Je kan je er maar druk om maken...
[YouTube: https://youtu.be/TxrZ6A2llWg]
Mijn buit naar 97 pakjes 3 legendary's vervolgens salty koop nog 10 pakjes 4 legendary's
[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 02-12-2016 22:31 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Sowieso gaan alle decks de komende tijd goed op de schop bij iedereen, soms werken dingen net niet goed samen. Ik zie momenteel veel potentie in een eventuele mill jade druid. Dat lijkt me vooral leuk, en mits je goed genoeg bent kan je er serieus hoog mee spelen (verwacht ik). Net als hoe Thijs zich prima staande houdt in legendary ranks met mill rogue.
Het verstandigste is natuurlijk altijd wachten tot er weer eens iets generfed wordt. soms krijg je dan natuurlijk veel meer voor je packs.The_Big_Easy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:32:
Ik heb vanavond pakjes avond met 103 pakjes
Zou het zin hebben om meteen al duplicates te dissen? Of wacht ik daar maar beter een tijdje mee?
Wat een gore BM zeg. Je had trouwens eigenlijk even met je 1/1 moeten checken op vaporize met die secret (kans is klein maar je weet maar nooit). Wel doodziek van die 4 legendary's in 10 pakjes.beuker19 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:29:
Zo net zo hard verloren van een Mage 30hp naar 0 in 1 turn![]()
[video]
Mijn buit naar 97 pakjes 3 legendary's vervolgens salty koop nog 10 pakjes 4 legendary's
[ Voor 21% gewijzigd door Dr0ppFTW op 03-12-2016 00:00 ]
Aggro decks maken meestal gehakt van de Renodecks en Jade Druids. Vooral Patches is echt broken naar mijn mening. Het is "maar" een 1/1, het kost je uiteindelijk toch resource of tempo om de 1/1 te verwijderen.
Ik zag dus gewoon Paladins Light of Justice spelen voor de Pirate synergy. Ik zelf heb die switch in mijn Paladin ook gemaakt, te goed om niet te doen.
Jade Druid is voornamelijk weer goed tegen de control decks, maar kan soms goed mee komen tegen Aggro decks. Is naar mijn mening ook het moeilijkste deck om mee te spelen.
Komen we bij Dragon Priest terecht en dat is naar mijn mening een allround deck. Het is nergens echt super of slecht tegen. Wellicht tegen Jade Druids, maar dat komt voornamelijk door de Dragon Potion.
En tegen de aggro zijn de taunt minions vaak de MVPs in het deck.
Hoewel ik zelf weinig met de Reno-decks heb gespeeld, vind ik ze het zwakste in de huidige meta. Komt helaas net te langzaam op gang.
Aggro
Pirate Warrior
Buff Paladin
Control
Reno Priest/Mage/Warlock
Midrange
Jade Druid
Dragon Priest
7-1 op Rank 10 nu, zo hoog is ie nog nooit geweest
[ Voor 30% gewijzigd door Coltaine op 03-12-2016 08:14 ]
Keep supporting the pyramid roach boy
Battletag: Iigy#2192
Kripp nog nooit zo hoog geweest? Is 1x tryhard legend geworden hoor.Coltaine schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:10:
Kripp trekt op dit moment de meta aan stukken met een stealth Pirate Rogue
al moet je je hele hand erop stuk slaan
LINK
maar tijdje terug was het de meta is te snel hij moet trager
laten we een meta maken waar warr in T5 je gezicht aan gort smacked en daar heb je niet de ideale hand voor nodig want dan doet ie het in T4.....
[ Voor 37% gewijzigd door Wognummer op 03-12-2016 09:19 ]
Hij is speciaal een keer legend geworden (ergens vorig jaar) vanwege alle haters.Coltaine schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:10:
Had niet eens gehoeven, want die man is een genie.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
[ Voor 32% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-12-2016 10:17 ]
Turn 5-6 gewoon 30 attack power in play hebben liggen is niet geheel ongewoon. Ondanks dat je tegenstander goede removal heeft gehad de eerste paar beurten.
[ Voor 31% gewijzigd door xelfer op 03-12-2016 10:07 ]
Ik had dat ook gisteren. Keihard onderuit gegaan met die kaart, kost je zoveel tempo in Arena. Zeker met 2 in je openingshand, dan hit ie maar 2 kaarten.mosselmossel schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:47:
Net in Arena tegen een Pala die twee keer Smugglers Run in de eerste drie beurten doet en nog eentje op turn 6. GG.
[ Voor 8% gewijzigd door Coltaine op 03-12-2016 10:18 ]
Ik ook.An1mA schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 02:54:
Vooral Patches is echt broken naar mijn mening. Het is "maar" een 1/1, het kost je uiteindelijk toch resource of tempo om de 1/1 te verwijderen.
Ik zag dus gewoon Paladins Light of Justice spelen voor de Pirate synergy. Ik zelf heb die switch in mijn Paladin ook gemaakt, te goed om niet te doen.
Aggro-paladin doet het ook verrassend goed bij mij (Kolento's editie zonder pirates). Echt blij dat dit deck weer een beetje terug is want Divine Favor blijft een dikke vieze kaart (al speelt Kolento die weer niet maar ik dus wel
I see your Reno Priest and raise you mine..

Ik speel alleen nog maar priest met shadowform. Echt lachen en een stuk beter dan dat truttige geheal de hele tijd. Met Raza en Velen erbij heb je gewoon gratis fireballs elke beurt.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Aan de andere kant snap ik het wel, omdat het gewoon bij dit kaartspel hoort. Bij bijvoorbeeld Magic TG kon je vroeger wel goede decks maken zonder echt dure kaarten, maar volgens mij de echt goede decks hadden wel zeldzame kaarten nodig. (Kan het mis hebben, het is lang geleden dat ik het speelde.)
Hier zitten veel mensen met grote hoeveelheden kaarten dus ik vroeg me af wat jullie ervan vinden? Kan het spel gewoon niet anders omdat het zo is verzonnen of is de grens om die decks te kunnen craften misschien te hoog voor nieuwe spelers?
Ben wel van mening dat ze het niet al te simpel voor iedereen moeten maken om 'alles' te krijgen, net zoals vaak de kritiek is op WoW, waar eigenlijk alleen de Mythic raids nog echt moeilijk zijn.
'Meta-afhankelijk' en 'het halen van decks' zijn dus twee verschillende dingen.
Voorts: als jij met een budgetdeck elke maand rank 5 aantikt dan krijg je genoeg dust voor 4 legs per jaar + 8k gold per expansion. Dat is genoeg voor 80 pakjes en 10k extra dust om nog eens 6 legs mee te craften. Moet je wel je dailies doen en af en toe een videootje kijken om je te verdiepen in het spel.
Het is prima te doen, maar ik snap/zie ook wel dat als je relatief nieuw bent en je nog niet weet hoe je 'er' moet komen het heel ondoordringbaar lijkt. Dat is irl niet anders.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Het ligt er gewoon aan want om Legend te worden heb je aan 1 goed deck genoeg met misschien nog een meta afhankelijke kaart zoals Harrison in midrange Shaman.Gnosis schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:47:
Ik kwam op Hearthpwn langs een topic van iemand die vond dat de goede decks in de meta best wel afhankelijk zijn van Legendary's. Op zich wel een valide punt en ik zie ook dat als niet/bijna niet betalende speler veel decks gewoon niet te halen zijn of pas na enorm lange tijd.
Aan de andere kant snap ik het wel, omdat het gewoon bij dit kaartspel hoort. Bij bijvoorbeeld Magic TG kon je vroeger wel goede decks maken zonder echt dure kaarten, maar volgens mij de echt goede decks hadden wel zeldzame kaarten nodig. (Kan het mis hebben, het is lang geleden dat ik het speelde.)
Hier zitten veel mensen met grote hoeveelheden kaarten dus ik vroeg me af wat jullie ervan vinden? Kan het spel gewoon niet anders omdat het zo is verzonnen of is de grens om die decks te kunnen craften misschien te hoog voor nieuwe spelers?
Ben wel van mening dat ze het niet al te simpel voor iedereen moeten maken om 'alles' te krijgen, net zoals vaak de kritiek is op WoW, waar eigenlijk alleen de Mythic raids nog echt moeilijk zijn.
Maar wil je voor alle classes direct top tier decks kunnen spelen zal je gewoon heel veel moeten spelen/grinden of betalen.
Ik kan mij wel vinden in die keuze want zo ben ik ook begonnen met Face Hunter 1e x rank 5 om vervolgens zonder te veel geld toch een hele goede collectie te hebben.
Ik heb nu nog wel eens dat ik een bepaald deck niet kan spelen omdat ik een key kaart voor mis maar dat neem ik maar voor lief omdat ik daar geen geld/tijd/dust wil insteken.
FUN FUN FUN FUN FUN
Iemand die ervaring heeft met een decktracker voor iMac (OS X dus).
Merk toch wel dat ik veel moeite heb met het bijhouden van kaarten die ik nog in mijn deck heb zitten.
Een tracker gebruiken verhoogt toch je winrate.
Tenzij het een deck is die je door en door kent. Maar dat is ook logisch natuurlijk
I bad beat my meat by busting my nuts!
Ik maak gebruik van Track-o-Bot op de MacBook. Dat werkt prima, een kleine overlay aan de rechterzijde met gespeelde kaarten. Verder geen andere infomurphylee schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:02:
Even totaal iets anders maar natuurlijk wel HS gerelateerd.
Merk toch wel dat ik veel moeite heb met het bijhouden van kaarten die ik nog in mijn deck heb zitten.
Een tracker gebruiken verhoogt toch je winrate.
Tenzij het een deck is die je door en door kent. Maar dat is ook logisch natuurlijk
Het is de meta eventjes afwachten, maar tot nu toe valt dat in Hearhtstone enorm goed mee. Een deck zoals Reno <insert random class> kan natuurlijk niet zonder de legendary Reno Jackson. Maar die valt dan weer mee omdat deze vrij eenvoudig te krijgen is via een card expansion.Gnosis schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:47:
Ik kwam op Hearthpwn langs een topic van iemand die vond dat de goede decks in de meta best wel afhankelijk zijn van Legendary's. Op zich wel een valide punt en ik zie ook dat als niet/bijna niet betalende speler veel decks gewoon niet te halen zijn of pas na enorm lange tijd.
Veel decks (niet allemaal) zijn zonder hun legendaries ook heel competitief. Neem nu de meta voor de nieuwe expansion:
1. Midrange Shaman: decks runnen Bloodmage Thalnos en Ragnaros. Bloodmage Thalnos is vervangbaar door Geomancer Kobold en Ragnaros door gewoon iets anders goed in midrange shaman en je hebt nog steeds een heel compitief deck.
2. Warlock Zoo: deck zonder legendaries typisch. Soms eens een verdwaalde Leeroy Jenkins, maar die zijn zelfs zeldzaam tegenwoordig omdat discard warlock zoo het populairst is.
3. Malygos Druid: dit deck heeft Malygos en Emperor Thaurissan absoluut nodig. Fandral is ook een must have. Het deck draagt dan ook de naam van een legendary.
4. Tempo mage: huidige versies runnen enkel Bloodmage Thalnos. Deck is ook perfect speelbaar zonder.
5. Control Warrior: altijd al een deck geweest met enorm veel legendaries. Dit is één van de decks waar je met een kleine collectie niet moet aan beginnen.
6. Secret Hunter: speelbaar zonder legendaries. Barnes, Ragnaros, Leeroy Jenkins, allemaal leuk, maar niet absoluut noodzakelijk.
7. Miracle Rogue: enkel Edwin van Cleef als legendary. Perfect speelbaar zonder. (de niet malygos versie ten minste)
Sorry Priest en Paladin, maar jullie deden niet mee in de vorige meta.
Zoals je ziet: van de vorige meta zijn er maar 2 decks niet speelbaar zonder hun legendaries: control warrior en malygos druid. Van de 7 klasses in de vorige meta kan je er 5 speler zonder legendaries.
Dus Hearthstone valt enorm mee.
De nieuwe meta valt af te wachten. Pirate stuff gaat niet speelbaar zijn zonder patches. Jade decks zie ik ook moeiljk draaien zonder Aya Blackpaw, maar dat zou nog in theorie moeten gaan. Dragon Priest is dan weer een deck speelbaar zonder legendaries. In principe heb je daar ook enkel Brann nodig en die komt ook uit een expansion, dus makkelijk verkrijgbaar.
Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel weer zal meevallen. Midrange Shaman en Zoo zouden heel goed moeten blijven, maar niemand speelt ze nu, omdat ze niets substantieels uit Gadgetzan hebben gekregen en iedereen wil nu met de nieuwe kaarten spelen.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Heb dat deck vanmiddag ook even geprobeerd, maar is inderdaad best wel goed nu. Leuk om je turn 3 Shadow rager met +2/+2 te buffen door Shadow sensei.Coltaine schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:10:
Ik gebruik HSTracker. Dat is in principe dezelfde als de decktracker die iedereen op Windhoos ook gebruikt maar dan op osx. Werkt prima.murphylee schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:02:
Heb track-o-bot een paar maanden geleden gebruikt en werkte wel goed. Clean en simple.Satom schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:11:
[...]
Ik maak gebruik van Track-o-Bot op de MacBook. Dat werkt prima, een kleine overlay aan de rechterzijde met gespeelde kaarten. Verder geen andere info
Maar was toch op zoek naar iets anders.
Iets met meer info etc.
Yes!Tektoon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:05:
[...]
Ik gebruik HSTracker. Dat is in principe dezelfde als de decktracker die iedereen op Windhoos ook gebruikt maar dan op osx. Werkt prima.
Hier was ik naar op zoek.
Uitgebreide decktracker met alle info die ik nodig heb.
Best grappig wanneer even op internet zit en je een melding krijgt dat je aan zet ben.
Vreemd genoeg kom ik letterlijk geen enkele Pirate Warrior tegen. Maar ik weet ook wel waarom: die zitten allemaal op rank 10 of hoger want je levelt echt meerdere ranks per uur zo. Potjes van 4 tot 6 turns en winrate van 75% of zo (zal straks wel zakken op hogere ranks, nu op 14 ...)
De reden dat ik m niet zo vaak gebruik is dat je wel zelf je deck moet invoeren. En elke keer dat je wat aan een deck sleutelt moet je dat daarna ook weer in de tracker gaan aanpassen (of ik kijk over een feature heen). Maar wie weet met de nieuwe reno decks dat ik 'm er weer wat vaker bijpak.murphylee schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:26:
[...]
Yes!
Hier was ik naar op zoek.Thks.
Uitgebreide decktracker met alle info die ik nodig heb.
Best grappig wanneer even op internet zit en je een melding krijgt dat je aan zet ben.
[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 03-12-2016 21:13 ]
nou.. die kan gewoon importen hoor, RTFM!Tektoon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:13:
speel je met of zonder dragons erin?
[...]
De reden dat ik m niet zo vaak gebruik is dat je wel zelf je deck moet invoeren. En elke keer dat je wat aan een deck sleutelt moet je dat daarna ook weer in de tracker gaan aanpassen (of ik kijk over een feature heen). Maar wie weet met de nieuwe reno decks dat ik 'm er weer wat vaker bijpak.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
1. Patches (alleen heb eigenlijk geen zin om aggro te spelen)
2. White Eyes (Midrange of control Shaman)
3. Don Han'Cho
4. Knuckels (lijkt mij niet echt goed en Hunter ook al golden)
Krul, Beardo, Genzo en Madam lijken mij helemaal de moeite niet waard en daar kan ik beter een paar epics of Malygod
Maar als iemand een deck heeft waar een bepaalde kaart onmisbaar hoor ik het graag.
Hehehe kwam deze net tegen op het Hearthpwn forum in een topic waarin werd gevraagd om Jade Idol nerf en moet toch wel lachen.
[ Voor 23% gewijzigd door beuker19 op 03-12-2016 22:20 ]
White Eyes en Raza zijn eigenlijk niet competitief in Standard. White Eyes niet omdat hij niet echt past in token decks en N'Zoth Shaman niet echt werkt vanwege Jade Druid (dit geld eigenlijk voor elk deck dat rond de turn 8-10 de game niet kan beeindigen, voordat de Jade Golems je overrompelen). Raza werkt in principe niet omdat Reno Priests geen Ice Block of Warlock Hero Power hebben
Knuckles is niet broken, maar ook niet slecht, hij is gewoon ok. In dat opzicht is hij heel vergelijkbaar met Kazakus/Don Han'Cho; er zijn genoeg andere kaarten in hun mana slot die even goed zijn.
Patches is bonkers. punt. Het is op zichzelf geen game-winnende kaart, maar hij help wel flink door je een goede early game tempo lead te geven. De kaart is een beetje te vergelijken met Bloodmage Thalnos: beide zijn in een vacuum niet echt fantastisch, maar ze maken bepaalde decks wel net wat beter.
5700X | RX 6600
Daarnaast snap ik de vraag naar de Jade Idol nerf niet? Op dag 1 van de expansion heb ik Jade Idol Druid gespeeld en ik kon er amper mee winnen. Dat zal wel aan mij liggen, omdat ik het niet juist speelde. Maar we zijn nu 2 dagen verder en ik speel ondertussen enkel Dragon Priest en mijn slechte match-up voor Dragon Priest is net die Jade Idol Druid, maar toch win ik ook nog meer dan 50% van mijn matches tegen hen. Als Dragon Priest moet ik tegen Jade Idol Druid de aggressor spelen. Als priest is dat natuurlijk niet natuurlijk en werkt het niet altijd, maar hen onder druk zetten met kleine minions is toch heel irritant voor hen. Ze hebben geen board clears en tegen de tijd dat hun idols kunnen uptraden met de priest zijn minions zijn ze al bijna dood.
Wat is Jade Druid eigenlijk zijn goeie match-up momenteel op de ladder?
Midrange Shaman?
Tegen pirate warrior en zoo zijn ze ook een vogel voor de kat.
Het zal wel winnen tegen greedy control decks, maar hoeveel kom je dat tegen op de ladder?
Edit:
Kijk, daar heb je het. Speel geen greedy control deck, want je verliest van jade idol druid. Plus waarschijnlijk ook nog van pirate warrior.PCBaas schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:51:
White Eyes en Raza zijn eigenlijk niet competitief in Standard. White Eyes niet omdat hij niet echt past in token decks en N'Zoth Shaman niet echt werkt vanwege Jade Druid (dit geld eigenlijk voor elk deck dat rond de turn 8-10 de game niet kan beeindigen, voordat de Jade Golems je overrompelen). Raza werkt in principe niet omdat Reno Priests geen Ice Block of Warlock Hero Power hebbenen Control/Dragon Priest zijn volgens mij dan ook beide gewoon beter dan Reno Priests. Overigens wil ik wel vermelden dat Reno Priest wel een heel leuk deck is om mee te spelen.
[ Voor 28% gewijzigd door DarthDavy op 03-12-2016 22:53 ]
Wait... What?DarthDavy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:51:
...mijn slechte match-up...
...toch win ik ook nog meer dan 50% van mijn matches tegen hen...
Ja... uit een set van 5 spelletjes waar ik er drie heb gewonnen (2 keer door een swipe uit hun deck te trekken
Ik denk wel dat Jade Idol Druid favoriet is tegen Dragon Priest. Maar het is zeker geen walk in the park. Als de priest het board overload met al zijn 2/3, 2/4, 3/4, 3/6 minions, dan sta je toch vrij snel tegen lethal aan te staren. Je kan daar als druid ook heel moeilijk terug tegen vechten.
Ik zie ook wel wat love tegenwoordig voor Renolock. De huidige versie die ik zie bevalt me wel. Mistress of Mixtures is een grote aanwist. Kazakus lijkt er ook heel goed in te werken. Er is extra board clears met felfire potion en abyssal enforcer. Het deck bevalt me ook omdat het terug met de combo van leeroy, pow en faceless werkt (20dmg burst), dus je kan het als een combo deck spelen. Voor de mirror zou ik echt wel een sac pact spelen voor de Jaraxxus kill.
Ik heb wel geen Kazakus en om hem daarvoor nu te craften. Nu ja, het is renolock, makkelijk vervangbaar door een andere kaart, maar Kazakus is wel leuk.
[ Voor 34% gewijzigd door DarthDavy op 03-12-2016 23:15 ]
Niks leuker dan beurt 3 een 7/7 King Mukla spelen opgevolgd door een 2/6 Lorewalker Cho.
En het grappige is... Dat werkt heel goed :-)
Als het deck zo goed is lijkt het me makkelijk voor quest en zo.DarthDavy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:51:
Waarom een kaart craften als je hem niet wil/gaat spelen?
Dat snap ik ook niet vandaar dat ik zo moest lachen om het plaatjeDaarnaast snap ik de vraag naar de Jade Idol nerf niet? Op dag 1 van de expansion heb ik Jade Idol Druid gespeeld en ik kon er amper mee winnen. Dat zal wel aan mij liggen, omdat ik het niet juist speelde. Maar we zijn nu 2 dagen verder en ik speel ondertussen enkel Dragon Priest en mijn slechte match-up voor Dragon Priest is net die Jade Idol Druid, maar toch win ik ook nog meer dan 50% van mijn matches tegen hen. Als Dragon Priest moet ik tegen Jade Idol Druid de aggressor spelen. Als priest is dat natuurlijk niet natuurlijk en werkt het niet altijd, maar hen onder druk zetten met kleine minions is toch heel irritant voor hen. Ze hebben geen board clears en tegen de tijd dat hun idols kunnen uptraden met de priest zijn minions zijn ze al bijna dood.
Juist tegen control/Reno decks waar je lekker kunt rampen en dan tegen het eind lekker met Auctioneer lekker kunt kaarten kunt trekken.Wat is Jade Druid eigenlijk zijn goeie match-up momenteel op de ladder?
Midrange Shaman?
Tegen pirate warrior en zoo zijn ze ook een vogel voor de kat.
Het zal wel winnen tegen greedy control decks, maar hoeveel kom je dat tegen op de ladder?
Edit:
[...]
Kijk, daar heb je het. Speel geen greedy control deck, want je verliest van jade idol druid. Plus waarschijnlijk ook nog van pirate warrior.
Ik vind het deck overall ook veel leuker als de C'Thun decks uit WOtG en je kunt ook zien dat sommige spelers direct greedy zijn en op turn 1 er al 3 in het deck shuffelen
Dit viel met trouwens wel heel er op

Deze gast was Legend rank 1 maar het aantal warriors is gewoon insane.
Wat dat betreft denk ik dat alle legendaries die je noemt, behalve Patches, nog een beetje in de wacht-stand staan. Ik heb ze ook nog niet gecraft in ieder geval. Patches heb ik zelf wel gemaakt omdat je daarmee snelle Warrior/Paladin/Rogue decks kunt spelen voor quests, voor de laatste zetjes richting rank 5, of gewoon aan het begin van de maand wanneer je je beste cookiecutter van stal haalt om ff te ranken. Plus: ik wilde die hype wel eens van dichtbij zien.
Ik heb nog dust voor 4 legs op EU en 2 op NA. Ik houd dat dust nog wat vast tot de meta indaalt.
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik denk dat je nu wel Patches kunt craften want die gaat een kaart blijven: aggro warrior is een ding. Ja, de meta kan het gaan targetten, maar één van zijn beste targets - paladin - gebruikt dan ook weer patches. Ik hou van de vergelijking met Bloodmage Thalnos: het is een legendary die je gewoon pretty safe kunt craften, want de kaart is gewoon altijd goed als er een pirate deck is.Tektoon schreef op zondag 4 december 2016 @ 02:28:
Lijkt mij wel heel vroeg om nu al iets te gaan zeggen over de meta en welke kaarten het wel/niet gaan redden. White Eyes is een prima kaart maar als die Shaman er niet aan te pas komt straks dan had je je dust misschien beter op zak gehouden.
Wat dat betreft denk ik dat alle legendaries die je noemt, behalve Patches, nog een beetje in de wacht-stand staan. Ik heb ze ook nog niet gecraft in ieder geval. Patches heb ik zelf wel gemaakt omdat je daarmee snelle Warrior/Paladin/Rogue decks kunt spelen voor quests, voor de laatste zetjes richting rank 5, of gewoon aan het begin van de maand wanneer je je beste cookiecutter van stal haalt om ff te ranken. Plus: ik wilde die hype wel eens van dichtbij zien.
Voor de rest is er niet veel en daar heb ik zelf al een fout gemaakt. Ik heb Aya gecraft, omdat ik de jade golems echt leuk vond en dan is Aya echt nodig. Maar achteraf gezien vind ik het deck niet goed, dus aya is een useless craft geweest.
Daarnaast heb ik Knuckles gecraft, maar dat raad ik niemand aan. Ik wou Knuckles omdat ik hem leuk vind en whatever de meta is: ik speel een hunter deck met Knuckles. Maar craft hem niet: hij is toch net niet. Hoe dan ook zien ze mij hier in Tweakers bij hun volgende toernooi mij met een Hunter deck met - waarschijnlijk - Knuckles.
Je kan eventueel Kazakus craften, maar ik weet het niet. Ik heb hem zelf niet, maar het begint er wel op te lijken dat ie goed is. Ik begin ook gecharmeerd te geraken voor Kazakus. Vooral de 1-mana potion crafting is geweldige value.
White eyes... niet doet. Het beste deck voor shaman zal de klassieke midrange blijven en die wilt white eyes totaal niet. Ik zie wel een toekomst voor white eyes later in 2017 wanneer de volgende rotatie komt.
En hetzelfde geldt voor veel legendaries. Dus als een budget geörienteerde speler, dan zou ik Patches craften en misschien Kazakus. Daarnaast misschien Aya, maar enkel als je echt Jade Golems wilt spelen. Maar ik geloof momenteel niet in de toekomst van Jade Golems. Door Jade Idol is iedereen zot van Druid Idol, maar het deck is echt niet goed (momenteel) in de meta.
Don't make the same mistake I made. Ik zou echt veel liever patches of kazakus nu gecraft hebben dan aya.
Het is hoe dan ook nooit zo verstandig, als je dust je iets waard is, om in de eerste twee weken na een uitbreiding al legendaries te gaan craften, omdat je nooit weet wat het gaat redden. Ik wacht altijd even een paar weken. Speel intussen Arena, dan krijg ik hem misschien alsnog en daarna weet je wat de meta is en wat je kan gebruiken.DarthDavy schreef op zondag 4 december 2016 @ 02:58:
Don't make the same mistake I made. Ik zou echt veel liever patches of kazakus nu gecraft hebben dan aya.
Ik had voorheen een gemiddelde van 7 wins, maar kom nu niet verder dan 4.
Weet iemand trouwens de draft factor van de verschillende uitbreidingen (hoeveel vaker je MSoG krijgt dan bijv. GvG)?
Link?Coltaine schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:10:
Atlas#22744
Ik sta nu 7-2 met een Paladin deck, met smuglers run (alles in je hand +1 +1) en Outfitter (1/1 alles in je hand +1 +1) Die kaarten maken echt een gigantisch verschil.Coltaine schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:47:
Ik merk dat ook de arena meta enorm is veranderd. Waar voorheen Mage en Rogue king of the hill waren, is Mage een stuk minder sterk nu omdat je veel minder spells krijgt. Volgens mij is Warlock een heel stuk sterker geworden. Ook Priest heeft een boost gekregen.
at your service
Ik heb gewoon de laatste versie gedownload en hier kan het wel.Tektoon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:45:
De osx versie? (want daar hebben we het over). Als het jou lukt hoor ik graag hoe.
In deck manager op het "add" klikken waarna je de optie "from web" kan selecteren.
Gewoon de link van de desbetreffende deck copy pasten en je bent klaar.
Alle info wordt dan gewoon overgenomen. Kaarten + naam van het deck. Super easy dus.
Zodra je in-game aanpassingen gaat maken dan moet je dat uiteraard handmatig doen.
Maar dat is ook logisch.
Edit: Exporteren werkt ook! Pakt alleen geen golden cards
[ Voor 4% gewijzigd door murphylee op 04-12-2016 11:08 ]
White eyes heb ik ook gecraft omdat ik gisteren een leuk deck zag en paches en Don Han'Cho ga ik waarschijnlijk ook nog wel craften al wacht ik gewoon lekker even af tot ik een leuk deck zie waar ze speelbaar in zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 04-12-2016 10:44 ]
- m'n oude Pirate Warrior alleen aangevuld met Patches en deze doet het heel goed op de ladder
- in QA Miracle de QA's vervangen door Wyrms, 2 Coins en 2 Mistresses toegevoegd en dit is prima speelbaar
- de oude MR Shaman doet het nog prima op de ladder zonder aanpassingen, misschien een Ooze i.p.v. Harry
- Freeze Mage, Mill Rogue en Handlock zijn niet meer viable
- Maly decks heb ik niet meer gezien
- Tempo Mage is zonder aanpassingen speelbaar, maar een stuk minder goed in de huidige meta
- behalve Jade Druid heb ik nog geen nieuwe archetypes op de ladder gezien
- flavour of the day is natuurlijk Pirate Warrior
Ik heb nog niet zoveel gespeeld maar ik heb het idee dat de nieuwe reno decks nog steeds niet zo sterk zijn aangezien aggro nu zeer populair is en ze zeer slecht doen, althans de mijne, tegen jade druid. Ik zit nu een buff murlocadin te spelen, dat gaat ten minste weer.
Welke kaarten heb je eruit gehaald voor je Mistresses in je QA deck als ik vragen mag?Coltaine schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:37:
Indrukken na een paar dagen:
- m'n oude Pirate Warrior alleen aangevuld met Patches en deze doet het heel goed op de ladder
- in QA Miracle de QA's vervangen door Wyrms, 2 Coins en 2 Mistresses toegevoegd en dit is prima speelbaar
- de oude MR Shaman doet het nog prima op de ladder zonder aanpassingen, misschien een Ooze i.p.v. Harry
- Freeze Mage, Mill Rogue en Handlock zijn niet meer viable![]()
- Maly decks heb ik niet meer gezien
- Tempo Mage is zonder aanpassingen speelbaar, maar een stuk minder goed in de huidige meta
- behalve Jade Druid heb ik nog geen nieuwe archetypes op de ladder gezien
- flavour of the day is natuurlijk Pirate Warrior
- Aggro is nog beter dan OOIT.
Ik speel nu dit:Gnosis schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:42:
[...]
Welke kaarten heb je eruit gehaald voor je Mistresses in je QA deck als ik vragen mag?

Ik denk dat het deck misschien iets beter zou zijn in de huidige meta met een early game pirate package (Swashburglar + Patches i.p.v. Mistress + 1 FoK). Dat ga ik even proberen.
Als je goed speelt, waren beide vorige maand echt wel viable.separhim schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:31:
Mill Rogue en Handlock waren toch al lang niet meer viable?
Mill Rogue schijt op alles wat Midrange en Control is (met name Shamans en Druids). Het is alleen erg gevoelig voor Aggro. Het is wel een van de moeilijkste decks die er zijn, daarom zag je hem nooit op de ladder.
Handlock zonder Molten Giant is erg riskant, maar ik heb er vorige maand aardig wat mee gewonnen op de ladder. Shaman was een goede matchup. Hunter, Tempo Mage en Maly Druid was dan weer heel lastig.
Pirate Warrior is altijd al een zeer slechte matchup geweest voor Miracle Rogue, dus verwacht geen miracles (heheh).Gnosis schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:44:
Danku zeer Coltaine. Ik heb het lastig nu tegen alle Pirate Warriors, dus ik ga dit eens proberen! Ik zag dat Ryzen bijvoorbeeld een tijdje 2 Small-Time Buccaneers gebruikt, wsch voor dezelfde reden als jij noemt.
Als je echt veel Pirates tegenkomt, is QA beter dan Wyrm, maar in de overige matchups is Wyrm veel beter. Die overleeft vaak een beurt zonder Conceal. Turn 5 Wyrm in turn 6 Auctioneer is vaak game over.
[ Voor 18% gewijzigd door Coltaine op 04-12-2016 16:12 ]
Ik had een 82 procent winrate met Mill Rogue in Wild vorig seizoen. Lekker poepen op alle Secret Paladins. Heb echter niet zoveel gespeeld, dus ben tot ongeveer rank 10-11 gekomen.Coltaine schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:24:
[...]
Als je goed speelt, waren beide vorige maand echt wel viable.
Mill Rogue schijt op alles wat Midrange en Control is (met name Shamans en Druids). Het is alleen erg gevoelig voor Aggro. Het is wel een van de moeilijkste decks die er zijn, daarom zag je hem nooit op de ladder.
Handlock zonder Molten Giant is erg riskant, maar ik heb er vorige maand aardig wat mee gewonnen op de ladder. Shaman was een goede matchup. Hunter, Tempo Mage en Maly Druid was dan weer heel lastig.
[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 04-12-2016 16:30 ]
Dus zo het nu lijkt zijn Jade Lotus en Kabal de winnaars en The Goons de grote verliezers
was in arena bezig. 3x met druid gewonnen en dus die pack quest afgemaakt. Vervolgens kwam de volgende pack quest op mijn scherm. Ik zat toen al in de volgende arena game omdat Kaktus maar bleef lullen.
Die Kabal pack quest was dan niet weg te krijgen op mijn scherm en ik kon ook niks meer doen in arena. Lekkere loss op deze manier zeg.
Ik heb ook overwegend Arena gespeeld en moet zeggen dat de arena meta momenteel ontzettend gaaf is. Mage is niet meer zo overpowered en Warlock/Priest zijn een stuk sterker. Verder heb je nu echt een draft mogelijkheid door bepaalde richtingen te kiezen anders dan mid-range/aggro. Denk aan buffs, jade (werkt nietColtaine schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:47:
Ik merk dat ook de arena meta enorm is veranderd. Waar voorheen Mage en Rogue king of the hill waren, is Mage een stuk minder sterk nu omdat je veel minder spells krijgt. Volgens mij is Warlock een heel stuk sterker geworden. Ook Priest heeft een boost gekregen.
Ik had voorheen een gemiddelde van 7 wins, maar kom nu niet verder dan 4.
Weet iemand trouwens de draft factor van de verschillende uitbreidingen (hoeveel vaker je MSoG krijgt dan bijv. GvG)?
Wat betreft de draft factor, heb nergens officiele cijfers van maar aangezien mn decks uit zeker een kwart gadgetzan bestaat zal het minstens 25% zijn, mogelijk zelfs 50?
Wapen van Malkorok komt niet uit je deck, dus denk niet dat buff van Grapplehammer werkt.Tomski1986 schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:14:
Hoe reageren Grapplehammer en Malkorok op elkaar? Geniet Malkorok ook van de Grapplehammer buff?
Atlas#22744
Dat is (nog) niet bekend. Op basis van de vorige expansions wordt verwacht: 100%. Dus 2x zoveel. Adventures hebben meestal nog grotere bonus (400%) maar dit zijn dingen waar ze aan sleutelen. Ook de duur wisselt: er wordt nu verwacht dat deze meta maar tot januari gaat duren en ze de bonus er dan weer afhalen. We zullen zien.stephans schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:38:
[...]
Wat betreft de draft factor, heb nergens officiele cijfers van maar aangezien mn decks uit zeker een kwart gadgetzan bestaat zal het minstens 25% zijn, mogelijk zelfs 50?
In ander nieuws: Donais heeft gezegd dat ze werken aan een hotfix voor Kazakus. Ik verwacht niet dat je je dust gaat terugkrijgen want het betreft de interactie bugs met de spells. Heb er nog niet veel last van gehad maar toch blij dat 'ie zometeen nóg beter is.
EDIT: Lightforge rant verder. De draft factor blijkt deze keer rond de 50% te zitten. Dat betekent een reductie tov OG omdat er ook nog 200 kaarten extra zijn. Veel minder nieuwe kaarten dus.
EDIT II Bitchfight! De twee arena statistics trackers zijn het niet met elkaar eens. De een zegt 50%, de ander 80-100%.
[ Voor 21% gewijzigd door Tektoon op 05-12-2016 02:26 ]
Heerlijk deck om te spelen.
lol, die kende ik ook nog niet nee.108rogar schreef op maandag 5 december 2016 @ 00:54:
Loop net tegen zo'n ding waar ik echt nooit aan had gedacht: Als je 3 minions op bord hebt liggen en je speelt Jaraxxus terwijl de tegenstander Sacred Trial heeft liggen, dan ben je meteen dood. Weer wat geleerd.
Heb nog 1000 gold over voor arena, maar moet nog flink oefenen denk ik. Kwam gisteren niet verder dan 2x 5-3, vooral buffadins waren erg irritant.
Wel apart eerlijk gezegd, potion of polymorph werkt bijvoorbeeld weer niet.108rogar schreef op maandag 5 december 2016 @ 00:54:
Loop net tegen zo'n ding waar ik echt nooit aan had gedacht: Als je 3 minions op bord hebt liggen en je speelt Jaraxxus terwijl de tegenstander Sacred Trial heeft liggen, dan ben je meteen dood. Weer wat geleerd.
Atlas#22744
Er zijn nog een paar "nice to have" legendaries, maar dat komt wel.
Voorlopig doe ik het met
- Jade Druid
- Reno Lock
- Dragon Priest
- Reno Shadow Priest (vind ik niet zo goed.)
- Beast Hunter
De Jade Druid mirror matchup is echt compleet RNG. Met Control Warrior mirror matchup was het nog wel leuk, dan moet je echt goeie beslissingen maken. Maar met Jade Druid is het hopen dat je zo snel mogelijk de jade kaarten hebt, anders loop je alleen maar achter.
Heh, wat had je dan verwacht? Dat Jaraxxus veranderde in een 1 Health schaap met de ability om 1/1 schapen te maken met zijn heropower?Kasai schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:40:
Ik heb een aardig lijstje met legendaries die ik wil maken, maar om even 13k dust erdoorheen te knallen is wellicht overdreven.
Heb nog 1000 gold over voor arena, maar moet nog flink oefenen denk ik. Kwam gisteren niet verder dan 2x 5-3, vooral buffadins waren erg irritant.
[...]
Wel apart eerlijk gezegd, potion of polymorph werkt bijvoorbeeld weer niet.
Ik moet zeggen dat ik momenteel nog niet super veel MsoG kaarten heb maar sommige decks zijn best sterk. Dragonpriest en Buffadin bijvoorbeeld en Shaman blijft gewoon sterk.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Na het dusten van de dubbles bleeft dit over:
Common 96
Rare 57
Epic 16
Legendary 4
Veel geluk gehad deze keer met 4 legendary's en 16 epics.
Helaas zijn de legendary's niet veel soeps: Knuckles, Wickerflame Burnbristle, Mayor Noggenfogger & Genzo the Shark.
+2065 Dust (alle golden extra's gedust) dus daar zit nog wel een extra legendary in eens de meta wat gesettled is.
Heb wel nog wat andere prio's daar, nog steeds geen Bloodmage, Leeroy's, edwin, Ysera, Malygos, of Tirion in de collectie zitten.
Sorki#2242
Jarraxus kan ook op de board komen middels andere manier, waardoor zijn battlecry niet afgaat. Ik dacht misschien wordt ie gepolymorphed voor zijn battlecry afgingAuredium schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:21:
[...]
Heh, wat had je dan verwacht? Dat Jaraxxus veranderde in een 1 Health schaap met de ability om 1/1 schapen te maken met zijn heropower?
Ik moet zeggen dat ik momenteel nog niet super veel MsoG kaarten heb maar sommige decks zijn best sterk. Dragonpriest en Buffadin bijvoorbeeld en Shaman blijft gewoon sterk.
Atlas#22744
Ook met de secret met 1 health werkt108rogar schreef op maandag 5 december 2016 @ 00:54:
Deze is leuk bijv: YouTube: [Hearthstone science] Jaraxxus one shot
[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 05-12-2016 09:45 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Daardoor is Priest op dragon na nog steeds een bagger deck en over het hele weekend maar 2 Paladin en 3 Hunters tegen gekomen.
Wickerflame is wel leuk voor een buffadin aggro deck. Voor de rest heb je net zoveel mazzel als ikSorki schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:23:
Zo, 76 pakjes later kan mijn MSG avontuur kan van start gaan.
Common 96
Rare 57
Epic 16
Legendary 4
Helaas zijn de legendary's niet veel soeps: Knuckles, Wickerflame Burnbristle, Mayor Noggenfogger & Genzo the Shark.
+2065 Dust (alle golden extra's gedust) dus daar zit nog wel een extra legendary in eens de meta wat gesettled is.
Heb wel nog wat andere prio's daar, nog steeds geen Bloodmage, Leeroy's, edwin, Ysera, Malygos, of Tirion in de collectie zitten.
Atlas#22744
2x Kazakus
1 x Raza the Chained
1 x Inkmaster Solia
1 x Mayor Noggenfogger
al met al speel ik op dit moment met dragonpriest en kom vooral heel veel jade druid en pirate warrior tegen.
Jade Druid versla ik redelijk eenvoudig, vooral omdat deze deck iets langzamer is en ik daardoor een goede voorsprong op kan bouwen en dragonfire zorgt ervoor dat ik ook voor blijf.
pirate warrior is een ander verhaal, wanneer ik goed draw kan ik het redelijk bij benen en hopen dat hij/zij niet teveel burst heeft, wanneer ik slecht draw is de kans gewoon erg hoog dat ik verlies. Daarom ook leuk als je uit je drakonid operative weer taunt dragon vind en daardoor de winst binnen kunt halen.
jade druid heb ik tot nu toe ongeveer 80% gewonnen en tegen warrior zit ik ongeveer op 40%.
ook nog een paar verdwaalde reno mages en reno warlocks gezien en daar van verloren, maar voornamelijk omdat ik nog niet doorhad welke cards ze gebruiken.
Reno Lock is gewoon erg sterk tegen Dragon Priest.RoricNormannum schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:05:
dit weekend even 120 packs opengemaakt:
2x Kazakus
1 x Raza the Chained
1 x Inkmaster Solia
1 x Mayor Noggenfogger
al met al speel ik op dit moment met dragonpriest en kom vooral heel veel jade druid en pirate warrior tegen.
Jade Druid versla ik redelijk eenvoudig, vooral omdat deze deck iets langzamer is en ik daardoor een goede voorsprong op kan bouwen en dragonfire zorgt ervoor dat ik ook voor blijf.
pirate warrior is een ander verhaal, wanneer ik goed draw kan ik het redelijk bij benen en hopen dat hij/zij niet teveel burst heeft, wanneer ik slecht draw is de kans gewoon erg hoog dat ik verlies. Daarom ook leuk als je uit je drakonid operative weer taunt dragon vind en daardoor de winst binnen kunt halen.
jade druid heb ik tot nu toe ongeveer 80% gewonnen en tegen warrior zit ik ongeveer op 40%.
ook nog een paar verdwaalde reno mages en reno warlocks gezien en daar van verloren, maar voornamelijk omdat ik nog niet doorhad welke cards ze gebruiken.
De Warlock kan de game lang genoeg laten duren tot dat het de kaarten heeft die nodig zijn en dan is het al snel einde oefening. Dragon Priest heeft over het algemeen te weinig removal voor Reno Lock.
Want wat wil je doen tegen Giants, Jarraxus, Krul, Twilight Drakes, Reno Jackson, Kazakus?
Naar mijn ervaring krijgt de priest in het begin wel board control, maar daarna hoed het snel op.
Ik heb niet de juiste goden aanbeden:Sorki schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:23:
Zo, 76 pakjes later kan mijn MSG avontuur kan van start gaan.
Common 96
Rare 57
Epic 16
Legendary 4
67 packs: 1 Leg (pack 40)
Welke goden moet ik wel hebben?
In Hearthstone lijken me dat duidelijk de Old Godsstephans schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:34:
[...]
Ik heb niet de juiste goden aanbeden:
67 packs: 1 Leg (pack 40)
Welke goden moet ik wel hebben?
Het blijft apart (maar logisch) om te zien hoe veel het verschilt wat mensen uit de packs trekken
Ik heb van de classic set ook nog zoveel legendaries niet... Ik zal eens moeten beginnen hitten
Edit: En ik ben beginnen hitten: Nu 3 op 40 packs! (Krul, Finja en gouden Kun)
[ Voor 16% gewijzigd door BobbyDgtl op 05-12-2016 11:16 ]
Dat zou wel consequenter zijn, nu is het alleen maar verwarrend. Eventueel laten ze de oorspronkelijke hero power staan, als ze daar geen tijd aan willen besteden. Ik dacht eigenlijk dat de meeste anti-minion kaarten niet werkten, maar het zijn er toch nog een stuk meer dan ik dacht.Auredium schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:21:
Heh, wat had je dan verwacht? Dat Jaraxxus veranderde in een 1 Health schaap met de ability om 1/1 schapen te maken met zijn heropower?
Gezien het bandwagon effect (steamers spelen het -> netdeck -> non-Priest players gaan het spelen) best vaak. Ik heb nog niet veel gespeeld sinds expansion, maar ik heb al 2 Priest zichzelf zien afmaken door een Shadowpriest. Eentje slikte een healing potion voor -12, de ander had een Healing Well liggen (dus ik ben z'n Priest en Well maar gaan healen toen hij z'n fout door had en probeerde ze zelf dood te maken). Shadow-priest is iets meer skill dan het average agro deckPiet_Piraat7 schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:50:
Nu Reno priest best een ding is, hoe vaak zal de fout gemaakt worden dat je die per ongeluk opgooit als er een kabal shadow priest ligt? Bam dood
Heal mezelf voor -12! XD
Ik heb een keer een Tweaker (Royy90) in een live toernooi zichzelf zien opblazen met een Auchenai onboard.Zarhrezz schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:22:
[...]
Gezien het bandwagon effect (steamers spelen het -> netdeck -> non-Priest players gaan het spelen) best vaak. Ik heb nog niet veel gespeeld sinds expansion, maar ik heb al 2 Priest zichzelf zien afmaken door een Shadowpriest. Eentje slikte een healing potion voor -12, de ander had een Healing Well liggen (dus ik ben z'n Priest en Well maar gaan healen toen hij z'n fout door had en probeerde ze zelf dood te maken). Shadow-priest is iets meer skill dan het average agro deck
altijd leuk om te zien alleen hij had net de wedstrijd omgedraaid en verloor hierdoor de kwartfinale
Slecht zou ik het niet noemen, wel een fun kaart. Zelfs de emotes worden randommosselmossel schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:33:
Krijg net Mayor Noggenfogger uit een Arnea-pakje. Is dat de slechtste kaart uit de expansion? Is er één deck met die kaart?
Atlas#22744

Nice! Ik speel nu standaard met Tyrande (behalve Alleria, die heeft d'r eigen cardback) maar deze zijn beide minstens zo mooi. Yay variatie!Tektoon schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:44:
Kregen we al een mooie Jade Lotus cardback in december... In januari krijgen we ook nog een vette Diablo cardback!![]()
[afbeelding][afbeelding]
had in mijn pauze nog een pot tegen een reno lock, uiteraard voorsprong in het begin en de warlock op 8 health gekregen en toen speelde hij jaraxxus, toen werd het helaas moeilijk en jaraxxus op 8 gekregen (had al een hellfire via een operative gekregen) en de 2e operative gaf me felfire potion.Xanthian schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:31:
[...]
Reno Lock is gewoon erg sterk tegen Dragon Priest.
De Warlock kan de game lang genoeg laten duren tot dat het de kaarten heeft die nodig zijn en dan is het al snel einde oefening. Dragon Priest heeft over het algemeen te weinig removal voor Reno Lock.
Want wat wil je doen tegen Giants, Jarraxus, Krul, Twilight Drakes, Reno Jackson, Kazakus?
Naar mijn ervaring krijgt de priest in het begin wel board control, maar daarna hoed het snel op.
op dat moment was boardcontrol ondertussen ook verdwenen maar met de combo wel de kill binnen gekregen.
bij reno locks is het vooral handig om naar aoe en removal te zoeken als dragon priest.
Giants kunnen opzicht wel goed verwijderd worden door SW pain maar de Twilight drake is wel een probleem.
Het is de ultieme troll card tegen Freeze Magemosselmossel schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:33:
Krijg net Mayor Noggenfogger uit een Arnea-pakje. Is dat de slechtste kaart uit de expansion? Is er één deck met die kaart?
Removal heb je zeker nodig. De 2 SW Deaths zijn niet genoeg en Entomb gebruik je niet.RoricNormannum schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:02:
[...]
had in mijn pauze nog een pot tegen een reno lock, uiteraard voorsprong in het begin en de warlock op 8 health gekregen en toen speelde hij jaraxxus, toen werd het helaas moeilijk en jaraxxus op 8 gekregen (had al een hellfire via een operative gekregen) en de 2e operative gaf me felfire potion.
op dat moment was boardcontrol ondertussen ook verdwenen maar met de combo wel de kill binnen gekregen.
bij reno locks is het vooral handig om naar aoe en removal te zoeken als dragon priest.
Giants kunnen opzicht wel goed verwijderd worden door SW pain maar de Twilight drake is wel een probleem.
Dragonfire potion is leuk, maar daar haal je geen giants, Drakes en andere grote minions mee weg.
Maar ook burst in enige form is wel handig.
De board clear en control die de Warlock krijgt met Jaraxxus is bijna niet te counteren na een paar beurten.
Kortom, het is lastig als Dragon priest maar niet onmogelijk.
Ik speel namelijk niet heel veel en als ik speel is het tegenwoordig Hunter, daarvoor rogue maar lukte niet echt door het karig aantal uren dat ik speel.
Die vorige brawl was perfect daarvoor. RNG feest dus met elke class haal je wel een paar wins.Scrtz schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:34:
Zijn er nog makkelijke manieren om die jade quests te halen? Als in voor classes waar je geen decks voor hebt, laat staan kaarten?
Ik speel namelijk niet heel veel en als ik speel is het tegenwoordig Hunter, daarvoor rogue maar lukte niet echt door het karig aantal uren dat ik speel.
Wat soms ook helpt is gewoon rope to da max in casual. Vaak concede je tegenstander na 3 beurten
Niet luisteren naar die vuile roper!Scrtz schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:34:
Zijn er nog makkelijke manieren om die jade quests te halen? Als in voor classes waar je geen decks voor hebt, laat staan kaarten?
Er zijn op internet voor iedere class "no dust" decks te vinden die redelijk spelen. Bovendien, Casual houdt zijn eigen match making rating bij die er voor zorgt dat je tegen gelijkwaardige spelers speelt, dus als je veel verliest dan wordt je MMR lager en kom je vanzelf tegen spelers die je wel kunt verslaan (op standard; in wild heb je minder beginners en kom je vaak alsnog tegen netdecks). Als je Hunter deck veel beter is dan je overige decks dan kan ik je aanraden om dat deck niet in casual te gebruiken, zodat het je casual MMR niet te veel opkrikt.
En soms dan heb je gewoon pech, zoals gisteren toen ik met mijn pirate warrior (pre-MSoG zelf verzonnen en niet optimaal maar werkte prima op ranked) potje naar potje slechte kaarten of goede antwoorden van mijn tegenstander kreeg en ik misschien wel 10 potjes nodig had om de Goons quest te winnen.
Ja klopt, wacht denk ik wel op een nieuwe brawl haha, vrij vervelend dat ik nu 1 quest minder heb tijdelijk, als ik speel push ik het liefste mijn rank, rest interesseer ik me niet zozeer in haha.108rogar schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:02:
[...]
Niet luisteren naar die vuile roper!
Er zijn op internet voor iedere class "no dust" decks te vinden die redelijk spelen. Bovendien, Casual houdt zijn eigen match making rating bij die er voor zorgt dat je tegen gelijkwaardige spelers speelt, dus als je veel verliest dan wordt je MMR lager en kom je vanzelf tegen spelers die je wel kunt verslaan (op standard; in wild heb je minder beginners en kom je vaak alsnog tegen netdecks). Als je Hunter deck veel beter is dan je overige decks dan kan ik je aanraden om dat deck niet in casual te gebruiken, zodat het je casual MMR niet te veel opkrikt.
En soms dan heb je gewoon pech, zoals gisteren toen ik met mijn pirate warrior (pre-MSoG zelf verzonnen en niet optimaal maar werkte prima op ranked) potje naar potje slechte kaarten of goede antwoorden van mijn tegenstander kreeg en ik misschien wel 10 potjes nodig had om de Goons quest te winnen.
Daar heb ik ook last van... Als ik patches zou hebbenPredje schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:46:
Lol! Echt de keren dat ik al op "end turn" heb geclickt zonder aan te vallen met patches...
Atlas#22744
Ik had patches samen in 1 pakjes hobart... dat was voor mij het teken dat ik wel piratewarrior MOEST spelen!Kasai schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:47:
[...]
Daar heb ik ook last van... Als ik patches zou hebben
Nog ff leeroy erbij gecraft voor extra ragequits.. het is echt te lame voor woorden.
Soms weet ik niet eens wat voor deck de tegenstander speelt omdat ik maar 1 of 2 kaarten van ze heb gezien
Hahaha, dat is wel echt een teken inderdaad. Mijn vriendin kreeg wel Hobart, die slaapt nu dus op de bankPredje schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:50:
[...]
Ik had patches samen in 1 pakjes hobart... dat was voor mij het teken dat ik wel piratewarrior MOEST spelen!
Nog ff leeroy erbij gecraft voor extra ragequits.. het is echt te lame voor woorden.
Soms weet ik niet eens wat voor deck de tegenstander speelt omdat ik maar 1 of 2 kaarten van ze heb gezien
Zelfs zonder Hobart en Patches is het deck al te smerig voor woorden. Small-Time Buccaneer is zo ziek.
Atlas#22744
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.