Is Pirate niet erg gevoelig voor Explosive Trap en dat soort werk? Het is allemaal redelijk low-health spul toch?

<GOT> Zarhrezz#2885

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 23:47
Hm beetje een vreemde mechanic dit. Speelde zojuist tegen een rogue die een nieuwe kaart speelde die +1 krijgt wanneer je opponent een kaart drawt(Daring Reporter). De minion had 5 hp op het moment dat ik mijn Starfire speelde en Starfire heeft als tekst: "Deal 5 damage. Draw a card." Dus ik ga ervanuit dat het in die volgorde gaat en ik eerst 5 damage doe en daarna die kaart draw, maar het is blijkbaar simultaan aangezien zijn minion alweer +1/+1 kreeg.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:15
HowsMyApple schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:59:
Hm beetje een vreemde mechanic dit. Speelde zojuist tegen een rogue die een nieuwe kaart speelde die +1 krijgt wanneer je opponent een kaart drawt(Daring Reporter). De minion had 5 hp op het moment dat ik mijn Starfire speelde en Starfire heeft als tekst: "Deal 5 damage. Draw a card." Dus ik ga ervanuit dat het in die volgorde gaat en ik eerst 5 damage doe en daarna die kaart draw, maar het is blijkbaar simultaan aangezien zijn minion alweer +1/+1 kreeg.
Dit zijn van die soort dingen die ze nooit uitleggenen waar je zelf achter moet komen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat het consistent is. O-)

Iemand zou het nog een keer moeten testen en/of filmen, maar mijn verwachting is dat Daring Reporter weldegelijk even op 0 health staat na de damage, maar deaths pas verwerkt worden als de gehele spell afgelopen is. Dat is bij wel meer interacties merkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 05-12-2016 18:09 ]

{signature}

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Da's gewoon normaal gedrag, creatures zijn pas echt dood als alle phases zijn geresolved:

http://hearthstone.gamepedia.com/Advanced_rulebook
Rule 3: Once a Phase begins, nested Phases with their own Queues may start and end inside of it, but only the outermost Phase ending initiates the Death Creation Step.

[ Voor 38% gewijzigd door Coltaine op 05-12-2016 18:25 ]

Keep supporting the pyramid roach boy

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Reno Lock 3, Dragon Priest 0.
Reno Lock verslaat Dragon Priest best wel hard of ik ben de afgelopen tijd gewoon zeer lucky.

Ik denk dat het grootste probleem van Dragon Priest is dat je niks kan zodra Jaraxxus op het veld komt. Zeker als de Lock nog een Shadowflame o.i.d. achterhoud en wat healing. Je kan gewoon te weinig doen en al je removal is hoogt waarschijnlijk al weg.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:07

Nitai

Live the life you love.

Xanthian schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:11:
Reno Lock 3, Dragon Priest 0.
Reno Lock verslaat Dragon Priest best wel hard of ik ben de afgelopen tijd gewoon zeer lucky.

Ik denk dat het grootste probleem van Dragon Priest is dat je niks kan zodra Jaraxxus op het veld komt. Zeker als de Lock nog een Shadowflame o.i.d. achterhoud en wat healing. Je kan gewoon te weinig doen en al je removal is hoogt waarschijnlijk al weg.
Ja dat is een hele moeilijke matchup als dragon priest. Kibler geeft hele goede aanwijzingen. YouTube: (Hearthstone) How To Beat Handlock or Renolock with Priest

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Xanthian
Nitai schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:23:
[...]

Ja dat is een hele moeilijke matchup als dragon priest. Kibler geeft hele goede aanwijzingen. YouTube: (Hearthstone) How To Beat Handlock or Renolock with Priest
Leuk filmpje en hij geeft wel goed advies.
Maar het is vrij oud en de priest deck heeft nogal wat kaarten waarmee hij direct damage kan doen.
Daarnaast is hij ook wel erg lucky. Een Justicar die 3x face kan gaan. :( Dat is 18 damage.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Xanthian schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:40:
[...]

Leuk filmpje en hij geeft wel goed advies.
Maar het is vrij oud en de priest deck heeft nogal wat kaarten waarmee hij direct damage kan doen.
Daarnaast is hij ook wel erg lucky. Een Justicar die 3x face kan gaan. :( Dat is 18 damage.
Qua opzet is het niet veranderd, maar misschien heeft Astie nog wat tips, hij is ook DragonPriest Master.

Welke kaarten gebruik je dan in een Dragon Priest deck om direct damage te doen?

• Xanthian
Nitai schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:44:
[...]

Qua opzet is het niet veranderd, maar misschien heeft Astie nog wat tips, hij is ook DragonPriest Master.

Welke kaarten gebruik je dan in een Dragon Priest deck om direct damage te doen?
Ik zou het niet weten.
Misschien dat je best hoop is om er een Deathwing in te stoppen, zowel de normale als Dragon Lord.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Xanthian schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:48:
[...]

Ik zou het niet weten.
Misschien dat je best hoop is om er een Deathwing in te stoppen, zowel de normale als Dragon Lord.
Waarom zeg je het dan? :P
Een shadow priest kan wel direct damage doen (spells en Hero power), Dragon Priest moet je het van je Draakjes hebben.

Mijn ervaring na zeker 30 potjes met Dragonpriest is dat het gewoon nog steeds ruk is behalve als echt op curve kunt spelen.

Volgens mij heb ik op rank 15 tot 18 met pijn en moeite 5 keer kunnen winnen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Xanthian
Als je Jade Druid op curve kan spelen, dat is pas echt sterk.

Met 2x Wild Growth en 2x Blossom gebruik ik Nourish alleen maar voor de card draw en niet voor de ramp.
Je hebt echt zo snel mogelijk zo veel mogelijk kaarten hebben. Alles draait om card draw om die jade golems te pakken.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Ben ik nu de enigste die deze expansion veruit de slechtste ooit vindt?
Pirate Warrior, Jade Druid, Pirate Warrior, Jade Druid, Pirate Warrior, Jade Druid, ... etc

Allemaal brainless boring decks. Verschrikkelijk, gewoon verschrikkelijk.
Er zit echt 0,00000000000000000001 % skill in. Dan had ik nog liever Shamanstone als deze "meta".

Akkoord, Renolock of Priest zijn enorm leuk en ook nog vrij goed maar dat deck is veel te duur om maken.

• Xanthian
Tomski1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:37:
Pirate Warrior, Jade Druid, Pirate Warrior, Jade Druid, Pirate Warrior, Jade Druid, ... etc

Er zit echt 0,00000000000000000001 % skill in. Dan had ik nog liever Shamanstone als deze "meta".

Akkoord, Renolock of Priest zijn enorm leuk en ook nog vrij goed maar dat deck is veel te duur om maken.
Jade Druid en Pirate Warrior zijn inderdaad behoorlijk brainless ja. Daarnaast is het ook nog zo dat een potje tegen een Pirate Warrior zelden leuk is.

Wat ik nog redelijk wat spelers zie doen is de eerste Jade Idol in hun deck to stoppen in plaats van de 1/1 op het veld. Want als je teveel Jade Idols hebt in je deck, dan pak je de andere kaarten met draw niet, zoals Wrath, Azure Drake of Nourish.

Reno Priest is behoorlijk duur, ja. Maar Dragon Priest is behoorlijk budget. Daar hoeft an sich maar 1 legendary in en dat is Brann, meer kan maar hoeft niet.

Reno Lock en zeker met Krul is extreem duur.

Op legends zie ik op streams nu ook smorc shaman. Met Rockbiters en Doomhammer.
Tomski1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:37:

Priest is niet goed en Renolock kan ik niets over zeggen want ik heb al een golden Warlock dus nog te weinig gespeeld.
ben het overigens wel een beetje met je eens maar de 1e week van WOtG ging het geklaag over aggro Shaman en C'Thun dus ik wacht het nog even af.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Als volleerd netdecker ben ik heel tevreden met de nieuwe fundtie in Hearthstone Deck Tracker. Ctrl+V de url van een netdeck en hij gaat hem zelfs in HS voor je in elkaar flanzen. Hoef je zelf niet meer te doen :D

Battletag: Iigy#2192

• Tomski1986
mosselmossel schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:17:
Als volleerd netdecker ben ik heel tevreden met de nieuwe fundtie in Hearthstone Deck Tracker. Ctrl+V de url van een netdeck en hij gaat hem zelfs in HS voor je in elkaar flanzen. Hoef je zelf niet meer te doen :D
Hopla, nog minder skill nodig voor Curvestone! 8)7

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tomski1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:18:
[...]

Hahaha grumpy cat, want voor het overnemen met de hand heb je wel skills nodig :+

• mosselmossel
Tomski1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:18:
[...]

Skill is good, luck is better.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Shit just happened.. _O-
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oGXHBVZl.png

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen enorm slechte play vs aggro shaman met patches :P

• Tektoon
Wut? Zit Patches nu ook al in midrange Shaman? Die memo heb ik niet gekregen. Ik speel gewoon nog het deckje van vorig seizoen... O-)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CytNsLvWQAEm9cZ.jpg:large

Dit deck bedoel i :P

• Tomski1986
Dit kan je toch echt niet menen..
Heb je daar dan plezier aan van zo een lelijk gedrocht te spelen?

• jmxd
  • Niet online
Dat is niet mijn screenshot

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:29
Tomski1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:56:
[...]

Dit kan je toch echt niet menen..
Heb je daar dan plezier aan van zo een lelijk gedrocht te spelen?
Waarom speel je het eigenlijk nog? Vanaf 2015 heb ik van jou geen één keer iets positiefs gehoord over het spel. Alleen maar geklaag over de meta en de decks.

• Tomski1986
VeeGee schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:17:
[...]

Waarom speel je het eigenlijk nog? Vanaf 2015 heb ik van jou geen één keer iets positiefs gehoord over het spel. Alleen maar geklaag over de meta en de decks.
Omdat het addictieve gameplay heeft maar o zo slecht is uitgewerkt zodat aggro ALTIJD de bovenhand zal nemen. (cheap decks, snellere potjes, 1/2 mana cost minions te overpowered)

Die 1 op de 10 potjes die ik win met mijn non netdeck / non aggro decks daar doe ik het nog steeds voor.
En ja bij de 9 keer die ik verlies, daar komt wel wat zout bij.

Als je negativisme niet verdraagt, lees je er beter over.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Zoals gezegd is Patches broken, gebant in de opkomende BatStone.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cy45ETiWgAE9rwQ.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

beuker19 schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:47:
[...]

Priest is niet goed en Renolock kan ik niets over zeggen want ik heb al een golden Warlock dus nog te weinig gespeeld.
ben het overigens wel een beetje met je eens maar de 1e week van WOtG ging het geklaag over aggro Shaman en C'Thun dus ik wacht het nog even af.
Huh Priest niet goed? Dat moet je toch even uitleggen. Savjz is gisteren #1 legend geworden met Reno Priest.
Ik zelf speel Dragon Priest met goede winrates.
Het zijn natuurlijk decks die bij je speelstyle moeten passen.
Astie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:00:
[...]

Huh Priest niet goed? Dat moet je toch even uitleggen. Savjz is gisteren #1 legend geworden met Reno Priest.
Ik zelf speel Dragon Priest met goede winrates.
Het zijn natuurlijk decks die bij je speelstyle moeten passen.
Nou Kibler en Kolento hadden anders zeer weinig succes.

En ik zelf niet de beste speler maar toch 2x rank 5 geworden met dragon Priest kon gisteren met pijn en moeite 5 games winnen met Priest en'n van rank 15 naar rank 18 gezakt met wel ee'n paar x veel pech maar toch.

Savjz speelde tevens een Reno variant en daar heb ik de laatste wins mee gehaald want Reno vs Pirate Warrior is insta concede:)

De decks waar Priest wel weer goed tegen was zijn de decks van voor MSG

[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 06-12-2016 07:31 ]

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 14:23
An1mA schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:17:
Waarom is Patches broken? Heb hem een paar keer voorbij zien komen maar maakte bijzonder weinig indruk in het potje
beuker19 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:09:
[...]

Nou Kibler en Kolento hadden anders zeer weinig succes.

En ik zelf niet de beste speler maar toch 2x rank 5 geworden met dragon Priest kon gisteren met pijn en moeite 5 games winnen met Priest en'n van rank 15 naar rank 18 gezakt met wel ee'n paar x veel pech maar toch.

Savjz speelde tevens een Reno variant en daar heb ik de laatste wins mee gehaald want Reno vs Pirate Warrior is insta concede:)

De decks waar Priest wel weer goed tegen was zijn de decks van voor MSG
Ik ben met maar 6 losses van rang 19 naar 12 gegaan. Enkel Dragon Priest gespeeld. Ik moet wel zeggen dat het een deck is dat me goed ligt en waarmee ik al meerdere keren legend ben geworden.

Pirate Warrior conceed al snel. Al meerdere keren meegemaakt dat ze op turn 4 conceden omdat ik dan mijn 2e en soms zelfs 3e taunt op gooi. Ook het spelen van Priest of the Feast is een soft taunt waardoor ze vaak al conceden.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Tomski1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:38:
[...]

Omdat het addictieve gameplay heeft maar o zo slecht is uitgewerkt zodat aggro ALTIJD de bovenhand zal nemen. (cheap decks, snellere potjes, 1/2 mana cost minions te overpowered)

Die 1 op de 10 potjes die ik win met mijn non netdeck / non aggro decks daar doe ik het nog steeds voor.
En ja bij de 9 keer die ik verlies, daar komt wel wat zout bij.

Als je negativisme niet verdraagt, lees je er beter over.
Wat voor een deck speel je dan?
An1mA schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:17:

[afbeelding]
Cool! Ben benieuwd naar deze Batstone.

Atlas#22744

Tomski1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:38:
[...]
Het is simpel.

- De aanvallende speler bepaald;
- Low cost kaarten hebben meer stats per mana dan dure kaarten;
- De speler die begint heeft een behoorlijk voordeel tov speler 2;
- Low cost kaarten zijn ongeacht hun effect vaak erg goed;
- Card advantage is niet echt een dingetje in HS, waardoor het vaak geen meerwaarde heeft om een gebalanceerder deck te maken.

Het enige wat dit kan stoppen zijn defensieve kaarten waar de aggro speler niet om heen kan spelen, tenzij ze een specifieke oplossing voor hebben. Denk aan healing effects, taunt minions, secrets etc.

Doordat je met een hero power altijd iets kan doen in een beurt, is het daarbij nog eens extra voordelig om low cost kaarten te spelen. Je hebt immers altijd iets wat je kan doen.

Neem bv Zoo lock. Een Zoo speler kan zijn hele hand uitspugen in 1 beurt, en de beurt daarop gewoon 2 kaarten pakken zonder moeite. Een face hunter kan altijd nog 2 damage to the face doen als zijn/haar hand leeg is. Een smorcadin kan altijd een 1/1 minion spelen en met Divine Favor een hele berg kaarten pakken. Pirates kan je tegenwoordig al vanuit je deck spelen, die hoeven niet eens meer in je hand te zitten.

Ik heb overigens ook al mijn decks aangepast om rekening te houden met de smorc. Als je gewoon niet t1 tot en met 5 sterke drops hebt, dan is de kans groot dat je het moeilijk zal hebben. Ik heb in de meeste van mijn decks de hoge kaarten vervangen door 1-2-3 drops om er zo zeker van te zijn dat ik mee kan doen met de face race, wanneer dat nodig is. De 6 mana+ drops zijn enkel nog gereserveerd voor kaarten van het niveau Dr. Boom.

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 06-12-2016 08:50 ]

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Sorki

world wide wubbish

Kasai schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:57:
[...]

Wickerflame is wel leuk voor een buffadin aggro deck. Voor de rest heb je net zoveel mazzel als ik :+ Ik had alleen Knuckles 2x :|
Bedankt voor de tip :D Gistere avond aan de slag gegaan met buffadin, wat een leuke deck-type zeg.

Laatste rondje afgesloten door 5x5/5 (brann + doppelganger) en daarna een 3 mana 12/12 (blubber baron) op tafel te gooien ^^. Blubber kreeg alleen van de brann + doppel combo al +5/+5, ging snel.

Eerst vond ik Wickerflame wat underwhelming maar na een paar potjes hem te leren gebruiken komt hij er toch sterk uit. Vroeg spelen in combo met kodo secret zeker, om hem wat langer in game te houden.

Bevalt me zo goed dat ik er aan twijfel Tirion te craften .... (en dat van iemand met een paladin-aversie)

Sorki#2242

• Xanthian
Ik denk dat ik wat dust ga sparen voor het volgende deck:
http://www.hearthpwn.com/decks/400374-dragonzrilla

Dan kan ik ook Wild gaan spelen.

Chillmaw ga ik vervangen door de Curator omdat ik Chillmaw niet heb.
Dreadscale en Ghaz'rilla moet ik craften. Ik moet nog 700 dust verzamelen, dus wie weet deze week al.
Sorki schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:44:
[...]

Bedankt voor de tip :D Gistere avond aan de slag gegaan met buffadin, wat een leuke deck-type zeg.

[...]

Bevalt me zo goed dat ik er aan twijfel Tirion te craften .... (en dat van iemand met een paladin-aversie)
Dit dus...toevallig heb ik Tirion al maar dit is voor het eerst dat ik een Paladin deck probeer dat ik leuk vind.

<GOT> Zarhrezz#2885

• mosselmossel
Ik heb net fijn twee potten gewonnen met Reno Priest. Erg leuk deck, maar 'even een potje doe' zit er niet in. Allebei de potten duurden 20 minuten.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Midrange shaman is nog steeds akelig goed heb ik gemerkt, had een tweetal shaman quests (5 wins en 30 class cards) dus toch maar ff erbij gepakt en lekker kunnen windstreaken tegen oa Pirate warrior, Jade rogue (ook wel een geinig deck om te spelen, doe t zelf ook). Jade druid, Iets van een priest (te snel dood om goed te zien wat het was..).. dus al met al nog steeds een heel solide deck.

Mn quests zijn klaar en ik ga straks gewoon weer terug naar Jade Nzoth rogue.. leuk tempodeck IMHO.

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 14:23
Zarhrezz schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:04:
[...]
Dit dus...toevallig heb ik Tirion al maar dit is voor het eerst dat ik een Paladin deck probeer dat ik leuk vind.
Doen :) om precies die reden zelf ook Tirion gecraft en het is een heerlijk deck om te spelen

oh je had 'm al :)

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-12-2016 09:20 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik voorspel wel dat facewarrior een plaag gaat worden en ik verwacht dat Blizzard dit deels heeft voorzien. friendly bartender en de Taunt die 2 discount krijgt als de tegenstander 3 of meer minions heeft wijzen erop. Ik weet alleen niet zeker of et voldoende is. Facewarrior kan je door hebben ergens op turn 6/7 en zelfs met de nodige Taunts kun je alsnog dood zijn op turn 8/9.

Het is niet een deck zonder zwaktes. Waar Facehunter twee jaar geleden de handdoek in de ring moest gooien in Turn 7/8 omdat ze mid-late game niets konden doen heeft facewarrior het probleem dat ze veel van hun carddraw hebben opgeofferd waardoor ze bij turn 8 vaak spelen vanaf de top. However...de meta kennende verwacht ik dat Facewarrior na het hele ge-experimenteer wat nu bezig is de defacto standaard gaat worden in de meta met slecht 1 of 2 counterdecks (op facewarrior zelf na) die wat matig succes tegen deze meta zullen hebben.

Uiteindelijk gaat dit betekenen dat er gaat worden gehuild op de forums van Blizzard. Er zal dan wel een nerf volgen wat die nerf is, geen idee. Ik weet niet zeker of patches nerfen door de charge weg te halen voldoende is. In mijn ogen is facewarrior vooral krachtig omdat het veel pirates speelt die weapons buffen. Ik wacht dat 1 van de counters tegen facewarrior ook gewoon fatiguewarrior is met veel taunts en armor ups.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Ik heb veel vraag gehad naar mijn Dragon Priest. Is niets bijzonders, geen bijzondere kaarten maar werkt gewoon goed.

http://www.hearthpwn.com/...1;49620:2;49638:2;49648:2;

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:12
Astie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:25:
Ik heb veel vraag gehad naar mijn Dragon Priest. Is niets bijzonders, geen bijzondere kaarten maar werkt gewoon goed.

http://www.hearthpwn.com/...1;49620:2;49638:2;49648:2;
Hoe goed is Drakonid Operative nou eigenlijk? Ook goed tegen aggro/smorc decks of alleen tegen Mid-range/Control?
Verder, is het nuttig om een 2e Priest of the Feast toe te voegen als soft-taunt tegen aggro i.p.v. een Historian of Clerc ofzo?

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
ThijsHS is inmiddels 7-0 met Reno Priest.. ziet er toch wel heel sterk uit! :)
En vooral FUN! Veel ingewikkelde moves, veel kansen berekenen, beetje geluk hebben met je draw.
Dat is nou een leuk deck om te spelen, dat is nou een echt "kaartspel" deck.

Natuurlijk is turn 5 winnen zonder een kaart van je tegenstander gezien te hebben veel leuker :P

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik vind Drakonid Operative persoonlijk de beste priestkaart. Een 5-6 body is al heel goed, en daarbij komt dan nog eens de card discovery...

Maar te traag tegen de huidige aggro decks!

• Xanthian
BobbyDgtl schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:06:
Ik vind Drakonid Operative persoonlijk de beste priestkaart. Een 5-6 body is al heel goed, en daarbij komt dan nog eens de card discovery...

Maar te traag tegen de huidige aggro decks!
Tegen aggro heb je al Twilight Guardian, Twilight Whelp en Wyrmrest Agent.
Drakonid is niet te sloom en zorgt ervoor dat je nog wat kan doen mid en late game.

Ik heb al héél wat legendaries gediscovered met die kaart terwijl ik het dit deck niet zo veel speel.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:20

skoozie

SCSI

En je weet wat je nog tegen je kan krijgen :) je kan veel al bedenken, mara een kijkje in de kekuken is altijd leuk :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Inderdaad, opties genoeg. Mijn punt was gewoon dat deze kaart niet het verschil gaat maken tegen aggro decks. Het is een must-pick voor elke dragon priest!

• Kasai

Kasai

Legendary

Sorki schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:44:
[...]

Laatste rondje afgesloten door 5x5/5 (brann + doppelganger) en daarna een 3 mana 12/12 (blubber baron) op tafel te gooien ^^. Blubber kreeg alleen van de brann + doppel combo al +5/+5, ging snel.

Eerst vond ik Wickerflame wat underwhelming maar na een paar potjes hem te leren gebruiken komt hij er toch sterk uit. Vroeg spelen in combo met kodo secret zeker, om hem wat langer in game te houden.

Nice! Ik heb helaas beide kaarten niet :(
Predje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:04:
En vooral FUN! Veel ingewikkelde moves, veel kansen berekenen, beetje geluk hebben met je draw.

Natuurlijk is turn 5 winnen zonder een kaart van je tegenstander gezien te hebben veel leuker :P
Zeker leuk deck! (van wat ik gezien heb) Ik wacht nog even, maar sowieso dat ik Kazakus en Raza ga craften zodat ik ook reno priest kan spelen <3

Atlas#22744

stephans schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:53:
[...]

Hoe goed is Drakonid Operative nou eigenlijk? Ook goed tegen aggro/smorc decks of alleen tegen Mid-range/Control?
Verder, is het nuttig om een 2e Priest of the Feast toe te voegen als soft-taunt tegen aggro i.p.v. een Historian of Clerc ofzo?
Drakonid is erg goed. Tegen Aggro is het de activator van je dragons en tegen Mid en Control is het een geweldige kaart, heavy body, discover, en ook dragon activator. Om eerlijk te zijn vind ik het de beste kaart uit het deck.

Tegen aggro heb je al je 1,2,3 en 4 drops. Deze hebben enorm veel health voor de mana cost en zal dus twee maal met minions kunnen traden. Op beurt 4 draai je meestal de game om en ga je ook proberen elke beurt je face te healen. Natuurlijk komt het voor dat je een slechte draw hebt. Maar de mulligan heb je zelf in de hand.

Dan heb je ook nog de Kabal Talonpriest. Voorheen speelde ik Dragonwing Technicians in mijn deck. De Talonpriest is zoveel beter. Je minions buiten aoe bereik zetten of ervoor zorgen dat je ook tegen mid of control 2x kan traden minions of een extra removalkaart tegen krijgt.

Een 2e Priest of the feast is niet nodig. Je hebt vrij weinig spells. Tegen mid en control doet hij niet veel meer dan een 3/6 body zijn. Cleric is juist een anti aggro kaart. Op beurt 1 gooien.

• Tektoon
Predje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:04:

Kasai schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:26:
[...]
Zeker leuk deck! (van wat ik gezien heb) Ik wacht nog even, maar sowieso dat ik Kazakus en Raza ga craften zodat ik ook reno priest kan spelen <3
Ik speel al sinds launch met Reno Priest. Er zijn twee versies: eentje met dragons zoals Thijs 'm speelt en eentje zonder zoals Dog 'm speelt. Ik vind die zonder dragons leuker maar qua prestatie ontlopen ze elkaar niet veel. Het is wel een heel meta gevoelig deck: op de lagere ranks met random aggro decks heb je er niet veel aan.
Het nut van entomb valt op dit moment te betwijfelen trouwens terwijl shadowform juist heel goed is. Thijs heeft wat dat betreft verschillende decklists.

Als de meta verder uithard zal het deck nog wat beter worden verwacht ik. Raza en Kazakus vind ik de moeite van het craften waard. Ze zijn beiden erg sterk maar je moet er dus wel reno decks voor spelen. Verwacht geen Ragnaros - Sylvannas plug & play across the board.

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:31:
[...]

[...]

Ik speel al sinds launch met Reno Priest. Er zijn twee versies: eentje met dragons zoals Thijs 'm speelt en eentje zonder zoals Dog 'm speelt. Ik vind die zonder dragons leuker maar qua prestatie ontlopen ze elkaar niet veel. Het is wel een heel meta gevoelig deck: op de lagere ranks met random aggro decks heb je er niet veel aan.
Het nut van entomb valt op dit moment te betwijfelen trouwens terwijl shadowform juist heel goed is. Thijs heeft wat dat betreft verschillende decklists.

Als de meta verder uithard zal het deck nog wat beter worden verwacht ik. Raza en Kazakus vind ik de moeite van het craften waard. Ze zijn beiden erg sterk maar je moet er dus wel reno decks voor spelen. Verwacht geen Ragnaros - Sylvannas plug & play across the board.
Ik heb pre-standard vrij veel reno shadow priest gespeeld, helaas niet veel mee gewonnen, maar wel altijd veel plezier aan beleefd.

Heb jij zelf al met shadow form gespeeld nu? Zou je de kaart 2x in je deck spelen of vind je dat te tricky met 3 'reno' karten?

Afgezien van Kazakus en Raza, mis ik helaas ook Chillmaw, vraag me af of ie nog de moeite is om te craften.

Atlas#22744

• mosselmossel
Tektoon schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:31:
[...]

[...]

Ik speel sinds gisteren ook die Reno Priest zonder dragons. Echt heel erg leuk. Veel nadenkwerk, maar dat maakt het wel interessant.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38
Eerste arena run deze expansion, priest maar gekozen (ook hunter/warrior als opties :x). Begon 0-2, met serieus mijn hand 3x drakonid 3x velen's, circle of healing -- logisch dat je dan verliest. Vervolgens 12-2 gegaan! Die silences hebben me heel vaak gered, en de Velen's zorgde voor gigantische value plays. Na die dramatische mulligans de eerste games voelde de rest echt als een eitje. Ook lekker de volle mep in gold gekregen, dus kan weer even vooruit.

Met plaatje:
Priest arena 12 wins

[ Voor 17% gewijzigd door Zebby op 06-12-2016 16:52 . Reden: Plaatje ]

• shadowfox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik speel Hearthstone nu al een paar jaar maar vind het de laatste 3 expansions toch serieus achteruit gaan.
Altijd maar die aggrodecks ... en ze blijven maar overpowered 1/2 drops uitbrengen.

Aan de andere kant, dit is ook de schuld van de spelers, als het gros van de spelers nu eens hun deck zouden vol steken met low power boardclears dan zou het gauw gedaan zijn met de aggro's, denk ik.
shadowfox schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:19:
Ik speel Hearthstone nu al een paar jaar maar vind het de laatste 3 expansions toch serieus achteruit gaan.
Altijd maar die aggrodecks ... en ze blijven maar overpowered 1/2 drops uitbrengen.

Aan de andere kant, dit is ook de schuld van de spelers, als het gros van de spelers nu eens hun deck zouden vol steken met low power boardclears dan zou het gauw gedaan zijn met de aggro's, denk ik.
En ze blijven steeds meer anti aggro kaarten uitbrengen. Zo blijft het spel laagdrempelig voor beginnende / FTP spelers. En is het spel aantrekkelijk voor meer ervaren en niet-aggro spelers. Ook na deze expansion kun je goed anti-aggro techen.

Wil je enkel Midrange/ Control tegen Midrange/Control spelen zul je echt een ander spel moeten zoeken. Dat zal nooit meer gebeuren.

• Xanthian
Volgens mij is het nog steeds aardig divers. Op rank 16 zie ik nog steeds alles voorbij komen, Reno Locks, Dragon Priest, Pirate Warrior, Jade Druid, Mid-range shaman, Jade Shaman en dan zo af en toe een hunter, paladin of Mage. Maar die zullen we met de tijd ook wel wat vaker zien.

• Tektoon
Zebby schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:54:
Die silences hebben me heel vaak gered
Ja die 5/5 Priest kaart met silence is echt een bazenkaart in de arena!
Kasai schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:02:
[...]
Heb jij zelf al met shadow form gespeeld nu? Zou je de kaart 2x in je deck spelen of vind je dat te tricky met 3 'reno' karten?

Afgezien van Kazakus en Raza, mis ik helaas ook Chillmaw, vraag me af of ie nog de moeite is om te craften.
Ik speel in grote lijnen met het deck waar Dog mee speelde (mijn versie). Dat heeft 2x shadowform. Qua reno effect heb ik er niet zo veel last van: je trekt Raza ook niet vaak vroeg in de game en Kazakus en Reno speel ik om te reageren op een situatie (al kan je met Kazakus ook wel inschatten welk effect je nu of later het best kunt gebruiken dus die kan je ook eerder spelen).
Shadowform bevalt mij prima; ik mulligan ervoor en het geeft me een bruikbare heropower waarmee je je curve kan uitvullen. Tegenstanders zijn niet gewend aan deze flip. Je kan veel goede pings maken op het board en ze weten vaak ook geen raad met het feit dat je nu zelf in de aggro-modus staat. Met Velen heb je ook gratis fireballs als burst finish.
Maar goed, zoals Predje ook al zei, het is vooral een heel leuk deck. Ik schat het qua kracht in op de onderste helft van de tier 2 decks. Voor rank 5 pak ik straks een ander deck.

Ik heb Chillmaw ook niet. Bijna alle bekende spelers hebben die er ook snel uitgehaald na de launch. Het is een hele trage kaart en hij doet niet zoveel tegen andere dragon decks. De snellere dragon Priests voeren nu de boventoon (Reynad speelt niet eens Historians maar gewoon Faerie Dragons op 2). We zullen zien waar de meta is over twee weken maar ik voel nog niet de aandrang om 'm te gaan craften.

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:09:

Ik speel in grote lijnen met het deck waar Dog mee speelde (mijn versie). Dat heeft 2x shadowform. Qua reno effect heb ik er niet zo veel last van: je trekt Raza ook niet vaak vroeg in de game en Kazakus en Reno speel ik om te reageren op een situatie (al kan je met Kazakus ook wel inschatten welk effect je nu of later het best kunt gebruiken dus die kan je ook eerder spelen).
Shadowform bevalt mij prima; ik mulligan ervoor en het geeft me een bruikbare heropower waarmee je je curve kan uitvullen. Tegenstanders zijn niet gewend aan deze flip. Je kan veel goede pings maken op het board en ze weten vaak ook geen raad met het feit dat je nu zelf in de aggro-modus staat. Met Velen heb je ook gratis fireballs als burst finish.
Maar goed, zoals Predje ook al zei, het is vooral een heel leuk deck. Ik schat het qua kracht in op de onderste helft van de tier 2 decks. Voor rank 5 pak ik straks een ander deck.

Ik heb Chillmaw ook niet. Bijna alle bekende spelers hebben die er ook snel uitgehaald na de launch. Het is een hele trage kaart en hij doet niet zoveel tegen andere dragon decks. De snellere dragon Priests voeren nu de boventoon (Reynad speelt niet eens Historians maar gewoon Faerie Dragons op 2). We zullen zien waar de meta is over twee weken maar ik voel nog niet de aandrang om 'm te gaan craften.
Mooi, ik vind het zo laf om maar 1 keer shadowform te spelen, maar volgens mij zag ik hoop bekende spelers toch maar 1 kopie spelen. Voor de rest ziet je deck er uit wat ik ook zou doen, nice. Velen heb ik sinds kort ook, dankzij de welcome bundel van 5 euro <3

Atlas#22744

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:03

Mauz1978

Console War Veteran

Idd, shadowform speel je 2x hahaha ik ook altijd. Elke nieuwe meta/expansie/adventure ga ik klooien aan een shadowpriest en vind ik het leukste spelen wat er is.

Something under the bed is drooling

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Astie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:22:
[...]

Pirate Warrior conceed al snel. Al meerdere keren meegemaakt dat ze op turn 4 conceden omdat ik dan mijn 2e en soms zelfs 3e taunt op gooi. Ook het spelen van Priest of the Feast is een soft taunt waardoor ze vaak al conceden.
Ik heb het ook met zoo voor tegen pirate warrior. Als ik op turn 4 argus kan spelen op 2 creatures (wat niet abnormaal is, want zij traden niet met hun creatures, gaan enkel face), dan komt er gewoon een concede. Ergens snap ik het wel, want hun winstkansen zijn laag geworden en ze willen gewoon naar het volgende potje. Het is een deck om heel snel games te grinden en de strategie is dan ook: win tegen beurt 6 of concede en op naar de volgende game.

Ben eens benieuwd of dit blijft duren, want dit is iets wat heel slecht is voor een spel waarbij je geacht wordt interactie aan te gaan met hetgeen je tegenstander doet. Niks tegen aggro/face decks, maar een aggro/face deck dat enkel die strategie heeft en gewoon stopt met het spelletje te spelen als die strategie gefaald heeft, is echt heel slecht voor Hearthstone.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:36

Lapras

Ice beam

Door vakantie had ik enkele weken geen HS gespeeld. Miste het niet per se. Toch even gold uitgegeven aan nieuwe pakjes. Een beast/buff hunter gemaakt. Werkt echt prima.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zo, het is best lastig spelen met Hunter in deze meta, maar ik heb in 3 dagen het laatste kunnen farmen met een Nzoth Hunter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2CMOqKhhiaICEB1nHQ3gMJxk/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n9SiPoq6E2KFgE2zQtebNltn/full.png

Op naar de laatste....Thralllllll

• mosselmossel
Nitai schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:57:
Zo, het is best lastig spelen met Hunter in deze meta, maar ik heb in 3 dagen het laatste kunnen farmen met een Nzoth Hunter.

[afbeelding]

[afbeelding]

Op naar de laatste....Thralllllll
Wow, hoe farm jij dat allemaal zo snel.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:35:
[...]

Wow, hoe farm jij dat allemaal zo snel.
Mindless spelen op rank 20-18 in wild.... O-)

Een kleine impressie van het deck waar ik nu super veel lol mee heb en zelf SMorc Warrtior en Dragon Priest kan verslaan :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=D-DJEUc2K_A]

De volgende video's ga ik gewoon van af het begin uploaden maar dit waren de laatste 5 minuten ivm Shadowplay.
En moet er iemand weten hoe je de overlay ook in de video krijgt hoor ik het graag :)want dan kun je ook de decklist zien.

[ Voor 39% gewijzigd door beuker19 op 06-12-2016 23:49 ]

• Xanthian
Zo flauw!

Speel je Red Mana Wyrm met Gadgetzan Auctioneer op het boord. Gebruik je een paar spells en conceal je je eigen minions. Volgende beurt ben ik druk bezig met spells te gebruiken, concede mijn tegenstander.

Mana wyrm had nog maar 32 attack. En ik had nog 5 mana over!

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:47:
Een kleine impressie van het deck waar ik nu super veel lol mee heb en zelf SMorc Warrtior en Dragon Priest kan verslaan :P

[video]

De volgende video's ga ik gewoon van af het begin uploaden maar dit waren de laatste 5 minuten ivm Shadowplay.
En moet er iemand weten hoe je de overlay ook in de video krijgt hoor ik het graag :)want dan kun je ook de decklist zien.
Leuk deck :)

Atlas#22744

Xanthian schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:00:
Zo flauw!

Speel je Red Mana Wyrm met Gadgetzan Auctioneer op het boord. Gebruik je een paar spells en conceal je je eigen minions. Volgende beurt ben ik druk bezig met spells te gebruiken, concede mijn tegenstander.

Mana wyrm had nog maar 32 attack. En ik had nog 5 mana over!
Dat conceden heb ik nou ook steeds als ik met m'n Priest-fundeck Scaled Horror -> Divine Spirit -> Inner Fire speel...of ze ropen, gebeurt ook veel.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Xanthian
Zarhrezz schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:33:
[...]

Dat conceden heb ik nou ook steeds als ik met m'n Priest-fundeck Scaled Horror -> Divine Spirit -> Inner Fire speel...of ze ropen, gebeurt ook veel.
Wat is ropen? Die term ken ik nog niet.

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Xanthian schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:46:
[...]
Wat is ropen? Die term ken ik nog niet.
Wachten op het touw ;)

Sorki#2242

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:19
Het is hierboven al door iemand gemeld maar o wat is Drakonid Operative toch een leuke kaart in de Dragon Priest deck. Ik weet niet of mijn winkansen sterk zijn verbeterd of niet met de nieuwe uitbreiding maar zooooo leuk, zeker icm Bronze. Ook al paar keer mee mogen maken dat ik via Netherspite ook nog eens Drakonid Operative trok dus meer dan 2x kon spelen. LoLz!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• shadowfox
Astie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:29:
[...]

En ze blijven steeds meer anti aggro kaarten uitbrengen. Zo blijft het spel laagdrempelig voor beginnende / FTP spelers. En is het spel aantrekkelijk voor meer ervaren en niet-aggro spelers. Ook na deze expansion kun je goed anti-aggro techen.

Wil je enkel Midrange/ Control tegen Midrange/Control spelen zul je echt een ander spel moeten zoeken. Dat zal nooit meer gebeuren.
De enige reden dat ik nog geen ander spel speel is omdat ik reeds meer dan 300€ heb geïnvesteerd in dit spel, beetje zielige reden maar ik vind het toch aardig wat geld om dat nu zomaar op te geven. En ook de UI van hearthstone is de beste van alle digitale card/board games.
DarthDavy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:31:
[...]

Ik heb het ook met zoo voor tegen pirate warrior. Als ik op turn 4 argus kan spelen op 2 creatures (wat niet abnormaal is, want zij traden niet met hun creatures, gaan enkel face), dan komt er gewoon een concede. Ergens snap ik het wel, want hun winstkansen zijn laag geworden en ze willen gewoon naar het volgende potje. Het is een deck om heel snel games te grinden en de strategie is dan ook: win tegen beurt 6 of concede en op naar de volgende game.

Ben eens benieuwd of dit blijft duren, want dit is iets wat heel slecht is voor een spel waarbij je geacht wordt interactie aan te gaan met hetgeen je tegenstander doet. Niks tegen aggro/face decks, maar een aggro/face deck dat enkel die strategie heeft en gewoon stopt met het spelletje te spelen als die strategie gefaald heeft, is echt heel slecht voor Hearthstone.
Het is bij mij ook zo dat ik nog zelden aan de 10mana turn kom, en ook ik vindt dit een heel slechte evolutie voor Hearthstone. In den beginne was het 'Easy to Learn, Hard to Master', nu is het eerder 'DUMP-YOUR-HAND-ON-THE BOARD-AND-PRAY-FOR-GOOD-RNG'.

Nuja, het is de richting die ze wensen uit te gaan dus veel kan je daar niet aan doen als speler, behalve dan een alternatief opzoeken. Iemand suggesties?

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Ben eens benieuwd hoe jullie spelen en hoeveel decks jullie up-to-date en actief houden.

Een of meerdere main klasses? Of een of meerdere decks voor een bepaalde tijd?

Ik had de neiging nogal vaak priest te spelen en kende daardoor de andere decks nooit echt goed.
Daarom besloten elke maand een hero & deck te kiezen en daar ladder te spelen die maand.
Na een paar rondjes deck kiezen en craften wat nodig is, dan is gelijk de card pool wat gevarieerd aangevuld.

Uiteraard wat geexperimenteer tussendoor met andere decks/klasses voor de quests.

Tot nu toe bevalt het me wel maar ik denk toch over te stappen naar twee decks/hero's die ik beide langer gebruik voor de variatie en de decks beter te leren gebruiken. Met de speeltijd die ik heb kom ik zelden hoger dan rank 15.

Sorki#2242

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:22
shadowfox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:07:
[...]

De enige reden dat ik nog geen ander spel speel is omdat ik reeds meer dan 300€ heb geïnvesteerd in dit spel, beetje zielige reden maar ik vind het toch aardig wat geld om dat nu zomaar op te geven. En ook de UI van hearthstone is de beste van alle digitale card/board games.

[...]

Het is bij mij ook zo dat ik nog zelden aan de 10mana turn kom, en ook ik vindt dit een heel slechte evolutie voor Hearthstone. In den beginne was het 'Easy to Learn, Hard to Master', nu is het eerder 'DUMP-YOUR-HAND-ON-THE BOARD-AND-PRAY-FOR-GOOD-RNG'.

Nuja, het is de richting die ze wensen uit te gaan dus veel kan je daar niet aan doen als speler, behalve dan een alternatief opzoeken. Iemand suggesties?
Suggesties hebben we altijd :)

Je kunt het spel altijd een paar weken aan de kant schuiven, misschien dat je frustaties dan wat afnemen.

Het zit voor een stuk ook in je eigen perceptie; er worden niet alleen SMORC decks gespeeld, al zijn ze wel een belangrijk onderdeel van de huidige meta, vooral Pirate Warrior.

Een aantal decks zijn vrij goed te tegen deze decks, bv nieuwe control warrior decks (met Armorsmith), en Dragon Priests. Ik denk wel dat je beetje uit moet kijken voor de reaktie die ik hier wel vaker zie: Heel waarde hangen aan een klein aantal potten, terwijl je al zonder plezier zit te spelen.

Ik persoonlijk vind de huidige Reno decks erg leuk (vooral Priests en Mages), en deze doen het vrij aardig tegen Pirate Warrior, helemaal als je je Reno vind.

• mosselmossel
smurfinmark schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:18:
[...]

Ik persoonlijk vind de huidige Reno decks erg leuk (vooral Priests en Mages), en deze doen het vrij aardig tegen Pirate Warrior, helemaal als je je Reno vind.
Extra spanning gewoon. Piraat heeft geen kaart meer in de hand. Ik kan volgende beurt Reno neerleggen. 'Geen wapen, geen wapen!' Bam, argent Horserider. Ik vind dat wel geinig. En op de laagste levels kom je toch heel weinig piraten tegen, merk ik. Die zijn allemaal al rank 15 en hoger.

terwijl ik meer Arena speel, zoals altijd in de eerste weken. Meer dust, meer pakjes --> meer kunnen craften.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik vermaak me op dit moment eigenlijk prima.. ik speel een aantal decks, maar vooral Jade golem rogue (afgewisseld met Malygos rogue als ik daar zin aan heb, maar Jade golems is nieuw en best een tof deck)

Dit met name omdat ik Rogue naar level 60 wil tillen voor alle golden basic kaarten.

Daarna eens kijken of ik Dragon Priest weer op kan pakken. Reno priest mis ik net eventjes de key kaarten voor ben ik bang.

En dan moet ik Warlock nog een keer naar level 60 levelen.. Renolock? Maar dan zonder die nieuwe demon legendary.. en zonder Kazakus.. zou t werken? Misschien wel.. toch eens naar kijken.

Maar eerst die paar levels rogue nog levelen.. dan de andere 2 classes.. en daarna eens kijken naar het behalen van golden heroes..

Het valt me wel op dat mijn latere level 60 heroes al veel meer wins hebben dan de eerdere.. Shaman zit op 400 wins. Mage op 200 ofzo.. Maar t verschil kan ook komen doordat ik met Mage en Paladin een hele hoop Arena heb gespeeld en dat die daarmee natuurlijk ook een stuk geleveld heb.

• shadowfox
smurfinmark schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:18:
[...]

Suggesties hebben we altijd :)

Je kunt het spel altijd een paar weken aan de kant schuiven, misschien dat je frustaties dan wat afnemen.

Het zit voor een stuk ook in je eigen perceptie; er worden niet alleen SMORC decks gespeeld, al zijn ze wel een belangrijk onderdeel van de huidige meta, vooral Pirate Warrior.

Een aantal decks zijn vrij goed te tegen deze decks, bv nieuwe control warrior decks (met Armorsmith), en Dragon Priests. Ik denk wel dat je beetje uit moet kijken voor de reaktie die ik hier wel vaker zie: Heel waarde hangen aan een klein aantal potten, terwijl je al zonder plezier zit te spelen.

Het spel gaat regelmatig voor een paar weken aan de kant hoor, meestal een maand en half na de launch van een expansion. Maar telkens ze een nieuwe expansion launchen kom ik terug in de hoop verbetering te zien, dus wat je zegt over het spelen zonder plezier klopt ook want ik hoop al op een andere ervaring dat wat ik verwacht te krijgen :X

En dat er niet alleen aggro-decks worden gespeeld klopt, maar de groep non-aggro spelers is eerder klein. Bovendien vergt zo'n aggro deck maar zeer weinig 'skill' en nadenken. Je curve proberen te halen en is de tegenstander niet dood tegen turn 8, concede dan maar en opnieuw beginnen. :z :z :z
En dit wordt eigenlijk aangemoedigd door het feit dat rewards per spel zijn, en niet afhankelijk wat je net deed in het spel ...

Ik denk dat ik mij daar uiteindelijk het hardst aan stoor, ik mag 10x zo goed zijn als de tegenstander, het spel dubbel zo goed begrijpen, rond populaire kaarten spelen, ... maakt allemaal niets uit de winrate van gelijk wie ligt rond de 50%.

Vroeger had je nog leuke combo-decks, maar de aanhoudende karrenvracht aan overpowered 1 en 2 drops worden die ook telkens zwakker.

[ Voor 8% gewijzigd door shadowfox op 07-12-2016 10:25 ]

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04-2025
ik speel voornamelijk wild en ben nu maar eens begonnen met een Priest Fatigue Reno Nzoth deck.

echt een leuk deck met Raza, Justicar en Reno, deze geven samen gewoon zoveel healing.

uiteraard de standaard deathrattle cards zoals zombie chow, deathlord, sludge belcher, Sylvanas, Cairne Bloodhoof maar ik gebruik ook mistress of mixtures, dark cultist, de mech 4 drop (naam kwijt) en piloted sky golem.

De combo Brann Bronzebeard met kazakus is gewoon overpowered en om het af te maken heb ik Medivh en Paletress ook toegevoegd.

Heb gister 4x ermee gespeeld en 3x gewonnen na de meest idiote combo's en 1 x verloren van een aggro midrange hunter maar dat was gewoon mijn domme fout.

Was vergeten dat ik een sylvanas in mijn deck heb en ik entombed zijn sylvanas, hunter krijgt mij op 1 health en trots drop ik reno neer....... *chirp chirp* niks gebeurd uuhmmmm wat doe ik verkeerd? en toen dacht ik aan die sylvanas haha. De hunter vond het ook bijzonder grappig.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:03

Mauz1978

Console War Veteran

beuker19 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:47:

[video]

Geen antwoord heb ik op je vraag, maar kan je je decklist posten? Ziet er wel grappig uit.

Something under the bed is drooling

Mauz1978 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:57:
[...]

Geen antwoord heb ik op je vraag, maar kan je je decklist posten? Ziet er wel grappig uit.
Natuurlijk word wel na 16.30.

Zelf vind het ook een leuk deck en dat zegt heel veel want heb nog maar 60 wins met Rogue.

• Coltaine
Coltaine schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:16:
[...]

Ik speel nu dit:

[afbeelding]

Ik denk dat het deck misschien iets beter zou zijn in de huidige meta met een early game pirate package (Swashburglar + Patches i.p.v. Mistress + 1 FoK). Dat ga ik even proberen.
Pirate package werkt inderdaad iets beter. Ik ben ook weer teruggegaan naar QA, i.v.m. de vele aggro decks. Naast Pirate Warrior is Aggro Shaman ook ineens weer een dingetje.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2rq0pxe.png

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
beuker19 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:54:
[...]
Natuurlijk word wel na 16.30.

Zelf vind het ook een leuk deck en dat zegt heel veel want heb nog maar 60 wins met Rogue.
Gebruikt je deck ook Edwin van Cleef en/of Preparation? Die heb ik nl. nog niet en die zijn staple in zowat alle Rogue decks, vandaar dat ik ook 'maar' een stuk of 30 wins heb met Rogue, terwijl ik al 4 classes golden heb, hopelijk binnenkort 5...

• Tektoon
Nee hoor. In burggle Rogue zitten die niet. Ook Kripps nieuwe Jade Rogue bijvoorbeeld is zonder Edwin/Prep. Genoeg (budget) keuze om met Rogue te ranken.. :)

• Xanthian
Altijd leuk om een 12/12 Edwin te sappen. Heeft hij daarnet zijn coin, 2 preps een fan of knives en counterfeit coin voor gebruikt. Had hij maar conceal moeten gebruiken.

• Coltaine
Xanthian schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:51:
Altijd leuk om een 12/12 Edwin te sappen. Heeft hij daarnet zijn coin, 2 preps een fan of knives en counterfeit coin voor gebruikt. Had hij maar conceal moeten gebruiken.
rank 15 plays, je hele hand leeg spelen om Edwin zo groot mogelijk op te blazen en dan raar opkijken dat er removal wordt gespeeld

shadowfox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:11:
[...]

Het spel gaat regelmatig voor een paar weken aan de kant hoor, meestal een maand en half na de launch van een expansion. Maar telkens ze een nieuwe expansion launchen kom ik terug in de hoop verbetering te zien, dus wat je zegt over het spelen zonder plezier klopt ook want ik hoop al op een andere ervaring dat wat ik verwacht te krijgen :X

En dat er niet alleen aggro-decks worden gespeeld klopt, maar de groep non-aggro spelers is eerder klein. Bovendien vergt zo'n aggro deck maar zeer weinig 'skill' en nadenken. Je curve proberen te halen en is de tegenstander niet dood tegen turn 8, concede dan maar en opnieuw beginnen. :z :z :z
En dit wordt eigenlijk aangemoedigd door het feit dat rewards per spel zijn, en niet afhankelijk wat je net deed in het spel ...

Ik denk dat ik mij daar uiteindelijk het hardst aan stoor, ik mag 10x zo goed zijn als de tegenstander, het spel dubbel zo goed begrijpen, rond populaire kaarten spelen, ... maakt allemaal niets uit de winrate van gelijk wie ligt rond de 50%.

Vroeger had je nog leuke combo-decks, maar de aanhoudende karrenvracht aan overpowered 1 en 2 drops worden die ook telkens zwakker.
Mijn meest gespeelde kaart van afgelopen weken/maanden was dan ook Deathlord. Die zat oa in mijn Control Priest, Mill Rogue, N'Zoth Control Warrior etc.

Heerlijk om te zien dat de smorclords 4 minions kapot moeten gooien om mijn 3 drop te slopen, waarna ze een 1 drop uit hun deck er voor terug krijgen _/-\o_ .
The_Big_Easy schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:07:
[...]

Gebruikt je deck ook Edwin van Cleef en/of Preparation? Die heb ik nl. nog niet en die zijn staple in zowat alle Rogue decks, vandaar dat ik ook 'maar' een stuk of 30 wins heb met Rogue, terwijl ik al 4 classes golden heb, hopelijk binnenkort 5...
Nee, al heb ik alle kaarten wel hoor.
Heb de speelstijl van Rogue nooit wat aan gevonden omdat je bijna altijd wel afhankelijk bent van iets.

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:22
shadowfox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:11:
[...]

Ik probeer het zo te benaderen, en ik voel je pijn ;-) :

Het gaat er mij om wat & hoe IK speel, niet hoe mijn tegenstander speelt. Het spelen van Reno Dragonpriest tegen Pirate Warrior vraagt wel om goede beslissingen, en je winrate wordt daar wel door beïnvloed.
Het resultaat van het potje wordt inderdaad in mindere mate bepaald door het niveau van je tegenstander, maar voor de andere helft ben jij nog altijd verantwoordelijk!

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo bezig met de rewards, ik wil gewoon plezier hebben tijdens speelsessies.

Wat ik op dit forum al eerder aangekaart heb, is dat perceptie van waar je hoe vaak tegen speelt, en hoe de meta in werkelijk opgebouwd is, nogal al ver uit elkaar kunnen liggen.
Ik zie mensen op dit forum telkens beweren dat ze >80% tegen hetzelde deck spelen, dit is natuurlijk niet waar, tenzij je dit uit een handvol potjes haalt.

Anyway, ik hoop dat je nog wat plezier uit Hearthstone gaat halen !!
Coltaine schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:21:
[...]

rank 15 plays, je hele hand leeg spelen om Edwin zo groot mogelijk op te blazen en dan raar opkijken dat er removal wordt gespeeld
T2 Coin, Prep, Prep, Van Cleef #thedream
Coltaine schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:21:
[...]

Op tournooien zie je dit vaak hoor. Is een keuze die je maakt afhankelijk van de class en deck van je tegenstander. Heeft hij geen removal is de kans erg groot dat je wint

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:25
xelfer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:41:
[...]

T1 Coin, counterfeit coin, counterfeit coin, prep, Fan of Knives, prep, shiv, Van Cleef :D

PSN Profile

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:20

skoozie

SCSI

xelfer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:41:
[...]

Sinds wanneer is van Cleef een spel? :D nm, prep is 0 cost 8)7
ps 3rd turn SW:Death
Royy90 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:04:
[...]
T1 Coin, counterfeit coin, counterfeit coin, prep, Fan of Knives, prep, shiv, Van Cleef :D
8 kaarten in turn 1 met 2x draw 1 card kom je er volgens mij 1 te kort.

[ Voor 39% gewijzigd door skoozie op 07-12-2016 16:07 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Mauz1978 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aZukTrW.png

Gaat op het moment wel heel slecht :'( 2-9

Vooral Renolock is een hele moeilijke matchup en je merk gewoon dat door traden en zo je lifetotal te laag word en Aggro decks zijn zonder de backstaps en zo ook heel moeilijk en die zijn er nog in grote getale zelf Shaman speelt weer Aggro :(

[ Voor 36% gewijzigd door beuker19 op 07-12-2016 19:22 ]

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:47
Ik heb eens een Shaman Aggro deck gemaakt. Ik viel soms wel schaamte als je de perfecte curve en draw hebt. Die andere speler zit net lekker en dan is het al klaar :(.

Je kan je er maar druk om maken...

Astie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:56:
[...]

Op tournooien zie je dit vaak hoor. Is een keuze die je maakt afhankelijk van de class en deck van je tegenstander. Heeft hij geen removal is de kans erg groot dat je wint
Daar is vaak ook de decklist van je tegenstander bekend, dus dan weet je ook wat de kans is dat je tegenstander er efficient mee om kan gaan.

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik speel het sinds een jaar weer, maar heb een korte vraag. Hoe kun je, wanneer je een deck maakt, gewoon alle kaarten in 1x inzien in plaats van dat je linksonder per uitbreiding moet selecteren. Ik vind dat echt zwaar irritant, maar zal vast iets over t hoofd zien.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
fetix1 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:09:
Ik speel het sinds een jaar weer, maar heb een korte vraag. Hoe kun je, wanneer je een deck maakt, gewoon alle kaarten in 1x inzien in plaats van dat je linksonder per uitbreiding moet selecteren. Ik vind dat echt zwaar irritant, maar zal vast iets over t hoofd zien.
Wanneer je een standard deck maakt, zie je standaard alle kaarten. Je kunt zelf dan nog filteren op uitbreiding/adventure of wild format

• Tektoon
Nee, wanneer je een standaard deck maakt dan zie je alleen de standard kaarten. Dat is de bovenste optie in het menu. Die daaronder is 'all cards'. Dan krijg je ook de 'wild' kaarten erbij en zie je effectief alle kaarten. :)

Pagina: 1 ... 114 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.