Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
1) de nieuwere RGBWW
2) de RGBW
3) en de RGB en CW/WW
Deze drie gebruiken ieder hun eigen kanalen binnen de 2.4ghz band en ieder hun eigen commando set.
Bij 2) RGBW is er ondersteuning voor een exacte dim waarde en kleur waarde (of kleur temperatuur) in het protocol.
Bij 1) RGBWW is dat er ook, het protocol is echter scrambled waardoor het niet zo maar door de Chinese concurenten gekopieerd kan worden (en vandaar ook het trage uitkomen van bridges etc. we zijn uiteraard bezig met het uitzoeken van hoe de scrambling werkt..)
Bij 3) zowel RGB als CW/WW is er geen support voor een directe dim waarde maar is er alleen een hoger/lager dimmen commando.
Wat RFlink betreft. de huidige R42 ondersteund zenden en ontvangen van 2) RGBW
Firmware R43 is in test met gelijktijdige ondersteuning van 2 en 3 voor zowel zenden als ontvangen.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
[ Voor 86% gewijzigd door DukeBox op 23-07-2016 11:21 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Ik heb nu deze

[ Voor 18% gewijzigd door eth0 op 23-07-2016 13:42 ]
Dat soort raampjes zijn er alleen van allerlei merken en formaten. Weet je toevallig welke je nodig hebt icm de milight touchpanel?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:03:
[...]
Klopt! Dit is één van de eerste versies die eindelijk 1 op 1 te vervangen is.
Zolang je maar een bruine voor L en blauwe draad voor N hebt.
Eerste reactie, wat een gigantische lamp!
Maar heel mooi afgewerkt!
2 min puntjes, de input kabels zijn vrij klein, je kan ze dus niet in een snij kroonsteentje plaatsen, want daar gaat 1,5mm in. Had liever een dikkere kabel gehad of een puntje waar je je eigen bedrading op vast maakt.
En ik mis 2 gaatjes op de controller om hem aan het plafond te maken, ze zitten er wel, maar achter 4 schroefjes...
Zal later de rest van mijn bevindingen plaatsen!
Een DOA, of heeft iemand andere ideeën?
Hebben meerdere mensen dit ? Ik gebruik de app op een Samsung S6 marsmallow 6.0
Heb je wel een lamp gekoppeld?Thofie schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:13:
Ik heb een rgbww remote control ontvangen, en als ik de batterijen erin stop brandt het rode lampje (in het midden van het witte rondje) 1 keer. Daarna doet hij niks meer.
Een DOA, of heeft iemand andere ideeën?
Geprobeerd, maar lukte niet. Ik heb nog een afstandsbediening liggen, en daar lukte het wel mee.
Ja ik gebruik ze ook allebei tegelijk
is er een trucje hoe je dit moet doen of heb ik iets verkeerd gedaan?
Verwijderd
Zie hier de uitstraling van de nieuwe app.
En een preview van de nieuwe WiFi module die nodig is voor de RGBWW serie.

Kunnen we de app nog ergens downloaden?Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:14:
*knip*, je hoeft niet telkens je app hier te spammen, ondanks dat hij gratis is. Begint nu een beetje irritant te worden.
[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 11-08-2016 14:10 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
De WiFi module is nu in ontwikkeling. Zodra deze is goedgekeurd zal ik de release datum gelijk posten.
Enig idee hoe dit te trouble shooten? Heb de wifi controller al een reset gegeven en opnieuw begonnen, maar nu ziet de app niet eens de controller meer na aanmelden op het netwerk. Ding krijgt een IP, kan de webinterface vinden (althans: een scherm waarin ik de firmware zou moeten kunnen upgraden en verder niks), verder niks.
Help?
Dit is wat ik heb gekocht:
http://www.led-outlet.com/milightwifiledcontroller
http://www.led-outlet.com...edbulbrgbw9watte27fitting
[ Voor 10% gewijzigd door vespino op 12-08-2016 09:25 ]
Klinkt alsof je lamp niet goed gepaired is met je wifi controller. Zodra je met je wandschakelaar op stroom op de lamp zet moet je binnen een paar seconden 3x op de 1 van de groep waarop je de lamp wil hebben drukken. (Dus niet de 1 van de main knop) Zodra dit gelukt is gaat de lamp een paar keer knipperen ter bevestiging.vespino schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:02:
Gister zo'n milight controller in huis gehaald met twee 9w RGBWW lampen, aangesloten via de handleiding (app gedownload, wifi verbinding gemaakt, ingesteld op thuisnetwerk), vervolgens lamp in een fitting gedraaid en op | gedrukt. Lamp gaat gewoon aan vanuit de schakelaar, maar vanuit de app werkt niks.
Enig idee hoe dit te trouble shooten? Heb de wifi controller al een reset gegeven en opnieuw begonnen, maar nu ziet de app niet eens de controller meer na aanmelden op het netwerk. Ding krijgt een IP, kan de webinterface vinden (althans: een scherm waarin ik de firmware zou moeten kunnen upgraden en verder niks), verder niks.
Help?
Dit is wat ik heb gekocht:
http://www.led-outlet.com/milightwifiledcontroller
http://www.led-outlet.com...edbulbrgbw9watte27fitting
Dank zover. Straks eens een 2e lamp aansluiten!
Hoe ver zit de wifi-controller van de lampen af? De afstand kan erg bepalend zijn.vespino schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:50:
2e lamp aansluiten is dus geen succes... de app werkt niet, ziet de controller niet terwijl deze toch echt op het netwerk zit, de 1e lamp schakelen (via domoticz) lukt namelijk prima. Zucht.
Maar de lamp hangt hooguit 5 meter verwijderd.
De interface van de controller (http://ip_van_de_controller) geeft de mogelijkheid de firmware van de controller bij te werken, maar biedt verder geen opties.
maar kun je hem niet koppelen via domoticz? Gewoon domoticz even een minuutje het `aan signaal` voor kanaal 2 elke seconde laten zenden. Vervolgens stroom op je lamp zetten en klaar. De lamp moet het signaal van de wifibox opvangen en daarop reageren. Hoe jij dat signaal naar je wifibox stuurt (app of domoticz) maakt toch niet uit? Je kunt ook eens andere apps proberen...
Of zeg ik nu iets raars?
Zal nog eens anders apps proberen, misschien ook op Android.
Ik heb de wand switch inmiddels in huis maar heb een probleem bij het configureren van het apparaat.
Ik heb een dubbele wandaansluiting met 2 schakelaars. Op de linker uitsparing heb ik de milight switch aangesloten. Alle lampen kan ik bedienen, behalve de lamp die is aangesloten op dat schakelpunt, namelijk de lamp boven de eettafel.
Deze blijft maar knipperen. Of beter gezegd, iedere 2 seconden gaat hij heel even branden.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Edit: of werkt deze unit alleen op de plek van een stopcontact, en dient deze niet te worden vervangen voor een bestaande schakelaar..
[ Voor 12% gewijzigd door powermarcel10 op 13-08-2016 17:11 ]
Helemaal niemand??powermarcel10 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:51:
Hallo,
Ik heb de wand switch inmiddels in huis maar heb een probleem bij het configureren van het apparaat.
Ik heb een dubbele wandaansluiting met 2 schakelaars. Op de linker uitsparing heb ik de milight switch aangesloten. Alle lampen kan ik bedienen, behalve de lamp die is aangesloten op dat schakelpunt, namelijk de lamp boven de eettafel.
Deze blijft maar knipperen. Of beter gezegd, iedere 2 seconden gaat hij heel even branden.
Edit: of werkt deze unit alleen op de plek van een stopcontact, en dient deze niet te worden vervangen voor een bestaande schakelaar..
Ik denk dat de grootste reden is dat niemand reageert is dat bijna niemand hem al heeft. Als je de lampen eens in een andere fitting probeert te koppelen?powermarcel10 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:51:
Hallo,
Hoe heb je de switch aangesloten? Als ik het goed heb is het geen vervanging van je wandschakelaar, maar een draadloze remote die je op 230 aansluit.
Staat er nu continu spanning op je fitting? Probeer er anders eens een gewone lamp in te draaien?
(Ik gok ook maar wat, heb hem zelf niet)
Heb je ook (controleerbare) bronnen al dan niet in het Chinees.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:03:
Helaas enkel foto's en printscreens ontvangen.
De WiFi module is nu in ontwikkeling. Zodra deze is goedgekeurd zal ik de release datum gelijk posten.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ik heb de schakelaar geplaatst op de plek van een oude schakelaar, wat de schakelaar is van de lamp boven m'n eettafel. De schakelaar krijgt daardoor dus gewoon 230v en werkt opzich prima, alleen geeft hij dus geen constante spanning meer door aan de lamp. Ook als ik er een andere lamp in doe knippert deze.exponential schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:13:
[...]
Hoe heb je de switch aangesloten? Als ik het goed heb is het geen vervanging van je wandschakelaar, maar een draadloze remote die je op 230 aansluit.
Staat er nu continu spanning op je fitting? Probeer er anders eens een gewone lamp in te draaien?
(Ik gok ook maar wat, heb hem zelf niet)
Iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen? De draden aan elkaar knopen achter de schakelaar en dan doorlussen naar de schakelaar ofzo?
Er zitten twee draden: bruin (fase) en zwart (schakeldraad). Als je hier de schakelaar tussenuit haalt en een lasdop op zet staat er continu spanning op je fitting. (Test even met een gewone lamp). Als het goed is komt er ook nog een blauwe draad uit je wcd. Vervolgens sluit je je je nieuwe schakelaar aan op bruin en blauw. (Bruin kan op de bruin-zwart lasdop).
Paar pagina's terug staat ook een filmpje over aansluiten.
Proberen op eigen risico trouwens. Blijf het vreemd vinden dat je lamp knippert. Normaal als je iets niet goed aansluit, heb je of niks, of kortsluiting.
Dank voor het meedenken.exponential schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:51:
Er vanuit gaande dat je een enkele schakelaar had:
Er zitten twee draden: bruin (fase) en zwart (schakeldraad). Als je hier de schakelaar tussenuit haalt en een lasdop op zet staat er continu spanning op je fitting. (Test even met een gewone lamp). Als het goed is komt er ook nog een blauwe draad uit je wcd. Vervolgens sluit je je je nieuwe schakelaar aan op bruin en blauw. (Bruin kan op de bruin-zwart lasdop).
Paar pagina's terug staat ook een filmpje over aansluiten.
Proberen op eigen risico trouwens. Blijf het vreemd vinden dat je lamp knippert. Normaal als je iets niet goed aansluit, heb je of niks, of kortsluiting.
Er komen helaas alleen maar 2 draden uit mijn stopcontact. Bruin en zwart. De blauwe is denk ik de zogenaamde 0 draad die je bedoelt?
Er moet idd gewoon constant spanning op staan. Maar hoe ik dat nu voor elkaar krijg is me een raadsel..
Je had meerdere schakelaars naast elkaar toch? Zeker weten dat dat achter die schakelaars nergens een blauwe draad zit? Als er in dat rijtje ook een stopcontact zit, ziet ie daar
Anders inderdaad een nieuwe trekken, makkelijkst is denk ik vanuit de lamp zelf, parallel aan je schakeldraad.
Je remote monteren op een willekeurig stopcontact kan ook nog
Dit is de LED strip: http://www.ebay.com/itm/301998589024?var=600797468659
Ga naar een kringloopwinkel in de buurt en koop daar een 12V 5A adapter van een oud TFT-scherm o.i.d.
Dan heb je een adapter die voldoende vermogen kan leveren en veilig is bevonden voor gebruik in de EU.
't is gelukt! Ik heb de lamp boven de eettafel niet meer op de schakelbaar zitten maar op die andere. Nu staat de fitting onder constante spanning en knippert hij niet meer. De wandmodel werkt perfect! Heel erg blij mee.exponential schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 07:29:
Aha, dan heb je dus remote en lamp in serie aangesloten. Dan krijg je gekke dingen ja.
Je had meerdere schakelaars naast elkaar toch? Zeker weten dat dat achter die schakelaars nergens een blauwe draad zit? Als er in dat rijtje ook een stopcontact zit, ziet ie daar
Anders inderdaad een nieuwe trekken, makkelijkst is denk ik vanuit de lamp zelf, parallel aan je schakeldraad.
Je remote monteren op een willekeurig stopcontact kan ook nog
Ik ben bezig met project, waar ik lampen van MiLight voor gebruik.Het idee is dat ik een RGBW-lamp als "hoofdlamp" in mijn kamer heb aangesloten. Deze is voldoende sterk om de hele kamer op te lichten. Mijn idee was een soort ambilight. Ik heb nu zo ongeveer het hele project af. Er mist nog één onderdeel. Ik heb de RGB waardes van het licht dat mijn lamp moet afgeven, maar je voelt hem al aankomen... MiLight ondersteunt geen RGB waardes. MiLight gebruikt een hex-waarde, waarmee de kleur wordt bepaald.
Ik heb geprobeerd om de RGB-waardes om te zetten naar HEX-waardes volgens de methode, zoals beschreven op deze website en vervolgens de waarde die daaruit komt in verhouding om te zetten naar een waarde met twee hexadecimale getallen (ipv 6). Helaas lijkt dit niet echt te werken. Ligt dit aan de manier waarop ik de waardes omzet of is er waarschijnlijk een andere reden dat het niet werkt? Alvast bedankt voor de hulp
Nu zit ik te twijfelen als ik de RGBWW versie neem of de wit licht variant.
Nu zal ik de kleuren wel niet zoveel gebruiken en vindt ik warm licht en het dimmen het belangrijkst.
Nu heb ik E14 led lampen maar dit is als nachtlampje toch veel te fel.
Heeft er iemand ervaring met welke lamp het fijnste licht geeft?
Wat werkt er precies niet? Ik zou denk ik zelf met de hand een tabelletje gaan schrijven voor het beste resultaat, denk ik... Ze ondersteunen 256 kleuren, dus dat moet haast te doen zijn.WouterT13 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:57:
Hey,
Ik ben bezig met project, waar ik lampen van MiLight voor gebruik.Het idee is dat ik een RGBW-lamp als "hoofdlamp" in mijn kamer heb aangesloten. Deze is voldoende sterk om de hele kamer op te lichten. Mijn idee was een soort ambilight. Ik heb nu zo ongeveer het hele project af. Er mist nog één onderdeel. Ik heb de RGB waardes van het licht dat mijn lamp moet afgeven, maar je voelt hem al aankomen... MiLight ondersteunt geen RGB waardes. MiLight gebruikt een hex-waarde, waarmee de kleur wordt bepaald.
Ik heb geprobeerd om de RGB-waardes om te zetten naar HEX-waardes volgens de methode, zoals beschreven op deze website en vervolgens de waarde die daaruit komt in verhouding om te zetten naar een waarde met twee hexadecimale getallen (ipv 6). Helaas lijkt dit niet echt te werken. Ligt dit aan de manier waarop ik de waardes omzet of is er waarschijnlijk een andere reden dat het niet werkt? Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb 7 rgbww spotjes en 3 rgbw spotjes. De ww heeft echt m'n voorkeur. De rgbw vind ik toch echt minder mooi. Dus ga die ook wegdoen en dan alles rgbwwthespeed schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
Ik zou in dit geval de witte nemen in combinatie met een filter (besproken in het eerste deel van dit topic) voor warmer licht.thespeed schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
In de slaapkamer wil ik twee E14 lampen vervangen door Miligiht lampen.
Nu zit ik te twijfelen als ik de RGBWW versie neem of de wit licht variant.
Nu zal ik de kleuren wel niet zoveel gebruiken en vindt ik warm licht en het dimmen het belangrijkst.
Nu heb ik E14 led lampen maar dit is als nachtlampje toch veel te fel.
Een tabel is inderdaad een mogelijkheid. Helaas kost dat een deel van het probleem nog niet op. Dat had ik misschien iets duidelijker moeten maken in mijn eerste post: de API werkt zo dat je met een command (met een getal tussen 0 en 255) de kleur kan veranderen. Dit getal tussen de 0 en 255 is een soort regenboogidee: 30 is bijvoorbeeld rood en 100 blauw (dit bedenk ik ter plekke, het is maar een voorbeeld). Dit heeft als nadeel dat ik niet wit kan krijgen door de R, G en de B- LED tegelijk aan te zetten (want alle kleuren zijn combinaties van de 2 van de 3 LEDs). Ook de witte LED in de lamp kan ik niet aanzetten terwijl ik een kleur. Dit maakt het onmogelijk om bijvoorbeeld wit licht met een rode gloed te maken, wat soms wel nodig is bij ambilight.Richh schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:07:
[...]
Wat werkt er precies niet? Ik zou denk ik zelf met de hand een tabelletje gaan schrijven voor het beste resultaat, denk ik... Ze ondersteunen 256 kleuren, dus dat moet haast te doen zijn.
Ik ken de API wel - en al z'n beperkingen...WouterT13 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:08:
[...]
Een tabel is inderdaad een mogelijkheid. Helaas kost dat een deel van het probleem nog niet op. Dat had ik misschien iets duidelijker moeten maken in mijn eerste post: de API werkt zo dat je met een command (met een getal tussen 0 en 255) de kleur kan veranderen. Dit getal tussen de 0 en 255 is een soort regenboogidee: 30 is bijvoorbeeld rood en 100 blauw (dit bedenk ik ter plekke, het is maar een voorbeeld). Dit heeft als nadeel dat ik niet wit kan krijgen door de R, G en de B- LED tegelijk aan te zetten (want alle kleuren zijn combinaties van de 2 van de 3 LEDs). Ook de witte LED in de lamp kan ik niet aanzetten terwijl ik een kleur. Dit maakt het onmogelijk om bijvoorbeeld wit licht met een rode gloed te maken, wat soms wel nodig is bij ambilight.
Het is technisch niet mogelijk om zowel de witte LED's + een kleur tegelijkertijd aan te zetten. Ik snap dat dat is wat je eigenlijk wil, maar voorlopig is dat gewoon niet mogelijk met MiLights.
Hier is iemand die z'n lampen wou gaan flashen, maar dat project staat on hold. Wellicht kunnen de comments je wel iets verder helpen, mocht je echt een pro zijn... https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs
Ik denk dat je het beste je project kan imperken op de huidige functies van MiLight...
Hmm, dat is jammer. Toch bedankt voor je hulp. Ik zal eens kijken naar die link, ook al zal ik waarschijnlijk inderdaad te weinig kennis hebben om er iets mee te doenRichh schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:16:
[...]
Ik ken de API wel - en al z'n beperkingen...
Het is technisch niet mogelijk om zowel de witte LED's + een kleur tegelijkertijd aan te zetten. Ik snap dat dat is wat je eigenlijk wil, maar voorlopig is dat gewoon niet mogelijk met MiLights.
Hier is iemand die z'n lampen wou gaan flashen, maar dat project staat on hold. Wellicht kunnen de comments je wel iets verder helpen, mocht je echt een pro zijn... https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs
Ik denk dat je het beste je project kan imperken op de huidige functies van MiLight...
Doe ik wat fout?
Ik draai Domoticz (laatste beta) op mijn Rpi samen met RFLink (R42) via USB.
What seems to be the officer, problem?
Als jij de voeding aansluit en rustig terugsloft naar je PC dan ben je al te laat.
[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 27-08-2016 17:16 ]
Deze ledstrip controller blijft het toch niet doen. Strip gaat aan, op wit, en dat was het.
Je hebt niet toevallig een controller van het nieuwe type? De rgb + dual white controller?Xilvaro schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:04:
Dat snap ik, ik heb al diverse Milight lampen op deze manier gekoppeld
Deze ledstrip controller blijft het toch niet doen. Strip gaat aan, op wit, en dat was het.
https://www.ledstripxl.nl...osse-zone-controller.htmlexponential schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:20:
[...]
Je hebt niet toevallig een controller van het nieuwe type? De rgb + dual white controller?
Deze heb ik. Ik begrijp er echt niets van.. Heb nu zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeerd

Je kan nog kijken of een gewone remote wel werkt.
Heb het even op het Domoticz forum gevraagd ook, misschien dat iemand daar nog een briljant idee heeft
< dit stukje webruimte is te huur >
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Hier is niks over bekend, al zal dit wel onder de 1 watt liggen. Een site heeft het over 5uA.LilChris schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:29:
Misschien een hele domme vraag, maar is er ergens bekend wat deze lampen 'standby' verbruiken? Er is ook een beetje energie nodig om de verbinding tot stand te houden correct?
Is er al meer informatie over wanneer de nieuwe WiFi module die compatible is met de RGBWW lampen beschikbaar is? We wachten al meer dan een half jaar.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:14:
HALLELUJAH! er is beweging!
En een preview van de nieuwe WiFi module die nodig is voor de RGBWW serie.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een GU10 dual white liggen waar ik niets mee doe. Maar geen RGB dus...Pimmetje651 schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:45:
Heeft er iemand "toevallig " een gu10 liggen ter overname zodat ik kan testen/ proberen ivm rflink
Verwijderd
De WiFi module schijnt klaar te zijn en ook de Android app. Het wachten is op de iOS versie zonder bugs en ook werkend op 3/4G.MMaxim schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:32:
[...]
Is er al meer informatie over wanneer de nieuwe WiFi module die compatible is met de RGBWW lampen beschikbaar is? We wachten al meer dan een half jaar.
Ik ben net terug van vakantie, dus binnenkort weer een bestelling plaatsen en gelijk eens de laatste stand van zaken vragen. Wellicht kunnen ze al iets opsturen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 16:01 ]
De wifi-box is een witte pot?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:20:
Bij het doorspitten van mijn inbox de eerste nieuwe foto's nieuwe producten + de app / module gevonden.
Nieuwe RGBWW variant GU10 en MR16:
[afbeelding]
Nieuwe WiFi module + voorbeeld app:
[afbeelding]
Verder goed dat deze nieuwe producten er zijn! Ik ga de GU10 binnenkort maar eens bestellen en mijn huidige verkopen
[ Voor 240% gewijzigd door JS- op 08-09-2016 22:09 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk een 'witte pot' met LED's er in. Bij mijn post eind augustus had ik een foto toegevoegd waar de nieuwe module is verlicht.Jochemd13 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:37:
[...]
De wifi-box is een witte pot?
Verder goed dat deze nieuwe producten er zijn! Ik ga de GU10 binnenkort maar eens bestellen en mijn huidige verkopen
Enig idee wanneer deze leverbaar zijn bij je?Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:13:
[...]
Waarschijnlijk een 'witte pot' met LED's er in. Bij mijn post eind augustus had ik een foto toegevoegd waar de nieuwe module is verlicht.
Gaat de nieuwe LED controller gepaard met een nieuwe API?Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:13:
[...]
Waarschijnlijk een 'witte pot' met LED's er in. Bij mijn post eind augustus had ik een foto toegevoegd waar de nieuwe module is verlicht.
Verwijderd
Helaas nog geen idee. Ik hoop deze maand, eindelijk..Krypt schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:17:
[...]
Enig idee wanneer deze leverbaar zijn bij je?
Verwijderd
Ik verwacht een nieuwe API inderdaad.Richh schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:24:
[...]
Gaat de nieuwe LED controller gepaard met een nieuwe API?
< dit stukje webruimte is te huur >
De nieuwe wifi bridge is tevens een lamp.. men verwacht begin oktober leverbaar de app bevat ook een timer functie 🤗Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:20:
Bij het doorspitten van mijn inbox de eerste nieuwe foto's nieuwe producten + de app / module gevonden.
Nieuwe RGBWW variant GU10 en MR16:
[afbeelding]
Nieuwe WiFi module + voorbeeld app:
[afbeelding]
Ik heb het eerste bericht gelezen en uiteraard niet alle reacties. Maar een ding is mij nog onduidelijk en misschien dat iemand er antwoord op kan geven?
Er staat dat easybulb een partner is met dezelfde hardware maar een andere naam. Maar werkt de easybulb app dan ook op de Milight Wifi box? Ik vind de easybulb app namelijk mooier maar ik kan in NL alleen Milight vinden.
Volgens mij moet dat al kunnen hoorMMaxim schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:57:
Ik hoop dat die API snel geïmplementeerd wordt in Home Assistent (https://home-assistant.io/). Dat draaiend op een Raspberry Pi laat je alle lampen eenvoudig aansturen obv allerlei 'triggers' en 'conditions'. Erg handig.
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/
hmm interessant, dan wacht ik nog heel ff met de aanschafHarley038 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:30:
[...]
De nieuwe wifi bridge is tevens een lamp.. men verwacht begin oktober leverbaar de app bevat ook een timer functie 🤗
Ziet er wel leuk uit in de previews. Ik vraag me alleen af hoe die timers werken. Neemt de bridge die dan over, of moet je smartphone binnen bereik blijven omdat die de commando's verstuurt?Harley038 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:15:
De vernieuwde mi light app is inmiddels beschikbaar in de playstore.. deze werkt alleen niet met de oude bridge dus verwacht dat hij een dezer dagen op de markt komt..
Verwijderd
Ik hoop eind deze week / begin volgende week een sample binnen te krijgen van de nieuwe WiFi module.
1
2
3
4
| 1x MILIGHT WiFi module voor o.a. iOS en Android 1x MILIGHT 4 zone afstandsbediening RGBW 2.4G 2x MILIGHT WiFi E27 led lamp 9W RGBW 1x MILIGHT WiFi E14 led lamp 5W RGBW |
De WiFi module wil ik in de meterkast plaatsen. De twee E27 lampen komen in de woonkamer, en de E14 komt in de babykamer. Qua bereik zou dat wel goed moeten gaan volgens mij. Afstand hemelsbreed tussen meterkast en de verste kamer (babykamer) is hooguit 10 meter.
Ik heb de wens om bepaalde lampen aan te laten gaan op basis van zonsondergang, dus een variabele timer functie. Nu lees ik niet hele goede verhalen over de smartphone apps. Maar doordat ik een WiFi module heb zou ik toch aan de slag moeten kunnen met bv. Domoticz of IFTTT? Of desnoods zelf iets in elkaar zetten?
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Gewoon instellen de bridge onthoudt dit netjes je zou de app easybulb eens kunnen proberen deze ondersteund namelijk al een timer functieJeroen 98675432 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:01:
[...]
Ziet er wel leuk uit in de previews. Ik vraag me alleen af hoe die timers werken. Neemt de bridge die dan over, of moet je smartphone binnen bereik blijven omdat die de commando's verstuurt?
Ik heb er twee en een daarvan is ondertussen deze kleur geworden

De verkleurde ligt de hele dag op mijn bureau en de nog witte hangt aan een houder buiten de zon.
Ik neem aan dat het ook komt door de zon en ik ben niet helemaal tevreden over deze verkleuring na ongeveer 1.5 jaar.
Verwijderd
zou het printplaatje van een milight rgb controller kunnen aangepast worden naar 220V met andere componenten?
dus voeden met 220v en dan ook 220v led strip er achter?
Ik heb deze week de WiFi controller binnenbrengen.
Installatie was simpel. App geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn netwerk. Vervolgens alle lampen aan zone 1 toegevoegd van de app.
Het probleem wat ik echter ervaar is zodra ik de lampen een andere kleur geef via de app of aan en uit doe, dan de lampen willekeurig uitgaan en weet automatisch aan gaan? Ook is het zo dat als ik een kleur heb ingesteld en vervolgens weet naar wit over ga, dat een lamp om de 15 sec heel even terug springt naar de kleur die ik had ingesteld. Ik moet de WiFi controller dat resetten om het te stoppen.
Meerdere mensen die hier last van hebben? Ik heb in totaal 3 rgbww lampen aan zone 1 gekoppeld en 2 aan zone 2.
[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 28-09-2016 20:57 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Hoe bedoel je de nieuwe bridge ?Krypt schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:44:
Heb je voor die rgbww lampen niet de nieuwe bridge nodig?
Dit zijn niet de ''nieuwe'' rgbww lampen maar de oude versie nog. Deze zou gewoon moeten werken met deze bridge.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Voeden met 12/24v (adapter) en met de 12/24v die er uit komt een relais aansturen die 220v schakelt zou moeten kunnen lijkt meVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:40:
een vraagje:
zou het printplaatje van een milight rgb controller kunnen aangepast worden naar 220V met andere componenten?
dus voeden met 220v en dan ook 220v led strip er achter?
Dat kant zeker, ik werk er al een jaar mee. Werkt prima. Alleen ik vraag me af of ik over enkele weken met de iBox de nieuwe rgbww lampen ook kan aansturen met home assistant.Jeroen 98675432 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:38:
[...]
Volgens mij moet dat al kunnen hoor
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/ werkt prima op een raspberry pi. Ik stuur daarmee mijn lampen aan op zonsondergang. Werkt heel mooi.Wasp schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:06:
Ik heb gisteravond het volgende besteld bij Milightwinkel.nl:
code:
1 2 3 4 1x MILIGHT WiFi module voor o.a. iOS en Android 1x MILIGHT 4 zone afstandsbediening RGBW 2.4G 2x MILIGHT WiFi E27 led lamp 9W RGBW 1x MILIGHT WiFi E14 led lamp 5W RGBW
De WiFi module wil ik in de meterkast plaatsen. De twee E27 lampen komen in de woonkamer, en de E14 komt in de babykamer. Qua bereik zou dat wel goed moeten gaan volgens mij. Afstand hemelsbreed tussen meterkast en de verste kamer (babykamer) is hooguit 10 meter.
Ik heb de wens om bepaalde lampen aan te laten gaan op basis van zonsondergang, dus een variabele timer functie. Nu lees ik niet hele goede verhalen over de smartphone apps. Maar doordat ik een WiFi module heb zou ik toch aan de slag moeten kunnen met bv. Domoticz of IFTTT? Of desnoods zelf iets in elkaar zetten?
Kan jij je configuration.yaml eens posten? Ik heb homeassistant inmiddels draaien op mijn synology nas, maar nog geen resultaat kunnen maken. Terwijl ik met de WiFi bridge prima kan aan en uitzetten...MMaxim schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:49:
[...]
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/ werkt prima op een raspberry pi. Ik stuur daarmee mijn lampen aan op zonsondergang. Werkt heel mooi.
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Ik had iets meer kwaliteit verwacht (iets zwaarder).
De aansluiting is precies hetzelfde met een USB stekker. De module licht direct op in de kleur groen. Het blijkt dat je in de app de WiFi module een kleur kan geven. Je kan de module ook dimmen en een modus afspelen. Een leuk lampje voor ergens in huis.
De app werkt op zich prima. Er zitten nog wel wat kinderziektes in, dus begrijpelijk dat het nog niet op de markt is. Het dimmen werkt nog niet altijd naar behoren. Het is mogelijk om in de app verschillende afstandsbedieningen te selecteren, zo kan je ook de oude serie lampen bedienen (al heeft de nieuwe versie meer opties!). Met name de saturation knop is een leuke toevoeging voor nog meer kleuren.
Het koppelen van de lampen gaat erg simpel. Zodra de lamp aan gaat één keer op de 'link' knop drukken en klaar. Er staat ook nog een uitleg bij in de app.
Hopelijk komt er op korte termijn een nieuwe update om ook de kinderziektes er uit te halen. Zeker een toevoeging voor het huidige MiLight systeem! Over enkele weken op de markt.

Ik gebruik ook Home Assistant i.c.m. Milight en heb m'n config wel online staan: https://bitbucket.org/frankiepankie/home-assistant/srctomic schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:27:
[...]
Kan jij je configuration.yaml eens posten? Ik heb homeassistant inmiddels draaien op mijn synology nas, maar nog geen resultaat kunnen maken. Terwijl ik met de WiFi bridge prima kan aan en uitzetten...
Misschien dat je daar wat aan hebt? Het werkt hier prima.
Komt de wifi module ook beschikbaar zonder lamp? Heb je ook een indicatie van de prijs?Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:42:
Zojuist EIN-DE-LIJK de nieuwe WiFi module ontvangen. Op het eerste gezicht een leuk dingetje.
Ik had iets meer kwaliteit verwacht (iets zwaarder).
De aansluiting is precies hetzelfde met een USB stekker. De module licht direct op in de kleur groen. Het blijkt dat je in de app de WiFi module een kleur kan geven. Je kan de module ook dimmen en een modus afspelen. Een leuk lampje voor ergens in huis.
De app werkt op zich prima. Er zitten nog wel wat kinderziektes in, dus begrijpelijk dat het nog niet op de markt is. Het dimmen werkt nog niet altijd naar behoren. Het is mogelijk om in de app verschillende afstandsbedieningen te selecteren, zo kan je ook de oude serie lampen bedienen (al heeft de nieuwe versie meer opties!). Met name de saturation knop is een leuke toevoeging voor nog meer kleuren.
Het koppelen van de lampen gaat erg simpel. Zodra de lamp aan gaat één keer op de 'link' knop drukken en klaar. Er staat ook nog een uitleg bij in de app.
Hopelijk komt er op korte termijn een nieuwe update om ook de kinderziektes er uit te halen. Zeker een toevoeging voor het huidige MiLight systeem! Over enkele weken op de markt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De wifi module is die lampLurge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:57:
[...]
Komt de wifi module ook beschikbaar zonder lamp? Heb je ook een indicatie van de prijs?
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie