Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:28

Possible

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Ook ik heb inmiddels de ESP met succes geïnstalleerd. Het sniffen gaat prima met de software. Het probleem is echter: Ik heb 5 lampen en ze hebben allemaal dezelfde ID's (0418) Het gaat om de goedkope Milight rgbw 4 watt lampen.

Wat doe ik precies fout ? Of kan ik gewoon een ID ''kiezen'' en vervolgens op pair drukken?

Possible wijzigde deze reactie 12-02-2018 22:04 (11%)

Canon 550D + Battery Grip. - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 50 F1.4 USM - Sigma 17-50 F2.8 OS HSM

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:04
quote:
Possible schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:02:
Ook ik heb inmiddels de ESP met succes geïnstalleerd. Het sniffen gaat prima met de software. Het probleem is echter: Ik heb 5 lampen en ze hebben allemaal dezelfde ID's (0418) Het gaat om de goedkope Milight rgbw 4 watt lampen.

Wat doe ik precies fout ? Of kan ik gewoon een ID ''kiezen'' en vervolgens op pair drukken?
Yup, gewoon een range kiezen en 4 lampen per id gebruiken. Vervolgens een gateway server met de id maken op een eigen poort en die bekend maken in je domotica server. Ik heb er 5 op dit moment, werkt zoals je mag verwachten. Enige is dat ik af en toe schakel momenten mis, weet nog niet of het door aantal berichten of afstand komt. Heb sinds vorige week ofzo de nrf module met antenne maar heb niet het idee dat het daarme vooruit is gegaan...

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Possible

Possible

quote:
Pixelmagic schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:39:
[...]

Yup, gewoon een range kiezen en 4 lampen per id gebruiken. Vervolgens een gateway server met de id maken op een eigen poort en die bekend maken in je domotica server. Ik heb er 5 op dit moment, werkt zoals je mag verwachten. Enige is dat ik af en toe schakel momenten mis, weet nog niet of het door aantal berichten of afstand komt. Heb sinds vorige week ofzo de nrf module met antenne maar heb niet het idee dat het daarme vooruit is gegaan...
Oke thanks.. het maakt dus niet uit dat je in de GUI maar 4 groepen ziet staan? Ook al zet je 30 lampen in 1 groep, dan nog kan je ze individueel bedienen? Zo lang de id's maar uniek zijn.

Canon 550D + Battery Grip. - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 50 F1.4 USM - Sigma 17-50 F2.8 OS HSM

• SpySeiko
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:34
@Pixelmagic
Heb m'n FUT011 toch kunnen koppelen met de RGB+CCT mode van mijn home-made milight hub.
Ik zit nu te klooien om het met mqtt werkend te krijgen, maar snap niet hoe dit te koppelen.
Heb jij misschien een voorbeeld hoe je het werkend hebt (eventueel een node-red flow ofzo) ?
Heb mqtt en node-red / nodejs geinstalleerd op mijn rpi 1B, waar dus ook domoticz op draait.

• Pixelmagic
quote:
Possible schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Oke thanks.. het maakt dus niet uit dat je in de GUI maar 4 groepen ziet staan? Ook al zet je 30 lampen in 1 groep, dan nog kan je ze individueel bedienen? Zo lang de id's maar uniek zijn.
Elke id heeft 4 lampen in zich en je kan heel veel id’s gebruken ja.

@SpySeiko ik heb mqtt zelf nog niet werkend gekregen, mede vanwege gebrek aan tijd/zin dus helaas kan ik je daar niet verder mee helpen. Vergeet in ieder geval niet op de esp mqtt te configureren, dat staat standaard uit.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Possible

Possible

@Pixelmagic

Thanks! Ik heb het inmiddels werkend, (ook met mqtt ic.m.Home-assistent) Mochten er hier vragen over zijn, stel ze gerust!

• jsmid6
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 30-07 15:26
@SpySeiko De problemen die je hebt met de brightness instellen is dat met de CCT bulbs?

Voor MQTT, je MQTT server IP en poort invoeren en eventueel een username/password,
Vervolgens gebruik ik dit voor de command/state topics
milight/commands/:device_id/:device_type/:group_i
milight/states/:device_id/:device_type/:group_id

device_id is het gateway id (0xd58 bijvoorbeeld)
device_type is de type lamp (RGBW,RGBCCT,CCT etc.)
group_id is de groep die je geselecteerd hebt.

Om te verifieren of het werk kan je bijvoorbeeld MQTT.fx gebruiken en dan subscriben naar alle topics om te zien of de berichtjes op je MQTT server binnenkomen, als dit werkt kan je ze koppelen in je home automation pakket als MQTT JSON lights.

• SpySeiko
quote:
jsmid6 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:01:
@SpySeiko De problemen die je hebt met de brightness instellen is dat met de CCT bulbs?

Voor MQTT, je MQTT server IP en poort invoeren en eventueel een username/password,

Om te verifieren of het werk kan je bijvoorbeeld MQTT.fx gebruiken en dan subscriben naar alle topics om te zien of de berichtjes op je MQTT server binnenkomen, als dit werkt kan je ze koppelen in je home automation pakket als MQTT JSON lights.
Heb nog geen MQTT werkend voor de milights, kan wel de brightness via de gui inregelen, maar wil dit dus allemaal via domoticz kunnen doen.

Ik zal proberen jou aangegeven stappen te volgen kijken hoe ver ik kom. I.i.g bedankt.

• SpySeiko
quote:
jsmid6 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:01:

Het is me gelukt om MQTT werkend te krijgen.
Alleen de laatste stap kan ik niet werkend krijgen.
Dus vanuit domoticz een schakelaar aanmaken en via mqtt kunnen schakelen.
@jsmid6 kun je de laatste stap misschien wat gedetailleerder beschrijven ?

• jsmid6
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 30-07 15:26
quote:
SpySeiko schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:10:
[...]

Het is me gelukt om MQTT werkend te krijgen.
Alleen de laatste stap kan ik niet werkend krijgen.
Dus vanuit domoticz een schakelaar aanmaken en via mqtt kunnen schakelen.
@jsmid6 kun je de laatste stap misschien wat gedetailleerder beschrijven ?
Ik heb zelf nog nooit met Domoticz gewerkt dus ik zou niet weten hoe je dat moet doen.

• SpySeiko
Jammer, iemand anders die dit wel werkend heeft ?
Misschien nog te weinig Milight Hub (MQTT) gebruikers.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:33

MsG

Forumzwerver

Domoticz heeft ook helemaal geen MQTT broker, daar gaan heel veel mensen de mist in. Domoticz heeft Domoticz-HTTP als communicatieprotocol, maar als je die wil gebruiken moet je per schakelaar die actie-URL's handmatig verwijzen naar de gewenste URL van het te schakelen apparaat/sensor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• SpySeiko
Ik snap dat de broker er naast draait.
Zou volgens https://www.domoticz.com/wiki/MQTT en http://domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s wel via JSON mqtt moeten kunnen aansturen.

Heb een dummy device gemaakt met als "aan" URL:
http://ipdomoticz:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=99&switchcmd=On

Maar dit lijkt ook niet te werken.

• Possible

Possible

@SpySeiko Ook ik heb werk helaas niet meer met Domoticz. Wellicht dat je HA kan gaan gebruiken? (persoonlijk vind ik het veel fijner dan Domoticz)

Overigens heb ik nu met 1 lamp dat deze af en toe niet aan gaat ? Als ik vervolgens de lamp aan doe met de brightness slider (Home-assistant) dan werkt het wel.

Is dit de bug die de milighthub op dit moment heeft ? (Het is een CCT + RGBW

Possible wijzigde deze reactie 20-02-2018 15:11 (45%)

• SpySeiko
@Possible
Ik neig wel een extra HA server op te zetten, puur om te kijken hoe ik het MQTT gedeelte werkend kan krijgen.
Heb ook te veel in Domoticz werkend om even naar HA over te stappen.

SpySeiko wijzigde deze reactie 20-02-2018 15:15 (3%)

• SpySeiko
quote:
Overigens heb ik nu met 1 lamp dat deze af en toe niet aan gaat ? Als ik vervolgens de lamp aan doe met de brightness slider (Home-assistant) dan werkt het wel.

Is dit de bug die de milighthub op dit moment heeft ? (Het is een CCT + RGBW
Toevallig deze issue die al aangemeld is - https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub/issues/232 ?

SpySeiko wijzigde deze reactie 20-02-2018 15:20 (52%)

• Possible

Possible

quote:
Toevallig zag ik hem net inderdaad.. Opzich geen probleem. Ik kan in een automation meegeven dat hij de brightness onder de 253 moet houden. Dan schijnt het te werken.

• SpySeiko
quote:
Possible schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:22:
[...]

Toevallig zag ik hem net inderdaad.. Opzich geen probleem. Ik kan in een automation meegeven dat hij de brightness onder de 253 moet houden. Dan schijnt het te werken.
Doe je dat met een scale, waarmee je het max aangeeft in waarde ?

• Possible

Possible

quote:
SpySeiko schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:32:
[...]

Doe je dat met een scale, waarmee je het max aangeeft in waarde ?
Nee met een automation in Home-assistant

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-08 12:54
Inmiddels heb ik de blauwe versie van de Ceiling lamp binnen.
Eerst indruk: bouwkwaliteit is zoals bij de witte versie. Goede kwaliteit zoals gewoonlijk bij Xiaomi.
Ik ben daarentegen niet tevreden met de kleurtemperatuur. Deze is niet hetzelfde als bij de witte versie. Daar kan ik de lamp wat geler maken. Bij de blauwe versie niet mogelijk. Dacht zelf dat ze van binnen hetzelfde waren.
Ik ga deze binnenkort terugsturen en nog een witte bestellen.

sorr, verkeerde topic

SolarOrbiter wijzigde deze reactie 23-02-2018 09:00 (3%)

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
heeft eimand een advies voor een ledstrip? Deze wil ik inbouwen in mijn tvmeubel. RGBW en ik heb 3 meter nodig

• Ron0x
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-04 21:54
Fijn dat er een speciale topic is voor Mi.Light!
Ik ben net sinds gisteren begonnen en heb alles nu aangesloten via de wifi ibox en de remote controller (rgbw). Echter vind ik het wel jammer dat ik dan de lamp van de ibox niet kan koppelen aan een groep (zoals groep 1 waar 4 woonkamer lampen bij zitten) via de app (of de remote).

Als ik nu de groep aanpas moet ik de lamp van de ibox apart daarna mee laten kleuren. Of is toch te combineren en heb ik het nog niet uitgevonden hoe? 8)7

• DarkAllMan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:46
quote:
Ron0x schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:56:
Fijn dat er een speciale topic is voor Mi.Light!
Ik ben net sinds gisteren begonnen en heb alles nu aangesloten via de wifi ibox en de remote controller (rgbw). Echter vind ik het wel jammer dat ik dan de lamp van de ibox niet kan koppelen aan een groep (zoals groep 1 waar 4 woonkamer lampen bij zitten) via de app (of de remote).

Als ik nu de groep aanpas moet ik de lamp van de ibox apart daarna mee laten kleuren. Of is toch te combineren en heb ik het nog niet uitgevonden hoe? 8)7
Nee, dat klopt... rete irritant.

• GGS_206
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

quote:
groggy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:19:
heeft eimand een advies voor een ledstrip? Deze wil ik inbouwen in mijn tvmeubel. RGBW en ik heb 3 meter nodig
Die heb ik van Aliexpress gehaald icm :

8 stuks op een plank van 3.60

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Ron0x
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-04 21:54
quote:
groggy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:19:
Bedoel je dat je een ledstrip van 3 meter zoekt? Of een manier om het netjes weg te werken? Ik heb een ledstrip +controller besteld via de volgende link:
https://milights.nl/led-strip-en-milight-controllers.html

Er zit een plakstrip aan, maar ik worstelde daar veel te veel mee (liet telkens los etc.). Maar dat kan ook zijn omdat ik mijn tv ook niet goed heb schoongemaakt en dat er teveel stof tussen is gekomen. Dus heb dat nu anders opgelost.

Ron0x wijzigde deze reactie 14-03-2018 11:19 (18%)

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:51
Heren,

kan ik twee wifi iboxen naast elkaar laten draaien? Heb een platte en een met het lampje er in en kom groepen te kort....

Bing

• Mystrome
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12-08 00:27
quote:
bing69 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:40:
Heren,

kan ik twee wifi iboxen naast elkaar laten draaien? Heb een platte en een met het lampje er in en kom groepen te kort....
Kom je maar op 1 manier achter: gewoon testen.

Ik zou op de 2e box even 1 lampje op groep 1 koppelen. Tenzij de boxen dezelfde ID hebben zie ik niet waarom het niet zou kunnen.

• ozbob
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 25-03 23:08
Recentelijk een ibox 1& 2 gekocht, daarbij ook een paar LS2 controllers.
Vreemd genoeg kan ik beide niet koppelen. Van alles gedaan om het werkend te krijgen maar krijg de controller niet gelinked met de ibox. Wanneer ik een oudere controller gebruik is die binnen twee tellen verbonden.
De LS2 zou toch gewoon met een recente ibox v6 moeten werken?
Iemand ervaring hiermee?

