• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Whut? Er is echt helemaal niks mis met Millhouse Manastorm! Prachtkaart! XD

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

SeamusXanthus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:13:
[...]
Na twee weken wordt de balans opgemaakt: Kaart gaat weer terug naar wat het was, of kaart wordt permanent omgezet (en tijdelijk dustbaar). Vervolgens worden de volgende drie kaarten aangewezen.
[...]
Voor een casual speler zo als ik zou dit dodelijk zijn.

Soms log ik weken niet in, zijn al mijn decks ineens anders, en moet ik dus elke keer mijn deck list doorlopen om te kijken wat invloed is, en hoe ik die kan aanpassen met andere kaarten (die eventueel ook weer anders zijn).

Kaarten aanpassen op regelmatige basis zal mij doen stoppen omdat ik niets meer herken dan.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Me too. Is er geen PTR (Public Test Realm) voor Hearthstone waar blizzard kan knutselen en prutsen? Lijkt mij best leuk alhoewel het ook risico's heeft. Als je spelers alle kaarten geeft gaan veel mensen daar gewoon lekker constructed spelen. Maar daar is wel een creatieve oplossing voor te vinden.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Als je het mij vraag is de Patches & Buccaneer combo het echte probleem op ladder op dit moment. Daarnaast voorspel ik grote Jade duid problemen zodra de pirates worden aangepakt. Pirates houden Jade druid in check en zodra control meer viable wordt zal Jade Druid al die decks gaan domineren denk ik.
Ik zou zeggen dat Miracle Rogue dan top tier gaat zijn of gewoon verder met Shamanstone en Midrange/Mid-Jade-Shaman.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
https://www.twitch.tv/savjz

hij wordt gek van mij :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Net ff die partij teruggekeken, kon je echt niet eerder zijn iceblock poppen? 3 x Brann Bronzebeard plus value cards, dat was wel sick btw :)

• Mofkees
heb nog ff nagedacht. Het had gekund maar zou de uitkomst niet echt veranderen denk ik. Ik zou dan een beurt later dood gaan. Want na een Reno kon hij nog steeds hetzelfde doen....

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
[...]
Iemand zag ik onlangs roepen dat de beste nerf zou zijn om Baccaneer te fixen door het een rogue kaart te maken en een bestaande (waardeloze) rogue kaart neutral te maken.Ik vond dat een hele elegante fix eigenlijk omdat deze kaart in rogue lang niet zo OP is.
Resultaat: iedereen speelt rogue in arena met 5-7 Buccaneers.
Een ander idee wat ik graag zou willen zien is dat er een dynamischer nerf (en wat mij betreft buff!) systeem komt. Bijvoorbeeld: elke twee weken worden er drie kaarten getransformed tot iets anders. Dit wordt duidelijk gecommuniceert als je inlogt en de kaarten worden dan tijdelijk aangepast met een duidelijke visuele clue (bijvoorbeeld een aura om de tekst heen) zodat het heel duidelijk is dat het de kaart nu iets anders doet dan anders.
Zou ik ook wel leuk vinden maar dit gaat in tegen alles wat Blizz wil: zo weinig mogelijk nerfen, de text op de kaarten zoveel mogelijk hetzelfde laten en stabiliteit bieden voor de terugkerende casual speler die een paar weken niet meer heeft ingelogd.

Als ik een dag aan de touwtjes mag trekken dan wil ik een curated league mode: community members als Kripp, Firebat en Kibler uitnodigen om om de beurt een challengestone-format te presenteren dat wij in league/swiss vorm kunnen spelen naast ranked/arena/brawl. Inclusief optie om je vrienden uit te dagen. Bijvoorbeeld elke laatste maand voor een expansion. Bij de start ligt je deck vast, max 5 kaarten subben per week, beste 8 spelers per server spelen op t eind knockout op twitch. Zoiets. :Y

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Swagger schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Ik zou zeggen dat Miracle Rogue dan top tier gaat zijn of gewoon verder met Shamanstone en Midrange/Mid-Jade-Shaman.
Eens. Miracle Rogue maakt Jade Druid helemaal af.
Een Druid is gewoon niet opgewassen tegen een 8/8 van cleef op turn 2 o.i.d.
Ook Questing Adventurer is een groot probleem samen met het tekort aan cheap taunts.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Zolang ze pirates niet te hard nerfen, kunnen zij nog steeds Jade Druid ownen.

Zoals ik het nu zie, als Reno deck verlies je vrijwel altijd van Jade, op zich prima, maar dan zou je ook altijd van aggro (pirate) decks moeten winnen, maar dat lukt niet want ze zijn te sterk momenteel.

Ben benieuwd of ze het voor elkaar krijgen om deze balans in pirates te krijgen.

Atlas#22744

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Kasai schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:27:
Zolang ze pirates niet te hard nerfen, kunnen zij nog steeds Jade Druid ownen.

Zoals ik het nu zie, als Reno deck verlies je vrijwel altijd van Jade, op zich prima, maar dan zou je ook altijd van aggro (pirate) decks moeten winnen, maar dat lukt niet want ze zijn te sterk momenteel.

Ben benieuwd of ze het voor elkaar krijgen om deze balans in pirates te krijgen.
Dat is dus de verkeerde insteek. Wat je nu presenteert is een puur rock-paper-scissors-systeem. Dan kun je net zo goed elk potje meteen beurt 1 conceden. Er moet juist balans komen waardoor vrijwel alles van vrijwel alles kan winnen. Maar goed, da's bijna niet te doen, geloof ik.

Battletag: Iigy#2192

• Kasai

Kasai

Legendary

mosselmossel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Dat is dus de verkeerde insteek. Wat je nu presenteert is een puur rock-paper-scissors-systeem. Dan kun je net zo goed elk potje meteen beurt 1 conceden. Er moet juist balans komen waardoor vrijwel alles van vrijwel alles kan winnen. Maar goed, da's bijna niet te doen, geloof ik.
Ja eens, maar het is al een stap in de juiste richting (imo).

Kijk wat mij betreft wordt jade ook aangepast, zodat hopelijk ook de Goons iets kunnen. Maar dan is jade lotus wellicht weer te sterk...

Atlas#22744

Nou wat er ook gebeurd qua nerfs 1 ding weet ik wel en dat is wanneer Pirates generfed gaan worden moet er ook iets gedaan worden aan Kazakus, Secret Agent en de Jade mechaniek want die zijn op hun manier net zo busted al worden de eerste 2 natuurlijk hard geraakt bij de volgende rotatie.

Want dat het niet mogelijk is om control te spelen behalve Reno heeft alles te maken met Kazakus en Jade Idol want die 2 kaarten zijn de echte control killers niet de STB.

En dat is ook een van de redenen dat ik deze maand veel meer aggro speel dan normaal want elke x als ik met een iets langzamer deck speel en moet tegen een Druid wou ik dat ik Aggro Shaman speelde want ik heb geen zin in een partij die je bijna zeker voor 99% verliest.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Minion-only attacks voor Patches zou ik me wel in kunnen vinden. Dan blijft t nog steeds een leuke kaart met zijn verdun-effect en coole opkomst, maar is t tenminste wel iets minder lomp face-only stijl.

