Deze brawl is wel leuk, ben al onwijs vette comebacks tegen gekomen. Zo stond ik als Shaman/mage zwaar achter op Warrior/Rogue maar omdat ik Kazakus into Kazakus into Reno Jackson kon pakken stond de game weer helemaal mij kant op.
VS data reaper report #33
http://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-33/
This report shows most meta matchups to be of the 50/50 or 60/40 variety with only a handful outliers like Reno Mage vs Jade Druid.
This report shows most meta matchups to be of the 50/50 or 60/40 variety with only a handful outliers like Reno Mage vs Jade Druid.
Keep supporting the pyramid roach boy
And thanks to Jade, control doesn't work anymore unless you got Reno.Coltaine schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:45:
VS data reaper report #33
Ik ben compleet met Icemotion en Coltaine in deze. Sommige mensen hebben gewoon altijd te zeiken.
Want de stelling dat door Jade Druid Control niet meer werkt is volslagen bullshit natuurlijk. Want ja, tegen Jade Druid werkt het niet. Maar die kom je maar eens in de 8 keer tegen ofzo.
Want de stelling dat door Jade Druid Control niet meer werkt is volslagen bullshit natuurlijk. Want ja, tegen Jade Druid werkt het niet. Maar die kom je maar eens in de 8 keer tegen ofzo.
Battletag: Iigy#2192
Yup, omdat Aggro Jade gewoon afmaakt. Rock-paper-scissors. Belachelijk, maja. Gelukkig is Wild nog leuk.mosselmossel schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:23:
Ik ben compleet met Icemotion en Coltaine in deze. Sommige mensen hebben gewoon altijd te zeiken.
Uh....want Wild geen geen rock-paper-scissors?Tomski1986 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:51:
[...]
Yup, omdat Aggro Jade gewoon afmaakt. Rock-paper-scissors. Belachelijk, maja. Gelukkig is Wild nog leuk.
Face it mensen, het spel is niet ingewikkelder dan dat basisprincipe. Als je dat saai en niet gevarieerd genoeg vind, moet je gewoon stoppen met dit spel en iets anders gaan zoeken.
Het valt me op dat elke expansie en meta update dezelfde posts langskomen...hebben mensen die als template opgeslagen ofzo? Vorige meta was het wel terecht met maar 1 class tier 1, maar nu is er gewoon geen reden voor al dat geklaag. De meta is gevarieerder dan de afgelopen maanden. Zullen we nu even stoppen met klagen totdat de tier 1 lijst weer minder dan 3 decks bevat?
het duurt gewoon een paar maanden voordat de meta gebroken isZarhrezz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:23:
[...]
Uh....want Wild geen geen rock-paper-scissors?
Face it mensen, het spel is niet ingewikkelder dan dat basisprincipe. Als je dat saai en niet gevarieerd genoeg vind, moet je gewoon stoppen met dit spel en iets anders gaan zoeken.
Het valt me op dat elke expansie en meta update dezelfde posts langskomen...hebben mensen die als template opgeslagen ofzo? Vorige meta was het wel terecht met maar 1 class tier 1, maar nu is er gewoon geen reden voor al dat geklaag. De meta is gevarieerder dan de afgelopen maanden. Zullen we nu even stoppen met klagen totdat de tier 1 lijst weer minder dan 3 decks bevat?
de huntertaker meta was anders in een dag gebrokenWognummer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:26:
[...]
het duurt gewoon een paar maanden voordat de meta gebroken is![]()
verder eens dat het elke exp hetzelfde is maarja het blijft dan ook een beperkt kaartspelletje
Het is gevarieerder dan de afgelopen maar maar niet genoeg.Zarhrezz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:23:
[...]
Uh....want Wild geen geen rock-paper-scissors?
Ik denk gewoon dat de mensen flauw zijn van alleen maar tegen Shamans en Warrior te spelen al is hun aandeel kleiner het zijn wel bijna dezelfde decks als zeg maar een jaar geleden.
Verder is het gewoon jammer dat de meeste kaarten uit MSG onspeelbaar zijn of juist zo sterk zijn dat ze er persoonlijk voor hebben gezorgd dat (wel oude wijn in nieuwe zakken) dat sommige decks gewoon weg veel sterker zijn dat de decks die ze niet kunnen gebruiken (Hunter Paladin en Druid) en als je het mij vraagt is het in mijn ogen net iets te veel.
Ik zag gisteren nog een filmpje waarin op een duidelijke manier werd gezegd dat eigenlijk de hele classic set eens heel goed bekeken moet worden anders zal een class als Priest of Paladin zonder kaarten als Dr.6, Minbot of Drakonid OP altijd garbage blijven itt. classes als Shaman en Warrior.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Yay, geen Reno / Highlander decks meer in de toekomst. Mijn Kazakus is dus worthless binnen enkele maanden. Blizzard scam.
Ik begon de tegenstanders op standard eentonig te vinden en ben op Wild gestart met onderstaande Reno Priest.
Heb er nu 30 potjes mee gespeeld vanaf rang 20. Ben er 27-3 mee gegaan. Ongekende winrate. Sta er nu mee op rang 8. (stats = +1 win omdat ik die op tablet heb gespeeld)

Heb er nu 30 potjes mee gespeeld vanaf rang 20. Ben er 27-3 mee gegaan. Ongekende winrate. Sta er nu mee op rang 8. (stats = +1 win omdat ik die op tablet heb gespeeld)

Ik heb vorige maand een soortgelijke winstreak met secret paladin in wild gehad maar dat was meer omdat mensen opgaven zodra ik Dr6 speeldeAstie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:14:
Ik begon de tegenstanders op standard eentonig te vinden en ben op Wild gestart met onderstaande Reno Priest.
F2P met een beperkte hoeveelheid gold
Bij het uitbrengen van MsoG heb ik zo'n 15 pakjes gekocht + 6 met de quests + stuk of 10 via arena
Van de week eindelijk mijn eerste MsoG legendary!
Sergeant Sally......
Bij het uitbrengen van MsoG heb ik zo'n 15 pakjes gekocht + 6 met de quests + stuk of 10 via arena
Van de week eindelijk mijn eerste MsoG legendary!
Sergeant Sally......
[ Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 13-01-2017 13:16 ]
Louzy#2475
Sergeant Salty
Ik was aardig salty bij deze anticlimax inderdaad
Het is niet alsof ik stik van de legendaries dus een goede kon ik wel gebruiken.
De teleurstelling was bijna net zo groot als de keer dat ik 'Nat, the Darkfisher' uit een pakje trok
Het is niet alsof ik stik van de legendaries dus een goede kon ik wel gebruiken.
De teleurstelling was bijna net zo groot als de keer dat ik 'Nat, the Darkfisher' uit een pakje trok
Louzy#2475
Tha, meerendeel van de Legendaries is niet zo goed helaas.
Maar ik begrijp de teleurstelling....
Maar ik begrijp de teleurstelling....
Sergeant Salty + Power Overwhelming = OP
Heb wel genoeg dust om er een te craften, weet alleen nog niet wat.
Wil ook weer eens iets nieuws gaan spelen
ik speel nu vooral Secret hunter of Hybrid hunter met weleens een uitstapje naar Aggro jade shaman of pirate warrior (voor quick ranking)
Misschien moet ik me maar eens gaan verdiepen in Miracle Rogue of Reno mage
Dat lijken me wel leuke decks met veel verschillende opties en keuzes om te maken
(ik heb BrM niet dus dragon decks gaat hem niet worden)
Wil ook weer eens iets nieuws gaan spelen
ik speel nu vooral Secret hunter of Hybrid hunter met weleens een uitstapje naar Aggro jade shaman of pirate warrior (voor quick ranking)
Misschien moet ik me maar eens gaan verdiepen in Miracle Rogue of Reno mage
Dat lijken me wel leuke decks met veel verschillende opties en keuzes om te maken
(ik heb BrM niet dus dragon decks gaat hem niet worden)
Louzy#2475
Die combi leek me de enige interessante inderdaad.Tomski1986 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:53:
Sergeant Salty + Power Overwhelming = OP
Louzy#2475
Die is inderdaad goed, maar eigenlijk alles met een +attack en vol tegen iets groots aan rennen werkt prima. Hierdoor is Sally een default removal target; je tegenstander kan het niet riskeren haar te negeren.louzy82 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:13:
[...]
Die combi leek me de enige interessante inderdaad.
gaan we nou dit topic ook al bevuilen met clips van disguised toast? (die je bovendien gewoon van de frontpage van reddit hebt geplukt)
ehm waarom zou dat niet mogen dan niet iedereen komt de hele dag op redditjmxd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:44:
gaan we nou dit topic ook al bevuilen met clips van disguised toast? (die je bovendien gewoon van de frontpage van reddit hebt geplukt)
het is wel vrijdag he komkommertijd
waarom krijgt die djinni charge?
ik lees op hearthwiki dat het zo is met shadow madness en mindcontrol en ik snap de achterliggende gedachte wel maar dat moet je dan maar net weten want die conclusie kun je uit de spell zelf niet trekken
ik lees op hearthwiki dat het zo is met shadow madness en mindcontrol en ik snap de achterliggende gedachte wel maar dat moet je dan maar net weten want die conclusie kun je uit de spell zelf niet trekken
Louzy#2475
Ik kom zelf eerlijk gezegd weinig op reddit en ik kijk de streams ook niet.Wognummer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:48:
[...]
ehm waarom zou dat niet mogen dan niet iedereen komt de hele dag op reddit![]()
het is wel vrijdag he komkommertijd
Zelf kreeg ik de link doorgespeeld van een andere HS speler.
Ik kijk nooit op Reddit. En als een filmpje zo goed is dat hij ook hier nog gecrosspost wordt, ben ik er best nieuwsgierig naar. Gewoon posten dus.xelfer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:39:
[...]
Ik kom zelf eerlijk gezegd weinig op reddit en ik kijk de streams ook niet.
ik had er dan ook totaal geen commentaar op ik vond hem wel vermakelijk in de stille uurtjes op vrijdagmiddagxelfer schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:39:
[...]
Ik kom zelf eerlijk gezegd weinig op reddit en ik kijk de streams ook niet.
Dit soort filmpjes mogen van mij persoonlijk wel vaker voorbij komen, ik check zelf alleen YT en had dit nog niet gezien.jmxd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:44:
Veel plezier aan het hebben met dit Reno Mage deckje in Wild:
[ Voor 9% gewijzigd door Tomski1986 op 13-01-2017 17:17 ]
Dan raad ik je aan https://www.reddit.com/r/hearthstone/ te bezoekenDr0ppFTW schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:15:
[...]
Dit soort filmpjes mogen van mij persoonlijk wel vaker voorbij komen, ik check zelf alleen YT en had dit nog niet gezien.
Ik vond het best ook een interessante play.
Net zoals de meesten hier wist ik niet dat djinni geactiveerd wordt hierdoor.
Bij dat deze hier gepost is geweest.
Of het nu van Toast is of iemand anders.
Ik snap de niet dat je zo aanvallend reageert op die link.
Niet iedereen heeft tijd om 4-5 sites over hearthstone te volgen.
De meeste nemen genoeg met dit forum om te keuvelen/bij te leren.
Net zoals de meesten hier wist ik niet dat djinni geactiveerd wordt hierdoor.
Bij dat deze hier gepost is geweest.
Of het nu van Toast is of iemand anders.
Ik snap de niet dat je zo aanvallend reageert op die link.
Niet iedereen heeft tijd om 4-5 sites over hearthstone te volgen.
De meeste nemen genoeg met dit forum om te keuvelen/bij te leren.
Battle.net: NagaByrd#2844
Vandaag was er een developer Q&A op twitch met Brode en Ayala.
mogelijke veranderingen op korte termijn:
(ranked)
-meer bonussterren per streak
-winstreaks tussen 5 en legend
(arena)
-standard in arena
-minder common minions/meer spells
-top 100 leaderboard in arena: komt in februari
de arena-wijzigingen worden al getest en er wordt een geschikte patch gezocht om ze uit te brengen. De ranked-veranderingen worden nog besproken maar de indruk wordt gewekt dat er iets gaat komen op korte termijn dat hier op lijkt.
mogelijke veranderingen op korte termijn:
(ranked)
-meer bonussterren per streak
-winstreaks tussen 5 en legend
(arena)
-standard in arena
-minder common minions/meer spells
-top 100 leaderboard in arena: komt in februari
de arena-wijzigingen worden al getest en er wordt een geschikte patch gezocht om ze uit te brengen. De ranked-veranderingen worden nog besproken maar de indruk wordt gewekt dat er iets gaat komen op korte termijn dat hier op lijkt.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
k denk dat ik deze expansie tot nu toe misschien wel het leukste vind. Mijn redenen:
1. Leuke nieuwe mechanics die je in decks ziet terugkomen zoals de +1 in your hand van paladin/hunter/ warrior, de jade, en de reno viability van mage en warlock (en mindere mate priest).
2. veel variabele decks – zoals hierboven al genoemd veel verschillende tier 1 decks, maar ook het verdwaalde mill-rogue deck, paladin buff deck en anderen.
3. Daarnaast gewoon veel plezier in de nieuw zelf gemaakte decks (buffadin, taunt warrior, evolve shaman) en sommige oude (shaman turn 4 7/7? Ik heb warlock turn 4 14/14
)
4. Niet echt met nieuwe MSG set maken: Ik ben sinds kort ook streams gaan kijken, daar leer ik best wat van + dan zie je leuke nieuwe ideeën (ik speel nog steeds nooit regelrechte net-decks)
5. Toernooi van Astie en Roy:)
Ik merk wel dat het nu moeilijker wordt met zelfgemaakte decks, zelf op lage ranks spelen mensen net-decks waar toch moeilijker van te winnen valt (maar lukt soms wel doordat er fouten gemaakt worden).
1. Leuke nieuwe mechanics die je in decks ziet terugkomen zoals de +1 in your hand van paladin/hunter/ warrior, de jade, en de reno viability van mage en warlock (en mindere mate priest).
2. veel variabele decks – zoals hierboven al genoemd veel verschillende tier 1 decks, maar ook het verdwaalde mill-rogue deck, paladin buff deck en anderen.
3. Daarnaast gewoon veel plezier in de nieuw zelf gemaakte decks (buffadin, taunt warrior, evolve shaman) en sommige oude (shaman turn 4 7/7? Ik heb warlock turn 4 14/14
4. Niet echt met nieuwe MSG set maken: Ik ben sinds kort ook streams gaan kijken, daar leer ik best wat van + dan zie je leuke nieuwe ideeën (ik speel nog steeds nooit regelrechte net-decks)
5. Toernooi van Astie en Roy:)
Ik merk wel dat het nu moeilijker wordt met zelfgemaakte decks, zelf op lage ranks spelen mensen net-decks waar toch moeilijker van te winnen valt (maar lukt soms wel doordat er fouten gemaakt worden).
Al zet hij hier filmpjes van zijn moeder die de tutorial van HS aan het doorlopen is. Dat bepalen de mods hier wel hoor.jmxd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:44:
Al die wouwww berichten over hearthpwn van jou wordt toch ook niks van gezegt. En nu ga je ook nog eens een ander forum lopen promoten.
Kansloze actie.
Astie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:42:
[...]
Al zet hij hier filmpjes van zijn moeder die de tutorial van HS aan het doorlopen is.
Filmpje niet kekeken maar alleen de titel al geniaal
Leuke lijst, maar mis je niet wat AOE removal?Tomski1986 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:17:
Veel plezier aan het hebben met dit Reno Mage deckje in Wild:
Astie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:42:
[...]
Al zet hij hier filmpjes van zijn moeder die de tutorial van HS aan het doorlopen is. Dat bepalen de mods hier wel hoor.
Al die wouwww berichten over hearthpwn van jou wordt toch ook niks van gezegt. En nu ga je ook nog eens een ander forum lopen promoten.
Kansloze actie.
Momenteel vrij vlotte winstreak van 20 naar 14. De AOE haal ik van Kazakus meestal.xelfer schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:16:
[...]
Leuke lijst, maar mis je niet wat AOE removal?
Briljant. Torlk denkt dat ie gewonnen heeft, totdat... Check vanaf 5:30:
Verwijderd
Kon er weinig van verstaan, maar leuk dat die heel druk aan het praten is *hoort Aivana summon sound*, is stil.Coltaine schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:08:
[video]
Haha, net weer een epic game. Shifter Zerus wou me 'n Confessor Paletress geven. Samen met de gedupliceerde Kazakus was dit echt een voltreffer tegen Pirate Rogue op rank 13 in Wild. Kijk, dit maakt Hearthstone leuk.
Die outburst op t eind. PrachtigColtaine schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:08:
[video]
Ik ben nu een heel leuk Shaman deck tegen gekomen die behoorlijk anti-aggro is maar ook tegen andere control/midrange decks zijn mannetje staat.
Ik heb er nog niet super veel mee gespeeld 5-1 tot nu toe maar het is weer eens wat anders dan Aggro/Midrange en een kans om gewoon met leuke kaarten te spelen die je wat minder ziet tegenwoordig.
Ik heb er nog niet super veel mee gespeeld 5-1 tot nu toe maar het is weer eens wat anders dan Aggro/Midrange en een kans om gewoon met leuke kaarten te spelen die je wat minder ziet tegenwoordig.
[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 15-01-2017 11:50 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Hitting a brick wall op rank 14 in Wild. Secret Paladin is echt pure pest.
Ik loop zo vaak tegen een muur aan. Afgelopen week constant tussen rank 12 en 10 gezeten. Maar afgelopen weekend kunnen doorstoten naar Rank 9. Ik zit inmiddels al weer op 6 win streak met mijn Reno Lock.Tomski1986 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:12:
Hitting a brick wall op rank 14 in Wild. Secret Paladin is echt pure pest.
Het valt mij op dat je zelfs op rank 10 nog een behoorlijk greedy deck moet spelen met Ragnaros, Jarraxus en Sylvana's. Ik kom te vaak reno mages tegen met een hele berg aan high-cost minions zoals Alexstrazza, Antonidas en Madivh. Pirate en andere smorc kom ik voor minder dan 50% tegen.
Ik heb mijn portie mazzel wel weer gehad deze maand, denk ik. Woensdag uit een Brawl-pakje Al'Akir en gister na een Arena-run Patches the Pirate.
Nu rank 12. Ik probeer me vanaf nu wel tijd en salt te besparen door te conceden tegen Godlike aggro openingshanden. Daar valt gewoon niets tegen te doen.Xanthian schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:13:
[...]
Ik loop zo vaak tegen een muur aan. Afgelopen week constant tussen rank 12 en 10 gezeten. Maar afgelopen weekend kunnen doorstoten naar Rank 9. Ik zit inmiddels al weer op 6 win streak met mijn Reno Lock.
Het valt mij op dat je zelfs op rank 10 nog een behoorlijk greedy deck moet spelen met Ragnaros, Jarraxus en Sylvana's. Ik kom te vaak reno mages tegen met een hele berg aan high-cost minions zoals Alexstrazza, Antonidas en Madivh. Pirate en andere smorc kom ik voor minder dan 50% tegen.
Gisteren nog met reno lock een potje weten te winnen tegen een druid met een innervate+coin+Fandra > Raven Idol/Living Roots start. Had erg veel mazzel dat hij zijn card draw pas te laat kreeg, dus die incidentele golem (tot 9/9 kwam hij) kon ik steeds removen
Aggro shaman of warrior daarentegen, sodeju wat een output zit daarin...
Aggro shaman of warrior daarentegen, sodeju wat een output zit daarin...
Ik speel daar altijd graag tegen. Niet alleen weet ik uit de arena goed wat wel en niet te doen maar m'n winrate gaat daar ook altijd sterk van omhoog. Zeker met decks als renomage (zonder reno
) of dragon priest kan je de bus echt goed parkeren tegen die pirate decks. Zowel 'amazing' als 'wow' doen het ook goed als sarcastische emote.
Van het weekend voor de grap even Burnbristle/Lightlord/Finja gecraft voor wat OTK murloc action. Deckje doet het ook nog steeds goed/aardig.
Van het weekend voor de grap even Burnbristle/Lightlord/Finja gecraft voor wat OTK murloc action. Deckje doet het ook nog steeds goed/aardig.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Hoe doen jullie het met kaarten dusten? Wachten tot nerfs om zo meer dust te krijgen? Of enkel wanneer je iets nodig hebt.
Ik heb tot op heden nog steeds 3x Dr. Boom. 
Ik moet dus altijd handmatig dusten en dat doe ik alleen als ik de dust nodig heb (is meestal bij de release van een set). Kaarten zoals Small-Time Buccaneer, Battle Rage, Divine Favor, Flamewreathed Faceless en Thing From Below laat ik overigens meestal wel staan voor het geval ze generfed worden, maar ik denk eigenlijk niet dat dit gaat gebeuren.
Ik moet dus altijd handmatig dusten en dat doe ik alleen als ik de dust nodig heb (is meestal bij de release van een set). Kaarten zoals Small-Time Buccaneer, Battle Rage, Divine Favor, Flamewreathed Faceless en Thing From Below laat ik overigens meestal wel staan voor het geval ze generfed worden, maar ik denk eigenlijk niet dat dit gaat gebeuren.
5700X | RX 6600
Blizzards en nerfs, dat is geen goede combinatie. Ik denk dat je dat maximaal 1x per jaar gaat mee maken. Dat gezegd, ik ga me daar niet op focussen(tenzij het is aangekondigd). Daarnaast dust ik gewoon alles met de knop en via zoekfunctie "extra".Swagger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:34:
Hoe doen jullie het met kaarten dusten? Wachten tot nerfs om zo meer dust te krijgen? Of enkel wanneer je iets nodig hebt.
Ik ben elke dag wel bezig met me dust omdat ik mijn verzameling compleet wil hebben. Dit hou ik dan ook allemaal bij in spreadsheets. Voor de geïnteresseerden, dit moet ik nog(aan dust).
Classic: 100% compleet, alles x2, incl. de promo's en gouden ETC/Geblin
Naxx: 1600 dust (Maexxna in gekke bui weggedaan)
Goblin vs Gnomes: 7000 dust
The grand tournament: 11200 dust
Old Gods: 12400 dust
Mean streets: 23200 dust.
Totaal: 55400 dust
En ik vond dat ik al redelijk wat had opgespaard met 5500 dust. Ook handig van die "extra" zoekfunctie, ik zat altijd moeilijk te doen met "owned:3" of meer.
In dat geval maar dusten, en dan craft ik wel iets leuks zodat ik in de tussentijd iets te doen heb. Misschien Wickerflame Burnbristle of Shaku, the Collector.
In dat geval maar dusten, en dan craft ik wel iets leuks zodat ik in de tussentijd iets te doen heb. Misschien Wickerflame Burnbristle of Shaku, the Collector.
Ik dust sinds kort ook bijna alle gouden kaarten. En dan ook als ik er maar één over hou in sommige gevallen, bijvoorbeeld big game hunter.
Ik houd er ook een pragmatische instelling op na: alle goldens dust ik en met het dust craft ik voornamelijk legendaries. Als het even kan laat ik risico-kaarten als Buccaneer wel staan (ik had er een stuk of 7
) maar deze keer had ik geen zin om het individueel uit te pluizen dus heb ik maar op de grote knop gedrukt.
Overigens vind ik het hebben van twee accounts/collecties nog steeds ideaal. Je krijgt zoveel gratis pakjes onderweg dat je met die tweede account binnen een jaar een waardige collectie hebt. Er zijn altijd legendaries die je op de ene wel trekt en op de andere niet en die kan je dan mooi uitproberen.
Het is veel meer een threat dan Burnbristle en als je een beetje kunt denken als een arena speler kan je die random cards vaak in je voordeel laten uitpakken.
Overigens verwacht ik dat Burnbristle na de volgende expansion wel in kracht gaat toenemen (hierop werd al gezinspeeld in de Q&A van vorige week).
Overigens vind ik het hebben van twee accounts/collecties nog steeds ideaal. Je krijgt zoveel gratis pakjes onderweg dat je met die tweede account binnen een jaar een waardige collectie hebt. Er zijn altijd legendaries die je op de ene wel trekt en op de andere niet en die kan je dan mooi uitproberen.
Ik vind Shaku echt een leuke kaart. Hij doet het prima in mijn Peddler Rogue waarmee ik op NA maandelijks van 20 naar 10 peddle.Swagger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:16:
Overigens verwacht ik dat Burnbristle na de volgende expansion wel in kracht gaat toenemen (hierop werd al gezinspeeld in de Q&A van vorige week).
Nadat ik met mijn Reno Priest op wild naar rang 6 ben gegaan bleef ik een beetje hangen omdat het aantal aggro decks enorm steeg rond die rank.
Ik stond op 7.4 en was het smorc gehalte beu.
Een Control Priest in elkaar gezet......bye bye aggro. met 5-1 naar rang 5 gegaan. Hebben we dat doel voor dit seizoen ook weer gehaald. Tijd voor arena.
Ik stond op 7.4 en was het smorc gehalte beu.
Een Control Priest in elkaar gezet......bye bye aggro. met 5-1 naar rang 5 gegaan. Hebben we dat doel voor dit seizoen ook weer gehaald. Tijd voor arena.
Ja, discover in arena heeft meer dan eens mij gered. Ik heb gisteren een experimentele versie Peddler Rogue gemaakt met dit als decklist, om toch te overleven op de EU ranks. Met als denkbeeldige 30ste kaart Shaku, momenteel heb ik daar een 2de SI:7 Agent voor. Eventueel zou Fan of Knives ook eruit gehaald kunnen worden maar dit deck heeft bijna geen card draw.Tektoon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:17:
Ik vind Shaku echt een leuke kaart. Hij doet het prima in mijn Peddler Rogue waarmee ik op NA maandelijks van 20 naar 10 peddle.Het is veel meer een threat dan Burnbristle en als je een beetje kunt denken als een arena speler kan je die random cards vaak in je voordeel laten uitpakken.
Is het spelen op NA makkelijker dan EU?
Na een maand zijn we beland bij de finale van GoT Hearthstone Open 2017.
Voor de geïnteresseerden is de finale vanavond te zien op de Twitch kanaal van DarthDavy, anders later op mijn Youtube kanaal.
Voor de geïnteresseerden is de finale vanavond te zien op de Twitch kanaal van DarthDavy, anders later op mijn Youtube kanaal.
DarthDavy schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:17:
Morgenavond vanaf 22u30 wordt de finale via stream gecast door mijzelf en PCBaas/KoningTimmy op https://www.twitch.tv/darthdavy79
(Hopelijk met commentaar van mijzelf deze keer).
Cheers!
LOL! Mijn combo priest vs Control Warrior. Ik heb geen Elise, maar leg in beurt acht al de Golden Monekey neer én krijg Kazakus, waarop hij concedet.
https://hsreplay.net/replay/Trv7bKmcKxpGaf4Uzv3HBV
https://hsreplay.net/replay/Trv7bKmcKxpGaf4Uzv3HBV
Ik merk eigenlijk geen verschil. Arena gemiddelden waren in de tijd dat ik het bijhield ook ongeveer hetzelfde.
Ik dust kaarten meestal gelijk. Gouden kaarten dust ik niet, als ik een gouden legendary heb en een normale dan dust ik de normale. Als ik 2 keer een gouden kaart heb dan dust ik de normale versies. Ik craft enkel kaarten die ik direct wil spelen, maar meestal craft ik kaarten van sets waar ik geen pakjes meer van koop/ga kopen. Recent heb ik Anomalus, Chogall, Hallazeal etc gecraft van de vorige set. Van de huidige set heb ik enkel Kazakus, Kun (ik hou van gimmick decks) en Patches gecraft. Mijn doel is vnl. een zo breed mogelijke collectie hebben.Swagger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:34:
Dat gevoel wanneer je tegenstander niet door heeft dat je 10/10 taunt Ancestral Spirit heeft en zijn hele boord er in weg trade en dan vreemd opkijkt wanneer ze nog steeds niet face kunnen gaan met hun wapen.
GG.
GG.
Hier dust ik alleen bij nerfs en als ik ze nodig heb om te craften.
Mja heb nog flink wat dusts op voorraad (~20k) dus voorlopig HOEF ik niet echt te dis-enchanten (~10k als ik 't nu mass-dis doe).
Craft alleen legendaries maar dan ook gelijk in de golden versie. Afentoe craft ik wel een rare of een epic voor een bepaald deck. Die doe ik dan weer in de normale versie. Normals en de meeste rares/epics krijg ik bij de set launch (~50~80 packs) en dan via arena games.
Golden kaarten, verkregen op welke manier dan ook, dust ik nooit.
Voor MSG heb ik nou in totaal ~ 120 packs geopend, met een gem. dust value van ~75. Dat is dus best wel slecht. In totaal 4 legendaries maar daar wel inclusief 2 must-haves Patches en Aya (en 2x Mayor noggenfogger). Aya zelfs golden maar die had ik ook al golden gecraft ... Daarnaast nog Kazakus/Raza gecraft.
Patches wel 10 games meegespeeld denk ik maar pirate/smorc decks zijn echt niks voor mij.
Mja heb nog flink wat dusts op voorraad (~20k) dus voorlopig HOEF ik niet echt te dis-enchanten (~10k als ik 't nu mass-dis doe).
Craft alleen legendaries maar dan ook gelijk in de golden versie. Afentoe craft ik wel een rare of een epic voor een bepaald deck. Die doe ik dan weer in de normale versie. Normals en de meeste rares/epics krijg ik bij de set launch (~50~80 packs) en dan via arena games.
Golden kaarten, verkregen op welke manier dan ook, dust ik nooit.
Voor MSG heb ik nou in totaal ~ 120 packs geopend, met een gem. dust value van ~75. Dat is dus best wel slecht. In totaal 4 legendaries maar daar wel inclusief 2 must-haves Patches en Aya (en 2x Mayor noggenfogger). Aya zelfs golden maar die had ik ook al golden gecraft ... Daarnaast nog Kazakus/Raza gecraft.
Patches wel 10 games meegespeeld denk ik maar pirate/smorc decks zijn echt niks voor mij.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ziezo, vrij vlot rank 9 nu met m'n Wild Reno Mage. Loopt lekker..
Goed bezig.Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:45:
Ziezo, vrij vlot rank 9 nu met m'n Wild Reno Mage. Loopt lekker..
5700X | RX 6600
Trouwens waarom speelt iedereen en z'n moeder dat belachelijk piratendeckje. Het is echt niet meer normaal. 0,00000000000001% originaliteit in alle decks.
Zo, ook ik heb weer rank 5 gehaald deze maand. Voor de geïnteresseerden, hier het deck:

Vandaag nog geen deck gehad met een tierscore hoger dan 63 in arena, nu zelfs ook een Warlock deck met een 59.7 tierscore.
[ Voor 3% gewijzigd door Swagger op 17-01-2017 19:54 ]
Gratis wins halen in 6 beurten of minder?Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:41:
Trouwens waarom speelt iedereen en z'n moeder dat belachelijk piratendeckje. Het is echt niet meer normaal. 0,00000000000001% originaliteit in alle decks.
Gelukkig ben je de enige die reno mage speelt. Supercreatief.Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:41:
Het is algemeen bekend dat dat de beste manier is om snel te ladderen. Pirate Warrior heeft de meeste wins per uur. Toegegeven, niet het leukst om te spelen of om tegen te spelen, maar efficiënt is het zeker. Als je originele decks wilt zien, moet je niet op de ladder zijn. Daar zie je eigenlijk alleen de meest efficiënte decks, omdat het doel van de ladder, inderdaad, omhoog klimmen is.Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:41:
[ Voor 25% gewijzigd door Coltaine op 17-01-2017 22:05 ]
Juist ja, casual want daar kom ik echt fundecks tegen.Coltaine schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:52:
[...]
Het is algemeen bekend dat dat de beste manier is om snel te ladderen. Pirate Warrior heeft de meeste wins per uur. Toegegeven, niet het leukst om te spelen of om tegen te spelen, maar efficiënt is het zeker. Als je originele decks wilt zien, moet je niet op de ladder zijn. Daar zie je eigenlijk alleen de meest efficiënte decks, omdat het doel van de ladder, inderdaad, omhoog klimmen is.
/sarcasm
Originele decks zie je volgens mij alleen in Wild Casual en de Legend dumpster.Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:03:
[...]
Juist ja, casual want daar kom ik echt fundecks tegen.
/sarcasm
[ Voor 54% gewijzigd door Coltaine op 17-01-2017 22:06 ]
Ik word echt helemaal panisch, kom met geen mogelijkheid rond de 15. Tegenstanders hebben godlike draw of spelen hele aparte decks.. Ik speel met Dragon Priest
Dan doe je iets verkeerd, ben ik bang. Met Dragon Priest kun je zonder problemen Legend worden, als je goed speelt. Kun je wat replays posten zodat we wat tips kunnen geven?Satom schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:07:
Ik word echt helemaal panisch, kom met geen mogelijkheid rond de 15. Tegenstanders hebben godlike draw of spelen hele aparte decks.. Ik speel met Dragon Priest
Het spel biedt: verzamelen, warcraft lore, text puns, levelen, achievements halen, eigen decks bouwen, spelen voor de lol, spelen om snel te winnen, random lol en dynamiek en tot slot een uitlaatklep als je door en door verzuurd bent.Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:03:
[...]
/sarcasm
Niet iedereen speelt het om dezelfde redenen. Sommigen waarderen misschien iets meer het winnen of achievements halen dan het bouwen van eigen decks. En jij speelt dan weer het grotendeels voor de laatstgenoemde component. Iedereen blij toch?
{signature}
Vorige maand ging het ook perfect, maar deze maand krijg ik het niet voor elkaar.Coltaine schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:09:
[...]
Dan doe je iets verkeerd, ben ik bang. Met Dragon Priest kun je zonder problemen Legend worden, als je goed speelt. Kun je wat replays posten zodat we wat tips kunnen geven?
https://hsreplay.net/replay/Ji6ewVUENKZgTQ2GxQqB9H
https://hsreplay.net/replay/52qMe2sV75snsZ9P8GqUCk
https://hsreplay.net/replay/4TuPwRy3MWzN8NTbFHLqU8
https://hsreplay.net/replay/oWEoZSyeayPXS6muDdsRkK
Moet zeggen dat ik het soms ook lastig vind om juiste mulligan te kiezen.
Tja, dan moet je een andere game gaan spelen even simpel gezegd. Je gaat zelf de wereld niet veranderen door steeds vast te stellen dat je de decks niet leuk vindt die je tegenkomt. Mensen willen winnen en snel klimmen, dat gaat nou eenmaal met de 'beste en snelste' decks, dus die ga je veel zien. En dat mensen ook sterke en/of aggro decks in casual spelen dat is jammer, maar dan ook de realiteit. Ik speel nooit casual, dus heb geen idee.Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:03:
[...]
/sarcasm
Het 'spel' is om te herkennen welke decks goed werken tegen de meta rond jouw rank en je daar tegen te wapenen. Ik denk dat de meesten hier jouw klachten zelf ook wel herkennen, want je kunt de vele aggro bijna alleen met andere aggro verslaan, maar dat is nu eenmaal de staat van de game op dit moment. Hopelijk veranderen ze dat met nieuwe expansions.
Tot die tijd is het gewoon veel spelen met een deck waar je goed in bent en ook tegen je verlies kunnen, want je gaat hoe dan ook vaak verliezen. Als je echt goed bent, word je echt wel legend met een Reno-deck. Ik zie Thijs regelmatig in Legend rank 25 wins/8 losses oid halen met een RenoLock/Mage of Miracle rogue-deck, het kan dus ook met een meer controlachtig decks.
Maar je zult ook regelmatig verliezen tegen Pirates en zowat alleen maar metadecks zien ja.
Bij de eerste replay zie ik dat je bij het spelen van Netherspite Historian op turn 6 kiest voor Nefarian, hoewel dat een sterkere kaart is zou het kiezen van Twilight Whelp jou meer board pressure geven. Niet dat zo iets je de game had laten winnen maar op die manier had je misschien gebruik kunnen maken van Brann + Netherspite/Twilight Guardian of had je Shadow Word: Death niet hoeven te gebruiken voor Dark Arakkoa. Ik zou bij Druids in ieder geval gaan voor het zo snel mogelijk krijgen van board control.Satom schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:37:
[...]
Vorige maand ging het ook perfect, maar deze maand krijg ik het niet voor elkaar.
In de tweede replay nog een Druid, kan je er in de meeste gevallen van uit gaan dat het een race wordt (in het vorige potje ook, want late-game win je haast niet van een Druid). Om Brann te spelen als een minion in je derde beurt. Hij zal waarschijnlijk een removal spelen en dit zal zijn spel vertragen. Veel kans om grote combo's te maken met Brann zal je waarschijnlijk niet krijgen. Zo speel je proactief in plaats van reactief. In mijn geval bijvoorbeeld, tegen een priest met enkel een Drakonid OP op het board zou ik een Reno spelen omdat deze een gunstige statline heeft tegen Drakonid OP in plaats van afwachten tot mijn HP laag genoeg is om en een goede heal uit te halen.
In het derde potje had ik zelf Kabal Talonpriest gehouden, een 3 drop met coin is in mijn ogen gerechtvaardigd. Verder had je met je hand weinig mogelijkheden, misschien had ik Dirty Rat gespeeld op het moment dat ik Medivh's Valet zag aangezien zijn hand toch vrij leeg was op dat moment.
In het vierde potje tegen de Hunter, op het moment dat hij Doomsayer speelde zou je Netherspite gebruikt kunnen hebben om op zoek te gaan naar een 3/4 drop zodat je de beurt erop iets te spelen had. Op turn 4 koos je ervoor om jou kaart te healen en op zoek te gaan naar een kaart met Netherspite, weer kies je voor een lategame kaart (die misschien sterker is, maar jou niet direct helpt). Ik was hier waarschijnlijk voor coin + Drakonid OP gegaan om board control te krijgen en pas een kaart te discoveren op het moment dat ik een kaart nodig had. Beide kaarten healen had in de beurt erna gekunt met Holy Nova. Dan was het mogelijk om op turn 6 te gaan discoveren (kijken naar een 4 drop (Twilight Guardian)) of om Cabal Shadow Priest te spelen. Voor meer board control. Turn 7 trade + Chillmaw of entomb Bog Creeper zodat je een sterke taunt achter de hand hebt en je geen board verliest. Daar vanuit kon je dan weer verder spelen.
Ik wil niet zeggen dat je hierdoor alle potjes sowieso had gewonnen, maar dit is wat ik had gedaan in deze situaties. In het algemeen efficiënter met je mana om gaan en meer spelen om board control. Efficiënt traden en in sommige situaties face pushen, als je bijvoorbeeld kan bedreigen met lethal.
[ Voor 4% gewijzigd door Swagger op 17-01-2017 23:15 ]
Ik heb ook het idee dat ranked steeds moeilijker wordt (in Wild zelf). Misschien dat de casual spelers ranked hebben opgegeven ofzo. Of misschien heb ik gewoon pech. Dragon Priest die mijn Brann + Kazakus combo weet te spelen, of potje na potje geen early game trekken (tot zelfs eerste 8 kaarten late game).
Dat vind ik nog wel het moeilijkste aan decks bouwen in Hearthstone, je ziet door al die RNG niet meer of het aan je deck, je spel of pech ligt.
Dat vind ik nog wel het moeilijkste aan decks bouwen in Hearthstone, je ziet door al die RNG niet meer of het aan je deck, je spel of pech ligt.
EDIT: intussen heeft Swagger ook gereageerd. We zeggen iets soortgelijks dus dat mag weer wat zeggen van zichzelf.
Je schat niet goed in tegen welke decks je tijd hebt om kaarten vast te houden en tegen welke decks je tempo moet draaien. Dit gaat in de eerste pot al meteen fout bij de mulligan: je hebt niets aan die potion tegen Jade druid. Die pot win je alleen op tempo voor hij met 8/8 golems aankomt: jij anti-tempo'd jezelf. Zelfde bij pot drie: die threedrop had je beter kunnen houden maar los daarvan: je kan niet tegen een mage een sorceress en een mana wyrm op het bord laten en gewoon yolo healen alsof je Snoop Dogg bent.
Die hunter speelt inderdaad wel een wacky deck maar ook daar laat je in de eerste x beurten het tempo zo de deur uit waaien. Je speelt een Netherspite op een leeg bord terwijl je ook die historian hebt: je gooit zo een taunt weg. Dan ga je eerst healen en dan pas die historian spelen...
Als je daar een fearie dragon uitkrijgt kan je 'm niet meer spelen. Op turn zes speel je een ooze. Joepie, één hele charge van z'n wapen weg. Je kunt niks meer spelen en gooit weer 4 mana weg
Als je coin > chillmaw had gespeeld had hij z'n wapen ook niet kunnen gebruiken, had je veel meer tempo gehad, druk gezet, alles tegelijk. Zeker met holy nova en shield nog achter de hand.
Als je dit soort dingetjes kan verbeteren speel je tussen rank 5 en 10. Arena is een goede leerschool voor tempo moves maar ook een harde waar je wat geduld voor moet hebben. Meekijken met andere streamers helpt ook. Dog, Firebat, Thijs, Kibler: allemaal goede bronnen. Succes!
Satom schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:07:
Dit is geen dragon priest maar een reno priest. Met dragons weliswaar maar 'dragon priest' is en speelt heel anders. Verder: je bakt er in die vier replays vrij weinig van.Satom schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:37:
[...]
Vorige maand ging het ook perfect, maar deze maand krijg ik het niet voor elkaar.
Je schat niet goed in tegen welke decks je tijd hebt om kaarten vast te houden en tegen welke decks je tempo moet draaien. Dit gaat in de eerste pot al meteen fout bij de mulligan: je hebt niets aan die potion tegen Jade druid. Die pot win je alleen op tempo voor hij met 8/8 golems aankomt: jij anti-tempo'd jezelf. Zelfde bij pot drie: die threedrop had je beter kunnen houden maar los daarvan: je kan niet tegen een mage een sorceress en een mana wyrm op het bord laten en gewoon yolo healen alsof je Snoop Dogg bent.
Die hunter speelt inderdaad wel een wacky deck maar ook daar laat je in de eerste x beurten het tempo zo de deur uit waaien. Je speelt een Netherspite op een leeg bord terwijl je ook die historian hebt: je gooit zo een taunt weg. Dan ga je eerst healen en dan pas die historian spelen...
Als je dit soort dingetjes kan verbeteren speel je tussen rank 5 en 10. Arena is een goede leerschool voor tempo moves maar ook een harde waar je wat geduld voor moet hebben. Meekijken met andere streamers helpt ook. Dog, Firebat, Thijs, Kibler: allemaal goede bronnen. Succes!
Tsja, er zijn hier nu eenmaal mensen die over de snelweg willen fietsen en klagen dat er auto's rijden.Grotman schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:48:
[...]
Tja, dan moet je een andere game gaan spelen even simpel gezegd. Je gaat zelf de wereld niet veranderen door steeds vast te stellen dat je de decks niet leuk vindt die je tegenkomt. Mensen willen winnen en snel klimmen, dat gaat nou eenmaal met de 'beste en snelste' decks, dus die ga je veel zien. En dat mensen ook sterke en/of aggro decks in casual spelen dat is jammer, maar dan ook de realiteit. Ik speel nooit casual, dus heb geen idee.

Na een maand spelen zijn An1ma en ik gisterenavond om 22:30 uur begonnen aan de finale van de GoT Hearthstone open 2017.
Deze wedstrijd heeft een aardige geschiedenis. De statistieken zorgde voor een aardig voordeel voor An1ma.
Finale open #2016: An1ma - Astie 3-1
Halve finale Special #3: An1ma - Astie 4-2
Als je alle top 3 plaatsen in een overzicht zet is het moeilijk te zeggen wie er in het voordeel is.
An1ma 1e plaats: 2 | Astie 1e plaats: 1
An1ma 2e plaats: 0 | Astie 2e plaats: 1
An1ma 3e plaats: 0 | Astie 3e plaats: 3
An1ma staat bekend als een speler die niet bepaald lijkt op ropecoach tenzij hij achter staat op board. Speelt meestal snel maar dat blijkt achteraf meestal ook de beste play te zijn.
Dit gecombineerd met de top tier decks maakt hem een goede speler die lastig te verslaan is. Ik heb eens geroepen dat An1ma enkel tier 1 decks goed kan spelen. Dit heeft hem aardig getriggerd en heeft mijn ongelijk bewezen door ook een Special toernooi op zijn naam te schrijven.
In de open 2017 is An1ma in de losersbracket beland door een verliespartij tegen Sjnorre. Dit verlies was te wijden aan het goede spel van Sjnorre maar ook zeker aan de fouten die An1ma maakte. Verder heeft Anima, op de wedstrijd tegen DarthDavy na zich vrij eenvoudig door de bracket heen geworsteld.
Ondanks dat het lastig is ga ik toch proberen om mijn eigen spel en prestaties weer te geven.
Ik ben zelf een speler die totaal niet van aggro houd en een enorme hekel aan Hunter heeft. Ik wil mezelf vooral neerzetten als veilige speler. Ik probeer zoveel mogelijk value uit elke kaart te halen en speel om zoveel mogelijk dingen heen. Niet verwonderend is ook dat Control Warrior mijn all-time favoriete deck is.
Dit deck, ondanks dat ik hem één keer zonder groot succes in het toernooi heb geprobeerd, is vervangen door Dragon Priest.
Mijn line-up is anders samengesteld dan die van An1ma. Ik speel vooral decks die bij mijn speelstyle passen. Hierbij moet je denken aan Freeze Mage, Reno Warlock, Dragon Priest, Jade Druid, Jade Shaman. Miracle Roque en Reno Mage.
Dit zijn meestal niet de top tier decks maar wel de decks die ik zo optimaal mogelijk kan spelen.
Tot aan de finale had ik alle wedstrijden gewonnen. Enkel tegen Kripi had ik een reverse sweep nodig om de wedstrijd over de streep te trekken.
De finale is gecast en gestreamed door DarthDavy en PCBaas. Hieronder de links naar de VODs.
De gestreamde en gecaste versie: https://www.twitch.tv/darthdavy79/v/115465655
De versie vanaf An1ma's kant: YouTube: An1mA vs Astie
De finale was er één die alle kanten op ging. Voor de samenvatting en geweldige cast raad ik je aan om de VOD te kijken.
Uiteindelijk heb ik de finale met 4-3 mogen winnen. Eindelijk heb ik van An1ma mogen winnen. Dit gebeurde na mijn enorm geconcentreerde spel en achteraf toch een klein vreugde dansje gedaan.
Binnenkort zal er meer informatie beschikbaar komen over het volgende toernooi en de personele wijzigingen.
Iedereen bedankt voor de deelname en tot de volgende keer.
GAME OVER
Je kan ook net als ik gewoon fundecks spelen op lagere ranks. Uit ervaring kom ik daar de meeste variatie en leukste decks tegen. Als ik tegen een smorcpiraat kom dan concede ik gewoon gelijk en queue ik opnieuw. Of die lui me nou turn 6 onderkotsen of turn 1, dat maakt niet heel veel uit. Ik ga er gewoon geen tijd aan verspillen. Het deck is toch puur gericht op snel wins halen.Tomski1986 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:03:
[...]
/sarcasm
Ik ben nu in bv in Wild wat bezig met Malygos OTK Shaman. Dat deck blijft toch leuk om te spelen. Daarnaast heb ik nog decks als Renounce Darkness Warlock, Mill Rogue, Evolve Shaman en Astral Communion Druid in elkaar zitten. Allemaal decks die niet viable zijn in de competitieve smorcstone meta, maar die ik persoonlijk wel vermakelijk vindt om te spelen.
Aan het einde van het seizoen rank ik wel ff wat omhoog met Pirate Warrior, om zo toch wat rewards te krijgen. Ik heb het deck ook gebruikt om even snel een gouden Warrior portrait te farmen. Mijn stats met het deck zijn 151 wins 64 losses en gemiddeld duurt een game 5,8 beurten..... Als je dat bekijkt is het logisch dat mensen zo'n deck spelen.
Met Malygos Shaman ben ik gemiddeld 15,6 beurten bezig.
[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 18-01-2017 10:12 ]
Gisteren helemaal vergeten maar, Trump heeft ook 9 uur aan Reno Priest materiaal op zijn kanaal.Satom schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:37:
[...]
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - Supersode 4
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - The Reno Crisis
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - High Legend
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - V For Victory
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - Best Plays NA
YouTube: Hearthstone: Priest - A Slight Detour
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - The Songstealer
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - Had Enough Yet?
YouTube: Hearthstone: Reno Priest - The Last One - I Swear
Ik heb ze zelf niet bekeken, maar ik kan me voorstellen dat hij in deze videos tegen elke tegenstander denkbaar speelt. Je zou daar veel van kunnen leren.
Wel interessant dat je loopt te mopperen over "smorcstone" en vervolgens zelf op de lage ranks pirate gaat spelen ;-)xelfer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:10:
[...]
Je kan ook net als ik gewoon fundecks spelen op lagere ranks. Uit ervaring kom ik daar de meeste variatie en leukste decks tegen. Als ik tegen een smorcpiraat kom dan concede ik gewoon gelijk en queue ik opnieuw. Of die lui me nou turn 6 onderkotsen of turn 1, dat maakt niet heel veel uit. Ik ga er gewoon geen tijd aan verspillen. Het deck is toch puur gericht op snel wins halen.
Ik ben nu in bv in Wild wat bezig met Malygos OTK Shaman. Dat deck blijft toch leuk om te spelen. Daarnaast heb ik nog decks als Renounce Darkness Warlock, Mill Rogue, Evolve Shaman en Astral Communion Druid in elkaar zitten. Allemaal decks die niet viable zijn in de competitieve smorcstone meta, maar die ik persoonlijk wel vermakelijk vindt om te spelen.
Aan het einde van het seizoen rank ik wel ff wat omhoog met Pirate Warrior, om zo toch wat rewards te krijgen. Ik heb het deck ook gebruikt om even snel een gouden Warrior portrait te farmen. Mijn stats met het deck zijn 151 wins 64 losses en gemiddeld duurt een game 5,8 beurten..... Als je dat bekijkt is het logisch dat mensen zo'n deck spelen.
De stats die je aangeeft worden dan ook nog binnengeharkt op de lage ranks......
Ik speel een fundeckje in wild. Mijn reno mage is niet de standaard reno mage en dat lukt me vrij goed rond rank 10. Alleen is de enorm weinig variatie in die ranks enorm irritant en vooral niet leuk om tegen te spelen.xelfer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:10:
[...]
Je kan ook net als ik gewoon fundecks spelen op lagere ranks. Uit ervaring kom ik daar de meeste variatie en leukste decks tegen. Als ik tegen een smorcpiraat kom dan concede ik gewoon gelijk en queue ik opnieuw. Of die lui me nou turn 6 onderkotsen of turn 1, dat maakt niet heel veel uit. Ik ga er gewoon geen tijd aan verspillen. Het deck is toch puur gericht op snel wins halen.
Nee ik smorc(te) juist om snel hoger te komen, de fundecks speel ik op lagere ranks. Dit seizoen heb ik nog geen smorc deck gespeeld. Tegen het einde van het seizoen zet ik wel weer wat tier 1 decks in elkaar om te klimmen.smurfinmark schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:23:
[...]
Wel interessant dat je loopt te mopperen over "smorcstone" en vervolgens zelf op de lage ranks pirate gaat spelen ;-)
De stats die je aangeeft worden dan ook nog binnengeharkt op de lage ranks......
Om die reden wil ik ook niet gelijk upranken. Mijn fun decks zijn ook niet viable tegen Pirate Warrior, Secret Paladin, Face Shaman etc etc.Tomski1986 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:48:
[...]
Ik speel een fundeckje in wild. Mijn reno mage is niet de standaard reno mage en dat lukt me vrij goed rond rank 10. Alleen is de enorm weinig variatie in die ranks enorm irritant en vooral niet leuk om tegen te spelen.
[ Voor 30% gewijzigd door xelfer op 18-01-2017 10:51 ]
Maar je speelt toch vanaf de lage ranks waar je dan met je fundecks op zit? Met de door jou zo verguisde Smorc-decks?xelfer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:49:
[...]
Nee ik smorc(te) juist om snel hoger te komen, de fundecks speel ik op lagere ranks. Dit seizoen heb ik nog geen smorc deck gespeeld. Tegen het einde van het seizoen zet ik wel weer wat tier 1 decks in elkaar om te klimmen.
[...]
Om die reden wil ik ook niet gelijk upranken. Mijn fun decks zijn ook niet viable tegen Pirate Warrior, Secret Paladin, Face Shaman etc etc.
Misschien mis ik iets.....
[ Voor 0% gewijzigd door smurfinmark op 18-01-2017 11:08 . Reden: typo ]
Dat klopt idd. Als je vanaf een lage rank naar een hogere rank wilt komen, dan zul je toch eerst potjes op die lagere rank moeten spelensmurfinmark schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:01:
[...]
Maar je speelt toch vanaf de lage ranks waar je dan met je fundecks op zit? Met de door jouw zo verguisde Smorc-decks?
Misschien mis ik iets.....
Vorig seizoen begon ik bv te Pirate smorcen vanaf rank 16 ofzo naar rank 7 (ik probeer door te ranken naar een rank tot ik uiteindelijk geen zin/tijd/motivatie meer heb), om toch wat extra dust en andere rewards binnen te halen.
Ok dan snap ik het.xelfer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:09:
[...]
Dat klopt idd. Als je vanaf een lage rank naar een hogere rank wilt komen, dan zul je toch eerst potjes op die lagere rank moeten spelen.
Vorig seizoen begon ik bv te Pirate smorcen vanaf rank 16 ofzo naar rank 7 (ik probeer door te ranken naar een rank tot ik uiteindelijk geen zin/tijd/motivatie meer heb), om toch wat extra dust en andere rewards binnen te halen.
Wel een beetje krom vind je niet?
Eerst roep je dit:
"Als ik tegen een smorcpiraat kom dan concede ik gewoon gelijk en queue ik opnieuw. Of die lui me nou turn 6 onderkotsen of turn 1, dat maakt niet heel veel uit. Ik ga er gewoon geen tijd aan verspillen. Het deck is toch puur gericht op snel wins halen."
En vervolgens doe je precies hetzelfde.
Uiteraard helemaal aan jou wat je speelt
Tjah, met mijn Mill Rogue kan ik helaas weinig beginnen tegen een Turn 1 Buccaneer into Patches into T2 FWA. Dan kan ik mij en mijn tegenstander beter de moeite besparen en gelijk conceden, ipv na veel moeite doen het nog maximaal 5 beurten extra te rekken. Ik denk dat ik daar beide spelers een plezier mee doe. Als ik mijn decks vol stop met anti kaarten kan ik allicht de smorc tegen houden, maar dan wordt het nog steeds niet leuk om te spelen en dan worden mijn decks ook gewoon saaier.smurfinmark schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:11:
[...]
Ok dan snap ik het.
Wel een beetje krom vind je niet?
Eerst roep je dit:
"Als ik tegen een smorcpiraat kom dan concede ik gewoon gelijk en queue ik opnieuw. Of die lui me nou turn 6 onderkotsen of turn 1, dat maakt niet heel veel uit. Ik ga er gewoon geen tijd aan verspillen. Het deck is toch puur gericht op snel wins halen."
En vervolgens doe je precies hetzelfde.
Als ik wil upranken met Pirate, dan zie ik ook graag dat mijn tegenstanders t1 conceden (wat overigens ook vrij regelmatig gebeurt moet ik zeggen). Pirate speel ik niet voor de lol, maar voor de wins/rank. Het is een extreem sterk deck, vrij eenvoudig om te spelen en een deck waarmee je bijzonder veel potjes per uur kan spelen. Ik snap dus ook prima waarom het deck zo populair is.
Dat is allemaal helder.xelfer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:15:
[...]
Tjah, met mijn Mill Rogue kan ik helaas weinig beginnen tegen een Turn 1 Buccaneer into Patches into T2 FWA. Dan kan ik mij en mijn tegenstander beter de moeite besparen en gelijk conceden, ipv na veel moeite doen het nog maximaal 5 beurten extra te rekken. Ik denk dat ik daar beide spelers een plezier mee doe. Als ik mijn decks vol stop met anti kaarten kan ik allicht de smorc tegen houden, maar dan wordt het nog steeds niet leuk om te spelen en dan worden mijn decks ook gewoon saaier.
Als ik wil upranken met Pirate, dan zie ik ook graag dat mijn tegenstanders t1 conceden (wat overigens ook vrij regelmatig gebeurt moet ik zeggen). Pirate speel ik niet voor de lol, maar voor de wins/rank. Het is een extreem sterk deck, vrij eenvoudig om te spelen en een deck waarmee je bijzonder veel potjes per uur kan spelen. Ik snap dus ook prima waarom het deck zo populair is.
Ik bedoel het meer in relatie tot het gemopper wat ik hier vaak lees.
Vandaar de Smorcstone quote.
Pirate Warrior zie ik als 1 van de meest extreme vormen van smorc. In algemene zin merk ik echter dat HS veel sneller is geworden en veel meer een spel is geworden van z.s.m. curven en gewoon door face damage de druk op de tegenstander te houden. Ten tijde van het begin van HS waren de grootste gevaren 3 x Leeroy Jenkins to the face voor 18 damage (3+ kaarten, 8+ mana) of FoN + Roar combo voor 14 damage (2 kaarten, 9 mana).smurfinmark schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:23:
[...]
Dat is allemaal helder.
Ik bedoel het meer in relatie tot het gemopper wat ik hier vaak lees.
Vandaar de Smorcstone quote.
Tegenwoordig komt het regelmatig voor dat je 10+ damage kan doen turn 2, met meerdere decks. Hierdoor zijn gigantisch veel neutral kaarten gewoon niet viable geworden, want ze zijn gewoon te traag door het bestaan van hyper pewpewpew tier 1 decks. Als ik op sites zoals TempoStorm kijk, dan zie ik zelfs bij de Control decks amper 6 mana+ kaarten die gespeeld worden.
De tier 1 en 2 decks zoals gelist bij de meest recente TS meta:
1. Aggro Shaman. Duurste kaart: 6 mana Aya Blackpaw.
2. Pirate Warrior. Duurste kaart: 5 mana Leeroy Jenkins.
3. Miracle Rogue. Duurste kaart: 6 mana Gadgetzan Auctioneer.
4. Reno Mage. Duurste kaart: 9 mana Alexstrasza. Dit deck bevat een gebalanceerde mana curve van top, mid en bottom.
5. Reno Lock. Duurste kaart: 12 mana Mountain Giant (met korting uiteraard), daarna 8 mana Ragnaros. Ook dit deck bevat een gebalanceerde mana curve van top, mid en bottom.
6. Midrange Shaman. Duurste kaart: 8 mana Al'Akir. Verder enkel <7 mana kaarten en vnl. kaarten die ook in Aggro Shaman zitten.
7. Control Warrior. Duurste kaart: 8 mana Grommash Hellscream. Verder 2 Gorehowls en enkel <7 mana kaarten.
8. Dragon Priest. Duurste kaart: 6 mana Dragonfire Potion. Verder enkel <6 mana cost kaarten.
Als ik die lijsten bekijk, dan zie ik op de Reno decks na dat ze voor 99% bestaan uit kaarten die weinig mana kosten. Zelfs een deck wat gebouwd is op Dragon synergie houdt op met curven na 6 mana en de enige 6 mana kaart is een AOE creature removal kaart. Van de 240 kaarten die in de top 8 decks zitten, zijn dit de 7 mana+ kaarten die gespeeld worden:
Reno Mage: Antonidas, Firelands Portal, Flamestrike, Alextrasza.
Reno Lock: Abyssal Enforcer, Ragnaros, Mountain Giant (bij voorkeur wordt deze gespeeld voor 4-5 mana uiteraard).
Midrange Shaman: Al'Akir.
Control Warrior: 2 Gorehowls en Grommash.
Een gigantisch gedeelte van de hogere mana kaarten is niet meer speelbaar en van de kaarten die classes uniek maken, wordt ook maar een klein percentage gespeeld. In mijn ogen zorgt Reno Jackson er wel voor dat er juist classes gebruik gaan maken van hun eigen kracht, ipv gewoon de snelle neutrals aanvullen met wat low cost/direct impact kaarten uit de class set. Het Midrange Shaman deck is bijvoorbeeld amper nog midrange te noemen (want het is voor een groot gedeelte gewoon Aggro Shaman, met een paar wijzigingen). Een behoorlijk gedeelte van het midden van de game wordt overgenomen door het simpelweg spelen van 2 low cost kaarten ipv 1 midrange kaart. Late game kaarten zijn op de Reno decks na zeer schaars en kaarten die niet direct een gigantische impact hebben op de game kunnen het sowieso wel vergeten.
Als je naar de lategame kaarten kijkt:
- Antonidas. Speelbaar in Reno Mage. Potentiële game winner. Je hebt Reno + Iceblock etc om jezelf achter te verschuilen. Indirecte impact.
- Firelands Portal. Deal 5 damage en spawn een 5 cost minion. Removal of te gebruiken als finisher waar nodig. Directe impact.
- Flamestrike. AOE removal. Directe impact.
- Alexstrasza. Potentiële game winner i.c.m. burn en te gebruiken als selfhealing waar nodig. Directe danwel indirecte impact.
- Abyssal Enforcer. AOE damage + removal + 6/6 body. Directe impact.
- Ragnaros. Battlecry: deal 8 damage to a random target at the end of your turn. Directe impact.
- Mountain Giant. Vaak speelbaar voor 4-5 mana.
- Al'Akir. Charge + Windfury. Directe impact.
- Gorehowl. Bruikbaar als creature removal en/of face damage waar nodig. Directe impact.
- Grommash. Charge. Goede finisher maar ook bruikbaar als creature removal, mocht de nood hoog zijn. Directe impact.
Persoonlijk heb ik in ieder geval sterk het gevoel dat de cardpool van de tier 1 en 2 decks relatief beperkt is en veel meer neigt naar lage mana cost en direct impact kaarten vergeleken met voorheen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.