• supermlt
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Ik heb een MI-Light WiFi box.
Vandaag zat ik in mijn router logs te kijken en het viel mij op dat de WiFi box informatie verzend naar 61.164.36.105 & 83.140.21.68

Current Firmware:V1.0.04a-JCY-1

Zie http://24-7-home-security...ds-network-packets-china/

Log uit mijn router:

XXXXX@mainrouter:~$ sudo conntrack -L | grep "61.164.36.105"
udp 17 24 src=192.168.x.xx dst=61.164.36.105 sport=123 dport=123 [UNREPLIED] src=61.164.36.105 dst="MY WAN IP": sport=123 dport=123 mark=0 use=1

• Vullisbak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 21:53
Ik worstel me al een tijdje door dit mooie topic vol informatie en tips, maar kan geen duidelijk antwoord vinden op het volgende:

Is er een wandcontroller die werkt met de pre-2016 RGB lampen?

Ik heb op basis van de productomschrijving een B8 en T4 aangeschaft. Veronderstellende dat deze mijn RGB en CW/WW bolletjes zouden kunnen aansturen, maar helaas...
Een T3 zou volgens berichten ook alleen maar werken met de nieuwe generatie lampen.

Wie kan me duidelijkheid geven?
Zal ik alle lampen moeten vervangen om de wandcontrollers te kunnen gebruiken? (Of toch zelf gaan knutselen, wat ws niet zo'n strak eindresultaat zal hebben)

• jee-dee
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 28-07 20:07
Iemand al de mi-light cloud app werkend gekregen??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rdls73
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-04 21:11
quote:
Vullisbak schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:09:
Ik worstel me al een tijdje door dit mooie topic vol informatie en tips, maar kan geen duidelijk antwoord vinden op het volgende:

Is er een wandcontroller die werkt met de pre-2016 RGB lampen?

Ik heb op basis van de productomschrijving een B8 en T4 aangeschaft. Veronderstellende dat deze mijn RGB en CW/WW bolletjes zouden kunnen aansturen, maar helaas...
Een T3 zou volgens berichten ook alleen maar werken met de nieuwe generatie lampen.

Wie kan me duidelijkheid geven?
Zal ik alle lampen moeten vervangen om de wandcontrollers te kunnen gebruiken? (Of toch zelf gaan knutselen, wat ws niet zo'n strak eindresultaat zal hebben)
https://docs.google.com/s...mUpgo/edit#gid=1552821690
https://www.futlight.com/ResumeInfo/201709291503521486.pdf
Hier staat omschreven wat wel en niet werkt, ik spreek ook uit ervaring dat niet elke lamp met elke controller werkt. Ik het zelf een aantal nieuwe lampen aangeschaft.

• rdls73
quote:
jee-dee schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:32:
Bedoel je de app uit de app store, of wat anders ? Ik kan zelf de mi-light cloud app niet. ;)

• FastForwardNL
  • Laatst online: 15:49
quote:
jee-dee schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:32:
Lukt mij niet om te registreren..

• Vullisbak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 21:53
quote:
rdls73 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:09:
[...]
https://docs.google.com/s...mUpgo/edit#gid=1552821690
https://www.futlight.com/ResumeInfo/201709291503521486.pdf
Hier staat omschreven wat wel en niet werkt, ik spreek ook uit ervaring dat niet elke lamp met elke controller werkt. Ik het zelf een aantal nieuwe lampen aangeschaft.
Als ik er vanuit kan gaan dat het X-je aangeeft dat het werkt met de FUTxxx, dan ga ik nogmaals proberen om mijn FUT014 lampen te pairen. Volgens de sheet zou deze met een T4 en B8 moeten werken...

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:56
quote:
ozbob schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 02:32:
Recentelijk een ibox 1& 2 gekocht, daarbij ook een paar LS2 controllers.
Vreemd genoeg kan ik beide niet koppelen. Van alles gedaan om het werkend te krijgen maar krijg de controller niet gelinked met de ibox. Wanneer ik een oudere controller gebruik is die binnen twee tellen verbonden.
De LS2 zou toch gewoon met een recente ibox v6 moeten werken?
Iemand ervaring hiermee?
Probeer in de app eens van afstandbediening te wisselen. Waarschijnlijk staat de app ingesteld op een oudere die niet wordt ondersteund door de nieuwe controllers.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• rdls73
quote:
Vullisbak schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:59:
[...]

Als ik er vanuit kan gaan dat het X-je aangeeft dat het werkt met de FUTxxx, dan ga ik nogmaals proberen om mijn FUT014 lampen te pairen. Volgens de sheet zou deze met een T4 en B8 moeten werken...
De fut014 werkt met de t4/b8 controllers, deze heb ik ook. Spanning van de lamp halen, en weer spanning geven, dan op de niet op all drukken maar snel drie x op zone 1,2,3 of 4 drukken, lampen knipperen dan groen.

Ik de Mi-light pdf die ik eerder heb gepost, staat alles duidelijk omschreven, met plaatjes en al.

rdls73 wijzigde deze reactie 28-03-2018 17:16 (8%)

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:43
Heb een controller, een fut 039 en een remote fut 092. Met een led strip eraan. Werkt op zich ok maar de controller reageert zeer slecht op de Remote of soms helemaal niet. Zelfs als ik heel dicht bij ben. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

martinvdm wijzigde deze reactie 28-03-2018 19:09 (6%)

He who laughs last thinks slowest!

• Voetertje
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14-06 19:48
Ik heb o.a. hetzelfde probleem. Ik krijg de fut039 wel gekoppeld aan de remote fut092. Deze reageert bij mij ook slecht, zelfs als ik er bijna naast sta. Verder krijg ik de fut039 vervolgens niet gekoppeld aan de Milight app en wordt deze niet zichtbaar in Domoticz. Ik gebruik een milight ibox V6 bridge, die met het led lampje er in.
Geen idee hoe dit op te lossen.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:34
Na 3 dagen druk dit topic doorlezen, heb ik eigenlijk nog een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Weet iemand de maximale lengte aan led-strips die op de fut039 kan worden aangesloten? Ik heb nu 15 meter 60led/m in de woonkamer liggen, en heb via aliexpress de fut039 besteld.
Om de 5 meter zit er wel een voeding aan de strips.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:59
Ik heb twee 8W RGB+CCT lampen en een fut092 afstandsbediening. Nu verwacht ik komende week een 12W fut105 lamp dus ik wilde een van m'n 8W lampen alvast op zone 3 instellen. Via de app ging het heel eenvoudig maar nu reageert de lamp niet meer op m'n afstandsbediening. Ik heb alle knopjes op de afstandsbediening al geprobeerd. Ik heb de lamp teruggezet naar zone 1 en geprobeerd om te (ont)koppelen aan de afstandsbediening. Ik heb de lamp ontkoppeld en toen de afstandsbediening geprobeerd maar niks werkt. Iemand een tip hoe ik de lamp aan zone 3 van de afstandsbediening kan koppelen?

Het is al gelukt: koppelen en ontkoppelen gaat door meerdere keren op de aan-knop van de groep te drukken, vlak nadat de lamp aangaat (=stroom krijgt). Inmiddels is de 12W lamp binnen, gemonteerd en gekoppeld. Het is een lekker grote, zware lamp. De behuizing is in tegenstelling tot de oudere 8W glad en heeft dus geen koelvinnen.

Het grote verschil: deze zou twee keer zo fel moeten zijn als de 8W. Volgens mijn geheel onwetenschappelijke meetmethode (plantensensortje met lichtmeter erbij houden) geeft de 12W 70k lux, en de 8W net geen 25k. Volgens de sensor in m'n telefoon kom ik op 1600 vs 600 lux op een el afstand. Toen ik hem voluit aanzette had ik ook wel door dat het veel scheelde.

Met deze bestelling gelijk een extra afstandsbediening en een houder gekocht. De nieuwe afstandsbediening hangt gelijk naast de deur De oude blijft bij de bank in de buurt liggen en daarnaast heb ik altijd nog m'n telefoon. Leuk spul, en dat voor zo weinig geld.

O88088 wijzigde deze reactie 04-04-2018 22:44 (45%)

• Waffle
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:27
Is er iemand die toevallig weet welke app je het beste kan gebruiken om de oude light bulbs (rgbww) te verbinden met een oude wifi bridge? Volgens mij heb ik een v3 of v4. Ik heb het een tijdje niet gebruikt en nu is er eentje niet meer verbonden met de bridge. Ik heb al verschillende apps uit de store geprobeerd, maar niks lijkt er echt voor te zorgen dat ik ze kan verbinden. Een jaar of twee terug gebruikte ik de milight 2.0 app, maar die schijnt niet meer in de store te staan en ook de geinstalleerde versie op mijn telefoon lijkt niet te werken (android 7).

Edit voor de geïnteresserden: ik heb mijn oude Nexus 4 er maar weer bij gepakt met milight 2.0 om te lampen te koppelen met de wifi bridge. Het lukte me niet met een van de nieuwere apps.

Waffle wijzigde deze reactie 03-04-2018 23:31 (14%)

• addinjo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 06-08 08:06
Iemand al ervaring met de Milight tuinspot FUTC01 en FUTc02?

https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Kreeg op het forum niks gevonden.

Wil er drie in de tuin gaan plaatsen om tegen een lange muur op te laten schijnen. Wat me erg gaaf lijkt is dat ze elkaar versterken, dus als er 1 in bereik is dan zijn ze allemaal in bereik.

swing when you're winning!

• DarkAllMan
quote:
addinjo schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:24:
Iemand al ervaring met de Milight tuinspot FUTC01 en FUTc02?

https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Kreeg op het forum niks gevonden.

Wil er drie in de tuin gaan plaatsen om tegen een lange muur op te laten schijnen. Wat me erg gaaf lijkt is dat ze elkaar versterken, dus als er 1 in bereik is dan zijn ze allemaal in bereik.
FF snel gezocht, maar ik vind niets over het extenden van het bereik......

• O88088
Het staat in de catalogus van Futlight/Mi-Light zelf: https://www.futlight.com/ResumeInfo/201709291503521486.pdf

Ook erg interessant voor informatie over alle andere producten.

• DarkAllMan
quote:
O88088 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:16:
Het staat in de catalogus van Futlight/Mi-Light zelf: https://www.futlight.com/ResumeInfo/201709291503521486.pdf

Ook erg interessant voor informatie over alle andere producten.
idd:
quote:
Auto-transmitting Diagram
One Garden Light can transmit the signals from the
remote control to another Garden Light within 30m,
as long as there is a Garden Light within 30m, the
remote control distance can be limitless.

• DaRk PoIsOn
quote:
Waffle schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:33:
Is er iemand die toevallig weet welke app je het beste kan gebruiken om de oude light bulbs (rgbww) te verbinden met een oude wifi bridge? Volgens mij heb ik een v3 of v4. Ik heb het een tijdje niet gebruikt en nu is er eentje niet meer verbonden met de bridge. Ik heb al verschillende apps uit de store geprobeerd, maar niks lijkt er echt voor te zorgen dat ik ze kan verbinden. Een jaar of twee terug gebruikte ik de milight 2.0 app, maar die schijnt niet meer in de store te staan en ook de geinstalleerde versie op mijn telefoon lijkt niet te werken (android 7).

Edit voor de geïnteresserden: ik heb mijn oude Nexus 4 er maar weer bij gepakt met milight 2.0 om te lampen te koppelen met de wifi bridge. Het lukte me niet met een van de nieuwere apps.
Milight apk 2.0 op google en je hebt hem!

• born2tweak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-08 09:02
De volgende ESP8266 Milight Hub gebruiker meldt zich! :9
Het is me ook gelukt om de boel met MQTT te koppelen, dus wijzigingen van de remotes komen ook door in HA. Helaas nog wat quirks om weer terug te komen van RGB naar White, dat gaat nog niet altijd lekker. Lijkt wel alsof updates en states elkaar in de weg zitten. Hij knippert van de ene terug naar de ander!

Met de handleiding op https://github.com/sidoh/...ht_hub/wiki/HomeAssistant en https://github.com/sidoh/...Remote-with-HomeAssistant is het me gelukt.

De lampen komen nu netjes in lights terug, dus op dezelfde wijze verder aan te roepen in je scripts en automations. Als je dezelfde namen gebruikt, kun je de oude wijze vervangen voor de MQTT variant ;)

• FinalAtonement
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-08 15:55
Beste Tweakers,

Ik heb hier onlangs ook een setje lampen en een wifi box aangeschaft, maar zit nog met een probleempje.

Ik krijg in een kamer de lampen zonder problemen gekoppeld met de milight app, en kan ze dan een 15-20 seconden zonder problemen besturen, maar daarna valt de verbinding schijnbaar weg, en moet ik ze opnieuw koppelen.

Ze reageren op niets meer via de app dan.

Ligt dit aan mijn wifi bereik? Of aan het bereik van de box?

• born2tweak
quote:
FinalAtonement schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:40:
Beste Tweakers,

Ik heb hier onlangs ook een setje lampen en een wifi box aangeschaft, maar zit nog met een probleempje.

Ik krijg in een kamer de lampen zonder problemen gekoppeld met de milight app, en kan ze dan een 15-20 seconden zonder problemen besturen, maar daarna valt de verbinding schijnbaar weg, en moet ik ze opnieuw koppelen.

Bereik is zo'n beetje het enige waar ik aan moet denken, of een conflict in je netwerk. Misschien een IP-conflict van je WiFi box met iets anders in je netwerk?

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:46
quote:
FinalAtonement schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:40:
Beste Tweakers,

log in en geef het een vaste ip adres

• FinalAtonement
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-08 15:55
quote:
haaymaan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:11:
[...]

log in en geef het een vaste ip adres
Zal ik morgen proberen, bedankt!

• DaRk PoIsOn
quote:
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:23:
Na 3 dagen druk dit topic doorlezen, heb ik eigenlijk nog een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Weet iemand de maximale lengte aan led-strips die op de fut039 kan worden aangesloten? Ik heb nu 15 meter 60led/m in de woonkamer liggen, en heb via aliexpress de fut039 besteld.
Om de 5 meter zit er wel een voeding aan de strips.
Dat ging dus niet helemaal goed.
Bij de bestelling een rgb+cct controller gekozen, dat werkt dus niet met een rgb ledstrip :(

• born2tweak
quote:
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:44:
[...]

Dat ging dus niet helemaal goed.
Bij de bestelling een rgb+cct controller gekozen, dat werkt dus niet met een rgb ledstrip :(
Op zich werkt een RGB strip met 4 aders ook wel op een RGB-CCT, alleen kun je de witte kanalen niet kiezen. Ik heb het andersom, een RGB-CCT controller met een WW/CW strip. Kies geen kleuren, want dan gaat ie uit, maar verder gewoon te gebruiken. Voor jou dus, alleen RGB gebruiken :)

• DaRk PoIsOn
quote:
born2tweak schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:15:
[...]

Op zich werkt een RGB strip met 4 aders ook wel op een RGB-CCT, alleen kun je de witte kanalen niet kiezen. Ik heb het andersom, een RGB-CCT controller met een WW/CW strip. Kies geen kleuren, want dan gaat ie uit, maar verder gewoon te gebruiken. Voor jou dus, alleen RGB gebruiken :)
Het is gelukt. Met de ibox1 pal naast de fut039 maakte hij verbinding.
Nu nog alles in domoticz aan de praat krijgen. Ik draai onder windows, dus dat word nog even stoeien met de scriptjes.
Dat heb ik gedaan, maar op wat vonkjes na, krijg ik af en toe een flits met kleur (rood, wit, groen en soms paars) en dan blijft hij uit.
Heb een 12v/1A en 12v/3A voeding er aan gehad. Beide v+ aansluitingen geprobeerd. Krijg het niet aan de praat

DaRk PoIsOn wijzigde deze reactie 12-04-2018 21:08 (12%)

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijd twee milight lampen via een wifi controller aan Domoticz gekoppeld, en tot een paar weken terug werkte dit prima. De lampen reageren nu helaas niet meer op commando's uit Domoticz. Van alles geprobeerd, waaronder de WiFi controller gereset. Hier zit ik nu vast.

Ik kan verbinden met het netwerk van de controller, maar dan houdt het op. De Android QR code voor de juiste app op de controller werkt niet meer (app niet gevonden) en met Mi-Light 3.0 krijg ik steevast een timeout als ik met mijn eigen wifi wil verbinden.

Moet ik een oude versie van de app hebben (zo ja, welke?) of is mijn wifi controller overleden? Het ging mis van de ene op de andere dag...

Edit: Ik heb deze instructie gevonden, maar kom bij stap 5 op een scherm terecht waar ik alleen firmware kan uploaden. En ik kan geen firmware vinden.

mrwolf wijzigde deze reactie 15-04-2018 17:00 (14%)

• Paulie72
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-06 13:01
Ik heb een combinatie van Milight verlichting en een Xiaomi Remote Wireless schakelaar welke via de xiaomi Gateway aan Domoticz hangt. Nu krijg ik die schakelaar niet lerkker aan de praat met mijn Milight in de gang..

het is nu zo dat ik het deels werkend heb.

Ik kan niet een On en Off actie op 1 knop hebben want dan blijft de lamp aan staan. Kies ik ervoor dat ik 1 knop het Off commando geef en een andere knop het On commando dan werkt het.

Als ik er nu voor kies alles onder 1 switch in te stellen. Dan werkt het half als ik bij de switch instelling de Off een delay heeft van 1 of meer seconden. Dan zie je dat de lamp direct uitgeschakeld wordt.

Mijn Blocky is eigenlijk heel eenvoudig

https://ibb.co/fpAQrn

Mijn switch:

https://ibb.co/cQWObn

werkplek: Shuttle Barebone, HP Microserver Freenas

• DarkAllMan
http://www.limitlessled.com is offline gegaan......

• DarkAllMan
quote:
Zeg jij het maar.... sinds maandag is hij niet meer bereikbaar.

• Pixelmagic
quote:
DarkAllMan schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:59:
[...]

Zeg jij het maar.... sinds maandag is hij niet meer bereikbaar.
Ik dacht dat ik ergens iets gemist had en dat het nu gebeurd was. Heb niet helemaal helder welk bedrijf er welk deel had “bedacht”. Ik heb alleen Mi-Light spullen en stuur alles lokaal aan dus verwacht geen issues. Daarnaast is het volgens mij zodanig populair dat ze er vast niet mee stoppen.

• DarkAllMan
quote:
Pixelmagic schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:01:
[...]

Ik dacht dat ik ergens iets gemist had en dat het nu gebeurd was. Heb niet helemaal helder welk bedrijf er welk deel had “bedacht”. Ik heb alleen Mi-Light spullen en stuur alles lokaal aan dus verwacht geen issues. Daarnaast is het volgens mij zodanig populair dat ze er vast niet mee stoppen.
Naar mijn weten is Limitlessled het bedrijf achter Milight, maar misschien vergis ik me.
Hier stond ooit nml dat ze een firmware wilde bouwen met unlimited zones voor de bridge: http://www.limitlessled.com/dev/
quote:
Coming Soon – 2017 (backwards app compatible with both v5 and v6, unlimited zones, offline scheduled Timers...........

DarkAllMan wijzigde deze reactie 26-04-2018 10:19 (10%)

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:27
Hoi allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje, maar doe eigenlijk niets met een hagelnieuw setje wat ik een paar jaar geleden heb gekregen. Ik heb hier ook een advertentie voor gemaakt, maar wilde hier even een 'heads up' geven als hier iemand is die nog wat zoekt of een goedkoop start setje wil :)

Alles is hagelnieuw en op één peertje na om met de remote te testen of/hoe het werkt, volledig ongebruikt. Twee E27 RGBW peertjes, een RGBW remote en een 2.4Ghz wifi controller.

Dit is de advertentie:
V&A aangeboden: Mi-light start pakket

• O88088
Ik heb vandaag m'n 6W RGB-CCT peertje in ontvangst mogen nemen ;) .Deze vervangt een oudere 8W RGB-CCT lamp. De 6W is iets kleiner maar geeft evenveel licht als de 8W. Helemaal prima ;) Nu kan ik met hooguit 26W aan leds heel m'n kamer verlichten in plaats van 160W aan TL-balken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Laatst online: 15:49
Vraagje voor de zekerheid:
Ik heb 5 meter RGBWW LED strip gekocht. Aan beide uiteinden zit al een nette connector met kabeltjes.

Ik wil deze LED strip op 2 verschillende plaatsen gebruiken.
Als ik start bij de 1e connector, de strip uitrol en vervolgens afknip op de juiste lengte.

Kan ik de LED strip dan omdraaien en de andere connector als start op de andere locatie gebruiken? (als ik kabeltjes strip?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:05
quote:
FastForwardNL schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:26:
Vraagje voor de zekerheid:
Ik heb 5 meter RGBWW LED strip gekocht. Aan beide uiteinden zit al een nette connector met kabeltjes.

Ik wil deze LED strip op 2 verschillende plaatsen gebruiken.
Als ik start bij de 1e connector, de strip uitrol en vervolgens afknip op de juiste lengte.

Kan ik de LED strip dan omdraaien en de andere connector als start op de andere locatie gebruiken? (als ik kabeltjes strip?)
Jup

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:53

aex351

I am the one

Topicstarter
Het blijkt dat het voor bepaalde lampen op basis van de V6 API inmiddels mogelijk is om direct de lampen aan te sturen. Dus zonder gebruik te hoeven maken van de WIFI iBox. Zie ook: https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub

Edit: ik loop waarschijnlijk achter, maar RFLink support Mi-Light lampen inmiddels ook http://www.rflink.nl/blog2/, al sinds September 2017.

Alle informatie in deze reply zal waarschijnlijk een repost zijn van wat al sindsdien in deze topic door anderen is genoemd. Dus beschouw dit als een korte samenvatting.

aex351 wijzigde deze reactie 11-05-2018 23:57 (43%)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:51
Ik heb nu een tijdje wat Milight spots in de keuken hangen die ik kan bedienen met de app en een losse remote. De schakelaar in de muur die op deze lampen zit wil ik ombouwen tot een virtuele schakelaar.

Ik heb zo'n 433 Mhz transmitter besteld voor in de WCD, maar kan ik in domoticz (via rflink) dan eigenlijk wel alles aan/uit zetten afhankelijk van de huidige status? Wat als ik die weer in de app of met de remote verander?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haaymaan
je kan ook die milight bridge aan domoticz toevoegen,zodat je via domo die milight kan sturen

• Fillevb
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 31-07 12:38
Hallo,
Ik heb milight ledstrips, koud/warm wit. Ik heb ondertussen ook de milight wifi ibox 2. Ik kan met de app van milight de leds aansturen. Ik wil graag ook de leds aansturen via domoticz (Synology). Wat ik ook probeer, dit lukt niet. Ik heb al van alles gelezen maar ik vind geen oplossing. Kan iemand me hier stap voor stap bij helpen?

Alvast bedankt,
Filip

• DarkAllMan
quote:
Fillevb schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:18:
Hallo,
Ik heb milight ledstrips, koud/warm wit. Ik heb ondertussen ook de milight wifi ibox 2. Ik kan met de app van milight de leds aansturen. Ik wil graag ook de leds aansturen via domoticz (Synology). Wat ik ook probeer, dit lukt niet. Ik heb al van alles gelezen maar ik vind geen oplossing. Kan iemand me hier stap voor stap bij helpen?

Alvast bedankt,
Filip
Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde poort!
Gebruik poort 5987 om te verbinden met de Bridge

• Fillevb
Die poort had ik ook al geprobeerd in domoticz of moet ik die poort veranderen in de bridge? Moet die ook geforward worden in de router en zo ja naar het IP adres van de bridge of van de NAS?

• Fillevb
Ik gebruik trouwens als hardware : Limitless/AppLamp/Mi Light with LAN/WiFi interface .
En op de ibox 2 heb ik een static ip adres ingesteld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:53
Ik wil buiten ook een ledstrip plaatsen. Maar ik wil eigenlijk niet door de muur heen boren voor de voeding.
Is er een zonne-energie "module" waar je de ledstrip op aan kan sluiten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fillevb
Ik heb de poort in de bridge en in domoticz (bij de hardware van milight) naar 5987 gezet, zonder succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:59
quote:
Fillevb schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:33:
Ik heb de poort in de bridge en in domoticz (bij de hardware van milight) naar 5987 gezet, zonder succes.
Ik heb het als volgt ingesteld en bij mij werkt het prima. Ik gebruik Domoticz Beta V3.9580 op een RPI3

Hardware:
Enabled: yes
Name: mi-lights
Type: Limitless/AppLamp/Mi Light with LAN/WiFi interface
Data Timeout: Disabled
Remote address: IP of the iBOX Controller (V6)
Port: 5987

Set Mode (rode knop bij Limitless/AppLamp/Mi Light with LAN/WiFi interface als je deze hebt toegevoegd aan hardware)
Bridge Type: V6
Type: RGBWW

Zorg dat je in settings 'accept new hardware devices' aan hebt staan. Anders worden de milight groepen niet toegevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fillevb
Ik doe alles wat je hier uitlegt en ik had dit hiervoor ook al gedaan maar het werkt nog steeds niet. Mijn domoticz versie is iets ouder : v3.8153

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:59
quote:
Fillevb schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:11:
Ik doe alles wat je hier uitlegt en ik had dit hiervoor ook al gedaan maar het werkt nog steeds niet. Mijn domoticz versie is iets ouder : v3.8153
Dat is een stable release volgens mij? Ik gebruik de beta dus weet niet hoever de stable achter loopt met Milight ondersteuning. Vooral ondersteuning met de nieuwe v6 controller. Daar waren bij de beta al verschillende issues mee dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haaymaan
ik heb die versie ook V3.8153 op Synology ik voeg Limitless/Applamp/milight...DATA time out Disabeld ,,IPadres van de bridge ..Port 5987,ADD,via Setup dan Devices zie ik het daar staan....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fillevb
Ja ik zie inderdaad de verschillende "apparaten" wel verschijnen maar als ik ze test werk er geen enkele.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fillevb
Bij mij draait domoticz op mijn synology en een beta versie is niet echt plug n play denk ik. Dat risico neem ik liever niet.

• tweakn00b
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 05-07 11:49
Ik heb hier een LS2 controller van MiLight liggen.

De PHP API van yasharrashedi op GitHub werkt volgens mij alleen voor de Bulb, of zie ik iets over het hoofd? Ik probeer namelijk verbinding er mee te maken. Iemand nog een link naar een manual van de LS2 ?

P.s. de link in de post van de topic starter: http://www.limitlessled.com/dev/ is kapot. Volgens mij bestaat die pagina niet eens meer.

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-08 11:27

defcon84

Multipass?

yup, het hele domein is een paar weken geleden opgedoekt.

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Ivanzoomski
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 22:42
Hier worden nu de oude RGBW modellen gedumpt tegen héél lage prijzen. 9W E27 is helaas al op zie ik: www.wifilampkoning.nl/

• O88088
Worden er nu geen nieuwe Milight lampen/andere producten meer gemaakt? Op AliExpress zijn er nog genoeg te krijgen en de prijzen zijn niet heel absurd volgens mij. Ik kan nu heel m'n kamer verlichten met twee 6W lampen en een 12w lamp. De oudere 9W zouden evenveel licht geven als de nieuwe 6W. En de 6W lampen zijn nog een stukje kleiner ook.

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-08 11:27

defcon84

Multipass?

Volgens mij gaan ze gewoon door met produceren hoor. Alleen is 1 van de extra merknamen opgedoekt.

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:32
Super frustrerend, ik heb in het huis oude MiLight Bulbs en gebruik volgens mij de V2 bridge (zwart//geel 2 lampjes). Nu heb ik een andere router en wil ik weer verbinden. Maar er is alleen een milight 3.0 app en die ziet de bridge niet bij my devices. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:37
Probeer bilight eens; medetweaker gemaakt.

https://play.google.com/s...id=com.jaspergoes.bilight

Wellicht blocked je router broadcasting via wifi. Met bilight kun je zelf invullen. Of even kijken of je broadcasting aan kunt zetten

• Fillevb
Nu de nieuwe versie van Domoticz uit is heb ik nog eens een nieuwe poging gewaagd maar het lukt nog steeds niet. Ik zie de apparaten wel maar als ik schakel gebeurd er niets en met de app van milight wel.
Moet er mss toch nog iets aangepast worden in de bridge? Ik heb er enkel een static ip adres ingesteld.

• denuz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
quote:
Fillevb schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:17:
Nu de nieuwe versie van Domoticz uit is heb ik nog eens een nieuwe poging gewaagd maar het lukt nog steeds niet. Ik zie de apparaten wel maar als ik schakel gebeurd er niets en met de app van milight wel.
Moet er mss toch nog iets aangepast worden in de bridge? Ik heb er enkel een static ip adres ingesteld.
Welke afstandsbediening heb je geselecteerd in de App? Indien je een afstandsbediening hebt geselecteerd met > 4 zone's dan werkt het niet via Domoticz.

Je moet dan een afstandsbediening kiezen met 4 zone's. De zone's opnieuw koppelen voor deze afstandsbediening in de Milight app. Vervolgens zou het moeten werken in Domoticz.

• Fillevb
Ik gebruik een afstandsbediening met 4 zone's. Wit licht met aanpasbare kleurtemperatuur. Dit kies ik ook als modus bij de hardware. Zonder succes...

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:12
Ik heb een ibox 2 gekoppeld aan meerdere lampen, wat werkt.

Word aangestuurd door domoticz.

Nou zit ik met een raar probleem. Zodra ik na een tijd geen commando stuur naar de ibox, lijkt het wel of deze "slaapt". Stuur ik nog een commando, reageert deze wel direct. Kijk ik in de log van domoticz;

AppLamp: Error sending command to Bridge

Wat kan ik eraan doen, om te zorgen dat deze niet meer in "slaapstand" gaat?

Iets grotere log van een gevaalde en gelukt command.

2018-07-11 18:17:17.552 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Dual Switch_3
2018-07-11 18:17:17.554 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Wireless Dual Wall Switch)
2018-07-11 18:17:17.564 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Wireless Dual Wall Switch)
2018-07-11 18:17:17.543 Status: User: Admin initiated a switch command (10/Xiaomi Wireless Dual Wall Switch/Set Level)
2018-07-11 18:17:20.774 (MiLight) Color Switch (Ledstrip Woonkamer)
2018-07-11 18:17:20.668 Error: AppLamp: Error sending command to Bridge!...
2018-07-11 18:19:49.057 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Wireless Dual Wall Switch)
2018-07-11 18:19:49.059 EventSystem: Event triggered: Woonkamer Dual Switch_3
2018-07-11 18:19:49.104 (Xiaomi Gateway) Light/Switch (Xiaomi Wireless Dual Wall Switch)
2018-07-11 18:19:49.450 (MiLight) Color Switch (Ledstrip Woonkamer)
2018-07-11 18:19:49.050 Status: User: Admin initiated a switch command (10/Xiaomi Wireless Dual Wall Switch/Set Level)

plaspvd wijzigde deze reactie 11-07-2018 18:21 (54%)

• testingtesting
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 17-08 18:33
Ik heb 20m RGBW 5050 ledstrips die ik wil aansluiten. Nu zie ik dat de RGBW controller ofwel rgb ofwel wit kan aansturen, maar niet beide tegelijk.

Kan ik de strips op een RGBW controller hangen en dan met een RGB-CCT remote RGB en wit tegelijk aanzetten? Is er een andere manier hiervoor?

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
quote:
testingtesting schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:55:
Ik heb 20m RGBW 5050 ledstrips die ik wil aansluiten. Nu zie ik dat de RGBW controller ofwel rgb ofwel wit kan aansturen, maar niet beide tegelijk.

Kan ik de strips op een RGBW controller hangen en dan met een RGB-CCT remote RGB en wit tegelijk aanzetten? Is er een andere manier hiervoor?
Zover ik weet niet. Volgens mij is dit een hardwarematige beperking.

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:12
quote:
testingtesting schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:55:

Ja dit werkt, heb zelf ook een rgbw controller en rgb cct remote. Kan dus mengen met wit. Ww en cw blijft wit gewoon zelfde kleur branden.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:56

HMC

Pluviophile

quote:
plaspvd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:15:
Ik heb een ibox 2 gekoppeld aan meerdere lampen, wat werkt.

Nou zit ik met een raar probleem. Zodra ik na een tijd geen commando stuur naar de ibox, lijkt het wel of deze "slaapt". Stuur ik nog een commando, reageert deze wel direct. Kijk ik in de log van domoticz;

AppLamp: Error sending command to Bridge

Wat kan ik eraan doen, om te zorgen dat deze niet meer in "slaapstand" gaat?
Ik heb dat zelf ook, al doe ik het gewoon met de app op m'n phone. Lijkt inderdaad of eerste commando's de boel slechts wakker schudden.

Ik kan er wel mee leven, maar vreemd is het wel.

Betaalde Kremlin-troll || On the Wagon

• bco
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 17:42

bco

You don't need eyes to see...

gezocht en (nog) niet gevonden - is het mogelijk, al dan niet met inzetten van bijvoorbeeld Home Assistant/Domoticz, om (groepen van) Milights met deze fancy Jung Zigbee schakelaar te bedienen?

Lijkt erop dat dit wel met Hue lampen haalbaar is, nog geen voorbeeld voor Milight gevonden...

You need vision

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
De bovenstaande setup nog wat verder uitgebreid met de "5 in 1 Smart LED Strip Controller" (LS2). In combinatie met een RGB-CCT ledstrip voor bij de TV. Wanneer alles binnen is zal ik mijn ervaringen eens delen. Zie ook: rens-br in "[LED] Strips, drivers".

• bmaas93
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-08 09:07
Oke ik ben net 3 uur bezig geweest maar ik krijg de lampen met geen mogelijkheid aan de praat met Domoticz. Via de app (milight 3.0 kan ik de lampen besturen). Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor mij.

Ik heb totaal geen ervaring met Domoticz. De besteede 3 uur zijn de eerste 3 uur die ik heb besteed aan Domoticz. Mogelijk zie ik dus een basic optie over het hoofd?...

Hardware setup:
- 5W GUI10 RGBWW lampen
- Wifi iBox2

Domoticz
- Domoticz draait op m'n Windows 10 computer
- V4.9700

Domoticz hardware
- Accept new hardware devices staat aan
- Bridge type: v6 (v4/v5 ook geprobeerd)
- Poort: 8899 en 5987 geprobeerd.
- IPadres gebruik ik hetzelfde als wat intype als ik de bridge wil configureren.

Domoticz devices:
- RGB en RGBWW geprobeerd.
- Type: color switch

Domoticz switches
- Color switch, dimmer

Bridge setup
- Port: 8899 en 5987 geprobeerd.
- Mode: STA
- Protocol: TCP-server
- Obtain an IP adress automatically: disabled
- Bridge geconnect via Smartlink, AP link lukte mij niet.

LOG (stukje)
2018-07-19 20:28:39.041 Status: EventSystem: reset all device statuses...
2018-07-19 20:28:41.489 Status: User: Admin initiated a switch command (1/AppLamp All/Set Level)
2018-07-19 20:28:47.749 (Milight) Color Switch (AppLamp All)
2018-07-19 20:28:50.141 Status: User: Admin initiated a switch command (1/AppLamp All/Set Level)
2018-07-19 20:28:56.379 (Milight) Color Switch (AppLamp All)
2018-07-19 20:29:08.728 Status: User: Admin initiated a switch command (7/AppLamp Group1/Set Level)
2018-07-19 20:29:11.868 (Milight) Color Switch (AppLamp Group1)
2018-07-19 20:29:12.407 Status: User: Admin initiated a switch command (1/AppLamp All/Set Level)
2018-07-19 20:29:15.539 (Milight) Color Switch (AppLamp All)
2018-07-19 20:29:17.442 Status: User: Admin initiated a switch command (7/AppLamp Group1/Set Level)
2018-07-19 20:29:20.578 (Milight) Color Switch (AppLamp Group1)
2018-07-19 20:29:21.114 Status: User: Admin initiated a switch command (2/AppLamp Group1/Set Level)
2018-07-19 20:29:24.244 (Milight) Color Switch (AppLamp Group1)
2018-07-19 20:29:30.983 Status: User: Admin initiated a switch command (11/AppLamp Bridge/Off)
2018-07-19 20:29:34.117 (Milight) Color Switch (AppLamp Bridge)
2018-07-19 20:29:36.693 Status: User: Admin initiated a switch command (6/AppLamp All/Off)
2018-07-19 20:29:39.820 (Milight) Color Switch (AppLamp All)

bmaas93 wijzigde deze reactie 19-07-2018 21:14 (3%)

• haaymaan
quote:
bmaas93 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:13:
Oke ik ben net 3 uur bezig geweest maar ik krijg de lampen met geen mogelijkheid aan de praat met Domoticz. Via de app (milight 3.0 kan ik de lampen besturen). Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor mij.

Ik heb totaal geen ervaring met Domoticz. De besteede 3 uur zijn de eerste 3 uur die ik heb besteed aan Domoticz. Mogelijk zie ik dus een basic optie over het hoofd?...

Hardware setup:
- 5W GUI10 RGBWW lampen
- Wifi iBox2

Domoticz
- Domoticz draait op m'n Windows 10 computer
- V4.9700

Domoticz hardware
- Accept new hardware devices staat aan
- Bridge type: v6 (v4/v5 ook geprobeerd)
- Poort: 8899 en 5987 geprobeerd.
- IPadres gebruik ik hetzelfde als wat intype als ik de bridge wil configureren.

Domoticz devices:
- RGB en RGBWW geprobeerd.
- Type: color switch

Domoticz switches
- Color switch, dimmer

Bridge setup
- Port: 8899 en 5987 geprobeerd.
- Mode: STA
- Protocol: TCP-server
- Obtain an IP adress automatically: disabled
- Bridge geconnect via Smartlink, AP link lukte mij niet.

LOG (stukje)
2018-07-19 20:28:39.041 Status: EventSystem: reset all device statuses...
2018-07-19 20:28:41.489 Status: User: Admin initiated a switch command (1/AppLamp All/Set Level)
2018-07-19 20:28:47.749 (Milight) Color Switch (AppLamp All)
2018-07-19 20:28:50.141 Status: User: Admin initiated a switch command (1/AppLamp All/Set Level)
2018-07-19 20:28:56.379 (Milight) Color Switch (AppLamp All)
2018-07-19 20:29:08.728 Status: User: Admin initiated a switch command (7/AppLamp Group1/Set Level)
2018-07-19 20:29:11.868 (Milight) Color Switch (AppLamp Group1)
2018-07-19 20:29:12.407 Status: User: Admin initiated a switch command (1/AppLamp All/Set Level)
2018-07-19 20:29:15.539 (Milight) Color Switch (AppLamp All)
2018-07-19 20:29:17.442 Status: User: Admin initiated a switch command (7/AppLamp Group1/Set Level)
2018-07-19 20:29:20.578 (Milight) Color Switch (AppLamp Group1)
2018-07-19 20:29:21.114 Status: User: Admin initiated a switch command (2/AppLamp Group1/Set Level)
2018-07-19 20:29:24.244 (Milight) Color Switch (AppLamp Group1)
2018-07-19 20:29:30.983 Status: User: Admin initiated a switch command (11/AppLamp Bridge/Off)
2018-07-19 20:29:34.117 (Milight) Color Switch (AppLamp Bridge)
2018-07-19 20:29:36.693 Status: User: Admin initiated a switch command (6/AppLamp All/Off)
2018-07-19 20:29:39.820 (Milight) Color Switch (AppLamp All)
Na het toevoegen van die bridge ga je in Domoticz naar devices,en daar voeg je ze toe
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True