Volgens mij lijken alle apps van Mi Light nogal op elkaar, maar goed zelf geen last meer van. Ben overgestapt op de ESP8266 hub in combinatie met Domoticz en heb mijn ibox verkocht.Robbie T schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:04:
En nog steeds een waardeloze app even afgaande op de screenshots..Zoveel electronica uit china maar een fatsoenlijke app is in veel gevallen lastig..
Mijn hub ligt ook nog klaar om fatsoenlijk ingericht te worden, moet wel want mijn 5e ruimte komt er aan (lamp is vandaag gepoogd af te leveren).rens-br schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:05:
[...]
Volgens mij lijken alle apps van Mi Light nogal op elkaar. Maar goed zelf geen last meer van. Ben overgestapt op de ESP8266 hub, in combinatie met Domoticz en heb mijn ibox verkocht.
@rens-br Wordt hier ook gebruikt icm Domoticz, is er naast domoticz nog een andere app om de lampen mee te regelen? sorry voor de noob vraag zonder te googlen
[ Voor 16% gewijzigd door Robbie T op 27-06-2019 16:07 ]
Domoticz is natuurlijk niet echt een app, dus neem aan dat je platformen bedoeld? Maar je hebt er een hele berg, waarvan Domoticz, OpenHab en Home Assistant hier op Tweakers volgens mij de populairste zijn. Voor nog meer inspiratie kan je eens hier kijken: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken. Een echte alternatieve app heb je volgens mij niet voor Mi Light.Robbie T schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:06:
@rens-br Wordt hier ook gebruikt icm Domoticz, is er naast domoticz nog een andere app om de lampen mee te regelen? sorry voor de noob vraag zonder te googlen![]()
Excuses, ik gebruik inderdaad het platform Domoticz maar met de Domoticz app https://play.google.com/s...hnogames.domoticz.premiumrens-br schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:10:
[...]
Domoticz is natuurlijk niet echt een app, dus neem aan dat je platformen bedoeld? Maar je hebt er een hele berg, waarvan Domoticz, OpenHab en Home Assistant hier op Tweakers volgens mij de populairste zijn. Voor nog meer inspiratie kan je eens hier kijken: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken. Een echte alternatieve app heb je volgens mij niet voor Mi Light.
Geeft niks. Kwestie van benamingen. De app heb ik ook op mijn toestel staan, maar die vind ik persoonlijk niet zo lekker werken. Dus gebruik eigenlijk standaard de website, schaalt op zich prima mee.Robbie T schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:31:
Excuses, ik gebruik inderdaad het platform Domoticz maar met de Domoticz app https://play.google.com/s...hnogames.domoticz.premium
De nieuwe gateway:
https://www.aliexpress.com/item/33033306185.html
[/quote]
het gaat om een andere Gateway , WL-Box 2 voor WIFI
[/quote]

[ Voor 4% gewijzigd door haaymaan op 27-06-2019 23:01 ]
Ik neem aan dat er in je post nog wat tekst / quotes mist? Want je noemt nu alsnog twee verschillende controllers.haaymaan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:54:
De nieuwe gateway:
[/quote]
[Afbeelding]
Maar de controller die jij link (in de afbeelding die het niet goed doet) is volgens mij gewoon de YB1 met een ander naampje. Maar welke website is dat?
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 27-06-2019 16:59 ]
als je De beschrijving leest kan je zien het gaat om nieuwe Gateway
This APP doesn't support: YL1, YL5, YL1S, YL2S, YT1, YB1; Plese use Mi-Light Cloud APP to control above products. This APP doesn't support: iBox1 and iBox2 products.
1. This APP can control Mi-Light “ WL ” series WiFi products;
2. It can control light color, brightness, saturation and color temperature;
3. You can share the device to your friends and manage sharing;
4. Remotely control, wherever you are, you can fulfill all the function by the APP;
5. Mi-Light “ WL ” series WiFi products also work on Amazon ECHO and Google Assistant voice control. (Mi-Light 2.4GHz RF series products need “ WL-Box1 or WL-Box2 ” gateway).
If you meet any problem when using this APP, please contact us: milight@futlight.com.
This APP doesn't support: YL1, YL5, YL1S, YL2S, YT1, YB1; Plese use Mi-Light Cloud APP to control above products. This APP doesn't support: iBox1 and iBox2 products.
1. This APP can control Mi-Light “ WL ” series WiFi products;
2. It can control light color, brightness, saturation and color temperature;
3. You can share the device to your friends and manage sharing;
4. Remotely control, wherever you are, you can fulfill all the function by the APP;
5. Mi-Light “ WL ” series WiFi products also work on Amazon ECHO and Google Assistant voice control. (Mi-Light 2.4GHz RF series products need “ WL-Box1 or WL-Box2 ” gateway).
If you meet any problem when using this APP, please contact us: milight@futlight.com.
[ Voor 12% gewijzigd door haaymaan op 27-06-2019 23:04 ]
Goedemorgen mensen,
ik heb meerdere Milight lampen in huis met verschillende fittingen. Ik gebruik meerdere 4-zone RGBW remote controles (FUT092) om deze lampen te bedienen en dat werkt ook allemaal goed.
Nu heb ik recent de 8-zone remote (FUT088) aangeschaft omdat ik meer dan 4 zones wil toekennen in een bepaalde ruimte en deze ook via de remote wil kunnen bedienen.
Het afmelden bij de oude remote gaat goed, het aanmelden van alle nieuwe lampen (GU10, MR16) gaat ook prima maar ik krijg met geen mogelijkheid de 9W RGB CCT E27 lampen aangemeld. Deze reageren totaal niet op deze remote.
De vraag is dus of de FUT088 geschikt is om de 9W RGB CCT E27 lampen te bedienen? Volgens mij zou deze juist moeten werken op alle RGB CCT verlichting...
ik heb meerdere Milight lampen in huis met verschillende fittingen. Ik gebruik meerdere 4-zone RGBW remote controles (FUT092) om deze lampen te bedienen en dat werkt ook allemaal goed.
Nu heb ik recent de 8-zone remote (FUT088) aangeschaft omdat ik meer dan 4 zones wil toekennen in een bepaalde ruimte en deze ook via de remote wil kunnen bedienen.
Het afmelden bij de oude remote gaat goed, het aanmelden van alle nieuwe lampen (GU10, MR16) gaat ook prima maar ik krijg met geen mogelijkheid de 9W RGB CCT E27 lampen aangemeld. Deze reageren totaal niet op deze remote.
De vraag is dus of de FUT088 geschikt is om de 9W RGB CCT E27 lampen te bedienen? Volgens mij zou deze juist moeten werken op alle RGB CCT verlichting...
[ Voor 5% gewijzigd door raweimer op 29-06-2019 08:18 ]
Anoniem: 998985
Ik kan je geen sluitend antwoord op je vraag geven, maar ik weet vrij zeker dat je de 089 bedoelt ipv de 088.raweimer schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:14:
Goedemorgen mensen,
Welke 9W RGB+CCT lampen heb je precies? De FUT012? Volgens de omschrijving moet die inderdaad werken met de FUT089.raweimer schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:14:
Goedemorgen,
Excuses, het gaat inderdaad om de FUT089 8 zone remote control die ik nu wil aanmelden op de FUT012 (E27 RGB + CCT) lampen.
Ook de lampen in een andere (E27) fitting doen om ze dan vervolgens proberen aan te melden werkt helaas niet. Terwijl ik de overige Milight lampen dus wel aangemeld krijg. Dus de afstandsbediening zelf lijkt goed te zijn.
Mocht iemand nog een tip of suggestie hebben dan hoor ik het graag..
Excuses, het gaat inderdaad om de FUT089 8 zone remote control die ik nu wil aanmelden op de FUT012 (E27 RGB + CCT) lampen.
Ook de lampen in een andere (E27) fitting doen om ze dan vervolgens proberen aan te melden werkt helaas niet. Terwijl ik de overige Milight lampen dus wel aangemeld krijg. Dus de afstandsbediening zelf lijkt goed te zijn.
Mocht iemand nog een tip of suggestie hebben dan hoor ik het graag..
Gents,
Ik heb een B8 en enkele FUT089 in huis. Uiteraard ook de ibox2. Alle groepen zijn gevuld. Zowel met ledstrips (LS2), GU10 spots en e27 bulbs.
Dit wil ik zo houden maar ik wil alle zones via alexa kunnen besturen. Zou ik dat snel kunnen bereiken door 8 x een YT1 te kopen? Beetje overdreven wel.. Maar het gaat erom of ik daarmee eenvoudig bereik wat ik wil..
Ik heb een B8 en enkele FUT089 in huis. Uiteraard ook de ibox2. Alle groepen zijn gevuld. Zowel met ledstrips (LS2), GU10 spots en e27 bulbs.
Dit wil ik zo houden maar ik wil alle zones via alexa kunnen besturen. Zou ik dat snel kunnen bereiken door 8 x een YT1 te kopen? Beetje overdreven wel.. Maar het gaat erom of ik daarmee eenvoudig bereik wat ik wil..
Nee, een YT1 kan geen groepen aansturen, maar maar één lamp. Het apparaat is dus behoorlijk nutteloos.j0eyv schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:53:
Dat was het dus.. Ik twijfelde tussen 1 groep of 1 lamp. Als het letterlijk 1 lamp is dan is het compleet useless.rens-br schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:31:
[...]
Nee, een YT1 kan geen groepen aansturen, maar maar één lamp. Het apparaat is dus behoorlijk nutteloos.
Nee, het is dus helaas maar één lamp. Inderdaad een vrij nutteloos product zo.j0eyv schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:50:
Dat was het dus.. Ik twijfelde tussen 1 groep of 1 lamp. Als het letterlijk 1 lamp is dan is het compleet useless.
Het probleem met de FUT089 8 zone remote control wat ik hier pas melde heb ik opgelost door 2 nieuwe FUT012 lampen te bestellen. Denk dat mijn huidige te oud waren.
Ik wil met de FUT089 ook de ledstrip achter mijn tv kunnen bedienen. Momenteel had ik een FUT039 aan de ledstrip hangen wat niet werkt. Dus de bestaande ledstrip met de FUT039 heb ik nu naar de slaapkamer gebracht.
Voor de tv in de woonkamer wil ik nu een nieuwe ledstrip die ik kan bedienen met de FUT089. Even wat vragen:
- Als het goed is heb ik de LS2 controller nodig. Klopt dit?
- Kan ik hier elke willekeurige ledstrip aanhangen (wit, rgb, rgb w, rgb ww)? En is rgb ww hetzelfde als rgb cct bij de ledstrips?
- Hoe voed ik het geheel? Weet van de vorige keer niet goed of de adapter nou bij de ledstrip zat of bij de FUT039 controller.
- Hoe sluit ik ik de ledstrip aan op de LS2 controller? Bij mijn huidige ledstrip komen de R,G,B en wit kabel bij elkaar in een soort verloopstukje met 5 pinnetjes en van de FUT039 lopen deze zelfde kleuren ook weer naar een verloopstukje met 5 gaatjes waar de pinnetjes in gaan. Ik zie op Aliexpress niet dat dit bijgeleverd wordt bij de LS2 controller en zie deze kabeltjes ook niet los.
Alvast dank voor jullie reactie!
Ik wil met de FUT089 ook de ledstrip achter mijn tv kunnen bedienen. Momenteel had ik een FUT039 aan de ledstrip hangen wat niet werkt. Dus de bestaande ledstrip met de FUT039 heb ik nu naar de slaapkamer gebracht.
Voor de tv in de woonkamer wil ik nu een nieuwe ledstrip die ik kan bedienen met de FUT089. Even wat vragen:
- Kan ik hier elke willekeurige ledstrip aanhangen (wit, rgb, rgb w, rgb ww)? En is rgb ww hetzelfde als rgb cct bij de ledstrips?
- Hoe voed ik het geheel? Weet van de vorige keer niet goed of de adapter nou bij de ledstrip zat of bij de FUT039 controller.
- Hoe sluit ik ik de ledstrip aan op de LS2 controller? Bij mijn huidige ledstrip komen de R,G,B en wit kabel bij elkaar in een soort verloopstukje met 5 pinnetjes en van de FUT039 lopen deze zelfde kleuren ook weer naar een verloopstukje met 5 gaatjes waar de pinnetjes in gaan. Ik zie op Aliexpress niet dat dit bijgeleverd wordt bij de LS2 controller en zie deze kabeltjes ook niet los.
LS2 kan inderdaadraweimer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:43:
Het probleem met de FUT089 8 zone remote control wat ik hier pas melde heb ik opgelost door 2 nieuwe FUT012 lampen te bestellen. Denk dat mijn huidige te oud waren.
Een losse voeding kopen welke voldoende wattage/volt kan leveren. Is dus afhankelijk van je ledstrip per meter en de lengte ervan
Aan de ledstrip zitten normaal de rgb kabeltjes. Die steek je in de ls2. Aan de andere kant de voeding.
thx, nog even een ander vraagje. Ik heb de ibox 1; kan deze alleen met de app bediend worden? Zou hem het liefst met de afstandsbediening bedienen omdat het ook een lamp is en ik dan alles met de fysieke afstandsbediening kan bedienen.
Durf ik niet te zeggen. Volgens mij heb je dan ook de oude app nodig maar not sure..raweimer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:44:
thx, nog even een ander vraagje. Ik heb de ibox 1; kan deze alleen met de app bediend worden? Zou hem het liefst met de afstandsbediening bedienen omdat het ook een lamp is en ik dan alles met de fysieke afstandsbediening kan bedienen.
Ik zou voor 10/15 euro een Ibox2 kopen..
FYI. Mi-Light krijgt een nieuwe naam: MiBoxer. Vanaf nu zullen alle producten langzaam onder die naam gaan opereren. Er zijn ook al Apps onder die naam te vinden in de app stores.
[ Voor 21% gewijzigd door j0eyv op 10-07-2019 12:31 ]
Hallo,
Ik merk dat in deze forum al veel ervaring is rondom MiLight en ik heb dus nog een paar vragen waar ik op Google maar niet uitkom.
Mijn situatie is als volgt: ik heb twee MiLight boxen (een wifi ibox 1 en wifi ibox2 allebei v6) en deze gebruik ik dus voor het verbinden van de lampen. Aangezien de range dus niet al te geweldig is heb ik de eerste bridge in de ene hoek van het huis beneden gezet en de andere boven in de tegenovergestelde hoek. Daarna heb ik elke lamp of ledstrip verbonden met de dichtstbijzijnde bridge.
De lampen zelf bestuur ik via homekit met de homebridge plugin van milight op een RaspberryPi. Echter merk ik dus problemen wanneer ik meerdere lampen in een scene aan of uit wil schakelen. Soms ontvangen bepaalde lampen het signaal niet en is het dus nooit echt betrouwbaar of mijn lampen aan of uit zijn. Ik kan via de plugin niet de status zien van de lampen, hij onthoudt eigenlijk intern wat hij het laatst heeft gestuurd en dit is dus niet erg handig.
Nu wil ik dus eigenlijk weten via welk protocol de bridge signalen stuurt. Het lijkt mij dus duidelijk dat het UDP is, maar ik vraag mij wel af of dit ook op een two-way manier kan zodat ik zeker weet dat mijn lampen aan of uit zijn. Ik had ergens wel gelezen dat de v6 bridges dit konden supporten maar nergens staat hoe.
Verder merk ik ook dat ledstrips besturen van MiLight via Homekit ook niet erg lekker werkt wanneer ik van warm wit naar kleur wil overschakelen. De ledstrips springen dan vanzelf weer terug naar warm wit en een restart van homebridge is de enige fix.
TL,DR; iemand enige ervaring rondom het gebruik van MiLight en Homebridge of Homekit waarbij ik wel zeker van kan zijn dat de lampen aan of uit zijn?
Ik merk dat in deze forum al veel ervaring is rondom MiLight en ik heb dus nog een paar vragen waar ik op Google maar niet uitkom.
Mijn situatie is als volgt: ik heb twee MiLight boxen (een wifi ibox 1 en wifi ibox2 allebei v6) en deze gebruik ik dus voor het verbinden van de lampen. Aangezien de range dus niet al te geweldig is heb ik de eerste bridge in de ene hoek van het huis beneden gezet en de andere boven in de tegenovergestelde hoek. Daarna heb ik elke lamp of ledstrip verbonden met de dichtstbijzijnde bridge.
De lampen zelf bestuur ik via homekit met de homebridge plugin van milight op een RaspberryPi. Echter merk ik dus problemen wanneer ik meerdere lampen in een scene aan of uit wil schakelen. Soms ontvangen bepaalde lampen het signaal niet en is het dus nooit echt betrouwbaar of mijn lampen aan of uit zijn. Ik kan via de plugin niet de status zien van de lampen, hij onthoudt eigenlijk intern wat hij het laatst heeft gestuurd en dit is dus niet erg handig.
Nu wil ik dus eigenlijk weten via welk protocol de bridge signalen stuurt. Het lijkt mij dus duidelijk dat het UDP is, maar ik vraag mij wel af of dit ook op een two-way manier kan zodat ik zeker weet dat mijn lampen aan of uit zijn. Ik had ergens wel gelezen dat de v6 bridges dit konden supporten maar nergens staat hoe.
Verder merk ik ook dat ledstrips besturen van MiLight via Homekit ook niet erg lekker werkt wanneer ik van warm wit naar kleur wil overschakelen. De ledstrips springen dan vanzelf weer terug naar warm wit en een restart van homebridge is de enige fix.
TL,DR; iemand enige ervaring rondom het gebruik van MiLight en Homebridge of Homekit waarbij ik wel zeker van kan zijn dat de lampen aan of uit zijn?
De lampen “praten” niet terug naar de gateway, het is fire and forget en maar hopen dat het aankomt. Wat ik in Domoticz heb gedaan is scenes gemaakt die het bewuste signaal twee keer versturen naar de gateway, vooral in reeksen is dat handig, je doet lamp 1-5 en herhaalt dat een keer,thomas.tnc schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:35:
Hallo,
Sinds ik het zo ingericht heb gaat het bij mij niet meer mis, ik zie bij het uitgaan nog wel eens een enkel lampje blijven branden waarna de tweede ronde het licht écht uit doet.
Ik heb nu de repeat op 3 keer gezet en ik merk al wel dat de lampen altijd uitgaan. Duurt inderdaad wat langer maar dan heb ik wel meer zekerheid over het uitgaan.Pixelmagic schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:43:
[...]
De lampen “praten” niet terug naar de gateway, het is fire and forget en maar hopen dat het aankomt. Wat ik in Domoticz heb gedaan is scenes gemaakt die het bewuste signaal twee keer versturen naar de gateway, vooral in reeksen is dat handig, je doet lamp 1-5 en herhaalt dat een keer,
Sinds ik het zo ingericht heb gaat het bij mij niet meer mis, ik zie bij het uitgaan nog wel eens een enkel lampje blijven branden waarna de tweede ronde het licht écht uit doet.
Anoniem: 1232762
Hey could someone offer some help, I read that someone wrote you cannot control a group with YT1, so if I have several pieces of furniture with leds, I cannot tell alexa for example to turn leds on? And turn all furniture leds on? If this is not possible can someone advise me which system to invest into, thanks.
No, indeed. You need a seperate YT1 for every light.Anoniem: 1232762 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:31:
Hey could someone offer some help, I read that someone wrote you cannot control a group with YT1, so if I have several pieces of furniture with leds, I cannot tell alexa for example to turn leds on? And turn all furniture leds on? If this is not possible can someone advise me which system to invest into, thanks.
YT1 Can indeed only control 1 light. Not 1 group/zone. If your physical lamp has more than 1 light bulb or gu10 spots u can only control one of them.. In my case. I have a lamp with 4 GU10 spots. This means i would need 4 YT's to control these.. The product is useless! Don't buy it..Anoniem: 1232762 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:31:
Hier zou ik dan graag wat meer over horen. Ik zoek nog altijd een integratie mogelijkheid om Milight in b.v. Domoticz/Homekit/HomeBridge te kunnen koppelen en uiteindelijk Alexa control te integreren.thomas.tnc schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:35:
De lampen zelf bestuur ik via homekit met de homebridge plugin van milight op een RaspberryPi.
Nou als je al bekend bent met Homebridge dan hoef je alleen maar van deze plugin gebruik te maken https://www.npmjs.com/package/homebridge-milightj0eyv schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Hier zou ik dan graag wat meer over horen. Ik zoek nog altijd een integratie mogelijkheid om Milight in b.v. Domoticz/Homekit/HomeBridge te kunnen koppelen en uiteindelijk Alexa control te integreren.
Heb mijn huis volhangen met FUT103 spots , nu heb ik nog een paar plekken waar ik "normale" lampen moet gaan plaatsen. Behalve de prijs, wattages en afmetingen zijn er nog verschillen tussen FUT012, FUT104 en FUT105 lampen? En welke zouden jullie adviseren welke het meest gangbaar is?
Let ook even op de ab's die ze wel/niet ondersteunen al weet ik niet of dit relevant is voor deze lampen.asdf25 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:02:
Heb mijn huis volhangen met FUT103 spots , nu heb ik nog een paar plekken waar ik "normale" lampen moet gaan plaatsen. Behalve de prijs, wattages en afmetingen zijn er nog verschillen tussen FUT012, FUT104 en FUT105 lampen? En welke zouden jullie adviseren welke het meest gangbaar is?
Daarnaast heb ik de FUT012 besteld en die zijn echt heel erg groot en passen dus nergens in. De FUT105 zijn net zo groot als de 012. De FUT104 die je hierboven noemt is een spotje, bedoel je niet de FUT014? Die heb ik i.p.v. de 012 besteld en die werken prima.
Heb een box 2 besteld om lampen mee te gaan besturen, in de toekomst wellicht een afstandbediening erbij omdat dit altijd makkelijk is. Zit naar de FUT089 remote te kijken omdat deze 8 zones heeft https://www.futlight.com/...ls.aspx?id=276&typeid=143rens-br schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:03:
[...]
Let ook even op de ab's die ze wel/niet ondersteunen al weet ik niet of dit relevant is voor deze lampen.
Daarnaast heb ik de FUT012 besteld en die zijn echt heel erg groot en passen dus nergens in. De FUT105 zijn net zo groot als de 012. De FUT104 die je hierboven noemt is een spotje, bedoel je niet de FUT014? Die heb ik i.p.v. de 012 besteld en die werken prima.
Bedoelde inderdaad de FUT014. Dat wordt hem dan.
Heb een vreemd probleem, werk met de versie 2 controller (die met een lampje er in) en dit werkte tot volle tevredenheid. Echter Ziggo gooide roet in het eten met een nieuw modem. Controller weer opnieuw kunnen aanmelden via de Iphone (afstandbediening bleef werken) maar de lampen die altijd in deze combinatie werkte krijg ik niet opnieuw aan de controller via de app aangemeld.
Is er een optie om een lamp re resetten?? Niet via de app want dat werkt helaas niet....
Is er een optie om een lamp re resetten?? Niet via de app want dat werkt helaas niet....
Bing
Dit is de ibox1, RST 3 seconden ingedrukt houden en hij is naar fabrieksinstellingenbing69 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:06:
Heb een vreemd probleem, werk met de versie 2 controller (die met een lampje er in) en dit werkte tot volle tevredenheid. Echter Ziggo gooide roet in het eten met een nieuw modem. Controller weer opnieuw kunnen aanmelden via de Iphone (afstandbediening bleef werken) maar de lampen die altijd in deze combinatie werkte krijg ik niet opnieuw aan de controller via de app aangemeld.
who put a "stop payment" on my reality check
Ik zou zowieso 10/15 euro investeren in een Ibox2. En waarom heeft het Ziggo modem een probleem hiermee? Ik heb nooit geen problemen ermee gehad zowel in router mode als in bridge mode niet.bing69 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:06:
Ben overgestapt van Modem, hij zat tijdelijk op een ander adres waardoor ik ben gaan resetten. Sindsdien heb ik problemen. Krijg heb met moeite (volgens mij heb ik de laatste Box) gekoppeld in de app. Maar de lampen die altijd gekoppeld hebben gezeten krijg ik niet gekoppeld.j0eyv schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:25:
[...]
Ik zou zowieso 10/15 euro investeren in een Ibox2. En waarom heeft het Ziggo modem een probleem hiermee? Ik heb nooit geen problemen ermee gehad zowel in router mode als in bridge mode niet.
Bing
Heb je ze eerst ontkoppelt?bing69 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:40:
[...]
Ben overgestapt van Modem, hij zat tijdelijk op een ander adres waardoor ik ben gaan resetten. Sindsdien heb ik problemen. Krijg heb met moeite (volgens mij heb ik de laatste Box) gekoppeld in de app. Maar de lampen die altijd gekoppeld hebben gezeten krijg ik niet gekoppeld.
Helaas, kon er niet meer bij komen. Ze blijven wel werken met de afstandsbediening.
Kan ze dus niet koppelen of ontkoppelen.....
Bing
In bridge werkt het inderdaad. Ik had ook problemen als die niet in bridge stond. In bridge gezet en andere DNS. Met yeelight plafon lamp had ik het zelfde probleem.ziggo modem is echt waardeloos. Geen eens de mogelijkheid om DNS aan te passen.in de connectbox
j0eyv schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:25:
[...]
Ik zou zowieso 10/15 euro investeren in een Ibox2. En waarom heeft het Ziggo modem een probleem hiermee? Ik heb nooit geen problemen ermee gehad zowel in router mode als in bridge mode niet.
[ Voor 9% gewijzigd door TheDudez op 06-08-2019 09:04 ]
Mee eens wat betreft Ziggo Modems. Ik heb meegemaakt dat mijn Ring Doorbell enorme vertraging had op aanbellen/motion van minimaal 30 seconden. Probleem opgelost nadat ik het modem in bridge had staanTheDudez schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:03:
In bridge werkt het inderdaad. Ik had ook problemen als die niet in bridge stond. In bridge gezet en andere DNS. Met yeelight plafon lamp had ik het zelfde probleem.ziggo modem is echt waardeloos. Geen eens de mogelijkheid om DNS aan te passen.in de connectbox
[...]
Ik heb een vraag ik heb een 5 meter 5050 RGBWW-CCT ledstip gekocht welke netjes werkt op mijn FUT039 maar heb daarbij een 75w adapter gekocht.
En zag dat die hele ledstrip nog geen 10w verbruikt?
Nu ga ik hem inkorten naar 2 meter dus vermoed dat hij zelfs minder dan 10w gaat gebruiken.
Is 75w dan niet een beetje overkill? En wat voor adapters gebruiken jullie in een vergelijkbare situatie?
adapter > https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.1c264c4dswUZmo
Nu ga ik hem inkorten naar 2 meter dus vermoed dat hij zelfs minder dan 10w gaat gebruiken.
Is 75w dan niet een beetje overkill? En wat voor adapters gebruiken jullie in een vergelijkbare situatie?
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Ik heb de 60W voor ongeveer 3 meter aan ledstrip, dus je zit met 75W wel een beetje aan de hoge kant.copywizard schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:33:
Ik heb een vraag ik heb een 5 meter 5050 RGBWW-CCT ledstip gekocht welke netjes werkt op mijn FUT039 maar heb daarbij een 75w adapter gekocht.
Overigens gebruikt de hele strip maar 10W? Dat is echt heel weinig. Meestal is het zo'n 7 tot 10W per meter.
ok dankjewel voor deze info dan ga ik bij reichelt een 42w adapter bestellen ik vermoed dat dit voldoende moet zijn voor 2 meter led strip.rens-br schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:46:
[...]
Ik heb de 60W voor ongeveer 3 meter aan ledstrip, dus je zit met 75W wel een beetje aan de hoge kant.
Overigens gebruikt de hele strip maar 10W? Dat is echt heel weinig. Meestal is het zo'n 7 tot 10W per meter.
Dat lijkt mij inderdaad voldoende, al maakt het niks uit als het over-gedimensioneerd is. Overigens staat bij de ledstrip niet gewoon vermeld hoeveel vermogen hij nodig heeft per meter?copywizard schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:07:
ok dankjewel voor deze info dan ga ik bij reichelt een 42w adapter bestellen ik vermoed dat dit voldoende moet zijn voor 2 meter led strip.
goed punt ik lees nu inderdaadrens-br schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:12:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad voldoende, al maakt het niks uit als het over-gedimensioneerd is. Overigens staat bij de ledstrip niet gewoon vermeld hoeveel vermogen hij nodig heeft per meter?
9.Wattage: max 12W/meter,
dus vermoed dat ik het met een 30w adapter ook al moet redden
Hi y'all,
Weten jullie misschien of er een afstandsbediening is welke minimaal 4 zones heeft en zowel rgbw controllers als wel rgb+cct controllers kunt bedienen?
En klopt het dat ik per type controller (in mijn geval rgbw & rgb+cct) een aparte Wifi ibox nodig heb om het via de app te schakelen? Of kan ik met bijvoorbeeld 3 rgbw controllers en 1 rgb+cct 1 wifi ibox gebruiken?
Alvast bedankt
Weten jullie misschien of er een afstandsbediening is welke minimaal 4 zones heeft en zowel rgbw controllers als wel rgb+cct controllers kunt bedienen?
En klopt het dat ik per type controller (in mijn geval rgbw & rgb+cct) een aparte Wifi ibox nodig heb om het via de app te schakelen? Of kan ik met bijvoorbeeld 3 rgbw controllers en 1 rgb+cct 1 wifi ibox gebruiken?
Alvast bedankt
oplossing gevonden: Milight de deur uit!!!TheDudez schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:03:
[...]
Bing
Jammer. Terwijl het niet aan milight ligt maar aan dat gare ziggo modem.
bing69 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:40:
[...]
oplossing gevonden: Milight de deur uit!!!
Heeft er hier iemand ervaring met de 60X60 RGB CCT led panelen die dmv milight aangestuurd kunnen worden?
Ja, deze heb ik. Zat al een rgb+cct controller aan vast. Maar je moet goed opletten dat je de juiste afstandsbediening erbij neemt. Een geschikt voor rgb+cct.Deakers schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:21:
Heeft er hier iemand ervaring met de 60X60 RGB CCT led panelen die dmv milight aangestuurd kunnen worden?
Ikzelf heb 7 rgbw controllers welke ik met 2 rgbw afstandsbedieningen kan bedienen.
Voor deze led paneel moet ik een aparte afstandsbediening aanschaffen.
Ik ben dan ook op zoek naar een afstandsbediening die om kan gaan met beide type controllers.
As it turns out, kan het wat ik wil.morscha schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:23:
[...]
Ja, deze heb ik. Zat al een rgb+cct controller aan vast. Maar je moet goed opletten dat je de juiste afstandsbediening erbij neemt. Een geschikt voor rgb+cct.
Ikzelf heb 7 rgbw controllers welke ik met 2 rgbw afstandsbedieningen kan bedienen.
Voor deze led paneel moet ik een aparte afstandsbediening aanschaffen.
Ik ben dan ook op zoek naar een afstandsbediening die om kan gaan met beide type controllers.
Je dient dan deze controllers te gebruiken voor al je verschillende type led producten:
https://www.milightwinkel...d-strip-controller-8-zone
En vervolgens kun je alles bedienen met een van de twee afstandsbedieningen:
https://www.milightwinkel...NE-AFSTANDSBEDIENING.html
https://www.milightwinkel...H-PANEL-WANDBEDIENING-WIT
Zag ik nou net goed, dat milight ondertussen door google home wordt ondersteund. Ik zie nu milight smart staan, maar kan er verder niets over vinden
Waar had je deze informatie gevonden? Ik kan er maar weinig over vinden namelijk.DaRk PoIsOn schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:09:
Zag ik nou net goed, dat milight ondertussen door google home wordt ondersteund. Ik zie nu milight smart staan, maar kan er verder niets over vinden
Ik heb dus ook als een malle lopen zoeken, maar kon niets vindenrens-br schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:36:
[...]
Waar had je deze informatie gevonden? Ik kan er maar weinig over vinden namelijk.

Ja dat is de Google Home app, maar jij gaf aan dat je had 'gezien' dat het ondersteund werd. Dus ik was benieuwd waar je dat gezien had.DaRk PoIsOn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:32:
Ik heb dus ook als een malle lopen zoeken, maar kon niets vinden
[Afbeelding: milight]
Met "gezien" bedoelde ik dat hij in de google home app stond.rens-br schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:07:
[...]
Ja dat is de Google Home app, maar jij gaf aan dat je had 'gezien' dat het ondersteund werd. Dus ik was benieuwd waar je dat gezien had.
Na even wat zoeken is "milight smart" een app uit de app-store.
Verder kon ik niet veel duidelijkheid vinden erover.
https://apps.apple.com/nl/app/mi-light-smart/id1448455414
Ik heb 3x i-box 2 die dus 12 groepen mi.light RGB-CCT downlights aansturen via Homey. Daarnaast kunnen ze ook bediend worden door 230V inbouw afstands bedienningen. Dit werkt prima.
Alleen is er één groep die de verlichting in de gang aan/uit zet via een pir-sensor, deze groep springt regelmatig op rood. Met de hand moet ik'm dan weer via de app op warm wit zetten. Ik ben er nog niet achter hoe dat komt, waarschijnlijk is het de manier waarop de pir aan/uit schakelt.
Er is een Coolcam bewegingssensor onderweg die deze ene groep via Homey kan bedienen. Eens kijken of dat de oplossing is. Bij de trap verlichting werkt dit probleemloos.
Alleen is er één groep die de verlichting in de gang aan/uit zet via een pir-sensor, deze groep springt regelmatig op rood. Met de hand moet ik'm dan weer via de app op warm wit zetten. Ik ben er nog niet achter hoe dat komt, waarschijnlijk is het de manier waarop de pir aan/uit schakelt.
Er is een Coolcam bewegingssensor onderweg die deze ene groep via Homey kan bedienen. Eens kijken of dat de oplossing is. Bij de trap verlichting werkt dit probleemloos.
Op 14 augustus 3 nieuwe spotjes besteld op Ali, de MR16.
Afgelopen zaterdag, 24 augustus al binnen, gaat lekker snel!
De FUT104 bedoel je? Maar het snelle bezorgen is mijn ervaring ook de laatste tijd, zolang je maar kiest voor 'Aliexpress Standaard Shipping'.StoOker schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:44:
Op 14 augustus 3 nieuwe spotjes besteld op Ali, de MR16.
Milight smart staat log van de echte Milight.DaRk PoIsOn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:44:
[...]
Met "gezien" bedoelde ik dat hij in de google home app stond.
Dit heeft iemand ontwikkeld om milight aan te sturen middels google Home, maar dit gaat niet met de standaard hardware.
Dit was de stand van zaken enkele maanden geleden. Er is ook héél weinig over te vinden allemaal
Volgens mij is die app ervoor bedoeld om de nieuwe 433Mhz lijn aan te sturen en niet zo zeer voor Google Home / Alexia ondersteuning.diefightdie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:53:
Milight smart staat log van de echte Milight.
Dit heeft iemand ontwikkeld om milight aan te sturen middels google Home, maar dit gaat niet met de standaard hardware.
@diefightdie , @rens-br ,
Had nog even verder gekeken bij de app.
Idd 433 mhz en de wl-serie 2,4 ghz.
De ibox1 en 2 worden niet ondersteund.
Had nog even verder gekeken bij de app.
Idd 433 mhz en de wl-serie 2,4 ghz.
De ibox1 en 2 worden niet ondersteund.
Jaa idd dat is hem.rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:51:
[...]
De FUT104 bedoel je? Maar het snelle bezorgen is mijn ervaring ook de laatste tijd, zolang je maar kiest voor 'Aliexpress Standaard Shipping'.
Ervaring mee?
Ben namelijk nog aan het verbouwen dus kan ze nog niet testen.
Nee, wel met de Fut103 (GU10) spots, wat volgens mij dezelfde zijn, maar dan met een andere aansluiting. Ik heb daar mijn hele huis mee volhangen. Werken perfect.StoOker schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:44:
Jaa idd dat is hem.
Ervaring mee?
Ben namelijk nog aan het verbouwen dus kan ze nog niet testen.
Zijn inderdaad exact de zelfde alleen de fitting is anders.rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:26:
[...]
Nee, wel met de Fut103 (GU10) spots, wat volgens mij dezelfde zijn, maar dan met een andere aansluiting. Ik heb daar mijn hele huis mee volhangen. Werken perfect.
Maar goed om te horen
Heb de FUT014 van de bulbs namelijk ook al.
Vergeet niet dat Milight Smart maar een beperkt aanbod is. Het is niet alleen een app. Niet alle lampen/devices werken hiermee samen.DaRk PoIsOn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:44:
[...]
Met "gezien" bedoelde ik dat hij in de google home app stond.
Klopt!rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
Volgens mij is die app ervoor bedoeld om de nieuwe 433Mhz lijn aan te sturen en niet zo zeer voor Google Home / Alexia ondersteuning.
Overigens heb ik vorige week nieuwe lampen besteld op AliExpress en daar staat de nieuwe merknaam MiBoxer op. Ze zijn dus echt een naamswijziging aan het doen.
Anoniem: 1232762
As this is a Dutch forum, please make an effort to post in Dutch. Furthermore we require a bit more than merely a "shopping list". Your post didn't make this clear enough and didn't state any mi products you intended to use.
[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 13-09-2019 11:16 ]
Dat viel me gisteren ook op. Mooi dat ze het overzichtelijk houden.rens-br schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:50:
Overigens heb ik vorige week nieuwe lampen besteld op AliExpress en daar staat de nieuwe merknaam MiBoxer op. Ze zijn dus echt een naamswijziging aan het doen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Jasper heeft ook een app om je milights te besturen.
https://apkpure.com/id/bilight/com.jaspergoes.bilight
Wel handig dat je alle zones tegelijk kan aansturen.
Zijn dingetje om films met "hue"-achtige dingen te hebben werkt hier al lange tijd niet meer,
Zal wel aan de router liggen.
Zijn dingetje om films met "hue"-achtige dingen te hebben werkt hier al lange tijd niet meer,
Eat the bugs, live in a pod
De select zone feature is wel handig idd. Die mis ik nog wel eens.. Alleen gaat deze app maar tot 4? Ik heb er 8 namelijk.HMC schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:50:
Jasper heeft ook een app om je milights te besturen.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen!
Ik heb nog een oude Mi-Light "Internet Remote Control" gevonden en wil die graag koppelen aan mijn Home Assistant systeem. Nu is de benodigde app genaamd milight of milight 2.0 niet geschikt voor mijn P30 pro.. (android 9). Voor zover ik weet is de laatst ondersteunde android versie 4.4.
Heeft iemand een alternatieve app om de wifi box inte stellen of een andere manier?
Thanks!
pricewatch: Milight Wi-Fi Box - Internet Remote Control
UPDATE
Op wonderbaarlijke wijze heb ik het voor elkaar gekregen om de wifi box in te stellen via de app die wel 30 keer is vastgelopen
. Daarna heb ik via deze link de controller aan kunnen sluiten op Home Assistant voor de geïnteresseerden
Ik heb nog een oude Mi-Light "Internet Remote Control" gevonden en wil die graag koppelen aan mijn Home Assistant systeem. Nu is de benodigde app genaamd milight of milight 2.0 niet geschikt voor mijn P30 pro.. (android 9). Voor zover ik weet is de laatst ondersteunde android versie 4.4.
Heeft iemand een alternatieve app om de wifi box inte stellen of een andere manier?
Thanks!
UPDATE
Op wonderbaarlijke wijze heb ik het voor elkaar gekregen om de wifi box in te stellen via de app die wel 30 keer is vastgelopen
[ Voor 36% gewijzigd door Randleman op 27-09-2019 22:14 ]
2.4GHz Gateway (Model No.: WL-Box1) die nieuwe ibox zou met RF apparaten werken (Fut103)..
iemand ervaring er mee ?
zoals ik eerder heb aan gegeven zou die met de nieuwe app werken(miboxer) Mi-light Smart.
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=444&typeid=125
iemand ervaring er mee ?
zoals ik eerder heb aan gegeven zou die met de nieuwe app werken(miboxer) Mi-light Smart.
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=444&typeid=125
Weet je toevallig of HA met meer dan 4 groepen kan werken?Randleman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:44:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen!
Thanks!
UPDATE
Op wonderbaarlijke wijze heb ik het voor elkaar gekregen om de wifi box in te stellen via de app die wel 30 keer is vastgelopen. Daarna heb ik via deze link de controller aan kunnen sluiten op Home Assistant voor de geïnteresseerden
Ik gebruik zelf maar 4 groepen maar volgens de documentatie gaat het tot 16 groepen.j0eyv schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:33:
[...]
Weet je toevallig of HA met meer dan 4 groepen kan werken?
Na een hele tijd zoeken kom ik er nog niet helemaal uit.
De milight floodlights, werken met de ibox2.
Maar het enige wezenlijke verschil met de ibox1 is toch het lampje?
Ik heb hier nu de ibox1, zou dit dus kunnen werken?
#DTV
De milight floodlights, werken met de ibox2.
Maar het enige wezenlijke verschil met de ibox1 is toch het lampje?
Ik heb hier nu de ibox1, zou dit dus kunnen werken?
#DTV
Welke Ledstrip heb je?copywizard schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:33:
Hey enkele korte vraagjes!
1. Kan je een led strip kopen en die aansluiten op de led strip controller?
2. Ik heb 5 lampen nodig voor men slaapkamer. Dit is dan 1 zone. En dat lukt gewoon met de wifi ibox2 of ga ik beter voor de milight hub?
2. Ik heb 5 lampen nodig voor men slaapkamer. Dit is dan 1 zone. En dat lukt gewoon met de wifi ibox2 of ga ik beter voor de milight hub?
[ Voor 79% gewijzigd door zierbeek op 05-11-2019 15:25 ]
Uuhm ja? Daar zijn ledstrip controllers voor bedoeld.zierbeek schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:22:
Dat moet prima lukken met de Wifi iBox2.2. Ik heb 5 lampen nodig voor men slaapkamer. Dit is dan 1 zone. En dat lukt gewoon met de wifi ibox2 of ga ik beter voor de milight hub?
Top, ik post straks men winkelkar. Heeft de mihub bepaalde voordelen voor mijn usecase? Thanks!rens-br schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:29:
[...]
Uuhm ja? Daar zijn ledstrip controllers voor bedoeld.
[...]
Dat moet prima lukken met de Wifi iBox2.
Voordelen in vergelijking met?zierbeek schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:08:
[...]
Top, ik post straks men winkelkar. Heeft de mihub bepaalde voordelen voor mijn usecase? Thanks!
Persoonlijke voorkeur. De hub is een stuk flexibeler, dus zelf zou ik altijd daarvoor kiezen. Echter is hij een stuk minder mooi (vanwege het ontbreken van een case)
Ik schrik er niet van terug die zelf even te maken. Maar qua gebruiksgemak (als ze functionerend zijn) en Mogelijkheden raad je de diy versie aan veronderstel ik?rens-br schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:39:
[...]
Persoonlijke voorkeur. De hub is een stuk flexibeler, dus zelf zou ik altijd daarvoor kiezen. Echter is hij een stuk minder mooi (vanwege het ontbreken van een case)
Ja zeker. Het 'oneindig' aantal groepen en ondersteuning voor mqtt is een groot voordeel!zierbeek schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:44:
[...]
Ik schrik er niet van terug die zelf even te maken. Maar qua gebruiksgemak (als ze functionerend zijn) en Mogelijkheden raad je de diy versie aan veronderstel ik?
Okay, bedankt! Dan ga ik me hier eens in verdiepen en ik post mijn winkelkarretjerens-br schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:47:
[...]
Ja zeker. Het 'oneindig' aantal groepen en ondersteuning voor mqtt is een groot voordeel!
5 x FUT 104
1 x FUT092
https://nl.aliexpress.com/item/32989915224.html
1x ESP8266 nodemcu V3
https://nl.aliexpress.com/item/32879925927.html
1x NFR24L01+ PA+LNA
https://nl.aliexpress.com/item/32968035498.html
10x Dupont Line
https://nl.aliexpress.com/item/32969968416.html
Is het daarnaast mogelijk deze op de een of andere manier aan te sturen via de google app/ google assistant?
@rens-br zou jij deze winkelmand even kunnen bekijken zodat ik niets over het hoofd heb gezien? alvast bedankt!
1 x FUT092
https://nl.aliexpress.com/item/32989915224.html
1x ESP8266 nodemcu V3
https://nl.aliexpress.com/item/32879925927.html
1x NFR24L01+ PA+LNA
https://nl.aliexpress.com/item/32968035498.html
10x Dupont Line
https://nl.aliexpress.com/item/32969968416.html
Is het daarnaast mogelijk deze op de een of andere manier aan te sturen via de google app/ google assistant?
@rens-br zou jij deze winkelmand even kunnen bekijken zodat ik niets over het hoofd heb gezien? alvast bedankt!
[ Voor 28% gewijzigd door zierbeek op 07-11-2019 15:58 ]
hi all, zou iemand mijn winkelmandje eens kunnen checken?
Lijkt mij niets mis mee! Ik zou zelf alleen voor dit bordje gaan;zierbeek schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:03:
hi all, zou iemand mijn winkelmandje eens kunnen checken?
https://nl.aliexpress.com/item/32647690484.html
Meer beoordelingen en wel rechte aansluitingen. (Het bordje wat je link heeft in de foto's een usb aansluiting die er scheef op zit...
De lampen lijkt niets mis mee. Houdt er rekening mee dat je met de afstandsbediening dus 4 zones kan aansturen en niet meer.
Wifi antenna zou ik vervangen voor deze;
https://nl.aliexpress.com/item/32707423150.html
Simpelweg meer beoordelingen en daarom naar mijn mening een beter objectief beeld.
super, bedankt! voor die Dupont's , komen die in een 10 pack of bestel je er 10?Robbie T schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:40:
[...]
Lijkt mij niets mis mee! Ik zou zelf alleen voor dit bordje gaan;
https://nl.aliexpress.com/item/32647690484.html
Meer beoordelingen en wel rechte aansluitingen. (Het bordje wat je link heeft in de foto's een usb aansluiting die er scheef op zit...
De lampen lijkt niets mis mee. Houdt er rekening mee dat je met de afstandsbediening dus 4 zones kan aansturen en niet meer.
Wifi antenna zou ik vervangen voor deze;
https://nl.aliexpress.com/item/32707423150.html
Simpelweg meer beoordelingen en daarom naar mijn mening een beter objectief beeld.
Die komen per tien.zierbeek schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:20:
[...]
super, bedankt! voor die Dupont's , komen die in een 10 pack of bestel je er 10?
Snel nog even je lijstje bestellen. Je krijgt nog korting wegens singles day.
Yes, besteld. Is het met de remote dan nog steeds max 4 lampen per zone ?Robbie T schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:21:
[...]
Die komen per tien.
Snel nog even je lijstje bestellen. Je krijgt nog korting wegens singles day.
Euh dat weet ik eigenlijk nietzierbeek schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:33:
[...]
Yes, besteld. Is het met de remote dan nog steeds max 4 lampen per zone ?
Zijn er ook anderen met de ervaring dat Mi Light WiFi module ibox 2 vaak vertraagd de informatie doorgeeft, het systeem is niet responsive. De Wifi werkt in combinatie met de VU039 en de twee kastjes liggen naast elkaar.
Vraagje(s) voor de experts :-)
Ben m'n oude MiLight setup wat aan het oppoetsen, en kwam daarbij alle verschillende types / combinaties tegen van 4 kanaals, 8 kanaals, controllers, afstandsbedieningen enzovoorts...
Heb er een tabelletje van gemaakt (misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft):
https://ninelizardsblog.b...utlight-device-table.html
Wat ik niet goed kan terugvinden is wat nou compatible is met wat?
Volgens de Futlight catalogus (en website) is bijvoorbeeld een FUT012 compatible met een FUT089 (8 zone controller) maar ook met een FUT092 (4 zone controller).
Vraag 1: klopt dat? Ik dacht dat 4 en 8 kanaals modules niet uitwisselbaar / compatible zijn?
Vraag 2: ik heb liggen een iBox 2, nu is er weer een nieuw ding, de WL-Box 2 (oops, ik bedoelde de 1), wat is nou het voordeel van dat ding? Zo te zien toegang vanaf het internet (maar of dat een voordeel is?) en standaard ondersteuning voor Alexa? Google Assistent?
Vraag 3: werkt de WL-Box 1 ook ZONDER Internet toegang?
(M'n doel is eigenlijk om een universele bridge te gaan gebruiken, iets wat Homematic / Hue / MiLight aan elkaar koppelt, maar dat is toekomst muziek...)
Ben m'n oude MiLight setup wat aan het oppoetsen, en kwam daarbij alle verschillende types / combinaties tegen van 4 kanaals, 8 kanaals, controllers, afstandsbedieningen enzovoorts...
Heb er een tabelletje van gemaakt (misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft):
https://ninelizardsblog.b...utlight-device-table.html
Wat ik niet goed kan terugvinden is wat nou compatible is met wat?
Volgens de Futlight catalogus (en website) is bijvoorbeeld een FUT012 compatible met een FUT089 (8 zone controller) maar ook met een FUT092 (4 zone controller).
Vraag 1: klopt dat? Ik dacht dat 4 en 8 kanaals modules niet uitwisselbaar / compatible zijn?
Vraag 2: ik heb liggen een iBox 2, nu is er weer een nieuw ding, de WL-Box 2 (oops, ik bedoelde de 1), wat is nou het voordeel van dat ding? Zo te zien toegang vanaf het internet (maar of dat een voordeel is?) en standaard ondersteuning voor Alexa? Google Assistent?
Vraag 3: werkt de WL-Box 1 ook ZONDER Internet toegang?
(M'n doel is eigenlijk om een universele bridge te gaan gebruiken, iets wat Homematic / Hue / MiLight aan elkaar koppelt, maar dat is toekomst muziek...)
4, 8 en 99 zones kunnen door elkaar heen gebruikt worden.blueznl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:11:
Ik kan de WL-Box2 niet vinden op de Futlight website, bedoel je niet de WL-Box1? Maar dat is zo te zien gewoon een iBox-1 met nieuwe software features, waaronder Alexa en Google Assistent ondersteuning.Vraag 2: ik heb liggen een iBox 2, nu is er weer een nieuw ding, de WL-Box 2, wat is nou het voordeel van dat ding? Zo te zien toegang vanaf het internet (maar of dat een voordeel is?) en standaard ondersteuning voor Alexa? Google Assistent?
Als die dezelfde logica heeft als de ibox modellen, dan werkt dat ook zonder internet toegang.Vraag 3: werkt de WL-Box 2 ook ZONDER Internet toegang?
Domoticz op een PI in combinatie met [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie? Dat gebruik ik en werkt perfect.(M'n doel is eigenlijk om een universele bridge te gaan gebruiken, iets wat Homematic / Hue / MiLight aan elkaar koppelt, maar dat is toekomst muziek...)
Inderdaad, ik bedoelde de WL-box1. Sorry!
4 vs. 8 kanaals: kan een FUT089 dan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het bedienen van de (oude) FUT036 / FUT037 / FUT038 / FUT039? Ik zie 'm er niet bijstaan.
Edit: ik ben die andere thread en de 144 paginas uit deze nog aan het doorworstelen :-)
4 vs. 8 kanaals: kan een FUT089 dan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het bedienen van de (oude) FUT036 / FUT037 / FUT038 / FUT039? Ik zie 'm er niet bijstaan.
Edit: ik ben die andere thread en de 144 paginas uit deze nog aan het doorworstelen :-)
[ Voor 19% gewijzigd door blueznl op 21-11-2019 16:17 ]
Als bij de FUT036 of bij de FUT089 dat niet genoemd wordt, ga ik daar niet vanuit. Maar volgens mij staat dat ook los van de 4/8 zones.blueznl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:05:
Ander voorbeeld. Ik gebruik zelf de FUT103 GU10 lampen en die werkt met zowel de FUT092 een 4 zones controller, als de FUT089, een 8 zones controller. (En waarschijnlijk ook de FUT090, welke 99 groepen ondersteund)
Wow, zie ik nu dat er een mi boxmoet zijn die out of the box google assistent ondersteuning heeft? Nu werk ik via Domoticz en Kappelt gbridge om mijn milights te bedienen met mijn stem via google home.
Iemand wat meer info hierover?
Ik kan via ali vinden dat ze hem daar miboxer wl-box1 noemen en de icoontjes van alexa en google assistent staan erbij
Iemand wat meer info hierover?
Ik kan via ali vinden dat ze hem daar miboxer wl-box1 noemen en de icoontjes van alexa en google assistent staan erbij
[ Voor 22% gewijzigd door EvJd op 22-11-2019 09:15 ]
Let op:
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie