Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ilovrit007
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2018
Iemand al ervaringen met de YB1 ?
Is deze via WIFI te besturen, zonder iBox?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03:09

rens-br

Moderator Mobile & IN
De YB1? Bedoel je niet de YT1?

• ilovrit007
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2018
YT1 is de "nieuwe" WIFI controller

YB1 is een lamp: https://www.futlight.com/...ls.aspx?id=357&typeid=100

• wildebeernd
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23-12-2018
Goedenavond,

Ik ben van plan mijn badkamer te verlichten met Milight maar heb geen ervaring met de lichtopbrengst Het is een ruimte van 2,40 bij 2,20 en is 2.30 hoog. Zal ik met 4 x 6 watt downlight voldoende verlichting hebben voor en fel licht in mijn badkamer? Of moet ik toch voor 4x 12 of 15 watt gaan?

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19-01 15:04
Ik wil zowel in de keuken als in de woonkamer (om te beginnen) een ledstrip monteren. Deze strip wil ik via RFlink in domoticz hangen. Evt extra bediening of dimmen/feller dmv app op telefoon. De bedoeling is dat de strips warm wit uitstralen, maar af en toe een kleurtje moet ook kunnen.

Klopt het nu dat ik voldoende heb aan twee keer deze ledstrip en daarbij dan deze controller. Per strip een controller.
Als ik RFlink heb, heb ik geen ibox meer nodig toch?

Dan heb ik volgens mij alleen nog een voeding nodig. Iemand een idee waar kwalitatief goede voedingen voor deze ledstrips vandaan kan halen?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-01 16:08
quote]miles schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:54:
Ik wil zowel in de keuken als in de woonkamer (om te beginnen) een ledstrip monteren. Deze strip wil ik via RFlink in domoticz hangen. Evt extra bediening of dimmen/feller dmv app op telefoon. De bedoeling is dat de strips warm wit uitstralen, maar af en toe een kleurtje moet ook kunnen.

Klopt het nu dat ik voldoende heb aan twee keer deze ledstrip en daarbij dan deze controller. Per strip een controller.
Als ik RFlink heb, heb ik geen ibox meer nodig toch?

Dan heb ik volgens mij alleen nog een voeding nodig. Iemand een idee waar kwalitatief goede voedingen voor deze ledstrips vandaan kan halen?
[/quote]

@wildebeernd Ik deed 30m2 woonkamer met 2x 4w GU10 RGB+CCT aan het plafond. Dan word je verblind in de woonkamer, dus een badkamer moet zeker lukken.

@miles qua apparatuur zit je goed. Je hebt wel per 5 meter een voeding nodig. In het vorige deel van dit topic kun je foto's zien van de lichtopbrengst van mijn woonkamer met 15 meter 900 leds

who put a "stop payment" on my reality check

• miles
@DaRk PoIsOn heb je tips voor een veilige voeding?

Zoek ik ergens een oude telefoonvoeding ofzo of moet ik bij de ledstripsuperwinkel alsnog een voeding van 14 euro kopen of focus ik me helemaal op de verkeerde zaken?

• DaRk PoIsOn
miles schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:10:
@DaRk PoIsOn heb je tips voor een veilige voeding?

Zoek ik ergens een oude telefoonvoeding ofzo of moet ik bij de ledstripsuperwinkel alsnog een voeding van 14 euro kopen of focus ik me helemaal op de verkeerde zaken?
Ik zal morgenavond even kijken wat er bij mij aan hangt.
Ik kreeg de voedingen bij de ledstrips, 35 euro per 5 meter.
En toen ontdekte ik AliExpress :( :(

• wildebeernd
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23-12-2018
@miles bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik ze bestellen. Ik wil ook graag een touch panel. Heeft iemand hier ervaring met deze? Zelf zat ik naar het type B0 te kijken.

• geka76
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 27-12-2018
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het gebied van slimme verlichting...heb enkel klik aan klik uit nu. Maar na mij wat ingelezen te hebben vind ik het product van Mi Light wel erg mooi klinken. Ik zit alleen met het volgende "probleem"

Ik begrijp dat je de verlichting van Mi Light kunt bedienen via A. de ouderwetse schakelaar B. via een afstandbediening en C. via een app op je telefoon.

A en B is fijn voor de kinderen en moeders. Zelf ben ik wel gecharmeerd van optie C.

Maar wij hebben nu ook een tweetal kooldraadlampen in huis. Deze worden niet verkocht door Mi Light. Maar toch zou ik deze ook graag willen kunnen bedienen door optie B en C. Nu heb ik een slimme stekker van klik-aan-klik-uit in het stopcontact zitten waarmee wij deze 2 lampen kunnen bedienen via een afstandbediening. Weten jullie of Mi Light hier ook een oplossing voor heeft? Ik kan nergens vinden of zij ook slimme stekkers hebben. Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt

• DaRk PoIsOn
@miles Net even gekeken. Gewoon van die standaard no-name dingen van de electronicaboer om de hoek. Van de 3 voedingen draait er 1tje al 2 jaar. Wat ik wel merk is een kleur-degradatie bij de 3de strip. Dimmen naar 50% en de laatste strip word rood inplaats van donkergeel. Als ik de strip in "disco-modus" zet, lijkt het ook of er vertraging tussen de strips zet, moet dit nog even checken, "ik denk met de slowmo-filmmodus op de telefoon"

• miles
geka76 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:10:

Maar wij hebben nu ook een tweetal kooldraadlampen in huis. Deze worden niet verkocht door Mi Light. Maar toch zou ik deze ook graag willen kunnen bedienen door optie B en C. Nu heb ik een slimme stekker van klik-aan-klik-uit in het stopcontact zitten waarmee wij deze 2 lampen kunnen bedienen via een afstandbediening. Weten jullie of Mi Light hier ook een oplossing voor heeft? Ik kan nergens vinden of zij ook slimme stekkers hebben. Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt
Milight heeft dit volgens mij niet, maar je kunt wel kaku in domoticz hangen en dat met je telefoon bedienen.
Kijk voor een (goedkopere) tranceiver eens bij nodo..

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:00
geka76 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:10:
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het gebied van slimme verlichting...heb enkel klik aan klik uit nu. Maar na mij wat ingelezen te hebben vind ik het product van Mi Light wel erg mooi klinken. Ik zit alleen met het volgende "probleem"

Ik begrijp dat je de verlichting van Mi Light kunt bedienen via A. de ouderwetse schakelaar B. via een afstandbediening en C. via een app op je telefoon.

A en B is fijn voor de kinderen en moeders. Zelf ben ik wel gecharmeerd van optie C.

Je kan ook een Shelly kopen. Die plaats je achter je fysieke wanschakelaar. Dan kan je de lamp via de Shelly schakelen, of fysiek via de wanschakelaar. https://shelly.cloud

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• j0eyv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-01 13:24
Ik heb inmiddels domoticz en ha-bridge draaien op een PI3. Vanuit beide consoles kan ik Milight G10 spots bedienen. Echter wil ik ze nu ook nog voice controlled kunnen bedienen middels de Amazon Echo Plus. Iemand enig idee hoe verder te configureren vanaf hier?

In HA-Bridge zijn de devices geconfigureerd als een domoticz device. Vermoedelijk moet ik Alexa dus met domoticz laten communiceren. Iemand tips?

• j0eyv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-01 13:24
wildebeernd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:30:
@miles bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik ze bestellen. Ik wil ook graag een touch panel. Heeft iemand hier ervaring met deze? Zelf zat ik naar het type B0 te kijken.
Heb wel ervaring met de B8. Die zou ik eerder nemen dan de B0.

• miles
Ik zit nog steeds in dubio welke voeding ik nodig heb voor m'n 5050 ledstrip van 5 meter RGBWW die ik op een milight controller wil aansluiten. (één strip per controller)

Vond ergens dat ik 12v, 6 amp, 72 watt nodig heb. Volgens mij kan ik dan met deze adapter aan de slag. Kan iemand dat bevestigen?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:33:
Ik zit nog steeds in dubio welke voeding ik nodig heb voor m'n 5050 ledstrip van 5 meter RGBWW die ik op een milight controller wil aansluiten. (één strip per controller)

Vond ergens dat ik 12v, 6 amp, 72 watt nodig heb. Volgens mij kan ik dan met deze adapter aan de slag. Kan iemand dat bevestigen?
Je moet bij voedingen kijken naar spanning, meestal 12 of 24V en stroomsterkte. De stroomsterkte die je nodig hebt wordt meestal vermeld bij de specifieke ledstrip. Welke strip heb je gekocht?

De voeding die je overigens nu gelinkt hebt geeft maar 600mA, dat is dus een factor 10 te weinig als je 6A nodig hebt.

• miles
rens-br schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Je moet bij voedingen kijken naar spanning, meestal 12 of 24V en stroomsterkte. De stroomsterkte die je nodig hebt wordt meestal vermeld bij de specifieke ledstrip. Welke strip heb je gekocht?

De voeding die je overigens nu gelinkt hebt geeft maar 600mA, dat is dus een factor 10 te weinig als je 6A nodig hebt.
Ik heb deze ledstrip gekocht.
Deze is 12 V, amperage kan ik niet vinden....ik ging uit van 6A omdat ik een milight controller gebruik waarover ik uit een andere site opmaak dat je voor 5 meter ledstrip 6 A nodig hebt.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:13:
Ik heb deze ledstrip gekocht.
Deze is 12 V, amperage kan ik niet vinden....ik ging uit van 6A omdat ik een milight controller gebruik waarover ik uit een andere site opmaak dat je voor 5 meter ledstrip 6 A nodig hebt.
Met 6A zit je aan de goede kant. Ik heb overigens voor mijn ledstrip deze voeding besteld en dan de 5A versie.

• miles
@rens-br ik wilde eigenlijk een "Europese" veilige voeding kopen. Vandaar dat ik hem niet direct met de ledstrip bij Ali heb mee besteld.
De voeding die jij aangeeft heeft volgens mij nog een extra kabeltje nodig om de voeding aan de controller te koppelen.
Ik ga ff kijken.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
miles schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:47:
@rens-br ik wilde eigenlijk een "Europese" veilige voeding kopen. Vandaar dat ik hem niet direct met de ledstrip bij Ali heb mee besteld.
Kan ik begrijpen. Maar goed als je er dus een koopt van 6A zit je wel goed.

• miles
Mocht iemand anders met hetzelfde dilemma zitten, ik heb uiteindelijk 1 x deze gekocht.
Ik zoek nog even verder naar een tweede exemplaar.

Toch nog even een opmerking:
Ik heb de ledstrips bij Ali gekocht, lekker goedkoop, 5 meter ongeveer 6 euro. Daarna een Europese voeding van rond de 14 euro incl. verzendkosten. (Chinese voeding is goedkoper)
Toevallig liep ik vandaag bij Action, waar ze tussen de 12 en 20 euro ook verschillende soorten ledstrips hebben, incl. voeding, direct mee te nemen. O-)

miles wijzigde deze reactie 02-01-2019 16:42 (38%)
Reden: aanvulling

• EvJd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-01 17:50
Iemand inmiddels al colorland werkbaar op Kodi met de milights?

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:03
Vandaag ook mijn milights binnen gekregen. Een e27 en een gu10. Hier komt in elk geval binnenkort nog drie keer een e27 rgb cct bij. Ik wil er ook graag een afstandsbediening bij ivm de waf. Hierbij zit ik te denken aan de fut092. Is dit een logische keuze of kan ik beter een andere keuze maken?

Vooralsnog zijn alle lampen in de woonkamer overigens.

• copyer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06:33
Robbie T schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:03:
Vandaag ook mijn milights binnen gekregen. Een e27 en een gu10. Hier komt in elk geval binnenkort nog drie keer een e27 rgb cct bij. Ik wil er ook graag een afstandsbediening bij ivm de waf. Hierbij zit ik te denken aan de fut092. Is dit een logische keuze of kan ik beter een andere keuze maken?

Vooralsnog zijn alle lampen in de woonkamer overigens.
Als je dan ook nog eens iets als deze https://www.ledstripxl.nl...or-ledstrip-led-lamp.html of deze https://www.ledstripxl.nl...or-ledstrip-led-lamp.html erbij neemt kan je je lampen ook met je smartphone bedienen..
Die fut092 is overigens een goede keuze (heb m zelf ook), wel maar met 4 groepen. let op als je die met 8 zones wil, of dan wel je lampen of controllers ondersteunt worden.

Ik heb zelf deze..
2x https://milights.nl/milig...rgb-cct-led-lamp-e27.html
1x https://milights.nl/led-s...ontroller-dual-white.html
4x https://milights.nl/milig...-led-spot-4w-rgb-cct.html
2x https://milights.nl/led-s...ontroller-rgbw-kleur.html
en werken erg goed met die afstandbediening en in samenwerking met die wifi bridge lamp..

copyer wijzigde deze reactie 05-01-2019 06:53 (16%)

• Camiel
  • Registratie: januari 2001
Ik ben al een tijdje met mijn milight set bezig. Momenteel groeide het nogal hard en ben ik overgestapt op een open source Gateway gebaseerd op nodemcu. Dat werkt heel erg fijn, kan alles bedienen maar heb ook een probleem. Mijn gateway onthoudt de device IDs niet. Ik heb de bin file geschreven naar mijn nodemcu met de nodemcu flasher. In de handleiding (blog) wordt gesproken over flashen via PlatformIO. Daar ben ik niet mee bekend verder dus zoek ik eigenlijk een goede how-to om dit te kunnen gebruiken. Wat zijn de ervaringen hier en welke manier van flashen is er gebruikt?

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-01 16:13
Camiel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:17:
Ik ben al een tijdje met mijn milight set bezig. Momenteel groeide het nogal hard en ben ik overgestapt op een open source Gateway gebaseerd op nodemcu. Dat werkt heel erg fijn, kan alles bedienen maar heb ook een probleem. Mijn gateway onthoudt de device IDs niet. Ik heb de bin file geschreven naar mijn nodemcu met de nodemcu flasher. In de handleiding (blog) wordt gesproken over flashen via PlatformIO. Daar ben ik niet mee bekend verder dus zoek ik eigenlijk een goede how-to om dit te kunnen gebruiken. Wat zijn de ervaringen hier en welke manier van flashen is er gebruikt?
Ik heb het op dezelfde manier gedaan als jij. Dus ook geen ervaring met PlatformIO. Ik vraag me af of die id's wel bewaard blijven dan.
Zelf heb ik ze alleen even nodig om de lampen aan de gateway te koppelen. Daarna gebruik ik stuur ik zie via MQTT aan in Home Assistant.

Weet iemand het verschil tussen de FUT012 en de YB1?
Volgens mij zijn ze allebei 9 watt, E27 en RGB + CCT?
https://s.click.aliexpress.com/e/cCFZBSnW

Kitser wijzigde deze reactie 05-01-2019 23:18 (7%)

• Camiel
Kitser schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:54:
[...]

Ik heb het op dezelfde manier gedaan als jij. Dus ook geen ervaring met PlatformIO. Ik vraag me af of die id's wel bewaard blijven dan.
Zelf heb ik ze alleen even nodig om de lampen aan de gateway te koppelen. Daarna gebruik ik stuur ik zie via MQTT aan in Home Assistant.

Weet iemand het verschil tussen de FUT012 en de YB1?
Volgens mij zijn ze allebei 9 watt, E27 en RGB + CCT?
https://s.click.aliexpress.com/e/cCFZBSnW
Maar hij slaat wel de settings op van je mqtt in de hub? Of gaat het daarna helemaal via HA?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Camiel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:17:
Ik heb gewoon de software geflashed via Python en dat ging heel simpel. Qua opslaan van device IDs, je moet (schijnbaar) nog even de settings openen en dan op save drukken om te zorgen dat t n reboot overleeft. Je kunt dit ook doen als je lampen al hebt gekoppeld want ze zijn dan al gepaired met dat device ID :)

• beka01
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-01 08:22
Onder een overkapping wil ik een aantal ledspotjes inbouwen in de houten balken. Er bestaan helaas geen milight spots die zo klein zijn.
Wat zijn de mogelijkheden om dit soort 12v spots toch via milight te bedienen?
Ik wil nl geen 2 afstandsbedieningen.

Zou ik een milight ledstrip controller hiervoor kunnen misbruiken?

• 19roland70
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-01 16:39
Heeft er iemand ervaring met de LS4 driver.
Dit is een driver module voor leestrips te dimmen .
Deze kan op 3 manieren gedimd worden, 0...10V , 1...10V , push dimmen.
Mijn vraag is wat voor dimmer heb ik nodig , is alleen een potmeter goed of moet ik 1..10V aanbieden?

• Robbie T
Kwam zojuist deze tegen. Iemand hier al ervaring mee?
https://www.aliexpress.co...00f17&transAbTest=ae803_5

Tip, gebruik ven de zoekfunctie in een topic bovenin, dit product is namelijk wel al vaker ter spraken gekomen in dit [topic. We verwachten ook in deze topics eigen inzet.

Zeehond wijzigde deze reactie 08-01-2019 22:55 (17%)

• Cartman!
  • Niet online
Tijdje gezocht vorige week naar dit ding...schijnbaar kun je er 1 enkele lamp mee bedienen en daarmee dus vrij waardeloos. Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.

Foto (ja, ik heb een slechte camera en geen vaste hand):

Cartman! wijzigde deze reactie 07-01-2019 20:34 (17%)

• Camiel
Cartman! schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Ik heb gewoon de software geflashed via Python en dat ging heel simpel. Qua opslaan van device IDs, je moet (schijnbaar) nog even de settings openen en dan op save drukken om te zorgen dat t n reboot overleeft. Je kunt dit ook doen als je lampen al hebt gekoppeld want ze zijn dan al gepaired met dat device ID :)
Vanmorgen met esptool opnieuw geflashed en meteen daarna een update gedaan. Dat werkte prima en nu slaat hij alles op. Nu langzaamaan alles toe gaan voegen in HA. Nog even denken of ik ook nog even mqtt ga leren begrijpen. 😊

• Cartman!
  • Niet online
Camiel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Vanmorgen met esptool opnieuw geflashed en meteen daarna een update gedaan. Dat werkte prima en nu slaat hij alles op. Nu langzaamaan alles toe gaan voegen in HA. Nog even denken of ik ook nog even mqtt ga leren begrijpen. 😊
Zoveel valt er niet te begrijpen aan MQTT toch? Een device stuurt berichten naar een message broker en HA kan daar op reageren door evt ook berichten te sturen naar de message broker.

• Camiel
Cartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Zoveel valt er niet te begrijpen aan MQTT toch? Een device stuurt berichten naar een message broker en HA kan daar op reageren door evt ook berichten te sturen naar de message broker.
True.. Draait al op mijn Synology, maar toch, is even uitzoeken, dat soort dingen zijn niet mijn sterkste kant. Gelukkig genoeg info te vinden

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:15
Iemand die Milight met Google Home werkend heeft gekregen, nádat ze de HUE optie i.c.m. HAbridge hebben afgeschakeld enkele maanden geleden...?

• EvJd
diefightdie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:53:
Iemand die Milight met Google Home werkend heeft gekregen, nádat ze de HUE optie i.c.m. HAbridge hebben afgeschakeld enkele maanden geleden...?
Ja hoor, gebruik Domoticz-Controllicz hiervoor. En wil in de toekomst gebruik maken van Kappelt gbridge, maar snap de installatie hiervan binnen Domiticz nog niet helemaal.

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:15
EvJd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:50:
[...]

Ja hoor, gebruik Domoticz-Controllicz hiervoor. En wil in de toekomst gebruik maken van Kappelt gbridge, maar snap de installatie hiervan binnen Domiticz nog niet helemaal.
Deze was ik nog niet tegen gekomen! Thanks voor de tip.

is er mogelijk ook een gratis alternatief voor met Google home & milight?
Heb veel geprobeerd i.c.m. Hue emuleren, diverse bridges of via IFTTT (niet chill met dynamische commando's).

• irab
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09-01 10:24
Let op.
De fut089 werkt niet met de wat oudere gu10 en E27 rgb-cct lampen.
Een aantal van mijn gu10’s en mijn 5 E27 lampen werken alleen op de oude remote rgb-ctt type fut092.
Mijn recent aangeschafte gu10’s werken met beide remotes.
Aan de buitenkant kun je het verschil tussen de oude en nieuwe gu10’s niet zien! Helaas.
Milight heeft er een beetje een puinhoop van gemaakt.

• EvJd
diefightdie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:44:
[...]

Deze was ik nog niet tegen gekomen! Thanks voor de tip.

is er mogelijk ook een gratis alternatief voor met Google home & milight?
Heb veel geprobeerd i.c.m. Hue emuleren, diverse bridges of via IFTTT (niet chill met dynamische commando's).
Kappelt is gratis , vandaar dat dit mijn toekomstige alternatief wordt

• M.vanderbos
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-01 07:20
Gisteren na ongeveer 3 jaar de eerste E27 die stuk gaat...
Kennelijk brakke soldering.. draadje los intern gelijk bij het 230v gedeelte

• JelleMan
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18-01 17:26
Heb na wat klooien eindelijk goed 4 RGB led strips werkend.

Had eerst 4 RGB controllers (FUT037) en de afstandbediening FUT095, maar daarmee kon ik geen goed wit licht met de RGB strips maken.
Heb toen de WIFI ibox 2 besteld en daarmee kon ik met de milight app wel de goede witkleuren maken, maar als ik vervolgens met de FUT095 afstandbediening de lichten aan deed kreeg ik die kleuren niet terug.
Heb toen uiteindelijk de FUT092 afstandbediening gekocht en deze geeft wel de mogelijkheid om goede wit-tinten te maken met de RGB strips :D

Nu een vraag. Ik ben op zoek naar een programma of app om de lichten via de wifi ibox 2 op muziek ed. te laten reageren. Alleen de https://www.epocapp.eu/milight/#lightfx krijg ik niet aan de praat. Weet iemand andere software (of android apps) om dit met de nieuwe wifi box 2 mogelijk te maken?

• Robbie T
Als ik gebruik maak van de custom Mi-light bridge met de https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub software ben ik dan ook van de vertraging of hapering af? Het gebeurt mij nu nog regelmatig helaas dat actions vanuit Domoticz niet worden gepakt omdat de verbinding met de controller er niet is.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05:53

HMC

Pluviophile

@Robbie T Die vertraging heb ik ook, maar alleen als je de boel de eerste keer (van de dag) "aanspreekt".
Daarna geen last van.

Custom spul en Domoticz gebruik ik niet, maar ik heb hetzelfde bij anderen thuis gezien, en het is hier ook regelmatig langsgekomen.

Betaalde Kremlin-troll

• Robbie T
HMC schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:40:
@Robbie T Die vertraging heb ik ook, maar alleen als je de boel de eerste keer (van de dag) "aanspreekt".
Daarna geen last van.

Custom spul en Domoticz gebruik ik niet, maar ik heb hetzelfde bij anderen thuis gezien, en het is hier ook regelmatig langsgekomen.
Ik doe mijn lampen om 4 uur aan via domoticz. Als ik vervolgens een Actie trigger om ze na 20 seconden uit te zetten (als ik naar bed ga) werkt dat vaak niet. Vandaar de vraag of het met de diy esp bridge wel werkt. Iemand die er er ervaring mee heeft?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Cartman! schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:31:
Ik ben blij met m'n nodemcu controller, nu passend gemaakt in n klein doosje.

Foto (ja, ik heb een slechte camera en geen vaste hand):

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dat nu ook besteld:Totaal: €6,15

Ik heb twee NRF24L01 dingen besteld. De eerste was lekker goedkoop, maar ik zag dat jij een externe antenne had en dat leek mij beter voor het bereik, dus die er ook maar bij besteld. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.

Heb jij nu gesoldeerd, of heb je gebruik gemaakt van zulk soort zelfde connectoren als ik?

En nu maar eens wachten totdat alles binnen is en dan kunnen we daarna een kijken naar een soort van Case.

rens-br wijzigde deze reactie 17-01-2019 22:49 (5%)

• Cartman!
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Ik heb twee NRF24L01 dingen besteld. De eerste was lekker goedkoop, maar ik zag dat jij een externe antenne had en dat leek mij beter voor het bereik, dus die er ook maar bij besteld. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.

Heb jij nu gesoldeerd, of heb je gebruik gemaakt van zulk soort zelfde connectoren als ik?

En nu maar eens wachten totdat alles binnen is en dan kunnen we daarna een kijken naar een soort van Case.
Die gewone NRF24L01+ module had niet genoeg bereik maar die met die antenne er aan wel (die je ook besteld hebt dus). Was van plan te solderen maar kreeg t niet goed voor elkaar dus heb t bij jumper wires gehouden en dat gaat prima.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Cartman! schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:34:
Die gewone NRF24L01+ module had niet genoeg bereik maar die met die antenne er aan wel (die je ook besteld hebt dus). Was van plan te solderen maar kreeg t niet goed voor elkaar dus heb t bij jumper wires gehouden en dat gaat prima.
Zoiets had ik inderdaad al verwacht, daarom maar allebei besteld. Ik zie alleen nu dat jij jouw NRF24L01+ ook van AliExpress hebt en dat die daar een stuk goedkoper was. Ik kon hem niet vinden, maar ja jammer dan helaas.

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Zojuist deze besteld:
- Dupont kabels https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z
- NRF24L01+PA+LNA https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z
- NodeMCU https://www.aliexpress.co...042311.0.0.187b4c4dut129z

Totaal: € 5,74 incl. Ali Express Standard Shipping

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kan ik zo'n constructie ook aan een synology icm domoticz hangen? Kom erachter dat 4 zones een beetje te weinig blijkt te zijn. Op dit moment los ik dat op met de FUT089 om meer controle te krijgen, maar het zou nog mooier zijn als ik meer controle over de lampen krijg via domoticz.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 02:42
Sandyman538 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Kan ik zo'n constructie ook aan een synology icm domoticz hangen? Kom erachter dat 4 zones een beetje te weinig blijkt te zijn. Op dit moment los ik dat op met de FUT089 om meer controle te krijgen, maar het zou nog mooier zijn als ik meer controle over de lampen krijg via domoticz.
Ja dat kan

PVOutput live - 3060wp

• the_cyberspace
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Hoe en waarmee flashen jullie zo'n nodemcu mee?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Sandyman538 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Ja zeker. Meer informatie hierover kun je vinden op Github: https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub.
the_cyberspace schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:54:
Hoe en waarmee flashen jullie zo'n nodemcu mee?
Had je de bovenstaande link al bekeken?
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True