wat ook een mogelijke mechanic is die je naar mijn mening te weinig ziet is cleave. Geef wat lompere minions splash damage zodat hogere mana minions meer value krijgen tegen een bord vol low mana minions.
dus jullie willen een 2 mana AoE die het hele bord wiped? zullen we dan meteen alle games bij 3 mana laten beginnen? of met 60 health?
de beste anti aggro is early game taunts en heal spelen en elk midrange en control deck kan dat met de juiste tech
als je aggro wilt counteren, speel je Dragon Warrior, of Reno Mage, als je met je greedy control deck aggro wilt counteren, moet je heel veel tech kaarten gebruiken
het is wel grappig, ik zie ook op Reddit dat mensen graag een deck zouden zien dat alles kan counteren, maar als dat deck er daadwerkelijk is (midrange shaman anyone) wordt er nog harder geklaagd
de beste anti aggro is early game taunts en heal spelen en elk midrange en control deck kan dat met de juiste tech
als je aggro wilt counteren, speel je Dragon Warrior, of Reno Mage, als je met je greedy control deck aggro wilt counteren, moet je heel veel tech kaarten gebruiken
het is wel grappig, ik zie ook op Reddit dat mensen graag een deck zouden zien dat alles kan counteren, maar als dat deck er daadwerkelijk is (midrange shaman anyone) wordt er nog harder geklaagd
[ Voor 74% gewijzigd door Coltaine op 22-12-2016 13:43 ]
Keep supporting the pyramid roach boy
Ik maak momenteel gebruik van cleave. Ze zien het alleszins niet aankomen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:00:
wat ook een mogelijke mechanic is die je naar mijn mening te weinig ziet is cleave. Geef wat lompere minions splash damage zodat hogere mana minions meer value krijgen tegen een bord vol low mana minions.
Samen met Ghoul/Abomination of met revenge een aangename kaart.
Battle.net: NagaByrd#2844
Sorry voor de onduidelijkheid maar ik bedoel niet de kaart cleave. Ik weet even niet hoe de mechanic precies heet; maar het feit dat je ook de kaarten er naast raakt.nagasy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:44:
[...]
Ik maak momenteel gebruik van cleave. Ze zien het alleszins niet aankomen.
Samen met Ghoul/Abomination of met revenge een aangename kaart.
Probleem met HS zit met name in het design. Er zijn gigantisch veel sterke early game kaarten, die allemaal direct effect hebben wanneer ze in play komen en waar je eigenlijk ook direct wat tegen zou moeten doen. Als je al die sterke kaarten combineert, krijg je decks als Pirate Warrior, waarbij praktisch alle kaarten gelijk direct damage doen en ook gelijk een threat zijn op de board. Als je dan in de goede volgorde je kaarten pakt, dan ben je gewoon niet te stoppen.Coltaine schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:20:
dus jullie willen een 2 mana AoE die het hele bord wiped? zullen we dan meteen alle games bij 3 mana laten beginnen? of met 60 health?
Ik had gisteren een speler tegen me die op -5 stond na 4 beurten, ondanks dat hij toch wel iedere beurt mee kon curven met degelijke kaarten. Ik kon echter beginnen met t1 coin into 3 minions, t2 fiery war axe voor de 10 damage etc.
Eigenlijk is de trend van snel curven met directe threats en low cost/high value kaarten begonnen met GVG. Voor die tijd was HS toch een stuk trager en was de meest vervelende klapper toch wel 3 x Leeroy to the face in 1 beurt, naast de FoN + Roar combo (14 damage, 2 kaarten, 9 mana). Tegenwoordig kan je gewoon T2 vrij eenvoudig 10 damage doen met 3 kaarten als je tegenstander geen T1-2 directe oplossing heeft.
Achja, Pirate Warrior heeft mij 151 wins in 5 dagen opgeleverd met als reward een gouden Warrior.
[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 22-12-2016 13:50 ]
Heh, paar posts hierboven wordt gesteld dat de ervaring is dat early game taunt niet afdoende is omdat die te makkelijk te clearen zijn door (goede) agro decks.Coltaine schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:20:
Het is nogal class-afhankelijk hoeveel er turn 1-3 tegen agro te beginnen is. Hunter heeft Explosive Trap, Mage heeft voornamelijk 1 damage opties (geluk nodig voor kills), Rogue heeft met Betrayal en Backstab goeie opties, Shaman heeft met Forked Lightning, Portal, Lightning Storm en Elemental Destruction een hoop goede opties, Warrior heeft met Whirlwind / Sleep with the Fishes een sterke combo en daarnaast wat single-target opties. De rest van de classes komen er minder goed vanaf.
Ik neem aan dat Cleave van mtG komt?Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:46:
[...]
Sorry voor de onduidelijkheid maar ik bedoel niet de kaart cleave. Ik weet even niet hoe de mechanic precies heet; maar het feit dat je ook de kaarten er naast raakt.
Mechanic is gewoon AoE (Area of effect).
los van de manier hoe het in het spel wordt gebracht (spell/minion).
Abomination, Chillmaw,...doen een deathrattle AoE, ghoul, abyssal enforcer,... doen een instant AoE
De damage zou vooral iets hoger mogen zijn om meer board clear te hebben.
Goedkopere mana cost hoeft daarom niet.
Ik zou graag 3/4 mana minions zien met een 2dmg deathrattle/taunt/...
Of een effect zoals bij spell dmg, maar dan x+1 dmg kan doen bij bovenstaande kaarten.
[ Voor 21% gewijzigd door nagasy op 22-12-2016 14:15 ]
Nee haha blijkbaar heeft het geen speciale naam in Hearthstone. Kijk naar de kaart foe reaper 4000 en je weet wat ik bedoel. Hier op mn werk is bijna alles geblokkerd dus ik kan bijna niks opzoekennagasy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:08:
[...]
Ik neem aan dat Cleave van mtG komt?
Mechanic is gewoon AoE (Area of effect).
Dat is inderdaad nog een andere mechanic. Hoewel het ook onder AoE valt.
De mechanic heeft geen eigen naam; de description van de kaart is "Also damages the minions next to whomever he attacks.". Een 2 drop 3/1 met "Charge. Also damages the minions next to whomever he attacks. Cannot attack the enemy Hero." zou een leuke toevoeging zijn...is ook leuke flavor bij te verzinnen (Goblin Sapper Potion Vendor?). Tegen zoo / agro is het een gedeeltelijke counter, later in de game met bv. hand-buff ook nog goed bruikbaar. Daarnaast is er wel tactisch op te anticiperen door Taunts op de juiste plaats neer te leggen, door high-value targets te omringen met 1/1 tokens, etc.
Prachtige unieke kaart is die Foe Reaper, jammer dat het gefaald heeft door de te hoge mana cost. Blijft jammer dat blizzard niet aan durft om onspeelbare kaarten te buffen. Bang voor boze mensen die hem hebben gedisenchant? Of gewoon gierigheid omdat ze er zo niks aan verdienen? Blizzard officieele excuus is geloof ik dat mensen dan verward raken (ik denk het niet want ze zijn de kaart nog nooit tegen gekomen...)nagasy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:26:
[afbeelding]
Dat is inderdaad nog een andere mechanic. Hoewel het ook onder AoE valt.
in Arena is Foe Reaper een prima kaart, niet elke kaart hoeft viable te zijn op competitief niveau
Warrior heeft er nu weer eentje met dit mechanic...maar ik zou het niet erg vinden dit vaker te zien (en dan ook neutral).SeamusXanthus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:58:
[...]
Prachtige unieke kaart is die Foe Reaper, jammer dat het gefaald heeft door de te hoge mana cost. Blijft jammer dat blizzard niet aan durft om onspeelbare kaarten te buffen. Bang voor boze mensen die hem hebben gedisenchant? Of gewoon gierigheid omdat ze er zo niks aan verdienen? Blizzard officieele excuus is geloof ik dat mensen dan verward raken (ik denk het niet want ze zijn de kaart nog nooit tegen gekomen...)
Idd, deze mechanic is leuk bedacht. Het kan echter ook toxic worden vanwege het feit dat de minions naast de main target geen damage terug. Dat vind ik wel een punt van zorgen want zodra hiervan meer minions komen en ook met lagere mana costs kan dit best uit de klauwen lopen.Zarhrezz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:19:
[...]
Warrior heeft er nu weer eentje met dit mechanic...maar ik zou het niet erg vinden dit vaker te zien (en dan ook neutral).
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Het is een mechanic die niet teveel en niet te goedkoop moet worden, tuurlijk...maar dat geldt voor meer mechanics. Deal X damage to all enemy minions als Battlecry bestaat ook maar dat moet ook niet overal op zitten. En zo zijn er een hoop mechanics. Ik vind het wel een mooie soft-Taunt. Als je zoo / agro speelt, wil je echt dit soort minions niet negeren...je kan face gaan, sure, maar volgende beurt sloopt het ding dan 3 van je minions en gaat er waarschijnlijk zelf niet aan kapot. Het dwingt dus traden af, wat precies is wat je wil als anti-agro.Xenomorphh schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:28:
[...]
Idd, deze mechanic is leuk bedacht. Het kan echter ook toxic worden vanwege het feit dat de minions naast de main target geen damage terug. Dat vind ik wel een punt van zorgen want zodra hiervan meer minions komen en ook met lagere mana costs kan dit best uit de klauwen lopen.
Ik moet zeggen dat ik dit mechanic voor het spel leuker vind dan AoE spells...het is niet een 'nuke everything', er is tactisch rekening mee te houden (welke minion speel je waar), je hebt een beurt om te reageren. Beetje hetzelfde als de caller...7 damage doen is niet onmogelijk, er zijn removals die 'em kunnen uitschakelen, het is niet instant.
Hij is niet uniek. De andere kaart met dit effect kost de helft en is zo slecht dat niemand zijn bestaan uberhaupt onthoudt.SeamusXanthus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:58:
[...]
Prachtige unieke kaart is die Foe Reaper, jammer dat het gefaald heeft door de te hoge mana cost.
spoiler:
Magnataur Alpha
Eens met Coltaine trouwens, je mixed maar een beetje taunt en heal in je deck erbij. Als je met 20+ Ysera achtige kaarten wil spelen moet je maar een toernooi met wacke regels organiseren.
{signature}
Soms speel ik die wel eens voor de gein, mensen highlighten die Alpha als een malle...en raken helemaal in paniek. Hilarisch.Voutloos schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:13:
[...]
Hij is niet uniek. De andere kaart met dit effect kost de helft en is zo slecht dat niemand zijn bestaan uberhaupt onthoudt.![]()
spoiler:Magnataur Alpha
Eens met Coltaine trouwens, je mixed maar een beetje taunt en heal in je deck erbij. Als je met 20+ Ysera achtige kaarten wil spelen moet je maar een toernooi met wacke regels organiseren.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
De wekelijkse data reaper report is er weer: http://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-30/
[ Voor 18% gewijzigd door jmxd op 22-12-2016 18:42 ]
Ik speel al een tijdje met Reno Mage; de resultaten zijn bemoedigend, vooral tegen aggro. En heel leuk om te spelen. Als basis heb ik Kripps deck met deathrattles gebruikt.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik lees er veel goede dingen over, maar heb het zelf nog niet gespeeld. Als ik het zo zie, zijn er 2 soorten? Ik zie een fatigue lijst waar je wint door alle threats van je tegenstander te verwijderen en ik zie een OTK lijst met Solia en Pyroblast.Tektoon schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:20:
Ik speel al een tijdje met Reno Mage; de resultaten zijn bemoedigend, vooral tegen aggro. En heel leuk om te spelen. Als basis heb ik Kripps deck met deathrattles gebruikt.
Altijd als ik Reno Mage speel kom ik geen aggro tegenTektoon schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:20:
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik speel met Rhonin en Anto. Geen otk maar ook geen fatigue. Zoiets. Ik heb geen brann/syl geloof ik maar wel portal en barrier. Maar ik ben nog aan het tunen.
Water elemental is op het moment echt epic tegen warriors. Ik had het er gisteren nog met Timmy over. Heb je die bakkes eenmaal frozen dan is het bijna altijd game. En het mooie is: hij doet 't altijd (in tegenstelling tot Ooze die je altijd trekt als ze geen wapen hebben).
Water elemental is op het moment echt epic tegen warriors. Ik had het er gisteren nog met Timmy over. Heb je die bakkes eenmaal frozen dan is het bijna altijd game. En het mooie is: hij doet 't altijd (in tegenstelling tot Ooze die je altijd trekt als ze geen wapen hebben).
Ja vind ik ook. Ik heb er nog steeds een beetje die old school freezemage vibe bij. Lang in de touwen hangen en dan in twee beurten de boel flippen.beuker19 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:27:
[...]
het deck is wel super leukwaliteit en speelt toch heel anders dan Lock of Priest.
[ Voor 24% gewijzigd door Tektoon op 22-12-2016 22:35 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik kreeg een Demented Frostcaller uit de triclass card bij m'n RenoPriest. Wow, wat werkte dat goed zeg tegen warriors. Beetje RNG maar als je meerdere spells speelt dan loopt hij alle minions en je tegenstander af.Tektoon schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:34:
Heb het toen in de anti-aggro deck van PCBaas gestopt en dat werkte als een trein samen met Water Elemental.
Dat geklaag ook over aggro decks....
Als ze goedkope AoE voor iedere class erin stoppen dan stopt aggro wellicht en ga je geklaag krijgen dat het of niet divers genoeg is of dat de potjes te lang duren.... LoL Het hoort eenmaal bij HS.
Ik vind het niet leuk om met Smorc decks te spelen maar dan is het aan mij om iets te vinden wat in de meta werkt.
Ik vind het niet leuk om met Smorc decks te spelen maar dan is het aan mij om iets te vinden wat in de meta werkt.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Gisteren Leeroy gecraft. Krijg ik vandaag Patches in een pack.
Misschien dan toch maar aggro deck gaan spelen
Misschien dan toch maar aggro deck gaan spelen
Als er goedkope AOE komt geeft dat een rem op aggro, dan verschuift de meta waardoor er minder noodzaak is voor goedkope AOE (want er worden veel minder minions op t board geslingerd) waardoor er weer ruimte ontstaat voor aggro..Chief schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 01:20:
Dat geklaag ook over aggro decks....Als ze goedkope AoE voor iedere class erin stoppen dan stopt aggro wellicht en ga je geklaag krijgen dat het of niet divers genoeg is of dat de potjes te lang duren.... LoL Het hoort eenmaal bij HS.
En op die manier blijft de meta in beweging, maar bij Hearthstone is het gewoon een punt dat er teveel efficiente goedkope minions zijn en Mean streets is daar misschien nog wel t ergste in van alle expansions so far. Want er zijn 3 decks in de top 5 van de meta met daarin nagenoeg dezelfde openingskaarten. Small time Buccaneer en Patches.
Ik denk dat niemand had kunnen voorzien dat Patches in zoveel decks gespeeld zou worden 
Je denkwijze kan ik volgen maar dat gebeurt nu toch ook? Veel pirate warriors en in mijn dragon priest verschuif ik dan door 2x Holy Smite en Ooze op te nemen.
Op zich vind ik het prima zo voor een f2p game. Is niet leuk altijd leuk om tegen aggro te spelen maja, dan moet ik het spel maar niet spelen
Je denkwijze kan ik volgen maar dat gebeurt nu toch ook? Veel pirate warriors en in mijn dragon priest verschuif ik dan door 2x Holy Smite en Ooze op te nemen.
Op zich vind ik het prima zo voor een f2p game. Is niet leuk altijd leuk om tegen aggro te spelen maja, dan moet ik het spel maar niet spelen
Iemand die de 'challenge a friend' wil doen en nu ook online is toevallig?
Sure Iigy#2192Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:57:
Iemand die de 'challenge a friend' wil doen en nu ook online is toevallig?
Battletag: Iigy#2192
Het is ook best wel vreemd dat sommige decks 2 small-time buccaneers hebben en patches en voor de rest geen Pirate. Ik kijk naar jou, Shaman. Gisteren zag ik Kolento success hebben met een buff Paladin Deck, en ook daar zaten Small time buccaneer in en Patches in.
Mooiste Yogg die ik ooit heb meegemaakt. Ik Dragon Priest vs Yogg Mage (toch al klote matchup voor Mage). Ik heb 3 dragons op bord. Hij speelt Yogg en eerste spell is....... Dragonfire Potion. Telefoon viel bijna uit mijn handen van t lachen
Praise Yogg \/(;,;)\/
Toen ging die gewoon door met random casten als hij dood / verwijderd / unsummoned / polymorphed / silenced / etc. was.
Ik zou eigenlijk Yogg eens moeten spelen in een Wild Mage deck.
Daar kan je met Yogg nog alle oude spells krijgen
Daar kan je met Yogg nog alle oude spells krijgen
Herkenbaar, net zoals Xanthian zat ik lange tijd vast in de +15 rank, soms zelf moeite om de 16 aan te tikken.The_Butler schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:20:
[...]
Ik had dat probleem eerder ook, wat ik fout deed (omdat ik 90% Arena speel(de)) was altijd je hand leegspelen / zonder nadenken het bord volgooien, spells gebruiken. Maar dat werkt vanaf rank 15 niet echt meer, je moet de Swipe van de Druid verwachten, met je mulligan rekening houden met wat je tegenstander waarsch. speelt (tegen warrior ga je op zoek naar de swamp ooze en mass damage etc). En wat ik ook begon te doen was tegenstanders baiten, laat ze hun removal maar gebruiken op me'n Bran dan kan mijn volgende drop wel blijven liggen.....
Maar goed, dit komt van een speler die alleen tot rank 5 gaat voor de rewards , nog nooit de motivatie gehad om het tot legend te schoppen. Als je wil kan ik je wel eens spectaten als je wil maar verwacht geen wonderen!
Deze maand wat "serieuzer" gaan spelen omdat winnen gewoon leuk is.
Ben wat meer rekening beginnen houden met card advantage, value trades en niet overcommitten zeker wanneer tegenstanders classe gekend is voor board clears. Muligan is nu ook altijd in functie van tegenstander ipv gewoon "wat kaarten om de eerste rondes te spelen".
Op een avondje tijd van 19 naar 14 gewalst en daar begonnen de flaws in het deck hard naar boven te komen. Een leeroy of vancleef had daar enkele keren het verschil kunnen maken (en tot mijn schande ook moeten bekennen dat ik geen preparation had). Deze zijn nu gecraft en hoop volgende maand weer net iets verder te raken.
Sorki#2242
Ik zit inmiddels vast op 15.Sorki schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:39:
[...]
Herkenbaar, net zoals Xanthian zat ik lange tijd vast in de +15 rank, soms zelf moeite om de 16 aan te tikken.
Waar ik nog veel moeite mee heb is met de keuze om te traden of niet. En wel of niet bepaalde kaarten te gebruiken. Ik heb altijd de neiging om mijn hele hand leeg te spelen.
Ik zal even een voorbeeldje geven van vanochtend.
Ik: Rogue
Hij/zij: Shaman
Turn 3
Tegenstander heeft Totem Golem 3/4
Ik heb ST bucaneer + patches.
In mijn hand heb ik Prep, Eviscerate, SI:7, Cold blood.
Wat doe je dan?
Prep > Eviscerate op Totem Golem?
Bucaneer + patches traden into Totem Golem?
Totem Golem Negeren en Face gaan?
Ik heb Prep > Eviscerate op Totem Golem gedaan.
Daarna Cold Blood op Bucaneer.
Dat hangt ervan af. Is het een aggro shaman? midrange shaman? control shaman?Xanthian schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:50:
[...]
Waar ik nog veel moeite mee heb is met de keuze om te traden of niet. En wel of niet bepaalde kaarten te gebruiken. Ik heb altijd de neiging om mijn hele hand leeg te spelen.
Ben jij de aggressor op dit ogenblik?
Eén ding kan ik je wel zeggen: je hand zo snel leegspelen is in principe geen goed idee. In principe. Als je snel genoeg lethal kan halen, dan wel weer.
Maar nominaal zou ik gewoon traden met buccaneer en patches en de SI7 spelen voor tempo.
Zou ook buccaneer kunnen traden, hero power, totem golem afknallen met dagger en face met patches.
Maar ja, beide bovenstaande plays hangen dan ook weer van je deck af. Ik weet het niet, heb je al een dagger op dat ogenblik? Hoeveel charges? Hoeveel face dmg heb je hem al gedaan?
Maar de play om je hand leeg te spelen vind ik absoluut niet goed.
[ Voor 5% gewijzigd door DarthDavy op 23-12-2016 12:07 ]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Hoe kan je dat zien.DarthDavy schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:05:
[...]
Dat hangt ervan af. Is het een aggro shaman? midrange shaman? control shaman?
Turn 1: pass
Turn 2: Totem Golem.
Dus toen stond ik op turn 3 met een keuze.
Ja, ik speelde standaard Miracle RogueBen jij de aggressor op dit ogenblik?
Dat doe ik vaak wel. Maar in dit gevaal, met alleen SI:7 in de hand had hij nog maar 14 HP.Eén ding kan ik je wel zeggen: je hand zo snel leegspelen is in principe geen goed idee. In principe. Als je snel genoeg lethal kan halen, dan wel weer.
Dagger had ik al, 1 charge.Maar nominaal zou ik gewoon traden met buccaneer en patches en de SI7 spelen voor tempo.
Zou ook buccaneer kunnen traden, hero power, totem golem afknallen met dagger en face met patches.
Maar ja, beide bovenstaande plays hangen dan ook weer van je deck af. Ik weet het niet, heb je al een dagger op dat ogenblik? Hoeveel charges? Hoeveel face dmg heb je hem al gedaan?
Genoteerd.Maar de play om je hand leeg te spelen vind ik absoluut niet goed.
Achter af wel de game gewonnen.
Maar meer mazzel dan geluk.
Ik had toch de tempo play gemaakt: trade buccaneer en dagger met totem golem, patches face en SI7 zonder combo.Xanthian schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:13:
[...]
Hoe kan je dat zien.
Turn 1: pass
Turn 2: Totem Golem.
Dus toen stond ik op turn 3 met een keuze.
[...]
Ja, ik speelde standaard Miracle Rogue
[...]
Dat doe ik vaak wel. Maar in dit gevaal, met alleen SI:7 in de hand had hij nog maar 14 HP.
[...]
Dagger had ik al, 1 charge.
[...]
Genoteerd.
Achter af wel de game gewonnen.
Maar meer mazzel dan geluk.
Hij heeft 2 mana de volgende beurt. Wat kan hij doen?
Hij kan hero power: patches en dagger (of enkel dagger bij searing totem) traden en jij hebt de SI7 voor face. Je blijft dus druk ontwikkelen, dus die hero power brengt hem nergens en is een slechte play voor hem behalve als het zijn enigste play is.
Hij kan jade claws spelen. Trade niet met je SI7. Geen goede play voor hem op die beurt. Misschien wel om verder te gaan daarna met maelstorm portal, maar veel face dmg en dat wil je niet tegen rogue.
Hij kan spirit claws spelen. Trade met patches, maar blijft onder druk staan van de SI7.
Hij kan nu Maelstorm portal spelen. Is een goede play, want patches weg en 1 dmg op SI7 die dan heel misschien door de random 1-drop kan gecontesteerd worden.
Hij kan ook de tweede totem golem spelen. Dat is een goede play voor hem. Maar je kan blijven traden met SI7 en patches/dagger en het initiatief blijft aan jou in de game.
Zijn beste play is Lightning bolt op de SI7 om onder de druk vandaan te komen, maar het initiatief in de game blijft bij jou.
Snap je waarom de tempo SI7 zonder combo de beste play is op dat ogenblik? Er is eigenlijk geen goede manier voor hem om die SI7 op te kuisen en zelf het initiatief van de game in handen te nemen. Hij moet de controle en het tempo van de game aan jou laten. Dat is de beste weg naar een overwinning.
[ Voor 4% gewijzigd door DarthDavy op 23-12-2016 14:08 ]
Bedankt voor de uitleg. Achteraf gezien was het inderdaad beter om de SI:7 te spelen.DarthDavy schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:28:
[...]
Ik had toch de tempo play gemaakt: trade buccaneer en dagger met totem golem, patches face en SI7 zonder combo.
Hij heeft 2 mana de volgende beurt. Wat kan hij doen?
Hij kan hero power: patches en dagger (of enkel dagger bij searing totem) traden en jij hebt de SI7 voor face. Je blijft dus druk ontwikkelen, dus die hero power brengt hem nergens en is een slechte play voor hem behalve als het zijn enigste play is.
Hij kan jade claws spelen. Trade niet met je SI7. Geen goede play voor hem op die beurt. Misschien wel om verder te gaan daarna met maelstorm portal, maar veel face dmg.
Hij kan spirit claws spelen. Trade met patches, maar blijft onder druk staan van de SI7.
Hij kan nu Maelstorm portal spelen. Is een goede play, want patches weg en 1 dmg op SI7 die dan heel misschien door de random 1-drop kan gecontesteerd worden.
Zijn beste play is Lightning bolt op de SI7 om onder de druk vandaan te komen, maar het initiatief in de game blijft bij jou.
Snap je waarom de tempo SI7 zonder combo de beste play is op dat ogenblik? Er is eigenlijk geen goede manier voor hem om die SI7 op te kuisen en zelf het initiatief van de game in handen te nemen. Hij moet de controle en het tempo van de game aan jou laten. Dat is de beste weg naar een overwinning.
Er is dus ook een reden dat ik nog rond Rank 15 zit
Mean Streets Arena. #gangsta
Ik heb 'em 3 games met Warrior gedaan (quest). Turn 6 gegarandeerde Reno, turn 7 gegarandeerd 3-draw Curator. Helaas mis ik die 10-drop die minions uit je deck summont. Vooral de Curator is erg sterk in dit format omdat je de draw 100% controleert.
Zonder Patches werkt een Pirate Warrior ook niet meer geloof ik. Inmiddels is er al veel te veel geteched tegen Pirate Warrior
Pro tip: Weasel verziekt de draws van je tegenstander in deze brawl.
Ik speel met Astral Druid....heel leuk. Turn 3 alarm-o-bot en dan 4 en verder 'profit'.....Zarhrezz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:16:
Ik heb 'em 3 games met Warrior gedaan (quest). Turn 6 gegarandeerde Reno, turn 7 gegarandeerd 3-draw Curator. Helaas mis ik die 10-drop die minions uit je deck summont. Vooral de Curator is erg sterk in dit format omdat je de draw 100% controleert.
Lekker yolo met legendaries...
Eindelijk ook rank 5 bereikt 
Lang blijven hangen op rank 7-9, uiteindelijk met dragon warrior overtuigend doorgestoten naar rank 5...
Lang blijven hangen op rank 7-9, uiteindelijk met dragon warrior overtuigend doorgestoten naar rank 5...
Rank 5 halen is net als uit de bus stappen; of je zorgt dat je voor de meute uit rent of je blijft even zitten tot iedereen buiten staat. Als je rond de 20e van de maand op rank 10 staat dan heb je tijd genoeg om met een tier1/2 tempo deck naar 5 te gaan zonder veel uren kwijt te zijn.
Ik zit trouwens nog steeds met 4k dust sinds de launch. Weinig legendaries zijn echt de moeite op het moment. Bewaar het maar voor de volgende expansion denk ik tenzij ik alsnog met Finja ga otk'en. Ik zag Firebat er gisteren mee spelen en het blijft toch een leuk deckje met die paardjes erin. Is Knuckles al hip?
Ik zit trouwens nog steeds met 4k dust sinds de launch. Weinig legendaries zijn echt de moeite op het moment. Bewaar het maar voor de volgende expansion denk ik tenzij ik alsnog met Finja ga otk'en. Ik zag Firebat er gisteren mee spelen en het blijft toch een leuk deckje met die paardjes erin. Is Knuckles al hip?
God, iedereen probeert Paladin te doen werken, maar ocharme Hunter... En Knuckles is zo'n schone legendary... mijn hart bloedt.
Maar als ik straks in het tweakers toernooi tegen Astie moet spelen zit hunter in mijn line-up (high-five sjorre!). Hij bant die toch.
Dragon Warrior is ook gewoon een zeer solide deck waar ik afgelopen dinsdag rank 5 mee heb gehaald.Royal-Roy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:09:
Eindelijk ook rank 5 bereikt
Ik heb nu wel weer een punt bereikt waar toch weer de teleurstelling steeds meer de overhand neemt en dat binnen een maand naar de nieuwe uitbreiding.
Het is alleen maar Warrior en Shaman wat je tegen komt en dan is het elke keer maar hopen als wel op tijd de goede kaarten trekt en de de tegenstander niet want in dat geval verlies je alsnog
Ik heb Mages, Priest , Dragon Warriors en Renolocks gezien met bijna perfecte openingshanden en nog verloren
ik denk echt dat de Pirate opening een beetje te veel van het goede en sommige decks net over de top heen tilt want zoals Shaman had al een hele sterke opening met Trogg en Golem maar nu heeft het nog meer kans op misschien wel een betere opening.
Tjah, vroeger vonden we een Muster for Battle OP, want 3 1/1 minions en een wapen voor 3 mana.beuker19 schreef op zondag 25 december 2016 @ 03:02:
[...]
ik denk echt dat de Pirate opening een beetje te veel van het goede en sommige decks net over de top heen tilt want zoals Shaman had al een hele sterke opening met Trogg en Golem maar nu heeft het nog meer kans op misschien wel een betere opening.
Tegenwoordig krijg je die dingen op turn 1, maar dan komt de helft van de kaarten rechtstreeks chargend uit je deck
Hunter speel ik ook graag (en dan niet SMOrc) maar met streets is het gewoon niet goed genoeg meer...de andere classes hebben gewoon meer power creep.DarthDavy schreef op zondag 25 december 2016 @ 02:49:
[...]
God, iedereen probeert Paladin te doen werken, maar ocharme Hunter... En Knuckles is zo'n schone legendary... mijn hart bloedt.
Paladin handbuff tegengekomen in arena...wat OP is dat zeg. Hij had gewoon minimaal 3 Runs en een Enforcer in z'n draft. Dan is het snel klaar.
Ik had eerder naar jullie moeten luisteren.
Zojuist een Dragon Warrior in elkaar gedraait en dat gaat als een trein.
Ik vraag me daarom ook af waarom ik uberhaubt dingen als Secret Mage of Reno Lock zou gaan spelen.
Dragon Warrior is wel een mooie mix met sterke early game en ook nog eens een sterke mid game.
De "gewone" pirate warrior is wat dat betreft puur afhankelijk van zijn early game.
Ik vraag me daarom ook af waarom ik uberhaubt dingen als Secret Mage of Reno Lock zou gaan spelen.
Dragon Warrior is wel een mooie mix met sterke early game en ook nog eens een sterke mid game.
De "gewone" pirate warrior is wat dat betreft puur afhankelijk van zijn early game.
Meningen. 😀 Ik verkies ook dragon pirate warrior op de zuivere pirate warrior maar anderen doen het niet.Xanthian schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:17:
Ik had eerder naar jullie moeten luisteren.
Gelukkig maar. Moest iedereen hetzelfde spelen zouden we maar een saai spelleke hebben
Wat je wel ziet is dat 99,9% van de mensen toch wel gewoon de populaire decks van Hearthpwn/Tempostorm etc copy/paste en daarmee de ranks door grind. Hierdoor is het dus extra belangrijk dat Blizzard zorgt voor een beetje variatie qua mogelijkheden.DarthDavy schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:41:
[...]
Gelukkig maar. Moest iedereen hetzelfde spelen zouden we maar een saai spelleke hebben
Op de ladder ja. Da's logisch. De miljoenen casual spelers die geen ladder spelen of op rank 20 zitten tel je even niet mee.xelfer schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:54:
[...]
Wat je wel ziet is dat 99,9% van de mensen toch wel gewoon de populaire decks van Hearthpwn/Tempostorm etc copy/paste en daarmee de ranks door grind.
Op rank 20 zitten nog steeds 80% standaard netdecks hoor, alleen dan missen de spelers misschien 10-20% van de kaarten om het deck volledig netdeck te maken.Coltaine schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:05:
[...]
Op de ladder ja. Da's logisch. De miljoenen casual spelers die geen ladder spelen of op rank 20 zitten tel je even niet mee.
Mijn persoonlijke ervaring bij casual is/was altijd dat het nog meer tryhard was dan ladder, want op casual wilde iedereen zijn quests completen met decks die ze niet op de ladder wilde spelen. Uiteraard heb ik wel een relatief hoge casual MMR.
Haha, you know me. Zo'n ontzettende hekel aan Hunter.....niet normaal. Daarom vind ik deze meta die ook doorloopt in ons toernooi geweldig. No huntards. En zijn ze er wel....is het een zwak deck.DarthDavy schreef op zondag 25 december 2016 @ 02:49:
[...]
Maar als ik straks in het tweakers toernooi tegen Astie moet spelen zit hunter in mijn line-up (high-five sjorre!). Hij bant die toch.
Haha, zo trek je niets uit MSoG pakjes, en zo pak je twee legendaries achter elkaar. Helaas niet de meest speelbare, to put it mildly.. Genzo the Shark en Sergeant Sally.
Ik vind Hunter vooral tegenvallen. In WoW vond ik het toch wel 1 van de tofste classes en in PvP was het lange tijd 1 van de moeilijkste classes om te spelen. Om succes te hebben moest je moest jezelf goed positioneren, traps op de juiste plek neerleggen, je skills vooral goed timen en je tegenstander echt sturen.Astie schreef op maandag 26 december 2016 @ 09:25:
[...]
Haha, you know me. Zo'n ontzettende hekel aan Hunter.....niet normaal. Daarom vind ik deze meta die ook doorloopt in ons toernooi geweldig. No huntards. En zijn ze er wel....is het een zwak deck.![]()
En dat hebben ze in HS vertaald naar "deal 2 damage to the face, SMORC"
Inmiddels al weer rank 9 met Dragon Warrior. Het wordt nu wel moeilijk overigens, veel andere Dragon Warriors. En vooral Mid Range shaman is vrij lastig. Eens kijken of we eind dit seizoen nog rank 5 kunnen worden.
Je hebt altijd rangen waar je langer op blijft hangen. Doorspelen tot de winstreak zijn intrede weer doet en voor je het weet zit je op rang 5.Xanthian schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:53:
Inmiddels al weer rank 9 met Dragon Warrior. Het wordt nu wel moeilijk overigens, veel andere Dragon Warriors. En vooral Mid Range shaman is vrij lastig. Eens kijken of we eind dit seizoen nog rank 5 kunnen worden.
Ik kan echt geen aggro spelen... van rank 5 terug naar 10 met Pirate warrior / Dragon pirate warrior om een Warrior win quest te halen.. volgende keer doe ik m wel in casual XD
Denk ook dat het aan de meta ligt. Veel smorc decks, dus ook veel anti-smorc decksicemotion schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:41:
Ik kan echt geen aggro spelen... van rank 5 terug naar 10 met Pirate warrior / Dragon pirate warrior om een Warrior win quest te halen.. volgende keer doe ik m wel in casual XD
Deed gisteren voor een quest Pirate Warrior in casual....lol na 4 verliezen maar die quest ff geparkeerd.icemotion schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:41:
Vandaag met CW gedaan, en ik was zo klaar.
Wellicht, maar ik zoek het ook heel erg bij mijn eigen speelstijlen. Aggro ligt mij gewoon niet, heeft het nooit gedaan. Ook niet bij bijvoorbeeld Magic the Gathering.xelfer schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:53:
[...]
Denk ook dat het aan de meta ligt. Veel smorc decks, dus ook veel anti-smorc decks.
Ondertussen; Quest klaar. Terug naar Dragon Priest.. Hallo rank 5. Welkom terug.
deze dan, Arena, Rogue, allereerste pick:

Ik heb nog niet gekozen..... maar wat moet je ermee...... Ik tweifel heel hard om voor Finja te gaan....
aangezien ik nog 29 kaarten kan pakken waar vast wel wat murlocks bij kunnen zitten... maar die zullen niet altijd de beste keuze zijn. beste vanilla body is denk ik Genzo.... maar die ability....
iemand hier een onderbouwde mening? (Tier list gaat voor Genzo)

Ik heb nog niet gekozen..... maar wat moet je ermee...... Ik tweifel heel hard om voor Finja te gaan....
aangezien ik nog 29 kaarten kan pakken waar vast wel wat murlocks bij kunnen zitten... maar die zullen niet altijd de beste keuze zijn. beste vanilla body is denk ik Genzo.... maar die ability....
[ Voor 18% gewijzigd door The_Butler op 27-12-2016 12:43 ]
at your service
Ik zou ook zeggen Genzo; Solide stats voor zijn cost en de ability kan superhandig zijn voor jezelf als je hand leeg raakt. Card draw is gewoon supergoed. Je moet er alleen wat meer omheen spelen.The_Butler schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:31:
deze dan, Arena, Rogue, allereerste pick:
[afbeelding]
Stalagg; 4 health is een nadeel, gaat iets te makkelijk stuk, zeker voor een 5 drop. En zijn Deathrattle is heel conditioneel
Finja; Superslechte stats voor 5 mana. En ook al is het pick 1; bedenk je wel dat Rogue een class is zonder murlocs in zijn class-cards. Andere murlocs die je dan eventueel kunnen zien hebben vaak juist Battle-cries waar je gebruik van wil maken.
Al met al lijkt Genzo mij dus gewoon de beste keus, ondanks dat je je tegenstander daar kaarten mee kan geven, maar daar heb je zelf invloed op.
Genzo it isicemotion schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:02:
[...]
Al met al lijkt Genzo mij dus gewoon de beste keus, ondanks dat je je tegenstander daar kaarten mee kan geven, maar daar heb je zelf invloed op.
at your service
Ik win gewoon helemaal niks in deze meta. Ik kom niet eens verder dan 15. Zelfs met een renolock verlies ik alles.
dat is ook niet het meest eenvoudige en consistente deck op het moment, probeer eens aggro shaman of dragon warriormosselmossel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:55:
Zelfs met een renolock verlies ik alles.
[ Voor 3% gewijzigd door Coltaine op 27-12-2016 15:40 ]
Dat is ook weer zo. EN shaman werkt inderdaad wel, maar die heb ik vorige maand zo veel gespeeld (naar goud), dat ik daar even geen zin in heb.Coltaine schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:39:
[...]
dat is ook niet het meest eenvoudige en consistente deck op het moment, probeer eens aggro shaman of dragon warrior
Jade Druid is ook leuk om te spelen, er van uitgaande dat je Fandral Staghelm en Aya Blackpaw hebt natuurlijk...mosselmossel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:06:
[...]
Dat is ook weer zo. EN shaman werkt inderdaad wel, maar die heb ik vorige maand zo veel gespeeld (naar goud), dat ik daar even geen zin in heb.
Reno/Shadow Priest is ook aardig om te spelen, en dan meer specifiek het deck dat hier een tijdje geleden eens voorbij kwam, zal eens even zoeken... deze dus. Is wel een deck wat net als Renolock niet zo makkelijk is, maar wel erg leuk als het werkt
[ Voor 6% gewijzigd door The_Big_Easy op 27-12-2016 16:24 ]
Ik kan niet echt iets zinnigs zeggen over WoW, maar zoals jij het beschrijft voelt control hunter ook. Speelt heel leuk, alleen als je controle kwijt raakt dan krijg je die moeilijk terug, en ik mis ook een goede winconditie.xelfer schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:28:
Ik vind Hunter vooral tegenvallen. In WoW vond ik het toch wel 1 van de tofste classes en in PvP was het lange tijd 1 van de moeilijkste classes om te spelen. Om succes te hebben moest je moest jezelf goed positioneren, traps op de juiste plek neerleggen, je skills vooral goed timen en je tegenstander echt sturen.
En dat hebben ze in HS vertaald naar "deal 2 damage to the face, SMORC".
Note to self, in deze meta beter niet met mill Rogue spelen.... aangezien Jade Druid zich kapot lacht en je in de pan hakt met infinate jade golems.... wel leuke pot aan over gehouden....
at your service
Groot voordeel van deze meta is dat je zelfs met Priest snel wins kan farmen. De meta is gewoon zo snel. Gouden heroes here I come
.
Wat ik wel jammer vind is dat er jaren na dato nog steeds zoveel bugs in HS zitten. Bugs die ik regelmatig tegenkom zijn:
- Oude "nieuwe" kaarten worden iedere keer als nieuw bij inloggen gehighlight alsof het nieuwe kaarten zijn;
- Chat bug waarbij je de message die jij naar je contacten stuurt niet in game kan zien (maar wel via battle.net);
- Animation bug waardoor je client niet meer update en de game gewoon crashed, terwijl de game wel doorspeelt voor je tegenstander. Dit ziet er uit alsof je tegenstander een kaart vast heeft die hij/zij maar niet uit wilt spelen;
- Veel kaarten die incorrect geel/oranje gemarkeerd zijn terwijl de effecten niet correct werken (bv Dragon effect zonder Dragon in de hand of Book Wyrm terwijl er je enemy enkel een stealthed minion heeft);
- Interface elementen die niet-klikbaar worden;
- etc.
Wat ik wel jammer vind is dat er jaren na dato nog steeds zoveel bugs in HS zitten. Bugs die ik regelmatig tegenkom zijn:
- Oude "nieuwe" kaarten worden iedere keer als nieuw bij inloggen gehighlight alsof het nieuwe kaarten zijn;
- Chat bug waarbij je de message die jij naar je contacten stuurt niet in game kan zien (maar wel via battle.net);
- Animation bug waardoor je client niet meer update en de game gewoon crashed, terwijl de game wel doorspeelt voor je tegenstander. Dit ziet er uit alsof je tegenstander een kaart vast heeft die hij/zij maar niet uit wilt spelen;
- Veel kaarten die incorrect geel/oranje gemarkeerd zijn terwijl de effecten niet correct werken (bv Dragon effect zonder Dragon in de hand of Book Wyrm terwijl er je enemy enkel een stealthed minion heeft);
- Interface elementen die niet-klikbaar worden;
- etc.
[ Voor 76% gewijzigd door xelfer op 27-12-2016 21:34 ]
Verwijderd
Net een potje mirror match Pirate warrior: 19 turns! Hoezo snelle meta? ;-)xelfer schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:13:
Groot voordeel van deze meta is dat je zelfs met Priest snel wins kan farmen. De meta is gewoon zo snel. Gouden heroes here I come.
Ik heb Gouden Warrior 151 wins in gemiddeld 5,7 beurten (mijn beurten) gehaald en met Priest zit ik nu op 8,5 beurten als Dragon Priest gemiddeld.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:42:
[...]
Net een potje mirror match Pirate warrior: 19 turns! Hoezo snelle meta? ;-)
Ga niet meer spelen nu zo laat, maar zo op het oog net nog wel even het op het oog beste Arena-deck gemaakt dat ik ooit had.
Zojuist weer legend geworden, had het wellicht 2 weken kunnen worden als ik niet door semi-tilt van rank 2 5 ster naar rank 5 5 ster ging in 1 avond.
Helaas is Shaman nog steeds het sterkste class op ladder en daar heb ik ook onder andere "misbruik" van gemaakt. Begin ook wat Pirate Warrior gespeeld, maar rank 5 tot en met rank 1 voornamelijk met Renolock.
Nu wat oefenen met Rogue, blijft een moeilijke class om mee te spelen.
Daarnaast is wellicht Druid wellicht nog speelbaar op legend rank, anders eens wat Reno Mage spelen.
Hieronder de stats, heb een gemiddelde winpercentage van 54%.
Helaas is Shaman nog steeds het sterkste class op ladder en daar heb ik ook onder andere "misbruik" van gemaakt. Begin ook wat Pirate Warrior gespeeld, maar rank 5 tot en met rank 1 voornamelijk met Renolock.
Daarnaast is wellicht Druid wellicht nog speelbaar op legend rank, anders eens wat Reno Mage spelen.
Ik zal beide eens proberen. Met die Jade Duird van Kolento ging ik al wel okee.The_Big_Easy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:18:
[...]
Jade Druid is ook leuk om te spelen, er van uitgaande dat je Fandral Staghelm en Aya Blackpaw hebt natuurlijk...
Reno/Shadow Priest is ook aardig om te spelen, en dan meer specifiek het deck dat hier een tijdje geleden eens voorbij kwam, zal eens even zoeken... deze dus. Is wel een deck wat net als Renolock niet zo makkelijk is, maar wel erg leuk als het werkt
Shadowform Priest heb ik nog nooit gespeeld.
554 games in 1 maand?An1mA schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:36:
[afbeelding]
Mooi om te zien dat het je weer is gelukt. Maar 500+ games is wel enormAn1mA schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:36:
Zojuist weer legend geworden, had het wellicht 2 weken kunnen worden als ik niet door semi-tilt van rank 2 5 ster naar rank 5 5 ster ging in 1 avond.
[afbeelding]
Ik heb nog 3 avonden om te tryharden om ook weer legend te worden. Wordt wel weer eens tijd.
Rogue kan je leuke winstreaks meehalen. Mijn stats voor Rogue deze maand.An1mA schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:36:
Ik vind het maar een gemiddeld deck eigenlijk. Te weinig early game, geen win axe, geen monkey en warrior in een arena meta waarin warrior niet echt goed is. Voor mij is dit een 6,5 a 7,5 op 10. Dat gezegd hebbende: ik ben nog nooit naar 12 wins gegaan met een super deck. Het zijn altijd die enigszins gemankeerde lijstjes waarmee je de eindstreep haalt.mosselmossel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:32:
Ga niet meer spelen nu zo laat, maar zo op het oog net nog wel even het op het oog beste Arena-deck gemaakt dat ik ooit had.
[afbeelding]
--
De brawl vandaag is weer een portal brawl met allerlei portals. Volgende week daarentegen wordt die Dark Wanderer brawl verwacht en bij die brawl krijgen we ook die Diablo cardback!

EDIT; here we go! Diablo anniversary is aangekondigd. De andere Blizz games doen ook mee. Ben wel benieuwd of het meer zal zijn dan een potje winnen. Zou mooi zijn als er nog iets meer voor nodig is.
[ Voor 15% gewijzigd door Tektoon op 29-12-2016 01:31 ]
Ik schrok zelf ook van het hoge aantal games dat ik dit maand gespeeld had, vorig maand had ik "maar" 294" games gespeeld. Komt hoog waarschijnlijk door de nieuwe expansion 
@DarthDavy, laten we het op houden op een leuke streak, jij en ik weten dat je die winrate niet vol gaat houden ^^
@DarthDavy, laten we het op houden op een leuke streak, jij en ik weten dat je die winrate niet vol gaat houden ^^
Dit weet ik ook wel. Niemand houdt dit vol. Maar het is best een leuke!An1mA schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:28:
Ik heb eindelijk het punt bereikt waar ik op dit moment geen legendaries meer op verlanglijst heb staan. Ik heb zo'n beetje alles al. Op dit moment ook 2500 dust op de bank staan dus ik kan er altijd één kopen. Mijn gold begint ook weer op te lopen aangezien ik geen behoefte heb om packs te kopen.
Misschien dat ik ga sparen om wat oude kaarten te kopen met dust, van GvG. Ik moet nog Dr. Boom en enkele anderen. Maar aan de andere kant speel ik weinig Wild, dus misschien een beetje zonde.
Ik kan ook mijn gold uitgeven aan Arena, maar echt goed ben ik niet met Arena, ik heb nog maar 5 runs in totaal gespeeld. Uiteraard kan ik ook gewoon sparen voor de nieuwe expansion.
Misschien dat ik ga sparen om wat oude kaarten te kopen met dust, van GvG. Ik moet nog Dr. Boom en enkele anderen. Maar aan de andere kant speel ik weinig Wild, dus misschien een beetje zonde.
Ik kan ook mijn gold uitgeven aan Arena, maar echt goed ben ik niet met Arena, ik heb nog maar 5 runs in totaal gespeeld. Uiteraard kan ik ook gewoon sparen voor de nieuwe expansion.
Ik probeer zelf altijd full set te krijgen (voor zover mogelijk) vandaar dat ik ook de minder speelbare legendaries graag zou wllen hebben. Ik mis daarentegen nog wel 12 legendaries om ze allemaal te hebben. De enige 2 legendaries die ik graag nog zou willen zijn Hallazeal en Kun, vooral omdat je hier leuke combos mee kunt maken. Ik heb overigens wel +- 4200 dust dus ik zou ze wel kunnen craften, maar zeker voor Kun zou ik het zonde vinden als ik deze uit een pakje zou halen een paar dagen nadat ik hem zou craften.Xanthian schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:03:
Ik heb eindelijk het punt bereikt waar ik op dit moment geen legendaries meer op verlanglijst heb staan. Ik heb zo'n beetje alles al. Op dit moment ook 2500 dust op de bank staan dus ik kan er altijd één kopen. Mijn gold begint ook weer op te lopen aangezien ik geen behoefte heb om packs te kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door xelfer op 29-12-2016 10:02 ]
Dat Aviana / Kun / Cthun deck is echt hilarisch als het werkt.. damn wat een combo. 
Ik mis zelf nog ontzettend veel in mn collectie. Vandaag nog weer 2 epics erbij gekregen via mn brawl pack die ik nog niet had.
Nu nog een weekje wachten op die Diablo brawl. Lijkt me wel iets tofs worden
Ik mis zelf nog ontzettend veel in mn collectie. Vandaag nog weer 2 epics erbij gekregen via mn brawl pack die ik nog niet had.
Nu nog een weekje wachten op die Diablo brawl. Lijkt me wel iets tofs worden
Shits & giggles with Reno Jackson!
Voor wie uitgekeken is op die standaard Renolock (en Krul heeft
) of nog eens wil winnen met Hunter. Beide decks doen het goed bij mij op het moment. WW Demon is een kopie van een legend deck (ik had er twee of drie andere kaarten en test nu deze versie). Die Hunter heb ik al lang maar ik hoorde dat ze nu goed zijn en ben ermee gaan spelen.

Voor wie uitgekeken is op die standaard Renolock (en Krul heeft

Ik ben eens met Arena begonnen. Speel nu Warlock en sta 2-1.
Volgens Heartarena heb ik een deckscore van 70.7. Is dat goed of is dat slecht?
Mijn deck:

Met dit deck ga ik voornamelijk face. Met Argent Commander, Soulfire en twee Doomgaurds kan bijzonder snel lethal krijgen.
Volgens Heartarena heb ik een deckscore van 70.7. Is dat goed of is dat slecht?
Mijn deck:

Met dit deck ga ik voornamelijk face. Met Argent Commander, Soulfire en twee Doomgaurds kan bijzonder snel lethal krijgen.
Kripp schat de gemiddelde Hearth Arena score in op 'niet ver onder 70 punten'. Maar goed, zoals 'ie er ook bij zegt doen de aggro decks van 70 het beter dan de trage opieopie decks van 80 (ik gebruik zelf Grinning Goat).
Anyway, deck is goed. Ik haal hier zeker 7 wins mee. Je mist 2-mana-3/2's en ik had er ook nog graag een hellfire oid in gezien. Aantal zwakke 5 drops en een Mehsaur op 8. Good luck!
Anyway, deck is goed. Ik haal hier zeker 7 wins mee. Je mist 2-mana-3/2's en ik had er ook nog graag een hellfire oid in gezien. Aantal zwakke 5 drops en een Mehsaur op 8. Good luck!
Speel de laatste tijd ook wat vaker weer Arena en nu steeds vaker 7+ wins en verdien nu ook eindelijk gold.
Het vreemde is dat ik laatst een Paladin deck had met een 74.7 score waar ik 5-3 mee ging en even later een Warlock deck met 64.5 score waar ik 10-3 mee ging.
Het vreemde is dat ik laatst een Paladin deck had met een 74.7 score waar ik 5-3 mee ging en even later een Warlock deck met 64.5 score waar ik 10-3 mee ging.
Zijn er Tweakers die Hearthstone spelen op een MacBook (Pro) met Retina scherm? Ik bezit sinds gisteren een MacBook Pro retina (2015-model) en tot mijn verbazing kan ik niet standaard de juiste resolutie kiezen. Nu lees ik op internet wel diverse opties (bijv. met een programma handmatig de resolutie aanpassen en dan Hearthstone opstarten) maar deze zijn allemaal niet ideaal.
Heeft iemand dé oplossing?
Heeft iemand dé oplossing?
Ja dat is het probleem met arena nu. Doordat de kaartpoule steeds groter wordt gaat enerzijds de deck-kwaliteit van de allerbeste beste decks omhoog (waar je altijd kansloos van verliest) terwijl anderzijds de rest vervalt tot een go first / play on curve / go face / free win strategie waarbij je dus ook niet meer om boardclears heenspeelt want die komen door de poule te weinig voor. In deze situatie is goedkope aggro beter dan dure control. Doordat warlock daarbovenop ook nog verborgen boardclears heeft gekregen (zoals met Enforcer) is dat archetype nu boss.beuker19 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:06:
Speel de laatste tijd ook wat vaker weer Arena en nu steeds vaker 7+ wins en verdien nu ook eindelijk gold.
Overigens is dit waarom ik die Hearth Arena ook mijd. Het blijft een programmeur die zelf geen verstand van de game heeft. Hij zegt enerzijds dat de kaartscores gebaseerd zijn op hoe goed de kaarten het statistisch doen maar anderzijds heeft 'ie stiekem wel een team in dienst dat deze scores manipuleert.
Maar zowel lightforge als heartharena zijn toch gebaseerd op adwcta? Of zit daar toch nog verschil in?Tektoon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:22:
Kripp schat de gemiddelde Hearth Arena score in op 'niet ver onder 70 punten'. Maar goed, zoals 'ie er ook bij zegt doen de aggro decks van 70 het beter dan de trage opieopie decks van 80 (ik gebruik zelf Grinning Goat).
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.