• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij was het voorheen niet echt mogelijk om Turn 4 lethal te hebben tenzij in een bijzonder geval. Nu kan Pirate Warrior en Shaman vrij consistend Turn 4 of Turn 5 lethal hebben.

Dit heeft natuurlijk impact op alle control decks, want je moet daar wel antwoord op hebben.

Het verhaal dat alles direct impact moet hebben is al vrij lang zo, toch?

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Xanthian schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:20:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij was het voorheen niet echt mogelijk om Turn 4 lethal te hebben tenzij in een bijzonder geval. Nu kan Pirate Warrior en Shaman vrij consistend Turn 4 of Turn 5 lethal hebben.

Dit heeft natuurlijk impact op alle control decks, want je moet daar wel antwoord op hebben.

Vroeger was turn 7 lethal waar je voor wou gaan als face Hunter. Maar tegenwoordig is turn 5/6 lethal makkelijk te doen. Turn 4 moet je wel een extreem goede hand voor hebben, en dan mag je tegenstander ook geen removals hebben. Een Tempo Mage heeft al een tijdje dezelfde burst potentie gehad, deze gevallen komen alleen minder vaak voor.

"Vroeger" was er ook een potentiële turn 3 lethal, bijvoorbeeld:
Turn 1: 2x Dust Devil (coin)
Turn 2: 12 dmg (2x Dust Devil)
Turn 3: 24 dmg (2x Rockbiter + Dust Devil)
Totaal dus 36 damage in 3 beurten. Dus al zou 1 Dust Devil voor beurt 3 sneuvelen heb je lethal.

Verder is er door het grote aantal card removals gewoon geen plaats meer voor grote minions zonder directe impact. Stel ik speel een Ironbark Protector voor 8 mana. Dan wordt deze 9 van de 10 keer de beurt erop verwijderd door "Corruption (1), Shield Slam (1), Execute (2), Sap (2), Hex (3), Shadow Word: Death (3), Blastcrystal (4), Polymorph (4), Siphon Soul (6) of Entomb (6) door de tier 1 of 2 decks. Dat is een gigantische tempo loss en het risico niet waard.
Nog vergeten, vroeger had een Face Hunter een maximale kaart cost van 3 en met uitzondering 4 (Leeroy). De sterkste kaart in de meeste decks was Dr. Boom, 7 costs met een 11-9 tot 17-9 statline. Had vroeger een Miracle Rogue ook een maximale kaart cost van 6 (Auctioneer) dus in dat optiek is er weinig veranderd aan maximale kaart cost en Oil Rogue had 7 (Sprint, maar deze werd vaak in combinatie met Preperation gebruikt dus 5 (Azure Drake) als een midrange deck. Veel high cost kaarten zonder directe impact werden gewoon niet gespeeld. Buiten Alexstrasza of Ragnaros, echte werd het in de community "geshunned" om Face Hunter te spelen. Nu speelt gewoon iedereen een aggro deck.

[ Voor 20% gewijzigd door Swagger op 18-01-2017 13:05 ]

Xanthian schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:20:
[...]

Ik weet nog wel dat ik vroeger een screenshot maakte van de eerste keer dat ik turn 5 lethal had, wat destijds voor mij echt een bijzonder geval was.

En je hebt denk ik gelijk dat het al vrij lang zo is dat enkel direct impact kaarten echt viable zijn. Voorheen waren kaarten als echter Ysera nog wel speelbaar als finisher. Dit is nu volledig verdwenen. Aggro decks zijn meer hyper aggro decks geworden, midrange decks zijn aggro decks en control decks zijn midrange decks. De echte control decks van nu zijn denk ik enkel nog de Reno decks, welke door Reno/extra healing en veel removal na t6 nog een echte comeback kunnen maken en de game lang genoeg kunnen rekken voor de late game.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:06
Vind het wel zonde, die verschuiving naar hyperagro decks. Als kaart designer moet je toch inzien dat 1 of 2 mana drops die als ability hebben +X damage voor wapen, voor enorm veel damage gaan zorgen begin game?

Voor mij voelt het erg als bijvoorbeeld zerg rush bij Starcraft. Ja, je kan winnen door súper snel te rushen, maar voor het gros van de spelers is een basis bouwen en strategisch een aanval bepalen veel leuker. Hearthstone is voor mij 10x leuker als ik wat taunt heb liggen, de vijand want minions heeft en ik moet gaan nadenken over trades/spells/buffs ipv beurt 1 *face* beurt 2 *face* beurt 3 *face*

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-01 19:34
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:57:
Vind het wel zonde, die verschuiving naar hyperagro decks. Als kaart designer moet je toch inzien dat 1 of 2 mana drops die als ability hebben +X damage voor wapen, voor enorm veel damage gaan zorgen begin game?

Voor mij voelt het erg als bijvoorbeeld zerg rush bij Starcraft. Ja, je kan winnen door súper snel te rushen, maar voor het gros van de spelers is een basis bouwen en strategisch een aanval bepalen veel leuker. Hearthstone is voor mij 10x leuker als ik wat taunt heb liggen, de vijand want minions heeft en ik moet gaan nadenken over trades/spells/buffs ipv beurt 1 *face* beurt 2 *face* beurt 3 *face*
Zerg rush had je op gegeven moment ook geen reet meer aan omdat mensen zich beter aanpaste tegen dit soort tactieken. De bedoeling is dat men zich hieraan aanpast.

• Blaffer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2020
Mijn zoontje is 10 jaar en jammer genoeg pas dit jaar voor het eerst op school Engels. Natuurlijk kent hij al wel woorden door het gamen en films etc maar echt veel kent hij echt nog niet. Hij wil heel graag Hearthstone spelen, maar ik zie niet echt in hoe hij dit kan zonder dat ik er altijd naast zit en alle kaart tekst voor hem vertaal en ook nog opschrijf. Dat is dus niet echt praktisch.

Ik heb al veel zitten googlen, maar een echte workaround zie ik niet. Er is geen Dutch in het spel, en er zijn geen websites die de kaarten vertalen. Google translate is het enige dat ik kan verzinnen, maar dan moet hij ieder keer de tekst overtypen en ik denk daarom ook niet praktisch.

Heeft iemand wat (positief) advies?

Weten jullie misschien welke Hero en welk soort deck het simpelst speelt? En kent 1 van jullie anders een ander PC computer CCG spel die wel in het nederlands is en die een beetje populair is?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer pirate warrior, want volgens elk bericht op de laatste 50 pagina's kan iedereen dat. :P
/flauw

Misschien kom je toch al op 75% vd kaarten als de handjevol dikgedrukte mechanismes (taunt, charge, etc) en de zinnen 'draw a card' en 'end/begin of your turn' bekend zijn. :) Daarna blijft al snel een long tail van kaarten met unieke teksten over, waarvan je misschien ook het gedrag leert door ze te zien bij de tegenstander. Hij zou dan nog zelf niet de gekste kaarten in zijn deck stoppen, tenzij je een keer meekijkt voor advies.

Geen idee wat een realistische minumum leeftijd is. Ik speelde toen ik 13 was Magic the Gathering, dus misschien is 10-13 niet eens heel erg gek voor Hearthstone.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 18-01-2017 17:29 ]

{signature}

Die van mij is 6 en kijkt regelmatig mee. Dingen als Taunt snapt hij best en veel gespeelde kaarten als Rag weet hij ook van wat die doen. Ik zou zeggen, solo adventures beginnen en kijken hoe het gaat.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
PEGI rating is volgens mij 7+. Zorg er wel voor dat hij geen salty dogs toevoegt na een match, anders wordt het ineens 18+.

Keep supporting the pyramid roach boy

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Grootste probleem met Hearthstone op die leeftijd is dat alles in het Engels is imo. Heb wel eens geprobeerd met mijn 10-jarige neefje te spelen en hij snapt het spel op zich wel alleen kan de kaarten niet echt lezen, dus moet vooral leren door het te zien. Op zich prima maar daardoor is de geschikte leeftijd in Nederland wel iets hoger dan in landen waar het spel vertaald is in de eigen taal.

• Blaffer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2020
Dank jullie wel voor de goede suggesties. En ja jmxd, het is zo jammer dat ze niet vertaalmods ondersteunen die desnoods door de community gemaakt worden. Alleen UbiSoft (far cry, assessins creed) ondersteunt standaard nederlands.
Blaffer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:39:
Alleen UbiSoft (far cry, assessins creed) ondersteunt standaard nederlands.
Ubi is op dat vlak inderdaad een voorbeeld...Beyond Good & Evil is wat mij betreft de beste Nederlandstalige game die ik ken.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blaffer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:39:
het is zo jammer dat ze niet vertaalmods ondersteunen die desnoods door de community gemaakt worden.
Een decktracker zou prima overlays in een andere taal kunnen weergeven. Maak er eentje en wordt rijk. :P

{signature}

jmxd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:37:
Grootste probleem met Hearthstone op die leeftijd is dat alles in het Engels is imo. Heb wel eens geprobeerd met mijn 10-jarige neefje te spelen en hij snapt het spel op zich wel alleen kan de kaarten niet echt lezen, dus moet vooral leren door het te zien. Op zich prima maar daardoor is de geschikte leeftijd in Nederland wel iets hoger dan in landen waar het spel vertaald is in de eigen taal.
Ik ben zelf destijds op 10 jarige leeftijd met Magic begonnen. De taalbarriere is er wel een beetje, maar veel kan je wel snel bijleren. Op de middelbare school heb je dan gelijk al een voordeel :).

• jmxd
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:52:
[...]

Ik ben zelf destijds op 10 jarige leeftijd met Magic begonnen. De taalbarriere is er wel een beetje, maar veel kan je wel snel bijleren. Op de middelbare school heb je dan gelijk al een voordeel :).
Ik heb zelf het idee dat ik op 10-jarige leeftijd een stuk beter Engels sprak dan de huidige kinderen van die leeftijd. Vroeger waren vrijwel alle tekenfilms in het Engels met ondertiteling en dat heeft me echt ontzettend geholpen om op vroege leeftijd Engels te leren spreken. Tegenwoordig zijn alle tekenfilms in het Nederlands ingesproken.

Geen idee of dat alleen mijn eigen perceptie is of dat het ook daadwerkelijk zo is, maar mijn neefje (die nu 12 is) spreekt nog niet zo goed Engels en heeft toch een VWO advies gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door jmxd op 18-01-2017 23:00 ]

LOL kwam dit net tegen en het is toch echt wel een beetje waar.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1Tu2f3WQAEMuBs.jpg:large

ik zelf walg al van het idee dat ik de komende 2 jaar in 50% van de matches begin met ''I'm in charge know''

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Idd 75 percent van alle decks zit Patches in. Hij verdient echt wel een nerf.
Tomski1986 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:34:
Er moet iets gedaan worden dat is zeker maar Kazakus en Drakonid Operative zijn eigenlijk ook te sterk maar goed die krijgen de volgende uitbreiding echt een klap en dat geld eigenlijk niet voor de Pirate package

• jmxd
  • Niet online
Tomski1986 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:34:
:') sigh

• Tomski1986
Dus jij vindt het leuk dat Patches in zowat elk top tier deck zit en zo de hele meta richting aggro stuurt?

• jmxd
  • Niet online
Tomski1986 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:27:
[...]

Dus jij vindt het leuk dat Patches in zowat elk top tier deck zit en zo de hele meta richting aggro stuurt?
Mwoah, niet perse, maar Patches is niet zo zeer het probleem eigenlijk. Dus dat is al de eerste fout in jouw post. De tweede is dat jij constant posts maakt om te zeuren over "aggro dit, aggro dat", altijd negatief.

Stop gewoon met spelen man, je hebt er overduidelijk geen plezier in. Wat de meta ook is.

Blizzard is heel goed in mensen het gevoel geven dat ze "iets missen" als ze stoppen met spelen of een pauze nemen, maar dat is niet zo. Stop gewoon :)

• Xanthian
Gisteren een golden Hobart Grapplehammer gekregen. Ik had hem al dus ik hem gedisenchant.

Weet alleen nog niet wat ik met de dust wil gaan doen.
Legendaries die ik nog moet hebben zijn:

Chillmaw
Ragnaros Lightlord
Deathwing, Dragonlord
Shaku, the collector
Al'Akir Windlord

Ik speel geen één deck die legendaries echt goed gebruikt.
Dus de keuze is lastig.

Uiteraard kan ik ook gaan sparen voor de nieuwe expansion.
[...]

De meta was ook al vomitstone voordat Patches erbij kwam. Patches maakt het alleen net wat erger. In grote lijnen maakt iedere nieuwe set de game ongeveer 10-20% sneller/meer smorc.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:02
Wow die nieuwe Trinity series is echt cool.
Lekker vlot, shaman EN warrior worden gebanned, en een leuke/lastige 'spot the lethal' vraag tussen de matches.
Daarnaast hoor je de teams met elkaar praten waardoor je inzicht krijgt in de gedachtegang van de top spelers.

Gisteren een paar epic matches (zal niks spoilen)

Aanrader!

• Xanthian
SeamusXanthus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:07:
Lekker vlot, shaman EN warrior worden gebanned, en een leuke/lastige 'spot the lethal' vraag tussen de matches.
Daarnaast hoor je de teams met elkaar praten waardoor je inzicht krijgt in de gedachtegang van de top spelers.

Aanrader!
Ik zat er eerst met een half oog naar Savj te kijken en die ging over naar Trinity. Toen Trinity met een half oog gekeken maar naar de eerste match had het meteen mijn volle aandacht. Was inderdaad erg vermakelijk.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
louzy82 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:16:
F2P met een beperkte hoeveelheid gold

Bij het uitbrengen van MsoG heb ik zo'n 15 pakjes gekocht + 6 met de quests + stuk of 10 via arena

Van de week eindelijk mijn eerste MsoG legendary!

Sergeant Sally...... |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Na de anticlimax van vorige week, heb ik ondertussen weer zo'n 10 pakjes geopend (9 stuks mean streets, 1 classic van de tavern brawl)
En tot mijn grote verbazing had ik nu alweer een legendary te pakken!!!

Lorewalker cho |:( :F

Wel weer genoeg dust daarmee om een legendary naar keuze te craften, dat dan weer wel ;)

Ik vind het alleen zo moeilijk om te kiezen welke legendary te craften omdat ik niet specifiek een bepaald deck speel op het moment.
- edwin van cleef als ik meer rogue ga spelen
- kazakus als ik de reno kant op wil gaan
- bloodmage thalnos, past in veel decks maar om een of andere reden heb ik er iets op tegen om deze te craften. Waarschijnlijk is dat omdat deze niet zo 'flashy' is als andere legendaries?

Ik mis emperor thaurissian die benodigd is in een aantal decks, maar die gaat binnenkort uit roulatie dus dat lijkt me niet de beste keuze.

van de legendaries die nog geregeld gespeeld worden heb ik Sylvanas en Ragnaros al
(Antonidas ook maar die wordt niet zo veel gespeeld)

[ Voor 40% gewijzigd door louzy82 op 19-01-2017 09:33 ]

Louzy#2475

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

[...]

Het boeit mij niet maar dat gezeur van jou komt me wel de neus uit om eerlijk te zijn. Het is nu wel duidelijk dat je jezelf eraan stoort.

@louzy82, Thalnos is een goede allround kaart die in veel decks bruikbaar is, inclusief rogue dus dan zou ik die al boven van cleef zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Xenomorphh op 19-01-2017 09:33 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Xenomorphh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Het boeit mij niet maar dat gezeur van jou komt me wel de neus uit om eerlijk te zijn. Het is nu wel duidelijk dat je jezelf eraan stoort.

@louzy82, Thalnos is een goede allround kaart die in veel decks bruikbaar is, inclusief rogue dus dan zou ik die al boven van cleef zetten.
Probeer hem te negeren ipv erop te reageren. Dit topic is voor mindere zaken een tijd lang geblokkeerd geweest.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Iedere meta datzelfde gezeur:
- Iedereen speelt face hunter. Hearthstone is kut!
- Iedereen speelt aggro shaman. Hearhtstone is kut!
- Iedereen speelt Patches. Hearthstone is kut!

Dat is nu al drie jaar aan de gang. Worden jullie dat zelf niet moe? Ik allessinds wel. En waarom speel je de game als je het zo kut vindt?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• louzy82
  • Laatst online: 13:47
Thanks, volgens mij is thalnos een veilige keuze

maar....

hij voelt zo underwhelming aan. Maar goed dat is meer een gevoel omdat zijn abilities niet zo 'groots' zijn als andere legendaries

Misschien gewoon maar eens proberen.

Louzy#2475

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:36
DarthDavy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:35:
Iedere meta datzelfde gezeur:
- Iedereen speelt face hunter. Hearthstone is kut!
- Iedereen speelt aggro shaman. Hearhtstone is kut!
- Iedereen speelt Patches. Hearthstone is kut!

Dat is nu al drie jaar aan de gang. Worden jullie dat zelf niet moe? Ik allessinds wel. En waarom speel je de game als je het zo kut vindt?
zo waar ik vermaak me al ruim een half jaar met CW heerlijk gewoon conceden als je patches ziet :+

even zonder dollen CW is echt leuk om te spelen en soms red je het ook nog zelfs tegen patches

dirty rat is ook vaak MVP tegen reno wie heeft die kaart ooit verzonnen zo goed past ie in mn CW. Wel pas spelen als je met het minion af kan rekenen, anders is die RAG echt niet leuk op T2 (dan nog krijg je hem een beurt om je oren lol

• DarthDavy
SeamusXanthus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:07:

Aanrader!
De match ervoor tussen G2 en Alliance hadden beide teams shaman en rogue gebanned. En wat was het resultaat?

