Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:57:
[...]

Komt de wifi module ook beschikbaar zonder lamp? Heb je ook een indicatie van de prijs?
Het hele principe van deze WiFi module is juist de lamp =).

Uiteraard is het ook mogelijk om de leds in de lamp uit te schakelen. Je kan de WiFi module natuurlijk ook ergens in een gesloten kast plaatsen (met stopcontact).

Qua prijs zal de nieuwe module iets hoger liggen t.o.v. de vorige module gok ik. Exacte retail prijzen zijn er nog niet. Wel is het zo dat ALLE series van MiLight met deze module gekoppeld kunnen worden. Zelfs de 2011/2013 modellen met maar 1 zone controller. Je kan namelijk in de app een virtuele afstandsbediening kiezen. De huidige 'oude' module zal denk ik op den duur verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik wil eigenlijk alleen maar e27 en misschien gu10 lampen aansturen. Ik begrijp dat je de 8watt e27 rgbww lamp alleen kan aansturen met deze nieuwe wifi controller of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat is dus ook de reden van mijn vorige vraag, ik zoek een controller voor die lampen. 😄

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:16:
Ik wil eigenlijk alleen maar e27 en misschien gu10 lampen aansturen. Ik begrijp dat je de 8watt e27 rgbww lamp alleen kan aansturen met deze nieuwe wifi controller of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat is dus ook de reden van mijn vorige vraag, ik zoek een controller voor die lampen. 😄
Dat is correct! Deze nieuwe WiFi module ondersteund als enige de nieuwste serie lampen.

De nieuwe GU10 versie komt eind deze maand op de markt. Deze foto's heb ik enkele dagen geleden gepost.
Er is ook een nieuwe MR16 variant. Deze is wel al op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MiLight pakt lekker door! Geheel nieuwe Smart Touch Panels.

Deze Touch Panels werken een heel stuk beter dan alle voorgangers. Meer functies en eindelijk passen de Touch Panels in een normale Nederlandse wand.

Nieuw exemplaar voor Enkelkleurig, Dual White en een exemplaar voor RGB/RGB en RGBWW in één.

De '60 seconden' button is een leuke toevoeging. Actief je deze knop, dan zal de verlichting nog 60 seconden branden en daarna automatisch uit gaan. Genoeg tijd om rustig naar boven te lopen met het licht aan.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/4gpwcz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Mooi deze nieuwe producten! Maar wel raar dat het vlak na deze (eerder aangekondigde touch panel) is die er dan weer heel anders uitziet
http://www.milightwinkel....zone-touch-panel-rgb-rgbw

[ Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 05-10-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:54:
Mooi deze nieuwe producten! Maar wel raar dat het vlak na deze (eerder aangekondigde touch panel) is die er dan weer heel anders uitziet
http://www.milightwinkel....zone-touch-panel-rgb-rgbw
Klopt, echter is dit een 220V touch panel compatible met LED strips en LED lampen.

De nieuwe varianten zijn weer 12V/24V input.

Waarschijnlijk voor veel mensen toch lastiger te installeren met de bestaande kabels in de muur (220V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

zijn die panels nou voor leg strips alleen? of ook gewoon voor de rgbww lampen?
zou mooi zijn, heb je de app ook niet nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Zjemm op 05-10-2016 15:54 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:54:
zijn die panels nou voor leg strips alleen? of ook gewoon voor de rgbww lampen?
zou mooi zijn, heb je de app ook niet nodig
Deze nieuwe varianten zijn enkel voor LED strips.
Bij output komen namelijk de 4, 5 of 6 aders van de RGB, RGBW of RGBWW LED strips.

Voor RGBWW op dit moment helaas alleen nog de RF afstandsbediening en eind oktober de nieuwe WiFi module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:42:
Zojuist EIN-DE-LIJK de nieuwe WiFi module ontvangen. Op het eerste gezicht een leuk dingetje.
Ik had iets meer kwaliteit verwacht (iets zwaarder).

De aansluiting is precies hetzelfde met een USB stekker. De module licht direct op in de kleur groen. Het blijkt dat je in de app de WiFi module een kleur kan geven. Je kan de module ook dimmen en een modus afspelen. Een leuk lampje voor ergens in huis.

De app werkt op zich prima. Er zitten nog wel wat kinderziektes in, dus begrijpelijk dat het nog niet op de markt is. Het dimmen werkt nog niet altijd naar behoren. Het is mogelijk om in de app verschillende afstandsbedieningen te selecteren, zo kan je ook de oude serie lampen bedienen (al heeft de nieuwe versie meer opties!). Met name de saturation knop is een leuke toevoeging voor nog meer kleuren.

Het koppelen van de lampen gaat erg simpel. Zodra de lamp aan gaat één keer op de 'link' knop drukken en klaar. Er staat ook nog een uitleg bij in de app.

Hopelijk komt er op korte termijn een nieuwe update om ook de kinderziektes er uit te halen. Zeker een toevoeging voor het huidige MiLight systeem! Over enkele weken op de markt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb zo'n nieuwe generatie RGBWW lamp 8W, daar werkt deze nieuwe wifi remote mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

Ik heb zo'n nieuwe generatie RGBWW lamp 8W, daar werkt deze nieuwe wifi remote mee?
Klopt! Voor de nieuwe RGBWW versie is deze 'lamp' WiFi module nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 10:52
Vind die LED panel controllers dan toch weer behoorlijk onhandig. Nu moet je dus met je bedrading rekening houden vanaf waar je wilt kunnen bedienen? Dus draad van ledstrip naar controlpunt. En dan ook nog op dat punt een 12V voeding aanleggen. Wegwerken van een trafo in dezelfde doos gaat nooit werken, dus dat is ook niet echt handig. Bovendien kan je er maar 1 strip mee bedienen.

Komt er ook een echte wall panel afstandbediening voor de nieuwe RGBWW lampen en stripcontrollers? Dus eigenlijk gewoon een nieuwe afstandbediening, maar dan op de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exponential schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:33:
Vind die LED panel controllers dan toch weer behoorlijk onhandig. Nu moet je dus met je bedrading rekening houden vanaf waar je wilt kunnen bedienen? Dus draad van ledstrip naar controlpunt. En dan ook nog op dat punt een 12V voeding aanleggen. Wegwerken van een trafo in dezelfde doos gaat nooit werken, dus dat is ook niet echt handig. Bovendien kan je er maar 1 strip mee bedienen.

Komt er ook een echte wall panel afstandbediening voor de nieuwe RGBWW lampen en stripcontrollers? Dus eigenlijk gewoon een nieuwe afstandbediening, maar dan op de muur?
Daar zit een kern van waarheid in. Bij bestaande bouw lijkt het me ook erg lastig aanleggen.

De vorige versies waren redelijk populair, dus er is vraag naar. Zo veel vraag naar zelfs om een geheel nieuwe lijn om de markt te brengen.

Ik ben bang van niet. In ieder geval niet op korte termijn. De nieuwste variant is namelijk ook geschikt voor RGBWW, echter niet via RF en maar voor 1 LED strip.

Mochten er nieuwe ontwikkelen zijn, dan post ik dat uiteraard weer. Ik denk alleen dat het nu wel even 'genoeg' is geweest met veel nieuwe producten in een korte tijd. Waarschijnlijk is het nu weer tijd voor nieuwe ontwerpen en prototypes testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de 8w lamp ook in een lampstandaard met ingebouwde dimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
Klopt! Voor de nieuwe RGBWW versie is deze 'lamp' WiFi module nodig.
Hopelijk is deze snel te koop. Ik zie dat ze volgens mij momenteel van de huidige voorraad af proberen te komen, versie 5.0 van de wifi controller staat in de aanbieding. Enig idee wanneer de 6.0 versie breed beschikbaar is?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:16:
Werkt de 8w lamp ook in een lampstandaard met ingebouwde dimmer?
De lamp werkt waarschijnlijk wel, echter kan deze niet gedimd worden via de dimmer. Dit kan alleen via de afstandsbediening.
aex351 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:42:
[...]

Hopelijk is deze snel te koop. Ik zie dat ze volgens mij momenteel van de huidige voorraad af proberen te komen, versie 5.0 van de wifi controller staat in de aanbieding. Enig idee wanneer de 6.0 versie breed beschikbaar is?
De uitlevering zal naar verwachting eind oktober plaatsvinden, dus als het goed is zal het wachten deze maand eindelijk beloond worden.

Afgelopen week heeft de app nog een nieuwe update gekregen, dus beetje bij beetje worden ook de laatste foutjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

do you know the rated operating temperatures for MiLight bulbs (especially GU10, but I guess they should be more or less the same)? Only thing I was able to find was something for Milight bluetooth bulb (at http://mi-light.com/Home/MiLightBluetoothBulb) but it said "Operating temperature: -40 degree -85 degree" which must be some mistake, at least with the minus signs.

I was planning to replace the terrace lights but during the winter time it can get quite cold, on rare occasion as cold as -30C. Has anyone used these outdoors in sub-zero temperatures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Volgens de site:
minus 40 to/tot plus 85 degrees/graden

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:49:
MiLight pakt lekker door! Geheel nieuwe Smart Touch Panels.
Werken die Touch Panels ook met meerdere lampen? Beetje gekke vraag misschien, maar als je 'm in één van je wandcontactdozen stopt op de plek waar normaal je schakelaar zit van bijvoorbeeld een eettafellamp, kun je dan ook de theetafellamp schakelen vanaf datzelfde punt?

Dat lijkt me namelijk wel wat: meerdere lichtpunten schakelen vanaf meerdere schakelpunten. Dan werkt elke schakelaar waar zo'n Touch Panel in zit, voor elke lamp in je huis namelijk :)

Ik moet mijn MiLight'jes nog steeds installeren trouwens... die E27 peertjes gebruik ik bijna nergens meer namelijk, en de E14's die ik gebruik zijn allemaal met een speciale vorm (van dit soort kaarsjes, en die verkoopt MiLight jammer genoeg nog niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
joramoudenaarde schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:19:
[...]

Werken die Touch Panels ook met meerdere lampen? Beetje gekke vraag misschien, maar als je 'm in één van je wandcontactdozen stopt op de plek waar normaal je schakelaar zit van bijvoorbeeld een eettafellamp, kun je dan ook de theetafellamp schakelen vanaf datzelfde punt?

Dat lijkt me namelijk wel wat: meerdere lichtpunten schakelen vanaf meerdere schakelpunten. Dan werkt elke schakelaar waar zo'n Touch Panel in zit, voor elke lamp in je huis namelijk :)

Ik moet mijn MiLight'jes nog steeds installeren trouwens... die E27 peertjes gebruik ik bijna nergens meer namelijk, en de E14's die ik gebruik zijn allemaal met een speciale vorm (van dit soort kaarsjes, en die verkoopt MiLight jammer genoeg nog niet).
Nee, die nieuwe touchpanels werken alleen met ledstrips. De touchpanel is eigenlijk een ledstripcontroller met knopjes erop. dus je moet de ledstrip fysiek verbinden met de touchpanel en 12V voeding aanleggen.

De oude touchpanels waren eigenlijk remote controls in de vorm van een toucpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Zou toch wel mooi zijn… een inbouw-touch paneeltje waarmee je lichtpunten in heel je huis kan bedienen. *ping* ideetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
mensen met een home automation systeem (zoals home assistant etc.) zouden dit prima zelf kunnen maken.
Een wifi lightswitch plaatsen en koppelen aan home assistent, deze vervolgens een signaal laten sturen naar je milights.
home assistant kan je prima draaien op een raspberry pi/router/nas etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuntteam schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:14:
Volgens de site:
minus 40 to/tot plus 85 degrees/graden
Thanks! Which site is this? I was only able to find the one I mentioned for bluetooth bulb, it said nothing there about the wifi version. The range -40 - +85 seems extraordinarily wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@bastv:
Ik ben daar al langer in geïnteresseerd, maar ik heb totaal geen kaas gegeten van Home Assistant en programmeren :) Het enige wat ik een enigszins begrijp is html en css, maar programmeertaal krijg ik niet in m'n kersepit gestampt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
ik snap home assistant moeilijk eruit ziet als je niet kan programmeren maar het is best makkelijk te leren.
misschien is https://domoticz.com/ dan meer iets voor jou? zelf nooit mee gewerkt maar krijg altijd de indruk dat je hiermee heel erg veel via de browser kan configureren/instellen zonder te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
Ik heb 2 vraagjes. 1. Als ik een wifi bridge neem zodat ik de lampen kan besturen met me telefoon. Kunnen mijn kinderen de lamp wel gewoon blijven gebruiken met de normale lichtschakelaar op hun kamer, of moet die laat maar zeggen altijd "aan" staan en kan die dan alleen maar aan en uit worden gezet met een app?

2. Als ik dit thuis ga gebruiken kan ik dat dan ook later besturen met bv Homey?

bvd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bastv
1. lampen kan je aan/uit zetten met een schakelaar. echter als je hem met de schakelaar uitzet dan is de stroom eraf en kan je hem niet meer bedienen met de app. als je de stroom er weer op zet komt hij automatisch terug met de laatste stand en kan je hem weer bedienen.

2. http://lmgtfy.com/?q=athom+milight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
oke, dus even een voorbeeld, als ik de lamp uit zet met de app krijg je hem niet meer aan met de schakelaar?
Omdat je dan alleen maar de stroom "aan en uit" zet met de schakelaar en de lamp terug gaat in de laatste stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bastv
klopt!
je zou dus een remote in de buurt kunnen neerleggen of ophangen met de wall-mount.
eventueel een inbouw schakelaar plaatsen maar deze werken volgens mij niet zo goed (persoonlijk geen ervaring mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
evild schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:02:
oke, dus even een voorbeeld, als ik de lamp uit zet met de app krijg je hem niet meer aan met de schakelaar?
Omdat je dan alleen maar de stroom "aan en uit" zet met de schakelaar en de lamp terug gaat in de laatste stand.
Je zou ook voor het oude mi light systeem kunnen gaan, hiervoor bestaan touchpanels die je kunt inbouwen op de plek waar nu je schakelaar zit. Deze werken dus alleen met de oude lampen. Zoek even terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Naar aanleiding van dit topic en mijn recente verhuizing heb ik deze lampen ook besteld. 4x rgbww 6w e27. Ze zijn in een record tempo binnengekomen besteld op 8 oktober en 14 oktober had ik ze binnen. Nog nooit eerder meegemaakt met China shoppen.

Echter de bridge en de remote heb ik ergens anders besteld. En die zijn nog niet binnen. Zijn er ook trucjes die ik kan gebruiken om toch even te spelen met deze lampen?

Ik heb inmiddels een Rflink besteld met een 2,4ghz systeem, maar ook deze komt pas eind volgende week binnen. En mijn handen jeuken om alvast even te spelen met deze lampjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:59
CrazyFool schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:01:
Naar aanleiding van dit topic en mijn recente verhuizing heb ik deze lampen ook besteld. 4x rgbww 6w e27. Ze zijn in een record tempo binnengekomen besteld op 8 oktober en 14 oktober had ik ze binnen. Nog nooit eerder meegemaakt met China shoppen.

Echter de bridge en de remote heb ik ergens anders besteld. En die zijn nog niet binnen. Zijn er ook trucjes die ik kan gebruiken om toch even te spelen met deze lampen?

Ik heb inmiddels een Rflink besteld met een 2,4ghz systeem, maar ook deze komt pas eind volgende week binnen. En mijn handen jeuken om alvast even te spelen met deze lampjes :)
Waar heb je besteld ? :) Ik heb net een huis gekocht en mijn handen jeuken ook al om wat Milights te gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Bij 85-265V Mi light 2.4G Wireless E27 GU10 PAR30 RGBW RGBWW LED Lamp Bulb 4W/6W/9W LED Light Dimmable Bulb Lamp
http://www.aliexpress.com...-Bulb-4W/32347452973.html

Door de meeste mensen hier op het forum gebruikte seller op AliExpress.

De remote en WiFi bridge heb ik besteld via banggood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:38
Ik heb nu thuis 2 E14 RGBWW en 1 E27 RGBWW (warmwit en kleur) lampen. Nu zie ik van die wandschakelaars. Wat me wel handig lijkt.
Nu lees ik op meerdere plekken dat dit niet zal werken met de RGBWW lampen maar de afstandsbediening lijkt hetzelfde. Ik hoop dus dat het werkt maar kan de verschillen na wat googlen niet echt vinden.

http://s.aliexpress.com/j22MJZjm

Weet iemand hier hoe dit zit en waaraan je kunt herkennen welk type je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
Ja, dit werkt. Als je niet kunt wisselen tussen warm en koud wit heb je de oude.

Let wel op dat je ook nog een blauwe draad nodig hebt op de plek van schakelaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• exponential
Eindelijk!!!! De nieuwe wifibox is leverbaar op Ebay/Aliexpress. Even zoeken op mi light ibox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
exponential schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:54:
Eindelijk!!!! De nieuwe wifibox is leverbaar op Ebay/Aliexpress. Even zoeken op mi light ibox
Als je hem ziet staan er deze afbeeldingen bij
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ks8hNVXXXXbUaXXXq6xXFXXXP/mi-light-2-4g-wireless-wifi-ibox-led-controller-by-app-ios-android-suitible-for-all.jpg
Dit duidt mogelijk op een aantal nieuwe producten zoals railslampen en een 2e verlicht glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
hoera..meer verlichte glazen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:38
exponential schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 06:52:
Ja, dit werkt. Als je niet kunt wisselen tussen warm en koud wit heb je de oude.

Let wel op dat je ook nog een blauwe draad nodig hebt op de plek van schakelaar.
Dankje.. Het werkt dus alleen niet op de nieuwe lampen waarbij
de RGBWW staat voor RGB/ Warm White /White?
Dat van die blauwe draad had ik zo niet over nagedacht.
Misschien dan toch maar die mee gesausde rozet van het plafond afhalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Goed nieuws, dit betekend dat de RGB WW+CW lampen nu bedient kunnen worden via het netwerk (o.a. met een smartphone app). Ik moet zeggen dat dit best lang geduurd heeft zeg. Dit omdat de 8W CW+WW lampen al een geruime tijd beschikbaar was.

Als ik het goed vertaal is de Milight Wifi iBox de nieuwe Wifi Bridge v6.0. Of althans een luxe variant, want de Milight Wifi iBox is tegelijkertijd ook een LED lamp. Terwijl LimitlessLED nog de WiFi Bridge v5.0 in de uitverkoop heeft staan in zijn eigen winkel, is v6.0 te koop via o.a. Aliexpress.

Iemand ervaring met één van de verkopers van Aliexpress met betrekking tot leveringsduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 10:23
aex351 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:33:
[...]
Iemand ervaring met één van de verkopers van Aliexpress met betrekking tot leveringsduur?
Ja, zelf daar mijn RGBWW (nieuwe versie) gehaald, zelfde verkoper als waar ik nu net de nieuwe wifi controller heb gehaald, duurde volgens mij iets van 2 weken. Maar heb ook van andere gehoord dat ze het na een week al binnen kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
juulie19 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Ja, zelf daar mijn RGBWW (nieuwe versie) gehaald, zelfde verkoper als waar ik nu net de nieuwe wifi controller heb gehaald, duurde volgens mij iets van 2 weken. Maar heb ook van andere gehoord dat ze het na een week al binnen kregen
Zojuist de Wifi iBox (Wifi bridge) besteld bij de store 'Opie LED' en 6x 8W RGBCW + WW lampen. Ben benieuwd, voor nog net geen 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Hoe zit 't tegenwoordig met inklaring en btw als je die dingen uit China besteld? Ben er wat huiverig over.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
Krypt schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:01:
Hoe zit 't tegenwoordig met inklaring en btw als je die dingen uit China besteld? Ben er wat huiverig over.
Pas vanaf 22 euro kan je je zorgen maken over 21% extra bij moeten betalen. Trouwens al eens op Google opgezocht? ;)
Of hier [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:35
Gisterochtend de Wifi controller besteld :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
gelijk maar de nieuwe wifi box besteld aangezien de levertijd iets van 4 weken zal zijn :)
https://www.aliexpress.co...for-RGBW/32365673077.html
staan nog wat meer fotos (was op dit moment de goedkoopste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
bastv schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:04:
gelijk maar de nieuwe wifi box besteld aangezien de levertijd iets van 4 weken zal zijn :)
https://www.aliexpress.co...for-RGBW/32365673077.html
staan nog wat meer fotos (was op dit moment de goedkoopste)
Wel vreemd dat er allemaal beoordelingen van de oude wifi box bij staan, ze zullen wel gewoon de oude site gebruiken voor de nieuwe box :P

Edit: prijsfout? https://nl.aliexpress.com...07-4543-9dcd-2e835a1cd6fc

[ Voor 29% gewijzigd door Jochemd13 op 19-10-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

juulie19 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Bij welke verkoper op Ali heb jij deze besteld? Linkje? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zijn die nieuwe lampen nu in staat om kleur en wit te mengen? Lijkt me heel fijn!
Maar ... wat is nu exact die lamp die dat kan? En daar hoorde toch ook een nieuwe afstandsbediening bij?
Ik ben even de bomen kwijt die in het bos staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
koelkast schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:32:
Zijn die nieuwe lampen nu in staat om kleur en wit te mengen? Lijkt me heel fijn!
Maar ... wat is nu exact die lamp die dat kan? En daar hoorde toch ook een nieuwe afstandsbediening bij?
Ik ben even de bomen kwijt die in het bos staan.
De mengbare producten zijn:
http://www.milightwinkel....tandsbediening-RGBWW-2.4G
http://www.milightwinkel....wnlight-slimline-rgbw-12w
http://www.milightwinkel....ownlight-slimline-rgbw-6w
http://www.milightwinkel....-MR16-GU53-led-spot-RGBWW
http://www.milightwinkel....w-rgbww-smart-touch-panel
http://www.milightwinkel....iFi-E27-led-lamp-8W-RGBWW

En de nieuwe Milight iBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
bebopper schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Bij welke verkoper op Ali heb jij deze besteld? Linkje? :*)
https://www.aliexpress.co...439&productId=32751420850

die van bastv is ietsjes goedkoper, weet niet of daar nog shipping bij komt en hoe snel die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
juulie19 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

die van bastv is ietsjes goedkoper, weet niet of daar nog shipping bij komt en hoe snel die is.
Deze is volgens mij nog iets goedkoper
https://nl.aliexpress.com.../1629648_32728438736.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

juulie19 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

Je linkje wil volgens mij jouw order overview pagina in en daar heb ik geen login van :P

Kun je svp een linkje naar de product pagina toevoegen? Thanks!

Ben met name op zoek naar een leverancier waarmee iemand recent een goede ervaring heeft gehad. Hoor/lees steeds meer spookverhalen over aliexpress de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
bebopper schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

Je linkje wil volgens mij jouw order overview pagina in en daar heb ik geen login van :P

Kun je svp een linkje naar de product pagina toevoegen? Thanks!

Ben met name op zoek naar een leverancier waarmee iemand recent een goede ervaring heeft gehad. Hoor/lees steeds meer spookverhalen over aliexpress de laatste tijd.
Je hebt gelijk, hier correct linkje:
https://nl.aliexpress.com...ight-LED/32751420850.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Had ook nog bij die aanbieder gekeken, maar zij zijn net iets duurder dan waar ik het had gekocht. Deze Wifi iBox (Bridge) is een euro duurder en de RGB WW + CW 8W (2016 model) lampen 2-3 euro. Dat tikt wel aan als je een aantal lampen koopt.

En voor de algemene kennisgeving, ik heb de topicstart geupdate.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de "inkoopprijzen" voor handelaren in China van diverse Milight producten zie de lijst hieronder. Hier zal door "mijn" verkoper ook al een marge opzitten. Dus mocht de prijs op aliexpress of andere verkoper hier ver boven zitten dan valt er wellicht te onderhandelen over de prijs, zeker als je meerdere producten koopt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De nieuwe Tracklights lijken me echt geweldig

Afbeeldingslocatie: http://futlight.com/uploads/image/20160601/20160601173606_6208.gif

Al weet ik niet in wat voor toepassing dit in huiselijke kring bruikbaar is :+ Gewoon omdat het kan denk ik :X

[ Voor 160% gewijzigd door freestyler2 op 21-10-2016 21:16 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Zo'n sensor + lamp is wel handig voor in een trapkast oid.

Afbeeldingslocatie: http://futlight.com/uploads/image/20160314/20160314171230_3069.jpg

Ik ben alleen bang dat dit niet compatibel is met onze Jung afdekramen.

[ Voor 26% gewijzigd door JunkO op 21-10-2016 12:47 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
JunkO schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:47:
Zo'n sensor + lamp is wel handig voor in een trapkast oid.

[afbeelding]

Ik ben alleen bang dat dit niet compatibel is met onze Jung afdekramen.
Tja in een trapkast maakt mooi schakelmateriaal denk ik weinig uit. Wel raar dat de lamp PIR heet terwijl hij het zelf niet heeft maar via een aparte module moet gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
Beste Mi-Light fans/experts,

Ik ben nieuw op dit forum (lees al wel heel lang mee) en ben niet het type van dingen vragen die al eerder beantwoord zijn, echter kom ik er dit keer zelf niet uit :P

Over enkele weken krijgen we een nieuwbouwhuis opgeleverd en willen we van de gelegenheid gebruik maken om de verlichting meteen goed aan te pakken.

Wat komt er?
- Langs de muren komt er een koof te hangen met spotjes.
- Boven het kookeiland komt een grote koof waar de afzuigunit in hangt er waar dus ook spotjes in moeten komen als werkverlichting.
- Boven het werkblad krijgen we een plank van 1,8 mtr en daar willen we goede verlichting in hebben voor het snijden/wassen/etc.

De verlichting in de koof langs de muren is puur bedoeld als sfeerverlichting en hoeft niet per se RGB te zijn. De verlichting in de keuken moet wel fel kunnen. Als we klaar zijn met koken moet het gedimd kunnen worden tot gezellige sfeerverlichting (het is een open keuken).

Na al heel wat fora en sites te hebben doorgespit ben ik nu op een punt gekomen dat ik zo goed als zeker voor de Mi-Light slimline downlights (RGB+CCT) 6w wil gaan. In mijn ogen heeft dit de toekomst en omdat ik al Domoticz heb draaien is dit een mooie volgende stap naar een domotica huis.

Echter, als ik het goed begrijp moet Mi-Light altijd met een afstandsbediening of app bediend worden. Hoe digital dat ook is, ik heb liever een normale schakelaar/dimmer in de wand. Zeker wanneer we de keukenverlichting feller willen zetten is het vrij omslachtig om dit via een app of afstandsbediening te doen. Vriendinlief gaat daar over zeuren :+

Mijn vraag: weet iemand of het mogelijk is om te werken met een normale wandschakelaar - of nog mooier: pulsschakelaar - om de Mi-Light downlights te bedienen?

De verlichting in de koven langs de muren vind ik niet zo'n probleem, dat is waarschijnlijk 1x de kleur en sterkte instellen en vervolgens iedere dag automatisch middels Domoticz aan laten gaan.
Juist voor de keuken, waar je dagelijks de sterkte aanpast zou het handig zijn om gewoon met fysieke schakelaars/dimmers te werken :)
Maar ook hier is het wel handig als het automatisch aangaat middels Domoticz in een zwakke stand, vandaar dat ik wel Mi-Light wil gebruiken.

Alvast hartelijk dank _/-\o_

Ps. sorry als dit een domme vraag is, ik kon er in ieder geval geen antwoord op vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
ronald1989 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:59:
Mijn vraag: weet iemand of het mogelijk is om te werken met een normale wandschakelaar - of nog mooier: pulsschakelaar - om de Mi-Light downlights te bedienen?
Jaja, Mi.Light heeft daarvoor een aantal handige apparaten.
Als eerste moet je weten dat bij een stroomonderbreking de instellingen altijd worden onthouden.

En deze worden verkocht om 4 groepen mee te bedienen http://www.milightwinkel....zone-touch-panel-rgb-rgbw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
Jochemd13 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

Jaja, Mi.Light heeft daarvoor een aantal handige apparaten.
Als eerste moet je weten dat bij een stroomonderbreking de instellingen altijd worden onthouden.

En deze worden verkocht om 4 groepen mee te bedienen http://www.milightwinkel....zone-touch-panel-rgb-rgbw
Top! Ik raakte in de war door deze zin "Deze wandbediening werkt niet i.c.m. de RGBWW lampen en RGBWW controllers"

Maar als ik het goed begrijp zou dat met deze downlight dus wel gewoon moeten werken en heeft deze 'waarschuwing' betrekking op de nieuwe E27 8W lamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:17
Van de week een nieuwe router ontvangen, dus mijn Milight controllers gereset. Kreeg met geen mogelijkheid een WIFI verbinding met de nieuwe (ziggo connectbox) router.

Uiteindelijk heb ik uitgevonden dat er een webinterface op de Milight controllers zit, bleek dat Milight standaard AES i.p.v. TKIP gebruikt, maar dit is wel aan te passen.

De Windows applicatie van Limitless heeft enorm geholpen bij mijn zoektocht naar de problemen:
http://www.limitlessled.com/apps/

Wellicht heeft iemand iets aan deze info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Ik heb ook wat vraagjes :)

Ik wil in m'n kamer een milight ophangen en zo'n iBox lamp annex controller neerzetten. Kan ik ze dan makkelijk afzonderlijk bedienen? En kan ik de losse lamp dan ook nog met een gewone schakelaar aan- en uitzetten, in combinatie met draadloze bediening? Dus stel, ik zet hem op afstand uit, kan hij dan met de schakelaar weer aan of moet dat dan via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de stappen beschrijven om de remote te koppelen? Ik zet lamp aan/uit en druk dan aantal tellen op een zone, maar er gaat enkel een rood lampje knipperen op de remote.

Ik heb een 8w RGB WW lamp met de nieuwe 2.4 remote.

Alvast bedankt.

Edit: gelukt.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:58:
Kan iemand de stappen beschrijven om de remote te koppelen? Ik zet lamp aan/uit en druk dan aantal tellen op een zone, maar er gaat enkel een rood lampje knipperen op de remote.

Ik heb een 8w RGB WW lamp met de nieuwe 2.4 remote.

Alvast bedankt.

Edit: gelukt.. :)
Voor degene die de oplossing ook zoeken:

Link: First power off. then power on, within 3 seconds touch any of the zone-ON button 3 times shortly, the link is done when you see the light blinks 3 times with green color, otherwise try again (later).

Unlink: First power off. then power on, within 3 seconds touch the linked zone-ON button or master-ON button 5 times shortly. the unlink is done when you see the lights blinks 10 times with red color, otherwise try again (later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
ronald1989 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Top! Ik raakte in de war door deze zin "Deze wandbediening werkt niet i.c.m. de RGBWW lampen en RGBWW controllers"

Maar als ik het goed begrijp zou dat met deze downlight dus wel gewoon moeten werken en heeft deze 'waarschuwing' betrekking op de nieuwe E27 8W lamp :)
Helaas, dit gaat niet werken. Een afstandsbediening/wandschakelaar die dual-white en rgb knoppen heeft is alleen compatible met lampen die ook rgb+ dual-white aankunnen.

In jouw geval heb je een rgb+enkel wit wandschakelaar en een rgb+dual White lamp.

Wat je wel kunt doen is een kaku switch op de muur maken, die koppelen aan je domoticz. Met domoticz kun je via de wifibox dan je milight weer schakelen. (Zo wil ik het zelf gaan maken, heb hetzelfde probleem)

Correct me if Im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
exponential schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:30:
[...]

Helaas, dit gaat niet werken. Een afstandsbediening/wandschakelaar die dual-white en rgb knoppen heeft is alleen compatible met lampen die ook rgb+ dual-white aankunnen.

In jouw geval heb je een rgb+enkel wit wandschakelaar en een rgb+dual White lamp.

Wat je wel kunt doen is een kaku switch op de muur maken, die koppelen aan je domoticz. Met domoticz kun je via de wifibox dan je milight weer schakelen. (Zo wil ik het zelf gaan maken, heb hetzelfde probleem)

Correct me if Im wrong
Heb vandaag met Milightwinkel gechat en volgens hen zou het wel moeten kunnen werken, tevens zou ook warmwit kunnen worden ingesteld.

Hoop dat iemand het hier kan bevestigen voordat ik een behoorlijke bestelling de deur uitdoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

ronald1989 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:36:
[...]

Heb vandaag met Milightwinkel gechat en volgens hen zou het wel moeten kunnen werken, tevens zou ook warmwit kunnen worden ingesteld.

Hoop dat iemand het hier kan bevestigen voordat ik een behoorlijke bestelling de deur uitdoe :)
Je kunt beter wachten op de RGBWW wand panel Afbeeldingslocatie: http://futlight.com/Uploads/Product/2016/09/105908591.jpg $ 11,62.

Of je kunt natuurlijk China shopping skills gebruiken om flink op de prijs te besparen en het binnen enkele weken (of met express enkele dagen) in huis te hebben.

Milightwinkel of ledstrip specialist (zelfde winkel) zitten dan weliswaar in Nederland met als voordeel dat je het de volgende dag al in huis hebt, maar ze rekenen dan ook naar Nederlandse maatstaven hun prijs en terecht natuurlijk want hun moeten ook winst maken. (zie ter vergelijking van prijzen mijn lijst hierboven een aantal posts terug).

[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 21-10-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
freestyler2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:45:
[...]

Je kunt beter wachten op de RGBWW wand panel [afbeelding].

Of je kunt natuurlijk China shopping skills gebruiken om flink op de prijs te besparen en het binnen enkele weken (of met express enkele dagen) in huis te hebben.

Milightwinkel of ledstrip specialist (zelfde winkel) zitten dan weliswaar in Nederland met als voordeel dat je het de volgende dag al in huis hebt, maar ze rekenen dan ook naar Nederlandse maatstaven hun prijs en terecht natuurlijk want hun moeten ook winst maken. (zie ter vergelijking van prijzen mijn lijst hierboven een aantal posts terug).
Na nog een aantal uren doorgezocht te hebben wordt het denk ik ook wel een 'buitenlandbestelling'. Heb er ongeveer 20-25 nodig voor het hele huis, dus dat telt lekker aan :+

Tot nu toe bij de Easybulb website uitgekomen. Voor zover ik weet hetzelfde principe als mi-light en via de customer support is bevestigd dat de lampen van Easybulb gaan werken met de nieuwe iBox.

Weet je zeker dat het nieuwe RGBWW wandpanel samenwerkt met de downlighters? Als ik deze site mag geloven werkt het alleen met led-strips:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=226&typeid=148

Dit werd ook eerder door Milightwinkel in dit topic bevestigd.

Als het wel werkt wacht ik daar inderdaad wel even op, nadeel is alleen wel de 12v aansluiting ivm wegwerken in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

ronald1989 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:12:
[...]

Na nog een aantal uren doorgezocht te hebben wordt het denk ik ook wel een 'buitenlandbestelling'. Heb er ongeveer 20-25 nodig voor het hele huis, dus dat telt lekker aan :+

Tot nu toe bij de Easybulb website uitgekomen. Voor zover ik weet hetzelfde principe als mi-light en via de customer support is bevestigd dat de lampen van Easybulb gaan werken met de nieuwe iBox.

Weet je zeker dat het nieuwe RGBWW wandpanel samenwerkt met de downlighters? Als ik deze site mag geloven werkt het alleen met led-strips:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=226&typeid=148

Dit werd ook eerder door Milightwinkel in dit topic bevestigd.

Als het wel werkt wacht ik daar inderdaad wel even op, nadeel is alleen wel de 12v aansluiting ivm wegwerken in de muur.
Welke downlight heb je (of is je voornemens te kopen)?
Ik heb zelf de RGB+CCT (oftewel RGBWW) versie en daarmee werkt dit paneel prima.

In het verleden heb ik ook de "oude" versie downlights gehad (RGBW), maar daarbij mis ik toch echt de warm wit kleur en ik heb deze oude downlights dan inmiddels via marktplaats verkocht. Ik kan het dan helaas ook niet meer testen of het werkt met het nieuwe paneel.

12v wegwerken moet in theorie mogelijk zijn, mits er niet teveel kabels lopen door je electrabuizen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JdiYZE27l3sCuq0oR1Xi1RIp/thumb.jpg

Ik had zelf bij mij het geluk dat ik in het verleden een speciale schakelaar had gemaakt voor ledverlichting, deze schakelde rechtstreeks mijn 12v adapter aan en uit. Ik kon dus simpelweg de schakelaar er "tussenuit" halen en vervangen voor het touch paneel en de draden gebruiken voor 12v (ipv 220). Maar met 2 of 3 draden kun je in een normale electrabuis nog "makkelijk" (afhankelijk van bochten ed) deze 2 kabels erbij trekken.

[ Voor 20% gewijzigd door freestyler2 op 21-10-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
freestyler2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

Welke downlight heb je (of is je voornemens te kopen)?
Ik heb zelf de RGB+CCT (oftewel RGBWW) versie en daarmee werkt dit paneel prima.

In het verleden heb ik ook de "oude" versie downlights gehad (RGBW), maar daarbij mis ik toch echt de warm wit kleur en ik heb deze oude downlights dan inmiddels via marktplaats verkocht. Ik kan het dan helaas ook niet meer testen of het werkt met het nieuwe paneel.
Zou bij mij ook om de RGB+CCT variant gaan, en dan de 6w versie:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=183&typeid=110

Mag ik vragen hoe je de downlighters hierop hebt aangesloten? Als ik het aansluitschema bekijk zie ik alleen aansluitingen voor een led-strip. Heb je die gewoon 'leeg' gelaten en het draadloos aan elkaar gekoppeld?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-08 00:09
Heeft iemand al enig idee hoe de lamp van de v6 wifi box ( iBox ) bestuurd wordt en hoe fel deze lamp zelf kan? Jammer dat ze geen optie hebben zonder lamp:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
de lamp van de ibox kan ook uitgezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

ronald1989 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:53:
[...]

Zou bij mij ook om de RGB+CCT variant gaan, en dan de 6w versie:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=183&typeid=110

Mag ik vragen hoe je de downlighters hierop hebt aangesloten? Als ik het aansluitschema bekijk zie ik alleen aansluitingen voor een led-strip. Heb je die gewoon 'leeg' gelaten en het draadloos aan elkaar gekoppeld?

Thanks!
Ik heb zelf de 12w versie, maar dit is volgens mij geen verschil met de 6w.

De downlight heeft een ingebouwde sensor die je hiervoor kunt gebruiken. Dit wordt standaard meegeleverd. Je zou er in theorie ook verschillende zones aan kunnen koppelen, ik ben er alleen nog niet precies Achter hoe..
TweakMore schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:00:
Heeft iemand al enig idee hoe de lamp van de v6 wifi box ( iBox ) bestuurd wordt en hoe fel deze lamp zelf kan? Jammer dat ze geen optie hebben zonder lamp:(
Er komt binnenkort een update van de app waarmee je dit kunt instellen. Maar je kunt de lamp wel gewoon uitzetten. De optie zonder lamp (alleen een klein apparaatje) staat voor zover bekend nog niet op de planning. Maar je kunt de lamp dus gewoon uitschakelen en ergens verstoppen (als die maar binnen het bereikt blijft staan :-))

[ Voor 4% gewijzigd door freestyler2 op 21-10-2016 23:41 . Reden: Bastv was me voor.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
freestyler2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:05:
[...]

De downlight heeft een ingebouwde sensor die je hiervoor kunt gebruiken. Dit wordt standaard meegeleverd. Je zou er in theorie ook verschillende zones aan kunnen koppelen, ik ben er alleen nog niet precies Achter hoe..
Goed om te horen!

Dat zou betekenen dat ik de downlights boven het werkblad en die boven het kookeiland met 1 paneel kan regelen, correct? Ik neem tenminste aan dat je dat zones bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

ronald1989 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:50:
[...]

Goed om te horen!

Dat zou betekenen dat ik de downlights boven het werkblad en die boven het kookeiland met 1 paneel kan regelen, correct? Ik neem tenminste aan dat je dat zones bedoelt :P
Ik ga dat van het weekend of weekend daarop wel even voor je testen. Op dit moment heb ik het nu enkel aangesloten op een rgbww ledstrip.

Dus voor mijn info, je wilt dus 2x de rgbww downlight (12w/6w) aansturen met 1 paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
freestyler2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:58:
[...]

Ik ga dat van het weekend of weekend daarop wel even voor je testen. Op dit moment heb ik het nu enkel aangesloten op een rgbww ledstrip.

Dus voor mijn info, je wilt dus 2x de rgbww downlight (12w/6w) aansturen met 1 paneel.
Correct, boven het werkblad komen waarschijnlijk 2-3 downlights en boven het kookeiland 5-6. Ik zou deze graag via 1 centraal wandpaneel afzonderlijk van elkaar willen bedienen.

Zou top zijn als je het kan en wil testen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

ronald1989 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:08:
[...]

Correct, boven het werkblad komen waarschijnlijk 2-3 downlights en boven het kookeiland 5-6. Ik zou deze graag via 1 centraal wandpaneel afzonderlijk van elkaar willen bedienen.

Zou top zijn als je het kan en wil testen _/-\o_
Trouwens je kunt ook een tablet aan de muur hangen icm de ibox. Aangezien je ook met domotica wou knutselen is dat denk ik in jou situatie geeneens een slecht idee?

Een wandpaneel is in feite hetzelfde, alleen beperkt tot 1 doel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 12-09 15:17
Leuk, allemaal nieuwe producten. Die nieuwe CCT GU10 spots zijn ook interessant. Alleen jammer dat ze nog steeds niet warmer gaan dan 2700K. Blijft dan knutselen met gekleurd papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobemmen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:25
Ik ben ook een beetje aan het klussen met MiLight, al wel iets ervaring met 2 ledstrips die keurig werken (RGB met RGB controller).

Nu is het echter het geval dat ik weer een nieuwe lading heb laten overkomen uit China, daar zijn de RGBW 4-zone controllers (FUT038) bij geleverd, die hebben echter 5 gaatjes (dus voor 5 draderige led-strips) maar ik heb er 4 aderige led-strips bij besteld. En nu werkt het niet.

Terugsturen naar China is denk ik een lastige optie, dus nu vraag ik mij af of er een manier is om de 5 kanaals RGBW controller aan te sluiten op mijn 4 aderige RGB led-strip?

Of zou dit gewoon moeten werken (ik krijg het nu niet voor elkaar..). Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
bobemmen schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:15:
Ik ben ook een beetje aan het klussen met MiLight, al wel iets ervaring met 2 ledstrips die keurig werken (RGB met RGB controller).

Nu is het echter het geval dat ik weer een nieuwe lading heb laten overkomen uit China, daar zijn de RGBW 4-zone controllers (FUT038) bij geleverd, die hebben echter 5 gaatjes (dus voor 5 draderige led-strips) maar ik heb er 4 aderige led-strips bij besteld. En nu werkt het niet.

Terugsturen naar China is denk ik een lastige optie, dus nu vraag ik mij af of er een manier is om de 5 kanaals RGBW controller aan te sluiten op mijn 4 aderige RGB led-strip?

Of zou dit gewoon moeten werken (ik krijg het nu niet voor elkaar..). Iemand tips?
Volgens mij kan dat gewoon. Het kanaal voor wit niet aansluiten. Hoe heb je het nu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 12-09 15:17
Kan wel. Enige verschil is dat je geen wit licht middels rgb kunt creëren. Daar wil hij het 5e kanaal dan voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

bobemmen schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:15:

Op de controller zie je de letters “W B G R en V+” staan, deze letters komen overeen met de kleuren van de draadjes aan de RGBW led strip of in jou geval RGB. Kijk op je LED strip voor welk draadje moet gebruiken. Meestal zit er een kleur logica in de draden

W= Witte draad
B= Blauwe draad
G= Groene draad
R=Rode draad
V+=Zwarte draad

Bij jou zal de witte draad waarschijnlijk ontbreken.

Werkt er dan alsnog iets niet? Kijk dan even of je de draadjes goed vast hebt geschroefd in de controller met de juiste kleur in het juiste schroefgat en of het lampje brandt op de voedingsadapter. Zo niet dan is deze misschien defect.

[ Voor 9% gewijzigd door freestyler2 op 23-10-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
freestyler2 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:12:
[...]

Trouwens je kunt ook een tablet aan de muur hangen icm de ibox. Aangezien je ook met domotica wou knutselen is dat denk ik in jou situatie geeneens een slecht idee?

Een wandpaneel is in feite hetzelfde, alleen beperkt tot 1 doel..
Zat ik ook nog aan te denken, alleen zou die tablet dan continue aan moeten staan wat me met een goedkope tablet ook niet altijd even ideaal lijkt ivm warmte.

Na gisteren nog eens wat bouwmarkten te hebben bezocht toch maar besloten om voor normale led spots van Hornbach te gaan. Uiteindelijk vind ik de Mi-lights toch te groot, bijna 12 cm is voor een sfeerspot iets te grof :|

Ga nu maar wat verder stoeien met kaku apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 18:17
Is het mogelijk de milight e27 lampen buiten te gebruiken in een dichte armatuur? Kunnen ze tegen vrieskou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:17
MMaxim schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:45:
Is het mogelijk de milight e27 lampen buiten te gebruiken in een dichte armatuur? Kunnen ze tegen vrieskou?
Daar kan ik je over een paar weken vast meer over vertellen, ik ben het nu aan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Amens schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:22:
[...]
Daar kan ik je over een paar weken vast meer over vertellen, ik ben het nu aan het proberen.
Ik ga het ook proberen zodra ik de 8W E27 lampen binnenkort heb ontvangen. Ik vermoed dat het wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaxim schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:45:
Ik heb nu al enkele maanden GU10 spotjes in de tuin (waterdicht armatuur).

Gaat voorlopig prima, alleen op lange termijn is het nog even afwachten. De levensduur zal waarschijnlijk wel sneller achteruit gaan. Het mooie effect is het meer dan waard =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik ben op zoek naar wat gu10 spotjes voor mijn nieuwe project... Milight...

Ik dacht dat je dual White, rgb cw en rgb ww, maar nu las ik ook iets van rgb cw met ww, maar die kan ik nergens vinden. Bestaan die eigenlijk wel? Anders ga ik voor dual White..

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fvandenreek schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:37:

Ik dacht dat je dual White, rgb cw en rgb ww, maar nu las ik ook iets van rgb cw met ww, maar die kan ik nergens vinden. Bestaan die eigenlijk wel? Anders ga ik voor dual White..
De RGB + CCT GU10 zijn net nieuw op de markt. Hier kan je alle RGB kleuren combinaties meemaken incl. warm wit, helder wit en koud wit. Bediening gaat via de nieuwe RGBWW (RGB + CCT) afstandsbediening of de nieuwe iBox WiFi module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
fvandenreek schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:37:

Bijvoorbeeld deze:

https://nl.aliexpress.com...te-White/32735582574.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ibox is inmiddels besteld... Maar die lampjes blijft lastig... @exponential , de lampjes op Ali zijn al niet meer beschikbaar.

Edit; 1 aanbieder gevonden, ik heb er 1 besteld om te testen. De aanbieder heeft een Limit erop staan van 2 pp?!

[ Voor 31% gewijzigd door fvandenreek op 26-10-2016 09:08 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Oh, dan heb ik 'm denk ik leeggekocht, sorry :).
Milightwinkel heeft ze nog wel, mocht je er echt om verlegen zitten.

Zal wel veel vraag naar zijn, vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verpakkingen en artikelen zien er prima uit!

De iBOX incl. specificaties:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/290vlv4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33vou44.jpg

De smart touch panels voor LED strips (rgb/rgbw/rgbww, enkelkleurig en dual white):
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ze9qaa.jpg

De nieuwe RGWW (RGB+CCT) GU10 spot. Als je dit vergelijkt met de 'oude' RGBW spot is het een wereld van verschil! Ik gok dat de 'oude' RGBW op den duur gaat verdwijnen. Het is namelijk ook mogelijk om met de 'oude' RGBW afstandsbediening deze RGBWW spot te bedienen, echter kan je geen saturation gebruiken en helder wit / koud wit. Alleen warm wit.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5f50r5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
Inmiddels de nieuwe Ibox in gebruik..opzich een grappig ding de app is even wennen maar goed te doen maar zeker nog niet bug vrij...

Timer functie werkt de ene keer wel de andere keer niet..

Meer mensen hier al tegenaan gelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:55:
Verpakkingen en artikelen zien er prima uit!

De iBOX incl. specificaties:
[afbeelding]
[afbeelding]

De smart touch panels voor LED strips (rgb/rgbw/rgbww, enkelkleurig en dual white):
[afbeelding]

De nieuwe RGWW (RGB+CCT) GU10 spot. Als je dit vergelijkt met de 'oude' RGBW spot is het een wereld van verschil! Ik gok dat de 'oude' RGBW op den duur gaat verdwijnen. Het is namelijk ook mogelijk om met de 'oude' RGBW afstandsbediening deze RGBWW spot te bedienen, echter kan je geen saturation gebruiken en helder wit / koud wit. Alleen warm wit.
[afbeelding]
Oh, de nieuwe GU10 is wel shiny. Die oude was voor mij altijd veel te groot (steekt lomp uit het armatuur) maar dit ziet er een stuk beter uit. Ik ga er op wachten tot die goed verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:55:
[...]

Oh, de nieuwe GU10 is wel shiny. Die oude was voor mij altijd veel te groot (steekt lomp uit het armatuur) maar dit ziet er een stuk beter uit. Ik ga er op wachten tot die goed verkrijgbaar is.
Klopt inderdaad! En bediening met de RGBW afstandsbediening is voor de mensen die al een huidige installatie hebben erg fijn, al kan je dan niet alle functies benutten. De spotjes zijn wel wit, dus misschien nog ergens iets leuks op de kop tikken om ze zilver te kunnen maken.
Pagina: 1 ... 14 ... 39 Laatste