• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:11

Nitai

Live the life you love.

Coltaine schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:52:
Goed alternatief als je chick weer eens aan het schelden is dat je weer met Hearthstone bezig bent en meer aandacht wil.
Ach wat schattig... je spreekt uit ervaring :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Coltaine schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:52:
Tip voor de nerds die een real life spel zoeken dat lijkt op Hearthstone:

https://boardgamegeek.com...00/ashes-rise-phoenixborn

Niet zo complex als MtG maar wel veel diepgang, eenvoudige regels, snelle beurten en geen "verzamel ze allemaal" maar alles in 1 doos.
Dank voor de tip, leuke optie voor m'n zaterdagavond game groep als een deel van de groep er niet is. Meer variatie in de beschikbare bordspellen is nooit verkeerd.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Zonet 1 v/d meest epic games gespeeld tegen Control Warrior.
https://hsreplay.net/replay/M6K84td8Xp4pDxW6bgfZRa

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Leuke match. Wel een paar dingen die me opvallen:

Ik neem aan dat je Pirate verwachtte, waarom mulligan je Brann en houd je Dirty Rat?

Counter Spell op een leeg bord zou ik niet doen, grote kans dat je Shield Block countert, beter bewaren voor Brawl of Execute.

Een Ooze zonder value spelen tegen CW, waarom niet bewaren voor Gorehowl?

Brann + Elise is zonde, ik zou hem bewaren voor Kazakus of desnoods met Courier spelen.

Blizzard tegen 2 kleine minions, Volcanic Potion was logisch geweest.

Waarom heb je Kabal Lackey in je deck?

Bij het Monkey/RNG fest speel je Kragg, waarom niet Mistcaller en trade Gormok?

Keep supporting the pyramid roach boy

• Tomski1986
Coltaine schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Leuke match. Wel een paar dingen die me opvallen:

Ik neem aan dat je Pirate verwachtte, waarom mulligan je Brann en houd je Dirty Rat?

Counter Spell op een leeg bord zou ik niet doen, grote kans dat je Shield Block countert, beter bewaren voor Brawl of Execute.

Een Ooze zonder value spelen tegen CW, waarom niet bewaren voor Gorehowl?

Brann + Elise is zonde, ik zou hem bewaren voor Kazakus of desnoods met Courier spelen.

Blizzard tegen 2 kleine minions, Volcanic Potion was logisch geweest.

Waarom heb je Kabal Lackey in je deck?

Bij het Monkey/RNG fest speel je Kragg, waarom niet Mistcaller en trade Gormok?
Uiteraard nog kleine "foutjes" waar ik moet mee leren omgaan maar heb tot zover wel een goed gevoel over dit deck en speelt vooral heel leuk. Altijd leuke potjes, zelfs al verlies ik eens.

Wat kan je me aanraden voor Kabal Lackey te wisselen? Ik vind 'm best heel handig soms door de vele secrets die ik heb..

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:12
Tomski1986 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Uiteraard nog kleine "foutjes" waar ik moet mee leren omgaan maar heb tot zover wel een goed gevoel over dit deck en speelt vooral heel leuk. Altijd leuke potjes, zelfs al verlies ik eens.

Wat kan je me aanraden voor Kabal Lackey te wisselen? Ik vind 'm best heel handig soms door de vele secrets die ik heb..
Als je een volledig deck list kan geven dan is dat wat gemakkelijk te zeggen.

• Tomski1986
separhim schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Als je een volledig deck list kan geven dan is dat wat gemakkelijk te zeggen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yjwofLR.png

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Een Babbling Book zou ik zeggen. Waar combineer je Inkmaster mee? Die zou namelijk goed gaan met een Pyro.

• Tomski1986
Nitai schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Een Babbling Book zou ik zeggen. Waar combineer je Inkmaster mee? Die zou namelijk goed gaan met een Pyro.
Dat is idd een optie. Meestal combineer ik Inkmaster met de Kazakus spells indien mogelijk.

• separhim
Ik denk dat kabal lackey met slechts twee secrets slecht is en dat je die beter kan vervangen door babbling book. Hetzelfde geldt voor medivhs valet, die doet ook te weinig en te laat. Kabal crystel runner is sowieso een kaart die je beter kan schrappen ook al zou je 3 secrets, de tempo die ervan krijg wordt te niet gedaan door de verloren tempo van de secrets en ze doet zelf weinig.

Counterspell vind ik sowieso slecht in reno mage, het is onbetrouwbaar en kan je mogelijk te veel tempo kosten tegen bepaalde decks. Kaarten die je zou kunnen toevoegen zijn: forgotten torch, arcane intellect, Sylvanas Windrunner, Thaurissan en Antonidas.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Heel toevallig kwam ik dit net tegen op Twitter, misschien heb je er iets aan Tomski? Ziet er wel cool uit, misschien ook maar eens mee spelen.

https://twitter.com/blisterguy/status/816857717507657729

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0nSFt5t4xduuhDGdFXaWca64/full.png

• Coltaine
Tomski1986 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Het zijn niet zozeer foutjes alswel niet optimale plays (tenzij je er natuurlijk een goede redenering bij heb die ik over het hoofd zie).

Als ik naar je decklist kijk, zie ik voornamelijk een verzameling kaarten. Wat is de win condition tegen bepaalde matchups? Ik zie Solia, die wordt meestal alleen gespeeld met Pyroblast, maar die speel je dan niet. Ik zie Alex, maar geen Thaurissan voor OTK turns. Ik zie verder veel low value kaarten zoals Lackey, Valet, Counter Spell en Sheep Potion.

Er zijn eigenlijk 3 typen Reno Mage:
- Fatigue, dus zorgen dat de tegenstander out of threats raakt en Dirty Rat gebruiken om de win condition van je tegenstander te pullen
- Combo, dit was Solia + Pyro, deze versie is niet echt meer viable en is door een paar hipsters ondertussen vervangen door een Burgle Bully + Antonidus versie
- Freeze build, dus stall, Alex en burn face, dit is de meest succesvolle versie

Ik speel zelf een Freeze/Fatigue hybrid en heb tot nu toe een prima matchup tegen aggro en control. Alleen Jade Druid en Miracle Rogue is een slechte matchup, maar dat is normaal voor Reno Mage.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/mc440x.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Coltaine op 08-01-2017 15:26 ]

• Tomski1986
Nitai schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:08:
Heel toevallig kwam ik dit net tegen op Twitter, misschien heb je er iets aan Tomski? Ziet er wel cool uit, misschien ook maar eens mee spelen.

https://twitter.com/blisterguy/status/816857717507657729

[afbeelding]
Denk dat ik eens wat ga proberen met de Lifecoach versie, al vind ik Elise wel leuk te spelen en die ga ik er denk ik ingooien ipv Water Elemental.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tomski1986 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Denk dat ik eens wat ga proberen met de Lifecoach versie, al vind ik Elise wel leuk te spelen en die ga ik er denk ik ingooien ipv Water Elemental.
Als je de tweet leest dan zie je dat hij ook Kibler's, Thijs en Strifecro's versie heeft vergeleken. Wat een werk, maar geeft wel mooie inzichten!

• Coltaine
Tomski1986 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Die versie was even goed vanwege het verrassingseffect van Medivh, maar nu iedereen en z'n moeder weet dat die kaart wordt gespeeld, niet meer.

Medivh is een value kaart tegen control decks, maar elk control deck speelt Ooze en bewaart die tegen Reno Mage voor Medivh. Je speelt dus heel vaak een vanilla 7/7 voor 8 mana is mijn ervaring.

Water Elemental zou ik niet schrappen. Dat is een game ender tegen aggro decks. Gooi dan eerder een Faceless Summoner eruit als je zo nodig Elise wilt spelen. Pas wel op dat Elise de win condition van dit deck ondermijnt. Je verliest al je control spells in ruil voor random minions tegen het eind van het spel.

[ Voor 19% gewijzigd door Coltaine op 08-01-2017 15:53 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:17
Coltaine schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:38:
[...]
Medivh is een value kaart tegen control decks, maar elk control deck speelt Ooze en bewaart die tegen Reno Mage voor Medivh. Je speelt dus heel vaak een vanilla 7/7 voor 8 mana is mijn ervaring
Medivh vervangen voor Arch-Thief Rafaam/Ysera en je hebt dat probleem niet meer. :) Ik vind de versie van Lifecoach, welke vooral anti-aggro gefocussed is (voor zover dat mogelijk is), eigenlijk nog steeds de beste versie van Reno Mage.

5700X | RX 6600

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Ik speel nog steeds Kripp's versie met N'Zoth (Rhonin, Tauren, Syl, Loothoarder, Bloodmage). Deze is iets meer minion based dus makkelijker en stabieler om te spelen. Denk wel dat 'ie vanaf rank 5/1 minder goed zal worden.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:00
Ik ben weer begonnen met Hearthstone, had het op het begin een paar keer gedaan. Wat is nu handig om te gaan doen? Die standaard decks wordt een lastig verhaal denk ik om mee te winnen, maarja ik moet eerst cards sparen. :) Iemand tips voor wat ik nu het beste kan doen?

• Tomski1986
PCBaas schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Medivh vervangen voor Arch-Thief Rafaam/Ysera en je hebt dat probleem niet meer. :) Ik vind de versie van Lifecoach, welke vooral anti-aggro gefocussed is (voor zover dat mogelijk is), eigenlijk nog steeds de beste versie van Reno Mage.
Anti-aggro idd maar toch heb ik het gevoel als je Reno niet trekt het meestal game over is.
En vs Jade Druid is het auto-loss. Wat is dat deck toch broken vs control.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomski1986 op 08-01-2017 17:45 ]

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Beavbusi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:35:
Ik ben weer begonnen met Hearthstone, had het op het begin een paar keer gedaan. Wat is nu handig om te gaan doen? Die standaard decks wordt een lastig verhaal denk ik om mee te winnen, maarja ik moet eerst cards sparen. :) Iemand tips voor wat ik nu het beste kan doen?
Welke adventures heb je?

Atlas#22744

• Beavbusi
Kasai schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Welke adventures heb je?
Not sure, de solo adventures die je moet kopen bedoel je? Daar heb ik er nog niks van... ik wilde die karazhan kopen als ik 650 gold heb

• Tektoon
Als je adventures gaat kopen (wat geen slecht idee is) dan zou ik beginnen met 1 wing Blackrock en daarna 1 wing League of Explorers. Die roteren er in april uit en dan kan je ze niet meer kopen. Heb je 1 wing dan blijven de andere wings ook beschikbaar.

Als je wild gaat spelen dan kan je de rest van je gold gebruiken om de andere wings tzt te unlocken. Ga je voornamelijk standard spelen dan kan je je gold ook opsparen voor de volgende expansion.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Beavbusi
Tektoon schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:59:
Als je adventures gaat kopen (wat geen slecht idee is) dan zou ik beginnen met 1 wing Blackrock en daarna 1 wing League of Explorers. Die roteren er in april uit en dan kan je ze niet meer kopen. Heb je 1 wing dan blijven de andere wings ook beschikbaar.

Als je wild gaat spelen dan kan je de rest van je gold gebruiken om de andere wings tzt te unlocken. Ga je voornamelijk standard spelen dan kan je je gold ook opsparen voor de volgende expansion.
zijn die een beetje te verslaan met standaard decks?

• Tomski1986
Beavbusi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:13:
[...]

zijn die een beetje te verslaan met standaard decks?
Jup je hebt decklists op internet staan voor deze heel gemakkelijk te behalen..

• Beavbusi
Hoe lang duurt zo'n wing?

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
PCBaas schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Volledig mee akkoord. Maar ik zou eerder voor Alexstraza of Antonidas gaan. Maar ja, de keuze van finisher is heel persoonlijk en subjectief. Denk dat er daar niet de perfecte keuze in bestaat.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Tomski1986
Waar ik gewoon niet tegen op kan zijn Jade decks. Broken tot en met tegen Control / Reno. En in het bijzonder Auctioneer en Jade Idol.

[ Voor 20% gewijzigd door Tomski1986 op 08-01-2017 20:53 ]

• Coltaine
Tomski1986 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:53:
Waar ik gewoon niet tegen op kan zijn Jade decks. Broken tot en met tegen Control / Reno. En in het bijzonder Auctioneer en Jade Idol.
Tja, insta-win tegen control, insta-loss tegen de rest. In de huidige meta geen goede keuze.

• Tomski1986
Coltaine schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Tja, insta-win tegen control, insta-loss tegen de rest. In de huidige meta geen goede keuze.
Jammer. Hopelijk komt er terug wat afwisseling na de rotatie. De meta is gewoon verschrikkelijk saai en eentonig rond 15-20. Niet leuk om te spelen tegen altijd dezelfde netdecks.

• Coltaine
Tomski1986 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Jammer. Hopelijk komt er terug wat afwisseling na de rotatie. De meta is gewoon verschrikkelijk saai en eentonig rond 15-20. Niet leuk om te spelen tegen altijd dezelfde netdecks.
Dat is altijd al zo geweest. Er zijn altijd ca. 5 decks die heel veel worden gespeeld omdat ze gewoon erg efficiënt zijn. Ik vind het nu wel meevallen.

In november was het enkel Midrange Shaman, Control Warrior, Secret Hunter en Tempo Mage.

Nu hebben we Pirate Warrior, Aggro Shaman, Jade Shaman, Dragon Priest, Reno Mage, Miracle Rogue, Reno Warlock en Jade Druid, waarbij de Reno decks geen vaste lijst hebben. Daarnaast is de uitbreiding net een maand uit, dus veel lijsten zijn nog niet optimaal, waardoor er veel ruimte om te spelen is.

[ Voor 21% gewijzigd door Coltaine op 08-01-2017 21:49 ]

• Tektoon
Qua tijd: dat hangt van je skills af :+
Qua tegenstanders: verschilt per wing, meestal drie of vier

De wiki is een goede info bron.

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik speel op dit moment weer Aggro shaman, met Earth Shock erin voor de silence.
Meestal heb ik niks aan de kaart, maar het is wel leuk tegen Rogues en tauns.

Van het weekend ook Everything is Awesome gespeeld. Ik denk dat het een redelijk deck is, maar wel erg lastig om te spelen af en toe. 10 potjes ranked en 6 gewonnen. Bovendien heb ik mijn Murloc quest kunnen doen.
Nou kwam ik op Hearthpwn/Reddit verschillende post tegen van Ben Brode dat er waarschijnlijk nog classic set kaarten naar wild gaan of generfed gaan worden.

Wat vinden jullie daar van en welke kaarten zijn volgens jullie kandidaat op generfed/uit geroteerd te gaan worden ?

Ik denk dat de volgende kaarten grote kanshebbers zijn omdat ze anders altijd gespeeld blijven worden.
Azure Drake
Bloodmage Thalnos
Acolyte of Pain
Sylvanas
Fiery War Axe
Ragnaros
Prep/Backstap/SI:7
Defender of Argus
Hex/Polymorph
Brawl
Ice Block

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Coltaine
FWA en Azure Drake misschien, de rest verwacht ik niet.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Veel van die kaarten waren al eens generft. Van deze lijst

- Backstab maakt de grootste kans denk ik, 2 damage is gewoon min. een mana kost.
- Prep = -2, dezelfde als innervate dan
- Azure mss een van zijn dingen kwijt of out classic
- Rag mss uit classic? maar hij is wel iconic :) Dezelfde geldt voor Sylvanas.
- Iceblock is interessant, cheat death is natuurlijk erg sterk, zeker met Reno.
- FWA natuurlijk ook al veel over gesproken, mja op zich vind ik hem wel OK.
- Andere dingen zie je echt niet overal hoor...

Persoonlijk heb ik een grote hekel aan de huidige Rogue door de over aanwezigheid van miracle decks. Interactie is hier ver te zoeken, zeker met conceal erbij. Iceblock valt misschien ook enigzins in dezelfde catogorie met ice spells. Dus ik hoop vooral voor wat veranderingen in die richting :)

Aan de andere kant is dit moeilijk te voorspellen. Je kunt in de blog lezen dat ze aan 't begin van het jaar eigenlijk al (bijna) klaar was met de laaste expansion van 2016, MSG. Charge was immers daarvoor generft. Straks roteren dus heel veel kaarten uit (deze info hebben wij ook) en ze weten ook wat er aankomen (deze info hebben wij niet). Speculeren heeft zowiezo geen zin maar het is wel zo dat we nu niks zullen disenchanten :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-01 09:52
beuker19 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:17:
Nou kwam ik op Hearthpwn/Reddit verschillende post tegen van Ben Brode dat er waarschijnlijk nog classic set kaarten naar wild gaan of generfed gaan worden.

Wat vinden jullie daar van en welke kaarten zijn volgens jullie kandidaat op generfed/uit geroteerd te gaan worden ?

Ik denk dat de volgende kaarten grote kanshebbers zijn omdat ze anders altijd gespeeld blijven worden.
Azure Drake
Bloodmage Thalnos
Acolyte of Pain
Sylvanas
Fiery War Axe
Ragnaros
Prep/Backstap/SI:7
Defender of Argus
Hex/Polymorph
Brawl
Ice Block
Ik geloof niet dat dit kaarten zijn die generfed zouden moeten worden wb individueel powerlevel. Wellicht meer omdat qua kaart design je dan of powercreep krijgt, of dezeldfe kaarten blijft zien.

Voor de sets die uitroteren uiteraard niet zo'n groot probleem, voor classic uiteraard wel.

Uitroteren is dan misschien een elegantere oplossing, omdat je dan wel de "golden oldies" intact houdt voor Wild-play.

Bij MTG zag je dat de basis-set van tijd tot tijd gewijzigd werd, zo konden oudere kaarten ook weer terugkomen.

• PCBaas
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij is hun filosofie dat je deck moet bestaan uit ~10 basic/classic kaarten en ze pakken waarschijnlijk alle decks aan die 15 of meer basic/classic kaarten spelen. Waarschijnlijk doen ze dit rekening houdend met de rotatie volgend jaar, waar BRM/LoE/TGT eruit gaan.

Pirate/Control Warrior spelen beide rond de 17 classic/basic kaarten en Freeze Mage/Miracle Rogue nog meer en ik denk dat vooral deze decks dan ook aangepakt gaan worden.

Wat ik denk dat er gaat gebeuren:

- Frothing Berserker naar 1/4
- Brawl naar 6 mana
- Shield Slam naar 2 mana
- Ice Block naar "When your hero takes fatal damage, prevent it and become Immune this turn." of "When your hero takes fatal damage, prevent it and become Immune this turn."
- Bloodsail Raider naar Wild
- Sylvanas Windrunner naar Wild
- Azure Drake naar Wild
EDIT:
- Conceal naar 2 mana

5700X | RX 6600

• Coltaine
Mofkees schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:39:

- Backstab maakt de grootste kans denk ik, 2 damage is gewoon min. een mana kost.
2 dmg op een undamaged minion, dus veel minder goed dan smite of arcane shot die nooit worden gespeeld en werkt sowieso niet goed samen met je hero power

daarnaast is een nerf naar 1 mana meteen een nerf voor alle combo cards, wat zo'n slechte mechanic is dat er maar 1 staple is (Eviscerate dus, SI7 wordt al gepasseerd en Cold Blood is een combo part)

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik verwacht van dat hele lijstje eigenlijk vrij weinig qua nerfs. Ja het zijn kaarten die veel gespeeld worden, maar er zit geen enkele auto-include bij.

• Coltaine
icemotion schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:24:
Ik verwacht van dat hele lijstje eigenlijk vrij weinig qua nerfs. Ja het zijn kaarten die veel gespeeld worden, maar er zit geen enkele auto-include bij.
Behalve FWA, die kaart is zwaar OP, veel teveel value vroeg in de game

Ik zie Conceal ook nog wel generfd worden vanwege "design space" en "uninteractive mechanic"

Misschien Auctioneer terug naar 5 mana en "for each first spell you cast this turn...", dat zou erg lame zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Coltaine op 09-01-2017 10:33 ]

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Leeroy verdient ook wel een nominatie op die moment, volgens mij zit hij in ~50% van alle decks van dit moment, is echt veel hoger dan welke andere kaart dan ook :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

icemotion schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:24:
Ze hoeven ook niet generfed te worden ze denken er ook over om bepaalde veel gespeelde classic kaarten gelijk met TGT, BRM en LOE naar wild te laten roteren.
De bedoeling daar mee is dat decks als Pirate Warrior(18) Miracle Rogue (20) Freeze Mage (20+) niet meer gespeeld worden en ook andere kaarten die eigenlijk altijd auto-include zijn naar wild te doen ipv. ze te nerfen zoals Azure Drake maar misschien ook wel class kaarten zoals Win Axe of Hex bijv.

ik heb ergens gelezen dat het om +/-10 kaarten ging

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 09-01-2017 11:36 ]

• Tektoon
Brode heeft alleen gezegd dat ze de meta fris willen houden en dat het aanpassen van kaarten een optie is als dat met nieuwe expansions en rotaties alleen niet lukt. Ook heeft 'ie toegevoegd dat ze nog niet weten welke kaarten ze willen aanpassen en of ze uberhaupt wel kaarten gaan aanpassen.

Ze denken er over. Maar dat doen ze met een hoop dingen...

• DarthDavy
Ik denk dat het eerder ook zal gaan over kaarten in volgende expansion sets. Bepaalde kaarten in de classic set kunnen beperkend werken qua design voor nieuwe kaarten, want je kan OP combo's creëren en dat moet je ten alle tijden vermijden. Maar Hearthstone kiest wel voor nieuwe mechanics en nieuwe kaarten en men gaat dus niet de classic kaarten die nieuwe kaarten en/of mechanics laten tegenhouden.

Maar welke kaarten dat zijn kunnen wij absoluut niet weten. Bij de vorige nerf ronde in classic is Master of Disguise aangepast geweest. Diegene die dat kon voorspellen lulde uit zijn nek en heeft bij toeval gelijk gekregen. :)

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Sorki

world wide wubbish

Mofkees schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:25:
Leeroy verdient ook wel een nominatie op die moment, volgens mij zit hij in ~50% van alle decks van dit moment, is echt veel hoger dan welke andere kaart dan ook :)
Laat het uit, heb em net gecraft :D
Als ik me niet vergis is hij al eens generfed geweest?

Sorki#2242

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Leeroy staat zeker wel op deze lijst als potentiële kaart om generfed te worden. Net als azure drake en ik denk zelf ook Thalnos, cheap spellpower + carddraw heeft zich toch vaak bewezen erg sterk te zijn.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• smurfinmark
Sorki schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Laat het uit, heb em net gecraft :D
Als ik me niet vergis is hij al eens generfed geweest?
Leeroy was ooit 4 mana.

Ik denk dat het terecht is dat ze weg willen blijven van wincondities die interactie voorkomen.
Dat is vooral stealth & charge.

• Lapras
  • Laatst online: 27-01 16:25

Lapras

Ice beam

Azure drake is een bizar sterke kaart, zeker met alle draken die er nu zijn. Die zou wel eens het onderspit kunnen delven.

• DarthDavy
Het probleem van Azure Drake wordt vanzelf opgelost eens LoE uit standard wegroteert.

DarthDavy schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:25:
Het probleem van Azure Drake wordt vanzelf opgelost eens LoE uit standard wegroteert.
Vertel dat is tegen alle!!!! Shaman, Druid, Rogue en Mage spelers waar deze kaart staple is.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Nee, zonder LoE is het nog steeds een zeer goede kaart. Ik zie daarbij niet in waarom LoE deze beter maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Xenomorphh op 09-01-2017 14:23 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
:?

• Coltaine
Xenomorphh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Nee, zonder LoE is het nog steeds een zeer goede kaart. Ik zie daarbij niet in waarom LoE deze beter maakt?
Dragon synergie, ik denk dat hij BRM bedoelt. Bij de volgende ronde worden veel dragon kaarten uitgefaseerd.

Azure Drake is goed, maar niet in elk deck optimaal. Verschillende decks spelen hem alleen maar omdat er geen betere 5-drop is. In de GvG meta werd ie bijna niet gespeeld, omdat ie te traag is (geen directe impact) en Belcher, Loatheb en Healbot een betere 5-drop waren in de toenmalige meta.

In de Naxx/GvG meta was z'n 4 attack ook te weinig. Veel populaire minions hadden 5 health.

[ Voor 8% gewijzigd door Coltaine op 09-01-2017 14:59 ]

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 13:02
In een vorigTweakers toernooi met een stuk of 30 card bans was Azure Drake er eentje van. Ik had het nog met een tweaker over (weet niet meer wie, volgens mij An1mA) dat van alle gebande kaarten deze kaart het meest impact had, omdat het in letterlijk elk deck zou zitten wat we wilden proberen te maken.

Azure Drake zal tot het einde der tijden gespeeld blijven worden met deze stats. Dragon synergie of niet.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Coltaine schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:46:
[...]

Dragon synergie, ik denk dat hij BRM bedoelt. Bij de volgende ronde worden veel dragon kaarten uitgefaseerd.

Azure Drake is goed, maar niet in elk deck optimaal. Verschillende decks spelen hem alleen maar omdat er geen betere 5-drop is. In de GvG meta werd ie bijna niet gespeeld, omdat ie te traag is (geen directe impact) en Belcher, Loatheb en Healbot een betere 5-drop waren in de toenmalige meta.
Dragon decks zijn echter niet de beste decks op het moment, dragon warrior en priest zijn wel goed maar kunnen synergie uit een heel stel andere kaarten halen. Dragon synergie is niet hetgeen wat Azure drake zo goed maakt.

• Coltaine
Xenomorphh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Dragon synergie is niet hetgeen wat Azure drake zo goed maakt.
Het maakt hem beter. Voor BRM had je niets aan die dragon tag.

In welke tier 1-2 decks wordt Drake nu gespeeld? Miracle Rogue, Dragon Priest, Dragon Warrior en Midrange Shaman. De 2 dragon decks bestaan over een paar maanden niet meer in standard (Shaman trouwens ook niet tenzij Trogg en Golem worden vervangen door iets gelijkwaardigs)

[ Voor 36% gewijzigd door Coltaine op 09-01-2017 15:25 ]

Azure is alleen al interessant door de vervangende kaart; je houd je hand op peil terwijl je een 4/4 body neerlegt. Daarnaast is de spell damage in een hoop decks interessant genoeg en dat maakt het een soft taunt. Zoveel verschil is er eigenlijk niet met Thalnos...ook spell damage en card draw (welliswaar Deathrattle, maar het is niet alsof Thalnos lang blijft leven). Dragon synergy is gewoon bonus op een solide kaart.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dat denk ik ook, ook in m'n andere control decks, midrange decks is azure drake een zeer sterke kaart.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke kaarten jullie persoonlijk generfed willen zien worden. Ik zelf vind Win axe aan de sterke kant en zou wel nerf mogen hebben, zou zelf niet weten hoe eigenlijk. 3/3/2 lijkt me te zwak en 2/2/2 ook. Misschien 2 mana 2/3?

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Xenomorphh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:10:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke kaarten jullie persoonlijk generfed willen zien worden. Ik zelf vind Win axe aan de sterke kant en zou wel nerf mogen hebben, zou zelf niet weten hoe eigenlijk. 3/3/2 lijkt me te zwak en 2/2/2 ook. Misschien 2 mana 2/3?
Alles waar 'jade' in voorkomt? :+

• icemotion
Jade kaarten zijn geen classic kaarten ;) en zo broken is die mechanic niet.

• Coltaine
Xenomorphh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:10:
Ik roep maar even wat:

FWA 1 mana 3/1, nog steeds bruikbare removal en goed met Upgrade en Pirates

Small-time Buccaneer 1/2 gain +1 attack, nog steeds een 2/2 voor 1 met Pirate synergie

Nozdormu "battlecry: opponent skips draw phase next turn", dat ding is op het moment killing voor mobile users

Azure Drake zonder spell power

Felfire Potion: + discard a card

Conceal: 0 mana, give target friendly minion stealth until your next turn

Jade Idol: ...or shuffle 3 Jade Spells in your deck
Jade Spell is dan 1 mana summon a Jade Golem, dus niet meer onbeperkt Golems spelen

[ Voor 8% gewijzigd door Coltaine op 09-01-2017 17:02 ]

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 00:54
Persoonlijk vind ik Nozdormu en Divine Favor erg vervelende kaarten, mogen best generfd worden.

No-brainer includes zoals Sylvanas en Azure Drake nerfen kan ik ook nog wel begrijpen, en daar horen dan waarschijnlijk ook wat van de nieuwe piraten bij, als je ziet hoe veel decks die als early game spelen.

Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in het verbreden van de opties. Nerfen zou in theorie ruimte kunnen geven voor meer decks, maar ik ben bang dat in de praktijk er alleen maar decks onspeelbaar worden, dus van mij hoeft het niet.

• DarthDavy
Ik bedoelde idd BRM. Maakt ook niet uit. Ze gaan er beide op hetzelfde ogenblik uit

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Nozdormu. Ik denk dat het een jaar geleden is dat ik die voor het laatst in ranked heb gezien. Die mogen ze wel buffen ipv nerfen.

Battletag: Iigy#2192

• SeamusXanthus
108rogar schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:35:
Persoonlijk vind ik Nozdormu en Divine Favor erg vervelende kaarten, mogen best generfd worden.

No-brainer includes zoals Sylvanas en Azure Drake nerfen kan ik ook nog wel begrijpen, en daar horen dan waarschijnlijk ook wat van de nieuwe piraten bij, als je ziet hoe veel decks die als early game spelen.

Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in het verbreden van de opties. Nerfen zou in theorie ruimte kunnen geven voor meer decks, maar ik ben bang dat in de praktijk er alleen maar decks onspeelbaar worden, dus van mij hoeft het niet.
Nozdurmu is erg vervelend idd, ik heb al twee jaar geen game meer gewonnen wanneer hij tegen me werd gespeeld

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

icemotion schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:32:
Jade kaarten zijn geen classic kaarten ;) en zo broken is die mechanic niet.
Ik reageerde, puur uit emotie, hier op:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke kaarten jullie persoonlijk generfed willen zien worden.
Kan niet eens m'n control fun decks goed spelen :+

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:49:
In een vorigTweakers toernooi met een stuk of 30 card bans was Azure Drake er eentje van. Ik had het nog met een tweaker over (weet niet meer wie, volgens mij An1mA) dat van alle gebande kaarten deze kaart het meest impact had, omdat het in letterlijk elk deck zou zitten wat we wilden proberen te maken.

Azure Drake zal tot het einde der tijden gespeeld blijven worden met deze stats. Dragon synergie of niet.
Ik had die kaart gebanned in dat toernooi om precies die reden :P })
SeamusXanthus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:49:

Azure Drake is een kaart die praktisch alles goed door voor z'n mana cost. Het is wel een kaart die beduidend minder goed wordt naarmate de meta sneller wordt. Tegen Pirate Warrior is de kaart veelal te traag, maar door de Dragon synergie kan je hem toch spelen, aangezien er genoeg low cost Dragon kaarten beschikbaar zijn om de snelheid eruit te halen.

• Coltaine
Nog een nerf a.u.b.: Abyssal Enforcer uit de Arena picklist verwijderen

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik kwam vandaag veel Reno mage tegen, dus ik heb maar weer eens Jade Druid gespeeld. Een mage kan het redelijk lang bijhouden, maar het houd een keer op. Ik had trouwens één keer een OTK nadat de mage Reno had gespeeld. Op het boord lagen twee 8/8 één Auctioneer en twee saplings. Samen met twee swipes kon ik in één keer 30 damage doen.

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01-2025
Coltaine schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:13:
Nog een nerf a.u.b.: Abyssal Enforcer uit de Arena picklist verwijderen
uit de lijst is een beetje overdreven maar het is een class common die op zn minst een rare hoort te zijn. Zelfde verhaal met flamestrike en die andere 7 bullshit mana spellkaart van mage ;)
Nou hoe wel ik soms leuke matches speel kan ik nog niet echt een deck vinden die constant genoeg is.
Ik heb bijna alle decks wel geprobeerd maar kom niet verder dan 55/45 in totaal maar met de ''snellere'' decks is dat nog maat 30/70 ongeveer en dat maakt het ranken niet echt leuk.

Wat ik ook een probleem vind is dat sommige match-ups zo eenzijdig zijn dat het gewoon voor geen van beiden echt een leuke ervaring is en ik kan mij niet herinneren dat dat het er in de 3 jaar zoveel waren als nu alleen CW vs Freeze Mage eigenlijk.

• Coltaine
beuker19 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:56:

Wat ik ook een probleem vind is dat sommige match-ups zo eenzijdig zijn dat het gewoon voor geen van beiden echt een leuke ervaring is en ik kan mij niet herinneren dat dat het er in de 3 jaar zoveel waren als nu alleen CW vs Freeze Mage eigenlijk.
Handlock vs Priest en Patron vs Aggro Paladin waren eigenlijk ook al T1 concede

[ Voor 3% gewijzigd door Coltaine op 10-01-2017 07:36 ]

tupu1302 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:16:
[...]

uit de lijst is een beetje overdreven maar het is een class common die op zn minst een rare hoort te zijn. Zelfde verhaal met flamestrike en die andere 7 bullshit mana spellkaart van mage ;)
Vanuit een arena perspectief snap ik niet waarom Moonglade Portal rare is en Firelands Portal common.

• icemotion
xelfer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 07:47:
[...]

Vanuit een arena perspectief snap ik niet waarom Moonglade Portal rare is en Firelands Portal common.
t zal vast iets met de nummers te maken hebben.

Firelands is 7 mana 5 minion en 5 damage.
Moonglade is 6 mana voor 6 minion en 6 healing.
icemotion schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:06:
[...]

t zal vast iets met de nummers te maken hebben.

Firelands is 7 mana 5 minion en 5 damage.
Moonglade is 6 mana voor 6 minion en 6 healing.
Dat zou kunnen, maar 5 damage is vaak wel meer waardevol dan 6 healing. Mage hero power doet om die reden ook 1 damage, terwijl Priest hero power just 2 healt.

• smurfinmark
xelfer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:15:
[...]

Dat zou kunnen, maar 5 damage is vaak wel meer waardevol dan 6 healing. Mage hero power doet om die reden ook 1 damage, terwijl Priest hero power just 2 healt.
Klopt helemaal, healing is reaktief, en in geval van interactie met minions regelmatig niet te gebruiken.

Leuke vergelijking is ook Fireball met Greater Healing Potion, 6 damage vs 12 healing.

• Tektoon
tupu1302 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:16:
[...]
Flamestrike hoort absoluut geen rare te zijn; het probleem is juist dat er te weinig flamestrikes zijn in arena. Meer flamestrikes is beter omdat je er dan omheen kunt spelen. Er ontstaan strategische elementen en de skillcap gaat omhoog.
Als je minder flamestrikes toelaat verlies je dat, zijn de daadwerkelijk gespeelde flamestrikes meteen gamewinning omdat niermand er omheen speelt en krijg je die immense verschillen in deckkwaliteit die je nu ziet.
xelfer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 07:47:
[...]
Firelands portal is een signature card voor mage. Net als flamestrike, fireball, conjurer en frostbolt: classic control mage. Moonglade is dat niet voor druid. Arena druid is het meest middle-of-the road van alle classes*

EDIT *met solid minions in early/mid/late game, dikke taunts en af en toe een aoe

[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 10-01-2017 14:10 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:15:
[...]

De minion uit een Glade is wel vaak waardevol. Heb zo vaak een Sylvanas of Thaurissan er uit gekregen, wat vaak wel een gamechanger was.

Nitai schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:09:
[...]

De minion uit een Glade is wel vaak waardevol. Heb zo vaak een Sylvanas of Thaurissan er uit gekregen, wat vaak wel een gamechanger was.
Ik zeg ook niet dat Glade een slechte kaart is. Volgens mij kan je daar best wat value uit halen. Vind het alleen vreemd dat kaarten met soortgelijke mechanics andere rarities hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 10-01-2017 14:26 ]

xelfer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:26:
[...]
Ik zeg ook niet dat Glade een slechte kaart is. Volgens mij kan je daar best wat value uit halen. Vind het alleen vreemd dat kaarten met soortgelijke mechanics andere rarities hebben.
Is het niet meer dat Hero-healing voornamelijk rare is? Healing Potion, de Portal...

<GOT> Zarhrezz#2885

• SeamusXanthus
Nitai schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:09:
[...]

Of zoals ik de afgelopen twee keer op rij in Arena big-time racketeer. Het was wel een gamechanger, dat wel. Alleen de verkeerde kant op. :'(

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Was ook geen kritiek, maar een mogelijke verklaring waarom een glade wel rare is, het heeft meer kans op rare en hoger minions? De 6 mana range is namelijk flink vertegenwoordigd.

• Tektoon
Zarhrezz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:33:
[...]
Is het niet meer dat Hero-healing voornamelijk rare is? Healing Potion, de Portal...
Er is juist veel meer common healing dan rare healing.

• tupu1302
Tektoon schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:09:
[...]

Flamestrike hoort absoluut geen rare te zijn; het probleem is juist dat er te weinig flamestrikes zijn in arena. Meer flamestrikes is beter omdat je er dan omheen kunt spelen. Er ontstaan strategische elementen en de skillcap gaat omhoog.
Als je minder flamestrikes toelaat verlies je dat, zijn de daadwerkelijk gespeelde flamestrikes meteen gamewinning omdat niermand er omheen speelt en krijg je die immense verschillen in deckkwaliteit die je nu ziet.
Dat kan wel zo zijn, maar waarom is mage dan altijd een van de de beste tier class in arena geweest (sinds beta?)

Misschien omdat ze de beste removal/boardclears hebben die toevallig ook allemaal common zijn?

IMo heeft het niks met skills te maken, alls arena echt om skill zou gaan zouden ze card rarities balancen zodat de winrate van iedere class dichter bij elkaar in de buurt zou komen.

• separhim
tupu1302 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:39:
[...]

Dat kan wel zo zijn, maar waarom is mage dan altijd een van de de beste tier class in arena geweest (sinds beta?)

Misschien omdat ze de beste removal/boardclears hebben die toevallig ook allemaal common zijn?

IMo heeft het niks met skills te maken, alls arena echt om skill zou gaan zouden ze card rarities balancen zodat de winrate van iedere class dichter bij elkaar in de buurt zou komen.
Ik mag dan wel niet Tektoon zijn, ik ben het wel deels met hem eens. Ik zeg niet specifiek dat er meer flamestrikes zouden moeten worden aangeboden want dat zou wat belachelijk zijn. Ik ben echter wel van mening dat meer reliable AoE in arena, arena wel een stuk beter zou maken. Op lage wins win ik verlies ik vaak puur op basis van goed curven als eerste speler. Meer AoEs in arena zou deze strategie een stuk zwakker maken.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Dit is sinds de nieuwe uitbreiding, statistiekje Arena-wins. Wat gebeurt er in godsnaam nadat je in Arena 4 keer hebt gewonnen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cSrEoo3.png

Battletag: Iigy#2192

mosselmossel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:29:
Dit is sinds de nieuwe uitbreiding, statistiekje Arena-wins. Wat gebeurt er in godsnaam nadat je in Arena 4 keer hebt gewonnen?
[afbeelding]
Dan kom je gelijkwaardige of betere decks tegen =)

Volgens mij zijn de verschillen tussen goede en slechte drafts met de laatste expansie groter geworden. Als je een middenmoot draft hebt, wordt het statistiek; aangezien je er met 3 losses uit ligt, zal je met een gemiddeld deck zo'n 3-4 wins halen. Daarna ga je de boven-gemiddelde decks tegenkomen en als het verschil tussen goed en slecht groter geworden is, zul je dan dus ook decks tegen gaan komen die relatief veel beter zijn dan een middenmoot deck.

<GOT> Zarhrezz#2885

mosselmossel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:29:
[afbeelding]
Wel apart want kwam ik voor MSG niet verder dan max. 7 wins en ik nu al verschillende keren 9+ wins gehad en zelfs voor het eerst 12 wins.

• Tektoon
tupu1302 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:39:
[...]

Jij hebt met je rarity aanpassingen als doel het nivelleren van de winrates (zo blijkt nu). Ik heb met mijn opmerking over flamestrike als doel het toegankelijk houden van arena, het verhogen van de skillcap en het verminderen van rng & coinflips.

Dat de ene class uiteindelijk ietsje* beter presteert dan de andere maakt niets uit. Het doel is ook niet om ze exact gelijk te laten presteren: dat zou de game ook niets opleveren. Gelijke kansen hebben heeft wat dat betreft niets met skills te maken. Skill gaat bijvoorbeeld over: een juiste inschatting kunnen maken van welke kaarten je tegenstander heeft en daar op inspelen.

---

Met meer flamestrikes bedoelde ik overigens zoiets als: een buff voor de classic set / het wegroteren van nieuwere sets zodat je gemiddeld meer flamestrikes/truesilvers/swipes ed ziet per draft. Dit gaat ook weer over hele kleine percentages natuurlijk. Niet: elke mage heeft standaard 5 flamestrikes en 6 fireballs.

*het verschil tussen de beste en de slechtste class is gemiddeld minder dan 5% of 1 win per run.

• tupu1302
Dat ietsje is niet heel betrouwbaar als je een bron gebruikt uit 2015 en sindsdien nauwelijks meer up to date is.

Los van die statistieken,

Als common AoE/Removal kaarten in arena rare worden komt dat ten goede aan de arena meta waarin meerdere classes worden gespeeld dan nu het geval is. Waarom zie ik zelden een warrior of een druid voorbij 8 wins? Retorische vraag, ik ga hem voor je beantwoorden :) Omdat mensen arena spelen om te winnen, en om te winnen pakken ze de class wat de grootste winstkansen oplevert.

Hoeverre heeft iets in godsnaam met skill te maken als je bent overgeleverd aan de willekeur van je opponents arena draft? Je kan niet om drie of vier boardclears spelen. Ik ben afgelopen week voor de zoveelste keer in arena tegen vier boardclears aangelopen in 1 game. En zo gek was het niet aangezien het weer ging om (2x) abyysal enforcer en (2x) hellfire. Ja daar zit heel veel skill in om dat te draften en ik had natuurlijk te weinig skill om er om heen te spelen (sascasm mode off).

Card rarities hebben teveel effect op de arena draft. Dat is wat ze moeten aanpassen, niks meer en niks minder. Gelijke kansen betekent in dit geval dat de speler ongeacht klasse een net zo grote kans heeft op het winnen van een arena game van zijn tegenstander. Niet dat de ene class in het voordeel is tov de ander als het gaat om het aanbod van common class cards (lees boardclears en removal).

Los van dit hele verhaal, ik weet ook dat dit nooit gaat gebeuren omdat blizzard 0 fucks geeft om de balance in arena en ze meer energie en tijd stoppen in constructed.

• smurfinmark
tupu1302 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 03:32:
Dat ietsje is niet heel betrouwbaar als je een bron gebruikt uit 2015 en sindsdien nauwelijks meer up to date is.

Los van die statistieken,

Als common AoE/Removal kaarten in arena rare worden komt dat ten goede aan de arena meta waarin meerdere classes worden gespeeld dan nu het geval is. Waarom zie ik zelden een warrior of een druid voorbij 8 wins? Retorische vraag, ik ga hem voor je beantwoorden :) Omdat mensen arena spelen om te winnen, en om te winnen pakken ze de class wat de grootste winstkansen oplevert.

Hoeverre heeft iets in godsnaam met skill te maken als je bent overgeleverd aan de willekeur van je opponents arena draft? Je kan niet om drie of vier boardclears spelen. Ik ben afgelopen week voor de zoveelste keer in arena tegen vier boardclears aangelopen in 1 game. En zo gek was het niet aangezien het weer ging om (2x) abyysal enforcer en (2x) hellfire. Ja daar zit heel veel skill in om dat te draften en ik had natuurlijk te weinig skill om er om heen te spelen (sascasm mode off).

Card rarities hebben teveel effect op de arena draft. Dat is wat ze moeten aanpassen, niks meer en niks minder. Gelijke kansen betekent in dit geval dat de speler ongeacht klasse een net zo grote kans heeft op het winnen van een arena game van zijn tegenstander. Niet dat de ene class in het voordeel is tov de ander als het gaat om het aanbod van common class cards (lees boardclears en removal).

Los van dit hele verhaal, ik weet ook dat dit nooit gaat gebeuren omdat blizzard 0 fucks geeft om de balance in arena en ze meer energie en tijd stoppen in constructed.
Ik denk dat je hier iets belangrijks mist:

Er moet verschil tussen de classes zijn. Waar jij het over hebt, common AEO voor alle classes, trekt alles naar elkaar toe. Het juist prima dat bepaalde classes wel uitblinken in AEO, en andere weer niet.
Aan Blizzard de schone taak om hier een balans in aan te brengen. De niet AEO classes zoude bv betere spot removal kunnen krijgen, of betere minions.

En vergeet ook niet de Hero power mee te nemen in je afweging, met name Warrior loopt daar ver achter op andere classes.

Wb kaart rarities: Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Card rarities zorgen er juist voor dat de game-designers kunnen schuiven met de impact van kaarten op Arena. Dat ze veel impact hebben op Arena klopt, maar dit lijkt mij 100% de bedoeling.

Over het skill-level verhaal: Goed draften/spelen leert een hogere winrate op, niks meer, niks minder.
Wat het zeker niet doet is garanties bieden voor individuele potten, dan moet je echt gaan schaken ofzo....
Nou Nou Nou wat is de ladder op het moment toch een verschrikkelijke plaats om ook maar een beetje fun te hebben.

Ik ben echt van ellende weer naar Dragon Warrior geswitcht omdat ik geen zin meer had ik potjes die worden beslist in a) wel/geen Reno op turn 6 b) Welke kaart Dirty Rat van je afpakt c) Wie het meeste geluk heeft bij de Kazakus Potions en Kabal Couriers want dat ik ongeveer de ladder experience deze dagen als je een Renodeck speelt.
Wat ook vervelend is dat vooral wat lager op de ladder de decks soms nogal greedy zijn en dat ik leuk als je aggro speelt = free win maar in de mirror is het soms best vervelend aangezien de meeste decks toch redelijk veel anti-aggro tools moet spelen om een kans te maken tegen de bekende aggro decks.

Dragon/Pirate Warrior is wat dat betreft veel simpeler effectiever en je ranked ongeveer 5x zo snel en bent veel minder afhankelijk van de RNG goden en je kunt het niet traden en face gaan zoals veel deck doen ook veel harder terugpakken.

Helaas is het ook zo dat alle top tier decks niet meer dan 5 MSG kaarten spelen waarvan er er ook nog eens 4 Kazakus, Courier, Buccaneer en Patches in alle decks zitten en misschien is het nog te vroeg maar tot nu toe is de nieuwe uitbreiding voor mij in ieder geval een grote teleurstellingen word het echt wachten tot de de volgende rotatie om eens wat echt nieuws te zien.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

beuker19 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:58:
Nou Nou Nou wat is de ladder op het moment toch een verschrikkelijke plaats om ook maar een beetje fun te hebben.

Ik ben echt van ellende weer naar Dragon Warrior geswitcht omdat ik geen zin meer had ik potjes die worden beslist in a) wel/geen Reno op turn 6 b) Welke kaart Dirty Rat van je afpakt c) Wie het meeste geluk heeft bij de Kazakus Potions en Kabal Couriers want dat ik ongeveer de ladder experience deze dagen als je een Renodeck speelt.
Wat ook vervelend is dat vooral wat lager op de ladder de decks soms nogal greedy zijn en dat ik leuk als je aggro speelt = free win maar in de mirror is het soms best vervelend aangezien de meeste decks toch redelijk veel anti-aggro tools moet spelen om een kans te maken tegen de bekende aggro decks.

Dragon/Pirate Warrior is wat dat betreft veel simpeler effectiever en je ranked ongeveer 5x zo snel en bent veel minder afhankelijk van de RNG goden en je kunt het niet traden en face gaan zoals veel deck doen ook veel harder terugpakken.

Helaas is het ook zo dat alle top tier decks niet meer dan 5 MSG kaarten spelen waarvan er er ook nog eens 4 Kazakus, Courier, Buccaneer en Patches in alle decks zitten en misschien is het nog te vroeg maar tot nu toe is de nieuwe uitbreiding voor mij in ieder geval een grote teleurstellingen word het echt wachten tot de de volgende rotatie om eens wat echt nieuws te zien.
Er is anders best wel veel variatie op de ladder. Ik snap je frustratie maar toch vind ik dat de ladder op dit moment best wel oke is. Er is plek voor agro er is plek voor control en er is plek voor midrange..

• icemotion
Er is variatie genoeg op de ladder ondanks dat de top tier decks een aantal kaarten gemeen heeft. (Patches vs Kazakus)

Maar om nou te stellen dat Mean streets niets heeft gebracht aan nieuwe kaarten voor de meta behalve 4 is wel heel erg overdreven.

Jade druid is een compleet nieuw archetype rondom een van de mechanics uit deze set

Shaman decks spelen ook de nodige Jade kaarten waaronder Aya die ook in Druid wordt gespeeld

Dragon priest is weer heel relevant geworden door de toevoeging van Drakonid operative en in mindere mate Dragonfire potion

Renolock speelt meerdere Mean streets kaarten waaronder Kazakus, Dirty rat, Abbysal enforcer en afhankelijk van de build zeker nog 1 of 2 kaarten. (Met alleen Kazakus en niet de andere opties was dit deck lang niet zo sterk geweest)

Als ik eventjes door de tier 1 en 2 decks heen tel zie ik 27 kaarten uit Mean streets die gespeeld worden in die decks.

Voor de release van Gadgetzan hadden we 1 tier 1 deck. Nu zijn dat er 5.

Dus wat mij betreft gaat je stelling; Mean streets bracht niets nieuws niet op.
icemotion schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:21:
Er is variatie genoeg op de ladder ondanks dat de top tier decks een aantal kaarten gemeen heeft. (Patches vs Kazakus)
Nou ja 8 tier 1 en 2 decks waarvan 2 Warrior en 3 Shamans vind ik geen variatie genoeg wat dat is al bijna een jaar zo.
Maar om nou te stellen dat Mean streets niets heeft gebracht aan nieuwe kaarten voor de meta behalve 4 is wel heel erg overdreven.
Als je alle decks die veel worden gespeeld op de ladder heeft RenoPriest nog de meeste nieuwe kaarten met 8 stuks maar de rest runt er niet meer dan 4 a 5 waaronder Patches Buccaneer en Kazakus dus das niet zo heel veel.
Jade druid is een compleet nieuw archetype rondom een van de mechanics uit deze set

Shaman decks spelen ook de nodige Jade kaarten waaronder Aya die ook in Druid wordt gespeeld
Nou nou 1 nieuw archetype die ook nog eens veel te slow is
Dragon priest is weer heel relevant geworden door de toevoeging van Drakonid operative en in mindere mate Dragonfire potion
Dragonfire potion word in veel lijsten al niet eens meer gespeeld en Drakonid operative is misschien wel de beste kaart in het spel en misschien wel ooit dus ja dat daardoor Dragon Priest goed is is dan wel een logisch gevolg.
Renolock speelt meerdere Mean streets kaarten waaronder Kazakus, Dirty rat, Abbysal enforcer en afhankelijk van de build zeker nog 1 of 2 kaarten. (Met alleen Kazakus en niet de andere opties was dit deck lang niet zo sterk geweest)
Dat vraag ik mij af maar goed ook Renolock speelt maar 3 of 4 nieuwe kaarten en word al sinds Reno uit is gespeeld alleen waren er toen 3 of 4 goede Warlock decks en hadden ze alles Aggro, Reno, Control en Combo
Als ik eventjes door de tier 1 en 2 decks heen tel zie ik 27 kaarten uit Mean streets die gespeeld worden in die decks.

Voor de release van Gadgetzan hadden we 1 tier 1 deck. Nu zijn dat er 5.

Dus wat mij betreft gaat je stelling; Mean streets bracht niets nieuws niet op.
Nou ik kom niet verder dan een stuk of 20 en dat vind ik zeer mager voor een hele nieuwe set waarvan er ook nog veel zijn die heel veel synergy verliezen waar TGT ,BRM en LOE uitroteren.

Verder is het nog nooit zo geweest dat er nu 2 en ik denk straks Druid ook nog dus 3 classes bijna helemaal niet gespeeld worden en het zal mij zelfs niet verbazen dat Priest dadelijk ook weer tier 3 is.

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 12-01-2017 15:15 ]

• icemotion
Een lijstje dan maar, waarbij ik bij ieder deck alleen de kaarten noem die niet al in een ander deck voorkomen. Renolock speelt bijvoorbeeld ook Dirty rat en Kazakus. En pirate warrior speelt niets nieuws behalve Buccaneer en Patches, maar die kaarten geven het wel de edge die het nodig heeft om tier 1 te zijn.

Aggro shaman:

Small-time buccaneer
Patches
Jade claws
Jade lightning
Aya Blackpaw
5

Midrange shaman
Ik zie builds met daarin ook:
Jade Chieftain
White eyes
totaal; 7

Reno Mage:
Dirty rat
Kabal courier
Volcanic potion
Kazakus
en in sommige gevallen; Inkmaster Solia
totaal; 12

Renolock;
Mistress of mixtures
Second-rate bruiser
Felfire potion
Abyssal enforcer
totaal; 16

Miracle rogue;
Counterfeit coin
totaal 17;

Control warrior;
Alley armorsmith
totaal 18;

Dragon priest;
Potion of madness
Kabal Talonpriest
Drakonid operative
Dragonfire potion (niet in alle lists, maar wel degelijk gespeeld)
totaal 22;

Jade druid;
Jade idol
Jade blossom
Jade spirit
Jade behemoth
totaal 26;

En is Jade druid wel te traag? Tegen Pirate warrior en aggro shaman? Goede kans van wel. Maar er is meer in de meta dan alleen aggro. Renolock en Reno mage kom ik minstens zo veel tegen. En tegen die decks doet Jade druid het dan wel weer redelijk goed. De meta is op dit moment gewoon meer dan aggro.

Dat shaman al heel lang de tier 1 class is ben ik met je eens, maar ook in die lijsten is het nodige geschoven met de release van Mean streets door het inpassen van Jade tech.

Maar waar je voor Mean streets eigenlijk 8 uit 10 matchups tegen een shaman aankeek is dat nu veel minder zo. En ja zoolock is een beetje dood op het moment, maar Zoolock is een deck dat al heel erg lang heel erg goed presteerde. En zelfs nu kom ik ze zelfs nog wel eens tegen.

• Tomski1986
Funny dat mensen de meta gevarieerd vinden :D Zo saai en eentonig..
Het probleem is denk ik vooral dat veel decks hetzelfde doen, maar dan met net andere kaarten. Shamans smorcen je met een spirit claw of jade claw in de face, terwijl Warriors dat met FWA doen. Andere kaarten, zelfde effect.

Dus ook al zijn er misschien veel tier 1 decks, dan nog spelen ze veelal niet al te verschillend.
Pagina: 1 ... 120 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.