar wel honderden uren speelplezier. Vind ik een prima deal.
Ik denk dat jij gewoon het spelletje niet leuk genoeg vindt, en dat is niet erg, maar er zijn maar zat mensen die het spel wel leuk genoeg vinden om ervoor te betalen. Er is daarnaast nog een hele grote grote groep mensen die het spel net als jij niet waard vinden om te betalen en die kunnen absoluut f2p goed meekomen. Je moet dan alleen niet de toptier-decks van alle classes willen spelen.
Daarnaast: als je nu 30 pakjes hebt opengemaakt zonder legendary, krijg je die binnen 10 pakjes gegarandeerd. En dan nog: staar je niet blind op de legendaries, die zijn niet het allerbelangerijkst in een deck.
Ik denk gewoon dat je heel veel pech hebt gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:36:
Ben ik de enige hier die hearthstone saai begint te vinden?
Zo had ik na 95 pakjes maar 3 legendary's en het zelfde gevoel om vervolgens de volgende 10 pakjes 4 legendary's te krijgen en alsnog dus beter dan gemiddeld 1 legendary en 5 epic per 20 pakjes.
Wel vind ik ondanks de nerfs de meta nog steeds saai.
Dno of het pech is maar ik merk dat ik de eerste jaren wel een legendary te pakken had na de x aantal packs, nu laatste jaar lijkt het erop alsof ik 2x zoveel moet openen voor 1 legendary..beuker19 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Ik denk gewoon dat je heel veel pech hebt gehad.
Zo had ik na 95 pakjes maar 3 legendary's en het zelfde gevoel om vervolgens de volgende 10 pakjes 4 legendary's te krijgen en alsnog dus beter dan gemiddeld 1 legendary en 5 epic per 20 pakjes.
Wel vind ik ondanks de nerfs de meta nog steeds saai.
Kwam er ook een aantal tegen op de ladder die echt geënd waren op aggro. Niet moeilijk te verslaan, iets langzamer dan Pirate Warrior maar wel consistenter.xelfer schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:10:
Volgens mij gaat Zoo weer een absoluut tier 1 deck worden nu de andere vomit decks hier en daar wat generfed zijn.
Ik weet niet hoor, misschien. Weet wel dat ik veel win met Jade Druid momenteel. Al heb ik nog geen Zoo gezien, ik vermoed inderdaad dat zoo Jade Druid zal verslaan.xelfer schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:10:
Volgens mij gaat Zoo weer een absoluut tier 1 deck worden nu de andere vomit decks hier en daar wat generfed zijn.
Ik ben om eerlijk te zijn eigenlijk ook echt toe aan de rotatie want een meta met alleen Pirate Jade Reno en Drakonid OP ben ik eigenlijk wel meer als zat.
Elke x als ik weer een nieuw dek wil maken loop ik tegen hetzelfde probleem aan want
A.)Druid = Eigenlijk alleen Jade voor de rest net niet goed genoeg
B.)Rogue= Miracle/Aggo maar komt er eigenlijk op neer om je tegenstander voor t10 af te maken met grote hoeveelheden burst (Leeroy+Coldblood) in beide decks)
C.)Hunter=
D.)Mage=Tempo en Reno waar Reno een auto loss is tegen Jade Druid en Tempo mij te veel RNG is en eigenlijk valles ze met de nerf van Aggro Shaman een beetje buiten de boot.
E.)Warlock=Eigenlijk alleen Reno want zoo verliest van alles behalve Jade Druid.
F.)Paladin=Anifin en niet goed genoeg.
G.)Warrior=Het meeste triest van allemaal van een class waar je 6 maand geleden respect voorhad en zeker een golden is het nu de grootste plaag in Hearthstone en de Dragon variant is al niet veel beter.
H.)Priest =Eigenlijk alleen goed door Dr.5 en dan heb ik nog mijn vraagtekens bij deze class en kom op Priest enigste goede decks is proberen bet overstatted minions zo goed mogelijk on curve te spelen en heel veel value te halen met Dr. 5 en die andere discover minion.
I.)Shaman de beste class uit de game en als je alleen al kijkt wel goede kaarten er niet eens gespeeld worden begint mijn hart een klein beetje te huilen tevens kan de class eigenlijk alles.
Dat zijn 8 a 9 decks die nu de meta al veel te lang domineren en weinig tot geen ruimte overlaten om eigenlijk iets anders te spelen behalve als je voor de fun iets wil spelen.
Het erge is dat ook in Wild de standaard decks zo goed zijn dat je ze daar zeker 70 a 80 % tegen komt met hier en daar een Sludge Belcher of Mad Scienist maar dat is het.
Waar zijn de tijden dat wanneer je een Mage tegen kwam je niet wist welke kaarten in je hand te houden want het kon Tempo Freeze Mech of Control zijn.
En dat was bij meerde classes(Paladin, Warlock, Warrior en Priest) zo en er waren zelfs Spelers die ondanks de meme tier Shaman naar Legend brachten iets wat je met Hunter nu niet lukt.
Deck staat op reddit/competitive. Heel erg leuk om te spelen en doet het bij mij nu eventjes beter dan mid-shaman. (Heb alleen geen jiesjars)
[ Voor 12% gewijzigd door mosselmossel op 05-03-2017 09:57 ]
Het zou wel cool zijn als er een speciale -1 cost minion zou verschijnen (net als dat worthless imps speciaal voor de no-more-imps edge case gemaakt zijn).
{signature}
Aggro is geen probleem maar heb nog geen Jade gezien.
Yshaarjs, Rage of the Openinghand.Tektoon schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:31:
Heb er nu zelf een Goya Pally van gemaakt. Holy Wrath is te gek. Ik overweeg serieus om er Y'shaarjs voor te gaan
Die kaart heb ik meer dan welke kaart dan ook in mijn beginhand.
Is dat niet diezelfde Goya waar hier vrijwel iedereen het bij release van de set van riep dat ze compleet nutteloos en onspeelbaar was omdat een Brewmaster zoveel beter is?Tektoon schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:30:
Goya meta incoming!
Die kaart blijft ook nogal matig in mijn ogen. Maar gimmick kaarten zijn wel de leukste kaarten.Zarhrezz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:17:
[...]
Is dat niet diezelfde Goya waar hier vrijwel iedereen het bij release van de set van riep dat ze compleet nutteloos en onspeelbaar was omdat een Brewmaster zoveel beter is?
Ik denk dat Shaman iets beter is met al die boardclears maar ik heb geen Elemental Destructions en aangezien die er uit gaan, ga ik ze voor dit ene deck niet meer craften. Ik heb op EU ook geen White Eyes.
Met Pally werkt de Goya truc ook prima want je heb altijd een dude die je kan wisselen. Daarbij: turn 6 Goya + Lightlord/Tirion en je bent klaar.
In het slechtste geval is het leuk voor een Pally quest maar als ik rank 10 kan benaderen met dit deck dan craft ik die 10/10.
Heb het net uitgeprobeerd in Casual...wow, speelt wel lekker hoorTektoon schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:29:
An1mA vond dat 'ie wel potentie had. Daar sloot ik me toen bij aan. Je kan het een gimmick kaart noemen maar er zijn dus al mensen legend mee geworden deze maand.
Ik denk dat Shaman iets beter is met al die boardclears maar ik heb geen Elemental Destructions en aangezien die er uit gaan, ga ik ze voor dit ene deck niet meer craften. Ik heb op EU ook geen White Eyes.
Met Pally werkt de Goya truc ook prima want je heb altijd een dude die je kan wisselen. Daarbij: turn 6 Goya + Lightlord/Tirion en je bent klaar.
In het slechtste geval is het leuk voor een Pally quest maar als ik rank 10 kan benaderen met dit deck dan craft ik die 10/10.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Maar goed, ieder deck waarmee je een positieve winrate mee kan halen is genoeg om Legend mee te grinden
Dragon Priest en Jade Shaman zijn mijn enige Ranked decks op dit moment. Dragon Priest doet het trouwens erg goed tegen de Zoo-lock, wat ik steeds vaker zie. Als je een beetje gunstige hand hebt (één van de kaarten zoals Kabal Talonpriest, Wyrmrest Agent, Twilight Welp, etc dan kom je al heel ver. Overigens is mijn Dragon Priest deck nogal geteched voor Aggro met Potion of Madness en twee Argus Defenders.
Bedankt voor dit deck! Voor mij een goede reden om 2 MSoG legendaries af te stoffen!Tektoon schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:31:
Heb er nu zelf een Goya Pally van gemaakt. Holy Wrath is te gek. Ik overweeg serieus om er Y'shaarjs voor te gaan craften...
Aggro is geen probleem maar heb nog geen Jade gezien.
[afbeelding]
Had een week of 3 geleden Wickerflame Burnbristle uit een pack gekregen en Madam Goya had ik bij de release van MSoG al gekregen. Wickerflame Burnbristle heb ik een tijdje geprobeerd in een soort van buff deck, maar dat kwam nog niet echt van de grond, vaak te traag en/of te gevoelig voor hard removal... Madam Goya had ik tot op heden nog geen nut voor gezien en stond samen met Mayor Noggenfogger op mijn shortlist van te dissen legendaries voor als ik dust te kort zou komen bij de komende expansion...
Over Mayor Noggenfogger, heb hem een tijdje in wat gimmick decks geprobeerd en zag hem in de afgelopen brawl ook soms voorbij komen. Z'n effect zou zijn dat all targets random gekozen worden, maar mijn ervaring is dat er 50% kans is dat de beoogde target getroffen wordt. De 50% dat er een ander target wordt gekozen, dan is dat wel random lijkt het... Meer mensen hier ervaring met het spelen van Mayor Noggenfogger in een deck? (Niet allemaal tegelijk graag
RNG Hearthstone met keiharde RNG decks. Zal wel in het thema van de game passen zeker.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ach het is weer eens wat anders dan met m'n Shaman of Warrior door ranks heen raggen...DarthDavy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:48:
Die Goya decks zijn zo hard RNG decks die van hun draw afhankelijk. Ofwel trek je the nuts en win je. Ofwel trek je rampzalig en verlies je. Er zit zelfs geen card draw in om het deck consistenter te maken wat toch meestal het geval is in dit soort decks.
RNG Hearthstone met keiharde RNG decks. Zal wel in het thema van de game passen zeker.
De bijna-geen-rng-decks van Warrior en Shaman zijn niet goed, dit rng deck ook weer niet. Het is gewoon nooit goed...DarthDavy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:48:
Die Goya decks zijn zo hard RNG decks die van hun draw afhankelijk. Ofwel trek je the nuts en win je. Ofwel trek je rampzalig en verlies je. Er zit zelfs geen card draw in om het deck consistenter te maken wat toch meestal het geval is in dit soort decks.
Ik ben dit seizoen met mijn Jade Druid aan het ladderen. Ben gisteren een aantal van die Goya decks tegengekomen. Heb alle games gewonnen puur omdat ze Goya niet trokken, tegen turn 6 al zo ver achter stonden dat ook een dikke minion geen uitkomst meer bood of dat Goya een Barnes op het veld neer zette. Dan heb je twee zwakke minions on board voor teveel mana. Die beurt kom je dan vaak niet meer te boven.Tektoon schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:29:
An1mA vond dat 'ie wel potentie had. Daar sloot ik me toen bij aan. Je kan het een gimmick kaart noemen maar er zijn dus al mensen legend mee geworden deze maand.
Wel vind ik het leuk dat dit soort decks op de ladder verschijnen door de vertraagde meta.
Bij de laatste brawl een paar games in m'n deck gehad en het toch maar geprobeerd. Natuurlijk maar een small sample size (30-40 target attempts ofzo) en het viel me op dat als het een random target werd, het niet zo random was als ik zou verwachten. Bijvoorbeeld op een minion attack van m'n tegenstander. Hij een bijna vol bord, ik 1-2 minions. Op een random target alsnog 90% aan mijn kant, slechts een enkele keer een eigen minion. Ook bij maar 2 minions op het bord nooit gezien dat z'n minion face ging op zichzelf. Bij Misdirected Mark heb ik veel meer eigen minions / eigen face re-target gezien (die secret speel ik vaak voor fun en omdat niemand het verwacht - vooral lachen tegen OTK decks).The_Big_Easy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:48:
Over Mayor Noggenfogger, heb hem een tijdje in wat gimmick decks geprobeerd en zag hem in de afgelopen brawl ook soms voorbij komen. Z'n effect zou zijn dat all targets random gekozen worden, maar mijn ervaring is dat er 50% kans is dat de beoogde target getroffen wordt. De 50% dat er een ander target wordt gekozen, dan is dat wel random lijkt het... Meer mensen hier ervaring met het spelen van Mayor Noggenfogger in een deck? (Niet allemaal tegelijk graag)
Voor zover ik weet werkt Noggenfogger dan ook iets anders dan bijvoorbeeld misdirect. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat Noggenfogger alleen kan misdirecten naar geldige targets, dus minion attacks kunnen nooit je eigen minions raken. Spells die niet per se op een enemy minion getarget moeten worden, kunnen wel op iedereen landen.Zarhrezz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:22:
[...]
Bij de laatste brawl een paar games in m'n deck gehad en het toch maar geprobeerd. Natuurlijk maar een small sample size (30-40 target attempts ofzo) en het viel me op dat als het een random target werd, het niet zo random was als ik zou verwachten. Bijvoorbeeld op een minion attack van m'n tegenstander. Hij een bijna vol bord, ik 1-2 minions. Op een random target alsnog 90% aan mijn kant, slechts een enkele keer een eigen minion. Ook bij maar 2 minions op het bord nooit gezien dat z'n minion face ging op zichzelf. Bij Misdirected Mark heb ik veel meer eigen minions / eigen face re-target gezien (die secret speel ik vaak voor fun en omdat niemand het verwacht - vooral lachen tegen OTK decks).
Ja heel leuk alleen juist door de hele Jade rommel zal dadelijk iedereeen weer snelle decks spelen.Astie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:42:
[...]
Ik ben dit seizoen met mijn Jade Druid aan het ladderen. Ben gisteren een aantal van die Goya decks tegengekomen. Heb alle games gewonnen puur omdat ze Goya niet trokken, tegen turn 6 al zo ver achter stonden dat ook een dikke minion geen uitkomst meer bood of dat Goya een Barnes op het veld neer zette. Dan heb je twee zwakke minions on board voor teveel mana. Die beurt kom je dan vaak niet meer te boven.
Wel vind ik het leuk dat dit soort decks op de ladder verschijnen door de vertraagde meta.![]()
Ik vind de Jade mechaniek het ergste wat Hearthstone is overkomen omdat het alle creativiteit/skill uit de game heeft gehaald door dat de decks bijna auto play en auto builds zijn en de de enige counter eigenlijk je tegenstander vanaf T1 onder druk zetten of verliezen.
Het mooie van Jade Druid is dat hij ook enorm sterk is tegen aggro decks met low health minions. Neem nu die nieuwe Aggro Roque, Jade Druid is enorm in het voordeel en het is een overwegend makkelijke matchup.beuker19 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Ja heel leuk alleen juist door de hele Jade rommel zal dadelijk iedereeen weer snelle decks spelen.
Ik vind de Jade mechaniek het ergste wat Hearthstone is overkomen omdat het alle creativiteit/skill uit de game heeft gehaald door dat de decks bijna auto play en auto builds zijn en de de enige counter eigenlijk je tegenstander vanaf T1 onder druk zetten of verliezen.
Ik vind dat je Jade Druid enorm onderschat. Er bestaan enorm veel verschillende decks (verschil in de laatste 6 kaarten) en het is zeker geen auto pilot. Het is niet zo simpel als, ramp up and jade every turn. Elke matchup vergt zijn eigen aanpak en mulligan.
Het op t1 onder druk zetten wil je tegen elk deck doen zodat ze niet in hun eigen spel kunnen komen.
kijk even naar het youtube kanaal van Dane, een hearthstone streamer. Hij heeft meerdere keren succes met een noggenfogger / dreadsteed deck. Entertainment gegarandeerd als dat lukt.The_Big_Easy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:48:
[...]
Meer mensen hier ervaring met het spelen van Mayor Noggenfogger in een deck?
Testspecialist
Mee eens, Jade Druid is zeker niet zo makkelijk. Vind het ook leuk om mee te spelen (niet om tegen te spelen behalve in mirror...). Wat ik echt fout design vind is dat je letterlijk niet in fatigue kan gaan. Hierdoor kan je blijven cyclen, itt classieke control decks waar je moet overwegen hoe slim het is nog een kaart te pakken. Overigens speel ik nu deze maand Jade Druid, maar is het nog niet voorgekomen dat een potje in fatigue eindigde voor de tegenstander.Astie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:39:
[...]
Ik vind dat je Jade Druid enorm onderschat. Er bestaan enorm veel verschillende decks (verschil in de laatste 6 kaarten) en het is zeker geen auto pilot. Het is niet zo simpel als, ramp up and jade every turn. Elke matchup vergt zijn eigen aanpak en mulligan.
Het op t1 onder druk zetten wil je tegen elk deck doen zodat ze niet in hun eigen spel kunnen komen.
Wat wel een leuk skill element is bij Jade Druid is bepalen welke kaarten je vast houdt voor Auctioneer of Fendral value en wanneer je verplicht bent tempo te spelen.
Zit oa Elemental Destruction, White Eyes en Rage Unound in.
Dit is ook een leuke, tegen een Rogue die op turn 1 een 10/10 Edwin VanCleef, Small-time Buccaneer en een Patches the Pirate op het bord heeft liggen maar alsnog verliest... Als ik die Rogue speler was geweest had ik mijn iPad/mobile van me af gesmeten, hahaini schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:53:
[...]
kijk even naar het youtube kanaal van Dane, een hearthstone streamer. Hij heeft meerdere keren succes met een noggenfogger / dreadsteed deck. Entertainment gegarandeerd als dat lukt.
Scroll omhoog naar de laatste 2 plaatjes en gij zult een Shaman en een Pala Goya vinden.smurfinmark schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:27:
Ik zie momenteel wat control Shaman decks voorbij komen met Madam Goya, heeft iemand daar een goede lijst voor?
Zit oa Elemental Destruction, White Eyes en Rage Unound in.
{signature}
Ik vind het zelf ook niet veel aan. Het hele principe van "gooi meer op om meer te krijgen" is niet aan mij besteed. Weinig interessant en weinig interactief. Hetzelfde als mechs. Gewoon veel opgooien om nog meer te krijgen.beuker19 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Ja heel leuk alleen juist door de hele Jade rommel zal dadelijk iedereeen weer snelle decks spelen.
Maar dit is wel HS: eenvoudig en sterk.
Als er in HS al een deck is waar je echt skill voor nodig hebt, dan wordt dit deck vrij vaak helemaal kapot generfed tot op het punt dat het net wel/net niet speelbaar is. Alleen Miracle Rogue is een deck wat, ondanks de bergen nerfs, nog speelbaar is gebleven. Alle overige skill based mechanics zijn kapot generfed.
Dank je, helaas krijg ik die hier niet zien...Voutloos schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:45:
[...]
Scroll omhoog naar de laatste 2 plaatjes en gij zult een Shaman en een Pala Goya vinden.
Ik zal ze er later ff bijpakken...
phoe phoe 6 kaarten.Astie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:39:
[...]
Het mooie van Jade Druid is dat hij ook enorm sterk is tegen aggro decks met low health minions. Neem nu die nieuwe Aggro Roque, Jade Druid is enorm in het voordeel en het is een overwegend makkelijke matchup.
Natuurlijk is het geen auto pilot maar in de basis is het zo snel mogelijk rampen en zorgen voor goede Fendral en Gadgetzan Auctioneer turns en het is zeker niet zo veel skill als bijv. Freeze Mage of Patron Warrior.
En het onder druk zetten met control decks zoals Warrior, Anifin Paladin en Reno Mage is best wel lastig.
Verder vind ik het grootste probleem dat er geen enkele downsite zitt aan alle jade kaarten behalve dat het een beetje langzaam is.
Maar goed als dit nog 1 1/2 jaar de mata moet gaan zijn wat best mogelijk is zonder nog meer power creep in de volgende set ben ik bang dat er heel veel spelers afhaken.
In de basis is elk deck hetzelfde en zijn het altijd de laatste 6 kaarten die het verschil maken als het gaat om verschillende versies van bepaalde archetypes. Dat hoef ik jou niet uit te leggen denk.beuker19 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:28:
[...]
phoe phoe 6 kaarten.
Natuurlijk is het geen auto pilot maar in de basis is het zo snel mogelijk rampen en zorgen voor goede Fendral en Gadgetzan Auctioneer turns en het is zeker niet zo veel skill als bijv. Freeze Mage of Patron Warrior.
En het onder druk zetten met control decks zoals Warrior, Anifin Paladin en Reno Mage is best wel lastig.
Verder vind ik het grootste probleem dat er geen enkele downsite zitt aan alle jade kaarten behalve dat het een beetje langzaam is.
Maar goed als dit nog 1 1/2 jaar de mata moet gaan zijn wat best mogelijk is zonder nog meer power creep in de volgende set ben ik bang dat er heel veel spelers afhaken.
Patron en Freeze zijn ook wel de top skill decks die er zijn geweest. Daar kan een deck zomaar niet aan tippen. De skill level van Jade Druid wil ik meer vergelijken met een Reno of Midrange deck. Niet verbluffend hoog maar je moet wel vaak de juiste, niet voor de hand liggende keuze maken om het verschil te maken.
Als een deck niet in staat is om iemand onder druk te zetten heeft het een andere wincondition. Al kun je in principe met elk deck iemand vanaf t1 onder druk zetten door een geweldige minioncurve te hebben. Dan is een deck als Jade Druid alleen aan het verdedigen en komt het pas later toe aan Jades buffen.
Na elke expansion/nerff komt weer dezelfde klacht en gaan er weer spelers weglopen. Het is toch geweldig dat de meta in tempo en eenzijdigheid is afgenomen en dat er meer viable decks op de ladder komen.
Als de meta weer eenzijdig en snel wordt is dat ook weer niet goed.
Dus wat betreft gold (zeker met quests) win je er niet zoveel mee, zelfs niet met 7 wins (wat voor mij uitzonderlijk veel is) maar het is wel VEEL leuker spelen; het is relatief eerlijk. Het laatste potje had ik geen schijn van kans maar veel andere games was echt neck aan neck.
Een potje waar een paladin echt zwaar achter liep maar toen een discover a paladin, warrior or shaman card-poppetje speelde, daaruit een hammer of wrath kreeg (killde daarmee mijn sterke minion met 3health) en daarna speelde hij zelf nog een sterke minion. Dat gaf de game een grote swing helaas
Al met al zijn mijn eerste arena ervaringen sinds de patch (Daarvoor maar 5x gespeeld ofzo) erg positief.
Dat zijn veelal mensen die op een 2e scherm spelen en ondertussen iets anders doen. Vaak met een of ander support tooltje dat een seintje geeft als het tijd wordt om weer iets te spelen. Zwaar irritant als je zelf gewoon snel wat games wil spelen, maar dat is ook deel van de strategie; elke concede vanwege het constant ropen is voor hun een win...terwijl ze zelf gewoon door-Netflixen of whatever. Absoluut irritant, maar ja, zo heeft Bliz het spelletje gemaakt. Toch jammer dat de time-dragon te duur is om dat soort spelers snel af te handelen.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:43:
Wat mij alleen echt stoort, en dat zal het altijd blijven doen, zijn spelers die de volle 90 seconden nodig hebben elke keer. Met twee kaarten in je hand en niks op je board alsnog 90 seconden na moeten denken
Nozdormu is voor ongeduldige mensen als ik echt een verademingZarhrezz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:46:
[...]
Toch jammer dat de time-dragon te duur is om dat soort spelers snel af te handelen.
Yup, same. Ik speel dan ook geen engine-decks waarbij je op een gegeven moment 10+ kaarten per beurt gaat spelen.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:50:
Nozdormu is voor ongeduldige mensen als ik echt een verademingals die ooit ligt (soms met een tavern brawl) laat ik die ook bewust liggen
Het zou wel prettig zijn als de turn lengte wat variabel zou zijn...bv. een gemiddelde van voorgaande player turns of gebaseerd op de gemiddelde tijd voor het spelen van een kaart. Aan de ene kant wil je geen turns waarin tot rope niets gespeeld wordt en dan net op het randje een 'End turn', maar combo / engine decks wil je ook niet onmogelijk maken.
Zou een leuke zijn voor Tavern Brawl: je hebt 2 minuten totale speeltijd per speler die wordt gepauzeerd als je End Turn druktZarhrezz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:14:
[...]
Yup, same. Ik speel dan ook geen engine-decks waarbij je op een gegeven moment 10+ kaarten per beurt gaat spelen.
Een schaakklok systeem zou inderdaad een interessante toevoeging zijn, wellicht als brawl maar wellicht ook als Battlecry van een Legendary.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:17:
Zou een leuke zijn voor Tavern Brawl: je hebt 2 minuten totale speeltijd per speler die wordt gepauzeerd als je End Turn drukt
De schaakklok was vroeger al geprobeerd door TwinGalaxiesLive toernooien halverwege 2014 tot het begin van 2015Zarhrezz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:26:
[...]
Een schaakklok systeem zou inderdaad een interessante toevoeging zijn, wellicht als brawl maar wellicht ook als Battlecry van een Legendary.
Er was ook event met een community manager aanwezig van blizzard en werd gesponsord door Nvidia en met als prijs een Shield tablet
Deze live event had ik halverwege gevolgd en van Howards had ik ook een pack code gekregen met gruul uit een classic pack
Na een 5 events werd het schaakklok alweer gedumpt en omgetoverd in winner/losers bracket met bekende regels en gehost door Fanatiq en Tay Zonday de youtubezanger van Chocolate Rain
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Dat gezegd hebbende...over vervelende decks gesproken..wat ben ik blij dat C'Thun niet meer echt gespeeld wordt zeg. Dat waren pas auto play decks die geen enkele skill vereisten imo.
[ Voor 8% gewijzigd door Alwayshappyz op 07-03-2017 16:17 ]
Screenshots zeggen meer dan woorden:

Weer proberen, weer coin, exact hetzelfde resultaat, 2x mijn face, 1x zijn face:

Denk je turn 11 te winnen, krijgt je tegenstander dit als top deck:

Speelt mijn tegenstander een Mad Bomber wanneer ik een 2-2 en 4-1 op het board heb, zo kan het ook dus:

Genoeg arena voor vandaag dus.
Tegen beter weten in toch maar weer arena gedaan en het eerste potje direct raak..
Vergis je niet, Mad Bomber heeft 2x mijn face en 1x zijn face geraakt zoals de vorige 2 keren, ik heb mijn Worgen Infiltrator eerst in zijn Argent Horserider gegooid:

En om alle hoop op een comeback de grond in te boren:

Zoveel pech op 1 dag is statistisch gezien bijna onmogelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Swagger op 07-03-2017 20:54 ]
Curve en luck zijn 2 van de grootste componenten die bepalen of je wint in HS. Zitten het daar tegen dan kan je inpakken en wegwezen helaas.Swagger schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:30:
Ik wil niet huilen om mijn RNG (omdat het een deel van het spel is), maar vandaag heb ik wat arena lopen spelen en het ging niet zo lekker (4-3 en 6-3) met Priest en Hunter respectievelijk, maar de manier waarop ik verloor was gewoon zielig. In mijn ogen is het nog vrij Curvestone.
HS staat mij op dit moment ook steeds meer tegen moet ik zeggen, maar ik wil toch wel mijn dailies completen om zo gold te farmen voor de nieuwe expansion.
Tijd voor de smorcmodus dus. Net een win 3 met Warlock gecomplete in 15 turns
[ Voor 18% gewijzigd door xelfer op 07-03-2017 21:56 ]
Om telkens te verliezen door scenario's die zo onwaarschijnlijk zijn is heel zuur. Het is vandaag nu alweer 4x gebeurt dat mijn Mad Bomber zonder andere minions op het board niet een 1 health minion killed. De kans daarop is 0,678%. En de kans dat zijn Mad Bomber mijn beide minions zou killen was 8,25% (de kans op specifiek wat bij mij gebeurt was, was 2,723%).xelfer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:54:
[...]
Curve en luck zijn 2 van de grootste componenten die bepalen of je wint in HS. Zitten het daar tegen dan kan je inpakken en wegwezen helaas.
HS staat mij op dit moment ook steeds meer tegen moet ik zeggen, maar ik wil toch wel mijn dailies completen om zo gold te farmen voor de nieuwe expansion.
Tijd voor de smorcmodus dus. Net een win 3 met Warlock gecomplete in 15 turns.
De kans dat iemand Reno Jackson in z'n deck heeft zitten is 0,833%. De kans dat hij deze in 11 beurten trekt is 46% en de kans dat hij hem uitgerekend op beurt 11 top decked is 5,882%. Dus in 0,383% van de arena decks zou iemand een Reno Jackson in z'n hand hebben en in 0,049% van de arena decks zou hij deze up beurt 11 top decken.
En tot slot de kans dat iemand een Pit Snake krijgt uit Hungry Dragon is 2,703%. Dat was even de wiskunde achter wat er gebeurt is, nu is het uit m'n systeem en kan ik het achter me laten.
En groot gelijk, tijd om te ranken met Pirate Warrior. Lekker zo min mogelijk RNG en in 4 minuten winnen.
Zo gek is dat niet hoor. In het eerste jaar was de verdeling duidelijk zichtbaar tussen de spelers met grote collectie en kleine collectie. Dit werd duidelijk uitgedrukt in de rangen. Hoe ouder het spel daarna werd hoe kleiner dat verschil werd. De spelers hebben langzaam hun collectie opgebouwd en inmiddels hebben bijna alle spelers een grote collectie. Enkel de nieuwe aanwas heeft vaak een kleine collectie.TheProf82 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:56:
Blijft zot hoe je op rank 20 (!) volledige reno locks tegenkomt met 4 legendaries, als ik gewoon even mijn paladin quest wil doen. En nee, ik heb geen paladin deck; ben net begonnen. Zo kost een quest soms wel ERG veel tijd.
Ook is het nog relatief vroeg in het seizoen waardoor de rang 15 tot 10 spelers, die niet vaak spelen nu rond rang 20 hangen en met een paar potjes per dag weer richting rang 10 gaan.
Grote kans dat ik dat ben. De reden: ik speel nog erg weinig en rank daardoor niet verder dan hooguit rank 15. Maar 20/19 zit ik ook veel.TheProf82 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:56:
Blijft zot hoe je op rank 20 (!) volledige reno locks tegenkomt met 4 legendaries, als ik gewoon even mijn paladin quest wil doen. En nee, ik heb geen paladin deck; ben net begonnen. Zo kost een quest soms wel ERG veel tijd.
Het geeft wel mooi de mogelijkheid om op rank 10 aangekomen te zijn te switchen naar een halfgaar Demonlock deckje met vooral alleen maar demons voor een play 15 demons quest.. verliezen maakt dan toch niet uit..
Over ander halve week Ungoro kaarten
Atlas#22744
Meeste van mijn tijd zit nu in Zelda Breath of The Wild...(wat een geweldige game).
Amen.Nitai schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:20:
Meeste van mijn tijd zit nu in Zelda Breath of The Wild...(wat een geweldige game).
Kijk enorm uit naar het begin van de card reveals van de nieuwe expansion!
Dat is voor mij de #1 reden om HS niet als competitief spel te zien (in ieder geval voor mijzelf). Er zit erg veel RNG in HS en deze RNG heeft ook vaak invloed op de uitkomst van een game. Goed spelen betekent niet dat je wint en slecht spelen betekent niet dat je verliest. Op lange termijn verwacht je uiteraard wel dat je met beter spelen ook een hoger % wint, maar dat hoeft op een avond zoals jij die had zeker niet zo te zijn helaas.Swagger schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:28:
[...]
Om telkens te verliezen door scenario's die zo onwaarschijnlijk zijn is heel zuur. Het is vandaag nu alweer 4x gebeurt dat mijn Mad Bomber zonder andere minions op het board niet een 1 health minion killed. De kans daarop is 0,678%. En de kans dat zijn Mad Bomber mijn beide minions zou killen was 8,25% (de kans op specifiek wat bij mij gebeurt was, was 2,723%).
De kans dat iemand Reno Jackson in z'n deck heeft zitten is 0,833%. De kans dat hij deze in 11 beurten trekt is 46% en de kans dat hij hem uitgerekend op beurt 11 top decked is 5,882%. Dus in 0,383% van de arena decks zou iemand een Reno Jackson in z'n hand hebben en in 0,049% van de arena decks zou hij deze up beurt 11 top decken.
En tot slot de kans dat iemand een Pit Snake krijgt uit Hungry Dragon is 2,703%. Dat was even de wiskunde achter wat er gebeurt is, nu is het uit m'n systeem en kan ik het achter me laten.
En groot gelijk, tijd om te ranken met Pirate Warrior. Lekker zo min mogelijk RNG en in 4 minuten winnen.
Zelf speel ik ook gewoon veel met gimmick decks. Dan ga je er eigenlijk al vanuit dat het een groot gedeelte van de tijd niet werkt, maar wanneer het wel werkt is het vaak hilarisch.
En ook al is bijvoorbeeld Shadowverse of hoe t ook heet een 20x betere game in deze categorie, dat animespul trek ik niet.
Ik speel ook eigenlijk vooral in de trein van en naar mijn werk.. beetje quests doen, af en toe packs open maken. Legendaries maken omdat ik de personages ken en cool vind uit bijvoorbeeld WoW (hetgeen ik vooral speel als ik thuis ben)
En dat ik dan toevallig ook nog eens win en kan ranken naar rank 5 is leuk meegenomen.
- die kleine mennekes die ze bij zich heeft in de trailer zijn geen kaarten
- andere explorers uit LoE zitten er ook niet bij
- volgende week nieuwe blogpost met de turtles uit Un'goro
Ik spaar mijn gold lekker voor packs in de nieuwe expansion. Heb helaas slechts gold voor 8 packs, dus ik zou überhaupt geen heroic tavern brawl kunnen doenRoyy90 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:06:
Wie gaan er vanavond (of komende periode) de heroic brawl allemaal doen? Vorige keer vond ik het erg leuk om te doen en denk er aan om deze keer ook weer een paar runs te doen. Wat gaan jullie meebrengen? Denk dat mijn eerste run een mid jade shaman zal worden.
Overigens wel heel toevallig dat er weer een heroic brawl komt vlak voor de release van een expansion
WTF, heroic brawl. Sorry om salty te zijn, maar na de mededeling dat HS in 2017 een stuk duurder wordt krijgen we terug de Heroic Brawl om je gold aan te verspelen? Voor mij voelt dit als een vuile money grab aan.Royy90 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:06:
Wie gaan er vanavond (of komende periode) de heroic brawl allemaal doen? Vorige keer vond ik het erg leuk om te doen en denk er aan om deze keer ook weer een paar runs te doen. Wat gaan jullie meebrengen? Denk dat mijn eerste run een mid jade shaman zal worden.
En ik ben precies niet diegene die daar zo over denkt. Zie de poll: http://www.hearthpwn.com/...eroic-brawl-returns-today
[ Voor 10% gewijzigd door DarthDavy op 08-03-2017 21:31 ]
Nu overigens al 5400 gold en daar zal nog wel wat bij komen maar niet meer dan een paar quest want om de ladder te spelen is gewoon echt niet leuk meer.
Het is uiteraard ook gewoon designed om geld uit de economie te halen.DarthDavy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:29:
[...]
WTF, heroic brawl. Sorry om salty te zijn, maar na de mededeling dat HS in 2017 een stuk duurder wordt krijgen we terug de Heroic Brawl om je gold aan te verspelen? Voor mij voelt dit als een vuile money grab aan.
En ik ben precies niet diegene die daar zo over denkt. Zie de poll: http://www.hearthpwn.com/...eroic-brawl-returns-today
Prima voor de mensen die het leuk vinden om te spellen. Je kan het uiteraard ook zien als "betaal 10 euro voor een toernooitje waarin je een kleine kans hebt op een leuke prijs". Het is daarbij wel jammer voor de mensen die er winst uit denken te halen en er vnl. aan zullen verliezen.
Ik vind het vooral jammer dat ik mijn gratis wekelijkse classic pakje misloop
Als het 1 avond zou zijn had ik het niet erg gevonden. Maar het is nu al 2 weken dat ik met deze RNG zit. En ik weet dat er een bias is van "het overkomt alleen mij", maar ik leg deze momenten dus vast ik zou bijna een klacht indienen bij Blizzard van fix het even.xelfer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:41:
[...]
Dat is voor mij de #1 reden om HS niet als competitief spel te zien (in ieder geval voor mijzelf). Er zit erg veel RNG in HS en deze RNG heeft ook vaak invloed op de uitkomst van een game. Goed spelen betekent niet dat je wint en slecht spelen betekent niet dat je verliest. Op lange termijn verwacht je uiteraard wel dat je met beter spelen ook een hoger % wint, maar dat hoeft op een avond zoals jij die had zeker niet zo te zijn helaas.
Zelf speel ik ook gewoon veel met gimmick decks. Dan ga je er eigenlijk al vanuit dat het een groot gedeelte van de tijd niet werkt, maar wanneer het wel werkt is het vaak hilarisch.
Competitive zie ik het spel al lang niet meer, en speel ik vaker normals tegenwoordig dan ranked. Dan kom je in ieder geval leuke decks tegen. In ranked speel ik gewoon met zo min mogelijk RNG, Pirate Warrior, daar kan je bijna elke kaart gewoon spelen en face blijven gaan. Niet leuk, maar wel eerlijk.
Bijvoorbeeld dit is er in de afgelopen 20 minuten Hearthstone gebeurd:

Ik zal nu wel stoppen met de fotos.
[ Voor 9% gewijzigd door Swagger op 09-03-2017 00:22 ]
Nope, na "I understand" komt de optie om de brawl te "kopen" met ofwel gold ofwel echt geld.GioStyle schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:46:
De huidige Heroic Tavern Brawl, kost dat gold om mee te spelen? Ik ben bang als ik op 'I understand' klik een shitload aan gold kwijt ben.
Nee, nadat je op "I understand" klikt kan je kiezen of je $$$ betaald of 1,000 gold wilt uitgeven voor de Heroic Brawl. Kunt altijd terug naar menu dan als je daar geen zin in hebtGioStyle schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:46:
De huidige Heroic Tavern Brawl, kost dat gold om mee te spelen? Ik ben bang als ik op 'I understand' klik een shitload aan gold kwijt ben.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Je kan ook geld uit de economie halen na de release van Un'Goro en bij de release van Un'Goro Heroic Brawl introduceren met als rewards pakjes van Un'Goro. Dat zou pas consument vriendelijk zijn en boeiend ook: wie durft 1000 gold investeren in een arena waarvan de meta totaal onbekend is? Ik zou geïnteresseerd zijn. Leuker en interessanter dan de flavor of the day meta op de ladder vlak na de release van een nieuwe set.xelfer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:27:
[...]
Het is uiteraard ook gewoon designed om geld uit de economie te halen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.