• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:25
Dus, game bepaald door Piloted Shredder. Das kut voor Kno :P

Mijn YouTube

kevz schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:24:
Dus, game bepaald door Piloted Shredder. Das kut voor Kno :P
Ik heb niet zo goed gevolgd, maar wat had die Shredder bepaald dan? Of bedoel je die Shredder aan het begin met Aspirant?

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 07-11-2015 23:25 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Benjamin- schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:25:
[...]

Ik heb niet zo goed gevolgd, maar wat had die Shredder bepaald dan? Of bedoel je die Shredder aan het begin met Aspirant?
die 2/3 man waar je een mana cristal van krijgt en verliest kwam er uit. daardoor verloor hij heel z'n curve.

• kevz
Benjamin- schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:25:
[...]

Er kwam een 0/5 priest healing ding uit waarvan ik even ben vergeten hoe het heet. Die zette Hotform met gemak buiten combo range... And then some.

Wellicht had Kno de agressieve route moeten gaan met swipe face en Hotform in die combo-range te zetten... Maar hij kon niet weten dat Hotform geen combo kaarten had.

edit; Plus die hierboven. Hij verloor ook nog eens een mana crystal 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 07-11-2015 23:28 ]

Mijn YouTube

• Nieuwevolger
kno had toch gewonnen als het swipe in de face deed en de shade speelde?
kevz schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:27:
[...]

Er kwam een 0/5 priest healing ding uit waarvan ik even ben vergeten hoe het heet. Die zette Hotform met gemak buiten combo range... And then some.

Wellicht had Kno de agressieve route moeten gaan met swipe face en Hotform in die combo-range te zetten... Maar hij kon niet weten dat Hotform geen combo kaarten had.

edit; Plus die hierboven. Hij verloor ook nog eens een mana crystal 8)7
Lightwell, maar hij had toch anders ook verloren? Dit krijg je dus wanneer je half op let haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 07-11-2015 23:30 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Nieuwevolger
ik denk dat ostuka de winst graat pakken.

• kevz
Het ging er om dat de 2 Piloted Shredders enorm nadelig waren voor Kno. Niets aan te doen dat hij de kleine kans trof die het hem erg moeilijk maakte.

Mijn YouTube

• Nieuwevolger
goddome iemand in de chat zit fallout 4 te spoilen

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48
Matchpoint voor Ostkaka, hij heeft 3 games om de match te sluiten. Dat moet te doen zijn!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Nieuwevolger
de finale was to easy voor ostkaka, tegen thijs was de echte finale.
Mooi om te zien dat de Azure Drake move een bug in spectator-mode liet zien!

Ostaka de terechte winnaar vandaag al was de finale niet echt finale-waardig!

• An1mA
Nieuwevolger schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:18:
de finale was to easy voor ostkaka, tegen thijs was de echte finale.
Yep, maar we hebben wel een terechte wereldkampioen. Hopelijk gaan mensen niet met smoesjes komen dat hij door luck wereldkampioen is geworden. Daarnaast mag Thijs ook trots zijn hoor, echt een geweldig jaar heeft hij achter zijn rug.

• Nieuwevolger
is jammer voor thijs dat hij in de halve finale al ostkaka tegen kwam, want hij en ostkaka stoken er wel boven uit en mist thijsie een hoop geld. maar ach ben wel blij dat de finale zo snel voor bij was.
En ik maar denken dat morgen de finale was -O-

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ah zo te horen een terechte wereld kampioen! Als het ostkaka niet was geworden dan had Thijs wel het binnen gesleept.

Zoals meerdere al hebben aangeven, die 2 staken er boven uit.

I bad beat my meat by busting my nuts!

hehehe soms moet je ook gewoon een beetje geluk hebben.
Net heb ik die 50G. Priest quest en dacht nog snel even een potje voor het slapen en moest tegen een Warrior(Golden) bleek dat ik was vergeten om Priest te kiezen en had ik mijn Midrange Paladin nog....easy win in the pocket want zelfs een turn 6 Justicar kon hem niet meer redden.

[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 08-11-2015 02:24 ]

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Ondertussen staat de Ben Brode's presentatie vanop Blizzcon online. (zuur voor iedereen die een duur virtueel ticket heeft gekocht, maar goed.)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
Tektoon schreef op zondag 08 november 2015 @ 03:10:
Ondertussen staat de Ben Brode's presentatie vanop Blizzcon online. (zuur voor iedereen die een duur virtueel ticket heeft gekocht, maar goed.)
Prima samenvatting, bedankt!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Yea, zo'n virtual ticket doe ik dus ook nooit meer. Alles staat gewoon op Youtube en replays verschenen zelfs eerder op youtube dan achter de ticket paywall in sommige gevallen. Redelijk debiel.

Heb dan iig Cho'Gal in HoTS, das t enige.

Fujifilm X-Pro1

• Nieuwevolger
Hoeverzin je het alextraza in de arena.........

• Tektoon
Ik kijk nu naar de Fireside Chat en de Q&A. Ook die staat op youtube.

Q&A's gaan meestal niet erg diep maar er werden toch een aantal interessante dingen gezegd en gevraagd. Er circuleren bijvoorbeeld een aantal anti-Mysterious Challengers decks die volgens hun data hoge winrates hebben. Aanpassingen aan die kaart kan je vergeten dus. _O-

Het tijdverschil tussen een control warrior en een face hunter die beiden zo snel mogelijk proberen te ranken blijkt ook helemaal niet zo groot te zijn als sommigen mensen willen doen geloven.

Dit was trouwens de eerste keer dat ik een van de mannen direct heb horen zeggen dat ze bezig zijn met aanpassingen/beperkingen voor ranked mode (zoals Magic dat ook heeft) en dat ze daar binnenkort ('soon') mededelingen over zullen doen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Tektoon schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:28:

Q&A's gaan meestal niet erg diep maar er werden toch een aantal interessante dingen gezegd en gevraagd. Er circuleren bijvoorbeeld een aantal anti-Mysterious Challengers decks die volgens hun data hoge winrates hebben. Aanpassingen aan die kaart kan je vergeten dus. _O-
Je bedoeld zeker dat hij binnenkort zeker generfed word als je kijkt naar de geschiedenis.
Ergens een maand voor de nerf van Patron Warrior was er ook een reactie van Ben Brode

"They aren't in love with Grim Patron gameplay but not only is it not being played much on the ladder, but it is a difficult deck to play correctly and the win rates aren't at the point of cards they've nerfed in the past."

En deze reactie uit een nieuw interview met Ben Brode op de frontpage van Hearthpwn.

• They like to create build around cards, especially when they encourage you to use weaker cards. Mysterious Challenger.
• They're watching Mysterious Challenger closely.

Ik denk dat Grim Patron ook niet generfed is vanwege de OP factor, maar meer vanwege het feit dat het oude Grim Patron deck:

1. Er voor zorgt dat de tegenstander toeschouwer wordt van zijn eigen game, aangezien alle actie in 1 beurt gebeurt zonder interactie van de tegenstander.
2. Het deck de tegenstander afstrafte voor het uitspelen van minions. Vaak zag je dat tegenstanders maar geen minions uit gingen spelen om te voorkomen dat ze makkelijk een OTK tegen kregen.
Het ging niet om de winrate van Patron, maar om 2 dingen, enerzijds de anti-fun element, dus eigenlijk het niet kunnen counteren van het deck, je won of verlies, maar er was heel weinig interactie om te zorgen dat jij won. En anderzijds omdat Warsong Commander dus in de weg zat van nieuwe kaarten, zo zeiden ze bijvoorbeeld dat Dreadsteed een neutral had moeten zijn, maar omdat dit infinite damage gaf aan Warrior, is dat een Warlock kaart geworden.

Dat eerste was een reden om een kaart van de combo te nerfen, dat tweede dus om specifiek Warsong te targetten. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de kaarten die anders niet gemaakt konden worden.
Het is wel zo dat in deze meta Secret Paladin sterk is, maar Secret Paladin heeft ook heel veel slechte match ups. Je kan dus MC zwakker maken waardoor het deck gewoon bagger is, want de goede match ups gaan omlaag, terwijl de slechte nog verder omlaag gaan. Of je introduceert nieuwe kaarten waardoor de meta verschuift, en op het moment dat de meta verschuift blijft de kaart MC viable, terwijl het deck in het algemeen minder sterk is in de meta.

Benjamin- schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:31:

Het is wel zo dat in deze meta Secret Paladin sterk is, maar Secret Paladin heeft ook heel veel slechte match ups. Je kan dus MC zwakker maken waardoor het deck gewoon bagger is, want de goede match ups gaan omlaag, terwijl de slechte nog verder omlaag gaan. Of je introduceert nieuwe kaarten waardoor de meta verschuift, en op het moment dat de meta verschuift blijft de kaart MC viable, terwijl het deck in het algemeen minder sterk is in de meta.
Veel slecht match ups die nog steeds 40% van de tijd gewonnen worden + de mirrors.
Ik speel zelf deze maand vooral Dragon Priest wat een betere match up is maar als ik niet op tijd mijn Holy Nova's en SW:Death trek verlies ik nog vaak genoeg en zo niet word ik ook nog eens gestraft omdat hij zijn hand dumpt en Divine Favor speelt wat vaak wel tot 5 á 6 kaarten kan oplopen op bijv. turn 5 of 7.
Als je dan kijkt naar de slechte match-ups Aggro Druid 40%, Face Hunter 35%, Freeze Mage 30%, Midrange Paladin 40%, Dragon Priest 40% en Patron Warrior 35% zie je dat het reuze meevalt.

Ik denk echt dat MC generfd moet worden naar hetzelfde effect maar dan een Deathrattle omdat je er toch 2 hebt ivm. silence en je dan nog steeds een enorme sterke turn 7 kunt spelen met Dr. Boom of evt. een Shredder + Secret keeper + HP bijv.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:56
Ik zie het deck bijna nooit (op rank 20-15), dus ik weet niet of het genoeg is, maar misschien kunnen ze dan beter Divine Favor nerfen? Het is precies wat jij zegt, die kaart voelt oneerlijk (net zoiets als low-attack minions bij Grim Patron), en het moedigt hersenloos je hand dumpen aan.

Hmm, radicale wijzigingen a la MtG blocks... klinkt eng.

[ Voor 3% gewijzigd door 108rogar op 08-11-2015 17:24 ]

108rogar schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:18:
Ik zie het deck nooit, dus ik weet niet of het genoeg is, maar misschien kunnen ze dan beter Divine Favor nerfen? Het is precies wat jij zegt, die kaart voelt oneerlijk (net zoiets als low-attack minions bij Grim Patron), en het moedigt hersenloos je hand dumpen aan.

Hmm, radicale wijzigingen a la MtG blocks... klinkt eng.
Nou weet niet op welke rank je speelt maar ik kom ze meer dan genoeg tegen incl. alle counters want ik ben nog nooit zo veel Patron Warrior tegen gekomen als dit weekend.
Ik denk echt z dat de meeste Secretdin spelers zich bevinden op de rank 7 tot Legend.

Wat het probleem is met de nerf van Devine Favor is dat je meteen 2 decks killed want Aggro Paladin is dan ook niet meer speelbaar en met de aanpassing aan MC houd je wel alle 3 de decks speelbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 08-11-2015 17:25 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 23:42
M'n huidige ladder deck:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JBwdr0t.png
astie schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:22:
[...]
Die unearthed raptor.....wow geweldige stats voor 3 drop. Die ga ik zeker in mijn deathrattle Roque deck verwerken
Precies, ik kan niet wachten tot deze uit is. :)

5700X | RX 6600

beuker19 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:51:
[...]

Veel slecht match ups die nog steeds 40% van de tijd gewonnen worden + de mirrors.
Ik speel zelf deze maand vooral Dragon Priest wat een betere match up is maar als ik niet op tijd mijn Holy Nova's en SW:Death trek verlies ik nog vaak genoeg en zo niet word ik ook nog eens gestraft omdat hij zijn hand dumpt en Divine Favor speelt wat vaak wel tot 5 á 6 kaarten kan oplopen op bijv. turn 5 of 7.
Als je dan kijkt naar de slechte match-ups Aggro Druid 40%, Face Hunter 35%, Freeze Mage 30%, Midrange Paladin 40%, Dragon Priest 40% en Patron Warrior 35% zie je dat het reuze meevalt.

Ik denk echt dat MC generfd moet worden naar hetzelfde effect maar dan een Deathrattle omdat je er toch 2 hebt ivm. silence en je dan nog steeds een enorme sterke turn 7 kunt spelen met Dr. Boom of evt. een Shredder + Secret keeper + HP bijv.
Dat valt reuze mee? Weet je hoe slecht 30-35% wel niet is? Vrijwel geen enkele match up haalt hoger dan dat, de slechtste is Freeze Mage tegen Warrior, maar dat is dan ook een extreem slechte match up.
Paladin heeft volgens TS tegen tier 1 en 2 decks 7 slechte match ups, 2 gelijke en 4 goede, het gemiddelde van die match ups is 46,2% Als je alleen naar de slechte kijkt dan is dat 36.4%. Normaal gesproken zou dit gigantisch slecht zijn, zeker als je bedenkt dat Midrange Paladin gemiddeld op 52% zit met maar 2 negatieve match ups. Wat is het verschil? Secret Paladin heeft door de huidige ladder status vaker een positieve match up. Dus zodra dat verandert, zakt dat deck zo gigantisch hard. Grappig feit, Zoolock heeft een iets hogere win percentage (46,9%) over alle decks uit tier 1 en 2, dit terwijl dit het laagste tier 2 deck is.
Dragon Priest die aan het begin van ladder als heel sterk werd gezien, is trouwens ook heel sterk, met een winpercentage van 53,1%.

Het zit hem allemaal dus zo sterk in de match ups, wat voor meta er is.
Secret Paladin kan tegen ieder deck zwak zijn behalve 1, en als die ene ongeveer de helft van de tijd wordt gespeeld, dan is het kassa.

Ik zeg dan ook al 2 maanden dat dit deck gaat zakken, oke ik heb tot nu toe nog weinig succes gehad met mijn voorspelling, maar ik kan er helaas ook niets aan doen dat de meta niet keihard afrekent met Secret Paladin. ;)

Benjamin- schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:07:

Ik zeg dan ook al 2 maanden dat dit deck gaat zakken, oke ik heb tot nu toe nog weinig succes gehad met mijn voorspelling, maar ik kan er helaas ook niets aan doen dat de meta niet keihard afrekent met Secret Paladin. ;)
Dit zijn praatjes van site's want de praktijk leert dat Secret Paladin een van de beste decks is om nu Legend te worden zoals vorige maand An1mA, SeamusXanthus en sleepwalkerbe wel hebben bewezen.
Je moet niet vergeten dat de 2 slechte match ups minder worden gespeeld omdat ze gewoon heel snel vervelen (Face Hunter en Freeze Mage Btw.)

En mag ik vragen waar jou cijfers weg komen ?

• Tektoon
PCBaas schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:50:
Precies, ik kan niet wachten tot deze uit is. :)
+1

Hoe langer ik naar die kaart kijk, hoe beter 'ie lijkt te worden. :9 Ik zie er ook een buff voor ons prinsje in; zeker als je die raptor op een Sylvanas of Egg krijgt lok je removal uit. De kansen dat de Trade Prince kan scoren worden zo groter. Hij komt al in de tweede week dus we hoeven niet lang te wachten.

Op 26 november is het trouwens thanksgiving en zal er geen nieuwe wing zijn. De kaarten komen ook op donderdagen naar de arena, maar de draft buff voor de nieuwe kaarten gaat pas in na de release van de laatste wing! Nog even wachten dus met je Warriors. :)

• An1mA
Hoezo speel je geen Antonidas? Je hebt veel opties om daarvoor plek te maken.

• PCBaas
Blijkt niet nodig te zijn! :) Ik ben vandaag hiermee 10-1 gegaan en had zelfs in een van die games van Control Warrior gewonnen in Fatigue.

Zodra ik hiermee ga verliezen zal ik dat wel als optie over houden. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PCBaas op 08-11-2015 22:54 ]

5700X | RX 6600

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
Net met m'n eerste character level 20 geworden (mage) en de tavern brawl gedaan voor gratis pack. Gelukkig wist m'n 'tegenstander' precies wat hij moest doen (ik was de priest), lekker minions attack buffen + doublen, en liep het van een leien dakje. Leuke brawl!

De brawls zijn dus tot maandagochtend 6:00. Wanneer in de week start het?

• kevz
Op de woensdagen om 1700u worden altijd de nieuwe Brawls geopend.

Ik snap overigens nog steeds niet waarom je maar tot zondag nacht / maandag kan spelen. Mis ik iets wat een voordeel voor Blizzard of de spelers is door de maandag en dinsdag de boel dicht te gooien?

Mijn YouTube

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:11
weekendje niet echt gespeeld dus even trollen met mn maly shaman :)

Na de laatste game te winnen (warr die op 20 life en 5 armor OTK om zn oren kreeg) krijg ik een friend invite van hem, nou ja ik will ook wel eens de huid volgescholden worden weer eens dus ik accept hem :P

Krijg ik een compliment dat het zn eerste non face deck van de dag was :+ gelukkig zijn er nog aardige tegenstanders op deze wereld :P

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:00

Nitai

Live the life you love.

kevz schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:26:
Op de woensdagen om 1700u worden altijd de nieuwe Brawls geopend.

Ik snap overigens nog steeds niet waarom je maar tot zondag nacht / maandag kan spelen. Mis ik iets wat een voordeel voor Blizzard of de spelers is door de maandag en dinsdag de boel dicht te gooien?
Denk dat het een serverside release is elke keer, dus een release moment, testen en dan vrijgeven. Zelfs dan loopt het niet gegarandeerd goed :>

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Nitai schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:16:
[...]

Denk dat het een serverside release is elke keer, dus een release moment, testen en dan vrijgeven. Zelfs dan loopt het niet gegarandeerd goed :>
Even een correctie ingevoegd :).

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik zag dat er nieuwe kaarten aankomen. Volgens mij minder RNG cards!
Alleen een paar opvallende en mogelijk OP kaarten! CW werkt momenteel niet heel super.
Maar nu heb ik een CW gemaakt; http://www.hearthpwn.com/...1;22342:1;27214:1;27228:1;

Hoe ga je dat ding in godsnaam killen? Full heal + 4armor elke turn + 16hp (healbot combo + 10armor (shielmaiden combo) + 15hp alex..

Dat gaan gigantisch lange mirror matches worden! En aggro is volledig kansloos.

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Predje schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:13:
CW werkt momenteel niet heel super.
Maar nu heb ik een CW gemaakt

Hoe ga je dat ding in godsnaam killen? Full heal + 4armor elke turn + 16hp (healbot combo + 10armor (shielmaiden combo) + 15hp alex..

CW mirror matches zijn bijna altijd fatigue matches. Armor naar 30+ altijd bijna 8 of 9 kaarten in de hand. Of zelfs 10 :P

Alex is ook om je tegenstander op 15 te zetten. En combo death bite met Grommash als finisher.

Die nieuwe kaart zal inderdaad wel een mooie zijn ja. Regain full health.
Alleen VS aggro haal je dat nooit!
En dat is juist het probleem met de meta op dit moment.

Mijn advies is om patron warrior te proberen :)
Je hebt welleswaar geen directe charge maar in deze meta blijft patron toch nog altijd een deck om voor uit te kijken!

• floppie86
Alleen een paar opvallende en mogelijk OP kaarten! CW werkt momenteel niet heel super.
Maar nu heb ik een CW gemaakt; http://www.hearthpwn.com/...1;22342:1;27214:1;27228:1;

Hahaha, moet wel jolig worden idd. Ik snap alleen Brann niet zo goed. Lijkt mij heel beperkt toepasbaar in dit deck (shieldmaiden en Wrynn, waarvan je die laatste niet eens in 1 beurt kan doen). Is daar niet iets beters voor te bedenken? Verder kan je ook een paar kaarten er wel 2x in doen. Gewoon er van uit gaan dat je de eerste dan al een keer getrokken hebt (het gaat erom wat er nog in je te trekken deck zit).

Fujifilm X-Pro1

Ehm heel makkelijk? De early game is zo extreem zwak van dat deck, je levert iedere 2de van een kaart in voor 1 heal? Op een Warrior nog wel. Dus je removal is zo slecht waardoor je gewoon early game alles verliest en dan kom je nooit meer terug.

Op dit moment zie ik Reno Jackson alleen goed worden in Freeze Mage, waar hij trouwens wel heel goed gaat worden, tegen de tijd dat je Ice Blocks poppen, heb je vaak al heel veel van je deck getrokken, waardoor er zelden nog maar 2 van een kaart inzitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 09-11-2015 11:39 ]

• floppie86
Er gaan trouwens wel wat nare combo's komen met die Brann als ik zo snel kijk, in combo met coldlight oracle (mill rogue echt viable?) of in combo met Enhanc-o-mechano?

Volgens mij boost hij joust kaarten ook behoorlijk, ik neem aan dat je dan gewoon 2x de kans krijg om te jousten (en potentieel 2x kan winnen?).

Fujifilm X-Pro1

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die battlecries 2x kaart is tering OP.

Vicariously I live while the whole world dies

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Sowieso met Varian, vraag me af of dat past, Varian, Brann en nog 6 minions. Volgens mij kun je maar 7 minions hebben. Iig een goede carddraw :D

[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 09-11-2015 11:53 ]

• floppie86
Nitai schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:52:
Sowieso met Varian, vraag me af of dat past, Varian, Brann en nog 6 minions. Volgens mij kun je maar 7 minions hebben. Iig een goede carddraw :D
Met Varian zal wel meevallen. Brann zal nooit een beurt overleven en je krijgt ze niet in 1 beurt tegelijk op het bord.

Fujifilm X-Pro1

• beebie121
  • Laatst online: 11:18
ik opende net 1 pakje en er zaten maar liefst 2 legendaries in :)

Variann en Rhoning :)

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

floppie86 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:55:
[...]

Met Varian zal wel meevallen. Brann zal nooit een beurt overleven en je krijgt ze niet in 1 beurt tegelijk op het bord.
Hoezo niet, 13 mana bij elkaar? Een keer Thaurissan + coin en je bent er al.

[ Voor 40% gewijzigd door Nitai op 09-11-2015 13:30 ]

• floppie86
Nitai schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:29:
[...]

:')

Fujifilm X-Pro1

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

floppie86 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:55:
[...]

Hoezo niet? Als er een taunt naast ligt moet je nog maar zien of de tegenstander een hard removal heeft om hem weg te krijgen.

• An1mA
Nitai schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:29:
[...]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je gaat toch niet je coin bewaren tot turn 10? In de tussentijd heb je echt wel de coin gebruikt voor value. Daarnaast wat als je de coin niet hebt? En Emperor wordt niet echt in een CW gespeeld, omdat er geen combo mogelijkheden zijn of je handsize groot is als handlock.

• Wognummer
beebie121 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:26:
ik opende net 1 pakje en er zaten maar liefst 2 legendaries in :)

Variann en Rhoning :)
je snapt nu wel dat we je gewoon negeren he of heb je een kat geofferd aan de RNG goden? :+

• beebie121
  • Laatst online: 11:18
Wognummer schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:35:
[...]

je snapt nu wel dat we je gewoon negeren he of heb je een kat geofferd aan de RNG goden? :+
HAHAHAHAHAHAHA mijn collega's schrokken toen ik zo hard begon te lachen hahahahahahaha

holy crap ik lig hier in een deuk!!!!
An1mA schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:16:
[...]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je gaat toch niet je coin bewaren tot turn 10? In de tussentijd heb je echt wel de coin gebruikt voor value. Daarnaast wat als je de coin niet hebt? En Emperor wordt niet echt in een CW gespeeld, omdat er geen combo mogelijkheden zijn of je handsize groot is als handlock.
Soms :)
Ik heb een keer gewonnen omdat ik op turn 10 HP+Shieldslam kon spelen op mijn eigen Grom om de match te winnen dankzij de Coin.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

An1mA schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:16:
[...]

Nee, ik niet :) Maar ik baseerde mijn scenario op het deck dat gepost was. Wellicht onwaarschijnlijk, maar floppie was zo stellig dat het nooit lukt, tsja :) Als je als CW al voorbij turn 6 nog leeft dan is er zo veel kans dat hij/zij met high value minions komt, dan moet je genoeg removal hebben. Die zou ik als zijn tegenstander sowieso niet besteden aan Brann.

[ Voor 0% gewijzigd door Nitai op 09-11-2015 15:05 . Reden: Moe.... niet leesbare zinnen nog een beetje aangepast.. ]

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:12
Mensen, ik ben net maar eens begonnen met hearthstone, maar dit is niet te doen. Keer op keer op keer wordt ik finaal van het bord geveegd omdat mijn tegenstanders simpelweg dikke kaarten heb. Zo kan ik dus niet winnen->geen gold->geen decks->niet winnen etc etc etc. Ideeen?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:59
(jarig!)
Cpt.Chaos schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:11:
Mensen, ik ben net maar eens begonnen met hearthstone, maar dit is niet te doen. Keer op keer op keer wordt ik finaal van het bord geveegd omdat mijn tegenstanders simpelweg dikke kaarten heb. Zo kan ik dus niet winnen->geen gold->geen decks->niet winnen etc etc etc. Ideeen?
Arena! Of accepteren dat je op lage ranks blijft en regelmatig verliest van decks met betere kaarten. Je kan naar een goedkoop deck als facehunter toe werken, maar als je dan hoger komt in ranks is het nóg moeilijker om met andere classes te winnen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Cpt.Chaos
Arena is ook niet mogelijk, daar heb je gold voor nodig, en dat heb ik niet. Dus ik ben af, kan beter iets anders gaan spelen?

• Lapras
  • Laatst online: 19-12 18:12

Lapras

Ice beam

Cpt.Chaos schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:35:
Arena is ook niet mogelijk, daar heb je gold voor nodig, en dat heb ik niet. Dus ik ben af, kan beter iets anders gaan spelen?
Besef je dat dit spel niet eenvoudig is, maar wel de moeite van het leren waard. Check de Trump Learning videos op Youtube. Hij speelt met basic decks en leert je de basis van het spel. Daarmee kan je wel naar rank 20 of hoger komen. Ondertussen speel je wat daily quests voor goud voor de arena. Zo bouw je langzaam een collectie op.
Iedereen kan op rank 20 komen, zelfs met een 99.999999999999999% loss rate. :P

• 108rogar
Nou, je hebt wel doorzettingsvermogen nodig om na de 10e loss nog te blijven proberen. :P

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12 14:24

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

108rogar schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:43:
Nou, je hebt wel doorzettingsvermogen nodig om na de 10e loss nog te blijven proberen. :P
Over Trump is je al verteld, maar hier zijn wat volledig f2p decks:

https://sites.google.com/site/trumpdecks/freetoplay

Deze kan je vanaf het begin al maken.

Mocht je daar echt niet mee kunnen winnen dan zullen het het probleem ergens anders moeten zoeken. Destijds is Trump legendary geworden met het mage deck.

• 108rogar
Uh, ik red het wel tot rank 20 hoor, ging om Cpt.Chaos hier. :)

Maar da's een goede tip, ja. In het begin had ik ook geen flauw idee wat werkt (nu ben ik te eigenwijs om te doen wat werkt), en dan zijn zulke starterdecks heel handig.

Oh, en doe ook vooral de Tavern Brawl iedere week, da's ook weer een pakje, en vanwege het hoge randomgehalte vaak ook nog best te winnen als je niet zo goed bent.
108rogar schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:43:
Of een tablet aan een klein kind geven, met een beetje raar swipen en ropen, conceden ze vanzelf wel haha.

• PCBaas
Als je ergens 2x Piloted Shredder in stopt ben je al aardig op weg met het maken van een goed deck. ;)

5700X | RX 6600

PCBaas schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:26:
Als je ergens 2x Piloted Shredder in stopt ben je al aardig op weg met het maken van een goed deck. ;)
How to create a rank 1 legend deck:
- Step 1: Search for 'Piloted Shredder' and add 2 of them to your deck.
- Step 2: Search for 'Dr. Boom' and add it to your deck.
- Step 3: Profit.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Het is in elk geval niet gek als je in het begin ongeveer 50-60% verliest, soms omdat de tegestander beter is, soms omdat zij gewoon betere kaarten hebben, en deels door de RNG-gods uiteraard.

Verder: level alle heroes naar Level 10 om kaarten vrij te spelen.
Win in practice mode van alle expert-heroes om 100 gold te krijgen

Trump teachings is heel nuttig. concepten als je leven als resource gebruiken, draw like a boss en goeie trades maken, mana curve, card value.

Ik ben ook redelijk eigenwijs, maar een beetje kijken op het net helpt je de eerste hordes te overwinnen :-)

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12 15:55

Freelance

(..)

Cpt.Chaos schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:11:
- alle heroes tot lvl 10 krijgen voor alle basic cards
- trump teachings kijken
- zero dust decks opzoeken
- veel oefenen
- reroll quests
- koop de naxx expansion, veel goede kaarten.

Ik zie ook veel mensen arena roepen, persoonlijk speel ik het bijna nooit maar het is voor de beginnende spelers zeker leerzaam. Plus je krijgt gegarandeerd een pack op het einde.

Goede guide: http://www.usgamer.net/ar...et-gold-fast-and-for-free

Vorige maand voor de gein een f2p account aangemaakt op NA. Uiteindelijk op rank 15 geëindigd met een rogue deck. Kreeg toevallig tinker's sharpsword oil uit een gvg pack.

Let wel; rogue is niet eenvoudigen te spelen als nieuwe speler en ik speel al vanaf closed beta, dus heb wel redelijk wat ervaring.

Andere redelijk goedkope decks:
- zoo
- face hunter

En tot slot; speel het spel een paar weken om iig de quests te doen. Als het dan niet snel genoeg gaat maar je vind het een erg leuk spel: gooi er geld tegenaan. Heb inmiddels al redelijk wat geld er in gestopt en nooit spijt gehad. Maar dat is natuurlijk persoons en situatie afhankelijk :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• An1mA
Ik had even een d/c, maar daarna kon ik weer verder spelen dmv een reconnect.

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
Soms word ik er uitgegooid en dan kan ik er meteen weer terug in.

• 108rogar
Interessant stukje over (verdwijnen van) card advantage: https://www.reddit.com/r/...advantage_in_hearthstone/

Nog een manier waarop Hearthstone control decks tegen werkt. :-(
108rogar schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:53:
Interessant stukje over (verdwijnen van) card advantage: https://www.reddit.com/r/...advantage_in_hearthstone/

Helemaal eens met dit stuk helaas.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Dat niet alleen, maar ook de grootte van de card pool speelt hierin mee. Hoe groter de card pool, hoe minder opties je hebt per x-mana drop. Dit lijkt raar, omdat hoe groter de card pool is, hoe meer opties je hebt per x-mana drop, maar in de praktijk is dat niet waar. Voor iedere x-drop is de card pool van speelbare kaarten enorm klein geworden. Het beste voorbeeld hiervan is de 4-drop. Wie speelt er nog Shenjin Shieldmasta of Yeti sinds je Piloted Shredder kan spelen?

Iedere ccg of tcg die lang(er) meegaat heeft dit probleem en een oplossing hiervoor is meer formaten uitvinden en da's iets wat Hearthstone ook zou moeten doen. Ik zeg niet dat de huidige ladder moet verdwijnen. Die kan gerust blijven bestaan in zijn huidige vorm met de volledige vorm, maar extra game modes voor constructed play kan mensen de optie geven van niet altijd tegen Dr. Boom te moeten spelen. :-)

Tavern Brawl was zeker een goede zet, maar is enkel fun en spoort geen enkele speler aan om dit competitief voor langere tijd te spelen. Ikzelf speel daar ook altijd maar meestal één spelletje in om wekelijks mijn gratis pakje en 40 dust te winnen. :-)

Ik dacht eerst dat Blizzard incrementeel met de sets de kaarten altijd beter zou maken en met naxxramas en gvg leek dat ook eerst zo te zijn (daarom zeggen mensen ook altijd aan nieuwe spelers om zo snel mogelijk naxxramas te halen), maar ze zijn daar precies van afgestapt met blackrock mountain en tgt. In de nieuwe league of explorers zie ik op dit ogenblik ook niet onmiddellijk de must-have card voor constructed play. Net zoals TGT zullen die kaarten amper tot niet gespeeld worden. En op zich is dat ook niet nodig. Niemand zit volgens mij te wachten op een 3/2 shielded minibot :-) Power creep in card sets is imo ook niet volledig gezond (Ice Rager anyone? :p).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Tektoon
Komt eraan dus. :)

Dit was trouwens de eerste keer dat ik een van de mannen direct heb horen zeggen dat ze bezig zijn met aanpassingen/beperkingen voor ranked mode (zoals Magic dat ook heeft) en dat ze daar binnenkort ('soon') mededelingen over zullen doen.
Er zijn verschillende streamers die al eerder het voorjaar van 2016 hebben aangewezen als periode waarin ze veranderingen verwachten. We zullen zien. Ze werken nu in ieder geval aan veel verschillende veranderingen tegelijk (ranked mode, user interface, deckslots, maar ook bijvoorbeeld de tutorial en de opties voor nieuwe spelers om erin te rollen).

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:59
(jarig!)
108rogar schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:53:

Ja, wel een goeie analyse. Ik ging net bij mezelf na, dat ik er vaak liever voor kies om de minion met 2 attack meer te killen, dan eerst de kleinere minion te killen en dat dan mijn eigen minion blijft leven, om daarna nog te kunnen traden. Die 2 extra damage die je pakt is vaak gewoon te belangrijk.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Cpt.Chaos
Nou, eindelijk een keer gewonnen, 2 keer zelfs. En toen 6 keer op rij tegen een mech mage, en daar kan je dus niks tegen doen als je zelf maar 3 pakjes kaarten hebt gekocht. Dus weer terug bij af.
Hoe vaak moet je verliezen om weer tegen beginners te spelen?
Cpt.Chaos schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:36:
Nou, eindelijk een keer gewonnen, 2 keer zelfs. En toen 6 keer op rij tegen een mech mage, en daar kan je dus niks tegen doen als je zelf maar 3 pakjes kaarten hebt gekocht. Dus weer terug bij af.
Er zijn vrijwel geen beginners meer in ranked in ieder geval. Casual mode weet ik niet. De beginners die er zijn stompen gewoon wat rond met Mech Mage, Face Hunter of Zoo Lock.

• Lapras
  • Laatst online: 19-12 18:12

Lapras

Ice beam

Casual is voor daily quests inderdaad. Mijn Mech Mage en Mech Shaman zijn er ook regelmatig te vinden.

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Ik neem aan dat je dan ranked speelt?
Heb niet echt kunnen achterhalen op welke rank je speelt.. Maar blijf anders gewoon tussen de 25 en 23 in hangen en pak je potjes op. Op deze ranks merk je duidelijk het verschil tussen een ervaren speler en een beginneling.
Leer van de momenten, fouten die je maakt.
Maak een screenshot van je deck of gebruik een deck tracker die dat voor je bijhoudt welke kaarten je al gespeeld heb en welke nog in je deck zitten.
Zo kan je proberen een aantal turns voor uit te denken. Ivm clears e.d.

Het probleem zit hem waarschijnlijk gewoon in je eigen spel (te weinig ervaring) en het feit dat je niet weet wat je speelt.
Iedereen heeft daar in het begin moeite mee! Geloof me :P

Moet ik traden of moet ik face gaan...

En zoals de meeste hier al hebben aangegeven. Speel wat arena (ja, in het begin valt het ook vies tegen). Of check de Trump guide. ook een aanrader voor iedereen die met HS begint.

murphylee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:33:
[...]

Ik neem aan dat je dan ranked speelt?
Heb niet echt kunnen achterhalen op welke rank je speelt.. Maar blijf anders gewoon tussen de 25 en 23 in hangen en pak je potjes op. Op deze ranks merk je duidelijk het verschil tussen een ervaren speler en een beginneling.
Leer van de momenten, fouten die je maakt.
Maak een screenshot van je deck of gebruik een deck tracker die dat voor je bijhoudt welke kaarten je al gespeeld heb en welke nog in je deck zitten.
Zo kan je proberen een aantal turns voor uit te denken. Ivm clears e.d.

Het probleem zit hem waarschijnlijk gewoon in je eigen spel (te weinig ervaring) en het feit dat je niet weet wat je speelt.
Iedereen heeft daar in het begin moeite mee! Geloof me :P

Moet ik traden of moet ik face gaan...

En zoals de meeste hier al hebben aangegeven. Speel wat arena (ja, in het begin valt het ook vies tegen). Of check de Trump guide. ook een aanrader voor iedereen die met HS begint.
Tussen rang 25 en 23 blijven hangen kan niet omdat je geen sterren verliest als je een potje verliest. Lager dan rang 20 is onmogelijk.

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Gewoon volhouden en leren wat er fout gaat, voor mij was het ook wat lastig de eerste week :) (ook pas recent begonnen)
Ik heb zelf op aanraden deze guides gevolgd: https://www.youtube.com/p...RKSjprrvlbAcbVjzHsnH9PjDX

en ben begonnen met deze decks: http://hearthstoneplayers...collection-all-9-classes/ Waarmee je prima uit de voeten kunt vond ik zelf. Hier zijn ook basic decks te vinden + naxx en naxx + brd.

Naxx kaarten zijn echt al een hele toevoeging voor een hoop decks, en mocht je geld willen spenderen is Naxx het echt wel waard. Met f2p kom je er ook uiteindelijk, maar zoals wellicht velen ben ik daar soms te ongeduldig voor :+ :P

[ Voor 6% gewijzigd door PaYnE81 op 10-11-2015 16:50 . Reden: url aangepast naar een duidelijkere site me de start decks :) ]

• 108rogar
Alleen zou ik wel oppassen met Naxxramas nu. Blizzard heeft al losgelaten dat ze de komende maanden iets gaan aankondigen soortgelijk aan Magic: The Gathering's blocks, dus het is mogelijk dat die set straks niet meer in alle play modes bruikbaar is.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
Wat zijn MtG blocks? Wordt de Naxx set dan onbruikbaar oid?

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

ah kijk, dat wist ik niet :)

Lijkt me trouwens wel een "aparte" move aangezien het de adventure overbodig zou maken, wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk :)
Ik zou dan eerder verschillende ranked modussen verwachten of iets dergelijks.

• 108rogar
Eigenlijk weten we nog niets. Blizzard heeft niet gezegd dat ze blocks gaan invoeren, alleen dat ze in Hearthstone soortgelijke problemen zien als MtG ooit. Het zou ook kunnen dat ze een hele andere oplossing kiezen. Ik wilde alleen laten weten dat het speelt, zodat je niet verrast wordt.

Als je de precieze bewoording wilt horen, kun je zelf even de Q&A bekijken: YouTube: Blizzcon 2015: Hearthstone Fireside Chat. Tavern Brawls and Q&A
Kan iemand uitleggen wat MtG blocks zijn? Nooit MtG gespeeld dus geen idee!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

astie schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:28:
Kan iemand uitleggen wat MtG blocks zijn? Nooit MtG gespeeld dus geen idee!
Bij MtG kies je gewoon welke beestjes aanvallen en mag de verdedigende speler zijn beestjes ertegenover zetten om te blocken. Je kan ook 2v1 blocken of 3v1 bijvoorbeeld. Daarnaast worden beestjes 'getapt' (dwars neerleggen) als ze aanvallen, wat inhoudt dat je ze in de beurt van de tegenstander niet kan gebruiken om te blocken. Als je beurt begint 'untapt' alles weer.

• kevz
Lol, dat is iets heel anders als ik in gedachte had. Het klonk alsof jullie bedoelde dat er hele uitbreidingen of een X aantal kaarten na een bepaalde tijd niet speelbaar worden. Waarom zou je anders Naxx negeren? Er zitten nog steeds goede kaarten tussen.

Mijn YouTube

• Wognummer
Vicarious schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:00:
[...]

Bij MtG kies je gewoon welke beestjes aanvallen en mag de verdedigende speler zijn beestjes ertegenover zetten om te blocken. Je kan ook 2v1 blocken of 3v1 bijvoorbeeld. Daarnaast worden beestjes 'getapt' (dwars neerleggen) als ze aanvallen, wat inhoudt dat je ze in de beurt van de tegenstander niet kan gebruiken om te blocken. Als je beurt begint 'untapt' alles weer.
ik denk niet dat hij dat soort blocks bedoelde (het zou ook kunnen hoor dont get me wrong) maar in MtG hebben ze verschillende formaten waarom je bepaalde sets wel en niet mag spelen zelfs bepaalde kaarten worden verbannen in sommige blocks (formaten) ik denk dat blizz idd die kant op gaat. want zulke heftige changes aan de gameplay zie ik nog niet gebeuren eigenlijk :)

• kevz
..En dat terwijl ze Dr Boom alleen maar een 7/5 hoeven te maken met boombots die bij deathrattle 1 of 2 damage doen. Zelfde met Dr 4, gewoon een 4/2 maken of een 5 mana 4/4 ofzo.

Ik blijf het vreemde excuses vinden dit ze geen kaarten willen veranderen, 'want dan voelt het niet meer als een echt kaartspelletje aan' ofzo :')

Mijn YouTube

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik vermoed dat men eerder zal opteren voor een diverser ranked opzet.verschillende ranks zoals:
- complete kaartset beschikbaar
- Alleen basic
- alleen t/m GvG
- alleen t/m Naxx
enz
enz

Dit omdat op deze manier nieuwere spelers zowel een leuke tijd kunnen hebben in ranked En rustig kunnen sparen voor de overige sets. Vrienden van me dit het nog niet zo lang spelen hebben nu echt problemen om ranked voorbij rank 15-18 te komen omdat ze nog aan het sparen zijn voor verschillende wings.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• kevz
Klinkt een beetje als de Challengestone tourneys. Dus binnenkort gaat Kripp voor Blizzard werken :P

Ik vraag me af wat Realz eigenlijk voor invloed gehad heeft de laatste paar uitbreidingen. Straks is hij die mafketel die er graag een rng feest van wil maken :P

Mijn YouTube

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

kevz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:10:
Lol, dat is iets heel anders als ik in gedachte had. Het klonk alsof jullie bedoelde dat er hele uitbreidingen of een X aantal kaarten na een bepaalde tijd niet speelbaar worden. Waarom zou je anders Naxx negeren? Er zitten nog steeds goede kaarten tussen.
Oh zo. In de tijd dat ik speelde had je Type I tournaments en Type II tournaments waarvan Type II verreweg het meest competitief en populair waren. de grote toernooien waren vrijwel allemaal Type II. Het verschil is simpelweg dat je in Type II alleen kaarten uit bepaalde sets mag gebruiken. Er zijn in MtG bepaalde core sets (Alpha, Beta, Unlimited, 4th edition etc. etc.) en uitbreidingssets. Meestal mag je in een type II tournament kaarten uit de laatste core set en alle uitbreidingssets daarna gebruiken. De reden was dat bepaalde combo's anders OP waren en omdat je de balance zo beter in de gaten kunt houden.

Zoiets kunnen ze voor Hearthstone ook doen: dat je in bepaalde game modes (bijv. Ranked) alleen kaarten uit de laatste paar sets en de soulbound kaarten mag gebruiken en bepaalde uitbreidingssets worden uitgeschakeld. Zo kunnen ze voorkomen dat in ranked en tournaments bepaalde combo's gespeeld kunnen worden, wat ze meer vrijheid geeft bij het ontwikkelen van toekomstige kaarten. Nu hebben ze veel kaarten niet gemaakt omdat ze rekening moesten houden met Warsong Commander, maar als die kaart bijvoorbeeld niet meer competitief gespeeld kan worden kunnen ze die kaarten wel ontwikkelen/uitbrengen.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Vicarious schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:23:
[...]

Oh zo. In de tijd dat ik speelde had je Type I tournaments en Type II tournaments waarvan Type II verreweg het meest competitief en populair waren. de grote toernooien waren vrijwel allemaal Type II. Het verschil is simpelweg dat je in Type II alleen kaarten uit bepaalde sets mag gebruiken. Er zijn in MtG bepaalde core sets (Alpha, Beta, Unlimited, 4th edition etc. etc.) en uitbreidingssets. Meestal mag je in een type II tournament kaarten uit de laatste core set en alle uitbreidingssets daarna gebruiken. De reden was dat bepaalde combo's anders OP waren en omdat je de balance zo beter in de gaten kunt houden.

Zoiets kunnen ze voor Hearthstone ook doen: dat je in bepaalde game modes (bijv. Ranked) alleen kaarten uit de laatste paar sets en de soulbound kaarten mag gebruiken en bepaalde uitbreidingssets worden uitgeschakeld. Zo kunnen ze voorkomen dat in ranked en tournaments bepaalde combo's gespeeld kunnen worden, wat ze meer vrijheid geeft bij het ontwikkelen van toekomstige kaarten. Nu hebben ze veel kaarten niet gemaakt omdat ze rekening moesten houden met Warsong Commander, maar als die kaart bijvoorbeeld niet meer competitief gespeeld kan worden kunnen ze die kaarten wel ontwikkelen/uitbrengen.
Uiteindelijk moet dat ook wel, het is onmogelijk veel kaarten uit te brengen zonder dat er OP combinaties insluipen. Gelukkig is het prima om dit soort zaken aan Bliz over te laten ;)

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Als ik naar de bewoording van Ben Brode luister en de reactie van zijn producer zie, dan lijkt het me vrij duidelijk dat de volgende feature patch voor Hearthstone (dus na League of Explorers) de introductie zal zijn van hoogstwaarschijnlijk cardset beperkende formaten.

Nu ik denk niet dat onze Naxx kaarten of onze GvG kaarten binnenkort waardeloos zullen zijn. Blizzard zal ons altijd zoveel mogelijk van de card pool willen laten gebruik maken. Daarnaast zullen ze nooit willen dat iemand als nieuwe speler bvb de Naxx expansion koopt om dan later vast stellen dat hij die kaarten niet competitief kan gebruiken.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Nieuwevolger
ik speel hearthstones ook al z'n beetje sinds de launch van de ipad versie, speel het helemaal free. ik heb alle wings enzo gespeeld en heb vooruit gespaard voor de nieuwe wings. maar ik merk toch echt dat ik kaarten mis als dr boom en regnaz. ik voel me soms dan zo kansloos als die kaarten opeens gespeeld worden.

• Nieuwevolger
onze thijsie heeft al die nieuwe torch kaart in z'n ice mage.

• An1mA
Als je nu LoE koopt krijg je 2 LoE kaarten, Forgotten Torch en Explorer's Hat.

@Nieuwevolger, er bestaat een optie "Wijzig" ipv dat je een nieuwe post post.

[ Voor 34% gewijzigd door An1mA op 10-11-2015 20:36 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.