Iemand al ervaringen met de YB1 ?
Is deze via WIFI te besturen, zonder iBox?
Is deze via WIFI te besturen, zonder iBox?
De YB1? Bedoel je niet de YT1?Anoniem: 470091 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:58:
Iemand al ervaringen met de YB1 ?
Anoniem: 470091
who put a "stop payment" on my reality check
Ik zal morgenavond even kijken wat er bij mij aan hangt.miles schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:10:
@DaRk PoIsOn heb je tips voor een veilige voeding?
Zoek ik ergens een oude telefoonvoeding ofzo of moet ik bij de ledstripsuperwinkel alsnog een voeding van 14 euro kopen of focus ik me helemaal op de verkeerde zaken?
Milight heeft dit volgens mij niet, maar je kunt wel kaku in domoticz hangen en dat met je telefoon bedienen.geka76 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:10:
Maar wij hebben nu ook een tweetal kooldraadlampen in huis. Deze worden niet verkocht door Mi Light. Maar toch zou ik deze ook graag willen kunnen bedienen door optie B en C. Nu heb ik een slimme stekker van klik-aan-klik-uit in het stopcontact zitten waarmee wij deze 2 lampen kunnen bedienen via een afstandbediening. Weten jullie of Mi Light hier ook een oplossing voor heeft? Ik kan nergens vinden of zij ook slimme stekkers hebben. Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt
Je kan ook een Shelly kopen. Die plaats je achter je fysieke wanschakelaar. Dan kan je de lamp via de Shelly schakelen, of fysiek via de wanschakelaar. https://shelly.cloudgeka76 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:10:
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op het gebied van slimme verlichting...heb enkel klik aan klik uit nu. Maar na mij wat ingelezen te hebben vind ik het product van Mi Light wel erg mooi klinken. Ik zit alleen met het volgende "probleem"
Ik begrijp dat je de verlichting van Mi Light kunt bedienen via A. de ouderwetse schakelaar B. via een afstandbediening en C. via een app op je telefoon.
A en B is fijn voor de kinderen en moeders. Zelf ben ik wel gecharmeerd van optie C.
Maar wij hebben nu ook een tweetal kooldraadlampen in huis. Deze worden niet verkocht door Mi Light. Maar toch zou ik deze ook graag willen kunnen bedienen door optie B en C. Nu heb ik een slimme stekker van klik-aan-klik-uit in het stopcontact zitten waarmee wij deze 2 lampen kunnen bedienen via een afstandbediening. Weten jullie of Mi Light hier ook een oplossing voor heeft? Ik kan nergens vinden of zij ook slimme stekkers hebben. Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt
Heb wel ervaring met de B8. Die zou ik eerder nemen dan de B0.wildebeernd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:30:
@miles bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik ze bestellen. Ik wil ook graag een touch panel. Heeft iemand hier ervaring met deze? Zelf zat ik naar het type B0 te kijken.
Je moet bij voedingen kijken naar spanning, meestal 12 of 24V en stroomsterkte. De stroomsterkte die je nodig hebt wordt meestal vermeld bij de specifieke ledstrip. Welke strip heb je gekocht?miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:33:
Ik zit nog steeds in dubio welke voeding ik nodig heb voor m'n 5050 ledstrip van 5 meter RGBWW die ik op een milight controller wil aansluiten. (één strip per controller)
Vond ergens dat ik 12v, 6 amp, 72 watt nodig heb. Volgens mij kan ik dan met deze adapter aan de slag. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb deze ledstrip gekocht.rens-br schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:52:
[...]
Je moet bij voedingen kijken naar spanning, meestal 12 of 24V en stroomsterkte. De stroomsterkte die je nodig hebt wordt meestal vermeld bij de specifieke ledstrip. Welke strip heb je gekocht?
De voeding die je overigens nu gelinkt hebt geeft maar 600mA, dat is dus een factor 10 te weinig als je 6A nodig hebt.
Met 6A zit je aan de goede kant. Ik heb overigens voor mijn ledstrip deze voeding besteld en dan de 5A versie.miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:13:
Ik heb deze ledstrip gekocht.
Deze is 12 V, amperage kan ik niet vinden....ik ging uit van 6A omdat ik een milight controller gebruik waarover ik uit een andere site opmaak dat je voor 5 meter ledstrip 6 A nodig hebt.
Kan ik begrijpen. Maar goed als je er dus een koopt van 6A zit je wel goed.miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:47:
@rens-br ik wilde eigenlijk een "Europese" veilige voeding kopen. Vandaar dat ik hem niet direct met de ledstrip bij Ali heb mee besteld.
[ Voor 38% gewijzigd door miles op 02-01-2019 16:42 . Reden: aanvulling ]
Als je dan ook nog eens iets als deze https://www.ledstripxl.nl...or-ledstrip-led-lamp.html of deze https://www.ledstripxl.nl...or-ledstrip-led-lamp.html erbij neemt kan je je lampen ook met je smartphone bedienen..Robbie T schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:03:
Vandaag ook mijn milights binnen gekregen. Een e27 en een gu10. Hier komt in elk geval binnenkort nog drie keer een e27 rgb cct bij. Ik wil er ook graag een afstandsbediening bij ivm de waf. Hierbij zit ik te denken aan de fut092. Is dit een logische keuze of kan ik beter een andere keuze maken?
Vooralsnog zijn alle lampen in de woonkamer overigens.
[ Voor 16% gewijzigd door copyer op 05-01-2019 06:53 ]
Ik heb het op dezelfde manier gedaan als jij. Dus ook geen ervaring met PlatformIO. Ik vraag me af of die id's wel bewaard blijven dan.Camiel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:17:
Ik ben al een tijdje met mijn milight set bezig. Momenteel groeide het nogal hard en ben ik overgestapt op een open source Gateway gebaseerd op nodemcu. Dat werkt heel erg fijn, kan alles bedienen maar heb ook een probleem. Mijn gateway onthoudt de device IDs niet. Ik heb de bin file geschreven naar mijn nodemcu met de nodemcu flasher. In de handleiding (blog) wordt gesproken over flashen via PlatformIO. Daar ben ik niet mee bekend verder dus zoek ik eigenlijk een goede how-to om dit te kunnen gebruiken. Wat zijn de ervaringen hier en welke manier van flashen is er gebruikt?
[ Voor 7% gewijzigd door Kitser op 05-01-2019 23:18 ]
Maar hij slaat wel de settings op van je mqtt in de hub? Of gaat het daarna helemaal via HA?Kitser schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:54:
[...]
Ik heb het op dezelfde manier gedaan als jij. Dus ook geen ervaring met PlatformIO. Ik vraag me af of die id's wel bewaard blijven dan.
Zelf heb ik ze alleen even nodig om de lampen aan de gateway te koppelen. Daarna gebruik ik stuur ik zie via MQTT aan in Home Assistant.
Weet iemand het verschil tussen de FUT012 en de YB1?
Volgens mij zijn ze allebei 9 watt, E27 en RGB + CCT?
https://s.click.aliexpress.com/e/cCFZBSnW
Ik heb gewoon de software geflashed via Python en dat ging heel simpel. Qua opslaan van device IDs, je moet (schijnbaar) nog even de settings openen en dan op save drukken om te zorgen dat t n reboot overleeft. Je kunt dit ook doen als je lampen al hebt gekoppeld want ze zijn dan al gepaired met dat device IDCamiel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:17:
Ik ben al een tijdje met mijn milight set bezig. Momenteel groeide het nogal hard en ben ik overgestapt op een open source Gateway gebaseerd op nodemcu. Dat werkt heel erg fijn, kan alles bedienen maar heb ook een probleem. Mijn gateway onthoudt de device IDs niet. Ik heb de bin file geschreven naar mijn nodemcu met de nodemcu flasher. In de handleiding (blog) wordt gesproken over flashen via PlatformIO. Daar ben ik niet mee bekend verder dus zoek ik eigenlijk een goede how-to om dit te kunnen gebruiken. Wat zijn de ervaringen hier en welke manier van flashen is er gebruikt?
[ Voor 17% gewijzigd door Zeehond op 08-01-2019 22:55 ]
Tijdje gezocht vorige week naar dit ding...schijnbaar kun je er 1 enkele lamp mee bedienen en daarmee dus vrij waardeloos. Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.Robbie T schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:06:
Kwam zojuist deze tegen. Iemand hier al ervaring mee?
https://www.aliexpress.co...00f17&transAbTest=ae803_5
[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 07-01-2019 20:34 ]
Vanmorgen met esptool opnieuw geflashed en meteen daarna een update gedaan. Dat werkte prima en nu slaat hij alles op. Nu langzaamaan alles toe gaan voegen in HA. Nog even denken of ik ook nog even mqtt ga leren begrijpen. 😊Cartman! schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:02:
[...]
Ik heb gewoon de software geflashed via Python en dat ging heel simpel. Qua opslaan van device IDs, je moet (schijnbaar) nog even de settings openen en dan op save drukken om te zorgen dat t n reboot overleeft. Je kunt dit ook doen als je lampen al hebt gekoppeld want ze zijn dan al gepaired met dat device ID
Zoveel valt er niet te begrijpen aan MQTT toch? Een device stuurt berichten naar een message broker en HA kan daar op reageren door evt ook berichten te sturen naar de message broker.Camiel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:35:
[...]
Vanmorgen met esptool opnieuw geflashed en meteen daarna een update gedaan. Dat werkte prima en nu slaat hij alles op. Nu langzaamaan alles toe gaan voegen in HA. Nog even denken of ik ook nog even mqtt ga leren begrijpen. 😊
True.. Draait al op mijn Synology, maar toch, is even uitzoeken, dat soort dingen zijn niet mijn sterkste kant. Gelukkig genoeg info te vindenCartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:49:
[...]
Zoveel valt er niet te begrijpen aan MQTT toch? Een device stuurt berichten naar een message broker en HA kan daar op reageren door evt ook berichten te sturen naar de message broker.
Ja hoor, gebruik Domoticz-Controllicz hiervoor. En wil in de toekomst gebruik maken van Kappelt gbridge, maar snap de installatie hiervan binnen Domiticz nog niet helemaal.diefightdie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:53:
Iemand die Milight met Google Home werkend heeft gekregen, nádat ze de HUE optie i.c.m. HAbridge hebben afgeschakeld enkele maanden geleden...?
Deze was ik nog niet tegen gekomen! Thanks voor de tip.EvJd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:50:
[...]
Ja hoor, gebruik Domoticz-Controllicz hiervoor. En wil in de toekomst gebruik maken van Kappelt gbridge, maar snap de installatie hiervan binnen Domiticz nog niet helemaal.
Kappelt is gratis , vandaar dat dit mijn toekomstige alternatief wordtdiefightdie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:44:
[...]
Deze was ik nog niet tegen gekomen! Thanks voor de tip.
is er mogelijk ook een gratis alternatief voor met Google home & milight?
Heb veel geprobeerd i.c.m. Hue emuleren, diverse bridges of via IFTTT (niet chill met dynamische commando's).
Eat the bugs, live in a pod
Ik doe mijn lampen om 4 uur aan via domoticz. Als ik vervolgens een Actie trigger om ze na 20 seconden uit te zetten (als ik naar bed ga) werkt dat vaak niet. Vandaar de vraag of het met de diy esp bridge wel werkt. Iemand die er er ervaring mee heeft?HMC schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:40:
@Robbie T Die vertraging heb ik ook, maar alleen als je de boel de eerste keer (van de dag) "aanspreekt".
Daarna geen last van.
Custom spul en Domoticz gebruik ik niet, maar ik heb hetzelfde bij anderen thuis gezien, en het is hier ook regelmatig langsgekomen.
Ik heb dat nu ook besteld:Cartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:31:
Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.
Foto (ja, ik heb een slechte camera en geen vaste hand):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 17-01-2019 22:49 ]
Die gewone NRF24L01+ module had niet genoeg bereik maar die met die antenne er aan wel (die je ook besteld hebt dus). Was van plan te solderen maar kreeg t niet goed voor elkaar dus heb t bij jumper wires gehouden en dat gaat prima.rens-br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:
[...]
Ik heb dat nu ook besteld:Totaal: €6,15
- NodeMCU - €1,71 - AliExpress
- NRF24L01+ - €0,69 - AliExpress
- NRF24L01+PA+LNA Wireless Module With Antenna - €3,18 - Banggood
- Kabels - €0,57 - Aliexpress
Ik heb twee NRF24L01 dingen besteld. De eerste was lekker goedkoop, maar ik zag dat jij een externe antenne had en dat leek mij beter voor het bereik, dus die er ook maar bij besteld. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.
Heb jij nu gesoldeerd, of heb je gebruik gemaakt van zulk soort zelfde connectoren als ik?
En nu maar eens wachten totdat alles binnen is en dan kunnen we daarna een kijken naar een soort van Case.
Zoiets had ik inderdaad al verwacht, daarom maar allebei besteld. Ik zie alleen nu dat jij jouw NRF24L01+ ook van AliExpress hebt en dat die daar een stuk goedkoper was. Ik kon hem niet vinden, maar ja jammer dan helaas.Cartman! schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:34:
Die gewone NRF24L01+ module had niet genoeg bereik maar die met die antenne er aan wel (die je ook besteld hebt dus). Was van plan te solderen maar kreeg t niet goed voor elkaar dus heb t bij jumper wires gehouden en dat gaat prima.
Zojuist deze besteld:rens-br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:
[...]
Ik heb dat nu ook besteld:Totaal: €6,15
- NodeMCU - €1,71 - AliExpress
- NRF24L01+ - €0,69 - AliExpress
- NRF24L01+PA+LNA Wireless Module With Antenna - €3,18 - Banggood
- Kabels - €0,57 - Aliexpress
Ik heb twee NRF24L01 dingen besteld. De eerste was lekker goedkoop, maar ik zag dat jij een externe antenne had en dat leek mij beter voor het bereik, dus die er ook maar bij besteld. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.
Heb jij nu gesoldeerd, of heb je gebruik gemaakt van zulk soort zelfde connectoren als ik?
En nu maar eens wachten totdat alles binnen is en dan kunnen we daarna een kijken naar een soort van Case.
Kan ik zo'n constructie ook aan een synology icm domoticz hangen? Kom erachter dat 4 zones een beetje te weinig blijkt te zijn. Op dit moment los ik dat op met de FUT089 om meer controle te krijgen, maar het zou nog mooier zijn als ik meer controle over de lampen krijg via domoticz.Robbie T schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:42:
[...]
Zojuist deze besteld:
- Dupont kabels https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z
- NRF24L01+PA+LNA https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z
- NodeMCU https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z
Totaal: € 5,74 incl. Ali Express Standard Shipping
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ja dat kanSandyman538 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:02:
[...]
Kan ik zo'n constructie ook aan een synology icm domoticz hangen? Kom erachter dat 4 zones een beetje te weinig blijkt te zijn. Op dit moment los ik dat op met de FUT089 om meer controle te krijgen, maar het zou nog mooier zijn als ik meer controle over de lampen krijg via domoticz.
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Ja zeker. Meer informatie hierover kun je vinden op Github: https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub.Sandyman538 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:02:
[...]
Kan ik zo'n constructie ook aan een synology icm domoticz hangen? Kom erachter dat 4 zones een beetje te weinig blijkt te zijn. Op dit moment los ik dat op met de FUT089 om meer controle te krijgen, maar het zou nog mooier zijn als ik meer controle over de lampen krijg via domoticz.
Had je de bovenstaande link al bekeken?the_cyberspace schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:54:
Hoe en waarmee flashen jullie zo'n nodemcu mee?
Jup, milightHub draait op m`n wemos d1 mini nu, maar hier zit helaas geen antenne op dus kan nog nie zoveel meer doen verder dan zo`n antenne te gaan bestellen..rens-br schreef op zondag 20 januari 2019 @ 02:12:
Had je de bovenstaande link al bekeken?
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
@Robbie T Niet kopen, slechtste aankoop OOIT!! (nog prijzig ook!!)Cartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:31:
[...]
Tijdje gezocht vorige week naar dit ding...schijnbaar kun je er 1 enkele lamp mee bedienen en daarmee dus vrij waardeloos. Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.
Foto (ja, ik heb een slechte camera en geen vaste hand):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het geeft sowieso feedback door aan de controller, maar of het ook feedback doorstuurt wanneer de lamp uit/aangezet wordt door de B4 durf ik niet te zeggen. Aan de ene kant lijkt mij dat wel vrij logisch.iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:52:
@Robbie T Niet kopen, slechtste aankoop OOIT!! (nog prijzig ook!!)
@Cartman! en andere tweakers die dit al gemaakt hebben: Hoe werkt zo'n zelfgemaakte controler? Geeft dat feedback als je lampen met een andere controler aanstuurt?
Is het dezelfde frequentie als de Itho (868MHz)?rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:05:
[...]
Het geeft sowieso feedback door aan de controller, maar of het ook feedback doorstuurt wanneer de lamp uit/aangezet wordt door de B4 durf ik niet te zeggen. Aan de ene kant lijkt mij dat wel vrij logisch.
Overigens wel een hele interessante en goede vraag! Ik heb zo'n NodeMCU in bestelling staan, dus als ik het binnen heb laat ik het je weten!
[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 28-01-2019 11:20 ]
Nee, Mi-Light werkt op 2,4Ghz (wifi).iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:19:
Is het dezelfde frequentie als de Itho (868MHz)?
Ah, ja nu je het zegt
Klinkt inderdaad als een mooi project, maar wellicht dat het al gewoon werkt.iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:27:
Maar heb ff op tweakers gezocht naar deze module, je kan er hele mesh-netwerken mee maken, dus moet het kunnen zenden en ontvangen. Dus ook als andere zenders zenden, moet ie dat kunnen ontvangen lijkt me... Misscgien dat de huidige code dat nu nog niet toe laat, maar dat zou wel een mooie uitbreiding zijn. Dan kan je ook signalen van andere controlers ontvangen en als feedback terug sturen... ik zie een mooi projectje
Zou zomaar eens kunnen... ik ben heb even de code in gedoken. En er is genoeg ruimte om het toe te voegen (zie het niet 1-2-3 terug in de code).rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:29:
[...]
Klinkt inderdaad als een mooi project, maar wellicht dat het al gewoon werkt.
offtopic:
Overigens mooie link van die itho. Ik heb ook zo'n ding thuis en zoek al lang naar zo'n soort oplossing.
[ Voor 11% gewijzigd door iMars op 28-01-2019 11:48 ]
Haha. ik ben benieuwd!iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:46:
Zou zomaar eens kunnen... ik ben heb even de code in gedoken. En er is genoeg ruimte om het toe te voegen (zie het niet 1-2-3 terug in de code).
Edit: ik ga sowieso ff de componenten bestellen (welke ik nog niet op de plank heb liggen). Vind dit een té leuk projectje worden.
Lezen is ook een vak apart
Heb er gewoon een paar keer overheen gelezenWhy this is useful
- Both the remote and the WiFi gateway are limited to four groups. This means if you want to control more than four groups of bulbs, you need another remote or another gateway. This project allows you to control 262,144 groups (4*2^16, the limit imposed by the protocol).
- This project exposes a nice REST API to control your bulbs.
- You can secure the ESP8266 with a username/password, which is more than you can say for the Milight gateway! (The 2.4 GHz protocol is still totally insecure, so this doesn't accomplish much
.
- Official hubs connect to remote servers to enable WAN access, and this behavior is not disableable.
- This project is capable of passively listening for Milight packets sent from other devices (like remotes). It can publish data from intercepted packets to MQTT. This could, for example, allow the use of Milight remotes while keeping your home automation platform's state in sync. See the MQTT section for more detail.
Dus toch! Ik zat net in mijn pauze wandeling al te bedenken dat ik zoiets gelezen had, maar of dat nu bij deze DIY oplossing of ZigbeeMQT was wist ik niet meer.
Is de kwaliteit van Mi Light dan (zoveel) minder dan Hue?Het gaat niet mijn Hue collectie vervangen. Maar op de plekken waar ik de kwaliteit van licht minder belangrijk vind, kan ik toch mooi MiLight op deze manier gebruiken
Ik heb Hue, Tradfr en Milight naast elkaar gehad. Hue wint het op alle vlakken, op één na: De prijs!rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:00:
[...]
Dus toch! Ik zat net in mijn pauze wandeling al te bedenken dat ik zoiets gelezen had, maar of dat nu bij deze DIY oplossing of ZigbeeMQT was wist ik niet meer.
[...]
Is de kwaliteit van Mi Light dan (zoveel) minder dan Hue?
[ Voor 28% gewijzigd door iMars op 28-01-2019 13:19 ]
Wat zegt het log als je die actie triggert?Robbie T schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:11:
Als ik gebruik maak van de custom Mi-light bridge met de https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub software ben ik dan ook van de vertraging of hapering af? Het gebeurt mij nu nog regelmatig helaas dat actions vanuit Domoticz niet worden gepakt omdat de verbinding met de controller er niet is.
Kijk ik bij de releases zie ik daar echter geen v3 staan..wat nu?The goal here is to flash your ESP with the firmware. It's really easy to do this with PlatformIO:
export ESP_BOARD=nodemcuv2
platformio run -e $ESP_BOARD --target upload
Of course make sure to substitute nodemcuv2 with the board that you're using.
You can find pre-compiled firmware images on the releases.
De v2 flashen en kijken of het werkt?Robbie T schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:10:
Kijk ik bij de releases zie ik daar echter geen v3 staan..wat nu?
V2 flashen werkt ookRobbie T schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:10:
Inmiddels de nodemcu binnen. Op de pagina van de hub zie ik het volgende staan:
[...]
Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.
Weet je zeker dat je de goede poort hebt ingesteld?-Randy- schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:29:
Ik kom er niet uit.
Ik heb al veel gepoogd en gedaan.
Ik heb een Mi-Light iBox2 met 4 controlers.
Het lukte mij vrij snel het gehee werkend ge krijgen via mijn mobiel. (Apple)
Maar nu wil ik het via Domoticz ook werkend hebben.
En dat krijg ik niet voor elkaar.
Ip-adres, poort en modus (V6) goed ingesteld maar het wil niet werken.
Wie kan mij op weg helpen met het instellen ervan.
Terug naar het begin:-Randy- schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:29:
Wie kan mij op weg helpen met het instellen ervan.
Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.
Je moet poort 5987 instellen in Domoticz (ook al een aantal keer voorbij gekomen in dit topic), dan werkt het meteen.-Randy- schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:52:
Als ik het ip adres in vul in de adres balk dan zie ik poort 8899.
[ Voor 50% gewijzigd door -Randy- op 02-02-2019 19:59 ]
Op vraag 2:Kaizah schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:25:
Sinds januari 2017 heb ik een mi-light systeem in huis met 8 spotjes, 5 rgb 8w lampen en een ledstrip (met FUT39 + trafo) allen RGB+CCT. Deze heb ik aangesloten op de T4 wandpaneel en de FUT92 afstandsbediening. Daarnaast heb ik de wifi ibox2 waarvan weinig gebruik wordt gemaakt.
Ik heb 2 vragen.
1. Recent heb ik een nieuwe spiegelwandkast met led strip in de badkamer gemonteerd (IKEA) + aparte ledlamp. Deze wil ik aansluiten d.m.v. 2 aparte led controllers + 1 trafo. Kan ik hier 2x de fut39 gebruiken? dit is namelijk een RGB+CCT led controller.
2. Hoeveel stappen/investeringen heb ik nodig om mijn huis te upgraden tot voice control?
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik heb nog nooit met platformio gewerkt, en zie niet echt waar ik moet beginnen om te flashen.Robbie T schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:10:
Inmiddels de nodemcu binnen. Op de pagina van de hub zie ik het volgende staan:
[...]
Tijd van werken, tijd van rusten
Ik kwam er ook niet uit met PlatformIO en heb uiteindelijk deze gebruikt:Driek schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:59:
[...]
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik heb nog nooit met platformio gewerkt, en zie niet echt waar ik moet beginnen om te flashen.
ok, thnksRobbie T schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:32:
[...]
Ik kwam er ook niet uit met PlatformIO en heb uiteindelijk deze gebruikt:
https://github.com/nodemcu/nodemcu-flasher
Tijd van werken, tijd van rusten
Wat heb je al geprobeerd en welke versie gaat het om (weet niet of dat tegenwoordig uitmaakt) ?Dennis013 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:56:
weet iemand wat ik nog kan proberen om de wifi box te connecten met de app.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb verbinding met de wifi van de box. Het heeft altijd goed gewerkt, maar opeens niet meer. Ik heb een factory reset gedaan. En ik zie dat de wifi verbinding gemaakt is, maar de box komt gewoon niet meer in het overzicht erbijDukeBox schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:33:
[...]
Wat heb je al geprobeerd en welke versie gaat het om (weet niet of dat tegenwoordig uitmaakt) ?
Ik heb zelf alleen ervaring met de v1 en v2. Die zenden standaard een eigen WiFi SSID uit, daar moet je op connecten, met de App zoeken en vervolgens kan je hem configureren in je eigen WiFi netwerk.
Dat kan natuurlijk altijd.. je kan nog proberen via een webbrowser te gaan naar http://ip-van-bridge:8899 afhankelijk van de versie of dit beschikbaar is kom je dan in de settings terecht.Dennis013 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:41:
Misschien is het wel gewoon kapot.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Volgens mij moet je na spanning op de lamp zetten, kort drukken. Niet ingedrukt houden.4-systeembeheer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:53:
Mijn dochter heeft met de afstandsbediening gespeeld en nu reageert 1 zone nergens meer op. 3 led spotjes en een hanglamp blijven continue rood. Standaardinstructie al geprobeerd: licht uit, wachten tot evt. lekstroom weg is, zelfs al lampje eruit gedraaid, dan er weer in, afstandsbediening ingedrukt houden -> geen knipper.
Ook niet met de app(s) of andere afstandsbediening. Ik wil nu nog proberen om alle spotjes en de lamp in een andere fitting te draaien en het nog eens te proberen, maar misschien is er een makkelijkere manier om dit op te lossen mogelijk? Is de 2e keer dat zoiets gebeurt in de 4 jaar dat ik ze heb, maar is toch knap lastig.
Toevallig niet gekoppeld aan een andere groep op de afstandsbediening? Want dan zul je eerst moeten unlinken voordat je weer kunt linken.4-systeembeheer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:53:
Mijn dochter heeft met de afstandsbediening gespeeld en nu reageert 1 zone nergens meer op. 3 led spotjes en een hanglamp blijven continue rood. Standaardinstructie al geprobeerd: licht uit, wachten tot evt. lekstroom weg is, zelfs al lampje eruit gedraaid, dan er weer in, afstandsbediening ingedrukt houden -> geen knipper.
Ook niet met de app(s) of andere afstandsbediening. Ik wil nu nog proberen om alle spotjes en de lamp in een andere fitting te draaien en het nog eens te proberen, maar misschien is er een makkelijkere manier om dit op te lossen mogelijk? Is de 2e keer dat zoiets gebeurt in de 4 jaar dat ik ze heb, maar is toch knap lastig.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Dat was hem... gelukkig simpel opgelost. Ontzettend bedankt!B@rt_d@_M@n schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:18:
[...]
kort drukken. Niet ingedrukt houden.
_@/'
Behalve dan dat nu de website offline is en het keurmerk is ingetrokken. Zou Mi Light gewoon bestellen via Ali-Express, goedkoper dan dat wordt het niet.Steephh schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:25:
Wellicht niet helemaal de juist plek, maar gezien ik een aantal milights wilde bestellen en daarvoor milights.nl op het oog had:
https://milights.nl/ en https://www.webwinkelkeur.nl/meldingen/milights/
Iemand die er mogelijk meer over weet? Leek me wel een betrouwbare winkel zo op het oog
Denk dat ik dat toch maar ga doen. Armaturen, voeding, voetjes etc zijn al besteld bij een andere shop (op korte termijn nodig) dus qua levertijd voor de spotjes maakt het dan allemaal nog weinig uitrens-br schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:42:
[...]
Behalve dan dat nu de website offline is en het keurmerk is ingetrokken. Zou Mi Light gewoon bestellen via Ali-Express, goedkoper dan dat wordt het niet.
_@/'
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq