Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19:25
Ik heb sinds vandaag een rflink werkend met domoticz. Voeg ik een rgb cct lamp toe via de code van rflink of via de afstandsbediening, dan ziet domoticz deze lamp als rgbw. Hoe zet ik dit om in rgbww? Dus met optie om in domoticz kelvin te bedienen.
Met de milight wificontroller kan ik wel rgbww instellen en bedienen.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:50

HMC

Pluviophile

Zelf net een extra milight lamp binnen, mijn tweede. Na wat gepruts kreeg ik de boel niet goed werkend, dus heb ik de mibox gereset. Kan nu wel de lampen via de Android app besturen door in Android wifi settings gewoon "Milight <lang nummer>" te kiezen.
Allebei de lampen in een eigen zone, zodat de vriendin lekker in het donker kan slapen als ik nog in de late uurtjes achter de PC zit in mijn studio condo'tje hier.

Echter krijg ik het niet meer voor elkaar om de mibox via de router aan te spreken.
De App (Milight 3.0) blijft crashen tijdens die AP set up routine. Iemand een beter alternatief? (qua app)

Geluk bij een ongeluk is dat mijn phone juist gedegradeerd is tot slechts een milight afstandsbediening, omdat ik net een nieuwe phone heb, dus ik kan die oude phone gewoon enkelt met de milight "wifi" connectie verbinden, wat verder gewoon werkt uiteraard, maar toch vreemd dat die app ineens consequent crashed tijdens AP set up.

Betaalde Kremlin-troll

• bmaas93
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-08-2018
quote:
bmaas93 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:13:
Oke ik ben net 3 uur bezig geweest maar ik krijg de lampen met geen mogelijkheid aan de praat met Domoticz.......
Oke het is inmiddels gelukt. Dit was de oplossing.

1. Onder setup -> settings moest ik op de rode knop 'Allow for 5 minutes' klikken en daarna de hardware toevoegen. Anders werd de bridge niet gevonden.
2. M'n virusscanner zat in de weg waardoor het signaal niet door kwam.

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:49
quote:
bco schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:58:
gezocht en (nog) niet gevonden - is het mogelijk, al dan niet met inzetten van bijvoorbeeld Home Assistant/Domoticz, om (groepen van) Milights met deze fancy Jung Zigbee schakelaar te bedienen?

[afbeelding]

Lijkt erop dat dit wel met Hue lampen haalbaar is, nog geen voorbeeld voor Milight gevonden...
Ik weet niet of wat jij wil kan. Maar waarom koop je niet zowel een milight wandschakelaar (zonder ZigBee) en een wifi controller? De controller schakel je via domoticz/home assistant/whatever, en de wandschakelaar doet verder dom zijn werk.

voordeel van milight is dat je een lamp aan meerdere afstandbedieningen/Wandcontrollers/ wifi controllers kan koppelen.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:01
quote]HMC schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:46:
Zelf net een extra milight lamp binnen, mijn tweede. Na wat gepruts kreeg ik de boel niet goed werkend, dus heb ik de mibox gereset. Kan nu wel de lampen via de Android app besturen door in Android wifi settings gewoon "Milight <lang nummer>" te kiezen.
Allebei de lampen in een eigen zone, zodat de vriendin lekker in het donker kan slapen als ik nog in de late uurtjes achter de PC zit in mijn studio condo'tje hier.

Echter krijg ik het niet meer voor elkaar om de mibox via de router aan te spreken.
De App (Milight 3.0) blijft crashen tijdens die AP set up routine. Iemand een beter alternatief? (qua app)

Geluk bij een ongeluk is dat mijn phone juist gedegradeerd is tot slechts een milight afstandsbediening, omdat ik net een nieuwe phone heb, dus ik kan die oude phone gewoon enkelt met de milight "wifi" connectie verbinden, wat verder gewoon werkt uiteraard, maar toch vreemd dat die app ineens consequent crashed tijdens AP set up.
[/quote]

Moet je daarvoor niet de "Smart-Link" optie kiezen?
Daarmee hang ik hem aan mijn router

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bco
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 10:09

bco

You don't need eyes to see...

quote:
jurjen_g schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:52:
[...]

Ik weet niet of wat jij wil kan. Maar waarom koop je niet zowel een milight wandschakelaar (zonder ZigBee) en een wifi controller? De controller schakel je via domoticz/home assistant/whatever, en de wandschakelaar doet verder dom zijn werk.

voordeel van milight is dat je een lamp aan meerdere afstandbedieningen/Wandcontrollers/ wifi controllers kan koppelen.
Hebben hele huis al met Jung volhangen - gevalletje WAF... Milight schakelaar is zeker een mooie optie, alleen niet mooi in bestaande Jung frame op te nemen, althans, voor zover ik weet

You need vision

• ArmEagle
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-03 23:19
Ok. Veel pagina's, maar ik denk dat ik komend weekend deze thread wel even door ga lezen.

Ik zit er zelf al te lang tegen aan te hikken om mijn GU10 spotjes (3+3+4) te vervangen en ook boven het aanrecht een led strip te plaatsen (de touch-spotjes waren stuk en zijn al een hele tijd verwijderd). En als ik dan toch bezig ben kan er onder de bar ook wel een rgbw strip.

Mijn voornaamste 'uitdagingen':
- Alle MiLight GU10 lampjes (RGBW) die ik kan vinden hebben een volledig with plastic behuizing. Mijn spotjes/armaturen zijn nogal open en metaal/zilverkleurig. Dus ik zoek eigenlijk ook bijpassende GU10 lampjes. Heeft iemand een tip?
- In de eerste pagina's lees ik al wat over nadelen van Kaku wandschakelaars. Het lijkt me aan de ene kant fijn om de stroom naar de lampen helemaal uit te kunnen schakelen. Maar ik zou het wel op afstand aan willen kunnen zetten. Ik moet toch nieuwe wandschakelaars kopen (huidige schakelaars zijn van het oude X-10 systeem en gebruik ik alleen nog maar als normale dim-schakelaars). Met de wandschakelaar kunnen dimmen lijkt me nog steeds wel fijn. Maar volledig aan/uit dus ook. Hebben jullie tips?
- In de keuken wil ik een WW, of RGBW led strip gebruiken. Daar zaten zoals ik al aangaf van die driehoekige metalen touch halogeen spotjes. Daarvoor zoek ik eigenlijk een simpele touch schakelaar die ik tegen de onderkant van de keukenkastjes kan plaatsen en die simpel op de tast werkt. Eigenlijk net zoals de spotjes voorheen deden; kort aanraken wisselt tussen aan/uit en optioneel vasthouden voor dimcyclus (hoewel dat ook met de telefoon zou kunnen). Zo'n Milight schakelaar is daar veel te uitgebreid voor met te kleine knopjes. Daar heb ik ook nog geen oplossing voor gezien. Hoewel je met de bridge natuurlijk van alles zelf in elkaar kunt gaan zetten. Dus als iemand hiervoor nog tips heeft...

Zoals ik zei; ik ga deze thread zeker doorlezen. Dus misschien vind ik dan al wat antwoorden of andere ideeen. Gisteravond vond ik deze thread en het deed de zin om dit op te pakken flink groeien!

• ndthien
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-04 00:18
Welke iOS apps gebruiken jullie voor het aansturen van de lampen?

• HMC

HMC

Pluviophile

quote:
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 19:05:
quote]HMC schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:46:

[/quote]

Moet je daarvoor niet de "Smart-Link" optie kiezen?
Daarmee hang ik hem aan mijn router
Quote gemist. Sorry. Dank voor de input. Maar de (eeuwenoude) how-to heeft het nog steeds over de AP.
Die werkte voor mij ook toentertijd. Ik heb het even snel via smart link geprobeerd maar dan "WIFI failure".
Maar ik zal het morgen weer proberen. Want het kan vast wel en ik doe vast iets verkeerd.

Betaalde Kremlin-troll

• DaRk PoIsOn
quote:
HMC schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:48:
[...]

Quote gemist. Sorry. Dank voor de input. Maar de (eeuwenoude) how-to heeft het nog steeds over de AP.
Die werkte voor mij ook toentertijd. Ik heb het even snel via smart link geprobeerd maar dan "WIFI failure".
Maar ik zal het morgen weer proberen. Want het kan vast wel en ik doe vast iets verkeerd.
Heb je al een oudere versie van de app geprobeerd?

• Mystrome
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22-04 00:37
quote:
ArmEagle schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:19:
Ok. Veel pagina's, maar ik denk dat ik komend weekend deze thread wel even door ga lezen.

Ik zit er zelf al te lang tegen aan te hikken om mijn GU10 spotjes (3+3+4) te vervangen en ook boven het aanrecht een led strip te plaatsen (de touch-spotjes waren stuk en zijn al een hele tijd verwijderd). En als ik dan toch bezig ben kan er onder de bar ook wel een rgbw strip.

Mijn voornaamste 'uitdagingen':
- Alle MiLight GU10 lampjes (RGBW) die ik kan vinden hebben een volledig with plastic behuizing. Mijn spotjes/armaturen zijn nogal open en metaal/zilverkleurig. Dus ik zoek eigenlijk ook bijpassende GU10 lampjes. Heeft iemand een tip?
- In de eerste pagina's lees ik al wat over nadelen van Kaku wandschakelaars. Het lijkt me aan de ene kant fijn om de stroom naar de lampen helemaal uit te kunnen schakelen. Maar ik zou het wel op afstand aan willen kunnen zetten. Ik moet toch nieuwe wandschakelaars kopen (huidige schakelaars zijn van het oude X-10 systeem en gebruik ik alleen nog maar als normale dim-schakelaars). Met de wandschakelaar kunnen dimmen lijkt me nog steeds wel fijn. Maar volledig aan/uit dus ook. Hebben jullie tips?
- In de keuken wil ik een WW, of RGBW led strip gebruiken. Daar zaten zoals ik al aangaf van die driehoekige metalen touch halogeen spotjes. Daarvoor zoek ik eigenlijk een simpele touch schakelaar die ik tegen de onderkant van de keukenkastjes kan plaatsen en die simpel op de tast werkt. Eigenlijk net zoals de spotjes voorheen deden; kort aanraken wisselt tussen aan/uit en optioneel vasthouden voor dimcyclus (hoewel dat ook met de telefoon zou kunnen). Zo'n Milight schakelaar is daar veel te uitgebreid voor met te kleine knopjes. Daar heb ik ook nog geen oplossing voor gezien. Hoewel je met de bridge natuurlijk van alles zelf in elkaar kunt gaan zetten. Dus als iemand hiervoor nog tips heeft...

Zoals ik zei; ik ga deze thread zeker doorlezen. Dus misschien vind ik dan al wat antwoorden of andere ideeen. Gisteravond vond ik deze thread en het deed de zin om dit op te pakken flink groeien!
Ik heb nu sinds ~ 9 maand 19 GU10 spotjes in 6 groepen aangesloten, op 3 aan-uit wandschakelaars.

Bevalt prima, is alleen in het begin wel even wennen als je normale dimmers & schakelaars gewend bent. Ik heb de schakelaars altijd aan staan, en doe de lampen met de afstandsbediening of app uit. Mocht ik in het donker binnen komen is het gewoon een kwestie van schakelaar uit, en een halve tel later weer aan zetten om licht aan te krijgen.

Als je wil dimmen aan de wand zal dat alleen kunnen als je bijbehorende wandpanelen besteld.

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:23

defcon84

Multipass?

quote:
Mystrome schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:23:
[...]

Ik heb nu sinds ~ 9 maand 19 GU10 spotjes in 6 groepen aangesloten, op 3 aan-uit wandschakelaars.

Bevalt prima, is alleen in het begin wel even wennen als je normale dimmers & schakelaars gewend bent. Ik heb de schakelaars altijd aan staan, en doe de lampen met de afstandsbediening of app uit. Mocht ik in het donker binnen komen is het gewoon een kwestie van schakelaar uit, en een halve tel later weer aan zetten om licht aan te krijgen.

Als je wil dimmen aan de wand zal dat alleen kunnen als je bijbehorende wandpanelen besteld.
had je die condensator nog gesoldeerd? of heb je nog geen problemen ondervonden?

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• HMC

HMC

Pluviophile

quote:
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:12:
[...]

Heb je al een oudere versie van de app geprobeerd?
Thanks voor het meedenken. Eigenwijs als ik ben heb ik het gewoon nog een keer geprobeerd, want die milight tussen de wifi connecties vond ik maar niets.
Dus, gewoon met de 3.0 app, en optie AP (niet smart link) en toen lukte het ineens wel.

Waarschijnlijk deed ik het met de reset van de iBox verkeerd. Moet slechts een korte druk op de reset zijn, zodat allebei de ledjes knipperen. Dan meteen die AP-procedure starten, en hop, succes. :P

Betaalde Kremlin-troll

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 19:12
sinds die laste update van mi -cloud zie ik tussen Devices milight mini wifi led controller (amazon alexa).
ik zie op die fut site wel alexa products

iemand die het al heeft ?
is het iemand gelukt om mi-cloud to linken aan alexa?

Ik werkt nu via Domoticz

haaymaan wijzigde deze reactie 13-08-2018 17:17 (12%)

• mcor3dprint
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 30-01 18:28
Weet iemand hoe je met 2 wandpanel B4 van milght dezelfde lamp kunt bedienen ik slaag er niet in. 1 werkt maar 2 koppelen lukt niet.
Thx

• jurjen_g
quote:
mcor3dprint schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:47:
Weet iemand hoe je met 2 wandpanel B4 van milght dezelfde lamp kunt bedienen ik slaag er niet in. 1 werkt maar 2 koppelen lukt niet.
Thx
Bij mij is het gewoon aan beide koppelen en werkt het wel? Ik heb wel eens gelezen dat een lamp in totaal ook maar aan een 'beperkt' aantal groepen kan hangen. Aan hoeveel andere devices heb je de lamp gekoppeld?

Ter voorbeeld: ik heb een lamp in de vide, die is aan de wifi controller, een losse afstandsbediening en aan 2 wandpanelen gekoppeld.

• mcor3dprint
Aan slechts 1 wandpaneel.
Ik volg volgende procedure voor het koppelen van het 2de wandpaneel.
Spanningsloos maken van lamp(fut068).
Spanning terug op en binnen de 3 seconden op de gewenste zone knop drukken. Maar geen reactie.
Eerste wandpaneel blijft werken.

• HMC

HMC

Pluviophile

@mcor3dprint Definieer even voor ons wat je met wandpaneel bedoelt? Aan-/uitschakelaar?

NVM.
Wandpanel B4. :F
My bad.

Edit:

Kan alleen maar zeggen: Probeer het nog eens, echt minuscuul volgens de "regels"
Ik kreeg mijn zooi ook niet in orde pas geleden, en had het al opgegeven.
Toen nog maar een keertje proberen, want "waarom niet?" en toen lukte het ineens wel.
(dat ging over de lampen via de router aansturen. Lukte altijd, maar na reset van iBox niet meer.)

HMC wijzigde deze reactie 18-08-2018 18:15 (76%)

Betaalde Kremlin-troll

• mcor3dprint
Ik probeer morgen nog eens. En laat iets weten

• mcor3dprint
Ik kan meedelen dat het gelukt is. De fout was dat ik te rap weer stroom op de lamp zette. Die nog niet Spanningsloos was door de transfo. Moraal zeker 10 seconden wachten met terug spanning op te zetten.

Bedankt alvast voor de reacties

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:42
Ik wil mij ook eens gaan storten in het MiLight avontuur, maar zie met sommige zaken even de bomen door het bos niet meer. Even mijn huidige situatie:

Achter de TV en op de TV kast heb ik op dit moment 2 ledstrips, Warmwit geschakeld door KaKu, zijn al 5 jaar oud en lichtopbrengst begint af te nemen. Wil dit dus updaten naar moderne techniek. Ik heb al Hue en Tradfri

Ik denk aan het volgende:

2 MiLight controllers (1 x TV en 1 x bovenzijde kast), komt op bijna 5 meter in totaal aan ledstrip
Wifi module om te koppelen met Domoticz

Waar bij mij de verwarring begint is de verschillen in RGBWW en RGB CCT, ene site zegt dat RGBWW ook wel CCT genoemd word en de andere zegt dat het verschillend is.... Zi ook controllers voor RGBWW en CCT. Dus vandaar dat ik het even niet meer helemaal kan plaatsen. Hoofdzakelijk zal het wit het meest gebruikt worden, maar hé, als ik toch ga vernieuwen dan meteen maar ook de mogelijkheid om kleur te doen (en de strip achter mijn TV eventueel alá Ambiance te kunnen gebruiken via kodi)

De LEDstrips aanschaffen, kan ik dat gewoon bij Ali e.d. doen? De controllers kan ik ook via die weg aanschaffen, maar ik moet eerst beslissen of het nu RGBWW of CCT gaat worden.

Een voeding aanschaffen in china vind ik zelf wat risicovol, dus deze zal ik wel ergens in NL bestellen, welke voeding zou ik nodig hebben voor mijn beoogde configuratie?

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

• Pimmetje651
  • Laatst online: 15:35
Kan iemand me opweg helpen : ik heb een aantal MiLight FUT018 in huis, en wil deze koppelen .
Nu vermoed ik dat dit niet lukt omdat ze al een keer bij de vorige eigenaar gekoppeld zijn geweest.
De vraag voor nu : HOE kan ik deze GU10 sportjes resetten (en het liefst zonder de AB) ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• DarkAllMan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:42
quote:
Pimmetje651 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:34:
Kan iemand me opweg helpen : ik heb een aantal MiLight FUT018 in huis, en wil deze koppelen .
Nu vermoed ik dat dit niet lukt omdat ze al een keer bij de vorige eigenaar gekoppeld zijn geweest.
De vraag voor nu : HOE kan ik deze GU10 sportjes resetten (en het liefst zonder de AB) ?
Koppelen mag geen probleem zijn, ik heb mijn lampen gekoppeld aan zowel AB's als de WIFI box....
Meerdere links zijn dus mogelijk.

• Pimmetje651
quote:
DarkAllMan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

Koppelen mag geen probleem zijn, ik heb mijn lampen gekoppeld aan zowel AB's als de WIFI box....
Meerdere links zijn dus mogelijk.
het kan dus niet zijn dat je een 2de hands GU10 eerst moet unlinken voordat je deze kan linken aan een ander device ?

• DarkAllMan
quote:
Pimmetje651 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

het kan dus niet zijn dat je een 2de hands GU10 eerst moet unlinken voordat je deze kan linken aan een ander device ?
Volgens mij niet nee!
Bovendien, als je een UNLINK actie doet, verliest hij meteen al zijn links.... dus als hij gekoppeld is aan 3 AB's en je unlinkt via AB1, dan zijn AB2 en AB3 ook niet meer gelinked. Dus mocht je hem alsnog gekoppeld krijgen, kun je ervan uitgaan dat als je hem unlinked, hij al zijn bestaande links heeft weggegooid.

Welke procedure gebruik je om te linken?

• Pimmetje651
Ik heb het allemaal iets anders dat de meeste Milight gebruikers denk ik .
Wil ze koppelen aan m'n RFlink : http://www.rflink.nl/blog2/

En volg om te koppelen : http://www.rflink.nl/blog2/faq#Milight

• DarkAllMan
quote:
Pimmetje651 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:14:

Dan moet je even puzzelen welke procedure bij jouw lamp hoort.......

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik heb mij ook gewaagd aan Mi-Light. Wilde graag alles Philips hebben, maar ben er wel tespreken over. Vooral dat Mi-Light veel verschillende producten heeft. Ik had wat problemen met een verlaagd plafon en Mi-Light heeft slimme lampen die niet zo diep zijn. Downlights. Die van 6 watt.

Werkt prettig i.c.m. de iBox en Homey. Ga er gelijk meerdere bestellen en moet nu kijken waar ik Mi-Lights moet plaatsen en wil plaatsen. Eventueel ook nog buiten plaatsen maar eerst kijken of het goed en fijn voldoet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Dectro
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 30-09-2018
Is er al code / oplossing om de nieuwe bridge aan te sturen vanuit Loxone?

Heb hier de oude lampen met een v3 bridge, die ik met de welgekende code kan aansturen via Loxone, echter is het bij de ibox/v6 gewijzigd en werkt deze code niet...

• Mystrome
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22-04 00:37
quote:
defcon84 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:10:
[...]

had je die condensator nog gesoldeerd? of heb je nog geen problemen ondervonden?
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Misschien iemand anders die iets met een condensator heeft gedaan?

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:02

aex351

I am the one

Topicstarter
quote:
Dectro schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:46:
Is er al code / oplossing om de nieuwe bridge aan te sturen vanuit Loxone?

Heb hier de oude lampen met een v3 bridge, die ik met de welgekende code kan aansturen via Loxone, echter is het bij de ibox/v6 gewijzigd en werkt deze code niet...
Ken dat merk/bedrijf niet. Maar volgens mij is het een gesloten systeem waardoor zij degene zijn die ondersteuning zouden moeten bieden. Ze zijn volgens mij ook niet bepaald gericht op reguliere consumenten, althans hun website is erg onduidelijk, en volgens mij vooral gericht op consumenten die (iets wat onwetend zijn en) uit een brochure een systeem samenstellen voor hun (nieuwbouw) huis. Verder ziet het er naar uit dat het vooral gericht is om producten uit hun eigen catalogus te kunnen gebruiken. Ik kwam op het internet nog wel voorbeelden tegen van custom scripts voor bijv. Philips Hue, die zij dus kennelijk out-of-the-box ook niet ondersteunen, wellicht kan je daar zelf wat mee doen/maken maar dan voor Mi-light?

Je kan beter kiezen voor een systeem dat op termijn aanpasbaar is en dat is zo'n samengesteld systeem niet. Maar dat is een keuze.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
quote:
Stimpy68 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:27:
Ik wil mij ook eens gaan storten in het MiLight avontuur, maar zie met sommige zaken even de bomen door het bos niet meer. Even mijn huidige situatie:

Achter de TV en op de TV kast heb ik op dit moment 2 ledstrips, Warmwit geschakeld door KaKu, zijn al 5 jaar oud en lichtopbrengst begint af te nemen. Wil dit dus updaten naar moderne techniek. Ik heb al Hue en Tradfri

Ik denk aan het volgende:

2 MiLight controllers (1 x TV en 1 x bovenzijde kast), komt op bijna 5 meter in totaal aan ledstrip
Wifi module om te koppelen met Domoticz

Waar bij mij de verwarring begint is de verschillen in RGBWW en RGB CCT, ene site zegt dat RGBWW ook wel CCT genoemd word en de andere zegt dat het verschillend is.... Zi ook controllers voor RGBWW en CCT. Dus vandaar dat ik het even niet meer helemaal kan plaatsen. Hoofdzakelijk zal het wit het meest gebruikt worden, maar hé, als ik toch ga vernieuwen dan meteen maar ook de mogelijkheid om kleur te doen (en de strip achter mijn TV eventueel alá Ambiance te kunnen gebruiken via kodi)

De LEDstrips aanschaffen, kan ik dat gewoon bij Ali e.d. doen? De controllers kan ik ook via die weg aanschaffen, maar ik moet eerst beslissen of het nu RGBWW of CCT gaat worden.

Een voeding aanschaffen in china vind ik zelf wat risicovol, dus deze zal ik wel ergens in NL bestellen, welke voeding zou ik nodig hebben voor mijn beoogde configuratie?

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Niet meer nodig, ben maar gegaan voor Gledopto Hue/tradfri compatible controller, aangezien ik al Hue en tradfri in huis had is Nog een gateway niet echt nodig. En uiteindelijk is de nu gekozen oplossing goedkoper.

• GlitchBug
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 15:23
Ik heb regelmatig dat het even duurt voordat ik verbinding heb met m'n Milight ibox2 vanuit de app (Milight 3.0). Hebben meer mensen heir last van?

Ik gebruik de lampen ook icm Domoticz. Regelmatig reageren de lampen niet in 1x op een signaal vanuit Domoticz. Een paar keer drukken en dan werkt het wel.

Is het mogelijk om de verbinding stabieler te maken?

Aanvulling: ik kwam dit tegen: https://github.com/Strontvlieg/miLight-V6-iBox2-Domoticz/

Ga eens kijken of dat werkt.

GlitchBug wijzigde deze reactie 05-09-2018 20:55 (14%)

• Kitser
  • Registratie: april 2003
GlitchBug schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:32:
Ik heb regelmatig dat het even duurt voordat ik verbinding heb met m'n Milight ibox2 vanuit de app (Milight 3.0). Hebben meer mensen heir last van?

Ik gebruik de lampen ook icm Domoticz. Regelmatig reageren de lampen niet in 1x op een signaal vanuit Domoticz. Een paar keer drukken en dan werkt het wel.

Aanvulling: ik kwam dit tegen: https://github.com/Strontvlieg/miLight-V6-iBox2-Domoticz/

Ik heb die problemen ook. Eerst met Domoticz en daarna met Home Assistant. Zit inmiddels op 6 wifi boxen.
Maar sinds een paar dagen heb ik nu dit draaien
https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub
En dat is wel echt een verademing. Veel stabieler. Bij scènes met 6 lampen waren er altijd wel een paar die niet mee deden. Maar nu werkt alles in één keer.
Ik heb het dus nog maar even draaien. Dus kan nog niet zeggen dat alle problemen nu weg zijn. Maar ziet er veel belovend uit. 😁

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:26
Kitser schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:12:
[...]

Ik heb die problemen ook. Eerst met Domoticz en daarna met Home Assistant. Zit inmiddels op 6 wifi boxen.
Maar sinds een paar dagen heb ik nu dit draaien
https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub
En dat is wel echt een verademing. Veel stabieler. Bij scènes met 6 lampen waren er altijd wel een paar die niet mee deden. Maar nu werkt alles in één keer.
Ik heb het dus nog maar even draaien. Dus kan nog niet zeggen dat alle problemen nu weg zijn. Maar ziet er veel belovend uit. 😁
Grappig, ik had het precies andersom, met de esp gingen er lampen niet mee en met de originele gateway heb ik al maanden totaal geen problemen. Zou het iets in de omgeving kunnen zijn ?

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Daniel.
Pixelmagic schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:50:
[...]

Grappig, ik had het precies andersom, met de esp gingen er lampen niet mee en met de originele gateway heb ik al maanden totaal geen problemen. Zou het iets in de omgeving kunnen zijn ?
Heb je de originele Inox op een andere plek staan dan waar de ESP stond?

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:26
Daniel. schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:23:
[...]

Heb je de originele Inox op een andere plek staan dan waar de ESP stond?
Ja, zelfs op een andere verdieping.... daarnaast vond ik het bereik van de esp niet optimaal, zeker in vergelijk mer de ibox. Heb de consessie gedaan door minder groepen te gebruiken en daarmee lampen in groepen te hebben. Het mooie van de esp oplossing is dat je elke lamp afzonderlijk kan sturen, dat leek me leuk maar tegelijk lichtelijk overbodig :+

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• HMC

HMC

Pluviophile

Wat vreemd. :?
Ik heb hier toch echt op gereageerd.

Maar ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder zei.

Ja, hier ook. Phone met app (3.0) moet eerst paar keer falen met opdrachten aan de lampen, in welke zone dan ook. Dan werkt het wel. Ik ben er gewend aan inmiddels, en neem het voor lief aan.

Betaalde Kremlin-troll

• DaRk PoIsOn

Ik draai mijn lampen via domoticz en de ibox1. Reageren altijd meteen. Enige probleem met de 3.0 app is bij mij dat hij via 3g/4g altijd 6x moet zoeken naar de ibox.

De scenes en het aangaan 3 kwartier voor zonsondergang werken vanuit domoticz perfect

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik heb de esp8266 milight hub nu 2 maanden draaien zonder problemen.
Echt veel stabieler dan de ibox voor mij. _/-\o_

Pixelmagic schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:58:
[...]
elke lamp afzonderlijk kan sturen, dat leek me leuk maar tegelijk lichtelijk overbodig :+
_O- _O- _O- pun intended?

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Nu online
defcon84 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:11:
Ik heb de esp8266 milight hub nu 2 maanden draaien zonder problemen.
Echt veel stabieler dan de ibox voor mij.
Ik heb exact dezelfde ervaring. Voor de mensen met een minder bereik van de ESP, probeer eens een andere NRF24L01+ module. Er zit veel kwaliteit verschil tussen de diverse modules. Ook de kabeltjes kan wat uitmaken. Het beste is om ze te solderen.

• therealmaster
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-01 12:19
hallo,

weet iemand of milight werkt met google home of amazone echo b.v.?
en iemand ervaring uit een shop uit chine waar ik milight kan halen met een snelle levertijd? ;)

Gr

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:54

rens-br

Moderator Mobile & IN
Sommige werken in ieder geval met Alexa: http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=151

edit;

Ik zie nu in ieder geval dat ze een nieuwe wifi-box hebben. De YT1, met als voordeel dat deze dus werkt met Alexa, maar het grotere voordeel vind ik nog is dat deze een terug lezing heeft. Je krijgt dus terug of de lampen aanstaan of niet, tot nu toe heeft Mi Light dat niet in de controller zitten.

Hij is met €19,95 alleen nog wel behoorlijk aan de prijs.

De nieuwe controller komt ook met een nieuwe app: De Mi Light Cloud app. Straks maar eens kijken of de bestaande wifi box ook met de nieuwe app werkt.

rens-br wijzigde deze reactie 21-09-2018 11:15 (81%)

• karretje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-04 20:46
Goededag allemaal,

Heb met plezier het forum gelezen maar zit nog met een aantal vraagjes:

De milight ibox2: Er zijn zoveel aanbieders dus waar kopen jullie deze? Gewoon de goedkoopste doen die je kan vinden?

Lestrips: Eigenlijk dezelfde vraag. Op aliexpress varieren prijzen van 1 tot >25 euro per meter. Hoe weet ik dat ik een kwalitatief goede strip heb, waar moet ik op letten (behalve witte achterkant en cri waarde).Hoe brtrouwbaar is de leverancier. ( Of kun je beter elders gaan kijken b.v. in nederland of polen (neonica)?

Voedingen: Algemene tendens lijkt dat je beter geen voedingen uit china moet kopen i.v.m. veiligheid, echter kijk ik op mijn opladers van xiaomi/samsung/apple/asus/philips etc etc staat er allemaal made in china. Ik begrijp wel dat deze op specs worden gemaakt maar dat betekend dus dat ze in china ook wel degelijk goede (betrouwbare) voedingen kunnen maken. (merken o.a. Sanpu, newstyle, yuxinou of gleco etc etc zien er mooi en slank uit. Beter dan dat zo'n lelijk transformatortje(is persoonlijk naturrlijk) in het stopcontact.

De tijd dat er in china alleen maar rotzooi werd gemaakt is niet meer, maar hoe en waar vind je de pareltjes?

• Pimmetje651
Pimmetje651 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:14:

Vanalles getest enz, maar op geen enkele manier krijg ik het goed werkend.
Krijg de FUT018 wel gekoppeld (3 x knipperen) maar als ik daarna kleuren wil kiezen of dergelijke ...helaas nog niks

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-04 08:13
karretje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:02:
Goededag allemaal,

Heb met plezier het forum gelezen maar zit nog met een aantal vraagjes:

De milight ibox2: Er zijn zoveel aanbieders dus waar kopen jullie deze? Gewoon de goedkoopste doen die je kan vinden?

Lestrips: Eigenlijk dezelfde vraag. Op aliexpress varieren prijzen van 1 tot >25 euro per meter. Hoe weet ik dat ik een kwalitatief goede strip heb, waar moet ik op letten (behalve witte achterkant en cri waarde).Hoe brtrouwbaar is de leverancier. ( Of kun je beter elders gaan kijken b.v. in nederland of polen (neonica)?

Voedingen: Algemene tendens lijkt dat je beter geen voedingen uit china moet kopen i.v.m. veiligheid, echter kijk ik op mijn opladers van xiaomi/samsung/apple/asus/philips etc etc staat er allemaal made in china. Ik begrijp wel dat deze op specs worden gemaakt maar dat betekend dus dat ze in china ook wel degelijk goede (betrouwbare) voedingen kunnen maken. (merken o.a. Sanpu, newstyle, yuxinou of gleco etc etc zien er mooi en slank uit. Beter dan dat zo'n lelijk transformatortje(is persoonlijk naturrlijk) in het stopcontact.

De tijd dat er in china alleen maar rotzooi werd gemaakt is niet meer, maar hoe en waar vind je de pareltjes?
Mijn ledstrips en ibox2 heb ik in NL gekocht. Ik kon namelijk geen RGB-CCT strips vinden in China. Volgens mij heette die shop LED outled.

Milight heeft dus ook verschillende controllers voor verachillende ledstrios. RGB (4 aders), RGBW (5 aders) en RGB-WW/CCT (6 aders). Daar moet je wel even op letten.
Volgens

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
karretje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:02:
Via Aliexpress en inderdaad de goedkoopste.
Lestrips: [...] Voedingen:
Ik heb het volgende besteld: rens-br in "[LED] Strips, drivers". Maar let bij de strip wel op het volgende: rens-br in "[LED] Strips, drivers".

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

rens-br schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:56:
[...]

Sommige werken in ieder geval met Alexa: http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=151

edit;

Ik zie nu in ieder geval dat ze een nieuwe wifi-box hebben. De YT1, met als voordeel dat deze dus werkt met Alexa, maar het grotere voordeel vind ik nog is dat deze een terug lezing heeft. Je krijgt dus terug of de lampen aanstaan of niet, tot nu toe heeft Mi Light dat niet in de controller zitten.

De nieuwe controller komt ook met een nieuwe app: De Mi Light Cloud app. Straks maar eens kijken of de bestaande wifi box ook met de nieuwe app werkt.
Die YT1 lijkt me wel een stuk fijner als hij feedback heeft en de oudere varianten niet. Deze is gewoon compatible met de e14 bulbs toch? Wilde die zojuist bestellen en kwam hier om te checken wat het verschil is tussen de ibox 1 en ibox 2, dus ik ben blij dat ik je post vond over de YT1 :)

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• jurjen_g
therealmaster schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:49:
hallo,

weet iemand of milight werkt met google home of amazone echo b.v.?
en iemand ervaring uit een shop uit chine waar ik milight kan halen met een snelle levertijd? ;)

Gr
Als je Home Assistant gebruikt, kan je koppelen aan Google Assistant (vooralsnog alleen Engelstalig). Dat werkt hier prima.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:24:
Die YT1 lijkt me wel een stuk fijner als hij feedback heeft en de oudere varianten niet. Deze is gewoon compatible met de e14 bulbs toch? Wilde die zojuist bestellen en kwam hier om te checken wat het verschil is tussen de ibox 1 en ibox 2, dus ik ben blij dat ik je post vond over de YT1 :)
Voor zover ik uit de beschrijving kan lezen is die YT1 inderdaad compatible:

Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Overigens is deze controller ook nog niet combatible met Domoticz.
Deze app werkt in ieder geval niet met de V6 wifi box.

• MuRado
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 25-03 16:13
Heb je altijd een bridge nodig? Want ik ben van plan om een Google home Mini te kopen en het protocol van de mi lights gaat ook over wifi. Is het dan nog nodig om een bridge te hebben of kan ik de lampen gelijk koppelen via de app?

MuRado wijzigde deze reactie 26-09-2018 13:10 (0%)
Reden: grammatica

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

MuRado schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:08:
..de protocol van de mi lights gaat ook over wifi...
Nee, het protocol gaat over 2.4GHz, dat is de enige overeenkomst.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DarkAllMan
[...]

edit;

En heeft deze controller ook ondersteuning voor meer groepen of stuur je nu juist per lamp aan?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
DarkAllMan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:53:
En heeft deze controller ook ondersteuning voor meer groepen of stuur je nu juist per lamp aan?
Dat weet ik niet zeker, ik zie onderin de nieuwe app 'groepen' staan, dus die worden in ieder geval ondersteund. Maar hoeveel weet ik niet.

• itarix
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:14

itarix

404 soul not found

Heeft er iemand ervaring met de might B0 wand remote. In de handleiding staat dat je de 60s knop moet long pressen voor 2 seconde om het licht na 60s automatisch uit te laten gaan maar ik krijg het met geen mogelijkheid voorelkaar. Dus ik vraag mij af of het aan mij ligt.

• pineapple23
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-04 22:05
rens-br schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:11:
[...]

Dat weet ik niet zeker, ik zie onderin de nieuwe app 'groepen' staan, dus die worden in ieder geval ondersteund. Maar hoeveel weet ik niet.
Ik kan weinig informatie / reviews vinden over die yt1. De gok maar wagen? Volgens mij integreert de yt1 ook nog niet met home assistant.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
pineapple23 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:43:
Ik kan weinig informatie / reviews vinden over die yt1. De gok maar wagen? Volgens mij integreert de yt1 ook nog niet met home assistant.
Gezien het feit er tot nu toe maar één aanbieder te vinden is op Ali gok ik dat het apparaat heel erg nieuw is. Daardoor is er ook nog geen ondersteuning voor in Domoticz en Home Assistant.

• itarix
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:14

itarix

404 soul not found

Ik heb de yt1 besteld. Maar het kan een tijdje duren voordat ik hem daadwerkelijk binnen heb met China post.

• haaymaan
een vriend van me heeft die YT1 ,hij kan maar een groep controleren (aantaal lampen maak het niet uit)...

• DarkAllMan
haaymaan schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:42:
een vriend van me heeft die YT1 ,hij kan maar een groep controleren (aantaal lampen maak het niet uit)...
ok, als we kijken naar de functionaliteit van de vorige bridges, dan zou je dus alles uit of aan kunnen zetten........ Of is juist het voordeel van deze bridge, dat je elke lamp individueel kunt aansturen?

• defcon84

defcon84

Multipass?

elke lamp individueel lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
maar daar heb je natuurlijk andere oplossingen voor, werkt al maanden zonder problemen bij mij thuis.

• DarkAllMan
defcon84 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:41:
Dat weet ik niet.... zoals gezegd, je hebt er al een oplossing voor...
Bovendien werkt de nieuwe bridge met 2-weg communicatie... de lamp gaat zijn status teruggeven.
En 1 groep lijkt mij dan weer onwaarschijnlijk!

• haaymaan
DarkAllMan schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:13:
[...]

ok, als we kijken naar de functionaliteit van de vorige bridges, dan zou je dus alles uit of aan kunnen zetten........ Of is juist het voordeel van deze bridge, dat je elke lamp individueel kunt aansturen?
alles uit of aan of kleur ....

• CountFilipp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 28-03 22:06
Ik heb mijn YT1 vandaag ontvangen en uitgeprobeerd. Je kan er maar heel weinig mee. Het is me niet gelukt om er meer dan 1 lamp mee aan te sturen. Volgens mij is het uitsluitend bedoeld om één milight 2.4GHz lamp te bedienen via Alexa. De andere producten uit de Alexa range (http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=151) hebben allemaal ingebouwde functionaliteit om hun status terug te melden aan Alexa. De YT1 is in feite een 1-kanaals wifi bridge met statusmelding en ondersteuning voor Alexa.

De Milight cloud app zit vol onbegrijpelijk Engels, maar geeft de mogelijkheid om je devices uit de Milight Alexa range een naam te geven die Alexa kan verstaan. Het cloud gedeelte zit erin dat je anderen (huisgenoten, vrienden, oppas) ook je lichten kunt laten bedienen met de app. Om de app te kunnen gebruiken moet je een account aanmaken op een chinese site.

De prijs op AliExpress is inmiddels al gezakt tot onder de 16 euro. Ik had iets meer gehoopt van de beloofde "two-way data communication let you know the light status at any time", maar dat was natuurlijk ook te mooi om waar te wezen.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

defcon84 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:41:
maar daar heb je natuurlijk andere oplossingen voor, werkt al maanden zonder problemen bij mij thuis.
Heb effe gechecked, best interessant! Is dit (makkelijk) te integreren in Domoticz?

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• pineapple23
CountFilipp schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:15:
Ik heb mijn YT1 vandaag ontvangen en uitgeprobeerd. Je kan er maar heel weinig mee. Het is me niet gelukt om er meer dan 1 lamp mee aan te sturen. Volgens mij is het uitsluitend bedoeld om één milight 2.4GHz lamp te bedienen via Alexa. De andere producten uit de Alexa range (http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=151) hebben allemaal ingebouwde functionaliteit om hun status terug te melden aan Alexa. De YT1 is in feite een 1-kanaals wifi bridge met statusmelding en ondersteuning voor Alexa.

De Milight cloud app zit vol onbegrijpelijk Engels, maar geeft de mogelijkheid om je devices uit de Milight Alexa range een naam te geven die Alexa kan verstaan. Het cloud gedeelte zit erin dat je anderen (huisgenoten, vrienden, oppas) ook je lichten kunt laten bedienen met de app. Om de app te kunnen gebruiken moet je een account aanmaken op een chinese site.

De prijs op AliExpress is inmiddels al gezakt tot onder de 16 euro. Ik had iets meer gehoopt van de beloofde "two-way data communication let you know the light status at any time", maar dat was natuurlijk ook te mooi om waar te wezen.
Duidelijk en jammer. Het is dus geen vervanger van de iBox1 of iBox2.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN

Bedankt voor je ervaring! Wat een nutteloos en tevens behoorlijk duur apparaat dan!

• Daniel.
rens-br schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Bedankt voor je ervaring! Wat een nutteloos en tevens behoorlijk duur apparaat dan!
Nu weten we het in ieder geval wel. Het klonk zo mooi met terugkoppeling, maar voor 1 lamp nogal zinloos in de meeste situaties.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Sp33dFr34k schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:33:
[...]

Heb effe gechecked, best interessant! Is dit (makkelijk) te integreren in Domoticz?
Zou geen probleem mogen zijn, werkt via MQTT.
Ik gebruik het iig in combinatie met home assistant.

• skdevil
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-04 22:09
edit: fixed

skdevil wijzigde deze reactie 03-10-2018 13:05 (96%)

• wesley2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-04 22:46
Heb twee milight bridges de v2. Deze schakel ik via home assistant.
Werkte altijd prima.
Sinds een maandje ofzo blijven bij aan of uit commandos iederen keer een aantal lampen aan of uit en gaan dus niet mee in de commandos.
Er is niets aangepast in home assistant.
Kan er iets anders zijn waardoor de lampen de commandos lijken te missen?
Lampen die samen in zelfde groep zitten zijn ook lastig. De ene gaat aan, de andere dan niet zeg maar.
Heel frustrerend!

8x LG MonoX Neon 300wp --> 2400Wp

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:20
Een vraagje: vandaag heb ik de WiFi iBox, wandpaneel B4 en 3x MR16 spotjes binnen gekregen. Maar ik snap eigenlijk niet hoe alles gekoppeld wordt. :X

Ik heb de iBox al aan mijn WiFi gekoppeld via de app. Maar moet ik de B4 ook aan de app/iBox koppelen? Of koppel je alles los aan de lampen?

Het is toch allemaal makkelijker als ik dacht :+

iMars wijzigde deze reactie 07-10-2018 19:55 (8%)

• pineapple23

Twee verkopers op Aliexpress verkopen de YT1 wel als de nieuwe iBox en ze geven aan dat je onbeperkt aantal lampen eraan kan koppelen. Had even een chat gestart.

//EDIT even verder gechat;
Onbeperkt aantal lampen in 1 groep, dus per groep zou je zo'n ding moeten aanschaffen ^^.
Hopelijk voorzien ze dat ding gauw van een update dat je er onbeperkt groepen kan instellen.

pineapple23 wijzigde deze reactie 11-10-2018 20:28 (85%)

• therealmaster
weet je toevallig wat levertijd is al milight besteld via Ali express?
pineapple23 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:07:
Twee verkopers op Aliexpress verkopen de YT1 wel als de nieuwe iBox en ze geven aan dat je onbeperkt aantal lampen eraan kan koppelen. Had even een chat gestart.

• therealmaster
*Knip* ook in ervaringen en discussie topics wordt toch wat eigen inzet verwacht. Wat heb je zelf al gevonden? Daarnaast zijn vragen zonder capslock ook duidelijk genoeg ;) .

Zeehond wijzigde deze reactie 10-10-2018 18:35 (84%)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Enig idee of Google home ooit direct ondersteund gaat worden door fut? Kan weinig tot geen nieuws van futlight zelf vinden, geen press releases of upcoming products oid (Of ik kijk verkeerd :P)

Maar zit me af te vragen of ik al mijn milights beter eruit kan schroeven en moet overstappen op bijvoorbeeld yeelights. Geen zin om met rpi aan de gang te moeten, tis om het makkelijker te maken niet om meer werk op de hals te halen. :)

Maar alleen in de tuin heb ik er al 7 dus wordt wel een prijzig grapje, dus als ze wel gaan ondersteunen dan wacht ik nog wel ff.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• defcon84

defcon84

Multipass?

wesley2004 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:33:
Heb twee milight bridges de v2. Deze schakel ik via home assistant.
Werkte altijd prima.
Sinds een maandje ofzo blijven bij aan of uit commandos iederen keer een aantal lampen aan of uit en gaan dus niet mee in de commandos.
Er is niets aangepast in home assistant.
Kan er iets anders zijn waardoor de lampen de commandos lijken te missen?
Lampen die samen in zelfde groep zitten zijn ook lastig. De ene gaat aan, de andere dan niet zeg maar.
Heel frustrerend!
Heb ik hier ook wel eens. Wil gewoon zeggen dat de lamp je commando net niet goed ontvangen heeft.
Probeer 1 van de iBoxen eens wat dichter bij te leggen.
therealmaster schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:04:
weet je toevallig wat levertijd is al milight besteld via Ali express?

[...]
Soms 2 weken, soms 4 weken en een enkele keer 2 maanden.
Flagg schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:31:
Enig idee of Google home ooit direct ondersteund gaat worden door fut? Kan weinig tot geen nieuws van futlight zelf vinden, geen press releases of upcoming products oid (Of ik kijk verkeerd :P)

Maar zit me af te vragen of ik al mijn milights beter eruit kan schroeven en moet overstappen op bijvoorbeeld yeelights. Geen zin om met rpi aan de gang te moeten, tis om het makkelijker te maken niet om meer werk op de hals te halen. :)

Maar alleen in de tuin heb ik er al 7 dus wordt wel een prijzig grapje, dus als ze wel gaan ondersteunen dan wacht ik nog wel ff.
Er is inderdaad geen rechtstreekse koppeling tussen google home en milight.
Via home assistant is het wel makkelijk te realiseren.
Maar als je nog niet heel veel lampen hebt, en toch al een xiaomi hub, en alleen maar je lampen wil automatiseren via google home, dan is yeelight mss een makkelijkere oplossing.

• wesley2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-04 22:46
defcon84 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:58:
[...]

Heb ik hier ook wel eens. Wil gewoon zeggen dat de lamp je commando net niet goed ontvangen heeft.
Probeer 1 van de iBoxen eens wat dichter bij te
Heb het best vaak.
De twee iboxen liggen er ongeveer drie meter vanaf dus dichterbij kan amper.

8x LG MonoX Neon 300wp --> 2400Wp

• chrisace
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 09-02 16:05
*Knip*, wat bedoel je exact met "heb van alles geprobeerd"? Op Tweakers wordt ook eigen inzet verwacht namelijk. Gebruik daarnaast in het vervolg interpunctie in jouw reacties, jouw vraag is anders heel onduidelijk.

Zeehond wijzigde deze reactie 13-10-2018 14:48 (69%)

• DKjordy
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Heeft iemand hier een wall panel van de T serie? Ik krijg hem voor geen meter op de muur. Het zwarte paneeltje waar je hem in vast moet klikken, krijg ik er met geen mogelijkheid in. Mensen toch tips of tricks? Bedankt alvast!

• michael3
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-12-2018
Weet iemand toevallig of je een Xiaomi led controller ook kan bedienen met een Logitech harmonie?
Of moet je daarvoor beter een andere controller halen?
Heb ze beide nog niet.

Het plan is een RGBWW led strip te plaatsen en die wil ik dan met mij nog aangeschafte harmony kunnen bedienen als dat dus mogelijk is?

• Daniel.
michael3 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:55:
Weet iemand toevallig of je een Xiaomi led controller ook kan bedienen met een Logitech harmonie?
Of moet je daarvoor beter een andere controller halen?
Heb ze beide nog niet.

Het plan is een RGBWW led strip te plaatsen en die wil ik dan met mij nog aangeschafte harmony kunnen bedienen als dat dus mogelijk is?
Mi-Light is niet van Xiaomi, maar het lijkt er wel verdacht veel op.

En ik weet het antwoord niet op je vraag, maar d.m.v. een smart hub, Home Assistant is dat denk ik wel mogelijk.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
michael3 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:55:
Mi Light is niet van Xiaomi. Haal je dus wat door elkaar of heb je het verkeerde topic te pakken?

Daarnaast welke Harmony heb je het over?

• michael3
rens-br schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

Mi Light is niet van Xiaomi. Haal je dus wat door elkaar of heb je het verkeerde topic te pakken?

Daarnaast welke Harmony heb je het over?
Dacht dat mi Light ook van Xiaomi was, aangezien ik die namen vaak bij elkaar zie.

Wou in ieder geval misschien een mi Light controller halen.
Weet nog niet exact welke Logitech ik ga halen maar waarschijnlijk de Harmony Companion.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
michael3 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:48:
Wou in ieder geval misschien een mi Light controller halen.
Welke dan precies? Maar voor zover ik weet kan je niet direct via Harmony de Mi Light lampen aansturen (met of zonder Wifi Box)

• michael3
rens-br schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:15:
[...]

Welke dan precies? Maar voor zover ik weet kan je niet direct via Harmony de Mi Light lampen aansturen (met of zonder Wifi Box)
Welke weet ik dus niet, eentje die werkt.
wil gewoon een afstandbediening van Logitech hebben en daarmee alles mee kunnen bedienen, lampen en apparatuur.

• knifto
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-04 16:53

knifto

knifto.nl

Ik wil voor onze net verbouwde zolder milights gaan inzetten.
De GU10 spotjes heb ik al uitgezocht (4W RGB CCT).

Het is de bedoeling dat er ook nog twee ledstrips geplaatst gaan worden.
Ik zou het mooi vinden de ledstrips in dezelfde kleur te kunnen zetten als de spots.

Ik kan alleen niet goed vinden welke ledstripcontroller ik nodig heb.

Het is belangrijk dat het hele handeltje met een wall-panel aangestuurd kan worden (ivm de WAF)

Iemand die mij de weg kan wijzen in het Mi-Light bos?

kniftonovo

• HMC

HMC

Pluviophile

DKjordy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:14:
Heeft iemand hier een wall panel van de T serie? Ik krijg hem voor geen meter op de muur. Het zwarte paneeltje waar je hem in vast moet klikken, krijg ik er met geen mogelijkheid in. Mensen toch tips of tricks? Bedankt alvast!
Mijn controller hangt met een klodder blu tack/glue-tack/blue-tack/white-tack/tack-it (whatever) aan de muur. Werkt perfect. :)

Betaalde Kremlin-troll

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

michael3 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Welke weet ik dus niet, eentje die werkt.
wil gewoon een afstandbediening van Logitech hebben en daarmee alles mee kunnen bedienen, lampen en apparatuur.
Ik stel dan voor dat je zelf eerst wat meer onderzoek doet, op Tweakers verwachten we ook van de gebruiker eigen inzet. Bij meer concrete vragen kun je vervolgens een topic openen. Zie daarvoor Het algemeen beleid #quickstart.

select * from Fish;

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:15
Heeft iemand toevallig ervaring met de iBox2 en de LS2 led strip controllers? Want ik heb hier twee LS2's liggen, maar krijg ze niet gelinkt aan de iBox2 via de MiLight 3.0 app. Het lijkt me dat je daarvoor de gebruikelijke methode van binnen 3s na stroom aan op link drukken moet gebruiken?
Ik krijg echter geen enkele bevestiging dat ie gelinkt zou zijn. De losse lampen waren zo gekoppeld (nadat ik het truukje doorhad).

LinkedIn
BlackIntel

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:21:
Heeft iemand toevallig ervaring met de iBox2 en de LS2 led strip controllers? Want ik heb hier twee LS2's liggen, maar krijg ze niet gelinkt aan de iBox2 via de MiLight 3.0 app.
Ik heb daar dezelfde ervaring mee als jij. Het werkt gewoon simpelweg niet. Ook wanneer je op de Futlight website kijkt, staat daar niet dat de controller compatible is met de ibox.

Ik heb vervolgens de FUT045 besteld en die werkt perfect met de ibox. (en is nog goedkoper dan de LS2 ook)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:15
rens-br schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:27:
[...]

Ik heb daar dezelfde ervaring mee als jij. Het werkt gewoon simpelweg niet. Ook wanneer je op de Futlight website kijkt, staat daar niet dat de controller compatible is met de ibox.

Ik heb vervolgens de FUT045 besteld en die werkt perfect met de ibox. (en is nog goedkoper dan de LS2 ook)

:?

Dat suggereert dat het toch echt zou moeten werken, toch?

Ik denk ook dat die LS2 terugsturen niet echt een optie is, gezien ze uit China/Hong Kong komen :/

EvilWhiteDragon wijzigde deze reactie 24-10-2018 16:48 (6%)

LinkedIn
BlackIntel

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:47:
[...]

[Afbeelding]
:?

Dat suggereert dat het toch echt zou moeten werken, toch?
Daar heb je inderdaad een goed punt, bij mij kreeg ik het echter toch echt niet werkend. Overigens werd mijn AB (FUT092) ook niet ondersteund en aangezien je in de app een bepaald type AB moet opgeven, lag wellicht ook daaraan.
Ik denk ook dat die LS2 terugsturen niet echt een optie is, gezien ze uit China/Hong Kong komen :/
Dat ging bij mij iig niet, heb mijn verlies maar genomen en de FUT045 besteld.

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-03 23:17
Ik draai nu iets van een jaar met milight spotjes en sinds kort merk ik een hoge piep bij deze spotjes. Ze draaien allemaal gedimt. Een vers spotje uit de doos zonder dimming draait zonder een hoge piep.

Is daar nog iets aan te doen? Of heb ik gewoon pech met een slechte reeks spotjes?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
pingkiller schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:12:
Ik draai nu iets van een jaar met milight spotjes en sinds kort merk ik een hoge piep bij deze spotjes. Ze draaien allemaal gedimt. Een vers spotje uit de doos zonder dimming draait zonder een hoge piep.
Ik neem aan dat je ze gedimd hebt via de controller en niet via een muurdimmer?

• pingkiller
rens-br schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:18:
[...]

Ik neem aan dat je ze gedimd hebt via de controller en niet via een muurdimmer?
Klopt, via controller.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Dan is het denk ik gewoon 'pech'.

• pingkiller
rens-br schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

Dan is het denk ik gewoon 'pech'.
Jammer. Kan zo iets veroorzaakt worden door een waterkoker die kortsluiting maakte? Dat is hier vorige week gebeurd, aardlekschakelaar vloog er uit.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
pingkiller schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:23:
Jammer. Kan zo iets veroorzaakt worden door een waterkoker die kortsluiting maakte? Dat is hier vorige week gebeurd, aardlekschakelaar vloog er uit.
Het zou dan kunnen dat de lampen ook een opdonder gehad hebben ja.

• NLF
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-04 14:32
Ik ben mij aan het verdiepen in mi lights, nu ben ik benieuwd of er ook beweging sensors zijn voor deze lampen? Kan er niet iets over vinden op internet maar mogelijk is er een hack :)
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True