Beste Mi-Light fans/experts,
Ik ben nieuw op dit forum (lees al wel heel lang mee) en ben niet het type van dingen vragen die al eerder beantwoord zijn, echter kom ik er dit keer zelf niet uit
Over enkele weken krijgen we een nieuwbouwhuis opgeleverd en willen we van de gelegenheid gebruik maken om de verlichting meteen goed aan te pakken.
Wat komt er?
- Langs de muren komt er een koof te hangen met spotjes.
- Boven het kookeiland komt een grote koof waar de afzuigunit in hangt er waar dus ook spotjes in moeten komen als werkverlichting.
- Boven het werkblad krijgen we een plank van 1,8 mtr en daar willen we goede verlichting in hebben voor het snijden/wassen/etc.
De verlichting in de koof langs de muren is puur bedoeld als sfeerverlichting en hoeft niet per se RGB te zijn. De verlichting in de keuken moet wel fel kunnen. Als we klaar zijn met koken moet het gedimd kunnen worden tot gezellige sfeerverlichting (het is een open keuken).
Na al heel wat fora en sites te hebben doorgespit ben ik nu op een punt gekomen dat ik zo goed als zeker voor de Mi-Light slimline downlights (RGB+CCT) 6w wil gaan. In mijn ogen heeft dit de toekomst en omdat ik al Domoticz heb draaien is dit een mooie volgende stap naar een domotica huis.
Echter, als ik het goed begrijp moet Mi-Light altijd met een afstandsbediening of app bediend worden. Hoe digital dat ook is, ik heb liever een normale schakelaar/dimmer in de wand. Zeker wanneer we de keukenverlichting feller willen zetten is het vrij omslachtig om dit via een app of afstandsbediening te doen. Vriendinlief gaat daar over zeuren
Mijn vraag: weet iemand of het mogelijk is om te werken met een normale wandschakelaar - of nog mooier: pulsschakelaar - om de Mi-Light downlights te bedienen?
De verlichting in de koven langs de muren vind ik niet zo'n probleem, dat is waarschijnlijk 1x de kleur en sterkte instellen en vervolgens iedere dag automatisch middels Domoticz aan laten gaan.
Juist voor de keuken, waar je dagelijks de sterkte aanpast zou het handig zijn om gewoon met fysieke schakelaars/dimmers te werken
Maar ook hier is het wel handig als het automatisch aangaat middels Domoticz in een zwakke stand, vandaar dat ik wel Mi-Light wil gebruiken.
Alvast hartelijk dank
Ps. sorry als dit een domme vraag is, ik kon er in ieder geval geen antwoord op vinden