• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Xanthian schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Thanks.

Wow, big game hunter was ooit 3 mana. Wat een kaart moest dat zijn geweest.
In de tijd van Dr. Boom zat ie in elke deck.

Atlas#22744

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Kasai schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:06:
[...]

In de tijd van Dr. Boom zat ie in elke deck.
Ook zeer effectief tegen handlock, daar werd die denk ik hoofdzakelijk tegen gericht. BGH in combinatie met owl. Achteraf blij dat die kaarten flink zijn aangepakt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:40
Kan iemand mij de kracht van patches uit leggen? Ik snap de gratis 1 damage extra, maar zó hard is dat toch niet? Small time buccaneer vind ik veel sterker met zijn 3/2 stats op turn 2 (als je een wapen hebt) voor maar 1 mana

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-02-2017 11:57 ]

Nou ik reken op echt grote aanpassingen want ik verwacht ook dat de classic set een grote balans update krijgt waarin een boel kaarten of generfed worden of naar wild gaan.

Welke kaarten precies geen idee maar ik heb er wel een aantal op mijn lijstje staan waaronder de Actioneer, Azure Drake, Ragnaros, Sylvanas, Win Axe, Bloodmage Thalnos, Ice Block en Alex.

De kaarten van MSoG die hopelijk aangepakt worden zijn STB, Jade Idol en Dr. 5 (geen dragon tag)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Piet_Piraat7
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:57:
Welke kaarten precies geen idee maar ik heb er wel een aantal op mijn lijstje staan waaronder de Actioneer, Azure Drake, Ragnaros, Sylvanas, Win Axe, Bloodmage Thalnos, Ice Block en Alex.
Alleen eens met ice block en auctioneer eigenlijk, en dan ook geen grote wijzigingen. Misschien max 1 ice block, of 1 keer fatal damage stoppen ipv de hele beurt. En Auctioneer niet nonstop kaarten pakken.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:56:
Kan iemand mij de kracht van patches uit leggen? Ik snap de gratis 1 damage extra, maar zó hard is dat toch niet? Small time buccaneer vind ik veel sterker met zijn 3/2 stats op turn 2 (als je een wapen hebt) voor maar 1 mana
Username doesn't check out :+

Patches is sterk om een aantal redenen:

Je hebt vaak op beurt 1 een gratis extra minion on board die de tegenstander moet verwijderen (tempo)
Het is een extra damage en meer dan 1 als hij langer blijft liggen
Pirate synergy, kan gebufft worden en kan andere pirates buffen
Je deck wordt compacter. Je krijgt deze kaart snel op tafel zonder te hoeven drawen. Dus de kans wordt iets groter dat je later drawt wat je nodig hebt.
Past in een grote range aan decks, en zeker aggo en tempo.

En w.b. Buccanneer, deze wordt ook generfd.

• Kasai

Kasai

Legendary

Xenomorphh schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Ook zeer effectief tegen handlock, daar werd die denk ik hoofdzakelijk tegen gericht. BGH in combinatie met owl. Achteraf blij dat die kaarten flink zijn aangepakt.
Toen ik begon met spelen, kwam ik vrij weinig handlocks tegen. Maar tegen een handlock wilde je denk ik wel 2x de BGH.
Grotman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:06:
[...]

Patches is sterk om een aantal redenen:

Je hebt vaak op beurt 1 een gratis extra minion on board die de tegenstander moet verwijderen (tempo)
Het is een extra damage en meer dan 1 als hij langer blijft liggen
Pirate synergy, kan gebufft worden en kan andere pirates buffen
Je deck wordt compacter. Je krijgt deze kaart snel op tafel zonder te hoeven drawen. Dus de kans wordt iets groter dat je later drawt wat je nodig hebt.
Past in een grote range aan decks, en zeker aggo en tempo.

En w.b. Buccanneer, deze wordt ook generfd.
Ik vind zelf patches niet echt het probleem, 1 health minion is voor veel classes geen probleem en hoe lang blijft hij nou op de board liggen? Dat brengt me naar de small time buccanneer, omdat ie voor 1 mana een 2 health minion is, is hij denk ik te sterk, zijn health terug naar 1 brengen lost volgens mij al een hoop op.
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:57:
Nou ik reken op echt grote aanpassingen want ik verwacht ook dat de classic set een grote balans update krijgt waarin een boel kaarten of generfed worden of naar wild gaan.

De kaarten van MSoG die hopelijk aangepakt worden zijn STB, Jade Idol en Dr. 5 (geen dragon tag)
Dr. 5 is Drakonid Operative?

Ik vraag me af of kaarten zoals Ragnaros en Sylvanas aangepast gaan worden. Auctioneer daarentegen mag van mij wel een max aantal kaarten trekken per beurt ofzo.

Atlas#22744

• Piet_Piraat7
Grotman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:06:
[...]
Deck is later pas gekomen helaas, ik concede ook vaak als de eerste piraat er ligt omdat ik geen zin heb in smorc fest :p

maar Wild is een goed alternatief heb ik gemerkt

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kasai schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Ik vind zelf patches niet echt het probleem, 1 health minion is voor veel classes geen probleem en hoe lang blijft hij nou op de board liggen? Dat brengt me naar de small time buccanneer, omdat ie voor 1 mana een 2 health minion is, is hij denk ik te sterk, zijn health terug naar 1 brengen lost volgens mij al een hoop op.

[...]
Het is misschien voor veel classes geen probleem om een 1 health minion te verwijderen, maar het kost ze wel mana en/of een kaart. Zeker in het begin is dat heel veel tempo wat moeilijk in te lopen is. Daarbij is hij voor jou gratis, dus dat is enorm veel tempowinst in beurt 1 en kan gaan snowballen.

[ Voor 44% gewijzigd door Grotman op 03-02-2017 12:30 ]

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
[...]
Patches is de grote enabler van het geheel waarmee Small time buccaneer nog sterker wordt.

Turn 1 Buccaneer, summoned patches.

Op turn 1 heb je hooguit removal voor 1 van de 2 minions en Patches heeft al 1 damage gedaan.

Als je een 2/4 taunt speelt als Dragon priest; Fiery War Axe + Patches ruimt deze op. Small Time buccaneer blijft leven.

Pirate warrior heeft t3 de 3/4 pirate met weapon upgrade; door in 1 beurt meteen meerdere pirates te spelen is de kans groter dat deze zijn battlecry kan doen.

Patches is een gratis minion die je board versterkt. Ondanks dat het maar een 1/1 is. Hij zorgt ervoor dat belangrijkere minions (STB) langer blijven leven.

Maar waar de echte kern van de kracht van deze kaarten vandaan komt? Goedkope weapons die akelig goed zijn;

Patches en die wapens zorgen ervoor dat minions spelen ongunstig is voor je tegenstander, want ze worden weggehaald voor ze iets kunnen doen.
Yes en op zich geen problemen mee maar aangezien je er 2 in je deck hebt maar dat je er ook nog eens 2 kan krijgen door Netherspite Historian vind ik het teveel van het goede en dat is makkelijk op te lossen door het zelf geen draak te laten zijn.
Ik vraag me af of kaarten zoals Ragnaros en Sylvanas aangepast gaan worden. Auctioneer daarentegen mag van mij wel een max aantal kaarten trekken per beurt ofzo.
De kaarten die ik opgenoemd heb zijn kaarten die zonder aanpassingen tot in het einde der tijden (bijna)altijd boven nieuwe kaarten worden gespeeld zonder dat er enorme power creep nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 03-02-2017 12:42 ]

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
[...]
Rag, Syl naar wild en Auctioneer 'kill' wordt al tijden over gesproken. Aanpassing aan de auctioneer zou nu meteen kunnen maar ik verwacht dat als Rag en Syl gaan roteren ze dat pas bij de volgende expansion/rotatie gaan doen.

Beetje een 'time to kill your darlings' dingetje. Jammer als ze gaan maar vooral Rag staat elke nieuwe 7+ mana kaart in de weg.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Is Auctioneer nou echt zo'n probleem dan? Ik vind het vrij balanced om eerlijk te zijn. Het is nu ook niet zo dat Rogue super sterk is. Alleen Miracle Rogue kan zijn hele deck leeg trekken met één Auctioneer.

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Auctioneer zal volgens mij 1 van de kaarten zijn die naar Wild zal verhuizen. Samen met Ragnaros en Azure Drake.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomski1986 op 03-02-2017 14:37 ]

• Piet_Piraat7
Auctioneer is een probleem ja, carddraw is ontzettend sterk. Limit het naar 1 of 2 kaarten en het is al een stuk beter.
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:39:
Auctioneer is een probleem ja, carddraw is ontzettend sterk. Limit het naar 1 of 2 kaarten en het is al een stuk beter.
"Whenever you cast a spell, draw a number of cards equal to the cost of the spell being cast"

Opgelost :+

<GOT> Zarhrezz#2885

• Xanthian
Ja, laten we vooral het enige viable deck van Rogue slopen door Auctioneer weg te halen. Echt goede redenen heb ik nog niet gehoord. Rogue wordt ook al gepakt door potentiele nerfs op Small Time Buckaneer en Patches als die er komen.
Xanthian schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:55:
Ja, laten we vooral het enige viable deck van Rogue slopen door Auctioneer weg te halen. Echt goede redenen heb ik nog niet gehoord. Rogue wordt ook al gepakt door potentiele nerfs op Small Time Buckaneer en Patches als die er komen.
Roque heeft Patches en STB niet nodig. Het deck was al goed voordat deze werden toegevoegd. En na de eerste Auctioneer nerf werd er in de Oil Roque's altijd Prep+Sprint als draw gebruikt. Was ook een prima combo voor voldoende carddraw.
Nee, als de nerfs op de pirates gaan vallen wordt Roque er niet slechter van. Roque is enkel de pirate pack gaan spelen omdat het prima bij de class past maar ook zodat ze zelf een goed antwoord hebben op de urly aggression.
Xanthian schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:55:
Daar gaat het niet om want eerlijk is eerlijk Rogue heeft ook gewoon goede kaarten nodig en geen RGN fiësta kaarten als Burgle/Shaku.
Maar zo lang de Auctioneer er is moet blizzard met elke spell in de toekomst rekening houden met deze kaart en je ziet nu in Druid ook al dat het op het randje is.

Het probleem bij Miracle Roque zit niet bij de carddraw maar bij Conceal. Het hele deck is gebouwd op de carddraw. Maar door conceal heb je maar weinig om het board op te ruimen.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 00:54
Card draw is sterk, maar om veel kaarten te kunnen trekken moet je je deck verdunnen met goedkope spells, die relatief zwak zijn. Dat houdt de balans er in.
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:33:
De kaarten die ik opgenoemd heb zijn kaarten die zonder aanpassingen tot in het einde der tijden (bijna)altijd boven nieuwe kaarten worden gespeeld zonder dat er enorme power creep nodig is.
Kaarten zoals Azure Drake worden inderdaad gespeeld puur omdat ze de beste kaart voor die mana zijn. Maar Gadzetzan Auctioneer, Ice Block en Conceal worden gespeeld voor hun unieke effect, dat bovendien kenmerkend is voor het deck. Die nerfen haalt alleen maar de diversiteit van decks naar beneden. En er zijn al zo weinig kaarten die echt iets aparts doen.

Als ze toch iets gaan doen hoop ik dat ze naar Wild geschoven worden in plaats van generfd. En ik wil de oude Warsong Commander terug in Wild! ;(
108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Card draw is sterk, maar om veel kaarten te kunnen trekken moet je je deck verdunnen met goedkope spells, die relatief zwak zijn. Dat houdt de balans er in.
Zwak 8)7 Backstab, Prep, Sap, Fan en Eviscerate zijn al jaren lang staple in elk Rogue deck.
Kaarten zoals Azure Drake worden inderdaad gespeeld puur omdat ze de beste kaart voor die mana zijn. Maar Gadzetzan Auctioneer, Ice Block en Conceal worden gespeeld voor hun unieke effect, dat bovendien kenmerkend is voor het deck. Die nerfen haalt alleen maar de diversiteit van decks naar beneden. En er zijn al zo weinig kaarten die echt iets aparts doen.
Die kaarten zorgen ervoor dat deck als Miracle Rogue en Freeze Mage vooral bijna het zelfde zijn en voor eeuwig het zelfde zijn en juist dat is iets wat je niet wil want er zullen altijd weer kaarten uitgebracht worden die deze kaarten op een of andere manier misbruiken.

De bedoeling van dit is dat uitbreidingen meer impact hebben dat alleen bepaalde decks iets sterker worden.
Als ze toch iets gaan doen hoop ik dat ze naar Wild geschoven worden in plaats van generfd. En ik wil de oude Warsong Commander terug in Wild! ;(
Dat hoop ik en verwacht ik ook de kaarten die generfed gaan worden zullen Shaman kaarten en Pirates zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door beuker19 op 03-02-2017 15:44 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Probleem met miracle rogue is dat het deck slechts 8 kaarten gebruikt buiten classic om, op deze manier zal er altijd wel een miracle-achtig rogue deck zijn.

Leuk om iedereen zijn mening te lezen over de huidige kaarten en wat ze het liefst generfd zien, ik ben iig heel benieuwd waar Blizzard mee komt.

Atlas#22744

• Tomski1986
Ik hoop echt dat ze samen met de Pirates dan ook Jade zullen aanpassen want als dat niet gebeurt, zeg dan maar vaarwel Control voor enkele maanden. Dan zie je niets anders dan aggro en jade.

• Xanthian
Astie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Roque heeft Patches en STB niet nodig. Het deck was al goed voordat deze werden toegevoegd. En na de eerste Auctioneer nerf werd er in de Oil Roque's altijd Prep+Sprint als draw gebruikt. Was ook een prima combo voor voldoende carddraw.
Nee, als de nerfs op de pirates gaan vallen wordt Roque er niet slechter van. Roque is enkel de pirate pack gaan spelen omdat het prima bij de class past maar ook zodat ze zelf een goed antwoord hebben op de urly aggression.
Maar als Rogue de pirates niet nodig heeft hoe gaat die dan de early game opvangen? Met de huidige set kaarten kan je pas iets leuks gaan doe rond Turn 3. Maar goed, als de early game van Shaman en Warrior ook minder wordt is dat natuurlijk niet zo'n groot probleem.

En als Auctioneer ooit weg is, is er ook ruimte voor iets nieuws :)
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:23:
[...]

Daar gaat het niet om want eerlijk is eerlijk Rogue heeft ook gewoon goede kaarten nodig en geen RGN fiësta kaarten als Burgle/Shaku.
Maar zo lang de Auctioneer er is moet blizzard met elke spell in de toekomst rekening houden met deze kaart en je ziet nu in Druid ook al dat het op het randje is.
Druid staat inderdaad ook op het randje, ben ik met je eens.

Als kijk naar de leuke/goede kaarten van Rogue dan zie ik Anub'Arak, Edwin, Beneath the Ground en Aya, mocht Jade ooit wat worden voor Rogue.

[ Voor 25% gewijzigd door Xanthian op 03-02-2017 15:48 ]

• 108rogar
Xanthian schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:45:
[...]

En als Auctioneer ooit weg is, is er ook ruimte voor iets nieuws :)
Andere classes hebben ook meerdere archetypes, waarom zou rogue niet iets anders naast Miracle kunnen hebben?

Als je Miracle Rogue echt wil vernieuwen, dan kun je beter de Classic spells nerfen in plaats van de Auctioneer, en dan goede alternatieven uitbrengen.

[ Voor 26% gewijzigd door 108rogar op 03-02-2017 15:55 ]

108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Andere classes hebben ook meerdere archetypes, waarom zou rogue niet iets anders naast Miracle kunnen hebben?

Als je Miracle Rogue echt wil vernieuwen, dan kun je beter de Classic spells nerfen in plaats van de Auctioneer, en dan goede alternatieven uitbrengen.
Actioneer staat altijd op het randje van OP of niet dus het is voor de toekomst van Hearthstone gewoon beter als hij verdwijnt naar wild.

• 108rogar
Waar baseer je dat op? Druid speelt pas sinds kort met Auctioneer, en Miracle Rogue is een hele tijd niet top-tier geweest. Volgens mij is het puur afhankelijk van de meta.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:16:
Waar baseer je dat op? Druid speelt pas sinds kort met Auctioneer, en Miracle Rogue is een hele tijd niet top-tier geweest. Volgens mij is het puur afhankelijk van de meta.
Miracle Rogue is sinds de beta al een deck geweest. Maar het is inderdaad niet altijd top-tier geweest. Je zou Auctioneer meer kunnen zien als een kaart die Rogue limiteert op dezelfde manier waarop Ragnaros 8-drops limiteert. Zijn er andere keuzes? Ja. Zijn die beter? Nee. Bovendien heeft Auctioneer hetzelfde effect op Rogue als Warsong Commander had. Er kunnen geen goede 1/2/3/4 cost spells voor Rogue gedrukt worden omdat deze alleen maar Miracle Rogue voeren, of er moet een betere mechaniek worden geïntroduceerd zoals Oil Rogue destijds, waar een stuk meer over geklaagd werd. Aan de andere kant is Auctioneer niet een hersenloze kaart zoals Ragnaros, op de manier dat er nagedacht moet worden voordat Auctioneer gespeeld wordt.

Bovendien is Miracle Rogue momenteel geen top tier deck. Dat zijn als we Vicious Syndicate mogen geloven Aggro Shaman, Pirate Warrior, Dragon Warrior en Jade Shaman. Tegen geen van deze decks is Miracle Rogue favored en deze decks maken toch zo'n 40% van de meta uit. Zelf heb ik dus niks tegen Miracle Rogue en vind ik Auctioneer ook niet een OP kaart. Maar ik zie wel hoe deze kaart Rogue limiteert en ik zou het daardoor niet erg vinden als deze naar Wild wordt verplaatst (of generfed wordt).

[ Voor 29% gewijzigd door Swagger op 03-02-2017 17:00 ]

• 108rogar
Als je het over die "limits design space" theorie van Blizzard hebt, ik vond dat altijd al een zwak verhaal, en met Standard is dat in principe opgelost. Ik zei eerder al, nerf anders wat van die Classic spells als er meer ruimte nodig is. Maar dat is blijkbaar niet het geval, aangezien ze ook nog Counterfeit Coin konden maken.

En los daarvan, Oil Rogue bewijst dat er afhankelijk van de meta wel degelijk betere keuzes kunnen zijn, en Miracle Rogue dus andere decks niet per se wegdrukt. Gadgetzan Auctioneer in Miracle Rogue is als C'Thun in een C'Thun deck: nee, er zijn geen betere keuzes voor een C'Thun deck, maar dat betekent niet dat C'Thun overpowered is.

Overigens betwijfel ik of het echt Ragnaros is die de 8-drops limiteert. Als je 8 mana uitgeeft heb je weinig ruimte over voor andere kaarten, dus dan moet die kaart wel helpen het bord te pakken of de tegenstander klaar te zetten voor lethal. Weinig 8-drops doen dat. Als je beurt 8 al haalt. ;)

• Tomski1986
Dat je hier zelf vaak klaagt is één ding, maar rants van andere fora hier kopiëren gaat wel erg ver. Laat het spel anders even links liggen en speel een spel dat je wel leuk vindt op dit moment.

[ Voor 90% gewijzigd door Grotman op 03-02-2017 18:55 ]

Tomski1986 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:44:
Ik hoop echt dat ze samen met de Pirates dan ook Jade zullen aanpassen want als dat niet gebeurt, zeg dan maar vaarwel Control voor enkele maanden. Dan zie je niets anders dan aggro en jade.
Jade kan je in verschillende vormen spelen. Alle versies zelfs, Aggro, Midrange en Control. En hoeveel Control zie je op dit moment? Nihil.

• Swagger
108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:29:
Als je het over die "limits design space" theorie van Blizzard hebt, ik vond dat altijd al een zwak verhaal, en met Standard is dat in principe opgelost. Ik zei eerder al, nerf anders wat van die Classic spells als er meer ruimte nodig is. Maar dat is blijkbaar niet het geval, aangezien ze ook nog Counterfeit Coin konden maken.

En los daarvan, Oil Rogue bewijst dat er afhankelijk van de meta wel degelijk betere keuzes kunnen zijn, en Miracle Rogue dus andere decks niet per se wegdrukt. Gadgetzan Auctioneer in Miracle Rogue is als C'Thun in een C'Thun deck: nee, er zijn geen betere keuzes voor een C'Thun deck, maar dat betekent niet dat C'Thun overpowered is.

Overigens betwijfel ik of het echt Ragnaros is die de 8-drops limiteert. Als je 8 mana uitgeeft heb je weinig ruimte over voor andere kaarten, dus dan moet die kaart wel helpen het bord te pakken of de tegenstander klaar te zetten voor lethal. Weinig 8-drops doen dat. Als je beurt 8 al haalt. ;)
De standaard Rogue kaarten zijn door de jaren heen veranderd om verschillende versies van Miracle Rogue decks aan te pakken. Zo is bijvoorbeeld de hele stealth mechanic veranderd omdat deze te sterk was in combinatie met Questing Adventurer.

Er zijn over de loop van de jaren vele (Standard & Expert) kaarten generfed om verschillende versies van Miracle Rogue decks aan te pakken, wat jij voorstelt is dus al gebeurt. Stealth mechanic zodat Questing Adventurer/Edwin VanCleef niet meer zo sterk waren. Leeroy Jenkins om Shadowstep/Cold Blood variaties aan te pakken. En er was ook Maly Miracle maar deze was door de overmacht Aggro gewoon niet viable meer. En nu is er ook de Jade Miracle variant. Er zijn meerdere staple kaarten in deze decks, Backstab, Preparation, Conceal, Eviscarate, Fan of Knives en Gadgetzan Auctioneer. Waar deze decks om draaien is zo snel mogelijk door je kaarten heen gaan om zo jou tegenstander te outvaluen en dit kan door de card draw mechanic van Gadgetzan Auctioneer (natuurlijk in combinatie met de low-cost spells).

Andere variaties van Rogue decks waren Deathrattle en Oil Rogue. Deze hadden ook Backstab, Preparation, Eviscarate en Fan of Knives als staple kaarten, anders kon je de early game gewoon niet door komen. Maar door deze kaarten opnieuw te nerfen zorg je er voor dat Rogue als class niet meer viable is. Door Gadgetzan naar Wild te verplaatsen (of te nerfen) zorg je ervoor dat er ruimte is voor andere Rogue variaties. Want zoals ik al zei, Miracle Rogue bestaat al sinds de beta (of eerder zelfs).

Over dat "limits design space" opgelost is met Standard is natuurlijk niet zo. Want dat zou betekenen dat er nu gewoon kaarten gedrukt kunnen worden zonder dat er naar de Basic of Expert kaarten gekeken hoeft te worden. Voordat er nu een spell voor Rogue gedrukt kan worden moet er eerst gekeken worden of deze niet te sterk is in combinatie met andere kaarten, waaronder Gadgetzan Auctioneer (en natuurlijk Preparation).

Oil Rogue was destijds een deck dat sterker dan Miracle Rogue was, misschien samen met Combo Druid het sterkste deck (of is dat mijn nostalgie?). Maar daar werd niemand vrolijk van, anders zou niemand nu lopen klagen over Aggro Shamans en Pirate Warriors, of daarvoor Secret Paladin, Freeze Mage, Huntertaker of Patron Warrior.

Over Ragnaros heb ik het verkeerd uitgelegd, maar Ragnaros is gewoon een zeer sterke kaart en om ervoor te zorgen dat mensen andere kaarten gaan kiezen moet of Ragnaros generfed worden, naar Wild verplaatst of sterkere kaarten gedrukt worden.

En nogmaals, ik heb zelfs niks tegen Gadgetzan Auctioneer (of Miracle Rogue), hij hoeft van mij niet veranderd te worden (of naar Wild verplaatst) ik zie alleen in waarom mensen dit wel zouden willen en kan het ook begrijpen.
Astie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:33:
[...]

Jade kan je in verschillende vormen spelen. Alle versies zelfs, Aggro, Midrange en Control. En hoeveel Control zie je op dit moment? Nihil.
Ik heb 10 keer gequeued sinds de reset. 7 keer aggro shaman 3 keer smorc warrior tegen me gehad.

Hoeveel Control heb ik de afgelopen 5 maanden gezien? Tussen de 1 en 3% van alle tegenstanders als ik Reno uitsluit. Inclusief alle Reno varianten waarschijnlijk 12-15%.

De game zoals ik die ervaar is ongeveer 70% aggro, 15% midrange, 15% Reno/Control.

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 03-02-2017 20:54 ]

• 108rogar
Swagger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:15:
Over dat "limits design space" opgelost is met Standard is natuurlijk niet zo. Want dat zou betekenen dat er nu gewoon kaarten gedrukt kunnen worden zonder dat er naar de Basic of Expert kaarten gekeken hoeft te worden. Voordat er nu een spell voor Rogue gedrukt kan worden moet er eerst gekeken worden of deze niet te sterk is in combinatie met andere kaarten, waaronder Gadgetzan Auctioneer (en natuurlijk Preparation).
Dat geldt natuurlijk voor iedere synergetische kaart (misschien dat er daarom zo veel saaie kaarten uitkomen). Een riskante combinatie zoals Aviana + Kun is uitvoerig getest bijvoorbeeld. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de Classic set een bepaalde "design space" vrij heeft die opgevuld kan worden door nieuwe sets, en bij rotatie valt die ruimte weer vrij voor de volgende sets.
Swagger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:15:
En nogmaals, ik heb zelfs niks tegen Gadgetzan Auctioneer (of Miracle Rogue), hij hoeft van mij niet veranderd te worden (of naar Wild verplaatst) ik zie alleen in waarom mensen dit wel zouden willen en kan het ook begrijpen.
Ja, dat snap ik ook. Ik heb alleen het idee dat mensen hier zich blind staren op het meest opvallende element, terwijl de kracht in de combinatie met die gratis spells zit. Miracle is een uniek concept, dus ik probeer alternatieven aan te dragen die dat concept behouden voor standaard. Het is al zo'n eenheidsworst.

Die stealth nerfs zijn van voor mijn tijd, maar best interessant om te lezen overigens. Voor de liefhebbers: http://hearthstone.gamepedia.com/Card_changes
108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:10:
[...]
Ja, dat snap ik ook. Ik heb alleen het idee dat mensen hier zich blind staren op het meest opvallende element, terwijl de kracht in de combinatie met die gratis spells zit. Miracle is een uniek concept, dus ik probeer alternatieven aan te dragen die dat concept behouden voor standaard. Het is al zo'n eenheidsworst.
De eenheidsworst van "zo snel mogelijk, zoveel mogelijk kaarten uitspelen en je tegenstander outpacen" vind ik op dit moment de grootste downer van HS. In plaats van dat je tegen je tegenstander aan het spelen bent, ben je vaak tegen de healthbar van je tegenstander aan het spelen en hij/zij tegen die van jou.

• Swagger
108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:10:
[...]

Dat geldt natuurlijk voor iedere synergetische kaart (misschien dat er daarom zo veel saaie kaarten uitkomen). Een riskante combinatie zoals Aviana + Kun is uitvoerig getest bijvoorbeeld. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de Classic set een bepaalde "design space" vrij heeft die opgevuld kan worden door nieuwe sets, en bij rotatie valt die ruimte weer vrij voor de volgende sets.

[...]

Die stealth nerfs zijn van voor mijn tijd, maar best interessant om te lezen overigens. Voor de liefhebbers: http://hearthstone.gamepedia.com/Card_changes
Van mij mag Miracle Rogue ook blijven, mits er een even sterke mechanic bij komt zodat Rogue ook een andere viable manier van spelen heeft. Want in mijn ogen is iedereen 3,5 jaar bezig geweest om Miracle Rogue te verfijnen met een paar korte uitstapjes naar andere mechanics (die vervolgens de dood in generfed zijn). Maar het deck is nagenoeg hetzelfde, de oude "early game" heeft nu echter plaats gemaakt voor de Pirate Package, en ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.

Afbeeldingslocatie: https://pm1.narvii.com/6078/5650089e61f11f180760326f261aa2b3a1f2a445_hq.jpg
:(

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zarhrezz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:47:
Gisteren Patches uit een pack gehaald...geen enkele wens om 'em te spelen dus ik hoop op extra dust aan het eind van de maand :+
Patches wordt sowieso niet generfed. Ook al meermaals gezegd door Ben Brode & co. dat dat niet de problematische kaart is.

• 108rogar
Oh, deze edit had ik gemist.
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:29:
Zwak 8)7 Backstab, Prep, Sap, Fan en Eviscerate zijn al jaren lang staple in elk Rogue deck.
Ik bedoel niet dat ze slecht zijn, maar dat goedkope spells zwakkere effecten hebben dan dure spells. Backstab bijvoorbeeld is veel damage per mana, maar weinig per kaart. Zal ook aan mijn skill en collectie liggen, maar soms heb je met Miracle Rogue zo'n onhandige hand waarmee je geen tempo kan maken, dan merk je wel dat je deck vrij lage value heeft.
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:29:
Die kaarten zorgen ervoor dat deck als Miracle Rogue en Freeze Mage vooral bijna het zelfde zijn en voor eeuwig het zelfde zijn en juist dat is iets wat je niet wil want er zullen altijd weer kaarten uitgebracht worden die deze kaarten op een of andere manier misbruiken.

De bedoeling van dit is dat uitbreidingen meer impact hebben dat alleen bepaalde decks iets sterker worden.
Okee, jij vindt dat een nieuwe set oude deck archetypes moet vervangen door nieuwe archetypes, ik vind dat de oude moeten worden aangevuld met nieuwe, daar verschillen we dan van mening. Miracle Rogue is een tijdje weggeweest, en Freeze Mage zie je nu weer weinig, dus zo'n ramp is het niet dat ze blijven bestaan.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
Zojuist mijn eerste 12 wins in Arena gehaald met onderstaande Paladin deck (Heartharena score van 70.4). Lekker veel early drops en 3 Grimestreet outfitters voor de nodige buffs. Denk dat de Grimestreet protector de MVP was. Die heeft werd elke match minimaal +1/+1 gebufft en geeft echt zoveel value als je wat minions op het board hebt.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/28tdw05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20sdqtz.jpg

en de rewards:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20qj6eq.png

• Swagger
108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:33:
Oh, deze edit had ik gemist.

[...]

Ik bedoel niet dat ze slecht zijn, maar dat goedkope spells zwakkere effecten hebben dan dure spells. Backstab bijvoorbeeld is veel damage per mana, maar weinig per kaart. Zal ook aan mijn skill en collectie liggen, maar soms heb je met Miracle Rogue zo'n onhandige hand waarmee je geen tempo kan maken, dan merk je wel dat je deck vrij lage value heeft.
Rogue is just de class waar je tempo mee kan maken. Sap -> 2 mana voor minion removal, Backstab -> 0 mana voor 2 damage, dus je verliest geen tempo. Combineer je deze met Eviscerate dan is het plots 6 damage voor 2 mana, gigantische tempo. Bij Mage kost dat 4 mana (en met Gadgetzan Auctioneer krijg je er ook 2 kaarten voor terug).

@Hierboven: Het lukt me maar niet om met Paladin de 12 wins te halen, dat is de enige "achievement" die er nog is voor mij.
108rogar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:33:

Okee, jij vindt dat een nieuwe set oude deck archetypes moet vervangen door nieuwe archetypes, ik vind dat de oude moeten worden aangevuld met nieuwe, daar verschillen we dan van mening. Miracle Rogue is een tijdje weggeweest, en Freeze Mage zie je nu weer weinig, dus zo'n ramp is het niet dat ze blijven bestaan.
Dat is wat we nu hebben Hoera *O* *O* *O*
Renolock, Miracle Rogue, Dragon Priest en Midrange Shaman en om het nog mooier te maken zijn zelfds nieuwe decks als Jade Druid niet echt nieuw want ook dat deck is eigenlijk het zelfde als het deck wat al weer een jaar gespeeld allen nu een Jade package ipv Malygos.

Waarom is dat in godsnaam goed en in welke wereld is het goed om elke keer maar het zelfde en het zelfde te doen 8)7 behalve als je autist bent misschien.

Er zijn goede redenen dat de Hearthstone streams nu minder bekeken worden en naar mijn gevoel ook minder gespeeld word ook hier.
Er is toch geen hol aan als je over 3 jaar nog naar Hearthstone zit te kijken en je ziet een Rogue deck met 22 de zelfde als nu en weer op t6 de Actioneer spelen zijn halve deck trekn en de beurt er op Leeroy+ 2x Cold Blood spelen.

• Swagger
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:06:
[...]

Dat is wat we nu hebben Hoera *O* *O* *O*
Renolock, Miracle Rogue, Dragon Priest en Midrange Shaman en om het nog mooier te maken zijn zelfds nieuwe decks als Jade Druid niet echt nieuw want ook dat deck is eigenlijk het zelfde als het deck wat al weer een jaar gespeeld allen nu een Jade package ipv Malygos.
Na de volgende uitbreiding: 204 kaarten gaan er uit en er komen maar 30-40 voor terug. Grootste wijzigingen:

Reno Mage/Priest/Lock:
Reno Jackson, Brann Bronzebeard, Emperor Thaurissan

Dragon Priest/Paladin:
Dragons

Alle Shaman:
Tunnel Trogg/Totem Golem/Pirate Package

Pirate Warrior:
Pirate Package

Ik denk dat er na deze nerf en nieuwe uitbreiding een paar nieuwe archetypes zullen ontstaan. Miracle Rogue zal wel ongewijzigd blijven. Ik kan in ieder geval zelf niet wachten.

• Tektoon
Swagger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:11:
[...]
Na de volgende uitbreiding: 204 kaarten gaan er uit en er komen maar 30-40 voor terug.
Komende uitbreiding wordt weer een kaarten-uitbreiding: er komt nog maar 1 adventure per jaar. (dat werkt in het voordeel van wat je wil zeggen, geloof ik :) )

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Swagger
Tektoon schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:44:
[...]

Komende uitbreiding wordt weer een kaarten-uitbreiding: er komt nog maar 1 adventure per jaar. (dat werkt in het voordeel van wat je wil zeggen, geloof ik :) )
Ah, dat heb ik gemist dan. Ik hield het huidige patroon aan. Dan maar m'n dust sparen.

• 108rogar
Je bent niet de enige. Ik heb laatst een kwartier verspild aan Noxious voor ik er achter kwam dat zijn hele rant gebaseerd was op deze foute aanname. :F
Swagger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:03:
Rogue is just de class waar je tempo mee kan maken. Sap -> 2 mana voor minion removal, Backstab -> 0 mana voor 2 damage, dus je verliest geen tempo. Combineer je deze met Eviscerate dan is het plots 6 damage voor 2 mana, gigantische tempo. Bij Mage kost dat 4 mana (en met Gadgetzan Auctioneer krijg je er ook 2 kaarten voor terug).
Het is wel 2 mana + 2 kaarten. Dan is Frostbolt + Ice Lance; 7 damage voor 3 mana een betere vergelijking.

Maar daar ging het niet om. Ik weet ook wel dat Rogue goed is in tempo, maar dat komt er bij mij niet altijd uit, soms heb ik gewoon een zwakke hand en geen Auctioneer. Zal wel aan mijn skills liggen zei ik al, ik heb nog niet veel ervaring met Miracle Rogue.

Okee, laat ik het anders zeggen dan: Miracle Rogue's totale mana cost van alle kaarten (65 mana) is lager dan Pirate Warrior (75 mana) maar komt pas op gang als Pirate Warrior al uitgeblust raakt. Reno Mage heeft bijna dubbel de value in haar deck (114 mana). Auctioneer moedigt aan om goedkopere kaarten te spelen, waardoor je wel veel card draw hebt, maar die is kwalitatief slechter.
beuker19 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:06:

Waarom is dat in godsnaam goed en in welke wereld is het goed om elke keer maar het zelfde en het zelfde te doen [...]
Tja, voor de oude garde is het saai, maar voor nieuwe spelers niet. Ik speel al een paar jaar maar ik moet het ook nog doen zonder Edwin, Leeroy en met 1 Preparation.

Ik noem Reno Mage, Pirate Warrior en Jade Druid nieuw, maar ik snap wel als je dat meer van hetzelfde noemt. Oude kaarten nerfen is volgens mij niet de oplossing. Het ligt denk ik deels aan dat Blizzard een bepaalde identiteit aan de classes wil houden, en deels omdat Blizzard te weinig echt vernieuwende mechanics toevoegt. Jade golems en hand buffing komt uiteindelijk neer op meer saaie klompjes stats. Auctioneer Beardo was nog een beetje interessant, maar met Raza als neutral kaart was ie veel bruikbaarder geweest. En dan nog is het eigenlijk gewoon een variabele Garrison Commander.

Ik zou graag zien dat Blizzard gewoon eens met wat echt nieuwe kaarten op de proppen kwam. Maar ja, dat riep ik een jaar geleden al, ben bang dat het wel weer tegen zal vallen.

• Swagger
108rogar schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:43:
Maar daar ging het niet om. Ik weet ook wel dat Rogue goed is in tempo, maar dat komt er bij mij niet altijd uit, soms heb ik gewoon een zwakke hand en geen Auctioneer. Zal wel aan mijn skills liggen zei ik al, ik heb nog niet veel ervaring met Miracle Rogue.
Miracle Rogue is inderdaad 1 van de moeilijkste decks om te leren. De juiste mulligan is cruciaal bij Miracle Rogue, daarbuiten is het ook lastig de keuze te maken tussen wanneer Auctioneer spelen en wanneer deze te bewaren om er een betere beurt uit te halen.
Okee, laat ik het anders zeggen dan: Miracle Rogue's totale mana cost van alle kaarten (65 mana) is lager dan Pirate Warrior (75 mana) maar komt pas op gang als Pirate Warrior al uitgeblust raakt. Reno Mage heeft bijna dubbel de value in haar deck (114 mana). Auctioneer moedigt aan om goedkopere kaarten te spelen, waardoor je wel veel card draw hebt, maar die is kwalitatief slechter.
Wat wel zo is, is dat je unfavored bent tegen deze decks. En als je op deze manier redeneert ben je juist favored tegen Druid's die vaak meer dan 120 mana aan kaarten in hun deck hebben (Aviana/Kun of Jade Druid). Bovendien heeft een Pirate Warrior een skillcap van 0. En is Miracle Rogue een van de moeilijkere decks, wel is deze makkelijker geworden sinds de Pirate Package.
Tja, voor de oude garde is het saai, maar voor nieuwe spelers niet. Ik speel al een paar jaar maar ik moet het ook nog doen zonder Edwin, Leeroy en met 1 Preparation.
Hierdoor mis je eigenlijk een andere win condition in je deck. Mocht je geen Auctioneer trekken zijn de andere win conditions namelijk een grote VanCleef of burst damage met Leeroy.
Ik zou graag zien dat Blizzard gewoon eens met wat echt nieuwe kaarten op de proppen kwam. Maar ja, dat riep ik een jaar geleden al, ben bang dat het wel weer tegen zal vallen.
Ik heb m'n hoop gevestigd op de volgende update, aangezien er veel archetypes weg zullen vallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Swagger op 04-02-2017 01:22 ]

• 108rogar
Ik speel Questing Adventurers als alternatief, kan ook aardig werken, vooral met Conceal. Is niet optimaal misschien, maar toch al leuk om te spelen, en ik ga toch niet naar legend ofzo.

(En voor de duidelijkheid, ik wil met dat value/mana cost verhaal niet zeggen dat Miracle Rogue zwak is, ik wilde alleen het "Auctioneer card draw = OP" relativeren.)
Ik denk dat een groot probleem van standaard toch wel is dat er gigantisch veel 'staple' kaarten in de classic set zitten, welke eigenlijk altijd speelbaar zullen blijven. Hierdoor krijg je de situatie dat classes toch wel veel van dezelfde kaarten zullen gebruiken, ongeacht de uitbreiding.

• Swagger
Ik heb vandaag en gisteren heel wat OTK Confuse Priest gespeeld en ik moet toegeven dat dat toch heel erg leuk is. Je zou het eigenlijk Miracle Priest moeten noemen vanwege de card draw, vaak fatigue ik al rond turn 8/9. Bovendien is een Control Warrior met 72 health KO'en heerlijk.

• Tektoon
Wat ik nog het leukste aan dat deck vind is dat je gewoon zit te wachten tot je tegenstander minions gaat neerploppen. Waar de meeste OTK decks vaak (onterecht) het verwijt krijgen dat ze niet interactief zouden zijn is deze wat dat betreft, met knipoog, precies het tegenovergestelde.

Moet zeggen dat ik in de helft van de gevallen gewoon kan weglopen met een cleric die niet wordt opgeruimd. Een 16/16 op turn 4 blijkt voor de meeste greedy/aggro decks al teveel.

OTK wordt wel steeds meer mogelijk in HS, dat vind ik zelf wel prachtig. Ik speel ook veel met Cthun/Kun/Aviana Druid. Dat deck speelt ook heerlijk.

• Kasai

Kasai

Legendary

Swagger schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:57:
Ik heb vandaag en gisteren heel wat OTK Confuse Priest gespeeld en ik moet toegeven dat dat toch heel erg leuk is. Je zou het eigenlijk Miracle Priest moeten noemen vanwege de card draw, vaak fatigue ik al rond turn 8/9. Bovendien is een Control Warrior met 72 health KO'en heerlijk.
Die van Toast?

Atlas#22744

• Swagger
Ik heb die van mij gebaseerd op de decklist van Rage, dit is nu mijn decklist:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hxqesx.png

Ik heb Kabal Songstealer erin gezet voor Cabal Shadow Priest en Mass Dispel voor Confuse omdat ik deze kaarten niet had.
Waarom is Priest OTK opeens een ding trouwens? Het mechanic bestaat al vanaf dag 1. Er zijn wat kaarten die het wat meer faciliteren, maar anders dan dat niets nieuws onder de zon.

<GOT> Zarhrezz#2885

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Nou ja, dit speelt wel heel anders dan de Priest OTK decks zoals die in het begin waren.
YouTube: [Hearthstone] The FUNNEST Deck Ever: Djinni Priest
SeamusXanthus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:12:
Nou ja, dit speelt wel heel anders dan de Priest OTK decks zoals die in het begin waren.
YouTube: [Hearthstone] The FUNNEST Deck Ever: Djinni Priest
Ok, het nieuwe is dan dat je Djinni charge geeft via de potion. Maar werkte dat ook niet al met Shadow Madness? Ook dat is een 'take control until end of turn' effect.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Kasai

Kasai

Legendary

Jawel, maar de nieuwe spells zijn veel goedkoper en pint size potion geeft je de kans om minions tot 5 attack te pakken met je potion of madness.

Atlas#22744

• Swagger
Nu een iets verfijndere decklist. Kabal Songstealer en Shadow Word: Death hebben plaats gemaakt voor Loot Hoarders:
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/4pz76d.jpg

Mass Dispel is toch vrij cruciaal vs Control/Taunt Warriors, Druids of Miracle Rogues. Anders zouden we hier nooit langs kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/5d2ava.jpg

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik vind combo decks maar kudt :+ Als ik er tegen speel lijken ze altijd antwoord te hebben en als ik er zelf mee speel krijg ik nooit mijn combo pieces :')

Atlas#22744

• Swagger
Daarom een decklist met of card draw of de combo pieces. Zo wilt het nog aardig lukken. En Mass Dispel voor de cheaters die een taunt in hun deck hebben.

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EYD5JjO.png

Look what i made :P

• Xanthian
Dat ziet er wel gaaf uit.

Wat ik trouwens niet snap is dat ik tegenwoordig matig succes heb met Aggro Shaman. Vorig keer kon ik in één keer doorstoten naar Rank 9 maar nu gaat dat zeer langzaam. Dit weekend overgestapt naar Dragon Priest en dat gaat dan weer als een trein.

Ik zit te denken om er één grote dragon in te doen maar ik weet niet welke.

Neferian is goed tegen Warlocks met een beetje geluk
Deathwing is een goede "last-resort" optie
Ysera is altijd wel goed, maar ook erg random

Nu heb ik er geen één in zitten. Ik dacht wel dat ik één van deze draken via Netherspite Historian zou kunnen krijgen, maar ik kies veel vaker voor Dr. Operative, Azure Drake en Twilight Guardian
Mogelijke naam nieuwe adventure: Lost Secrets of Un'Goro?

Staat op de website Lani Minella die een hoop stemmen van Hearthstone heeft ingesproken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BYHekbig.png

[ Voor 6% gewijzigd door Astie op 06-02-2017 11:37 ]

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Astie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:37:

Staat op de website Lani Minella die een hoop stemmen van Hearthstone heeft ingesproken.

[afbeelding]
Dan zie ik, met al dat vuur uit Un'Goro Crater, een nieuwe mechanic: DoTs!

Battletag: Iigy#2192

mosselmossel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Ik heb totaal geen verstand van WoW, dus ik kan ook geen inschatting maken hoe het eruit gaat zien!
Kan iemand meer achtergrond informatie geven?
mosselmossel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Dit doet mij gelijk denken aan de klassieke Onyxia wipe.

Afbeeldingslocatie: https://www.blogcdn.com/wow.joystiq.com/media/2007/06/more_dots.jpg

• Piet_Piraat7
Astie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:34:
[...]

Ik heb totaal geen verstand van WoW, dus ik kan ook geen inschatting maken hoe het eruit gaat zien!
Kan iemand meer achtergrond informatie geven?
Un'Goro crater is een jungle gebied met een grote vulkaan in het midden, magische kristallen pylonnen, grotten en vooral erg veel dinosaurussen in WoW :)

Lush Un'Goro Crater ("God Lands" in the Qiraji language[1]) lies at the southern part of Southern Kalimdor, between Tanaris, Silithus and Uldum. Although the area is almost completely isolated from the rest of the world and sandwiched between three deserts, the region is filled with exotic plant life and even more exotic creatures. Ranging from peaceful earth elementals to raging devilsaurs, the locals are not to be trifled with.

The pylons on the ridges of the crater defy explanation, despite close examination. They could mark where the titans might reappear during their second visit to Azeroth, a visitation supported by holograms in both Uldaman and the front of Uldum. These pylons could also share the same purpose as the pillars in Sholazar Basin, too. The Avatar of Freya, the Lifewarden, mentions that Un'Goro is a similar place to Sholazar, where the titans were performing experiments to create new life forms in Azeroth.

Un'Goro Crater was revealed to have some connection with the titans by Geologist Larksbane during the Ahn'Qiraj solo quests.

Un'Goro is known for many of its popular culture references, in particular, the myriad Nintendo characters and places. Its high ratio of dinosaurs, crystal pylons and mysterious ruins give off a distinct "Land of the Lost" vibe, which chronicled the adventures of the Marshall family in a prehistoric pocket universe.

[ Voor 63% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-02-2017 13:12 ]

• 108rogar
Astie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:37:

[afbeelding]
Is er nog een reden dat je adventure zegt in plaats van expansion? Plan van Blizzard was vorig jaar om elke rotatie te beginnen met een expansion.
108rogar schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Is er nog een reden dat je adventure zegt in plaats van expansion? Plan van Blizzard was vorig jaar om elke rotatie te beginnen met een expansion.
Haha, you got me. Ik bedoelde natuurlijk expansion :9

Verwijderd

Gaat er hier nog iemand dit weekend naar de Winter Playoff? ThijsNL, Mitsuhide en Tyler spelen daar om $250.000. https://www.facebook.com/events/1422166314521544/. Gezellig biertje drinken en je krijgt de Power Core cardback. Ziet er wel vet uit.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16508216_846367452170910_9179690654515076319_n.jpg?oh=97d3d2e47f621e311b6113bdcf4c9609&oe=594B18EC

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 17:10 ]

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Hahahaha, ik speel net arena als priest. Gooi een cleric op, hij een dirty rat om de 3 health te counteren. Die triggert mijn 9-mana kostende North-sea kraken waarmee ik zijn rat kill, heal en meteen een card draw. Hij had denk ik geen executes ofzo, en gaf direct op.

Snelste win ooit (los van leavers).

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:48:
Gaat er hier nog iemand dit weekend naar de Winter Playoff? ThijsNL, Mitsuhide en Tyler spelen daar om $250.000. https://www.facebook.com/events/1422166314521544/. Gezellig biertje drinken en je krijgt de Power Core cardback. Ziet er wel vet uit.

[afbeelding]
Ze spelen daar niet voor $250.000. De playoffs zijn er om te kwalificeren voor het winter championship in de Bahamas in maart en die heeft een $250k prize pool.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 15:52

Lapras

Ice beam

TheProf82 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:38:
Hahahaha, ik speel net arena als priest. Gooi een cleric op, hij een dirty rat om de 3 health te counteren. Die triggert mijn 9-mana kostende North-sea kraken waarmee ik zijn rat kill, heal en meteen een card draw. Hij had denk ik geen executes ofzo, en gaf direct op.

Snelste win ooit (los van leavers).
Waarom een 2 attack minion tegen een cleric opgooien? Dan geef je bijna standaard een kaart weg.

• TheProf82
Lapras schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Waarom een 2 attack minion tegen een cleric opgooien? Dan geef je bijna standaard een kaart weg.
Je denkt dat ik weet waarom zij zo spelen? :-)

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Dirty rat is sowieso een risky pick in Arena. En altijd een risky play op 2 mana. In Renodecks (constructed) speel je em bijna altijd gevolgd door removal of een boardclear. (En heel soms tegen een pirate warrior die zn hand al leeg heeft)

Dus ja, hoe dan ook minder handig van je tegenstander. Wel fijn zo'n gratis win.

• Tektoon
Lapras schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:19:
[...]
Toch is het in arena geen slechte play hoor. Alles draait om tempo dus als je een priest z'n hele beurt 2 kan laten spenderen aan het weggooien daarvan is dat niet slecht. Als je niets doet en hij kan die cleric buffen met Velen's Chosen is de game voorbij.
Daarbij kan je je afvragen wat de beste beurt is om die Rat te spelen: in het begin heb je weinig kans op een dikke minion terwijl die in de loop van de beurten toeneemt. Zeker als je een class speelt zonder removal of gewoon geen removal in je deck hebt zou ik overwegen om 'm meteen te spelen.

Het hangt van veel dingen af maar in meer dan één geval is het spelen van een 2 attack minion daar een goede/ok play.

• Swagger
Tektoon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:57:
[...]

Toch is het in arena geen slechte play hoor. Alles draait om tempo dus als je een priest z'n hele beurt 2 kan laten spenderen aan het weggooien daarvan is dat niet slecht. Als je niets doet en hij kan die cleric buffen met Velen's Chosen is de game voorbij.
Daarbij kan je je afvragen wat de beste beurt is om die Rat te spelen: in het begin heb je weinig kans op een dikke minion terwijl die in de loop van de beurten toeneemt. Zeker als je een class speelt zonder removal of gewoon geen removal in je deck hebt zou ik overwegen om 'm meteen te spelen.

Het hangt van veel dingen af maar in meer dan één geval is het spelen van een 2 attack minion daar een goede/ok play.
Precies, de meeste mensen verwachten dat de kaarten in de mulligan on curve gaan zijn. Ik zou het zelf behoorlijk kut vinden om een North Sea Kraken in m'n hand te hebben vanaf turn 1/2. Natuurlijk kan je een slechtere kaart terug krijgen tijdens de mulligan of deze trekken in je eerste 2 beurten. Hoe dan is ook is de verwachting dat er meer low-cost minions in de hand zitten dan high cost minions. Als je door het spelen van Dirty Rat tempo wint (omdat de Priest gaat focussen om carddraw en de kaart die op het veld komt niet bijzonder goed is) is dat het waard geweest.

Nu in de laatste 5 potjes waar iemand een Barnes heeft gespeeld, 5 keer als kaart een Ragnaros tegen mij gekregen. Misschien dat het tijd is om gewoon te stoppen met Hearthstone want dit is gewoon belachelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Swagger op 07-02-2017 20:51 ]

Nou ik heb dit seizoen enkel Shaman op ranked gespeeld en hoewel ik me soms echt vies voel gaat het ranken wel makkelijk zonder er zoals vorige maand heel veel tijd in te steken.
Het grappige is dat ik juist tegen andere Shamans(15-5) de hoogste winrate heb terwijl een match-up als Pirate Warrior(5-8)waar ik favoriet tegen moet zijn juist een stuk minder is.

Verder had ik vanmiddag een hele slechte Rogue Arena run (2-3) met als beloning Don Han'Cho die ik nog niet had.

• jmxd
  • Niet online
1 keer raden wie er eind maart op kosten van Blizzard naar de Bahamas gaat :D

• Tektoon
Frodan? Amnesiac? Thijs? Een handvol chinezen? :+

Leuk hotelletje heur Maar ja, met deze tak van sport zit je wel de hele dag binnen. :o
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w0KdF6Vm.jpg

jmxd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:24:
Was er nog een plekje vrij?

You lucky bastard....... :P

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
jmxd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:24:
Mag je al vertellen wat je precies gaat doen daar of een NDA oid moeten tekenen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Ik denk dat ik de bedrijven waar ik voor werk ook maar eens de tip moet geven om zich te vestigen in de Bahamas :o. Dat is wel even wat anders dan die treurige industrieterreinen waar ik regelmatig naar toe moet.

• jmxd
  • Niet online
An1mA schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Mag je al vertellen wat je precies gaat doen daar of een NDA oid moeten tekenen?
Geen geheim hoor, ga als pers voor Curse. Foto's maken, paar interviews doen etc :P

Enige nadeel is wel dat het twee keer een flink eind vliegen is met maar een paar dagen er tussen, maar worth it :P

Hoop eigenlijk dat ze ook wat aankondigen over de nieuwe expansion

[ Voor 7% gewijzigd door jmxd op 08-02-2017 13:21 ]

• Piet_Piraat7
Ik word echt gek hier. Hoe KAN freeze mage een ding zijn. Een deck met 0 interactie, gewoon de ander op afstand houden. Ik stond er echt goed voor maar wordt twee beurten lang op afstand gehouden door ice block. Daarna nuken met spells en klaar. Walgelijk deck en walgelijke speelstijl.

• Kasai

Kasai

Legendary

Gewoon eater of secrets techen.

:+

Atlas#22744

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:35:
Ik word echt gek hier. Hoe KAN freeze mage een ding zijn. Een deck met 0 interactie, gewoon de ander op afstand houden. Ik stond er echt goed voor maar wordt twee beurten lang op afstand gehouden door ice block. Daarna nuken met spells en klaar. Walgelijk deck en walgelijke speelstijl.
Priest spelen met Silence en Purify....hoe genant zal het voor een Mage zijn om door die kaarten te verliezen? :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Ach zo is er altijd wel wat.

Ik zou al een x blij zijn als ik eens een deck tegen kwam die geen top tier is.

De enige decks die ik tegen kom Zijn Jade Shaman (Aggro en Midrange) Pirate Warrior Reno Mage/lock en Dragon Priest de rest is zo zeldzaam dat het niet eens een naam mag hebben.
En dat Allemaal door de Piraten, Kazakus, Jade Lightning en Drakonid Operative wamt die kaarten zijn zo sterk en maar eigenlijk alle decks die 1 van deze kaarten niet kan spelen het gewoon niet waard.

Ik denk echt dat Hearthstone in de meest slechte staat ooit is en kan dan ook niet wachten tot het eind van de maand en dan bidden dat er iets gaat gebeuren.

:+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mIruVvP.png

[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 09-02-2017 00:57 ]

• Xanthian
Ben ik de enige die geen pirate warrior meer ziet? Het is tegenwoordig Shaman, Mage, Priest, Warlock en af en toe een verdwaalde Druid.
LOL ik heb nu een Pirate Warrior en sta inmiddels 11-0 in Wild en al rank 10 nu

• Kasai

Kasai

Legendary

Xanthian schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:51:
Ben ik de enige die geen pirate warrior meer ziet? Het is tegenwoordig Shaman, Mage, Priest, Warlock en af en toe een verdwaalde Druid.
Shaman > Warrior, dus niet zo gek toch.

Ik vind zelf pirate warrior leuker spelen dan pirate/aggro/jade shaman.

Atlas#22744

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 16:36
Gisteren ook nog even met een default freeze mage gespeeld. ging 8-3. Wel rond rang 16/17 hoor... Nog geen zin om weer richting legend te grinden :P

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 11:55
Ik zie ook nog weinig Pirate Warrior. Dit seizoen wat later begonnen aan de ladder en onderin kom je echt nog wel wat creativiteit tegen. Paar paladins, freeze mage, controle warrior. Helaas bij het omhoog klimmen in toenemende mate vooral Shamans... Wel effectief maar ik vind het zelf niet zo leuk spelen. Door alle shamans is m'n geliefde dragon warrior niet meer echt competatief om omhoog te klimmen, geswitched naar Dragon priest, ook erg leuk. Beetje control met big health minions.

• TheProf82
Dragon priest lijkt me ook geweldig; helaas heb ik helemaal geen resources om het te craften :P. Hoop dat het in de volgende meta nog sterk is.

• Tektoon
Om de knuppel even in het hoenderhok te gooien: ik vind het wel prima zo. Ik ben elke maand in steeds kortere tijd naar rank 5 en hoef er steeds minder potjes voor te spelen. Hoe meer pirate shamans/warriors hoe beter voor mijn winrate.
Als Blizz mij die rewards gewoon meteen als 'basisinkomen' geeft hoef ik die hele ladder niet meer op. d:)b

Ik ben benieuwd naar de nerfs straks maar ik verwacht niet dat ranked ooit iets anders zal zijn dan tier 1 spams.
Deze week kan je je quests doen met friendlies: aangezien je niet met diarree-decks komt aanzetten bij je vrienden lijkt mij dat al een betere 'game mode' als je gewoon wat leuke potjes wil spelen elke week.

Tektoon schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:56:
Deze week kan je je quests doen met friendlies: aangezien je niet met diarree-decks komt aanzetten bij je vrienden lijkt mij dat al een betere 'game mode' als je gewoon wat leuke potjes wil spelen elke week.
Dit dus...ik doe voornamelijk ladder omdat je niet elke week / de hele week quests kan doen in tavern.

<GOT> Zarhrezz#2885

Kasai schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:02:
[...]

Shaman > Warrior, dus niet zo gek toch.

Ik vind zelf pirate warrior leuker spelen dan pirate/aggro/jade shaman.
Wat ik zelf gisteren besefte is dat ik in geen enkel Wild deck meer Dr. Boom stop. De meta is nu zo erg dat Dr. Boom volgens mij een vrij matige kaart is geworden. :X

• Piet_Piraat7

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik word echt gek hier. Hoe KAN pirate warrior een ding zijn. Een deck met 0 interactie, gewoon de ander op zijn face meppen. Ik stond er echt goed voor maar wordt in twee beurten naar nul gebracht gehouden door upgraded 7/4 weapon. Daarna chargen met minions en klaar. Walgelijk deck en walgelijke speelstijl.

Ik word echt gek hier. Hoe KAN anyfin paladin een ding zijn. Een deck met 0 interactie, gewoon de ander zijn board blijven clearen en blijven healen. Ik stond er echt goed voor maar wordt in twee beurten naar nul gebracht gehouden door dubbel anyfin can happen. Daarna mrgrgrgrlggrgl en klaar.Walgelijk deck en walgelijke speelstijl.

Ik word echt gek hier. Hoe KAN miracle rogue een ding zijn. Een deck met 0 interactie, gewoon oneindig blijven card cyclen. Ik stond er echt goed voor maar wordt in twee beurten naar nul gebracht gehouden door twee concealed questing adventurers. Daarna spells casten tot ze 12/12 zijn en klaar. Walgelijk deck en walgelijke speelstijl.

Ik word echt gek hier. Hoe KAN grimestreet hunter een ding zijn. Oh wacht, dat is ook geen ding.

Grapje natuurlijk (behalve dan Pirate Warrior :+ ), maar ik bedoel te zeggen dat je bijna elk deck wel kan reduceren tot een 'dom' deck in een paar zinnen. Ik zelf heb trouwens weinig problemen met Freeze Mage, al zou ik zo'n deck niet graag zien domineren.

Als je het mij vraag is de Patches & Buccaneer combo het echte probleem op ladder op dit moment. Daarnaast voorspel ik grote Jade duid problemen zodra de pirates worden aangepakt. Pirates houden Jade druid in check en zodra control meer viable wordt zal Jade Druid al die decks gaan domineren denk ik.

Iemand zag ik onlangs roepen dat de beste nerf zou zijn om Baccaneer te fixen door het een rogue kaart te maken en een bestaande (waardeloze) rogue kaart neutral te maken.Ik vond dat een hele elegante fix eigenlijk omdat deze kaart in rogue lang niet zo OP is.
Patches zou je eigenlijk Overload(1) moeten geven al is dit thematisch natuurlijk niet juist. Of 'dies at the end of the turn', of geen pirate tag moeten hebben zou ook helpen.
Op dit moment geeft patches de volgende voordelen:
- vrijwel zeker een 2/2,2/3,3/2,3/3 board precense op T1, waarvan 1/1 charge
- dunt je deck uit
- garandeert bijna pirate synergy voor minion of weapon buff op T3
Terwijl het nadeel is:
- Kleine kans op stonetusk boar in je hand (nauwelijks een punish)

Een ander idee wat ik graag zou willen zien is dat er een dynamischer nerf (en wat mij betreft buff!) systeem komt. Bijvoorbeeld: elke twee weken worden er drie kaarten getransformed tot iets anders. Dit wordt duidelijk gecommuniceert als je inlogt en de kaarten worden dan tijdelijk aangepast met een duidelijke visuele clue (bijvoorbeeld een aura om de tekst heen) zodat het heel duidelijk is dat het de kaart nu iets anders doet dan anders.

Bijvoorbeeld (ik verzin maar wat):
- Smalltime buccaneer 1/2; +2 when you equip a weapon until end of turn
- Azure Drake 3/4; draw a card, spell damage + 1
- Millhouse Manastorm 4/4; opponents spells next turn cost 2 less

Na twee weken wordt de balans opgemaakt: Kaart gaat weer terug naar wat het was, of kaart wordt permanent omgezet (en tijdelijk dustbaar). Vervolgens worden de volgende drie kaarten aangewezen.

Dit brengt een aantal grote voordelen
- Blizzard kan snel op een veilige manier nerfs testen (what-if scenarios testen)
- Blizzard kan effect nerf meteen meten (statistisch, maar ook de feedback van de spelers)
- Slechte nerfs kunnen ongedaan gemaakt worden
- Meta continu in beweging , meer variatie in decks
- Het is voorspelbaar en mensen zijn er dan op voorbereid (altijd elke twee weken, drie kaarten)

Sorry voor het hele verhaal :)
Pagina: 1 ... 125 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.