• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
xelfer schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:45:
[...]

In mijn ogen is deck building 99% van de skill in HS. Dat is waar de topspelers zich onderscheiden van de rest.
Natuurlijk is dat zo. Maar ik vind het niet leuk. En ik heb een baan, dus hoef geen topspeler te worden. Speel het immers omdat ik het leuk vind. En spelen vind ik leuker dan bouwen.

Battletag: Iigy#2192

mosselmossel schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:52:
[...]
Natuurlijk is dat zo. Maar ik vind het niet leuk. En ik heb een baan, dus hoef geen topspeler te worden. Speel het immers omdat ik het leuk vind. En spelen vind ik leuker dan bouwen.
En daar is wat mij betreft niets mis mee. Het is niet alsof deck building het hoogste doel is voor iedereen in dit spel.

Persoonlijk speel ik geen net-decks (net zomin als ik streamer / meta builds in D3 speel). Ten eerste vind ik theorycrafting leuk (soms leuker dan het tot max potentieel spelen, eigenlijk). Ten tweede begrijp ik van elke kaart (of skill in de D3) waarom die erin zit, wat de opties / combinaties zijn. Vaak zie je dat net-decks (meta-build) slecht gespeeld worden, simpelweg omdat de betreffende speler het kopieert en er vanuit gaat dat het magisch werkt, los van hoe je het speelt. Dat blijkt vaak toch niet zo te zijn...een deck / build snappen is nodig, ook als je een deck / build niet zelf verzint.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
And the Wild-card of the week goes to: Snowchugger.
Warriors love that card.
Tomski1986 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:47:
Warriors love that card.
2 Freezing Potion
2 Ice Lance
2 Snowchugger
2 Frostbolt
2 Shatter
2 Doomsayer
2 Ice Barrier
2 Frost Nova
2 Iceblock
2 Cone of Cold
2 Water Elemental
2 Demented Frostcaller
2 Animated Armor
2 Cryomancer
2 Blizzard

"Warriors hate him"
Tomski1986 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:47:
Warriors love that card.
Goed nieuws dus, een andere dan vorige week. Geen reden tot zeuren in Wild dat je maand achter maand hetzelfde tegenkomt!

<GOT> Zarhrezz#2885

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Vanochtend weer eens door de collectie zitten harken en dingen gedisenchant. Enkele epics uit oa Classic en GvG etc om zo eindelijk eens Alexstrasza te craften en met Reno mage de ladder op te gaan. En dat allemaal vanwege een 5 mage win quest xD

Ahja.. als ik dan zie wat ik gedust heb vind ik de keuze zo slecht nog niet. (Bestial Wrath, de Murloc eet crab, de Divine shield eet man en nog een paar van die niet gespeelde dingen.. )

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Komt er binnenkort eigenlijk een nieuwe adventure ofzo uit? Eentje die de hele meta op de kop zet? Oftewel; is het slim dust te sparen tot dan?

Ik heb nu een redelijke shaman set (ben er rank 11 mee geraakt zonder enige legendaries en 1 epic) en heb echt alles moeten disenchanten ervoor :P. Ik had gewoon heel weinig degelijke shaman kaarten. Hij speelt nu leuk maar ik zou graag een nieuwe class spelen, maar dan wel in 1 keer goed.

Is het het slimst om tot die tijd gewoon arena te doen om gold te farmen? IK heb eigenlijk nog nooit arena gespeeld, haha.

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:55
TheProf82 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:47:
Komt er binnenkort eigenlijk een nieuwe adventure ofzo uit? Eentje die de hele meta op de kop zet? Oftewel; is het slim dust te sparen tot dan?

Ik heb nu een redelijke shaman set (ben er rank 11 mee geraakt zonder enige legendaries en 1 epic) en heb echt alles moeten disenchanten ervoor :P. Ik had gewoon heel weinig degelijke shaman kaarten. Hij speelt nu leuk maar ik zou graag een nieuwe class spelen, maar dan wel in 1 keer goed.

Is het het slimst om tot die tijd gewoon arena te doen om gold te farmen? IK heb eigenlijk nog nooit arena gespeeld, haha.
Verwachting is dat er april/mei een expansion uitkomt. Dus gewoon nieuwe packs. Dat duurt nog drie maand, ik zou dus gewoon lekker je gold opmaken aan arena's/packs en leuke decks bouwen. Drie maand is erg lang in een tcg/ccg.

Ondanks dat je nog nooit arena hebt gedaan is dat wel the way-to-go als je een kleine collectie hebt. Je krijgt het voordeel dat je met alle kaarten kan spelen, verschillende combo's/mechanics leert kennen en je kan (vanaf 4 wins) meer value halen t.o.v. packs kopen. Hou er wel rekening meer dat je waarschijnlijk in het begin vaak onder die 4 zal komen, maar dat is een kwestie van oefenen en niet opgeven. Sowieso krijg je altijd een pack na een run.

Als extra advies zou ik zeggen, disenchant niet teveel. De ratio zit rond 1:4, dat is het echt niet waard. Sommige kaarten die nu slecht zijn kunnen na een expansion/adventure opeens goed worden en het is dan zonde als je deze opnieuw moet maken. Mocht je de welcome bundle nog niet hebben dan zou ik die ook zeker aanschaffen.

PSN Profile

• TheProf82
De welcome bundle heb ik, 5 euro was wel erg cheap :D. Verder geen geld uitgegeven. Ik denk dat ik inderdaad ga sparen voor arena. Veel meer disenchanten ga ik niet doen; hoger dan rank 11 zie ik mezelf niet komen. Gister namelijk 15 games op rij verloren, best pijnlijk. Ik heb al redelijk wat verschillende builds gezien (ook op youtube/twitch) dus weet wel een beetje wat de gemiddelde class het vaakst doet. Natuurlijk ken ik vooral de populaire builds.

Ik kan dus gewoon een favoriete class/build uitzoeken, die bouwen en arena spelen? Ik dacht dus dat dat met mijn eigen kaarten moest (en ik heb er niet zoveel). Wel de azure drake gekocht (x2), een erg fijne kaart!

• icemotion
TheProf82 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:10:
Ik kan dus gewoon een favoriete class/build uitzoeken, die bouwen en arena spelen? Ik dacht dus dat dat met mijn eigen kaarten moest (en ik heb er niet zoveel). Wel de azure drake gekocht (x2), een erg fijne kaart!
Nee, Arena kies je een class (je krijgt 3 keuzes, dus het kan zijn dat je favoriete class er niet bij zit)

En daarna kies je telkens uit 3 kaarten welke je in je deck wil stoppen.

Dat is wel het leuke aan Arena op zich, je weet nooit waar je precies uitkomt omdat de kaarten in je deck telkens 'random' zijn.
Nadat ik rang 4 had aangetikt op Wild ben ik zojuist op Standard op rang 5 aanbeland. Met onderstaand deck de laatste wins gepakt. 18-6 nu.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ca3GBkg.png
Astie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:39:
Nadat ik rang 4 had aangetikt op Wild ben ik zojuist op Standard op rang 5 aanbeland. Met onderstaand deck de laatste wins gepakt. 16-6.

[afbeelding]
Heb een vergelijkbaar deck als dit gespeeld maar dan de wat langzamere versie en dat vond ik niets aangezien de meta nogal snel is :P
Straks bij de start van het nieuwe seizoen dit deck is proberen en kijken of we wat sneller kunnen ranken en dit deck is eigenlijk gewoon Midrange met de jade package en dat schijnt het laatste jaar nogal goed te zijn.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
Eindelijk weer een beetje aan het spelen geslagen. Heb geen packs of iets gekocht, dus ik lig wat achter. Ben nu dus voornamelijk met mijn Reno Mage aan het spelen en als ik genoeg Gold heb arena's aan het doen.
Net een 74.4 Warlock gedraft, nu 2-0, ben benieuwd hoe ver ik daarmee ga komen. Vorige run was 8-3 met een 69.6 Warlock. Pfoe, nooit gedacht dat het met Warlock zo lekker zou gaan lopen in Arena.

Dit is mijn huidige deck:
www.heartharena.com/arena-run/ujv77g

Nou gaat lekker, inmiddels 2-2 :/ door brakke drops

Uiteindelijk nog 7-3 uit weten te halen, niet genoeg voor zo'n deck score maar toch nog happy dat ik er 5 bij heb kunnen sprokkelen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Sypheron op 30-01-2017 22:07 ]

• mosselmossel
Derde gouden hero! Priest!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aK1aVoc.jpg

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Astie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:39:
Nadat ik rang 4 had aangetikt op Wild ben ik zojuist op Standard op rang 5 aanbeland. Met onderstaand deck de laatste wins gepakt. 18-6 nu.

[afbeelding]
Ziet er leuk uit. Ik mis Aya nog, twijfel beetje of ik haar wil craften, de andere jade decks boeien mij niet echt.

Brengt mij naar het volgende;

Ik heb 4000 gold en ik twijfel of ik packs wil kopen... Wil namelijk ook sparen voor de volgende expansion, als deze op dezelfde datum uitkomt als Whispers of the Old Gods, zal dit eind april zijn en volgens mijn berekeningen kan ik dan nog eens zo'n 5000 gold sparen (~55 gold per dag * 3 maanden = ~4950 gold).

Wat zouden jullie doen?

Atlas#22744

Kasai schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:19:
[...]

Ziet er leuk uit. Ik mis Aya nog, twijfel beetje of ik haar wil craften, de andere jade decks boeien mij niet echt.

Brengt mij naar het volgende;

Ik heb 4000 gold en ik twijfel of ik packs wil kopen... Wil namelijk ook sparen voor de volgende expansion, als deze op dezelfde datum uitkomt als Whispers of the Old Gods, zal dit eind april zijn en volgens mijn berekeningen kan ik dan nog eens zo'n 5000 gold sparen (~55 gold per dag * 3 maanden = ~4950 gold).

Wat zouden jullie doen?
Waar ik bij een expansion vanuit ga is dat je 100 packs nodig hebt om de beste kaarten te krijgen en te kunnen craften.
Als je dus geen preorders plaatst heb je zon 10k gold nodig om direct het beste uit de expansion te halen.

• Kasai

Kasai

Legendary

Astie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:26:
[...]

Waar ik bij een expansion vanuit ga is dat je 100 packs nodig hebt om de beste kaarten te krijgen en te kunnen craften.
Als je dus geen preorders plaatst heb je zon 10k gold nodig om direct het beste uit de expansion te halen.
Yes, dan is de keus wil ik die expansion 'f2p' doen of doe ik wederom preorder :+

Atlas#22744

• TheProf82
Deze deck lijkt me echt geweldig om te spelen! Ik speelde in WoW ook veel elemental shaman dus zo'n deck is dan logisch.

Hij lijkt me ook nog eens vrij sterk. Nu de vraag; als ik zo'n deck wil bouwen, is dat zonde? Welke expansion/kaarten worden onbruikbaar in play als ik deze deck zou opbouwen?

• Royy90
TheProf82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:34:
Deze deck lijkt me echt geweldig om te spelen! Ik speelde in WoW ook veel elemental shaman dus zo'n deck is dan logisch.

Hij lijkt me ook nog eens vrij sterk. Nu de vraag; als ik zo'n deck wil bouwen, is dat zonde? Welke expansion/kaarten worden onbruikbaar in play als ik deze deck zou opbouwen?
Dit is een Wild deck. Al deze kaarten blijven voor altijd beschikbaar in Wild.

PSN Profile

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
TheProf82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:34:

Dat is een Wild deck. Wat je dus niet eens in Standard kan gaan gebruiken.
Erg sterk is het niet en bovendien erg éénzijdig.

Je bent eerst 10 beurten bezig met card draw en board clear. Daarna gooi je Malygos op het boord en gebruik je al je spells. Het is een grappig deck om eens te spelen als je de kaarten hebt, maar ik zou er geen dust aan uit geven.

• TheProf82
Ik zie het ja, dankje. Is er een shaman deck met veel spells voor standard? Ik vind spells nou eenmaal leuker dan minions :P.

• Xanthian
TheProf82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:39:
Ik zie het ja, dankje. Is er een shaman deck met veel spells voor standard? Ik vind spells nou eenmaal leuker dan minions :P.
Verschrikkelijk duur deck, maar als je het hebt: http://www.hearthpwn.com/...park-elemental-spirit-s34 Heeft 19 spells, 11 minions.

Een budget deck met redelijk wat spells: http://www.hearthpwn.com/...ve-shaman-mean-streets-of

• TheProf82
Haha, ik heb het bij lange na niet. Ik zal eerst wel gewoon sparen via arena (gelijk een goede training). 15.000 dust, wow.

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik ben net (weer) begonnen met Hearstone, heb na dat het spel uitkwam wel eens opgestart als ik geen zin had in D3, maar heb er nooit echt tijd in gestopt.

Ik vermaakt me nu prima en heb net 3 ranked matches gewonnen :P

Vind het ook niet erg om wat geld uit te geven aan een spel, maar voegen die uitbreidingen echt wat toe voor (beginnende) spelers?
ApOE schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:18:
Vind het ook niet erg om wat geld uit te geven aan een spel, maar voegen die uitbreidingen echt wat toe voor (beginnende) spelers?
De classic set blijft altijd in standaard. Uitbreidingen rouleren uit waarbij de sets uit de laatste 2 jaar gebruikt mogen worden in standaard. Adventures horen hier ook bij.

Zelf vind ik Adventures wel een interessante value propositie hebben: je kan de kaarten niet uit pakjes halen en je krijgt een vaste set aan kaarten voor een vast bedrag. Je kan hierbij dus goed bepalen wat je krijgt en wat je er voor betaald. Daarnaast hoef je je bij het kopen van adventures ook geen zorgen te maken dat je de kaarten op een later stadium nog uit een gratis pakje gaat halen.
Gisteren ging het niet alleen in Ranked ging het goed, ook in Arena een leuk succes behaald.

Het is pas mijn 2e 12 win run sinds Gadgetzan!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4KpdeJM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FbdShWI.jpg

• TheProf82
Wat doen jullie eigenlijk met al dat gold? Wat is het slimst? Ik heb alleen maar de welcome bundle en kan:
- Sparen
- (Classic?) setjes kopen
- Adventures kopen

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:22
Als ik met een nieuwe account zou beginnen zou ik gewoon om de 3 dagen een arena run doen voor packs van de nieuwste set en het overige gold uitgeven aan adventures.

Als je dan alle adventures hebt kan je het overige gold uitgeven aan packs waarvan je de commons/rares wilt hebben (epics en legendaries die je wilt zijn namelijk zo "zeldzaam" dat je deze meestal toch zelf moet aanmaken). @50 packs per set

Zodra je deze ook allemaal hebt zou ik het gold puur opsparen voor de volgende set, of het (gedeeltelijk) uitgeven aan packs wanneer je de dust hiervan wilt gebruiken om bepaalde kaarten te craften.

5700X | RX 6600

TheProf82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:47:
Wat doen jullie eigenlijk met al dat gold? Wat is het slimst? Ik heb alleen maar de welcome bundle en kan:
- Sparen
- Adventures kopen
Classic en de meest recente expansie kopen is niet verkeerd; Classic blijft altijd in Standard, de meest recente expansies (Mean Streets en Old Gods) nog een jaar of 2. Ook de meest recente Adventure (One Night) blijft ook nog 2 jaar in Standard zitten. De andere expansies en adventures gaan over een paar maanden uit Standard vallen, dat zou ik nu dus niet aanraden.

<GOT> Zarhrezz#2885

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 00:54
2 jaar is heel ruim genomen, het is eerder 1 jaar en 3 maanden.

Wat ook nog een overweging is om adventure wings te gaan unlocken is dat als je de eerste wing eenmaal hebt, je altijd de andere wings nog kan gaan openen ook al is de set ondertussen uit standaard geroteerd. Als je ooit wild wil gaan spelen tenminste.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
TheProf82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:47:
- Sparen
- Adventures kopen
Wat nog niet genoemd is: het is voordelig(er) voor starters om bij launch van een nieuwe set in één keer een hele zwik packs te kopen dan om ze achteraf een voor een te laten binnendruppelen. Wanneer je ineens 30/50/80 packs koopt kan je meteen 'mee' met de nieuwe decks. Zo kom je makkelijker op hogere ranks die je ook betere rewards opleveren.
Druppelen de packs (uit verschillende sets) langzaam binnen dan loop je, met een lege account, steeds achter de meta aan en heb je op het moment dat alles omslaat ook niet de resources om mee te gaan.

Zeker bij de komende expansion met rotatie verwacht ik meer verschuivingen dan bij de kerst-expansion. Old Gods werd overigens op 4 maart aangekondigd dus het is niet ver meer. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Het lukt me maar niet om een Priest te krijgen in Arena, nu m'n 10de run al.

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 11:26
Ik zou willen dat er een mechanic kwam om je minions te unfreezen. Het is bijzonder saai om tegen een freeze mage te spelen. Die houdt gewoon jou frozen tot die genoeg spells heeft om je neer te halen. Geen interactie niks. Geef mij gewoon een 0/1 kampvuur-minion die de omliggende minions un-frost.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:40

skoozie

SCSI

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:11:
Ik zou willen dat er een mechanic kwam om je minions te unfreezen. Het is bijzonder saai om tegen een freeze mage te spelen. Die houdt gewoon jou frozen tot die genoeg spells heeft om je neer te halen. Geen interactie niks. Geef mij gewoon een 0/1 kampvuur-minion die de omliggende minions un-frost.
Silence noemen we dat, of Charge :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Is er een site met accurate stats voor Arena na Mean Streets, zoals Vicious Syndicate dat voor Ranked doet?

Dus welke classes best zijn, liefst inclusief welke kaarten? De sites die ik zie zijn niet up to date, of hebben geen uitgebreide info.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Was gisteren aan het begin van de avond Rank 11 met 3 sterren, ik dacht nog even 2 wins en dan zit ik op Rank 10 en een extra golden rare als beloning zo aan het eind van het seizoen... Niet dus, my god, wat een SMORC fest... heb 10+ games op rij verloren van aggro decks met daarin Patches The Pirate :( Seizoen geëindigd op Rank 14 met 2 sterren -O-

Zelf heb ik Patches nog niet en ik was eigenlijk ook niet van plan om hem te craften, maar dit is wel erg frustrerend, het lijkt wel zo dat indien je die card niet hebt je niet mee kan doen om te ranken, zeker aan het begin/eind van het seizoen. Voelt een beetje als de tijd met Secret Paladin, ik had geen Mysterious Challenger en verdomde ook om hem te craften, maar liep wel een paar seizoenen achter de feiten aan...

Dus nu overweeg ik om in het kader van "If you can't beat'em, join'em" toch maar Patches te craften. Ik weet alleen niet zo of ik aan dat gevoel moet toegeven, of dat het met het oog op de komende rotations in Standard wel verstandig is...

Wat denken jullie, is Patches the Pirate een blijvertje de komende 2 jaar in Standard?

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:22
Als Small-Time Buccaneer wordt aangepakt (wat denk ik soon™ gebeurt) dan is de pirate package geen staple meer in iedere weapon class. Aangezien je tot nu toe Patches nog niet hebt gecraft en je aangegeven hebt dat je dit eigenlijk ook niet echt wilt, zou ik gewoon nog 2 maanden met deze keuze wachten totdat de volgende set volledig bekend is (en/of tot er een nerfronde is gekomen).

P.S.:
Ik was zelf gisteravond nog ff op Standard van rank 14 naar 12 geknald met Reno Warlock (rank 5 had ik eerder al bereikt met m'n Wild variant) O+ :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7krXJ3.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z93Z4cU.png

5700X | RX 6600

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:52

Nitai

Live the life you love.

The_Big_Easy schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:51:
Was gisteren aan het begin van de avond Rank 11 met 3 sterren, ik dacht nog even 2 wins en dan zit ik op Rank 10 en een extra golden rare als beloning zo aan het eind van het seizoen... Niet dus, my god, wat een SMORC fest... heb 10+ games op rij verloren van aggro decks met daarin Patches The Pirate :( Seizoen geëindigd op Rank 14 met 2 sterren -O-
Gisteren vooral m'n quests gedaan en kwam ook alleen Pirate decks tegen. Was geen probleem met een midrange shaman (genoeg aoe) en wat taunts. Het is juist profiteren de laatste dag omdat iedereen snel wilt ranken. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• icemotion
Was gisteren aan het begin van de avond Rank 11 met 3 sterren, ik dacht nog even 2 wins en dan zit ik op Rank 10 en een extra golden rare als beloning zo aan het eind van het seizoen...
Eventjes ter correctie; Rank 10 levert een extra golden Common op. Niet een rare.

Rank 20-15; Cardback, golden common + dust
Rank 15-11: Cardback, golden rare, golden common + dust
Rank 10-6; Cardback, golden rare, 2 golden commons + dust
Rank 5 en above: Cardback, golden epic, 2 golden commons + dust

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
icemotion schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:07:
[...]
Eventjes ter correctie; Rank 10 levert een extra golden Common op. Niet een rare.

Rank 20-15; Cardback, golden common + dust
Rank 15-11: Cardback, golden rare, golden common + dust
Rank 10-6; Cardback, golden rare, 2 golden commons + dust
Rank 5 en above: Cardback, golden epic, 2 golden commons + dust
Ah, een extra golden common dan, wist het niet zeker meer... De frustratie was er echter niet minder om :r

• Swagger
SeamusXanthus schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:19:
Is er een site met accurate stats voor Arena na Mean Streets, zoals Vicious Syndicate dat voor Ranked doet?

Dus welke classes best zijn, liefst inclusief welke kaarten? De sites die ik zie zijn niet up to date, of hebben geen uitgebreide info.
Als je het mij vraagt:
1. Warlock, door de nieuwe Dr. 7, gigantisch tempo kaart, ook blastcrystal potion en hero power voor oneindig card draw. Deze class is ook redelijk vergevingsgezind omdat je veel comeback mechanics hebt.
2. Priest, veel minions met sterke statslines en kaarten zoals Kabal Talonpriest/Temple Enforcer/Dark Cultist voor buffs, evenals Velen's Chosen. Ook swing kaarten als Mind Control/Potion of Madness en andere kaarten die minions overnemen. En de sterkste silence in het spel (Kabal Songstealer).
3. Rogue, queen of tempo, met kaarten zoals sap en backstap. Een drawback-loze large minion removal (assassinate). Zeer sterke hero power (2x vrij bruikbaar op beurten naar wil).
4. Mage, heel veel AoE en burn. Ook de class die het meest vergevingsgezind is van alle classes. Firelands Portal is ook een gigantische tempo swing. Maar vooral veel comeback mechanics d.m.v. boardclears.
5. Paladin, de handbuff mechanic is heel sterk als je het on-curve kan spelen. Je loopt in feite 1 beurt voor op je tegenstander. Maar zodra je achter staat zal dit zo blijven, je kan heel moeilijk terug komen.
6. Hunter/Druid/Warrior, in mijn ogen geen sterke classes op het moment. Ik zou ze niet kiezen. Al heb ik laatst wel een paar keer 8+ wins gehaald met Warrior en Hunter. Deze classes hebben ook weinig comeback mechanics en zijn totaal niet vergevingsgezind.

Heartharena is een goede website om je decks mee te bouwen in Arena.
Wat denken jullie, is Patches the Pirate een blijvertje de komende 2 jaar in Standard?
Ligt aan of Blizzard smorcstone een probleem vindt of niet. Patches zullen ze niet aanpakken, hoogstens Small-Time Buccaneer. Ik gok dat Patches de komende tijd nog wel koning van de smorc blijft.
Nou net mijn eerste paar potjes met Aggro-Shaman gespeeld en het deck is sterker dan Pirate Warrior en op een of andere manier toch eerlijker en minder frustreren om mee of tegen te spelen.
Ik denk dat het komt omdat Shaman ten minste ook nog minions trade en wapens gebruik voor boardcontrol waarbij de Pirate Warrior bijna alleen maar face gaat.

Ik moet wel zeggen dat ik er bang ben voor de toekomst want met het uit roteren van 2 adventures en 1 uitbreiding en misschien zelfs wel een aantal classic kaarten moet de volgende uitbreiding wel heel erg goed zijn.

• 108rogar
xelfer schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:41:
[...]

Ligt aan of Blizzard smorcstone een probleem vindt of niet. Patches zullen ze niet aanpakken, hoogstens Small-Time Buccaneer. Ik gok dat Patches de komende tijd nog wel koning van de smorc blijft.
Da's ook wel een risico aan Patches craften. Als ze Patches nerfen krijg je je dust terug, maar bij Small-Time Buccaneer kun je naar je dust fluiten.

Ik zou zelf Patches nog wel willen hebben voor een wild Gang-Up Cannon combo deck, maar er staat nog van alles hoger op mijn lijstje.

• icemotion
Ik heb patches laatst gewoon gecraft omdat de kaart eigenlijk gewoon broken is. Minimaal 1 gratis damage zonder er een kaart voor te moeten spelen.

Small time buccaneer nerf is mogelijk en dan heb je idd pech qua dust investering in Patches, maar voordat die nerf er ook daadwerkelijk komt.. ik moet het nog zien. Maar de kans acht ik wel aanwezig dat ze er iets aan doen.

Vooralsnog gewoon weer verder met Renolock; nog 4 golden basics te gaan voor een complete golden basic collectie :p

• TheProf82
Ik heb dus met name shaman kaarten en wil graag wat advies met het maken van een deck. Ik weet niet of ik makkelijk mijn shaman collection/neutrals kan invoeren ergens en kan linken? Anders typ ik het in, maar een linkje is wel nice. Ik zou graag advies willen over welke set ik het best kan maken en welke kaarten ik dan misschien nog moet craften namelijk. Zou iemand me hierbij kunnen helpen?

Vraag 1 is dus of ik ergens mijn gehele collection kan tonen zonder tientallen kaarten in een post te proppen.

• Royy90
TheProf82 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:09:
Ik heb dus met name shaman kaarten en wil graag wat advies met het maken van een deck. Ik weet niet of ik makkelijk mijn shaman collection/neutrals kan invoeren ergens en kan linken? Anders typ ik het in, maar een linkje is wel nice. Ik zou graag advies willen over welke set ik het best kan maken en welke kaarten ik dan misschien nog moet craften namelijk. Zou iemand me hierbij kunnen helpen?

Vraag 1 is dus of ik ergens mijn gehele collection kan tonen zonder tientallen kaarten in een post te proppen.
Volgens mij is dit mogelijk via Hearthpwn app, Innkeeper. Deze is wel enkel voor Windows.

http://www.innkeeper.com

PSN Profile

• TheProf82
Royy90 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Volgens mij is dit mogelijk via Hearthpwn app, Innkeeper. Deze is wel enkel voor Windows.

http://www.innkeeper.com
Wow wat fijn. Hij laadt het zo in inderdaad.

Mijn collection is HIER te vinden. Ik hoop dat jullie hem kunnen zien. Enige hulp om een set te gaan bouwen zou fijn zijn; ik heb niet veel dust en veel kaarten gedust, dus het liefst niet te duur :D. Ik mis met deze collectie nu focus; ik doe vaak maar wat. Ben daar alsnog rank 11 mee geraakt, maar ik zat constant kaarten te switchen.

Ik speel dus alleen shaman en vind spells leuker dan minions maar sta overal voor open.

[ Voor 6% gewijzigd door TheProf82 op 01-02-2017 16:19 ]

• Royy90
TheProf82 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Wow wat fijn. Hij laadt het zo in inderdaad.

Mijn collection is HIER te vinden. Ik hoop dat jullie hem kunnen zien. Enige hulp om een set te gaan bouwen zou fijn zijn; ik heb niet veel dust en veel kaarten gedust, dus het liefst niet te duur :D. Ik mis met deze collectie nu focus; ik doe vaak maar wat. Ben daar alsnog rank 11 mee geraakt, maar ik zat constant kaarten te switchen.

Ik speel dus alleen shaman en vind spells leuker dan minions maar sta overal voor open.
Ik zou eens overwegen om wat adventures te halen voor bijvoorbeeld Tunnel Trog, Spirit Claws, Mealstorm Portal enz enz. Dat zijn toch wel erg goede kaarten in deze meta. Wellicht kan je nog dan wat kaarten gaan maken m.b.t. Jades zoals Jade Claws, jade spirits en chieftains. Aya is nog extra optie maar wellicht wat te duur voor je nu.

PSN Profile

• TheProf82
Ik vind die adventures ook erg duur. Zeker omdat sommige kaarten volgens mij uit de league of explorers komen. Dat bestaat al sinds november 2015 zie ik; ik ben dan bang dat ik geld betaal voor iets wat binnenkort in standard niet bruikbaar is.

• Royy90
TheProf82 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:36:
Ik vind die adventures ook erg duur. Zeker omdat sommige kaarten volgens mij uit de league of explorers komen. Dat bestaat al sinds november 2015 zie ik; ik ben dan bang dat ik geld betaal voor iets wat binnenkort in standard niet bruikbaar is.
Dat is een overweging die alleen jij kan maken natuurlijk. Voordeel van adventures is wel dat je weet wat je krijgt. Daarnaast heb je gelijk dat brm/loe uit standaard gaan bij de volgende rotation. Maar, de kaarten houd je wel, en kan je in Wild gewoon mee blijven spelen. De kaarten in de adventures zijn erg goed en drie maand nog kunnen spelen met deze kaarten is toch best lang. Wellicht kan je ervoor kiezen om Karazan te halen eerst. Deze blijft nog wel tot april/mei 2018.

PSN Profile

• TheProf82
Ja, karazhan is dan wel een slimme keuze vind ik. Ik denk dat Maelstrom wel goed blijft en merk ook dat ik die kaart - hard - mis.

Ik vind het dan wel jammer dat ik bijvoorbeeld lava shock ga missen; die is uit Blackrock mountain en ik denk niet dat die set nog lang speelbaar blijft in standard? Deze adventurekomt aldus google uit april 2015.Ik heb nu niet echt kaarten die iets 'kunnen' met mijn overload, en ik heb erg veel totems in mijn deck die overloaden. Faceless, Totem golem, feral spirits en lightning storm met name.

[ Voor 20% gewijzigd door TheProf82 op 01-02-2017 16:53 ]

• Tektoon
Als je de eerste wing van de adventures die uit standard gaan verdwijnen unlocked blijft de rest van die adventure ook later nog toegankelijk. Doe je dat niet dan kan je die kaarten alleen nog craften. Je hebt voor LoE en Blackrock nog ongeveer twee maanden wat dat betreft.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Pirate Warrior blijft echt een ziek deck...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1789510/Pictures/PirateWarrior.png

Battle.net: NagaByrd#2844

• Swagger
Na een weekje het meeste pack geluk te hebben dat er bestaat nu juist het omgekeerde. Ik heb nog nooit zoveel pech gehad bij het spelen van Hearthstone ooit. Waar ik gisteren rank 3 was heb ik nu al 11x achter elkaar verloren. Ik kan in ieder geval geen sterren meer verliezen.

• Piet_Piraat7
Gisteren in Wild een leuk potje tegen een druid :) hij legt een legendary neer die er voor zorgt dat alle minions 1 kosten. Vervolgens voor 1 mana legt hij de legendary neer die alle mana crystals refreshen, waarna die voor telkens 1 mana per stuk de ziekste minions neer legt.

Dat is Wild, en eigenlijk vind ik het veel leuker :p bizarre combo's kom je tegen

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:52

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:41:
Gisteren in Wild een leuk potje tegen een druid :) hij legt een legendary neer die er voor zorgt dat alle minions 1 kosten. Vervolgens voor 1 mana legt hij de legendary neer die alle mana crystals refreshen, waarna die voor telkens 1 mana per stuk de ziekste minions neer legt.

Dat is Wild, en eigenlijk vind ik het veel leuker :p bizarre combo's kom je tegen
Dat heb je ook in Standard :) gebruik van Aviana en Kun. Zoek maar op Aviana Kun decks ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Piet_Piraat7
Nitai schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:44:
[...]
Dat heb je ook in Standard :) gebruik van Aviana en Kun. Zoek maar op Aviana Kun decks ;)
Ah dat wist ik niet :) al heb je in Wild wel wat meer keuze uit 9 of 10 mana minions

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Weet iemand of G2 (Thijs, Life, RDU) nog gewonnen heeft gisteren tegen Cloud9 (Strife, Firebat, Tides) in de Trinity Series? Bij 5-4 ben ik gaan slapen. Vond het wel leuk om te kijken met die overleggen die je mee kan luisteren

• Royy90
Grotman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:50:
Weet iemand of G2 (Thijs, Life, RDU) nog gewonnen heeft gisteren tegen Cloud9 (Strife, Firebat, Tides) in de Trinity Series? Bij 5-4 ben ik gaan slapen. Vond het wel leuk om te kijken met die overleggen die je mee kan luisteren
Hebben helaas 5-6 verloren.

PSN Profile

Nou dag 2 in een poging om alleen deze maand Shaman (Aggro en Midrange) te spelen maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat zo 3 a 4 uur achter elkaar kan want het is bijna een auto-pilot deck al is het wel beter dan Pirate Warrior.

Wel moet ik erbij zeggen dat Aggro-Shaman veel sterker is dan dat ik had gedacht want zo speelde ik net vs een Freeze Mage en met 2 Blizzard en 1 Flamestrike wist ik nog op t9 zijn iceblock te breken en zijn alex te verwijderen.
Het enige deck waar ik moeite mee heb is tot nu toe Pirate Warrior 1-2 en tegen andere Shamans (5-3) is het hopen op een betere start wat geen board control = loss.
Royy90 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:52:
[...]

Hebben helaas 5-6 verloren.
Terecht verloren bedoel je.

Ik vond dat beide Reno decks van G2 wel erg slecht zeker omdat je Shaman en Warrior kon bannen had je zeker meer value kaarten moeten spelen (geen Kabal Courier, Antonidas, Cabalist Tome, Manic Soulcaster of Ethereal Conjurer 8)7 )

En dat pakt voor cloud 9 heel goed uit aangezien hun Renolock bijna alleen maar value was en natuurlijk was het jammer dat Dragon Priest geen druk kon zetten maar goed.

[ Voor 31% gewijzigd door beuker19 op 02-02-2017 10:06 ]

• mosselmossel
Ik herb nog nooit echt Rogue gespeeld (speel 3 jaar en had 70 wins, lol) Maar het idee is om deze maand die class te leren en daar mee te ladderen. In een poging die ook nog eens level 60 te maken. Kijken hoe lang ik dat volhoud. So far 5-1 met Miracle Rogue (incl Patches), dus ik klaag nog niet. Good run ftw.

[ Voor 5% gewijzigd door mosselmossel op 02-02-2017 10:05 ]

• Piet_Piraat7
beuker19 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:55:
Nou dag 2 in een poging om alleen deze maand Shaman (Aggro en Midrange) te spelen
Was jij niet diegene die zat te klagen dat het alleen maar dezelfde decks waren die gespeeld werden? :p Shamanstone?

• Xanthian
mosselmossel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:05:
Ik herb nog nooit echt Rogue gespeeld (speel 3 jaar en had 70 wins, lol) Maar het idee is om deze maand die class te leren en daar mee te ladderen. In een poging die ook nog eens level 60 te maken. Kijken hoe lang ik dat volhoud. So far 5-1 met Miracle Rogue (incl Patches), dus ik klaag nog niet. Good run ftw.
Rogue is erg leuk. Zeker met Shaku.
Zelf heb ik iets minder success maar nog steeds een positieve winrate.

Ik vind Shaku echt een heerlijke kaart. Vaak willen ze nog liever een Shaku van het boord halen dan een Tomb Pillager! De kaarten die je via Shaku krijgt kunnen soms wel zwaar tegen vallen, maar soms krijg je echt heerlijk kaarten zoals Windfury van Shaman.

Het geeft ook een lekker gevoel als je de Auctioneer je hele deck kan drawen.

• mosselmossel
Xanthian schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:29:
[...]

Rogue is erg leuk. Zeker met Shaku.
Zelf heb ik iets minder success maar nog steeds een positieve winrate.

Ik vind Shaku echt een heerlijke kaart. Vaak willen ze nog liever een Shaku van het boord halen dan een Tomb Pillager! De kaarten die je via Shaku krijgt kunnen soms wel zwaar tegen vallen, maar soms krijg je echt heerlijk kaarten zoals Windfury van Shaman.

Het geeft ook een lekker gevoel als je de Auctioneer je hele deck kan drawen.
Helaas, ik heb geen Shaku :)

• Tomski1986
Het zou echt al heel veel helpen mocht Blizzard inzien dat CHARGE totaal niet fun en interactief is.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:39:
Het zou echt al heel veel helpen mocht Blizzard inzien dat CHARGE totaal niet fun en interactief is.
Charge is echter een staple van elke cardgame, die ga je er niet zo maar uithalen. Gelukkig juist, van ik vind het geweldig werken. Charge minions zijn:

Fast damage
Fast Boardclear

met een mana kost, en je kan zelf kiezen per moment wat er nodig is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Tomski1986
corset schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:42:
[...]

Charge is echter een staple van elke cardgame, die ga je er niet zo maar uithalen. Gelukkig juist, van ik vind het geweldig werken. Charge minions zijn:

Fast damage
Fast Boardclear

met een mana kost, en je kan zelf kiezen per moment wat er nodig is.
Of het zou dan toch echt niet face mogen gaan.
Dat vind ik een eerlijke en juiste keuze.

• corset
Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:43:
[...]

liever niet :) Zoals ik al zei, TCG's werken al jaren op deze manier met charge mechanics, er is genoeg aan te doen. Dat je daar zelf niks aan doet, ja, dat is niet het probleem van de mechanic.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:43:
[...]

Nadeel van HS is gewoon dat je maar op 1 moment kan bepalen wat er gebeurt: in je eigen beurt. Dit zorgt ervoor dat charge oneerlijk overkomt, want je hebt geen kans gehad om er wat aan te doen.

• mosselmossel
corset schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Er is genoeg aan te doen. Dat je daar zelf niks aan doet, ja, dat is niet het probleem van de mechanic.
Dit.

• Tomski1986
En hopelijk doen ze ook wat aan Jade of geven ze control een eerlijke counter want voorlopig heb je als control deck geen enkele kans om van Jade te winnen, tenzij je echt een goddraw hebt en zij niet.
En er mag ook eens een nieuwe mode komen want, zucht...

Standard is ongevarieerd, Wild is tja, onvoorspelbaar, soms broken en heel vaak kom je er gewoon net dezelfde decks tegen als in Standard.

En casual is net hetzelfde als Standard maar unranked.
Ik speel nog steeds Hearthstone, ik beleef 1/10 games plezier en daarvoor blijf ik het spelen. Ook al haat ik het soms verschrikkelijk erg.

• corset
Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:55:
En hopelijk doen ze ook wat aan Jade of geven ze control een eerlijke counter want voorlopig heb je als control deck geen enkele kans om van Jade te winnen, tenzij je echt een goddraw hebt en zij niet.

Standard is ongevarieerd, Wild is tja, onvoorspelbaar, soms broken en heel vaak kom je er gewoon net dezelfde decks tegen als in Standard.

Ik speel nog steeds Hearthstone, ik beleef 1/10 games plezier en daarvoor blijf ik het spelen. Ook al haat ik het soms verschrikkelijk erg.
Dus 1 decktype kan niet winnen van Jade, en dus moet Jade maar aangepast worden? Als het zo gaat werken kunnen ze net goed zo goed alle kaarten hetzelfde gaan maken. Deck balance zal altijd wonky zijn. Kijk naar Magic The Gathering. Het ene tournament season is Blue de underdog, anders Black of Red. Etc.

Je kan niet alles balancen om overal tegenin te gaan. Dat zou de game echt veels te saai maken

• Xanthian
Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:55:

Met Control Decks win ik regelmatig tegen Jade, ook al is het lastig.
Met Reno Lock heb je een 20 damage burst en je kan Jade Druid een hele tijd onder controle houden.
Voor Mage is het iets lastiger, maar daar moet je ook vast houden aan je burst. Een Medivh is echt een wonder kaart tegen Jade.

• Tomski1986
corset schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Dus 1 decktype kan niet winnen van Jade, en dus moet Jade maar aangepast worden? Als het zo gaat werken kunnen ze net goed zo goed alle kaarten hetzelfde gaan maken. Deck balance zal altijd wonky zijn. Kijk naar Magic The Gathering. Het ene tournament season is Blue de underdog, anders Black of Red. Etc.

Je kan niet alles balancen om overal tegenin te gaan. Dat zou de game echt veels te saai maken
Ik vind het anders maar onnozel, die schaar-steen-papier wijze van denken. Elk deck zou een eerlijke kans moeten hebben om van eender welk deck te kunnen winnen. Dat is volgens mij niet echt het geval.
En om eerlijk te zijn, ik denk dat het na de rotatie nog een stuk slechter aan toe zal gaan qua balance. Of ze moeten hun denkwijze aanpassen.

• Tomski1986
Xanthian schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Met Control Decks win ik regelmatig tegen Jade, ook al is het lastig.
Met Reno Lock heb je een 20 damage burst en je kan Jade Druid een hele tijd onder controle houden.
Voor Mage is het iets lastiger, maar daar moet je ook vast houden aan je burst. Een Medivh is echt een wonder kaart tegen Jade.
Ik denk dat echt pure "control" decks niet meer bestaan of viable zijn, tenzij Reno-decks er ook onder vallen.
Hoe ik Standard nu bekijk is het ofwel aggro ofwel Reno.

• mosselmossel
Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat echt pure "control" decks niet meer bestaan of viable zijn, tenzij Reno-decks er ook onder vallen.
Hoe ik Standard nu bekijk is het ofwel aggro ofwel Reno.
Ik snap echt werkelijk waar niet dat je voor elke negen trappen in je ballen één keer wilt klaarkomen ebn dat maar blijft doen ook. Serieus. Kap gewoon.

• Tomski1986
Niet schelden.... Je roept het over jezelf af dat mensen op je gaan reageren, als het enige wat je hier komt doen klagen is.

[ Voor 87% gewijzigd door Grotman op 02-02-2017 11:16 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:
[...]

Ik vind het anders maar onnozel, die schaar-steen-papier wijze van denken. Elk deck zou een eerlijke kans moeten hebben om van eender welk deck te kunnen winnen. Dat is volgens mij niet echt het geval.
En om eerlijk te zijn, ik denk dat het na de rotatie nog een stuk slechter aan toe zal gaan qua balance. Of ze moeten hun denkwijze aanpassen.
Dat vind ik juist niet, dat er counters bestaan tegen een bepaald type speelstijl kan ik alleen maar toejuichen. Je moet zelf gewoon om dingen heen spelen, agro om boardclears bijvoorbeeld. Jade is misschien een te harde counter tegen control, echter zijn midrange decks altijd al sterk geweest tegen control.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Was jij niet diegene die zat te klagen dat het alleen maar dezelfde decks waren die gespeeld werden? :p Shamanstone?
Ja is dat niet zo dan.

Alleen wou ik eens weten waarom Shaman zo hyped is en ja het deck is fucking (te) sterk en de enige counters zijn Reno of Shaman 8)7

Het lukt mij ook echt niet om meer dan 2 á 3 potjes achter elkaar te spelen zonder dat ik mij verveel.

trouwens 8 van de 17 potjes was vs Shaman wat meer dan 45% is.

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 02-02-2017 11:36 ]

• Tomski1986
beuker19 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:32:
[...]

Ja is dat niet zo dan.

Alleen wou ik eens weten waarom Shaman zo hyped is en ja het deck is fucking (te) sterk en de enige counters zijn Reno of Shaman 8)7

Het lukt mij ook echt niet om meer dan 2 á 3 potjes achter elkaar te spelen zonder dat ik mij verveel.

trouwens 8 van de 17 potjes was vs Shaman wat meer dan 45% is.
Achja, ik denk dat de meeste hier ooglappen op hebben of zelf Shaman spelen. 8)7 8)7 :9
Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:
Het staat je vrij dat te denken en je hebt gelijk dat niet elk deck een eerlijke kans heeft tegen een ander willekeurig deck.

Dat is namelijk hoe Bliz het spel bedacht en gemaakt heeft. Dat mag jij onnozel vinden en anders willen zien, maar dat gaat simpelweg niet gebeuren.

Persoonlijk heb ik geen probleem met dit basisprincipe. Dit geeft namelijk iedereen in een aantal match-ups een goede kans om te winnen, ook met een mindere collectie tegen een iets betere speler.

Het enige probleem dat ik er in zie, is dat aggro (korte games) / midrange / control (lange games) er voor zorgt dat aggro voor vrijwel alle doelstellingen de voorkeur heeft omdat je meer games kan spelen in een bepaalde tijd. De oplossing daarvoor is niet zo eenvoudig; beloningen laten afhangen van hoeveel turns een partij duurt gaat gegarandeerd problemen en trolling opleveren (vanuit verloren positie conceden voor turn X om de rewards voor je tegenstander te minimaliseren etc.). Je wil midrange eigenlijk relatief wat sterker tegen aggro maken, maar je wil weer niet dat aggro tegen control tekort komt. Dat is de echte uitdaging voor Bliz en nu met Pirate zie je dat het op het moment niet goed zit.

<GOT> Zarhrezz#2885

Tomski1986 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Achja, ik denk dat de meeste hier ooglappen op hebben of zelf Shaman spelen. 8)7 8)7 :9
Nou ja op een gegeven moment moet je wel wat toch zeker als je geen zin hebt om alleen maar met Reno decks te spelen.

Ik neem het de spelers niet kwalijk maar vooral Team 5 want die hadden beloofd dat met standaard het spel leuker en gebalanceerd zou zijn en wat kregen we Yogg, Shaman en Warrior 8)7

• Xanthian
Het enige deck wat ik lang achter elkaar kan spelen is Miracle Rogue. Maar dat moet voor de tegenstander ook zwaar frustrerend zijn. Turn 1 Small-time Buckaneer. Turn 2 HP en gaan met die banaan.

Later loop je twee keer tegen conceal aan en kan je helemaal niks tegen de 12/4 Auctioneer en de 12/12 Edwin die gedropt worden

• TheProf82
Net speelt een hunter met coin op beurt 4 een Barnes. Barnes summoned een 1/1 Y'shaarj en die summoned een...10/10 Y'shaarj. LOL!

Ja; ik verloor ;-).

[ Voor 8% gewijzigd door TheProf82 op 02-02-2017 15:06 ]

• Swagger
Xanthian schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:56:
Later loop je twee keer tegen conceal aan en kan je helemaal niks tegen de 12/4 Auctioneer en de 12/12 Edwin die gedropt worden
Buiten Streetwise Investigator (die ik nooit zie in constructed) heeft bijna elke class een manier om met concealed targets af te handelen. Dit is wat ik de afgelopen maand gezien of gebruikt heb:
Druid: Deathwing, (2x Starfall is niet realistisch)
Hunter: Flare, Deadly Shot, Deathwing
Mage: Flamestrike, Blizzard, Frost Nova + Doomsayer, Kazakus, Deathwing
Paladin: Equality + Consecration, Wild Pyromancer + Equality, Deathwing
Priest: Dragonfire Potion, Kazakus, Deathwing
Rogue: Vanish, Deathwing
Shaman: Elemental Destruction, Devolve, Deathwing
Warlock: Felfire Potion, Twisting Nether, DOOM!, Kazakus, Sergeant Sally + Power Overwhelming
Warrior: Brawl, Whirlwind/Ravenging Ghoul + Sleep with the Fishes/Revenge, Deathwing

• Xanthian
Swagger schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Buiten Streetwise Investigator (die ik nooit zie in constructed) heeft bijna elke class een manier om met concealed targets af te handelen. Dit is wat ik de afgelopen maand gezien of gebruikt heb:
Druid: Deathwing, (2x Starfall is niet realistisch)
Hunter: Flare, Deadly Shot, Deathwing
Mage: Flamestrike, Blizzard, Frost Nova + Doomsayer, Kazakus, Deathwing
Paladin: Equality + Consecration, Wild Pyromancer + Equality, Deathwing
Rogue: Vanish, Deathwing
Shaman: Elemental Destruction, Devolve, Deathwing
Warlock: Felfire Potion, Twisting Nether, DOOM!, Kazakus, Sergeant Sally + Power Overwhelming
Warrior: Brawl, Whirlwind/Ravenging Ghoul + Sleep with the Fishes/Revenge, Deathwing
Je hebt een punt dat er best wel wat kaarten zijn die iets aan conceal kunnen doen. Maar een groot deel van deze kaarten zijn zeer zeldzaam in ranked. Zoals Druid met Deathwing? Hunter in ranked?

Enige counters die ik regelmatig zie zijn Kazakus, Twisting Nether, Shadowflame, Devolve, Elemental Destruction en Flamestrike.

• Swagger
Xanthian schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:24:
[...]

Je hebt een punt dat er best wel wat kaarten zijn die iets aan conceal kunnen doen. Maar een groot deel van deze kaarten zijn zeer zeldzaam in ranked. Zoals Druid met Deathwing? Hunter in ranked?

Enige counters die ik regelmatig zie zijn Kazakus, Twisting Nether, Shadowflame, Devolve, Elemental Destruction en Flamestrike.
Ik was ook verdomd verbaasd toen ik een Druid met Deathwing in ranked zag. Maar dit zijn de kaarten die ik de afgelopen maand heb gezien. Toegegeven dat ik na rank 8 steeds minder variatie zag in decks en het meestal wel bleef bij die paar kaarten die jij er uit haalde. Daarbuiten is er ook de discover/random card mechanic waar je redelijk wat antwoorden voor conceal uit kan halen.
Swagger schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:04:
[...]
Mass Dispel stop ik eigenlijk altijd wel in m'n Priest deck...wellicht wat te duur / langzaam in veel gevallen, maar in aardig wat games en directe concede aan de andere kant.

<GOT> Zarhrezz#2885

• 108rogar
Xenomorphh schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Dat vind ik juist niet, dat er counters bestaan tegen een bepaald type speelstijl kan ik alleen maar toejuichen. Je moet zelf gewoon om dingen heen spelen, agro om boardclears bijvoorbeeld. Jade is misschien een te harde counter tegen control, echter zijn midrange decks altijd al sterk geweest tegen control.
Rock-paper-scissors dynamiek kan helpen om balans te krijgen, maar is niet ideaal. Het gevaar is dat potjes voor een te groot deel al bepaald zijn in de match-up, met als gevolg dat je een slechte match-up uitspeelt met hoop op een kans die meestal niet komt, of dat men al meteen op gaat geven (lekker snel, maar het spel zelf skippen is toch echt een teken dat er iets flink mis is).

Ik heb zelf ook wel het gevoel dat het RPS-gehalte iets te hoog is geworden sinds MSoG. Ik ben meer fan van tech kaarten, waarbij men tegen de opkomst van een deck dat te goed is gaat techen waardoor de meta weer in balans komt (alleen krijg je dan soms collateral damage onder lower-tier decks).

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Zarhrezz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:17:
[...]

Mass Dispel stop ik eigenlijk altijd wel in m'n Priest deck...wellicht wat te duur / langzaam in veel gevallen
Mass dispel is echt zo'n underrated kaart dat vrijwel nooit gespeeld wordt.
Te duur? Ligt er echt aan wat je speelt.

Ik speelde die kaart altijd in mijn dragon priest. Bord control houden en op het juiste moment die kaart opgooien terwijl zij net hun taunts op hebben gegooid! Heerlijk!

In het verleden echt een must have vs Handlock 8)

I bad beat my meat by busting my nuts!

murphylee schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:27:
Mass dispel is echt zo'n underrated kaart dat vrijwel nooit gespeeld wordt.
Te duur? Ligt er echt aan wat je speelt.

Ik speelde die kaart altijd in mijn dragon priest. Bord control houden en op het juiste moment die kaart opgooien terwijl zij net hun taunts op hebben gegooid! Heerlijk!

In het verleden echt een must have vs Handlock 8)
Het kan absoluut vernietigend zijn en ik heb echt prima momenten gehad ermee, bv. in combinatie met Scaled Horror (tegenstander ziet de 32/16 next turn komen, heeft geen removal en gooit 3-4 Taunts op...maar ja, ik heb de Mass Dispel al in-hand). Ook tegen C'Thun vaak dik mee gelachen...de Battlecry soaken en de beurt erna succes met je 6/6. Een van de beste grappen nog wel gehad tegen Shaman Totem decks. Al die mooie 0/2 totems dik gebufft en *pof* zijn kant van de tafel 7 x 0/2. Veel plezier met het afmaken van je eigen minions om ruimte te maken.

De kaart is echter te duur om Aggro te stoppen. Tegen Pirate moet je echt turn 2 die dispel kunnen gooien en dat kan dus niet. Turn 3 is het gewoon te laat; je hebt al teveel damage gehapt en hoewel je debufft, gooi je geen stats op tafel. Als het nu een 2 mana / silence every minion was...

<GOT> Zarhrezz#2885

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13
Yep, mass silence is een dode kaart vs aggro matchups en in huidige meta dus vaak overbodig. Wel leuke kaart hoor.

Yogg lijkt een comeback te maken in de Jade Druid deck. Gisteren en vandaag enkele malen tegen gekomen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Tektoon
Nerfs incoming! Eind van de maand
Ben Brode schreef op donderdag 2 februari 2017:
Our next patch is planned for around the end of this month. You can expect an announcement from us regarding balance changes either way in the week or so leading up to that date.
De post in z'n geheel is lang en bevat voor de gevorderde speler niet heel veel nuttige info. Brode definieert wel begrippen als 'meta' en 'balance' dus wellicht interessant voor wie die begrippen verkeerd gebruikt. :+

Verder maak ik tussen de regels door op dat de nieuwe expansion niet speciaal vroeg gaat vallen dit jaar. Met nerfs begin maart verwacht ik 'm niet voor half april.

EDIT: Brode heeft zich intussen ook uitgelaten in de lopende reddit-discussie. Ook daar noemt hij Fibonacci en z'n control warrior als voorbeeld. Ik vat nu de hoop op dat ze behalve een kleine aanpassing aan de buccaneer (+1 attack for every friendly pirate on the board :+ :Y _O- ) ook de pirate counter (control warrior) sterker maken en dat gaat weer prima door jade (druid) te nerfen.. oOo

[ Voor 20% gewijzigd door Tektoon op 03-02-2017 01:46 ]

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben bang dat de nerfs vooral Small-Time Buccaneer en Shaman kaarten gaan raken en de meta vervolgens Reno en Jade wordt

• Xanthian
Ik heb eerdere patches nooit echt meegemaakt. Maar hoeveel kaarten worden er in de regel generfed? 1 of 2 of vaak een hele set?
Gisteren Patches uit een pack gehaald...geen enkele wens om 'em te spelen dus ik hoop op extra dust aan het eind van de maand :+

<GOT> Zarhrezz#2885

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13
Het zullen in de regel slechts enkele kaarten zijn die aangepast worden. Overigens is een aanpassing niet altijd alleen maar een downgrade van een kaart hoewel dat wel veruit het vaakst gebeurt. Soms wordt een kaart gebuffed.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Kasai

Kasai

Legendary

Xanthian schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:34:
Ik heb eerdere patches nooit echt meegemaakt. Maar hoeveel kaarten worden er in de regel generfed? 1 of 2 of vaak een hele set?
Hier kan je aardig de changes zien; http://hearthstone.gamepe....0.15181_.282016-10-20.29

Laatste keer waren het 6 kaarten, keer er voor 12 geloof ik.
Zarhrezz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:47:
Gisteren Patches uit een pack gehaald...geen enkele wens om 'em te spelen dus ik hoop op extra dust aan het eind van de maand :+
Ik denk niet dat patches wordt generfd.

Atlas#22744

• Xanthian
Kasai schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:56:
[...]

Hier kan je aardig de changes zien; http://hearthstone.gamepe....0.15181_.282016-10-20.29

Laatste keer waren het 6 kaarten, keer er voor 12 geloof ik.
Thanks.

Wow, big game hunter was ooit 3 mana. Wat een kaart moest dat zijn geweest.
Pagina: 1 ... 124 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.