Atlas#22744
Ligt er ook weer aan hoeveel smorc kaarten er in de nieuwe sets zitten. En hoeveel anti smorc kaarten natuurlijk.Kasai schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:01:
NA Winter playoffs zitten erop, winnaar speelde maar liefst 3 aggro decksBen echt benieuwd hoe aggro is zodra STB en Spirit Claws zijn generfd.
Smorc is in Hearthstone al jaren dominant dus ik verwacht niet dat dit zal veranderen.
Maar zat op winrate van rond 50% dus schoot echt weinig op. Op een gegeven moment was ik het zat en pakte aggro shaman maar weer eens op. Meteen 10 game winstreak en de ene na de andere smerige overwinning. Op het einde verloor ik dan twee potjes tegen ... nog smerigere Pirate Warriors.
Echt de enige reden om geen Aggro Shaman te spelen is omdat je het lame vind of oneerlijk. Puur rationeel gezien is het snel, heeft de hoogste winrate, en zelfs met misplays kom je vaak nog wel weg. Zo demotiverend, je kan kiezen tussen 'leuke' decks waarmee je verliest, of 'stomme' decks waarmee je wint. Wat de keuze ook is, leuk is het nooit.
Dat is precies mijn probleem met de aggro decks. Het voelt allemaal als een tradeoff tussen rewards en fun.SeamusXanthus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:29:
Echt de enige reden om geen Aggro Shaman te spelen is omdat je het lame vind of oneerlijk. Puur rationeel gezien is het snel, heeft de hoogste winrate, en zelfs met misplays kom je vaak nog wel weg. Zo demotiverend, je kan kiezen tussen 'leuke' decks waarmee je verliest, of 'stomme' decks waarmee je wint. Wat de keuze ook is, leuk is het nooit.
Ik heb overigens deze week 5 pakjes gekocht van gold en in 2 packs zaten legendaries die ik nog niet had
Ik speel geen aggro omdat het totaal mijn speelstyle niet is. Zo vaak aggro geprobeerd maar het lukt me gewoon niet om die value trades niet te maken. Uiteindelijk kom je dan die trade damage tekort. Als ik wel had lopen smorcen had ik wel gewonnen.SeamusXanthus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:29:
Ik speelde deze maand tot nu toe een mengelmoes van 'echte' decks (renolock, dragon priest, dat soort spul).
Maar zat op winrate van rond 50% dus schoot echt weinig op. Op een gegeven moment was ik het zat en pakte aggro shaman maar weer eens op. Meteen 10 game winstreak en de ene na de andere smerige overwinning. Op het einde verloor ik dan twee potjes tegen ... nog smerigere Pirate Warriors.
Dit geld hetzelfde voor tempo. Dit weekend tempo mage weer eens afgestoft. Ondanks de positieve winrate voelt het gewoon niet goed.
Geef mij maar midrangen of control decks. Daar kan ik mezelf prima in vinden.
Het moment dat je in kansloze positie zit. Hij een board vol en dik lethal volgende beurt. En dat Barnes dan Maly summont, Evis, Sinister strike. Dood!
[ Voor 3% gewijzigd door mosselmossel op 20-02-2017 22:18 ]
Battletag: Iigy#2192
Voor het eerst ook in één run 3x pas in fatique gewonnen.
Het was een goed deck met goede curve en goede mix van spells en minions.

Het is toch ook fair dat mensen die er al veel tijd (en geld) in hebben zitten hier voordeel uit halen ?TheProf82 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:30:
Wat ik nu erg vervelend vind is dat, als nieuwe speler (ik speel pas sinds begin januari) ik dus helemaal geen kaarten als ragnaros of syvanas heb. Ik krijg dus ook geen dust 'terug', en ik heb niet zoveel dust.
Spelers die al jaren spelen en deze kaarten wel hebben, krijgen dus veel, veel dust terug. Dat betekent dat, zodra de nieuwe kaarten komen, ze direct een paar epics of een legendary kunnen craften en dus een groot voordeel kunnen hebben op newbies zoals ik.
Iedereen is ooit begonnen als newbie en heeft zijn card base moeten opbouwen.
Verwijderd
Maar toentertijd minder kaarten, dus liep je een stuk minder achter als nu. Kan me voorstellen dat nieuwe spelers door de bomen het bos niet meer zien. Ik speel soms een paar weken, en stop weer voor X aantal maanden. Heb er onlangs wat geld in gestoken en kan nu eindelijk een klein deckje maken. Ik had echter al 2x xpacs gekocht en alle mogelijke dungeons. Voor nieuwe spelers is het bijna niet meer te doen.Dhrax schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:47:
[...]
Het is toch ook fair dat mensen die er al veel tijd (en geld) in hebben zitten hier voordeel uit halen ?
Iedereen is ooit begonnen als newbie en heeft zijn card base moeten opbouwen.
Tja, even bot gesteld: als je elke paar weken een paar games speelt en hier en daar een paar pakjes koopt, moet je niet verwachten dat je boven rank 20 uit gaat komen...de maandelijkse card back is dan waar je op kan mikken.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:04:
Maar toentertijd minder kaarten, dus liep je een stuk minder achter als nu. Kan me voorstellen dat nieuwe spelers door de bomen het bos niet meer zien. Ik speel soms een paar weken, en stop weer voor X aantal maanden. Heb er onlangs wat geld in gestoken en kan nu eindelijk een klein deckje maken. Ik had echter al 2x xpacs gekocht en alle mogelijke dungeons. Voor nieuwe spelers is het bijna niet meer te doen.
Als je meer dan dat wil bereiken, zul je toch vaker moeten spelen. Dat kun je oneerlijk vinden, maar dit is gewoon niet anders dan bv. recreatief tennissen. Als je elke maand een uurtje op de baan gaat staan, mag je niet verwachten dat je van iemand wint die wekelijks traint en tegen iemand die goed geld uitgeeft aan een premium racket en die dagelijks traint, maak je geen enkele kans.
Als je af en toe een online spelletje wil spelen maar niet bezig wil zijn met nieuwe sets en nieuwe kaarten, zou ik eerder kijken naar online schaken, poker, stratego, dat soort werk.
Ik had laatst een game waar we eindigden in top-decks en toen fatigue in. Kon echt beide kanten op vallen en dat werd uiteindelijk in mijn voordeel. Direct daarna ook een friend request. Dan verwacht je eigenlijk half een rant maar dit was een heel nette "Mind if I watch your game? I have quest and none of my friends are online"...het kan dus toch beschaafd!GioStyle schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:19:
Af en toe kan ik echt enorm genieten van Hearthstone.
Zojuist gewonnen van een speler die totaal mad ging. Hij voegde me toe, begon gelijk te klagen over dat ik zoveel geluk had en dat ik daarom maar niet zo traag moest spelen..
Verwijderd
Het was ook absoluut geen verwijt. Ik bedoelde er mee dat het voor nieuwe spelers gewoon lastig is om nu nog in te stromen. Uiteraard speel ik zelf niet genoeg, echter aim ik ook niet voor Legend of rank 10 <Zarhrezz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Tja, even bot gesteld: als je elke paar weken een paar games speelt en hier en daar een paar pakjes koopt, moet je niet verwachten dat je boven rank 20 uit gaat komen...de maandelijkse card back is dan waar je op kan mikken.
Als je meer dan dat wil bereiken, zul je toch vaker moeten spelen. Dat kun je oneerlijk vinden, maar dit is gewoon niet anders dan bv. recreatief tennissen. Als je elke maand een uurtje op de baan gaat staan, mag je niet verwachten dat je van iemand wint die wekelijks traint en tegen iemand die goed geld uitgeeft aan een premium racket en die dagelijks traint, maak je geen enkele kans.
Als je af en toe een online spelletje wil spelen maar niet bezig wil zijn met nieuwe sets en nieuwe kaarten, zou ik eerder kijken naar online schaken, poker, stratego, dat soort werk.
Wellicht ga ik dat in de toekomst nog proberen als ik meer tijd heb om te spelen. Soms speel ik een paar weken, doe ik mijn questjes en koop ik wat kaartjes, maar vervolgens heb ik het dan weer te druk en kan ik niet spelen. Geen probleem, ik ben momenteel gewoon een casual player.
Trainen in Hearthstone? Hoe doe je dat? LOLZarhrezz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Tja, even bot gesteld: als je elke paar weken een paar games speelt en hier en daar een paar pakjes koopt, moet je niet verwachten dat je boven rank 20 uit gaat komen...de maandelijkse card back is dan waar je op kan mikken.
[...]
Ik had laatst een game waar we eindigden in top-decks en toen fatigue in. Kon echt beide kanten op vallen en dat werd uiteindelijk in mijn voordeel. Direct daarna ook een friend request. Dan verwacht je eigenlijk half een rant maar dit was een heel nette "Mind if I watch your game? I have quest and none of my friends are online"...het kan dus toch beschaafd!
Edit: Er passen makkelijk 2 rants in 1 post. Graag zelf je laatste bericht editten ipv dubbelposten, ik heb het nu voor je gedaan.
[ Voor 94% gewijzigd door Grotman op 22-02-2017 11:32 ]
Nu op Twitch: https://www.twitch.tv/playhearthstone
Met Ben Brode en Mike Donais.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
- single player missions zijn vanaf de tweede expansion (nog niet bij de komende dus)
- single player missions geven pakjes als reward
- single players missions worden 'moeilijker' want er zitten geen kaarten meer aan vast: als je de missions niet haalt heb je pech. Dit kon hiervoor niet want iedereen moest wel netjes die kaarten kunnen unlocken.
- oude content gaat worden gerecycled. Aankondiging volgt later.
Er wordt ook uitgelegd waarom er ook veel matige kaarten in een expansion zitten. Daar wordt hier ook geregeld over geklaagd.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Filler content is nou eenmaal nodig om card sets levendig te houden. Als ze iedere keer 130 goede kaarten uit moeten brengen dan krijg je een power creep na iedere set of dan zijn ze binnen no time out of ideas.Tektoon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:08:
Er wordt ook uitgelegd waarom er ook veel matige kaarten in een expansion zitten. Daar wordt hier ook geregeld over geklaagd.
Nu al 5 keer gewonnen van Reno mage door Antonidas te discoveren van Reno mage en daarom gewonnen.
Vanochtend was het ook weer leuk. Ik kwam een Paladin tegen in ranked! Op Rank 10 nog wel.
Ik speel op turn 5 Operative. Kies Tirion.
Op Turn 7 speelt de Paladin Harison Jones.
Dus ik BM: Wow... Daarna speel ik Tirion.
Paladin concede.
Ik vind Dragon Priest toch één van de leukere en betere decks in ranked. Zeker omdat niet elk potje hetzelfde is door de vele dragons en discovers die je kan doen.
F2P hier, gaat makkelijk. Okay, ik heb 3 adventures gekocht maar voor de rest niets. Dan nog zit ik op 13k gold en 20k dust dus die adventures had ik ook met gold kunnen kopen. Geen idee waarom F2P niet zou kunnen. Ik maak me meer zorgen over nieuwe spelers, die nooit meer mee kunnen komen.Tomski1986 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:50:
Dit spel is niet meer te spelen als F2P'er.
Dan is het eigelijk al geen f2p meer heSeamusXanthus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:51:
[...]
F2P hier, gaat makkelijk. Okay, ik heb 3 adventures gekocht maar voor de rest niets. Dan nog zit ik op 13k gold en 20k dust dus die adventures had ik ook met gold kunnen kopen. Geen idee waarom F2P niet zou kunnen. Ik maak me meer zorgen over nieuwe spelers, die nooit meer mee kunnen komen.
Het duurt voor mij gewoon veel te lang voor ik vaak een keer die laatste legendary bij elkaar heb geschraapt bijv en voor de tijd dat ik vaak een 2e deck af kan hebben is er al een nieuwe expansion met nieuwe kaarten/decks en eventuele expansion.
Moet zeggen dat ik er vrij vlot weer inzat. Weer veder met befaamde Control Warrior deck. Ik had inmiddels genoeg oude kaarten gedust die ik toch nooit weer ga spelen, om een leuk geupdate Classic en Pirate deck te maken. Ik vind het een goede keus van Blizzard om de oude sets binnen Standard uit te faseren. Zo blijft het spel fris en je hebt als speler de keus om oude kaarten te dusten zodat je sneller mee kan doen met de nieuwe expansions/sets.
Als mensen het hebben over het craften van legendaries om een "fatsoenlijk deck" te maken dan zit daar een verschil in definitie met hoe ik het bekijk. F2P rank 15 halen kan prima zonder legendaries. Wat mij betreft doe je dan leuk mee...je zit dan top 50%, prima. Je zal iets meer dan 3-4 games per week moeten spelen, maar met uitsluitend rare en lager kan het best.
Kijk de video maar terug, dan zie je dat zij er wat anders over te zeggen hebben. Daarom postte ik het ook.xelfer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:01:
[...]
Filler content is nou eenmaal nodig om card sets levendig te houden. Als ze iedere keer 130 goede kaarten uit moeten brengen dan krijg je een power creep na iedere set of dan zijn ze binnen no time out of ideas.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Verwijderd
Mja op rank 20-15 smijten ze wel met Legendaries, en dat is gewoon niet eenvoudig om te counteren. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is om rank 15 te halen hoor, maar het is soms gewoon frustrerend als je het gevoel heb dat je tegenstander elk beurt ong. een legendary op het board knalt en jij weer hals over kop die moet zien te clearen.Zarhrezz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:40:
Misschien is het handig om eens vast te stellen wat "meekomen" en "een fatsoenlijk deck" nou precies zijn.
Als mensen het hebben over het craften van legendaries om een "fatsoenlijk deck" te maken dan zit daar een verschil in definitie met hoe ik het bekijk. F2P rank 15 halen kan prima zonder legendaries. Wat mij betreft doe je dan leuk mee...je zit dan top 50%, prima. Je zal iets meer dan 3-4 games per week moeten spelen, maar met uitsluitend rare en lager kan het best.
Er is een verschil tussen wat ze zeggen en welke motieven er werkelijk meespelen.Tektoon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:24:
[...]
Kijk de video maar terug, dan zie je dat zij er wat anders over te zeggen hebben. Daarom postte ik het ook.
Blizzard zal nooit zeggen: "wij releasen een hoop filler content om er voor te zorgen dat je meer pakjes moet kopen om alle goede kaarten te krijgen". Terwijl dit toch zeker 1 van de redenen is om slechte kaarten te releasen.
Ze zouden anders ook gewoon 50 goede kaarten kunnen releasen en daarmee een set kunnen maken. Die extra 80 kaarten zijn eigenlijk altijd overbodig en worden zelden tot nooit gebruikt
Andere card game, zelfde issue, waarom maken ze kaarten die 'slecht' zijn, of filler.
Dan ben je dus geen F2PSeamusXanthus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:51:
[...]
F2P hier, gaat makkelijk. Okay, ik heb 3 adventures gekocht maar voor de rest niets. Dan nog zit ik op 13k gold en 20k dust dus die adventures had ik ook met gold kunnen kopen. Geen idee waarom F2P niet zou kunnen. Ik maak me meer zorgen over nieuwe spelers, die nooit meer mee kunnen komen.
Wel bedankt voor je adventure aankopen
Als er iets vergelijkbaars komt zoals bij de introductie van WOG dan zou het voor nieuwe spelers en F2P'ers wel interessant kunnen zijn
Ik stream komende [url="https//:twitch.tv/animesenshi"]vrijdag avond rond 8 uur 600 pack openings[/url], volledig F2p verkregen via 6 regions, sinds WOG
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Je zou het kunnen opdelen in catogorien zoals:
Ranked Competitive, Aya, Patches, Second-Rate Bruiser, Kabal Courier, Kabal Talonpriest etc. Allemaal goeie kaarten.
Daarnaast heb je nog een hele berg Arena kaarten zoals: Ancient of Blossoms, Big-time Racketeer, Bomb-squad, Daring Reporter, etc.
En dan heb je nog een aantal niché kaarten. Niet echt goed maar wel bruikbare kaarten met synergie. Zoals de handbuff kaarten van Paladin, Red Mana Wyrm, Cryomancer, Crystal weaver, etc
Een handvol kaarten is daarnaast soms ook nuttig voor brawls.
Echt slechte kaarten, aka, fillers zijn er niet zoveel. Een paar die ik kan vinden: Defias Cleaner, Luckydo Buckaneer, Grook Fu Master, Worgen Greaser, Piranha Launcher
Als je de 50 beste kaarten van MSoG zou pakken en de rest laat verwijderen krijg je een hele saaie game denk ik.
Kortom, perfect is het niet maar ik vind het wel meevallen.
Gewoon face gaanVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:30:
[...]
Mja op rank 20-15 smijten ze wel met Legendaries, en dat is gewoon niet eenvoudig om te counteren. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is om rank 15 te halen hoor, maar het is soms gewoon frustrerend als je het gevoel heb dat je tegenstander elk beurt ong. een legendary op het board knalt en jij weer hals over kop die moet zien te clearen.
Ik maak mij op die ranks eerder zorgen om alle aggro pirate decks die gehakt maken van vrij wel elk deck en zij spelen niet heel veel legendaries.
Atlas#22744
In alle CCGs die ik ken zit er een groot deel filler kaarten en vrijwel altijd is het fluff / story telling. De achterliggende reden is het bedrijfsmodel van CCGs en iedereen die anders beweert liegt tegen je.xelfer schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:49:
Er is een verschil tussen wat ze zeggen en welke motieven er werkelijk meespelen.
Blizzard zal nooit zeggen: "wij releasen een hoop filler content om er voor te zorgen dat je meer pakjes moet kopen om alle goede kaarten te krijgen". Terwijl dit toch zeker 1 van de redenen is om slechte kaarten te releasen.
Ze zouden anders ook gewoon 50 goede kaarten kunnen releasen en daarmee een set kunnen maken. Die extra 80 kaarten zijn eigenlijk altijd overbodig en worden zelden tot nooit gebruikt.
De beste kaarten zijn altijd zeldzaam en daarmee duur. Je gaat geen geld verdienen als je iedereen die 1 pakje koopt alle goede kaarten van een set geeft, omdat meer pakjes kopen dan puur voor het verzamelen van alle artwork is en maar een klein deel van de spelers is daarin geïnteresseerd. Ook alleen maar goede kaarten in een set stoppen is slecht voor de verkopen. Als je namelijk alle kaarten even goed / krachtig maakt, is het ook niet nuttig meer pakjes bij te kopen zodra je voldoende kaarten voor een volledig deck hebt.
Omdat de meest krachtige kaarten de duurste / zeldzaamste kaarten zijn, zal er ook altijd power creep zijn. Sowieso omdat meer kaarten meer combinaties mogelijk maken (en er zal altijd iets beter zijn dat dat wat mogelijk was) maar ook simpelwelg omdat het anders niet interessant is voor spelers om nieuwe packs te kopen.
Dit zijn gewoon fundamentele concepten aan een CCG. Als je dat niet wil, moet je andere soorten spellen spelen want het zal nooit anders worden in dit genre.
Daar zit zeker een kern van waarheid in, maar er zijn genoeg rare / common kaarten die prima kunnen counteren / contesten. Het is dus ook een kwestie van kijken welke legendaries veel langs komen en hier op voorbereid zijn...en dat kan prima zonder zelf legendaries te spelen. Hele goedkope kaarten met bv. Silence zijn vaak prima counters tegen legendaries...daar betaal je namelijk voor een special die je vervolgens uitvlakt. Dan heeft je tegenstander een relatieve low-stat minion voor z'n mana en dat is in jou voordeel.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:30:
Mja op rank 20-15 smijten ze wel met Legendaries, en dat is gewoon niet eenvoudig om te counteren. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is om rank 15 te halen hoor, maar het is soms gewoon frustrerend als je het gevoel heb dat je tegenstander elk beurt ong. een legendary op het board knalt en jij weer hals over kop die moet zien te clearen.
De meeste aggro decks hebben nu ook al bijna 3 Legendary's en zijn ook niet goedkoop meer itt. de de Zoolocks, Aggro Paladins en Face Hunters van vroeger.Kasai schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:36:
[...]
Gewoon face gaan
Ik maak mij op die ranks eerder zorgen om alle aggro pirate decks die gehakt maken van vrij wel elk deck en zij spelen niet heel veel legendaries.
Een beetje Pirate Warrior kost nu meer als de Face Hunter, Zoolock en Mech Mage samen en dus in Hearthstone wel degelijk een stuk duurder geworden om rank 5 te worden aangezien je voor de meeste andere goedkope decks ook minimaal 2 Adventures moet hebben.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Je moet wel BRM, Karazan en LOE hebben en voor een F2P speler is dat best lastig.DarthDavy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:11:
Het goedkoopste deck tegenwoordig is Dragon Priest. Eén legendary uit een Adventure Brann Bronzebeard en twee epics met Twilight Guardian uit TGT. De rest is allemaal basic, common en rare, behalve als je Dragonfire Potion wil spelen, maar het deck is ook perfect (en zelfs beter imo) speelbaar zonder Dragonfire Potion.
Dat was bij Face Hunter/Mech Mage/Zoolock natuurlijk ook zo alleen ging het toen om 1 Adventure waarvan toen de tijd de 1e wing ook nog eens gratis was.
Ik denk dat dat nog best okee is. Nu draw je vaak een redelijk 'bijeengeraapr zooitje'. Met alleen standard kun je in Arena ook wat meer synergie tussen je kaarten krijgen.
Meer spells is wel goed, Minder FS en AE ook. En minder basic en common kan ik ook wel toejuichen. Krijg je toch meer kaarten die er toe doen.
Ik ben benieuwd. VOlgende week is de update toch?
Incompetent.
Atlas#22744
Ik vind juist van niet.Tomski1986 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:50:
Helpen ze arena ook nog eens om zeep..
Incompetent.
Arena is sinds de laatste expansions uitgegroeid tot een curve battle waarbij de heropower vooral de classwaarde in arena aangeeft.
Door deze verandering kun je tactisch veel beter draften. De cardpool is verkleind waardoor de kans op bijvoorbeeld carddraw weer groter wordt. Ook het aantal spells zal toenemen waardoor een turnaround van de game groter wordt. Ook het draften van meer epics, rares en legendarys juig ik enorm toe.
Ik kan niet anders zeggen chapeau Blizzard.
Wel zal het flink wennen zijn aan de andere speelwijze die nu nodig is om goed te presteren in arena.
Dat jij flamestrike niet leuk vindt betekent niet dat het goed is voor de arena als geheel wanneer het aantal wordt verminderd.mosselmossel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:24:
[...]
Meer spells is wel goed, Minder FS en AE ook.
Het grote probleem is weer dat ze geen concrete informatie geven over de exacte getallen. We mogen weer gaan gokken. Ze gaan het aantal spells vergroten dus wat er met flamestrike gaat gebeuren is niet duidelijk. Twee keer zoveel spells = aantal flamestrikes blijft gelijk.
Als er te weinig flamestrikes zijn dropt de skillcap en wordt arena een loterij (en er zijn al zoveel minder flamestrikes per run dan bij de start). Dan zit het feest er snel op.
We zullen zien hoe dit gaat uitpakken maar wat mij betreft spelen ze met vuur. Zeker als het inderdaad zo is dat er net zoveel gorehowls gaan komen als er nu flamestrikes zijn.
Easy pack.
Flamestrike and Abyssal Enforcer specifically will show up 50% less.Tektoon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:20:
[...]
Dat jij flamestrike niet leuk vindt betekent niet dat het goed is voor de arena als geheel wanneer het aantal wordt verminderd.
Het grote probleem is weer dat ze geen concrete informatie geven over de exacte getallen. We mogen weer gaan gokken. Ze gaan het aantal spells vergroten dus wat er met flamestrike gaat gebeuren is niet duidelijk. Twee keer zoveel spells = aantal flamestrikes blijft gelijk.
Als er te weinig flamestrikes zijn dropt de skillcap en wordt arena een loterij (en er zijn al zoveel minder flamestrikes per run dan bij de start). Dan zit het feest er snel op.
We zullen zien hoe dit gaat uitpakken maar wat mij betreft spelen ze met vuur. Zeker als het inderdaad zo is dat er net zoveel gorehowls gaan komen als er nu flamestrikes zijn.
Flamestrike and Abyssal Enforcer being 50% less likely to show up refers to it being 50% less likely to show up in terms of cards of its type.
Flamestrike's card type in terms of the draft tree is ClassCard/Spell/NotMostRecentSet.
Abyssal Enforcer is defined as a ClassCard/Minion/MostRecentSet.
hier nog wat meer: http://www.hearthpwn.com/...earthstone-arena-standard
Heel erg mee eens. Arena was echt hopen dat je een goede curve met efficiënte minions kon draften en of je win of verloor was vaak al in de eerste beurten bepaald; had je tegenstander een betere curve, dan verloor je. Was je draft klote en had je geen goede curve dan ging je 0-3 en ga je alleen met een pack naar huis.Astie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:09:
[...]
Ik vind juist van niet.
Arena is sinds de laatste expansions uitgegroeid tot een curve battle waarbij de heropower vooral de classwaarde in arena aangeeft.
Door deze verandering kun je tactisch veel beter draften. De cardpool is verkleind waardoor de kans op bijvoorbeeld carddraw weer groter wordt. Ook het aantal spells zal toenemen waardoor een turnaround van de game groter wordt. Ook het draften van meer epics, rares en legendarys juig ik enorm toe.
Ik kan niet anders zeggen chapeau Blizzard.
Wel zal het flink wennen zijn aan de andere speelwijze die nu nodig is om goed te presteren in arena.
De changes die zijn aangekondigd lijken mij een hele goede stap; al hoop ik wel dat ze gaan doorontwikkelen met Arena zodat je niet alleen maar Standard Arena hebt, maar bijvoorbeeld ook "Year of the Kraken arena" ergens volgend jaar of over een paar maanden. Of een "Year of the iets" arena met GvG / BRM als cardpool.
Maar ik krijg hier wel zin van om ook weer eens Arena in te duiken.
Gisteren overigens een flinke losstreak gehad tegen Pirate Warriors. Uiteindelijk maar weer Reno Lock gepakt en een paar pirate warriors weer naar huis gestuurd met Reno Jackson. Dragon Priest is af en toe echt niet te doen.
Het lijkt erop dat draften voor synergie en combo's nu wel een optie gaat worden en daar kan ik alleen maar blij mee zijn. Zodra het live is ga ik zeker weer wat runs proberen.
En de kaarten die je golden hebt in je collectie komen ook als golden kaarten in je arena draft.Zarhrezz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:52:
Ik was ook gestopt met Arena omdat het inderdaad 'draft curve or die' is op het moment. Als je niet de mazzel hebt een AoE removal class te trekken (Warlock / Mage) kun je jezelf eigenlijk bij voorbaat al wat tijd besparen door direct te retiren. Niks combo's, niks tactiek, puur de dikste stat-blocks on curve spelen en dat is het op het moment wel. Na 4-5 keer slechte drafts en daarmee met maximaal 3 wins eraf is het gewoon niet waard...naast dat het gewoon niet leuk is.
Het lijkt erop dat draften voor synergie en combo's nu wel een optie gaat worden en daar kan ik alleen maar blij mee zijn. Zodra het live is ga ik zeker weer wat runs proberen.

Zo eindelijk mijn 500 wins binnen gehaald met Warlock, speelde niet helemaal met het juiste deck (combo dus ik werd stuk gemaakt door de aggro decks) dus de laatste loodjes wogen het zwaarst maar toch mooi.
Nu rogue en priest die op 340 staan ongeveer. Dan volgens hunter, paladin, shaman en druid die nog maar iets van 20-50 wins hebben
Neen
Kijk nu alleen is naar de Jade kaarten van Shaman en die van Druid of Rogue en je weet genoeg en dat bevalt mij niet.
Ik had net ook Patches, dat start wel lekker ja.magicstar schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:38:
Nieuwe brawl met legendaries. Patches turn 1 in hand summoned ook meteen alle anderen.
Easy pack.
En een keer Barnes op T1 welke Troggzor neerlegt, waarna mijn tegenstander heel aardig coin+offensive play speelt. Na mijn 'thanks' was het meteen concede.
Maar ook een paar potjes (ja, ik was in een RNG-bui) waarbij opvalt dat er ook genoeg gimmicky legendaries zijn. Een keer zowel Overspark, Mekkatorque als Darkfisher in mijn deck gehad en dan gaat je winkans wel een beetje hard naar 0.
{signature}
Sure, maar de spells (waaronder dus ook Flamestrike) gaan weer omhoog qua draftrate. Met andere woorden: die 50% zegt nog niks.Royy90 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:51:
[...]
Flamestrike and Abyssal Enforcer specifically will show up 50% less.
Intussen mijn eerste dubbele leg ooit (en Al'Akir was de enige classic class leg die nog ontbrak). Met dank aan Rabbiej!
Dat volg ik niet helemaal. Hoe gaat de draftrate omhoog? Dit blijft toch in vrijwel alle gevallen de pick?Tektoon schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:01:
[...]
Sure, maar de spells (waaronder dus ook Flamestrike) gaan weer omhoog qua draftrate. Met andere woorden: die 50% zegt nog niks.
Intussen mijn eerste dubbele leg ooit (en Al'Akir was de enige classic class leg die nog ontbrak). Met dank aan Rabbiej!![]()
![]()
[afbeelding]
Dan zou die 50% ongeveer 50 % uitmaken.
Nice wat betreft de Legendaries
Als we straks 50% minder flamestrike krijgen dan dat we nu hebben dan hebben ze er dus meer dan 50% vanaf gedaan.
Maar nogmaals: dit is dus precies het probleem: blizzard laat ons gokken en geeft geen uitsluiting over wat ze precies doen. Er zijn verschillende kanalen die arena statistieken bijhouden maar die zijn het, ondanks grote sample size, niet altijd met elkaar eens.
Het is echt ongeloofelijk
Ik ging stuk op het stukje waar hij zei dat Patches een high skillcap heeft omdat mensen vergeten aan te vallen met hem.beuker19 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:17:
The sad stats
[video]
Overigens wel logisch dat Shaman relatief een hoge winrate heeft met Patches in hand. Omdat je dat altijd nog kan combineren met Flametongue Totem.
kan beter coin en de kaart legendary kost 3 minder poep 3 van cleefs uit concede wow nicemagicstar schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:38:
Nieuwe brawl met legendaries. Patches turn 1 in hand summoned ook meteen alle anderen.
Easy pack.
wat me wel gelukt is is T1 3 maal MILLHOUSE MANASTORM ook een concede maar dan van de tegenstander
Ben benieuwd naar de winrates zonder pathes.beuker19 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:17:
The sad stats
[video]
Atlas#22744
Hoe bedoel je?Kasai schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:56:
[...]
Ben benieuwd naar de winrates zonder pathes.
Van decks die geen Pirate's spelen of waneer je helemaal geen pirate/Patches speelt maar wel in je deck hebt.
Als je een pirate deck zonder patches speelt.beuker19 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Hoe bedoel je?
Van decks die geen Pirate's spelen of waneer je helemaal geen pirate/Patches speelt maar wel in je deck hebt.
Atlas#22744
edit: maelstrom lijkt me wat OP daardoor. Aggro shaman zal nog meer naar voor komen
[ Voor 41% gewijzigd door BobbyDgtl op 24-02-2017 13:35 ]
Daar ben ik ook bang voor, als ik ga spelen wordt mijn speelervaring vrij snel door elke shaman die ik tegenkom verpest.BobbyDgtl schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:34:
ik ben vooral benieuwd naar de winrates met een 1 health buc!
edit: maelstrom lijkt me wat OP daardoor. Aggro shaman zal nog meer naar voor komen
Atlas#22744
Conclusie: play smorc -> go face -> 55-60% win grind -> legendary.
Ik ben bang dat met het uitfaseren van wildkaarten bij Arena en in de toekomst ook Tavern Brawl
het frequenter wordt complete drafts/decks tegenkomt zoals Jade of zo'n OP Kazakus draft
Kazakus
[Video: https://www.twitch.tv/videos/124387779]
Wild in z'n geheel zal ook verdwijnen en ik denk ook de oude adventures,
anders wordt de mobiele versie over de 4-5 Gb
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Die zie je niet vanaf Rank 10Kasai schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:15:
[...]
Als je een pirate deck zonder patches speelt.
Maar even serieus vanaf rank 10 zie je bijna geen inclomplete netdecks mee met hier en daar soms een uitzondering en dan vaak bij een kaart zoals Bloodmage Thalnos of een Ragnaros ipv Alakir, Archmage of Grom maar vovor de rest hebben echt heel spelers volgens mij best wel een enorme collectie.
LOL ben deze maand al wel 10x rank 5 geworden en dan probeer ik weer eens iets anders en je bent zo weer rank 8.mosselmossel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:23:
Ik haal deze maand rank 10 niet eens. Ik mag al blij zijn als ik 15 hou, want nuy ben ik al weer 16
Nu met een nieuw deck bezig en deze moet ik even met jullie delen en geniet ervan zo lang het kan

Ik heb er nog zo veel mee gespeeld maar ben er toch van rank 6 naar 4 gegaan met maar 1 loss en alleen om Finja is dit al geweldig.
[ Voor 30% gewijzigd door beuker19 op 24-02-2017 23:34 ]
Ik neem zelf uberhaupt de moeite niet meer om ook maar op welke manier dan ook te upranken. Het maakt allemaal toch vrij weinig uit wat je speelt en hoe je het speelt. Tis een kwestie van t4-t5 overleven en dan hopen dat je geluk hebt.mosselmossel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:23:
Ik haal deze maand rank 10 niet eens. Ik mag al blij zijn als ik 15 hou, want nuy ben ik al weer 16
Tja, ieder z'n ding. Ik wilde toch wel elke keer r10 halen. Weet niet of ik dat nu ga halen. Of ik moet misschien gaan Pirate Warrioren.xelfer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:08:
[...]
Ik neem zelf uberhaupt de moeite niet meer om ook maar op welke manier dan ook te upranken. Het maakt allemaal toch vrij weinig uit wat je speelt en hoe je het speelt. Tis een kwestie van t4-t5 overleven en dan hopen dat je geluk hebt.
Pirate Warrior is ook het deck waar ik de afgelopen seizoennen mee heb gesmorced naar de hogere ranks. 70% winrate met games die t6 klaar zijn schiet altijd wel op.mosselmossel schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:13:
[...]
Tja, ieder z'n ding. Ik wilde toch wel elke keer r10 halen. Weet niet of ik dat nu ga halen. Of ik moet misschien gaan Pirate Warrioren.
Gisteren van rank 5 naar 2 gegaan met Jade Druid. Kom meer midrange en reno tegen dan aggro. Die t5 overleven geld alleen voor Pirate Warrior en die zijn er niet zoveel meer.xelfer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:08:
[...]
Ik neem zelf uberhaupt de moeite niet meer om ook maar op welke manier dan ook te upranken. Het maakt allemaal toch vrij weinig uit wat je speelt en hoe je het speelt. Tis een kwestie van t4-t5 overleven en dan hopen dat je geluk hebt.
Tjah ik speel natuurlijk veel minder en zit op veel lagere ranks. Maar ik had het idee om met Druid combo even naar rank 15 of beter te gaan, maar die droom werd in 6 potjes gecrushed door 4 aggro Shamans en 2 pirate Warriors. Gemiddeld duurde de potjes 5.6 beurten, waaronder 2 x een t4 loss.Astie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:35:
[...]
Gisteren van rank 5 naar 2 gegaan met Jade Druid. Kom meer midrange en reno tegen dan aggro. Die t5 overleven geld alleen voor Pirate Warrior en die zijn er niet zoveel meer.
Ik heb net overigens wel even pirate Warrior in Wild in elkaar gezet. Even naar rank 15 gespeeld vanaf rank 19: 9-0, gemiddeld 5.1 beurten. 4 keer T4 gewonnen. Heb ik in ieder geval die gouden rare. Nu ga ik douchen want ik voel me vies.
[ Voor 17% gewijzigd door xelfer op 25-02-2017 09:56 ]
Er zijn heel veel combo's mogelijk zoals met Leeroy = 12 Damage voor 8 mana en verder kun je bijv. een SI7 terug roepen voor 1 Mana Bluegill = gratis en als er een Warleader op het board ligt 4 Damage en soms ben je healing/Burst nodig tegen een Shaman of Warrior en dan speel je gewoon Swashbuglar 2x.Tomski1986 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 03:45:
Waarom 2x shzdowstep?
Het is natuurlijk een Aggro deck maar in mijn ogen veel leuker als Shaman of Warrior omdat je veel meer beslissingen moet nemen en heel goed of alles wat je doet moet nadenken.
Ik weet zeker als ik meer zou spelen ik nog hoger kan komen op de ladder maar ik trek het gewoon niet dat ik zoals gisteren tegen 1 Pirate Warrior en 2 Shamans achter elkaar moet want dan is het voor mij leuk geweest.
In mijn laatste 98 potjes 25x Shaman en 24x Warrior en dan was allemaal tussen rank 6 en 4 moet wel zeggen dat ongeveer1 op de 4 potjes tegen een Midrage Shaman deck was maar de Warrior misschien maar 1 Control.Astie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:35:
[...]
Gisteren van rank 5 naar 2 gegaan met Jade Druid. Kom meer midrange en reno tegen dan aggro. Die t5 overleven geld alleen voor Pirate Warrior en die zijn er niet zoveel meer.
Verder vind ik Midrange Shaman en net zo'n groot probleem als Aggro Shaman wat ze hebben beiden gewoon de beste tools tot hun beschikking.
Verder hoor en lees je nu overal dat men verwacht dat Jade Druid en Jade Shaman straks gaan uitvechten welke van de 2 na de nerfs het sterkste deck is.
[ Voor 32% gewijzigd door beuker19 op 25-02-2017 11:27 ]
Ik ben gisteren in twee uur ook weer ff naar 5 gesneld. Jammer dat het volgende maand een stuk trager zal gaan, maar ja.
Maandag staat de nieuwe video/aankondiging online. Expansion lijkt mij leuk maar ook een tikje vroeg. Wie weet...
Zeker geen slechte deck, maar tegen mirrors met betere kaarten (pirates, jades) verlies ik vaak. Tegen mages en zoo-locks win ik vaak. Al met al een 50% winrate rond rank 10 dus. Helaas heb ik helemaal geen tools om een andere deck/class te spelen; dit is mijn enige echte playable deck. Ik ben net begonnen en basic card-sets zijn boven rank 16/17 echt nutteloos. Ik weet vrij zeker dat met een degelijke deck ik wel rank 7/8 kan halen, of hoger.
Standard is dus geen reet aan nu voor mij!
Als je eenmaal rank 5 aantikt gaat het heel hard: met 500 dust per maand kan je snel gaten in je collectie dichten.
Ik denk dat ik vooral arena speel in de volgende patch. Dan win ik nieuwe kaarten. Bovendien kan ik dan goed oefenen en beter worden want Arena krijgt de standard playset.
Als ik nu arena speel win ik gadgetzan kaarten; ik heb liever classic kaarten. Daar mis ik er veel te veel van. Waarom is er geen optie om bij arena te kiezen welke cardpack je wint?
En nu maar hopen op iets leukers dan de afgelopen uitbreiding waar maar ongeveer 23 van gespeeld word.
Gisteren nog op de valreep rank 5 geworden dit seizoen; met Dragon priest in eigenlijk 1 winstreak vanaf rank 10.
Veel shamans, maar stiekem vooral de meer midrange variant.. en zonder een explosieve start is dat deck heel erg in het nadeel tegen het tempo van Dragon priest. Regelmatig games gehad waarbij een 2/3 1 drop het de hele game kon overleven en zo telkens totems en face damage kon doen.
Pirate warriors zijn dan wat spannender maar zodra je taunts gaat opgooien komen ze daar ook niet meer langs.
En verder Jade druids, af en toe n warlock en meer experimentelere decks. De winning game was tegen een Anyfin paladin. Die ik won door het spelen van.. Anyfin! (Drakonid Operative, blijft een beresterke kaart)
Anyfin can happen...Tektoon schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:26:
...dat vind ik altijd zo'n bitch. Ben je net klaar voor je tweede anyfin; krijg je 'm tegen.
(but not everyfin is awesome)
Ziet er interessant uit, ik heb Finja, dus ga het zeker eens proberen.beuker19 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:11:
[...]
LOL ben deze maand al wel 10x rank 5 geworden en dan probeer ik weer eens iets anders en je bent zo weer rank 8.
Nu met een nieuw deck bezig en deze moet ik even met jullie delen en geniet ervan zo lang het kan
[afbeelding]
Ik heb er nog zo veel mee gespeeld maar ben er toch van rank 6 naar 4 gegaan met maar 1 loss en alleen om Finja is dit al geweldig.
Atlas#22744
Atlas#22744
Een hele eer voor mij om hier zo genoemd te worden als bijna een begrip.Kasai schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:35:
Je klinkt een beetje als Tomski.
Ook irriteer ik me mateloos aan dat er wel is aangekondigd dat er kaarten weggaan uit de Classic set, maar dat er geen datum is voor wanneer dit nou ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door PCBaas op 26-02-2017 21:49 ]
5700X | RX 6600
STB en Spirit Claws nerf gaan echt geen zak uitmaken. Wat je wel gaat zien is een lichte increase in Jade rommel decks. Pirates zijn nog steeds veel te sterk door hun synergie.
Upgrade! is ook zo'n zwaar overpowered kaart. Arcanite Reaper + Upgrade! = 6 mana -> 18 damage. BALANCED
{signature}
Het gaat erom dat je die 18 damage gewoon face kan doen zonder enige vorm van drawback.Voutloos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:18:
Arcanite en Upgrade! zitten er vanaf het begin in en vormen de meest obvious weapon combo. Als je daar nu nog over gaat klagen doe je gewoon het verkeerde spelletje.
Het klopt wel dat deze combo al in de game zit sinds het begin maar nu met alle andere kaarten is het gewoon net over de top.Voutloos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:18:
Arcanite en Upgrade! zitten er vanaf het begin in en vormen de meest obvious weapon combo. Als je daar nu nog over gaat klagen doe je gewoon het verkeerde spelletje.
Waar je eerder maar 2 upgrades kon doen kun je er met Bloodsail Cultist er al 4 !!! doen en is het veel betrouwbaarder om deze kaarten in je deck te stoppen.
Er zijn genoeg kaarten die met de juiste synergy zwaar OP kunnen zijn zoals in het verleden met Frothing Berserker + Warsong, Undertaker + Deathrattle en Doomhammer + Rockbiter(die pas generfed zijn na dat het geheel een probleem was
Nog 1 ding en dat vind ik nog wel het ergste van allemaal is dat nu gewoon bijna geen keuze meer heb ik wat ik kan en moet spelen om niet 20 ranks te zakken en laten we eerlijk zijn veel verliezen vind niemand leuk.
Waar ik me nu trouwens het allermeest aan stoor is dat eigenlijk allen Jade, Pirates of Reno/Kazakus nog speelbaar zijn er de rest er eigenlijk helemaal niet meer toe doet.
Kijk er zijn altijd sterkere decks geweest en dat zal altijd wel zo blijven alleen was het niet zo dat al die sterkste decks bijna ook allemaal nog eens dezelfde core kaarten hadden en nog erger dat je wel 1 van die sterke opties moet kiezen om leuk mee te doen op de ladder.
[ Voor 29% gewijzigd door beuker19 op 26-02-2017 22:57 ]
Ja bedank Cpt Obvious, maar dat was gezien de leeftijd van de kaarten ook al duidelijk in de week dat Hearthstone gereleased werd. Als je daar aan ergert, terwijl het dus al jaren niet anders is, kies je er inmiddels zelf voor. Het is niet realistisch om een verandering van die 2 kaarten te verwachten, de factor die het makkelijkst kan veranderen ben je zelf.Tomski1986 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:23:
[...]
Het gaat erom dat je die 18 damage gewoon face kan doen zonder enige vorm van drawback.
En de 18 damage is een best case scenario: Het vasthebben van een Upgrade! zonder weapons of van meerdere Arcanites is behoorlijk nadelig. De zogenaamde overpowered Upgrade! werd overigens jarenlang amper gespeeld. En er is wel een keerzijde: Als 18 damage tegen jou lukt, heeft de tegenstander in 3 beurten deze 2 kaarten helemaal opgebruikt zonder iets met het board te doen. Misschien kan je dan tot de conclusie komen dat je zelf niets dreigends op het board legt of gewoon in je gezicht gemept wílt worden. Al met al flink masochistisch dus.
Sure, met nog meer kaarten erbij zodat synergie toeneemt wordt het een goede deckoptie. Het ging mij erom dat Tomski deze 2 stokoude kaarten in isolatie noemde, met specifiek Upgrade! als overpowered. Ik zou dan eigenlijk eerder Bloodsail Cultist als schuldige of OP aanwijzen. Overal synergie mee, maar zelfs als het niet lukt is het vanilla. Dat terwijl Upgrade! zonder weapon een dode kaart is.beuker19 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:43:
Het klopt wel dat deze combo al in de game zit sinds het begin maar nu met alle andere kaarten is het gewoon net over de top.
Waar je eerder maar 2 upgrades kon doen kun je er met Bloodsail Cultist er al 4 !!! doen en is het veel betrouwbaarder om deze kaarten in je deck te stoppen.
{signature}
Dit is een technisch probleem: ze kunnen geen wijzigingen aanbrengen zonder er een complete patch doorheen te duwen en die moeten weer gewogen en gekeurd worden door de verschillende appstores.PCBaas schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:45:
Ik zit me ook al een tijdje te irriteren aan HS. Je weet dat Small-Time Buccaneer/Spirit Claws generfed gaan worden, maar het duurt 2 (!) hele weken voordat ze het gaan implementeren (terwijl ze bij de vorige keer hadden gezegd dat ze het voortaan zo kort mogelijk van tevoren gingen aankondigen) zonder een specifieke datum te geven.
Je kunt het dan dus maar 1 dag van te voren aankondigen (dan gaat het weer gelekt worden dus praktisch maakt dit niks uit) maar gezien de shitstorm waar ze op dat moment inzaten kan ik het wel begrijpen.
Lifecoach is er nu ook mee gestopt zo te zien. Denk wel dat het een do-or-die jaar gaat worden qua problemen/wijzigingen/content.
Ja dat is waar.Voutloos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:56:
Sure, met nog meer kaarten erbij zodat synergie toeneemt wordt het een goede deckoptie. Het ging mij erom dat Tomski deze 2 stokoude kaarten in isolatie noemde, met specifiek Upgrade! als overpowered. Ik zou dan eigenlijk eerder Bloodsail Cultist als schuldige of OP aanwijzen. Overal synergie mee, maar zelfs als het niet lukt is het vanilla. Dat terwijl Upgrade! zonder weapon een dode kaart is.
Daarom hoop ik ook steeds meer dat wapens gewoon niet meer face kunnen gaan als er minions liggen of alleen als je Lethal hebt bijvoorbeeld want ik ben het wel met Tomski eens dat 6 mana 2 kaarten en 18 damage best wel veel is zeker zonder goede taunts en weapon removal.
@PCBaas Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de Hearthstone Championship Tour in volle gang was en ik het daarom logisch vind dat je dan niet ineens dingen kunt veranderen en weken van voorbereidimng van spelers daar door in de war gooit.
[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 26-02-2017 23:10 ]
Dat is het hele punt van al die smorc decks. Een Patches zonder andere high impact pirates is geen probleem. een Patches uit een 1 mana 3/2 of een muster for pirates is wel een probleem.Voutloos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:56:
[...]
[...]
Sure, met nog meer kaarten erbij zodat synergie toeneemt wordt het een goede deckoptie. Het ging mij erom dat Tomski deze 2 stokoude kaarten in isolatie noemde, met specifiek Upgrade! als overpowered. Ik zou dan eigenlijk eerder Bloodsail Cultist als schuldige of OP aanwijzen. Overal synergie mee, maar zelfs als het niet lukt is het vanilla. Dat terwijl Upgrade! zonder weapon een dode kaart is.
Arcanite Reaper is zelf idd ook geen probleem. Maar als je de 4 beurten daarvoor al high impact face kaarten hebt gespeeld, en de beurt daarna dat ook weer gaat doen, dan wordt het een probleem.
Dit is zeker het geval aangezien je als verdedigende partij weinig echt goede control opties hebt in die eerste paar beurten.
[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 27-02-2017 08:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.