Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470091

Iemand al ervaringen met de YB1 ?
Is deze via WIFI te besturen, zonder iBox?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De YB1? Bedoel je niet de YT1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 470091

YT1 is de "nieuwe" WIFI controller

YB1 is een lamp: https://www.futlight.com/...ls.aspx?id=357&typeid=100

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
Goedenavond,

Ik ben van plan mijn badkamer te verlichten met Milight maar heb geen ervaring met de lichtopbrengst Het is een ruimte van 2,40 bij 2,20 en is 2.30 hoog. Zal ik met 4 x 6 watt downlight voldoende verlichting hebben voor en fel licht in mijn badkamer? Of moet ik toch voor 4x 12 of 15 watt gaan?

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:45
Ik wil zowel in de keuken als in de woonkamer (om te beginnen) een ledstrip monteren. Deze strip wil ik via RFlink in domoticz hangen. Evt extra bediening of dimmen/feller dmv app op telefoon. De bedoeling is dat de strips warm wit uitstralen, maar af en toe een kleurtje moet ook kunnen.

Klopt het nu dat ik voldoende heb aan twee keer deze ledstrip en daarbij dan deze controller. Per strip een controller.
Als ik RFlink heb, heb ik geen ibox meer nodig toch?

Dan heb ik volgens mij alleen nog een voeding nodig. Iemand een idee waar kwalitatief goede voedingen voor deze ledstrips vandaan kan halen?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:47
quote]miles schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:54:
Ik wil zowel in de keuken als in de woonkamer (om te beginnen) een ledstrip monteren. Deze strip wil ik via RFlink in domoticz hangen. Evt extra bediening of dimmen/feller dmv app op telefoon. De bedoeling is dat de strips warm wit uitstralen, maar af en toe een kleurtje moet ook kunnen.

Klopt het nu dat ik voldoende heb aan twee keer deze ledstrip en daarbij dan deze controller. Per strip een controller.
Als ik RFlink heb, heb ik geen ibox meer nodig toch?

Dan heb ik volgens mij alleen nog een voeding nodig. Iemand een idee waar kwalitatief goede voedingen voor deze ledstrips vandaan kan halen?
[/quote]

@wildebeernd Ik deed 30m2 woonkamer met 2x 4w GU10 RGB+CCT aan het plafond. Dan word je verblind in de woonkamer, dus een badkamer moet zeker lukken.

@miles qua apparatuur zit je goed. Je hebt wel per 5 meter een voeding nodig. In het vorige deel van dit topic kun je foto's zien van de lichtopbrengst van mijn woonkamer met 15 meter 900 leds

who put a "stop payment" on my reality check

• miles
@DaRk PoIsOn heb je tips voor een veilige voeding?

Zoek ik ergens een oude telefoonvoeding ofzo of moet ik bij de ledstripsuperwinkel alsnog een voeding van 14 euro kopen of focus ik me helemaal op de verkeerde zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
miles schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:10:
@DaRk PoIsOn heb je tips voor een veilige voeding?

Zoek ik ergens een oude telefoonvoeding ofzo of moet ik bij de ledstripsuperwinkel alsnog een voeding van 14 euro kopen of focus ik me helemaal op de verkeerde zaken?
Ik zal morgenavond even kijken wat er bij mij aan hangt.
Ik kreeg de voedingen bij de ledstrips, 35 euro per 5 meter.
En toen ontdekte ik AliExpress :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
@miles bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik ze bestellen. Ik wil ook graag een touch panel. Heeft iemand hier ervaring met deze? Zelf zat ik naar het type B0 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geka76
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het gebied van slimme verlichting...heb enkel klik aan klik uit nu. Maar na mij wat ingelezen te hebben vind ik het product van Mi Light wel erg mooi klinken. Ik zit alleen met het volgende "probleem"

Ik begrijp dat je de verlichting van Mi Light kunt bedienen via A. de ouderwetse schakelaar B. via een afstandbediening en C. via een app op je telefoon.

A en B is fijn voor de kinderen en moeders. Zelf ben ik wel gecharmeerd van optie C.

Maar wij hebben nu ook een tweetal kooldraadlampen in huis. Deze worden niet verkocht door Mi Light. Maar toch zou ik deze ook graag willen kunnen bedienen door optie B en C. Nu heb ik een slimme stekker van klik-aan-klik-uit in het stopcontact zitten waarmee wij deze 2 lampen kunnen bedienen via een afstandbediening. Weten jullie of Mi Light hier ook een oplossing voor heeft? Ik kan nergens vinden of zij ook slimme stekkers hebben. Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@miles Net even gekeken. Gewoon van die standaard no-name dingen van de electronicaboer om de hoek. Van de 3 voedingen draait er 1tje al 2 jaar. Wat ik wel merk is een kleur-degradatie bij de 3de strip. Dimmen naar 50% en de laatste strip word rood inplaats van donkergeel. Als ik de strip in "disco-modus" zet, lijkt het ook of er vertraging tussen de strips zet, moet dit nog even checken, "ik denk met de slowmo-filmmodus op de telefoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
geka76 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:10:

Maar wij hebben nu ook een tweetal kooldraadlampen in huis. Deze worden niet verkocht door Mi Light. Maar toch zou ik deze ook graag willen kunnen bedienen door optie B en C. Nu heb ik een slimme stekker van klik-aan-klik-uit in het stopcontact zitten waarmee wij deze 2 lampen kunnen bedienen via een afstandbediening. Weten jullie of Mi Light hier ook een oplossing voor heeft? Ik kan nergens vinden of zij ook slimme stekkers hebben. Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt
Milight heeft dit volgens mij niet, maar je kunt wel kaku in domoticz hangen en dat met je telefoon bedienen.
Kijk voor een (goedkopere) tranceiver eens bij nodo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:12
geka76 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:10:
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het gebied van slimme verlichting...heb enkel klik aan klik uit nu. Maar na mij wat ingelezen te hebben vind ik het product van Mi Light wel erg mooi klinken. Ik zit alleen met het volgende "probleem"

Ik begrijp dat je de verlichting van Mi Light kunt bedienen via A. de ouderwetse schakelaar B. via een afstandbediening en C. via een app op je telefoon.

A en B is fijn voor de kinderen en moeders. Zelf ben ik wel gecharmeerd van optie C.

Je kan ook een Shelly kopen. Die plaats je achter je fysieke wanschakelaar. Dan kan je de lamp via de Shelly schakelen, of fysiek via de wanschakelaar. https://shelly.cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-04 18:27
Ik heb inmiddels domoticz en ha-bridge draaien op een PI3. Vanuit beide consoles kan ik Milight G10 spots bedienen. Echter wil ik ze nu ook nog voice controlled kunnen bedienen middels de Amazon Echo Plus. Iemand enig idee hoe verder te configureren vanaf hier?

In HA-Bridge zijn de devices geconfigureerd als een domoticz device. Vermoedelijk moet ik Alexa dus met domoticz laten communiceren. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
wildebeernd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:30:
@miles bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik ze bestellen. Ik wil ook graag een touch panel. Heeft iemand hier ervaring met deze? Zelf zat ik naar het type B0 te kijken.
Heb wel ervaring met de B8. Die zou ik eerder nemen dan de B0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ik zit nog steeds in dubio welke voeding ik nodig heb voor m'n 5050 ledstrip van 5 meter RGBWW die ik op een milight controller wil aansluiten. (één strip per controller)

Vond ergens dat ik 12v, 6 amp, 72 watt nodig heb. Volgens mij kan ik dan met deze adapter aan de slag. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:33:
Ik zit nog steeds in dubio welke voeding ik nodig heb voor m'n 5050 ledstrip van 5 meter RGBWW die ik op een milight controller wil aansluiten. (één strip per controller)

Vond ergens dat ik 12v, 6 amp, 72 watt nodig heb. Volgens mij kan ik dan met deze adapter aan de slag. Kan iemand dat bevestigen?
Je moet bij voedingen kijken naar spanning, meestal 12 of 24V en stroomsterkte. De stroomsterkte die je nodig hebt wordt meestal vermeld bij de specifieke ledstrip. Welke strip heb je gekocht?

De voeding die je overigens nu gelinkt hebt geeft maar 600mA, dat is dus een factor 10 te weinig als je 6A nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
rens-br schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Je moet bij voedingen kijken naar spanning, meestal 12 of 24V en stroomsterkte. De stroomsterkte die je nodig hebt wordt meestal vermeld bij de specifieke ledstrip. Welke strip heb je gekocht?

De voeding die je overigens nu gelinkt hebt geeft maar 600mA, dat is dus een factor 10 te weinig als je 6A nodig hebt.
Ik heb deze ledstrip gekocht.
Deze is 12 V, amperage kan ik niet vinden....ik ging uit van 6A omdat ik een milight controller gebruik waarover ik uit een andere site opmaak dat je voor 5 meter ledstrip 6 A nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:13:
Ik heb deze ledstrip gekocht.
Deze is 12 V, amperage kan ik niet vinden....ik ging uit van 6A omdat ik een milight controller gebruik waarover ik uit een andere site opmaak dat je voor 5 meter ledstrip 6 A nodig hebt.
Met 6A zit je aan de goede kant. Ik heb overigens voor mijn ledstrip deze voeding besteld en dan de 5A versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
@rens-br ik wilde eigenlijk een "Europese" veilige voeding kopen. Vandaar dat ik hem niet direct met de ledstrip bij Ali heb mee besteld.
De voeding die jij aangeeft heeft volgens mij nog een extra kabeltje nodig om de voeding aan de controller te koppelen.
Ik ga ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:47:
@rens-br ik wilde eigenlijk een "Europese" veilige voeding kopen. Vandaar dat ik hem niet direct met de ledstrip bij Ali heb mee besteld.
Kan ik begrijpen. Maar goed als je er dus een koopt van 6A zit je wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
Mocht iemand anders met hetzelfde dilemma zitten, ik heb uiteindelijk 1 x deze gekocht.
Ik zoek nog even verder naar een tweede exemplaar.

Toch nog even een opmerking:
Ik heb de ledstrips bij Ali gekocht, lekker goedkoop, 5 meter ongeveer 6 euro. Daarna een Europese voeding van rond de 14 euro incl. verzendkosten. (Chinese voeding is goedkoper)
Toevallig liep ik vandaag bij Action, waar ze tussen de 12 en 20 euro ook verschillende soorten ledstrips hebben, incl. voeding, direct mee te nemen. O-)

[ Voor 38% gewijzigd door miles op 02-01-2019 16:42 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04 16:18
Iemand inmiddels al colorland werkbaar op Kodi met de milights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:35
Vandaag ook mijn milights binnen gekregen. Een e27 en een gu10. Hier komt in elk geval binnenkort nog drie keer een e27 rgb cct bij. Ik wil er ook graag een afstandsbediening bij ivm de waf. Hierbij zit ik te denken aan de fut092. Is dit een logische keuze of kan ik beter een andere keuze maken?

Vooralsnog zijn alle lampen in de woonkamer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 09:23
Robbie T schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:03:
Vandaag ook mijn milights binnen gekregen. Een e27 en een gu10. Hier komt in elk geval binnenkort nog drie keer een e27 rgb cct bij. Ik wil er ook graag een afstandsbediening bij ivm de waf. Hierbij zit ik te denken aan de fut092. Is dit een logische keuze of kan ik beter een andere keuze maken?

Vooralsnog zijn alle lampen in de woonkamer overigens.
Als je dan ook nog eens iets als deze https://www.ledstripxl.nl...or-ledstrip-led-lamp.html of deze https://www.ledstripxl.nl...or-ledstrip-led-lamp.html erbij neemt kan je je lampen ook met je smartphone bedienen..
Die fut092 is overigens een goede keuze (heb m zelf ook), wel maar met 4 groepen. let op als je die met 8 zones wil, of dan wel je lampen of controllers ondersteunt worden.

Ik heb zelf deze..
2x https://milights.nl/milig...rgb-cct-led-lamp-e27.html
1x https://milights.nl/led-s...ontroller-dual-white.html
4x https://milights.nl/milig...-led-spot-4w-rgb-cct.html
2x https://milights.nl/led-s...ontroller-rgbw-kleur.html
en werken erg goed met die afstandbediening en in samenwerking met die wifi bridge lamp..

[ Voor 16% gewijzigd door copyer op 05-01-2019 06:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:27
Ik ben al een tijdje met mijn milight set bezig. Momenteel groeide het nogal hard en ben ik overgestapt op een open source Gateway gebaseerd op nodemcu. Dat werkt heel erg fijn, kan alles bedienen maar heb ook een probleem. Mijn gateway onthoudt de device IDs niet. Ik heb de bin file geschreven naar mijn nodemcu met de nodemcu flasher. In de handleiding (blog) wordt gesproken over flashen via PlatformIO. Daar ben ik niet mee bekend verder dus zoek ik eigenlijk een goede how-to om dit te kunnen gebruiken. Wat zijn de ervaringen hier en welke manier van flashen is er gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Camiel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:17:
Ik ben al een tijdje met mijn milight set bezig. Momenteel groeide het nogal hard en ben ik overgestapt op een open source Gateway gebaseerd op nodemcu. Dat werkt heel erg fijn, kan alles bedienen maar heb ook een probleem. Mijn gateway onthoudt de device IDs niet. Ik heb de bin file geschreven naar mijn nodemcu met de nodemcu flasher. In de handleiding (blog) wordt gesproken over flashen via PlatformIO. Daar ben ik niet mee bekend verder dus zoek ik eigenlijk een goede how-to om dit te kunnen gebruiken. Wat zijn de ervaringen hier en welke manier van flashen is er gebruikt?
Ik heb het op dezelfde manier gedaan als jij. Dus ook geen ervaring met PlatformIO. Ik vraag me af of die id's wel bewaard blijven dan.
Zelf heb ik ze alleen even nodig om de lampen aan de gateway te koppelen. Daarna gebruik ik stuur ik zie via MQTT aan in Home Assistant.

Weet iemand het verschil tussen de FUT012 en de YB1?
Volgens mij zijn ze allebei 9 watt, E27 en RGB + CCT?
https://s.click.aliexpress.com/e/cCFZBSnW

[ Voor 7% gewijzigd door Kitser op 05-01-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Kitser schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:54:
[...]

Ik heb het op dezelfde manier gedaan als jij. Dus ook geen ervaring met PlatformIO. Ik vraag me af of die id's wel bewaard blijven dan.
Zelf heb ik ze alleen even nodig om de lampen aan de gateway te koppelen. Daarna gebruik ik stuur ik zie via MQTT aan in Home Assistant.

Weet iemand het verschil tussen de FUT012 en de YB1?
Volgens mij zijn ze allebei 9 watt, E27 en RGB + CCT?
https://s.click.aliexpress.com/e/cCFZBSnW
Maar hij slaat wel de settings op van je mqtt in de hub? Of gaat het daarna helemaal via HA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Camiel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:17:
Ik heb gewoon de software geflashed via Python en dat ging heel simpel. Qua opslaan van device IDs, je moet (schijnbaar) nog even de settings openen en dan op save drukken om te zorgen dat t n reboot overleeft. Je kunt dit ook doen als je lampen al hebt gekoppeld want ze zijn dan al gepaired met dat device ID :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beka01
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-01-2024
Onder een overkapping wil ik een aantal ledspotjes inbouwen in de houten balken. Er bestaan helaas geen milight spots die zo klein zijn.
Wat zijn de mogelijkheden om dit soort 12v spots toch via milight te bedienen?
Ik wil nl geen 2 afstandsbedieningen.

Zou ik een milight ledstrip controller hiervoor kunnen misbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 20:24
Heeft er iemand ervaring met de LS4 driver.
Dit is een driver module voor leestrips te dimmen .
Deze kan op 3 manieren gedimd worden, 0...10V , 1...10V , push dimmen.
Mijn vraag is wat voor dimmer heb ik nodig , is alleen een potmeter goed of moet ik 1..10V aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Kwam zojuist deze tegen. Iemand hier al ervaring mee?
https://www.aliexpress.co...00f17&transAbTest=ae803_5

Tip, gebruik ven de zoekfunctie in een topic bovenin, dit product is namelijk wel al vaker ter spraken gekomen in dit [topic. We verwachten ook in deze topics eigen inzet.

[ Voor 17% gewijzigd door Zeehond op 08-01-2019 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Tijdje gezocht vorige week naar dit ding...schijnbaar kun je er 1 enkele lamp mee bedienen en daarmee dus vrij waardeloos. Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.

Foto (ja, ik heb een slechte camera en geen vaste hand):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ybvd6vGB3RfniMHEDrFiYODD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dxEPdNEzBS0qqwe0icZNMf4F/medium.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 07-01-2019 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
Cartman! schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Ik heb gewoon de software geflashed via Python en dat ging heel simpel. Qua opslaan van device IDs, je moet (schijnbaar) nog even de settings openen en dan op save drukken om te zorgen dat t n reboot overleeft. Je kunt dit ook doen als je lampen al hebt gekoppeld want ze zijn dan al gepaired met dat device ID :)
Vanmorgen met esptool opnieuw geflashed en meteen daarna een update gedaan. Dat werkte prima en nu slaat hij alles op. Nu langzaamaan alles toe gaan voegen in HA. Nog even denken of ik ook nog even mqtt ga leren begrijpen. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Camiel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Vanmorgen met esptool opnieuw geflashed en meteen daarna een update gedaan. Dat werkte prima en nu slaat hij alles op. Nu langzaamaan alles toe gaan voegen in HA. Nog even denken of ik ook nog even mqtt ga leren begrijpen. 😊
Zoveel valt er niet te begrijpen aan MQTT toch? Een device stuurt berichten naar een message broker en HA kan daar op reageren door evt ook berichten te sturen naar de message broker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Cartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Zoveel valt er niet te begrijpen aan MQTT toch? Een device stuurt berichten naar een message broker en HA kan daar op reageren door evt ook berichten te sturen naar de message broker.
True.. Draait al op mijn Synology, maar toch, is even uitzoeken, dat soort dingen zijn niet mijn sterkste kant. Gelukkig genoeg info te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 15:11
Iemand die Milight met Google Home werkend heeft gekregen, nádat ze de HUE optie i.c.m. HAbridge hebben afgeschakeld enkele maanden geleden...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvJd
diefightdie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:53:
Iemand die Milight met Google Home werkend heeft gekregen, nádat ze de HUE optie i.c.m. HAbridge hebben afgeschakeld enkele maanden geleden...?
Ja hoor, gebruik Domoticz-Controllicz hiervoor. En wil in de toekomst gebruik maken van Kappelt gbridge, maar snap de installatie hiervan binnen Domiticz nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 15:11
EvJd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:50:
[...]

Ja hoor, gebruik Domoticz-Controllicz hiervoor. En wil in de toekomst gebruik maken van Kappelt gbridge, maar snap de installatie hiervan binnen Domiticz nog niet helemaal.
Deze was ik nog niet tegen gekomen! Thanks voor de tip.

is er mogelijk ook een gratis alternatief voor met Google home & milight?
Heb veel geprobeerd i.c.m. Hue emuleren, diverse bridges of via IFTTT (niet chill met dynamische commando's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:18
Let op.
De fut089 werkt niet met de wat oudere gu10 en E27 rgb-cct lampen.
Een aantal van mijn gu10’s en mijn 5 E27 lampen werken alleen op de oude remote rgb-ctt type fut092.
Mijn recent aangeschafte gu10’s werken met beide remotes.
Aan de buitenkant kun je het verschil tussen de oude en nieuwe gu10’s niet zien! Helaas.
Milight heeft er een beetje een puinhoop van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
diefightdie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:44:
[...]

Deze was ik nog niet tegen gekomen! Thanks voor de tip.

is er mogelijk ook een gratis alternatief voor met Google home & milight?
Heb veel geprobeerd i.c.m. Hue emuleren, diverse bridges of via IFTTT (niet chill met dynamische commando's).
Kappelt is gratis , vandaar dat dit mijn toekomstige alternatief wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.vanderbos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-01 21:23
Gisteren na ongeveer 3 jaar de eerste E27 die stuk gaat...
Kennelijk brakke soldering.. draadje los intern gelijk bij het 230v gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 19:51
Heb na wat klooien eindelijk goed 4 RGB led strips werkend.

Had eerst 4 RGB controllers (FUT037) en de afstandbediening FUT095, maar daarmee kon ik geen goed wit licht met de RGB strips maken.
Heb toen de WIFI ibox 2 besteld en daarmee kon ik met de milight app wel de goede witkleuren maken, maar als ik vervolgens met de FUT095 afstandbediening de lichten aan deed kreeg ik die kleuren niet terug.
Heb toen uiteindelijk de FUT092 afstandbediening gekocht en deze geeft wel de mogelijkheid om goede wit-tinten te maken met de RGB strips :D

Nu een vraag. Ik ben op zoek naar een programma of app om de lichten via de wifi ibox 2 op muziek ed. te laten reageren. Alleen de https://www.epocapp.eu/milight/#lightfx krijg ik niet aan de praat. Weet iemand andere software (of android apps) om dit met de nieuwe wifi box 2 mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Als ik gebruik maak van de custom Mi-light bridge met de https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub software ben ik dan ook van de vertraging of hapering af? Het gebeurt mij nu nog regelmatig helaas dat actions vanuit Domoticz niet worden gepakt omdat de verbinding met de controller er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Robbie T Die vertraging heb ik ook, maar alleen als je de boel de eerste keer (van de dag) "aanspreekt".
Daarna geen last van.

Custom spul en Domoticz gebruik ik niet, maar ik heb hetzelfde bij anderen thuis gezien, en het is hier ook regelmatig langsgekomen.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
HMC schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:40:
@Robbie T Die vertraging heb ik ook, maar alleen als je de boel de eerste keer (van de dag) "aanspreekt".
Daarna geen last van.

Custom spul en Domoticz gebruik ik niet, maar ik heb hetzelfde bij anderen thuis gezien, en het is hier ook regelmatig langsgekomen.
Ik doe mijn lampen om 4 uur aan via domoticz. Als ik vervolgens een Actie trigger om ze na 20 seconden uit te zetten (als ik naar bed ga) werkt dat vaak niet. Vandaar de vraag of het met de diy esp bridge wel werkt. Iemand die er er ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:31:
Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dat nu ook besteld:Totaal: €6,15

Ik heb twee NRF24L01 dingen besteld. De eerste was lekker goedkoop, maar ik zag dat jij een externe antenne had en dat leek mij beter voor het bereik, dus die er ook maar bij besteld. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.

Heb jij nu gesoldeerd, of heb je gebruik gemaakt van zulk soort zelfde connectoren als ik?

En nu maar eens wachten totdat alles binnen is en dan kunnen we daarna een kijken naar een soort van Case.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 17-01-2019 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Ik heb twee NRF24L01 dingen besteld. De eerste was lekker goedkoop, maar ik zag dat jij een externe antenne had en dat leek mij beter voor het bereik, dus die er ook maar bij besteld. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.

Heb jij nu gesoldeerd, of heb je gebruik gemaakt van zulk soort zelfde connectoren als ik?

En nu maar eens wachten totdat alles binnen is en dan kunnen we daarna een kijken naar een soort van Case.
Die gewone NRF24L01+ module had niet genoeg bereik maar die met die antenne er aan wel (die je ook besteld hebt dus). Was van plan te solderen maar kreeg t niet goed voor elkaar dus heb t bij jumper wires gehouden en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cartman! schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:34:
Die gewone NRF24L01+ module had niet genoeg bereik maar die met die antenne er aan wel (die je ook besteld hebt dus). Was van plan te solderen maar kreeg t niet goed voor elkaar dus heb t bij jumper wires gehouden en dat gaat prima.
Zoiets had ik inderdaad al verwacht, daarom maar allebei besteld. Ik zie alleen nu dat jij jouw NRF24L01+ ook van AliExpress hebt en dat die daar een stuk goedkoper was. Ik kon hem niet vinden, maar ja jammer dan helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Zojuist deze besteld:
- Dupont kabels https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z
- NRF24L01+PA+LNA https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z
- NodeMCU https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z

Totaal: € 5,74 incl. Ali Express Standard Shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kan ik zo'n constructie ook aan een synology icm domoticz hangen? Kom erachter dat 4 zones een beetje te weinig blijkt te zijn. Op dit moment los ik dat op met de FUT089 om meer controle te krijgen, maar het zou nog mooier zijn als ik meer controle over de lampen krijg via domoticz.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:31
Sandyman538 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Kan ik zo'n constructie ook aan een synology icm domoticz hangen? Kom erachter dat 4 zones een beetje te weinig blijkt te zijn. Op dit moment los ik dat op met de FUT089 om meer controle te krijgen, maar het zou nog mooier zijn als ik meer controle over de lampen krijg via domoticz.
Ja dat kan

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Hoe en waarmee flashen jullie zo'n nodemcu mee?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sandyman538 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Ja zeker. Meer informatie hierover kun je vinden op Github: https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub.
the_cyberspace schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:54:
Hoe en waarmee flashen jullie zo'n nodemcu mee?
Had je de bovenstaande link al bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

rens-br schreef op zondag 20 januari 2019 @ 02:12:
Had je de bovenstaande link al bekeken?
Jup, milightHub draait op m`n wemos d1 mini nu, maar hier zit helaas geen antenne op dus kan nog nie zoveel meer doen verder dan zo`n antenne te gaan bestellen.. :+

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

iMars

Full time prutser

Cartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:31:
[...]

Tijdje gezocht vorige week naar dit ding...schijnbaar kun je er 1 enkele lamp mee bedienen en daarmee dus vrij waardeloos. Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Robbie T Niet kopen, slechtste aankoop OOIT!! (nog prijzig ook!!)
@Cartman! en andere tweakers die dit al gemaakt hebben: Hoe werkt zo'n zelfgemaakte controler? Geeft dat feedback als je lampen met een andere controler aanstuurt?

Mijn situatie: In de badkamer hangen 3 milight spotjes en een B4 controler voor de WAF ;) Werkt allemaal prima. Ook via de WIFI box werkt het in Home Assistant.

Maar als ik via de B4 de lampen bedien, veranderd de status niet in HomeAssistant. Gebeurd dat met deze nodemcu wel? Of is het alleen een WIFI box nagemaakt?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:52:
@Robbie T Niet kopen, slechtste aankoop OOIT!! (nog prijzig ook!!)
@Cartman! en andere tweakers die dit al gemaakt hebben: Hoe werkt zo'n zelfgemaakte controler? Geeft dat feedback als je lampen met een andere controler aanstuurt?
Het geeft sowieso feedback door aan de controller, maar of het ook feedback doorstuurt wanneer de lamp uit/aangezet wordt door de B4 durf ik niet te zeggen. Aan de ene kant lijkt mij dat wel vrij logisch.

Overigens wel een hele interessante en goede vraag! Ik heb zo'n NodeMCU in bestelling staan, dus als ik het binnen heb laat ik het je weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Het geeft sowieso feedback door aan de controller, maar of het ook feedback doorstuurt wanneer de lamp uit/aangezet wordt door de B4 durf ik niet te zeggen. Aan de ene kant lijkt mij dat wel vrij logisch.

Overigens wel een hele interessante en goede vraag! Ik heb zo'n NodeMCU in bestelling staan, dus als ik het binnen heb laat ik het je weten!
Is het dezelfde frequentie als de Itho (868MHz)?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/qnu4nb.jpg
Daar heb ik een wemos en een CC1101 waarmee ik mijn Afzuiging bedien, maar deze kan je ook laten luisteren naar je andere originele remotes. Zet je met de originele remote de afzuiging aan, ontvangt de wemos dat en stuurt ie dat door naar Home Assistant _/-\o_

Dus het versturen en ontvangen van codes zou technisch gezien moeten kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 28-01-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:19:
Is het dezelfde frequentie als de Itho (868MHz)?
Nee, Mi-Light werkt op 2,4Ghz (wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Nee, Mi-Light werkt op 2,4Ghz (wifi).
Ah, ja nu je het zegt ;) Ik was ff in de war door die nrf24l01 module, zag dat aan voor andere zender. Maar heb ff op tweakers gezocht naar deze module, je kan er hele mesh-netwerken mee maken, dus moet het kunnen zenden en ontvangen. Dus ook als andere zenders zenden, moet ie dat kunnen ontvangen lijkt me... Misscgien dat de huidige code dat nu nog niet toe laat, maar dat zou wel een mooie uitbreiding zijn. Dan kan je ook signalen van andere controlers ontvangen en als feedback terug sturen... ik zie een mooi projectje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:27:
Maar heb ff op tweakers gezocht naar deze module, je kan er hele mesh-netwerken mee maken, dus moet het kunnen zenden en ontvangen. Dus ook als andere zenders zenden, moet ie dat kunnen ontvangen lijkt me... Misscgien dat de huidige code dat nu nog niet toe laat, maar dat zou wel een mooie uitbreiding zijn. Dan kan je ook signalen van andere controlers ontvangen en als feedback terug sturen... ik zie een mooi projectje O+
Klinkt inderdaad als een mooi project, maar wellicht dat het al gewoon werkt.

offtopic:
Overigens mooie link van die itho. Ik heb ook zo'n ding thuis en zoek al lang naar zo'n soort oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Klinkt inderdaad als een mooi project, maar wellicht dat het al gewoon werkt.

offtopic:
Overigens mooie link van die itho. Ik heb ook zo'n ding thuis en zoek al lang naar zo'n soort oplossing.
Zou zomaar eens kunnen... ik ben heb even de code in gedoken. En er is genoeg ruimte om het toe te voegen (zie het niet 1-2-3 terug in de code).

Edit: ik ga sowieso ff de componenten bestellen (welke ik nog niet op de plank heb liggen). Vind dit een té leuk projectje worden.

[ Voor 11% gewijzigd door iMars op 28-01-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:46:
Zou zomaar eens kunnen... ik ben heb even de code in gedoken. En er is genoeg ruimte om het toe te voegen (zie het niet 1-2-3 terug in de code).

Edit: ik ga sowieso ff de componenten bestellen (welke ik nog niet op de plank heb liggen). Vind dit een té leuk projectje worden.
Haha. ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Lezen is ook een vak apart :+
Why this is useful
  1. Both the remote and the WiFi gateway are limited to four groups. This means if you want to control more than four groups of bulbs, you need another remote or another gateway. This project allows you to control 262,144 groups (4*2^16, the limit imposed by the protocol).
  2. This project exposes a nice REST API to control your bulbs.
  3. You can secure the ESP8266 with a username/password, which is more than you can say for the Milight gateway! (The 2.4 GHz protocol is still totally insecure, so this doesn't accomplish much :).
  4. Official hubs connect to remote servers to enable WAN access, and this behavior is not disableable.
  5. This project is capable of passively listening for Milight packets sent from other devices (like remotes). It can publish data from intercepted packets to MQTT. This could, for example, allow the use of Milight remotes while keeping your home automation platform's state in sync. See the MQTT section for more detail.
Heb er gewoon een paar keer overheen gelezen _/-\o_
Het gaat niet mijn Hue collectie vervangen. Maar op de plekken waar ik de kwaliteit van licht minder belangrijk vind, kan ik toch mooi MiLight op deze manier gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iMars schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:51:
eb er gewoon een paar keer overheen gelezen _/-\o_
Dus toch! Ik zat net in mijn pauze wandeling al te bedenken dat ik zoiets gelezen had, maar of dat nu bij deze DIY oplossing of ZigbeeMQT was wist ik niet meer.
Het gaat niet mijn Hue collectie vervangen. Maar op de plekken waar ik de kwaliteit van licht minder belangrijk vind, kan ik toch mooi MiLight op deze manier gebruiken ;)
Is de kwaliteit van Mi Light dan (zoveel) minder dan Hue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:00:
[...]

Dus toch! Ik zat net in mijn pauze wandeling al te bedenken dat ik zoiets gelezen had, maar of dat nu bij deze DIY oplossing of ZigbeeMQT was wist ik niet meer.

[...]

Is de kwaliteit van Mi Light dan (zoveel) minder dan Hue?
Ik heb Hue, Tradfr en Milight naast elkaar gehad. Hue wint het op alle vlakken, op één na: De prijs!

Tradfri is mooi, minder qua kleur, maar gelijk qua wit-licht. Het dimbereik vind ik wel tegen vallen. Laagste stand mag wat mij betreft meer dimmen.

Milight heb ik alleen ervaring met RGBWW 4 Watt MR16. Deze doen het prima voor wat ik wil. Daarnaast was 3x een Hue GU10 + IP66 inbouw spots + plafond openbreken voor 220V een stukken minder aantrekkelijke operatie van het plaatsen van 3x de MR16 spot, B4 wandmodule én wifi-box (alles samen minder dan de prijs van één Hue GU10) in de huidige 12V spotjes systeem wat er al zat. :+ ;)

Edit: Nu ik mijn reactie en jouw vraag nogmaals lees, moet ik er wel bij zeggen dat de kwaliteit niet extreem veel verschilt. Maar Hue is nou eenmaal de winner op dat gebied. Woonkamer, eetkamer, slaapkamer is Hue color. Keuken is mix van tradfri en zelfbouw ledstrip. Hal en overloop simpele witte hue lampen. Badkamer is helemaal Milight.

Ik wilde graag alle lampen automatiseren, en daarnaast lijkt het me wel leuk om af en toe met gekleurd licht te douchen. Vooral 's avonds laat maak ik gebruik van gedimd oranje/rood licht om niet wakker te worden van vel wit licht. Daarnaast kan ik nu ook 1 vd 3 spotjes boven de douche aanzetten als ik alleen ga douchen. Of alleen boven het toilet als ik erop zit :+

Midden in de nacht naar de toilet, gedimd rood licht om niet wakker te worden, ideaal!

[ Voor 28% gewijzigd door iMars op 28-01-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Robbie T schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:11:
Als ik gebruik maak van de custom Mi-light bridge met de https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub software ben ik dan ook van de vertraging of hapering af? Het gebeurt mij nu nog regelmatig helaas dat actions vanuit Domoticz niet worden gepakt omdat de verbinding met de controller er niet is.
Wat zegt het log als je die actie triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joergan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb even een vraag over de ibox2 V6.
Na een half uurtje reageert de ibox niet meer. Alleen na een herstart werkt de ibox weer een half uurtje. Iemand het zelfde probleem, of weet iemand een oplossing?

- ibox heeft vast ip
- Staat dichtbij de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels de nodemcu binnen. Op de pagina van de hub zie ik het volgende staan:
The goal here is to flash your ESP with the firmware. It's really easy to do this with PlatformIO:

export ESP_BOARD=nodemcuv2
platformio run -e $ESP_BOARD --target upload
Of course make sure to substitute nodemcuv2 with the board that you're using.

You can find pre-compiled firmware images on the releases.
Kijk ik bij de releases zie ik daar echter geen v3 staan..wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Robbie T schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:10:
De v2 flashen en kijken of het werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-04 16:18

[...]

V2 flashen werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Het is allemaal gelukt. Wat alleen een beetje omslachtig is dat je in de web app en je device ID moet selecteren en de group waaraan deze gekoppeld is. Of kan ik simpelweg alle lampen Device ID 1 geven en deze aan verschillende groepen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Randy-
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik kom er niet uit.

Ik heb al veel gepoogd en gedaan.

Ik heb een Mi-Light iBox2 met 4 controlers.
Het lukte mij vrij snel het gehee werkend ge krijgen via mijn mobiel. (Apple)

Maar nu wil ik het via Domoticz ook werkend hebben.

En dat krijg ik niet voor elkaar.

Ip-adres, poort en modus (V6) goed ingesteld maar het wil niet werken.

Wie kan mij op weg helpen met het instellen ervan.

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 13:14
-Randy- schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:29:
Ik kom er niet uit.

Ik heb al veel gepoogd en gedaan.

Ik heb een Mi-Light iBox2 met 4 controlers.
Het lukte mij vrij snel het gehee werkend ge krijgen via mijn mobiel. (Apple)

Maar nu wil ik het via Domoticz ook werkend hebben.

En dat krijg ik niet voor elkaar.

Ip-adres, poort en modus (V6) goed ingesteld maar het wil niet werken.

Weet je zeker dat je de goede poort hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

-Randy- schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:29:
Terug naar het begin:
- Welke stappen heb je uitgevoerd en bij welke stap gaat het mis?
- Wat voor foutmeldingen krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Randy-
De poort is goed. 8899.

Ik krijg geen foutmelding.
Het geheel wil totaal niet reageren op de comandoos die ik geef.

Hardware invullen: Mi-Light.
Ip adres: 192.168.2.10
Poort: 8899.
Toevoegen.

Vervolgens zie ik hem bij schakelaars staan.

Kan vanalles maar nix reageert.

Wat zouden de juiste stappen moeten zijn?

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
@-Randy- Die van mij draait op poort 5987, misschien dat dat het probleem oplost? Niks bijzonders ingesteld verder

[ Voor 4% gewijzigd door Camiel op 31-01-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Randy-
Als ik het ip adres in vul in de adres balk dan zie ik poort 8899.

Werkte het bij joh meteen of moest je nog iets aanpassen in Domoticz of de iBox2 zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

-Randy- schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:52:
Als ik het ip adres in vul in de adres balk dan zie ik poort 8899.
Je moet poort 5987 instellen in Domoticz (ook al een aantal keer voorbij gekomen in dit topic), dan werkt het meteen.

Poot 8899 wordt gebruikt voor access naar buiten je netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Het is idd poort 5987, dan op update klikken en de apparaten toevoegen. Dan moet alles werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Randy-
Ik ga het proberen.

Alvast bedankt

Nog geen verschil.

Ik zie de controlers als applamp.
Klopt dit?

[ Voor 50% gewijzigd door -Randy- op 02-02-2019 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0eyv
-Randy- schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:05:
Ik zie de controlers als applamp.
Klopt dit?
Dat zou goed kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Randy-
Het werkt👍.

Een vriend van mij kwam met het idee om het geheel te verwijderen en dan opntoevoegen te klikken bij instellingen.

Het werkt nu.
Iedereen bedankt die heeft meegedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
Sinds januari 2017 heb ik een mi-light systeem in huis met 8 spotjes, 5 rgb 8w lampen en een ledstrip (met FUT39 + trafo) allen RGB+CCT. Deze heb ik aangesloten op de T4 wandpaneel en de FUT92 afstandsbediening. Daarnaast heb ik de wifi ibox2 waarvan weinig gebruik wordt gemaakt.

Ik heb 2 vragen.

1. Recent heb ik een nieuwe spiegelwandkast met led strip in de badkamer gemonteerd (IKEA) + aparte ledlamp. Deze wil ik aansluiten d.m.v. 2 aparte led controllers + 1 trafo. Kan ik hier 2x de fut39 gebruiken? dit is namelijk een RGB+CCT led controller.

2. Hoeveel stappen/investeringen heb ik nodig om mijn huis te upgraden tot voice control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Kaizah schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:25:
Sinds januari 2017 heb ik een mi-light systeem in huis met 8 spotjes, 5 rgb 8w lampen en een ledstrip (met FUT39 + trafo) allen RGB+CCT. Deze heb ik aangesloten op de T4 wandpaneel en de FUT92 afstandsbediening. Daarnaast heb ik de wifi ibox2 waarvan weinig gebruik wordt gemaakt.

Ik heb 2 vragen.

1. Recent heb ik een nieuwe spiegelwandkast met led strip in de badkamer gemonteerd (IKEA) + aparte ledlamp. Deze wil ik aansluiten d.m.v. 2 aparte led controllers + 1 trafo. Kan ik hier 2x de fut39 gebruiken? dit is namelijk een RGB+CCT led controller.

2. Hoeveel stappen/investeringen heb ik nodig om mijn huis te upgraden tot voice control?
Op vraag 2:
Een pi of NAS (die je al hebt draaien) met daarop een domotica-systeem (domoticz, hass).
In geval van een iphone, koppeling van dat systeem met homekit.
In het geval van domoticz ben je er snel met:
Controlicz: betaald (niet duur) en werkt met google home en alexa.
kappelt Gbridge: betaald en gratis, werkt (tot nu toe) alleen met google.

Correct me als ik wat stappen mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

[...]

Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik heb nog nooit met platformio gewerkt, en zie niet echt waar ik moet beginnen om te flashen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Driek schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:59:
[...]
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik heb nog nooit met platformio gewerkt, en zie niet echt waar ik moet beginnen om te flashen.
Ik kwam er ook niet uit met PlatformIO en heb uiteindelijk deze gebruikt:
https://github.com/nodemcu/nodemcu-flasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04 11:48
weet iemand wat ik nog kan proberen om de wifi box te connecten met de app.
Heb alle stappen gevolgd bij support, maar de wifi-box komt niet tevoorschijn bij de device list in de milight app. Er brand wel een ledje bij 'link' op de wifi box, wat aangeeft dat er een koppeling opgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
Robbie T schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Ik kwam er ook niet uit met PlatformIO en heb uiteindelijk deze gebruikt:
https://github.com/nodemcu/nodemcu-flasher
ok, thnks
Nu staat er bij dat "GPIO0 MUST LOW"
Nu heb ik eerder een nodemcu geflashed met espeasy, maar daar ging hij vanzelf een flashmode.
Moet ik nu GPIO0 verbinden met de ground en hem dan aanzetten om de flash modus te activeren?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dennis013 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:56:
weet iemand wat ik nog kan proberen om de wifi box te connecten met de app.
Wat heb je al geprobeerd en welke versie gaat het om (weet niet of dat tegenwoordig uitmaakt) ?
Ik heb zelf alleen ervaring met de v1 en v2. Die zenden standaard een eigen WiFi SSID uit, daar moet je op connecten, met de App zoeken en vervolgens kan je hem configureren in je eigen WiFi netwerk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04 11:48
DukeBox schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:33:
[...]

Wat heb je al geprobeerd en welke versie gaat het om (weet niet of dat tegenwoordig uitmaakt) ?
Ik heb zelf alleen ervaring met de v1 en v2. Die zenden standaard een eigen WiFi SSID uit, daar moet je op connecten, met de App zoeken en vervolgens kan je hem configureren in je eigen WiFi netwerk.
Ik heb verbinding met de wifi van de box. Het heeft altijd goed gewerkt, maar opeens niet meer. Ik heb een factory reset gedaan. En ik zie dat de wifi verbinding gemaakt is, maar de box komt gewoon niet meer in het overzicht erbij :(

Misschien is het wel gewoon kapot.
Weet niet welke versie het is. Heb het al lang in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dennis013 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:41:
Misschien is het wel gewoon kapot.
Dat kan natuurlijk altijd.. je kan nog proberen via een webbrowser te gaan naar http://ip-van-bridge:8899 afhankelijk van de versie of dit beschikbaar is kom je dan in de settings terecht.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Mijn dochter heeft met de afstandsbediening gespeeld en nu reageert 1 zone nergens meer op. 3 led spotjes en een hanglamp blijven continue rood. Standaardinstructie al geprobeerd: licht uit, wachten tot evt. lekstroom weg is, zelfs al lampje eruit gedraaid, dan er weer in, afstandsbediening ingedrukt houden -> geen knipper.
Ook niet met de app(s) of andere afstandsbediening. Ik wil nu nog proberen om alle spotjes en de lamp in een andere fitting te draaien en het nog eens te proberen, maar misschien is er een makkelijkere manier om dit op te lossen mogelijk? Is de 2e keer dat zoiets gebeurt in de 4 jaar dat ik ze heb, maar is toch knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

4-systeembeheer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:53:
Mijn dochter heeft met de afstandsbediening gespeeld en nu reageert 1 zone nergens meer op. 3 led spotjes en een hanglamp blijven continue rood. Standaardinstructie al geprobeerd: licht uit, wachten tot evt. lekstroom weg is, zelfs al lampje eruit gedraaid, dan er weer in, afstandsbediening ingedrukt houden -> geen knipper.
Ook niet met de app(s) of andere afstandsbediening. Ik wil nu nog proberen om alle spotjes en de lamp in een andere fitting te draaien en het nog eens te proberen, maar misschien is er een makkelijkere manier om dit op te lossen mogelijk? Is de 2e keer dat zoiets gebeurt in de 4 jaar dat ik ze heb, maar is toch knap lastig.
Volgens mij moet je na spanning op de lamp zetten, kort drukken. Niet ingedrukt houden.

Uit de handleiding:
3.2 Koppelen van gekleurde RGB﴾W﴿ lichtbronnen aan de afstandsbediening & APP
1. kies aan welke zone ﴾1 tot 4﴿ u een bepaalde RGB﴾W﴿ kleur lichtbron wilt toekennen
2. schakel de 12V of 220V spanning van deze lichtbron uit: trek de stekker uit of zet de netstroomschakelaar uit
3. schakel nu de 12V of 220V spanning in, en klik binnen de drie seconden1x héél kort op de "zone aan" van de gekozen zone ﴾1 tot 4﴿
4. Bij succesvolle koppeling knippert de lamp 3x aan en uit
5. herhaal met de afstandsbediening en/of de wifi applicatie voor alle lichtbronnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40

Sandyman538

SandstorM [148839]

4-systeembeheer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:53:
Toevallig niet gekoppeld aan een andere groep op de afstandsbediening? Want dan zul je eerst moeten unlinken voordat je weer kunt linken.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
B@rt_d@_M@n schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:18:
[...]

kort drukken. Niet ingedrukt houden.
Dat was hem... gelukkig simpel opgelost. Ontzettend bedankt!
Meestal is iets resetten door een aantal seconden een knop in te houden. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-04 08:57
Heb onlangs een Osram Orbis Square led paneel gekocht via iBood.
https://www.osram-lamps.c...is/orbis-square/index.jsp

Er zit een remote bij zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nHIbWR4h2OqP2gEDYd7M3m5K/full.jpg

Hij is dimbaar en de kleurtemperatuur is instelbaar.

Er staat her en der RF2.4G.
Weet iemand of dit een toevallig een MiLight systeem is? Heb beetje het gevoel van wel.
Staat alleen niks over in de handleiding. Lijkt wel gewoon een chinees ding met een Osram label er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 20:59
Wellicht niet helemaal de juist plek, maar gezien ik een aantal milights wilde bestellen en daarvoor milights.nl op het oog had:

https://milights.nl/ en https://www.webwinkelkeur.nl/meldingen/milights/

Iemand die er mogelijk meer over weet? Leek me wel een betrouwbare winkel zo op het oog :p

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Steephh schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:25:
Wellicht niet helemaal de juist plek, maar gezien ik een aantal milights wilde bestellen en daarvoor milights.nl op het oog had:

https://milights.nl/ en https://www.webwinkelkeur.nl/meldingen/milights/

Iemand die er mogelijk meer over weet? Leek me wel een betrouwbare winkel zo op het oog :p
Behalve dan dat nu de website offline is en het keurmerk is ingetrokken. Zou Mi Light gewoon bestellen via Ali-Express, goedkoper dan dat wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 20:59
rens-br schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:42:
[...]

Behalve dan dat nu de website offline is en het keurmerk is ingetrokken. Zou Mi Light gewoon bestellen via Ali-Express, goedkoper dan dat wordt het niet.
Denk dat ik dat toch maar ga doen. Armaturen, voeding, voetjes etc zijn al besteld bij een andere shop (op korte termijn nodig) dus qua levertijd voor de spotjes maakt het dan allemaal nog weinig uit :P

_@/'

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste