Zo, nog net even opde valreep rank 5 aangetikt op NA, ben begin van de week van rank 14 naar rank 9 gegaan en vanavond tot rank 5 gespeeld. Alles met dragon warrior. Dat deck gaat echt als een trein! Heb geen stats bijgehouden, maar heb voor mijn gevoel maar een paar potjes verloren. Ben trouwens bijna alleen Shaman en warrior tegengekomen. Daarnaast een paar warlocks en hier en daar een miracle rogue. Bij Rogue is het toch vaak hopen op een goeie topdeck nadat ze hun miracle beurt hebben gehad.
Deck doet het goed. Hellfire niet gezienTektoon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:22:
Kripp schat de gemiddelde Hearth Arena score in op 'niet ver onder 70 punten'. Maar goed, zoals 'ie er ook bij zegt doen de aggro decks van 70 het beter dan de trage opieopie decks van 80 (ik gebruik zelf Grinning Goat).
Anyway, deck is goed. Ik haal hier zeker 7 wins mee. Je mist 2-mana-3/2's en ik had er ook nog graag een hellfire oid in gezien. Aantal zwakke 5 drops en een Mehsaur op 8. Good luck!
Ik sta inmiddels 6-1. Early board control is de sleutel tot overwinning.
De oplossing zou zijn als Blizzard een programmeur in zou huren die de MacOS architectuur zou begrijpen. Helaas hebben ze dat de afgelopen 2,5-3 jaar nog niet gedaan.VeeGee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:25:
Zijn er Tweakers die Hearthstone spelen op een MacBook (Pro) met Retina scherm? Ik bezit sinds gisteren een MacBook Pro retina (2015-model) en tot mijn verbazing kan ik niet standaard de juiste resolutie kiezen. Nu lees ik op internet wel diverse opties (bijv. met een programma handmatig de resolutie aanpassen en dan Hearthstone opstarten) maar deze zijn allemaal niet ideaal.
Heeft iemand dé oplossing?
Met andere woorden: HS is al jaren buggy en slecht geoptimaliseerd op de Mac en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven.
Thijs maakt een potion. Hilarisch!
[Video: https://clips.twitch.tv/thijshs/ImportantChoughHotPokket]
[Video: https://clips.twitch.tv/thijshs/ImportantChoughHotPokket]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Beste wensen allemaal
Atlas#22744
Bah, de week van de extreme vomit en kots is weer gekomen
.
[ Voor 67% gewijzigd door xelfer op 01-01-2017 11:22 ]
Je kunt een week arena spelen en schelden op alle aggro op de ladder, of je kunt een Control Warrior met anti-aggro tech bouwen en schelden op alle non-aggro decks op de ladder, of je kunt meedoen en snel een paar ranks pakken de eerste week. Ik ga het laatste doen, aangezien ik vorige maand ruim 80% winrate in de mirror matchup had.xelfer schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:13:
Bah, de week van de extreme vomit en kots is weer gekomen.
Keep supporting the pyramid roach boy
Ik speel nu Miracle Rogue. Sta nu ook 7-1. Vind het echter geen bal aan om 8 games op een rij tegen Pirate Warrior of Aggro Shaman te spelen. Ik ben met name bezig met hier en daar wat gouden heroes te halen. Dit is nu echter een stuk lastiger omdat de heroes waar ik mee bezig ben gewoon minder viable zijn tegen smorc. De vieze smorc classes heb ik inmiddels al golden, dus ik heb weinig behoefte om dat nu nog verder te spelen.Coltaine schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Je kunt een week arena spelen en schelden op alle aggro op de ladder, of je kunt een Control Warrior met anti-aggro tech bouwen en schelden op alle non-aggro decks op de ladder, of je kunt meedoen en snel een paar ranks pakken de eerste week. Ik ga het laatste doen, aangezien ik vorige maand ruim 80% winrate in de mirror matchup had.
Ik wacht wel gewoon weer een weekje tot 'face has left the place'. Ondertussen concede ik mezelf wel even naar rank 20 0-sterren, zodat ik ook met de mindere classes nog een winquest kan doen
[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 01-01-2017 17:40 ]
Is dat wél leuk? Ik snap dat het de meest efficiënte manier is om golden portraits te halen, maar die zijn wat mij betreft op die manier niets waard. Het voelt een beetje als lowbies ganken in hun starting zone in WoW.xelfer schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:34:
[...]
Ondertussen concede ik mezelf wel even naar rank 20 0-sterren, zodat ik ook met de mindere classes nog een winquest kan doen.
Op Reddit wordt er veel geklaagd door newbies die niet voorbij rank 20 kunnen komen omdat ze continu tegen spelers met een complete collectie worden gematcht.
snap zowiezo nooit waar Xelfer speelt... heb vandaag best wel veel potjes gespeeld met een eigen gebakken Reno Priest. Ik moet zeggen dat het aggro verhaal erg meevalt. Er zijn zoveel verschillende decks die ik tegen ben gekomen, aggro shamen/warrior waren ca. 30% van alle potjes...Coltaine schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:49:
[...]
Is dat wel leuk? Ik snap dat het de meest efficiënte manier is om golden portraits te halen, maar die zijn wat mij betreft op die manier niets waard. Het voelt een beetje als lowbies ganken in hun starting zone in WoW.
Op Reddit wordt er veel geklaagd door newbies die niet voorbij rank 20 kunnen komen omdat ze continu tegen spelers met een complete collectie worden gematcht.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ik speel op die ranks gewoon gimmick decks die soms wel/soms niet werken. Lui neerknuppelen op rank 20 met smorc shaman is niet zoveel aan. Maar een Astral Communion of Renounce Darkness deck met veel kaarten die normaal nooit gespeeld worden vind ik dan toch leuker dan het farmen van smorc. Ik zit er ook niet mee dat ik maar een 50 procent winrate heb op die ranks. Het is dat winnen een vereiste is om rewards te halen in HS.Coltaine schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:49:
[...]
Is dat wél leuk? Ik snap dat het de meest efficiënte manier is om golden portraits te halen, maar die zijn wat mij betreft op die manier niets waard.
Voor iedereen die wat minder saaie potjes wilt spelen moet maar eens Reno Mage gaan spelen. Het lijkt een beetje op de oude control warrior, met bakken removal, veel spells en een aardige wat RNG met Medivh, Cabalist Tome.
Het helpt mij in ieder geval om te klimmen.
Het helpt mij in ieder geval om te klimmen.
Is de Arena nu al geherbalanceerd? Of gebeurt dat pas later deze week? Deze meta zou maar een maand duren toch?
Battletag: Iigy#2192
Een van de problemen is dat Blizzard dit soort dingen niet of slecht communiceert. Ik ga zo ff de Lightforge checken om te horen wat zij zeggen maar het komt er meestal op neer dat we het zelf moeten uitzoeken. De community managers hebben zelfs niet gereageerd op de vraag hoe groot de expansion bonus is...
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Iets wat mij opvalt is dat met de nieuwe quests het farmen van gold wel een stuk eenvoudiger is geworden, in een korte tijd is mijn gold toch al weer aardig toegenomen.
voornamelijk komt dat door de "play 50 *insert class* cards"
Deze quest krijg ik toch redelijk veel en het is eenvoudig om een loldeck aan te maken om in casual wild te spelen met uiteraard alleen maar class cards. 2/4 games max en 60 gold binnen.
edit: de beste wensen allemaal.
Deze quest krijg ik toch redelijk veel en het is eenvoudig om een loldeck aan te maken om in casual wild te spelen met uiteraard alleen maar class cards. 2/4 games max en 60 gold binnen.
edit: de beste wensen allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door RoricNormannum op 02-01-2017 09:41 ]
Oh man, gister toch weer een prachtige game gehad met mijn Pally Nzoth deck.
Turn 1 druid: innovate alarm-o-bot
Turn 1 ik: coin doomsayer
Turn 2 druid: alarm-o-bot trekt 8/8 Taunt eruit. Heropower face ping.
Well played
Altijd mooi van die beginnetjes die een keer niet "pirate" "I'M IN CHARGE" zijn
Turn 1 druid: innovate alarm-o-bot
Turn 1 ik: coin doomsayer
Turn 2 druid: alarm-o-bot trekt 8/8 Taunt eruit. Heropower face ping.
Well played
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik speel in m'n Control Shaman deck 3 pirates. Ik krijg ze zo vaak in m'n openingshand, geweldig om m'n tegenstander op het verkeerde been te zetten.Denko schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:51:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Deze maand ga ik lekker Renolock spelen is het idee. De laatste class waarmee ik nog niet alle golden basic cards heb gehaald. Afgelopen zaterdag al een beetje lopen oefenen etc en dat ging me best redelijk af.
Winrate die goed genoeg is. Kon in ieder geval gewoon stabiel blijven qua rank 4-5.
Dus ben benieuwd hoe het komende seizoen gaat.
Winrate die goed genoeg is. Kon in ieder geval gewoon stabiel blijven qua rank 4-5.
Dus ben benieuwd hoe het komende seizoen gaat.
Ik speel regelmatig op een Macbook Retina (Late 2012)VeeGee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:25:
Zijn er Tweakers die Hearthstone spelen op een MacBook (Pro) met Retina scherm? Ik bezit sinds gisteren een MacBook Pro retina (2015-model) en tot mijn verbazing kan ik niet standaard de juiste resolutie kiezen. Nu lees ik op internet wel diverse opties (bijv. met een programma handmatig de resolutie aanpassen en dan Hearthstone opstarten) maar deze zijn allemaal niet ideaal.
Heeft iemand dé oplossing?
Ik onderneem steeds de volgende stappen bij het opstarten van HS: (zie tooltip omschrijvingen)
| HSmekboek | ||
Heb nog niet gezocht naar een oplossing, vond het daar net niet storend genoeg voor.
Lekker kort.
Dat zijn flink wat stappen om HS draaiend te krijgenHoite schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:28:
[...]
Ik speel regelmatig op een Macbook Retina (Late 2012)
Ik onderneem steeds de volgende stappen bij het opstarten van HS: (zie tooltip omschrijvingen)
HSmekboek [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Heb nog niet gezocht naar een oplossing, vond het daar net niet storend genoeg voor.
De nieuwe quests zorgen voor een welkome afwisseling.RoricNormannum schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:41:
Iets wat mij opvalt is dat met de nieuwe quests het farmen van gold wel een stuk eenvoudiger is geworden, in een korte tijd is mijn gold toch al weer aardig toegenomen.
Ik ben er zelf wel netto op achteruit gegaan sinds die release: Ik skip wel eens een dagje en profiteerde nogal van de reserve-quests welke je niet meer krijgt.
{signature}
Nou deze maand proberen om mijn Mage golden te maken (120 wins)
Maar mensen die zeggen dat Shaman, Face Warrior en Miracle Rogue geen probleem zijn snap ik echt niet.
"Vroeger" had je Face Hunter en Zoo welke het snelst waren maar veel beter te counteren waren ook als je een keer geen 2 drop hebt.
Nu moet je of sneller openen of hopen dat je de perfecte counters in je hand hebt en Reno trekt want anders is het GG.
Verder is het gewoon echt te zot voor woorden dat een RNG class als Shaman 2!!!!! Tier 1 decks heeft en dat een turn 2 spellpower je bijna onmogelijk the spot de game wint.
Voor de rest zeggen cijfers natuurlijk meer dan woorden en helaas is het nu zo dat bijna 50 procent van de decks en toevallig ook allemaal tier 1 de Pirate opening hebben.
Maar mensen die zeggen dat Shaman, Face Warrior en Miracle Rogue geen probleem zijn snap ik echt niet.
"Vroeger" had je Face Hunter en Zoo welke het snelst waren maar veel beter te counteren waren ook als je een keer geen 2 drop hebt.
Nu moet je of sneller openen of hopen dat je de perfecte counters in je hand hebt en Reno trekt want anders is het GG.
Verder is het gewoon echt te zot voor woorden dat een RNG class als Shaman 2!!!!! Tier 1 decks heeft en dat een turn 2 spellpower je bijna onmogelijk the spot de game wint.
Voor de rest zeggen cijfers natuurlijk meer dan woorden en helaas is het nu zo dat bijna 50 procent van de decks en toevallig ook allemaal tier 1 de Pirate opening hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 02-01-2017 11:33 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Is wild een leuke optie als je niet van smorc houdt, of komt het daar net zo goed voor?
De eerste week van een nieuwe maand is altijd een aggro fest. Vroeger was het Hunter en Zoo, nu is het Warrior en Shaman. Ik zie het probleem niet.
Wild is minder smorcerig volgens mij, maar de smorc decks die gespeeld worden zijn nog krachtiger. Daarentegen heb je ook meer tools om de smorc tegen te houden.Piet_Piraat7 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:35:
Is wild een leuke optie als je niet van smorc houdt, of komt het daar net zo goed voor?
Ik ben ook overgestapt op wild weer.
Eigenlijk is het alleen in HS de resolutie opnieuw aanklikken, de rest van de screenshots zijn vooral voor vergelijkingsmateriaal en laten zien welke scaling mode ik gebruik. (wellicht is dat relevant)xelfer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:06:
[...]
Dat zijn flink wat stappen om HS draaiend te krijgen. Ik speel HS op low quality, windowed op een custom resolutie op mijn rMBP. Als ik de game op high zet dan gaan de fans nogal blazen.
Lekker kort.
Bedankt voor je reactie. Ik was er inderdaad al bang voor dat dit de enige methode was. Windowed is uiteraard ook nog een optie. Dat zal ik binnenkort ook even proberen. Safari en andere programma's draai ik veelal ook in windowed mode namelijk.Hoite schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:28:
[...]
Ik speel regelmatig op een Macbook Retina (Late 2012)
HSmekboek [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Offtoptic: is het fijn om met die resolutie/schaling te werken? Met andere woorden: is de meerwaarde van het Retina scherm nog steeds aanwezig bij een dergelijke resolutie?>
Spelen jullie fullscreen? Really?? Maar dan zit je de hele tijd tegen die touwtjes en spam berichten aan te kijken.
Ik krijg van mijn tracker altijd bericht dat ik aan de beurt ben als ik drie schermen verder zit...
Op mn 13" laptop speel ik fullscreen, op m'n 27" iMek speel ik windowed, aangezien die nog twee monitoren aangesloten heeft.Tektoon schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:12:
Spelen jullie fullscreen? Really?? Maar dan zit je de hele tijd tegen die touwtjes en spam berichten aan te kijken.Ik krijg van mijn tracker altijd bericht dat ik aan de beurt ben als ik drie schermen verder zit...
Lekker kort.
De play van mijn avond.
Tegenstander speelt Jarraxus. Heeft dus 15 HP.
Ik speel Firelands Portal waar Leeroy uitkomt gevolgd door Roaring Torch.
RNG for the win.
RNG for the win.
Ach, ik heb na 4 beurten op 1 HP (na steeds weer Taunt totem) uiteindelijk een game gewonnen tegen C'Thun Warrior...ergens turn 16 ofzo. Dit na een Golden Monkey turn 11 of 12. Keertje geen taunt en het was ook over geweest. RNGXanthian schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:42:
De play van mijn avond.
RNG for the win.
Nou volgens mij zijn deze 2 classes al een maand of 5 á 6 veruit het meest gespeeld en zeker meer dan de Hunters(op Undertaker na) en Zoo van ''vroeger'' en ook nog eens veel slechter te counteren zoals bijna alle counters langzamerhand verdwijnen.Coltaine schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:53:
De eerste week van een nieuwe maand is altijd een aggro fest. Vroeger was het Hunter en Zoo, nu is het Warrior en Shaman. Ik zie het probleem niet.
Je kan uiteindelijk lullen wat je wil maar dat na een uitbreiding van 134 kaarten er geen enkel echt nieuw deck is en de 2 dominantste classes nog steeds aan de top staan kun je wel stellen dat deze uitbreiding gewoon gefaald is ondanks alle leuke toevoegingen die er wel degelijk zijn maar gewoon niet goed genoeg zijn.
Nu verwacht je teveel van een uitbreiding, denk ik. Wat bracht GvG aan nieuwe decks? Mech Mage? TGT bracht enkel Secret Paladin. WotOG bracht C'thun Warrior en Maly Druid.beuker19 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:38:
[...]
Nou volgens mij zijn deze 2 classes al een maand of 5 á 6 veruit het meest gespeeld en zeker meer dan de Hunters(op Undertaker na) en Zoo van ''vroeger'' en ook nog eens veel slechter te counteren zoals bijna alle counters langzamerhand verdwijnen.
Je kan uiteindelijk lullen wat je wil maar dat na een uitbreiding van 134 kaarten er geen enkel echt nieuw deck is en de 2 dominantste classes nog steeds aan de top staan kun je wel stellen dat deze uitbreiding gewoon gefaald is ondanks alle leuke toevoegingen die er wel degelijk zijn maar gewoon niet goed genoeg zijn.
MSoG is pas een maand uit en bracht Jade Druid, heeft Reno Mage van gimmick deck naar tier 1 getild, Rogue en Priest uit de sloppen van tier 4 naar tier 1-2 gebracht, hetzelfde met Pirate Warrior dat tot vorige maand zelden werd gespeeld. En de meta defining midrange Shaman is van tier 0 naar tier 2 geduwd. Populaire decks als Control Warrior, Zoo en Tempo Mage heb ik al een maand niet meer gezien.
Gefaald? Volgens mij niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Coltaine op 03-01-2017 08:05 ]
Of ik ben erg lucky, of ik heb skill (maar dat betwijfel ik.) In dit nieuwe season heb ik toch al zeker 5 reno's uit iemands hand gehaald met Dirty Rat. En zoveel heb ik nog niet gespeeld. (nog steeds rank 17)
Als je zelf ook Reno speelt, is Kazakus de beste pull (of Leeroy/Faceless als je tegen Warlock speelt)Xanthian schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:40:
Of ik ben erg lucky, of ik heb skill (maar dat betwijfel ik.) In dit nieuwe season heb ik toch al zeker 5 reno's uit iemands hand gehaald met Dirty Rat. En zoveel heb ik nog niet gespeeld. (nog steeds rank 17)
[ Voor 6% gewijzigd door Coltaine op 03-01-2017 08:47 ]
Ik vind Kazakus in andere matchups beter dan in de Reno Mage mirror.Coltaine schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:46:
[...]
Als je zelf ook Reno speelt, is Kazakus de beste pull (of Leeroy/Faceless als je tegen Warlock speelt)
Maar aan de andere kant heeft Reno ook beperkte value omdat je vaak richting fatigue gaat.
Om eerlijk te zijn heb ik nooit echt gefocussed op Kazakus, want dan zou ik Dirty Rat wat eerder moeten spelen.
Een Kazakus pull is gewoon geluk hebben
Gisteren op rank 20 of 19 voor het eerst een Dirty Rat tegen me gehad...en ik dacht een slechte openingshand te hebben met Rag als enige minion en wat removal. De removal bleek voldoende voor een turn 4 Rag-only killXanthian schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:40:
Maar goed, dat soort grappen zal op hogere ranks niet voorkomen; ik ga er dan toch vanuit dat mensen dan wachten tot Brann en pas later in de game droppen als je Reno en dergelijke in-hand kan verwachten (of dat je in ieder geval nog removal achter de hand hebt).
Idd als je slim speelt wacht je tot de latere beurten om dirty rat te gebruiken, hoe later, hoe minder andere minions dan Reno in de hand, hoe meer kans dat je Reno er uit trekt.Zarhrezz schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:24:
[...]
Gisteren op rank 20 of 19 voor het eerst een Dirty Rat tegen me gehad...en ik dacht een slechte openingshand te hebben met Rag als enige minion en wat removal. De removal bleek voldoende voor een turn 4 Rag-only kill
Maar goed, dat soort grappen zal op hogere ranks niet voorkomen; ik ga er dan toch vanuit dat mensen dan wachten tot Brann en pas later in de game droppen als je Reno en dergelijke in-hand kan verwachten (of dat je in ieder geval nog removal achter de hand hebt).
Andere high value dirty rat targets zijn: kazakus, gadgetstan auctioneer, leeroy jenkins, jaraxxus.
Alle win conditions eigenlijk.
Het is ook verstandig te controleren of je wel removal hebt voor je dirty rat speelt.
Dirty rat + doomsayer is ook een sterke play
Dirty rat is een ongeloofelijk sterke kaart maar niet "idiot proof"
beve schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:30:
HS is een leuk spelletje Dirty rat is een ongeloofelijk sterke kaart maar niet "idiot proof"
Tis net als alles in HS een beetje van beiden. Je kan enerzijds voorspellen wanneer de kans groot is dat de tegenstander Reno in zijn hand heeft en daarbij weinig andere minions, maar als je tegenstander meer dan 1 minion in zijn hand heeft, is het toch een kwestie van geluk hebbenXanthian schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:40:
Nee, niet in de zin dat er niets veranderd is. Wat mij betreft is er juist te veel veranderd. Wel leuk om nieuwe decks te zien, maar als de oude dan verdwijnen dan is de nieuwigheid er ook snel af.Coltaine schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:56:
[...]
MSoG is pas een maand uit en bracht Jade Druid, heeft Reno Mage van gimmick deck naar tier 1 getild, Rogue en Priest uit de sloppen van tier 4 naar tier 1-2 gebracht, hetzelfde met Pirate Warrior dat tot vorige maand zelden werd gespeeld. En de meta defining midrange Shaman is van tier 0 naar tier 2 geduwd. Populaire decks als Control Warrior, Zoo en Tempo Mage heb ik al een maand niet meer gezien.
Leuke nieuwe decks die ook nog een beetje werken op ranked heb ik nog niet gevonden. En mijn oude favorieten Control Warrior en Anyfin Paladin schijnen niet meer zo goed te werken (al heb ik die niet veel gespeeld sinds de release). Ik heb zat dust maar niets dat er uit springt om te craften. Dus wat mij betreft is het toch niet zo'n geslaagde expansie.
is het handig om Leeroy in je deck te hebben als Reno lock? Misschien mn deck toch maar eens wat aanpassen
Een hoop mensen hebben de Leeroy, Faceless, PO combo in hun renolock zitten. Kan erg goed werken om een hoop burst dmg te doen. Toch blijft het een persoonlijke voorkeur. Alleen Leeroy er in (zonder de combo) zie je volgens mij niet heel vaak.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:44:
is het handig om Leeroy in je deck te hebben als Reno lock? Misschien mn deck toch maar eens wat aanpassen
Als ik 'em tegenkom bij een lock (niet vaak op 20-15, maar goed) is het vaak voor 10 burst. Lijkt me zinnig om te hebben.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:44:
Thanks ik ga Leeroy en faceless er eens in doen danTheFlexos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:47:
[...]
Een hoop mensen hebben de Leeroy, Faceless, PO combo in hun renolock zitten. Kan erg goed werken om een hoop burst dmg te doen. Toch blijft het een persoonlijke voorkeur. Alleen Leeroy er in (zonder de combo) zie je volgens mij niet heel vaak.
Heb je Emperor Thaurissan al in je huidige deck zitten? Wordt anders wel een hoop veranderen. Wat ga je er voor weg halen?Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:48:
[...]
Thanks ik ga Leeroy en faceless er eens in doen dantoevallig beiden golden, ziet er ook weer leuk uit
Zit er in. Ik denk Sylvanas weghalen, ook al is het een fijne kaart ze heeft me nog niet veel goeds gebracht. Behalve een keer toen de enemy paladin een 12/12 Tirion had liggen met shield. Ik gooide Sylvanas neer gevolgd met helfire potion. Al zijn minions dood en een 12/12 Tirion voor mijTheFlexos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:52:
[...]
Heb je Emperor Thaurissan al in je huidige deck zitten? Wordt anders wel een hoop veranderen. Wat ga je er voor weg halen?
Je ziet vaak 2 varianten van Renolock.
De Burst variant met Leeroy, Faceless en PO.
Of een meer control variant met juist Jaraxus, Ragnaros en zulke late game kaarten
De Burst variant met Leeroy, Faceless en PO.
Of een meer control variant met juist Jaraxus, Ragnaros en zulke late game kaarten
Jarax zit ook nog best vaak in de variant met de burst dmg. Inderdaad mis je dan over het algemeen wel de Rag en Sylvanas
Ik kwam ze vorige maand vaak tegen.
sylvanas wordt er inderdaad meer uitgelaten voor Jarax/rag.
Reden is ook interessant voor warlock.
Je kan reno spelen als je op 10-6 health zit en verder lifetappen
En als je nogmaals onder de 15 health gaat (na alle heal minions).
Dan speel je jaraxus. Volgende beurt hero power + defender of argus.
moeilijk om daar nog rond te spelen
sylvanas wordt er inderdaad meer uitgelaten voor Jarax/rag.
Reden is ook interessant voor warlock.
Je kan reno spelen als je op 10-6 health zit en verder lifetappen
En als je nogmaals onder de 15 health gaat (na alle heal minions).
Dan speel je jaraxus. Volgende beurt hero power + defender of argus.
moeilijk om daar nog rond te spelen
Battle.net: NagaByrd#2844
Ach weet je wat heb helemaal geen zin meer om deze discussie nog te voeren want zo lang jij tevreden bent met 2 classes die 50% van de tier 1/2 lijst zijn en de rest om Patches/Reno draait heeft het toch geen zin.Coltaine schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:56:
[...]
Nu verwacht je teveel van een uitbreiding, denk ik. Wat bracht GvG aan nieuwe decks? Mech Mage? TGT bracht enkel Secret Paladin. WotOG bracht C'thun Warrior en Maly Druid.
LOL, ik heb nog nooit zo een grote variatie aan decks en classes op t1 zien staan, enkel Paladin en hunter vallen uit de boot....beuker19 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Ach weet je wat heb helemaal geen zin meer om deze discussie nog te voeren want zo lang jij tevreden bent met 2 classes die 50% van de tier 1/2 lijst zijn en de rest om Patches/Reno draait heeft het toch geen zin.
Ik denk trouwens dat niemand het spijtig vind dat secret palal en facehunter weg zijn...
Letterlijke quote uit VS meta report:: Hearthstone is very close to having a Meta without any deck being a clear cut front runner, with multiple archetypes from 8 classes hovering around the 50% mark depending on which direction the Meta swings towards next.
Source: http://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-31/
true, er zijn best veel decks die 50+% winrate hebben volgens de reports (aggro shaman, pirate warrior, dragon priest, midrange shaman, miracle rogue, dragon warrior, reno mage) met een handvol decks er vlak onder, het feit dat aggro shaman en pirate warrior nu veel gespeeld worden, is omdat het de eerste week van het seizoen is en dit de snelste manier is om te klimmenbeve schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:21:
[...]
LOL, ik heb nog nooit zo een grote variatie aan decks en classes op t1 zien staan, enkel Paladin en hunter vallen uit de boot....
Ik denk trouwens dat niemand het spijtig vind dat secret palal en facehunter weg zijn...
Letterlijke quote uit VS meta report:: Hearthstone is very close to having a Meta without any deck being a clear cut front runner, with multiple archetypes from 8 classes hovering around the 50% mark depending on which direction the Meta swings towards next.
Source: http://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-31/
wel jammer dat mill decks niet meer worden gespeeld, vond het wel een creatieve manier van spelen
Vanavond om ~20:30h gaan ik en separhim de halve finale, de match tussen Astie en Sjnorre, van het Tweakers Open 2017 streamen/casten!!!! (met een delay van 10 min.)
www.twitch.tv/ktimmy
EDIT:
VOD: https://www.twitch.tv/ktimmy/v/111882474
www.twitch.tv/ktimmy
EDIT:
VOD: https://www.twitch.tv/ktimmy/v/111882474
[ Voor 25% gewijzigd door PCBaas op 03-01-2017 22:13 ]
5700X | RX 6600
We moeten hier wel een onderscheid maken tussen card balancing en de manier waarop de ladder in elkaar zit..Coltaine schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:29:
[...]
true, er zijn best veel decks die 50+% winrate hebben volgens de reports (aggro shaman, pirate warrior, dragon priest, midrange shaman, miracle rogue, dragon warrior, reno mage) met een handvol decks er vlak onder, het feit dat aggro shaman en pirate warrior nu veel gespeeld worden, is omdat het de eerste week van het seizoen is en dit de snelste manier is om te klimmen
Het feit dat iedereen aggro shaman of pirate warrior speelt in het begin, heeft niets met deck archetypes te maken maar alles met hoe de ladder in elkaar zit....
Ik had het over de grote range classes de legend viable zijn...
Wat er op welke rank gespeeld wordt door het ladder systeem staat daar volledig los van...
Beide hangen wel samen: een deck als Jade Druid heeft een heel goede matchup tegen de meeste midrange en control decks, maar een abominabele matchup tegen aggro. Doordat er nu veel aggro wordt gespeeld, is de algehele winrate van het deck op de ladder laag en is het deck eigenlijk niet viable.beve schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:35:
[...]
We moeten hier wel een onderscheid maken tussen card balancing en de manier waarop de ladder in elkaar zit..
Het feit dat iedereen aggro shaman of pirate warrior speelt in het begin, heeft niets met deck archetypes te maken maar alles met hoe de ladder in elkaar zit....
Ik had het over de grote range classes de legend viable zijn...
Wat er op welke rank gespeeld wordt door het ladder systeem staat daar volledig los van...
op verschillende ranks worden andere decks gespeeld.Coltaine schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Beide hangen wel samen: een deck als Jade Druid heeft een heel goede matchup tegen de meeste midrange en control decks, maar een abominabele matchup tegen aggro. Doordat er nu veel aggro wordt gespeeld, is de algehele winrate van het deck op de ladder laag en is het deck eigenlijk niet viable.
Kijk bijv eens naar miracle rogue, wordt zeer weinig gespeeld voor legend rank, op legend super veel.
Balancing en het ladder systeem staan volledig los van elkaar.
Die aggro decks worden op legend rank opeens een stuk minder gespeeld, op legend telt je winrate en niet hoeveel snelle games je farmed.
Tot rank 5 geven de meeste spelers die willen ranken de voorkeur aan snelle decks met een iets minder hoge winrate.
Gewoon om rapper naar legend te gaan.
Dit wil niet zeggen dat deze decks sterker zijn....
Ik vraag me af...
Zou de handbuff methode van Paladin, Hunter en Warrior gewoon niet betrouwbaar genoeg zijn? En dat het daarom niet gespeeld wordt? Met handbuff paladin heb ik zo het idee dat het best sterk is als je de juiste kaarten pakt. Maar zodra je die niet hebt, dat het hele deck niet meer werkt. Zonder genoeg card draw en buffs wil het gewoon het heb ik het idee.
Het is dat Warrior de pirates nog heeft, maar anders was ook niet veel geweest.
Zou de handbuff methode van Paladin, Hunter en Warrior gewoon niet betrouwbaar genoeg zijn? En dat het daarom niet gespeeld wordt? Met handbuff paladin heb ik zo het idee dat het best sterk is als je de juiste kaarten pakt. Maar zodra je die niet hebt, dat het hele deck niet meer werkt. Zonder genoeg card draw en buffs wil het gewoon het heb ik het idee.
Met Paladin hand-buff merkte ik zelf dat je teveel moet investeren voor een serieuze pay-off en dat je daardoor te langzaam bent. Het moet gewoon heel erg goed vallen allemaal om bv. een 6/6+ Doppelgangster te droppen. Je verlies gewoon heel veel tempo om value in je hand te creëren. Daardoor heb je early-game gewoon helemaal niets op het bord wat er toe doet. Daarnaast moet je voor maximaal effect veel minions in-hand hebben en houden, terwijl je geen goede draw mechanics hebt. Het potentieel is enorm, maar 9 van de 10 keer loop je gewoon achter de feiten aan.Xanthian schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:19:
Ik vraag me af...
Hunter heeft gewoon niet genoeg hand-buff om daar volledig op in te zetten maar ik moet zeggen dat ik met een Reno Hunter deckje best aardige resultaten haal op rank 20-19 (geen idee hoe het hoger gaat doen, weinig gespeeld de laatste tijd). Dat deck is eigenlijk meer een combo-deck; Brann / Kodo als Kodo wat buffs heeft gehad, Rat Pack is ook een leuke (met bv. Defender erachteraan). Doordat je selectief wil buffen, kun je ook early game minions spelen (Zipper bv.) en daardoor is het (in mijn ervaring) consistenter dan Paladin.
Warrior speel ik weinig en ik mis de kaarten ervoor...ik kan me voorstellen dat een Taunt-based hand-buff met wat weapon-buff (voor de Knuckles) best leuk kan werken.
Net mijn eerste x 12 wins in Arena gehaald

Netjes! Het is ook echt een nice deck. Toch stiekem jammer dat er geen secret in zit
Een lucky kabal chemist of ethereal conjurer wellicht?TheFlexos schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:12:
Netjes! Het is ook echt een nice deck. Toch stiekem jammer dat er geen secret in zit
Ja Mad Scientist was mijn eerste pick maar helaas geen enkele secret als keus gehad.TheFlexos schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:12:
Ik speel nu wat Wild en het valt me op dat er bizar veel Mages in wild zitten
. 10 van de laatste 11 tegenstanders speelden Mage..... Ook geen enkel Vomit deck gezien tot nu toe.
Ja veel fun met m'n shadowrenopriest (scrabbleeeee) in wildxelfer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:38:
Ik speel nu wat Wild en het valt me op dat er bizar veel Mages in wild zitten. 10 van de laatste 11 tegenstanders speelden Mage..... Ook geen enkel Vomit deck gezien tot nu toe.
Dark Wanderer tavern brawl! Hij is vet; Ik ga deze zeker nog vaker spelen, heb er erg veel lol mee gehad.. en het Secret level is ook erg geinig 
En goal achieved! Ik ben the Cow King geworden en ermee gewonnen.
En goal achieved! Ik ben the Cow King geworden en ermee gewonnen.
[ Voor 19% gewijzigd door icemotion op 05-01-2017 16:34 ]
80g challenge a friend quest... wie wil?
en hij is weg
en hij is weg
[ Voor 24% gewijzigd door Royal-Roy op 05-01-2017 18:06 ]
Hoe versla je die Cow King
met mijn Reno Lock was het zeker niet gelukt
Ik heb 'em gisteren een paar keer gespeeld met een home-brew RenoLock (ik heb een aantal dure kaarten niet) en dat ging wel aardig....eerste keer verloren, 2e gewonnen zonder secret level, 3e gewonnen met secret level. Hier en daar zal je wellicht wat geluk nodig hebben (heal potion krijgen, armor racks na Jaraxxus) maar een aantal kaarten helpen een hoop; ooze om z'n tentacles te nuken en sacrificial pact is gewoon bonus; 0-cost removal + heal op 90% van wat hij speelt.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:46:
Hoe versla je die Cow Kingmet mijn Reno Lock was het zeker niet gelukt
dark wanderer brawl is erg leuk! ik speel met een zelf gefabriceerde wild priest deathrattle reno deck met kazakus, brann en herald volazj en dat speelt lekker weg.
de AI weet maar zeer moeilijk welke minions te traden en regelmatig word daarin een fout gemaakt waardoor ik eenvoudig weet te winnen.
de AI weet maar zeer moeilijk welke minions te traden en regelmatig word daarin een fout gemaakt waardoor ik eenvoudig weet te winnen.
Tips zijn welkom!RoricNormannum schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:34:
Wat ik gemerkt heb door te spelen met Dragon priest;
Minions die kaarten kunnen rapen hebben een prio voor removal door de AI (Cleric / Auctioneer)
Minions die 5 power of meer hebben zal hij vrijwel altijd gaan removen (ook gewoon met wapens en 3 of meer minions erin rossen)
Maar bijvoorbeeld een supersterke legendary als Brann negeert hij vrijwel compleet waardoor je daar enorm veel value uit kan halen.
Minions die kaarten kunnen rapen hebben een prio voor removal door de AI (Cleric / Auctioneer)
Minions die 5 power of meer hebben zal hij vrijwel altijd gaan removen (ook gewoon met wapens en 3 of meer minions erin rossen)
Maar bijvoorbeeld een supersterke legendary als Brann negeert hij vrijwel compleet waardoor je daar enorm veel value uit kan halen.
Ik heb 'm twee keer gedaan. Een keer met mid-shaman en een keer met burrrgle rogue. De eerste keer kreeg ik de cowking, de tweede keer niet. Mana tide en 0 mana 5/5's neerploppen, Ragnaros erbij, bloodlust erop en gaan.
Ik heb m nu al een keer of 8 gedaan.. zoniet vaker.
Dragon priest zodanig aangepast dat ik alle secrets kan triggeren... plus Sylvanas / Mind control tech erin om zo toch die portal over te kunnen nemen en zelf de Cow King te worden
Nu nog een keer zoveel mogelijk Bovines killen met een deck dat niet naar Fatigue kan en eindeloos koeien kan blijven vermoorden
Dragon priest zodanig aangepast dat ik alle secrets kan triggeren... plus Sylvanas / Mind control tech erin om zo toch die portal over te kunnen nemen en zelf de Cow King te worden
Nu nog een keer zoveel mogelijk Bovines killen met een deck dat niet naar Fatigue kan en eindeloos koeien kan blijven vermoorden
Ik heb het met burgle rogue gedaan. Zowel Cow King gekilled als zelf met de Cow King gespeeld.icemotion schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:36:
Druid lijkt me daarvoor aangewezen niet?Nu nog een keer zoveel mogelijk Bovines killen met een deck dat niet naar Fatigue kan en eindeloos koeien kan blijven vermoorden
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dit is mij per ongeluk gelukt, ik had Sylvanas liggen en nam het portaal over. Vervolgens crashte Hearthstone, en toen ik opnieuw opstarte was ik de koeien-koning ;-)icemotion schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:36:
Dragon priest zodanig aangepast dat ik alle secrets kan triggeren... plus Sylvanas / Mind control tech erin om zo toch die portal over te kunnen nemen en zelf de Cow King te worden![]()
Helaas moet ik nog dit op een normale manier clearen, kost wat moeite om alle 3 de secrets te triggeren....
[ Voor 0% gewijzigd door smurfinmark op 06-01-2017 16:16 . Reden: typo ]
To Reno or not to Reno. Zo zou ik deze meta noemen.
Ofwel ben je een Reno deck en hoop je 'm te trekken tegen de aggro decks.
Ofwel ben je aggro en hoop je dat je je tegenstander zo snel mogelijk kan afmaken zonder dat hij Reno trekt.
Ofwel ben je een Reno deck en hoop je 'm te trekken tegen de aggro decks.
Ofwel ben je aggro en hoop je dat je je tegenstander zo snel mogelijk kan afmaken zonder dat hij Reno trekt.
niks fijner dan een aggro gelijk zien te conceden nadat je reno neer legt mwoehaha
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met Reno Mage. De meeste lijsten werken voor mij niet zo goed, met name tegen control, maar nu heb ik er eindelijk een die zowel tegen aggro als tegen Reno decks en zelfs Dragon Priest een mooie winrate heeft. Alleen tegen Rogue heb ik een slechte matchup. Even kijken hoe dat presteert op de hogere ranks.
[ Voor 3% gewijzigd door Coltaine op 06-01-2017 18:05 ]
Dragonpriest is like zoolock but with priest.
Je hand leegkotsen, hopen op een leuke discover en dat moet het zowat zijn.
Heb je net een spelletje verloren?Tomski1986 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:36:
Tjah. In veel matchups is het gewoon simpelweg on curve uitspelen wat je in je hand hebt. Helaas is HS op een paar decks na niet veel complexer dan dat. T1 speel je je 1 drop, T2 je 2 drop, T3 je 3 drop etc.Tomski1986 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:36:
Trade wanneer het nuttig is en ga anders face. Sommige decks doen dat met Dragons, andere decks weer met gigantisch veel kleine minions, of facesmorc kaarten.
Als je iets meer diepgang zoekt, dan kan je zelf allicht meer control/combo based decks spelen.
Standaard mist echter de cardpool voor complexe gameplay. De goede kaarten in standaard zijn daarbij ook vaak low cost, low complexity, high value.
Hij brengt het wat ongelukkig maar het is wel waar natuurlijk want je probeert om met goede minions voor hun stats zo veel mogelijk on curve te spelen en daardoor te winnen.
Ik vind Dragon Priest ook niet goed genoeg om mee te ranken (zullen vast wel spelers die daar anders over denken) aangezien ze gewoon onderdelen missen en bijna geen comeback hebben en wanneer je achter komt.
Het zegt natuurlijk al een boel dat de meeste Dragonlijsten al gecombineerd worden met Reno en de normale lijsten al uit curven bij 6 Mana op een verdwaalde Ysera of Rag na.
Wat is zelf mis is gewoon direct damage en meer mogelijkheden om terug te komen ipv geluk hebben om een goede kaart van je tegenstander te pakken.
Ik heb zelf deze week al mijn deck een x weg gegooid en nu van 6 classes het beste deck gepakt om eens te kijken hoe goed nu alle decks zijn en tot nu toe alleen nog maar Midrange(Jade)Shaman(4-0) en Rogue(2-0)gespeeld maar Shaman is zo sterk pfff zo had ik vanmiddag een partij vs Dragon Priest waar ik met 4 HP makkelijk terug kon komen en 2 beurten er na de Priest dood had.
Zeker kaarten als Patches, Small-time Buccaneer, Tunnel Trogg, Thing from Below, Frothing Berserker, Twilight Guardian en Azure Drake's zijn daar goede voorbeelden van want ze zitten in bijna elk deck en je kunt ze bijna altijd on curve spelen zonder er over na te denken.xelfer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:43:
[...]
Als je iets meer diepgang zoekt, dan kan je zelf allicht meer control/combo based decks spelen.
Standaard mist echter de cardpool voor complexe gameplay. De goede kaarten in standaard zijn daarbij ook vaak low cost, low complexity, high value.
[ Voor 20% gewijzigd door beuker19 op 06-01-2017 19:53 ]
Heb het met een Miracle Rogue en Burgle Rogue gedaan, super easy! Truc is natuurlijk alle secrets te triggeren en daarna rustig aan een paar cows killen en daarna face gaan op de Cowking.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:46:
Hoe versla je die Cow Kingmet mijn Reno Lock was het zeker niet gelukt
Je kan het ook omdraaien: Hoeveel decks bevatten minions die je niet zomaar on curve kan droppen? Reno decks + Miracle decks?beuker19 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:44:
[...]
Zeker kaarten als Patches, Small-time Buccaneer, Tunnel Trogg, Thing from Below, Frothing Berserker, Twilight Guardian en Azure Drake's zijn daar goede voorbeelden van want ze zitten in bijna elk deck en je kunt ze bijna altijd on curve spelen zonder er over na te denken.
Ik speel nu Reno Mage en dat is zowat het principe, stall zoveel mogelijk je kan in de hoop Reno te vinden.
Leuk deck maar ik vrees dat dit spelletje nog eentoniger gaat worden wanneer Reno the lifesaver uit Standard ligt.
Leuk deck maar ik vrees dat dit spelletje nog eentoniger gaat worden wanneer Reno the lifesaver uit Standard ligt.
Je hebt met Reno Mage in ieder geval meer keuzevrijheid dan het gemiddelde smorc/vomit/curve deckTomski1986 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:07:
Ik speel nu Reno Mage en dat is zowat het principe, stall zoveel mogelijk je kan in de hoop Reno te vinden.
Maar dan moet je Reno trekken en niet te veel achter komen.xelfer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:32:
[...]
Je hebt met Reno Mage in ieder geval meer keuzevrijheid dan het gemiddelde smorc/vomit/curve deck.
Het is ook gewoon zo dat Dragon Mage en goede matchup is voor Dragon Priest en eerder was dat 60-40 maar tegenwoordig lijkt de nog 75-25 te zijn voor de meeste matchups en dat probleem is in mijn veel groter.
Deze vond ik zo toepasselijk dat ik 'm moest delen..
Ik ben bang dat het minder leuk wordt. Reno decks betekent 30 kaarten die je potentieel tegenkomt. Non-Reno zal dat gemiddeld rond de 17-18 zitten. Yay minder variatie dus.Tomski1986 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:07:
Het probleem is gewoon dat de win strategieën in HS erg simpel zijn. Combo play in HS is erg moeilijk en vaak inconsistent, waardoor er door de jaren heen maar een paar decks zijn geweest op een goede manier combo play kunnen spelen. Er zijn gewoon maar een beperkt aantal kaarten die echt wat bijdragen aan de standaard smorc/tempo/control gameplay.Zarhrezz schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:02:
[...]
Ik ben bang dat het minder leuk wordt. Reno decks betekent 30 kaarten die je potentieel tegenkomt. Non-Reno zal dat gemiddeld rond de 17-18 zitten. Yay minder variatie dus.
Het #1 ding wat HS in mijn ogen mist is deck manipulatie. Je bent - op een paar kaarten na - met combo decks volledig afhankelijk van de goden van de carddraw. Liggen je Auctioneers/Malygos/Barnes/Thaurissan etc allemaal onder op je deck? Tough luck.
[ Voor 16% gewijzigd door xelfer op 07-01-2017 10:23 ]
Deck manipulation blijft tricky...je wil geen generieke "draw your win card" die een paar keer in een deck mag (zie Magic in de begindagen...turn 1 win FTW). Maar inderdaad, wat manipulation maakt combo-decks meer viable. Een bredere card pool met gelijksoortige kaarten doet dat ook. Is wat saai (niets "nieuws" in een set), maar wel goed voor de diversiteit...mits het echt combo-effecten zijn die terugkomen.
Wat ik vooral raar vind aan HS is dat de smorc decks uiteindelijk het meest constant zijn. Ik heb vandaag 3 potjes Maly Rogue gespeeld. En 2 keer was Malygos kaart #29 en 1 keer kaart #30. Dan ben je gewoon tot in het einde der tijden aan het ploeteren om een kill te maken. Daarna switchte ik naar Face Shaman en won ik 3 keer op een rij t5 om mijn quest te completen.
Uiteindelijk wel alle potjes gewonnen. Maar met Maly Rogue was ik bijna een uur bezig voor 3 wins en met Face Shaman was ik 8 minuten bezig voor 3 wins.....
Uiteindelijk wel alle potjes gewonnen. Maar met Maly Rogue was ik bijna een uur bezig voor 3 wins en met Face Shaman was ik 8 minuten bezig voor 3 wins.....
Ik wilde voor het eerst sinds tijden weer een Arena doen en krijg vervolgens zo'n ongelofelijk slecht deck, mijn god
Vind ik echt niet raar. Early game is te krachtig in dit spel. Ik ben bang voor wat er op ons gaat afkomen in 2-3 expansions. Ik denk dat tegen dan de game basics dringend een rework nodig hebben.xelfer schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:21:
Wat ik vooral raar vind aan HS is dat de smorc decks uiteindelijk het meest constant zijn. Ik heb vandaag 3 potjes Maly Rogue gespeeld. En 2 keer was Malygos kaart #29 en 1 keer kaart #30. Dan ben je gewoon tot in het einde der tijden aan het ploeteren om een kill te maken. Daarna switchte ik naar Face Shaman en won ik 3 keer op een rij t5 om mijn quest te completen.
Tip voor de nerds die een real life spel zoeken dat lijkt op Hearthstone:
https://boardgamegeek.com...00/ashes-rise-phoenixborn
Niet zo complex als MtG maar wel veel diepgang, eenvoudige regels, snelle beurten en geen "verzamel ze allemaal" maar alles in 1 doos.
Goed alternatief als je chick weer eens aan het schelden is dat je weer met Hearthstone bezig bent en meer aandacht wil.
https://boardgamegeek.com...00/ashes-rise-phoenixborn
Niet zo complex als MtG maar wel veel diepgang, eenvoudige regels, snelle beurten en geen "verzamel ze allemaal" maar alles in 1 doos.
Goed alternatief als je chick weer eens aan het schelden is dat je weer met Hearthstone bezig bent en meer aandacht wil.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.