{signature}

• Xanthian
Jade met Shaman en Rogue is nog wel te doen. Het houd namelijk een keer op. Bij Shaman's worden ze niet groter dan 9/9. En Rogue heeft het probleem dat ze niet te lange potjes kunnen spelen omdat ze niet kunnen healen, dus de late-game Jade voor Rogue bestaat niet.

Het is alleen jammer dat Jade Druid oneindig jades kan toveren en dat kan wel een frustrerend aanvoelen.

Over Operative kan ik weinig zeggen. Het is een erg goede kaart maar dat is ook iets wat Priest wel nodig heeft. Ik ben vooral benieuwd wat de nieuwe expansion gaat brengen voor de priest.
mosselmossel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:37:
[...]
Alle arch-types in balans zal niet gebeuren, vandaar de rock-paper-scissors opzet.

Het turn 1 conceden is wel flink overtrokken. Tegenstander speelt turn 1 niets, dus jij concede met je midrange want je speelt tegen control. Tegenstander gooit turn 1 een minion dus je concede met je control want van zo'n aggro kun je niet winnen, toch?

Na een paar turns kun je wel weten waar je ongeveer aan toe bent, maar knappe jongen als je turn 3 al weet of het een midrange of een control is waar je tegen staat.

Kan control van aggro winnen? Doorgaans niet, maar een slecht start voor de aggro en goede start voor control en het kan wel degelijk. HS arch-types zijn lang niet zo binair als rock-paper-scissors.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Ben benieuwd naar de nerfs. Maar gaat wellicht weinig uitmaken denk ik.
Voor mij is de fun er geheel uit en ben ik nu Shadowverse aan 't spelen.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Mooi potje.
Op zo'n momenten is een Tech card wel leuk.
Kan je zijn gezicht voorstellen als je eater of secrets zou gespeeld hebben :9.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Xanthian
Wow, speel je als Dragon Priest tegen Rogue. Speelt de Rogue meer 3 Dragon Operatives in de hele game in krijg er maar 1. Ik had de game nog bijna gewonnen ook.
Tomski1986 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:17:
Ben benieuwd naar de nerfs. Maar gaat wellicht weinig uitmaken denk ik.
Voor mij is de fun er geheel uit en ben ik nu Shadowverse aan 't spelen.
Ik moet mijzelf er ook echt toe zetten om de daily quests in HS nog te doen. De game is op dit moment niet bepaald interessant moet ik zeggen.

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
xelfer schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Ik moet mijzelf er ook echt toe zetten om de daily quests in HS nog te doen. De game is op dit moment niet bepaald interessant moet ik zeggen.
Ik ben al 4 weken niet meer ingelogd. Ik ben er even klaar mee.

[ Voor 190% gewijzigd door Coltaine op 11-02-2017 16:05 ]

Keep supporting the pyramid roach boy

• Tomski1986
Dacht weer even wat Wild te spelen.
Game 1: aggro shaman
Game 2: pirate warrior
Game 3: jade shaman
Game 4: jade druid

FUN FUN FUN.
Tomski1986 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:51:
Dacht weer even wat Wild te spelen.
Game 1: aggro shaman
Game 2: pirate warrior
Game 3: jade shaman
Game 4: jade druid

FUN FUN FUN.
Ideaal toch. 4 potjes, 4 verschillende sterke decks.

• Swagger
Weetje wat best sterk is, een 5-drop Kazakus potion in Arena, vooral als het on curve is.

• Tomski1986
Astie schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:48:
[...]

Ideaal toch. 4 potjes, 4 verschillende sterke decks.
8)7 8)7 8)7 8)7

4 verschillende broken decks.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomski1986 op 11-02-2017 23:00 ]

Tomski1986 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:59:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7

broken? gewoon goede top tier decks.Waarmee speel je zelf dan?
Coltaine schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Ik ben al 4 weken niet meer ingelogd. Ik ben er even klaar mee.
Dat vind ik dan weer jammer wat betreft de gratis packs e.d.. Ik reroll meestal naar simpele quests, welke ik om de 3 dagen complete. Daarnaast hou ik natuurlijk de Tavern Brawl bij.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraag me af of er ooit een Tier 1 deck komt wat Tomski1986 acceptabel vindt.
jmxd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:13:
Vraag me af of er ooit een Tier 1 deck komt wat Tomski1986 acceptabel vindt.
Waarschijnlijk niet. HS is al lange tijd een game die puur draait om curve en pacing. Welk deck je dus ook tier 1 maakt, het zal niet veel uitmaken voor het spelplezier.

Het enige wat ik hem aan kan raden is gewoon spelen wat ie zelf leuk vindt en lekker conceden tegen de decks waar je geen zin hebt om tegen te spelen. Dat doe ik zelf en dat gaat prima. De decks die ik speel maken ook geen kans tegen de echte vomit en smorc en ik ga ze ook niet aanpassen zodat ze wel een kans maken. Feit is dan wel dat ik nooit boven de rank 18 komt, maar dat maakt mij persoonlijk niet uit :). Einde v.h. seizoen gewoon een vomit en smorc deck pakken en een reward rank behalen.

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
xelfer schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:03:
[...]

Dat vind ik dan weer jammer wat betreft de gratis packs e.d.. Ik reroll meestal naar simpele quests, welke ik om de 3 dagen complete. Daarnaast hou ik natuurlijk de Tavern Brawl bij.
En zo voorkomen ze dat spelers (al dan niet tijdelijk) opstappen, met "gratis" packs en dailies.
Avoidance of Negative Consequences

Another contributor to game addiction is the desire to avoid a negative in-game punishment for neglecting the game.

Keep supporting the pyramid roach boy

Coltaine schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:26:
[...]

En zo voorkomen ze dat spelers (al dan niet tijdelijk) opstappen, met "gratis" packs en dailies.

[...]
Zeker waar. En het is ook niet zo dat ik mijn tijd goed besteed door het doen van daily quests. Ik kan financieel gezien beter een uurtje overwerken en van dat geld 20 pakjes kopen, in plaats van 30-40 daily quests doen voor 20 pakjes :).

Gelukkig is het doen v.d. dailies wel een snelle bezigheid. Zeker als ik de 'win 5' quests gewoon reroll naar makkelijkere alternatieven.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Swagger schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:26:
Weetje wat best sterk is, een 5-drop Kazakus potion in Arena, vooral als het on curve is.
Echt? Dat had ik nu echt niet gedacht! 🤗

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Kasai

Kasai

Legendary

Kijken jullie Winter playoffs?

Atlas#22744

• Tektoon
Ik heb gisteren een stukje gekeken. Net als vorig jaar vind ik de potten een tikje saai/suf. Je kijkt toch een beetje tegen een oude meta aan. Het lente-toernooi na de rotatie/expansion zal gelukkig weer helemaal fris/anders zijn.

Moet wel zeggen dat ik casters echt helemaal kut vind. Raven, Sottle, Admirable, TJ... ze zitten er nu al een tijdje vast bij en het is er niet beter op geworden. Jammer, want met het geluid uit zit je er toch niet helemaal 'in'.

EDIT: ik zit al een tijdje te broeden op de komende dino expansion...
Afbeeldingslocatie: http://www.hearthcards.net/cards/3ea393aa.png
...nou nog een 2 mana spell die drie van deze kippen summoned. })

[ Voor 18% gewijzigd door Tektoon op 12-02-2017 13:18 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• TheProf82
Nu net in arena...een jadeshaman tegen gekomen. Had toch echt 7/7 jades na een ronde of 8*; ik in mijn deck geen een AOE-spell.

Lucky bastard!

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Tomski1986 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:59:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7

Het is negatief, maar hij heeft wel gelijk, sinds dfe laatste expansion zie ik nog nauwelijks de helft op m'n friendlist nog op HS (US, EU, Asia en China)
En als ik erna vraag is het antwoord: broken decks

Alleen diegene die met MSG decks speelt doet mee, de rest is dood
Zelfs met Arena is het beste om MSG kaarten te pakken, vooral die jade troep

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Je ziet dat ook op het Hearthstone toernooi dat alles draait op Pirates, Kazakus en Jade en wie daar de meeste value uithaalt wint.

Ik heb heel veel gekeken en maar weinig plays gezien die er echt om deden het ging vooral om de beste openingshand als Pirates, het snelste de grootste jades of de beste Kazakus potions en dat is Hearthstone nu.

Verder is iedereen die Priest had meegenomen gewoon lachwekkend want zelfs Dr. 5 is niet snel genoeg.

• Swagger
Ik heb Fibonacci's Control Warrior deck gemaakt, blijkbaar betekent dit dat ik de meest diverse Hearthstone ervaring krijg in de huidige meta, Confuse Priests, Handbuff Paladin, Token Druid en Secret Hunters. Maar blijkbaar werkt Control Warrior echt enkel tegen Aggro decks.
Tektoon schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:46:
EDIT: ik zit al een tijdje te broeden op de komende dino expansion...
[afbeelding]
...nou nog een 2 mana spell die drie van deze kippen summoned. })
Of een 1-mana spell:
Deal 1 damage. If the target is still alive, summon a Velociraptor.

• mosselmossel
Die wereldtitel van Pavel was misschien geluk, maar als je de beste bent, dwing je dat af. Nu wint hij weer!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 26-01 14:44
Het is vooral jammer dat er niet geëxperimenteerd wordt in Hearthstone. Ik doe er net zo hard aan mee hoor, dat geef ik toe, omdat winnen een deel van de fun is. Nonstop alles verliezen met je eigen prutsdeck haalt de lol snel weg. Dus je moet wel netdecks gaan kopiëren en dan zie je heel snel dezelfde potjes langskomen. Als ik met mijn Renodeck speel en een warrior legt zijn eerste pirate neer concede ik al omdat ik toch geen kans maak. Jammer dat het zo is geworden maar ik zou ook niet weten wat Blizzard er tegen kan doen. Misschien het rewardsysteem aanpassen?
Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:44:
Het is vooral jammer dat er niet geëxperimenteerd wordt in Hearthstone. Ik doe er net zo hard aan mee hoor, dat geef ik toe, omdat winnen een deel van de fun is. Nonstop alles verliezen met je eigen prutsdeck haalt de lol snel weg. Dus je moet wel netdecks gaan kopiëren en dan zie je heel snel dezelfde potjes langskomen. Als ik met mijn Renodeck speel en een warrior legt zijn eerste pirate neer concede ik al omdat ik toch geen kans maak. Jammer dat het zo is geworden maar ik zou ook niet weten wat Blizzard er tegen kan doen. Misschien het rewardsysteem aanpassen?
Dit is niet helemaal waar. Er zijn maar genoeg spelers die experimenteren met decks en deze al gaande weg tweaken.
Je weet als je dit doet dat je winrate lager is als met top tier decks.
Ik ben ook zo'n speler. Decks bouwen, tweaken en er rang 5 mee halen. Het verrassingselement geeft je nog een aantal % extra winrate. Dit doe ik omdat ik decks bouwen leuk vind.

Daarbij vind ik het vreemd dat je met een renodeck na de eerste pirate conceed. Niks lekkerder om tegen dit soort aids decks de game om te draaien en de winst te pakken ondanks hun enorme snelle start.

• Piet_Piraat7
Astie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:02:
[...]
Daarbij vind ik het vreemd dat je met een renodeck na de eerste pirate conceed. Niks lekkerder om tegen dit soort aids decks de game om te draaien en de winst te pakken ondanks hun enorme snelle start.
Ik ben vaak al dood voor ik iets terug kan doen, ondanks verschillende taunts en heals.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:13:
[...]

Ik ben vaak al dood voor ik iets terug kan doen, ondanks verschillende taunts en heals.
Reno decks zijn juist een goede counter tegen die snelle decks. Mag ik jouw reno deck list eens zien?

• Piet_Piraat7
Astie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:15:
[...]
Reno decks zijn juist een goede counter tegen die snelle decks. Mag ik jouw reno deck list eens zien?
Zal 'm posten als ik thuis ben vanavond

• Xanthian
Ik heb zelf ook geen tijd om te experimenteren. Ook al zou het wel leuk om te zien hoe je met een zelf gemaakt deck hoe ver je kan komen. Ik heb ooit eens geprobeerd een Demon buff deck te bouwen in Wild, maar dat wou nog niet echt lukken.

Dit season is voor mij alleen maar Dragon Priest. Ik heb een paar techs erin zitten tegen aggro met Argus Defender, Holy Nova's en Potion of Madness en dat zorgt ervoor dat verschillende Shamans en Warriors na turn 3 al conceden.

• Mofkees
Dat de eerste eigen creatie niet werkt moet niet jou tegenhouden verder met andere kaarten te experimenteren hoor :). Als het elke keer zou werken, dan had je allang blizzcon 3x gewonnen.

Je kunt of eerst je doel halen (R10, R5, Legend) en dan gaan experimenteren of andersom. Het is natuurlijk niet aan te raden dat je b.v. bij R2 begint te experimenteren. Zoals Astie aangeeft, met een eigen deck heb je een grote verrassingsfactor terwijl je de plannen van pirates/reno/jade al super goed kent. Dat alleen geeft jou al meer kansen.

Ik vind de huidige meta ook wel te snel trouwens om veel dingen uit te proberen. Vroeger kon je nog T1/2 hero power en nog terugkomen, tegenwoordig is dat op een paar uitzonderingen na onmogelijk, zeker als je geen reno deck speelt. Pirates/Jade/Reno zijn veel te dominant met veel goeie (of broken zoals sommigen liever gebruiken :)) kaarten. Ik ben benieuwd wat blizz in een paar week gaat brengen.

Was wel ooit met een eigen dreadsteed deck tot R1 gekomen in de secretdin tijd en ook met reno priest legend geweest vorig jaar, toen de hele class niet gespeeld werd. Het kan dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Mofkees op 13-02-2017 08:58 ]

• 1lau

1lau

Hearthstone Arena Player

mosselmossel schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:06:
Die wereldtitel van Pavel was misschien geluk, maar als je de beste bent, dwing je dat af. Nu wint hij weer!
Wel knap van Pavel ik had wel iemand van Nihilum verwacht in de top 4

Ik heb zelf alleen Neira tegen Green gezien bij 2-2 tempomage x2 dat best spannend was
En de situatie discussie erna

De US playoffs ga ik wel helemaal volgen

Support Astrogation! _/-\o_ Vorig jaar finalist van Pax en winnaar van andere toernooien
Astrogation - Twitch

• DarthDavy
Kasai schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:31:
Kijken jullie Winter playoffs?
Ik heb een stuk gekeken, maar het moet toch verdomd moeilijk zijn om een game zoals Hearthstone professioneel te spelen. Men had veel aandacht voor Thijs in het begin van het toernooi, maar wat een pech kan je hebben. Verschillende games Patches in zijn openingshand, turn 4 kill tegen, turn 5 kill tegen, random scrub nub volledig outplayed in de pirate warrior mirror. Scrub nub trekt mortal strike als zijn enige out voor de win.

Was Thijs Tomski geweest, dan had ie daar de boel afgebroken. :+

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:02:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Er zijn maar genoeg spelers die experimenteren met decks en deze al gaande weg tweaken.
Je weet als je dit doet dat je winrate lager is als met top tier decks.
Ik ben ook zo'n speler. Decks bouwen, tweaken en er rang 5 mee halen. Het verrassingselement geeft je nog een aantal % extra winrate. Dit doe ik omdat ik decks bouwen leuk vind.

Rank 5 haal ik er niet mee, meestal rond de rank 10 a 9, maar ik hou er ook van vage combo's te doen met inderdaad een suprise element. Het is zo bevredigend als iets lukt. Vooral in Wild kan je leuke dingen doen vind ik, had gisteren een murloc evolve deck gemaakt die het best redelijk deed. Tegenstander wist niet wat hem overkwam...lol :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• TheProf82
Het lijkt mij heel tof om dragonpriest te spelen en er een deck voor te bouwen, maar ik ben een beetje bang dat de volgende patch/meta roet in het eten gooit.

Wat raden jullie aan? Is er al meer bekend? Of kan ik nog 6 maanden lang genieten van een deck met blackrock kaarten?

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:37
TheProf82 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:22:
Het lijkt mij heel tof om dragonpriest te spelen en er een deck voor te bouwen, maar ik ben een beetje bang dat de volgende patch/meta roet in het eten gooit.

Wat raden jullie aan? Is er al meer bekend? Of kan ik nog 6 maanden lang genieten van een deck met blackrock kaarten?
Er komt sowieso een balance patch deze maand. Maar Blackrock zal in april uit de standaard roulatie gaan. Je kan het dan nog wel blijven spelen in Wild.

PSN Profile

• TheProf82
Staat er al meer beschreven over deze balance patch?

• Xanthian

Er is een paar pagina's terug door iemand (weet even niet meer wie) een héél goedkoop Dragon Priest deck gepost. Dit deck speel ik ook op dit moment en het werkt gewoon erg goed. Jade druid is 50/50, Pirate Warrior is makkelijk, Shaman is ook wel te doen. Mage en Warlock kunnen erg lastig zijn met Reno.

• TheProf82
Ik heb echter niet die oude adventure, en daar zitten juist zoveel goede dragons in. Ik twijfel dus om die nog voor 2 maanden standard aan te schaffen :).

Misschien beter even verstandig sparen en dan mijn dust uitgeven aan een nieuwe leuke priestdeck die ongetwijfeld komt.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

Nitai

Live the life you love.

Voor de geïnteresseerden, Renolocks in tournaments en op de ladder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JQ2CARrAK37kecKg5lxl1Ryx/full.jpg

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Kasai

Kasai

Legendary

DarthDavy schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb een stuk gekeken, maar het moet toch verdomd moeilijk zijn om een game zoals Hearthstone professioneel te spelen. Men had veel aandacht voor Thijs in het begin van het toernooi, maar wat een pech kan je hebben. Verschillende games Patches in zijn openingshand, turn 4 kill tegen, turn 5 kill tegen, random scrub nub volledig outplayed in de pirate warrior mirror. Scrub nub trekt mortal strike als zijn enige out voor de win.

Ja was vrij zuur voor Thijs :( Ik vond de Reno matches nog wel leuk om te zien, de rest wat minder...
TheProf82 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:40:
Staat er al meer beschreven over deze balance patch?
Nog niet.

Atlas#22744

DarthDavy schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:57:
[...]

Dat is heel zuur idd. Helaas is dit het nadeel van een game die maar voor een deel om skill draait. De beste speler heeft misschien een 60 procent kans om te winnen. Dit percentage wordt ook weer beïnvloed door RNG zoals de mulligan, coinflip om te bepalen wie er begint en andere vormen van willekeur.

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 13-02-2017 21:40 ]

• Tektoon

Uitgaande van beperkte resources zou ik 1 wing kopen. Dan kan je de komende maanden/jaren op je gemakje de rest unlocken als je dat uitkomt.

De volgende expansion komt normaal gezien mid-april. Blackrock gaat naar wild en ik zou er niet op rekenen dat je succesvol mid-dragons kan gaan spelen daar.

TheProf82 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:05:
Ik heb echter niet die oude adventure, en daar zitten juist zoveel goede dragons in. Ik twijfel dus om die nog voor 2 maanden standard aan te schaffen :).
Er is zelfs gezegd dat Dr.5 de laatste x was voor Dragon Priest was om nog een x te vlammen voordat het door de rotatie de nek word omgedraaid zeker omdat ik verwacht dat Azure Drake naar wild gaat of generfed word.

Even daarover gesproken en de richting waarin Hearthstone nu opgaat.

Vinden jullie niet dat door het uitbrengen van bepaalde kaarten en naar mijn gevoel word het steeds erger dat we bijna genoodzaakt zijn om bepaalde decks te spelen omdat die powerlevel veel hoger ligt als de rest (Kazakus, Patches en Jade Golems)

Het is natuurlijk al begonnen met Mech(Class...) maar toen waren er ook genoeg goede kaarten die ook nog genoeg andere decks mogelijk maakten en later met Reno, Dragon decks , Taunt Warrior, Bugle Rogue, Deathrattle Rogue en C'Thun en ach soms lukte het soms niet maar nooit had ik het gevoel dat het over de top was.
Nu met Dr. 5, Kazakus en Patches/STB kun je niet meer ontkennen dat Blizzard wil dat wij deze decks spelen en dat vind ik geen goede ontwikkeling wat daar door lijkt het wel dat er bijna geen ruimte meer is voor wat nieuws omdat de power level van de opgedwongen decks veel te hoog ligt.

• Piet_Piraat7
beuker19 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:39:
[...]
Vinden jullie niet dat door het uitbrengen van bepaalde kaarten en naar mijn gevoel word het steeds erger dat we bijna genoodzaakt zijn om bepaalde decks te spelen omdat die powerlevel veel hoger ligt als de rest (Kazakus, Patches en Jade Golems)
Ik weet niet of het aan een enkele kaart ligt (patches, kazakus). Denk eerder dat Blizzard zich verkijkt op hoe ongelofelijk sterk een deck wordt bij een bepaalde combinatie van kaarten (èn Kazakus èn Reno of èn smalltime buccaneer èn alle weapon upgrades èn de buffs die pirates krijgen van je wapen). Een enkele sterke kaart kan nog maar de kaarten maken elkaar samen wel zo ongelofelijk sterk dat je die decks wel moet spelen. Eigen geprutste fundecks halen die synergie nooit.

Van mij mag Blizzard best sterke kaarten uit brengen, maar iets meer op letten dat ze mekaar niet al te veel versterken.

[ Voor 24% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-02-2017 08:09 ]

beuker19 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:39:
[...]

Er is zelfs gezegd dat Dr.5 de laatste x was voor Dragon Priest was om nog een x te vlammen voordat het door de rotatie de nek word omgedraaid zeker omdat ik verwacht dat Azure Drake naar wild gaat of generfed word.

Even daarover gesproken en de richting waarin Hearthstone nu opgaat.

Het is natuurlijk al begonnen met Mech(Class...) maar toen waren er ook genoeg goede kaarten die ook nog genoeg andere decks mogelijk maakten en later met Reno, Dragon decks , Taunt Warrior, Bugle Rogue, Deathrattle Rogue en C'Thun en ach soms lukte het soms niet maar nooit had ik het gevoel dat het over de top was.
Nu met Dr. 5, Kazakus en Patches/STB kun je niet meer ontkennen dat Blizzard wil dat wij deze decks spelen en dat vind ik geen goede ontwikkeling wat daar door lijkt het wel dat er bijna geen ruimte meer is voor wat nieuws omdat de power level van de opgedwongen decks veel te hoog ligt.
Het grote probleem bij Blizzard games is altijd geweest dat ze overcompenseren:

Situatie: Class X is overpowered en class Y suckt.
Reactie van Blizzard; geef class Y een paar retarded overpowered kaarten.
Situatie: Class X is niet meer zo goed en class Y is overpowered.
Reactie van Blizzard: Geef class X een nog meer overpowered set aan kaarten.
etc.

HS sets bestaan gewoon uit een gigantische berg meuk kaarten, een paar speelbare kaarten en een paar kaarten die de hele meta kapotmaken.

Belangrijk is hierbij ook dat HS niet bedoelt is als competitief spel en dat het ook totaal niet zo ontworpen wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 14-02-2017 08:14 ]

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:08:
[...]

Ik weet niet of het aan een enkele kaart ligt (patches, kazakus). Denk eerder dat Blizzard zich verkijkt op hoe ongelofelijk sterk een deck wordt bij een bepaalde combinatie van kaarten (èn Kazakus èn Reno of èn smalltime buccaneer èn alle weapon upgrades èn de buffs die pirates krijgen van je wapen). Een enkele sterke kaart kan nog maar de kaarten maken elkaar samen wel zo ongelofelijk sterk dat je die decks wel moet spelen. Eigen geprutste fundecks halen die synergie nooit.

Van mij mag Blizzard best sterke kaarten uit brengen, maar iets meer op letten dat ze mekaar niet al te veel versterken.
Natuurlijk weet Blizzard dat en dat bedoel ik ook met het geforceerd willen pushen van sommige decks.

Wat ik daar jammer van vind ik dat Kazakus ,Netherspite Historian, Book Wyrm, Inkmaster Solia ,Raza the Chained, Drakonid Operative, Finja en Wrathion eigenlijk na de rotatie waardeloos zijn.

beuker19 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Natuurlijk weet Blizzard dat en dat bedoel ik ook met het geforceerd willen pushen van sommige decks.

Wat ik daar jammer van vind ik dat Kazakus ,Netherspite Historian, Book Wyrm, Inkmaster Solia ,Raza the Chained, Drakonid Operative, Finja en Wrathion eigenlijk na de rotatie waardeloos zijn.
Gewoon lekker met pirates smorcen. Dat blijft volgens mij gewoon tier 1 viable :). Tenzij ze full force anti aggro uit gaan brengen wordt dat 100% de meta vanaf de volgende rotation.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 14-02-2017 15:22 ]

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
beuker19 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Dat dragons niet meer viable zijn is lijkt me waarschijnlijk (maar niet zeker), maar een kaart als Kazakus blijft wel speelbaar gok ik. Kazakus is zo goed dat ik denk dat zonder Reno/Brann nog wel highlander decks gespeeld gaan worden als er enkele kaarten bij zitten die dezelfde functie hebben.

Ik denk niet dat Blizzard express Pirates heeft willen pushen als god tier, maar slechts Patches heeft geintroduceerd om Pirates eindelijk viable te maken. Dit is op zich een goed idee. Echter totaal verkeerd ingeschat! Ik denk dat ze wel hebben proberen te pushen dat de drie tribes viable zijn (niet gelukt wat betreft de handbuff mechanic)

• Tomski1986
Jade wordt na de nerfs en rotatie 10 x zo sterk.
Hearthstone Patch incomming.

STB 1 HP
Spirit Claws 2 Mana
En rank 15, 10 en 5 vaste punten per seizoen net als Legend en rank 20

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:22
beuker19 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:22:
Hearthstone Patch incomming.

STB 1 HP
Spirit Claws 2 Mana
En rank 15, 10 en 5 vaste punten per seizoen net als Legend en rank 20
http://www.hearthpwn.com/...it-claws-are-being-nerfed
These changes will occur in an upcoming update near the end of February.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/bDQpF92l1vg/maxresdefault.jpg

5700X | RX 6600

Ach ja beter laat dan nooit.

Verder ben ik wel eens met deze veranderingen en snap best dat ze de rest eerst met rust laten ivm. de rotatie.

Het nieuwe rank systeem is echt de grootste + voor mij in iedergeval want dat laat mij op rank 10 ook eens wat anders probereniet dan altijd mar het beste omdat de tegenstanders dat ook spelen en men hoeft niet meer naar casual om decks te leren.

[ Voor 87% gewijzigd door beuker19 op 14-02-2017 19:46 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Zoals ik al verwachtte 1 health voor STB, change voor spirit Claws is erg welkom, maar vind het voor de rest erg 'veilige' nerfs, maar we gaan het meemaken :)

Atlas#22744

• TheProf82
Ik heb besloten niets te dusten of te craften tot de nieuwe update (april dus).

Als Priest dan een beetje goed is/blijft lijkt me dat geweldig.

• Swagger
Kasai schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:30:
Zoals ik al verwachtte 1 health voor STB, change voor spirit Claws is erg welkom, maar vind het voor de rest erg 'veilige' nerfs, maar we gaan het meemaken :)
Nu hebben in ieder geval Druid, Mage en Rogue een standaard voor Small-Time Buccaneer.

• Tektoon
De nerfs zijn weer inspiratieloos zeg. Zaaddodend. Maar whatever.

Begrijp ik het nou goed dat als je rank 5 hebt, je rank 5 houdt, als in: elke maand gratis een golden epic zonder 1 game te spelen?

Want dan parkeer ik even vijf accounts op rank 5 en laat ik ze lekker vollopen met 'dust'. :7 :Y

EDIT: Kak, je kan nog steeds elke maand opnieuw gaan ranken. Worst patch ever dit. -O-

[ Voor 13% gewijzigd door Tektoon op 14-02-2017 22:25 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Was te verwachten de nerfs of dit de meta gaat veranderen? Ik denk van niet hoor. Aggro Shaman switched gewoon naar Jade, rest blijft denk ik hetzelfde. Word helaas wachten tot de volgende expansion.

Vind het relatief zwak van Blizzard dat ze zo traag en terughoudend zijn met veranderingen. Het is een digitale kaart spel, dus is een verandering is "zo" gemaakt. Fouten maakt iedereen en is menselijk, van mij mogen ze best elke maand een patch uitbrengen. Het zegt tenminste dat ze daar toe bereid en het durven, spelen nu te safe naar mijn mening. Daarnaast brengt Hearthstone genoeg geld op in tegen stelling tot Diablo 3.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• mosselmossel
Tektoon schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:18:
De nerfs zijn weer inspiratieloos zeg. Zaaddodend. Maar whatever.

Begrijp ik het nou goed dat als je rank 5 hebt, je rank 5 houdt, als in: elke maand gratis een golden epic zonder 1 game te spelen?

Want dan parkeer ik even vijf accounts op rank 5 en laat ik ze lekker vollopen met 'dust'. :7 :Y

EDIT: Kak, je kan nog steeds elke maand opnieuw gaan ranken. Worst patch ever dit. -O-
Nee, elke maand zak je wel terug, maar tijdens de maand: 'you can't lose stars at this rank'

• icemotion
Hm Small time buccaneer en Spirit claws.. en dat is t? Ik vermoed dat dit echt niet genoeg gaat doen en dat de meta weinig echt veranderd.

Pirate warrior is nog steeds sterk met alle cheap weapons en upgrade mogelijkheden.

En Shaman heeft IMO nog steeds het complete package; goede early minions, goede early weapons, goede early aoe removal, goede burst spells..

• Xanthian
Shaman gaat inderdaad over naar mid-range Jade, dat is al een Tier 1 deck ook al gebruikt het pirates. Ik ga mijn mid-range jade deck aanpassen. Totem Golem en Tunnel Trog erin, Patches, STB en die andere 2/1 charge pirate er uit.

Effectief is dan alleen Spirit Claws generfed. Wat dan nog wel te doen is.

• Piet_Piraat7
Kan iemand de patch notes hier plakken? Niet uit luiheid, maar mijn werkgever blockt nagenoeg alles dus een link naar hearthpwn werkt niet en ik wil het heul graag lezen

[ Voor 13% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 15-02-2017 07:49 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:49:
Kan iemand de patch notes hier plakken? Niet uit luiheid, maar mijn werkgever blockt nagenoeg alles dus een link naar hearthpwn werkt niet en ik wil het heul graag lezen
"We’re continuously looking for ways to refine the Ranked Play experience. One thing we can do immediately to help the Ranked Play experience is to make the overall climb from rank to rank feel like more an accomplishment once you hit a certain milestone. In order to promote deck experimentation and reduce some of the feelings of ladder anxiety some players may face, we’re introducing additional Ranked Play floors.

Once a player hits Rank 15, 10, or 5, they will no longer be able to de-rank past that rank once it is achieved within a season, similar to the existing floors at Rank 20 and Legend. For example, when a player achieves Rank 15, regardless of how many losses a player accumulates within the season, that player will not de-rank back to 16. We hope this promotes additional deck experimentation between ranks, and that any losses that may occur feel less punishing.

Update 7.1 Balance Changes

With the upcoming update, we will be making balance changes to the following two cards: Small-Time Buccaneer and Spirit Claws.

Small-Time Buccaneer now has 1 Health (Down from 2)

The combination of Small Time Buccaneer and Patches the Pirate has been showing up too often in the meta. Weapon-utilizing classes have been heavily utilizing this combination of cards, especially Shaman, and we’d like to see more diversity in the meta overall. Small Time Buccaneer’s Health will be reduced to 1 to make it easier for additional classes to remove from the board.

Spirit Claws now costs 2 Mana (Up from 1)

Spirit Claws has been a notably powerful Shaman weapon. At one mana, Spirit Claws has been able to capitalize on cards such as Bloodmage Thalnos or the Shaman Hero power to provide extremely efficient minion removal on curve. Increasing its mana by one will slow down Spirit Claws’ ability to curve out as efficiently.

These changes will occur in an upcoming update near the end of February. We’ll see you in the Tavern!"

Atlas#22744

• Piet_Piraat7
Mooie stap in de goede richting!
Tja. wat zullen we zeggen. Kan je in ieder geval Elven Archer techen tegen STB :o

<GOT> Zarhrezz#2885

• DarthDavy
Ik zit in een Hearthstone dipje. Ik vind de game nog wel leuk om te bekijken (Trinity series, HTC Europe Winter play-offs vorig weekend,...). Maar niet meer om het zelf te spelen. Ik ben veertien dagen op vakantie geweest en ben nu een dikke week terug thuis en ik had tot vandaag Hearthstone nog niet opgestart. Ik heb het ook nog niet gemist. Maar vandaag wou ik toch even mijn rewards van vorige maand halen en wat quests doen. Tiental games gespeeld: questjes binnen, maar totaal geen plezier aan de game beleefd. De game is te gepolariseerd en te binair geworden. Als zelfs winnen je geen plezier en geen voldoening heeft (oh, ik heb gewoon een beter start hand dan mijn tegenstander, oh, ik heb gewoon beter getopdecked dan mijn tegenstanders, woohoo!!! not!), dan moet je er een tijdje van wegblijven en dat ga ik dan ook de rest van de maand doen.

Ook de "nerfs" word ik niet wild van. Het toont geen enkele inspiratie om nieuw leven in de game te blazen en pakt gewoon het grootste probleem aan, maar laat de rest ongemoeid. Dat STB ging aangepakt worden is een open deur intrappen. De kaart heeft in zijn design fases vele veranderingen ondergaan en was in zijn definitieve vorm een beetje te sterk. De verandering naar 1 health lijkt mij correct, maar is verre van inspirerend. Spirit Claws naar 2 mana brengen is gewoon Shaman één van zijn decks uitschakelen (samen met STB nerf). Geen aggro shaman meer, maar shaman volledig naar midrange/jade duwen.

Deze nerfs vernauwen de meta ipv hem te verbreden, laat staan vernieuwen. De klasses met problemen zullen problemen blijven hebben. Hunter zijn grootste probleem - Patches - blijft. Rogue en Pirate warrior liggen echt niet van de STB nerf wakker en zullen hem blijven spelen en bijgevolg Hunter blijven onderdrukken. Waar is de verandering om Hunter terug een speelbare klasse te maken? Hetzelfde met Paladin. Paladin mag dan wel een toernooi deck hebben met murlock combo, maar je moet wel totaal gek zijn om dat op de ladder te gaan spelen. Het is zo jammer dat er niets ondernomen om de hand buff mechanic van MSoG beter te maken. Jade is geslaagd met Druid en Shaman en na de nerfs gaat Shaman nog meer Jade spelen. Kabal is geen tier 1, maar wel speelbaar. De Kabal kaarten worden minimaal gespeeld door hun klasses (Warlock, Priest, Mage). De derde mechanic, hand buff, is totaal onderpowered. Doe daar iets aan en je helpt onmiddellijk twee niet gespeelde klasses vooruit: Hunter en Paladin.
Wat is het probleem om van Grimestreet Outfitter een 2/1 te maken ipv een 1/1?
Waarom maken we Grimestreet Informant geen 2/2 of 1/2 ipv een 1/1?
Zou Grimestreet Smuggle te sterk zijn als een 3/4 ipv een 2/4?
Waarom Hunter geen 1/1 Beast Elven Archer geven om tegen Patches te vechten?

Waarom kunnen er geen maandelijkse balance changes zijn aan bepaalde kaarten om de meta levendig en de game interessant te houden? Het is een digitale game, dus het zou net makkelijk moeten zijn om die veranderingen door te voeren.

Hearthstone zou fun en interactive moeten zijn, maar ik voel het momenteel saai en polair aan. Net het tegenovergestelde. En dan deze zo ongedurfde balance changes ("nerfs") zien ontneemt me totaal de zin in Hearhtstone... om het te spelen, niet om het te bekijken. De competitive scene vind ik wel nog leuk om te bekijken en te volgen.

[/einde rant]

• Piet_Piraat7
Zeker eens dat updates, nerfs en buffs veel vaker mogen gebeuren. Piepkleine moeite.

• icemotion
Het grote probleem met kaarten aanpassen op dit moment is dat ze de complete game moeten updaten... ernstige programmeer fout eigenlijk, maar iedere nerf moet je dus een gigantische patch voor downloaden.

Dat systeem willen ze aanpassen, maar ik zit er niet op te wachten om iedere zoveel weken weer eens 2GB te moeten downloaden

• Xanthian
icemotion schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:47:
Het grote probleem met kaarten aanpassen op dit moment is dat ze de complete game moeten updaten... ernstige programmeer fout eigenlijk, maar iedere nerf moet je dus een gigantische patch voor downloaden.

Dat systeem willen ze aanpassen, maar ik zit er niet op te wachten om iedere zoveel weken weer eens 2GB te moeten downloaden
Dat wist ik niet eens. Maar dit verklaart wel waarom er dus niet zo vaak updates zijn.
Ook mobiele gebruikers vinden het niet fijn.

• TheProf82
Ik ben het ook wel met DarthDavy eens. Ik hoop zelf dat de plafonds in het ranksysteem gaan helpen; ik vind het geweldig om zelf een deck te maken (meestal gebaseerd op totale random kaarten) en daarmee te spelen, maar verlies dan meteen zoveel rank. Nou ben ik een totale beginner en slechts rank 14 deze maand, maar ook daar speel je al tegen volledig gecrafte sets (zelf heb ik geen echt sterke deck nog, alleen een budget-shaman rank en een aggro-mage deck).

Met plafonds hoop ik dat anderen wat meer gaan experimenteren; zelf zal ik dat wel doen. Zo heb ik laatst de set van Trump uit 2014 gepakt met alle basic kaarten en zelfs daarmee won ik nog redelijk wat op rank 16 ofzo.

• Piet_Piraat7
TheProf82 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:19:
Zo heb ik laatst de set van Trump uit 2014 gepakt met alle basic kaarten en zelfs daarmee won ik nog redelijk wat op rank 16 ofzo.
Ik werd laatst een keer compleet ingemaakt door een basic deck terwijl ik zelf met flink dure kaarten speelde. Kon het wel waarderen :p

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 00:54
DarthDavy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:31:
Waarom Hunter geen 1/1 Beast Elven Archer geven om tegen Patches te vechten?
Nitpick: On the Hunt is ongeveer een Elven Archer met beast tag, met als bonus synergie met spell damage +1 en Lock and Load (en nadeel Counterspell etc).

Maar ik ben het wel eens dat het jammer is dat Blizzard niet aan buffing wil doen.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 15:52

Lapras

Ice beam

108rogar schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:41:
[...]

Nitpick: On the Hunt is ongeveer een Elven Archer met beast tag, met als bonus synergie met spell damage +1 en Lock and Load (en nadeel Counterspell etc).

Maar ik ben het wel eens dat het jammer is dat Blizzard niet aan buffing wil doen.
Mee eens. In tegenstelling tot sommigen ben ik juist wel fan van de hunter. Niet per se van de hero power en de automatische agressie, maar wel van de kaarten en beast synergie. Wellicht best een idee om On The Hunt te techen.

• 1lau

1lau

Hearthstone Arena Player

mosselmossel schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:30:
[...]

Nee, elke maand zak je wel terug, maar tijdens de maand: 'you can't lose stars at this rank'
Dit is wel een goede toevoeging en reden om rank 5 te halen

• TheProf82
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Ik werd laatst een keer compleet ingemaakt door een basic deck terwijl ik zelf met flink dure kaarten speelde. Kon het wel waarderen :p
Ik ook, gister nog. Ik speelde mage met een aggro deck, hij slechts basic kaarten (raptors enzo). Ik werd kei-hard ingemaakt. Hij speelde wel ontzettend langzaam (gooide gewoon steeds een paar cheape minions op) en speelde letterlijk elke ronde armor. Ik kreeg helemaal geen card-draw (heb ontzettend veel draw in mijn deck) dus had steeds maar 1 of 2 spells. Ik kon dus prima zijn board clearen maar 0 face damage doen. Toen ik eenmaal een goede hand had, had hij al 60 HP (armor + health) wat unkillable is als aggro mage.

Wel een leuke deck los daarvan, vooral tegen shamans of jade druids. Ik bedoel dan dus deze deck. Tegen bijvoorbeeld shamans stel je gewoon constant de game uit met control (frostnova, iceblock, mirror image, af en toe wat damage op zijn sterke minions) totdat je een ultimate nuke hand hebt waarin je 25-39 damage in 1 keer doet. Het klinkt saai en gemakkelijk maar vereist eigenlijk ontzettend veel plannen en game-kennis. Ik verlies ook vaak omdat ik een domme rekenfout maak bijvoorbeeld, of iets niet anticipeer.

De games die je wel wint hebben in 1 of 2 turns zo'n enorme omslag dat ik ook vaak een well-played krijg. Met name dragon-priests speel ik graag; ik verlies graag maar het is geweldig om 30+ damage in 1 ronde te doen, als je dat al 10+ beurten hebt voorbereid hiervoor. Dat het hele bord vol ligt met unkillable dragons maakt dan geen snars uit. Een dragonpriest heeft ook 0 face damage los van minions dus je kan gemakkelijk het bord frostnova'en tenzij hij de 'doe 3 damage dragon' heeft.

Gister trouwens ook keihard verloren van een devole shaman. De hele game dacht ik; "wat een rare slechte minions speelt hij zeg". Ondanks dat ik bekend met met het archetype kwam de evolve totaal onverwacht :D. Ik hoop dat de meta vanaf maart (en vooral april/mei) meer verschillende decks gaat bieden. Nu is het ontzettend veel aggro shaman en warriors. Zelfs als ik ervan win voelt het niet leuk; het is dan meer dat zijn damage op is en je wat taunts hebt gespeeld, maar echt als een doordachte win voelt het niet; het voelt dus meer dat hij verliest, dan dat jij wint. Nooit heb je echt initiatief. Hij doet alles en het werkt wel of niet.

• Piet_Piraat7
TheProf82 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:17:
[...]
Gister trouwens ook keihard verloren van een devole shaman. De hele game dacht ik; "wat een rare slechte minions speelt hij zeg". Ondanks dat ik bekend met met het archetype kwam de evolve totaal onverwacht :D. Ik hoop dat de meta vanaf maart (en vooral april/mei) meer verschillende decks gaat bieden.
Evolve shaman vind ik zo'n beetje het leukste deck om te spelen. Na de update en het behalen van rank 15 of 10 ga ik die ook weer mooi doen op de ladder

• TheProf82
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Evolve shaman vind ik zo'n beetje het leukste deck om te spelen. Na de update en het behalen van rank 15 of 10 ga ik die ook weer mooi doen op de ladder
Hij lijkt me ook erg leuk. Maar ik ga niets meer kopen behalve arena-games voor mei :P.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
1lau schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:08:
[...]

Dit is wel een goede toevoeging en reden om rank 5 te halen
edit: vergeet wat hier stond verkeerde context gelezen

[ Voor 35% gewijzigd door SeamusXanthus op 15-02-2017 16:16 ]

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Ik had voor een vriend van me die net met HS begonnen was ook een basic deck in elkaar gezet om mee te ladderen. Dat lukt prima. Rampen met sterke minions werkt vaak wel aardig. Zeker tegen de standaard netdecks die vaak gericht zijn op anti aggro.
Nou ik heb het gedaan hoor R5 gehaald met Aggro Shaman + een klein aantal potjes met andere decks.
Alleen ging het niet zo makkelijk gezien het grote aantal mirror matches en decks die vooral dit deck willen counteren en op een of andere manier slechte winrate vs Pirate Warrior(die ik persoonlijk nog erger vind)

Ik wil er wel bij zeggen dat de ervaring niet echt een hele leuke was al ben ik mijn respect voor Reno decks ook (een beetje) verloren ben omdat ik vind dat Kazakus bijna net zo erg vind tegen bepaalde decks zeker gecombineerd met Bran eb evt. Soulcaster.

En dat is dus het volgende probleem want wat moet ik nu spelen aangezien er maar 3 ''soorten'' decks zijn om spelen namelijk Reno, Jade of Pirates en evt. Dragons(vind ik niet echt leuk)

[ Voor 14% gewijzigd door beuker19 op 15-02-2017 23:02 ]

Zojuist ook op rang 5 aanbeland. Opvallend vond ik de variatie op de ladder.
Ik ben geklommen met Reno Mage en Jade Shaman tot rang 12. Daarna met Jade Druid naar rang 7 en de laatste push gegeven met Dragon Priest.

Ik ben in mijn snelle toch naar rang 5 meer Priests tegen gekomen dan Warriors.Ook de Warriors waren lang niet allemaal Pirate Warriors.

Ik ben onderstaande decks zoal tegengekomen:

Jade Druid
Beast Hunter
Reno Mage, Tempo Mage
Aggro Paladin, Anyfin Paladin
Reno Priest, Dragon Priest, Control Priest
Miracle Roque
Aggro Shaman, Midrange Shaman, Control Shaman
Reno Warlock
Pirate Warrior, C'Thun Warrior en Dragon Warrior

Hieronder mijn stas in mijn toch naar rang 5:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0BpwqS3.png
Astie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:48:
Zojuist ook op rang 5 aanbeland. Opvallend vond ik de variatie op de ladder.
Ik ben geklommen met Reno Mage en Jade Shaman tot rang 12. Daarna met Jade Druid naar rang 7 en de laatste push gegeven met Dragon Priest.

Ik ben in mijn snelle toch naar rang 5 meer Priests tegen gekomen dan Warriors.Ook de Warriors waren lang niet allemaal Pirate Warriors.

Ik ben onderstaande decks zoal tegengekomen:

Jade Druid
Beast Hunter
Reno Mage, Tempo Mage
Aggro Paladin, Anyfin Paladin
Reno Priest, Dragon Priest, Control Priest
Miracle Roque
Aggro Shaman, Midrange Shaman, Control Shaman
Reno Warlock
Pirate Warrior, C'Thun Warrior en Dragon Warrior

Hieronder mijn stas in mijn toch naar rang 5:

[afbeelding]
Ja dat is het geluk van pas half in de maand ranken want ik ben voor 98 van mijn tijd de 5 á 6 beste decks tegen gekomen en ja ook 1 Tempo Mage, Murloc Shaman, C'Thun en een Hunter maar om dan te zeggen variatie gaat mij wat ver ik ben alleen al van de 151 potjes 54 Shaman, 28 Warrior, 18 Mage en 13 Priest tegen gekomen dat zijn maar 4 classes die 66% van de tijd tegen kom en 3 classes samen 50+% en daarvan was zeker 98% de standaard 4 tier 1 decks.

En als je dan deze cijfers erbij pakt zie je gewoon hoe hoger je komt hoe meer hetzelfde de meta word.
http://www.vicioussyndicate.com/data-reaper-live-beta/

[ Voor 5% gewijzigd door beuker19 op 16-02-2017 00:12 ]

beuker19 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 00:09:
[...]

Ja dat is het geluk van pas half in de maand ranken want ik ben voor 98 van mijn tijd de 5 á 6 beste decks tegen gekomen en ja ook 1 Tempo Mage, Murloc Shaman, C'Thun en een Hunter maar om dan te zeggen variatie gaat mij wat ver ik ben alleen al van de 151 potjes 54 Shaman, 28 Warrior, 18 Mage en 13 Priest tegen gekomen dat zijn maar 4 classes die 66% van de tijd tegen kom en 3 classes samen 50+% en daarvan was zeker 98% de standaard 4 tier 1 decks.

En als je dan deze cijfers erbij pakt zie je gewoon hoe hoger je komt hoe meer hetzelfde de meta word.
http://www.vicioussyndicate.com/data-reaper-live-beta/
Ik ben zelf op 3 februari op standaard begonnen dus ook ik ben vroeg gestart. Speel alleen niet veel potjes per dag, vandaar dat het wat langer duurt :)

• mosselmossel
Ik nam me deze maand voor wat meer Rogue te spelen. Craftte er zelfs mijn twee ontbrekende Preps voor. Nou, ik heb 'al' 26 potjes gespeeld, maar ik vind die class gewoon echt niet leuk. Hopelijk lukt het nog wel ergens om hem door te duwen naar lvl60, maar pff.

[ Voor 10% gewijzigd door mosselmossel op 16-02-2017 07:00 ]

mosselmossel schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 06:59:
Ik nam me deze maand voor wat meer Rogue te spelen. Craftte er zelfs mijn twee ontbrekende Preps voor. Nou, ik heb 'al' 26 potjes gespeeld, maar ik vind die class gewoon echt niet leuk. Hopelijk lukt het nog wel ergens om hem door te duwen naar lvl60, maar pff.
Waarom dan geen Deathrattle Rogue spelen omdat dat meer een midrange deck is en wat makkelijker om te spelen.

Ik zelf ben ook echt een slechte Rogue speler maar kon gisteren op R6 er toch nog 3-3 mee spelen.

Pagina: 1 ... 126 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.