Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13
rens-br schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:42:
[...]

Behalve dan dat nu de website offline is en het keurmerk is ingetrokken. Zou Mi Light gewoon bestellen via Ali-Express, goedkoper dan dat wordt het niet.
De website doet het ondertussen weer.
Heb hier toch een paar keer naar gekeken voor die ledstrip controllers, dat scheelt echt niet zo veel met ali en je hebt ze de vokgende dag in huis. Qua spots is het natuurlijk wel 10 euro duurder..

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Gisteren het door mij bestelde doosje binnen gekregen en de miLight hub op het NodeMCU bordje hierin gestopt na een beetje handenarbeid;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VDQkpLH/IMG-20190227-212757.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tJCFG4J/IMG-20190227-212807.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Xxs2jdM/IMG-20190227-214748.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 28-02-2019 14:19 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Robbie T schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:18:
Gisteren het door mij bestelde doosje binnen gekregen en de miLight hub op het NodeMCU bordje hierin gestopt na een beetje handenarbeid;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit! Wat voor doosje heb je besteld? Ik ben overigens nog steeds aan het wachten op alle onderdelen. Mijn NodeMCU bordje is helaas nog niet binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Ziet er netjes uit! Wat voor doosje heb je besteld? Ik ben overigens nog steeds aan het wachten op alle onderdelen. Mijn NodeMCU bordje is helaas nog niet binnen.
Thanks!
Het gaat om deze en dan nummer 6.(R444)
https://www.aliexpress.co...269583.0.0.441a2847RbSfKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

rens-br schreef op zondag 20 januari 2019 @ 02:12:
[...]

Ja zeker. Meer informatie hierover kun je vinden op Github: https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub.

[...]

Had je de bovenstaande link al bekeken?
Heb de hardware binnen vanuit China. Maar heb 0 ervaring met het flashen. Uiteindelijk gisteren (denk ik) gelukt via platformio, want kreeg een netwerk te zien als ESP******* in de netwerklijst. Verbinding gemaakt met het wachtwoord milightHub. Op een IP kreeg ik wat invoerdingen. Daar proberen verbinding te maken met eigen wifi. Mislukt en daarna het IP ook niet meer benaderbaar. Heb ook half geen idee wat ik eigenlijk doe. Daar is voor een leek niet echt een n00b friendly tutorial over te vinden. Ook nog bezig geweest nodemcu flasher te gebruiken om een .bin file te flashen, maar dat bied ook niet enorm veel soelaas. Iemand die er een kleine (slimme) tip over kan geven hoe ik dit het makkelijkst doe? (of in ieder geval weer op een pad kom)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sandyman538 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:43:
[...]

Heb de hardware binnen vanuit China. Maar heb 0 ervaring met het flashen.
Helaas heb ik het zelf nog niet binnen, dus ik kan je momenteel niet vooruit helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vandaag ook mijn NodeMCU setje binnengekregen en ben er nog druk mee bezig, aangezien ik er zelf ook niet helemaal lekker uitkwam met het flashen, leek mij het handig om een los topic te hebben om over de NodeMCU te praten, dus die heb ik maar even aangemaakt: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie. De OP is nog work in progress.

@Sandyman538 wellicht kan de guide in die OP je verder helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 07-03-2019 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 20:52
Vorige week even contact gehad met Andy van Futlight.com. Voorlopig is er nog geen ontwikkeling of update gaande rondom de YT1 waarbij meerdere groepen ondersteund worden. Het antwoord daarop was uiteindelijk simpel: Koop meerdere YT1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Na maanden wikken en wegen heb ik mijn oog laten vallen op de milight gu10 (RGB+CCT) lampen. Waar en bij welke shop hebben jullie de lampen besteld en moet ik verder nog ergens op letten (zijn er wellicht meerdere versies) bij het bestellen?

Mogelijkheden:
NL webshop, voordeel is snelle levering, nadeel ongeveer 15euro per lamp.
Banggood: voor mij een betrouwbare webshop, prijs ongeveer 11euro per lamp, levertijd tussen de 7-20dagen.
Aliexpress: ongeveer 8,50 per lamp, nadeel lange levertijd en wellicht krijg je imitatie rommel, plus veel zoek werk naar betrouwbare leverancier.

Is er ook een mogelijkheid om via een officiele shop te bestellen? http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=223&typeid=101 hier vind ik nergens een knop waar ik kan bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

asdf25 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:16:

Aliexpress: ongeveer 8,50 per lamp, nadeel lange levertijd en wellicht krijg je imitatie rommel, plus veel zoek werk naar betrouwbare leverancier.
Heb zo'n 25 GU10 lampen bij ik denk wel 5 verschillende aanbieders op aliexpress besteld. Allemaal identiek. Levertijd verschilde een beetje. Gewoon naar de prijs kijken. Ik had geen haast en als je dan in totaal (ook nog e27 en e14 lampen) zo'n 35 lampen besteld, die 5 a 6 euro perstuk goedkoper zijn (oplopend tot 10 euro verschil), dan hoef ik niet uit te leggen dat ik voor dat verschil in prijs liever 2x uit eten ga.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Ik heb dit weekend wat gelezen over Mi-Light, en ik ben overtuigd. Hue is voor mij te duur, maar voor de prijzen van Mi-Light kan ik het niet niet doen. Echter, ik kan nergens een vervanger vinden voor de motion sensor van Hue. In mijn badkamer wil ik graag een draadloze bewegingssensor zoals die van Philips (die op batterijen werkt). Maar de motion detector van Mi-Light lijkt alleen te werken met een stroomaansluiting. Mijn badkamer is nogal ouderwets, met een trekschakelaar, dus ik voorzie (als doe het zelf noob) vooral problemen.
Wat zou een goede oplossing zijn? Is de motion sensor van Philips te gebruiken in een setup die verder 100% Mi-Light is (of heb ik dan de Hue Bridge nodig)? Of is er een ander merk motion sensor die goed werkt met Mi-Light (die heb ik na wat zoeken zelf helaas nog niet kunnen vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Je zou de sensoren van Xiaomi denk ik wel moeten kunnen combineren met Mi-Lights via iets als domoticz/home assistant. Zoek daar eens naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
MeltedForest schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:16:
Je zou de sensoren van Xiaomi denk ik wel moeten kunnen combineren met Mi-Lights via iets als domoticz/home assistant. Zoek daar eens naar!
Thanks! Die sensor ziet er goed (klein) uit en is zeer betaalbaar. In dit geval zou het moeten werken met een raspberry pi met home assistant (dus zonder wifi unit van Mi-Light), correct? De home assistant is dan een vervanger voor de wifi unit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

abc874 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:46:
Thanks! Die sensor ziet er goed (klein) uit en is zeer betaalbaar. In dit geval zou het moeten werken met een raspberry pi met home assistant (dus zonder wifi unit van Mi-Light), correct? De home assistant is dan een vervanger voor de wifi unit lijkt me.
Nee, die wifi unit heb je altijd nodig. Je moeten 'ergens' door aangestuurd worden. Eventueel kan je de wifi unit ook vervangen door een homebrew oplossing: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie.

Overigens ben ik momenteel zelf bezig met zo'n soort gelijke oplossing. Ik gebruik dan [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie voor mijn Mi Light lampen, Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge voor de Xiaomi sensoren en het geheel wordt dan aangestuurd door Domoticz op een Raspberry Pi.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 28-03-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
rens-br schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Nee, die wifi unit heb je altijd nodig. Je moeten 'ergens' door aangestuurd worden. Eventueel kan je de wifi unit ook vervangen door een homebrew oplossing: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie.

Overigens ben ik momenteel zelf bezig met zo'n soort gelijke oplossing. Ik gebruik dan [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie voor mijn Mi Light lampen, Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge voor de Xiaomi sensoren en het geheel wordt dan aangestuurd door Domoticz op een Raspberry Pi.
Thanks voor de snelle reactie. _/-\o_ Ik heb vanmiddag alles besteld, dacht ik. Maar nu ook nog even de hardware bestellen voor de Zigbee2mqtt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

abc874 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:34:
Thanks voor de snelle reactie. _/-\o_ Ik heb vanmiddag alles besteld, dacht ik. Maar nu ook nog even de hardware bestellen voor de Zigbee2mqtt.
Let wel op. Met de homebrew hardware is het wel een stuk meer werk om het allemaal in te stellen en te combineren, dan gewoon Philips Hue te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 10:06

defcon84

Multipass?

rens-br schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:36:
[...]

Let wel op. Met de homebrew hardware is het wel een stuk meer werk om het allemaal in te stellen en te combineren, dan gewoon Philips Hue te gebruiken.
Maar een heel stuk goedkoper en leuker om te doen :9

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

defcon84 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:45:
Maar een heel stuk goedkoper en leuker om te doen :9
Helemaal mee eensch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JrN91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik was aan het denken om een aantel RGB+CCT milight lampen te kopen icm een B8 8-zone touch panel. Het enige probleem is dat ik nog niet helemaal snap hoe de ibox2 controller werkt wat betreft de zones. Klopt het dat deze maar 4 zones ondersteund en ik dus 2 ibox controllers nodig heb om een 8-zone afstandsbediening te laten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:42
Voor zover ik weet heb je met een afstandsbediening überhaupt geen iBox nodig. De iBox is als interface tussen bediening via internet en de lampen die op RF werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:44
O88088 schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:48:
Voor zover ik weet heb je met een afstandsbediening überhaupt geen iBox nodig. De iBox is als interface tussen bediening via internet en de lampen die op RF werken.
Correct...... als je niets gaat automatiseren (via telefoon of bijv domoticz), heb je geen ibox nodig.
Dan werkt een 8 zone ab prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:52:
Correct...... als je niets gaat automatiseren (via telefoon of bijv domoticz), heb je geen ibox nodig.
Dan werkt een 8 zone ab prima.
Correct. Overigens ondersteund de ibox2 wel 8 zones, je moet alleen de juiste optie selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:35:
[...]

Correct. Overigens ondersteund de ibox2 wel 8 zones, je moet alleen de juiste optie selecteren.
Ohja? Welke is dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Op de ibox1 kan je verschillende AB's kiezen, wanneer je de FUT089 kiest heb je 8 zones, zie ook: rens-br in "[Mi-Light] Ervaringen & discussie".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:09:
[...]

Op de ibox1 kan je verschillende AB's kiezen, wanneer je de FUT089 kiest heb je 8 zones, zie ook: rens-br in "[Mi-Light] Ervaringen & discussie".
Thx.... ik zie de AB ervoor, die heeft 99 zones :)
Alleen is de vraag dan nog voor mij, ondersteund Domoticz al deze zones ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:34:
Thx.... ik zie de AB ervoor, die heeft 99 zones :)
Welke is dat dan?
Alleen is de vraag dan nog voor mij, ondersteund Domoticz al deze zones ook?
Nee, volgens mij is het aantal zones bij Domoticz nog steeds beperkt tot 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Die heb ik volgens mij nog niet eerder gezien, nieuw product? Het zou overigens wel mooi zijn als Domoticz het aantal groepen gewoon overneemt van de Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 20:52
Dat is voor mij nog een enorm gemis in Domoticz. Ik heb 7/8 groepen nodig maar kan maar tot 4 groepen aanspreken vanuit Domoticz. Zo lang dat ik er geen 8 kan aansturen vanuit domoticz staat mijn PI uit en doe ik alles met de AB/Smartphone App.

//noob
Wie kan dit verzorgen? Is dit een feature request bij b.v. domoticz of moet iemand vanuit de community hieraan programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik moet zeggen dat ik de Mi Lights icm domoticz niet altijd even goed vindt werken. Veel missers en moet het commando on/ off nog een keer (of vaker) afgevuurd worden. (in de log van domoticz lees ik dan iets over een bridge connection error) De bridge en de lampen staan hemelsbreed, 4 meter van elkaar af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vwtune schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:29:
Ik moet zeggen dat ik de Mi Lights icm domoticz niet altijd even goed vindt werken. Veel missers en moet het commando on/ off nog een keer (of vaker) afgevuurd worden. (in de log van domoticz lees ik dan iets over een bridge connection error) De bridge en de lampen staan hemelsbreed, 4 meter van elkaar af....
Dat lees ik wel vaker inderdaad. De bridge lijkt in een soort slaapstand te komen waar Domoticz niks mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aantal posts m.b.t. ESP8266 hub verplaatst naar [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Laatst online: 08-05 13:35
Nu begreep ik uit een YT filmpje dat je de lampen kan besturen via de WiFi controller OF via de remote, maar niet te gelijk.

Klopt dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

StoOker schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:02:
Nu begreep ik uit een YT filmpje dat je de lampen kan besturen via de WiFi controller OF via de remote, maar niet te gelijk.
Wat bedoel je met gelijk? Ik heb beide en je kan beide prima door elkaar heen gebruiken. Dus lamp aanzetten met de remote en uit met de Wifi Controller of andersom. Werkt perfect!

Ik had paar weken geleden een paar E27 lampen gekocht en daarbij niet gelet op het formaat, maar de FUT012 zijn echt enorm groot. Ze passen niet een een bol lamp of 'schaal' lamp.

Ter vergelijk: Links de 'standaard' ikea led lamp, rechts de FUT012.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/axqRCvc9f7TRvwklOPo7RbJj/medium.jpg

Nu maar de FUT014 besteld als vervanging, helaas wel maar 6W i.p.v. 9W, maar niks aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StoOker
rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:36:
[...]

Wat bedoel je met gelijk? Ik heb beide en je kan beide prima door elkaar heen gebruiken. Dus lamp aanzetten met de remote en uit met de Wifi Controller of andersom. Werkt perfect!

Ik had paar weken geleden een paar E27 lampen gekocht en daarbij niet gelet op het formaat, maar de FUT012 zijn echt enorm groot. Ze passen niet een een bol lamp of 'schaal' lamp.

Ter vergelijk: Links de 'standaard' ikea led lamp, rechts de FUT012.

[Afbeelding]

Nu maar de FUT014 besteld als vervanging, helaas wel maar 6W i.p.v. 9W, maar niks aan te doen.
toon volledige bericht
Dat was precies wat ik bedoelde, maar heb je mijn antwoord ook gelijk beantwoord.

Op dat filmpje begreep ik dat het bedienen van de lamp OF via de remote gaat OF via de app, maar niet tegelijk. Maar als ik jou begrijp dat prima!

Handig want geen zin om iedere keer mijn telefoon te pakken als je even snel je lampen wilt uit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 09:07
Weekje geleden aantal Milight lampen van een mede Tweaker overgenomen . Hierbij ook de AB en de wifi controller box
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/38765/files/27386857/mi-light-milight-wifi-receiver-receiver-controller.jpg

Maar krijg met geen mogelijkheid deze controller in de nu beschikbare Milight 3 app.
Heb al op een ander device geprobeerd , en in diverse modus-en : smart link en AP modus maar helaas
Als ik reset en vervolgens (zoals de app aangeeft) even kort de reset knop indruk en dus de sys en link ledjes gaan knipperen , zie ik netjes het Milight SSID waarop ik kan aanmelden . Maar vervolgens houdt het op .

Iemand een tip ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Pimmetje651 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:32:
Weekje geleden aantal Milight lampen van een mede Tweaker overgenomen . Hierbij ook de AB en de wifi controller box
[Afbeelding]

Maar krijg met geen mogelijkheid deze controller in de nu beschikbare Milight 3 app.
Heb al op een ander device geprobeerd , en in diverse modus-en : smart link en AP modus maar helaas
Als ik reset en vervolgens (zoals de app aangeeft) even kort de reset knop indruk en dus de sys en link ledjes gaan knipperen , zie ik netjes het Milight SSID waarop ik kan aanmelden . Maar vervolgens houdt het op .

Iemand een tip ?
Inmiddels door aan te melden op de Milight bridge en naar de 10.10.100.254 website te gaan heb ik de bridge aan de wifi gekregen
Maar nu ziet de Milight app nog steeds niks ?
Gok dat de nieuwste app deze wifi bridge niet supporter.

Dan toch maar eens de esp8266 Milight hub eens geen optrommelen ( heb daar nu nog problemen mee dat als ik een send commando stuur de nodeMCU reboot :S )

[ Voor 9% gewijzigd door Pimmetje651 op 01-05-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Heeft iemand zijn MiLight lampen in combinatie met een bewegingssensor?
En hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pimmetje651 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:57:
Inmiddels door aan te melden op de Milight bridge en naar de 10.10.100.254 website te gaan heb ik de bridge aan de wifi gekregen
Maar nu ziet de Milight app nog steeds niks ?
Gok dat de nieuwste app deze wifi bridge niet supporter.
Je weet ook zeker dat je de goede app gebruikt? En heb je ook alle stappen van de handleiding doorgenomen?

Daarnaast weet je ook zeker dat de Hub aan je netwerk hangt? Dit kan je zien door je netwerk te scannen met Fing (Android) of Advanced IP Network scanner.
StoOker schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:53:
Heeft iemand zijn MiLight lampen in combinatie met een bewegingssensor?
En hoe heb je dit gedaan?
Je zeker. Helaas heb je dan wel heel veel extra hardware nodig, aangezien Mi Light geen sensoren heeft.

Ik heb een Pi met Domoticz. Daaraan zit een Zigbee2MQTT stick en allerlei sensoren (waaronder de Human Body Sensor van Xiaomi).

Vervolgens heb ik een scriptje geschreven dat er bij beweging de lamp aan moet gaan en als er geen beweging hij weer uit gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 02-05-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Je zeker. Helaas heb je dan wel heel veel extra hardware nodig, aangezien Mi Light geen sensoren heeft.

Ik heb een Pi met Domoticz. Daaraan zit een Zigbee2MQTT stick en allerlei sensoren (waaronder de Human Body Sensor van Xiaomi).

Vervolgens heb ik een scriptje geschreven dat er bij beweging de lamp aan moet gaan en als er geen beweging hij weer uit gaat.
Oww top, zoiets dacht ik al dat er benodigd was.
Heb hier zelf geen ervaring mee, maar dat is iets voor een later stadium. Eerst mn huis maar eens kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
rens-br schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:03:
[...]

Je weet ook zeker dat je de goede app gebruikt? En heb je ook alle stappen van de handleiding doorgenomen?

Daarnaast weet je ook zeker dat de Hub aan je netwerk hangt? Dit kan je zien door je netwerk te scannen met Fing (Android) of Advanced IP Network scanner.
Ik vermoed dat Juist deze app het probleem is ! Ben nog wat gaan Googlen en denk dat deze app niet overeen kan met (blijkbaar) oudere wifi hubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pimmetje651 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:06:
Ik vermoed dat Juist deze app het probleem is ! Ben nog wat gaan Googlen en denk dat deze app niet overeen kan met (blijkbaar) oudere wifi hubs
Dat zou natuurlijk kunnen, het is alleen wel vreemd dat dat juist de app is waar ze in de handleiding naar verwijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:52
[Afbeelding]

Iemand een tip ?
Als ik het me goed kan herinneren, moet je in de App ook aangeven welke afstandsbediening je gebruikt.
De RGB lampen kun je namelijk niet met de RGB+CCT afstandsbediening besturen.
Mijn laatste indruk met de app was dat die vet onduidelijk was als het om dit soort dingen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Pimmetje651 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Ik gebruik deze app ook met de nieuwe box. Werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:30

aex351

I am the one

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Zou een Raspberry PI met een wifi dongle niet hetzelfde moeten kunnen? Dus dat je de wifi dongle gebruikt om direct via de 2,4 GHz protocol de API commando's te versturen. Misschien is dit wel een beetje kort door de bocht. Maar ik ben eigenlijk opzoek naar een mogelijkheid om de wifi-gateway (ibox) virtueel te maken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 20:54
[Afbeelding]

Iemand een tip ?
Gebruik je toevallig een Ubiquity WAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:28:
Zou een Raspberry PI met een wifi dongle niet hetzelfde moeten kunnen? Dus dat je de wifi dongle gebruikt om direct via de 2,4 GHz protocol de API commando's te versturen. Misschien is dit wel een beetje kort door de bocht. Maar ik ben eigenlijk opzoek naar een mogelijkheid om de wifi-gateway (ibox) virtueel te maken.
Klinkt opzich wel als een mogelijke oplossing, echter dat je dat dan natuurlijk wel zelf moeten programmeren / bestaande source code aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Niehoff80 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 01:00:
[...]

Gebruik je toevallig een Ubiquity WAP?
Niet geheel toevallig, maar idd ik gebruik UBNT WAPjes ( LR en Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Pimmetje651 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Niet geheel toevallig, maar idd ik gebruik UBNT WAPjes ( LR en Pro)
Ik kreeg met geen mogelijkheid de milight en de wifi aan de praat totdat ik de Ubiquity WiFi niet meer gebruikt maar de gewone wifi van de Ziggo box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Niehoff80 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:33:
[...]

Ik kreeg met geen mogelijkheid de milight en de wifi aan de praat totdat ik de Ubiquity WiFi niet meer gebruikt maar de gewone wifi van de Ziggo box.
Dat is wel erg vreemd, ik heb het wel voor elkaar om aan de WiFi te knopen enz, maar op moment dat ik een opdrachtg stuur dan reset de nodeMCU direct. Als ik een sniffer opdracht start en dan zie ik gewoon wel dat hij dingen ontvangt enz . Dus voor mijn gevoel werkt de radio dan wel ok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Niehoff80 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:33:
Ik heb ook alles van Unifi hier staan en werkt gewoon prima, zowel de Mi Light ibox als de ESP8266 hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Raar zeg, ik kreeg het destijds niet voor elkaar. Ik zal binnenkort nog eens een keer proberen. Zal wel aan mij liggen aangezien ik een noob ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Als vervanging van de FUT013, omdat die niet paste, heb ik de FUT014 besteld en die zijn inmiddels binnen. Die bulbs zijn weer opvallend klein:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uEtOLyu3u9JT48aB36NJV4Xu/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1209738

Hallo, kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik wil graag wat Milight producten bestellen bij aliexpress.
Zie hieronder mijn openbare wishlist. Als die niet werkt heb ik daaronder ook een tekstuele overzicht toegevoegd.

https://my.aliexpress.com...ntGroupId=100000011023479

Overzicht:
5M 10M 15M 20M RGB LED Strip light 5050 SMD 60Leds/M tape Light+MiLight Touch Screen RF Controller+DC12V power adapter full set

MiLight RGB CCT (RGB+Cool White+Warm White) Controller DC12-24V 2Ax5CH FUT039 + 2.4G RF Wireless RGB+CCT 4-Zone Touch Remote

Milight YB1 9W RGB+CCT Wifi Led Bulb 2.4G Wireless Led Lamp 2700K-6500K Dimmable 2 in 1 Smart Mi-Light Led Light AC100-240V

Mi.light Wifi iBox2 controller DC5V compatible with IOS/Andriod system Wireless APP Control for CW WW RGB strip bulb

Mijn vragen:
- zijn alle getoonde producten compatibel met de milight wifi controler?
- is de lichtstrip zonder problemen inkortbaar? Bijv van 5 meter naar 3 meter.

Bedankt alvast! grz. Paul :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 1209738 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:25:
Hallo, kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik wil graag wat Milight producten bestellen bij aliexpress.
Zie hieronder mijn openbare wishlist. Als die niet werkt heb ik daaronder ook een tekstuele overzicht toegevoegd.

https://my.aliexpress.com...ntGroupId=100000011023479

Overzicht:
5M 10M 15M 20M RGB LED Strip light 5050 SMD 60Leds/M tape Light+MiLight Touch Screen RF Controller+DC12V power adapter full set

MiLight RGB CCT (RGB+Cool White+Warm White) Controller DC12-24V 2Ax5CH FUT039 + 2.4G RF Wireless RGB+CCT 4-Zone Touch Remote

Milight YB1 9W RGB+CCT Wifi Led Bulb 2.4G Wireless Led Lamp 2700K-6500K Dimmable 2 in 1 Smart Mi-Light Led Light AC100-240V

Mi.light Wifi iBox2 controller DC5V compatible with IOS/Andriod system Wireless APP Control for CW WW RGB strip bulb

Mijn vragen:
- is de lichtstrip zonder problemen inkortbaar? Bijv van 5 meter naar 3 meter.

Bedankt alvast! grz. Paul :)
toon volledige bericht
Kijk anders even hier: https://www.futlight.com/productlist.aspx?typeid=101

Deze Milight YB1 9W RGB+CCT kan ik niet terugvinden. In de omschrijving op Aliexpress staat dat je geen Wifi iBox (Gateway) nodig hebt. Maar ik ken geen Milights met zo'n specificatie. Wel Yeelights.

Edit: gevonden: https://www.futlight.com/...ls.aspx?id=357&typeid=100, beetje verborgen. Te vinden via http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=151 (Alexa series)

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 10-05-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 1209738 welkom op Tweakers.
Anoniem: 1209738 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:25:
Zie hieronder mijn openbare wishlist.
Je Wishlist is niet openbaar, dus zou je even van elk product de linkjes willen plaatsen?
Er worden bij een aantal artikelen een controller genoemd, maar het is mij niet duidelijk of je die er daadwerkelijk bij besteld. Dus het is lastig inschatten.

Verder kun je eens aangeven wat je precies zoekt en waarvoor?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 10-05-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi hoi, hierbij op aanvraag de rechtstreekse links vd producten. Voor de duidelijkheid; ik wil het volgende gaan maken:

- 3x E27 slimme lampen in de huiskamer/keuken, en
- 2x E27 slimme lampen in aansluitende bijkeuken en de hal met voordeur, en
- 1x E27 slimme lamp in de slaapkamer: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 1x 4.5mtr lichtstrip onderin de keuken, en
- 1x 3.0 mtr lichtstrip op kast in huiskamer: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 4x GU10 slimme lampen in de keuken: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 1x afstandsbediening voor alle verlichting; https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 1x wifi controler (bridge) voor de app: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

Daarbij dus de volgende vragen;
- Kan ik alle bovenstaande verlichting aansturen met bovenstaande afstandsbediening?
- Kan ik alle bovenstaande verlichting aansturen middels bovenstaande wifi controler via de milight app?
- Kan ik bovenstaande lightstrips zonder problemen korter knippen?

Txs voor de reacties!! Grz Paul :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:07
Anoniem: 1209738 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:51:
Hoi hoi, hierbij op aanvraag de rechtstreekse links vd producten. Voor de duidelijkheid; ik wil het volgende gaan maken:

- 1x E27 slimme lamp in de slaapkamer: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 1x 3.0 mtr lichtstrip op kast in huiskamer: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 4x GU10 slimme lampen in de keuken: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 1x afstandsbediening voor alle verlichting; https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- 1x wifi controler (bridge) voor de app: https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2efa2e0eOBoT4X

- Kan ik alle bovenstaande verlichting aansturen met bovenstaande afstandsbediening?
- Kan ik alle bovenstaande verlichting aansturen middels bovenstaande wifi controler via de milight app?

Txs voor de reacties!! Grz Paul :*)
toon volledige bericht
hallo

als je
3x E27
2x E27
4x Gu10
1x E27
dat zijn 4 zone

en dan twee RGB ledstip
2 zone ..

dat kan wel via de app maar niet via afstandsbediening,tenzij dat je maar 4 zones maakt

er is een andere afstandsbediening FUT089 Remote...wel een RGBCCT led strip controller halen ,en niet gewoon RGB anderst werkt het niet met dat afstandsbediening

[ Voor 3% gewijzigd door haaymaan op 11-05-2019 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 1209738 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:51:
Deze zijn zo te zien net zo groot als de FUT012 en die paste bij mij in geen één lamp, let daar dus bij op. Tevens lijkt de YB1 alleen via een app te besturen en niet via een remote. Als je bij hetzelfde formaat wilt blijven kan je ook beter de FUT012 kopen, of als je een maatje kleiner wilt de FUT014.
Als je deze besteld krijg je 2x een AB, niet echt super nuttig. Daarnaast hebben die AB's geen ondersteuning voor groepen, waardoor je er dus niks aan hebt. Als laatste zijn het RGB strips en daarmee is het heel lastig om wit licht te maken. Je kan beter voor RGB + CCT of RGB + WW ledstrips gaan. En dan de FUT043, FUT044 of FUT045 erbij bestellen.
Prima spotjes, heb die zelf ook in totaal 9 in mijn huis. Alleen je moet even goed rondkijken, want ik koop ze meestal voor zo'n 9 euro.
- 1x afstandsbediening voor alle verlichting; https://nl.aliexpress.com...37460.0.0.2efa2e0eOBoT4Xp
Deze AB heeft maar 4 zones, je kan beter voor de 8 zone versie of de 99 zone versie gaan. Ben je ook voorbereid op de toekomst. De FUT089 of de FUT090.
De ibox1 is nieuwer en ondersteund volgens mij meer lampen, dus je moet even goed kijken dat deze ook de lampen ondersteund die je wilt aansturen.

Volgens mij wel. Maar kijk even op Futlight.com, daar staat precies bij elke lamp vermeld welke AB ermee werkt.
Staat in de advertentie:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1pNUMw1GSBuNjSspbq6AiipXaX.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hi Haaymaan en rens-br,

Alvast harstikke bedankt voor de reacties! _/-\o_
Ik zal de voorgestelde opties eens bekijken.
grz. Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Zit net even te kijken op Banggood en Gearbest. Maar het aanbod van Milight producten is ook wel aan de matige kant. Op Aliexpress kan ik ook nauwelijks Milight vinden wanneer ik ingelogd ben. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

aex351 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:03:
Zit net even te kijken op Banggood en Gearbest. Maar het aanbod van Milight producten is ook wel aan de matige kant. Op Aliexpress kan ik ook nauwelijks Milight vinden wanneer ik ingelogd ben. Ervaren jullie dit ook?
Ik bestel Mi Light lampen eigenlijk altijd via Aliexpress. Als ik zoek op Mi Light op Ali krijg ik gigantisch veel resultaten, vreemd dat jij er maar weinig van kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Naar mijn weten is de iBox1 niet nieuwer dan de iBox 2. De iBox 2 kwam later en heeft v6 firmware. Weet niet of die firmware ook voor de iBox1 uitgekomen is.

Daarnaast moet men even opletten dat je een remote hebt die zowel voor de FUT012 en de FUT014.

Bij mij werkte de FUT092 remote die ik had gekocht bij de FUT015 lamp niet op de FUT012 lamp die ik later gekocht heb. Daar heb ik toen de FUT089 remote voor gekocht.

FUT012 = remote FUT089, FUT092-96, B3&4&8, T3&4.

FUT014 = remote FUT092-098.

Beide lampen zijn RGB+CCT. Als je alle mogelijkheden wilt kunnen bedienen (kleur en witbalans) zijn er eigenlijk maar 4 keuzes. De FUT089 of de FUT092 en de muurbedieningen B4 en T4.

Volgens de specs zou de FUT092 dus moeten werken, maar bij mij werkte het dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Mickman op 20-05-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Waar vind ik de firmware voor de Ibox 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
na de update van Domoticz heb ik een extra optie voor die Ibox2 is (white with adjustable color temperature)ik heb zelfs GU10 cctrgb , rgbw led strip en rgbww lamp,alles werkt goed staan ze op ( RGBWW) iemand ervaring er mee ...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13
haaymaan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:49:
na de update van Domoticz heb ik een extra optie voor die Ibox2 is (white with adjustable color temperature)ik heb zelfs GU10 cctrgb , rgbw led strip en rgbww lamp,alles werkt goed staan ze op ( RGBWW) iemand ervaring er mee ...?
Ik ga het zo even uitproberen.
Ik heb nu 3 rgbcct in de woonkamer, 2 in de slaapkamer en 15 meter rgb in de vloer liggen.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:40
Ik heb nu de milight 3 app op mijn telefoon samen met de Ibox2 .weet er iemand of er ook andere apps zijn waarmee je de lampen kunt bedienen?

Ik heb wel wat apps gezien maar krijg deze niet aan de praat:Liefst zou ik een app hebben waar ik op min of meer random tijden lampen kan schakelen. Bijvoorbeeld tussn 21:00 en 23:00 aan met een variatie van 30 min oid?

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 15:55
mrbert schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:44:
Ik heb nu de milight 3 app op mijn telefoon samen met de Ibox2 .weet er iemand of er ook andere apps zijn waarmee je de lampen kunt bedienen?

Ik heb wel wat apps gezien maar krijg deze niet aan de praat:Liefst zou ik een app hebben waar ik op min of meer random tijden lampen kan schakelen. Bijvoorbeeld tussn 21:00 en 23:00 aan met een variatie van 30 min oid?
Volgens mij is er geen app die dat kan. Als je meer mogelijkheden wil, o.a. automatisch schakelen op zonsondergang, tijd, etc, dan moet je een domotica systeem installeren. Gratis systemen zoals domoticz of homeassistant kunnen dit prima met milight lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:58

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Nee. Je zal domoticaz of openhab moeten gebruiken. Je hebt dan ook een ibox2 nodig en niet de 3box. Of je moet zelf een milight reciever bouwen.
mrbert schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:44:

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@TheDudez en @codegro Thanks, daar was ik al bang voor. Ik heb nog helemaal geen ervaring met domoticz en wil het liefst op korte termijn draaiend hebben.. Ik wil ook niet als ik weg ben de PC altijd aan hebben. dus vermoed dat ik dan met een PI aan de sla moet. Ik weet niet wat er verder nodig is nog daar zal ik even naar moeten kijken. Mijn programmeerervaring is redelijk achterhaald. vroegen wel aardig wat in pascal gedaan en nu nog af en toe een batfile maar C, C++ en C# ken ik wel en kan het als het moet redelijk volgen als een collega wat laat zien maar zelf schrijven is dan weer een stap verder.

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Programmeren is niet nodig. Wel een pi
mrbert schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:23:
@TheDudez en @codegro Thanks, daar was ik al bang voor. Ik heb nog helemaal geen ervaring met domoticz en wil het liefst op korte termijn draaiend hebben.. Ik wil ook niet als ik weg ben de PC altijd aan hebben. dus vermoed dat ik dan met een PI aan de sla moet. Ik weet niet wat er verder nodig is nog daar zal ik even naar moeten kijken. Mijn programmeerervaring is redelijk achterhaald. vroegen wel aardig wat in pascal gedaan en nu nog af en toe een batfile maar C, C++ en C# ken ik wel en kan het als het moet redelijk volgen als een collega wat laat zien maar zelf schrijven is dan weer een stap verder.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hmm een Pi is snel genoeg te regelen en wat moet ik dan aan de PI nog hangen ik denk een addon module? Want die kan vast niet uit de box met de lampen communiceren?;)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 15:55
mrbert schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:07:
Hmm een Pi is snel genoeg te regelen en wat moet ik dan aan de PI nog hangen ik denk een addon module? Want die kan vast niet uit de box met de lampen communiceren?;)
Je hoeft niets aan de pi te hangen om je milight lampen te bedienen. Je pi moet aan hetzelfde netwerk hangen als je milight hub. Als je domoticz gaat gebruiken op je pi, ben je nagenoeg geen programmeer ervaring nodig. Domoticz is vrij eenvoudig te configureren, alles gaat vanuit een GUI. Zelf ben ik ook zo begonnen. Omdat ik steeds verder ging uitbreiden liep ik al snel tegen de beperkingen van Domoticz aan en ben overgestapt op homeassistant. Binnen HA configureer je alles via de mark-up Taal yaml. Is redelijk eenvoudig. Ook kun je steeds meer doen binnen de HA web interface, maar ik geef de voorkeur aan yaml. Oja, voordat ik aan HA begon had ik nul programmeer ervaring.

Als je aan een pi begint, maak regelmatig backups van je sd kaart, die dingen gaan wel eens corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hm wat voor PI zou ik moeten hebben? PI3 of 3B
kom ik hier mee weg?
https://www.kiwi-electron...plus-basic-pack-red-white
of deze https://www.sossolutions....ing&utm_campaign=tweakers

Kan ik wat ik met domoticz wil doen nu al met een PC verise uittesten? IS dat dan over te zetten op een PI?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45
aex351 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:03:
Zoeken op
mi light
mi.light
rgbww remote
fut092

"Official" stores
Xnbada
Beilai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik heb nouwelijk s ervaring met domoticaz. Maar met openhab heb je wel een ibox1 nodig. Of efe google op opensource milight bridge. Anders reageert hij naar een bepaalde tijd niet meer.
mrbert schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:58:
Hm wat voor PI zou ik moeten hebben? PI3 of 3B
kom ik hier mee weg?
https://www.kiwi-electron...plus-basic-pack-red-white
of deze https://www.sossolutions....ing&utm_campaign=tweakers

Kan ik wat ik met domoticz wil doen nu al met een PC verise uittesten? IS dat dan over te zetten op een PI?

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@TheDudez IK heb 2 ibox2 bridges.
Domotics heb ik nu even op de PC geinstalleerd. En daar ga ik iig even mee spelen.

IK heb de limitless lampapp toegevoegd en daarna de switch toegevoegd
Ik heb de eerste lamp al aangezet;)

Het is wel even wennen maal zo te zien lukt het wel om het op de PC aan de praat te krijgen.
Wel fijn om zo even met de pc de eerste stappen te zetten.
Als ik weet welke PI ik het beste kan kopen doe bestel ik die.
Dan wel even kijken hoe ik Domiticz op de pi draaiend krijg maar dat zal wel ergens te vinden zijn.

In ieder geval wel fijn om deze tips te krijgen:)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Dan werkt hij waarschijnlijk niet meer via domotica z na een halve dag. Ik wacht op onderdelen. En ga dan voor de opensource variant. Heeft trouwens meer voordelen. Beter bereik. Oneindig zones. En veiliger

https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub
mrbert schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:48:
@TheDudez IK heb 2 ibox2 bridges.
Domotics heb ik nu even op de PC geinstalleerd. En daar ga ik iig even mee spelen.

IK heb de limitless lampapp toegevoegd en daarna de switch toegevoegd
Ik heb de eerste lamp al aangezet;)

Het is wel even wennen maal zo te zien lukt het wel om het op de PC aan de praat te krijgen.
Wel fijn om zo even met de pc de eerste stappen te zetten.
Als ik weet welke PI ik het beste kan kopen doe bestel ik die.
Dan wel even kijken hoe ik Domiticz op de pi draaiend krijg maar dat zal wel ergens te vinden zijn.

In ieder geval wel fijn om deze tips te krijgen:)

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Dat klinkt interessant. Ik word niet blij als het na een halve dag niet meer werkt ,hoe voeg je dat toe? of moet je dan ook andere hardware hebben?

Is er dan een probleem met de ibox2 bridges? of is dat in combinatie met domoticz ?
Het is ook wel fijn als je bijvoorbeeld de lichten aan en uit wilt laten gaan terwijl je een avond/weekend weg bent.
Maar ik heb hier nu al twee Ibox2 bridges liggen en kan daar op dit moment wel genoeg mee sturen voro wat ik op hele korte termijn wil.
Ik gebruik ook de milight app op dit moment en dat lukt ook goed tot nu toe.

Is het lastig om dit op de PI te installeren? of kan in dan beter een voorgeinstalleerde PI kopen?

Natuurlijk wel leuk om e.e.a. zelf te doen maar wil geen dagen aan het puzzelen en zoeken zijn in dit geval gezien de tijd die ik heb om het aan de praat en geconfigureerd te krijgen. Dit zou mijn eerste PI projectje zijn.
Ik begrijp dat je iets als Rasbian PI ? nodig hebt en dan daarop Domoticz installeren?

[ Voor 51% gewijzigd door mrbert op 03-06-2019 13:29 . Reden: Aanvulling ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
TheDudez schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:55:
Dan werkt hij waarschijnlijk niet meer via domotica z na een halve dag. Ik wacht op onderdelen. En ga dan voor de opensource variant. Heeft trouwens meer voordelen. Beter bereik. Oneindig zones. En veiliger

https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub

[...]
Waarom zou het niet meer werken na een halve dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Omdat de V6 box anders werkt dan de V3. Bij openhab werkt die box daarom niet goed. Maar misschien wel in damoticz maar ik verwacht het zelfde probleem.
Robbie T schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Waarom zou het niet meer werken na een halve dag?

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
TheDudez schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:28:
Omdat de V6 box anders werkt dan de V3. Bij openhab werkt die box daarom niet goed. Maar misschien wel in damoticz maar ik verwacht het zelfde probleem.
[...]
Heb de v6 en geen problemen icm domoticz. Heb ook de esp github variant maar nog niet aan toegekomen om die in te stellen.

Maar de ibox v6 doet het al een paar maanden vlekkeloos. De problemen met openhab waren mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
dank allen voor deze info, IK heb er wel vertrouwen in.

Ik heb dus even een PI besteld en die komt vandaag is hij bij de buren bezocht.
Nu ik met de PC al even wat ervaring opdoe met configureren zal het andere ook wel sneller gaan werken.
De ESP variant van de bridge ziet er ook interessant uit dan heb ik nog maar 1 bridge nodig, dat is dan wel zo fijn.
@Robbie T @TheDudez
Hmm ik Ben er achter wat met de PC variant mis ging.
Ik kon de bridges niet pingen. Ik heb de bridges in het gasten netwerk (waarbij het gasten netwerk niet op mijn intranet mag) en ik kan daar dus vanuit mijn eigen intranet ook niet bij, ook al is het de zelfde IP range.
Als ik de gasten toegang geef tot mijn intranet werkt het ineens wel.

Nu zoek ik een manier om toch het gasten netwerk geen local acces te geven maar wel vanuit mijn intranet wel die devices op de guest netwerk te kunnen bereiken.

Iemand een idee?

[ Voor 100% gewijzigd door mrbert op 04-06-2019 23:30 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
FunFair schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:29:
Nog een interessante site: http://www.limitlessled.com/ en dan met name http://www.limitlessled.com/dev/
Daar kun diverse software vinden om de Wifi bridge mee aan te sturen.
Ik probeer deze links te bereiken maar het lijkt er op dat deze sites niet mee bestaan

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

mrbert schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Ik probeer deze links te bereiken maar het lijkt er op dat deze sites niet mee bestaan
Ik gebruik tegenwoordig futlight.com, staat eigenlijk alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Tweakers,

Ik heb de iBox Controller binnen (de witte platte) en de FUT014 lamp.
Via de MiLight app lukt me alles, kan de lamp linken en besturen.

Nu heb ik Domoticz draaien en de Bridge toegevoegd. In de logging zie ik het volgende:
2019-06-07 15:34:31.196 Status: AppLamp: Bridge found!..
De bridge kan hij dus mee connecteren via port 5987 en als setting de V6 + RGBWW.

Bij devices zie ik netjes de 4 groepen en alle groepen. De switches worden standaard als "Dimmer" neergezet, maar als ik via de switch de lamp wil aanzetten, werkt het niet... :(

Ook als ik de Switch aanpas naar een On/Off switch werkt het niet. Zie screenshot hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/06/07/screenshot.png

Als ik de Switch Edit, zie ik wel de On/Off actions niet ingevuld staan. Moet ik dit met de hand nog configureren?
Heeft iemand hier een beschrijving voor misschien?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

StoOker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:45:
De bridge kan hij dus mee connecteren via port 5987 en als setting de V6 + RGBWW.
Volgens mij moet je voor de witte ibox V5 gebruiken.
Als ik de Switch Edit, zie ik wel de On/Off actions niet ingevuld staan. Moet ik dit met de hand nog configureren?
Nee, dat is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
Eindelijk, eindelijk de Kappelt Bridge voor elkaar zodat mijn Google home nu kan praten met Domoticz! Nu kan ik via mijn Google Home mijn milights aansturen en kan ik ook eindelijk mijn abbonnement bij Controllicz opzeggen.

Gedaan met behulp van de Kappelt Bridge plugin voor Domoticz en daarna bij omschrijving van de lamp
de volgende tekst gezet: gBridge-.... ( bij woonkamerlamp dan gBridge-Woonkamerlamp). Werkt fantastisch!

Tip voor mensen die Controllicz gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
EvJd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:38:
Eindelijk, eindelijk de Kappelt Bridge voor elkaar zodat mijn Google home nu kan praten met Domoticz! Nu kan ik via mijn Google Home mijn milights aansturen en kan ik ook eindelijk mijn abbonnement bij Controllicz opzeggen.

Gedaan met behulp van de Kappelt Bridge plugin voor Domoticz en daarna bij omschrijving van de lamp
de volgende tekst gezet: gBridge-.... ( bij woonkamerlamp dan gBridge-Woonkamerlamp). Werkt fantastisch!

Tip voor mensen die Controllicz gebruiken !
Moet je daar ook niet voor betalen als je +4 devices wilt aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
DarkAllMan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Klopt. Je hebt echter wel de mogelijkheid om een bedrag naar wens over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
DarkAllMan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Ik was blijkbaar vroeg met aanmelden, dus hoef niets te betalen en heb unlimited acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
rens-br schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Volgens mij moet je voor de witte ibox V5 gebruiken.

[...]

Nee, dat is niet nodig.
Vandaag nogmaals een poging gewaagd, maar helaas ik krijg het niet voor elkaar... :(

Ik heb deze iBox: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4drcQJLr

Geprobeerd om V4/V5 en V6 te selecteren. Ip adres is goed en de port 5987, maar geen beweging...
Heb je nog tips of een goede handleiding?
Kan op internet zo weinig vinden er over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StoOker
StoOker schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:33:
[...]

Vandaag nogmaals een poging gewaagd, maar helaas ik krijg het niet voor elkaar... :(

Ik heb deze iBox: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4drcQJLr

Geprobeerd om V4/V5 en V6 te selecteren. Ip adres is goed en de port 5987, maar geen beweging...
Heb je nog tips of een goede handleiding?
Kan op internet zo weinig vinden er over...
Omg het is gelukt!
De bridge toegevoegd met V6 en dan RGBWW, port 5987.

Daarna heb ik onder Devices, AppLamp Group ALL verwijdert en dit voor Group 1 t/m4 ook.
Er kwam toen automatisch een nieuwe AppLamp Group ALL en Group 1t/m4.

En toen werkte het!!

Onverklaarbaar voor mij 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Iemand ook al eens een Wake Up light gemaakt in Domoticz?

Heb deze geprobeerd, maar geen geluk...
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=3402

[ Voor 4% gewijzigd door StoOker op 26-06-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Er is nieuwe box WL - box 2 en ook nieuwe app play store mi light smart,nieuw skill by Google home ,ik kan de box nergens vinden wel foto's, iemand die meer weet ?

[ Voor 18% gewijzigd door haaymaan op 26-06-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

haaymaan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:48:
Er is nieuwe box WL - box 2 en ook nieuwe app play store mi light smart,nieuw skill by Google home ,ik kan de box nergens vinden wel foto's, iemand die meer weet ?
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Kijk bij Playstore of Apple store ( mi light Smart ).
Daar staat alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

haaymaan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:26:
Kijk bij Playstore of Apple store ( mi light Smart ).
Daar staat alles
Op Futlight staat het product gewoon genoemd zie ik nu: 433MHz Gateway. Zo te zien is Mi Light dus op de 433MHz / LORA 'trein' gestapt met een volledig nieuwe serie bedoeld voor onder water gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 27-06-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
En nog steeds een waardeloze app even afgaande op de screenshots..Zoveel electronica uit china maar een fatsoenlijke app is in veel gevallen lastig..
Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste