• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Zo juist weer legend geworden. De legend grind vanaf R5 was vooral met Dragon Priest.

Deck info:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LN00HIt.png

(Zie nu pas hoe goedkoop het deck is ... dus met een paar euros in LOE kan je zeker legend worden.)

Match ups (eigenlijk alleen Priest is van belang, de rest waren fun decks eerder in het seizoen denk ik. Heb ook geen Paladins gespeeld maar toch 70%+ win rate ermee gehaald :D)

Er is geen dragon potion. Ik heb de kaart niet en wilde hem niet echt craften. Het blijkt inderdaad niet nodig. Ik was begonnen met een Chillmaw in het deck maar later vervangen door Excavated Evil. Die had echt super goed gewerkt, vooral tegen de overvloed aan Shamens op ladder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zjztEsy.png

Edit: En nog eens over de superb aggro shamen play van Chakki gister.
YouTube: [HS VODs] Chakki vs Lovelychook | China vs North America Challenge T... vanaf ca. 1h10m.

[ Voor 17% gewijzigd door Mofkees op 23-01-2017 12:07 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Mofkees schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:44:
Zo juist weer legend geworden. De legend grind vanaf R5 was vooral met Dragon Priest.

Deck info:
[afbeelding]

(Zie nu pas hoe goedkoop het deck is ... dus met een paar euros in LOE kan je zeker legend worden.)

Match ups (eigenlijk alleen Priest is van belang, de rest waren fun decks eerder in het seizoen denk ik. Heb ook geen Paladins gespeeld maar toch 70%+ win rate ermee gehaald :D)

Er is geen dragon potion. Ik heb de kaart niet en wilde hem niet echt craften. Het blijkt inderdaad niet nodig. Ik was begonnen met een Chillmaw in het deck maar later vervangen door Excavated Evil. Die had echt super goed gewerkt, vooral tegen de overvloed aan Shamens op ladder.

[afbeelding]
Goed gedaan!

Zou je niet een silence erin stoppen om je winrate tegen Rogue op te krikken, ik zie dat je daar toch veel losses pakt.

Welk Druid deck speel je eigenlijk? Want die heeft ook wel een lekkere winrate, maar minimaal aantal games.

• Mofkees
Xanthian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Goed gedaan!

Zou je niet een silence erin stoppen om je winrate tegen Rogue op te krikken, ik zie dat je daar toch veel losses pakt.

Welk Druid deck speel je eigenlijk? Want die heeft ook wel een lekkere winrate, maar minimaal aantal games.
Druid was gewoon standard Jade denk ik, geen idee eigenlijk :)

Rogue was inderdaad een issue, vooral met hun interactive plays m.b.t. Conceal. Ook op dat NA vs. CN toernooi had man speciaal ervoor in het Priest deck Mass Dispel meegenomen. "Gelukkig" voor mij waren er zoveel Shamens op ladder waardoor Rogue in beperkt aantal bleef.

Xanthian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:11:
Ik vraag me af of er nou meer mensen tevreden zijn met deze meta of dat er een meerderheid is die klaagt. Persoonlijk ben ik best wel tevreden met de verschillende decks die er zijn. Rogue, Shaman en Warrior spelen toch verschillend.

Shaman heeft veel spells en gebruikt ook wat Jade Golems
Warrior moet hebben van zijn wapens
Rogue is een combo/miracle deck met héél veel buffs

Dan heb je nog Reno Decks met Warlock en Mage.
Waarbij de Mage juist board control wil met spells
En Warlock juist grote minions wilt spelen

En dan heb je nog een aantal andere minder populaire/succesvolle decks zoals

Anything Paladin
Hand-buff Paladin
Jade Druid
C'thun\kun Druid
Menagerie Druid
Tempo Mage
Dragon Priest
Reno Priest
N'zoth/Jade/Control Shaman
Control Warrior.

En dan zal ik er nog wel een paar vergeten.
Hoewel in ranked niet alles viable is, is er genoeg te spelen. Zowel in Casual, Ranked als Wild.
Nou ik vind er weinig aan zeker 65% op de ladder is Rogue Warrior of Shaman en de rest Kazakus.
De zeldzame andere decks die wel eens gespeeld worden een diverse meta noemen gaat mij echt te ver.

Ik heb meta's meegemaakt waarin bijna alle classes 2 of 3 decks hadden om te spelen en waar je ook echt mee kon winnen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 18:37

Mauz1978

Console War Veteran

Mofkees schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:44:

Deck info:
[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: En nog eens over de superb aggro shamen play van Chakki gister.
YouTube: [HS VODs] Chakki vs Lovelychook | China vs North America Challenge T... vanaf ca. 1h10m.
Weet niet waarom, maar werkt als een tierelier. Van 19 naar 12 met 1 loss. Nice :). Ik kwam alles tegen behalve druid.

Something under the bed is drooling

• Xanthian
Ik heb voor het eerst Secret Paladin gespeeld. En jesus, wat is dat een vies deck zeg. Het curved verschrikkelijk goed in de late game terwijl de early game echt niet slecht is. Hiervoor heb ik wel even Dr. Boom gecraft, deze had ik nog niet. Eigenlijk geef ik veel te veel dust uit aan Wild kaarten, maar Secret Paladin is wel leuk.

• Mofkees
Xanthian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:54:
Ik heb voor het eerst Secret Paladin gespeeld. En jesus, wat is dat een vies deck zeg. Het curved verschrikkelijk goed in de late game terwijl de early game echt niet slecht is. Hiervoor heb ik wel even Dr. Boom gecraft, deze had ik nog niet. Eigenlijk geef ik veel te veel dust uit aan Wild kaarten, maar Secret Paladin is wel leuk.
Leuk? Nouja je bent blijkbaar van de "jonge" generatie in HS :D

Ik denk dat 80% van de tweakers hier, die de Secretdin meta meegemaakt hebben, van andere mening zijn .

• Xanthian
Mofkees schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:15:
[...]

Leuk? Nouja je bent blijkbaar van de "jonge" generatie in HS :D

Ik denk dat 80% van de tweakers hier, die de Secretdin meta meegemaakt hebben, van andere mening zijn .
Ik heb ooit tot en met de G&G expansion gespeeld. TGT en WotOG heb ik grotendeels gemist. Je zou kunnen zeggen dat ik wat probeer in te halen. De Secret Paladin heb dus nooit echt meegemaakt en Wild zie ik het af en toe. Het zijn meestal mages, warriors en shamans in Wild nu.

Was Secret Paladin erger dan wat sommige mensen van deze meta vinden?

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Xanthian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Ik heb ooit tot en met de G&G expansion gespeeld. TGT en WotOG heb ik grotendeels gemist. Je zou kunnen zeggen dat ik wat probeer in te halen. De Secret Paladin heb dus nooit echt meegemaakt en Wild zie ik het af en toe. Het zijn meestal mages, warriors en shamans in Wild nu.

Ik zou het in periodes schalen als Face Hunter, Zoo Lock, Hand Lock, Mech Mage, Freeze Mage en de Shamans (etc) voordat de laatste expansion er was

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Xanthian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:54:
Gebruik je gewoon de oude decklist of heb je er ook wat nieuwe kaarten in zitten van de laatste exp?
Moet nog namelijk 50 wins tot golden hero en zoek een manier het snel te kunnen doen
Xanthian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:51:
[...]
Ik vind Pirate Warrior erger dan Secret Paladin. Secret Paladins kon ik tenminste met Deathlords en Flares nog keihard uitlachen en farmen als Hunter. De T4 Shredder, T5 Loatheb, T6 Mysterious Challenger, T7 Dr. Boom gameplay was wel erg saai en eentonig, maar het is in mijn ogen wel beter dan T2 10 facedamage krijgen van een FWA, 2 Buccaneers en Patches |:( .

Qua opzet vind ik ze als deck overigens wel behoorlijk vergelijkbaar spelen. Je vomit gewoon je curve in play en probeert daarmee je tegenstander te outpacen, zonder echt voor de interactie te gaan.

Secret Paladin kon ik als Mill Rogue overigens ook vaak wel goed farmen.

[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 24-01-2017 09:06 ]

• Xanthian
LangeQuin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:02:
[...]

Gebruik je gewoon de oude decklist of heb je er ook wat nieuwe kaarten in zitten van de laatste exp?
Moet nog namelijk 50 wins tot golden hero en zoek een manier het snel te kunnen doen
Oud decklist, meest nieuwe kaart is N'zoth. Ik kwam het tegen op de Wild Meta Snapshot van Tempo Storm. Ik heb daar ook andere decks uitgeprobeerd zoals N'zoth Warrior, Reno Warlock en Shaman.

Shaman speelt het zelfde als op Standaard, alleen heeft het Crackle als extra kaart.

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Xanthian schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Oud decklist, meest nieuwe kaart is N'zoth. Ik kwam het tegen op de Wild Meta Snapshot van Tempo Storm. Ik heb daar ook andere decks uitgeprobeerd zoals N'zoth Warrior, Reno Warlock en Shaman.

Shaman speelt het zelfde als op Standaard, alleen heeft het Crackle als extra kaart.
Ik zal eens een poging wagen vanavond, kijken of ik het niet na een paar potjes al zat ben.

Trouwens ik zie dat in Wild 32%!!!! van rank 5 naar legend pirate warrior gespeeld word als ik deze data moet geloven, http://metastats.net/snapshot/wild/1/

• Xanthian
LangeQuin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Ik zal eens een poging wagen vanavond, kijken of ik het niet na een paar potjes al zat ben.

Trouwens ik zie dat in Wild 32%!!!! van rank 5 naar legend pirate warrior gespeeld word als ik deze data moet geloven, http://metastats.net/snapshot/wild/1/
Vind je het vreemd?

Je hebt in Wild Ship's Cannon en Death's Bite.
Dat zijn twee OP kaarten voor het huidige Pirate Deck.

Als je met coin begint. Kan je:

Turn 1: Pass
Turn 2: Ship's Cannon + Coin + 1 mana pirate. Patches komt er dan ook bij.
Heb je 2x 2 damage van Ship's cannon.

Daarna ga je gewoon 24/7 face met je ontelbare wapens en upgrades.
LangeQuin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:21:
[...]
Het feit dat ruim 32% vd tijd er met Piraten gesmorced wordt tov 6,5% Secret Paladin, zegt best wat over de overall kracht van die decks overigens.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:52

Nitai

Live the life you love.

Xanthian schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:29:
[...]

Vind je het vreemd?

Nou nou, Ship's Cannon OP?
Death's Bite is altijd sterk geweest voor de Warrior Class. Het Pirate Deck verschilt niet heel veel van die van in Standard. In Wild heb je wel betere taunts en dan heb je Death's bite hard nodig.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Nitai schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Nou nou, Ship's Cannon OP?
Death's Bite is altijd sterk geweest voor de Warrior Class. Het Pirate Deck verschilt niet heel veel van die van in Standard. In Wild heb je wel betere taunts en dan heb je Death's bite hard nodig.
In Wild heb je meer taunts en healing, maar Ships Cannon kan ook wel een erg sterke kaart zijn, zeker als je daarmee de kleinere minions van je tegenstander in de early game onschadelijk kan maken.
xelfer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:05:
[...]

Ik vind Pirate Warrior erger dan Secret Paladin. Secret Paladins kon ik tenminste met Deathlords en Flares nog keihard uitlachen en farmen als Hunter. De T4 Shredder, T5 Loatheb, T6 Mysterious Challenger, T7 Dr. Boom gameplay was wel erg saai en eentonig, maar het is in mijn ogen wel beter dan T2 10 facedamage krijgen van een FWA, 2 Buccaneers en Patches |:( .

Qua opzet vind ik ze als deck overigens wel behoorlijk vergelijkbaar spelen. Je vomit gewoon je curve in play en probeert daarmee je tegenstander te outpacen, zonder echt voor de interactie te gaan.

Secret Paladin kon ik als Mill Rogue overigens ook vaak wel goed farmen.
Eigenlijk is Dragon Priest (hoe gek het misschien ook is) nog het beste te vergelijken met Secret Paladin.
Het is eigenlijk gewoon met de meest sterke minions voor hun mana zo goed mogelijk proberen te curven en het bewijst nog maar eens hoe snel alles is geworden want zag je bij Secret Paladin nog Dr.Boom(7) Tirion(8 ) Ragnaros(8 ) houd het bij priest al op bij Book Wyrm(6).
1lau schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:42:
[...]

Ik zou het in periodes schalen als Face Hunter, Zoo Lock, Hand Lock, Mech Mage, Freeze Mage en de Shamans (etc) voordat de laatste expansion er was
Nou in de Secret Paladin meta waren anders Hand/Reno/Zoo/Maly(warlock) Dragon/Control(Priest) Control/Reno/Fatigue(Warrior) Oil(Rogue) Aggro(Shaman) Secret/Midrange/Anifin/Aggro(Paladin) Face/Hybrid/Midrange(Hunter) Ramp/Combo(Druid) Mech/Tempo/Fatigue/Freeze(Mage) allemaal decks waar je zonder probleem mee de ladder op kon gaan en gewoon kon winnen.

En oh oh oh en maar klagen dat we op t14 of 15 weer eens de combo(14 Damage :') ) om onze oren kregen of dat Secret Paladin Dr. Boom into Tirion speelde en we 3 beurten later pas verloren en dat Face Funter op t8 eindelijk had gewonnen omdat hij een KC topdeckte.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:35:
[...]

In Wild heb je meer taunts en healing, maar Ships Cannon kan ook wel een erg sterke kaart zijn, zeker als je daarmee de kleinere minions van je tegenstander in de early game onschadelijk kan maken.
De meeste warrior pirate decks runnen er maar 1tje van, als je hem in je openingshand heb, dan is het een goede opener, maar meer dan dat is het ook niet. Vind ik echt niet OP...jij wel?
Een Ships Cannon is veel sterker in een Pirate Rogue deck.

Vandaag rank 10 aangetikt in Wild. Door drukte met school, een operatie tussendoor en gewoon geen uitdaging vind ik het wel prima zo. Misschien later deze week door naar 5 maar de motivatie is er niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Nitai op 24-01-2017 12:01 ]

Nitai schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:58:
[...]
De meeste warrior pirate decks runnen er maar 1tje van, als je hem in je openingshand heb, dan is het een goede opener, maar meer dan dat is het ook niet. Vind ik echt niet OP...jij wel?
Een Ships Cannon is veel sterker in een Pirate Rogue deck.
OP niet, maar wel een waardevolle toevoeging, waarmee je in de juiste situatie wellicht games mee kan winnen. Het is een soort turbo Knife Juggler, maar dan alleen voor Pirates :).

[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 24-01-2017 13:42 ]

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Gisteren en vandaag even geswitched naar Aggro shaman en de push naar rank 5 gemaakt voor de golden epic. Merkte toch dat ik met Renolock soms net niet goed om kon gaan met een slechte mulligan waardoor ik maar tussen ranks 10 en 7 heen en weer bleef pendelen.

Met aggro shaman ging het ranken echt supervlot.. ook tegen control decks. Heb zelfs games gehad waarbij ik mn complete deck heb gespeeld tegen Reno mage decks.. en nog steeds won. Dus het deck is in die zin heel goed in staat om verschillende match ups te spelen en meer dan enkel Face face face.

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-01 09:52
Xanthian schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:29:
[...]

Vind je het vreemd?

Ja maar je kannon gaat maar 1 keer af hoor :9
Die van Patches werkt niet.

Wel grappig, ik geloof dat ik een paar maanden geleden nooit geloofd had dat iemand Ships's Cannon ooit OP zou noemen _/-\o_

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

smurfinmark schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:58:
[...]

Ja maar je kannon gaat maar 1 keer af hoor :9
Die van Patches werkt niet.

Wel grappig, ik geloof dat ik een paar maanden geleden nooit geloofd had dat iemand Ships's Cannon ooit OP zou noemen _/-\o_
Met Patches gaat het wel af ;)

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Net als shaman tegen een lock; speelt hij een kaart die 2 damage doet en een random minion summoned. De kaart was 4 mana (eigenlijk 5 maar hij had een shadowfiend), summoned deze een 9-mana kostende legendary. Verrassend genoeg was ik 3 beurten later dood; een hex wilde ik maar niet krijgen en ik had gewoon geen kaarten om uberhaupt de 9 health weg te spelen van de legendary. Erg frustrerend, zulke potjes...

En dan ben je rank 19 :')

[ Voor 3% gewijzigd door TheProf82 op 24-01-2017 21:06 ]

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
De kans daarop is 1 op 27 dus zo vaak zal het niet voorkomen. Liever dit dan telkens tegen aggro decks spelen.

• TheProf82
Toch vind ik het stom :P. In World of Warcraft had je ook regelmatig zulke grappen; een zeer kleine kans dat een warrior een x-aantal stacks opbouwde, dus het was niet overpowered. Toch had je dus soms, incidenteel wellicht, geen kans om te winnen.

Zie hier: YouTube: Reckful 5 stack Taste for Blood

Maar misschien is dat anders :-).

[ Voor 99% gewijzigd door TheProf82 op 24-01-2017 21:34 ]

Swagger schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:17:
De kans daarop is 1 op 27 dus zo vaak zal het niet voorkomen. Liever dit dan telkens tegen aggro decks spelen.
Een RNG effect dat je voor 5 mana een 9 drop op kan leveren vind ik persoonlijk gewoon niet goed voor het spel. Als er random een 1-6 mana drop uitkomt is het nog te overzien, maar +4 cost is gewoon teveel, los van hoe groot of klein de kans erop is. Een kaart met 1/100 kans 'Opponent loses the game' zou ook niet leuk zijn, ook al is de kans heel klein.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vergeet niet dat het ruim meer dan 50% kans op een (voor beurt 5 en later) teleurstellende demon is. Als je enkel op dat soort long shots speelt wordt je deck niet al te best. ;)

Overigens wel eens dat Bane of Doom de 'foute' soort random is; Het is extreme variatie in value, aangezien je Mal'Ganis maar ook enkel een Blood Imp kan krijgen. Een random minion van 1 bepaalde mana cost is al een stuk eerlijker (zie portals, maar ook daar vallen een aantal extreme uitkomsten op).

'Fout' tussen haakjes, want dat soort random kan wel voor de fun zorgen bij minder serieuze spelers. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 24-01-2017 22:00 ]

{signature}

• Swagger
Zarhrezz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Een RNG effect dat je voor 5 mana een 9 drop op kan leveren vind ik persoonlijk gewoon niet goed voor het spel. Als er random een 1-6 mana drop uitkomt is het nog te overzien, maar +4 cost is gewoon teveel, los van hoe groot of klein de kans erop is. Een kaart met 1/100 kans 'Opponent loses the game' zou ook niet leuk zijn, ook al is de kans heel klein.
Maar het feit dat deze kaart pas vanaf turn 5 (of op andere wijze eerder) gespeeld kan worden het feit dat je een maximale +5 value eruit kan halen het redelijk goed maakt. Bijna elke removal is vanaf turn 5 beschikbaar. Gecombineerd met de rng van de uitkomst, een Warlock kan makkelijk op turn 4 zonder rng een 8/8 summonen dat is in mijn ogen een stuk sterker. Of dat Shamans +12 aan mana cost kunnen krijgen door Doppelgangster + Evolve.

• icemotion
Bane of doom is in mijn ogen een prima kaart die niet broken is.

Ja soms heb je mazzel dat hij een hele dikke legendary summoned, vaak ook niet.

Bane of doom is geen hard removal; het doet 2 damage. 2 damage is een 1 mana effect (Arcane shot, Holy smite)

Kortom, je betaald 4 mana extra voor een random demon (als de Bane ook daadwerkelijk iets doodmaakt. op 5 mana zijn er heel veel minions met meer dan 2 health..)

En dan summoned het een random demon. En dan kijkend naar de verschillende demons (in standard)
4 1-drops
3 2-drops
5 3-drops
2 4-drops (waaronder dreadsteed)
2 5-drops
3 6-drops
2 7-drops
2 9-drops

Dat zijn 14 demons van 4 mana of minder en 9 demons van 5 mana of meer. De kans dat je een slechtere demon krijgt is dus groter dan dat je een keer een Krul krijgt.

• Xanthian
Op rank 19 moet je zwaar late game decks gaan spelen, denk aan Jade Druid, RenoLock met Sylvana's, Ragnaros, Jarraxus, etc omdat early game er juist weinig gebeurd. Of je gaat gewoon aggro en je wint elke match omdat ze early game niks kunnen doen.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:26
Toch vind ik Bane of Doom een van de leukere kaarten van mijn Renolock :D de kans dat je er een slechtere demon uit krijgt is misschien groter, maar je mogelijke verlies is minder dan je mogelijke winst :)

slechtste geval
5 mana kost
2 damage (1 kost er af)
1 mana minion (1 kost er af)
3 mana *verloren*

beste geval
5 mana kost
2 damage (1 kost er af)
9 mana minion (9 mana kost er af)
5 mana *winst*

[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 25-01-2017 08:03 ]

• smurfinmark
Nitai schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:06:
[...]

Met Patches gaat het wel af ;)
Ook als je em uit je deck haalt?

Ik meen me te herinnneren van een potje in Wild dat alleen de 1e piraat Ship's Cannon triggerde, en dus niet Patches.

• smurfinmark
icemotion schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:41:
Bane of doom is in mijn ogen een prima kaart die niet broken is.

Ja soms heb je mazzel dat hij een hele dikke legendary summoned, vaak ook niet.

Bane of doom is geen hard removal; het doet 2 damage. 2 damage is een 1 mana effect (Arcane shot, Holy smite)

Kortom, je betaald 4 mana extra voor een random demon (als de Bane ook daadwerkelijk iets doodmaakt. op 5 mana zijn er heel veel minions met meer dan 2 health..)

En dan summoned het een random demon. En dan kijkend naar de verschillende demons (in standard)
4 1-drops
3 2-drops
5 3-drops
2 4-drops (waaronder dreadsteed)
2 5-drops
3 6-drops
2 7-drops
2 9-drops

Dat zijn 14 demons van 4 mana of minder en 9 demons van 5 mana of meer. De kans dat je een slechtere demon krijgt is dus groter dan dat je een keer een Krul krijgt.
Het probleem met de kaart is niet het gemiddelde powerlevel, daar is inderdaad niks mis mee.

Deze kaart heeft wel het soort RNG waar je geen invloed op hebt/kunt hebben, en is ook niet gerelateerd is aan casting cost of iets anders. Daarmee is de uitkomst van kaart onvoorspelbaar, en beslist het individuele potten zonder dat spelers daar iets aan kunnen doen. Persoonlijk vind ik het leuker wanneer dit wat meer gestuurd wordt, zoals Piloted Shredder, waar een 2-drop uitkomt, en daardoor is het resultaat wat minder bepalend.

Opnieuw gemiddeld genomen natuurlijk, af en toe komt er een Doomsayer uit....

• Xanthian
smurfinmark schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:34:
[...]

Ook als je em uit je deck haalt?

Ik meen me te herinnneren van een potje in Wild dat alleen de 1e piraat Ship's Cannon triggerde, en dus niet Patches.
Ik speel regelmatig pirate warrior in Wild en ook als je Patches uit je deck haalt met zijn effect gaan het kanon af. Daarom is Turn 2 met Ships Cannon + coin + 1 mana Pirate zo sterk.

Er zijn genoeg video's op YouTube te vinden.

• icemotion
smurfinmark schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:43:
[...]

Het probleem met de kaart is niet het gemiddelde powerlevel, daar is inderdaad niks mis mee.

Deze kaart heeft wel het soort RNG waar je geen invloed op hebt/kunt hebben, en is ook niet gerelateerd is aan casting cost of iets anders. Daarmee is de uitkomst van kaart onvoorspelbaar, en beslist het individuele potten zonder dat spelers daar iets aan kunnen doen. Persoonlijk vind ik het leuker wanneer dit wat meer gestuurd wordt, zoals Piloted Shredder, waar een 2-drop uitkomt, en daardoor is het resultaat wat minder bepalend.

Opnieuw gemiddeld genomen natuurlijk, af en toe komt er een Doomsayer uit....
RNG is onderdeel van het spelletje. Bij Bane of doom zijn het demons waar hij uit kan kiezen. Unstable portal kan alles kiezen zonder verder iets te doen. (Dus ook 1-drops, maar portal maakt ook een t3 emperor thaussarian mogelijk.. en dat soort games heb je meteen verloren

Piloted shredder; de ene keer is het een doomsayer en niet gunstig. De andere keer is het een totem golem.

Moonglade portal; de ene keer krijg je een Sylvanas, de andere keer een 1/1 (omdat zn 6/6 battlecry mannetje niet meekomt)

Firelands portal; de ene keer een Bomb squad, de andere keer een Leeroy.

Blingtron; de ene keer krijg je een Doomhammer, de andere keer een Cursed blade..

Alle RNG kan fout gaan, of heel goed, en dat is gewoon onderdeel van het spelletje.

• smurfinmark
Xanthian schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Ik speel regelmatig pirate warrior in Wild en ook als je Patches uit je deck haalt met zijn effect gaan het kanon af. Daarom is Turn 2 met Ships Cannon + coin + 1 mana Pirate zo sterk.

Er zijn genoeg video's op YouTube te vinden.
Ik geloof je d:)b

• smurfinmark
icemotion schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:58:
[...]

RNG is onderdeel van het spelletje. Bij Bane of doom zijn het demons waar hij uit kan kiezen. Unstable portal kan alles kiezen zonder verder iets te doen. (Dus ook 1-drops, maar portal maakt ook een t3 emperor thaussarian mogelijk.. en dat soort games heb je meteen verloren

Piloted shredder; de ene keer is het een doomsayer en niet gunstig. De andere keer is het een totem golem.

Moonglade portal; de ene keer krijg je een Sylvanas, de andere keer een 1/1 (omdat zn 6/6 battlecry mannetje niet meekomt)

Firelands portal; de ene keer een Bomb squad, de andere keer een Leeroy.

Blingtron; de ene keer krijg je een Doomhammer, de andere keer een Cursed blade..

Alle RNG kan fout gaan, of heel goed, en dat is gewoon onderdeel van het spelletje.
Uiteraard is het RNG onderdeel van het spel, heb ik geen moeite mee. Ik vind persoonlijk RNG die een enorme spreiding hebben qua resultaat niet leuk.

Nogmaals, zijn ze gerelateerd aan een casting cost, dan is de spreiding gemiddeld veel minder groot.
Firelands Portal, om jouw voorbeeld te gebruiken, geeft erg vaak een 5/5 of iets wat daar op lijkt .En daarmee is het aantal potten dat direct beslist wordt klein.

De kaarten die iets spawnen gerelateerd aan een kaartsoort vind ik dus minder geslaagd.

Wel heb ik het idee dat Blizzard dit zelf ook wel snapt, het gemiddelde powerlevel ligt wat lager, dus zijn die kaarten wat minder interessant waneer je puur naar resultaat/winrate kijkt.
smurfinmark schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:21:
[...]
Uiteraard is het RNG onderdeel van het spel, heb ik geen moeite mee. Ik vind persoonlijk RNG die een enorme spreiding hebben qua resultaat niet leuk.
Ben ik het mee eens. Firelands Portal geeft een 5 drop en je zit binnen de spreiding van 5 drops te kijken. Dit is minder een probleem dan b.v. Unstable Portal. Unstable Portal kan rangen van een 2 mana 0/2 taunt tot een 2 + 4 mana Antonidas of soortgelijk.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Was een paar weken genezen van HS, gister toch maar weer eens proberen. 4 potjes op Rank 10.. 2* warrior, 2* shaman.. alle keren voor turn 5 dood.

Zelfs coined doomsayer killen ze, zelfs met 2 taunts.. turn 5 dood.

Zit nu thuis zijn stream te kijken... laatste 9 games.. shaman...

Zonder te klagen wil ik alleen zeggen dat ik even niet zie wat leuk zou moeten zijn aan HS.

• Swagger
Predje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:06:
Was een paar weken genezen van HS, gister toch maar weer eens proberen. 4 potjes op Rank 10.. 2* warrior, 2* shaman.. alle keren voor turn 5 dood.

Zelfs coined doomsayer killen ze, zelfs met 2 taunts.. turn 5 dood.

Zit nu thuis zijn stream te kijken... laatste 9 games.. shaman...

Zonder te klagen wil ik alleen zeggen dat ik even niet zie wat leuk zou moeten zijn aan HS.
Er zit pirate nerf aan te komen, waarschijnlijk wordt Small-Time Buccaneer generfed. Bovendien verliest Aggro Shaman volgende update Tunnel Trogg en Totem Golem, al duurt dat nog wel een maand of 2/3. Voorlopig blijft de meta nog wel even zoals het is. Na de update krijgen we in ieder geval een redelijk nieuwe meta. Zelf speel ik nu enkel arena, tot de meta weer iets leuker is geworden. Al is het daar ook redelijk vaak Warlock vs, Mage.

[ Voor 10% gewijzigd door Swagger op 25-01-2017 13:24 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Swagger schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:16:
[...]
Al is het daar ook redelijk vaak Warlock vs, Mage.
Wees blij dat er met MSoG Warlock is bij gekomen. Daarvoor was het exclusief Mage vs Mage. :+

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 14:58

Dr0ppFTW

Never be clever

Heb eergisteren patches gekregen, man man man. Wat is pirate warrior sterk zeg.

• smurfinmark
Heb mijn Anyfin deck weer eens afgestofd nu er wat minder Kazakus gespeeld wordt, dit deck kan héél slecht tegen mass Polymorph.....

Tegen Piraten/Shaman decks een goede (lees positieve) winrate.
Combinatie van vroege interactie (Doomsayer/Peacekeeper/Wickerflame), plus lifegain en boardclears doet het prima.

En Finja is een briljante kaart _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door smurfinmark op 25-01-2017 14:55 . Reden: typo ]

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vNE063JZJYpeSK2Qy6M4RdzO/full.png

10-3 geworden....baalde wel een beetje..

1x out tempod door een mage
1x verloren door bizar shaman golem deck.
en de laatste had ik misschien kunnen winnen tegen weer een mage maar kwam net 2 damage tekort :S

RNG een paar keer aan mijn zijde gehad uiteraard. coocky alchemist en potion of madness mooie combo's mee gemaakt :)

Overigens mocht ik willen dat ik voorbij de 4 wins kom op de asia server. Word daar echt afgeslacht in arena :P

• Swagger
DarthDavy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Wees blij dat er met MSoG Warlock is bij gekomen. Daarvoor was het exclusief Mage vs Mage. :+
En daarvoor weer Paladin vs Paladin :+ ach, het is in ieder geval leuker dan constructed.

[ Voor 8% gewijzigd door Swagger op 25-01-2017 17:23 ]

• Piet_Piraat7
Voor mijn quest moet ik twee potjes met paladin winnen. Ik probeer een hand buff paladin maar het is zo'n ongelofelijk traag deck dat ik kansloos ben tegen vrijwel alles

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:52:
Voor mijn quest moet ik twee potjes met paladin winnen. Ik probeer een hand buff paladin maar het is zo'n ongelofelijk traag deck dat ik kansloos ben tegen vrijwel alles
Gewoon in Wild een Secret Pally, ben je zo klaar.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:32
Nitai schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Gewoon in Wild een Secret Pally, ben je zo klaar.
ik had hem laatst heb maar een game uit hoeven spelen van de 3 de rest gaf op

• Swagger
tupu1302 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:38:
[afbeelding]

10-3 geworden....baalde wel een beetje..

1x out tempod door een mage
1x verloren door bizar shaman golem deck.
en de laatste had ik misschien kunnen winnen tegen weer een mage maar kwam net 2 damage tekort :S

RNG een paar keer aan mijn zijde gehad uiteraard. coocky alchemist en potion of madness mooie combo's mee gemaakt :)

Overigens mocht ik willen dat ik voorbij de 4 wins kom op de asia server. Word daar echt afgeslacht in arena :P
Ik dacht ook 9-0 te gaan met mijn Priest deck, silence ik mijn Lightspawn in plaats van zijn Cairne, zullen we maar zeggen dat dat de beste kan overkomen?

12-1 afgesloten, 395 gold 2 packs. In 1 pack zat Justicar Trueheart en in de andere zat Don Han'Cho. Goedmakertje voor m'n misplay dan maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Swagger op 25-01-2017 21:18 ]

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:52:
Als je t1 een Buccaneer met Patches tegen je krijgt, kan je al opruimen en opnieuw queuen :). Ik heb het deck zelf ook geprobeerd, maar kreeg het niet werkend tegen de aggro decks. Een 2 mana 1/1 is gewoon te traag. Ook met een hele berg 1 drops als support.

De tijd is voor mij ook weer gekomen om vomitstone er bij te pakken en ff omhoog te smorcen naar de seasonal rewards.

[ Voor 27% gewijzigd door xelfer op 25-01-2017 21:33 ]

Nou als ik heel eerlijk ben kan ik geen piraat meer zien :r
Van de 34 potjes die ik heb gespeeld waren er 22 die het piraten pakket speelde en ondanks dat ik vs Warrior en Shaman 6-3 sta vind ik er geen hol meer aan.

Normaal gesproken zou het misschien wat minder zijn zei het niet dat ik het gevoel heb dat ik het laatste jaar bijna alleen maar tegen deze 2 classes heb gespeeld heb(Warrior/Shaman Stone)
Het enige wat ik nog wel leuk vond zijn de games tegen Priest omdat ik daar echt moet nadenken om die te verslaan als Mage al is Dr. 5 natuurlijk wel heel erg goed.
ik vind het jammer dat Priest deze kanten op moest gaan om speelbaar te zijn en had liever gezien dat Control Priest meer een ding was en waar je kaarten als Ysera en Sylvana's ook nog een zag want er waren tijden dat deze kaarten gewoon in elk Priest deck zaten.

Ik denk dat daar ook het grote probleem is wat mocht de meta wat langzamer worden zul je zien dat straks Jade Shaman/Druid het voor het zeggen krijgen en daar word je ook niet vrolijk van.

Dus eigenlijk weet ik niet meer wat er moet gebeuren want nu is het probleem Aggro maar mocht dat aangepakt gaan worden is misschien het alternatief Jade Shaman/Druid wat eigenlijk nog erger is, al duurt dan een potje wel langer.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:16:
Dus eigenlijk weet ik niet meer wat er moet gebeuren want nu is het probleem Aggro maar mocht dat aangepakt gaan worden is misschien het alternatief Jade Shaman/Druid wat eigenlijk nog erger is, al duurt dan een potje wel langer.
En ja, hoe counter je dat? Vooral als je zelf ook control speelt? Er lijkt geen goede counter, al was het maar 1 kaart (en dan niet Kazakus met sheep, want dat werkt ook maar 1x, de volgende beurt delf je alsnog het onderspit). Ben het helemaal eens met je Beuk.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13
Ik zie het probleem wat jullie benoemen maar is dat niet ieder seizoen zo dat je de sterkste decks het vaakst tegenkomt? Ik heb juist het idee dat ik dit seizoen juist veel meer verschillende decks tegen krijg dan voorheen. Pirate Warrior en Aggro Shaman (al dan niet met Jade) kom ik ook het vaakst tegen maar daarnaast nog genoeg Dragon Warriors, Renomage, Renolock, Dragon Priest, Jade Druid. Ben nu rank 7 vanaf 20 en in die tijd is het totaal aan Warriors + Shaman 40% over 150+ games en tussen die twee classes is het 50/50.
Kom vrijwel alle classes tegen behalve Hunters (slechts 2 games) dus ik klaag niet.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Het idee is hier dat er geen Jade kaarten meer gaan bijkomen. Dat deck staat net als C'thun stil. De counters komen vanzelf in de volgende expansion of die erna.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Piet_Piraat7
Chief schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:47:
Ik zie het probleem wat jullie benoemen maar is dat niet ieder seizoen zo dat je de sterkste decks het vaakst tegenkomt? Ik heb juist het idee dat ik dit seizoen juist veel meer verschillende decks tegen krijg dan voorheen.
Heb je gelijk in :) ik kom ook aardig wat verschillende classes tegen, hunter misschien het minst. Wat ik alleen jammer vind aan HS de laatste maanden (jaren?) is dat turn 5 of 6 kills heel normaal zijn geworden, terwijl er veel leuke kaarten zijn die je pas na deze turns kan droppen. Maakt de helft van je card collection bijna nutteloos als veel mensen agro spelen.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13
Oh ja hoor, de grote minions vind ik nog wel het leukst en idd, in de aggro MU kom je vaak niet verder dan t5-6 maar ik houd gewoon stug vol :). Dan mag je weer eens tegen een Reno en dat is dan ook weer leuk.

Voor een gratis spelletje kan ik me prima vermaken onderweg en ach, natuurlijk klaag ik weer over de t1 Patches maar als ik er ff geen zin in heb dan speel ik het gewoon niet :P.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Chief schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:47:
Ik zie het probleem wat jullie benoemen maar is dat niet ieder seizoen zo dat je de sterkste decks het vaakst tegenkomt? Ik heb juist het idee dat ik dit seizoen juist veel meer verschillende decks tegen krijg dan voorheen. Pirate Warrior en Aggro Shaman (al dan niet met Jade) kom ik ook het vaakst tegen maar daarnaast nog genoeg Dragon Warriors, Renomage, Renolock, Dragon Priest, Jade Druid. Ben nu rank 7 vanaf 20 en in die tijd is het totaal aan Warriors + Shaman 40% over 150+ games en tussen die twee classes is het 50/50.
Kom vrijwel alle classes tegen behalve Hunters (slechts 2 games) dus ik klaag niet.
Ik heb het nog niet zo extreem meegemaakt.

De reden dat jij waarschijnlijk zo veel verschillende decks tegenkomt heeft alles met je rank te maken want meer dan de helft valt gewoon weg hoe dichter je bij rank 5 komt omdat die decks dan niet goed genoeg meer zijn.

Deze cijfers zeggen eigenlijk meer dan 1000 woorden.
http://www.vicioussyndicate.com/data-reaper-live-beta/

Zelf trouwens net nog wel rank 5 gehaald met Reno Mage dus mijn golden Epic weer binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 26-01-2017 11:18 ]

• icemotion
Ik heb van de week mezelf naar rank 5 getild met Shaman. Daarna weer terug gegaan naar Renolock en ik hou mijn rank gewoon stabiel. Dus waarschijnlijk was het me met dat deck ook wel gelukt.

En ik zie op rank 5-6 nog steeds genoeg variatie in decks. Ja het zijn veel shamans en warriors. Maar ik zie ook steeds meer control / taunt warriors. Dragon / reno priests kom ik ook nog steeds veel tegen. Reno mage. Jade druid. Miracle rogue.. af en toe een oddball deck ertussendoor zoals zowaar zoolock en token druid gisteren.

• TheProf82
Ik heb nu re-de-lijk wat kaarten, en heb ook de welcome bundle gekocht. Ben rank 17/18 (speel een week) en heb het gevoel dat mijn deck nog niet zo goed is. Ik mis vaak wat power in het begin en verlies dan ook vaak van warlocks of van die rush-builds, als ik geen lightning storm heb. Hoe zorg ik voor een gebalanceerde deck zonder meteen van alles te moeten (dis)enchanten? Kan ik bijvoorbeeld mijn kaartcollectie linken zodat iemand kan helpen? Of is het een idee om mijn huidige deck even te sturen zodat jullie tips kunnen geven?

• icemotion
TheProf82 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:34:
Ik heb nu re-de-lijk wat kaarten, en heb ook de welcome bundle gekocht. Ben rank 17/18 (speel een week) en heb het gevoel dat mijn deck nog niet zo goed is. Ik mis vaak wat power in het begin en verlies dan ook vaak van warlocks of van die rush-builds, als ik geen lightning storm heb. Hoe zorg ik voor een gebalanceerde deck zonder meteen van alles te moeten (dis)enchanten? Kan ik bijvoorbeeld mijn kaartcollectie linken zodat iemand kan helpen? Of is het een idee om mijn huidige deck even te sturen zodat jullie tips kunnen geven?
Wat ik in het begin veel deed was van de classes die ik niet speelde (toen Rogue en warrior) gewoon alles (behalve legendaries) te dusten zodat ik voor de classes die ik wel speelde mijn decks beter kon maken. Op dit moment zou ik dat doen voor bijvoorbeeld Hunter en Paladin omdat deze classes minder goed zijn in de huidige meta voor standard.

Je kan natuurlijk altijd je deck posten (screenshot maken werkt vaak wel, weet niet of er online applicaties zijn waar je het makkelijk in kan voeren en sharen) voor tips.

Je hebt het over lightning storm, dus ik ga er even vanuit dat je Shaman speelt. Shaman is op het moment heel goed, maar een aantal van de goede Shaman kaarten van het moment komen wel uit Adventures zoals Tunnel trogg, Spirit claws en Maelstrom portal.

• TheProf82
Welke class is denk je goed zonder dat ik veel adventures hoef te unlocken? Ik wil daar nu even geen geld aan uitgeven. Ik heb voor elke klasse wel aardig wat kaarten en zou graag 1 of 2 'mains' hebben. Ik heb inderdaad al een rogue kaart gedisenchant, ik speel die class gewoon niet graag. De enige kaart die ik heb gecraft was Lightning storm (de 2e) omdat ik hem te weinig trok, haha.

Ik speel graag shaman en priest en zal later even een screenshot posten van mijn shaman deck.

• icemotion
TheProf82 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:00:
Welke class is denk je goed zonder dat ik veel adventures hoef te unlocken? Ik wil daar nu even geen geld aan uitgeven. Ik heb voor elke klasse wel aardig wat kaarten en zou graag 1 of 2 'mains' hebben. Ik heb inderdaad al een rogue kaart gedisenchant, ik speel die class gewoon niet graag. De enige kaart die ik heb gecraft was Lightning storm (de 2e) omdat ik hem te weinig trok, haha.

Ik speel graag shaman en priest en zal later even een screenshot posten van mijn shaman deck.
Shaman heeft ook een hoop goede kaarten die je gewoon kan craften of krijgen via de basic cards

Flametongue totem en Hex zijn heel goede basic kaarten

Totem golem en Thing from below zijn goede kaarten om te craften. (Totem golem roteert over een paar maanden wel uit standard, maar is een common dus het gewoon waard om te craften).

De jade kaarten voor Shaman zijn ook gewoon goede kaarten om te spelen (Jade claws, jade lightning zijn beide supergoede kaarten) en rare dus relatief goedkoop om te craften.

Edit; ik vergat Feral spirit nog. Classic kaart die een Shaman staple is.

[ Voor 3% gewijzigd door icemotion op 26-01-2017 12:15 ]

• TheProf82
Flametongue en hex zitten uiteraard in mijn deck net als 2x lightning storm (enige AOE die ik heb).

Ook kom ik trouwens vaak een dragonfire potion tegen als shaman en die doet erg AUW. Is die relatief makkelijk te krijgen? Edit: Dit is een priestkaart, sorry. Wel erg, erg sterk.

Ik ga denk ik deze deck proberen omdat hij me erg leuk lijkt.

[ Voor 31% gewijzigd door TheProf82 op 26-01-2017 12:58 ]

• icemotion
Dragonfire potion is een priest kaart uit Mean streets of Gadgetzan (de meest recente expansion). Wel een epic dus om te craften is ie 400 dust.

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Deze week 15 packs en 1.000 gold gekregen op de China region vanwege server problemen eind December en begin dit jaar
Een stevige compensatie

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

beuker19 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:15:
[...]

Ik heb het nog niet zo extreem meegemaakt.

De reden dat jij waarschijnlijk zo veel verschillende decks tegenkomt heeft alles met je rank te maken want meer dan de helft valt gewoon weg hoe dichter je bij rank 5 komt omdat die decks dan niet goed genoeg meer zijn.

Deze cijfers zeggen eigenlijk meer dan 1000 woorden.
http://www.vicioussyndicate.com/data-reaper-live-beta/

Zelf trouwens net nog wel rank 5 gehaald met Reno Mage dus mijn golden Epic weer binnen.
Ik speel nu Wild. In 8 potjes 7 keer smorc Warrior en 1 keer smorc Shaman. En dat is op rank 16 :D.

Nu een Reno mage die Iceblock into Iceblock into Iceblock neer RNGed:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/zujdhd.png

"Should have played around it bro." _O-

[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 26-01-2017 15:08 ]

• Swagger
Kennen jullie dat, je speelt met (of tegen) een Priest en voor je het weet heb je al genoeg damage gedaan om lethal te hebben, zonder dat je het echt in de gaten hebt. Gebeurt ook als ik tegen een Priest speel, soms ga ik voor mijn gevoel uit het niets dood.

• Xanthian
Concedestone vandaag. Zodra het er ook maar even slecht uit ziet concede iedereen. Terwijl ze naar mijn idee toch nog best kans hebben. Ook veel Warrior en shamans tegen gekomen, of eigenlijk alleen maar.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
G2 is smORCing :D

Turn 4 kill - Turn 5 kill - Turn 6 kill :p

https://www.twitch.tv/esl_hearthstone

[ Voor 28% gewijzigd door DarthDavy op 26-01-2017 20:39 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Xanthian
Gisteren een Wild N'zoth Warrior gemaakt.
Ik had verwacht dat ik wat makkelijker kon winnen tegen aggro, maar het was toch vaak erg spannend.
Het is zeker geen auto-win tegen een smorc deck.

Daarna Malygos Shaman in Wild geprobeerd maar dat wou niet echt. Waarschijnlijk speel ik dat deck verkeerd.

Laatste tijd trouwens erg veel geluk met packs. Deze week al weer twee legendaries gekregen. Cairne Bloodhoof via de pack van de Brawl en laatst ook al Patches.

Nu heb ik weer 3200 dust en zit ik te denken om Aviana en Kun te craften. Maar aan de andere kant wil ik ook dust sparen voor de volgende expansion.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Echt fun, interactive en skillful spelletje!
Xanthian schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:06:
Gisteren een Wild N'zoth Warrior gemaakt.
Ik had verwacht dat ik wat makkelijker kon winnen tegen aggro, maar het was toch vaak erg spannend.
Het is zeker geen auto-win tegen een smorc deck.

Daarna Malygos Shaman in Wild geprobeerd maar dat wou niet echt. Waarschijnlijk speel ik dat deck verkeerd.

Laatste tijd trouwens erg veel geluk met packs. Deze week al weer twee legendaries gekregen. Cairne Bloodhoof via de pack van de Brawl en laatst ook al Patches.

Nu heb ik weer 3200 dust en zit ik te denken om Aviana en Kun te craften. Maar aan de andere kant wil ik ook dust sparen voor de volgende expansion.
Aviana is het eigenlijk niet meer waard.
ik heb in een dolle bui ook Kun gecraft maar buiten de combo is die het eigenlijk ook niet waard en misschien nog 2 a 3 maand en dan is het deck helemaal dood en ook nu komt het niet verder dan een "fun" deck

Zelf heb ik ook getwijfeld net als over Malygos maar met de Emperor die ook uit de rotatie gaat denk ik ook dat die decks niet meer viable zijn.

Nu ik er over nadenk zijn heel veel legendary's uit MSoG straks een stuk minder goed aangezien Dragons, Reno, Bran, Emperor en Anifin ook uit de rotatie gaan.

Kazakus, Raza, Finja, Wrathion, Kun en Solia kunnen bij wijze van zo de vuilnisbak in.

[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 27-01-2017 10:55 ]

• Xanthian
beuker19 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Aviana is het eigenlijk niet meer waard.
ik heb in een dolle bui ook Kun gecraft maar buiten de combo is die het eigenlijk ook niet waard en misschien nog 2 a 3 maand en dan is het deck helemaal dood en ook nu komt het niet verder dan een "fun" deck

Zelf heb ik ook getwijfeld net als over Malygos maar met de Emperor die ook uit de rotatie gaat denk ik ook dat die decks niet meer viable zijn.
Daar zit ik dus ook een beetje mee, je doet het maar voor één deck. Wat niet eens top-tier is.
Naast Aviana zie ik ook geen reden om Kun te craften dus dan houd het snel op.

Andere opties die ik heb om te craften:

- Shaku, The Collector
- Inkmaster Solia
- Deathwing, Dragonlord
- Anomalus
- Ragnaros, Lightlord
- Al'Akir
- Prophet Velen

Mijn voorkeur gaat uit naar Shaku, maar volgens mij is dat ook maar een matige kaart. Al'Akir is ook maar matig in zowel Wild als Standard.

• Swagger
Shaku is een leuke kaart, je zou deze kunnen gebruiken in Miracle Rogue, redelijk bedreigend op het board. Al'Akir zit in redelijk wat Shaman Decks en kan sterker worden wanneer Pirates generfed worden en na de volgende expansion (geen Tunnel Troll/Totem Golem).

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Xanthian schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:07:
[...]

Daar zit ik dus ook een beetje mee, je doet het maar voor één deck. Wat niet eens top-tier is.
Naast Aviana zie ik ook geen reden om Kun te craften dus dan houd het snel op.

Andere opties die ik heb om te craften:

- Shaku, The Collector
- Inkmaster Solia
- Deathwing, Dragonlord
- Anomalus
- Ragnaros, Lightlord
- Al'Akir
- Prophet Velen

Mijn voorkeur gaat uit naar Shaku, maar volgens mij is dat ook maar een matige kaart. Al'Akir is ook maar matig in zowel Wild als Standard.
Waarom zou je je dust niet bewaren voor de volgende expansion?

Atlas#22744

• Xanthian
Kasai schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Waarom zou je je dust niet bewaren voor de volgende expansion?
Ik ben niet zo goed in het bewaren van dust :)

Misschien dat ik alleen Shaku craft en de rest voorlopig bewaar.

• Kasai

Kasai

Legendary

Xanthian schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Ik ben niet zo goed in het bewaren van dust :)

Misschien dat ik alleen Shaku craft en de rest voorlopig bewaar.
Ik heb juist moeite met uitgeven :+

Atlas#22744

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
Ik heb deze week een golden Gruul uit de Brawl pack getrokken. Heb hem eerlijk gezegd nog nooit gespeeld zien worden, dus denk erover om hem te dusten. Lijkt me wel een veilige keuze toch? Mis namelijk nog best wat legendaries die wel speelbaar zijn.. :)

• Xanthian
ruurd v. schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:10:
Ik heb deze week een golden Gruul uit de Brawl pack getrokken. Heb hem eerlijk gezegd nog nooit gespeeld zien worden, dus denk erover om hem te dusten. Lijkt me wel een veilige keuze toch? Mis namelijk nog best wat legendaries die wel speelbaar zijn.. :)
Gruul is wel grappig, maar Golden Gruul kan je wat mij betreft dusten.
De nieuwe Data Reaper is uit en R5 tot R1 word Aggro Shaman maar gespeeld dan de 2e meest gespeelde class Warrior.
Dus eigenlijk is de term Shamanstone alweer ouderwets en is het nu dus Aggro-Shamanstone :+

R5 -1

• Swagger
Kasai schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Ik heb juist moeite met uitgeven :+
Ik ook heel erg, ik wil al 1 maand Al'Akir craften en al heb ik genoeg dust heb ik het nog steeds niet gedaan.

• TheProf82
Rank 13 nu (speel ruim n week) en ben daar erg tevreden mee. Heb een custom shaman build die leuk speelt. Mis wel bijv maelstrom erg, soms heb ik niet genoeg aoe(slechts 2x lightning storm).
beuker19 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:55:
De nieuwe Data Reaper is uit en R5 tot R1 word Aggro Shaman maar gespeeld dan de 2e meest gespeelde class Warrior.
Dus eigenlijk is de term Shamanstone alweer ouderwets en is het nu dus Aggro-Shamanstone :+

[afbeelding]
En meer dan 50 procent vd tijd Warrior of Shaman.

• Kasai

Kasai

Legendary

Swagger schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:09:
[...]

Ik ook heel erg, ik wil al 1 maand Al'Akir craften en al heb ik genoeg dust heb ik het nog steeds niet gedaan.
Je hebt Al'Akir niet nodig om mensen te vernederen met Shaman :+

Atlas#22744

• Swagger
Kasai schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Je hebt Al'Akir niet nodig om mensen te vernederen met Shaman :+
Gister had ik een Aggro Shaman deckje in elkaar gezet, na 30 minuten stond de teller op 6-0 :+. Maar ik wil dus een Control Shaman deck maken, ik vind het toch de leukste class.

[ Voor 12% gewijzigd door Swagger op 27-01-2017 19:51 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Swagger schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Gister had ik een Aggro Shaman deckje in elkaar gezet, na 30 minuten stond de teller op 6-0 :+. Maar ik wil dus een Control Shaman deck maken, ik vind het toch de leukste class.
Jup. Kijk maar naar de post van Killerbeuker, gaat momenteel nergens over.

Atlas#22744

• Swagger
Kasai schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:52:
[...]

Jup. Kijk maar naar de post van Killerbeuker, gaat momenteel nergens over.
Ik ben blij als de volgende expansion komt, dan kunnen er weer interessante decks gespeeld worden.
Swagger schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Ik ben blij als de volgende expansion komt, dan kunnen er weer interessante decks gespeeld worden.
En dan heb je binnen 2 dagen weer een nieuwe **vul willekeurige dodelijke ziekte in** deck. Zo is het elke keer.

• Kasai

Kasai

Legendary

Is ook wel zo, maar zo sterk als aggro nu is heb ik nog niet eerder gezien.

En ook zo sterk als 1 deck is.

Atlas#22744

• Swagger
Okay, ik geloof het zelf niet meer maar, ik heb nu 6 legendaries in 5 dagen gepacked, 2 packs per dag d.m.v. Arena en Tavern Brawl.

2x Tirion Fordring (1 gold)
1x Justicar Trueheart
1x Madam Goya
1x Mayor Noggenfogger
1x Don Han'Cho

Ik heb nu sterk de neiging om maar een hele lading packs te kopen.
Swagger schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:30:
Okay, ik geloof het zelf niet meer maar, ik heb nu 6 legendaries in 5 dagen gepacked, 2 packs per dag d.m.v. Arena en Tavern Brawl.

2x Tirion Fordring (1 gold)
1x Justicar Trueheart
1x Madam Goya
1x Mayor Noggenfogger
1x Don Han'Cho

Ik heb nu sterk de neiging om maar een hele lading packs te kopen.
OHHH een Golden Tirion <3 <3 <3 <3
Das echt wel een bazen kaart en die zal ik nooit of te nimmer dusten.

Astie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:42:
[...]

En dan heb je binnen 2 dagen weer een nieuwe **vul willekeurige dodelijke ziekte in** deck. Zo is het elke keer.
Dat is het nadeel van competitief HS en websites die de hele HS community vertellen wat de beste decks zijn. Te veel mensen proberen niets zelf maar doen gewoon een copy pasta van een tier 1 lijst.

• Xanthian
Golden Tirion is wel erg gaaf.

Ik heb toch maar Shaku gecraft. De eerste 10 games heb ik hem niet eens kunnen spelen maar die kaart heeft me toch al een paar games gewonnen.

Al'Akir op Turn 8 + Coin + Conceal nadat hij de Spirit Wolfs had weggehaald.
Volgende beurt Rockbiter + 2x Cold Blood.
Sowieso is Rogue wel gaaf om te spelen, maar je bent zo afhankelijk dat je de goede kaarten pakt.
Meer dan met anderen heroes.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
xelfer schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:02:
[...]

Dat is het nadeel van competitief HS en websites die de hele HS community vertellen wat de beste decks zijn. Te veel mensen proberen niets zelf maar doen gewoon een copy pasta van een tier 1 lijst.
Tsja, dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind het spelletje leuk om te spelen, maar een deck bouwen vind ik geen hol aan. Echt heel saai vind ik dat. En dus copy-paste ik decks. Mij boeit dat niet zo.

Snap ook niet dat mensen zo verheven doen over het bouwen van een eigen deck. Want laten we wel wezen: de meeste mensen die een deck bouwen, komen uiteindelijk ook weer uit bij een vergelijkbaar deck als die op de heartpwn en metabomb staan.

Battletag: Iigy#2192

mosselmossel schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Want laten we wel wezen: de meeste mensen die een deck bouwen, komen uiteindelijk ook weer uit bij een vergelijkbaar deck als die op de heartpwn en metabomb staan.
Ik vind het ook niet direct een probleem van de spelers, maar meer van de game. Creativiteit loont gewoon niet.
Bij MtG heb ik een keer een toernooi gewonnen (met honderden deelnemers) met mijn eigen build en een alternatieve winconditie. Daar kon je heel goed gebruik maken van een verrassingseffect en het actie/reactie component (bij MtG kan je als tegenstander zelf kiezen of je aanvallen wilt blocken, of dat je de aanval niet tegen wilt houden en je kan spells casten in de beurt van je tegenstander). HS heeft enkel actie en geen reactie, waardoor je sterk beperkt bent in je mogelijkheden. Hierdoor krijg je gewoon dat de sterkste acties altijd dominant zijn.

Als je tegenwoordig een "creatief" deck hebt wat echt goed werkt, dan is het binnen no-time ook een tier 1 deck op Tempostorm en speel je er gewoon 20% van de tijd tegen.

[ Voor 18% gewijzigd door xelfer op 28-01-2017 10:52 ]

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
mosselmossel schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Snap ook niet dat mensen zo verheven doen over het bouwen van een eigen deck. Want laten we wel wezen: de meeste mensen die een deck bouwen, komen uiteindelijk ook weer uit bij een vergelijkbaar deck als die op de heartpwn en metabomb staan.
Je redeneert in cirkels. Niks verhevens aan zelf een deck bouwen > mensen keren terug naar standaard decks > daarom is er ook niks verhevens aan zelf een deck bouwen.

Decks bouwen is een skill op zich. Het heeft de potentie om de skillcap te verhogen en daarmee kan het mee helpen te voorkomen dat alles wordt gereduceerd tot het 'uitvoeren' van dezelfde deckjes. Dit zie je ook in arena: daar telt je deck building skill wel mee en kan je je daarmee onderscheiden van de rest.

Ik heb overigens genoeg mensen in m'n friendlist staan die elke maand naar 5 ladderen met hun eigen creaties.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Tektoon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:13:
[...]
Decks bouwen is een skill op zich. Het heeft de potentie om de skillcap te verhogen en daarmee kan het mee helpen te voorkomen dat alles wordt gereduceerd tot het 'uitvoeren' van dezelfde deckjes. Dit zie je ook in arena: daar telt je deck building skill wel mee en kan je je daarmee onderscheiden van de rest.
In mijn ogen is deck building 99% van de skill in HS. Dat is waar de topspelers zich onderscheiden van de rest.
Pagina: 1 ... 123 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.