Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vandaag de nieuwe 8 watt lamp + remote ontvangen. 1e indruk van de 8 watt, wat is hij best groot. :+
Nu nog 2 AAA batterijen scoren voor de remote. Hoop dat de nieuwe wifi bridge snel uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws.. Zojuist nogmaals navraag gedaan betreffende de nieuwe app. Deze zou rond eind april klaar zijn, echter zullen er nog weken overheen gaan voordat de app wordt vrijgegeven i.v.m. het testen van de app op allerlei divices. Ik verwacht dan ook niet dat de WiFi module op korte termijn op de markt zal komen, aangezien de app er nog niet klaar voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panzer Dean schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:03:
Sinds kort ben ik begonnen met wat domotica, nu heeft m'n boekenkast verlichting het begeven wat een mooi moment was voor de overstap naar Milight systeem. Ik ben alleen niet zo elektrisch onderlegt, en er zijj nogal wat opties.

Ik heb ondertussen de RGWB controller, de wifi module en 15m RGBW LED-strips. De bedoeling is om uiteindelijk de hele 25/30m aan boekenplanken zo te verlichten, ik had al gezien dat ik sowieso versterkers nodig had. Maar ik kom er nou niet uit wat ik nodig heb om ze van stroom te voorzien? Er zijn zoveel transformators (en best prijzig), en andere stroomkabels dat ik niet goed weet welke ik nodig heb, is het uberhaupt mogelijk op één sytroomvoorziening of ga ik (dit) moeten splitsen?
Veel is afhankelijk van de voltage. Als je 24V hebt zal het een stuk prettiger werken dan 12V.

Je zou voor 15 meter LED strip een sterkte trafo kunnen aanschaffen. De strips dien je dan wel parallel aan te sluiten. Voeding in het midden. 10 meter LED strip links om en 5 meter rechtsom. Of 7,5 om 7,5 meter =).

Versterkers raad ik af. Het probleem met versterkers is dat er kleurverandering kan optreden. Een versterker moet ook weer gevoed worden door een voedingsadapter. Je kan veel beter in plaats van een versterker een 4 zone controller van MiLight gebruiken. Deze sla je op dezelfde groep op als de andere 4 zone controller, dan bedien je alles gewoon geheel synchroon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik ben trouwens inmiddels bezig met mijn eigen MiLight app (vind de tot nu toe beschikbare apps niet heel handig). De meeste zijn volledig gebouwd rond de RGB-interface terwijl ik 'm eigenlijk 99/100 keer op wit heb staan en enkel de dimmer gebruik.
De meest prettige so far vind ik aLight, maar deze app is vrij beperkt en heeft behoorlijk wat lag (en de slider werkt alleen on tap..). Die heb ik dus voor een groot gedeelte nagemaakt, maar dan met een stuk betere back-end al zeg ik het zelf :P

Het is nog behoorlijk work in progress maar alvast een screentje van het basisscherm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lvzyAGn.png

Missen jullie nog bepaalde features aan de op dit moment beschikbare apps? Wat zijn must-haves voor jullie? Shoot! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 20-04-2016 11:19 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:11:
Ik ben trouwens inmiddels bezig met mijn eigen MiLight app (vind de tot nu toe beschikbare apps niet heel handig). De meeste zijn volledig gebouwd rond de RGB-interface terwijl ik 'm eigenlijk 99/100 keer op wit heb staan en enkel de dimmer gebruik.
De meest prettige so far vind ik aLight, maar deze app is vrij beperkt en heeft behoorlijk wat lag (en de slider werkt alleen on tap..). Die heb ik dus voor een groot gedeelte nagemaakt, maar dan met een stuk betere back-end al zeg ik het zelf :P

Het is nog behoorlijk work in progress maar alvast een screentje van het basisscherm:
[afbeelding]

Missen jullie nog bepaalde features aan de op dit moment beschikbare apps? Wat zijn must-haves voor jullie? Shoot! :)
Ziet er goed uit!

De meest prettige app vind ik op dit moment 'easybulb' deze werkt ook op de MiLight artikelen.

De timerfunctie gebruik ik erg vaak en de 'sleep functie'. Over exact 2 minuten moet alle verlichting is de 'slaap functie' springen en gaat dus alles uit =).

Verder is er ook wel veel vraag naar een echte muziekfunctie in de app. Muziek die op je telefoon staat direct kunnen afspelen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Easybulb is inderdaad de meest complete app die tot nu toe te vinden is, en ik weet ook niet of ik daar als hobby-ist tegenop kan boksen :P
Het is alleen wel duidelijk een cross-platform app met eigen elementen die niet overeenkomen met native elementen en ook niet even vloeiend werkt als native elementen. Ik wil dat deze app vooral sneller is en vooralsnog lukt dat vrij goed :)

Timer en sleep functies zijn inderdaad wel dingen die ik zelf ook wil maken. Een Android widget en een Wear-support zijn ook dingen die ik in de toekomst wil maken. Dat zijn ook de dingen die imo missen aan de Easybulb app. Maargoed... dat zijn allemaal plannen. Tijd is schaars ;)

Muziek is vrij lastig, kost behoorlijk wat tijd (en kom ik dus altijd tekort :P) - ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 20-04-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 18:17
De lampen aangestuurd door een raspberry pi icm Home Assistant werkt ook prima! https://home-assistant.io/

Allerlei leuke automations in te stellen icm bijvoorbeeld zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:52:
[...]

Ziet er goed uit!

De meest prettige app vind ik op dit moment 'easybulb' deze werkt ook op de MiLight artikelen.
Mag ik vragen hoe jij de milight lampen aanstuurt met de easybulb app? Ik heb gisteren even de app gedownload (Android) maar heb werkelijk geen idee hoe je dit in stelt. Hij vraagt om de naam van het acces point (standaard EasyBulb, die laat ik zo) en vervolgens zegt hij dat ik klaar ben en kom ik in een overzicht met groepen, maar daar kan ik dus niks mee. Ik heb het idee dat ik een stap mis ofzo, want ik kan ook helemaal geen wifi netwerk selecteren zoals bij de milight app. :/

Wie kan mij helpen?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Helpt dit misschien:

http://easybulb.com/support/

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:52
bij mij werk tie niet (easybulb),, ik gebruik RGBLEDController is wel leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hi - I wasn't able to find info anywhere that how many remotes can be paired with one bulb? Does anyone have a clue? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:02:
Hi - I wasn't able to find info anywhere that how many remotes can be paired with one bulb? Does anyone have a clue? :)
I think there is no limit ;)
I am using 2 remotes at the moment and both work perfectly with my E14 and GU10 bulbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Zijn er toevallig klik aan / klik uit controllers die werken met de milight wifi controller?
Op die manier zou ik bijv. mijn router willen resetten met de afstandsbediening/app zonder dat ik weer een ander systeem moet gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 21:20
4-systeembeheer schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:03:
Zijn er toevallig klik aan / klik uit controllers die werken met de milight wifi controller?
Op die manier zou ik bijv. mijn router willen resetten met de afstandsbediening/app zonder dat ik weer een ander systeem moet gaan kopen.
Dit zijn 2 verschillende protocollen. Milight maakt gebruik van het zelfde spectrum als Wifi (2,4Ghz). KaKu schakelaars maken gebruik van het 433 spectrum. Dit gaat helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Snap ik dat KaKu protocol anders is, maar misschien kan ik een gemod stekkerblok schakelen met de rgb strip controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:02:
16 ID's middels LiFo

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Inmiddels heb ik een betrouwbare leverancier gevonden voor een rgbww ledstrip

http://www.magic-ledlight...adjustable-led-strip.html

Het is tevens een leverancier op alibaba dus leek er in begin op dat ze enkel grotere aantallen leveren maar niets bleek minder waar.

Ze verzenden met DHL en leveren wel degelijk ook kleinere aantallen.

Afhankelijk van de hoeveelheid krijg je een prijsopgave. Ik betaalde ongv 5usd per meter, een koopje dus zeker gezien dit product lastig te vinden is en als je het al vind dan ben je snel 20euro per meter kwijt.

Om meteen mijn lampen collectie uutvte breiden heb ik ook direct een milight controller, remote, led lamp en downlight gekocht.

De milight controller rgbww was circa 6usd, 7usd voor de remote, 13usd voor e27 led lamp en 24usd voor de downlight.

Alle milight accessoires zijn origineel en de ledstrip is van hoge kwaliteit.

[ Voor 97% gewijzigd door freestyler2 op 23-04-2016 17:12 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ja, een optie dat de verbinding maken via de WiFi module van milight wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilosa
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:01
4-systeembeheer schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:03:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. We hebben enkele lampen waar de Milight lampen niet in passen. Zou mooi zijn om die met een schakelbare stekkerdoos wel te kunnen regelen.

Die optie heeft het Hue systeem wel toch? Een andere optie waar ik nog aan dacht was een Raspberry Pi die zowel Kaku als Milight kan aansturen (via domoticz?). Is alleen zo veel ingewikkelder dan een schakelbare stekkerdoos op basis van het Milight protocol. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:40:
[...]

Ja, een optie dat de verbinding maken via de WiFi module van milight wel lukt.
Hahaha, dat komt er zeker in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Pilosa schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:37:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. We hebben enkele lampen waar de Milight lampen niet in passen. Zou mooi zijn om die met een schakelbare stekkerdoos wel te kunnen regelen.

Die optie heeft het Hue systeem wel toch? Een andere optie waar ik nog aan dacht was een Raspberry Pi die zowel Kaku als Milight kan aansturen (via domoticz?). Is alleen zo veel ingewikkelder dan een schakelbare stekkerdoos op basis van het Milight protocol. ..
Wat voor fittingen hebben die lampen? Milight is geloof ik in: BR30, E27, E14, GU10 en MR16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
freestyler2 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 08:31:
Inmiddels heb ik een betrouwbare leverancier gevonden voor een rgbww ledstrip

http://www.magic-ledlight...adjustable-led-strip.html

Het is tevens een leverancier op alibaba dus leek er in begin op dat ze enkel grotere aantallen leveren maar niets bleek minder waar.

Ze verzenden met DHL en leveren wel degelijk ook kleinere aantallen.

Afhankelijk van de hoeveelheid krijg je een prijsopgave. Ik betaalde ongv 5usd per meter, een koopje dus zeker gezien dit product lastig te vinden is en als je het al vind dan ben je snel 20euro per meter kwijt.

Om meteen mijn lampen collectie uutvte breiden heb ik ook direct een milight controller, remote, led lamp en downlight gekocht.

De milight controller rgbww was circa 6usd, 7usd voor de remote, 13usd voor e27 led lamp en 24usd voor de downlight.

Alle milight accessoires zijn origineel en de ledstrip is van hoge kwaliteit.
Heb je met dit soort strips niet het probleem dat de ruimte tussen de rgb leds groter is dan met een normale rgb strip en de belichting minder gelijkmatig is?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilosa
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:01
Jochemd13 schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:57:
[...]

Wat voor fittingen hebben die lampen? Milight is geloof ik in: BR30, E27, E14, GU10 en MR16
Het gaat niet om de fittingen, wat dat betreft was mijn verhaal wat onduidelijk. Dat zou je eventueel op kunnen lossen met tussenstukjes, die zijn er wel voor veel fittingen.

Het probleem is dat het fysiek niet past. De Milight lampen zijn best groot, waardoor ze bijvoorbeeld boven een lampenkap uitkomen. We hebben ook een zelfgemaakte lamp in een soort vaas waar alleen smalle lampen door de hals passen.

Begrijp dat dit niet zo vaak voorkomt, maar er zijn ook bijvoorbeeld armaturen met ingebouwde LEDs, daar heb je hetzelfde probleem. Technisch kan het niet ingewikkeld zijn om een schakelbare stekker te maken als je de Milight lampen al produceert. Alleen heb ik geen fabriek in China.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

PjotrStroganov schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:34:
[...]

Heb je met dit soort strips niet het probleem dat de ruimte tussen de rgb leds groter is dan met een normale rgb strip en de belichting minder gelijkmatig is?
Ik ga ze volgend weekend monteren, en zal zodra het begint te schemeren een aantal foto's maken. Het valt in mijn ogen reuze mee, zeker ook omdat de milight rgbww controller zowel rgb als cw en ww aanstuurt.
Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:52:
[...]

Ziet er goed uit!

De timerfunctie gebruik ik erg vaak en de 'sleep functie'. Over exact 2 minuten moet alle verlichting is de 'slaap functie' springen en gaat dus alles uit =).

Verder is er ook wel veel vraag naar een echte muziekfunctie in de app. Muziek die op je telefoon staat direct kunnen afspelen in de app.
Mm, dat klinkt wel compleet. Ik zit nu veel te switchen tussen Google Play: Light Controller En Google Play: Wifi RGB LED Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Pilosa schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:50:
[...]

Technisch kan het niet ingewikkeld zijn om een schakelbare stekker te maken als je de Milight lampen al produceert. Alleen heb ik geen fabriek in China.. ;(
Volgens mij moet dat heel simpel te maken zijn, een simpele Milight LED strip controller stuurt een 12/24v stroompje uit om een LED strip aan en uit te schakelen, daar een simpel 12v naar 230v relais achter die een stekkerdoos aan/uit schakelt en klaar :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 24-04-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was al een tijdje meelezer op dit topic maar nu heb ik toch echt een vraag: Mijn eerste mi light is net binnen gekomen via aliexpress, Betreft 9W E27 model. De lichtopbrengst met wit licht is prima, alleen met kleur valt het mij nogal tegen. Overigens lukt het mij niet om de lamp te koppelen via de officiële app. Heb op aanraden hierboven easybulb geïnstalleerd en die doet het gelukkig wel.

Is het verschil in lichtopbrengst normaal, of zou het aan de app kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
De eerste van mijn bestelde spullen is ook binnengekomen, maar nu hoop ik dat ik wel al het goede besteld heb 8)7
Ik heb zo'n nieuwe controller besteld, met 6 aansluitingen die ook warm en koud wit kan mixen. Daarnaast nog wel de losse led strips rgbw en een cw ww strip, die ik samen aansluit op de controller. Volgens mij moet dit wel werken. Maar wat ik me nu afvraag is of ik die nieuwe controller met een 'gewone' wifi box kan aansturen. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De lichtopbrengst in RGB mode is inderdaad minder dan in (warm)white mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
born2tweak schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:51:
De eerste van mijn bestelde spullen is ook binnengekomen, maar nu hoop ik dat ik wel al het goede besteld heb 8)7
Ik heb zo'n nieuwe controller besteld, met 6 aansluitingen die ook warm en koud wit kan mixen. Daarnaast nog wel de losse led strips rgbw en een cw ww strip, die ik samen aansluit op de controller. Volgens mij moet dit wel werken. Maar wat ik me nu afvraag is of ik die nieuwe controller met een 'gewone' wifi box kan aansturen. Iemand hier al ervaring mee?
De nieuwe RGB+CCT controller kan helaas niet werken op de gewone wifi box, er komt een nieuwe wifi box aan binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30
Zijn er meer mensen hier die last hebben van het feit dat de batterijen van de remote snel leeg gaan?
Bij mij gaan ze 2 (!) weken mee (nieuwe Phiips AAA batterijen), daarna kan ik de lampen niet meer aansturen en blijven ze va kleur verschieten (en blijft het lampje op de remote rood branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:35:
Zijn er meer mensen hier die last hebben van het feit dat de batterijen van de remote snel leeg gaan?
Bij mij gaan ze 2 (!) weken mee (nieuwe Phiips AAA batterijen), daarna kan ik de lampen niet meer aansturen en blijven ze va kleur verschieten (en blijft het lampje op de remote rood branden).
Heel af en toe problemen vernomen van klanten. Vaak waren dit wel de kwalitatief mindere batterijen.

Probeer Duracell eens =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist de batterijen even gemeten van de remote die ik dagelijks gebruik. Die remote hangt in z'n houder aan de muur en gebruik ik als muurschakelaar. De batterijspanning was nu 1.35V. Ik denk dat ik de batterijen ongeveer 2 maanden geleden erin gedaan heb. In mijn geval zijn het Lidl batterijen.
De batterijen gaan dus niet heel erg lang mee. Eigenlijk best zonde, want het is technisch echt niet moeilijk om een zender te maken die het veel langer dan 2 maanden vol houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Zelf heb ik hele simpele ALDI-batterijen en die gaan nu al 5 maanden mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Philips batterijen, en ruim vier maanden dagelijks gebruik is geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dat is wel extreem kort. Ik heb mijn batterijen nog niet hoeven ontvangen en gebruik het zeker al een half jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Kan het niet aan de remote liggen? Dat hij misschien de hele tijd signalen stuurt, heb je meerdere remotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Cyleo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:42:
Dat is wel extreem kort. Ik heb mijn batterijen nog niet hoeven ontvangen en gebruik het zeker al een half jaartje.
Al een jaar zonder op te laden.. en er wordt veel mee gespeeld door mijn zoontje.
Zitten oplaadbare van de aldi in die van €4 per 8 stuks.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

I recently received two additional RGB+WW E27 6W bulbs and as I fitted them to the intended lamp I noticed a clear difference in color temperature (but not as big that I could say the other would be cold white). I have another ceiling lamp with six of these bulbs and now that I look at it more carefully, there might be small differences in the color temperature with a couple of those as well. But with the GU10 version I did not notice any difference (I have several of them). Has anyone else had the same issue? I contacted the Aliexpress seller and they requested a video on top of a picture which I've now sent. Do you think they will send a replacement in this kind of situation?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh

[afbeelding]

De allereerste, super minieme versie van mijn eigen MiLight app is nu in de Play Store te vinden :)

Google Play: DroidLight

[ Voor 75% gewijzigd door Richh op 29-04-2016 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Richh schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 02:48:
[...]

De allereerste, super minieme versie van mijn eigen MiLight app is nu in de Play Store te vinden :)

Google Play: DroidLight
ik ga hem proberen ,next update WIT tegelijk aan met RGB ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
haaymaan schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:40:
[...]

ik ga hem proberen ,next update WIT tegelijk aan met RGB ;)
Dat zou ik ook tof vinden, maar de API van MiLight ondersteunt dat niet... de lampen zelf waarschijnlijk ook niet :P
Je kan wel twee groepen tegelijkertijd besturen met mijn app... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:43:
Hello,

I recently received two additional RGB+WW E27 6W bulbs and as I fitted them to the intended lamp I noticed a clear difference in color temperature (but not as big that I could say the other would be cold white). I have another ceiling lamp with six of these bulbs and now that I look at it more carefully, there might be small differences in the color temperature with a couple of those as well. But with the GU10 version I did not notice any difference (I have several of them). Has anyone else had the same issue? I contacted the Aliexpress seller and they requested a video on top of a picture which I've now sent. Do you think they will send a replacement in this kind of situation?
Check if the seller sent you a cold white lamp instead of warm white. Sometimes it is ticked on the box. And also check if your order was correct.
If you remove the plastic dome, you can easily spot any differences. The LEDs of wamwhite lamps are more yellow.

If the seller sent a cold white, open a dispute with aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb de 8W lamp met remote besteld op aliexpress. http://nl.aliexpress.com/...mart-LED/32626019053.html Ik krijg de lamp alleen niet gekoppeld aan de remote.

Ik zet de lamp aan en op het moment dat die gaat branden druk ik een keer op zone 1 aan. OP de remote gaat dan heel kort het rode lampje branden. Maar de lamp gaat niet knipperen. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
groggy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:31:
ik heb de 8W lamp met remote besteld op aliexpress. http://nl.aliexpress.com/...mart-LED/32626019053.html Ik krijg de lamp alleen niet gekoppeld aan de remote.

Ik zet de lamp aan en op het moment dat die gaat branden druk ik een keer op zone 1 aan. OP de remote gaat dan heel kort het rode lampje branden. Maar de lamp gaat niet knipperen. Wat doe ik verkeerd?
Zet de lamp aan. En druk vervolgens 3 keer op zone 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik heb de nieuwe rgbww e27 led lamp 8watt. Op de doos staat dat deze te besturen is via Android en IOS.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid deze verbonden via de app..

Ik heb ook een wifi controller maar ook deze kan er niks mee..

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Dan nog een hele andere vraag, ik wil graag milight icm domoticz gaan gebruiken maar mijn Google skills laten wij in de steek... Heb ik hier behalve een raspberry, installatie domoticz, verder nog een reciever voor nodig?

433mhz zal gok ik niet werken maar een zwave stick ook niet... Dus ik ben het even kwijt hoe ik nu domoticz met milight lampen/controllers kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Dacuuu schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:07:
[...]

Zet de lamp aan. En druk vervolgens 3 keer op zone 1.
bedankt, het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freestyler2 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:03:
Ik heb de nieuwe rgbww e27 led lamp 8watt. Op de doos staat dat deze te besturen is via Android en IOS.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid deze verbonden via de app..

Ik heb ook een wifi controller maar ook deze kan er niks mee..

Iemand ervaring hiermee?
Verpakking is alvast gemaakt voor de toekomst.

Er is nog geen WiFi module of App die compatible is met de nieuwe RGBWW 8W lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:12
Zelf heb ik afgelopen woensdag ook een Wifi bridge (v3 volgens mij) een een RGBWW lamp ontvangen uit China.

Wifi bridge ingesteld, static ip, lamp gekoppeld aan een zone, en met easybulb (IOS) werkt alles prima.

Tevens de bridge aan Domoticz (win) toegevoegd, en vanuit hier kan ik ook lampen schakelen, kleuren & dimmen gaat goed.

Alleen ik krijg de lampen niet meer terug in de White stand vanuit Domoticz. Met de app easybulb gaat het goed, of via de remote even de on knop vast houden gaat ook goed.

Iemand al een methode gevonden om de lampen terug te zetten in white? Voor de rpi heb ik al genoeg gevonden, maar aangezien mijn domoticz Windows is kan ik met die scriptjes niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Bman59 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:11:
Zelf heb ik afgelopen woensdag ook een Wifi bridge (v3 volgens mij) een een RGBWW lamp ontvangen uit China.

Wifi bridge ingesteld, static ip, lamp gekoppeld aan een zone, en met easybulb (IOS) werkt alles prima.

Tevens de bridge aan Domoticz (win) toegevoegd, en vanuit hier kan ik ook lampen schakelen, kleuren & dimmen gaat goed.

Alleen ik krijg de lampen niet meer terug in de White stand vanuit Domoticz. Met de app easybulb gaat het goed, of via de remote even de on knop vast houden gaat ook goed.

Iemand al een methode gevonden om de lampen terug te zetten in white? Voor de rpi heb ik al genoeg gevonden, maar aangezien mijn domoticz Windows is kan ik met die scriptjes niets doen.
Waar heb je deze bridge besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
freestyler2 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:20:
[...]

Waar heb je deze bridge besteld?
Deze bridge heb ik besteld: http://nl.aliexpress.com/...BCW-Lamp/32315151993.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Deze werkt op de nieuwe 8w lamp? Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/g/eXQAAOSwHQ9WXAE2/s-l300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
http://www.limitlessled.com/shop/wifi-udp-receiver-bridge/

Wifi Bridge v5 ondersteunt 'New rgb+W' lampen staat hier, maar of het klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
groggy schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:11:
[...]

Deze werkt op de nieuwe 8w lamp? [afbeelding]
Zelf heb ik een 6watt rgbww lamp zie: http://nl.aliexpress.com/...d-Lamp-2/32354496254.html en deze werkt prima met de bridge.

Iemand al wel een oplossing gevonden om onder windows via domoticz de lamp weer terug in de whitemodus te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Bman59 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Zelf heb ik een 6watt rgbww lamp zie: http://nl.aliexpress.com/...d-Lamp-2/32354496254.html en deze werkt prima met de bridge.

Iemand al wel een oplossing gevonden om onder windows via domoticz de lamp weer terug in de whitemodus te krijgen?
De 6 watt lamp is dan ook van de oude versie ;)
De 8 watt is nog helemaal nieuw en werkt niet met de oude bridge momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Is er al enige indicatie wanneer de nieuwe bridge uitkomt?
Ik wil beginnen met wat lampen, en ik zit al een tijdje mee te lezen, maar ik wil wachten tot de nieuwe bridge, anders kan ik volgende week alles weer opnieuw kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Thofie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:21:
Is er al enige indicatie wanneer de nieuwe bridge uitkomt?
Ik wil beginnen met wat lampen, en ik zit al een tijdje mee te lezen, maar ik wil wachten tot de nieuwe bridge, anders kan ik volgende week alles weer opnieuw kopen...
Helaas is er nog maar weinig bekend, er wordt gezegd binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jullie hulp nodig. Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen, maar:
Ik heb 3 RGBW led controllers. Die wil ik allemaal afzonderlijk kunnen besturen. Heb ik hier 3 Wifi controllers voor nodig? Of kan ik dit met 1 af?

Ik ben al een paar dagen aan het stoeien geweest maar krijg het met 1 controller niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:36
Volgens mij kan je met 1 wifi controller 4 rgbw groepen aansturen dus dan kan je volgens mij 3 verschillende rgbw controllers aansturen.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:32:
Ik heb jullie hulp nodig. Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen, maar:
Ik heb 3 RGBW led controllers. Die wil ik allemaal afzonderlijk kunnen besturen. Heb ik hier 3 Wifi controllers voor nodig? Of kan ik dit met 1 af?

Ik ben al een paar dagen aan het stoeien geweest maar krijg het met 1 controller niet voor elkaar.
met een wifi bridge kan je 4 zones (controllers/groepen) bedienen ,dan heb je zelf nog een zone over,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Laatst online: 09:29
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn rgb touch remote niet meer werkt. Ik zie ook de heletijd het lampje branden/knipperen wat er in zit, wat ook gaat branden als je een knop in drukt. Is dit een bekend probleem? Of kan ik het beste een nieuwe remote bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivali schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:54:
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn rgb touch remote niet meer werkt. Ik zie ook de heletijd het lampje branden/knipperen wat er in zit, wat ook gaat branden als je een knop in drukt. Is dit een bekend probleem? Of kan ik het beste een nieuwe remote bestellen?
Wellicht kan je proberen de batterijen te vervangen of is de remote misschien gevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:10:
[...]
Wellicht kan je proberen de batterijen te vervangen of is de remote misschien gevallen?
Bij mij hebben die batterijen ook geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Gisteren m'n set compleet gekregen, toen ook m'n voeding binnen kwam! Meteen mee zitten spelen en het werkt als een tierelier! Wat ik heb aangesloten:
  • 2x 5m RGBW ledstrip
  • 1x 5m DualWhite ledstrip
  • samen op 1 RGB CCT controller (warm-wit van beide strips samen aangesloten)
  • en dat met de nieuwe remote te bedienen
Nu nog even wachten op de nieuwe wifi-bridge, maar zonder is al leuk genoeg! Wat leuk is aan de nieuwe serie is dat je de rgb en de witte led tegelijkertijd kunt gebruiken!

[YouTube: https://youtu.be/nnSQw4FmUIA]

En de foto's na de installatie! Heb voor mijzelf een studeerzolder gemaakt en heb deze voorzien van ledstrip verlichting. Dit is nu 2x 3,6 meter RGBWW ledstrip. Ik zit nog te twijfelen of ik de dualwhite als bureaulamp ga ophangen. Voor de hoeveelheid licht hoeft het niet 8)

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m199/remcoharmsen/IMG20160512203413.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m199/remcoharmsen/IMG20160512203438.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m199/remcoharmsen/e910329f-9c12-43ab-a5f2-4e080fc5bd9d.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door born2tweak op 12-05-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
born2tweak schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:47:
Gisteren m'n set compleet gekregen, toen ook m'n voeding binnen kwam! Meteen mee zitten spelen en het werkt als een tierelier! Wat ik heb aangesloten:
  • 2x 5m RGBW ledstrip
Mooie set. Welke strips en welken voeding heb je aangeschaft? Komt zo te zien genoeg licht van de strips om het als werkblad verlichting te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Heeft iemand een idee of en hoe je de RGB controller kan koppelen aan de Xiaomi Gateway? In de MiHome app kan ik niet direct iets vinden alsook op fora. Maar heb stille hoop.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
born2tweak schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:47:
  • 2x 5m RGBW ledstrip
Nu nog even wachten op de nieuwe wifi-bridge, maar zonder is al leuk genoeg! Wat leuk is aan de nieuwe serie is dat je de rgb en de witte led tegelijkertijd kunt gebruiken!

[video]

En de foto's na de installatie! Heb voor mijzelf een studeerzolder gemaakt en heb deze voorzien van ledstrip verlichting. Dit is nu 2x 3,6 meter RGBWW ledstrip. Ik zit nog te twijfelen of ik de dualwhite als bureaulamp ga ophangen. Voor de hoeveelheid licht hoeft het niet 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit! (het licht dan, nu de zolder zelf nog? :) ).
Wat heb je nu exact gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Ik heb de volgende spullen gebruikt:Omdat ik dacht een voeding te hebben, had ik die niet via deze sites besteld, maar bij het aansluiten (en nameten) kwam ik er achter dat ik niet de goede voedingen had!
Vervolgens de volgende voeding besteld, waar ik eventueel alle ledstrip op kan aansluiten die ik maar wil:
http://www.geeektech.com/...p-voeding-12v-dc-15a.html.

Beetje overkill, aangezien de strips nu nog geen 30 watt gebruiken, maar heb dus in totaal 15 meter ledstrip liggen!

Ik heb wel geprobeerd om zowel een rgbw als een dualwhite op één zo'n controller aan te sluiten en dat werkt ook prima. De RGBWW sluit ik op de WW aan en de dual white op de CW en WW en dan kun je ze samen gebruiken. De RGBWW gaat dan natuurlijk alleen branden bij een WW tint, als je met CW gaat mengen dan dimt de RGBWW.
koelkast schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:16:
[...]

Ziet er goed uit! (het licht dan, nu de zolder zelf nog? :) ).
Wat heb je nu exact gebruikt?
Zolder is ook redelijk af, de muren laat ik zo, vind ik wel prima. Verder ligt er een heerlijk zachte vloerbedekking en staat er een fijne luie stoel om in te lezen. De rommel op het bureau moet nog z'n plekje vinden in de rekken die langs de muur staan.

Bureaublad heeft voldoende licht om goed te kunnen lezen en werken:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m199/remcoharmsen/a1f79e50-784a-49f0-a74b-5beb0be54baa.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door born2tweak op 17-05-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Adekka schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:34:
Heeft iemand een idee of en hoe je de RGB controller kan koppelen aan de Xiaomi Gateway? In de MiHome app kan ik niet direct iets vinden alsook op fora. Maar heb stille hoop.. :)
- Mi YeeLight = Easybulb plus flat (Mi=Xiaomi)
- MiLight = Easybulb = Limitless = ...

Xiaomi staat dus los van de RGB controller die jij vermoedelijk bezit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
freestyler2 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:56:
[...]

- Mi YeeLight = Easybulb plus flat (Mi=Xiaomi)
- MiLight = Easybulb = Limitless = ...

Xiaomi staat dus los van de RGB controller die jij vermoedelijk bezit...
Ah.. dat had ik op zich wel kunnen zien.. 8)7 Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie (hierboven ergens) dat MiLight een nieuwe lamp en nieuwe RGBWW remote heeft.
ik vraag me af of die nieuwe remote ook de "oude" lampen kan aansturen?
Afbeeldingslocatie: http://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g4-M00-0A-95-rBVaEFcYh3uAH1faAAVXP_Gpr50270.jpg/new-milight-rgbww-remote-controller-2-4g.jpg
Bij mijn milight rgbw touch remote merk ik altijd dat de batterijen minder worden doordat bepaalde kleuren dan lastig in te stellen zijn. Dus eerst ff nieuwe batterijen proberen, wellicht helpt dat.

[ Voor 21% gewijzigd door BounceMeister op 17-05-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Laatst online: 09:29
Het vervangen van de batterijen heeft inderdaad geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik heb hier ook nog wat LED-strips te plaatsen en de eerste gaat deze van de trapleuning zijn. De kabel ligt er maar dan begint het natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7601/27019465221_a345752365_z.jpg

Ik heb plooibare led alu profielen gekocht en dat weegt niet veel, volgens mij weegt zo een ledstrip ook nietveel, klopt dat? Ik kees gewichten van 60-200 gram?

Je hebt dubbelzijdige tape van tesa die onder ideale omstandigheden 1kg/1cm tape (19mm breed) kan houden, volgens mij moet het dan lukken om een alu profiel en ledstrip omhoog te houden, ook op hout. 4m weegt wssmaar 1kg. Tape behoudt zijn volle sterkte ook tot 50°C, moet lukken met een zuinige strip denk ik, ikdenk aan 4,8W/meter daar het om orientatieverlichting gaat.

Op deze manier moet ik niets schroeven in de trapleuning (iets waar mijn vriendin altijd op tegen is). De ledstrip is wel bedoeld om van zonsondergang tot zonsopkomst te branden, hier staat een GPS-klok achter die deze strip en de buitenverlichting schakelt.

Laatrste en on-topic vraag, elke LED-strip kan achter een milight controller? Ik gz voor een enkele kleur maar wil ze wel kunnen dimmen. Deze komt dan in de technische ruimte te staan, na de schakelbare 24V voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
BounceMeister schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:59:
Ik zie (hierboven ergens) dat MiLight een nieuwe lamp en nieuwe RGBWW remote heeft.
ik vraag me af of die nieuwe remote ook de "oude" lampen kan aansturen?
[afbeelding]

[...]

Bij mijn milight rgbw touch remote merk ik altijd dat de batterijen minder worden doordat bepaalde kleuren dan lastig in te stellen zijn. Dus eerst ff nieuwe batterijen proberen, wellicht helpt dat.
De nieuwe remote kan momenteel alleen de nieuwe lampen aansturen en dus niet de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Ben benieuwd wanneer de nieuwe wifi bridge nu eens komt, ze zeggen al vanaf januari "hij komt er aan"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: Binnenkort een nieuwe RGBWW downlight op de markt 6W.

Enkel te bedienen met de nieuwe RGBWW afstandsbediening.

De nieuwe slimline gaat de oude variant waarschijnlijk vervangen.
Aliexpress: http://bit.ly/22gVbRN

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/34yybg4.jpg

Helaas weer het WiFi teken vermelden, maar nog steeds geen duidelijkheid over de bediening..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:23
Is het niet mogelijk de nieuwe lampen te controleren via RPI met rfxcom i.c.m een open source implementatie? GENETX' tweakblog: Aan de slag met OpenHAB 2: RFXCom en MiLight heeft het werkend, maar kan niet opmaken of hij gebruikt maakt van de nieuwe lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:23:

[afbeelding]

Helaas weer het WiFi teken vermelden, maar nog steeds geen duidelijkheid over de bediening..
Ik ben benieuwd :)
Hopelijk zijn deze minder duur dan de vorige. Ik vond 50 euro per stuk iets te veel voor enkel een spot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Voor de liefhebber, m'n wifi-controller in de verkoop. Deze werkt niet met de nieuwste RGBWW controller, wat we al wisten. Helaas was de bestelling op dat moment al onderweg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Jochemd13 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:29:
[...]

Ik ben benieuwd :)
Hopelijk zijn deze minder duur dan de vorige. Ik vond 50 euro per stuk iets te veel voor enkel een spot...
De rgbww (oftewel rgb+cctv zoals die ook wordt genoemd) variant is al een tijdje beschikbaar in china.

Ik heb laatst een grote partij gekocht privé en kan nu goedkoper bij deze partij inkopen waar normaal gesproken alleen bedrijven of grote partijen kunnen kopen (soort alibaba dus).

De prijs voor de downlight komt dan neer rond de 35-40eu omgerekend, met importheffingen (die ik waarschijnlijk gerekend zal krijgen gezien DHL shipping).

Ook ledstrips en overige accessoires zoals controllers en ledlampen kan ik voordeliger krijgen dan gemiddelde aliexpress winkel.
*knip*, inkoopacties organiseren is niet toegestaan op Tweakers

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Voorheen super programma, maar mijn waardering kwijtgeraakt.
De Milight Light FX app was altijd goed, totdat ze laatst de pro versie hebben geïntroduceerd. Je moet hiervoor $12,- betalen en wat je ervoor terugkrijgt is een vaak laggy programma. Zonder de pro versie zijn de mogelijkheden miniem.
Het betreft deze: http://epocapp.bitbucket.org/milight/index.html

Ik zal hem aanpassen in de TS.

[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 23-05-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
FunFair schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:36:
http://www.limitlessled.com/shop/wifi-udp-receiver-bridge/

Wifi Bridge v5 ondersteunt 'New rgb+W' lampen staat hier, maar of het klopt?
Interessant, iemand hier ervaring mee? Ik wil nieuwe bridge voor nieuwe lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaxim schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Interessant, iemand hier ervaring mee? Ik wil nieuwe bridge voor nieuwe lampen.
Lijkt me sterk, aangezien er nog geen nieuwe WiFi module officieel op de markt is.

De gerelateerde lampen op de pagina zijn ook allemaal de standaard RGBW en Dual White.

Op de productpagina van de nieuwe RGBWW lamp linken ze ook alleen maar de ' You may also like… ' RGBWW afstandsbediening en niet de WiFi Module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
Ik geloof wel dat de nieuwe v5 bridge geschikt is voor de nieuwe lampen maar dat deze alsnog enkel 255 kleuren ondersteunt. De API is ongewijzigd en de app is niet geupdate. Er word nog steeds enkel een 1 byte kleurcode meegestuurd met het setcolor commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:23:

[afbeelding]

Is er ook al iets bekend over de inbouwafmetingen van deze RGBWW downlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-dvh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:52:
[...]

Is er ook al iets bekend over de inbouwafmetingen van deze RGBWW downlight?
Jazeker!

Size van de Downlight: Φ118*38mm
Hole Size van de downlight: 90-95mm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Heb m'n Milight bridge omgebouwd van WiFi naar bedraad (Ethernet). Had een nieuw accespoint in huis geplaatst en toen werkte het niet meer lekker omdat de Milight bridge een vrij zwakke WiFi-chip heeft blijkbaar, de signaalsterkte was onvoldoende (voorheen zat hij 30cm naast m'n router). Omdat ik de USR-TCP232-T toch al eens had besteld voor dit doel en ik geen zin heb om in de toekomst weer te moeten klooien met SSID instellen op de module etc, vandaag de mod maar even uitgevoerd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nRpPGm7SvSo19oZCDDtn6WNt/full.jpg
Nu is het gewoon USB-kabel voor voeding en RJ45 voor netwerk inprikken en werken, geen gedoe meer met WiFi-signaalsterkte e.d.

De pinout voor de Milight PCB kun je vinden door de datasheet van de originele WiFi-chip even op te zoeken, de 'HF-LPT100'.

Enige wat jammer is, is dat je de USR-TCP232-T geen IP-adres via DHCP kunt laten verkrijgen, je moet het handmatig instellen via de software. Normaal maak ik een 'Static DHCP-lease' aan in m'n router, maar dat gaat nu dus niet op. Ah well...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K1aybohhh4JuxpFIAlmTUDOc/full.png

De USR-TCP232-T module is tegenwoordig voor minder dan 10 dollar te koop uit China: http://www.ebay.com/sch/i..._nkw=usr-tcp232-t&_sop=15

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
Ik heb hier een wifi bridge en een stuk of wat MR16 spotjes. Het fenomeen wat zich voordoet, is dat op één van de kanalen de spotjes heel vaak spontaan aan gaan. Soms zijn het alle spotjes, maar soms ook een deel.

Na een half uurtje Googlen heb ik in ieder geval op mijn firewall al het IP verkeer van/naar de buitenwereld geblokeerd, maar helaas heeft dit geen effect. Vooral omdat soms maar een deel van de spotjes aan gaat, vermoed ik een stoorzender op het protocol tussen de bridge en de spotjes. Weet iemand welk protocol dit is? Iemand ervaring met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Iemand de nieuwe wifi bridge al gespot? Ik wacht daar nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
ThinkPadd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:27:
Heb m'n Milight bridge omgebouwd van WiFi naar bedraad (Ethernet). Had een nieuw accespoint in huis geplaatst en toen werkte het niet meer lekker omdat de Milight bridge een vrij zwakke WiFi-chip heeft blijkbaar, de signaalsterkte was onvoldoende (voorheen zat hij 30cm naast m'n router). Omdat ik de USR-TCP232-T toch al eens had besteld voor dit doel en ik geen zin heb om in de toekomst weer te moeten klooien met SSID instellen op de module etc, vandaag de mod maar even uitgevoerd:

[afbeelding]
Nu is het gewoon USB-kabel voor voeding en RJ45 voor netwerk inprikken en werken, geen gedoe meer met WiFi-signaalsterkte e.d.

De pinout voor de Milight PCB kun je vinden door de datasheet van de originele WiFi-chip even op te zoeken, de 'HF-LPT100'.

Enige wat jammer is, is dat je de USR-TCP232-T geen IP-adres via DHCP kunt laten verkrijgen, je moet het handmatig instellen via de software. Normaal maak ik een 'Static DHCP-lease' aan in m'n router, maar dat gaat nu dus niet op. Ah well...

[afbeelding]

De USR-TCP232-T module is tegenwoordig voor minder dan 10 dollar te koop uit China: http://www.ebay.com/sch/i..._nkw=usr-tcp232-t&_sop=15
Dat ziet er erg goed uit. Helaas nog geen ervaring met de controller (geen goede en geen slechte ;-)). Heb een "oude" controller liggen, maar alleen nog maar nieuwe (8w) lampen. Het duurt nu wel erg lang vind ik.

Gaat het versturen en ontvangen nu via je "reguliere netwerk"? En maak je dus ook direct gebruik van je extra bereik van je nieuwe accespoint (er vanuit gaande dat het een extra is en geen vervanging).

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BoschR schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:19:
[...]

Dat ziet er erg goed uit. Helaas nog geen ervaring met de controller (geen goede en geen slechte ;-)). Heb een "oude" controller liggen, maar alleen nog maar nieuwe (8w) lampen. Het duurt nu wel erg lang vind ik.

Gaat het versturen en ontvangen nu via je "reguliere netwerk"? En maak je dus ook direct gebruik van je extra bereik van je nieuwe accespoint (er vanuit gaande dat het een extra is en geen vervanging).
Dit is de enige Milight bridge die ik heb. Ik heb nu niks meer met wifi / accespoints te maken, het aansturen gaat nu gewoon via het bedrade netwerk en is dus minder foutgevoelig en ik ben nooit meer afhankelijk van het bereik tussen bridge <> router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
ThinkPadd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:22:
[...]

Dit is de enige Milight bridge die ik heb. Ik heb nu niks meer met wifi / accespoints te maken, het aansturen gaat nu gewoon via het bedrade netwerk en is dus minder foutgevoelig en ik ben nooit meer afhankelijk van het bereik tussen bridge <> router.
Ja precies. Voordelig voor de API calls vanuit bv de app of domoticz. Maar de communicatie naar de lamp blijft nog wel via de wifi controller te gaan. Vergelijkbaar met de Phillips HUE hub :).

Andere vraag: welk accespoint heb je? Ik overweeg er ook 1 extra te kopen voor achterthuis.

[ Voor 7% gewijzigd door BoschR op 07-06-2016 19:41 ]

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee voor mijn 'probleem' ?

ik heb milight lampen die werken via de wifi box en 2.4g afstandsbediening.

nu heb ik ook een led strip aan de dakrand (rgb) die met een 220v controller gestuurd wordt, echter werkt de remote van deze strip op 433mhz..

Zou ik iets kunnen fabriceren / bestaat er iets dat de strip ook met de wifi box zou kunnen gestuurd worden? maw bestaat er een led controller op 220v die stuurbaar is via 2.4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BoschR schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:00:
[...]

Ja precies. Voordelig voor de API calls vanuit bv de app of domoticz. Maar de communicatie naar de lamp blijft nog wel via de wifi controller te gaan. Vergelijkbaar met de Phillips HUE hub :).

Andere vraag: welk accespoint heb je? Ik overweeg er ook 1 extra te kopen voor achterthuis.
Precies. Ik heb de ethernet-module hetzelfde IP-adres gegeven als ik de wifi van de milight had gegeven, dus na het solderen was ik klaar, in m'n PHP-script e.d. hoefde ik niks aan te passen en in de Milight app dus ook niet. Ideaal.

Accespoint heb ik deze: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Uitstekend ding voor het geld (49 euro. Laat je niet afschrikken door 'KPN' in de topictitel. Hij is ook te kopen en te gebruiken voor mensen met een niet-KPN verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:11:
Zou ik iets kunnen fabriceren / bestaat er iets dat de strip ook met de wifi box zou kunnen gestuurd worden? maw bestaat er een led controller op 220v die stuurbaar is via 2.4G?
Helaas heeft Milight geen 220v controllers, misschien is het mogelijk om iets door middel van de RGB lampen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
ThinkPadd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:59:
[...]

Precies. Ik heb de ethernet-module hetzelfde IP-adres gegeven als ik de wifi van de milight had gegeven, dus na het solderen was ik klaar, in m'n PHP-script e.d. hoefde ik niks aan te passen en in de Milight app dus ook niet. Ideaal.

Accespoint heb ik deze: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Uitstekend ding voor het geld (49 euro. Laat je niet afschrikken door 'KPN' in de topictitel. Hij is ook te kopen en te gebruiken voor mensen met een niet-KPN verbinding.
Zeker interessant. Ik moet helaas nog wachten op de nieuwe controller. Denk dat ik die USR-TCP232-T al maar vast koop ivm de levertijd ;). Werkt hopelijk ook met de nieuwe controller.

Bedankt voor de tip voor het accespoint. Meestal kijk ik voor dit soort zaken wat populair (reviews) is in de pricewatch. Dat is atm bijvoorbeeld de TP-Link TL-WA801ND. Zal de specificaties van een aantal populaire accespoints is vergelijken met de getipte "KPN".

Weet dat het vaak voorbij komt. Maar iemand al enig idee wanneer we de nieuwe controller kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gearriveerd! Ziet er gaaf uit en werkt op de RGBWW afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rlf6yx.png

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vo2z5v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:13:
Gearriveerd! Ziet er gaaf uit en werkt op de RGBWW afstandsbediening.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, ik zit eraan te denken deze in onze badkamer te monteren. Echter vraag ik mij af hoe het zit met de veiligheid van de spots, ik neem aan dat dit gewoon goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meenkdrie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:45:
[...]

Nice, ik zit eraan te denken deze in onze badkamer te monteren. Echter vraag ik mij af hoe het zit met de veiligheid van de spots, ik neem aan dat dit gewoon goed zit?
De spots hebben geen 'kiertjes' waar eventuele vocht/condens in kan sluipen. Dit was bij de oude dual white en RGBW variant wel het geval.

De 12W RGBWW variant is al door meerdere klanten gebruikt in de badkamer.
Direct boven de douche raden wij af, maar in de rest van de badkamer zou geen problemen mogen geven =).
Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste