• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
beuker19 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:06:
[...]

Waarom dan geen Deathrattle Rogue spelen omdat dat meer een midrange deck is en wat makkelijker om te spelen.

Ik zelf ben ook echt een slechte Rogue speler maar kon gisteren op R6 er toch nog 3-3 mee spelen.
Ik ga het eens testen

Battletag: Iigy#2192

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:52
Idem hier, geen Rogue speler. Voor de daily's gebruik ik een een "andere classes" Rogue, met Burglary, Shaku, Huckster, Swashbuckler en Ethereal Peddler.

Speelt leuk, is niet al te slecht en geeft veel variatie omdat je constant kaarten uit andere classes krijgt.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
http://www.hearthpwn.com/...-to-wild-three-expansions

Byebye Azure Drake, Sylvanas, Ragnaros, Ice Lance, Conceal, Power Overwhelming..

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

"So instead, we're just going to give you the dust, and you can keep the cards!"

Je mag ze houden en we krijgen dust!

Atlas#22744

• mosselmossel
En drie grote expansions dit jaar, 400 nieuwe kaarten. Geen adventures...

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:10
Kasai schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:22:
"So instead, we're just going to give you the dust, and you can keep the cards!"

Je mag ze houden en we krijgen dust!
WTF de link is helaas dood maar neeeeeeeeeee dat heb ik echt niet zien aankomen nou ja 6400 dust voor 2 kaarten is altijd leuk :+

• Kasai

Kasai

Legendary

Wognummer schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:34:
[...]

WTF de link is helaas dood maar neeeeeeeeeee dat heb ik echt niet zien aankomen nou ja 6400 dust voor 2 kaarten is altijd leuk :+
http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/20475356

en inderdaad :)

Atlas#22744

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Goede changes maar ik hoop dat ik weer gelijk ga krijgen door te zeggen dat Jade Druid na de rotatie zwaar overpowered gaat worden.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:10
Tomski1986 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:46:
Goede changes maar ik hoop dat ik weer gelijk ga krijgen door te zeggen dat Jade Druid na de rotatie zwaar overpowered gaat worden.
speel je dat zelf dan :+ :+
Zo das nog eens groot nieuws en erg netjes dat je de kaarten mag houden + 3640 dust en dat is toch lekker met de komst van een nieuwe uitbreiding.

Ik snap de keuze van 3 expansies wel want ik denk dat een adventure van 45 kaarten te weinig impact heeft en nu maar is hopen op meer speelbare kaarten ipv. fillers.
Het lijkt mij een stap in de goede richting want nog zo'n jaar waarin 1 class bijna 50 weken het 1e of 2e deck was trek ik niet.

Om even op het Druid verhaal te reageren:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Druid ook aangepakt zou worden aangezien die eigenlijk niets verliezen behalve Mulch, Raven Idol en Living Roots en de Actioneer blijft waar hij blijft.

[ Voor 20% gewijzigd door beuker19 op 16-02-2017 20:03 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:38
Ik heb net Golden Sylvanas en 2 Golden Power Overwhelmings aangemaakt. Zodra de nieuwe set uitkomt krijg ik die dust volledig terug en heb ik deze kaarten dus eigenlijk gratis gekregen. :7

5700X | RX 6600

PCBaas schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:24:
Ik heb net Golden Sylvanas en 2 Golden Power Overwhelmings aangemaakt. Zodra de nieuwe set uitkomt krijg ik die dust volledig terug en heb ik deze kaarten eigenlijk gratis gekregen. :7
Maar wat ik heb begrepen is dat je wanneer je zeg maar een normale en een golden hebt je er maar voor 1 dust terug krijgt maar wel de golden.

Dus voor mij is het niet de moeite om hem golden te craften want dan ''verlies'' ik de 1200 dust van de normale versie.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Ja dat is wel raar. Anders gaat iedereen nu ff snel die kaarten golden craften.
mosselmossel schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:31:
En drie grote expansions dit jaar, 400 nieuwe kaarten. Geen adventures...
Jawel! De adventures zitten bij de card-adventures als 'optional single player content'. We krijgen dus beiden tegelijk.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
beuker19 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:55:
Zo das nog eens groot nieuws en erg netjes dat je de kaarten mag houden + 3640 dust en dat is toch lekker met de komst van een nieuwe uitbreiding.

Ik snap de keuze van 3 expansies wel want ik denk dat een adventure van 45 kaarten te weinig impact heeft en nu maar is hopen op meer speelbare kaarten ipv. fillers.
Het lijkt mij een stap in de goede richting want nog zo'n jaar waarin 1 class bijna 50 weken het 1e of 2e deck was trek ik niet.
Ik weet niet of ik hier blij mee ben. Tot nu toe had Hearthstone 2 expansions per jaar, wat neer kwam om 2x een pre-order van om en nabij 50 euro + F2P gold voor packs en ik was klaar: 100 euro/jaar. Adventures koop ik ook altijd met gold (ja, ik weet het: adventures zijn economischer om met echt geld te kopen).

Maar nu krijgen we 3x een expansion met een pre-order van om en nabij 50 euro. Da's 150 euro dit jaar. Op zich kan ik me daar wel nog in vindenl, maar ik vrees dat ik F2P gold te kort ga komen per expansion aangezien er nu 3 zijn, dus de tijd tussen de expansions om gold te farmen is korter.

Meer dan 150 euro/jaar wil ik toch echt niet uitgeven aan Hearthstone en ik hoop dat ik voldoende kan spelen om voldoende gold te vergaren om alle kaarten te kunnen craften die ik nodig heb om de competitieve decks te spelen. Ik ben toch een beetje bezorgd, maar misschien onterecht omdat ik toch de 3500 gold over heb van de adventures die ik dit jaar niet moet kopen.

Ik vind het hoe dan ook spijtig dat de adventure expansions weg gaan. Ik vind een uitgave van een vast bedrag (of dat nu gold of euro's zijn maakt niet uit) waarbij je zeker bent dat je een zeker aantal kaarten krijgt een zekerheid dat je een set kaarten hebt waar je altijd kan op terugvallen. Stel je voor dat je in een expansion set League of Explorers (dus geen adventure LoE) Reno Jackson, Brann Bronzebeard, Elise Starseeker en Sir Finley moet craften als je geen enkele van die legendaries uit card packs trekt. :? Dat maakt me ook wel bezorgd.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

DarthDavy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:58:
[...]

Ik weet niet of ik hier blij mee ben. Tot nu toe had Hearthstone 2 expansions per jaar, wat neer kwam om 2x een pre-order van om en nabij 50 euro + F2P gold voor packs en ik was klaar: 100 euro/jaar. Adventures koop ik ook altijd met gold (ja, ik weet het: adventures zijn economischer om met echt geld te kopen).

Maar nu krijgen we 3x een expansion met een pre-order van om en nabij 50 euro. Da's 150 euro dit jaar. Op zich kan ik me daar wel nog in vindenl, maar ik vrees dat ik F2P gold te kort ga komen per expansion aangezien er nu 3 zijn, dus de tijd tussen de expansions om gold te farmen is korter.

Meer dan 150 euro/jaar wil ik toch echt niet uitgeven aan Hearthstone en ik hoop dat ik voldoende kan spelen om voldoende gold te vergaren om alle kaarten te kunnen craften die ik nodig heb om de competitieve decks te spelen. Ik ben toch een beetje bezorgd, maar misschien onterecht omdat ik toch de 3500 gold over heb van de adventures die ik dit jaar niet moet kopen.

Ik vind het hoe dan ook spijtig dat de adventure expansions weg gaan. Ik vind een uitgave van een vast bedrag (of dat nu gold of euro's zijn maakt niet uit) waarbij je zeker bent dat je een zeker aantal kaarten krijgt een zekerheid dat je een set kaarten hebt waar je altijd kan op terugvallen. Stel je voor dat je in een expansion set League of Explorers (dus geen adventure LoE) Reno Jackson, Brann Bronzebeard, Elise Starseeker en Sir Finley moet craften als je geen enkele van die legendaries uit card packs trekt. :? Dat maakt me ook wel bezorgd.
Ach ik heb veel MSoG legendary's gecraft tot ik bijna geen dust meer had en heb nu al weer 4k dust en 4k gold en nog zeker 6 weken dus nog ongeveer 3k gold.

Als ze nu zoals bij de laaste 2 uitbreidingen ons ook nog eens veel gratis pakjes geven vind ik het helemaal mooi.

Ik denk echt dat 45 kaarten te weinig invloed hebben en dus zit je met een probleem dat de meta 8 maand het zelfde aanvoelt.

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 16-02-2017 21:18 ]

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:54
beuker19 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:14:
Ik denk echt dat 45 kaarten te weinig invloed hebben en dus zit je met een probleem dat de meta 8 maand het zelfde aanvoelt.
Dat 45 kaarten te weinig zou zijn om verandering te brengen geloof ik niet. Er zitten zo veel ongeinspireerde kaarten in iedere set, daar is echt wel plek om wat meer mee te doen. En League of Explorers werd hierom geprezen. Je hoeft geen hele clans of nieuwe keywords te hebben, een paar kaarten zoals Reno Jackson kunnen al nieuwe decks mogelijk maken.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
beuker19 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:14:
Als ze nu zoals bij de laaste 2 uitbreidingen ons ook nog eens veel gratis pakjes geven vind ik het helemaal mooi.
Ik denk haast wel dat dit het geval is, in ieder geval bij de 2de en 3de expansion waar je een playable story krijgt.
DarthDavy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:58:
Stel je voor dat je in een expansion set League of Explorers (dus geen adventure LoE) Reno Jackson, Brann Bronzebeard, Elise Starseeker en Sir Finley moet craften als je geen enkele van die legendaries uit card packs trekt. :? Dat maakt me ook wel bezorgd.
De meeste spelers krijgen bij de eerste expansion in ieder geval genoeg dust om 2 staple legendaries te craften.

[ Voor 41% gewijzigd door Swagger op 16-02-2017 23:16 ]

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ooh! New rogue hero! xD Dat is dan wat ik weer tof vind.

Verder vind ik het goede plannen en gaat het mogelijkheden bieden. Een paar high end kaarten die inderdaad vrijwel overal play zagen (toen ik het goed begon te doen qua dust zo rond Old gods heb ik Ragnaros en Sylvanas gewoon als eerste gecraft omdat ze gewoon zo goed zijn. En daarnaast een paar key spells voor archetype decks die als zowat sinds het begin van Hearthstone bestaan wat minder viable te maken

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Hoewel ik volledig eens ben met de beslissing van drie expansions vanwege de diversiteit, wordt f2p voor mij nu erg lastig.
Als vanaf het begin zit ik in ritme van 80 met gold kopen bij launch en dan de rest met arena. Bij de volgende expansion zit ik weer op hetzelfde gold bedrag en dan herhaal ik dit weer. Tussendoor craft ik een paar must have legendaries en epics, om alle belangrijke decks te kunnen spelen. Ook mijn dust blijft zo op pijl. Enige kosten die ik maak zijn voor de adventures.
Weet niet of me dit ook lukt met drie expansions...

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 14:44
Sorry kan iemand nogmaals die grote change gewoon hier posten? Ik mag niet op hearthpwn..

• Kasai

Kasai

Legendary

Big announcement for the new standard season: Year of the Mammoth! Along with the set rotation, six classic cards are moving to Wild and they are adding the Maiev Shadowsong Rogue skin.

Six cards from the Classic set will be moved to Wild: Azure Drake, Sylvanas Windrunner, Ragnaros the Firelord, Power Overwhelming, Ice Lance, and Conceal.
You will receive a full dust refund for these cards, but you also get to keep the cards!
Daily login rewards will be available for a limited time— offering dust, gold, and expansion pack – At the start of the new rotation.
Maiev Shadowsong Skin for Rogue will be unlocked by playing 10 games of Hearthstone in Standard Ranked or Casual mode after the next expansion launches.
There will be no Adventure this year and instead we’ll get three expansions, with the second and third containing a playable story.
Blizzard will be looking to hold Wild Tournaments in the future.
Heroic Tavern Brawl will be returning and will involve the Wild format.
I’m seeing a lot of questions about Golden/non-Golden dust refunds. You receive dust up to the amount of how many of that card you can put in a deck. You get dust back for one Legendary, and two of any other rarity. So, if you have a Golden Ragnaros and a non-Golden Ragnaros you will receive 3,200 dust. If you have one Golden Conceal and one non-Golden Conceal you will receive dust for one Golden and one non-Golden version.

The question was asked about restoring Molten Giant to its previous version: “We’re considering it for the next rotation.” – Ben Brode. When he says “next rotation” he literally means in 2018, so don’t get too excited yet!

Cards added to the “Hall of Fame” will no longer appear in packs!

Atlas#22744

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 14:44
Thanks :) die wijzigingen vinden dus plaats bij de rotatie, en die is in april bij de eerste expansion?

• Kasai

Kasai

Legendary

Klopt.

Atlas#22744

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik ben erg blij met de aankondiging van het nieuwe jaar in Hearthstone.
Zelf heb ik nu wel grote verwachtiging voor Rogue omdat conceal er uit gaat.
Ik hoop daarom dat we ook wat leuke kaarten krijgen voor de Rogue class naast de Hero Portrait de we gaan krijgen.

Met Tavern Brawl is het inmiddels al zover dat de tegenstander concede zodra ik met Paladin een Stonetusk Boar neer leg. Ik had een quest om 50 paladin kaarten te spelen. Dat ging erg snel met de Brawl.

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik ben er ook blij mee. Hopelijk voegen ze wel wat draken toe in de volgende expansion, want er gaan er echt heel veel verdwijnen nu.

Atlas#22744

• icemotion
Kasai schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:28:
Cards added to the “Hall of Fame” will no longer appear in packs!
Wat is de bron hiervan? Want in de announcement post, de post op Hearthpwn en in de blue posts op het forum kan ik dit nergens vinden.
Kasai schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:16:
Ik ben er ook blij mee. Hopelijk voegen ze wel wat draken toe in de volgende expansion, want er gaan er echt heel veel verdwijnen nu.
Ze hebben al aangegeven dat Dragon priest als archetype na de rotatie niet zo viable meer gaat zijn. En dat is ook niet erg, want Dragon priest was lange tijd HET archetype deck voor priests sinds de introductie van BRM.

• Kasai

Kasai

Legendary

icemotion schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:30:
[...]

Wat is de bron hiervan? Want in de announcement post, de post op Hearthpwn en in de blue posts op het forum kan ik dit nergens vinden.

Ze hebben al aangegeven dat Dragon priest als archetype na de rotatie niet zo viable meer gaat zijn. En dat is ook niet erg, want Dragon priest was lange tijd HET archetype deck voor priests sinds de introductie van BRM.
Geen idee ik copy/paste gewoon wat Piet Piraat vroeg.

Over Dragon Priest is natuurlijk ook wel zo, alleen vraag ik me af waarom we dan in mean streets Drakonid Operative hebben gehad en Wrathion. Oh well :)

Edit, toch wel een bron; https://www.reddit.com/r/...ill_disappear_from_packs/

[ Voor 8% gewijzigd door Kasai op 17-02-2017 09:41 ]

Atlas#22744

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Welke dragons verdwijnen volgende maand?

edit: kzou het zelf willen opzoeken maar veel geblokkeerd op het werk :)

[ Voor 48% gewijzigd door BobbyDgtl op 17-02-2017 09:39 ]

• Xanthian
BobbyDgtl schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:36:
Welke dragons verdwijnen volgende maand?

edit: kzou het zelf willen opzoeken maar veel geblokkeerd op het werk :)
Neferion
Chromagus
Twilight Whelp
Drakonid Crusher
Dragon Consort
Dragonkin Sorcerer
Hungry Dragon
Vulcanic Drake
Colderra Drake
Chillmaw
Twilight Guardian

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Merci! En ja, dragon priest zonder dragons lijkt niet echt viable. Hopelijk zal de nieuwe priest archetype speelbaar zijn ipv pre-MSG.

• SeamusXanthus
Ik zie wel heel erg tegen de Jade meta op. Ik bedoel Pirates zijn super irritant omdat het gewoon 40-50% van de games hetzelfde gaan. Maar met straks Jade Shaman en Jade Druids die gaan domineren (mijn persoonlijke verwachting) speel je echt zoveel saaie potjes. Probleem met Jade games is dat ze zo lang duren en je ziet vaak al tien beurten van te voren of je gaat winnen of niet. Maar conceden doe je ook weer niet (...stel dat...), dus speel je braaf door. Tegen bijvoorbeeld control warrior duurt het ook lang maar blijft het vaak veel langer spannend en heb je veel meer variatie aan kaarten. Daarnaast is control warrior ook maar één soort control deck. Terwijl Jade Druid juist alle andere control decks uitschakelt.

Hopelijk heb ik ongelijk, maar moet er echt niet aan denken dat de meta alleen maar Jade Shaman en Jade Druid is.

• DarthDavy
Kasai schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:16:
Nu we piraten hebben wil ik dat Blizzard het Ninja creature type maakt!

Maar Blizzard houdt precies niet van Stealth (cfr. conceal verdwijnt) en ninja's moeten stealth hebben!

• Kasai

Kasai

Legendary

Volgens mij blijven pirate decks nog steeds prima viable na de nerfs, alleen zijn ze nu iets minder dominant omdat STB makkelijker dood gaat. Ik denk dus dat de Jade decks nog wel in check worden gehouden door pirates en dat reno decks het iets makkelijker gaan krijgen tegen pirates. Ik kijk wel heel erg uit naar het nieuwe jaar, want momenteel vind ik alleen reno decks leuk om te spelen.

Atlas#22744

• SeamusXanthus
Xanthian schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:50:
[...]

Twilight Whelp
Twilight Guardian
Als deze twee dragons (en in iets mindere mate Drakonid Crusher) goede vervangers krijgen blijven dragons gewoon viable. Maar volgens mij verdwijnen er ook nog een paar die synergie hebben met dragons (die 2/4 taunt en die 5/4 met 3 damage, ben verschrikkelijk met namen) en dat is misschien wel het grote probleem.

• DarthDavy
Kasai schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:03:
Volgens mij blijven pirate decks nog steeds prima viable na de nerfs, alleen zijn ze nu iets minder dominant omdat STB makkelijker dood gaat. Ik denk dus dat de Jade decks nog wel in check worden gehouden door pirates en dat reno decks het iets makkelijker gaan krijgen tegen pirates. Ik kijk wel heel erg uit naar het nieuwe jaar, want momenteel vind ik alleen reno decks leuk om te spelen.
Reno Jackson gaat er ook uit he met de volgende expansion/rotatie.
SeamusXanthus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Als deze twee dragons (en in iets mindere mate Drakonid Crusher) goede vervangers krijgen blijven dragons gewoon viable. Maar volgens mij verdwijnen er ook nog een paar die synergie hebben met dragons (die 2/4 taunt en die 5/4 met 3 damage, ben verschrikkelijk met namen) en dat is misschien wel het grote probleem.
Blackwing Corrupter (die zelf geen draak is) is inderdaad belangrijker dan gelijk welke andere draak die er uit gaat. Twilight Guardian is close.

Maak me wel zorgen over Drakonid Operative. Deze kaart is gewoon OP, maar aangezien het enkel voor priest is, is het wel ok. Maar de nieuwe set gaat wel een paar goeie nieuwe draken nodig hebben om hem speelbaar te houden.

[ Voor 41% gewijzigd door DarthDavy op 17-02-2017 10:08 ]

• Xanthian
SeamusXanthus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:00:
Ik zie wel heel erg tegen de Jade meta op. Ik bedoel Pirates zijn super irritant omdat het gewoon 40-50% van de games hetzelfde gaan. Maar met straks Jade Shaman en Jade Druids die gaan domineren (mijn persoonlijke verwachting) speel je echt zoveel saaie potjes. Probleem met Jade games is dat ze zo lang duren en je ziet vaak al tien beurten van te voren of je gaat winnen of niet. Maar conceden doe je ook weer niet (...stel dat...), dus speel je braaf door. Tegen bijvoorbeeld control warrior duurt het ook lang maar blijft het vaak veel langer spannend en heb je veel meer variatie aan kaarten. Daarnaast is control warrior ook maar één soort control deck. Terwijl Jade Druid juist alle andere control decks uitschakelt.

Hopelijk heb ik ongelijk, maar moet er echt niet aan denken dat de meta alleen maar Jade Shaman en Jade Druid is.
Jade Shaman zal tot de nieuwe expansion wel erg sterk zijn. Daarna wordt het één grote vraag wat de volgende expansion gaat brengen. Ik heb nog altijd liever Jade Rogue en Jade Shaman dan Jade Druid. Want bij Jade Druid loopt je echt tegen een timer aan. Bij Shaman en Rogue houden de Jade kaarten een keer op, gelukkig.
SeamusXanthus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Klopt, Dragon Priest krijgt wel een hele harde klap. Maar goed. Je kan altijd nog wild spelen.

• Kasai

Kasai

Legendary

DarthDavy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:04:

Reno Jackson gaat er ook uit he met de volgende expansion/rotatie.
Ik doelde op de meta na de nerfs van aankomende maand :+

We hebben nog geen idee wat de nieuwe expansion gaat brengen qua kaarten en of jades en pirates sterk blijven.

Atlas#22744

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:52
Zag toevalling net op NU.NL de aankondiging over de Hearthstone expansies:

http://www.nu.nl/games/44...e-kaartuitbreidingen.html

Iets andere opzet, zeker wb de single-player missies.

En blij dat we van "OP" Ice Lance af zijn ;-)

[ Voor 1% gewijzigd door smurfinmark op 17-02-2017 10:20 . Reden: typo ]

• mosselmossel
Kasai schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:10:
[...]

We hebben nog geen idee wat de nieuwe expansion gaat brengen qua kaarten en of jades en pirates sterk blijven.
Dit.

(If your deck has no duplicates, reset your opponents jade golems.)

[ Voor 12% gewijzigd door mosselmossel op 17-02-2017 10:30 ]

• Tektoon
SeamusXanthus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:18:
Hoewel ik volledig eens ben met de beslissing van drie expansions vanwege de diversiteit, wordt f2p voor mij nu erg lastig.

Weet niet of me dit ook lukt met drie expansions...
Dailies geven 21k dust dus we gaan naar 7000 dust per expansion. Het ken net. :)
icemotion schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:30:
Volgens mij blijven die kaarten gewoon uit de pakjes komen hoor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3yD3ruy.png
Combo Druid met Jade :Y _O-

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:00:
[...]

Dailies geven 21k dust dus we gaan naar 7000 dust per expansion. Het ken net. :)

[...]

Volgens mij blijven die kaarten gewoon uit de pakjes komen hoor.

[afbeelding]
Combo Druid met Jade :Y _O-
https://www.reddit.com/r/...ill_disappear_from_packs/

Atlas#22744

Nou ja Bran gaat ook uit de rotatie dus het wordt wel moeilijker om snel grote golems te krijgen.
Maar Jade Shaman is nu al top tier en verliest weinig dus het word wel oppassen dat uit niet uit de hand loopt

Ik snap de keuze voor dit design ook niet echt want het is echt wel powercreep tov. C'Thun wat is mijn ogen nog steeds het meest gebalanceerd geforceerde deck is.

• DarthDavy
Dat betekent 2018, dus maakt niet uit. Er kan op een jaar veel veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door DarthDavy op 17-02-2017 11:17 ]

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Wat ik nu erg vervelend vind is dat, als nieuwe speler (ik speel pas sinds begin januari) ik dus helemaal geen kaarten als ragnaros of syvanas heb. Ik krijg dus ook geen dust 'terug', en ik heb niet zoveel dust.

Spelers die al jaren spelen en deze kaarten wel hebben, krijgen dus veel, veel dust terug. Dat betekent dat, zodra de nieuwe kaarten komen, ze direct een paar epics of een legendary kunnen craften en dus een groot voordeel kunnen hebben op newbies zoals ik.
De wijzigingen klinken wat mij betreft goed. Ik heb welgeteld 1 Legendary ooit gecraft...Ragnaros. M'n Azure Drakes zijn ook beide gecraft. Ik speel behoorlijk casual, dus ja, ik zie het punt van Bliz wel.

Een nieuw hero portait is altijd leuk en te verkrijgen door gewoon lekker te spelen, prima!

Jammer dat ze Conceal uit Standard halen en niet de Auctioneer. De afweging is Rogue geweest, terwijl Auctioneer ook richting Jade Druid effect heeft.

Verder hoop ik dat de komende expansie er wat (neutral) 'Reno'-minions bij komen. Ik zou het zonde vinden als door het uit Standard vallen van Reno het hele arch-type wegvalt; juist de noodzaak om ~30 verschillende kaarten te spelen (en dus meer diversiteit in je deck te brengen) mag wat mij betreft beloond worden.

Verder is het natuurlijk wachten op wat de nieuwe expansie brengt. Historisch gezien wordt er maar weinig voortborduurt op nieuwe mechanics uit voorgaande sets, met wat 'Reno' kaarten in Mean Streets als uitzondering. Ik hoop dat dit meer gaat gebeuren, bv. om hand-buff wat meer viable te maken. Nu is hand-buff gewoon net niks en daarmee zijn er 3 classes die met Mean Streets wat achtergebleven zijn. Zoiets rechtzetten in een komende expansie lijkt me wenselijk.

In hoeverre Jade Druid na de volgende expansie een issue gaat zijn zal moeten blijken. We weten nog niet wat er aan nieuwe mechanics komt en zonder Brann verliest het deck (wat) snelheid / ramping. We gaan het meemaken...
TheProf82 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:30:
Wat ik nu erg vervelend vind is dat, als nieuwe speler (ik speel pas sinds begin januari) ik dus helemaal geen kaarten als ragnaros of syvanas heb. Ik krijg dus ook geen dust 'terug', en ik heb niet zoveel dust.

Spelers die al jaren spelen en deze kaarten wel hebben, krijgen dus veel, veel dust terug. Dat betekent dat, zodra de nieuwe kaarten komen, ze direct een paar epics of een legendary kunnen craften en dus een groot voordeel kunnen hebben op newbies zoals ik.
Als ik jou was, zou ik me hier totaal niet mee bezig houden. Waar je eerst op moet focussen zijn de speelbare rares. Trek je een speelbare Legendary uit een pakje, mooi meegenomen.

Bottom line: de spelers die al jaren spelen en alleen standard spelen, kunnen de volledige expansies die uit roulatie gaan disenchanten...als dat al nodig is om alle kaarten die ze willen hebben van de nieuwe sets te craften, nadat ze met een voorraad gold x packs hebben opengetrokken. Het beetje dust van Rag en Syl maken gewoon niet uit in het grote plaatje.

Maakt dit uit? Nee, want jij speelt niet tegen dat soort spelers als je ladder gaat doen op standard. Goed, wellicht kom je er af en toe één tegen, maar waarschijnlijk starten zij al hoger op ladder in de nieuwe maand dan jij uberhaupt haalt gedurende die maand.

[ Voor 32% gewijzigd door Zarhrezz op 17-02-2017 11:38 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• Kasai

Kasai

Legendary

Hoeveel dust heb je?

Kripp zei in zijn video dat het slim is (mits je de dust hebt), als je nog geen sylvanas en ragnaros hebt, om deze gold te craften. Je krijgt dan volledige refund start van het jaar en als je vervolgens de golden kart disenchant krijg je 1600 dust.

Atlas#22744

• TheProf82
Ik heb slechts 40 dust. :').

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ben nu wel erg blij dat ik een Golden Ragnaros, Golden Sylvanas en 2x Golden Azure Drake heb.
Allemaal in mijn jaren HS gewoon uit pakjes gehaald.
Dat gaat een leuke hoeveelheid dust worden :)

• Kasai

Kasai

Legendary

LangeQuin schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:47:
Ben nu wel erg blij dat ik een Golden Ragnaros, Golden Sylvanas en 2x Golden Azure Drake heb.
Allemaal in mijn jaren HS gewoon uit pakjes gehaald.
Dat gaat een leuke hoeveelheid dust worden :)
Lol nice.

Ik zit momenteel op 14k dust, krijg er zometeen zo'n 3500 dust bij. Plus preorder en packs kopen met gold, wordt leuke start van het nieuwe jaar.

Atlas#22744

• Xanthian

Ik snap dat je het vervelend vind, maar onterecht is ook niet. Spelers zoals ik hebben ook veel dust geïnvesteerd in Sylvanas en Ragnaros en deze kaarten kunnen we nu dus niet meer gebruiken, iets wat eerder wel belooft was. Dat dit niet helemaal goed uitkomt voor beginnende spelers is natuurlijk jammer.

Een groot competief voordeel zou er niet moeten zijn. Er zijn op dit moment enkele goedkope en goede decks waar een beginnende speler best ver mee kan komen. Denk aan Dragon Priest, Pirate Warrior, Jade Shaman, Aggro Shaman, etc.

Hier heb je een leuk lijstje met decks die goedkoop zijn om te maken.
http://www.hearthpwn.com/...filter-dust-cost-max=3200

Als ik een paar decks mag aanraden:

Dragon Priest: http://www.hearthpwn.com/...ank-5-tempo-dragon-priest
Pirate Warrior: http://www.hearthpwn.com/...-cheap-f2p-pirate-warrior
Jade Druid: http://www.hearthpwn.com/decks/706870-budget-jade-druid
Secret Mage: http://www.hearthpwn.com/decks/687813-agrro-secret-madness
Mid-range Jade Shaman: http://www.hearthpwn.com/...ard-midjadeshaman-without
Demon Discardlock: http://www.hearthpwn.com/decks/694405-demon-discolock

• TheProf82
Xanthian schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Ik snap dat je het vervelend vind, maar onterecht is ook niet. Spelers zoals ik hebben ook veel dust geïnvesteerd in Sylvanas en Ragnaros en deze kaarten kunnen we nu dus niet meer gebruiken, iets wat eerder wel belooft was. Dat dit niet helemaal goed uitkomt voor beginnende spelers is natuurlijk jammer.

Een groot competief voordeel zou er niet moeten zijn. Er zijn op dit moment enkele goedkope en goede decks waar een beginnende speler best ver mee kan komen. Denk aan Dragon Priest, Pirate Warrior, Jade Shaman, Aggro Shaman, etc.

Hier heb je een leuk lijstje met decks die goedkoop zijn om te maken.
http://www.hearthpwn.com/...filter-dust-cost-max=3200

Als ik een paar decks mag aanraden:

Dragon Priest: http://www.hearthpwn.com/...ank-5-tempo-dragon-priest
Pirate Warrior: http://www.hearthpwn.com/...-cheap-f2p-pirate-warrior
Jade Druid: http://www.hearthpwn.com/decks/706870-budget-jade-druid
Secret Mage: http://www.hearthpwn.com/decks/687813-agrro-secret-madness
Mid-range Jade Shaman: http://www.hearthpwn.com/...ard-midjadeshaman-without
Demon Discardlock: http://www.hearthpwn.com/decks/694405-demon-discolock
Ik ken deze decks. Dragon Priest vind ik de leukste van bovenstaande, maar ga ik niet meer kunnen spelen. Ik zou daarvoor al mijn kaarten ongeveer moeten dusten (heb aardig wat shaman en mage kaarten), en er gaan bovendien erg veel dragons uit de standard roulatie met de volgende expansion waardoor ik vermoed dat dragon priest sowieso niet meer zal bestaat. Tenzij de nieuwe kaarten veel draken bevatten, wat ik betwijfel.
DarthDavy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:15:
[...]

Dat betekent 2018, dus maakt niet uit. Er kan op een jaar veel veranderen.
Next kan ook gewoon de aankomende zijn natuurlijk en ik hoop echt dat het gebeurd want deze nerf heb ik altijd onzin gevonden.

• DarthDavy
beuker19 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Next kan ook gewoon de aankomende zijn natuurlijk en ik hoop echt dat het gebeurd want deze nerf heb ik altijd onzin gevonden.
De aankomende is gewoon de reeds aangekondigde:
- Azure Drake
- Sylvanas
- Ragnaros
- Power Overwhelming
- Ice Lance
- Conceal
Ik denk dat ze daar nu nog iets aan gaan veranderen. Volgende rotatie is dus echt wel 2018.

Ik krijg door verschillende Hearthstone streamers wel gelijk: Hearthstone wordt in in het Year of the Mammoth duurder dan in het Year of the Kraken. Drie expansies in 2017 vragen een hogere financiële/gold/dust investering dan 2016 met 2 expansies (Old Gods en Gadgetzan) en een adventure (One Night in Karazhan). Iedereen zal voor zichzelf moeten uitmaken of hij die investering (zijnde geld of tijd om gold/dust te farmen) wel wil maken.

• Xanthian
DarthDavy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Ik krijg door verschillende Hearthstone streamers wel gelijk: Hearthstone wordt in in het Year of the Mammoth duurder dan in het Year of the Kraken. Drie expansies in 2017 vragen een hogere financiële/gold/dust investering dan 2016 met 2 expansies (Old Gods en Gadgetzan) en een adventure (One Night in Karazhan). Iedereen zal voor zichzelf moeten uitmaken of hij die investering (zijnde geld of tijd om gold/dust te farmen) wel wil maken.
Ja, zoals het er nu naar uit ziet wordt het duurder.

Maar ik ben ook benieuwd of ze nog iets gaan compenseren.
Het zou leuk zijn als er meer boss-battles bij expansion komen waardoor je bepaalde legendaries gratis krijgt. Net als met de adventures.

De rest van kaarten kan je dan sparen/kopen.

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Hearthstone wordt voor casual f2p spelers niet zo tof meer
Alleen als regular, hardcore en whale kan je nog meekomen

De adventures zelf vond ik zeer vermakelijk om te spelen, de kaarten waren vaak miss dan hit
Naxx en LoE waren mijn hits

Ik zal binnenkort weer pack openings streamen en het wordt ongeveer 600 stuks, voordat the Mammoth begint met dust uitdelen
Het werd wel tijd dat de 6 classic kaarten naar wild worden geschopt

[ Voor 8% gewijzigd door 1lau op 17-02-2017 14:21 . Reden: 6 Classic cards ]

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

1lau schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:20:
Hearthstone wordt voor casual f2p spelers niet zo tof meer
Alleen als regular, hardcore en whale kan je nog meekomen
Dan ga je er vanuit dat een casual f2p speler 'mee moet komen'. Het doel bij deze groep (ik reken mezelf en een deel van m'n vrienden die HS spelen tot deze groep) is als ik zo even kijk 2-ledig:
  • Elke maand de cardback halen
  • Elke week de Tavern brawl free pack scoren
Eventueel komt daar nog dagelijkse quest voor het gold bij.

Als die doelen met een 50/50 win rate te halen zijn, is het wel prima.

Ik denk niet dat het voor die groep duurder gaat worden. Er ligt namelijk geen 'eis' om bv. alle tier 1 decks te kunnen spelen, om alle goede legendaries te hebben, etc.

Wil je meer dan dat, dan zal het inderdaad wel duurder worden.

<GOT> Zarhrezz#2885

• TheProf82
Ook word er gesproken over tijdelijke daily login rewards in de nieuwste blogpost van Blizzard; wie weet compenseert dat nog wat.
Ben alleen benieuwd naar het probleem wat Shaman heet pffff.
Net weer een paar potjes gespeeld in wild en standaard en van de 9 potjes waren er 5 Aggro Shamans en 1 Jade Shaman wat in mijn ogen de zelfde ''ziekte'' is alleen de een is snel en de andere langzaam maar veel sterker dan de rest.

De rotatie gaat natuurlijk de class beïnvloeden maar er blijft nog zoveel goeds over en ook in MSoG hebben ze nog weer super sterke kaarten gekregen terwijl de rest veel slechter af was.

• icemotion
Ik heb mezelf zonet even voorbereid (in ieder geval deels) op het nieuwe jaar door eventjes de bezem door een hele hoop epics te halen die ik niet speel. Kaarten als Blubber baron, Scaled nightmare en andere 'crap' epics zijn gedust voor een golden Ragnaros en Sylvanas.

Kom maar op met die 6400 dust refund straks :p En dan bekijk ik dan wel of ik de kaarten ga houden, of ik de golden weer disenchant.. of die juist hou en de normale disenchant.

• Kasai

Kasai

Legendary

icemotion schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:09:
Ik heb mezelf zonet even voorbereid (in ieder geval deels) op het nieuwe jaar door eventjes de bezem door een hele hoop epics te halen die ik niet speel. Kaarten als Blubber baron, Scaled nightmare en andere 'crap' epics zijn gedust voor een golden Ragnaros en Sylvanas.

Kom maar op met die 6400 dust refund straks :p En dan bekijk ik dan wel of ik de kaarten ga houden, of ik de golden weer disenchant.. of die juist hou en de normale disenchant.
Je had zowel Sylvanas als Ragnaros nog niet?

Atlas#22744

• icemotion
Kasai schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:11:
[...]
Je had zowel Sylvanas als Ragnaros nog niet?
Jawel ik had beide al. Maar ik heb ze nu ook Gold

• Kasai

Kasai

Legendary

Maar dan win je toch niks?

Atlas#22744

• icemotion
Op zich wel;

Craft 2 golden legendaries: -6400
Year of the mammoth komt: +6400 dust (voor het hebben van golden Ragnaros en golden Sylvanas)

Tussenstand: 0

Disenchant de normale versies: +800 dust
Disenchant de golden versies: +3200 dust
De truc is gebaseerd op 'you get the dust but keep the card'. Wat iedereen met de middelen en geen interesse in Wild doet:
  • Craft golden versies (kost X dust)
  • Wacht op rotatie
  • Yay X dust refund
  • Disenchant golden versies (die nu Wild zijn)
  • Yay Y more dust
Profit: Y dust

<GOT> Zarhrezz#2885

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

Boesjke

Excellent!!

icemotion schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:15:
Op zich wel;

Year of the mammoth komt: +6400 dust (voor het hebben van golden Ragnaros en golden Sylvanas)

Maar per saldo levert je dit niets extra's op (als je de normale versies al hebt).

Want:
Je krijgt als je niets craft +3200 dust (2 * 1600 per normale legendary) -> +800 als je ze disenchant. Hierbij heb je hetzelfde resultaat als in jouw voorbeeld.

Alleen als je de kaarten nog helemaal niet hebt dan moet je ze golden craften want dat levert wel dust op als je ze daarna weer disenchant.

[edit]
Dit is wel een heldere post erover op reddit: https://www.reddit.com/r/...mammoth_dust_investments/

[ Voor 11% gewijzigd door Boesjke op 17-02-2017 15:29 ]

Neen

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Zarhrezz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Dan ga je er vanuit dat een casual f2p speler 'mee moet komen'. Het doel bij deze groep (ik reken mezelf en een deel van m'n vrienden die HS spelen tot deze groep) is als ik zo even kijk 2-ledig:
  • Elke maand de cardback halen
  • Elke week de Tavern brawl free pack scoren
Eventueel komt daar nog dagelijkse quest voor het gold bij.
Je beschrijft hiermee de regular wat ik ook ben en daarnaast nog arena runs doe

Offtopic hier nog een Tavern Brawl snowball fight,de wintercardback reboot van vorig maand:
[Video: https://www.twitch.tv/videos/122269746]

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Verwijderd

ik heb 2 legendaries gecraft. Sylvanas en Ragnaros :+
Ondanks dat we de dusts terug krijgen, blijven wel m'n favo kaarten die niet meer te gebruiken zijn in Standard. Persoonlijk vind ik het erg jammer, maar ach.. 2 gratis nieuwe legendaries naar keuze is ook niet mis:)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2017 15:46 ]

• TheProf82
icemotion schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:15:
Op zich wel;

Als je niets had gedaan, was het als volgt geweest:

Craft niks: 0
Year of the mammoth komt: +3200 dust (voor het hebben van Ragnaros en Sylvanas)

Tussenstand + 3200

Het enige wat je dus hebt gedaan is veel epics gedisenchant die alleen maar nuttiger kunnen worden na een patch, en je dust 'gelocked' omdat het nu 'vast' zit in twee golden kaarten die je pas weer quitte laten spelen zodra de expansion komt.

• icemotion
Jullie hebben gelijk.. damn.. mijn wiskunde suckt!

Maar; je kan het ook zo bekijken; ik vind de golden versies zwaar epic en heb nu 3200 dust bespaard voor het maken van de golden legendaries.. :p En dat heeft ook wel iets.. golden versies van die kaarten in the hall of fame.

En de epics die ik heb gedisenchant ga ik echt niet missen.. Dus hoe dan ook ben ik nog steeds blij met deze actie :p

• TheProf82
Is het dom om nu arena te doen/classic packs te kopen? Aangezien je met arena de gadgetzan card pack krijgt en met classic packs...classic kaarten. Raden jullie aan gewoon gold te sparen en packs te kopen met de nieuwe expansion?

Ondanks dat ik niet zo goed ben in arena (meestal 2-4 wins) vind ik het toch wel leuk. Maar echt veel levert het dus niet op...

• SeamusXanthus
TheProf82 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:23:
Is het dom om nu arena te doen/classic packs te kopen? Aangezien je met arena de gadgetzan card pack krijgt en met classic packs...classic kaarten. Raden jullie aan gewoon gold te sparen en packs te kopen met de nieuwe expansion?

Ondanks dat ik niet zo goed ben in arena (meestal 2-4 wins) vind ik het toch wel leuk. Maar echt veel levert het dus niet op...
Als je nu onveer breakeven speelt (met gem 3 wins) is Arena prima lijkt me, want dan kan je ervaring op blijven doen. Met ervaring word je beter, dus meer rewards, dus grotere collectie.

• TheProf82
Klopt, maar de rewards zijn allemaal van een cardpack/adventure die straks niet zoveel meer waard hoeft te zijn! Als de adventure al uit zou zijn, zou ik zeker arena spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door TheProf82 op 17-02-2017 16:55 ]

• SeamusXanthus
je krijgt toch altijd Mean Streets? Die blijft voorlopig wel.

• TheProf82
Het alternatief kan dus zijn; goud sparen en veel packs kopen bij de nieuwe expansion. Dus geen arena (en dus geen huidige card packs) maar slechts quests.

• Tektoon
Ik ben helemaal niet per-se een Brian Kibler fan en ik was het vorig jaar ook niet eens met zijn kijk op de nerfs en rotatie maar gedurende het jaar begon ik te merken dat 'ie het eigenlijk toch wel goed had gezien. Onlangs had 'ie al een hele goede video over Mean streets en de pirates; nu heeft 'ie echt een hele goede video over de wijzigingen.

Het is natuurlijk lekker om hier gewoon even je mening neer te komen plempen over de wijzigingen --en dat mag-- maar onderstaande video is wat mij betreft het aanbevelen wel waard. :)

Nou ik kan echt niet wachten meer op de nieuwe uitbreiding want ik kan echt geen Shaman meer zien :r

Als ik eerlijk ben zie ik nog liever Aggro Shaman, Pirate Warrior of Miracle Rogue dan die hele Jade Meuk want terwijl de tegenstander gewoon rustig 6/6 7/7 8/8 blijft spelen moet ik alles in wereld doen om te blijven leven en ook nog eens en manier verzinnen om te winnen want ach ze hebben ook nog eens voor minimaal 19 aan heal in het deck zonder dat het deck zwakker word.

Hoe heeft dit in godsnaam kunnen gebeuren en nog erger hoe gaan ze dit fixen zonder andere decks veel sterker te maken want met de huidige nerfs word dit deck alleen maar sterker en het was al superieur aan Druid en Rogue.
Het heeft met Renolock 1 zwakke match-up maar met de juiste tech kaarten en minder aggro straks denk ik dat we weer een ONiK meta gaan krijgen.

Verwijderd

beuker19 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:13:
Nou ik kan echt niet wachten meer op de nieuwe uitbreiding want ik kan echt geen Shaman meer zien :r

Als ik eerlijk ben zie ik nog liever Aggro Shaman, Pirate Warrior of Miracle Rogue dan die hele Jade Meuk want terwijl de tegenstander gewoon rustig 6/6 7/7 8/8 blijft spelen moet ik alles in wereld doen om te blijven leven en ook nog eens en manier verzinnen om te winnen want ach ze hebben ook nog eens voor minimaal 19 aan heal in het deck zonder dat het deck zwakker word.

Hoe heeft dit in godsnaam kunnen gebeuren en nog erger hoe gaan ze dit fixen zonder andere decks veel sterker te maken want met de huidige nerfs word dit deck alleen maar sterker en het was al superieur aan Druid en Rogue.
Het heeft met Renolock 1 zwakke match-up maar met de juiste tech kaarten en minder aggro straks denk ik dat we weer een ONiK meta gaan krijgen.
Ah, ik ben forever rank 20/19, dus wees blij dat je al zulke dingen tegenkom :+
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Ah, ik ben forever rank 20/19, dus wees blij dat je al zulke dingen tegenkom :+
Iedereen op de ladder komt dit tegen en vanaf rank 10 word de variatie minder en minder.

beuker19 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:13:

Het grote probleem in HS op dit moment is dat het gewoon 1 groot steen-papier-schaar festijn is geworden. Hoe je speelt is ondergeschikt aan wat je speelt en waar je tegen speelt.

Voor mij heeft dit voornamelijk te maken met het afsterven van control decks die niet Reno zijn.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:22

Nitai

Live the life you love.

Vermaak mij momenteel in Wild met een Renounce Demon deck....is echt zo fun :)
Blijf wel steken op rank 18 maar elk potje is anders en ik win best vaak maar verlies ook wel, denk 60/50. Wel speel ik vaak tot in fatigue tegen control decks...en dat heb ik wel gemist.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Nitai schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:14:
Vermaak mij momenteel in Wild met een Renounce Demon deck....is echt zo fun :)
Blijf wel steken op rank 18 maar elk potje is anders en ik win best vaak maar verlies ook wel, denk 60/50. Wel speel ik vaak tot in fatigue tegen control decks...en dat heb ik wel gemist.
Zo speel ik al jaren HS. Een stuk leuker dan smorcstone proberen te counteren in mijn ogen :).

• Kasai

Kasai

Legendary

xelfer schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:01:
[...]

Het grote probleem in HS op dit moment is dat het gewoon 1 groot steen-papier-schaar festijn is geworden. Hoe je speelt is ondergeschikt aan wat je speelt en waar je tegen speelt.

Voor mij heeft dit voornamelijk te maken met het afsterven van control decks die niet Reno zijn.
Welke control decks bedoel je dan? Warrior was namelijk koning van control en ownde imo elk ander control deck.

Atlas#22744

Kasai schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:37:
[...]

Welke control decks bedoel je dan? Warrior was namelijk koning van control en ownde imo elk ander control deck.
Das niet waar.

CW heeft het geluk dat het boven de 30 HP kan komen en daardoor langer kan overleven maar de meeste andere control decks zoals Paladin, Shaman, Handlock en Priest maken gehakt van CW alleen hebben nooit echt een plaats gehad in de meta.

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:14:
[...]

Das niet waar.

CW heeft het geluk dat het boven de 30 HP kan komen en daardoor langer kan overleven maar de meeste andere control decks zoals Paladin, Shaman, Handlock en Priest maken gehakt van CW alleen hebben nooit echt een plaats gehad in de meta.
Priest misschien. Maar handlock bestaat al een tijdje niet meer. Control paladin, moet ik dan denken aan Anyfin?

Atlas#22744

• Tektoon
Nee hij bedoelt volgens mij de ekte-ekte control paladin met kodo's. Lode speelde dat hier altijd. Dan heb je als CW niks aan je armor want op het eind heeft de pally steeds een bord vol dudes die alles opeten.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er was een tijd dat CW met Gromash, Justicar en Ysera makkelijk >50% was. Alleen schiet dat nog niet op als elk potje een half uur is ;)

{signature}

Niet een geniale self-kill door een Mage tegen me. Hij had Unlicensed Apothecary gespeeld (via discover eerder) en die had ik ergens opgeruimd. Hij had z'n Kazkus gespeeld. Hij staat op 15 life en gooit z'n potion. Daar zat een revive 3 minions in...daar zat de Apothecary bij en daardoor self-kill _O-

Wel weer een vaag mechanic; de Apothecary was de 3e die terugkwam, maar toch 3 x 5 damage.

<GOT> Zarhrezz#2885

Is er weer iemand rank 1 legend met Shaman geworden? Van mijn laatste 10 potjes waren 9 tegenstanders aggro Shaman spelers....

• icemotion
Zarhrezz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:57:
Niet een geniale self-kill door een Mage tegen me. Hij had Unlicensed Apothecary gespeeld (via discover eerder) en die had ik ergens opgeruimd. Hij had z'n Kazkus gespeeld. Hij staat op 15 life en gooit z'n potion. Daar zat een revive 3 minions in...daar zat de Apothecary bij en daardoor self-kill _O-

Wel weer een vaag mechanic; de Apothecary was de 3e die terugkwam, maar toch 3 x 5 damage.
Niet zo vaag; de potion brengt 3 minions terug; tegelijkertijd. Dat de animatie ze 1 voor 1 laat zien maakt niet uit, ze komen tegelijk.

Waardoor de Apothecary 3 minions in play ziet komen en de damage doet.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:22

Nitai

Live the life you love.

Zarhrezz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:57:

Ik had een Priest die ook een Kazakus spell deed en z'n doomsayer terug kreeg. Ik had nog een Brann op het bord dus speelde in mijn beurt Dirty Rat. Kreeg ik Reno en Sylvanas uit z'n hand op het bord. :+
Daarna deed hij concede...maar wat heb ik heerlijk gelachen. :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

icemotion schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:50:
Niet zo vaag; de potion brengt 3 minions terug; tegelijkertijd. Dat de animatie ze 1 voor 1 laat zien maakt niet uit, ze komen tegelijk.

Waardoor de Apothecary 3 minions in play ziet komen en de damage doet.
Dat snap ik wel...maar ik vind het een kip-ei mechanisme. De UA doet de damage op zichzelf. Dat betekent dat hij in play was toen hij in play kwam. :?

Ik zou verwachten dat eventuele powers van de minions actief zouden worden nadat het potion (of in ieder geval die stap van het potion) afgehandeld is. Als je normaal een UA of bv. een Knife Juggler speelt, gaat het effect ook niet op zichzelf af. Dat dit door het potion wel gebeurt is raar.

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

Het valt mij tegenwoordig wel echt op hoe weinig mages er nog zijn? zie voornamelijk Shamans, Dragonpriest en warriors?
Nou ik weet het niet maar in welke wereld is het leuk als je gewoon 4x achter elkaar tegen een Pirate Warrior moet spelen want ondanks dat ik ook 4x heb gewonnen wil ik gewoon niet meer spelen.

De HCT playoffs zijn ook niet anders dan Pirate Warrior, Pirate Warrior en nog meer Pirates in andere decks.

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:56:
Het valt mij tegenwoordig wel echt op hoe weinig mages er nog zijn? zie voornamelijk Shamans, Dragonpriest en warriors?
Dan moet je even een paar rondjes Tavern doen, het stikt daar van de Mages :+

<GOT> Zarhrezz#2885

• TheProf82
Ik speel trouwens meestal deze deck omdat het zo goedkoop was om te maken:

http://www.hearthpwn.com/...ro-freeze-mage-70-winrate

Alleen ik verlies vrijwel altijd tegen aggro warrior en shaman. Rustigere decks win ik vaak tegen. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd?

• DarthDavy
Het bewijs dat de wereld rond is:

- Hearthstone new expansion -> Hearthstone is great!
- Hearthstone 2 maanden later -> Hearthstone sucks!
- Eén maand later: Hearthstone new expansion -> Hearthstone is great!
- Hearthstone 2 maanden later -> Hearthstone sucks!

Rince and repeat!

• mosselmossel
Krijg je nou ranked ook meer XP dan casual of niet?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zarhrezz schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:43:
[...]
Dat snap ik wel...maar ik vind het een kip-ei mechanisme. De UA doet de damage op zichzelf. Dat betekent dat hij in play was toen hij in play kwam. :?
Blijkbaar is reviven meertraps; eerst komen de kaarten terug met een uitzonderlijk event, en daarna pas wordt er een play-event verwerkt. Wellicht een programmeerdetail, en zeker niet heel intuïtief, dus je zal het een keer moeten zien en daarna moet je het onthouden. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 19-02-2017 21:59 ]

{signature}

Voutloos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:58:
[...]
Blijkbaar is reviven meertraps; eerst komen de kaarten terug met een uitzonderlijk event, en daarna pas wordt er een play-event verwerkt. Wellicht een programmeerdetail, en zeker niet heel intuïtief, dus je zal het een keer moeten zien en daarna moet je het onthouden. :P
Zoiets ja. Kan interessant zijn voor bv. Priest...als een Juggler afgaat op een resurrect van zichzelf, is dat natuurlijk een interessant gegeven. Zo zijn er wellicht meer interessante minions te vinden.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Lanfear89
  • Niet online
Voutloos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:58:
[...]
Er zit inderdaad een heel systeem achter. Ik kan het zo niet uitleggen, maar wellicht hier kan je denk ik wel alles vinden wat je zoekt; http://hearthstone.gamepe...ying.2Fsummoning_a_minion

In de advanced rulebook staat alles tot in detail uitgewerkt, wat er gebeurt als je een kaart speelt, hoe alle triggers werken, volgorde etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Lanfear89 op 20-02-2017 00:34 ]

Pagina: 1 ... 127 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.