Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzelK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-02-2022
Pas d'r op. Geen kiertjes is geen garantie dat er geen condens in kan komen. Waterdamp komt op den duur op de vreemdste plekken.

IP-codes kunnen hier uitkomst bieden als je het zeker wilt weten. Hebben de Milights geen IP-code?

Zojuist even gekeken naar de Milights. Erg leuk spul. Is er al iemand die de Milights gekoppeld heeft aan Hyperion voor de RPI, voor room-filled Ambilight?

[ Voor 25% gewijzigd door FritzelK op 08-06-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Spreek over een badkamer met goede ventilatie, uiteraard zegt dat niet dat er geen condens in zal komen. Wat zullen de gevolgen zijn van condens? Een kapotte spot of erger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

ThinkPadd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:27:
Heb m'n Milight bridge omgebouwd van WiFi naar bedraad (Ethernet).
Netjes..
RFLink heeft inmiddels ook Milight support.. dan heb je alleen een NRF24L01 nodig op je RFLink en naast zenden doet RFLink ook de signalen van de Milight remotes ontvangen.. de implementatie richting Domoticz enz. is zoals gebruikelijk, dus net als het bedienen van een kaku device.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:13:
Gearriveerd! Ziet er gaaf uit en werkt op de RGBWW afstandsbediening.
Hoe lang is de draad tussen de led en de transformator ? Is deze te verlengen ?
En kun je ook meerdere leds per trafo aansluiten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FritzelK schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:32:
Pas d'r op. Geen kiertjes is geen garantie dat er geen condens in kan komen. Waterdamp komt op den duur op de vreemdste plekken.

IP-codes kunnen hier uitkomst bieden als je het zeker wilt weten. Hebben de Milights geen IP-code?

Zojuist even gekeken naar de Milights. Erg leuk spul. Is er al iemand die de Milights gekoppeld heeft aan Hyperion voor de RPI, voor room-filled Ambilight?
Klopt inderdaad, alleen deze nieuwe variant is nog beter beschermd.

Vanuit de leverancier krijgen wij IP44 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meenkdrie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:21:
Spreek over een badkamer met goede ventilatie, uiteraard zegt dat niet dat er geen condens in zal komen. Wat zullen de gevolgen zijn van condens? Een kapotte spot of erger?
Uit ervaring een kapotte spot, echter is dit zelden voorgekomen (de oude generatie) De gehele spot dient dan wel vervangen te worden.

De nieuwe generatie nog geen één probleemgeval.

We weten natuurlijk niet altijd waarvoor de spots gebruikt gaan worden als wij deze opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Hoe lang is de draad tussen de led en de transformator ? Is deze te verlengen ?
En kun je ook meerdere leds per trafo aansluiten ?
De lengte is 15 centimeter Dit is te verlengen middels 2 aderig verlengdraad. Deze dient wel dik genoeg te zijn.

Elke spot heeft z'n eigen driver nodig. Per spot zal ook één driver meegeleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is nogal onnodig om voor elke quote een apart bericht aan te maken. Je kunt prima op het 'quote' knopje drukken bij een post, de code die dan verschijnt kopieren en zo meerdere quotes in één bericht samenvoegen. Het is nogal irritant om telkens meerdere posts achter elkaar te zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Uit ervaring een kapotte spot, echter is dit zelden voorgekomen (de oude generatie) De gehele spot dient dan wel vervangen te worden.

De nieuwe generatie nog geen één probleemgeval.

We weten natuurlijk niet altijd waarvoor de spots gebruikt gaan worden als wij deze opsturen.
Mooi, ging om het evt brandgevaar. Ik ben overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzelK
meenkdrie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:21:
Een kapotte spot in het minste geval. Kortsluiting of zelfs elektrocutie in het ernstige geval. Wees in ieder geval gewaarschuwd en houd de installatiezones in acht!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:13:
[...]
Vanuit de leverancier krijgen wij IP44 mee.
Als dit inderdaad IPx4 is, dan is de lamp plenswaterdicht tot 10liter per minuut en geschikt voor plaatsing op meer dan 225cm van de grond direct boven de heetwaterbron (douche, bad, wastafelkraan) of horizontaal minimaal 60cm van de heetwaterbron op elke gewenste hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
Even een schopje, want hij was ondergesneeuwd. Iemand tips voor mij?
Roekeloos schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:33:
Ik heb hier een wifi bridge en een stuk of wat MR16 spotjes. Het fenomeen wat zich voordoet, is dat op één van de kanalen de spotjes heel vaak spontaan aan gaan. Soms zijn het alle spotjes, maar soms ook een deel.

Na een half uurtje Googlen heb ik in ieder geval op mijn firewall al het IP verkeer van/naar de buitenwereld geblokeerd, maar helaas heeft dit geen effect. Vooral omdat soms maar een deel van de spotjes aan gaat, vermoed ik een stoorzender op het protocol tussen de bridge en de spotjes. Weet iemand welk protocol dit is? Iemand ervaring met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

Een stoorzender? De boel werkt op 2.4 Ghz.. in de buurt van signalen zoals zigbee, bluetooth, wifi, magnetrons enz.
Echter.. een signaal van een stoorzender welke toevallig dezelfde frequentie gebruikt zou eerder het signaal van de bridge storen waardoor commando's van de bridge niet bij de lampen aankomen.
Het Milight signaal bevat de diverse componenten (preamble, checksum enz) waardoor een willekeurig signaal niet geaccepteerd zal worden als geldig commando. De kans is dus redelijk klein dat zoiets voorkomt. Wellicht een buur die ook Milight heeft, of een remote die ergens in een kast zwerft met wat andere spullen erboven op enz?
Heb je al geprobeerd om de betreffende lampen op een andere zone/kanaal te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
ThinkPadd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:28:
[...]

[...]

[...]

[mbr]Het is nogal onnodig om voor elke quote een apart bericht aan te maken. Je kunt prima op het 'quote' knopje drukken bij een post, de code die dan verschijnt kopieren en zo meerdere quotes in één bericht samenvoegen. Het is nogal irritant om telkens meerdere posts achter elkaar te zetten :/ [/mbr]
offtopic:
Sterker nog, je kan ook het eerste bericht quoten, dan je antwoord typen en vervolgens naar beneden scrollen. Daar staan alle recente posts, inclusief quote knopje ;) Druk je die in, dan wordt ook die quote toegevoegd aan de post die je aan het typen bent.

Ontopic dan: Ik heb zelf wel regelmatig dat 1 van mijn 2 woonkamer lampen (dezelfde groep) niet reageert op een commando... Nu moet ik bij het naar bed toe gaan alsnog checken of de verlichting wel uit is. Iemand anders ook last hiervan (evt icm OpenHAB)? Typische einde-van-de-wereld-problemen als je domotica hebt O-)

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 10-06-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou moeten checken of dat aan
OpenHAB --> bridge ligt (dus WiFi-problemen) of bridge --> lampen
Het eerste heb ik opgelost door de bridge te voorzien van een 'Serial to Ethernet' module, zie m'n post van aantal dagen terug.

WiFi problemen kun je testen door de bridge naast je router neer te zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Bridge -> lampen, want vaak gaat één lamp wel aan/uit, maar de ander niet. Misschien dat de schoorsteen toch in de weg zit, want ik verwacht eigenlijk ook niet dat alles te snel wordt getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kun je een antennemod doen op de bridge. Er zit een sprietje in van 5cm, maar volgens mij is het gewoon 2,4Ghz dus zou je er een routerantenne ofzo voor in de plaats kunnen zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Nou wil ik binnenkort toch een setje van die spotjes met wifi controller kopen. Dus zat ik wat te snuffen in de play store... Maakt het nog uit welke app ik voor de milight lampjes gebruik of kan het alleen met de officiële?

Nog tips voor een goede app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
-BaJo- schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:58:
Nou wil ik binnenkort toch een setje van die spotjes met wifi controller kopen. Dus zat ik wat te snuffen in de play store... Maakt het nog uit welke app ik voor de milight lampjes gebruik of kan het alleen met de officiële?

Nog tips voor een goede app?
Eigenlijk elke moet wel kunnen :)
Google Play: Light Controller wordt goed beoordeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
Ik wil binnenkort ook een setje aanschaffen voor onder onze overkapping. Deze is 2,60 bij 3,80 meter.
Ik zat te denken aan de nieuwe slimline 12W RGBWW downlighter, in combinatie met de wifi module.

Heb ik aan 1 van deze lamp van 12W ( 1050 lumen en ter vervanging van 110W ) genoeg of zou ik 2 moeten gebruiken?

Werkt deze lamp ook al met de wifi module en de afstandsbedieningen? Lees meerdere dingen over RGBWW problemen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
stefan-smit20 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:12:
Werkt deze lamp ook al met de wifi module en de afstandsbedieningen? Lees meerdere dingen over RGBWW problemen?...
Niet met een wifi-module, wel met de nieuwe afstandsbediening. Een nieuwe wifi-module komt er nog aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Laatst online: 03-09 18:29
Jochemd13 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Niet met een wifi-module, wel met de nieuwe afstandsbediening. Een nieuwe wifi-module komt er nog aan :)
Kijk, wel handig om te weten! Dankje wel!
Ook een verwachte datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
stefan-smit20 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:25:
[...]

Kijk, wel handig om te weten! Dankje wel!
Ook een verwachte datum?
Er wordt gezegd dat er aan wordt gewerkt, maar er is nog niks over een verwachte leverdatum bekend helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Zojuist 7 gu10 spotjes RGBWW met afstandsbediening en wifibox besteld.

Hoop wel dat ze passen in m'n plafond. Maar had begrepen dat ze in diameter niet groter zijn als gewone spotjes? De hoogte zou iig goed moeten wezen want de spotboxen diein het plafond zitten zijn 10 cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik wil drie verschillende RGBW led strips in mijn woonkamer ophangen. Deze wil ik graag alle drie tegelijk van kleur laten veranderen dmv de afstandsbediening of mijn telefoon. Moet ik hiervoor drie leds strips op een controller aansluiten of moeten alle led strips een eigen controller krijgen? En hoe laat ik die dan syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:20
Als je de strips alleen tegelijkertijd wilt kunnen bedienen heb je aan 1 controller genoeg. Wil je ze ook apart aansturen dan heb je wel meerdere controllers nodig.

Met de afstandbediening kan je gemakkelijk meerdere controllers tegelijkertijd aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
DanTheMan-NL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:16:
Ik wil drie verschillende RGBW led strips in mijn woonkamer ophangen. Deze wil ik graag alle drie tegelijk van kleur laten veranderen dmv de afstandsbediening of mijn telefoon. Moet ik hiervoor drie leds strips op een controller aansluiten of moeten alle led strips een eigen controller krijgen? En hoe laat ik die dan syncen?
Zoals boven mij staat, alleen wil ik wel wat toevoegen. De Milight RGBW controller kan maar een maximaal wattage aan ;)
Dus zolang de strips bij elkaar eronder blijven (wat mij wel lijkt) gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Spotjes passen dus niet :-(

Qua hoogte is het geen probleem, maar ze zijn dus toch op een bepaald punt te dik voor de mi-lights.

Hebben ze bij de bouwmarkt tegenwoordig ook al aangepaste inbouwspots waar dit soort grote led lampjes inpassen?

Ga nog wel even proberen of ik de huidige spotjes kan aanpassen (hamer zaagje en tang). want alles nieuw moeten kopen gaat ook weer een paar 100 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:54
Interessant topic! Ik heb zojuist zelf 1x de afstandbediening en 3x 6w e27 RGBWW besteld van aliexpress. iemand ervaring met hoe de app werkt op de Nieuwste IOS 9 versie? lees verschillende negatieve berichten vandaar dan ook de wifi module nog niet besteld.

zie ook afentoe berichten voorbij komen dat er betere 3rd party apps zijn die ook betere worden bijgehouden, iemand die hier meer van af weet? kan in de app store zo niks vinden, of ik kijk met mn neus :) .

[ Voor 28% gewijzigd door MR.Harok op 15-06-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
Je bedoelt de 8watt lampen denk ik? Er is nog geen WIFI controller die deze lampen kan aansturen. Er komt of een nieuwe controller of een update van de firmware. Maar daar wachten we al behoorlijk lang op.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanTheMan-NL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:16:
Wij raden aan om elke led strip te voorzien van een eigen controller en voeding. De controllers kun je dan op 1 groep opslaan, zodat je deze synchroon kan bedienen.

Uiteraard kan je de 3 strips ook op 1 controller aansluiten, echter moet de voeding dan sterk genoeg zijn, mag je de controller niet overbelasten en krijg je een dradenparade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
BoschR schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:06:
Je bedoelt de 8watt lampen denk ik? Er is nog geen WIFI controller die deze lampen kan aansturen. Er komt of een nieuwe controller of een update van de firmware. Maar daar wachten we al behoorlijk lang op.
nee 6W lampen(weet niet of ik links mag posten?)

volgens de top beschrijving van deze controller zou die het wel moeten ondersteunen, maar dit is dus blijkbaar niet zo?

werken de remotes wel op deze lampen zoals deze?

[ Voor 11% gewijzigd door MR.Harok op 15-06-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MR.Harok schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:41:
[...]

nee 6W lampen(weet niet of ik links mag posten?)

volgens de top beschrijving van deze controller zou die het wel moeten ondersteunen, maar dit is dus blijkbaar niet zo?

werken de remotes wel op deze lampen zoals deze?
Alles wat in je bericht staat is compatible met elkaar.

Als je de 8W zou hebben, wat de nieuwe is, zou je helemaal een andere remote enzo moeten hebben, maar in dit geval is dat niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MMaxim schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:24:
De lampen aangestuurd door een raspberry pi icm Home Assistant werkt ook prima! https://home-assistant.io/

Allerlei leuke automations in te stellen icm bijvoorbeeld zonsondergang.
Kun je uitleggen hoe je config voor Home Assistant eruit ziet? Ik heb het volgens het voorbeeld ingesteld, maar de lampen reageren niet zoals het moet. Als ik ze aan/uit zet dan probeert hij ze altijd op wit te zetten, i.p.v. gewoon aanzetten op de laatst onthouden kleur.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
ThinkPadd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Kun je uitleggen hoe je config voor Home Assistant eruit ziet? Ik heb het volgens het voorbeeld ingesteld, maar de lampen reageren niet zoals het moet. Als ik ze aan/uit zet dan probeert hij ze altijd op wit te zetten, i.p.v. gewoon aanzetten op de laatst onthouden kleur.
Dat is volgens mij niet mogelijk; de lampen hebben geen 'aan' commando. Je kan ze enkel een kleur of helderheidscommando geven tezamen met de groepselector om ze aan te zetten.
Dat is API-technisch niet op te lossen, of je moet de stroom er volledig extern halen zeg maar.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Dat is volgens mij niet mogelijk; de lampen hebben geen 'aan' commando. Je kan ze enkel een kleur of helderheidscommando geven tezamen met de groepselector om ze aan te zetten.
Dat is API-technisch niet op te lossen, of je moet de stroom er volledig extern halen zeg maar.
Nee hoor, ik kan ze nu ook gewoon aanzetten zonder een kleur of helderheid mee te geven. Ze springen dan gewoon naar de laatst onthouden kleur & helderheid. Zie ook de documentatie op http://www.limitlessled.com/dev/

Maar ik heb het al opgelost in Home Assistant, ik gebruik de LimitlessLED library niet, maar het scriptje ("Example of Linux control") van http://www.limitlessled.com/dev/

Home Assistant config:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
switch:
  platform: command_line
  switches:
    LED-strip TV & kast:
      oncmd: '/bin/bash /home/ha/milight/milight.sh group1on'
      offcmd: '/bin/bash /home/ha/milight/milight.sh group1off'
    Lamp bij gordijn:
      oncmd: '/bin/bash /home/ha/milight/milight.sh group2on'
      offcmd: '/bin/bash /home/ha/milight/milight.sh group2off'
    Keuken:
      oncmd: '/bin/bash /home/ha/milight/milight.sh group4on'
      offcmd: '/bin/bash /home/ha/milight/milight.sh group4off'

In het script wel even het IP-adres van m'n bridge ingevuld i.p.v. het broadcast adres (255.x.x.x), daar mocht ik niet naartoe schrijven volgens m'n Linux VM.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Pas trouwens op als je de Milight controller Light FX gebruikt op je pc, ik krijg de laatste tijd steeds vaker meldingen van mijn virusscanner dan er Trojans in de Milight controller installaties zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
  • Laatst online: 06-07 18:17
ThinkPadd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Ik lees dat het je al gelukt is. Heb je ook al andere leuke scenes of automations geschreven of gescript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
  • Laatst online: 06-07 18:17
Trouwens, zou het mogelijk zijn om gewone MR16 leds of MR11 leds aan te sluiten op een milight controller om deze ook via de app te besturen? Een ledstrip is ook maar gewoon een aaneenschakeling van leds. Niet veel anders als een MR16 spot zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Wat mij niet helemaal duidelijk is is als je de milight WiFi controller heb en een app op je telefoon. Kan ik dan ook alk ik niet thuis ben mijn lampen bedienen? Of werkt dit alleen in het zelfde WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
eth0 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:29:
Wat mij niet helemaal duidelijk is is als je de milight WiFi controller heb en een app op je telefoon. Kan ik dan ook alk ik niet thuis ben mijn lampen bedienen? Of werkt dit alleen in het zelfde WiFi netwerk.
Als jij in je router poort 8899 forward naar het IP van je lampen, kan je ze van over de hele wereld besturen.
Mijn eigen Mi Light app biedt hier standaard support voor O-) Google Play: DroidLight
Het enige wat je dus moet doen, is je router juist configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Waarom zou je dat willen? De wifi controller is niet beveiligd met een wachtwoord toch? Ofwel in theorie kan dan de hele wereld jou lampen bedienen? Of via een exploit je netwerk hacken? Die wifi bridge zou ik niet vertrouwen qua beveiliging om aan het internet te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
FunFair schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:34:
Waarom zou je dat willen? De wifi controller is niet beveiligd met een wachtwoord toch? Ofwel in theorie kan dan de hele wereld jou lampen bedienen? Of via een exploit je netwerk hacken? Die wifi bridge zou ik niet vertrouwen qua beveiliging om aan het internet te hangen.
Omdat het tof is? :P

Ja, iedereen met mijn IP adres en het juiste poortnummer kan mijn lampen aan en uitzetten. Talloze systemen werken zo trouwens, IP camera's zijn veel enger als je het zo bekijkt, die hebben veel meer toegang.

Een lamp aan of uit zetten is wat anders als een deur op slot doen of unlocken, he... :P ik zie ook niet echt in wat een kwaadwillend persoon er aan heeft. Succes om met met toegang op één voor jou onbekende poort op één voor jou onbekend IP-adres, mijn hele netwerk te 'hacken' door een tot zover onbekende exploit ;) Bovendien kan je alleen UDP packages naar binnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Tjah... je moet het zelf weten.

Gezien het milight protocol open source is, is een beetje als onze poort van de tuin.. er zit wel een slot op, maar zo generiek dat iemand die een beetje moeite doet alsnog naar binnen loopt.

En als je dan de achterdeur ook nog open hebt staan (firewall) ben je in theorie dus zo binnen.

Dat ip camera's slecht beveiligd zijn, hoeft niet te betekenen dat je de rest ook maar slecht beveiligd toch?

Heb je wel tenminste een waarschuwing in je app vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Richh schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:34:
[...]

Als jij in je router poort 8899 forward naar het IP van je lampen, kan je ze van over de hele wereld besturen.
Mijn eigen Mi Light app biedt hier standaard support voor O-) Google Play: DroidLight
Het enige wat je dus moet doen, is je router juist configureren.
Ah, ok. Had net nog iets gevonden op de mi light pagina. Dit is een andere manier als met port forwarding...
6. OUT-OF-HOME CONTROL

The Magic about the Milight new Wifi is that you can now control your lights even when you are on holiday or out of your home.

To achieve a successful out-of-home control you need to carry out the below;

1. The Milight must be switched on using the wall switch or any switch you are using. Use the app to turn it off if you have to.

2. Make sure you have done the above initial configuration first before trying the out-of-home control.

3. Your Home Router or the Milight Wifi Box must not be switched off.

4. You Home Router must be fully functional - meaning you are able to browse the internet with it whenever you need to.

5. If you intend to use the App outside your home you need to have 3G or 2G internet connection. This means you need to be able to use the internet on your phone successfully when you are outside your home.

6. if you do not have an internet connection with your 2G or 3G network provider you can use an office Wifi or local Wifi.

7. How to Control Lights from Away From Home

There is no other special thing you need to do to control your lights from outside your home. As far as the above things are done, Simply open the App and control the lights and it will work. You can carry out a test. But remember to always come off the App and relaunch it if you want to use it outside your home.

When the App is connected outside your home or base you will see the sign below
Overigens, wat zijn de betere en betrouwbare sellers op aliexpres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
FunFair schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:28:
Tjah... je moet het zelf weten.

Gezien het milight protocol open source is, is een beetje als onze poort van de tuin.. er zit wel een slot op, maar zo generiek dat iemand die een beetje moeite doet alsnog naar binnen loopt.

En als je dan de achterdeur ook nog open hebt staan (firewall) ben je in theorie dus zo binnen.

Dat ip camera's slecht beveiligd zijn, hoeft niet te betekenen dat je de rest ook maar slecht beveiligd toch?

Heb je wel tenminste een waarschuwing in je app vermeld?
En dan lopen ze naar binnen in de tuin, ze kunnen mijn lamp aan en uit zetten... en dan? Meer is er niet mogelijk. Ik zie niet in hoe die MiLight bridge meer mogelijkheden biedt dan dat er standaard bestaan. Of wat voor kwaad je verder nog kan aan kan richten door UDP poort 8899 open te zetten, als je de boel standaard houd.

Een waarschuwing heb ik nog nooit gezien voor dit soort dingen. Ze staan niet in de handleidingen van de IP-camera's die ik bezit, en ook niet in de voorwaarden van de Playstation 4 die automatisch poorten opent om remote je console aan te zetten. Je hebt natuurlijk gelijk: als A het fout doet, hoef je daar niet in mee te gaan. Maar laten we wel wezen: zo'n MiLight bridge is een ontzettend simpel ding waar je naar alle waarschijnlijkheid helemaal niks mee kan en je ook nog eens een flink kleinere afzetmarkt heb voor je hack, dan bij de gemiddelde IP camera of PS4. Het lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk en een waarschuwing lijkt me ietwat overdreven.

Desalniettemin: wat voor waarschuwing stel je voor? Wellicht voeg ik het toe aan de app omschrijving :P
eth0 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:46:
Ah, ok. Had net nog iets gevonden op de mi light pagina. Dit is een andere manier als met port forwarding...

[...]
Het gaat niet werken zonder port forwarding, althans ik zou niet weten hoe :P maar ik zou zeggen: probeer het!
BoschR schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:52:
Iemand al meer informatie over de aansturing van de nieuwe generatie lampen? Komt er een software update v/d controller? Of er een nieuwe controller? En wanneer verwacht? Ik vind het wel erg lang duren inmiddels.
Er komt een nieuwe controller (die dus nog niet beschikbaar is volgens mij). User MilightWinkel weet daar meer van, als je wat vorige pagina's doorleest kom je daar snel genoeg achter :)

[ Voor 20% gewijzigd door Richh op 26-06-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
@eth0:Ik selecteer vaak gewoon op "aantal bestellingen" op AliExpres, dan heb je de populaire verkopers bovenaan :).

Iemand al meer informatie over de aansturing van de nieuwe generatie lampen? Komt er een software update v/d controller? Of er een nieuwe controller? En wanneer verwacht? Ik vind het wel erg lang duren inmiddels.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzelK
FritzelK schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:32:
Is er al iemand die de Milights gekoppeld heeft aan Hyperion voor de RPI, voor room-filled Ambilight?
Ik heb even rondgekeken, maar ik ben niemand tegen gekomen die deze snode plannen uitwerkt. Weet iemand een (wereldwijde) tweaker die hiermee bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
@eth0:Ik selecteer vaak gewoon op "aantal bestellingen" op AliExpres, dan heb je de populaire verkopers bovenaan :).

Er wordt een volledig nieuwe controller verwacht, maar nog steeds blijft het stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je een beetje handig bent, de rflink kan al de remote vervangen en kan je zo als bridge aansturen. Daar heb je dan wel een applicatie bij nodig (zoals bijv. domoticz) want er is nog geen milight bridge app voor op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
DukeBox schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Als je een beetje handig bent, de rflink kan al de remote vervangen en kan je zo als bridge aansturen. Daar heb je dan wel een applicatie bij nodig (zoals bijv. domoticz) want er is nog geen milight bridge app voor op je telefoon.
Nu wordt het interessant :). RFLink ben ik helemaal niet bekend mee, maar heb wel Domoticz draaien met voornamelijk z-wave. Domoticz draai ik nu op m'n nas, maar overweeg het te installeren op een RPi 3.

Ik kom op RFLink soldeer pakketten tegen voor zowel Synology NAS als voor de raspberry. Het verschil wat ik kan ontdekken is dat je voor de Synology een Arduino Mega nodig hebt die compatible is met een CH340 chip. Gaat deze niet werken icm een RPi3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De rflink werkt op elke pi, zorg wel dat je deze mét NRF24L01 uitvoert (dat is de 2.4GHz transceiver). Theoretisch kan je de NRF24L01 ook op de GPIO aansluiten maar dan zal je zelf aan de slag moeten om deze aan te sturen. Het verkeer is 1-weg dus heel ingewikkeld kan het niet zijn.
Wanneer ik klaar ben met mijn huidige projectje zal ik wel eens kijken hoe simpel het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
DukeBox schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:49:
De rflink werkt op elke pi, zorg wel dat je deze mét NRF24L01 uitvoert (dat is de 2.4GHz transceiver). Theoretisch kan je de NRF24L01 ook op de GPIO aansluiten maar dan zal je zelf aan de slag moeten om deze aan te sturen. Het verkeer is 1-weg dus heel ingewikkeld kan het niet zijn.
Wanneer ik klaar ben met mijn huidige projectje zal ik wel eens kijken hoe simpel het is..
Top!. Ik heb een NRF24L01 en een Mega 2560 besteld. Moet ik alleen nog even de RFLink gateway bestellen. Zag dat er sinds kort ook ondersteuning is voor Milight e.d.

Ben helemaal niet bekend met RFLink, dus ben benieuwd hoe het in zn werk gaat.

Welk projectje ben je atm mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

BoschR schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:12:
Moet ik alleen nog even de RFLink gateway bestellen.
Op zich heb je die helemaal niet meer nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
DukeBox schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Op zich heb je die helemaal niet meer nodig..
Waarom niet? En wat deed het gateway bord eigenlijk behalve dat het een SMA connector heeft voor een antenne?

Ik lees op de wiring pagina inderdaad dat de NRF24L01 rechtstreeks op de MEGA aangesloten kan/moet worden.

Deze MEGA heb ik besteld. Is hier de 3.3v sterk genoeg voor de NRF24L01 of moet hier een "10 uF capacitor" worden toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

BoschR schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:14:
Waarom niet? En wat deed het gateway bord eigenlijk behalve dat het een SMA connector heeft voor een antenne?
Eigenlijk beantwoord je je eigen vraag al.. de SMA is voor het 433MHz gedeelte en de NRF alleen voor NoDo rf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

BoschR schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:53:
[...]
Ik kom op RFLink soldeer pakketten tegen voor zowel Synology NAS als voor de raspberry. Het verschil wat ik kan ontdekken is dat je voor de Synology een Arduino Mega nodig hebt die compatible is met een CH340 chip. Gaat deze niet werken icm een RPi3?
RFlink werkt via USB met zo'n beetje ieder platform. Je hoeft zelfs geen Domotica pakket te gebruiken.
RFLink "spreekt" serieel in normale begrijpbare tekst.
DukeBox schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:49:
Theoretisch kan je de NRF24L01 ook op de GPIO aansluiten maar dan zal je zelf aan de slag moeten om deze aan te sturen. Het verkeer is 1-weg dus heel ingewikkeld kan het niet zijn.
De NRF voor Milight maakt gebruik van de SPI interface van de Mega. Maar hoezo 1-weg verkeer?
RFLink is voor Milight (en de meeste andere protocollen) 2-weg verkeer.. dus ook voor Milight, in tegenstelling tot de wifi bridge, zowel zenden naar de lampen als ontvangen van de remote signalen.
DukeBox schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:19:
[...]
Eigenlijk beantwoord je je eigen vraag al.. de SMA is voor het 433MHz gedeelte en de NRF alleen voor NoDo rf.
Voor RFLink is bij de nodo shop een print te bestellen, deze heeft 433mhz (ze hebben ook een 868 mhz versie) en er zit een NRF aansluiting op.. Deze NRF aansluiting is voor NodoNRF en niet voor Milight.
De Milight sluit je direct op de Mega aan. Overigens.. beide NRF's zijn tegelijk te gebruiken.

Je kan de RFLink software ook direct op een Mega zetten met alleen een NRF voor Milight.. Er is geen verplichting om 433mhz enz. te gebruiken. Alleen Milight werkt ook prima.. Maar als je toch bezig bent dan heb je voor weinig een volledige oplossing met alles erop en eraan.
6 euro voor een Mega, 70 cent voor een NRF.. en 2 a 3 euro voor 433mhz (een RXB6+FS1000A)
Knal je het geheel op een Pi met Domoticz dan kan je alles (inclusief eventuele Klik Aan en gelijkwaardige setjes) aansturen vanaf een mobiel/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Stuntteam schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:09:
De NRF voor Milight maakt gebruik van de SPI interface van de Mega. Maar hoezo 1-weg verkeer?
Mi-light verkeer is 1 weg. De lampen ontvangen alleen en de remote zenden alleen. Dat maakt het protocol simpel als in geen ack e.d.
Voor RFLink is bij de nodo shop een print te bestellen, deze heeft 433mhz (ze hebben ook een 868 mhz versie) en er zit een NRF aansluiting op.. Deze NRF aansluiting is voor NodoNRF en niet voor Milight.
Dat is toch exact wat ik schijf (en jij quote) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Ah ok, de PCB is eigenlijk een soort "hub" voor meerdere frequenties. Kort samengevat, dus:

Mi-light only:
NRF + Mega 2560 met de RFLink firmware erop geflashed en aansluiten dmv USB op de RPi (maar kan ook op b.v. Synology).

Mi-light + 433mhz: (alles erop en eraan, zoals Stuntteam hem voorstelt)
Zelfde setup als hierboven + 433mhz ontvanger? op de RFLink gateway PCB.

Extra 433mhz mee pakken is dus +/- 25 euro duurder voor de 433mhz ontvangen en de PCB. Op zich is dat wel een goed punt, kan ik meteen "knutselen" met KaKu-achtig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

BoschR schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:05:
Extra 433mhz mee pakken is dus +/- 25 euro duurder voor de 433mhz ontvangen en de PCB. Op zich is dat wel een goed punt, kan ik meteen "knutselen" met KaKu-achtig spul.
Alleen als je de PCB pakt.. Maar dat is geen noodzaak.. Je kan de RF modules ook direct aansluiten met een testprintje of wat dupont kabels dan hoef je niet eens te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
overbodig bericht.

[ Voor 106% gewijzigd door MR.Harok op 29-06-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Stuntteam schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:24:
[...]

Alleen als je de PCB pakt.. Maar dat is geen noodzaak.. Je kan de RF modules ook direct aansluiten met een testprintje of wat dupont kabels dan hoef je niet eens te solderen.
Oke ik ben benieuw. Ook direct de 433 ontvanger besteld en 10uf condensators (voor de zekerheid). Even 2 weken wachten en dan kunnen we los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
ik ben me aan het oriënteren in de wereld van led strips icm met milight, maar het duizelt me allemaal een beetje...

ik wil in mijn overkapping in de tuin 4 led strips plaatsen, welke ik als 1 groep en als 4 losse strips wil kunnen aansturen. zo ben ik ook bij milight uitgekomen ipv de complete setjes uit china.
kun je met de remote alle 4 de groepen aan zetten en als je dan een fadeprogramma aanzet dat alle strips in exact gelijk lopen? met een EK/WK zou het wel leuk zijn om bv rood-wit-blauw te kunnen instellen
Afbeeldingslocatie: https://i327.photobucket.com/albums/k460/Jaap_de_Boer/13116473_1077503905621596_4023347520789517188_o_zpsrl9pkbrl.jpg
dit was tijdens het bouwen, in de 2 buitenste liggers en 2 in het midden zouden de strips dan komen.

ik wil het volgende gaan bestellen maar wil even van jullie kennis gebruik maken of het zo ook gaat werken als ik in gedachten heb

http://nl.aliexpress.com/...10208.99999999.267.EwWuEO

http://nl.aliexpress.com/...3a-48ab-a6d3-7423cce1090c

de 4 controllers, remote en wifi unit koop ik dan in meerdere bestellingen zodat ik geen invoerrechten hoef te betalen. de led strip zou ik ook per set bestellen ivm invoerechten

nu twijfel ik omdat de RGBWW controller 7 ingangen voor de draden heeft en de strip maar 5 aders op een knippunt. werkt dat met elkaar en hoe sluit je dat dan aan?

klopt het ook dat je met een RGBWW strip met 60 led per meter, 15 koud wit, 15 warm wit en 30 rgb led hebt?

heeft iemand ook nog een goede link naar waterdichte voedingen? hoe sterk zou die moeten zijn voor 20m led strip die parallel geschakeld zijn? ik krijg ook het idee dat ik beter 4 kleinere voedingen kan nemen dan 1 grote zware die ik moeilijker weggewerkt krijg

Alvast bedankt voor jullie tips :)

[ Voor 5% gewijzigd door VeloChill op 30-06-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
VeloChill schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:42:
ik ben me aan het oriënteren in de wereld van led strips icm met milight, maar het duizelt me allemaal een beetje...

ik wil in mijn overkapping in de tuin 4 led strips plaatsen, welke ik als 1 groep en als 4 losse strips wil kunnen aansturen. zo ben ik ook bij milight uitgekomen ipv de complete setjes uit china.
kun je met de remote alle 4 de groepen aan zetten en als je dan een fadeprogramma aanzet dat alle strips in exact gelijk lopen? met een EK/WK zou het wel leuk zijn om bv rood-wit-blauw te kunnen instellen
Je kan de lampen in 4 groepen verdelen en in 4 groepen besturen, maar als je op de AAN-knop van allemaal drukt kan je alles tegelijk besturen. Je kan dus alles ook gelijk laten lopen
[afbeelding]
dit was tijdens het bouwen, in de 2 buitenste liggers en 2 in het midden zouden de strips dan komen.

ik wil het volgende gaan bestellen maar wil even van jullie kennis gebruik maken of het zo ook gaat werken als ik in gedachten heb

http://nl.aliexpress.com/...10208.99999999.267.EwWuEO

http://nl.aliexpress.com/...3a-48ab-a6d3-7423cce1090c

de 4 controllers, remote en wifi unit koop ik dan in meerdere bestellingen zodat ik geen invoerrechten hoef te betalen. de led strip zou ik ook per set bestellen ivm invoerechten

nu twijfel ik omdat de RGBWW controller 7 ingangen voor de draden heeft en de strip maar 5 aders op een knippunt. werkt dat met elkaar en hoe sluit je dat dan aan?
Dit werkt wel, alleen heb je dan niet dat je dat je van warm naar koud wit kan wisselen want daarvoor heeft de strip geen aansluitingen.
klopt het ook dat je met een RGBWW strip met 60 led per meter, 15 koud wit, 15 warm wit en 30 rgb led hebt?
Bij jouw ledstrip lijkt het meer op 30 wit en 30 rgb per meter.
heeft iemand ook nog een goede link naar waterdichte voedingen? hoe sterk zou die moeten zijn voor 20m led strip die parallel geschakeld zijn? ik krijg ook het idee dat ik beter 4 kleinere voedingen kan nemen dan 1 grote zware die ik moeilijker weggewerkt krijg

Alvast bedankt voor jullie tips :)
Deze heeft goede :)
http://ledstrip-specialis...rip-waterdichte-voedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
klopt het dat ik dan per strip een 6A voeding nodig heb? uitgaande van 72w per 5 meter
zijn er nog andere strips die RGBWW wel volledig ondersteunen, er worden er zo veel aangeboden...

best duur nog als ik 4 voedingen uit jouw linkje moet hebben, onder mn overkapping is het droog, misschien kom ik ook wel weg met een normale voeding

zou dit ook goed zijn, of zijn die chinese voeding niet echt betrouwbaar
http://nl.aliexpress.com/...2f-42ba-8283-a8b63a7f1e53

een oude voeding van een PC zou ook kunnen werken toch? als ik deze in mijn schuur op hang of krijg je dan heel erg dikke kabels naar je controllers toe?

ben elektrotechnisch echt een nitwit...weer een hoop vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is eindelijk wat beweging! Helaas nog geen nieuwe WiFi module, maar wel een nieuwe 4 zone Radiografisch Touch Panel binnenkort op de markt!

De vervanger voor de slecht werkende: http://bit.ly/29gWI7t

Met dit Touch Panel (radiografisch) kunnen alleen (RGB en RGBW) 4 zone controllers met LED strips en/of lampen aangestuurd worden. Dit witte Touch Panel kan ook werken naast de huidige RGB(W) afstandsbediening.

Enkel 230V aansluiten op dit Touch Panel en geen fysieke draden meer van de LED Strip naar een Touch Panel.

Dit Touch Panel werkt NIET i.c.m. de nieuwe RGBWW serie.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cz3s0p.png
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2iabhx1.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VeloChill schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:13:
klopt het dat ik dan per strip een 6A voeding nodig heb? uitgaande van 72w per 5 meter
zijn er nog andere strips die RGBWW wel volledig ondersteunen, er worden er zo veel aangeboden...

best duur nog als ik 4 voedingen uit jouw linkje moet hebben, onder mn overkapping is het droog, misschien kom ik ook wel weg met een normale voeding

zou dit ook goed zijn, of zijn die chinese voeding niet echt betrouwbaar
http://nl.aliexpress.com/...2f-42ba-8283-a8b63a7f1e53

een oude voeding van een PC zou ook kunnen werken toch? als ik deze in mijn schuur op hang of krijg je dan heel erg dikke kabels naar je controllers toe?

ben elektrotechnisch echt een nitwit...weer een hoop vragen...
Een 12V 6A is precies 72 watt voor 5 meter. De voeding zal dus 100% z'n best moeten doen.
Voor een langere levensduur is het aan te raden de voeding wat overcapaciteit te geven.

Doorgaans komen alle voedingen uit China, echter is er een hoop rommel. In Nederland zijn er vaak webwinkels die geruime tijd zaken doen met een vaste leverancier en de kwaliteit ook kunnen waarborgen door middel van garantie. Wellicht eerst even de reviews bekijken op alieaxpress, al is de kwaliteit
pas echt te beoordelingen na een gebruik van 1 á 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:45:
Er is eindelijk wat beweging! Helaas nog geen nieuwe WiFi module, maar wel een nieuwe 4 zone Radiografisch Touch Panel binnenkort op de markt!

Met dit Touch Panel (radiografisch) kunnen alleen (RGB en RGBW) 4 zone controllers met LED strips en/of lampen aangestuurd worden. Dit witte Touch Panel kan ook werken naast de huidige RGB(W) afstandsbediening.

Enkel 230V aansluiten op dit Touch Panel en geen fysieke draden meer van de LED Strip naar een Touch Panel.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi!

Alleen wel een grote teleurstelling dat hij niet met de nieuwe producten kan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:27:
[...]

Mooi!

Alleen wel een grote teleurstelling dat hij niet met de nieuwe producten kan werken...
Klopt.. Wellicht omdat er enorm veel mensen met RGB en RGBW controllers / lampen zijn en een hele beperkte groep pas de nieuwe RGBWW in hun bezit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:20
VeloChill schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:13:
best duur nog als ik 4 voedingen uit jouw linkje moet hebben, onder mn overkapping is het droog, misschien kom ik ook wel weg met een normale voeding.
Paar maanden geleden heb ik uit deze serie voedingen besteld (36w), mooie prijs en ze bevallen me heel goed. Ze zijn muisstil, geschikt voor buiten, bouwkwaliteit is prima en gaan gemakkelijk, bij kort testen, boven het wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:51
Binnenkort is het weer vakantie tijd, momenteel hangt mijn huis vol met milight lampen. Ze doen het prima op de standaard milight app, zolang ik maar verbonden ben met mijn netwerk via wifi, zodra ik buiten de deur ben kan ik ze niet benaderen. Dit werkt bij een vriend van mij met Hue veel beter.

Nu vraag ik mij af hoe ik een timer op de lampen kan zetten, zodat ze op bepaalde tijdstippen aan en uitgaan als ik niet aanwezig ben.

Ik ben net handig genoeg om de bridge aan mijn netwerk te koppelen, maar een raspberry pi aanschaffen en dit helemaal inbouwen lijkt mij lastig. Wat zijn de alternatieven/mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Freshnub schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:31:
Binnenkort is het weer vakantie tijd, momenteel hangt mijn huis vol met milight lampen. Ze doen het prima op de standaard milight app, zolang ik maar verbonden ben met mijn netwerk via wifi, zodra ik buiten de deur ben kan ik ze niet benaderen. Dit werkt bij een vriend van mij met Hue veel beter.

Nu vraag ik mij af hoe ik een timer op de lampen kan zetten, zodat ze op bepaalde tijdstippen aan en uitgaan als ik niet aanwezig ben.

Ik ben net handig genoeg om de bridge aan mijn netwerk te koppelen, maar een raspberry pi aanschaffen en dit helemaal inbouwen lijkt mij lastig. Wat zijn de alternatieven/mogelijkheden?
Als het puur voor vakantie is; een "ordinaire" tijdschakelaar? Zo'n oud mechanisch ratel ding ;)
Deze werken altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Eventjes poort 8899 openzetten in je router, en mijn app gebruiken. Dan kan je van over de hele wereld je lampen aan en uit zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Thanks, dan probeer ik jouw app als dat het makkelijkste is. Is er ook een soort wake up functie? Dus dat ik een vast tijdstip aangeef waarop de lampen aan moeten gaan (voorgeprogrammeerd)?

En een ouderwetste tijdschakelaar werkt maar op 1 lamp toch? Ik heb een stuk of 10 lampen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Freshnub schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:48:
Thanks, dan probeer ik jouw app als dat het makkelijkste is. Is er ook een soort wake up functie? Dus dat ik een vast tijdstip aangeef waarop de lampen aan moeten gaan (voorgeprogrammeerd)?
Nee (work in progress :P), maar er zijn wel andere apps die dat voor je kunnen doen. Zoals ScheduLED, al weet ik niet of die op afstand werkt. Maargoed, dan nog ben je altijd afhankelijk van jouw smartphone die een internetverbinding moet hebben.

Het beste in jouw situatie is wellicht werken met iets als een Raspberry Pi. Als je een beetje programmeer-ervaring hebt, kan je vrij simpel (om maar een mogelijkheid te noemen) een cronjob instellen om op tijdstip X een uit-signaal te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Haha juist dat laatste heb ik niet, programmeer ervaring. Ik ga de komende weken aan de slag met jouw app en ScheduLED om te kijken of een van ze aan mijn eisen voldoet. In ieder geval bedankt voor je (snelle) reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de app Easybulb eens =).

Timerfunctie, sleepfunctie, muziekfunctie en modusfunctie.

Werkt ook i.c.m. 3/4G.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Bekijk de app Easybulb eens =).

Timerfunctie, sleepfunctie, muziekfunctie en modusfunctie.

Werkt ook i.c.m. 3/4G.

Succes!
Verschrikkelijke app, juist deze app had ik al geprobeerd, omdat het aan mijn eisen leek te voldoen. Ik kwam echter niet verder dan het installatie scherm, en met mij vele anderen gezien de reviews.

Wat dat betreft wel een minpunt, dat milight en apps niet zo goed lijken samen te gaan itt de philips hue app, waar zelfs de grootste digibeet, simpel tijdschemas kan maken. (mag ook wel voor de prijs!)

Voor de rest ben ik wel happy met mijn lampjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnub schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Verschrikkelijke app, juist deze app had ik al geprobeerd, omdat het aan mijn eisen leek te voldoen. Ik kwam echter niet verder dan het installatie scherm, en met mij vele anderen gezien de reviews.

Wat dat betreft wel een minpunt, dat milight en apps niet zo goed lijken samen te gaan itt de philips hue app, waar zelfs de grootste digibeet, simpel tijdschemas kan maken. (mag ook wel voor de prijs!)

Dat is vreemd. Dagelijks gebruik ik de app zelf en collega's van mij ook.

Deze app geven wij ook door aan klanten en hier zijn weinig tot geen negatieve reactie op af gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Freshnub schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:50:
Haha juist dat laatste heb ik niet, programmeer ervaring. Ik ga de komende weken aan de slag met jouw app en ScheduLED om te kijken of een van ze aan mijn eisen voldoet. In ieder geval bedankt voor je (snelle) reacties!
Programmeren is een groot woord voor wat je wilt doen. Ik doe exact hetzelfde (cronjobje op de raspberry pi om milight lampen aan en uit te zetten). Feitelijk gaat het maar om 1 regel code in een scriptje. En die regel code kunnen we je hier ook nog wel mee helpen :p

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoschR
Freshnub schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Over verschrikkelijke apps gesproken. De "nieuwe" hue app is net zo slecht. Ziet er fancy uit, maar de oude was een stuk beter.

Hoe zet ik 2, 3 of X lampen en snel in 1 groep om ze op exact dezelfde kleur te zetten?

Als RFLink support voor milight er is gaan de hue's op MP. Dacht (tot een paar posts terug) dat de support er al was. RFLink componenten zijn onderweg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

BoschR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:00:
[...]
Als RFLink support voor milight er is gaan de hue's op MP. Dacht (tot een paar posts terug) dat de support er al was. RFLink componenten zijn onderweg :).
Ja, de laatste RFLink firmware ondersteund al Milight. Onbeperkt (naja, 262.140) aantal zones. Bedienen van RGBW lampen en ontvangen van RGBW remote control signalen. Aan hardware alleen een Arduino Mega en een NRF24L01 nodig (maar als je toch bezig bent prik je er voor enkele euro's uiteraard ook een 433mhz setje bij zodat je die signalen ook mee pikt.;))
Met de komende firmware release zal ook de Milight Dual gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Stuntteam schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:16:
[...]

Ja, de laatste RFLink firmware ondersteund al Milight. Onbeperkt (naja, 262.140) aantal zones. Bedienen van RGBW lampen en ontvangen van RGBW remote control signalen. Aan hardware alleen een Arduino Mega en een NRF24L01 nodig (maar als je toch bezig bent prik je er voor enkele euro's uiteraard ook een 433mhz setje bij zodat je die signalen ook mee pikt.;))
Met de komende firmware release zal ook de Milight Dual gaan werken.
Ik las het inderdaad. Goed werk!

Aantal posts terug (pag. 47) hebben we het hier ook over gehad. Ik vroeg naar de nieuwe controller / firmware update en ik interpreteerde deze reactie van DukeBox zo dat het al mogelijk was. Mijn config uitbreiden met 433 en 2.4 is sowieso geen slecht idee :).

Heb ook nog 10uf condensators bij besteld. Mijn electronica kennis is minimaal, dus geen idee of ik ze nodig ga hebben. Wel handig om ze alvast te hebben liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door BoschR op 07-07-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Wat is de range van de WiFi module? Oftewel: wat is de maximale afstand tussen de module en de lampen? Ik ben van plan om een eerste setje lampen te plaatsen vlakbij de receiver. En later een setje op zo'n 10-12 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Afhankelijk wat er tussen zit, heb thuis 1 rflink op zolder waar ik het hele huis mee kan bedienen (rijtjes woning, alles beton).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RkrO4KFiS1w]
Filmpje van de nieuwe RGBW controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:29
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:45:

[afbeelding]
[afbeelding]
BRUUT!

Hiermee kan ik gewoon een bestaande wandschakelaar vervangen? In onderstaand filmpje zie ik dat hij wordt aangesloten op een wifi bridge.. Maar dat is toch niet per se nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:00:
[...]

BRUUT!

Hiermee kan ik gewoon een bestaande wandschakelaar vervangen? In onderstaand filmpje zie ik dat hij wordt aangesloten op een wifi bridge.. Maar dat is toch niet per se nodig?
Correct! Bruine draad = L, Blauwe draad = N. Er komt dus geen andere bedrading aan het Touch Panel, enkel 230V.

Een WiFi bridge? Ik denk dat je het over een 4 zone controller hebt. Een WiFi module is ook mogelijk, dan kan je de lampen en strips naast een Touch Panel en evt. afstandsbediening ook nog met WiFi bedienen.

Voor een LED lamp heb je niks extra's nodig om RF verbinding te maken. De controller zit al ingebouwd.
Voor een LED strip heb je de 4 zone controller nodig om RF verbinding te maken (dezelfde controller voor de RF afstandsbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:33:
[...]

Correct! Bruine draad = L, Blauwe draad = N. Er komt dus geen andere bedrading aan het Touch Panel, enkel 230V.

Een WiFi bridge? Ik denk dat je het over een 4 zone controller hebt. Een WiFi module is ook mogelijk, dan kan je de lampen en strips naast een Touch Panel en evt. afstandsbediening ook nog met WiFi bedienen.

Voor een LED lamp heb je niks extra's nodig om RF verbinding te maken. De controller zit al ingebouwd.
Voor een LED strip heb je de 4 zone controller nodig om RF verbinding te maken (dezelfde controller voor de RF afstandsbediening).
Kan je die controller ook gebruiken in zo'n schakelaar?
Afbeeldingslocatie: https://www.jung.de/application/filebrowser/assets/media/images/matrix/designlinien/AS500/WW/schaltersteckdose.jpg

Ik heb deze 'opstelling' op mijn kamer en ik hoop dat ik het bestaande schakelmateriaal kan gebruiken met deze controller, is dat mogelijk of moet ik dan iets aanpassen?

[ Voor 8% gewijzigd door Jochemd13 op 08-07-2016 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Kan je die controller ook gebruiken in zo'n schakelaar?
[afbeelding]

Ik heb deze 'opstelling' op mijn kamer en ik hoop dat ik het bestaande schakelmateriaal kan gebruiken met deze controller, is dat mogelijk of moet ik dan iets aanpassen?
Klopt! Dit is één van de eerste versies die eindelijk 1 op 1 te vervangen is.

Zolang je maar een bruine voor L en blauwe draad voor N hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:29
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:33:
[...]

Bedoel idd die 4 zone controller! Maar die is dus niet nodig.

Heb in de woonkamer 4 lampen die ik ook via deze module wil kunnen bedienen. Heb alleen ook een inbouw raampje waar 2 schakelaar inzitten. Ik ben dus ook benieuwd met welke "raampjes" deze schakelaar compatibele is. Moet eigenlijk een raampje hebben met 2 gaten waarbij ik dan op het andere gat een afdekplaatje kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:52
Ik heb een aantal vraagjes over de nieuwe Milight met ledstrips. Ik wil deze graag omdat je daarmee niet hoeft te kiezen tussen koud en warm wit, maar beide (en alles ertussenin) hebt.

Ik heb de controller besteld, die heeft 7 aansluitingen.

3 ervan zijn voor wit, 2 voor RGB. (correct?)

Je kunt er hierdoor twee strips tegelijk op aansluiten, 1 rgb en 1 dual white. (correct?)

Nu zijn er ook RGB+Dualwhite-in-een strips, zoals deze:

http://ledstrip-specialis...arm-and-koud-wit-los.html

Deze heeft 6 aansluitingen, rgb en dualwhite delen de V+ aansluiting. (correct?)

Nu ben ik op ebay/aliexpress/banggood aan het zoeken naar dit soort strips, maar kan ze nergens vinden. Heeft iemand van jullie een goede link?

Wat ik wil maken is het volgende: Een hanglamp boven de eettafel, dmv een aluminium U profiel met melkglas-plastic kapje. De controller komt aan het plavond, dus heb ik ook een 6 aderige (of 7 in geval van 2 strips) kabel nodig van de lamp naar plavond. Deze hangt in het zicht, dus hij moet ook nog een beetje mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
exponential schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:31:
Ik heb een aantal vraagjes over de nieuwe Milight met ledstrips. Ik wil deze graag omdat je daarmee niet hoeft te kiezen tussen koud en warm wit, maar beide (en alles ertussenin) hebt.

Ik heb de controller besteld, die heeft 7 aansluitingen.

3 ervan zijn voor wit, 2 voor RGB. (correct?)

Je kunt er hierdoor twee strips tegelijk op aansluiten, 1 rgb en 1 dual white. (correct?)

Nu zijn er ook RGB+Dualwhite-in-een strips, zoals deze:

http://ledstrip-specialis...arm-and-koud-wit-los.html

Deze heeft 6 aansluitingen, rgb en dualwhite delen de V+ aansluiting. (correct?)

Nu ben ik op ebay/aliexpress/banggood aan het zoeken naar dit soort strips, maar kan ze nergens vinden. Heeft iemand van jullie een goede link?

Wat ik wil maken is het volgende: Een hanglamp boven de eettafel, dmv een aluminium U profiel met melkglas-plastic kapje. De controller komt aan het plavond, dus heb ik ook een 6 aderige (of 7 in geval van 2 strips) kabel nodig van de lamp naar plavond. Deze hangt in het zicht, dus hij moet ook nog een beetje mooi zijn.
Een goede tip voor een kabel tot 8 aders is een simpele netwerk kabel, die zijn in allerlei kleuren, diktes, zelfs flatcables te krijgen. Ik heb zo ook al meerdere halogeen lampen omgebouwd naar RGBW lampen waarbij er simpelweg geen ruimte is voor de dikke kabels die bij ledstrips komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:52
Jeroen 98675432 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:38:
[...]

Een goede tip voor een kabel tot 8 aders is een simpele netwerk kabel, die zijn in allerlei kleuren, diktes, zelfs flatcables te krijgen. Ik heb zo ook al meerdere halogeen lampen omgebouwd naar RGBW lampen waarbij er simpelweg geen ruimte is voor de dikke kabels die bij ledstrips komen.
Thanks voor de tip. Dacht dat altijd dat je te weinig power over die kabels kon sturen, maar nu je het zegt, inderdaad! Heb hier zelfs ook power over ethernet liggen 8)7 . Enig idee wat het maximum wattage is dat verstandig is om over ethernetcables te sturen?. Mijn ledstrip is 2 m dus ca. 30W. Dat moet wel lukken, maar wil misschien nog uitbreiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:01
Nieuwe wifi module.. Waar blijf je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een witte ledstrip (één kleur, geen koud/warm wit keuze) hangen die ik graag wil dimmen via Milight.
Er zit nu een RGBW-controller tussen en de strip hangt aan het W-kanaal. Maar in m'n domotica krijg ik dan toch een colorpicker voorgeschoteld. En soms staat hij dan op de verkeerde 'kleur' waardoor de strip geen licht geeft etc.

Allemaal niet heel handig (en aan m'n vriendin al helemaal niet uit te leggen) dus ik wil graag een dimmer voor een enkelkleurs strip hebben zodat alles functioneert en de GUI klopt met wat ik heb hangen.
Moet ik dan de DualWhite-controller hebben? Die is op AliExpress niet te vinden lijkt het :/

Iemand die advies heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
ThinkPadd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:52:
Ik heb een witte ledstrip (één kleur, geen koud/warm wit keuze) hangen die ik graag wil dimmen via Milight.
Er zit nu een RGBW-controller tussen en de strip hangt aan het W-kanaal. Maar in m'n domotica krijg ik dan toch een colorpicker voorgeschoteld. En soms staat hij dan op de verkeerde 'kleur' waardoor de strip geen licht geeft etc.

Allemaal niet heel handig (en aan m'n vriendin al helemaal niet uit te leggen) dus ik wil graag een dimmer voor een enkelkleurs strip hebben zodat alles functioneert en de GUI klopt met wat ik heb hangen.
Moet ik dan de DualWhite-controller hebben? Die is op AliExpress niet te vinden lijkt het :/

Iemand die advies heeft?
Deze heb je nodig denk ik :)
http://nl.aliexpress.com/...1b-4ac8-bf09-8e542acfc272

Of goedkoper

http://nl.aliexpress.com/...ec-4370-8370-fa8fd13c3a82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. De eerste is goedkoper, denk dat je de linkjes hebt omgedraaid perongeluk ;) ?

Maar dit is gewoon een enkele kleur, met twee kanalen als ik het zo zie? Nog weer wat anders dan de DualWhite dus, daarbij kan je immers een WW/CW-strip aansluiten.

Dit lijkt wel wat ik nodig heb, maar hoe vertaalt zich dit in de app? Heb je dan gewoon alleen een brightness slider? (wat klopt). Dit type staat namelijk ook niet in de topicstart, dus ik wacht nog even met bestellen :D

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2016 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Let op: de API van wit-only is heel anders dan die van RGBW. Bij RGBW kan je een integer tussen 0 en 25 sturen met de gewenste helderheid, terwijl wit-only alleen de commando's 'helderder' en 'dimmen' kent.

Een slider is daardoor technisch onmogelijk bij wit-only.

[ Voor 12% gewijzigd door Richh op 22-07-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Thanks. De eerste is goedkoper, denk dat je de linkjes hebt omgedraaid perongeluk ;) ?

Maar dit is gewoon een enkele kleur, met twee kanalen als ik het zo zie? Nog weer wat anders dan de DualWhite dus, daarbij kan je immers een WW/CW-strip aansluiten.

Dit lijkt wel wat ik nodig heb, maar hoe vertaalt zich dit in de app? Heb je dan gewoon alleen een brightness slider? (wat klopt). Dit type staat namelijk ook niet in de topicstart, dus ik wacht nog even met bestellen :D
Oh, eerst was de eerste nog 8,50 :P

Deze controller wordt al best lang verkocht maar is niet heel vaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:23:
Let op: de API van wit-only is heel anders dan die van RGBW. Bij RGBW kan je een integer tussen 0 en 25 sturen met de gewenste helderheid, terwijl wit-only alleen de commando's 'helderder' en 'dimmen' kent.

Een slider is daardoor technisch onmogelijk bij wit-only.
Goed om te weten.

Ik zal nog even wat dingen gaan lezen voordat ik daadwerkelijk ga bestellen.
Pagina: 1 ... 12 ... 39 Laatste