Ik heb hier ook nog wat LED-strips te plaatsen en de eerste gaat deze van de trapleuning zijn. De kabel ligt er maar dan begint het natuurlijk.
Ik heb plooibare led alu profielen gekocht en dat weegt niet veel, volgens mij weegt zo een ledstrip ook nietveel, klopt dat? Ik kees gewichten van 60-200 gram?
Je hebt dubbelzijdige tape van tesa die onder ideale omstandigheden 1kg/1cm tape (19mm breed) kan houden, volgens mij moet het dan lukken om een alu profiel en ledstrip omhoog te houden, ook op hout. 4m weegt wssmaar 1kg. Tape behoudt zijn volle sterkte ook tot 50°C, moet lukken met een zuinige strip denk ik, ikdenk aan 4,8W/meter daar het om orientatieverlichting gaat.
Op deze manier moet ik niets schroeven in de trapleuning (iets waar mijn vriendin altijd op tegen is). De ledstrip is wel bedoeld om van zonsondergang tot zonsopkomst te branden, hier staat een GPS-klok achter die deze strip en de buitenverlichting schakelt.
Laatrste en on-topic vraag, elke LED-strip kan achter een milight controller? Ik gz voor een enkele kleur maar wil ze wel kunnen dimmen. Deze komt dan in de technische ruimte te staan, na de schakelbare 24V voeding.