Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
powermarcel10 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:17:
Mannen,

Ik heb vandaag mijn milight verlichting binnen gekregen!

4 lampen, een wifi bridge en een remote control.

De lampen werken perfect icm de remote control! Nu al super blij..

Ik krijg alleen de wifi bridge niet gelinkt met mn router...

Ik heb de app geïnstalleerd op zowel mijn tablet als telefoon. Ik kan verbinding maken met de wifi bridge via de wifi settings van mn mobiele apparaten. Wanneer ik in de app echter verbinding probeer te maken met mijn wlan neterk, vindt hij mijn router niet..

Wel vindt hij allerlei verbindingen in de buurt, maar MIJN netwerk niet.. Mijn telefoon en tablet vinden mijn router echter keurig.

Heeft iemad enig idee? Ik heb al even in de settings van mijn router gekeken, maar kom daar geen bijzonderheden tegen.

Ik heb overgins een TP-Link Archer C2600.
Heb je de router wifi alleen op 5ghz staan? Zet em eens op mixed, als dit het geval is.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Staat hij niet als verborgen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:29
PjotrStroganov schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:39:
[...]

Heb je de router wifi alleen op 5ghz staan? Zet em eens op mixed, als dit het geval is.
Hij zendt beide uit! En 2.4Ghz staat op mixed, dus hij zendt zowel b/g/n uit..
Jochemd13 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:40:
Staat hij niet als verborgen netwerk?
Volgens mij niet! SSID staat niet op "hidden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:52
heeft het misschien met 2.5 en 5 Hz te maken ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik ben een stap verder. Ik heb een gast netwerk aangemaakt, en die vond hij la lang zoeken wel! Vreemd, maar het werkt..

Ik kan de lichten nu via de app bedienen! :)

Ben ze nu aan het configureren met de milight controller voor de computer, maar dat wil nog niet echt lukken. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied? Of heeft iemand een suggestie voor andere software voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
zoals eerder vermeld ((LimitlessLEDv5A)),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
haaymaan schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:03:
zoals eerder vermeld ((LimitlessLEDv5A)),
Die heb ik geïnstalleerd, maar kan hiermee alleen maar mijn bridge herstarten, en wat andere info uitlezen.. Met welke windows applicatie kan ik de lichten ook daadwerkelijk bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
MiLight Controller 1.1.5.4 setup,

moet wel die IPadress en poort weten van jou wifihub....default one (8899)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik wil ook graag een Milight setje aanschaffen, ik heb dit topic, het LED topic en het online shoppen in China topic doorgelezen en met name de post van Pazzoppe en http://www.odipoes.com/milight/ (hoewel ik gok dat beide door dezelfde gebruiker zijn geschreven ;))
Maar er zijn nog best veel van die milight producten te koop en nou weet ik niet zeker of ik het juiste heb besteld. Ik wil gewoon 4 lampen via een afstandsbediening kunnen bedienen. En eventueel via een app kunnen regelen.

Ik heb onderstaande producten besteld:
Nieuwe! Milight rgb + cct afstandsbediening 2 in 1 full touch 4-zone groep controle voor milight rgb + cct led lamp serie
http://nl.aliexpress.com/...trol-for/32557858497.html

Mi light 2.4G Draadloze Wifi APP iOS Android RF touch Remote Controller voor RGB RGBW Wifi Led RGB controller voor LED strip Licht
http://nl.aliexpress.com/...RGB-RGBW/32603116799.html

AC85-265V 2.4g draadloze wifi E27 E14 GU10 kleurtemperatuur dimbare 110 v 220 v 4 w 5 w 6 w 9 w 12 w rgbw rgbww intelligent milight led lamp
http://nl.aliexpress.com/...0V-4W-5W/32508915295.html

Heb ik hiermee de juiste producten besteld? Ik hoef in principe geen led strips aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
ja dat heb je goed gedaan .... enjoy it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

haaymaan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:18:
ja dat heb je goed gedaan .... enjoy it
Ik las iets over een nieuwe afstandsbediening? Is die ik besteld heb ook geschikt voor toekomstige lampen ? Ik las hier namelijk ook wat over lampen die wel 16 miljoen kleuren zouden ondersteunen maar kan er verder weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
kaasaanfiets schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Ik las iets over een nieuwe afstandsbediening? Is die ik besteld heb ook geschikt voor toekomstige lampen ? Ik las hier namelijk ook wat over lampen die wel 16 miljoen kleuren zouden ondersteunen maar kan er verder weinig over vinden.
Er is een nieuwe remote, maar die zou enkel met de nieuwe lampen werken en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Jochemd13 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:31:
[...]

Er is een nieuwe remote, maar die zou enkel met de nieuwe lampen werken en andersom.
Oh, is mijn remote wel goed dan? want ik dacht dat die van mij ook de nieuwe was... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In dit topic is een keer genoemd dat de nieuwe afstandsbediening niet werkt met oude lampen. Als dat klopt vraag ik me ook af of de oude WiFi box wel werkt met de nieuwe lampen. Heeft iemand de nieuwe lampen al besteld om dat te kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Die nieuwe lampen kon ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Hi Kaasaanfietst, helaas ben je verkeerd geinformeerd.

Het setje dat je hebt besteld werkt niet met elkaar.

De WiFi module werkt wel op de lampen, maar de afstandsbediening niet.

Deze afstandsbediening is voor de nieuwe MiLight lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:33:
In dit topic is een keer genoemd dat de nieuwe afstandsbediening niet werkt met oude lampen. Als dat klopt vraag ik me ook af of de oude WiFi box wel werkt met de nieuwe lampen. Heeft iemand de nieuwe lampen al besteld om dat te kunnen checken?
Hi Arjan,

De WiFi module werkt nog niet op de nieuwe lamp. De app moet nog een update krijgen.

Het is nog niet bekend of de oude WiFi module de nieuwe lampen wel zal ondersteunen. De nieuwe hoogstwaarschijnlijk wel (de WiFi module met de QR code op de voorzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Thanks, ik heb hem geannuleerd. Welke moet ik dan hebben want er zijn best veel verschillende. Ik las al dat die met de touch knoppen niet zo fijn werken.
Maar de remote die ik zag had weer heel weinig knoppen en ik wil wel graag de intensiteit instellen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Het voordeel van de nieuwe remote tov de oude remote is dat de nieuwe ook de kleurtemperatuur kan instellen van het witte licht. Bij de oude RGB(W)W lampen is de kleurtemperatuur vast.

De RGB kleur en de helderheid (in RGB mode en witte mode) kun je met de oude remote wel instellen.
Ik heb de remote met knopjes en vind die prima werken. Met de touch remote heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Thanks, ik heb hem geannuleerd. Welke moet ik dan hebben want er zijn best veel verschillende. Ik las al dat die met de touch knoppen niet zo fijn werken.
Maar de remote die ik zag had weer heel weinig knoppen en ik wil wel graag de intensiteit instellen enz.
Klopt inderdaad. Wij zijn ook gestopt met de touch knoppen en mensen vonden de gele knopjes ook erg lelijk.

Dit is de afstandsbediening die je nodig hebt: http://www.milightwinkel....standsbediening-RGBW-2.4G

Met deze introductieprijs kom je denk ik niet eens goedkoper uit bij Aliexpress =) en volgende dag geleverd.

De afstandsbediening heeft wel beduidend minder mogelijkheden. Bij de nieuwste afstandsbediening zijn de kleuren van de lamp een stuk mooier. Je hebt de keuze tussen oa. warm, helder en koud wit, diepe RGB kleuren en mooie pastel kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:36
@MiLightWinkel,

Hoe kan je met de nieuwe afstandsbediening de kleur wit beinvloeden?

Wat maakt de afstandbediening zo good dat de kleuren van de lamp (ook de oude?) mooier worden met deze nieuwe afstandbediening?

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:59:
@MiLightWinkel,

Wat maakt de afstandbediening zo good dat de kleuren van de lamp (ook de oude?) mooier worden met deze nieuwe afstandbediening?
Hi Ottie,

Hier zie je de afstandsbediening incl. uitleg: http://www.milightwinkel.nl/blog-milight

Met de color temperatureLine is het mogelijk om warm wit, helder wit of koud wit te kiezen.

Daarnaast is de Saturation control een nieuwe toevoeging. Naar beneden 'swipen' om de diepe kleuren krijgen en naar boven voor de lichtere pastelkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:06:
[...]
Hi Ottie,

Hier zie je de afstandsbediening incl. uitleg: http://www.milightwinkel.nl/blog-milight

Met de color temperatureLine is het mogelijk om warm wit, helder wit of koud wit te kiezen.

Daarnaast is de Saturation control een nieuwe toevoeging. Naar beneden 'swipen' om de diepe kleuren krijgen en naar boven voor de lichtere pastelkleuren.
Hier een kort en snel filmpje van de 9W 'oude' RGBW lamp en de nieuwe '8W RGB+WW lamp.

In het echt is het verschil een stuk beter te zien.

http://sendvid.com/a051niqz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ottie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:59:
@MiLightWinkel,

De lamp is verbeterd. De nieuwe afstandsbediening is puur aansturing van de nieuwe functionaliteit in de lamp. De Milight afstandsbediening is dom. Hij stuurt alleen signalen naar de lamp. Hij kan niet de status van een lamp uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:36
Ok, dus om gebruik te maken van de warm wit, helder wit of koud wit functionaliteit heb ik wel een nieuw type lamp nodig.

Uit het verhaal begrijp ik ook dat de WifiBox gewoon een doorgeefluik is van de commando's van de APP. Want er is alleen een update van de APP nodig om de nieuwe funcionaliteit te kunnen gebruiken.

Andere vraag: is er al eens iemand geweest die een diy wifi box heeft gemaakt waarmee het mogelijk is om meer dan de standaard 4 groepen aan te sturen. Zou mogelijk moeten zijn met bijv raspberry en nrf24l01 zender?

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ottie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:45:
Andere vraag: is er al eens iemand geweest die een diy wifi box heeft gemaakt waarmee het mogelijk is om meer dan de standaard 4 groepen aan te sturen. Zou mogelijk moeten zijn met bijv raspberry en nrf24l01 zender?
Is wel een keer voorbij gegaan in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:45:
Ok, dus om gebruik te maken van de warm wit, helder wit of koud wit functionaliteit heb ik wel een nieuw type lamp nodig.

Uit het verhaal begrijp ik ook dat de WifiBox gewoon een doorgeefluik is van de commando's van de APP. Want er is alleen een update van de APP nodig om de nieuwe funcionaliteit te kunnen gebruiken.

Correct! Met de 'oude' serie is het enkel warm wit te krijgen door de aan knop ingedrukt te houden.

De nieuwste lamp heeft alles tussen 2800K en 6000K. De warm witte kleur is warmer dan de 'oude serie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ff een vraagje heren!

Ik heb inmiddels 3 lampen in gebruikt. Werken perfect!

Nou heb ik nog 2 spotjes branden boven m'n dartbord, en heb op de afstandsbediening nog 1 knop vrij..

Kan ik beide spotjes ook als 1 lamp laten werken? In 1 groep ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
powermarcel10 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:54:
Ff een vraagje heren!

Ik heb inmiddels 3 lampen in gebruikt. Werken perfect!

Nou heb ik nog 2 spotjes branden boven m'n dartbord, en heb op de afstandsbediening nog 1 knop vrij..

Kan ik beide spotjes ook als 1 lamp laten werken? In 1 groep ofzo?
Dat kan zeker!
De vier knoppen staan voor 4 groepen lampen. En elke groep kan een oneindige hoeveelheid lampen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind april zal er een nieuwe app volgen die oa. geschikt is voor de nieuwe lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:34:
[...]

De nieuwe afstandsbediening doet helemaal niets met de oude lampen? Of alleen een paar functies niet?
De nieuwe ab vind ik er wel wat beter uit zien en lijkt meer functies te hebben.

Ik begrijp dat jeje eigen glazen niet wilt ingooien maar ik kan online de nieuwe lampen nergens vinden.

Zijn de nieuwe lampen wel compatible met de oude ab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:35:
[...]

De nieuwe afstandsbediening doet helemaal niets met de oude lampen? Of alleen een paar functies niet?
De nieuwe ab vind ik er wel wat beter uit zien en lijkt meer functies te hebben.

Ik begrijp dat jeje eigen glazen niet wilt ingooien maar ik kan online de nieuwe lampen nergens vinden.

Zijn de nieuwe lampen wel compatible met de oude ab?
De lampen moeten eenmalig gekoppeld worden met de afstandsbediening voordat deze gebruikt kunnen worden. Via de nieuwe afstandsbediening is het koppelen niet mogelijk met de oude lampen. De nieuwe lampen werken ook niet met de 'oude' afstandsbediening.

Hier vind je de nieuwe lamp: http://www.milightwinkel....iFi-E27-led-lamp-8W-RGBWW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:08
Hier wat van mijn Mi.Light ervaringen. WiFi, Controllers, RC en App.

Het betreft de volgende producten:

5 meter RGBW strips: 5 pins: +RGBW (Opgebouwd uit warm witte leds, en rgb-leds)
3 maal RGBW 4-zone controller plus 3 maal 24V 4A voeding
1 maal RGBW 4-zone Remote Control (met de gele touch toetsen en het touch kleurenwiel)
1 maal WiFi Controller (Nieuwste model)

De controllers moeten worden ingeleerd.
M.b.v. de RC of de iPhone APP.
Deze codes (b)lijken verschillend. Of de RC werkt, of de WiFi. Tenminste bij mijn spullen.
Zijn ze dus geprogrammeerd voor WiFi gebruik, dan werken ze bij mij niet op de RC. En omgekeerd.
Verder is het belangrijk om eerst de code van de controller af te leren, voordat een andere kan worden aangeleerd.

Met een RGBW controller kan de RGBW strip worden aangestuurd.
Helaas kun je met 1 controller (nog) niet bijmengen.
De rgb-led is aan, waar je dan de kleur en helderheid kunt regelen, of
de witte led is aan. Van de witte led kun je dan de helderheid regelen.

Bijmengen gaat wel met de volgende configuratie:
Gebruik 2 controllers op 2 zones per strip.
Een zone regelt dan de witte helderheid, de andere de bijmengkleur.

Aansluiten gaat als volgt:
Voeding met een plug naar controller 2.
De plus van controller 1 verbinden met de plus van controller 2
De min van controller 1 verbinden met de min van controller 2

De plus en de rgb-draden van de Ledstrip verbinden met de +rgb-connectoren van controller 2
De w-draad gaat naar de w-connector van controller 1.

Je kunt zo, onafhankelijk van elkaar, kleur en wit regelen.

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k146/irab_2006/MiLightRGBW1024_zpsydsxpcws.jpg

irab

[ Voor 3% gewijzigd door irab op 21-03-2016 17:58 . Reden: Foto geplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
zou leuk zijn als je een flimpje plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn mi-light lamp nu wel aan de gang, d.m.v. een afstandsbediening
Maar die WiFi module, krijg ik niet aan de gang, hij vindt totaal geen netwerken hier, er zijn er zat, zelfs een gast netwerk aangemaakt, maar ook dat ziet hij niet, denk dat het ding kapot is :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
Hoi mannen,

Ik heb ff een video Gepost op YouTube om het resultaat te laten zien!

Dit zijn 3 E27 lampen met de originele MiLight remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
nice ziet er leuk uit ,nu die wifi hub op netwerk en via Domoticz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
powermarcel10 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:45:
Hoi mannen,

Ik heb ff een video Gepost op YouTube om het resultaat te laten zien!

Dit zijn 3 E27 lampen met de originele MiLight remote.

[video]
Ziet er toch wel wat spannender uit dan alleen een slaapkamer met Milight :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Even aan het klooien geweest met wat PHP om m'n Milights makkelijker aan te sturen.

bridge.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

//to keep it simple using require
require 'Milight.php';

$group = $_GET["group"]; //Get brightness from '?bri=' value (0-100), set to 100 if empty.
$cmd = $_GET["cmd"];
$brightness = $_GET["bri"];

$milight = new Milight('192.168.4.32');

if ($cmd == 'on' && $group >= 0) {
    $milight->rgbwSendOnToGroup($group);
}

if ($cmd == 'off' && $group >= 0) {
    $milight->rgbwSendOffToGroup($group);
}

if ($group >= 0 && isset($brightness) && $brightness > 0 && !empty($brightness)) {
    $milight->rgbwBrightnessPercent($brightness,$group);
}

?>

Aanroepen op deze manier:
http://192.168.4.6/milight/bridge.php?cmd=on&group=1
http://192.168.4.6/milight/bridge.php?cmd=off&group=1

In plaats van de 'cmd=on' kun je ook:
http://192.168.4.6/milight/bridge.php?bri=50&group=1
gebruiken, waarbij de 'bri' voor de gewenste helderheid staat (tussen 1-100 want voor 0 kun je cmd=off doen immers)

de 'group' kun je een waarde van 0-4 invullen, waarbij '0' alles is en 1-4 de losse groepen zijn.

De .php kan ik vervolgens vanuit m'n domotica (Zipabox) weer eenvoudig aanroepen.
Ik gebruik group 4, je zult mogelijk het e.e.a. aan moeten passen. De 'milight.php' is afkomstig van hier waar ook de overige opties worden uitgelegd.

[ Voor 89% gewijzigd door ThinkPad op 02-04-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:34:
Heb mijn mi-light lamp nu wel aan de gang, d.m.v. een afstandsbediening
Maar die WiFi module, krijg ik niet aan de gang, hij vindt totaal geen netwerken hier, er zijn er zat, zelfs een gast netwerk aangemaakt, maar ook dat ziet hij niet, denk dat het ding kapot is :(
Je moet de WiFi module eerst aan je iPhone (of Android apparaat) koppelen.
Op je iPhone koppel je vervolgens jouw module aan jouw wifi netwerk.
Vervolgens koppel je jouw iPhone weer aan je wifi netwerk.
Dat laatste gaat vaak automatisch omdat de WiFi module zich loskoppelt van de iPhone.

Edit: M.b.v. de iPhone app werkt het bij mij veel gemakkelijker dan met de android app.
Je hoeft dan ook niet in te loggen o.i.d.
Wel moet je de WiFi module koppelen aan het WiFi netwerk, waar ook je iPhone op zit.

[ Voor 13% gewijzigd door irab op 20-03-2016 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 00:07
Ik heb gister ook een milight setje binnengekregen om te testen of het wat is. Ook bij mij liep het niet helemaal vlekkeloos, de Android app liep compleet vast bij het zoeken naar WiFi netwerken. Maar ik heb het opgelost, wellicht ook de oplossing voor jou:

1. Power op de WiFi box en installeer alvast de milight 2.0 app op je foon (tenminste, bij Android)
2. Verbindt met je tablet, telefoon, laptop, whatever naar de milight wifi box (dus niet je eigen netwerk)
3. Surf nu met de browser naar http://10.10.100.254
4. User=admin, pass=admin
5. De web app is een beetje crappy (iig met Chrome bij mij), mogelijk dat je na het inloggen nog eens op F5 moet drukken
6. Ga naar STA setting en vul daar de verbindingsgegevens in voor je eigen wifi
7. Ga nu naar Work Mode en selecteer daar STA, de box zou moeten rebooten
8. Verbind nu met je mobiel naar je huisnetwerk
9. Check eventueel in je modem/router/AP wat het IP adres is in je huisnetwerk (die zou nu dezelfde web app moeten tonen als je er naartoe surft)
10. Open de App en instellen maar!

Zo nog even 4 pitten bestellen om al het licht in huis te automagiseren :)

Edit: Met Thinkpad hieronder. Uiteraard heb ook ik hem een statisch IP gegeven ;)
Edit2: @irab hierboven: Ook bij Android hoef ik niet in te loggen, alleen via de browser. Maar dat is dus een alternatieve manier voor als, net als bij mij, de Android (of wellicht ook iPhone app) weigert mee te werken om netwerken te zien of zelfs vast te lopen (bij mij bleef hij eindeloos zoeken). Volgens mij werken beide apps gewoon hetzelfde. Overigens had ik zowel met v 1.0 als v2.0 van de Android app problemen op zowel mijn telefoon als tablet.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 20-03-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zou nog wel even in je router een static DHCP lease toewijzen aan de box zodat hij altijd hetzelfde IP-adres krijgt. Wel zo handig als je het spul automatisch gaat aansturen ;)

Maar wel goede instructie, misschien handig als hij even in de topicstart wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Komt de nieuwe lamp ook in GU10-variant?

En begrijp ik het nou goed dat de nieuwe lampen ook met de oude wifi-controller aan te sturen zijn?
(In tegenstelling tot afstandsbediening, waar wel een nieuwe voor nodig is)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
anandus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:46:
Komt de nieuwe lamp ook in GU10-variant?

En begrijp ik het nou goed dat de nieuwe lampen ook met de oude wifi-controller aan te sturen zijn?
(In tegenstelling tot afstandsbediening, waar wel een nieuwe voor nodig is)
Het is nog niet zeker, maar de kans is heel groot ;)

De nieuwe lampen kunnen pas via wifi bedient worden als de controller is geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jochemd13 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:08:
[...]

Het is nog niet zeker, maar de kans is heel groot ;)

De nieuwe lampen kunnen pas via wifi bedient worden als de controller is geüpdatet
Maar kan dat softwarematig of moet er dan een nieuwe controller gekocht worden? Of is dat nog onbekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
anandus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Maar kan dat softwarematig of moet er dan een nieuwe controller gekocht worden? Of is dat nog onbekend?
De wifi-controller zal waarschijnlijk een software update krijgen.
En je moet er wel een nieuwe remote voor hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Er zal een nieuwe app / app update aankomen (eind april). De WiFi module zelf zal niet veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Heeft iemand de nieuwe lampen al gespot in een chinese webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:24:
Ik heb gister ook een milight setje binnengekregen om te testen of het wat is. Ook bij mij liep het niet helemaal vlekkeloos, de Android app liep compleet vast bij het zoeken naar WiFi netwerken. Maar ik heb het opgelost, wellicht ook de oplossing voor jou:

1. Power op de WiFi box en installeer alvast de milight 2.0 app op je foon (tenminste, bij Android)
2. Verbindt met je tablet, telefoon, laptop, whatever naar de milight wifi box (dus niet je eigen netwerk)
3. Surf nu met de browser naar http://10.10.100.254
4. User=admin, pass=admin
5. De web app is een beetje crappy (iig met Chrome bij mij), mogelijk dat je na het inloggen nog eens op F5 moet drukken
6. Ga naar STA setting en vul daar de verbindingsgegevens in voor je eigen wifi
7. Ga nu naar Work Mode en selecteer daar STA, de box zou moeten rebooten
8. Verbind nu met je mobiel naar je huisnetwerk
9. Check eventueel in je modem/router/AP wat het IP adres is in je huisnetwerk (die zou nu dezelfde web app moeten tonen als je er naartoe surft)
10. Open de App en instellen maar!

Zo nog even 4 pitten bestellen om al het licht in huis te automagiseren :)

Edit: Met Thinkpad hieronder. Uiteraard heb ook ik hem een statisch IP gegeven ;)
Edit2: @irab hierboven: Ook bij Android hoef ik niet in te loggen, alleen via de browser. Maar dat is dus een alternatieve manier voor als, net als bij mij, de Android (of wellicht ook iPhone app) weigert mee te werken om netwerken te zien of zelfs vast te lopen (bij mij bleef hij eindeloos zoeken). Volgens mij werken beide apps gewoon hetzelfde. Overigens had ik zowel met v 1.0 als v2.0 van de Android app problemen op zowel mijn telefoon als tablet.
Ga het proberen, bedankt voor uitleg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
kaasaanfiets schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:14:
Heeft iemand de nieuwe lampen al gespot in een chinese webwinkel?
Ze zijn er zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Om welke nieuwe lampen gaat het? En met welk voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Link?
Ik kan ze nergens vinden, bij de lampen die ik vind staat niks waarin blijkt dat het om nieuwe lampen zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
powermarcel10 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:01:
Om welke nieuwe lampen gaat het? En met welk voordeel?
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:04:
[...]
De nieuwste lamp heeft alles tussen 2800K en 6000K. De warm witte kleur is warmer dan de 'oude serie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
2700K is toch warm, en daarboven is alles relatief koud(er) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

powermarcel10 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:59:
2700K is toch warm, en daarboven is alles relatief koud(er) toch?
3000k gaat ook nog wel, daarboven wordt het blauw-witter idd.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32
kaasaanfiets schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 06:53:
[...]

Link?
Ik kan ze nergens vinden, bij de lampen die ik vind staat niks waarin blijkt dat het om nieuwe lampen zou gaan.
Je kunt het (volgens mij) zien aan de vorm, de oude waren bolvormig, de nieuwe zijn platter aan de bovenkant, ze lijken nu meer op de Hue van Philips. Verder kon je bij de oude kiezen voor 6 en 9W, de nieuwe is 8W.

Linkje:
http://www.aliexpress.com...9f-4c2e-9c3a-bb48327d10fb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
Heb vandaag een ledlamp en remote binnen gekregen. Zodra ik de milight in een lamp draai gaat deze fel wit branden. Maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de remote gekoppeld. Terwijl het eigenlijk simpel is. Iemand tips?
Gaat om deze:

http://m.imgur.com/SBN6Mvo

Nieuwe afstandsbediening, met geel.

Gelukt! Verkeerd gelezen. Nummertje 4 is om de groepen aan te maken, niet 1 :')

[ Voor 27% gewijzigd door Clavis op 22-03-2016 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• irab
RGBW strip aansturen met RGB controller.
Inclusief kleur bijmengen.

Als je de kleurhelderheid regelt, gaat wit gewoon mee. Wel zo handig.

Kost je wel 3 diodes. Type Schottky bij voorkeur i.v.m. lage spanningsval.

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k146/irab_2006/MiLightrgbdiode1024_zpsd83asxx8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
irab schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:23:
RGBW strip aansturen met RGB controller.
Inclusief kleur bijmengen.

Als je de kleurhelderheid regelt, gaat wit gewoon mee. Wel zo handig.

Kost je wel 3 diodes. Type Schottky bij voorkeur i.v.m. lage spanningsval.

[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Maar als ik het zo zie, kan je wit niet apart besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
exponential schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Je kunt het (volgens mij) zien aan de vorm, de oude waren bolvormig, de nieuwe zijn platter aan de bovenkant, ze lijken nu meer op de Hue van Philips. Verder kon je bij de oude kiezen voor 6 en 9W, de nieuwe is 8W.

Linkje:
Hier staat bij; Color Temperature:

Nature White(3500-5500K)

3500K is niet echt warm lijkt me....

De "ouden" hadden een waarde van 2700-3500K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
powermarcel10 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:01:
[...]

Nature White(3500-5500K)
Klopt niet helemaal, eigenlijk is het bereik 2700K-6500K ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Jochemd13 op 22-03-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
Jochemd13 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:28:
[...]

Ziet er goed uit!
Maar als ik het zo zie, kan je wit niet apart besturen?
Inderdaad. Je kunt wit niet apart besturen.
De sterkte van wit is gelijk aan de sterkste van de drie kleuren.
Op zich werkt het wel grappig. Als tijdelijke oplossing. Totdat Milight met goede SW komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:01:
[...]

Nature White(3500-5500K)

3500K is niet echt warm lijkt me....

De "ouden" hadden een waarde van 2700-3500K
De nieuwe lamp is warmer dan de 'oude' serie =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:41:
[...]
De nieuwe lamp is warmer dan de 'oude' serie =).
warm genoeg om niet zelf met een filter te hoeven rommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thofie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:50:
[...]
Het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar ik heb deze zelf thuis gewoon op de warmste stand staan zonder eventuele filter.

De meeste klanten die de lamp komen bekijken in de showroom zijn ook tevreden met het warmere resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thofie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:50:
[...]
Bij deze het verschil voor de geïnteresseerden =).

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zsoqn9nhtc7.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Dat is wel een flink verschil... lijkt wel alsof het blauwe effect minder is.
Hoe ziet het licht eruit als je de lamp dimt? krijg je dan het 'grauwige' gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:38:
Dat is wel een flink verschil... lijkt wel alsof het blauwe effect minder is.
Hoe ziet het licht eruit als je de lamp dimt? krijg je dan het 'grauwige' gevoel?
Bij deze 2 foto's van 2 verschillende dimstanden.

Dit is uiteraard het verschil tussen de RGBW 9W en RGBWW 8W.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/j2n4pvy4w9s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cmvhd9ngg8d.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 18:17
Weet iemand welke controller ik moet aanschaffen om een single color white LED strip aan te sturen? Dus geen dual white strip.

Welke voeding / adapter wordt trouwens aangeraden voor een 5m strip (ca 30-40w, 12v)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:48:
[...]
Bij deze 2 foto's van 2 verschillende dimstanden.

Dit is uiteraard het verschil tussen de RGBW 9W en RGBWW 8W.

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke standen zijn dit? De onderste is het coolste licht dat de 8w kan opleveren? Is de lichtopbrengst veel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:20
exponential schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Linkje:
Heb je voor deze nieuwe lampen ook een nieuwe controller nodig? Of werken deze met de oude?

Weet niet eens waar ik een eventueel typenummer van de lamp kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaxim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:24:
Weet iemand welke controller ik moet aanschaffen om een single color white LED strip aan te sturen? Dus geen dual white strip.

Welke voeding / adapter wordt trouwens aangeraden voor een 5m strip (ca 30-40w, 12v)?
Hi Maxim,

Hier heb je een MiLight enkelkleurige controller voor nodig van 144 watt. Bekijk mijn handtekening eens =).

Voor voedingen kan je het beste eens hier kijken knip erg veel verschillende 12V voedingen.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 23-04-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaxim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:28:
[...]

Welke standen zijn dit? De onderste is het coolste licht dat de 8w kan opleveren? Is de lichtopbrengst veel minder?
Dit is een gedimde warm witte stand. Je kan je eigen kleurtemperatuur samenstellen met deze lamp.

Zie hier warm wit, helder wit en koud wit.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/skpfhzx9snu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nin4tts8qyv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gbycuthpp6e.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prekz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:38:
[...]

Heb je voor deze nieuwe lampen ook een nieuwe controller nodig? Of werken deze met de oude?

Weet niet eens waar ik een eventueel typenummer van de lamp kan vinden.
Als je het over de WiFi module hebt dan zou je de oude gewoon kunnen behouden. De nieuwste variant heeft overigens nu wel een QR code op de voorkant. Er zijn niet specifiek typenummers te vinden.

Er zal eind april een nieuwe app komen waarmee deze nieuwe lamp bediend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Die nieuwe RGBWW peertjes geven wel een mooi licht zeg! Jammer dat ze gelijk ±€20 duurder zijn dan de normale varianten, maar mooi is het zeker!

Weet iemand of er ook Milight peertjes zijn of komen die een kaars-vorm hebben? Of dat er peertjes zijn die met Milight samenwerken die die vorm hebben? Het gaat om peertjes in deze vorm:
http://www.snoerboer.nl/g...lder-met-tip-10w-e14.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:07:
Die nieuwe RGBWW peertjes geven wel een mooi licht zeg! Jammer dat ze gelijk ±€20 duurder zijn dan de normale varianten, maar mooi is het zeker!

Weet iemand of er ook Milight peertjes zijn of komen die een kaars-vorm hebben? Of dat er peertjes zijn die met Milight samenwerken die die vorm hebben? Het gaat om peertjes in deze vorm:
http://www.snoerboer.nl/g...lder-met-tip-10w-e14.html
Helaas niet. De Milight lampen hebben LED lampjes en zijn voorzien van ingebouwde controllers, daarom zijn ze doorgaans ook iets groter dan de standaard LED lampen. Dit is overigens een lamp met filament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
He jammer... ik zou zo graag die kaars-peertjes vervangen voor Milight varianten. Dat is nou net de enige lamp die zo (heerlijk) faliekant in onze eethoek hangt met peertjes die uit de lamp steken, zoals https://www.maxmeubels.nl/catalogus/fotos/big2/5054_1.jpg

De rest van de lampen in huis kan ik wel een normaal E14 of E27 Milight peertje in kwijt, maar als zo'n controller niet in dit soort peertjes past dan is het even vette pech :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb -tweedehands- RGBW LEDstrip-controllers gekocht.
Moet ik nog ergens op letten qua LED-strips? Of iemand een leuk linkje op Aliexpress ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Volgens mij hoef je er alleen op te letten dat ze dezelfde kleuren aan kunnen (dus RGB, RGBW of RGBWW)... als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:19:
He jammer... ik zou zo graag die kaars-peertjes vervangen voor Milight varianten. Dat is nou net de enige lamp die zo (heerlijk) faliekant in onze eethoek hangt met peertjes die uit de lamp steken, zoals https://www.maxmeubels.nl/catalogus/fotos/big2/5054_1.jpg

De rest van de lampen in huis kan ik wel een normaal E14 of E27 Milight peertje in kwijt, maar als zo'n controller niet in dit soort peertjes past dan is het even vette pech :)
Ah dat zou inderdaad ideaal zijn voor deze lamp. Van MiLight zelf bestaat zoiets (nog) niet. Wellicht in de toekomst of van een bedrijf die zulke lampen na gaat proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ach, ik kan niet altijd m'n zin hebben :D
Maar bedankt voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:28:
Ach, ik kan niet altijd m'n zin hebben :D
Maar bedankt voor je reactie in ieder geval!
Wellicht kan je nog zoeken naar LED filament. Niet te bedienen via MiLight, maar toch een stuk energiezuiniger =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, ik heb er nu al dimbare Led kaarsjes in zitten, maar ik zit nu met zowel Klikaanklikuit, én Milight... en ik wilde dat graag wat uniformer door het huis heen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:56:
[...]
Hi Maxim,

Hier heb je een MiLight enkelkleurige controller voor nodig van 144 watt. Bekijk mijn handtekening eens =).

Voor voedingen kan je het beste eens hier kijken: http://ledstrip-specialis...cesoires/voedingsadapters erg veel verschillende 12V voedingen.
Top, bedankt voor de info. Die enkelkleurige controller, kan die wel dimmen? En kan ik die besturen met de gewone 'oude' afstandbediening die ik ook voor mijn RGBW lampen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaxim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:49:
[...]

Top, bedankt voor de info. Die enkelkleurige controller, kan die wel dimmen? En kan ik die besturen met de gewone 'oude' afstandbediening die ik ook voor mijn RGBW lampen gebruik?
Helaas is het niet mogelijk om met de RGBW afstandsbediening een enkelkleurige controller te dimmen. Hier heb je een enkelkleurige/dual white afstandsbediening voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:12:
[...]
Helaas is het niet mogelijk om met de RGBW afstandsbediening een enkelkleurige controller te dimmen. Hier heb je een enkelkleurige/dual white afstandsbediening voor nodig.
En met de nieuwe rgbww afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaxim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:03:
[...]

En met de nieuwe rgbww afstandsbediening?
Ook zonder succes, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaxim
Dat is vreemd, moet nog eens bedenken wat ik ga doen dan. Dan kan ik beter een RGBW-ledstrip nemen, alleen geven die minder lumen denk ik en het RGB gedeelte gebruik ik amper op die plek. Op je website vertel je dat de RGBWW afstandsbediening NOG niet compatibel is met de RGBW-lijn, wordt dit wel verwacht dan voor de toekomst?

Je zou toch zeggen dat Milight dat compatibel maakt. Dus als ik een enkelkleurige ledstrip, een RGBWW 8W lamp en twee RGBW lampen wil aansturen heb ik drie afstandsbedieningen nodig? Kan ik trouwens de zones per afstandsbediening instellen? En ook apart in de Andriod App via Wifi?

Stel dat ik 8 zones in huis heb, kan ik deze acht aansturen met Android (via verschillende apps) en via twee afstandsbedieningen?

[ Voor 38% gewijzigd door MMaxim op 23-03-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
ThinkPadd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:29:
Ik zou nog wel even in je router een static DHCP lease toewijzen aan de box zodat hij altijd hetzelfde IP-adres krijgt. Wel zo handig als je het spul automatisch gaat aansturen ;)

Maar wel goede instructie, misschien handig als hij even in de topicstart wordt gezet.
Je kan beter via de LimitlessLED Bridge App de wifi box op een statisch IP adres zetten.
Bij een stroom uitval heb ik namelijk al gemerkt dat de Milight wifi boxen veel eerder opstarten dan m'n router die de IP adressen uitdeelt, met als gevolg dat de wifi boxen geen IP adres hebben en dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jeroen 98675432 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Je kan beter via de LimitlessLED Bridge App de wifi box op een statisch IP adres zetten.
Bij een stroom uitval heb ik namelijk al gemerkt dat de Milight wifi boxen veel eerder opstarten dan m'n router die de IP adressen uitdeelt, met als gevolg dat de wifi boxen geen IP adres hebben en dus niet werken.
Ik heb alle apparatuur in de meterkast, incl. Milight bridge achter een UPS hangen, dus dat gaat geen probleem zijn. En ik regel alle statische IP-adressen via m'n router, veel makkelijker dan op een apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
ThinkPadd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:57:
[...]

Ik heb alle apparatuur in de meterkast, incl. Milight bridge achter een UPS hangen, dus dat gaat geen probleem zijn. En ik regel alle statische IP-adressen via m'n router, veel makkelijker dan op een apparaat zelf.
Zelf heb ik de bridge toch maar op mijn slaapkamer gelegd want anders bereikt hij bepaalde lampen niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MMaxim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:27:
Dat is vreemd, moet nog eens bedenken wat ik ga doen dan. Dan kan ik beter een RGBW-ledstrip nemen, alleen geven die minder lumen denk ik en het RGB gedeelte gebruik ik amper op die plek. Op je website vertel je dat de RGBWW afstandsbediening NOG niet compatibel is met de RGBW-lijn, wordt dit wel verwacht dan voor de toekomst?

Je zou toch zeggen dat Milight dat compatibel maakt. Dus als ik een enkelkleurige ledstrip, een RGBWW 8W lamp en twee RGBW lampen wil aansturen heb ik drie afstandsbedieningen nodig? Kan ik trouwens de zones per afstandsbediening instellen? En ook apart in de Andriod App via Wifi?

Stel dat ik 8 zones in huis heb, kan ik deze acht aansturen met Android (via verschillende apps) en via twee afstandsbedieningen?
Dit was de verwachting inderdaad, maar inmiddels komen er als het goed is over 1 á 2 weken nieuwe controllers bij ons binnen speciaal voor RGBWW led strips. Ik denk dan ook dat de nieuwe en oude lijn niet compatible gaat zijn met elkaar. Met de oude serie is het namelijk niet mogelijk om te switchen van warm naar helder naar koud wit. Dit is met de nieuwe afstandsbediening wel mogelijk. Er zijn nu namelijk ook led strips die zowel RGB leds als warm witte en koud witte leds hebben (6 aders).

In de huidige app is het wel mogelijk om 4 RGBW groepen en 4 enkelkleurige/dual white groepen aan te sturen. Er zal eind april een nieuwe app volgen voor RGBWW of de mogelijkheid er dan nog steeds is om te switchen tussen meerdere afstandsbedieningen (dit is nu wel mogelijk) is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 12:26
Vandaag mijn eerste MiLights binnen gekregen, de nieuw(ste) lampen met de nieuwe afstandbediening.
Ziet er tot nu toe goed uit, maar vanavond kunnen we het natuurlijk pas echt zien.

Klopt het dat je met de nieuwe afstandbediening niet de 'oude' lampen kan aansturen? Mochten de Milights namelijk bevallen, wil ik misschien mijn GU10 spotjes ook gaan vervangen voor Milights. Maar het zou zonde zijn als in daarvoor weer een aparte afstandbediening moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Bart0n schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:30:
Vandaag mijn eerste MiLights binnen gekregen, de nieuw(ste) lampen met de nieuwe afstandbediening.
Ziet er tot nu toe goed uit, maar vanavond kunnen we het natuurlijk pas echt zien.

Klopt het dat je met de nieuwe afstandbediening niet de 'oude' lampen kan aansturen? Mochten de Milights namelijk bevallen, wil ik misschien mijn GU10 spotjes ook gaan vervangen voor Milights. Maar het zou zonde zijn als in daarvoor weer een aparte afstandbediening moet aanschaffen.
Helaas zitten de nieuwe en de oude lampen weg van elkaar. Dus werkt de nieuwe remote enkel met de nieuwe lampen. Maar binnenkort zullen er zeker nieuwe GU10 lampen verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

De 16e besteld en nu al de wifi controller in huis, 9 dagen :D
Helaas nog wachten op de lampen en de remote dus kan nog steeds niet spelen maar kan in ieder geval alvast het wifi kastje aan mijn netwerk knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb nu ook een setje in huis via marktplaats.

Maar ik ben inspiratieloos :P
Wat voor scenes/settings gebruiken jullie allemaal?

Ik ben niet verder gekomen dan 'disco' kijken samen met mijn dochter van anderhalf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 00:06
Geen Zwave versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
anandus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:08:
Ik heb nu ook een setje in huis via marktplaats.

Maar ik ben inspiratieloos :P
Wat voor scenes/settings gebruiken jullie allemaal?

Ik ben niet verder gekomen dan 'disco' kijken samen met mijn dochter van anderhalf :+
Zelf probeer ik meestal gewoon een paar dingen en kijk ik of ik het leuk vind.
Ik heb Milight op mijn slaapkamer waar ook mijn pc staat, ik heb meestal de ledstrips op leuke kleuren staan en de overige 5 lampen op gedimd wit.
Wat wil je vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb een RGBW-controller voor een strip. Werkt prima, maar ik wil hem nu graag bij een andere zone zetten (die zone zet dan 2 van die RGBW-strip controllers aan, ipv dat ik twee zones heb voor de twee RGBW-controllers).

Probleem is echter dat het unlinken van de RGBW-module met geen mogelijkheid lukt.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Stekker eruit, stekker er weer in en dan in de app gelijk 5x op de "i" drukken van die zone ---> Geen resultaat
• Stekker eruit, "i" knop van die zone ingedrukt houden, stekker er weer in ---> Geen resultaat
• Lamp met app aanzetten, daarna uit, daarna aan en daarbij de "i" knop van zone ingedrukt houden ---> Geen resultaat

Iemand een idee hoe ik het ding ontkoppeld krijg? De LED-strip reageert verder prima op de app. Dit is met iPhone app trouwens, m'n Android toestel is weg ter reparatie.

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als de persoon in deze video: YouTube: How to Unlink MiLight (troubleshooting)
Hij gebruikt een remote, ik de app. Maar ik krijg de boel dus ook niet ontkoppeld.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 26-03-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:51
Sinds kort ben ik begonnen met wat domotica, nu heeft m'n boekenkast verlichting het begeven wat een mooi moment was voor de overstap naar Milight systeem. Ik ben alleen niet zo elektrisch onderlegt, en er zijj nogal wat opties.

Ik heb ondertussen de RGWB controller, de wifi module en 15m RGBW LED-strips. De bedoeling is om uiteindelijk de hele 25/30m aan boekenplanken zo te verlichten, ik had al gezien dat ik sowieso versterkers nodig had. Maar ik kom er nou niet uit wat ik nodig heb om ze van stroom te voorzien? Er zijn zoveel transformators (en best prijzig), en andere stroomkabels dat ik niet goed weet welke ik nodig heb, is het uberhaupt mogelijk op één sytroomvoorziening of ga ik (dit) moeten splitsen?
Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste