Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
ThinkPadd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:02:
Ik heb een RGBW-controller voor een strip. Werkt prima, maar ik wil hem nu graag bij een andere zone zetten (die zone zet dan 2 van die RGBW-strip controllers aan, ipv dat ik twee zones heb voor de twee RGBW-controllers).

Probleem is echter dat het unlinken van de RGBW-module met geen mogelijkheid lukt.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Stekker eruit, stekker er weer in en dan in de app gelijk 5x op de "i" drukken van die zone ---> Geen resultaat
• Stekker eruit, "i" knop van die zone ingedrukt houden, stekker er weer in ---> Geen resultaat
• Lamp met app aanzetten, daarna uit, daarna aan en daarbij de "i" knop van zone ingedrukt houden ---> Geen resultaat

Iemand een idee hoe ik het ding ontkoppeld krijg? De LED-strip reageert verder prima op de app. Dit is met iPhone app trouwens, m'n Android toestel is weg ter reparatie.

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als de persoon in deze video: YouTube: How to Unlink MiLight (troubleshooting)
Hij gebruikt een remote, ik de app. Maar ik krijg de boel dus ook niet ontkoppeld.
Had ik ook met de handleiding die er bij zat. Wat bij mij werkte met de app en een gewone lamp is:
1. Stekker er uit
2. Stekker er in
3. De i knop op de app lang indrukken

5 keer kort op de i knop in de app drukken deed bij mij ook niks. Lang ingedrukt houden werkte direct.

@ Hieronder :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 09:23
GENETX schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Had ik ook met de handleiding die er bij zat. Wat bij mij werkte met de app en een gewone lamp is:
1. Stekker er uit
2. Stekker er in
3. De i knop op de app lang indrukken

5 keer kort op de i knop in de app drukken deed bij mij ook niks. Lang ingedrukt houden werkte direct.
Net ook even geprobeerd, maar werkt ook niet :(

Ook de adapter aangesloten gelaten en dan stroom bij de Milight module loskoppelen en dan het ingedrukt houden / 5x drukken werkt niet. Ik snap er niks van.

Heb de WiFi-box ook nog even vlakbij de RGBW-module geplaatst en dan de unlink/unsync procedures geprobeerd, maar echt niks noppes nada. Begint beetje frustrerend te worden nu.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2016 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vandaag heb ik mn wifi controller verbonden met een raspberry pi, waardoor hij nu op mn bedraade netwerk aangesloten zit. Ik heb de instructie en scripts uit de volgende handleiding gebruikt: https://servernetworktech...-conversion-raspberry-pi/

Deze mod is vrij makkelijk uit te voeren. Al mn apparaten werken op 5GHz Wifi, muv MiLight. Dat probleem is nu opgelost. Het enige nadeel is dat de easybulb app nu niet meer werkt. Die app had de mooiste bediening voor iOs (vergeleken met limitLess en MiLight).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1999973/MiLightFramboos.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1999973/MiLightFramboos2.jpg
Ik had alleen het gat beter links bovenin kunnen boren ipv in het midden :+

[ Voor 5% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 28-03-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waarom een Raspberry Pi en niet een USR-TCP232 bijv. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Op de Pi draait ook domoticz. Daar doe ik nu nog niets mee, maar in de toekomst wil ik daar wel meer mee doen. Dus dit kost mij geen extra hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb zojuist deze besteld via de App van Aliexpress.

http://www.aliexpress.com...LED-Bulb/32611916280.html

1x 8W lamp met remote.
In de app was die $25,29
Op de site ca. $35

Ben benieuwd of dat goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 18:17
Zijn de nieuwe RGBWW 8w lampen al te bedienen met de wifi controller mbv udp-commando's of alternatieve apps zoals RGBledcontroller (Android)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
@_l_Arjan_l_
Die Easybulb app, werkt die met Milight? Dát is nog eens leuk :)
Die interface is inderdaad ook een heel stuk mooier zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:09:
@_l_Arjan_l_
Die Easybulb app, werkt die met Milight? Dát is nog eens leuk :)
Die interface is inderdaad ook een heel stuk mooier zeg.
Deze Easybulb app werkt inderdaad ook. Erg fijne app! En wat betere opties oa. timerfunctie, muziekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Inderdaad zeg... ik had de Milight gedownload, maar Easybulb heeft het qua interface toch wel verder ontwikkeld :) Gelijk even gedownload, en zodra m'n huis "af" is kan ik mooi even knutselen met de lampjes en app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Cyleo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:02:
[...]

Wel een nadeel aan de DW variant: Voor zover ik tot nu toe heb gevonden kun je niet rechtstreeks de brightness instellen. Best wel irritant zo af en toe.
Heb je hier ooit nog wat op gevonden? Ik loop hier nu ook tegenaan met de CW / WW-lamp die ik onlangs binnenkreeg.

Vanaf de laagste brightness moet je 10x op 'brightness up' drukken in de app om van de donkerste stand naar de meest lichte stand te gaan (en omgekeerd ook 10x om van hoogste naar laagste te gaan). Dit valt wel te automatiseren in PHP met een for loopje. Voor koudwit naar warmwit en andersom is trouwens ook 10x zag ik.

De RGBW kan ik prima aansturen met wat PHP knutsels: ThinkPadd in "[Milight] Ervaringen & discussie" waardoor ik kan zeggen: milight.php?brightness=50 maar ik zou ook graag direct de brightness van de CW / WW-lamp in willen stellen.

Ik loop alleen een beetje vast, omdat je dus alleen de 'brightness up' en de 'brightness down' hebt. Je weet zelf wel wanneer je op brightness up moet drukken, maar m'n domotica controller weet niet op welke waarde de lamp nu staat en of hij up/down moet gebruiken.

Iemand een idee? Je moet dan al de waarde die vorige keer naar de lamp is gestuurd opslaan ofzo, maar helemaal waterdicht lijkt mij dat niet en ook vrij foutgevoelig :/

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 02-04-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Hoe snel reageert een lamp op een commando en hoe lang duurt het om een commando te sturen?
Kun je bv als groep commando: 10x down, 5x up sturen zonder dat dit gekke kleurverlopen oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ThinkPadd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:06:
Ik loop alleen een beetje vast, omdat je dus alleen de 'brightness up' en de 'brightness down' hebt. Je weet zelf wel wanneer je op brightness up moet drukken, maar m'n domotica controller weet niet op welke waarde de lamp nu staat en of hij up/down moet gebruiken.

Iemand een idee? Je moet dan al de waarde die vorige keer naar de lamp is gestuurd opslaan ofzo, maar helemaal waterdicht lijkt mij dat niet en ook vrij foutgevoelig :/
Hmmz, ik krijg volgende week als het goed is een dualwhite binnen. Als ik de OpenHAB documentatie zo doorlees kan ik gewoon een dimmer item gebruiken om gelijk naar de gewenste stand te gaan. Of men moet dit niet vermelden in de documentatie. Grote kans dat ik het volgende week zaterdag kan testen. Dan zou je wellicht wat uit die code kunnen halen.

https://github.com/openhab/openhab/wiki/Milight-Binding

Edit:
Zo te zien is dit de code die men in de OpenHAB binding gebruikt. Gewoon een loopje dus ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
// White Bulbs: 10 levels of brightness + Off.
            if (bulb < 5) {
                double stepSize = 9.090909090909091;

// Assume lowest brightness level (about 9%) if just powered on.
                if (oldPercent.equals(PercentType.ZERO)) {
                    oldPercent = new PercentType(9);
                }

int repeatCount = Math.abs((int) Math.round(command.intValue() / stepSize)
                        - (int) Math.round(oldPercent.intValue() / stepSize));
                logger.debug("milight: dim from '{}' with command '{}' via '{}' steps.", oldPercent.toString(),
                        command.toString(), repeatCount);
                if (command.compareTo(oldPercent) > 0) {
                    for (int i = 0; i < repeatCount; i++) {
                        Thread.sleep(100);
                        if (BindingType.brightness.equals(type)) {
                            sendIncrease(bulb, rgbwSteps, bridgeId);
                        } else if (BindingType.colorTemperature.equals(type)) {
                            sendWarmer(bulb, bridgeId);
                        }
                    }
                }

https://github.com/openha...ernal/MilightBinding.java

[ Voor 46% gewijzigd door GENETX op 02-04-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
_l_Arjan_l_ schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:50:
Hoe snel reageert een lamp op een commando en hoe lang duurt het om een commando te sturen?
Kun je bv als groep commando: 10x down, 5x up sturen zonder dat dit gekke kleurverlopen oplevert?
Dat idee had ik inmiddels ook gekregen, eerst naar max of min zetten en dan naar de gewenste waarde. Je hebt dan immers een bekend vertrekpunt.

Krijg het alleen nog niet helemaal voor elkaar, je moet eerst een 'on' commando sturen om de juiste lamp 'wakker' te maken en daarna op max, daarna het aantal keer dimmen. Gaat iets in m'n code nog niet helemaal lekker. Heb er nu eerst wel even genoeg van, het aan/uit zetten en warmwit/koudwit kiezen selecteren lukt nu met PHP.
GENETX schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:27:
[...]

Hmmz, ik krijg volgende week als het goed is een dualwhite binnen. Als ik de OpenHAB documentatie zo doorlees kan ik gewoon een dimmer item gebruiken om gelijk naar de gewenste stand te gaan. Of men moet dit niet vermelden in de documentatie. Grote kans dat ik het volgende week zaterdag kan testen. Dan zou je wellicht wat uit die code kunnen halen.
Deze documentatie vind ik erg handig en klopt tot nu toe altijd: http://www.limitlessled.com/dev/

Ik kon daar nergens uitleg vinden om bij een dualwhite direct naar een bepaalde brightness te springen. Voor een RGBW-lamp leggen ze het wel uit.

Edit: Bedankt voor de code, het stuk waar het om gaat is dit (even gemarkeerd).
Zo te zien slaan ze de oude waarde op en gebruiken ze dat als vertrekpunt. Wat ik wel vreemd vind is dat ze alleen spreken over sendIncrease(). Ik ben dus wel benieuwd naar hoe de dualwhite zich bij jou gedraagt als je van 70% naar 20% gaat en ook weer andersom in OpenHAB.

Ik ga eerst een poosje op vakantie dus stop er nu even mee, zal dit topic wel even lezen als ik weer terug ben. Denk dat ik de gewenste dimwaarde even moet wegschrijven zodat ik die bij de volgende keer dimmen weer kan gebruiken. Eens kijken hoe we dat met PHP gaan doen.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 02-04-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
ThinkPadd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:06:
[...]

Heb je hier ooit nog wat op gevonden? Ik loop hier nu ook tegenaan met de CW / WW-lamp die ik onlangs binnenkreeg.

Vanaf de laagste brightness moet je 10x op 'brightness up' drukken in de app om van de donkerste stand naar de meest lichte stand te gaan (en omgekeerd ook 10x om van hoogste naar laagste te gaan). Dit valt wel te automatiseren in PHP met een for loopje. Voor koudwit naar warmwit en andersom is trouwens ook 10x zag ik.

De RGBW kan ik prima aansturen met wat PHP knutsels: ThinkPadd in "[Milight] Ervaringen & discussie" waardoor ik kan zeggen: milight.php?brightness=50 maar ik zou ook graag direct de brightness van de CW / WW-lamp in willen stellen.

Nee, niets voor gevonden. Dit is ook precies hoe ik het doe met Tasker/UDP Sender. Eerst helemaal naar beneden regelen, en dan op de instelling zetten die ik wil. Verre van ideaal. Er moet ook nog een soort vertraging tussen zitten, te snel op elkaar reageert die niet. Wil je gaan automatiseren, dan zou ik dus ook aanraden de RGBWW te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:29
Even voor de goede orde, voor ik een bestelling ga plaatsen..

Zijn de nieuwe milight lampen te bedienen met de oude afstandsbediening?

En zijn anders eventueel de oude lampen ook te bedienen met de nieuwe afstandsbediening?

En de WiFi bridge? Is die compatible met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:33:
Even voor de goede orde, voor ik een bestelling ga plaatsen..

Zijn de nieuwe milight lampen te bedienen met de oude afstandsbediening?

En zijn anders eventueel de oude lampen ook te bedienen met de nieuwe afstandsbediening?

En de WiFi bridge? Is die compatible met beide?
Nee.

Nee.

Nee, nog niet.

Het is nu voornamelijk een keuze tussen de 'oude serie' of de nieuwe lamp + afstandsbediening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe MiLight paradepaardjes zijn binnen!

RGBWW controller voor LED strips met 6 aders.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5stska3aveqxb.jpg

En de nieuwste RGBWW downlight. Met dezelfde afstandsbediening te bedienen. Een stuk dunner dan zijn voorganger!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fwpqysvamjbpu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nxdutizw7pity.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ngzpuss0os8p2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
4-systeembeheer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:12:
Vet.. installatie van GU10 in bestaande spotjes was erg eenvoudig en het werkt allemaal prima!
Hopelijk vandaag de wifi box installeren en dan zal ik ook wat fotootjes van het voorlopige resultaat maken.
Die GU10 lampen van Milight zijn wat groter/langer dan de meeste lampen hè; steken ze erg veel uit? Is dat niet lelijk?
Met andere woorden; kun je een of meer foto's posten >:) ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:22:
Nieuwe MiLight paradepaardjes zijn binnen!

RGBWW controller voor LED strips met 6 aders.
[afbeelding]
Is dat ding serieus zo enorm groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:14:
[...]

Is dat ding serieus zo enorm groot?
7 ingangen inderdaad =). Alle strips werken er inmiddels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:17:
[...]

7 ingangen inderdaad =). Alle strips werken er inmiddels op.
Maar is hij ook zo groot als op de foto?
De verhoudingen zien er een beetje raar uit zo :P
Een vierkante doos met een lang rechthoekige controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:19:
[...]

Maar is hij ook zo groot als op de foto?
De verhoudingen zien er een beetje raar uit zo :P
Een vierkante doos met een lang rechthoekige controller.
Ze zijn even groot =).

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/443210530904image1%20(4).JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:24:
Ik heb gister ook een milight setje binnengekregen om te testen of het wat is. Ook bij mij liep het niet helemaal vlekkeloos, de Android app liep compleet vast bij het zoeken naar WiFi netwerken. Maar ik heb het opgelost, wellicht ook de oplossing voor jou:

1. Power op de WiFi box en installeer alvast de milight 2.0 app op je foon (tenminste, bij Android)
2. Verbindt met je tablet, telefoon, laptop, whatever naar de milight wifi box (dus niet je eigen netwerk)
3. Surf nu met de browser naar http://10.10.100.254
4. User=admin, pass=admin
5. De web app is een beetje crappy (iig met Chrome bij mij), mogelijk dat je na het inloggen nog eens op F5 moet drukken
6. Ga naar STA setting en vul daar de verbindingsgegevens in voor je eigen wifi
7. Ga nu naar Work Mode en selecteer daar STA, de box zou moeten rebooten
8. Verbind nu met je mobiel naar je huisnetwerk
9. Check eventueel in je modem/router/AP wat het IP adres is in je huisnetwerk (die zou nu dezelfde web app moeten tonen als je er naartoe surft)
10. Open de App en instellen maar!

Zo nog even 4 pitten bestellen om al het licht in huis te automagiseren :)

Edit: Met Thinkpad hieronder. Uiteraard heb ook ik hem een statisch IP gegeven ;)
Edit2: @irab hierboven: Ook bij Android hoef ik niet in te loggen, alleen via de browser. Maar dat is dus een alternatieve manier voor als, net als bij mij, de Android (of wellicht ook iPhone app) weigert mee te werken om netwerken te zien of zelfs vast te lopen (bij mij bleef hij eindeloos zoeken). Volgens mij werken beide apps gewoon hetzelfde. Overigens had ik zowel met v 1.0 als v2.0 van de Android app problemen op zowel mijn telefoon als tablet.
Heb precies zo geprobeerd, als bovenstaand, maar ik kom nu met handmatig instellen via de webinterface , zover dat ik de gegevens van mijn WiFi netwerk kan ingeven, en dan op sta mode zetten en dan saven en opnieuw opstarten,
Dan gaat mijn iPad weer verbinden met mijn eigen netwerk, maar ik vind dan het ip nummer niet wat ik heb opgegeven, dat bekijk ik dan weer met de app FING , dus het koppelen lukt nog steeds niet, ik kan wel via het eigen netwerk van de Wi-Fi- box 10.10.100.254 via verschillende app's mijn lamp regelen, dus dat werkt wel, alleen koppelen niet, heel vreemd. 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Inmiddels heb ik al zo'n beetje heel mijn huis volhangen met LED strips, nu is eindelijk het moment aangebroken om ook mijn tuin hier mee te gaan voorzien.

Ik wil in de tuin warm wit licht hebben met de mogelijkheid om op feestdagen de kleuren te veranderen.
Hiervoor had ik de volgende led strip in gedachten.

http://www.banggood.com/5...-Strip-12V-p-1022798.html

Nu wil ik deze om (vierkante) plantenbakken hangen, maar het wordt denk ik niet mooi als ik de led strip om het hoekje laat gaan. Voor de visueel ingestelde mensen, ik wil de led strip niet plat tegen de muur aan hebben, dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar ik wil de muur/grond ermee gaan verlichten, ik zal dus waarschijnlijk soldeerskills moeten gaan gebruiken om een hoek om te gaan..
Ik kwam onderstaande hulpstukje tegen maar deze is alleen geschikt voor RGB en niet voor RGBWW, weet iemand waar ik deze kan aanschaffen of moet ik gewoon aan de slag gaan met losse draadjes.

http://www.banggood.com/4...Strip-Light-p-947285.html

En om het geheel weer waterdicht te maken wou ik het volgende gebruiken.

http://www.banggood.com/1...trip-Light-p-1007817.html

In huis maak ik nu nog gebruik van "standaard" controllers maar voor de tuin (en wellicht als het bevalt ook binnenshuis) gebruik gaan maken van de MiLight controller.

Nu loopt ik denk ik tegen een probleem aan want ik las op diverse fora's dat de MiLight geen wit licht kan mixen met kleur. Is dit wel mogelijk als ik 2 MiLight controllers aanschaf? Of is er inmiddels al een vernieuwde controller die dit wel ondersteund, want de foras die ik heb gelezen zijn redelijk bejaard...

Dan hoop ik ook graag meer duidelijkheid te krijgen over bovengenoemde ledstrip of deze dimbaar is met MiLight

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:59:
Inmiddels heb ik al zo'n beetje heel mijn huis volhangen met LED strips, nu is eindelijk het moment aangebroken om ook mijn tuin hier mee te gaan voorzien.

Ik wil in de tuin warm wit licht hebben met de mogelijkheid om op feestdagen de kleuren te veranderen.
Hiervoor had ik de volgende led strip in gedachten.

http://www.banggood.com/5...-Strip-12V-p-1022798.html

Nu wil ik deze om (vierkante) plantenbakken hangen, maar het wordt denk ik niet mooi als ik de led strip om het hoekje laat gaan. Voor de visueel ingestelde mensen, ik wil de led strip niet plat tegen de muur aan hebben, dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar ik wil de muur/grond ermee gaan verlichten, ik zal dus waarschijnlijk soldeerskills moeten gaan gebruiken om een hoek om te gaan..
Ik kwam onderstaande hulpstukje tegen maar deze is alleen geschikt voor RGB en niet voor RGBWW, weet iemand waar ik deze kan aanschaffen of moet ik gewoon aan de slag gaan met losse draadjes.

http://www.banggood.com/4...Strip-Light-p-947285.html

En om het geheel weer waterdicht te maken wou ik het volgende gebruiken.

http://www.banggood.com/1...trip-Light-p-1007817.html

In huis maak ik nu nog gebruik van "standaard" controllers maar voor de tuin (en wellicht als het bevalt ook binnenshuis) gebruik gaan maken van de MiLight controller.

Nu loopt ik denk ik tegen een probleem aan want ik las op diverse fora's dat de MiLight geen wit licht kan mixen met kleur. Is dit wel mogelijk als ik 2 MiLight controllers aanschaf? Of is er inmiddels al een vernieuwde controller, want de foras die ik heb gelezen zijn redelijk bejaard...

Dan hoop ik ook graag opheldering te krijgen over bovengenoemde ledstrip of deze dimbaar is met MiLight

Hopelijk kan iemand mij opheldering geven.
Hi Freestyler,

Deze strip is IP65, dus niet waterproof. Hier heb je zeker IP67/IP68 bescherming voor nodig.

Zo te zien ga je voor de 'goedkope' strips. Let wel op dat ze je geen expoy leveren (lijm beschermlaag). Er zijn maar weinig 'aliexpress' of 'banggood' bedrijven die echte siliconen leveren. Zulk soort websites noem ik toch (vooral met LED strips) goedkoop is duurkoop.

Je moet inderdaad je soldeerskills gaan gebruiken, aangezien er geen connectoren op IP67/IP68 strips passen. Op IP65 is dit ook al redelijk lastig i.v.m. de beschermlaag. Je kan proberen om met een mesje wat van de beschermlaag weg te snijden, echter zijn connectoren niet geschikt voor buiten.

Je kan het beste naar de RGBW (4 in 1 chip) kijken. Hier heb je warm wit én kleur in één LED. Je zult dan ook geen problemen krijgen met RGB led, warm wit, RGB led, warm wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:07:
[...]
Hi Freestyler,

Deze strip is IP65, dus niet waterproof. Hier heb je zeker IP67/IP68 bescherming voor nodig.

Zo te zien ga je voor de 'goedkope' strips. Let wel op dat ze je geen expoy leveren (lijm beschermlaag). Er zijn maar weinig 'aliexpress' of 'banggood' bedrijven die echte siliconen leveren. Zulk soort websites noem ik toch (vooral met LED strips) goedkoop is duurkoop.

Je moet inderdaad je soldeerskills gaan gebruiken, aangezien er geen connectoren op IP67/IP68 strips passen. Op IP65 is dit ook al redelijk lastig i.v.m. de beschermlaag. Je kan proberen om met een mesje wat van de beschermlaag weg te snijden, echter zijn connectoren niet geschikt voor buiten.

Je kan het beste naar de RGBW (4 in 1 chip) kijken. Hier heb je warm wit én kleur in één LED. Je zult dan ook geen problemen krijgen met RGB led, warm wit, RGB led, warm wit.
Scherp inderdaad, ik zag waterproof staan dus ging er automatisch vanuit dat dit een hogere kwalificatie had. IP65 is denk ik inderdaad niet handig in dit geval zeker niet omdat dit niet makkelijk te solderen valt.

Ik ben niet bewust voor "goedkoop" gegaan, maar meer omdat Banggood één van mijn "vaste" china shops is en dit in mijn gedachtegoed hetgeen was wat ik zocht. Bij voorkeur maak ik gebruik van "losse" leds en niet van gemixte, vandaar mijn huidige keuze.

Mocht je suggesties hebben dan houdt ik mij aanbevolen (mag eventueel via PB), gezien dit niet helemaal het juiste topic hiervoor is.

Nu zie ik in "jou" webshop dat je een milight controller aanbiedt die geschikt is voor RGBWW
http://www.milightwinkel....4zone-controller-432-watt
Loop ik met deze controller ook tegen de restrictie aan, of WW of RGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:18:
[...]

Scherp inderdaad, ik zag waterproof staan dus ging er automatisch vanuit dat dit een hogere kwalificatie had. IP65 is denk ik inderdaad niet handig in dit geval zeker niet omdat dit niet makkelijk te solderen valt.

Ik ben niet bewust voor "goedkoop" gegaan, maar meer omdat Banggood één van mijn "vaste" china shops is en dit in mijn gedachtegoed hetgeen was wat ik zocht. Bij voorkeur maak ik gebruik van "losse" leds en niet van gemixte, vandaar mijn huidige keuze.

Mocht je suggesties hebben dan houdt ik mij aanbevolen (mag eventueel via PB), gezien dit niet helemaal het juiste topic hiervoor is.

Nu zie ik in "jou" webshop dat je een milight controller aanbiedt die geschikt is voor RGBWW
http://www.milightwinkel....4zone-controller-432-watt
Loop ik met deze controller ook tegen de restrictie aan, of WW of RGB?
Het is mogelijk om met de nieuwe RGBWW controller + de nieuwe RGBWW afstandsbediening warm wit en kleur tegelijk aan te zetten =).

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/6242406301604image1%20(5).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/5663206301604image2%20(5).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/1153506301604image3%20(1).JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
FunFair schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:00:
Ik heb zojuist deze besteld via de App van Aliexpress.

http://www.aliexpress.com...LED-Bulb/32611916280.html

1x 8W lamp met remote.
In de app was die $25,29
Op de site ca. $35

Ben benieuwd of dat goed gaat :)
Verwacht van wel, seller met 3 jaar ervaring, en een dollar of 3 goedkoper dan andere verkopers. Heb net een setje lamp+remote besteld, Zit alleen erg te wachten op de Wifi controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit toch wat tegen vind vallen, je kan maar weinig kleur kiezen en een mooie tussen oranje of geel die je kan gebruiken zit er niet tussen.

M'n zwager heeft hue lampen en die geven veel meer licht en zijn veel zachter van kleur.

Heb trouwens ook compleet verkeerde lampen binnen gekregen ik had 4X rgb ww besteld en krijg 1 rgbww 1 rgbcw en 2 cw/ww
Erg irritant.

Misschien verkoop ik de boel wel weer en moet ik eens kijken naar de 16miljoen kleuren versie, die is ook meer watt en hopelijk komt er dus ook wat meer licht vanaf

[ Voor 0% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-04-2016 08:45 . Reden: Mega typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:45:
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit toch wat tegen vind vallen, je kan maar weinig kleur kiezen en een mooie tussen oranje of geel die je kan gebruiken zit er niet tussen.

M'n zwager heeft hue lampen en die geven veel meer licht en zijn veel zachter van kleur.

Heb trouwens ook compleet verkeerde lampen binnen gekregen ik had 4X rgb ww besteld en krijg 1 rgbww 1 rgbcw en 2 cw/ww
Erg irritant.

Misschien verkoop ik de boel wel weer en moet ik eens kijken naar de 16miljoen kleuren versie, die is ook meer watt en hopelijk komt er dus ook wat meer licht vanaf
De nieuwste RGBWW 8W E27 is echt een toegevoegde waarde =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Tja dat kan je natuurlijk ook wel verwachten.. +- 8 euro voor een lamp vs 54 - 60 euro voor een hue... Dat van de levering is idd wel klote..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:05:
[...]
De nieuwste RGBWW 8W E27 is echt een toegevoegde waarde =).
Nu nog wachten op de nieuwe E14 en GU10, want dat zijn de fittingen die ik heb waar nu de oude Milight zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:23:
[...]

Nu nog wachten op de nieuwe E14 en GU10, want dat zijn de fittingen die ik heb waar nu de oude Milight zitten :P
Deze staan helaas nog niet op de planning.

Er bestaan ook fitting converters als je de lamp/fitting niet ziet is dit een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Possible schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:05:
Tja dat kan je natuurlijk ook wel verwachten.. +- 8 euro voor een lamp vs 54 - 60 euro voor een hue... Dat van de levering is idd wel klote..
Wat rechtvaardigt die 54-60 euro dan? Qua materiaalkosten zullen ze elkaar weinig ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
kaasaanfiets schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:17:
[...]

Wat rechtvaardigt die 54-60 euro dan? Qua materiaalkosten zullen ze elkaar weinig ontlopen.
Daarvoor moet je hier zijn [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 :)
Wij hebben het een en ander van Hue hier thuis hangen en ik heb op mijn eigen slaapkamer Milight. De Philips zijn toch net wat beter op verschillende factoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik hoef zelf geen HUE systeem die hebben geen geheugen en vallen dus terug op hun standaard instelling als je hem aan en uit zet.

Ik wil wel graag weten hoeveel je nieuwe milight lampen verschillen met de HUE lampen qua kleur en helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
kaasaanfiets schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:20:
Ik hoef zelf geen HUE systeem die hebben geen geheugen en vallen dus terug op hun standaard instelling als je hem aan en uit zet.

Ik wil wel graag weten hoeveel je nieuwe milight lampen verschillen met de HUE lampen qua kleur en helderheid.
Maar je kan weer wel de huidige status van de lamp opvragen geloof ik, dat is dan weer een mooie handigheid. De 8watt mi lamp is onderweg, ben erg benieuwd of het veel scheelt met mijn oude 9watt milamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort maken wij ook gebruik van een nieuwe BLOG op onze website waar wij de nieuwste MiLight artikelen posten + de nodige informatie.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn om deze posts ook deels in dit forum te kunnen lezen verneem ik dit graag.(En indien dit natuurlijk niet in strijd is met de forum regels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:31:
Sinds kort maken wij ook gebruik van een nieuwe BLOG op onze website waar wij de nieuwste MiLight artikelen posten + de nodige informatie.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn om deze posts ook deels in dit forum te kunnen lezen verneem ik dit graag.(En indien dit natuurlijk niet in strijd is met de forum regels).
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:59:
[...]

Het is mogelijk om met de nieuwe RGBWW controller + de nieuwe RGBWW afstandsbediening warm wit en kleur tegelijk aan te zetten =).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Just to remind you, je zou nog terug komen op de led strips voordat je je bericht aanpaste.

Ik was even benieuwd waar je in china of een ander land zo'n rgbww strip kan kopen voor een normale prijs.

Deze meeste shops op ebay praten wel over rgbww maar zijn alsnog maar 5 aderig... Dus waar kan ik de 6 aderige leds vandaan halen?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sdnx2e.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 10-04-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik heb hier per ongeluk 2 lampen aan één groep gekoppeld via de app en wil één van beide verwijderen en deze onder een andere knop koppelen.

Maar ik krijg die lamp met geen mogelijkheid verwijderd uit de groep.

Weet iemand hoe dat moet? Ik heb van alles geprobeerd zoals 5 keer op de off knop drukken van deze specifieke groep, lang in gedrukt houden, maar heb geen idee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
Lamp uitzetten, lamp aan en dan de AAN-knop een tijdje indrukken (5s ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Wel lamp uitzetten als in stroom er af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
GENETX schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:54:
Lamp uitzetten, lamp aan en dan de AAN-knop een tijdje indrukken (5s ofzo).
Aanknop van die groep? Of de knop voor alle lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
powermarcel10 schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:37:
[...]

Aanknop van die groep? Of de knop voor alle lampen.
Van de groep waarop hij gelinkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
hoi,
ik zou graag gebruik maken van mi-light samen met mijn domoticz setup.
Om te beginnen zou ik er graag enkele bestaande kleuren setjes van de action mee aansturen. Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor nodig heb? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
dr.trimble schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:17:
hoi,
ik zou graag gebruik maken van mi-light samen met mijn domoticz setup.
Om te beginnen zou ik er graag enkele bestaande kleuren setjes van de action mee aansturen. Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor nodig heb? Thx
Nodig:
Ledstrip
Ledstripcontroller
Voeding 12v of 24v
Wifi controller

De Ledstripcontroller is afhankelijk van je ledstrips. Of het RGB, RGBWW of DW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
Ik denk dat het gewoon een simpele RGB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

dr.trimble schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:47:
Ik denk dat het gewoon een simpele RGB is.
Ik weet niet wat jou doel is met de led strips, maar RGB betekend simpelweg Rood Groen Blauw (en een combinatie tussen deze kleuren). De kleuren Koud Wit en Warm Wit zijn met zo'n strip dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi and sorry for English (not many good general Milight discussions available in english ;)). I was looking for suggestions to have a battery operated wall switch to control RGBW Milights. Yes, one option would be just to hang the normal remote to wall but it does not look very nice. I found this: http://nl.aliexpress.com/...e/930043_32315391105.html but nothing similar for RGBW - do you know if some exist? I'm looking for something discrete... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:de volgende keer gratis reclame is einde account

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 12-04-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Een aantal posts terug liet je de RGBWW Controller zien, hier moeten dus neem ik aan ook RGBWW led strips (6aderig) beschikbaar voor zijn, zou je mij ook kunnen vertellen waar die te koop zijn (link). Op Ebay en Alieexpress wordt wel gesproken over RGBWW maar dit lijkt, uitgaande van de fotos, te gaan om een 5 aderige strip ipv 6. Zie ik iets over het hoofd?

Of is het de bedoeling met zo'n controller om 2 strips aan te schaffen... RGB en DW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:41:
[...]

Om te beginnen de nieuwste RGBWW downlight =).

[afbeelding]

De nieuwste MiLight RGBWW LED Downlight met een unieke functie: Kies uw gewenste RGB multikleur of een mooie warm witte / koud witte kleur.

U bespaart direct geld met de aankoop van deze zuinige 12W LED downlight.
Anders dan bij laagspanning LED inbouwspots, hoeft u geen kostbare voedingen en dimmers extra aan te schaffen. Onze dimbare RGBWW downlights komen namelijk als kant en klare kit met vooraangesloten 220V voeding/ontvanger voor een ongekend gebruiks- en installatiegemak.

Met de 4-kanaals RGBWW afstandsbediening (los te bestellen) kunt u iedere spot individueel bedienen of tegelijk. Hiermee kunt u de LED inbouwspots dimmen en elke gewenste wit tint kiezen. Deze set is eventueel ook nog uit te breiden met een WiFi module. Zo kunt u ook met uw smartphone of tablet de downlights bedienen.

LET OP: Deze RGBWW Downlight kan enkel bediend worden met de speciale RGBWW 4 zone afstandsbediening.
WiFi: Eind april verwachten wij een nieuwe App waarmee het mogelijk is deze downlight middels WiFi aan te sturen.
Zijn deze lampen ook voor in de badkamer geschikt (IP65)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:35:
[...]

Een aantal posts terug liet je de RGBWW Controller zien, hier moeten dus neem ik aan ook RGBWW led strips (6aderig) beschikbaar voor zijn, zou je mij ook kunnen vertellen waar die te koop zijn (link). Op Ebay en Alieexpress wordt wel gesproken over RGBWW maar dit lijkt, uitgaande van de fotos, te gaan om een 5 aderige strip ipv 6. Zie ik iets over het hoofd?

Of is het de bedoeling met zo'n controller om 2 strips aan te schaffen... RGB en DW ?
Ik heb vernomen dat ze morgen of overmorgen online komen (in Nederland).

Ebay, Ali etc. blijf ik lastig vinden. Ze vermelden 'RGBWW' maar je krijgt gewoon RGBW.. Voor nu zoeken naar een speld in een hooiberg gok ik, omdat de strips net nieuw zijn en de informatie daar totaal niet klopt.

RGB + Dual White LED strips is inderdaad ook een optie. Eind van de middag zal ik de blogpost voor deze nieuwe controller online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:24:
[...]

Ebay, Ali etc. blijf ik lastig vinden. Ze vermelden 'RGBWW' maar je krijgt gewoon RGBW.. Voor nu zoeken naar een speld in een hooiberg gok ik, omdat de strips net nieuw zijn en de informatie daar totaal niet klopt.

RGB + Dual White LED strips is inderdaad ook een optie. Eind van de middag zal ik de blogpost voor deze nieuwe controller online gooien.
Nu snap ik dat jij niet jou leveranciers bekend gaat maken.... maar als Ebay, ali etc. afvallen, wat blijft er dan nog over voor ons "tweakers" ? Er is toch wel ergens een importeur of fabriek of dergelijks was ze rechtstreeks te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:42:
[...]

Zijn deze lampen ook voor in de badkamer geschikt (IP65)?
Ze hebben geen IP65 meegekregen, maar IP44.

IP44 waarde mogen ook in de badkamer gebruikt worden, maar op voldoende afstand van bad en douche. Niet direct boven de douche bijvoorbeeld.

De spots zijn aan de voorkant helemaal dicht, dus ik ga ze binnenkort ook gebruiken in mijn nieuwe badkamer. Ik ben er helemaal weg van qua design, inbouwmaat en kleur + bediening! t.o.v. de oude RGBW downlights.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/2745011301404milight-downlight-new-afmetingen.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:26:
[...]

Nu snap ik dat jij niet jou leveranciers bekend gaat maken.... maar als Ebay, ali etc. afvallen, wat blijft er dan nog over voor ons "tweakers" ? Er is toch wel ergens een importeur of fabriek of dergelijks was ze rechtstreeks te koop zijn?
Omdat ze zo nieuw zijn is er nog weinig te vinden op het web, zoals eerder gemeld ben ik geen fan van de 'aliexpress markt'. Altijd maar afwachten wat je krijgt, slechte epoxy beschermlaag, garantie tot de voordeur, BTW / invoerrechten en onjuiste product informatie.

Voor de mensen die echt via zulke sites willen bestellen zullen zij nog even geduld moeten hebben =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:31:
[...]
Omdat ze zo nieuw zijn is er nog weinig te vinden op het web, zoals eerder gemeld ben ik geen fan van de 'aliexpress markt'. Altijd maar afwachten wat je krijgt, slechte epoxy beschermlaag, garantie tot de voordeur, BTW / invoerrechten en onjuiste product informatie.

Voor de mensen die echt via zulke sites willen bestellen zullen zij nog even geduld moeten hebben =).
Ook dat snap ik, bovendien is (af)wachten voor mij geen probleem. Ik heb heel mijn huis zo'n beetje volhangen met ledstrips van de welbekende shops, en dit hangt er nu al zeker 4 jaar en tot zover nog geen enkele problemen gehad..

Maar ik vroeg mij meer af, als de bekende china shops afvallen. Wat blijft er voor ons tweakers dan over om "best bang for buck" te krijgen wat betreft ledstrips voor buiten.
Ik ben best bereid om een normale prijs te betalen voor de led strips, maar van tussenhandelaren wordt (meestal) alleen de tussenhandelaar wijzer.

Bedankt overigens voor de info over de downlight ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door freestyler2 op 11-04-2016 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
Van het weekend de nieuwe Milight opgehaald bij het post afhaalpunt. Moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de RGBWW functie. De RGB kleuren zijn veel zachter en aangenamer door er wit licht in te mengen. De lamp reageert ook sneller voor mijn gevoel.

Nu weet ik alleen nog niet echt wat ik er mee wil doen... Misschien als buitenlamp met een psychedelisch knipper effect erop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

FunFair schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:00:
Van het weekend de nieuwe Milight opgehaald bij het post afhaalpunt. Moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de RGBWW functie. De RGB kleuren zijn veel zachter en aangenamer door er wit licht in te mengen. De lamp reageert ook sneller voor mijn gevoel.

Nu weet ik alleen nog niet echt wat ik er mee wil doen... Misschien als buitenlamp met een psychedelisch knipper effect erop? :P
Je koopt iets, maar je weet niet wat je ermee moet, gefeliciteerd je bent een echte tweaker _/-\o_

Is het niet leuk om een verlaagd plafond in de badkamer te maken en daar deze lamp in te verwerken? (ik neem aan dat we praten over de Downlight RGBWW?) of een buitenlamp is ook gaaf natuurlijk en de fotos zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door freestyler2 op 11-04-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
freestyler2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:03:
[...]

Je koopt iets, maar je weet niet wat je ermee moet, gefeliciteerd je bent een echte tweaker _/-\o_

Is het niet leuk om een verlaagd plafond in de badkamer te maken en daar deze lamp in te verwerken? (ik neem aan dat we praten over de Downlight RGBWW?) of een buitenlamp is ook gaaf natuurlijk en de fotos zijn welkom!
Mja, zo heb ik ook een GU10 lamp liggen waar ik niets mee doe :) Ik had het over de E27 variant, was toen een koopje op Aliexpress.

De dualwhite versies die ik in huis heb, gebruik ik wel veel, hoewel ik ze in de praktijk nooit echt dim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
freestyler2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:08:
[...]

Ik weet niet wat jou doel is met de led strips, maar RGB betekend simpelweg Rood Groen Blauw (en een combinatie tussen deze kleuren). De kleuren Koud Wit en Warm Wit zijn met zo'n strip dus niet mogelijk.
Dit zijn bestaande strips die nu gewoon aangestuurd worden met een Kaku-schakelaar. Deze wou ik dus gewoon kunnen bedienen vanuit domoticz via wifi en van hieruit de kleuren te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:38:
BLOG: RGBWW controller

[afbeelding]

NIEUW! De MILIGHT LED strip RGB + DUAL WHITE 4 zone controller 432 Watt

Deze nieuwste RGB + DUAL WHITE controller is geschikt voor 12V/24V RGB + CCT LED strips. Deze controller kan enkel aangestuurd worden met de nieuwste RGBWW afstandsbediening.

Het is ook mogelijk om naast de RGB + CCT led strip (6 aders) een RGB strip + Dual White LED strip (in totaal 7 aders) aan te sluiten. De normale RGB of RGBW LED strips aansluiten is ook geen probleem. U gebruikt dan maar 4 of 5 van de in totaal 7 ingangen. Zo kunt u toch gebruik maken van de nieuwste RGBWW afstandsbediening i.c.m. onze nieuwste RGBWW Downlight en 8W RGBWW LED lamp.

Deze controller wordt standaard geleverd zonder RGBWW afstandsbediening. Deze kunt u vinden op onze website onder het kopje 'afstandsbedieningen'.

Eind april 2016 zal er een nieuwe app verschijnen waardoor het mogelijk is deze controller ook via WiFi aan te sturen.
Niet om een of ander maar dit is gewoon verkapte reclame. Bloggen is leuk als je daadwerkelijk iets over het product verteld, maar 'deze kunt u vinden onder het kopje afstandsbedieningen' biedt geen enkele toegevoegde waarde.
Inhoudelijke vragen worden bovendien niet beantwoord, wat natuurlijk wel terecht is want je bent nergens toe verplicht maar voor zover mij bekend is is tweakers een community die elkaar helpt met allerhande klusjes en verre van bedoeld voor commerciël eigen gewin.

Natuurlijk voorzie je in een aantal reacties ook wel van handige info, waarvoor dank.

Jou webshop heb ik niks op tegen uiteraard en een ervaren tweaker zal ook wel verder zoeken via andere wegen (ebay, Ali, BG etc) en daar zijn producten kopen maar de beginnende tweaker wordt min of meer wel misleid doordat je je voordoet als een officieel verkooppunt in Nederland (ook al staat dat nergens direct vermeld, wordt die indruk wel gewekt).

Om dan direct wat extra reclame te maken:
===
Milightwinkel - Milight wifi controller €23,95 excl 4,95 verzendkosten.
http://www.milightwinkel.nl/MILIGHT-WiFi-module

Banggood - Milight wifi controller €13,37 incl gratis verzending
http://m.banggood.com/Mi-...IOS-Android-p-968812.html
===

Milightwinkel - rgbww 2016 model afstandsbediening € 19,95 excl verzendkosten.
http://www.milightwinkel....tandsbediening-RGBWW-2.4G

Aliexpress - rgbww 2016 model afstandsbediening € 9,84 incl gratis verzending http://www.aliexpress.com...ght-2016/32584001517.html
===

En ga zo maar door.

Natuurlijk zijn er China hoop namaak in omloop en bovengenoemde shops leveren dan uit ervaring geen namaak aan maar tweakers doen meestal wat research over de do's and donts

[ Voor 17% gewijzigd door freestyler2 op 11-04-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
freestyler2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:13:
[...]
Jou webshop heb ik niks op tegen uiteraard en een ervaren tweaker zal ook wel verder zoeken via andere wegen (ebay, Ali, BG etc) en daar zijn producten kopen maar de beginnende tweaker wordt min of meer wel misleid doordat je je voordoet als een officieel verkooppunt in Nederland (ook al staat dat nergens direct vermeld, wordt die indruk wel gewekt).
Ik moet zeggen dat een collega wel interesse heeft, maar niet om te importeren. Dus mond op mond reclame werkt in deze wel.

Het is nog steeds goedkoper dan hue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

FunFair schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:28:
[...]

Ik moet zeggen dat een collega wel interesse heeft, maar niet om te importeren. Dus mond op mond reclame werkt in deze wel.

Het is nog steeds goedkoper dan hue :)
Het is inderdaad goedkoper dan hue maar feit blijft dat het gewoon verkapte reclame is, mond tot mond reclame oke, maar wij van wc eend raden wc eend aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:13:
[...]

Niet om een of ander maar dit is gewoon verkapte reclame. Bloggen is leuk als je daadwerkelijk iets over het product verteld, maar 'deze kunt u vinden onder het kopje afstandsbedieningen' biedt geen enkele toegevoegde waarde.
Inhoudelijke vragen worden bovendien niet beantwoord, wat natuurlijk wel terecht is want je bent nergens toe verplicht maar voor zover mij bekend is is tweakers een community die elkaar helpt met allerhande klusjes en verre van bedoeld voor commerciël eigen gewin.

Natuurlijk voorzie je in een aantal reacties ook wel van handige info, waarvoor dank.

Om dan direct wat extra reclame te maken:
===
Milightwinkel - Milight wifi controller €23,95 excl 4,95 verzendkosten.
http://www.milightwinkel.nl/MILIGHT-WiFi-module

Banggood - Milight wifi controller €13,37 incl gratis verzending
http://m.banggood.com/Mi-...IOS-Android-p-968812.html
===

Milightwinkel - rgbww 2016 model afstandsbediening € 19,95 excl verzendkosten.
http://www.milightwinkel....tandsbediening-RGBWW-2.4G

Aliexpress - rgbww 2016 model afstandsbediening € 9,84 incl gratis verzending http://www.aliexpress.com...ght-2016/32584001517.html
===

En ga zo maar door.

Natuurlijk zijn er China hoop namaak in omloop en bovengenoemde shops leveren dan uit ervaring geen namaak aan maar tweakers doen meestal wat research over de do's and donts
Hi Freestyler,

Ik heb van te voren gepost of hier interesse in is en ook gevraagd of dit in strijd is met de regels van het Tweaker forum.

Voor mijn RGBWW downlight post heb ik niemand iets zien posten over deze downlight, dus ik stel jullie graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

De blogs worden inderdaad 1 op 1 overgenomen, uitgezonderd van directe product links.

Iedereen is vrij om zijn/haar eigen keuze te maken, dat post is ook meerdere malen.
Er zijn ook mensen die wat terughoudender zijn naar de ´China shops´ om verschillende redenen.
Wij bieden hun dan een mooi en voor Nederlandse begrippen een goedkoop alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:24:
[...]

Nederland: knip

Aliexpres: Tot op heden nog niks kunnen vinden. Er kan wel een RGB + CCT led strip op de nieuwe RGBWW controller worden aangelosten. Gebruik hiervoor: +RGB en +WWCW.

Mocht ik wat vinden buiten Nederland, dan zal ik dat hier ook posten.

Wat informatie over het uiterlijk van de strip:
Afbeeldingslocatie: http://ledstrip-specialist.nl/image/cache/data/informatie-rgb+cct-ledstripspecialist-800x800_0.png

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 12-04-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:27:
[...]

Hi Freestyler,

Ik heb van te voren gepost of hier interesse in is en ook gevraagd of dit in strijd is met de regels van het Tweaker forum.
For the record:

Er is niets aan mij gevraagd, en ja, dit is absoluut in strijd met de algeme voorwaarden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:14:
[...]

For the record:

Er is niets aan mij gevraagd, en ja, dit is absoluut in strijd met de algeme voorwaarden.
Vorige week vrijdag: Mochten er mensen geïnteresseerd zijn om deze posts ook deels in dit forum te kunnen lezen verneem ik dit graag.(En indien dit natuurlijk niet in strijd is met de forum regels).

Ik zal de BLOG posts achterwegen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:28:
[...]

Heb precies zo geprobeerd, als bovenstaand, maar ik kom nu met handmatig instellen via de webinterface , zover dat ik de gegevens van mijn WiFi netwerk kan ingeven, en dan op sta mode zetten en dan saven en opnieuw opstarten,
Dan gaat mijn iPad weer verbinden met mijn eigen netwerk, maar ik vind dan het ip nummer niet wat ik heb opgegeven, dat bekijk ik dan weer met de app FING , dus het koppelen lukt nog steeds niet, ik kan wel via het eigen netwerk van de Wi-Fi- box 10.10.100.254 via verschillende app's mijn lamp regelen, dus dat werkt wel, alleen koppelen niet, heel vreemd. 8)7 :'(
Nog weer van alles geprobeerd hier, maar lukt niet om de WiFi module te koppelen aan mijn eigen netwerk.
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen hier.

https://www.dropbox.com/s...xSKT97qcDu9rncpreX3a?dl=0
Mischien dat dit lukt.
Mischien dat ik toch nog ergens overheen kijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik wil een LED stripje achter de TV hangen, en deze samen met de MiLight peertjes bedienen via de afstandsbediening en/of remote... nu weet ik dat er een LEDstrip ontvangerdoos-dingetje is van MiLight, maar ik wilde 't toch even vragen voor alle zekerheid: levert dat MiLight-doosje voor LED-strips de functie die de MiLight peertjes van zichzelf hebben? En kun je gewoon elke RGBW-strip kopen en dan aansluiten op het doosje? (en hoe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
joramoudenaarde schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:28:
Ik wil een LED stripje achter de TV hangen, en deze samen met de MiLight peertjes bedienen via de afstandsbediening en/of remote... nu weet ik dat er een LEDstrip ontvangerdoos-dingetje is van MiLight, maar ik wilde 't toch even vragen voor alle zekerheid: levert dat MiLight-doosje voor LED-strips de functie die de MiLight peertjes van zichzelf hebben? En kun je gewoon elke RGBW-strip kopen en dan aansluiten op het doosje? (en hoe?)
Elke RGBW ledstrip kan je aansluiten op een RGBW controller. Maar zoals eerder in dit topic staat is het slimmer om te wachten op de nieuwe RGBWW +CCT controller die Milightwinkel ook verkoopt ;)
En dan in combinatie met zo een ledstrip http://ledstrip-specialis...rgb-dual-white-led-strips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ah bedankt! Ik heb al enkele MiLight RGBW peertjes, dus wil het graag bij één afstandsbediening houden. Vandaar de vraag specifiek over RGBW led-strips :) Die RGBWW peertjes van MiLight zijn ook opvallend duurder dan de RGBW-varianten, en voor mij nog niet bijzonder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Mods Verwijder bericht maar

[ Voor 192% gewijzigd door freestyler2 op 12-04-2016 17:44 . Reden: Dit is niet aan mij om te melden, maar een zaak voor de mods. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

FunFair schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:00:

uuuh hoe voeg ik wit toe aan RGB kleuren dan?

Of kan dit alleen met die dure nieuwe lampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
kaasaanfiets schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:40:
[...]

Dit gaat over de nieuwe lampen, en dan over de nieuwe RGB +CCT controllers met de nieuwe remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:40:
[...]

Dit kan alleen met de nieuwe RGBWW lamp. De nieuwe afstandsbediening heeft een 'satuarion control' button. Hiermee kunnen de witte leds in de lamp ook aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
joramoudenaarde schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:28:
Dat is heel goed mogelijk, gewoon een goede RGBW ledstrip op maat maken, hoekjes klikken of solderen (solderen is altijd beter) en de RGBW controller achter de TV of in een TV meubel eronder wegwerken. Hier het effect van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5uhlbk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/14d21y0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/okspb5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Kijkt dat wel prettig tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@FunFair:
Dat kijkt héérlijk TV zelfs! Ik zet 'm vaak op heel warm geel, en zet dan de andere lampen lekker laag. Dan heb je de gloed van de led strip die het TV kijken wat prettiger maakt zonder heel je kamer opgelicht te hebben :)

@Jeroen 98675432:
Oh, ik weet dat het werkt, zo'n led strip... ik had er zelf ook een voordat hij kapot ging. Maar nu wil ik er een halen die specifiek met Milight werkt, en vroeg me af hoe dit in z'n werking gaat :) Kun je letterlijk elk willekeurig (goede) led strip op dat Milight kastje aansluiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Als je dat wil waarom neem je dan geen ambivision oid?

Trouwens het zou technisch gezien toch ook gewoon mogelijk moeten zijn dat de oude lampen ook de witte leds aanzetten tijdens rbg mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
kaasaanfiets schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:54:
Als je dat wil waarom neem je dan geen ambivision oid?

Trouwens het zou technisch gezien toch ook gewoon mogelijk moeten zijn dat de oude lampen ook de witte leds aanzetten tijdens rbg mode?
De oude lampen hebben witte leds, maar die gaan alleen apart aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Jochemd13 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:13:
[...]

De oude lampen hebben witte leds, maar die gaan alleen apart aan...
Het viel me al eerder op maar lees aub eerst een post goed door voor je er op reageert.
Dat weet ik ook wel dat ze dat doen maar waarom? Technisch gezien zou toch ook alles tegelijk aan moeten kunnen. Dat het softwarematig niet is te stellen is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Het is technisch inderdaad gewoon mogelijk. Elke kleur heeft een eigen transistor.

Er claimt iemand dat hij de firmware van de microcontroller in de lampen opnieuw geprogrammeerd heeft (lees comments op https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs).

Het draadloze protocol is door reverse-engineering bekend, maar voor zover ik weet zijn daaruit geen nieuwe mogelijkheden ontdekt om zowel wit als RGB tegelijk aan te sturen. https://hackaday.io/project/5888/logs/sort/newest

Hier een blogpost van iemand die een eigen draadloze ontvanger/microcontroller heeft ingebouwd in de Milight. Dat is waarschijnlijk de makkelijkste optie om RGB + WW tegelijk aan te sturen in de oude lampen http://itay.mobi/blog/?p=24

Zelf hoop ik daar ook nog een keer mee te experimenteren, maar ben daar nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Bij de Hue lampen is het mogelijk om scene's in te stellen en dmv. third party apps de lampen op de muziek te laten aansturen. Is dit met milight ook mogelijk? Ik zag wel wat programma's genoemd bij een search op muziek in dit topic, maar dit betrof allemaal Android en ik gebruik IOS en OSX.

[ Voor 29% gewijzigd door 2be op 14-04-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, het gaat me niet zo zeer dat ze mee moeten kleuren met de films die ik kijk, maar puur dat ik graag een RGBW led strip wil die ik via MiLight kan bedienen :) Ik weet alleen niet of die aansluitingen van led strips universeel zijn en hoe ze op die MiLight controller doos gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Je doet gewoon een paar draadjes in de controller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:36:
Oh, het gaat me niet zo zeer dat ze mee moeten kleuren met de films die ik kijk, maar puur dat ik graag een RGBW led strip wil die ik via MiLight kan bedienen :) Ik weet alleen niet of die aansluitingen van led strips universeel zijn en hoe ze op die MiLight controller doos gekoppeld worden.
Je moet een led strip hebben met een gemeenschappelijke 12v aansluiting. De meeste led strips hebben dit, maar er zijn altijd uitzonderingen.

In de mi light controller zit een schroefverbinding (kroonsteen). Veel mensen schroeven daar los de draden in. Zelf heb ik een verloopprintje gemaakt die ik in de mi light controller vast schroef. Hierdoor kon ik de originele aansluiting van de Chinese led strip behouden (5 pin rgbw connector @ Ali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:05
_l_Arjan_l_ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:08:
Het is technisch inderdaad gewoon mogelijk. Elke kleur heeft een eigen transistor.

Er claimt iemand dat hij de firmware van de microcontroller in de lampen opnieuw geprogrammeerd heeft (lees comments op https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs).

Het draadloze protocol is door reverse-engineering bekend, maar voor zover ik weet zijn daaruit geen nieuwe mogelijkheden ontdekt om zowel wit als RGB tegelijk aan te sturen. https://hackaday.io/project/5888/logs/sort/newest

Hier een blogpost van iemand die een eigen draadloze ontvanger/microcontroller heeft ingebouwd in de Milight. Dat is waarschijnlijk de makkelijkste optie om RGB + WW tegelijk aan te sturen in de oude lampen http://itay.mobi/blog/?p=24

Zelf hoop ik daar ook nog een keer mee te experimenteren, maar ben daar nog niet aan toegekomen.
Ik heb er zelf ook erg lang naar zitten kijken, vooral omdat bij mij nog wel eens een signaal bleef hangen/niet aan kwam.

Uiteindelijk ben ik gegaan voor: https://github.com/henryk/openmili

In combinatie met een arduino en een NRF24.

Na wat geklungel werkt dit erg goed! lampen missen eigenlijk nooit meer een commando.
ik zal binnenkort hier een blogpost van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@_l_Arjan_l_:
Mijn dank is groot! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
Ik moet ook zeggen dat ik een constante kleur achter de TV veel rustiger vind kijken. Voordeel is ook dat het prima als sfeer verlichting te gebruiken is als de TV uit staat.

Ik wil deze ook nog aan Domoticz koppelen zodat de lampen rood knipperen als iemand op de (KaKu) deurbel drukt. Dan mis ik zelfs met volume vol open niemand aan de deur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb ook een strip achter de TV. Staat hier ook altijd op dezelfde kleur (oranje, voelt het gelijk gezellig en warm in de huiskamer).

Heb het nu wel zo gemaakt dat de helderheid naar 30% gaat als we TV kijken, anders leidt het af.
Heb een Z-Wave plug tussen het TV-meubel zitten. Als stroomverbruik boven xx Watt komt dan kijken we TV --> strip dimmen.
Stroomverbruik weer onder de triggerwaarde? Helderheid weer omhoog, mits het nog donker is.

Aansturing verloopt via de Zipabox. De Milight bridge stuur ik aan via PHP, zie mijn eerdere posts in dit topic.
Werkt allemaal perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Op basis van informatie uit dit topic concludeer ik dat de nieuwe milight lamp 8w nog niet compatible is met de wifi bridge en dus alleen aan te sturen is met de nieuwe afstandsbediening.

Wat is de verwachting wordt deze lamp ook met de huidige wifi bridge aan te sturen of komt er een nieuw kastje voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMaxim
groggy schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:31:
Wat is de verwachting wordt deze lamp ook met de huidige wifi bridge aan te sturen of komt er een nieuw kastje voor?
Op een limitlessled website gelezen dat er een wifi bridge v6 uitkomt die wel kan communiceren met de nieuwe rgbww/cw 8w lampen. En dat er geen update van de ouders bridge plaatsvind. Misschien kan iemand anders dit nog verifiëren? Mijn grote vraag is, wanneer gaat deze nieuwe bridge uitkomen? Dit jaar nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MMaxim schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:34:
[...]

Op een limitlessled website gelezen dat er een wifi bridge v6 uitkomt die wel kan communiceren met de nieuwe rgbww/cw 8w lampen. En dat er geen update van de ouders bridge plaatsvind. Misschien kan iemand anders dit nog verifiëren? Mijn grote vraag is, wanneer gaat deze nieuwe bridge uitkomen? Dit jaar nog?
wat teleurstellend. Ik had in al mijn enthousiasme de nieuwe lamp en AB al besteld, maar die nu toch maar gecanceld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
groggy schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:53:
[...]

wat teleurstellend. Ik had in al mijn enthousiasme de nieuwe lamp en AB al besteld, maar die nu toch maar gecanceld.
Ja, ik heb 7 oude en 4 nieuwe lampen. Ik heb sowieso een tweede bridge nodig om meer dan 4 groepen aan te sturen. Maar ik wacht totdat die nieuwe uitkomt. Ik hoop dat iemand mij een datum kan noemen? Of een betrouwbare verwachting? MiLightwinkel heeft ooit eind april genoemd, dat er dan een nieuwe app zal uitkomen om ook met de nieuwe lampen te communiceren, hoe zit dat dan met die wifi bridge? MiLightwinkel, heb jij al meer nieuws?

Overigens bronnen: http://www.limitlessled.com/shop/rgbw-ww-cw-light-bulb/
Verwijderd in "[Milight] Ervaringen & discussie"

[ Voor 28% gewijzigd door MMaxim op 17-04-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
De belangrijkste vraag is of die nieuwe wifi bridge v6 straks wel backwards compatible is met de bestaande / oude lampen en led strip controllers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Jeroen 98675432 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:24:
De belangrijkste vraag is of die nieuwe wifi bridge v6 straks wel backwards compatible is met de bestaande / oude lampen en led strip controllers...
Ik mag toch hopen van wel! Er is toch geen nieuwe versie van de GU10 lampen?
Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste