Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

NLF schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:27:
Ik ben mij aan het verdiepen in mi lights, nu ben ik benieuwd of er ook beweging sensors zijn voor deze lampen? Kan er niet iets over vinden op internet maar mogelijk is er een hack :)
Ja, die zijn er zeker. :D
Google eens "milight motion detector". :)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 06:34

NLF

HMC schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:41:
[...]

Ja, die zijn er zeker. :D
Google eens "milight motion detector". :)
Ah top! Even gekeken maar deze moet voor zover ik kan zien op stroom aan worden gesloten.

De situatie is dat ik een badkamer heb met een trekkoord en deze zit op een hele vervelende plek waardoor ik de lamp nu gewoon aan laat staan. Ik wil , zoals bij een hue lamp de mogelijkheid hebben om een draadloze sensor te plaatsen en vervolgens een lamp erin te schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
NLF schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Ah top! Even gekeken maar deze moet voor zover ik kan zien op stroom aan worden gesloten.

De situatie is dat ik een badkamer heb met een trekkoord en deze zit op een hele vervelende plek waardoor ik de lamp nu gewoon aan laat staan. Ik wil , zoals bij een hue lamp de mogelijkheid hebben om een draadloze sensor te plaatsen en vervolgens een lamp erin te schroeven.
Dit misschien iets voor jou?

HGhomeart IR Motion Sensor 220 V Led Light Switch Module Body Auto on Off Lights Lamps Infrared Motion Sensor Switch Controller
https://s.click.aliexpress.com/e/cC6EEYCg

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 20:45
Vandaag de YT1 wifi controller binnen gekregen, ervaringen: meh.
Apparaat kan maar één 'groep' bedienen, koppelen is wat vreemd en de enige functie van dit apparaat is het mogelijk maken van een verbinding met Alexa. In ieder geval heeft het zijn nut bij mij niet kunnen bewijzen, ook maar snel op de V&A gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb gisteravond 6 GU10 4wat RGB CCT en een WIFI box2 besteld via ALI. Wanneer ik het binnen heb wil ik het graag in domoticz integreren. De bedoeling is dat er twee plafonnieres aangestuurd moeten gaan worden. Elk plafonniere heeft 3 lampen. Nu begrijp ik dus dat elke plafonniere als 1 zone ingesteld wordt en dan krijgen de drie lampen dezelfde kleur? Maar wat als ik nu in 1 plafonniere 2 lampen dezelfde kleur wil kunnen instellen en 1 ervan een totaal andere kleur. Kan dit? (ik ga alles via domoticz aansturen en gebruik derhalve dus geen afstandsbediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:25
vwtune schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:08:
Ik heb gisteravond 6 GU10 4wat RGB CCT en een WIFI box2 besteld via ALI. Wanneer ik het binnen heb wil ik het graag in domoticz integreren. De bedoeling is dat er twee plafonnieres aangestuurd moeten gaan worden. Elk plafonniere heeft 3 lampen. Nu begrijp ik dus dat elke plafonniere als 1 zone ingesteld wordt en dan krijgen de drie lampen dezelfde kleur? Maar wat als ik nu in 1 plafonniere 2 lampen dezelfde kleur wil kunnen instellen en 1 ervan een totaal andere kleur. Kan dit? (ik ga alles via domoticz aansturen en gebruik derhalve dus geen afstandsbediening)
De WifiBox ondersteund tot max 4 groepen, dus met 3 plafonnieres, met 3 lampen, waarvan je er 1 een andere kleur wilt geven, dus 6 groepen nodig hebben.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
DarkAllMan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

De WifiBox ondersteund tot max 4 groepen, dus met 3 plafonnieres, met 3 lampen, waarvan je er 1 een andere kleur wilt geven, dus 6 groepen nodig hebben.....
Ik heb maar twee plafonnieres? er gaat per plafonniere 3 lampen in, waarvan ik er twee anders wil kunnen instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
vwtune schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Ik heb maar twee plafonnieres? er gaat per plafonniere 3 lampen in, waarvan ik er twee anders wil kunnen instellen. :)
Dus 2 groepen per plafonniere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DarkAllMan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:14:
[...]

Dus 2 groepen per plafonniere :)
Oke, dan moet ik het dus net redden met 1 wifi box2 :*)
Ik neem aan dat wanneer ik meerdere lampen / ledstrips wil aanschaffen, ik dus dan ook weer een wifi box2 erbij moet bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
vwtune schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:21:
[...]

Oke, dan moet ik het dus net redden met 1 wifi box2 :*)
Ik neem aan dat wanneer ik meerdere lampen / ledstrips wil aanschaffen, ik dus dan ook weer een wifi box2 erbij moet bestellen?
Correct. Ik heb er op dit moment 2 draaien ism Domoticz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DarkAllMan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Correct. Ik heb er op dit moment 2 draaien ism Domoticz :)
Ik las hier wel dat er af en toe een misser is vanuit domoticz met schakelen. Dus dat er dan een lamp/ groep aan/ uit blijft. Komt dit vaak voor? Met mijn yeelights heb ik hier totaal geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
vwtune schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:23:
[...]

Ik las hier wel dat er af en toe een misser is vanuit domoticz met schakelen. Dus dat er dan een lamp/ groep aan/ uit blijft. Komt dit vaak voor? Met mijn yeelights heb ik hier totaal geen last van.
Het komt wel eens voor......... maar vaak heeft dat te maken met bereik en niet met Domoticz.
99.9% gaat het goed bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-06 13:16
Slimme Java mensen aanwezig in dit topic?

Met veel plezier gebruik ik het java programmatje Colorland van Jasper: http://www.jaspergoes.com/colorland/ Ik gebruk het voor gamen. MIjn xbox streamt beeld naar m'n pc en op m'n pc draait colorland die de lampen aansturen. Erg leuk.

Nu wil ik het programma ook gaan gebruiken met films kijken. Het idee was om op m'n raspberry Kodi te installeren en hierop colorland te laten draaien. Zodat ik niet m'n pc aan hoef te zetten en ik direct iets kan opstarten. Zojuist raspbian geinstalleerd en colorland opgestart. Helaas werkt het (nog) niet. Colorland start op, werkt 0,5 seconden en crasht dan. Ik ben zelf totaal niet bekend met Java.

Ik heb foto's gemaakt van de log. Zou iemand hier eens naar kunnen kijken? Ik zie zelf niet wat er mis gaat. Hier heb ik foto's geplaatst van de log: https://drive.google.com/...7wduw4G7o1k5Am83_rM5u_XQ3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Kennen jullie colorland, van ene Jasper G? :D

YouTube: Jasper G
YouTube: Milight v6 Colorland app & Kodi

Een .jar, dus Java RTE nodig, maar werkte hier direct, terwijl ik met andere Windows applicaties nog steeds aan het stoeien ben.

Volgt de kleuren van je monitor. Werkt uiteraard in films, maar ook gewoon tijdens browsen, gamen, what-not.

Was aan het zoeken naar efficiënte software om milght via PC aan te kunnen sturen, want dat lukt me nog steeds niet goed :+ en toen kwam ik deze tegen.
Je kan ze er echter niet echt mee bedienen, behalve aan/uit. De bediening gaat via de kleuren en felheid van je scherm.

Oh, die software staat in "link in de discription.". :P

Zit die niet hier op Tweakers, toevallig? :D

Edit:
@GlitchBug WTF!! _O- _O- _O- _O_
Had jouw post nog niet gezien.
Maar dit is echt bruut! :D

[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 31-10-2018 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlitchBug
Wat een toeval!

Ja Jasper zit op Tweakers. Bekend onder de naam Pander. Heb 'm al een privé bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wilde bijna Jasper G taggen, maar da's dus een ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
GlitchBug schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:55:
Wat een toeval!

Ja Jasper zit op Tweakers. Bekend onder de naam Pander. Heb 'm al een privé bericht gestuurd.
Laat je nog even de uitkomst weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlitchBug
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:32:
[...]

Laat je nog even de uitkomst weten?
Sure! In de tussentijd laat ik het even stilliggen. Ik ga hier zelf niet uitkomen aangezien ik niet bekend ben met Java en Linux. Mocht ik verder komen met dit project dan laat ik het weten.

[ Voor 12% gewijzigd door GlitchBug op 01-11-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@GlitchBug Wat voor TV gaat het om?
Als smart TV, met Android, dan is er gewoon https://www.oracle.com/te...cesdownloads-2194042.html

waardoor je gewoon de .jar kan runnen op je TV.
Mijn beste Google-reflex. :P
Verder nul ervaring met smart TV, en ik heb sowieso al jaren geen TV meer. :)

Edit: Wait a minute...volgens mij begrijp ik niet helemaal meer wat je wilt. :?

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 01-11-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 13:07
heeft er iemand een work around voor het unlinken van de lampen? wat ik ook doe ik heb twee lampen welke ik niet gelink krijg in de remote control/ of de app. de andere lampen lukt gewoon het unlinken/linken. dus het ligt niet aan de bediening. de "standaard werkzaamheden. licht aan en de knop indrukken lukt bij deze niet. ook niet als de twee lampen een tijd uit de fitting gehaald zijn en dus niet onder spanning hebben gestaan.

ron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlitchBug
HMC schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:56:
@GlitchBug Wat voor TV gaat het om?
Als smart TV, met Android, dan is er gewoon https://www.oracle.com/te...cesdownloads-2194042.html

waardoor je gewoon de .jar kan runnen op je TV.
Mijn beste Google-reflex. :P
Verder nul ervaring met smart TV, en ik heb sowieso al jaren geen TV meer. :)

Edit: Wait a minute...volgens mij begrijp ik niet helemaal meer wat je wilt. :?
Ik wil Colorland laten draaien op mijn Raspberry. Mijn raspberry is verbonden met m'n tv. En op m'n raspberry wil ik ook Kodi draaien zodat ik films kan kijken. Dus als ik een film start via Kodi naar m'n tv (op de rpi) wil ik dat de rpi gelijk de lampen aanstuurt via colorland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 11:22

defcon84

Multipass?

GlitchBug schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:32:
[...]

Ik wil Colorland laten draaien op mijn Raspberry. Mijn raspberry is verbonden met m'n tv. En op m'n raspberry wil ik ook Kodi draaien zodat ik films kan kijken. Dus als ik een film start via Kodi naar m'n tv (op de rpi) wil ik dat de rpi gelijk de lampen aanstuurt via colorland.
offtopic:
Ik zou even naar Home assistant kijken daarvoor:
https://www.home-assistan...ights_when_playing_media/

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 09:43

TheFirepit

Vuurbal

Voor het bedienen van de Mi-Light lampen hier in huis gebruikte ik nog altijd de Mi-Light 3 Android app. Sinds de update van mijn mobiel naar Android 9 crasht de app constant en kan ik de lampen in huis dus niet meer bedienen.

Zijn er toevallig nog andere apps waarmee dit simpel te regelen is? Via een iPhone werkt het op dit moment nog zonder problemen.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
TheFirepit schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:
Voor het bedienen van de Mi-Light lampen hier in huis gebruikte ik nog altijd de Mi-Light 3 Android app. Sinds de update van mijn mobiel naar Android 9 crasht de app constant en kan ik de lampen in huis dus niet meer bedienen.

Zijn er toevallig nog andere apps waarmee dit simpel te regelen is? Via een iPhone werkt het op dit moment nog zonder problemen.
https://play.google.com/s...ails?id=mi_light.mi_light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sinds gister de wifi box2 (V6) en een 6 tal GU10 4watt RGBCCT lampen in gebruik genomen. De lampen zitten in in 2 plafonnieres verdeeld in 3 groepen. Het linken en werkend krijgen in Domoticz ging prima. Wat ik nu alleen wel merk (en jammer vind) is dat de lampen/ mi box, niet of niet snel, reageert op opdrachten vanuit domoticz (in de log van domoticz zie ik ook dan een foutmelding over geen verbinding met de bridge) danwel via mijn telefoon (app). Als ik het vergelijk met mijn Yeelights, vind ik het ronduit slecht eigenlijk, aangezien de Yeelights direct en altijd reageren. De mi box ook geprobeerd in de woonkamer waar de lampen hangen, dit gaf geen verbetering tov de meterkast. Wat kan ik nog doen om het te verbeteren? Nu is het totaal onbetrouwbaar (lampen blijven uit of gaan niet aan, of bij het dimmen of kleur veranderen gebeurt er niets of pas na 30 seconden zie je verandering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Helaas lijkt het inderdaad, na de app een tijdje niet gebruikt te hebben, feit dat je een zooi seconde moet wachten na een eerste commando, @vwtune. :)

Dit heb ik hier ook altijd. Daarna werkt het echter wel gewoon perfect.

Ik heb dit maar als gegeven aangenomen inmiddels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:56
Ik ben al een tijdje bezig met een Milight hub te maken op basis van de ESP8266 en een NRF24L01+ module om mijn Milight Leds te bedienen. Ik gebruik hiervoor de software geschreven door Sidoh. Dit werkt echt super.

https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub

Ik ben eerst simpel begonnen met door gewoon met kabels de ESP8266 en de NRF24L01+ met elkaar te verbinden. Dit is leuk voor een test opstelling maar is niet erg handig om voor langere tijd te gebruiken. Ik heb toen mijn soldeerbout gepakt en de 2e versie van de hub gemaakt. Deze werkte prima en zonder problemen.

Maar toen ontdekte ik dat je best wel goedkoop kleine pcb's kan maken. Ik heb toen zelf een ontwerp gemaakt voor de hub en ik ben best wel tevreden voor mijn allereerste pcb ontwerp ooit.

Het werkt allemaal super. Bediening via de webbrowser, gekoppeld aan Node-Red die het vervolgens weer doorstuurt naar mijn domotica systeem (Blynk en Home Assistant).

Versie 3:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gt4URPul.jpg?2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mfXOkxAl.jpg?2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nkYYvj2h.jpg?1

Versie 1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eSOMzpAh.jpg

Versie 2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TknQdyoh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LF9MyZYh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

@Lennyz Waar heb je die laten printen? En heb je en schema hiervan?
Ik heb momenteel versie 1 met wat tape op zolder hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 20:52
Heren,

Ik ben het e.e.a. aan het uitzoeken wat betreft mi-light. Ik ben inmiddels ervan op de hoogte dat voice commands via Amazon Echo mogelijk is. Hiervoor heb ik een skill geactiveerd welke magic home heet.

Alleen blijft mij onduidelijk hoe de controllers in zijn werking gaan. Ik wil b.v. de spots in de woonkamer en keuken apart kunnen bedienen. Is het zo dat ik per "groep" een mi-light wifi ibox nodig heb? Of is het zo dat ik het RGB+CCT 8 ZONE TOUCH PANEL connect met wifi en mijn amazon alexa hiermee laat communiceren?

De controllers ansicht blijven mij nog wat vaag.. Ik heb geen idee hoeveel ik er moet bestellen voor mijn gewenste setup. Wie kan dit vraagteken voor mij ophelderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennyz
defcon84 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:16:
@Lennyz Waar heb je die laten printen? En heb je en schema hiervan?
Ik heb momenteel versie 1 met wat tape op zolder hangen. :)
Ik heb deze gemaakt via www.easyeda.com en laten printen bij www.jlcpcb.com. Voor iets van 8 euro heb ik 5 printplaatjes thuis. Ik kon zelfs kiezen voor 10 stuks voor 8 euro, maar ik zou niet weten wat ik met 10 stuks zou moeten.

Het schema is eigenlijk vrij basic. De module heb ik met de Wemos verbonden zodat deze werkt met de standaard IO pins die ingesteld zijn in de Milight Hub firmware. Ik wil het project gerust met delen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bM3OZBg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EJsTkQO.png

[ Voor 10% gewijzigd door Lennyz op 13-11-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Ik ben opzoek naar een aantal inbouwspots voor buiten bij de overdekte voordeur. Ik kwam deze IP65 inbouwspots tegen via applamp, https://www.applamp.nl/ap...ouw-ledspot-35905829.html

Alleen deze kom ik niet tegen op hun eigen site, maar wel deze FUT069: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=281&typeid=110 die wel voor ~$40 op AliExpress te vinden zijn. Is de FUT069 gewoon de nieuwe waterproof spot van MiLight? Of mis ik iets anders?

Edit1: Zijn er overigens nog andere Chinese alternatieven?
Edit2: Moet ik gaan voor de 15W of voor de 6W? Ze hangen op een ~3meter hoogte en ik wil er 3 inbouwen voor een oppervlak van 4x2 meter.

[ Voor 17% gewijzigd door MeltedForest op 14-11-2018 20:53 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

De FUT069 is bijna dubbel zo groot is (18cm)
De FUT063 is normaler (10cm) en kost je maar 22 euro op ali
Inderdaad heb je dan maar 6 watt tegenover 15 watt.
Ligt eraan wat je er gaat doen, maar ik denk dat 3x 15 watt overkill is voor 4x2m

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Oh, de maat had ik nog niet eens gezien 8)7
18cm is inderdaad wat overdreven, die 10cm dingen zijn dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft iemand een suggestie voor een 12v 25a 300w geruisloze voeding? Die van mij maakt echt een pokkeherrie. Heb zelf soort van een noise cancelling box gemaakt maar je hoort het nog steeds behoorlijk
1goed.

[ Voor 1% gewijzigd door FlipFlink op 18-11-2018 16:47 . Reden: moest 300w zijn ipv 360w ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
FlipFlink schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:04:
Heeft iemand een suggestie voor een 12v 25a 300w geruisloze voeding? Die van mij maakt echt een pokkeherrie. Heb zelf soort van een noise cancelling box gemaakt maar je hoort het nog steeds behoorlijk
1goed.
Zoiets?

https://www.conrad.nl/p/t...-12-vdc-30-a-360-w-514676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beetje duur maar wel inderdaad wat ik zocht.
Ondertussen heb ik een paar opties gezien maar ik twijfel nog wel.
Voornamelijk tussen deze twee:

https://www.aliexpress.co...Lighting/32853365807.html

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

De tweede is erg goed maar ik heb vraagtekens bij de veiligheid. Het is voor in de slaapkamer dus moet wel een beetje degelijk zijn. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
vwtune schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:47:
Sinds gister de wifi box2 (V6) en een 6 tal GU10 4watt RGBCCT lampen in gebruik genomen. De lampen zitten in in 2 plafonnieres verdeeld in 3 groepen. Het linken en werkend krijgen in Domoticz ging prima. Wat ik nu alleen wel merk (en jammer vind) is dat de lampen/ mi box, niet of niet snel, reageert op opdrachten vanuit domoticz (in de log van domoticz zie ik ook dan een foutmelding over geen verbinding met de bridge) danwel via mijn telefoon (app). Als ik het vergelijk met mijn Yeelights, vind ik het ronduit slecht eigenlijk, aangezien de Yeelights direct en altijd reageren. De mi box ook geprobeerd in de woonkamer waar de lampen hangen, dit gaf geen verbetering tov de meterkast. Wat kan ik nog doen om het te verbeteren? Nu is het totaal onbetrouwbaar (lampen blijven uit of gaan niet aan, of bij het dimmen of kleur veranderen gebeurt er niets of pas na 30 seconden zie je verandering)
Wat ik heb gebouwd in Domoticz is dat aan signalen 3x achter elkaar verstuurd worden verdeeld over 3 seconden. Zo is de kans behoorlijk groot dat er altijd een signaal aankomt. Voor de rest heb ik nog een script draaien die een off signaal naar de lampen stuurt elke 5 minuten als in Domoticz een lamp uit is, en dus in het echt ook uit hoort te zijn. Werkt prima op deze manier.
Toen ik 2 iboxen naast elkaar had liggen merkte ik wel dat er veel vaker een signaal niet aankwam. Positie van de ibox is dus ook zeker belangrijk. Maar ik zie al dat je daarmee hebt gespeeld.

Voor wie nog op zoek is naar een set Milight spul, ik heb op het moment behoorlijk wat te koop staan: https://link.marktplaats.nl/m1345548412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
GlitchBug schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:32:
[...]

Ik houd dit projectje zeker in de gaten! Zou super zijn om tijdens het kijken van series via Kodi , een soort van Ambilight te hebben van mijn milights!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
GlitchBug schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:29:
[...]

Wat ik heb gebouwd in Domoticz is dat aan signalen 3x achter elkaar verstuurd worden verdeeld over 3 seconden. Zo is de kans behoorlijk groot dat er altijd een signaal aankomt. Voor de rest heb ik nog een script draaien die een off signaal naar de lampen stuurt elke 5 minuten als in Domoticz een lamp uit is, en dus in het echt ook uit hoort te zijn. Werkt prima op deze manier.
Toen ik 2 iboxen naast elkaar had liggen merkte ik wel dat er veel vaker een signaal niet aankwam. Positie van de ibox is dus ook zeker belangrijk. Maar ik zie al dat je daarmee hebt gespeeld.

Voor wie nog op zoek is naar een set Milight spul, ik heb op het moment behoorlijk wat te koop staan: https://link.marktplaats.nl/m1345548412
Hoe heb je dat gebouwd in domoticz die 3 seconden? Ik heb dat namelijk ook gedaan, maar dan met de timer van de schakelaar zelf, en die doet dat per minuuut. Dus ik heb 3 minuten opvolgend een commando off en on erin gezet. Zelfs dan, wordt na de derde keer 'off' de lamp wel eens niet uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rai123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-11-2018
Hallo
Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar ik heb een vraag over de MiLight WiFi Module iBox 2 met rgb e27. Is er een mogelijkheid om deze te bedienen via voice controle met de google home? Of is er een IFTTT die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
Rai123 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:44:
Hallo
Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar ik heb een vraag over de MiLight WiFi Module iBox 2 met rgb e27. Is er een mogelijkheid om deze te bedienen via voice controle met de google home? Of is er een IFTTT die ik kan gebruiken?
In samenwerking met bijvoorbeeld Domoticz is dat mogelijk ja. Enkel met een Google Home niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
vwtune schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:24:
[...]

Hoe heb je dat gebouwd in domoticz die 3 seconden? Ik heb dat namelijk ook gedaan, maar dan met de timer van de schakelaar zelf, en die doet dat per minuuut. Dus ik heb 3 minuten opvolgend een commando off en on erin gezet. Zelfs dan, wordt na de derde keer 'off' de lamp wel eens niet uitgezet.
3 ON commando's achter elkaar sturen met DZvents. Kan je er ook nog .afterSec() aan toevoegen. Zoiets:

.switchOn()
.switchOn().afterSec(1)
.switchOn().afterSec(2)
.switchOn().afterSec(3)

Voor wat betreft een off timer, zodat lampen niet per ongeluk blijven branden als er geen beweging meer is:

if (domoticz.devices('Lamp').state == 'Off') then
domoticz.devices('Lamp').switchOff().silent()
end

Let op: ik typ dit nu even snel uit m'n hoofd. Kan niet garanderen dat dit exact zo werkt, maar bovenstaande laat wel de logica zien.

[ Voor 6% gewijzigd door GlitchBug op 20-11-2018 08:14 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:59
Langzaamaan begin ik ook wat dingen te automatiseren. Ik ben begonnen met een Xiaomi Gateway icm twee smart sockets. Deze wordt in de toekomst uitgebreid met wat andere dingen zoals een lux sensor. Ik wil ook graag een deel van mijn lampen gaan vervangen door slimme verlichting maar ben erg aan twijfelen:

- Philips HUE valt af, simpelweg te duur in vergelijking met andere systemen.
- Yeelight. Geen GU10 leverbaar.

Dan houdt ik over:
- Ikea Tradfri, relatief nieuw. Minder goede ondersteuning en minder keus in lampen. Nadeel is de aanschaf van een hub van € 25,50 (incl. personeelskorting). Lampen zijn echter wel het goedkoopste (witte variant) en kan deze vooralsnog kopen met personeelskorting waardoor ze +- 8,- per stuk kosten.

En dan is er nog de Mi-Light. Wel eens van gehoord, niet eerder onderzoek naar gedaan. Zijn er nadelen aan dit systeem? Voor zover ik kan zien zijn de RGB GU10's wat groot waardoor ze niet in elk armatuur passen. Er is daarnaast een Ibox nodig welke als controller dient, hier kunnen 4 zone's? (Dit zijn ruimtes??) aan gekoppeld worden, klopt dat?

Ik wil de lampen ook graag koppelen aan Domoticz, moeten hier allerlei handelingen voor uitgevoerd worden of is het easy peasy?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Robbie T schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:25:
En dan is er nog de Mi-Light. Wel eens van gehoord, niet eerder onderzoek naar gedaan. Zijn er nadelen aan dit systeem? Voor zover ik kan zien zijn de RGB GU10's wat groot waardoor ze niet in elk armatuur passen.
Zelf heb ik de GU10 en die zijn evengroot als de standaard GU10 ledlampen van de Ikea (die goedkope)
Er is daarnaast een Ibox nodig welke als controller dient, hier kunnen 4 zone's? (Dit zijn ruimtes??) aan gekoppeld worden, klopt dat?
Afhankelijk van de AB kan de iBox ook 8 zones aan. Een zone bepaal je zelf, je kan de lampen zelf toewijzen aan een zone. Dat kan inderdaad een kamer zijn of alleen één amatuur.
k wil de lampen ook graag koppelen aan Domoticz, moeten hier allerlei handelingen voor uitgevoerd worden of is het easy peasy?
Dit is easy peasy en wordt meerdere malen besproken in dit topic. :)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:48
rens-br schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:41:
[...]
Afhankelijk van de AB kan de iBox ook 8 zones aan. Een zone bepaal je zelf, je kan de lampen zelf toewijzen aan een zone. Dat kan inderdaad een kamer zijn of alleen één amatuur.
Welke kan 8 zones aan. Ik heb die van 4 zones en wist dat niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Daniel. schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:02:
Welke kan 8 zones aan. Ik heb die van 4 zones en wist dat niet.
In ieder geval de iBox1. In de app kan je van AB wisselen, wanneer je dan kiest voor FUT089 heb je ineens 8 zones in de app.

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:41:
[...]

Zelf heb ik de GU10 en die zijn evengroot als de standaard GU10 ledlampen van de Ikea (die goedkope)

[...]

[...]

Dit is easy peasy en wordt meerdere malen besproken in dit topic. :)
Dank! De GU10's die je hebt, zijn dit de RGB of de Warm Whites?
Ik begrijp dat ik de lampen die zijn aangesloten op 1 ibox ook kan bedienen met een losse afstandsbediening, zo kan je dus op 3 manieren schakelen:
1). Domoticz (Automatisch)
2). App
3). Remote

Het topic heeft inmiddels 47 pagina's waarbij ik wel ben begonnen met lezen, maar voor ik mijzelf weer ergens in stort om er vervolgens achter te komen dat het toch niet is wat ik zoek, erst maar antwoord op de vereisten of eerste bevindingen :-).

• rens-br

rens-br

Robbie T schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:34:
Dank! De GU10's die je hebt, zijn dit de RGB of de Warm Whites?
Beide ;) Ik heb de FUT103 lampen, kosten ongeveer 10 euro per stuk via AliExppress. Voordeel daarvan is dat het RGB + CCT is, dat is RGB + Warm White + Cold White. Je kan daar dus alle kanten mee op.
Ik begrijp dat ik de lampen die zijn aangesloten op 1 ibox ook kan bedienen met een losse afstandsbediening, zo kan je dus op 3 manieren schakelen:
1). Domoticz (Automatisch)
2). App
3). Remote
Correct. Let wel op dat je voor Domoticz ook een ibox nodig hebt. Daarnaast wordt er geen terugmelding gegeven aan de Box / Domoticz, wanneer je dus de lampen uitzet via de Remote, Domoticz niet weet dat de lampen uitstaan.
Het topic heeft inmiddels 47 pagina's waarbij ik wel ben begonnen met lezen, maar voor ik mijzelf weer ergens in stort om er vervolgens achter te komen dat het toch niet is wat ik zoek, erst maar antwoord op de vereisten of eerste bevindingen :-).
Dat begrijp ik, alle pagina's lezen is natuurlijk ook wat overdreven, maar gelukkig hebben we een zoekfunctie, waarbij er snel gezocht kan worden (op bijv. Domoticz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:19
Volgens mij is er wel terugkoppeling mogelijk met de milight hub op esp basis. Die koppelt het op basis van mqtt terug aan domoticz. Ik gebruik geen Ab, ik doe alles met HomeKit van Apple gekoppeld aan domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-05 22:52
Hey hoi,

ik heb momenteel een armatuur hangen in men kamer maar die lichten zijn echt super fel, graag zou ik een soort smartverlichting kopen maar ik heb geen flauw idee welke ik moet kopen!
volgens wat ik gelezen heb is mi Light best wel goed. ik wou eerst voor de gemakkelijkste oplossing gaan en een kit van Ikea te kopen maar dat vond ik uiteindelijk niet zo een goed plan.

In de wirwar die alieexpress,banggood en gearbest zijn loop ik wat verloren. Kunnen jullie me helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ferrox1 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:38:
Volgens mij is er wel terugkoppeling mogelijk met de milight hub op esp basis. Die koppelt het op basis van mqtt terug aan domoticz. Ik gebruik geen Ab, ik doe alles met HomeKit van Apple gekoppeld aan domoticz.
Yup, kan met de ESP8266 milight hub.
https://github.com/sidoh/...Remote-with-HomeAssistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
rens-br schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:04:
[...]

In ieder geval de iBox1. In de app kan je van AB wisselen, wanneer je dan kiest voor FUT089 heb je ineens 8 zones in de app.
Ik heb net even jou tip doorgevoerd, maar als ik nu in de milight app kijk, kan ik wel 8 zones linken/unlinken, maar bij de afstandbediening zelf, zie ik geen enkele zone. Als ik on/off gebruik, schakelt hij alle zones in en uit, of doe ik nu iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

zierbeek schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:20:
Hey hoi,

ik heb momenteel een armatuur hangen in men kamer maar die lichten zijn echt super fel, graag zou ik een soort smartverlichting kopen maar ik heb geen flauw idee welke ik moet kopen!
volgens wat ik gelezen heb is mi Light best wel goed. ik wou eerst voor de gemakkelijkste oplossing gaan en een kit van Ikea te kopen maar dat vond ik uiteindelijk niet zo een goed plan.

In de wirwar die alieexpress,banggood en gearbest zijn loop ik wat verloren. Kunnen jullie me helpen?
Met milight maak je zeker geen verkeerde keuze.
Ik zou zeggen koop een ibox2 en 1 lamp om ermee te spelen en voor je het weet is je volgende pakketje onderweg :)
Ali is meestal de goedkoopste maar duurt om een of andere reden wat langer (eigen ervaring).
https://nl.aliexpress.com...-w-5-w-6/32919988365.html
Als je niet kan kiezen tussen warm wit en koud wit, kies je voor CCT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
defcon84 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:29:
[...]

Met milight maak je zeker geen verkeerde keuze.
Ik zou zeggen koop een ibox2 en 1 lamp om ermee te spelen en voor je het weet is je volgende pakketje onderweg :)
Ali is meestal de goedkoopste maar duurt om een of andere reden wat langer (eigen ervaring).
https://nl.aliexpress.com...-w-5-w-6/32919988365.html
Als je niet kan kiezen tussen warm wit en koud wit, kies je voor CCT
wel het is voor op een slaapkamer, dus ik zou gaan voor de RGBCCT. Dan kan ik kiezen tussen de tinten wit of vergis ik me?

Nog enkele kleine vraagjes:
- Welke wattage kies ik best? er hangen 5 spots (ik upload morgen even een fototje)
- De box is draadloos verbonden met de router dus dat bakje staat in mijn kamer en niet bij de router?
- Verloopt de Setup vlot?
- Om er Google home werkend op te krijgen heb ik een raspberry Pi nodig? Of is er voor in de toekomst eventueel een update voorzien? Zou dit dan in een nieuwe box zijn of gewoon een firmware update?
-worden die pakketjes van aliexpress vaak niet tegengehouden aan de douane? Kocht jij ze bij dezelfde reseller?

alvast bedankt
Matthias

[ Voor 4% gewijzigd door zierbeek op 23-11-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:03
zierbeek schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:45:
[...]

wel het is voor op een slaapkamer, dus ik zou gaan voor de RGBCCT. Dan kan ik kiezen tussen de tinten wit of vergis ik me?

Nog enkele kleine vraagjes:
- Welke wattage kies ik best? er hangen 5 spots (ik upload morgen even een fototje)
- De box is draadloos verbonden met de router dus dat bakje staat in mijn kamer en niet bij de router?
- Verloopt de Setup vlot?
- Om er Google home werkend op te krijgen heb ik een raspberry Pi nodig? Of is er voor in de toekomst eventueel een update voorzien? Zou dit dan in een nieuwe box zijn of gewoon een firmware update?
-worden die pakketjes van aliexpress vaak niet tegengehouden aan de douane? Kocht jij ze bij dezelfde reseller?

alvast bedankt
Matthias
Hallo,
RGBCCT kan je kiezen alle kleueren en tussen Warmwit en Koudwit
Die box is draadlos kan je het overal plaasten zolang je bereikt hebt
Setup is easy wel stap voor stap doen
voor google home alexa ,gebruik ik zelf Controlicz en soms Dye/hue en milight Hub..
heb 13 Gu10 en ibox2 en wat control,niks van die douane gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
haaymaan schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:04:
[...]

Hallo,
RGBCCT kan je kiezen alle kleueren en tussen Warmwit en Koudwit
Die box is draadlos kan je het overal plaasten zolang je bereikt hebt
Setup is easy wel stap voor stap doen
voor google home alexa ,gebruik ik zelf Controlicz en soms Dye/hue en milight Hub..
heb 13 Gu10 en ibox2 en wat control,niks van die douane gehoord..
Heel erg bedankt voor je reactie, zou je iets meer uitleg kunnen geven ivm Google home ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:03
zierbeek schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:54:
[...]

Heel erg bedankt voor je reactie, zou je iets meer uitleg kunnen geven ivm Google home ?
ik heb milight bridge in domoticz toegevoegd en via google home heb ik skill Controlicz geactiveerd (kost 20 voor 1 jaar )

en dan kan ik alles via stem aan/uit Kleur Dim Warmwit Koud Wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
haaymaan schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:57:
[...]

ik heb milight bridge in domoticz toegevoegd en via google home heb ik skill Controlicz geactiveerd (kost 20 voor 1 jaar )

en dan kan ik alles via stem aan/uit Kleur Dim Warmwit Koud Wit...
Op die manier,ik ben bijna overtuigd enkel nog dit. Momenteel is de verlichting zo:
Elektriciteit komt binnen in de kamer en wordt van 220v omgezet naar 12 volt omgeschakeld (ik ben van plan deze te verwijderen dan) van daaruit zijn vijf lichten met een mr16 fitting.

Dus wat ik van plan ben is de transformator verwijderen en dan een adapter te gebruiken van mr16 naar GU10.
Of ik haalde de transformator er niet van tussen en gebruik de mr16 fittingen. Wel enkel in 4 Watt.
Hoe zit het met de lichtopbrengst,geen flauwe idee wat voldoende is .4watt ,5-6 watt

[ Voor 11% gewijzigd door zierbeek op 26-11-2018 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:45:
Ik heb net even jou tip doorgevoerd, maar als ik nu in de milight app kijk, kan ik wel 8 zones linken/unlinken, maar bij de afstandbediening zelf, zie ik geen enkele zone. Als ik on/off gebruik, schakelt hij alle zones in en uit, of doe ik nu iets fout?
Langs 'ON' 'OFF' staat de zone vermelding en daar kan je kiezen tussen de zones:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NkGduu5a24ZKkCsGjOUBbqFA/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweepje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 22:33
zierbeek schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:54:
[...]

Van het weekend heb ik mijn Mi-Light lampen ook werkend gekregen via Google Home. Echter niet rechtstreeks maar met wat tussenstappen. Mijn Google home heeft een verbinding met een Harmony Hub, deze maakt verbinding met een ha-bridge (namaak Hue bridge softwarematig), die json commando's naar Domoticz stuurt om dan weer via een Mi-Light WiFi bridge de lampen bestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels wat posts doorgelezen en informatie opgedaan. Als ik een Mi-Light in een armatuur gooi dan kan ik deze schakelen met een app. Hiervoor moet de fysieke schakelaar in de wand wel op "aan" staan. Wat ik graag wil is dat de lamp ook nog met de schakelaar te bedienen is (ivm WAF factor en als er bijvoorbeeld oppas is voor de kinderen :-)). Hoe werk zoiets? Ik kan er niet wijs uit worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
rens-br schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:35:
[...]

Langs 'ON' 'OFF' staat de zone vermelding en daar kan je kiezen tussen de zones:

[Afbeelding]
Excuses, gewoon overheen zitten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Robbie T schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:33:
Inmiddels wat posts doorgelezen en informatie opgedaan. Als ik een Mi-Light in een armatuur gooi dan kan ik deze schakelen met een app. Hiervoor moet de fysieke schakelaar in de wand wel op "aan" staan. Wat ik graag wil is dat de lamp ook nog met de schakelaar te bedienen is (ivm WAF factor en als er bijvoorbeeld oppas is voor de kinderen :-)). Hoe werk zoiets? Ik kan er niet wijs uit worden
De lamp blijft gewoon een lamp, deze gaat dus aan / uit met een schakelaar in de muur. Via de App (en AB) kan je deze ook bedienen en kleur veranderen e.d.

In jouw geval is het dus éénmalig de lamp aanzetten en het via de ab / app doen. Voor de oppas veranderd er niks / niet veel. Die zal de lamp gewoon via de schakelaar aan/uit kunnen zetten.
DaRk PoIsOn schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:55:
[...]

Excuses, gewoon overheen zitten kijken...
Geen probleem. Ik had dat de eerste keer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

rens-br schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:58:
[...]

De lamp blijft gewoon een lamp, deze gaat dus aan / uit met een schakelaar in de muur. Via de App (en AB) kan je deze ook bedienen en kleur veranderen e.d.

In jouw geval is het dus éénmalig de lamp aanzetten en het via de ab / app doen. Voor de oppas veranderd er niks / niet veel. Die zal de lamp gewoon via de schakelaar aan/uit kunnen zetten.
Bestaan er eigenlijk ook echte vervangers voor de inbouw wandschakelaar?
Dus ik sloop de wandschakelaar eraf en op de plaats daarvan doe ik een slimme wandschakelaar, die de stroom er altijd op houdt maar alleen een signaaltje stuurt naar de lamp.

Alternatief is een blindplaatje op de plek van de wandschakelaar en er dan zo'n draadloze wandschakelaar op plakken, maar als het geïntegreerd kan lijkt mij mooier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MeltedForest schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:05:
Bestaan er eigenlijk ook echte vervangers voor de inbouw wandschakelaar?
Dus ik sloop de wandschakelaar eraf en op de plaats daarvan doe ik een slimme wandschakelaar, die de stroom er altijd op houdt maar alleen een signaaltje stuurt naar de lamp.

Alternatief is een blindplaatje op de plek van de wandschakelaar en er dan zo'n draadloze wandschakelaar op plakken, maar als het geïntegreerd kan lijkt mij mooier!
Voor zover ik weet niet. Mi Light heeft ook geen 'nette' wandschakelaars vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:26
Je kunt het zelf maken met bijvoorbeeld sonoff.

Of kijken naar de Aqara schakelaars. De inbouw variant past niet in de Europese boxen in de muur. Maar je zou de plak variant in de plaats van je bestaande wandschakelaar kunnen plaatsen en daarachter de bekabeling kunnen aanpassen zodat deze permanent aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

new_guy schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:19:
Je kunt het zelf maken met bijvoorbeeld sonoff.

Of kijken naar de Aqara schakelaars. De inbouw variant past niet in de Europese boxen in de muur. Maar je zou de plak variant in de plaats van je bestaande wandschakelaar kunnen plaatsen en daarachter de bekabeling kunnen aanpassen zodat deze permanent aan staat.
Dat kan inderdaad ook nog, je hebt dan alleen nog wel een extra systeem nodig wat alles koppeld, toch? Bijv. Domoticz o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Dan zul je inderdaad ook een Aqara / Xiaomi hub moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik heb ook een Aqara schakelaar tegen een blindplaatje geplakt.
Schakelaar werkt goed, en batterij gaat al een jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik heb al via de mi box2 een hele hoop GU10 rgbcct gekoppeld en werkend in Domoticz. Nu heb ik sinds vandaag een rgbcct ledstrip controller binnen gekregen, en die gekoppeld aan de mi box2. Via de app op mijn telefoon werkt ie prima alleen via Domoticz blijft het witte licht altijd aan, dus als ik een kleur instel, dan blijft de witte kleur mee branden. Ik kan dus niet puur en alleen 1 kleur kiezen (wel wit). Is hier een oplossing voor? Bij de gu10 lampen heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
een keer vragen is genoeg. Een tip is om jezelf even in te lezen in de materie.

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 28-11-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vwtune schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:32:
Is hier een oplossing voor? Bij de gu10 lampen heb ik dit probleem niet.
Ik had getypt dat ik dat probleem niet had. Maar ik heb nog even gekeken voor de zekerheid en ik heb precies hetzelfde probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 28-11-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rens-br schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:01:
[...]

Ik had getypt dat ik dat probleem niet had. Maar ik heb nog even gekeken voor de zekerheid en ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik gebruik deze: https://www.ledpaneelgroo...3IKgZHEAQYASABEgL6YvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ah de FUT039, zelf heb ik de FUT045. Probleem ligt dus niet zo zeer bij de controllers, maar bij Domoticz denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rens-br schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:34:
[...]

Ah de FUT039, zelf heb ik de FUT045. Probleem ligt dus niet zo zeer bij de controllers, maar bij Domoticz denk ik.
Daar lijkt het wel op idd, maar waarom zijn er twee verschillende producten van dezelfde producent terwijl het hetzelfde doet? Die FUT045 en FUT039 zijn toch identiek aan elkaar, behalve het kastje wat er omheen zit? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vwtune schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:40:
Daar lijkt het wel op idd, maar waarom zijn er twee verschillende producten van dezelfde producent terwijl het hetzelfde doet? Die FUT045 en FUT039 zijn toch identiek aan elkaar, behalve het kastje wat er omheen zit? 8)7 :?
Daar lijkt het wel erg op, alleen de FUT045 is nieuwer en heeft een hogere output stroom (15A ipv. 10A). Dat is volgens mij ook het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rens-br schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:01:
[...]

Vreemd toch? Bij de gu10 rgbcct heb ik dit niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vwtune schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:48:
Vreemd toch? Bij de gu10 rgbcct heb ik dit niet |:(
Ik heb ook de GU 10 spots en die doen dat inderdaad ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
ik heb me toch wel degelijk ingelezen in de materie, daarom nog deze vraag

is het beter om spots te hebben op 12volt of 220 volt? nu staat er namelijk een transformator tussen.
Is daarnaast 4watt genoeg om een slaapkamer te verlichten?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Hangt er nogal vanaf hoe groot je slaapkamer is he...

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 14:11
sweepje schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:23:
[...]

Van het weekend heb ik mijn Mi-Light lampen ook werkend gekregen via Google Home. Echter niet rechtstreeks maar met wat tussenstappen. Mijn Google home heeft een verbinding met een Harmony Hub, deze maakt verbinding met een ha-bridge (namaak Hue bridge softwarematig), die json commando's naar Domoticz stuurt om dan weer via een Mi-Light WiFi bridge de lampen bestuurd.
Ik heb mijn milights aan Home Assistant gekoppeld via esp8266 milight_hub (https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub).
Alles werkt goed. Alleen heb ik het merendeel RGBWW lampen. Als ik die met m'n stem op wit zet via de Google Home blijven de lampen in de kleur waar ze opstonden. Maar de Google home zegt dat ze ze op wit gezet heeft.
Ik heb 2 RGB CCT lampen en die kan ik wel op wit zetten met m'n stem.

Hoe gaat dat met HA-Bridge? Lukt het daarmee wel?
Of heeft misschien iemand een andere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweepje
Kitser schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:49:
[...]
Ik heb mijn milights aan Home Assistant gekoppeld via esp8266 milight_hub (https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub).
Alles werkt goed. Alleen heb ik het merendeel RGBWW lampen. Als ik die met m'n stem op wit zet via de Google Home blijven de lampen in de kleur waar ze opstonden. Maar de Google home zegt dat ze ze op wit gezet heeft.
Ik heb 2 RGB CCT lampen en die kan ik wel op wit zetten met m'n stem.

Hoe gaat dat met HA-Bridge? Lukt het daarmee wel?
Of heeft misschien iemand een andere oplossing hiervoor?
Zelf ben ik nog niet bezig geweest met switchen van kleuren alleen aan uit. In principe zou dit wel moeten werken omdat er een json commando wordt verstuurd naar domoticz en daar werkt het wel. HA-bridge is voor mij dan alleen een extra stap zodat het wordt ondersteund door Google Home. Maar als het in Home Assistant al niet werkt zal het met deze extra stap ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 14:11
sweepje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:55:
[...]

Zelf ben ik nog niet bezig geweest met switchen van kleuren alleen aan uit. In principe zou dit wel moeten werken omdat er een json commando wordt verstuurd naar domoticz en daar werkt het wel. HA-bridge is voor mij dan alleen een extra stap zodat het wordt ondersteund door Google Home. Maar als het in Home Assistant al niet werkt zal het met deze extra stap ook niet werken.
Oké. Thanks.
Misschien probeer ik het toch nog even.
Voor die esp8266 milight_hub heb ik nog extra hardware nodig. Maar die vervangt ook de iboxen.

Klopt het dat HA-Bridge nog de iboxen nodig heeft? Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweepje
Je hebt dan inderdaad nog een ibox nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
new_guy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:01:
Hangt er nogal vanaf hoe groot je slaapkamer is he...
wel de kamer meet ongeveer 4,5m bij 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyMTtje
  • Laatst online: 06-02-2022
Was heel blij met mijn milight tuinspots (Mi·Light LED Tuinspot 9 Watt RGB kleur + Dual White - 220 Volt IP65), gekocht via een nederlandse reseller. Echter binnen 3 maanden zijn er inmiddels al 3 van de 5 lampen kapot, mn de blauwe kleur heeft het begevenbij 2 van de lampen en 1 ging gewoon niet meer aan. Service van de reseller is goed, tot nu toe steeds een nieuw toegestuurd gekregen, zit alleen met de kosten van de installateur, omdat deze versie waterdicht gegoten aansluitingen heeft (geen stekkers).
Kwaliteit lijkt dus erg tegen te vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door LadyMTtje op 05-12-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
Ik ben van plan milight led spotjes in mijn plafond te installeren. Het plafond gaat er toch uit, dus een mooi moment om dat te doen. Op dit moment heb ik geen (led)-spots in het plafond.

Ik kom er nu niet goed uit of ik nou nog een driver en/of transformator tussen schakelaar en spot(s) moet aansluiten of dat de spot direct op 230V kunnen. Op een aantal websites wordt gezegd dat het niet nodig is, maar ik vraag me af of het misschien handig is om het toch te doen. Stel ik vind dat hele milight systeem niks, kan ik ze dan wel vervangen voor een ander soort spots als ik er geen driver/trafo op heb zitten? En is een driver/trafo uberhaupt mogelijk bij milight?

Ik heb hier een beetje een klok/klepel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
Ik geloof dat ik een gedeelte van het antwoord inmiddels weet: of je een transformator nodig hebt is afhankelijk van of je gu5.3 of gu10 spots kiest. Bij gu10 is het niet nodig, want deze zijn gemaakt voor 230 volt.

Het makkelijkst zal dus zijn om gu10 te doen. Heeft iemand nog een mening over wat het slimst is?

Volgens mij is de driver wel altijd nodig, één per spot. Kan iemand nog vertellen of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Laatst online: 10:28
walterego schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:47:
Ik geloof dat ik een gedeelte van het antwoord inmiddels weet: of je een transformator nodig hebt is afhankelijk van of je gu5.3 of gu10 spots kiest. Bij gu10 is het niet nodig, want deze zijn gemaakt voor 230 volt.

Het makkelijkst zal dus zijn om gu10 te doen. Heeft iemand nog een mening over wat het slimst is?

Volgens mij is de driver wel altijd nodig, één per spot. Kan iemand nog vertellen of dat klopt?
Ik zou gewoon voor 230V GU10 spots gaan. Je hebt geen drivers nodig, die is alleen voor ledstrips.

Je hebt nog wel een of meerdere afstandbedieningen nodig, dit kan een wand panel, een wifi box of een `draagbare' zijn, net wat je wilt.

Je kan je GU10 armaturen direct op 230 aansluiten, maar een schakelaar ertussen (1tje voor alle spots) is wel handig met pairen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
ik heb aan het proberen om een 2 tal Milight lampen aan aan de ESP8266 milight hub :https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub te hangen.
Maar ik heb geen afstandbediening of MiLight hub . Nu is de flash op NodeMCU gelukt en heb ik ook netjes de webinterface alleen als ik wil pairen moet je een Device ID ingeven .
Nu ben ik al een tijdje aan het googlen enz geweest maar ik heb werkelijk geen idee hoe / wat ik hier moet invullen ;(
Het gaat hier om 2 x een FUT018 RGB(C)W GU10 spot.
Wie kan me opweg helpen , en zijn er meerdere ESP8266 milight hub gebrukers en wat is hun ervaring ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:19
Je moet even in de settings, UDP een device ID aanmaken met poortnummer. Ik heb bijvoorbeeld 0x100 en poort 8000.

Dan zet je in de startpagina 0x100 en je kunt aan de gang (eerst de pair knop gebruiken). Helaas vergeet hij wel welke device ID's je hebt aangemaakt. Dat zou nog wel handig zijn dat ze in een drop-down menu komen.

Via ipvanhub:8000 kun je vervolgens voor device ID 0x100 commando's versturen of koppelen in domoticz/mqtt e.t.c....

Hopelijk helpt je dit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Ferrox1 schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:15:
Je moet even in de settings, UDP een device ID aanmaken met poortnummer. Ik heb bijvoorbeeld 0x100 en poort 8000.

Dan zet je in de startpagina 0x100 en je kunt aan de gang (eerst de pair knop gebruiken). Helaas vergeet hij wel welke device ID's je hebt aangemaakt. Dat zou nog wel handig zijn dat ze in een drop-down menu komen.

Via ipvanhub:8000 kun je vervolgens voor device ID 0x100 commando's versturen of koppelen in domoticz/mqtt e.t.c....

Hopelijk helpt je dit verder.
Exact dit gedaan , maar de enter device ID krijg ik nog steeds? Kijk ik ergens over heen ofzo ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 20:52
Zijn er inmiddels meer ervaringen m.b.t de YT1? Deze blijkt per YT1 maar 1 groep te kunnen bedienen.

Toevallig al mensen die geprobeerd hebben om met de YT1 ledstrips te bedienen welke aan de LS2 (5 in 1 controller) hangen? OF zou je dan per ledstrip nog een YL2S controller nodig hebben + een YT1 voor die ene ledstip?

Dat zou betekenen dat ik voor de woonkamer, keuken en 2 losse ledstrips dus 4 x een YT1 nodig heb (minimaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Sinds enkele weken ook in het bezit van meerdere Milight spulletjes waaronder het volgende:

- wifi ibox 2
- fut089 afstandsbediening
- fut045 led controller
- fut014 6W RGB+CCT LED lamp
- via Aliexpress een RGB+CCT ledstrip gescoord

Dit alles werkt perfect via de app op een telefoon en ook via de afstandsbediening. Maar nu wil ik dit alles ook gaan gebruiken icm Domoticz en krijg de wifi box toegevoegd in Domoticz maar wat ik ook doe of probeer, ik krijg de lamp of led strip niet in of uit geschakeld. Doe ik iets verkeerd?

Ik las de nodige problemen met het kiezen van het juiste poort nr in Domoticz, zowel 8899 als 5987 geprobeerd maar niks helpt. Nu valt me wel op dat ik "maar" 4 zones heb in Domoticz en via de app op de telefoon heb ik er 8. Op de afstandsbediening heb ik er ook 8 maar die heeft zover ik weet geen invloed op de wifi box aangezien alles ook werkt als de wifi box uitstaat. Of denk ik hier verkeerd? :?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:54
the_cyberspace schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:24:
Sinds enkele weken ook in het bezit van meerdere Milight spulletjes waaronder het volgende:

- wifi ibox 2
- fut089 afstandsbediening
- fut045 led controller
- fut014 6W RGB+CCT LED lamp
- via Aliexpress een RGB+CCT ledstrip gescoord

Dit alles werkt perfect via de app op een telefoon en ook via de afstandsbediening. Maar nu wil ik dit alles ook gaan gebruiken icm Domoticz en krijg de wifi box toegevoegd in Domoticz maar wat ik ook doe of probeer, ik krijg de lamp of led strip niet in of uit geschakeld. Doe ik iets verkeerd?

Ik las de nodige problemen met het kiezen van het juiste poort nr in Domoticz, zowel 8899 als 5987 geprobeerd maar niks helpt. Nu valt me wel op dat ik "maar" 4 zones heb in Domoticz en via de app op de telefoon heb ik er 8. Op de afstandsbediening heb ik er ook 8 maar die heeft zover ik weet geen invloed op de wifi box aangezien alles ook werkt als de wifi box uitstaat. Of denk ik hier verkeerd? :?
Je denkt hier inderdaad, helaas verkeerd. De poorten zijn het probleem niet. Je hebt in de Milight App waarschijnlijk de FUT089 afstandsbediening gekozen. Via de app kan je dan met 8 zone's werken. Maar als je koppelt met domoticz heb je maar 4 zone's. Je zult dan tevens via de App een andere afstandsbediening moeten selecteren en de lampen daar (ook) mee pairen. In de App zou je de lampen kunnen pairen met de FUT092. Dan werkt het wel in domoticz.

grote nadeel van de Ibox is dus de beperking van 4 groepen. Dat is ook 1 van de redenen dat veel mensen de ESP gebruiken ( zie aantal posts hierboven). Dan heb je onbeperkt aantal zone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

denuz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:59:
[...]

Je denkt hier inderdaad, helaas verkeerd. De poorten zijn het probleem niet. Je hebt in de Milight App waarschijnlijk de FUT089 afstandsbediening gekozen. Via de app kan je dan met 8 zone's werken. Maar als je koppelt met domoticz heb je maar 4 zone's. Je zult dan tevens via de App een andere afstandsbediening moeten selecteren en de lampen daar (ook) mee pairen. In de App zou je de lampen kunnen pairen met de FUT092. Dan werkt het wel in domoticz.

grote nadeel van de Ibox is dus de beperking van 4 groepen. Dat is ook 1 van de redenen dat veel mensen de ESP gebruiken ( zie aantal posts hierboven). Dan heb je onbeperkt aantal zone's.
Heb inderdaad de fut089 afstandsbediening gekoppeld in de app. Zal me eens gaan verdiepen in die ESP dingen dan. Deze wereld is vrij nieuw voor mij maar dat komt goed ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lennyz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:57:
Ik ben al een tijdje bezig met een Milight hub te maken op basis van de ESP8266 en een NRF24L01+ module om mijn Milight Leds te bedienen. Ik gebruik hiervoor de software geschreven door Sidoh. Dit werkt echt super.

https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub

Ik ben eerst simpel begonnen met door gewoon met kabels de ESP8266 en de NRF24L01+ met elkaar te verbinden. Dit is leuk voor een test opstelling maar is niet erg handig om voor langere tijd te gebruiken. Ik heb toen mijn soldeerbout gepakt en de 2e versie van de hub gemaakt. Deze werkte prima en zonder problemen.
Heb een paar dagen geleden 2 x NRF24L01-PA-LNA binnen gekregen en als ik alles aansluit op de pinnen volgens de handleiding van mysensors dan gebeurt er echt helemaal niks. Waar heb jij de NRF24L01+ modules gekocht? Ik word er een beetje moedeloos van... heb 8 x GU10 MiLight lampjes al een maand in huis en kan er nog steeds niks mee :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Cartman! schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:28:
[...]

Heb een paar dagen geleden 2 x NRF24L01-PA-LNA binnen gekregen en als ik alles aansluit op de pinnen volgens de handleiding van mysensors dan gebeurt er echt helemaal niks. Waar heb jij de NRF24L01+ modules gekocht? Ik word er een beetje moedeloos van... heb 8 x GU10 MiLight lampjes al een maand in huis en kan er nog steeds niks mee :{
Ik weet niet precies welke guide je gevolgd hebt, maar ik heb die modules ook en bij mij werken ze prima. Hoe heb je ze aangesloten en gebruik je een Arduino of een ESP? Welke software heb je geflasht en gebruik je iets van Domoticz ofzo?

Probeer ook eens op deze manier aan te sluiten?

https://blog.christopherm...y-emulator-on-an-esp8266/

[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 17-12-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lennyz schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:29:
[...]

Ik weet niet precies welke guide je gevolgd hebt, maar ik heb die modules ook en bij mij werken ze prima. Hoe heb je ze aangesloten en gebruik je een Arduino of een ESP? Welke software heb je geflasht en gebruik je iets van Domoticz ofzo?

Probeer ook eens op deze manier aan te sluiten?

https://blog.christopherm...y-emulator-on-an-esp8266/
Ik probeer de antenne aan te sluiten op n NodeMCU (v2) en flash gewoon die Sidoh firmware. Eerste stap om t via die webinterface eens aan te sturen, daarna pas koppelen aan Home Assistant. Zal eens kijken of t via die guide die je aanhaalt lukt, thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
Cartman! schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:25:
[...]

Ik probeer de antenne aan te sluiten op n NodeMCU (v2) en flash gewoon die Sidoh firmware. Eerste stap om t via die webinterface eens aan te sturen, daarna pas koppelen aan Home Assistant. Zal eens kijken of t via die guide die je aanhaalt lukt, thanks :)
Het adres van de Milight kun je van deze pagina halen. Volgens mij heb jij een rgb+cct. Dus dan is het adres bijvoorbeeld.

0xF746

http://www.rflink.nl/blog2/faq#Milight
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste