Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
EvJd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:11:
Iemand wat meer info hierover?
Ik kan via ali vinden dat ze hem daar miboxer wl-box1 noemen en de icoontjes van alexa en google assistent staan erbij
Hij heet ook de WL-box1 en is zo te zien recent geïntroduceerd. Daarnaast hebben ze ook een nieuwe ledstrip controller geïntroduceerd die ook direct met een app/Alexia/Assistent kan babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKo1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:12
rens-br schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:35:
[...]

Hij heet ook de WL-box1 en is zo te zien recent geïntroduceerd. Daarnaast hebben ze ook een nieuwe ledstrip controller geïntroduceerd die ook direct met een app/Alexia/Assistent kan babbelen.
Ik heb deze box zojuist aangesloten. Krijg hem echter niet werkend in Domoticz. Iemand met hetzelfde probleem? Ik heb ook nog een oudere ibox met lampje en deze werkt feilloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MaKo1977 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:18:
Ik heb deze box zojuist aangesloten. Krijg hem echter niet werkend in Domoticz. Iemand met hetzelfde probleem. Ik heb ook nog een oudere ibox met lampje en deze werkt feilloos...
Zou best kunnen dat die nieuwe box een nieuwer protocol (V7) gebruikt. Domoticz heeft alleen ondersteuning voor V4, V5 en V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-07 18:56
[...]

Ik heb deze box zojuist aangesloten. Krijg hem echter niet werkend in Domoticz. Iemand met hetzelfde probleem? Ik heb ook nog een oudere ibox met lampje en deze werkt feilloos...
heb je het ipadres van 2.4GHZ Gateway kunnen vinden ..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaKo1977
haaymaan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:44:
[...]

heb je het ipadres van 2.4GHZ Gateway kunnen vinden ..?
Jazeker. Kan hem echter ook niet benaderen via het ip adres in tegenstelling tot de andere oudere box. Waarschijnlijk is er dus inderdaad meer veranderd dan alleen de naam....

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07 16:48
Is het mogelijk om een rits lampen aan zowel de WL-box als een afstandsbediening te koppelen? Zodat je ze overdag handmatig aan/uit kunt zetten, en 's morgens middels de timerfunctie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Spyran schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:16:
Is het mogelijk om een rits lampen aan zowel de WL-box als een afstandsbediening te koppelen? Zodat je ze overdag handmatig aan/uit kunt zetten, en 's morgens middels de timerfunctie?
Als de WL-box hetzelfde werkt als de ibox is dat geen probleem. :) Beide apparaten werken los van elkaar. Je kan dus ook verschillende groepen aanmaken per apparaat.

• HuibSm
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-03-2024
[...]

Hier hetzelfde probleem met Home Assistant.
Ik heb een vraag uitstaan op HA forum. Als ik een oplossing heb zal ik het laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaKo1977
rens-br schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:45:
[...]

Als de WL-box hetzelfde werkt als de ibox is dat geen probleem. :) Beide apparaten werken los van elkaar. Je kan dus ook verschillende groepen aanmaken per apparaat.
Ik kan bevestigen dat het met de WL-box ook werkt. Je kunt zowel lampen koppelen aan deze box als aan een afstandsbediening. Ik heb mijn lampen gekoppeld aan een B4, een fut092 en dus aan de box.
HuibSm schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:48:
[...]

Hier hetzelfde probleem met Home Assistant.
Ik heb een vraag uitstaan op HA forum. Als ik een oplossing heb zal ik het laten weten.
Ok. Wel weer jammer dat ze hier veranderingen in hebben aangebracht. Hopelijk is er snel een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaZpeR1986
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:54
Ik heb sinds vandaag de Google home ibox in huis. Is het mogelijk om meer dan 1 device toe te voegen in de MiBoxer app?

Ik kan helaas maar 1 zone per device bedienen met Google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jangame
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-03 21:39
Sinds een paar dagen een Miboxer Model No: WL-Box1 in huis met Fut103 LED spot RGB + CCT - 4W GU10.
Via Miboxer App en afstandbediening werkt het goed.
Maar in Domoticz krijg ik het niet werkend. Hardware toegevoegd ip met poort 5987 modes RGBWW V6.
Kan geen RGBCTT selecteren. In het log Error: AppLamp: Bridge not found, check IP Address/Port!...

Hoe kan ik het werkend krijgen in Domoticz? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jangame schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:46:
Hoe kan ik het werkend krijgen in Domoticz? :?
Daar hebben meer mensen in dit topic last van en daar is tot op heden nog geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
JaZpeR1986 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:02:
Ik heb sinds vandaag de Google home ibox in huis. Is het mogelijk om meer dan 1 device toe te voegen in de MiBoxer app?

Ik kan helaas maar 1 zone per device bedienen met Google home.
Volgens mij wordt het ook zo geadverteerd, staat ook ergens in handleiding. Dat je wel 4 zones hebt maar dat je er maar 1 kunt bedienen met Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo,

Ik heb de MiLight 220V RGB+CCT wandbediening gekocht en ik wil deze graag aansluiten op mijn al bestaande duo lamp schakelaar aan de muur. Ik ben zelf geen elektricien dus het is mij niet gelukt maar ik zou het toch wel graag aan willen sluiten. Is hier iemand die deze wandbediening al heeft aangesloten op zijn bestaande schakelaar en kan mij vertellen hoe hij dat heeft gedaan?

Als ik mijn lampschakelaar weghaal dan zit er een fasedraad en twee schakeldraden achter. Ik had de fasedraad met een lasklem verbonden aan de twee schakeldraden zodat de lampen continue spanning krijgen. Vervolgens heb ik een nieuwe korte schakeldraad in de lasklem gestopt en deze verbonden met de Milight wandbediening in de L ingang.

Mijn lampen staan dan aan maar de wandbediening werkt dan niet en er gaat geen lampje branden. Wanneer ik de fasedraad uit de muur in de Milight wandbediening stop in de L ingang en de twee schakeldraden (die naar mijn lampen gaan) in de Milight wandbediening N ingang stop dan werkt de wandbediening wel (althans de lampjes branden en je hoort geluidjes) maar dan gaan mijn lampen niet meer aan.

Ik heb zelf het vermoeden dat deze wandbediening niet schakelt maar alleen stroom nodig heeft maar wanneer ik geen kabel in de N ingang stop dan werkt de wandbediening niet. In de muur zit geen nuldraad om hier aan te verbinden. |:(

Hieronder wat foto's, tips zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DfwHBFn/2019-11-30-14-40-00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DanTheMan-NL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:17:
MiLight 220V RGB+CCT wandbediening gekocht
Welke is dat precies? Heb je een type nummer?
Ik heb zelf het vermoeden dat deze wandbediening niet schakelt maar alleen stroom nodig heeft maar wanneer ik geen kabel in de N ingang stop dan werkt de wandbediening niet. In de muur zit geen nuldraad om hier aan te verbinden.
Dat heb je inderdaad juist. Zo op het eerste oog is dit gewoon een afstandsbediening, maar dan aangesloten op 230V ipv op een batterij. Je zult dus een fasedraad (L) (Bruin) en Nuldraad (N) (Blauw) aan moeten sluiten. Je mist dus een draad in je doos. Zie ook de betekenis van de afkorting en kabelkleuren: Wikipedia: Installatiedraad.

Verder zal je de lampen moeten door verbinden door midden van een lasklem (zwart en bruin) en ze vervangen voor Mi Light lampen.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 04-12-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTheMan-NL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-04-2021
Welke is dat precies? Heb je een type nummer?
Ik heb deze gekocht: https://www.milightwinkel.nl/RGBCCT-4-ZONE-TOUCH-PANEL-WANDBEDIENING-WIT-220V
Dat heb je inderdaad juist. Zo op het eerste oog is dit gewoon een afstandsbediening, maar dan aangesloten op 230V ipv op een batterij. Je zult dus een fasedraad (L) (Bruin) en Nuldraad (N) (Blauw) aan moeten sluiten. Je mist dus een draad in je doos. Zie ook de betekenis van de afkorting en kabelkleuren: Wikipedia: Installatiedraad.
Dus zolang ik daar geen nuldraad heb zitten gaat dit niet werken? :'(
Verder zal je de lampen moeten door verbinden door midden van een lasklem (zwart en bruin) en ze vervangen voor Mi Light lampen.
Dit was al gelukt. Ik had de lampen al doorverbonden met een lasklem en al mijn spotjes in huis zijn al van MiLight. Ik gebruik nu de losse afstandsbediening en mijn telefoon maar ik vind het vervelend dat het licht ook kan worden uitgeschakeld door de wandschakelaar waardoor de andere afstansbedieningen het niet meer doen omdat de lamp geen stroom meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dat bevestigd inderdaad mijn vermoeden. Het je gewoon een AB maar dan op 220.
Dus zolang ik daar geen nuldraad heb zitten gaat dit niet werken? :'(
Klopt. Die zou je eventueel vanuit een centraaldoos kunnen (laten) trekken. Of je koopt hetzelfde paneel, maar dan op batterijen: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=261&typeid=143 of deze met 8 zones: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=278&typeid=143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-06 22:17
Zie ik dit goed. Is de ibox 2 nu wel alexa en google home supported?

€ 11,12 18% Off | Milight (iBox2 Verbeterde versie) WL-Box1 2.4GHz WiFi Smart Light/WiFi iBox Controller DC5V RF Afstandsbediening wifi RGB licht Draadloze
https://s.click.aliexpress.com/e/pwhhVj1Yn

Edit: zoekfunctie doet wonderen.. heb er een besteld in de hoop dat ik er alle gu10’s mee kan bedienen (voice). We gaan het zien..

[ Voor 19% gewijzigd door j0eyv op 05-12-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

j0eyv schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:24:
Zie ik dit goed. Is de ibox 2 nu wel alexa en google home supported?

€ 11,12 18% Off | Milight (iBox2 Verbeterde versie) WL-Box1 2.4GHz WiFi Smart Light/WiFi iBox Controller DC5V RF Afstandsbediening wifi RGB licht Draadloze
https://s.click.aliexpress.com/e/pwhhVj1Yn

Edit: zoekfunctie doet wonderen.. heb er een besteld in de hoop dat ik er alle gu10’s mee kan bedienen (voice). We gaan het zien..
Volgens Maxmannl in "[Mi-Light] [Mi Boxer] Ervaringen & discussie" kan je maar één groep bedienen met GA, hopelijk is dit voor Alexa anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:35:
[...]

Volgens Maxmannl in "[Mi-Light] [Mi Boxer] Ervaringen & discussie" kan je maar één groep bedienen met GA, hopelijk is dit voor Alexa anders.
Als je de hele handel in domoticz zet en 'domoticz google assistant' (https://www.domoticz.com/...stant#Manual_Installation) gebruikt kan je wel alle zone's bedienen met GA. Kost alleen een stuk meer moeite :P Werkt hier overigens dikke prima.

[ Voor 3% gewijzigd door ProfaNe op 06-12-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
rens-br schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:35:
[...]

Zodra ik hem binnen heb zal ik erop terug komen. Als je er maar 1 zone mee kan bedienen is het volgens mij niet veel anders dan de YT1 qua functionaliteiten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

j0eyv schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:29:
Zodra ik hem binnen heb zal ik erop terug komen. Als je er maar 1 zone mee kan bedienen is het volgens mij niet veel anders dan de YT1 qua functionaliteiten..
Met het grote verschil dat de YT1 ook maar één lamp kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
En dat was ook exact waarom ik er niks aan had. I'll remember now! Ik heb in totaal meer dan 15 zones in huis..

Woonkamer/Keuken: 8 zones (ibox2, b8, fut089)
Slaapkamer: 4 Zones
Badkamer: 3 Zones

Als Alexa meerdere zones ondersteunt met de WL-BOX1 zal ik er nog 2 bij kopen om per ruimte te kunnen managen. Hangt ook een beetje af hoe intelligent het is. Als ik Alexa vraag om zone 1 aan te zetten wil ik natuurlijk wel kunnen managen om welke ruimte het gaat..

Heb nog wel meer ruimtes met milight maar die hebben geen Alexa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

j0eyv schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:31:
Als Alexa meerdere zones ondersteunt met de WL-BOX1 zal ik er nog 2 bij kopen om per ruimte te kunnen managen. Hangt ook een beetje af hoe intelligent het is. Als ik Alexa vraag om zone 1 aan te zetten wil ik natuurlijk wel kunnen managen om welke ruimte het gaat..
En anders gewoon een overkoepelend systeem gebruiken, zoals Domoticz o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
rens-br schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:01:
[...]

En anders gewoon een overkoepelend systeem gebruiken, zoals Domoticz o.i.d.
Zoland domoticz niet boven de 4 groepen uit komt kan ik er nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

j0eyv schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:50:
Zolang domoticz niet boven de 4 groepen uit komt kan ik er nog niks mee.
Met de hub [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie kun je tot een ongeveer oneindig aantal groepen aanmaken. :) Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
rens-br schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:01:
[...]

Met de hub [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie kun je tot een ongeveer oneindig aantal groepen aanmaken. :) Werkt perfect!
I know.. maar heb geen zin om me erin te verdiepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
https://community.home-as...-miboxer-wl-box1/148283/7

Skorpionfisk - Christian - 5d ago
I found out that you Can only control one Gateway as one zone - so if you have 7 rooms with bulbs you Can only control them as one Unit.

Kansloos product dus ..

• rcbadboy
  • Laatst online: 22-09-2023
iemand dit probleem al gehad met de nieuwe MIboxer wlbox1.
Nieuw uit de doos.
sys blinkt.
Miboxer app geinstaleerd.
Wannner ik een device wil toevoegen zegt de app
"Smartphone doesnt link wifi now."
Ben geconecteerd op een 2.4 ghz wifi signaal met de gsm.

grts

Edit geprobeerd met een andere iphone waarbij ik locatie wel heb toegelaten als altijd en direct geconecteerd??

[ Voor 17% gewijzigd door rcbadboy op 19-12-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rcbadboy schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:45:
Nieuw uit de doos.
sys blinkt.

grts

Edit geprobeerd met een andere iphone waarbij ik locatie wel heb toegelaten als altijd en direct geconecteerd??
Welk toestel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Iemand een idee, ik heb al 1.5 jaar 5 GU10 spots RGBWW in mijn aanbouw, nu moest ik de boel opnieuw koppelen maar gaan de lampen met geen mogelijkheid meer op WarmWhite, snap er niets van. Wie heeft de oplossing.
1 ingedrukt houden op de remote geeft cold white

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

sgsdebruijn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:52:
Iemand een idee, ik heb al 1.5 jaar 5 GU10 spots RGBWW in mijn aanbouw, nu moest ik de boel opnieuw koppelen maar gaan de lampen met geen mogelijkheid meer op WarmWhite, snap er niets van. Wie heeft de oplossing.
Het lijkt erop dat de lampen zijn gekoppeld als RGBCW lampen. Welke spullen heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcbadboy
van gsm bedoel je?
Iphone 8 plus -->werkt niet om in te stellen.
Iphone 7 --> werkt om in te stellen.
Nadien werkt de app op de 8 ook en kan ik de lampen bedienen.

Heb een Ibox2 wifi gateway en daar werkt alles perfect ook in domoticz.
De miboxer wl-box werkt nu ook met de app maar ik vind in mijn dhcp tabel nergens het ip adres terug?
Toch moet hij een ip adres hebben want ik kan hem bedienen met de gsm?

Kan ik nog ergens anders het ip adres vinden in de app bv?

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcbadboy
sgsdebruijn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:52:
Als ik met niet vergis moet je als je de app installeer met de ibox op een bepaald moment een remote kiezen.
Ik vermoed dat je daar de verkeerde "remote" selecteert die geen WW ondersteund.

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
De WL-Box1 wordt door Alexa inderdaad gezien als 1 device/groep en dus niet per zone. Ik heb alle zones (8 zones) toegevoegd aan de Mi-Boxer Smart app op de gateway. Hiermee bereik ik bv wel dat ik alles in 1 x aan/uit kan zetten.

De wl-box1 is in mijn goodnight routine dus wel bruikbaar. Turn off all lights, turn off plugs, turn off tv, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:03
Ik heb een RGB+CCT controller (FUT045) en een CCT ledstrip met daarop 4 draden;
- Wit
- Groen
- Rood
- Blauw.

Op de controller heb ik:
- WW
- CW
- B
- G
- R
- V+,

Klopt het dat ik de RGB simpel in de RGB duw op de controller en de witte in de V+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Robbie T schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:59:
- Wit
- Groen
- Rood
- Blauw.

Op de controller heb ik:
- WW
- CW
- B
- G
- R
- V+,

Klopt het dat ik de RGB simpel in de RGB duw op de controller en de witte in de V+?
Wat voor strip is het precies? Alleen CCT of ook RGB? Verder staat op de strip vaak geschreven welke draden wat voorstellen. De kleuren van de draden komen over het algemeen niet overeen met de de kleuren die je moet hebben.

Als het alleen een CCT stip is moet je in ieder geval V+, WW, CW hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:20:
[...]

Wat voor strip is het precies? Alleen CCT of ook RGB? Verder staat op de strip vaak geschreven welke draden wat voorstellen. De kleuren van de draden komen over het algemeen niet overeen met de de kleuren die je moet hebben.

Als het alleen een CCT stip is moet je in ieder geval V+, WW, CW hebben.
Het is alleen een CCT strip. Op de strip zelf staat r, g, b, v+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Robbie T schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:25:
Het is alleen een CCT strip. Op de strip zelf staat r, g, b, v+
Sluit hem daar maar op aan dan, kan weinig aan fout gaan. Ik verwacht echter dat de strip niet gaat doen wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:26:
[...]

Sluit hem daar maar op aan dan, kan weinig aan fout gaan. Ik verwacht echter dat de strip niet gaat doen wat je verwacht.
Omdat?
Werkt een rgb+CCT controller niet voor een CCT strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Robbie T schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:31:
Omdat?
Werkt een rgb+CCT controller niet voor een CCT strip?
Jawel hoor. Maar de controller heeft verschillende kanalen voor de verschillende outputs. Outputs RGB, zijn dus voor RGB, output CW = cold white, WW = warm white.

Kortom als je dus je CW en WW signalen aansluit op je RGB outputs, werkt je ledstrip wel, maar zal deze aangaan wanneer je een RGB signaal stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:32:
[...]

Jawel hoor. Maar de controller heeft verschillende kanalen voor de verschillende outputs. Outputs RGB, zijn dus voor RGB, output CW = cold white, WW = warm white.

Kortom als je dus je CW en WW signalen aansluit op je RGB outputs, werkt je ledstrip wel, maar zal deze aangaan wanneer je een RGB signaal stuurt.
Zoals het nu lijkt is de voeding die ik heb niet goed genoeg. Althans er gebeurt niets als ik de voeding aansluit. Goede voeding is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 12:17
Ik overweeg om een aantal GU10 spots te kopen van het type FUT-106 voor installatie in de tuin.

Ik begrijp uit de documentatie dat het aansturingssignaal vanaf de remote maximaal 30 meter kan zijn. Maar elke lamp geeft het signaal zelf ook weer door aan andere lampen binnen 30m.
Dat is duidelijk. Ik heb elke 5-10m een lamp dus dat zou moeten werken.

Maar stel dat ik niet alle lampen aan dezelfde groep toewijs, bijvoorbeeld 1 lamp achterin de tuin op 100m afstand van de remote in een andere groep als de rest.
Geven dan alle lampen die niet in de aangestuurde groep zitten, wel het signaal door?

Op andere plekken gebruik ik een aantal FUT-044 RGBW ledstrip controllers. Nu zijn er ook FUT-038 en FUT-038(upgraded) controllers die ongeveer hetzelfde lijken te doen. Klopt het dat de FUT-038(upgraded) wel compatibel is met de WL-box1 en dus Google home, maar de FUT-044 niet?

[ Voor 18% gewijzigd door straat op 29-12-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

straat schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:45:
Ik begrijp uit de documentatie dat het aansturingssignaal vanaf de remote maximaal 30 meter kan zijn.
Waar lees je dat?
Maar elke lamp geeft het signaal zelf ook weer door aan andere lampen binnen 30m.
Is dat zo? Volgens mij is het een 2,4Ghz signaal en is het geen mesh netwerk, zoals bij Zigbee het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 05-07 12:17
rens-br schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:28:
[...]

Waar lees je dat?

[...]

Is dat zo? Volgens mij is het een 2,4Ghz signaal en is het geen mesh netwerk, zoals bij Zigbee het geval is.
Zie de handleiding pagina 6:
https://www.futlight.com/...th=/ResumeInfo/FUT106.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik zie het nu staan ja. Volgens mij is dat nieuw. Zelf heb ik de FUT104 en daar staat het niet bij vermeld.

Kan er helaas dus weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thjdeckers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-06 15:08
Ik weet niet of het al ergens gemeld is op dit forum, maar ik kreeg de MiLight iBox2 controller niet meer aangemeld op mijn nieuwe TP-Link Deco (M5) systeem: in AP mode kreeg ik in de MiLight 3.0 app steeds de melding om te checken of het SSID of WiFi password wel correct waren en of de iBox2 wel in AP mode stond, maar ondanks dat alles correct was kreeg ik de iBox2 niet aangemeld.
In de app in AP mode een voor een alle drie (dezelfde) SSID’s geselecteerd, allemaal met hetzelfde resultaat.
Daarna even geprobeerd om twee van de drie Deco’s tijdelijk uit te zetten (alleen de hoofd Deco aan) en dat bleek inderdaad de oplossing: aanmelden lukte nu onmiddellijk en m’n MiLight iBox 2 is weer te gebruiken.
Het lijkt er op dat het blijft werken nadat de twee andere Deco’s weer aangezet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door thjdeckers op 30-12-2019 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@straat
Please do not use lighting fixtures around the mental area...
_O-

Edit:
@thjdeckers Zit je wel op hetzelfde netwerk met je control devices en je lampen?
Ik had dat probleem met die Jasper goes to Colorland.
Mijn phone hing aan mijn computer, tethered.
Dus eigenlijk stiekem niet op hetzelfde netwerk.

Edit2:
Ik bedoel, de phone zit wel op hetzelfde wifi netwerk, maar omdat phone ge-"tethered" was als access point, was dat dus voor de PC eigenlijk een ander netwerk. Vat je het nog? :?

[ Voor 78% gewijzigd door HMC op 30-12-2019 21:33 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcbadboy
iemand een idee hoe ik aan het ipadres kan geraken van de iboxer wlbox1.
ik kan mijn lampen bedienen via de gsm dus de iboxer is verbonden.
Echter in mijn dhcp leases zie ik nergens de iboxer tussen staan.
Snifffen via pc lukt ook niet want ik bedien de boxer via mijn gsm.
Ik heb het ipadres nodig om de json calls te kunnen omzetten.

grts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0eyv
rcbadboy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:53:

grts
Ik kon hem gewoon vinden via een tool zoals advanced ip scanner oid. Gewoon via dhcp een ip adres verkregen.

De nieuwe wlbox1 heeft overigens geen webinterface meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rcbadboy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:53:

grts
Wat wil je precies doen met de json calls?

Verder kan je het ip bekijken via IP scanners, op Android heb ik goede ervaringen met Fing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcbadboy
Thx

Er is maar 1 device die ik niet kan traceren
HANGZHOU AIXIANGJI TECHNOLOGY CO., LTD

klopt dit met de miboxer?
dus geen webiterface meer,dit wordt weer leuk om te gebruiken in domoticz ook.
Ik zal toch maar enkele ibox3's aanschaffen :-)

die worden gebruikt in een dzvent/lua script om mijn lichten te dimmen op bepaalde tijdstippen

[ Voor 57% gewijzigd door rcbadboy op 31-12-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
rcbadboy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:14:
Thx

Ik zal toch maar enkele ibox3's aanschaffen :-)

die worden gebruikt in een dzvent/lua script om mijn lichten te dimmen op bepaalde tijdstippen
Dat is hem inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rcbadboy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:14:
Thx

Het was helaas al bekend dat die box anders werkt dan de vorige 2 boxen, waardoor die niet meer werkt in Domoticz.
Als je die klaar hebt. Zou je dit dan kunnen / willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
rens-br schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:42:
[...]

Het was helaas al bekend dat die box anders werkt dan de vorige 2 boxen, waardoor die niet meer werkt in Domoticz.
Het lijkt er ook op dat deze hub de esp8266 chip heeft. Vond ik ergens na wat googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thjdeckers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-06 15:08
HMC schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:22:
@straat

[...]
_O-

Edit:
@thjdeckers Zit je wel op hetzelfde netwerk met je control devices en je lampen?
Ik had dat probleem met die Jasper goes to Colorland.
Mijn phone hing aan mijn computer, tethered.
Dus eigenlijk stiekem niet op hetzelfde netwerk.

Edit2:
Ik bedoel, de phone zit wel op hetzelfde wifi netwerk, maar omdat phone ge-"tethered" was als access point, was dat dus voor de PC eigenlijk een ander netwerk. Vat je het nog? :?
In mijn geval connecten phone en iBox2 beiden rechtstreeks naar het Deco WiFi netwerk, maar er zijn wel drie Deco’s in mesh met hetzelfde SSID: het lijkt alsof de iBox2 daar op een of andere manier niet goed mee om kan gaan.
Op andere apparaten krijg ik overigens ook soms wel eens een melding dat het WiFi password niet klopt en als ik dan opnieuw hetzelfde WiFi wachtwoord invoer werkt het ineens wel (misschien pakt ie dan een andere Deco, maar dan zou er eigenlijk niet opnieuw om het password gevraagd moeten worden)
Maar dat lijkt vaker voor te komen, wat ik zo ik op het TP-Link forum lees. Maar dat is een ander onderwerp.
Dit was meer bedoeld als tip voor mensen die met de iBox2/Deco combinatie tegen hetzelfde probleem aanlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door thjdeckers op 01-01-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 17:04
Ik heb 4 jaar geleden deze lampen aanschaft, met de daarbij behorende bridge. Philips was toen veel te duur. Heb er een stuk of 12 in mijn huis hangen, maar nu Hue goedkoper wordt zit ik eraan te denken om ze te vervangen.

Wat mij bevalt aan Hue (bij vrienden gezien), is dat de app echt gewoon doet wat het moet doen. Tijden instellen van aan en uit gaan, gaat prima, waar ik bij milight de EasyBulb app maar gebruik als app omdat hun eigen app slecht is en zelfs Easy Bulb werkt niet goed. Ook geven de lampen alleen warm wit, waar ze bij philips helder wit en warm kunnen weergeven. Is dit verandert in de nieuwe versies?

Misschien zoek ik wel redenen om over te stappen, maar heeft iemand nog tips hoe ik deze 4 jaar oude lampen + bridge (van de eerste generaties) wat prettiger kan laten werken? Is er bijvoorbeeld in de tussentijd al een betere app uit gekomen? Een voordeel, ze werken allemaal nog en niets is doorgebrand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Freshnub schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:55:
Ook geven de lampen alleen warm wit, waar ze bij philips helder wit en warm kunnen weergeven. Is dit verandert in de nieuwe versies?
Ligt natuurlijk ook wel aan de lampen. Ik heb hier overal RGB+CCT lampen, die kunnen warm en koud wit en RGB. Nagenoeg 'alles' dus.
Misschien zoek ik wel redenen om over te stappen, maar heeft iemand nog tips hoe ik deze 4 jaar oude lampen + bridge (van de eerste generaties) wat prettiger kan laten werken? Is er bijvoorbeeld in de tussentijd al een betere app uit gekomen? Een voordeel, ze werken allemaal nog en niets is doorgebrand.
Welke bridge en lampen heb je precies?

Overigens ben ik het wel met je eens dat de App niet heel lekker werkt. Ik heb mijn bridge daarom ook gekoppeld aan Domoticz en regel vanuit daar alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:59:
- Wit
- Groen
- Rood
- Blauw.

Op de controller heb ik:
- WW
- CW
- B
- G
- R
- V+,

@rens-br Nog even terug komend hierop. Led strip werkte niet. Contact gezocht met verkoper en de juiste volgorde is als volgt:

Strip - Controller
R - niets
G - CW
B - WW
W - 12V+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:21:
[...]

@rens-br Nog even terug komend hierop. Led strip werkte niet. Contact gezocht met verkoper en de juiste volgorde is als volgt:

Strip - Controller
R - niets
G - CW
B - WW
W - 12V+
Het zit nog niet mee. Ledstrip ging eerst keurig aan. Daarna verplaatst maar wil nu niet meer aan. Als ik een vinger op de transistor leg dan lichten een paar ledjes zwakjes op maar daar blijft het wel bij. Maar eens contact gezocht met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Robbie T schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Strip - Controller
R - niets
G - CW
B - WW
W - 12V+
Ah. In ieder geval dus toch aansluiten op CW,WW en +.
Robbie T schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:34:
Het zit nog niet mee. Ledstrip ging eerst keurig aan. Daarna verplaatst maar wil nu niet meer aan. Als ik een vinger op de transistor leg dan lichten een paar ledjes zwakjes op maar daar blijft het wel bij. Maar eens contact gezocht met de verkoper.
Welke strip is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Ah. In ieder geval dus toch aansluiten op CW,WW en +.

[...]

Welke strip is het precies?
Deze € 5,03 12%OFF | SMD 5050 RGB LED Strip Waterproof 5M 300LED DC 12V 24V CCT RGBCCT RGBW RGBWW WHITE WARM WHITE Fita LED Light Strips Flexible
https://a.aliexpress.com/0CLJzGfph

En dan de 12v non waterproof CCT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Robbie T schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:34:
[...]

Heb je er een Milight LS2 tussen zitten? Heb je deze al eens geswitched van mode met het ronde knopje dat erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
j0eyv schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Heb je er een Milight LS2 tussen zitten? Heb je deze al eens geswitched van mode met het ronde knopje dat erop zit?
Heb er een FUT045 tussen zitten met een 2.5A 12V voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dat is 30W, als je de volledige 5 meter gebruikt ga je daar wel ruim overeen volgens de specs op Ali. De strip gebruikt maximaal 12W/M * 5 = 60W.
Heb er een FUT045 tussen zitten
Die heb ik ook gebruikt voor mijn RGB+CCT strip en die werkt hier perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Dat is 30W, als je de volledige 5 meter gebruikt ga je daar wel ruim overeen volgens de specs op Ali. De strip gebruikt maximaal 12W/M * 5 = 60W.

[...]

Die heb ik ook gebruikt voor mijn RGB+CCT strip en die werkt hier perfect.
Ik heb de strip gekort naar 3 meter en heb nog een 3A voeding onderweg.
Ook met de 2M resterende werkt de strip niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shermski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01-2020
rcbadboy schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:45:
Nieuw uit de doos.
sys blinkt.

grts

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een iPhone 7. Met mijn iPad lukt wel, maar dan zie ik nog steeds het device niet op mijn iPhone 7. Heeft iemand anders dit probleem gehad en gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik heb een aantal milight downlights (FUT 066), met bijpassende controller/voeding. Ik wil alles overzetten naar zigbee. (niets mis met MiLight, maar wel met heel veel systemen + bedieningen/apps naast elkaar. De WAF begint een beetje de MyselfAF te worden :) )

Ik kom er niet achter op welk voltage de downlight zelf draait. De huidige controller geeft 19,5 volt af, terwijl alle los leverbare Zigbee controllers een 12-24 V model hebben en voedingen van 19,5 volt niet direct populair lijken te zijn. Mijn electrotechniek is niet zo sterk, dus ik aarzel enigszins. De zendertjes vervangen lijkt me wat te optimistisch: Ik kan solderen, maar dan moet ik echt een soort instructables "rode draadje in vierde gaatje" gebruiksaanwijzing kunnen nadoen, ik snap niet precies wat ik dan aan het doen ben (en dat is nooit heel verstandig)

Iemand suggesties wat (in deze) wijsheid is?
  • Installeren met 12 volt voeding(want die dingen staan nu toch al nooit boven de 50%, dus dat zal wel best zijn)
  • Installeren met 24 volt voeding, want dat kunnen ze prima hebben
  • Doe het niet, tenzij je een afgebrand plafond wil en zoek gewoon een 19,5 volt voeding
  • Een ander geniaal idee, wat ik nog niet zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
onkl schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:24:
Ik heb een aantal milight downlights (FUT 066), met bijpassende controller/voeding. Ik wil alles overzetten naar zigbee. (niets mis met MiLight, maar wel met heel veel systemen + bedieningen/apps naast elkaar. De WAF begint een beetje de MyselfAF te worden :) )

Ik kom er niet achter op welk voltage de downlight zelf draait. De huidige controller geeft 19,5 volt af, terwijl alle los leverbare Zigbee controllers een 12-24 V model hebben en voedingen van 19,5 volt niet direct populair lijken te zijn. Mijn electrotechniek is niet zo sterk, dus ik aarzel enigszins. De zendertjes vervangen lijkt me wat te optimistisch: Ik kan solderen, maar dan moet ik echt een soort instructables "rode draadje in vierde gaatje" gebruiksaanwijzing kunnen nadoen, ik snap niet precies wat ik dan aan het doen ben (en dat is nooit heel verstandig)

Iemand suggesties wat (in deze) wijsheid is?
  • Installeren met 12 volt voeding(want die dingen staan nu toch al nooit boven de 50%, dus dat zal wel best zijn)
  • Installeren met 24 volt voeding, want dat kunnen ze prima hebben
  • Doe het niet, tenzij je een afgebrand plafond wil en zoek gewoon een 19,5 volt voeding
  • Een ander geniaal idee, wat ik nog niet zie.
ehh je wilt je lampen die je aan en uit kan zetten middels milight controller aan en uit zetten middels zigbee controller? Dus lampen die al slim zijn uber ultra slim maken door er een zigbee controller voor te zetten oid :D ? Je doel is mij niet helemaal duidelijk :+

Je kan natuurlijk alles koppelen aan domoticz zodat je één systeem heb om alles te schakelen. Als je van de milight controller af wil kan je ook [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 10:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb ook 2 mooie 120x60 RGB CCT (https://www.ledpaneelgroothandel.nl/led-paneel-60-120-rgbcct) panelen voor in onze kelder (230cm platfond, dus de beperkte hoogte was welkom). Ze werken prima met de meegeleverde afstandsbediening, echter ik krijg de wandschakelaar (B4/T4) (zowel 220V als op batterij) niet gelinkt.

Wat ik doe: Ik zet Zone 1 uit met de werkende afstandsbediening. Na 10+ seconden zet ik Zone 1 weer aan met de afstandsbediening. Vervolgens druk ik 3 * op de | voor Zone 1 op de wandbediening, echter de link lukt niet. Ik heb dit nu al een keer of 20 geprobeerd, maar zonder succes. Zelfde voor Zone 2.

Ook de WiFi Box (WL-Box1) krijg ik voor geen meter aan de praat. Alleen het rode sys led-je knippert. Het andere led-je doet nooit wat, ook niet na een reset. Telkens krijg ik de melding in de Mi-Lights 3.0 App dat het wachtwoord fout is. Heb zowel op m'n 2.4Ghz als 5.0Ghz SSID geprobeerd. Geprobeerd om telefoons op 2.4Ghz WiFi te verbinden etc, zelfde verhaal. AP-mode werkt ook niet. Geprobeerd op verschillende Android telefoons met versies 7 t/m 9 zonder resultaat.

Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Hermanvh op 17-02-2020 13:33 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hermanvh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:28:
Wat ik doe: Ik zet Zone 1 uit met de werkende afstandsbediening. Na 10+ seconden zet ik Zone 1 weer aan met de afstandsbediening. Vervolgens druk ik 3 * op de | voor Zone 1 op de wandbediening, echter de link lukt niet. Ik heb dit nu al een keer of 20 geprobeerd, maar zonder succes. Zelfde voor Zone 2.
Voor het koppelen met boxen / AB's is het nodig om lampen volledig los te hangen van de stroom / spanning.
Ook de WiFi Box (WL-Box1) krijg ik voor geen meter aan de praat. Alleen het rode sys led-je knippert. Het andere led-je doet nooit wat, ook niet na een reset. Telkens krijg ik de melding in de Mi-Lights 3.0 App dat het wachtwoord fout is. Heb zowel op m'n 2.4Ghz als 5.0Ghz SSID geprobeerd. Geprobeerd om telefoons op 2.4Ghz WiFi te verbinden etc, zelfde verhaal. AP-mode werkt ook niet. Geprobeerd op verschillende Android telefoons met versies 7 t/m 9 zonder resultaat.
Met de nieuwe ibox zijn wat problemen met koppelen als ik dit topic moet geloven, maar heb helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Hmmz nu net een paar keer geprobeerd hele groep uit te zetten, 30 seconden uit te laten, groep weer aan. (panelen zitten op het plafond in een frame met een stekker, dus de handigste manier is groep uit en weer aan). Lampen springen aan, maar linken lukt niet met de B4.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hermanvh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:44:
Hmmz nu net een paar keer geprobeerd hele groep uit te zetten, 30 seconden uit te laten, groep weer aan. (panelen zitten op het plafond in een frame met een stekker, dus de handigste manier is groep uit en weer aan).
Hoe heb je ze uitgezet? Bij alle Mi Light lampen die ik heb is het namelijk nodig om ze fysiek uit te schakelen. Kortom volledig spanningsloos te maken.

Uitzetten met een andere AB is dus niet voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

rens-br schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:51:
[...]

Hoe heb je ze uitgezet? Bij alle Mi Light lampen die ik heb is het namelijk nodig om ze fysiek uit te schakelen. Kortom volledig spanningsloos te maken.

Uitzetten met een andere AB is dus niet voldoende.
Groep in de meterkast uitgezet. De panelen zitten aangesloten aan stopcontacten op het plafond, zonder schakelaar (die heb ik doorgelust in de muur), dus het makkelijkste is nu om de hele groep in de meterkast uit te zetten en weer aan te zetten. Dan moet ie dus echt 100% zonder spanning zitten. Ik zie de verlichting ook uit gaan, dus ik weet dat ik de goede groep te pakken heb.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07 16:48
Wat is de meest eenvoudige manier om een timer functie te gebruiken? Wil bijvoorbeeld de lampen in de gang om een bepaald tijdstippen allemaal uit of aan hebben. Eventueel later nog uitbreiden met een bewegingssensor.

Heb de wifi ibox2, dacht het met de app op te lossen maar die timerfunctie werkt niet. Ik kan bovendien niet kiezen voor 'uit' of kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Spyran schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:12:
Wat is de meest eenvoudige manier om een timer functie te gebruiken? Wil bijvoorbeeld de lampen in de gang om een bepaald tijdstippen allemaal uit of aan hebben. Eventueel later nog uitbreiden met een bewegingssensor.
Eenvoudig is nogal relatief, maar ik heb mijn lampen toegevoegd aan Domoticz en regel vanuit daar alle slimmigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Ik gok dat deze vraag al een keer gesteld is, maar ik kan het antwoord niet vinden.

Ik heb mijn ''oude'' MI-Light 9w rgb cw lamp van mijn ouder (eerste mi-light box waarvan er geen app meer van is) unlinked. Dit is gelukt door de apk te installeren op een oude tablet.

Nu heb ik een nieuwe MIBoxer (WL-Box1) gekocht. Nu wil ik de lampen koppelen maar dat lukt niet.
Als ik het zo lees en zie welke sets verkocht worden zou het moeten werken.

Stroom van de lamp af aan zetten en binnen 3 seconden op link drukken.

Maar de lamp linkt niet, wat doe ik fout of kunnen deze apparaten niet met elkaar praten?

Edit: Laat maar, ik heb nooit al die verschillende afstandsbedieningen begrepen in de apps, maar selecteer ik een ander dan doet ie het wel.....

[ Voor 10% gewijzigd door 0Burner0 op 04-03-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Iemand nog tips om mijn Miboxer(WL-box1) te configureren.
Hij blijft daar hangen.

Ik kan de miboxer niet vinden onder wifi. je ziet dan het device in je wifi lijst.
Wat ik wel eens zie op you tube maar is misschien oudere versie.
Las dat meerdere het probleem hebben gehad maar heb mijn oplossing nog niet gevonden.

Wat wel werkt?
1. Afstandbediening op de lampen, werkt. Maarja wil via de app bedienen natuurlijk.
2. Mi boxer resetten met paperclip, mi-boxer app, set device, beide lampjes worden groen oke werkt dus.
3. open de mi-light 3.0 app,
Configuration, ssid invullen, wachtwoord..... FAILED....dat zon 100x...
gebruik de 2.4 band.

Raar genoeg kan ik de lamp bedienen via mi-boxer app, maar niet via een andere app...

Geprobeerd om eerdere tip uit dit topic te gebruiken, connecten zonder eigen netwerk.
Ik heb mijn note 10 als hotspot gezet die snoept internet via 4 g.
Mijn ipad gekoppeld aan mijn note 10 middels hotspot.
milight 3.0 opgestart maar ook dan geen werking.

Ook zelfde gedaan alleen dan note10 als hotspot die wel van mijn wifi 2.4 pakt
Maar de ipad ziet note als wifi.

miboxer in de garage gelegd, op zolder om zo minder wifi vervuiling te hebben.

Ik ben er zon 8 uur mee bezig,
Ja ik kan mijn lampen bedienen via de miboxer app maar geen een andere app krijg ik werkend. wtf?
Iemand tips...? :'(

[ Voor 6% gewijzigd door r.marijnissen op 30-03-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

r.marijnissen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:37:
Hij blijft daar hangen.

Ik kan de miboxer niet vinden onder wifi. je ziet dan het device in je wifi lijst.
Las dat meerdere het probleem hebben gehad maar heb mijn oplossing nog niet gevonden.

Wat wel werkt?
1. Afstandbediening op de lampen, werkt. Maarja wil via de app bedienen natuurlijk.
2. Mi boxer resetten met paperclip, mi-boxer app, set device, beide lampjes worden groen oke werkt dus.
gebruik de 2.4 band.

Raar genoeg kan ik de lamp bedienen via mi-boxer app, maar niet via een andere app...

Geprobeerd om eerdere tip uit dit topic te gebruiken, connecten zonder eigen netwerk.

Ja ik kan mijn lampen bedienen via de miboxer app maar geen een andere app krijg ik werkend. wtf?
Werkt die nieuwe wl-box wel samen met ' andere apps'? En waarom wil je die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Er staan wel heel veel vragen en vraagtekens in je betoog dus ik begrijp niet helemaal wat je wilt. Je kunt de lampen dus bedienen in de miboxer app, dan ben je er toch? Deze is niet te koppelen met domoticz ofzo dan moet je een andere ibox hebben.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Nou ja bijvoorbeeld de officiele mi-light 3.0 app heeft meer opties.

Werkt niet.
Gebruiken jullie dan alleen die miboxer app?
Miboxer app is echt basic.

Als iedereen deze box werkend heeft en de orginele 3.0 app werkt dan klopt er toch iets niet bij mijn setup.

Nou ja wat ik in elk geval mis in de miboxer app.
Is eigen licht schema's opslaan.

In de hue app kun je diverse schema,s aanmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door r.marijnissen op 01-04-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

r.marijnissen schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:44:
Ik heb geen WL-box1 en gebruik tevens geen één van de officiële apps, dus heb er helaas geen ervaringen mee.

Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
Zijn er al mensen bezig geweest met Mi-Light icm Local Home SDK

nieuws: Google haalt lokale smarthome-aansturing voor Assistant uit previewfase

Zou moeten lukken met UDP commands naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-07 18:56
hallo,
offtopic
hallo, post dit dan niet hier maar in v&a

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 16-04-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickfysiek1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
hoi! ik gebruik al een tijdje milight, vooral de zelfgemaakte milighthub en domoticz maken het een leuk geheel.
IHeb net de nieuwste wl box besteld om misschien die zelfgemaakte hub en raspberry pi overbodig te maken.
Maar ik heb een andere vraag.
Ik zou willen een lamp in het zwembad aansturen met milight, de lichten bestaan gewoon uit twee draden die ik moet tegen elkaar houden. Zou daar een oplossing voor bestaan? zodat ik dezelfde afstandbediening kan gebruiken. Ik dacht eventueel een lamp uit elkaar te halen en kijken wat erin zit wat hiervoor zou kunnen dienen.
Alvast bedankt
Nick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickfysiek1

Werkt niet.

Als iedereen deze box werkend heeft en de orginele 3.0 app werkt dan klopt er toch iets niet bij mijn setup.

Ik versta dat je de functionaliteit niet voldoende vind, maar hang voorbeeld het systeem aan google home of vooral dan alexa eche, dan kan je vooral in de alexa app dan tal van scenes enz.. maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickfysiek1
rens-br schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:50:
[...]

Werkt die nieuwe wl-box wel samen met ' andere apps'? En waarom wil je die gebruiken?
Heb je al eens geprobeerd in je router instellingen het 5ghz netwerk uit te schakelen.
Als het daarna lukt kun je hem gewoon weer aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

nickfysiek1 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:59:
Ik zou willen een lamp in het zwembad aansturen met milight, de lichten bestaan gewoon uit twee draden die ik moet tegen elkaar houden. Zou daar een oplossing voor bestaan? zodat ik dezelfde afstandbediening kan gebruiken. Ik dacht eventueel een lamp uit elkaar te halen en kijken wat erin zit wat hiervoor zou kunnen dienen.
Je eigen zwembad verlichting aan elkaar knutselen, zou er niet aan beginnen.

Gebruik je geen Domotica systeem en kan je niet een standaard oplossing gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickfysiek1
rens-br schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:44:
[...]

Je eigen zwembad verlichting aan elkaar knutselen, zou er niet aan beginnen.

Gebruik je geen Domotica systeem en kan je niet een standaard oplossing gebruiken?
Zal het doen met een nodemcu en relais. en met een app op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Werkt niet.

Handig als je op iemand reageert die persoon even te quoten, dan krijg je een melding, vandaar een late reactie.

Je hebt verschillende soorten iboxen. Ik heb toevallig allebei.

De ene ibox (ibox2l werkt icm de 3.0 app waar jij het over hebt. Heeft iets meer mogelijkheden maar nog steeds redelijk beperkt. Deze ibox kun je aansluiten op domoticz waarbij je wel veel meer mogelijkheden hebt.

De andere ibox (miboxer) werkt met de miboxer app. Deze is zeer beperkt maar gebruik ik voor buiten verlichting. Aan om 2100 en uit om 0600. Deze kan niet aangesloten worden op domoticz.

Aangezien de miboxer app werkt bij jou ga ik erg vanuit dat je die ibox hebt en niet de ibox die werkt met de 3.0 app.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Laatst online: 04-01 15:16
nickfysiek1 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:59:
hoi! ik gebruik al een tijdje milight, vooral de zelfgemaakte milighthub en domoticz maken het een leuk geheel.
IHeb net de nieuwste wl box besteld om misschien die zelfgemaakte hub en raspberry pi overbodig te maken.
Maar ik heb een andere vraag.
Alvast bedankt
Nick
Als je de hub al gebruikt met Domoticz, kun je ook andere devices koppelen aan je MiLight afstandbediening. Dat kan op meerdere manieren. Ik gebruik zelf NodeRed en vang daar de domoticz berichten af, maar je kun ook blockly gebruiken, of lua, of in een van je MiLights in Domoticz een actie hangen aan aan en uit en die voor die actie een Domoticz REST commando gebruiken om bijvoorbeeld een Shelly Plug te schakelen, welke je gebruikt voor je zwembad verlichting.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 01:49

jmachielsen

Red Alert

Hij blijft daar hangen.

Wat wel werkt?
gebruik de 2.4 band.

Ik weet niet of je ondertussen dit voor elkaar hebt maar ik ben gisteren ook wat uren aan het klooien geweest voor ik er uit was. |:(

Twee dingen die ik geprobeerd heb (en niet los van elkaar maar tegelijk, dus wellicht heeft 1 van deze 2 punten de oplossing gebracht) om de MiBoxer WLBox1 in het wifi te krijgen:
  • Zorgen dat mijn SSID geen spaties bevatte, die zaten er namelijk in.
  • Zorgen dat het SSID alleen op 2.4 ghz uitgezonden wordt. In mijn configuratie (Unifi) stond het SSID namelijk gejoined 2.4/5 uit te zenden onder dezelfde naam.
Hopelijk helpt dit! :)

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleaurus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11-2021
Hoi!

Ik heb al een tijdje Mi-lights in m’n studentenkamer, werkt perfect, op 1 dingetje na:

Mijn GU10 mi lights doen bij het M1 ‘disco kleurverandering effect’ niet goed: die blijven dezelfde kleur (oranje) en die flikkeren alleen maar in helderheid. Mijn E27 lampen veranderen wel gewoon geleidelijk van kleur.

Hebben meer mensen hier last van? Of hebben jullie enig idee of je eventueel zelf een kleurenprogramma zou kunnen programmeren?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
Als ik op AliExpress kijk naar GU10 5w lampen zie ik dat ze een lichtopbrengst hebben van 200-220LM.

Maar als ik kijk naar webshops in NL die deze lampen verkopen staat er dat ze een lichtopbrengst hebben van 440-490LM

Is er iemand die dit voor mij kan verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een situatie waar ik niet uit kom. Ik heb de volgende Milight-producten:

- Mi-Light Wifi iBox Controller (iBox2)
- Mi-Light E27 6W RGB WW Led Bulb (AC86-265V) (oud)
- Milight E27 LED Lamp RGB+CCT 6W (RGB+ 2700K-6500K) (nieuw)
- 2.4G Wireless RF Control For RGB/Single Color Mi Light
- 2.4Ghz RGB+CCT 4 ZONE TOUCH PANEL WANDBEDIENING WIT

Dit is een combinatie van oud spul (sinds 2015) en nieuw spul (2020). Het doel is vrij simpel, ik wil beide lampen koppelen aan de wandbediening.
Het probleem is nu dat ik de oude lamp niet gekoppeld krijg aan de wandbediening. Tig keer geprobeerd te koppelen, zonder resultaat. De oude lamp laat zich echter wel prima koppelen aan de oude afstandsbediening, dus de lamp an sich is prima. Ook koppelen aan de app werkt prima.

De nieuwe lamp koppelt vervolgens zonder problemen met de wandbediening, de app én de oude afstandsbediening.

Alle onderdelen op zich werken dus prima, maar koppelen tussen de wandbediening en de oude lamp werkt niet. Geprobeerd op verschillende zones, maar de lamp reageert gewoon niet op koppelsignalen van de wandbediening.

Iemand nog een briljant idee, ik snap er even niks meer van. Is er een soort van compatibiliteits-issue met de oude serie lampen en de wandbediening?

edit: het koppelen van de oude lamp en de wandbediening probeer ik (uiteraard) door de stroom van de lamp af te halen, in te schakelen en direct één van de zoneknoppen op de wandbediening te selecteren.

[ Voor 7% gewijzigd door mrwolf op 08-06-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 20:05

manon

het leven gaat niet over rozen

Is er iemand die ervaring heeft met de outdoor spots ?
Het gaat om type FUTC04 en of FUTC05.

De ramen van de huiskamer zijn van dubbel glas HR+
De wifi module hangt in de gang en afstand tot de eerste lamp zal +/- 15 mtr. zijn.

Wat zijn de ervaring met het aan en uitschakelen van de lampen?
Is de verbinding altijd goed of word de verblinding wel eens verbroken.
Zijn er ook ervaring icm een losse afstand bediening bv de FUTO92

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

mrwolf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:03:
Iemand nog een briljant idee, ik snap er even niks meer van. Is er een soort van compatibiliteits-issue met de oude serie lampen en de wandbediening?
Ja helaas zit er wat compabilieitissues tussen verschillende lampen / controllers. Ik heb hetzelfde probleem met een aantal E27 bulbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
rens-br schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Ja helaas zit er wat compabilieitissues tussen verschillende lampen / controllers. Ik heb hetzelfde probleem met een aantal E27 bulbs.
Dat vreesde ik al, al zegt de verpakking netjes dat alles compatible is. Ik ga wel ff verder puzzelen, met het idee dat het niet aan mij ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paposaurus
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-06-2020
Hallo allemaal

Heb sinds kort tuinverlichting voorzien van milight leds en ook wat milight tuinverlichting aangeschaft. Nu zou ik graag een deel van de tuinverlichting laten schakelen op beweging. Heb de milight FUT034 bewegingsdetector aangeschaft aangezien ik geen techneut ben en dacht dat dit makkelijkste zou werken maar krijg de sensor niet gelinkt aan mijn lampen (fut011).

De sensor krijgt stroom (set-lampje knippert zoals voorgeschreven). Dan moet ik de lampjes die ik wil linken aanzetten, uitschakelen en binnen 3 sec terug aanzetten, maar no luck. Ze knipperen niet als teken dat ze gelinkt zijn. Zelfs test lamp gemaakt die ik op 10cm van sensor houdt brengt geen soelaas. Iemand ervaring mee?

Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Paposaurus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:06:De sensor krijgt stroom (set-lampje knippert zoals voorgeschreven). Dan moet ik de lampjes die ik wil linken aanzetten, uitschakelen en binnen 3 sec terug aanzetten, maar no luck. Ze knipperen niet als teken dat ze gelinkt zijn. Zelfs test lamp gemaakt die ik op 10cm van sensor houdt brengt geen soelaas. Iemand ervaring mee?
Je moet de lampen niet zo zeer aan/uit zetten, maar je moet ze als ik me niet vergis spanningsloos maken en er weer spanning opzetten binnen 3 seconden. Doe je dit ook?
Heb sinds kort tuinverlichting voorzien van milight leds en ook wat milight tuinverlichting aangeschaft.
Wat jheb je precies gekocht en hoe bevalt het?
Heb de milight FUT034 bewegingsdetector aangeschaft
Bedankt voor de tip! Ik wist helemaal niet dat ze ook bewegingsdetectoren verkochten. Alleen wel jammer dat hij niet op batterijen werkt en dat hij een vierkante vormfactor heeft. Volgens mij past hij dan niet goed in de Nederlandse ronde WCD's.
Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste