Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Richh schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:23:
Let op: de API van wit-only is heel anders dan die van RGBW. Bij RGBW kan je een integer tussen 0 en 25
Bij de CW/WW is dat niet zo ? Dan is die eigenlijk interessanter, als je de CW/WW overbrugt dan doet die in principe het zelfde.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Voor zover ik heb gevonden zijn er 3 verschillende protocollen in omloop.

1) de nieuwere RGBWW
2) de RGBW
3) en de RGB en CW/WW
Deze drie gebruiken ieder hun eigen kanalen binnen de 2.4ghz band en ieder hun eigen commando set.

Bij 2) RGBW is er ondersteuning voor een exacte dim waarde en kleur waarde (of kleur temperatuur) in het protocol.
Bij 1) RGBWW is dat er ook, het protocol is echter scrambled waardoor het niet zo maar door de Chinese concurenten gekopieerd kan worden (en vandaar ook het trage uitkomen van bridges etc. we zijn uiteraard bezig met het uitzoeken van hoe de scrambling werkt..)
Bij 3) zowel RGB als CW/WW is er geen support voor een directe dim waarde maar is er alleen een hoger/lager dimmen commando.

Wat RFlink betreft. de huidige R42 ondersteund zenden en ontvangen van 2) RGBW
Firmware R43 is in test met gelijktijdige ondersteuning van 2 en 3 voor zowel zenden als ontvangen.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Ah.. vandaar. tnx voor de toelichting.

[ Voor 86% gewijzigd door DukeBox op 23-07-2016 11:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

onder 3)

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Dan ben ik eigenlijk beter af met gewoon m'n RGBW-controller houden zodat ik een direct dimniveau kan sturen. Hoger/lager is niet handig in een geautomatiseerde setup, het systeem heeft dan geen idee op welk niveau de strip nu brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Ik heb een MiLight WiFi bridge, nu heb ik gelezen dat er verschillende versie's zijn. Hoe kan ik achterhalen welke versie ik heb? En zijn deze te updaten via software. De pagina's welke ik tegen kom zijn nogal verwarrend.

Ik heb nu deze
Afbeeldingslocatie: http://www.robotop.lv/749-thickbox/milight-wifi-controller.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door eth0 op 23-07-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:03:
[...]

Klopt! Dit is één van de eerste versies die eindelijk 1 op 1 te vervangen is.

Zolang je maar een bruine voor L en blauwe draad voor N hebt.
Dat soort raampjes zijn er alleen van allerlei merken en formaten. Weet je toevallig welke je nodig hebt icm de milight touchpanel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
Vandaag mijn rgbww 12w downlight binnen gekregen samen met de afstandsbediening.
Eerste reactie, wat een gigantische lamp!
Maar heel mooi afgewerkt!

2 min puntjes, de input kabels zijn vrij klein, je kan ze dus niet in een snij kroonsteentje plaatsen, want daar gaat 1,5mm in. Had liever een dikkere kabel gehad of een puntje waar je je eigen bedrading op vast maakt.

En ik mis 2 gaatjes op de controller om hem aan het plafond te maken, ze zitten er wel, maar achter 4 schroefjes...

Zal later de rest van mijn bevindingen plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Ik heb een rgbww remote control ontvangen, en als ik de batterijen erin stop brandt het rode lampje (in het midden van het witte rondje) 1 keer. Daarna doet hij niks meer.
Een DOA, of heeft iemand andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
Ik ben ook eens aan het stoeien gegaan met een setje milight lampen.. De app easybulb sprak mij het meeste aan alleen wanneer ik bijvoorbeeld zone 1 aanzet een kleur kies en vervolgens zone 2 aanzet en een kleur kies gaat alles goed, wil ik daarna weer terug naar zone 1 gaan om de kleur aan te passen gebeurt dit in zone 2 ipv 1 ?? De enige manier is deze terug te zetten op "wit" en vervolgens dan een kleur opnieuw kiezen.. ook loopt de app dan vaak vast..

Hebben meerdere mensen dit ? Ik gebruik de app op een Samsung S6 marsmallow 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Thofie schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:13:
Ik heb een rgbww remote control ontvangen, en als ik de batterijen erin stop brandt het rode lampje (in het midden van het witte rondje) 1 keer. Daarna doet hij niks meer.
Een DOA, of heeft iemand andere ideeën?
Heb je wel een lamp gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
FunFair schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:08:
[...]

Heb je wel een lamp gekoppeld?
Geprobeerd, maar lukte niet. Ik heb nog een afstandsbediening liggen, en daar lukte het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
weet iemand of het mogelijk is om zowel de RF remote als een van de apps te gebruiken voor de wifi box? wel zo makkelijk als ik mn telefoon niet bij de hand heb en de zapper wil pakken omdat die standaard bij de tuindeur ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Ja ik gebruik ze ook allebei tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
ik had eerst de zapper geprogrammeerd, maar toen kreeg ik de wifi box niet gekoppeld, daarna ontkoppelt en wifi box gekoppeld en toen deed de zapper niets meer.

is er een trucje hoe je dit moet doen of heb ik iets verkeerd gedaan?

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Als je de app erbij wilt hebben moet je de lampjes weer loskoppelen en opnieuw aansluiten om ze aan de groepen van de app toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HALLELUJAH! er is beweging!

Zie hier de uitstraling van de nieuwe app.

En een preview van de nieuwe WiFi module die nodig is voor de RGBWW serie.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1g6l2b.png

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nvpjea.jpg

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:00
Maar wanneer gaat de nieuwe wifi controller komen?!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:14:
Kunnen we de app nog ergens downloaden?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
-BaJo- schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Kunnen we de app nog ergens downloaden?
*knip*, je hoeft niet telkens je app hier te spammen, ondanks dat hij gratis is. Begint nu een beetje irritant te worden.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 11-08-2016 14:10 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Helaas enkel foto's en printscreens ontvangen.

De WiFi module is nu in ontwikkeling. Zodra deze is goedgekeurd zal ik de release datum gelijk posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Gister zo'n milight controller in huis gehaald met twee 9w RGBWW lampen, aangesloten via de handleiding (app gedownload, wifi verbinding gemaakt, ingesteld op thuisnetwerk), vervolgens lamp in een fitting gedraaid en op | gedrukt. Lamp gaat gewoon aan vanuit de schakelaar, maar vanuit de app werkt niks.

Enig idee hoe dit te trouble shooten? Heb de wifi controller al een reset gegeven en opnieuw begonnen, maar nu ziet de app niet eens de controller meer na aanmelden op het netwerk. Ding krijgt een IP, kan de webinterface vinden (althans: een scherm waarin ik de firmware zou moeten kunnen upgraden en verder niks), verder niks.

Help?

Dit is wat ik heb gekocht:

http://www.led-outlet.com/milightwifiledcontroller
http://www.led-outlet.com...edbulbrgbw9watte27fitting

[ Voor 10% gewijzigd door vespino op 12-08-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:52
vespino schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:02:
Gister zo'n milight controller in huis gehaald met twee 9w RGBWW lampen, aangesloten via de handleiding (app gedownload, wifi verbinding gemaakt, ingesteld op thuisnetwerk), vervolgens lamp in een fitting gedraaid en op | gedrukt. Lamp gaat gewoon aan vanuit de schakelaar, maar vanuit de app werkt niks.

Enig idee hoe dit te trouble shooten? Heb de wifi controller al een reset gegeven en opnieuw begonnen, maar nu ziet de app niet eens de controller meer na aanmelden op het netwerk. Ding krijgt een IP, kan de webinterface vinden (althans: een scherm waarin ik de firmware zou moeten kunnen upgraden en verder niks), verder niks.

Help?

Dit is wat ik heb gekocht:

http://www.led-outlet.com/milightwifiledcontroller
http://www.led-outlet.com...edbulbrgbw9watte27fitting
Klinkt alsof je lamp niet goed gepaired is met je wifi controller. Zodra je met je wandschakelaar op stroom op de lamp zet moet je binnen een paar seconden 3x op de 1 van de groep waarop je de lamp wil hebben drukken. (Dus niet de 1 van de main knop) Zodra dit gelukt is gaat de lamp een paar keer knipperen ter bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Heb de controller een reset gegeven en de app opnieuw geinstalleerd en de procedure opnieuw gevolgd. Nu werkt de lamp, wss ook naar jouw tip @exponential, toen begon de lamp namelijk 3x te knipperen. De app is wel zo instabiel als maar kan zo lijkt lijkt het althans. Ik schakel een paar keer, wissel een paar keer van kleur, vervolgens doet de app niks meer. Heb de controller nu aangesloten op domoticz en dan lukt het allemaal wel.

Dank zover. Straks eens een 2e lamp aansluiten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Ik ga trouwens maar eens de TS aanpassen. Vooral met het 2.0 systeem dat er aan komt mag er wel wat verbeterd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
2e lamp aansluiten is dus geen succes... de app werkt niet, ziet de controller niet terwijl deze toch echt op het netwerk zit, de 1e lamp schakelen (via domoticz) lukt namelijk prima. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
vespino schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:50:
2e lamp aansluiten is dus geen succes... de app werkt niet, ziet de controller niet terwijl deze toch echt op het netwerk zit, de 1e lamp schakelen (via domoticz) lukt namelijk prima. Zucht.
Hoe ver zit de wifi-controller van de lampen af? De afstand kan erg bepalend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
@Jochemd13 Nou, het begint al met het feit dat de app de controller niet ziet, dat gaat over WiFi dus daarin zal de afstand niet uitmaken.Het icoon blijft zwart. Kan uiteraard weer de app verwijderen, de controller resetten en de lampen achter elkaar toevoegen, maar dat lijkt me niet moeten hoeven. Wat als ik over een tijdje weer een lamp toevoeg? Moet ik weer opnieuw beginnen.

Maar de lamp hangt hooguit 5 meter verwijderd.

De interface van de controller (http://ip_van_de_controller) geeft de mogelijkheid de firmware van de controller bij te werken, maar biedt verder geen opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Ik ben geen expert mbt de wifibox en Domoticz, gebruik zelf de afstandbediening,

maar kun je hem niet koppelen via domoticz? Gewoon domoticz even een minuutje het `aan signaal` voor kanaal 2 elke seconde laten zenden. Vervolgens stroom op je lamp zetten en klaar. De lamp moet het signaal van de wifibox opvangen en daarop reageren. Hoe jij dat signaal naar je wifibox stuurt (app of domoticz) maakt toch niet uit? Je kunt ook eens andere apps proberen...

Of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Volgens mij werkt het zo niet. Domoticz stuurt de WiFi controller aan, de WiFi controller op zijn beurt de lampen. Je komt de lamp in feite niet tegen in Domoticz, je moet deze namelijk eerst aanmelden op de controller.

Zal nog eens anders apps proberen, misschien ook op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:41
ik heb Domoticz op mijn synology met WIFI box ,je voegt de wifi box naar jou domoticz (Limitless/AppLamp/Mi Light)en bij set mode RGBW in my geval en heb je gelijk vier lampen wel instellen as dimmer dat je die kleur ook kan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo,

Ik heb de wand switch inmiddels in huis maar heb een probleem bij het configureren van het apparaat.

Ik heb een dubbele wandaansluiting met 2 schakelaars. Op de linker uitsparing heb ik de milight switch aangesloten. Alle lampen kan ik bedienen, behalve de lamp die is aangesloten op dat schakelpunt, namelijk de lamp boven de eettafel.

Deze blijft maar knipperen. Of beter gezegd, iedere 2 seconden gaat hij heel even branden.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Edit: of werkt deze unit alleen op de plek van een stopcontact, en dient deze niet te worden vervangen voor een bestaande schakelaar..

[ Voor 12% gewijzigd door powermarcel10 op 13-08-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
powermarcel10 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:51:
Hallo,

Ik heb de wand switch inmiddels in huis maar heb een probleem bij het configureren van het apparaat.

Ik heb een dubbele wandaansluiting met 2 schakelaars. Op de linker uitsparing heb ik de milight switch aangesloten. Alle lampen kan ik bedienen, behalve de lamp die is aangesloten op dat schakelpunt, namelijk de lamp boven de eettafel.

Deze blijft maar knipperen. Of beter gezegd, iedere 2 seconden gaat hij heel even branden.

Edit: of werkt deze unit alleen op de plek van een stopcontact, en dient deze niet te worden vervangen voor een bestaande schakelaar..
Helemaal niemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
powermarcel10 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:51:
Hallo,

Ik denk dat de grootste reden is dat niemand reageert is dat bijna niemand hem al heeft. Als je de lampen eens in een andere fitting probeert te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
Hoe heb je de switch aangesloten? Als ik het goed heb is het geen vervanging van je wandschakelaar, maar een draadloze remote die je op 230 aansluit.

Staat er nu continu spanning op je fitting? Probeer er anders eens een gewone lamp in te draaien?

(Ik gok ook maar wat, heb hem zelf niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:03:
Helaas enkel foto's en printscreens ontvangen.

De WiFi module is nu in ontwikkeling. Zodra deze is goedgekeurd zal ik de release datum gelijk posten.
Heb je ook (controleerbare) bronnen al dan niet in het Chinees.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
exponential schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

Hoe heb je de switch aangesloten? Als ik het goed heb is het geen vervanging van je wandschakelaar, maar een draadloze remote die je op 230 aansluit.

Staat er nu continu spanning op je fitting? Probeer er anders eens een gewone lamp in te draaien?

(Ik gok ook maar wat, heb hem zelf niet)
Ik heb de schakelaar geplaatst op de plek van een oude schakelaar, wat de schakelaar is van de lamp boven m'n eettafel. De schakelaar krijgt daardoor dus gewoon 230v en werkt opzich prima, alleen geeft hij dus geen constante spanning meer door aan de lamp. Ook als ik er een andere lamp in doe knippert deze.

Iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen? De draden aan elkaar knopen achter de schakelaar en dan doorlussen naar de schakelaar ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
Er vanuit gaande dat je een enkele schakelaar had:
Er zitten twee draden: bruin (fase) en zwart (schakeldraad). Als je hier de schakelaar tussenuit haalt en een lasdop op zet staat er continu spanning op je fitting. (Test even met een gewone lamp). Als het goed is komt er ook nog een blauwe draad uit je wcd. Vervolgens sluit je je je nieuwe schakelaar aan op bruin en blauw. (Bruin kan op de bruin-zwart lasdop).

Paar pagina's terug staat ook een filmpje over aansluiten.

Proberen op eigen risico trouwens. Blijf het vreemd vinden dat je lamp knippert. Normaal als je iets niet goed aansluit, heb je of niks, of kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
exponential schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:51:
Er vanuit gaande dat je een enkele schakelaar had:
Er zitten twee draden: bruin (fase) en zwart (schakeldraad). Als je hier de schakelaar tussenuit haalt en een lasdop op zet staat er continu spanning op je fitting. (Test even met een gewone lamp). Als het goed is komt er ook nog een blauwe draad uit je wcd. Vervolgens sluit je je je nieuwe schakelaar aan op bruin en blauw. (Bruin kan op de bruin-zwart lasdop).

Paar pagina's terug staat ook een filmpje over aansluiten.

Proberen op eigen risico trouwens. Blijf het vreemd vinden dat je lamp knippert. Normaal als je iets niet goed aansluit, heb je of niks, of kortsluiting.
Dank voor het meedenken.

Er komen helaas alleen maar 2 draden uit mijn stopcontact. Bruin en zwart. De blauwe is denk ik de zogenaamde 0 draad die je bedoelt?

Er moet idd gewoon constant spanning op staan. Maar hoe ik dat nu voor elkaar krijg is me een raadsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Nou, vanaf centraal trekken naar het doosje.. Dat schijnt trouwens iets typisch Nederlands te zijn; het niet trekken van blauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Aha, dan heb je dus remote en lamp in serie aangesloten. Dan krijg je gekke dingen ja.

Je had meerdere schakelaars naast elkaar toch? Zeker weten dat dat achter die schakelaars nergens een blauwe draad zit? Als er in dat rijtje ook een stopcontact zit, ziet ie daar

Anders inderdaad een nieuwe trekken, makkelijkst is denk ik vanuit de lamp zelf, parallel aan je schakeldraad.

Je remote monteren op een willekeurig stopcontact kan ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGLion
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb een leuke LED strip uitgezocht op eBay maar weet zo niet welke adapter ik hierbij moet halen. Ik heb gekozen voor de 12V versie en zal slechts 2 meter van de strip gebruiken. Kan iemand mijn wijzen naar een goede adapter op eBay?

Dit is de LED strip: http://www.ebay.com/itm/301998589024?var=600797468659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Adapters niet uit China halen, onveilige brandgevaarlijke rotzooi. Zie ook: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat? voor een goedkope adapter die ik eens heb laten testen door een medetweaker.

Ga naar een kringloopwinkel in de buurt en koop daar een 12V 5A adapter van een oud TFT-scherm o.i.d.
Dan heb je een adapter die voldoende vermogen kan leveren en veilig is bevonden voor gebruik in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
exponential schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 07:29:
Aha, dan heb je dus remote en lamp in serie aangesloten. Dan krijg je gekke dingen ja.

Je had meerdere schakelaars naast elkaar toch? Zeker weten dat dat achter die schakelaars nergens een blauwe draad zit? Als er in dat rijtje ook een stopcontact zit, ziet ie daar

Anders inderdaad een nieuwe trekken, makkelijkst is denk ik vanuit de lamp zelf, parallel aan je schakeldraad.

Je remote monteren op een willekeurig stopcontact kan ook nog
't is gelukt! Ik heb de lamp boven de eettafel niet meer op de schakelbaar zitten maar op die andere. Nu staat de fitting onder constante spanning en knippert hij niet meer. De wandmodel werkt perfect! Heel erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik blijf 't jammer vinden dat smart-LED's nog steeds geen/weinig E14 peertjes maakt, maar wel E27 en GU10 varianten. Bijna alle verlichting in m'n huis heeft van die E14 peertjes nodig, en ik zou zo graag al m'n verlichting van die Mi-Light peertjes voorzien (behalve de E14 kaarsjes dan, want die vind ik te mooi om weg te doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Hey,

Ik ben bezig met project, waar ik lampen van MiLight voor gebruik.Het idee is dat ik een RGBW-lamp als "hoofdlamp" in mijn kamer heb aangesloten. Deze is voldoende sterk om de hele kamer op te lichten. Mijn idee was een soort ambilight. Ik heb nu zo ongeveer het hele project af. Er mist nog één onderdeel. Ik heb de RGB waardes van het licht dat mijn lamp moet afgeven, maar je voelt hem al aankomen... MiLight ondersteunt geen RGB waardes. MiLight gebruikt een hex-waarde, waarmee de kleur wordt bepaald.

Ik heb geprobeerd om de RGB-waardes om te zetten naar HEX-waardes volgens de methode, zoals beschreven op deze website en vervolgens de waarde die daaruit komt in verhouding om te zetten naar een waarde met twee hexadecimale getallen (ipv 6). Helaas lijkt dit niet echt te werken. Ligt dit aan de manier waarop ik de waardes omzet of is er waarschijnlijk een andere reden dat het niet werkt? Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:38
In de slaapkamer wil ik twee E14 lampen vervangen door Miligiht lampen.
Nu zit ik te twijfelen als ik de RGBWW versie neem of de wit licht variant.
Nu zal ik de kleuren wel niet zoveel gebruiken en vindt ik warm licht en het dimmen het belangrijkst.
Nu heb ik E14 led lampen maar dit is als nachtlampje toch veel te fel.
Heeft er iemand ervaring met welke lamp het fijnste licht geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
WouterT13 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:57:
Hey,

Ik ben bezig met project, waar ik lampen van MiLight voor gebruik.Het idee is dat ik een RGBW-lamp als "hoofdlamp" in mijn kamer heb aangesloten. Deze is voldoende sterk om de hele kamer op te lichten. Mijn idee was een soort ambilight. Ik heb nu zo ongeveer het hele project af. Er mist nog één onderdeel. Ik heb de RGB waardes van het licht dat mijn lamp moet afgeven, maar je voelt hem al aankomen... MiLight ondersteunt geen RGB waardes. MiLight gebruikt een hex-waarde, waarmee de kleur wordt bepaald.

Ik heb geprobeerd om de RGB-waardes om te zetten naar HEX-waardes volgens de methode, zoals beschreven op deze website en vervolgens de waarde die daaruit komt in verhouding om te zetten naar een waarde met twee hexadecimale getallen (ipv 6). Helaas lijkt dit niet echt te werken. Ligt dit aan de manier waarop ik de waardes omzet of is er waarschijnlijk een andere reden dat het niet werkt? Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_
Wat werkt er precies niet? Ik zou denk ik zelf met de hand een tabelletje gaan schrijven voor het beste resultaat, denk ik... Ze ondersteunen 256 kleuren, dus dat moet haast te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

thespeed schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
Ik heb 7 rgbww spotjes en 3 rgbw spotjes. De ww heeft echt m'n voorkeur. De rgbw vind ik toch echt minder mooi. Dus ga die ook wegdoen en dan alles rgbww

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
thespeed schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
In de slaapkamer wil ik twee E14 lampen vervangen door Miligiht lampen.
Nu zit ik te twijfelen als ik de RGBWW versie neem of de wit licht variant.
Nu zal ik de kleuren wel niet zoveel gebruiken en vindt ik warm licht en het dimmen het belangrijkst.
Nu heb ik E14 led lampen maar dit is als nachtlampje toch veel te fel.
Ik zou in dit geval de witte nemen in combinatie met een filter (besproken in het eerste deel van dit topic) voor warmer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Richh schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Wat werkt er precies niet? Ik zou denk ik zelf met de hand een tabelletje gaan schrijven voor het beste resultaat, denk ik... Ze ondersteunen 256 kleuren, dus dat moet haast te doen zijn.
Een tabel is inderdaad een mogelijkheid. Helaas kost dat een deel van het probleem nog niet op. Dat had ik misschien iets duidelijker moeten maken in mijn eerste post: de API werkt zo dat je met een command (met een getal tussen 0 en 255) de kleur kan veranderen. Dit getal tussen de 0 en 255 is een soort regenboogidee: 30 is bijvoorbeeld rood en 100 blauw (dit bedenk ik ter plekke, het is maar een voorbeeld). Dit heeft als nadeel dat ik niet wit kan krijgen door de R, G en de B- LED tegelijk aan te zetten (want alle kleuren zijn combinaties van de 2 van de 3 LEDs). Ook de witte LED in de lamp kan ik niet aanzetten terwijl ik een kleur. Dit maakt het onmogelijk om bijvoorbeeld wit licht met een rode gloed te maken, wat soms wel nodig is bij ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
WouterT13 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:08:
[...]

Een tabel is inderdaad een mogelijkheid. Helaas kost dat een deel van het probleem nog niet op. Dat had ik misschien iets duidelijker moeten maken in mijn eerste post: de API werkt zo dat je met een command (met een getal tussen 0 en 255) de kleur kan veranderen. Dit getal tussen de 0 en 255 is een soort regenboogidee: 30 is bijvoorbeeld rood en 100 blauw (dit bedenk ik ter plekke, het is maar een voorbeeld). Dit heeft als nadeel dat ik niet wit kan krijgen door de R, G en de B- LED tegelijk aan te zetten (want alle kleuren zijn combinaties van de 2 van de 3 LEDs). Ook de witte LED in de lamp kan ik niet aanzetten terwijl ik een kleur. Dit maakt het onmogelijk om bijvoorbeeld wit licht met een rode gloed te maken, wat soms wel nodig is bij ambilight.
Ik ken de API wel - en al z'n beperkingen...

Het is technisch niet mogelijk om zowel de witte LED's + een kleur tegelijkertijd aan te zetten. Ik snap dat dat is wat je eigenlijk wil, maar voorlopig is dat gewoon niet mogelijk met MiLights.
Hier is iemand die z'n lampen wou gaan flashen, maar dat project staat on hold. Wellicht kunnen de comments je wel iets verder helpen, mocht je echt een pro zijn... https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs

Ik denk dat je het beste je project kan imperken op de huidige functies van MiLight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Richh schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

Ik ken de API wel - en al z'n beperkingen...

Het is technisch niet mogelijk om zowel de witte LED's + een kleur tegelijkertijd aan te zetten. Ik snap dat dat is wat je eigenlijk wil, maar voorlopig is dat gewoon niet mogelijk met MiLights.
Hier is iemand die z'n lampen wou gaan flashen, maar dat project staat on hold. Wellicht kunnen de comments je wel iets verder helpen, mocht je echt een pro zijn... https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs

Ik denk dat je het beste je project kan imperken op de huidige functies van MiLight...
Hmm, dat is jammer. Toch bedankt voor je hulp. Ik zal eens kijken naar die link, ook al zal ik waarschijnlijk inderdaad te weinig kennis hebben om er iets mee te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43
Korte (misschien domme) vraag, ik heb de RFLink met Milight add-on en kan mijn Milight prima gebruiken zo. Nu heb ik een RGBW ledstrip gekocht, plus de RGBW led controller van Milight, maar ik krijg het kreng niet gepaired. Stekker in de controller en de LEDs gaan netjes aan, maar als ik een "pair" commando via Domoticz stuur gaan ze niet 3x knipperen ter bevestiging. Ik heb 2 van deze controllers, en geen 1 werkt.

Doe ik wat fout?

Ik draai Domoticz (laatste beta) op mijn Rpi samen met RFLink (R42) via USB.

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je moet het pair commando binnen 3 seconden na stroom erop sturen meen ik.
Als jij de voeding aansluit en rustig terugsloft naar je PC dan ben je al te laat.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 27-08-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
Dat snap ik, ik heb al diverse Milight lampen op deze manier gekoppeld :)

Deze ledstrip controller blijft het toch niet doen. Strip gaat aan, op wit, en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Xilvaro schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:04:
Dat snap ik, ik heb al diverse Milight lampen op deze manier gekoppeld :)

Deze ledstrip controller blijft het toch niet doen. Strip gaat aan, op wit, en dat was het.
Je hebt niet toevallig een controller van het nieuwe type? De rgb + dual white controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
exponential schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Je hebt niet toevallig een controller van het nieuwe type? De rgb + dual white controller?
https://www.ledstripxl.nl...osse-zone-controller.html

Deze heb ik. Ik begrijp er echt niets van.. Heb nu zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Dat is nog het oude type, dus die zou gewoon moeten werken.

Je kan nog kijken of een gewone remote wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
Dan moet ik die gaan bestellen. De hele reden dat ik Milight add-on op mijn RFLink heb gezet is omdat ik dan de Milight remote niet nodig heb :)

Heb het even op het Domoticz forum gevraagd ook, misschien dat iemand daar nog een briljant idee heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 17:20

aex351

I am the one

Topicstarter
Na een kleine zoektocht blijkt MiLight een reseller merk te zijn van LimitlessLED. Ik vind het wel behoorlijk verwarrend dat er nog meer resellers onder een eigen merk actief zijn. O.a. Applamp is reseller van Nederlandse bodem, en EasyBulb is kennelijk ook van iemand anders. Ik denk dat LimitlessLED er goed aan zou doen om er één merk van te maken, want persoonlijk vind ik het nu behoorlijk onoverzichtelijk. Philips Hue is wat dat betreft wel een sterke merk.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LilChris
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:27
Misschien een hele domme vraag, maar is er ergens bekend wat deze lampen 'standby' verbruiken? Er is ook een beetje energie nodig om de verbinding tot stand te houden correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Heeft er iemand "toevallig " een gu10 liggen ter overname zodat ik kan testen/ proberen ivm rflink

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
LilChris schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:29:
Misschien een hele domme vraag, maar is er ergens bekend wat deze lampen 'standby' verbruiken? Er is ook een beetje energie nodig om de verbinding tot stand te houden correct?
Hier is niks over bekend, al zal dit wel onder de 1 watt liggen. Een site heeft het over 5uA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
  • Laatst online: 06-07 18:17
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:14:
HALLELUJAH! er is beweging!

En een preview van de nieuwe WiFi module die nodig is voor de RGBWW serie.

[afbeelding]

[afbeelding]
Is er al meer informatie over wanneer de nieuwe WiFi module die compatible is met de RGBWW lampen beschikbaar is? We wachten al meer dan een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 12-09 15:17
Pimmetje651 schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:45:
Heeft er iemand "toevallig " een gu10 liggen ter overname zodat ik kan testen/ proberen ivm rflink
Ik heb een GU10 dual white liggen waar ik niets mee doe. Maar geen RGB dus...

Verwijderd

MMaxim schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:32:
[...]

Is er al meer informatie over wanneer de nieuwe WiFi module die compatible is met de RGBWW lampen beschikbaar is? We wachten al meer dan een half jaar.
De WiFi module schijnt klaar te zijn en ook de Android app. Het wachten is op de iOS versie zonder bugs en ook werkend op 3/4G.

Ik ben net terug van vakantie, dus binnenkort weer een bestelling plaatsen en gelijk eens de laatste stand van zaken vragen. Wellicht kunnen ze al iets opsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het doorspitten van mijn inbox de eerste nieuwe foto's nieuwe producten + de app / module gevonden.

Nieuwe RGBWW variant GU10 en MR16:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/biwf8i.png

Nieuwe WiFi module + voorbeeld app:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/18j49e.png

• Jochemd13
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:20:
Bij het doorspitten van mijn inbox de eerste nieuwe foto's nieuwe producten + de app / module gevonden.

[afbeelding]

[afbeelding]
De wifi-box is een witte pot?

Verder goed dat deze nieuwe producten er zijn! Ik ga de GU10 binnenkort maar eens bestellen en mijn huidige verkopen :)

• JS-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-05-2021

JS-

n.v.t. *delete*

[ Voor 240% gewijzigd door JS- op 08-09-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:37:
[...]

De wifi-box is een witte pot?

Verder goed dat deze nieuwe producten er zijn! Ik ga de GU10 binnenkort maar eens bestellen en mijn huidige verkopen :)
Waarschijnlijk een 'witte pot' met LED's er in. Bij mijn post eind augustus had ik een foto toegevoegd waar de nieuwe module is verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Ben benieuwd of in de nieuwe app ook een timer en sleep functie zit... vindt tot op heden de easybulb app het meest compleet en makkelijk, ook daar schijnt eind dit jaar een nieuwe app vanuit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:13:
[...]

Waarschijnlijk een 'witte pot' met LED's er in. Bij mijn post eind augustus had ik een foto toegevoegd waar de nieuwe module is verlicht.
Enig idee wanneer deze leverbaar zijn bij je?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:13:
[...]

Gaat de nieuwe LED controller gepaard met een nieuwe API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:17:
[...]

Enig idee wanneer deze leverbaar zijn bij je?
Helaas nog geen idee. Ik hoop deze maand, eindelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:24:
[...]

Gaat de nieuwe LED controller gepaard met een nieuwe API?
Ik verwacht een nieuwe API inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 17:20

aex351

I am the one

Topicstarter
Is de nieuwe API de RGBWW 2016 model?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
Ik hoop dat die API snel geïmplementeerd wordt in Home Assistent (https://home-assistant.io/). Dat draaiend op een Raspberry Pi laat je alle lampen eenvoudig aansturen obv allerlei 'triggers' en 'conditions'. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:20:

[afbeelding]

[afbeelding]
De nieuwe wifi bridge is tevens een lamp.. men verwacht begin oktober leverbaar de app bevat ook een timer functie 🤗

• DanTheMan-NL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo,

Ik heb het eerste bericht gelezen en uiteraard niet alle reacties. Maar een ding is mij nog onduidelijk en misschien dat iemand er antwoord op kan geven?

Er staat dat easybulb een partner is met dezelfde hardware maar een andere naam. Maar werkt de easybulb app dan ook op de Milight Wifi box? Ik vind de easybulb app namelijk mooier maar ik kan in NL alleen Milight vinden.

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
MMaxim schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:57:
Ik hoop dat die API snel geïmplementeerd wordt in Home Assistent (https://home-assistant.io/). Dat draaiend op een Raspberry Pi laat je alle lampen eenvoudig aansturen obv allerlei 'triggers' en 'conditions'. Erg handig.
Volgens mij moet dat al kunnen hoor :)
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

Harley038 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:30:
[...]

De nieuwe wifi bridge is tevens een lamp.. men verwacht begin oktober leverbaar de app bevat ook een timer functie 🤗
hmm interessant, dan wacht ik nog heel ff met de aanschaf :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
De vernieuwde mi light app is inmiddels beschikbaar in de playstore.. deze werkt alleen niet met de oude bridge dus verwacht dat hij een dezer dagen op de markt komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
Harley038 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:15:
De vernieuwde mi light app is inmiddels beschikbaar in de playstore.. deze werkt alleen niet met de oude bridge dus verwacht dat hij een dezer dagen op de markt komt..
Ziet er wel leuk uit in de previews. Ik vraag me alleen af hoe die timers werken. Neemt de bridge die dan over, of moet je smartphone binnen bereik blijven omdat die de commando's verstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ook te zien is dat de nieuwe 'bridge' iBox heet. De nieuwe app ziet er al interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam van de nieuwe MiLight app: Mi-Light 3.0

Ik hoop eind deze week / begin volgende week een sample binnen te krijgen van de nieuwe WiFi module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:20
Ik heb gisteravond het volgende besteld bij Milightwinkel.nl:

code:
1
2
3
4
1x MILIGHT WiFi module voor o.a. iOS en Android
1x MILIGHT 4 zone afstandsbediening RGBW 2.4G
2x MILIGHT WiFi E27 led lamp 9W RGBW
1x MILIGHT WiFi E14 led lamp 5W RGBW

De WiFi module wil ik in de meterkast plaatsen. De twee E27 lampen komen in de woonkamer, en de E14 komt in de babykamer. Qua bereik zou dat wel goed moeten gaan volgens mij. Afstand hemelsbreed tussen meterkast en de verste kamer (babykamer) is hooguit 10 meter.

Ik heb de wens om bepaalde lampen aan te laten gaan op basis van zonsondergang, dus een variabele timer functie. Nu lees ik niet hele goede verhalen over de smartphone apps. Maar doordat ik een WiFi module heb zou ik toch aan de slag moeten kunnen met bv. Domoticz of IFTTT? Of desnoods zelf iets in elkaar zetten?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harley038
Jeroen 98675432 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:01:
[...]

Ziet er wel leuk uit in de previews. Ik vraag me alleen af hoe die timers werken. Neemt de bridge die dan over, of moet je smartphone binnen bereik blijven omdat die de commando's verstuurt?
Gewoon instellen de bridge onthoudt dit netjes je zou de app easybulb eens kunnen proberen deze ondersteund namelijk al een timer functie

• Jochemd13
Hebben jullie ook last van sterk verkleurende remotes van de oude RGBW serie?

Ik heb er twee en een daarvan is ondertussen deze kleur geworden
Afbeeldingslocatie: https://www.hobbyshop-online.nl/image/cache/catalog/_o/29-lichtgeel-600x315.jpg
De verkleurde ligt de hele dag op mijn bureau en de nog witte hangt aan een houder buiten de zon.
Ik neem aan dat het ook komt door de zon en ik ben niet helemaal tevreden over deze verkleuring na ongeveer 1.5 jaar.

Verwijderd

een vraagje:

zou het printplaatje van een milight rgb controller kunnen aangepast worden naar 220V met andere componenten?

dus voeden met 220v en dan ook 220v led strip er achter?

• Possible
  • Laatst online: 12-09 13:32
Question :

Ik heb deze week de WiFi controller binnenbrengen.

Installatie was simpel. App geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn netwerk. Vervolgens alle lampen aan zone 1 toegevoegd van de app.

Het probleem wat ik echter ervaar is zodra ik de lampen een andere kleur geef via de app of aan en uit doe, dan de lampen willekeurig uitgaan en weet automatisch aan gaan? Ook is het zo dat als ik een kleur heb ingesteld en vervolgens weet naar wit over ga, dat een lamp om de 15 sec heel even terug springt naar de kleur die ik had ingesteld. Ik moet de WiFi controller dat resetten om het te stoppen.

Meerdere mensen die hier last van hebben? Ik heb in totaal 3 rgbww lampen aan zone 1 gekoppeld en 2 aan zone 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 28-09-2016 20:57 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Heb je voor die rgbww lampen niet de nieuwe bridge nodig?

Pvouput live

• Possible
  • Laatst online: 12-09 13:32
Krypt schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:44:
Heb je voor die rgbww lampen niet de nieuwe bridge nodig?
Hoe bedoel je de nieuwe bridge ?

Dit zijn niet de ''nieuwe'' rgbww lampen maar de oude versie nog. Deze zou gewoon moeten werken met deze bridge.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Jeroen 98675432
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:40:
een vraagje:

zou het printplaatje van een milight rgb controller kunnen aangepast worden naar 220V met andere componenten?

dus voeden met 220v en dan ook 220v led strip er achter?
Voeden met 12/24v (adapter) en met de 12/24v die er uit komt een relais aansturen die 220v schakelt zou moeten kunnen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
Dat kant zeker, ik werk er al een jaar mee. Werkt prima. Alleen ik vraag me af of ik over enkele weken met de iBox de nieuwe rgbww lampen ook kan aansturen met home assistant.
Wasp schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:06:
Ik heb gisteravond het volgende besteld bij Milightwinkel.nl:

code:
1
2
3
4
1x MILIGHT WiFi module voor o.a. iOS en Android
1x MILIGHT 4 zone afstandsbediening RGBW 2.4G
2x MILIGHT WiFi E27 led lamp 9W RGBW
1x MILIGHT WiFi E14 led lamp 5W RGBW

De WiFi module wil ik in de meterkast plaatsen. De twee E27 lampen komen in de woonkamer, en de E14 komt in de babykamer. Qua bereik zou dat wel goed moeten gaan volgens mij. Afstand hemelsbreed tussen meterkast en de verste kamer (babykamer) is hooguit 10 meter.

Ik heb de wens om bepaalde lampen aan te laten gaan op basis van zonsondergang, dus een variabele timer functie. Nu lees ik niet hele goede verhalen over de smartphone apps. Maar doordat ik een WiFi module heb zou ik toch aan de slag moeten kunnen met bv. Domoticz of IFTTT? Of desnoods zelf iets in elkaar zetten?
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/ werkt prima op een raspberry pi. Ik stuur daarmee mijn lampen aan op zonsondergang. Werkt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

MMaxim schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/ werkt prima op een raspberry pi. Ik stuur daarmee mijn lampen aan op zonsondergang. Werkt heel mooi.
Kan jij je configuration.yaml eens posten? Ik heb homeassistant inmiddels draaien op mijn synology nas, maar nog geen resultaat kunnen maken. Terwijl ik met de WiFi bridge prima kan aan en uitzetten...

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist EIN-DE-LIJK de nieuwe WiFi module ontvangen. Op het eerste gezicht een leuk dingetje.
Ik had iets meer kwaliteit verwacht (iets zwaarder).

De aansluiting is precies hetzelfde met een USB stekker. De module licht direct op in de kleur groen. Het blijkt dat je in de app de WiFi module een kleur kan geven. Je kan de module ook dimmen en een modus afspelen. Een leuk lampje voor ergens in huis.

De app werkt op zich prima. Er zitten nog wel wat kinderziektes in, dus begrijpelijk dat het nog niet op de markt is. Het dimmen werkt nog niet altijd naar behoren. Het is mogelijk om in de app verschillende afstandsbedieningen te selecteren, zo kan je ook de oude serie lampen bedienen (al heeft de nieuwe versie meer opties!). Met name de saturation knop is een leuke toevoeging voor nog meer kleuren.

Het koppelen van de lampen gaat erg simpel. Zodra de lamp aan gaat één keer op de 'link' knop drukken en klaar. Er staat ook nog een uitleg bij in de app.

Hopelijk komt er op korte termijn een nieuwe update om ook de kinderziektes er uit te halen. Zeker een toevoeging voor het huidige MiLight systeem! Over enkele weken op de markt.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2w7p95g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/mu91m9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/or1642.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
tomic schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:27:
[...]

Kan jij je configuration.yaml eens posten? Ik heb homeassistant inmiddels draaien op mijn synology nas, maar nog geen resultaat kunnen maken. Terwijl ik met de WiFi bridge prima kan aan en uitzetten...
Ik gebruik ook Home Assistant i.c.m. Milight en heb m'n config wel online staan: https://bitbucket.org/frankiepankie/home-assistant/src
Misschien dat je daar wat aan hebt? Het werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:42:
Zojuist EIN-DE-LIJK de nieuwe WiFi module ontvangen. Op het eerste gezicht een leuk dingetje.
Ik had iets meer kwaliteit verwacht (iets zwaarder).

De aansluiting is precies hetzelfde met een USB stekker. De module licht direct op in de kleur groen. Het blijkt dat je in de app de WiFi module een kleur kan geven. Je kan de module ook dimmen en een modus afspelen. Een leuk lampje voor ergens in huis.

De app werkt op zich prima. Er zitten nog wel wat kinderziektes in, dus begrijpelijk dat het nog niet op de markt is. Het dimmen werkt nog niet altijd naar behoren. Het is mogelijk om in de app verschillende afstandsbedieningen te selecteren, zo kan je ook de oude serie lampen bedienen (al heeft de nieuwe versie meer opties!). Met name de saturation knop is een leuke toevoeging voor nog meer kleuren.

Het koppelen van de lampen gaat erg simpel. Zodra de lamp aan gaat één keer op de 'link' knop drukken en klaar. Er staat ook nog een uitleg bij in de app.

Hopelijk komt er op korte termijn een nieuwe update om ook de kinderziektes er uit te halen. Zeker een toevoeging voor het huidige MiLight systeem! Over enkele weken op de markt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Komt de wifi module ook beschikbaar zonder lamp? Heb je ook een indicatie van de prijs?

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Lurge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:57:
[...]

Komt de wifi module ook beschikbaar zonder lamp? Heb je ook een indicatie van de prijs?
De wifi module is die lamp ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 39 Laatste