[ Voor 4% gewijzigd door DarthDavy op 19-01-2017 09:41 ]

• Xanthian
Zo, de Brawl heb ik alweer gehad. Ik speel Astral Druid met:

Innervate
Raven Idol
Deathwing
Reno Jackson
Sylvanas
Soggoth
N'zoth
Astral Communion
Kel'thuzad
Deathlord

Dit deck is gewoon broken.
Boardclear met Deathwing, Heal met Reno. Unkillable taunt met Soggot + Kel'thuzad
Na 5 wins was ik er wel weer klaar mee. Ik kwam overigens alleen maar Druid, Mages en Rogues tegen.

• Piet_Piraat7
Blaffer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:16:
Weten jullie misschien welke Hero en welk soort deck het simpelst speelt?
PEGI rating voor een pirate deck is denk ik 24 maanden :')

Sorry, ik ben salty over dat deck

Kan je zoontje niet zelf wat aanprutsen in de single player adventures? Ik denk dat je zo best snel Engels leert en door te doen ook snel leert wat de kaarten precies doen. Kinderen krijgen een taal vaak echt snel onder de knie.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:54:
Kan je zoontje niet zelf wat aanprutsen in de single player adventures? Ik denk dat je zo best snel Engels leert en door te doen ook snel leert wat de kaarten precies doen. Kinderen krijgen een taal vaak echt snel onder de knie.
Dit inderdaad. Als de motivatie er maar is, gaat het echt hard. Mijn vent zat op een gegeven moment met de Bobo-app Engels te oefenen...had hij zelf ontdekt en hij vond het erg interessant omdat ze een nieuw kindje in de klas hadden die alleen Engels sprak. Hij was toen bijna 5...je onderschat ze zo makkelijk op die leeftijd. Als de motivatie er is, leren ze het zichzelf wel aan.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tomski1986
Xenomorphh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:31:
[...]

<knip>
Discussies gaan nooit goed als het woord 'fanboy' er aan te pas komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Grotman op 19-01-2017 12:01 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Als we gewoon zowel kritiek en lof voor het spel allebei leren accepteren, en ook accepteren dat allebei bestaan, gaat dit topic een stuk gezelliger

Ik vind het een geinige game als je een zeer casual versie zoekt van TCG's. Ik haal er nog wel lol uit, en probeer steeds rank 18-20 te halen voor de cardback, daaronder boeit het me precies 0. Dus ik heb ook genoeg ruimte om met fundecks te winnen.

Echter, als ik echt een TCG wil spelen, ja dan valt Hearthstone al snel af en dan kom ik uit bij:

Netrunner (helaas stervende dankzij FFG :-( )
Game of Thrones second edition (Niet heel goed, maar best vermakelijk)
Magic the gathering (te veel kaarten).

Enige probleem wat je zowel bij HS ziet als bovenstaande, is het Meta concept. Op hogere niveaus zijn alle decks grotendeels hetzelfde, want dat is bewezen dat het werkt. Dus waarom er van afwijken?
Zelf vind ik dat wel jammer, de tijden dat je in Hearthstone, MTG of Netrunner nog fundecks zag die opeens totaal onverwacht best ver in tournaments kwamen zijn er niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 19-01-2017 12:15 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Swagger
louzy82 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:25:
- bloodmage thalnos, past in veel decks maar om een of andere reden heb ik er iets op tegen om deze te craften. Waarschijnlijk is dat omdat deze niet zo 'flashy' is als andere legendaries?
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad toen ik Bloodmage Thalnos kon craften maar het was de dust meer dan waard. Overigens heeft Kazakus (in mindere mate) hetzelfde probleem als Emperor Thaurissan aangezien Reno Jackson ook uit roulatie gaat. Edwin VanCleef is een leuke kaart als je veel Rogue speelt en misschien wel de sterkste win condition in een Miracle Rogue. Bloodmage Thalnos past echter in veel meer decks en heeft erg veel impact. Het voelt alleen niet hetzelfde als het spelen van een goede legendary, net zoals Patches in deze expansion.
corset schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:04:
Enige probleem wat je zowel bij HS ziet als bovenstaande, is het Meta concept. Op hogere niveaus zijn alle decks grotendeels hetzelfde, want dat is bewezen dat het werkt. Dus waarom er van afwijken?
Zelf vind ik dat wel jammer, de tijden dat je in Hearthstone, MTG of Netrunner nog fundecks zag die opeens totaal onverwacht best ver in tournaments kwamen zijn er niet meer.
Ik vind HS om die reden ook geen interessante game om competitief te spelen.

Als collectible cardgame vind ik het spel echter wel goed geslaagd. Door het crafting systeem heb je nooit het probleem dat je 1000+ pakjes kan kopen zonder ooit "die ene kaart" te krijgen. En aangezien er geen trading in de game zit, heb je ook niet het probleem dat bepaalde kaarten niet te betalen zijn. Kazakus is niet 100 euro waard, terwijl The Boogeymonster maar 10 cent waard is. Ze zijn allebei gewoon 1600 dust.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
corset schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:04:
Als we gewoon zowel kritiek en lof voor het spel allebei leren accepteren, en ook accepteren dat allebei bestaan, gaat dit topic een stuk gezelliger

Ik vind het een geinige game als je een zeer casual versie zoekt van TCG's. Ik haal er nog wel lol uit, en probeer steeds rank 18-20 te halen voor de cardback, daaronder boeit het me precies 0. Dus ik heb ook genoeg ruimte om met fundecks te winnen.

Echter, als ik echt een TCG wil spelen, ja dan valt Hearthstone al snel af en dan kom ik uit bij:

Netrunner (helaas stervende dankzij FFG :-( )
Game of Thrones second edition (Niet heel goed, maar best vermakelijk)
Magic the gathering (te veel kaarten).

Goede post!

Ik hou van het concept van TCG's. En Hearthstone is gewoon aangeslagen bij mij. De kleine humor, de onverwachte effecten soms. De Warcraft link.. de briljant in elkaar gezette UI (geen enkele digitale cardgame die ik heb gezien komt er bij in de buurt)

En ik speel gewoon tussendoor in de trein, wel met decks uit de meta (en soms iets bijzonder mafs) omdat ik het toch wel leuk vind om gewoon zo ver mogelijk te komen op de ladder. Maar altijd met een bepaald doel voor ogen. Zoals op dit moment alle classes naar level 60 brengen voor alle golden basic cards. Dus speel ik nu Renolock omdat Warlock de laatste class is die ik moet.

Magic the Gathering speel ik echt alleen nog maar limited. Drafts en sealed. Prereleases en release drafts. En daarbuiten gewoon Commander / EDH met vrienden. Lekker maffe highlander decks spelen met epic plays (en dat bevalt me ook wel aan Renolock eigenlijk, geen pot is hetzelfde omdat de volgorde van je deck zo ontzettend veel uitmaakt hierin)

Ik vermaak me in ieder geval nog steeds met Hearthstone

• Lapras
  • Laatst online: 15:08

Lapras

Ice beam

Ja, en het is prima om soms even een break te nemen. Ben een paar dagen terug van vakantie waar ik het niet kon spelen en heb het nog niet aangeraakt. Komt vanzelf wel weer.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Hoe zorg ik ervoor dat ik op mijn telefoon dezelfde kaarten heb als in Windows? Het lijkt nu niet te synchen. Iemand tips?

Ben net begonnen met dit spel.

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Zelfde regio?

• TheProf82
Sorry, dat is nu opgelost ja. Wel irritant dat ik zovaak mensen tegenkom met epic/legendary kaarten, ik heb er geen een (al best lang priest gespeeld). Ik wist niet dat het zo pay to win was! BIjvoorbeeld een warrior die consequent 4 armor krijgt met zijn powerup. Ik als beginnend paladin zonder enige unlocks maak daartegen zo weinig kans...

[ Voor 28% gewijzigd door TheProf82 op 19-01-2017 16:09 ]

louzy82 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:35:
Thanks, volgens mij is thalnos een veilige keuze

maar....

hij voelt zo underwhelming aan. Maar goed dat is meer een gevoel omdat zijn abilities niet zo 'groots' zijn als andere legendaries

Misschien gewoon maar eens proberen.
Een voordeel is dat je Thalnos kan spelen bij de andere late game legendary's moet je hopen dat je niet op t6 al verloren hebt :+
DarthDavy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:38:
[...]

De match ervoor tussen G2 en Alliance hadden beide teams shaman en rogue gebanned. En wat was het resultaat?

Het is natuurlijk allemaal leuk en wel maar nu de toernooien met een ban werken is het wel vervelend omdat
je in ranked geen classes kan bannen en sommige decks dabn ineens een stuk zwakker zijn.

In een wereld zonder Sap en Hex zijn Tirion, Sylvanas en Highmane natuurlijk een stuk beter en dat is ook de reden dat bepaalde classes in een toernooi natuurlijk veel beter zijn.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Ik hoop dat Reno Jackson straks een promotion krijgt naar de classic set... Die kaart maakt imho zoveel leuke decks viable dat ik het wel jammer zou vinden als ie straks zou verdwijnen...

Weet iemand of er ooit op zoiets is gehint, dat een promotion naar de classic set zou kunnen?

• Lapras

Lapras

Ice beam

The_Big_Easy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:17:
Ik hoop dat Reno Jackson straks een promotion krijgt naar de classic set... Die kaart maakt imho zoveel leuke decks viable dat ik het wel jammer zou vinden als ie straks zou verdwijnen...

Weet iemand of er ooit op zoiets is gehint, dat een promotion naar de classic set zou kunnen?
Volgens mij is al bevestigd dat dit niet gaat gebeuren. Ik weet niet precies wat ik daarvan vind.

• BobbyDgtl
Lapras schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Volgens mij is al bevestigd dat dit niet gaat gebeuren. Ik weet niet precies wat ik daarvan vind.
Zou heel jammer zijn, Reno zorgt toch nog voor wat diversiteit, en zijn decks zijn de leukste om te spelen...

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
The_Big_Easy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:17:
Brode heeft in de recente Q&A aangegeven dat ze dat niet gaan doen. Case closed.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Swagger
Ik vraag me wel af waar ze mee gaan komen om de huidige "Reno" decks viable te houden. Anders was de vorige expansion een expansion van niks voor de Kabal classes. Veel reden om een deck te spelen zonder duplicates zal er niet zijn dan.

• DarthDavy
Reno komt niet naar classic maar er zullen wel nieuwe reno-like kaarten komen die het archetype viable zullen houden

DarthDavy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:53:
Reno komt niet naar classic maar er zullen wel nieuwe reno-like kaarten komen die het archetype viable zullen houden
Ik meen gelezen te hebben dat ze dat niet gaan doen en het zelfde geld voor Dragons want ook daar van is aangeven dat Drakonid OP de laatste kans is voor Dragon Priest om te los te gaan.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
haha zo net zelf een rogue brawl deck gebouwd omdat ik een rogue quest had. Bord stallen totdat je Blade kan spelen en dan CT :D Card draw geeft je een 1-mana discover card en dat is super voor Auctioneer.

8-1 ermee, alleen de eerste game verloren omdat ik in de eerste 5 turns geen Sap trok....

- Prep
- Sap
- Brann
- Deciple of CT
- Auctioneer
- Vanish
- Blade of CT
- CT
- Cutpurse
- Shadowcaster
(- Van cleef)
(- Thistle Tea)

[ Voor 4% gewijzigd door Mofkees op 19-01-2017 20:40 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Nou de nieuwe Data Reaper is ook uit en zoals verwacht staan de 3 Pirate abusers met stip boven aan en zie je nog maar een handje vol andere decks ...oh en van R5 tot Legend is 30% Shaman.

http://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-34/

En je ziet hier gewoon dat de meta zich steeds meer richting nog maar een paar decks gaat en waar vorige week nog gesproken werd van de ''big five'' zijn het nu nog maar 4 :+
Gelukkig hebben we allemaal nog fun met onze nieuwe decks zoals Renolock, Anifin Paladin en Dragon Priest :D of speelden we die vorige jaar ook rond deze zelfde tijd ook toen Entomb, Bran, Anifin en Reno uit kwamen.

Als je er goed over nadenkt had LOE misschien wel de grootste invloed op de meta van alle uitbreiding en Adventures en ook nog eens zeer gebalanceerd en super leuk het enige wat jammer was is dat Combo Druid en Secret Paladin een ding waren al kwam je toen wel vaker tot turn 10.

[ Voor 34% gewijzigd door beuker19 op 19-01-2017 22:55 ]

• Swagger
Ik heb vandaag 2 nieuwe quests gekregen in plaats van 1, hebben anderen dit ook of mag ik gewoon van geluk spreken?

• PCBaas
  • Laatst online: 01:22
Het is net na middernacht, dus als je "gisteren" niet had ingelogd kreeg je er "vandaag" 2. ;)

5700X | RX 6600

• Swagger
Ik heb er wel degelijk 2 bij gekregen, hoe dat precies gebeurd is weet ik niet.

• jmxd
  • Niet online
Ik had al 2 quests ;(

• Piet_Piraat7
TheProf82 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:07:
Sorry, dat is nu opgelost ja. Wel irritant dat ik zovaak mensen tegenkom met epic/legendary kaarten, ik heb er geen een (al best lang priest gespeeld). Ik wist niet dat het zo pay to win was! BIjvoorbeeld een warrior die consequent 4 armor krijgt met zijn powerup. Ik als beginnend paladin zonder enige unlocks maak daartegen zo weinig kans...
Ik ben het met je eens :) speel zelf sinds de beta en heb de meeste kaarten wel. Als ik dan een matchup krijg tegen iemand die duidelijk net pas begint voel ik me gewoon lullig (soms zelfs concede op het laatst zodat hij toch nog wint, voor de moeite). Met je basic kaartensetje haal je bijzonder weinig uit tegen een goed deck. Gelukkig hebben ze de quests nu wel aangepast om gold te krijgen en hoef je lang niet altijd meer te winnen om een quest te halen, maar bijv 30 class cards spelen of 10 divine shield minions. Maar ik geef je gelijk, het is niet leuk als beginnend speler!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Ik krijg van de week weer alleen maar 40g-quest trouwens. Net als vlak na de update Karazhan. Meer mensen last van? Zelfde bug als toen of heb ik nu gewoon pech?

Battletag: Iigy#2192

mosselmossel schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:39:
Ik krijg van de week weer alleen maar 40g-quest trouwens. Net als vlak na de update Karazhan. Meer mensen last van? Zelfde bug als toen of heb ik nu gewoon pech?
Ik kreeg vandaag de 50g win 3 met Paladin quest, dus ik heb die bug in ieder geval niet ervaren.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Gewoon pech lijkt me. Ik heb gewoon een Rogue / Warrior dominance quest. En die voeren we uit in Tavern brawl! Want hij is grappig.

Mijn rogue deck;
Backstab
Preparation
Small-time buccaneer (want gewoon een bizar goede 1 drop)
Bloodmage Thalnos
Jade shuriken
Jade swarmer
Beneath the grounds (want het verkloot een hele hoop in deze brawl, in ieder geval ieder Reno effect)
Unearthed raptor
Aya Blackpaw
Reno Jackson

Kortom.. golems golems golems met een lekkere curve, en tech tegen iedere andere Reno ;p

• TheProf82
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:17:
[...]

Ik ben het met je eens :) speel zelf sinds de beta en heb de meeste kaarten wel. Als ik dan een matchup krijg tegen iemand die duidelijk net pas begint voel ik me gewoon lullig (soms zelfs concede op het laatst zodat hij toch nog wint, voor de moeite). Met je basic kaartensetje haal je bijzonder weinig uit tegen een goed deck. Gelukkig hebben ze de quests nu wel aangepast om gold te krijgen en hoef je lang niet altijd meer te winnen om een quest te halen, maar bijv 30 class cards spelen of 10 divine shield minions. Maar ik geef je gelijk, het is niet leuk als beginnend speler!
Inderdaad. Gisteren zeker 50℅ van de games tegen mensen met legendary kaarten. Ik heb niet eens een epic. Heb me nog niet verdiept in craften. Moet ik dat doen?

• Piet_Piraat7
TheProf82 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:22:
[...]
Inderdaad. Gisteren zeker 50℅ van de games tegen mensen met legendary kaarten. Ik heb niet eens een epic. Heb me nog niet verdiept in craften. Moet ik dat doen?
Zou je nu eerst focussen op je quests doen en kaartenpakjes te openen. Bijna elke kaart die je daar uit haalt zul je nog niet hebben en is in zekere zin een waardevolle toevoeging op je collectie.
Ideale brawl voor quests dit...ik had play 30 en play 50 Druid cards. Alleen de play 30 Deathrattle matcht niet lekker met Druid, maar goed, da's met 1 extra game wel opgelost. Dit soort brawls zouden vaker voorbij moeten komen =)

<GOT> Zarhrezz#2885

• Xanthian
Gisteren een beetje lopen rommelen met Rogue in Wild.
Ik had een deck gemaakt met Tea Cup (Draw a card, make two copies of it), Reno en héél, véél deathrattles.

Echt goed was het niet, maar 3x Reno tegen een hunter was dan wel weer leuk.

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-01 09:52
[...]

Laat je ook niet ontmoedigen door het gebrek aan legendary's en epics. Een aantal commons en rares zitten op vergelijkbare powerlevels, hier kun je voor de lagere ranks prima decks mee bouwen.

Craften zou ik me wel eigen maken, maar is niet bijzonder complex. Het komt er op neer dat je kaarten weg kan doen voor een currency genaamd dust, hiermee kun je kaarten kopen (craften).

Zoals eerder gezegd, begin met focussen op het vrijspelen van de kaarten door je heroes te levelen, dit kan ook tegen de AI.

• BobbyDgtl
En op hearthpwn kan je wel deftig speelbare basic decks vinden. Voor velen van die decks moet je natuurlijk wel alle kaarten vrijspelen zoals hierboven gezegd!

• Lapras

Lapras

Ice beam

En daarnaast: het blijft een kaartspel waarbij je sommige kaarten nu eenmaal zal moeten hebben. Ik heb ook een jaar gespeeld voordat ik enigszins fatsoenlijke decks kon bouwen. Het sparen van dust en openen van packs vond ik juist een van de leukste dingen. Nu ik 80% van de decks wel kan bouwen vind ik het spel eigenlijk minder leuk geworden.
Lapras schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:28:
En daarnaast: het blijft een kaartspel waarbij je sommige kaarten nu eenmaal zal moeten hebben. Ik heb ook een jaar gespeeld voordat ik enigszins fatsoenlijke decks kon bouwen. Het sparen van dust en openen van packs vond ik juist een van de leukste dingen. Nu ik 80% van de decks wel kan bouwen vind ik het spel eigenlijk minder leuk geworden.
Ik vind het vooral jammer dat 99,9% van de combo decks gewoon niet viable zijn omdat HS praktisch geen card management heeft. Het enige wat je kan doet met combo decks om een combo te verzekeren is maar gewoon je hele deck oppakken, zoals bv met Gadgetzan Auctioneer.

• Piet_Piraat7
Vraag me soms af hoe het kan dat ik arena speel en tegen iemand kom die een ontzettend goed draken deck neerlegt. Hoeveel geluk moet je wel niet hebben om te gokken op veel dragons in je kaart keuze

Edit: nu weer tegen iemand met 2x flamestrike en 2x firelands portal. Dit is gewoon niet meer leuk

[ Voor 20% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-01-2017 14:56 ]

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:44:
Vraag me soms af hoe het kan dat ik arena speel en tegen iemand kom die een ontzettend goed draken deck neerlegt. Hoeveel geluk moet je wel niet hebben om te gokken op veel dragons in je kaart keuze

Edit: nu weer tegen iemand met 2x flamestrike en 2x firelands portal. Dit is gewoon niet meer leuk
Dat komt omdat sommige arena streamers het slechte voorbeeld geven en sub par drafts quitten ;w en opnieuw draften tot ze een OP draft hebben

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• Swagger
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:44:

Het is een kwestie van geluk en de "verkeerde" keuzes maken. Vaak zal een individuele draak minder sterk zijn dan een andere kaart die je kan kiezen, je moet dan in het begin er al voor kiezen om voor Draken te gaan.

In arena krijg je toch redelijk vaak Flamestrike en Firelands Portal als je Mage speelt dus dat is minder een kwestie van geluk. Ik vind dat minder erg dan een tegenstander die 100% verloren heeft en op eens Deathwing tevoorschijn haalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Swagger op 20-01-2017 15:16 ]

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

1lau schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Dat komt omdat sommige arena streamers het slechte voorbeeld geven en sub par drafts quitten ;w en opnieuw draften tot ze een OP draft hebben
Verlies je dan je arena ticket kost niet?

Battle.net: NagaByrd#2844

• Piet_Piraat7
Swagger schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:15:
[...]
In arena krijg je toch redelijk vaak Flamestrike en Firelands Portal als je Mage speelt dus dat is minder een kwestie van geluk.
Vind dat erg oneerlijk tov andere classes. Removal in arena is belangrijk en mages hebben hierin een enorm voordeel

• DarthDavy
1lau schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Dit is zelfs een strategie die sommige streamers aanprijzen: waarom tijd verliezen aan een arena waarvan het deck maar 3 tot 5 wins potentieel heeft. Retire het deck en draft opnieuw.

Ja, je verliest je 150 gold investering, maar voor die streamers boeit dat niet.

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

DarthDavy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Dit is zelfs een strategie die sommige streamers aanprijzen: waarom tijd verliezen aan een arena waarvan het deck maar 3 tot 5 wins potentieel heeft. Retire het deck en draft opnieuw.

Ja, je verliest je 150 gold investering, maar voor die streamers boeit dat niet.
Dit kan zelfs door Blizzard gepushed zijn, want (twitch) volgers die te lui zijn om gold te farmen
gooien er dan veel Dollars of andere currency in als een pogchamp voor een perfecte draft

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
TheProf82 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:07:
Dat pay-to-win gehalte gaat op termijn nog behoorlijk meevallen. Er zijn zat decks die met weinig dure kaarten tot de top behoren. Neem bijvoorbeeld dit Pirate Warrior deck, het op één na hoogste deck archetype op de tierlist van TempoStorm; daarin zitten 3 legendaries (waarvan eentje uit de Adventures1), 2 epics, 9 rares, 8 commons en 8 basics. Dit komt neer op 5220 dust en 2100 gold (of alleen 6820 dust) om het hele deck compleet te krijgen. Als je er echt puur en alleen op uit bent om zo snel mogelijk een top tier deck te krijgen en daarom alles wat er niet in thuishoort disenchant, dan heb je dat best snel bij elkaar als het je een beetje lukt om je quests bij te houden en het wekelijkse pakje in de Tavern Brawl te halen. Je hebt ook de mogelijkheid om een budget-versie te spelen als deze, voor maar 1400 dust, daar kun je je in het begin ook prima mee redden.

1 Adventures bestaan uit een aantal zogeheten Wings, met elk een aantal uitdagingen tegen de AI. Met elke wing unlock je een aantal specifieke kaarten, waaronder altijd een legendary. Een wing kost 700 gold of €5,99 per stuk, waarbij je bvb wings 1 en 2 moet hebben voordat je 3 kunt kopen. Je kunt ook in één klap de hele adventure voor geld kopen, met wat korting. Gemiddeld gezien haal je ongeveer 1 legendary per 20 packs, dus 2000 gold voor een willekeurige legendary uit die set tegenover 700 voor een specifieke uit de adventure (met vaak nog een extra legendary als je de hele adventure hebt uitgespeeld).

Ook is het lang niet altijd zo dat duurdere kaarten beter zijn. Er worden hier onderling af en toe toernooitjes georganiseerd, waar we ook eentje bij hadden waarin elke speler een kaart mocht bannen. Power level zal weliswaar niet het enige criterium zijn geweest, maar toch zaten bij de 33 bans 'slechts' 10 legendaries en 5 epics, samen iets minder dan 50%. Wel hebben legendaries vaak by design indrukwekkende, impactvolle effecten; het heet niet voor niets 'legendary' :P .

Voor goede maar wel goedkopere decks ben je wel vaak aangewezen op de Aggro speelstijl (veel en vroeg aanvallen om je tegenstanders op de knieën te krijgen voordat ze al te veel terug kunnen doen). Wil je daarentegen liever de duurdere decks spelen, of elk nieuw deck dat je tegenkomt en interessant lijkt willen kunnen uitproberen, zul je toch echt flink wat langer moeten doorspelen, of in de buidel tasten.
[...]

Ik heb ooit al eens eerder wat over craften gepost, hierzo, en dat lijkt me nog steeds van toepassing. Kort gezegd, maak je er maar niet al te veel druk om totdat je goed weet wat je doet. Waar je tegenwoordig nog wel rekening mee moet houden, is het verschil tussen de Standard en Wild formats. In Standard speel je naast de Basic en Classic sets alleen met de recentere sets. Zodra de eerste set van 2017 uitkomt, verdwijnen Blackrock Mountain, The Grand Tournament en The League of Explorers naar Wild. Packs van TGT kun je dan helemaal niet meer kopen, en de twee adventures alleen nog als je minstens wing 1 ervan hebt. Ben je van plan Standard te gaan spelen, dan heeft het weinig zin om kaarten uit deze sets te craften, daar heb je maar een maandje of twee, drie plezier aan. Ook kunnen kaarten die nu heel sterk zijn en wel in Standard blijven, misschien na de rotation wel compleet uit de meta verdwijnen. Ga je voor Wild, dan kom je wel allemaal spelers tegen die kaarten hebben waar jij zelf moeilijk aan komt.

• Swagger
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Vind dat erg oneerlijk tov andere classes. Removal in arena is belangrijk en mages hebben hierin een enorm voordeel
Een kwestie van goede trades maken, en niet te veel in Flamestrike spelen door een paar minions achter de hand te houden. Als een Mage Flamestrike speelt met een leeg board kan je daarna weer opbouwen, want met 3 mana over krijgt hij board control niet. Maar als je een Mage board laat hebben en hij daarna Flamestrike speelt is het inderdaad vaak game over. Het klopt wel dat Mage de sterkste AoE heeft maar er zijn genoeg classes die dit ook kunnen.

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 11:55
Voor de 80g challenge!

[ Voor 27% gewijzigd door Royal-Roy op 20-01-2017 20:34 ]

• Tektoon
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:49:
[...]
De classes zijn niet gelijk, dat geldt ook voor de heropowers. Zo is het ook bedoeld.

Als we straks standard arena spelen zullen de Mages meer/consistenter flamestrikes spelen en, zoals een paar paginas terug ook al opgemerkt, gaat de skillcap daarmee omhoog. Dat zal lang niet voor iedereen hier betekenen dat zijn/haar winrate omhoog gaat maar je kunt dan tenminste wel wat beter leren hoe je moet spelen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• TheProf82
the Virtual schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:34:
[...]

Dat pay-to-win gehalte gaat op termijn nog behoorlijk meevallen. Er zijn zat decks die met weinig dure kaarten tot de top behoren. Neem bijvoorbeeld dit Pirate Warrior deck, het op één na hoogste deck archetype op de tierlist van TempoStorm; daarin zitten 3 legendaries (waarvan eentje uit de Adventures1), 2 epics, 9 rares, 8 commons en 8 basics. Dit komt neer op 5220 dust en 2100 gold (of alleen 6820 dust) om het hele deck compleet te krijgen. Als je er echt puur en alleen op uit bent om zo snel mogelijk een top tier deck te krijgen en daarom alles wat er niet in thuishoort disenchant, dan heb je dat best snel bij elkaar als het je een beetje lukt om je quests bij te houden en het wekelijkse pakje in de Tavern Brawl te halen. Je hebt ook de mogelijkheid om een budget-versie te spelen als deze, voor maar 1400 dust, daar kun je je in het begin ook prima mee redden.

1 Adventures bestaan uit een aantal zogeheten Wings, met elk een aantal uitdagingen tegen de AI. Met elke wing unlock je een aantal specifieke kaarten, waaronder altijd een legendary. Een wing kost 700 gold of €5,99 per stuk, waarbij je bvb wings 1 en 2 moet hebben voordat je 3 kunt kopen. Je kunt ook in één klap de hele adventure voor geld kopen, met wat korting. Gemiddeld gezien haal je ongeveer 1 legendary per 20 packs, dus 2000 gold voor een willekeurige legendary uit die set tegenover 700 voor een specifieke uit de adventure (met vaak nog een extra legendary als je de hele adventure hebt uitgespeeld).

Ook is het lang niet altijd zo dat duurdere kaarten beter zijn. Er worden hier onderling af en toe toernooitjes georganiseerd, waar we ook eentje bij hadden waarin elke speler een kaart mocht bannen. Power level zal weliswaar niet het enige criterium zijn geweest, maar toch zaten bij de 33 bans 'slechts' 10 legendaries en 5 epics, samen iets minder dan 50%. Wel hebben legendaries vaak by design indrukwekkende, impactvolle effecten; het heet niet voor niets 'legendary' :P .

Voor goede maar wel goedkopere decks ben je wel vaak aangewezen op de Aggro speelstijl (veel en vroeg aanvallen om je tegenstanders op de knieën te krijgen voordat ze al te veel terug kunnen doen). Wil je daarentegen liever de duurdere decks spelen, of elk nieuw deck dat je tegenkomt en interessant lijkt willen kunnen uitproberen, zul je toch echt flink wat langer moeten doorspelen, of in de buidel tasten.

[...]

Ik heb ooit al eens eerder wat over craften gepost, hierzo, en dat lijkt me nog steeds van toepassing. Kort gezegd, maak je er maar niet al te veel druk om totdat je goed weet wat je doet. Waar je tegenwoordig nog wel rekening mee moet houden, is het verschil tussen de Standard en Wild formats. In Standard speel je naast de Basic en Classic sets alleen met de recentere sets. Zodra de eerste set van 2017 uitkomt, verdwijnen Blackrock Mountain, The Grand Tournament en The League of Explorers naar Wild. Packs van TGT kun je dan helemaal niet meer kopen, en de twee adventures alleen nog als je minstens wing 1 ervan hebt. Ben je van plan Standard te gaan spelen, dan heeft het weinig zin om kaarten uit deze sets te craften, daar heb je maar een maandje of twee, drie plezier aan. Ook kunnen kaarten die nu heel sterk zijn en wel in Standard blijven, misschien na de rotation wel compleet uit de meta verdwijnen. Ga je voor Wild, dan kom je wel allemaal spelers tegen die kaarten hebben waar jij zelf moeilijk aan komt.
Dankjewel voor deze uitgebreide toelichting. Dat helpt. Raden jullie me trouwens aan om nu steeds mijn gold uit te geven aan packs (100g) of kan ik beter sparen voor bijvoorbeeld een adventure?

• Royy90
  • Laatst online: 09:55
TheProf82 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:16:
[...]

Dankjewel voor deze uitgebreide toelichting. Dat helpt. Raden jullie me trouwens aan om nu steeds mijn gold uit te geven aan packs (100g) of kan ik beter sparen voor bijvoorbeeld een adventure?
Ik raad je aan om voor 150gold steeds arena te gaan spelen. In het begin zal het misschien wat lastiger zijn maar wanneer je genoeg oefent haal je hier het meeste bang for buck uit. Bij 4 wins krijg je gegarandeerd minimaal 50 gold(dus geen verlies t.o.v. pack kopen) en vanaf 7 wins krijg je minimaal 150 gold terug.

Qua adventures,,, dit kan je altijd het beste kopen met real money. Daarnaast als je deze nog niet hebt zou ik zeker de startersbundel kopen.

Succes!

PSN Profile

• Tektoon
De enige reden om te zeggen dat je adventures beter met euro's kan kopen is omdat je dan net iets meer korting krijgt. Maar er gaat inmiddels genoeg gold om in de game om er geen geld aan uit te hoeven geven. Het een is helemaal niet beter dan het ander. Je kunt wel een voorkeur hebben.

Of arena, in de huidige staat, de beste 'bang for your buck' geeft valt zeer te betwijfelen. Niet alleen is arena veel minder starter-friendly dan in het begin; de ranked rewards maken dat je qua inkomsten lang niet altijd meer in de arena moet zijn. Als je veel speelt en 5/6 wins gemiddeld haalt, ja. Maar dan nog loont het in mijn ervaring (als gevorderde speler op een tweede/derde lege account) vaak meer om op te sparen/ranken.
TheProf82 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:16:
[...]
Voor het opwerken van een lege f2p account heb ik steeds gekozen om eerst alle adventures te unlocken (je kan van allen de eerste wing kopen zodat je ook na rotatie toegang houdt tot de rest van de adventure). Daarna questen en gold opsparen (+/- 21000 gold per jaar aan quests) waarmee je 2x 8000 voor een kaartexpansion hebt en 1x 3500 voor een adventure.
Het is wel nuttig om uit te kijken naar een goedkoop tier 1 deck (waar je eventueel een paar kaarten voor kan craften) om rank 15/10/5 mee te halen. De ranked rewards zijn een zeer belangrijke boost voor het aangroeien van je collectie.

• TheProf82
Tektoon schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:12:
De enige reden om te zeggen dat je adventures beter met euro's kan kopen is omdat je dan net iets meer korting krijgt. Maar er gaat inmiddels genoeg gold om in de game om er geen geld aan uit te hoeven geven. Het een is helemaal niet beter dan het ander. Je kunt wel een voorkeur hebben.

Of arena, in de huidige staat, de beste 'bang for your buck' geeft valt zeer te betwijfelen. Niet alleen is arena veel minder starter-friendly dan in het begin; de ranked rewards maken dat je qua inkomsten lang niet altijd meer in de arena moet zijn. Als je veel speelt en 5/6 wins gemiddeld haalt, ja. Maar dan nog loont het in mijn ervaring (als gevorderde speler op een tweede/derde lege account) vaak meer om op te sparen/ranken.

[...]

Voor het opwerken van een lege f2p account heb ik steeds gekozen om eerst alle adventures te unlocken (je kan van allen de eerste wing kopen zodat je ook na rotatie toegang houdt tot de rest van de adventure). Daarna questen en gold opsparen (+/- 21000 gold per jaar aan quests) waarmee je 2x 8000 voor een kaartexpansion hebt en 1x 3500 voor een adventure.
Het is wel nuttig om uit te kijken naar een goedkoop tier 1 deck (waar je eventueel een paar kaarten voor kan craften) om rank 15/10/5 mee te halen. De ranked rewards zijn een zeer belangrijke boost voor het aangroeien van je collectie.
Dus jij zegt dat ik geen 100g packs moet kopen voor maanden lang?
TheProf82 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Dus jij zegt dat ik geen 100g packs moet kopen voor maanden lang?
Ja dat zegt hij inderdaad.
Tektoon schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:12:

[...]

Hoezo gaat er genoeg gold in het spel om? Bedoel je dat er genoeg manieren zijn om gold te verdienen zodat je alles kan unlocken met gold? Dat is toch altijd al zo geweest?
Het voordeel van het kopen van adventures is, is dat je gelijk een stuk inloopt in het spel. Niet om extra korting te krijgen.
Als je nu een beginnende speler bent en leuk mee wil doen zonder 1,5 jaar je account op te bouwen is het verstandig om de adventures met euro's te kopen en je gold uit te geven aan Arena.
Door Arena leer je het spel kennen. Hoe het spel in elkaar zit, welke kaarten er zijn, welke combo's, welke mechanics, etc etc. Die ervaring kost je 50 gold meer met de kans om deze 50 gold ook terug te verdienen. Doe je het goed, krijg je meer gold of dust, doe je het slecht kost het je 50 gold extra tov het kopen van packs.

Wil je wel F2P zijn en je account op willen bouwen dan raad ik nog steeds Arena aan. Eigenlijk om dezelfde redenen. Het kost enorm veel tijd en het duurt enorm lang om een leuk account te krijgen. Laat staan om alle standard adventures te unlocken.

Mijn voorkeur gaat voor alle F2P players er naar uit om Arena te spelen. Je krijgt er enorm veel ervaring door en je mag met alle kaarten spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Astie op 21-01-2017 13:36 ]

• DarthDavy
Astie schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Mijn voorkeur gaat voor alle F2P players er naar uit om Arena te spelen. Je krijgt er enorm veel ervaring door en je mag met alle kaarten spelen.
Ik ga hier volledig mee akkoord. Vooral dat laatste - je mag met alle kaarten spelen - vind ik enorm belangrijk. Hearthstone is een game en speel je first en foremost om plezier te beleven. Als je aan een beginnende F2P speler zegt: je moet een anderhalf jaar lang dit en dit en dit en dit doen. Nee, je mag niet eens een pakje voor 100g kopen omdat je daar zin in hebt, maar je moet deze strikte regels volgen. Dat houdt niemand vol. Het zal inderdaad de manier zijn om op de meest efficiënte manier F2P je collectie op te bouwen en dan kan je na een anderhalf jaar "werk" meedoen met de Tier 1 decks. Da's imo de manier om het te doen als je een tweede of derde account F2P wil opbouwen. Dan heb je je main account voor de "fun" en de andere voor het "werk".

Beginnende spelers moeten gewoon fun beleven aan het spel en dan komt de rest wel. Wil je echt totaal F2P spelen, dan vind ik Arena gewoon het beste om je gold in te investeren.
Voordelen:
- Je mag met alle kaarten spelen
- Je bouwt je collectie uit
- Je leert het spel Hearthstone spelen en niet hoe je één bepaald deck op ladder speelt.
Nadelen:
- Skill level in Arena is enorm hoog: in het begin ga je verlies maken op je 150g
- Hoge learning curve. Het is aan te raden om wat beginner guides te lezen en wat video's te bekijken voor je eraan begint.

Wil je toch direct aan constructed/ranked/ladder beginnen dan raad ik aan om toch een monetaire investering in het spel te doen. Ik zou de huidige standard adventures met euros kopen: dat zijn gegarandeerde kaarten voor je collectie waar je mee aan de slag kan plus het maakt Hearhtstone uitgebreider en leuker om te spelen. Slim dusten/craften (daar zijn ook voldoende tutorials voor) om je decks competitief te houden.

En vooral doen waar je zin in hebt! Nee, het is niet slim om 100g aan een pakje kaarten uit te geven op lange termijn, maar als je zin hebt om en pakje kaarten te kopen: gewoon doen! 19 op 20 keer krijg je niets, maar dat éné pakje van die 20 bevat een random legendary... die je niet wou... of al hebt... :+ Maar soms, heel soms krijg je wat je wilt en dat maakt het leuk.

Disclaimer: één legendary op 20 pakjes is een gemiddelde. Je kan uiteraard om de 5 pakjes een legendary openen of er meer dan 20 openen en er geen krijgen.

• Royy90
DarthDavy schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Ik ga hier volledig mee akkoord. Vooral dat laatste - je mag met alle kaarten spelen - vind ik enorm belangrijk. Hearthstone is een game en speel je first en foremost om plezier te beleven. Als je aan een beginnende F2P speler zegt: je moet een anderhalf jaar lang dit en dit en dit en dit doen. Nee, je mag niet eens een pakje voor 100g kopen omdat je daar zin in hebt, maar je moet deze strikte regels volgen. Dat houdt niemand vol. Het zal inderdaad de manier zijn om op de meest efficiënte manier F2P je collectie op te bouwen en dan kan je na een anderhalf jaar "werk" meedoen met de Tier 1 decks. Da's imo de manier om het te doen als je een tweede of derde account F2P wil opbouwen. Dan heb je je main account voor de "fun" en de andere voor het "werk".

Beginnende spelers moeten gewoon fun beleven aan het spel en dan komt de rest wel. Wil je echt totaal F2P spelen, dan vind ik Arena gewoon het beste om je gold in te investeren.
Voordelen:
- Je mag met alle kaarten spelen
- Je bouwt je collectie uit
- Je leert het spel Hearthstone spelen en niet hoe je één bepaald deck op ladder speelt.
Nadelen:
- Skill level in Arena is enorm hoog: in het begin ga je verlies maken op je 150g
- Hoge learning curve. Het is aan te raden om wat beginner guides te lezen en wat video's te bekijken voor je eraan begint.

Wil je toch direct aan constructed/ranked/ladder beginnen dan raad ik aan om toch een monetaire investering in het spel te doen. Ik zou de huidige standard adventures met euros kopen: dat zijn gegarandeerde kaarten voor je collectie waar je mee aan de slag kan plus het maakt Hearhtstone uitgebreider en leuker om te spelen. Slim dusten/craften (daar zijn ook voldoende tutorials voor) om je decks competitief te houden.

En vooral doen waar je zin in hebt! Nee, het is niet slim om 100g aan een pakje kaarten uit te geven op lange termijn, maar als je zin hebt om en pakje kaarten te kopen: gewoon doen! 19 op 20 keer krijg je niets, maar dat éné pakje van die 20 bevat een random legendary... die je niet wou... of al hebt... :+ Maar soms, heel soms krijg je wat je wilt en dat maakt het leuk.

Disclaimer: één legendary op 20 pakjes is een gemiddelde. Je kan uiteraard om de 5 pakjes een legendary openen of er meer dan 20 openen en er geen krijgen.
Kleine aanvulling op je laatste zin. 1:20 is inderdaad het gemiddelde. 1:40 is gegarandeerd i.v.m. ingebouwde pity timer. Daarnaast volledig eens wat hierboven staat. Mocht je packs willen kopen ga dan wel in het begin vooral voor de Classic Packs aangezien deze kaarten in standard blijven.

PSN Profile

• Mofkees
Arena is inderdaad leuk omdat je met alle kaarten kunt spelen. Sommige kaarten krijg je als beginnende speler misschien JAREN later pas :)

Aan de andere kant is het wel zo dat je alleen MSG packs krijgt nu, terwijl als starter classic/adventure kaarten meer valaue geven.

Het is dus een moeilijke overweging :)

F2P wordt nu inderdaad al wat moeilijker want zelfs de gem. aggro decks kosten al snel tegen 6~10k dusts. 6k dusts zijn dus 60 packs. De tijd dat je met alleen white cards tot R10 (of R5...) kan klimmen is nu over...

Als men geld wil uitgeven, dan is adventure zowiezo de beste optie. Met puur F2P zou ik inderdaad vooral arena spelen met je verdiende gold. Dat maakt het spel voor jou ook wat leuker met meer variatie. Je leert bovendien veel sneller met arena te spelen.

• Swagger
Vandaag voor de 5de keer Tirion Fordring gekregen, in ieder geval dit maal een gouden maar iets anders was leuker geweest.
Pfff dit is echt weer typisch Hearthstone.

Een aggro Shaman die er niet aan te pas komt en dat de hele gaat ropen.
Dan speel je al met het sterkste deck en ook nog eens een golden hero dan ben je pas zielig.
Rope Shaman

[ Voor 22% gewijzigd door beuker19 op 22-01-2017 11:54 ]

Denken jullie trouwens dat de Pirate package nog een aanpassing krijgt of vinden jullie het eigenlijk helemaal geen probleem?

Ik vind dat Kazakus en Pirate's veel te dominant aanwezig en dat is imo. een gemiste kans.

[ Voor 198% gewijzigd door beuker19 op 22-01-2017 12:00 ]

• PCBaas
  • Laatst online: 01:22
Ze wisten heus wel dat Aggro en Reno decks heel goed werden door Buccaneer en Kazakus, en heel toevallig zijn dit ook counters van elkaar. Het is gewoon een design keuze geweest en ze hebben ook gewoon gezegd dat ze het voor deze paar maanden wel best vonden dat de meta zo gepolariseerd is.

Tussen de regels door houdt dit echter in dat ze wel degelijk Pirate Warrior gaan aanpakken, want deze verdwijnt niet de volgende rotatie terwijl dit bij Reno decks wel gebeurd (Aggro/Pirate Shaman krijgt ook een flinke tik). Dit kunnen ze doen door goede neutrale healing/taunts te printen of de kaarten die Pirate Warrior gebruiken specifiek aan te pakken. De beste manier vind ik om goede neutrale anti-aggro kaarten te printen zodat iedere class ertegen kan techen en je een roterende meta krijgt, maar Blizzard kennende gaan ze gewoon Pirate decks keihard aanpakken door Small-Time Buccaneer en/of Bloodsail Raider de grond in te nerfen.

spoiler:
natuurlijk is de meta een week of 1-2 daarna natuurlijk wel weer vast, maar dat zijn kleine details. :+

5700X | RX 6600

• Swagger
PCBaas schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:41:
Tussen de regels door houdt dit echter in dat ze wel degelijk Pirate Warrior gaan aanpakken, want deze verdwijnt niet de volgende rotatie terwijl dit bij Reno decks wel gebeurd (Aggro/Pirate Shaman krijgt ook een flinke tik). Dit kunnen ze doen door goede neutrale healing/taunts te printen of de kaarten die Pirate Warrior gebruiken specifiek aan te pakken. De beste manier vind ik om goede neutrale anti-aggro kaarten te printen zodat iedere class ertegen kan techen en je een roterende meta krijgt, maar Blizzard kennende gaan ze gewoon Pirate decks keihard aanpakken door Small-Time Buccaneer en/of Bloodsail Raider de grond in te nerfen.
Ik hoop zelf dat ze (non-Reno) Reno decks viable maken. Het haast wel want anders zou het betekenen dat de Kabal kaarten maar 3 maanden viable zijn, en met het verliezen van Blackrock Mountain, The Grand Tournament en One Night in Karazhan blijft er niks meer over.

Volgens mij heeft Ben Brode zelf een keer gezegd dat ze sterke neutrale healing cards meer willen printen (zoals Healbot) aangezien classes zoals Rogue en Warlock daar te veel profijt aan hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Swagger op 22-01-2017 13:40 ]

• Mofkees
heb altijd het idee dat aggro shamen vrij brainless is. Echter het spel van Chakki zonet in US vs. CN series was echt vet strategisch en super gepland. Kan nu nog geen replay vinden maar het zal later vast wel te zien zijn, tegen Lovelychou.

De serie finals zijn nu live op https://www.twitch.tv/firebat.

Wat betreft Pirates vs. Kazakus. Ik vind persoonlijk dat de pirate decks heel veel andere decks onmogelijk hebben gemaakt. Daarom moet er wat aan die kaarten veranderen. We zien al in verschillende series, als pirates geband worden, dat er heel veel meer variaties zijn. Pirates worden zoveel op ladder gespeeld en dat betekent dat je zonder T1 goed drops, gewoon Reno nodig hebt om te healen omdat je early game zoveel leven gaat inleveren.

Paladins/hunters zijn op deze manier totaal onspeelbaar.

• Swagger
Na al dat gepraat over het voordeel van Miracle Rogue tegen Jade Druid gebeurt dit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GkaTsTo.png

Zojuist zijn de prijzen van het toernooi uitgedeeld. An1ma en ik hebben een jaar lang een Tweakers Plus abonnement. Deze zijn beschikbaar gesteld door Tweakers.net.

Van het € 15 euro Battle.net tegoed heb ik 20 packs gekocht (+ wat gold aan uitgegeven). De uitkomst was
72 common
3 golden common
20 rare
1 golden rare
4 epics

Geen geweldige 20 packs maar ben weer een stap dichter bij een volledige collectie.

Na een jaar samen met Roy toernooien te hebben georganiseerd neemt hij afscheid. Dit was het moment voor mij eens na te denken wat ik wil met de toernooien. Ik heb besloten om het team uit te breiden en weer een leuke stap voorwaarts te zetten.

Het team is vanaf nu:
Organistatie: DarthDavy en Astie
Host-casters: DarthDavy en KoningTimmy
Co-casters: Separhim, TheVirtual en Astie

Er is altijd plek voor casters, zowel host als co. Mocht je interesse hebben ook eens een wedstrijd te casten dan horen DarthDavy en ik het graag.

Binnenkort zal de informatie over het volgende toernooi volgen.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Hmm, ben nu rank 8 ineens weer, met een Combo Dragon Priest. Op rank 8-15 67% winrate. Benieuwd of ik nog zin heb om naar rank 5 te komen. Of dat een te lange grind wordt of misschien toch vrij makkelijk gaat. Zou de tweede keer ooit worden dat ik dat haal.

Battletag: Iigy#2192

• Xanthian
Ik vraag me af of er nou meer mensen tevreden zijn met deze meta of dat er een meerderheid is die klaagt. Persoonlijk ben ik best wel tevreden met de verschillende decks die er zijn. Rogue, Shaman en Warrior spelen toch verschillend.

Shaman heeft veel spells en gebruikt ook wat Jade Golems
Warrior moet hebben van zijn wapens
Rogue is een combo/miracle deck met héél veel buffs

Dan heb je nog Reno Decks met Warlock en Mage.
Waarbij de Mage juist board control wil met spells
En Warlock juist grote minions wilt spelen

En dan heb je nog een aantal andere minder populaire/succesvolle decks zoals

Anything Paladin
Hand-buff Paladin
Jade Druid
C'thun\kun Druid
Menagerie Druid
Tempo Mage
Dragon Priest
Reno Priest
N'zoth/Jade/Control Shaman
Control Warrior.

En dan zal ik er nog wel een paar vergeten.
Hoewel in ranked niet alles viable is, is er genoeg te spelen. Zowel in Casual, Ranked als Wild.

• Royy90
Astie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:06:
[afbeelding]

Zojuist zijn de prijzen van het toernooi uitgedeeld. An1ma en ik hebben een jaar lang een Tweakers Plus abonnement. Deze zijn beschikbaar gesteld door Tweakers.net.

Van het € 15 euro Battle.net tegoed heb ik 20 packs gekocht (+ wat gold aan uitgegeven). De uitkomst was
72 common
3 golden common
20 rare
1 golden rare
4 epics

Geen geweldige 20 packs maar ben weer een stap dichter bij een volledige collectie.

Na een jaar samen met Roy toernooien te hebben georganiseerd neemt hij afscheid. Dit was het moment voor mij eens na te denken wat ik wil met de toernooien. Ik heb besloten om het team uit te breiden en weer een leuke stap voorwaarts te zetten.

Het team is vanaf nu:
Organistatie: DarthDavy en Astie
Host-casters: DarthDavy en KoningTimmy
Co-casters: Separhim, TheVirtual en Astie

Er is altijd plek voor casters, zowel host als co. Mocht je interesse hebben ook eens een wedstrijd te casten dan horen DarthDavy en ik het graag.

Binnenkort zal de informatie over het volgende toernooi volgen.
Winnaars gefeliciteerd en alle deelnemers weer heel erg bedankt!

Heb altijd met veel plezier de toernooien georganiseerd en heb altijd prima samenwerking gehad met Astie. Helaas door drukte en andere bijzaken even geen tijd om door te gaan met organiseren. Blijf natuurlijk wel Hearthstone spelen en wellicht af en toe eens een toernooitje hier onveilig maken })

Astie, DarthDavy, KoningTimmy, Separhim en TheVirtual heel veel succes met organisatie en casting van de toekomstige toernooien! En alle voorgaande deelnemers bedankt voor het (bijna) altijd leuke feedback _/-\o_

PSN Profile

Pagina: 1 ... 122 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.