• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:37
DarthDavy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:24:
[...]

Da's een video van bijna 10 dagen geleden. In Hearthstone meta termen is dat een eeuwigheid. Het is nu al terug totaal anders.
Daar heb je gelijk in, al denk ik dat er buiten Dragon Warrior als een soort van Midrange optie niet zo heel veel veranderd is. Het tempo waarin de meta verandert vertraagt ook enorm wanneer de tijd vordert. Nu gaat het snel, over een maand zal dat al wat trager gaan.

Ik probeer ook een beetje tegengeluid te geven aan wat ik op dit forum lees over het hele SMORC gebeuren, en mooie statistieken die daarbij overlegt worden ;-)

• smurfinmark
Astie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:30:
[...]

Waarom raakt mijn opmerking kant nog wal? Reynad verheerlijkt al jaren 'zijn' Zoo. Dus als hij feitelijkheid over Zoo uit, zie ik het als een mening met een voorkeur.
Ik ben voor Feyenoord. Ajax is niet mijn favoriete club en zal daardoor altijd door mijn Feyenoordbril Ajax negatiever beoordelen en Feyenoord postitiever.
Dit is precies hetzelfde zoals ik Reynad over Zoo zie.

Daarbin betekend het behalen van Legend #1 niet gelijk dat dat deck de beste is.
Savjz haalde op 1 dag twee maal Legend #1 met zowel Reno Priest als Reno Mage.......dat zijn zeker niet de beste decks.
Omdat hij een feitelijke onderbouwing erbij geeft. Het gedeelte dat dit vanwege zijn persoonlijke voorkeur hierop uit komt kunnen wij niet bewijzen of ontkrachten, hetgeen wat hij aangeeft wel.

Zo leegt hij naar mijn mening goed uit waarom Reno-lock het beste is van de 3 Karakus/Reno decks, en wat de resultaten zijn tegen de aggro decks van dit formaat. Nu zal nog moeten blijken hoe dat dit deck gaat presteren tegen de Midrange variant van Warrior, en misschien ook weer Shaman.

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Astie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:52:
[...]

Hij heeft destijds Zoo uitgevonden.
Het Zoo-deck is van origine een rood-groen MtG deck en bestaat uit een aantal mana efficient, high value beasts.

De Zoo versie in Hearthstone is als eerste bekend geworden door Curi's board control deck (http://www.liquidhearth.c...ide-board-control-warlock en http://www.liquidhearth.c...-board-control-warlock-v2). Wat Reynad heeft gedaan is het deck iets aanpassen en populair maken bij het grote publiek.

Keep supporting the pyramid roach boy

• smurfinmark
Coltaine schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:44:
[...]

Het Zoo-deck is van origine een rood-groen MtG deck en bestaat uit een aantal mana efficient, high value beasts.

De Zoo versie in Hearthstone is als eerste bekend geworden door Curi's board control deck (http://www.liquidhearth.c...ide-board-control-warlock en http://www.liquidhearth.c...-board-control-warlock-v2). Wat Reynad heeft gedaan is het deck iets aanpassen en populair maken bij het grote publiek.
Kirdape FTW >:)

• Coltaine
Taiga + Kird Ape was het equivalent aan Coin + First Mate + Buccaneer + Patches

• smurfinmark
Coltaine schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:02:
[...]

Taiga + Kird Ape was het equivalent aan Coin + First Mate + Buccaneer + Patches
Yep. Ik speelde MtG vanaf Unlimited, heb het allemaal voorbij zien komen.
Al was MtG toen "broken" op een manier waar Hearthstone alleen maar jaloers op kan zijn ;-)
Ik denk dat ik gisteren voor het eerst een Pirate Warrior tegenkwam (maar een paar games gespeeld deze maand, rank 20 /. 19). Ik opende met 1/2 Taunt, gewoon maar even voor de zekerheid. En toen Concede hij voordat ik op End turn kon clicken...

<GOT> Zarhrezz#2885

• Coltaine
smurfinmark schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:04:
[...]

Yep. Ik speelde MtG vanaf Unlimited, heb het allemaal voorbij zien komen.
Al was MtG toen "broken" op een manier waar Hearthstone alleen maar jaloers op kan zijn ;-)
Ik ben gestopt toen ik m'n Revised Dual Lands ruilde tegen een paar Unlimited Icy Manipulators. Dual Lands gingen eruit, Icy kwam terug... Ik kan me ook nog herinneren dat ik m'n Alpha Sol Ring 1-op-1 ruilde tegen een Unlimited versie, omdat ik met de Alpha niet mocht spelen (vanwege de ronde hoekjes)...

[ Voor 16% gewijzigd door Coltaine op 16-12-2016 12:10 ]

• smurfinmark
Coltaine schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:07:
[...]

Ik ben gestopt toen ik m'n Revised Dual Lands ruilde tegen een paar Unlimited Icy Manipulators. Dual Lands gingen eruit, Icy kwam terug...
Ja dat feest heb ik ook meegemaakt. Ik was toen actief in de "handel". Heb toen duals uit roteerden, of beter gezegd kort daarvoor, zo'n 300 duals ingeslagen, plus ongeveer 80 van de Beta variant. Daar ging ik 3 jaar later nog van op vakantie ;)

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:43
smurfinmark schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:09:
[...]

Ja dat feest heb ik ook meegemaakt. Ik was toen actief in de "handel". Heb toen duals uit roteerden, of beter gezegd kort daarvoor, zo'n 300 duals ingeslagen, plus ongeveer 80 van de Beta variant. Daar ging ik 3 jaar later nog van op vakantie ;)
My god die tijden kweet niet of je uit de regio DH komt maar dat was toen nog erg gezellig ;)

Pirate Warr is trouwens te erg voor woorden zzzzzzz deck haha
Coltaine schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:44:
[...]

MtG informatie heb ik niet want heb dat nooit gespeeld. Goed om te weten.
Vind wel dat de eerste versies van Zoo best flink verschillen van die BC Warlock.
Zarhrezz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:04:
Ik denk dat ik gisteren voor het eerst een Pirate Warrior tegenkwam (maar een paar games gespeeld deze maand, rank 20 /. 19). Ik opende met 1/2 Taunt, gewoon maar even voor de zekerheid. En toen Concede hij voordat ik op End turn kon clicken...
1/2 taunt? Northshire Footman?

• Coltaine
Astie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:24:
[...]

Vind wel dat de eerste versies van Zoo best flink verschillen van die BC Warlock.
de werking van het deck is exact gelijk, als eerste het bord vullen met value, zodat jij de trades bepaalt

Coltaine schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:32:
[...]

de werking van het deck is exact gelijk, als eerste het bord vullen met value, zodat jij de trades bepaalt
Klopt helemaal maar dat maakt het nog niet hetzelfde deck.

Jade Shaman en Dragon Priest werken allebei gelijk, totaal verschillende deck. De werking verteld niks over de inhoud.

• Coltaine
Wognummer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:17:
[...]

dat lijkt zo, maar dat is niet waar, ik ben gisteren van rank 15 naar 5 geracet met het deck en heb 85% winrate in de mirror en 100% winrate tegen aggro Shaman, dat zou volgens de VS data 50% en 35% moeten zijn

in de mirror zie ik mensen op beurt 2 een Heroic Strike in de face spelen en dan op beurt 5 niet meer door een 3/3 taunt komen, of beurt 1 tegen mijn Finley een paar pirates uitspugen i.p.v. Coin + War Axe, de games duren maar ee paar minuten, maar er komt echt wel skill bij kijken

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:43
Coltaine schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:37:
[...]

dat lijkt zo, maar dat is niet waar, ik ben gisteren van rank 15 naar 5 geracet met het deck en heb 100% winrate in de mirror en 60% winrate tegen aggro Shaman, dat zou volgens de VS data 50% en 35% moeten zijn

in de mirror zie ik mensen op beurt 2 een Heroic Strike in de face spelen en dan op beurt 5 niet meer door een 3/3 taunt komen, of beurt 1 tegen mijn Finley een paar pirates uitspugen i.p.v. Coin + War Axe, de games duren maar ee paar minuten, maar er komt echt wel skill bij kijken
ho ho zo bedoelde ik het niet haha het is saai om tegen te spelen als CW het gaat altijd exact hetzelfde of ze lopen tegen taunts aan en conceden of ze zijn te snel en ik kan conceden :+

• Coltaine
Wognummer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:39:
[...]

ho ho zo bedoelde ik het niet haha het is saai om tegen te spelen als CW het gaat altijd exact hetzelfde of ze lopen tegen taunts aan en conceden of ze zijn te snel en ik kan conceden :+
Dat is waar, tegen Reno is het ook een Coin flip. Heeft ie op beurt 6 z'n Reno of niet? Wel snel ladderen zo, geen 20 minuten spelen en dan alsnog verliezen in fatigue.

• smurfinmark
Wognummer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:17:
[...]

My god die tijden kweet niet of je uit de regio DH komt maar dat was toen nog erg gezellig ;)

Ik kom zelf uit omgeving Nijmegen, maar qua MtG was ik ook actief in Eindhoven en Utrecht.
Lang leve de OV kaart :)

Als ik mijn collectie van toen nu zou verkopen.... Gaat met gemak over EUR 50.000, maar niet te veel over nadenken :|
Astie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:26:
[...]

1/2 taunt? Northshire Footman?
Ja, die (was de naam even kwijt). Ik speel momenteel wat met een Paladin hand-buff en hij bevalt me wel in dat deck...kan als turn 1 drop als je aggro / zoo ziet aankomen maar ik gebruik 'em ook regelmatig turn 3+ na wat hand buffs.

<GOT> Zarhrezz#2885

smurfinmark schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:22:
[...]

Ik kom zelf uit omgeving Nijmegen, maar qua MtG was ik ook actief in Eindhoven en Utrecht.
Lang leve de OV kaart :)

Als ik mijn collectie van toen nu zou verkopen.... Gaat met gemak over EUR 50.000, maar niet te veel over nadenken :|
Ik had mijn full set mint Power 9 (unlimited) verkocht voor 5200 euro, wat ongeveer 11 jaar geleden een hele eerlijke prijs was. Dual lands waren destijds ook tussen de 10 en 25 euro enzo. Volgens mij is alles nu een veelvoud waard van de prijzen van toen :(.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Astie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:16:
[...]

Dat zijn de leukste potjes. Ik kan me nog een tijd herinneren dat ik mijn Warrior golden wilde hebben. 500 wins met Control Warrior voelde alsof je met wind tegen over de afsluitdijk fietst. Mijn record stond op 28.34 minuten. Fatique 17 gehaald. Dit is alleen mogelijk als je de mirror speelt, en die waren er nogal veel destijds.
Ow, da's heel lang. Ik zet nu net (alweer met Reno Priest, nu tegen Dragon Pala) mijn record op 27 minuten... Weer gewonnen, gelukkig wel. Nog 99 potjes te gaan ^^

https://hsreplay.net/replay/GrtUSE3Fxy2MKs7MF8CMjW

Battletag: Iigy#2192

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:11

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:40:
[...]

Ow, da's heel lang. Ik zet nu net (alweer met Reno Priest, nu tegen Dragon Pala) mijn record op 27 minuten... Weer gewonnen, gelukkig wel. Nog 99 potjes te gaan ^^

https://hsreplay.net/replay/GrtUSE3Fxy2MKs7MF8CMjW
Je had z'n Rag kunnen jatten he door Sylvanas + SWoD te spelen :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• mosselmossel
Nitai schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:43:
[...]

Je had z'n Rag kunnen jatten he door Sylvanas + SWoD te spelen :)
Dat klopt. Doe ik soms ook, maar soms denk ik daar niet aan. Daarom kom ik ook nooit veel verder dan rank 10. :D

Ik merk wel echt dat HS een stuk sneller is geworden. Als je geen t1 t/m 4 sterke drops hebt, dan is het praktisch niet meer te doen om terug te komen.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 23:17
M'n nieuwste creatie waar ik nu Wild Casual onveilig mee maak tijdens het testen >:) :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aBwcAgw.png

5700X | RX 6600

Ik vraag me wel af hoe Renolock tier 1 is, terwijl je volgens mij vrij hard neergeklapt wordt door Smorc Warriors. Ik heb Renolock eens getest maar T4 was ik gewoon keihard dood tegen een Pirate Smorc Warrior..... Nu al 2 keer op een rij T6 niet gehaald tegen de smorclord...

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 18-12-2016 09:06 ]

• Coltaine
xelfer schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:02:
Ik vraag me wel af hoe Renolock tier 1 is, terwijl je volgens mij vrij hard neergeklapt wordt door Smorc Warriors. Ik heb Renolock eens getest maar T4 was ik gewoon keihard dood tegen een Pirate Smorc Warrior..... Nu al 2 keer op een rij T6 niet gehaald tegen de smorclord...
Reno is in het voordeel tegen de meeste midrange en control decks.

Tegen aggro hard mulligan voor Reno en daarnaast alles dat je tot T6 in leven kan houden (Coil, Farseer, Sunfury, Peddler, Demonwrath, Kazakus, enz.) De matchup is beter voor Pirate Warrior, maar er zijn genoeg mogelijkheden om te stabiliseren.

• Coltaine
Ik had gisteren een mooie match. Ik speelde Pirate tegen Reno. Ik begon met 2 Buccaneers en T2 een FWA. Op T5 had ie nog 4 HP maar wist een Peddler en Imp Gang Boss te taunten. T6 Reno. 3 beurten later was ie terug op 10 HP ik had 2 Heroic Strikes in m'n hand. Hij speelt Brann + Farseer en beurt daarna Kazakus met een 2 dmg AoE + 7 armor potion. Nipt verloren. Ik had uiteindelijk ruim 50 dmg gedaan. Voelde echt als een 3-stage boss fight.

Coltaine schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:35:
[...]

Reno is in het voordeel tegen de meeste midrange en control decks.

Tegen aggro hard mulligan voor Reno en daarnaast alles dat je tot T6 in leven kan houden (Coil, Farseer, Sunfury, Peddler, Demonwrath, Kazakus, enz.) De matchup is beter voor Pirate Warrior, maar er zijn genoeg mogelijkheden om te stabiliseren.
Ik had net in mijn potjes Reno vooral het probleem dat ik geen early game survival pakte en ik daardoor t4 gewoon op 6 stond (de game daarvoor was ik zelfs al dood mijn t4). Had wel elke keer Reno in mijn handen, maar ik was voor T6 gewoon dood.

Heb het Reno deck ook maar weer uit elkaar gehaald. Met smorc win ik 30 games per uur en is mijn winrate daarbij ook net zo hoog als met andere decks. Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2bzel1.png

T2: 4/2 wapen (heb al een x aangevallen) en 7/6 aan minion power in play. En mijn tegenstander stond alweer op 18 die beurt. _O-

[ Voor 22% gewijzigd door xelfer op 18-12-2016 12:17 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Renolock is onnozel. Het bewijs dat wild niet gaat werken. De card pool is te groot. Een deck met dertig singles is sterker dan al de rest. Op een bepaalde manier ben ik blij dat patches bestaat. Maar hoe ga je verder

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Coltaine
xelfer schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:42:
[...]

T2: 4/2 wapen (heb al een x aangevallen) en 7/6 aan minion power in play. En mijn tegenstander stond alweer op 18 die beurt. _O-
Een maand geleden klaagde iedereen nog over een 0 mana 5/5 op beurt 6, nu haal je beurt 6 niet eens meer

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20p93dz.png

[ Voor 4% gewijzigd door Coltaine op 18-12-2016 13:31 ]

DarthDavy schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:07:
Renolock is onnozel. Het bewijs dat wild niet gaat werken. De card pool is te groot. Een deck met dertig singles is sterker dan al de rest. Op een bepaalde manier ben ik blij dat patches bestaat. Maar hoe ga je verder
Ik denk dat het rock-paper-scizzors effect van deck vs deck steeds groter wordt.
Coltaine schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:30:
[...]

Een maand geleden klaagde iedereen nog over een 0 mana 5/5 op beurt 6, nu haal je beurt 6 niet eens meer

[afbeelding]
Tjah. Dat is het nadeel van het spel een stuk sneller maken en meer smorc toevoegen. Ik ben altijd zeer anti-smorc geweest, maar op dit moment is smorc gewoon dusdanig goed dat het eigenlijk zonde is om er geen misbruik van te maken. Het is nu gewoon gratis wins farmen. Heel veel tegenstanders conceden ook gewoon t1. Meeste potjes win ik t1, t4 of t6.

• Coltaine
xelfer schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:36:
[...]

Heel veel tegenstanders conceden ook gewoon t1.
Op de ladder? Dat heb ik nog niet meegemaakt.

Coltaine schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:39:
[...]

Op de ladder? Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Ik al een keer of 3-4 vandaag alleen al. Als ze zien dat hun hand slecht is en ze zien de patches uit mijn deck verschijnen dan geven ze soms spontaan op :). Ik speel ook niet op rank 5 verder hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 18-12-2016 13:41 ]

Deze maand mijzelf uitgeleefd op Wow en HotS. Heb nu eindelijk de rewards te pakken.
WoW heb ik direct verwijderd. HotS zal ik vaker spelen. Erg leuk en laagdrempelig spel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ewPaBXm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SM61OHr.png

• Coltaine
Ik ben ondertussen weer gezakt naar rank 7 vanwege een 5 Hunter en 5 Mage quest. Tempo Mage is echt niet te spelen op het moment en Hotform's Beast Hunter is mediocre at best.

Ik had WoW vorige maand ook even getest. Het spel voelt voor mij als WoW veteraan echter te ouderwets aan.
xelfer schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:39:
[...]

Ik had WoW vorige maand ook even getest. Het spel voelt voor mij als WoW veteraan echter te ouderwets aan.
Niet alleen voelen hoor. Zo ziet het er ook uit. >:)

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/wu45n9syf/15621790_1893107837642402_236365209072563444_n.jpg

BY FIBER BE PURGED!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik speel een soort Reno Secret mage tegenwoordig. Ik had deck gemaakt omdat ik een secret quest had maar het deck beviel mij wel dus ik ben er vrij veel ranked mee gaan spelen. Ik heb het afgeleid van: http://www.hearthpwn.com/decks/686217-inkmasters-secret-mage

Maar omdat ik Inkmaster niet heb moest ik wat aanpassen.
Inkmaster en Pyroblast eruit gehaald. Yogg en Brann heb ik er weer in gestopt.

Misschien niet het beste deck, maar wel één van de leukste die ik de afgelopen tijd heb gespeeld.
Counterspell heeft me al een paar games gewonnen.

• dicee
  • Laatst online: 26-01 16:36
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/sUsxg/fd59b046ff.jpg

Liep eerst een beetje achter de feiten aan, ondanks dat ik 2x tomb pillager had. Beurt 6 was toch wel erg lekker met 3 coins :D Zijn death had hij al gebruikt op een tomb pillager. De beurt hierna had ik leeroy + coldblood en dus lethal <3

Grootste van cleef die ik gezien heb :P

• mosselmossel
En dan heeft hij Entomb.

• dicee
  • Laatst online: 26-01 16:36
Heb jij al gespeeld in deze meta? Weinig entombs :P haha. maar zelfs al had hij entomb dan was mijn hand nog niet heel slecht :)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:21
Dragon Priest = Entomb but idd, met deze hand loop je voor.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Tempostorm heeft nieuwe meta opgezet. Tier 1 aggro shaman, reno lock en miracle rogue.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tomski1986 schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:53:
Tempostorm heeft nieuwe meta opgezet. Tier 1 aggro shaman, reno lock en miracle rogue.
Tempo Storm meta snapshot is nogal achterhaald om er achter te komen wat de beste decks zijn. Je kan beter de vS Data Reaper Report raadplegen, die wordt wekelijks gepost. Hier de meest recente.

De meest voorkomende decks op Legend rank:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tlj2BJJ.png

en de winrates voor Tier 1 & 2 decks:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5h0Etrl.png
jmxd schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:45:
[...]
Goeie info. Denk dat het voor de meeste mensen het meest interessant is wat er op ranks 10 tot en met 1 gespeeld wordt though. Logischerwijs worden er bij de grind andere decks gespeeld dan bij de top.

Offtopic: Als business consultant (met certificering in oa Tableau) vind ik het leuk om te zien dat Tableau hiervoor gebruikt wordt. Tableau vind ik verder overigens nogal matig, maar dat heeft vnl. met de data ontsluiting te maken.
Toch wel grappig wat het effect van 'de meta' is. Ik had 3 quest: play 10 enrage / play 10 pirates / play 10 weapons. Dus Warrior gepakt en alle weapons / pirates / enrage uit m'n collectie erin (+1 extra omdat ik niet zoveel heb). Compleet geen enkele winkans dus, realistisch gesproken. Ik heb 2 games gewonnen op Concede na het spelen van een turn 1 pirate (zonder dat daarbij een Patches opdook, want die heb ik niet!). Mensen staren zich echt compleet blind op de meta en trekken conclusies gebaseerd op 1 kaart die gespeeld wordt...erg irritant als je je quest probeert te doen en je een game gewoon zo lang mogelijk wil laten duren om er in 1 game vanaf te kunnen zijn! :+

<GOT> Zarhrezz#2885

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
xelfer schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:56:
[...]

Goeie info. Denk dat het voor de meeste mensen het meest interessant is wat er op ranks 10 tot en met 1 gespeeld wordt though. Logischerwijs worden er bij de grind andere decks gespeeld dan bij de top.
Je kan zelf selecteren uit het dropdown-menu welke range je wil bekijken met de keuze uit een aantal opties (10-6, 5-1 etc). Inderdaad waarschijnlijk handiger om te bekijken welke decks er tussen 10 en 1 gespeeld worden dan op Legend ja.
[...]

Tempo Storm meta snapshot is nogal achterhaald om er achter te komen wat de beste decks zijn. Je kan beter de vS Data Reaper Report raadplegen, die wordt wekelijks gepost. Hier de meest recente.

[afbeelding]
Dan klopt de meta snapshot toch aardig als je ziet dat Aggro Shaman, Miracle Rogue en Renolock tier 1 zijn nu.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Lapras
  • Laatst online: 27-01 16:25

Lapras

Ice beam

Ik speelde dit weekend enkele keren Dragon Warrior. Dat deck werkt eigenlijk alleen maar beter met pirates erin. Het is alleen niet zo spannend. Ik tendeer toch meer naar OTK/Combo decks, terwijl die eigenlijk te moeilijk voor me zijn.
[...]

en de winrates voor Tier 1 & 2 decks:

[afbeelding]
Wat me trouwens wel opvalt is dat ik zelf ook al weken geen Hunter meer gezien heb :o.

• Coltaine
xelfer schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:37:
[...]

Wat me trouwens wel opvalt is dat ik zelf ook al weken geen Hunter meer gezien heb :o.
Wat aggro Hunter en midrange Hunter kunnen, kunnen de overige classes tegenwoordig veel beter.

• Coltaine
Lapras schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:48:
Ik speelde dit weekend enkele keren Dragon Warrior. Dat deck werkt eigenlijk alleen maar beter met pirates erin. Het is alleen niet zo spannend. Ik tendeer toch meer naar OTK/Combo decks, terwijl die eigenlijk te moeilijk voor me zijn.
Ik heb er ook even mee gespeeld rond rank 5-4, maar ik ben er niet kapot van. De oude Dragon Warrior was al slecht als je geen activators in je hand had, maar met de nieuwe ben je ook nog eens de Sjaak als je geen Pirates in je openingshand hebt. Dan mis je je T1/T2 plays en in de midgame trek je al je 1-drops.

Je hebt meer range dan Pirate Warrior, maar je mist de burst. Tegen Dragon Priest en Reno Lock moet je echt een perfecte curve hebben en wegens gebrek aan removal hopen dat er geen grote taunts worden gespeeld. Twilight Guardian + PWS of Twilight Drake + Sunfury kost je gewoon je hele bord om te traden.

[ Voor 18% gewijzigd door Coltaine op 19-12-2016 19:03 ]

• DarthDavy
xelfer schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:37:
[...]

Enorm jammer. Ik hou heel veel van de klasse. Er is namelijks niets leuker dan iemand tot pulp slaan met een Savannah Highmane. Aangezien renolock en piracle zo goed vertegenwoordigd zijn op de ladder en hunter is van nature goed tegen die decks dacht ik dat Hunter misschien het toch wel weer zou zijn. Maar jammer genoeg niet: piracle en warrior zijn tegenwoordig sneller dan hunter en hunter vecht niet makkelijk terug. Zelfs met Unleash en Dispatch Kodo (allebei te traag) is het heel moeilijk terugvechten. Ook aggro shaman is sneller. En Renolock heeft gewoon teveel tools om de aggressie van de hunter tegen te houden en je hebt niet de snelheid van de andere aggro decks, dus ja... niet goed. En het is enorm jammer dat Hunter de aggressiefste klasse in het spel momenteel niet de tools heeft om aggressief uit de hoe te komen. Hoe vreemd is dat? 8)7

Mijn huidige hunter decklist: http://www.hearthpwn.com/decks/706597-midrange

• Coltaine
Als je per sé Hunter wilt spelen, is deze nog wel viable. Niet optimaal om te ladderen, maar het werkt.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1z4zif4.png

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-01 13:10

Satom

Verzamel ervaringen

Wat is een beetje een viable Priest deck, zit een beetje rond rank 15 te stoeien. Heb verschillende Dragon decks geprobeerd :X Maar het wil niet echt lukken, heb nog 52 wins te gaan tot de 500 :9

[ Voor 22% gewijzigd door Satom op 19-12-2016 20:49 ]

• DarthDavy
Satom schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:48:
Wat is een beetje een viable Priest deck, zit een beetje rond rank 15 te stoeien. Heb verschillende Dragon decks geprobeerd :X Maar het wil niet echt lukken, heb nog 52 wins te gaan tot de 500 :9
http://www.hearthpwn.com/...67-otk-reno-dragon-priest

OTK Reno Dragon Priest. Ben er zelf geen fan van, maar andere mensen wel. Volgens mij is dit een slechtere versie van reno lock met een cute OTK combo die teveel kaarten kost, zeker voor een klasse zonder card draw. :P

• Coltaine
Satom schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:48:
Rdu zit nu op rank 36 met dit deck

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/a0za6c.png

[ Voor 23% gewijzigd door Coltaine op 19-12-2016 22:19 ]

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-01 13:10

Satom

Verzamel ervaringen

Coltaine schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:54:
[...]

[afbeelding]
DarthDavy schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:58:
[...]

http://www.hearthpwn.com/...67-otk-reno-dragon-priest

OTK Reno Dragon Priest. Ben er zelf geen fan van, maar andere mensen wel. Volgens mij is dit een slechtere versie van reno lock met een cute OTK combo die teveel kaarten kost, zeker voor een klasse zonder card draw. :P
Bedankt voor de tips, ik zal er naar kijken. Zonder card draw lijkt mij bijna onmogelijk :9 Speel nu Reno Priest, dat lukt nog aardig. Potjes duren erg lang, tenzij je slecht drawt :9
[...]

[afbeelding]
Bizar dat dragon decks nu zelfs gespeeld worden zonder de echte toffe dragons. Tis veel meer een midrange deck waarbij toevallig gebruik gemaakt wordt van de sterke dragon synergie. Jammer dat echte bazenkaarten als Ysera niet meer in decks als deze zitten.

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 07:31
Ben een beetje zelf gaan prutsen met een eigen Reno lock en vind het echt een leuk deck om te spelen. Ik leg het flink af tegen smorc decks, maar concede ik vaak ook bij omdat ik er geen lol aan beleef hier tegen te spelen. Hecht niet zoveel waarde aan mijn rank

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:11

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:29:
[...]

Bizar dat dragon decks nu zelfs gespeeld worden zonder de echte toffe dragons. Tis veel meer een midrange deck waarbij toevallig gebruik gemaakt wordt van de sterke dragon synergie. Jammer dat echte bazenkaarten als Ysera niet meer in decks als deze zitten.
Ysera zit gewoon in m'n draakjes Priest hoor. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

[...]

Tempo Tempo Tempo is alles wat er nodig is en zelfs in Arena.

Zo had ik van 't weekend een Mage deck met een rating van 74 waar ik 6-3 mee ging en gisteren een Mage deck met een rating van 64 en 10-3 omdat die veel meer op tempo was gericht dan value

• Coltaine
[...]

Ysera is veel te traag in de huidige meta, kaarten als Ragnaros en Sylvanas zie je trouwens ook nauwelijks meer. Zo lang de meta op de lagere ranks voor 40% bestaat uit aggro shaman en pirate/dragon warrior, zie ik ze ook niet snel terugkeren.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:08
[...]

[afbeelding]
Dit is inderdaad een leuk deck om te spelen! Ook redelijk betaalbaar qua dust voor nieuwe spelers en toch wel een deck waar de nodige keuzes gemaakt moeten worden.

• DarthDavy
[...]

Tsjah, als het merendeel van de games beslist worden in de eerste 6 beurten, dan doet een 9 mana kaart gewoon niets.

DarthDavy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:59:
[...]

Tsjah, als het merendeel van de games beslist worden in de eerste 6 beurten, dan doet een 9 mana kaart gewoon niets.
Coltaine schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:34:
[...]

Ysera is veel te traag in de huidige meta, kaarten als Ragnaros en Sylvanas zie je trouwens ook nauwelijks meer. Zo lang de meta op de lagere ranks voor 40% bestaat uit aggro shaman en pirate/dragon warrior, zie ik ze ook niet snel terugkeren.
Het is idd volkomen logisch dat mensen geen Ysera's e.d. meer spelen. Als een groot deel van de potjes T8+ al niet halen, dan zal je Ysera toch nooit uit kunnen spelen. Als liefhebber van end game HS vind ik het wel erg jammer dat praktisch alle 7+ mana kaarten en een groot gedeelte van de 5+ kaarten in HS weinig tot niet gebruikt worden puur omdat ze te traag zijn. Dan is opeens 1/3 van mijn HS collectie per definitie overbodig, ondanks dat het in theorie misschien hele goede kaarten zullen zijn :(.

Zelf ben ik er overigens ook schuldig aan hoor. Ik speel ook de laatste tijd gewoon de meest lame smorc decks. Was het ook zat geworden om T4 doodgeknuppeld te worden omdat ik toevallig een Ysera in mijn beginhand had.

• Coltaine
Probeer eens Miracle Rogue: early game domineren met Pirates, mid-game tempo spelen en de Miracle machine aanzwengelen, finishen met cold bloods. Of met een lucky hand een T3 Concealed big-ass Edwin of QA op het bord.

Ik ben er het seizoen mee begonnen, overgestapt op Warrior voor de snelle klim, en nu weer terug, omdat het gewoon heerlijk speelt.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 13:02
Dat deck is blijkbaar het beste deck op dit moment in legend ranks (statistisch gezien).

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
xelfer schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:24:
[...]

[...]

Het is idd volkomen logisch dat mensen geen Ysera's e.d. meer spelen. Als een groot deel van de potjes T8+ al niet halen, dan zal je Ysera toch nooit uit kunnen spelen. Als liefhebber van end game HS vind ik het wel erg jammer dat praktisch alle 7+ mana kaarten en een groot gedeelte van de 5+ kaarten in HS weinig tot niet gebruikt worden puur omdat ze te traag zijn. Dan is opeens 1/3 van mijn HS collectie per definitie overbodig, ondanks dat het in theorie misschien hele goede kaarten zullen zijn :(.
Ben het wel met je eens, imho moet SMORC gewoon verdwijnen, het is imho gewoon niet leuk om te spelen en nog minder leuk om tegen te spelen. Wat tragere potjes zou ik er graag voor over hebben.

• Coltaine
Dennism schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:32:
[...]

Ben het wel met je eens, imho moet SMORC gewoon verdwijnen, het is imho gewoon niet leuk om te spelen en nog minder leuk om tegen te spelen. Wat tragere potjes zou ik er graag voor over hebben.
Dan was je de afgelopen maanden zeker heel gelukkig toen Midrange Shaman alle aggro decks had verdrongen?

Coltaine schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:36:
Probeer eens Miracle Rogue: early game domineren met Pirates, mid-game tempo spelen en de Miracle machine aanzwengelen, finishen met cold bloods. Of met een lucky hand een T3 Concealed big-ass Edwin of QA op het bord.

Ik ben er het seizoen mee begonnen, overgestapt op Warrior voor de snelle klim, en nu weer terug, omdat het gewoon heerlijk speelt.
Dat is het deck wat ik als volgende ga proberen idd. Sowieso vind ik Miracle Rogue wel 1 van de leukere decks om te spelen.

Ik had 349/500 voor golden Warrior op donderdag. Toen had ik het idee: laat ik even golden Warrior smorcen. Zit nu alweer op 471/500 na een paar uurtjes spelen. _O-
Ff gouden Warrior binnenkoppen voordat ik wat anders ga doen dus.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Coltaine schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:45:
[...]

Dan was je de afgelopen maanden zeker heel gelukkig toen Midrange Shaman alle aggro decks had verdrongen?
Niet direct, Shaman was me ook nog steeds veel te Aggro / Face en ik moet zeggen dat ik niet eens zo heel veel midrange shaman tegen kwam. De face varianten eigenlijk nog steeds meer. Ik hou meer van de trage / tactische games die richting fatigue gaan.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Alleen maar fatigue games spelen gaat ook snel vervelen. Maar de aggro heeft de laatste tijd wel weer een beetje de overhand omdat sommige decks echt insane veel damage kunnen doen in korte tijd.

Ik heb de laatste tijd een paar potten met Dragon priest tegen Pirate warrior gespeeld waarbij ik verloor ondanks dat ik een goede curve had en taunts op t2 en t3.. en toch ben je beurt 5 dood omdat de warrior in die tijd gewoon 47 damage heeft gedaan.

Het is ook gewoon te bizar dat er nu een meta is waarin vrijwel ieder deck Acidic Swamp Oozes speelt omdat er op dit moment super-efficiente wapens zijn die ook nog eens beter worden gemaakt door middel van verschillende pirates die ook in meerdere decks worden gespeeld..

En in dat opzicht is deze meta vrij bijzonder te noemen. Er zijn best een hoop decks die het goed doen. Maar er zijn een aantal kaarten heel erg bepalend. En dat soort bepalende kaarten zijn wat mij betreft kaarten waar Blizzard heel nauw naar zou moeten kijken. En wellicht gewoon moeten nerfen.

• Coltaine
ah, de klassieke control vs control matchup, 15 beurten hero poweren en dan wachten wie als eerste z'n win condition trekt

Coltaine schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:05:
ah, de klassieke control vs control matchup, 15 beurten hero poweren en dan wachten wie als eerste z'n win condition trekt
Dat is wel heel denigrerend over control matchups.
Voor sommige zijn control matchups de leukste die er zijn. Ik heb liever dat ik control vs control die tot fatique gaat dan op turn 4 al weten of je wint of verliest.

• Coltaine
Astie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:06:
[...]

Dat is wel heel denigrerend over control matchups.
Dat klopt. "smorc" decks worden hier ook vaak afgeserveerd als dom en ongewenst, dus ik draai het even om.

• PCBaas
  • Laatst online: 27-01 23:17
Ziehier m'n nieuwste creatie, een Anti-Aggro Mage, waar ik net van rank 5 naar rank 4 mee ben gegaan: :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/asnsuZ0.png

5700X | RX 6600

• Xanthian
Ik denk dat ik officieel slecht ben in deze game. Of ik speel gewoon te weinig.
Op dit moment kom ik gewoon niet voorbij rank 15.

Het meeste succes heb ik nog met een Shaman N'zoth Jade deck. Daarnaast heb ik Secret Mage, Reno Lock, Jade Druid, Reno Priest en Dragon Priest geprobeerd. Ik denk dat me winrate net iets boven de 50% ligt maar het gaat langzaam.

Ik zou eigenlijk gewoon pirate warrior of aggro shaman moeten spelen, maar daar heb ik absoluut geen zin in om een één of andere reden.

Maar goed, onder tussen nog wel veel plezier in de game en tussen rank 18 en 15 kom je echt alles tegen. Van vage c'thun Warlock decks tot half gebakken Paladin buff decks.

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:16
Xanthian schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:53:

Het meeste succes heb ik nog met een Shaman N'zoth Jade deck. Daarnaast heb ik Secret Mage, Reno Lock, Jade Druid, Reno Priest en Dragon Priest geprobeerd. Ik denk dat me winrate net iets boven de 50% ligt maar het gaat langzaam.

Ik zou eigenlijk gewoon pirate warrior of aggro shaman moeten spelen, maar daar heb ik absoluut geen zin in om een één of andere reden.

Maar goed, onder tussen nog wel veel plezier in de game en tussen rank 18 en 15 kom je echt alles tegen. Van vage c'thun Warlock decks tot half gebakken Paladin buff decks.
Ik had dat probleem eerder ook, wat ik fout deed (omdat ik 90% Arena speel(de)) was altijd je hand leegspelen / zonder nadenken het bord volgooien, spells gebruiken. Maar dat werkt vanaf rank 15 niet echt meer, je moet de Swipe van de Druid verwachten, met je mulligan rekening houden met wat je tegenstander waarsch. speelt (tegen warrior ga je op zoek naar de swamp ooze en mass damage etc). En wat ik ook begon te doen was tegenstanders baiten, laat ze hun removal maar gebruiken op me'n Bran dan kan mijn volgende drop wel blijven liggen.....

Maar goed, dit komt van een speler die alleen tot rank 5 gaat voor de rewards , nog nooit de motivatie gehad om het tot legend te schoppen. Als je wil kan ik je wel eens spectaten als je wil maar verwacht geen wonderen!

at your service

• DarthDavy
Net boven de 50% is ok.

Ander is het buiten de game naar info zoeken van hoe je bepaalde decks beter moet spelen als je bij jezelf geen fouten meer vindt. Want fouten zijn er nog. De kunst is om ze voor jezelf bij jezelf te identificeren en vandaar verder gaan. Eenvoudig is dat niet altijd: ik bestudeer veel pro players en analyseer hun plays als ik bepaalde zaken anders zou doen.

PCBaas schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:36:
Ziehier m'n nieuwste creatie, een Anti-Aggro Mage, waar ik net van rank 5 naar rank 4 mee ben gegaan: :)

[afbeelding]
Mis je geen Ooze en/of carddraw?

• Coltaine

Dat kan meerdere oorzaken hebben.

Het belangrijkste bij ladderen is je eigen deck. Neem geen hipster kroepoek deck (Shaman N'Zoth Jade wtf) maar een deck met een goede overall winrate. Raadpleeg hiervoor de VS decklists of zoek even een guide op op Reddit\CompetitiveHS. Kies een deck dat je goed ligt en waarvan je weet wat de win condition is en hoe je het moet spelen in verschillende matchups. Met alle tier 1-3 decks kun je Legend worden als je goed speelt. Voor sommige heb je wel meer tijd nodig dan met andere.

Ik raad je af om zelf gemaakte decks te spelen voordat je de meta goed kunt lezen en van jezelf weet dat je deck building skills hebt, anders is het erg demotiverend. Leg jezelf ook geen restricties op. Aggro decks zijn niet fout, control decks zijn niet goed. Sterker nog: aggro decks zijn veel beter in snel ladderen, zelfs als je winrate iets lager is dan met control, omdat je meer games per uur speelt.

Bijna net zo belangrijk is de meta kennen. Welke decks worden er veel gespeeld, hoe werken ze, wat is mijn matchup ertegen. Neem de winrates op de VS data report met een korrel zout. Dat zijn gemiddelden over duizenden spelers en 250.000 games; als je al jaren Miracle Rogue speelt, zijn je winrates hiermee een stuk hoger, als je nog nooit Reno Lock hebt gespeeld, zijn je winrates hiermee een heel stuk lager. Ik raad aan om verschillende streamers te bekijken op Twitch.

Ik merk ook wel eens dat instelling een grote rol speelt in slechte performance op de ladder, met name overschatten van je eigen skills en onderschatten van de tegenstander. Dingen als "ik ben beter want ik heb vroeger MtG gespeeld/ik heb een IQ van 160/ik heb veel meer kaarten" zijn gewoon onzin als je erover nadenkt. Ook de opvatting "ik ben beter, dus ik moet alles kunnen winnen" slaat nergens op.

Daarnaast zijn dingen als ladder anxiety en tilt een dingetje. Niet meer durven ladderen omdat je net 3 wins op rij hebt gehad. Het helpt om anders naar de ladder te kijken: je speelt niet tegen een tegenstander, maar je speelt tegen de klok. Om rank 5 te halen, heb je met 60% winrate ~100 games nodig. Met 8 minuten per game is dat 12 uur spelen per maand (ter illustratie: Pirate Warrior is 5 min per game dus 8 uur spelen, Fatigue Warrior is 20 min per game dus 30 uur spelen). Tilt kun je ook mitigeren door niet naar afzonderlijke games te kijken. Je tegenstander topdeckt lethal? Houd eens bij hoe vaak jij een game wint die je eigenlijk had moeten verliezen. Jammer dat je een game verliest, maar dat is 1 van de 100 om je doel te bereiken.

• Xanthian
Coltaine schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:37:
[...]

Dat kan meerdere oorzaken hebben.

Het belangrijkste bij ladderen is je eigen deck. Neem geen hipster kroepoek deck (Shaman N'Zoth Jade wtf) maar een deck met een goede overall winrate. Raadpleeg hiervoor de VS decklists of zoek even een guide op op Reddit\CompetitiveHS. Kies een deck dat je goed ligt en waarvan je weet wat de win condition is en hoe je het moet spelen in verschillende matchups. Met alle tier 1-3 decks kun je Legend worden als je goed speelt. Voor sommige heb je wel meer tijd nodig dan met andere.
Nou niet mijn N'zoth Shaman afkraken want die werkt best goed. :+
Misschien niet Tier 1, maar Rank 10 moet toch wel te halen zijn. Dat vindt ik al heel wat.

Reddit zal ik nog even nakijken.
Ik raad je af om zelf gemaakte decks te spelen voordat je de meta goed kunt lezen en van jezelf weet dat je deck building skills hebt, anders is het erg demotiverend. Leg jezelf ook geen restricties op. Aggro decks zijn niet fout, control decks zijn niet goed. Sterker nog: aggro decks zijn veel beter in snel ladderen, zelfs als je winrate iets lager is dan met control, omdat je meer games per uur speelt.
Ik weet dat Aggro decks goed zijn, die wil ik ook niet afkraken. Maar ik wil wel iets spelen wat ik leuk vindt. En aggro decks liggen mij niet. Mid-range/control vindt ik leuker, zoals Reno Lock, etc.
Bijna net zo belangrijk is de meta kennen. Welke decks worden er veel gespeeld, hoe werken ze, wat is mijn matchup ertegen. Neem de winrates op de VS data report met een korrel zout. Dat zijn gemiddelden over duizenden spelers en 250.000 games; als je al jaren Miracle Rogue speelt, zijn je winrates hiermee een stuk hoger, als je nog nooit Reno Lock hebt gespeeld, zijn je winrates hiermee een heel stuk lager.
Dit gaat niet op voor rank 18 t/m 15. Ik kon teveel random dingen tegen om er op voor te bereiden. Voorbeeldje, ik speel Reno Priest. Tegen stander een secret hunter. Gevaarlijkste kaart die hij nog had was Highmane. Want Ragnaros was al gespeeld. Ik entomb Highmane, speelt hij daarna Y'shaarj die een Deathwing eruit haalt.

Daarnaast komt je nog de meest vage decks tegen waar ik gewoon van verlies. Dat is best frustrerend omdat ik het idee heb dat ik een redelijk goed deck speel.
Ik merk ook wel eens dat instelling een grote rol speelt in slechte performance op de ladder, met name overschatten van je eigen skills en onderschatten van de tegenstander. Dingen als "ik ben beter want ik heb vroeger MtG gespeeld/ik heb een IQ van 160/ik heb veel meer kaarten" zijn gewoon onzin als je erover nadenkt. Ook de opvatting "ik ben beter, dus ik moet alles kunnen winnen" slaat nergens op.
Misschien is dit ook wel één van mijn problemen.
Daarnaast zijn dingen als ladder anxiety en tilt een dingetje. Niet meer durven ladderen omdat je net 3 wins op rij hebt gehad. Het helpt om anders naar de ladder te kijken: je speelt niet tegen een tegenstander, maar je speelt tegen de klok. Om rank 5 te halen, heb je met 60% winrate ~100 games nodig. Met 8 minuten per game is dat 12 uur spelen per maand (ter illustratie: Pirate Warrior is 5 min per game dus 8 uur spelen, Fatigue Warrior is 20 min per game dus 30 uur spelen). Tilt kun je ook mitigeren door niet naar afzonderlijke games te kijken. Je tegenstander topdeckt lethal? Houd eens bij hoe vaak jij een game wint die je eigenlijk had moeten verliezen. Jammer dat je een game verliest, maar dat is 1 van de 100 om je doel te bereiken.
Ik ben niet snel tilten en anxiety is ook niet echt een probleem. Het is alleen dat ik misschien de focus een beetje verlies en iets heb van "whatever, try again". Misschien is dat ook wel tilt.
Dat weet ik ;)
Maar ik heb idee dat qua kwaliteit mijn decks beter zijn dan die van de tegenstander, dus de winrate zou naar mijn idee hoger moeten zijn.
Ander is het buiten de game naar info zoeken van hoe je bepaalde decks beter moet spelen als je bij jezelf geen fouten meer vindt. Want fouten zijn er nog. De kunst is om ze voor jezelf bij jezelf te identificeren en vandaar verder gaan. Eenvoudig is dat niet altijd: ik bestudeer veel pro players en analyseer hun plays als ik bepaalde zaken anders zou doen.
Het probleem waar ik tegen aanloop is toch vaak tegen aanloop is mulligan en de keuze welke kaart ik moet spelen. Nou is dat probleem redelijk opgelost met mijn Shaman, want daar weet ik wel exact wat ik moet houden.

Maar met Secret mage is dat een ramp omdat je daar 30 verschillende kaarten hebt.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor jullie advies. Ik ga vrolijk door ladderen met N'zoth Shaman.
Zolang we maar plezier hebben komt alles goed.

Link: http://www.hearthpwn.com/...pps-jade-shaman-perfected
Hiermee moet je toch gewoon Rank 10 kunnen halen?

Andere decks, wat echt geen betere winrate geeft voor mij:

RenoLock: http://www.hearthpwn.com/...mean-streets-of-gadgetzan met een paar eigen aanpassingen.
RenoPriest: http://www.hearthpwn.com/...avjzs-1-legend-renopriest

• icemotion
Goede post van Coltaine. :)

En herkenbaar; zelf had ik vanochtend een klein tilt-momentje tegen een Pirate warrior met mijn Dragon priest deck. Ik zat gisteravond in een Winstreak en ik zou met het winnen van deze pot naar rank 6 gaan. Ik had de boel gestabiliseerd in de pot, wel op laag leven, maar ik trek nog een extra taunt uit mn Historian.. en hij topdeckt precies de kaart die hij nodig heeft om te kunnen winnen.

Sucks, maar zo gaat het leven. Ik merk dan ook dat ik in mijn volgende pot tegen een Renolock fouten maak waardoor hij het tempo over kan nemen van me.. Nog een loss tegen een stel piraten..

Maar ik blijf toch bij mijn Dragon Priest deck (gebaseerd op die van Thijs, maar met een extra Holy Nova tegen aggro / zoo-ish decks) omdat ik weet hoe het speelt en hoe ik moet spelen tegen verschillende decks.

En hierna ga ik mogelijk toch naar Reno-lock.. en dan zullen mijn winrates weer een stuk zakken omdat ik het deck moet leren spelen. (maar ja ik wil alle classes op level 60 en dat is dan voor mij belangrijker dan legend halen.. (of zelfs rank 5.. al zit dat er deze maand wel in als ik zo doorga)

En volgens mij is dat deck van Kripp best prima, en zou je in theorie daar rank 10 mee moeten kunnen halen, maar dat is gewoon goed kijken hoe je deck het doet tegen de meer gespeelde decks.

Belangrijkste is gewoon echt de meta kennen, want dat spelen toch de meeste mensen. En soms kom je een raar deck tegen, en dat komt dan bijzonder verassend uit de hoek en dan verlies je.. such is life.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Niet elk deck werkt even goed op elke rank. Je kan beter even een aggro deck nemen tot rank 10 en dan weer verder spelen met wat je nu hebt. Het zegt niet meteen iets over jou dat je niet voorbij een bepaalde rank komt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Nou vandaag ook op rank 5 aangekomen en heel veel tier 1 decks vanaf rank 7 maar Shaman is nog steeds veruit het meest gespeelde deck.
Ik heb bijna alleen maar Dragon Warrior gespeeld en toch viel mij de winrate vs Shaman en Pirate Warrior erg tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZeFEAPwEhitIXBmN0Zk1SYW0/full.png

[ Voor 44% gewijzigd door beuker19 op 21-12-2016 18:34 ]

Tektoon schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:35:
[...]

Niet elk deck werkt even goed op elke rank. Je kan beter even een aggro deck nemen tot rank 10 en dan weer verder spelen met wat je nu hebt. Het zegt niet meteen iets over jou dat je niet voorbij een bepaalde rank komt.
Eens. Zeker als je winrate met aggro decks niet verschilt van je winrate met andere decks. Met aggro kan je simpelweg meer games spelen en heb je daardoor een grotere kans op winstreaks.

Als je puur speelt voor de rewards dan is aggro prima te doen. Je speelt meer games, dus je haalt sneller golden heroes, meer gold en je profiteert vaker van winstreaks.

• Piet_Piraat7
Naar mijn mening zouden 7+ drops iets moeten kunnen doen tegen smorc. Je kan niet èn een boardclear spelen èn een hoge drop, waardoor je altijd achter staat tegen smorc met je hogere mana kaarten (board clear -> volgende beurt ligt het board weer vol).

Daarom vind ik de kaart abyssal infernal een erg fijne en zo zouden er een stuk meer moeten zijn om de huidige meta een beetje tegen te gaan.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:29:
Naar mijn mening zouden 7+ drops iets moeten kunnen doen tegen smorc. Je kan niet èn een boardclear spelen èn een hoge drop, waardoor je altijd achter staat tegen smorc met je hogere mana kaarten (board clear -> volgende beurt ligt het board weer vol).

Daarom vind ik de kaart abyssal infernal een erg fijne en zo zouden er een stuk meer moeten zijn om de huidige meta een beetje tegen te gaan.
Nee, agro is geen verkeerde speelstijl. Daarnaast zijn er zat taunts in de game die agro vertragen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Piet_Piraat7
Xenomorphh schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:19:
[...]

Nee, agro is geen verkeerde speelstijl. Daarnaast zijn er zat taunts in de game die agro vertragen.
Dat is toch ook niet het punt wat ik maak :?

Ik zeg om hoge mana kaarten waardevol te maken, wat ze in de huidige meta gewoon niet/nauwelijks zijn, is ze een mechanic geven die meer doet tegen een board vol low mana minions anders sta je vrijwel altijd achter. Een single taunt is eenvoudig weg te spelen, een battlecry zoals abyssal infernal werkt al veel beter.

• icemotion
Aggro is gewoon een valide speelstijl. Zolang er ook genoeg tools zijn om ze tegen te houden.

Ik speel op het moment dus vooral Dragon Priest; en met 2x 2/4 taunt op 2 mana. Power word shields en 3/6 taunts op 4 mana heb ik best een hoop tools om aggro af te houden. En dat lukt me prima.

Heel soms is er een aggro deck dat zo'n god draw heeft dat ik zelfs met een 2/3 (zonder taunt) t1, 2/4 t2 en 3/6 t4 op turn 5 dood ben. Dat deck heet Pirate warrior en ik heb t nu een paar keer gezien.

Maar zelfs met zulke god draws is mijn matchup tegen dat deck nog steeds zo'n 50/50. Al hou ik het niet exact bij.

En 7 mana kaarten beter maken tegen een aggro board heeft 0 zin. Want tegen die tijd ben je simpelweg gewoon dood.

Het 'probleem' dat Hearthstone een beetje heeft is dat de meeste boardclears 5-6 mana zijn.. en dat is eigenlijk gewoon te duur. En daarom presteert Midrange shaman ook zo goed. Dat deck heeft 4 boardclears voor 2 en 3 mana. 1 met overload, en 1 laat zelfs een minion achter. Maar de meeste zijn gewoon 'te duur'
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:29:

Het probleem in mijn ogen is dat control vrijwel zelden gebruik kan maken van card advantage. Het idee van een taunt minion is dat je tegenstander (inefficiënt) moet traden en daardoor niet optimaal gebruik kan maken van zijn kaarten. Helaas is dat in de praktijk niet het geval. In mijn games met vomit en smorc decks zoals Zoo en Pirate Warrior heb ik maar weinig last gehad van het feit dat ik niet efficiënt om kon gaan met de defensieve kaarten van mijn tegenstander.

Ik heb veel smorc Warrior gespeeld de afgelopen dagen en als mijn tegenstander T6 Reno speelde, kreeg hij de beurt daarop gewoon 15 damage in de face en is hij vaak weer terug bij af. (Als ze uberhaupt t6 al halen oOo ). Taunt minions werden vaak zonder problemen weg getrade met een swing van mijn Arcanite Reaper.

De games die ik verloor tegen midrange/control/reno waren vnl. omdat ik slecht pakte (bv 5 wapen kaarten op een rij pakken en geen minions) en niet zozeer omdat mijn tegenstander de antwoorden had. Er waren maar zeer weinig games waarbij een control speler mij tegen kon houden.
icemotion schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:29:

En 7 mana kaarten beter maken tegen een aggro board heeft 0 zin. Want tegen die tijd ben je simpelweg gewoon dood.

Het 'probleem' dat Hearthstone een beetje heeft is dat de meeste boardclears 5-6 mana zijn.. en dat is eigenlijk gewoon te duur. En daarom presteert Midrange shaman ook zo goed. Dat deck heeft 4 boardclears voor 2 en 3 mana. 1 met overload, en 1 laat zelfs een minion achter. Maar de meeste zijn gewoon 'te duur'
Het idee van een boardclear is ook dat je er voordeel uit haalt. Jij wilt met 1 kaart juist meerdere minions van je tegenstander onschadelijk maken. Veel aggro decks kunnen echter zonder al te veel problemen hun hand weer aanvullen, waardoor je de beurt na de boardclear gelijk weer tegen een volle board smorc aan zit te kijken. Zoo heeft de hero power draw, Paladins hebben Divine Favor, Warriors hebben charge minions, high value wapens en direct damage spells. Hierdoor heb je relatief weinig aan een kaart als Blizzard of Flamestrike, omdat je de beurt daarop toch nog veel damage moet incasseren.

[ Voor 26% gewijzigd door xelfer op 22-12-2016 10:06 ]

• Piet_Piraat7
xelfer schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:03:
[...]
Hierdoor heb je relatief weinig aan een kaart als Blizzard of Flamestrike, omdat je de beurt daarop toch nog veel damage moet incasseren.
Dit is precies mijn punt. Ik zeg niet dat agro of smorc een verkeerde speelstijl is, ik had alleen gewild dat er meer tegen te doen was. Als er tegen een bepaalde speelstijl weinig te doen is is dat gewoon ongebalanceerd. Boardclears die we nu kennen zijn te duur om er je voordeel uit te halen; het kost je bijna al je mana en de beurt daarop heeft je tegenstander weer van alles liggen.

• icemotion
xelfer schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:03:

Het idee van een boardclear is ook dat je er voordeel uit haalt. Jij wilt met 1 kaart juist meerdere minions van je tegenstander onschadelijk maken. Veel aggro decks kunnen echter zonder al te veel problemen hun hand weer aanvullen, waardoor je de beurt na de boardclear gelijk weer tegen een volle board smorc aan zit te kijken. Zoo heeft de hero power draw, Paladins hebben Divine Favor, Warriors hebben charge minions, high value wapens en direct damage spells. Hierdoor heb je relatief weinig aan een kaart als Blizzard of Flamestrike, omdat je de beurt daarop toch nog veel damage moet incasseren.
Dat zie ik toch net iets anders. Het idee van een boardclear is inderdaad om met 1 kaart je tegenstanders minions te verwijderen zodat je card advantage haalt.

Maar de boardclears nu zijn voornamelijk lategame; waardoor het aggro deck de tijd krijgt om zijn hand op te sparen met minions en ze daarna weer spelen. Als je in beurt 3-4 het board kan clearen dan heeft hij zijn beurt 4-5 nodig om zijn hand weer aan te vullen omdat hij deze nog niet op de normale wijze heeft kunnen rapen.

Doomsayer is de goedkoopste boardclear die er is, maar werkt niet goed genoeg omdat hij een beurt nodig heeft, en dat geeft de aggro speler de kans om minions op te sparen.

De meeste boardclears in Hearthstone zijn ook 1-zijdig. Zouden ze er ook wat maken die beide kanten van het board even hard raakt dan zouden ze best goedkoper kunnen. Wat dat betreft is het bijna idioot dat Twitsting Nether een 8 mana spell is.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

icemotion schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:36:
[...]
Doomsayer is de goedkoopste boardclear die er is, maar werkt niet goed genoeg omdat hij een beurt nodig heeft, en dat geeft de aggro speler de kans om minions op te sparen.

De meeste boardclears in Hearthstone zijn ook 1-zijdig. Zouden ze er ook wat maken die beide kanten van het board even hard raakt dan zouden ze best goedkoper kunnen. Wat dat betreft is het bijna idioot dat Twitsting Nether een 8 mana spell is.
Doomsayer is dan ook eerder een soft taunt en maakt hem uniek om te spelen.
Hoewel een neutral is het een OP kaart voor Paladin gezien de combo met solemn vigil

Er zou een gelijkaardige kaart moeten komen met "at the start of your opponent's turn".
Het zou een deck met Deathrattle minions interessant maken en ervoor zorgen dat de tegenstander geen face dmg kan doen voordat hij zijn minions verliest.

Uiteindelijk maken die 1-2 dmg soms veel uit op het eind.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Coltaine
icemotion schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:36:
[...]

Maar de boardclears nu zijn voornamelijk lategame;
Whirlwind, Revenge, Maelstrom Portal, Lightning Storm, Elemental Destruction, Fan of Knives, Explosive Trap, Powershot, Swipe, Demonwrath, Hellfire, Arcane Explosion, Twilight Flamecaller, Volcanic Potion, Doom Sayer, Explosive Sheep, Pyromancer, en dat zijn ze nog niet allemaal

Coltaine schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:47:
[...]

Whirlwind, Revenge, Maelstrom Portal, Lightning Storm, Elemental Destruction, Fan of Knives, Explosive Trap, Powershot, Swipe, Demonwrath, Hellfire, Arcane Explosion, Twilight Flamecaller, Volcanic Potion, Doom Sayer, Explosive Sheep, Pyromancer, en dat zijn ze nog niet allemaal
Een deel daarvan is maar 1 damage op alles...over het algemeen niet genoeg om tegen zoo / agro te clearen (althans, in mijn ervaring). Voor turn 1 of 2 is 2 damage voldoende maar turn 3+ moet het toch echt wel 3+ damage zijn. Hellfire doet dat, maar is al te duur / te laat.

Zoals eerder genoemd zit Shaman dan het best, zeker ook omdat je relatief makkelijk aan spell damage komt.

Een echt effectieve anti-agro zou een soort echo-mechanisme zijn; op turn van spelen 2-3 damage op alle minions, de turn erna (redelijkerwijs aan het eind van de turn van de speler van de kaart) nog eens. Een dergelijk mechanisme zorgt voor een 'dode beurt' waarin een agro speler na de clean niet z'n hand leeg zal willen spelen (want je weet dat de volgende beurt de damage weer langskomt). Die extra beurt is doorgaans in het voordeel van mid-range / control.

<GOT> Zarhrezz#2885

• icemotion
1 damage is in veel gevallen al niet genoeg. Kijk alleen al naar de health van Tunnel Trogg, Small time buccaneer. Bloodsail raider, Totem golem, Frothing beserker etc.
Pagina: 1 ... 117 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.