Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• born2tweak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-07 08:40
quote:
W. Coumans schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:41:

Is bovenstaande überhaupt mogelijk en zo ja, met beide iBox'en?

In een excel overzicht eerder op dit forum staat dat beide iBox'en enkel met RGB+CCT lampen samenwerken. Echter in de handleiding van de iBox'en staat "Compatible with all Mi-light 2.4GHz series". Vandaar de verwarring.
Ja, dit is mogelijk. Met de app kies je welke afstandsbediening van toepassing is, dus kies je de dualwhite afstandsbediening. Dit zou in Domoticz ook gewoon moeten werken, aangezien de aansturing hetzelfde blijft. Wel moet je de goede lampen selecteren in Domoticz, maar dat spreekt voor zich.

• W. Coumans
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12-06 16:53
quote:
born2tweak schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Ja, dit is mogelijk. Met de app kies je welke afstandsbediening van toepassing is, dus kies je de dualwhite afstandsbediening. Dit zou in Domoticz ook gewoon moeten werken, aangezien de aansturing hetzelfde blijft. Wel moet je de goede lampen selecteren in Domoticz, maar dat spreekt voor zich.
Als ik de Mi-light als hardware in Domoticz toevoeg moet ik de modus instellen. "Bridge Type: v6" is duidelijk maar bij "Type:" kun je kiezen uit RGB, RGBW, RGBWW en White.

1) Moet ik voor elk type lamp dan een apart hardware apparaat toevoegen aangezien ik de lampen door elkaar wil gaan gebruiken?
2) Is "White" het type voor de dual white/ CCT only lampen?
3) Welk type heb ik dan nodig voor de RGB+CCT lampen aangezien die niet in de type-lijst van Domoticz staat? Of dien ik dan een "RGB" type toe te voegen om de kleuren aan te sturen en een "White" type voor de kleurtemperatuur van het witte licht?

Volgens mij heb ik het al door.
RGB = alleen alleen RGB 8)7
RGBW = RGB + warm of koud wit
RGBWW = RGB + CCT (warm en koud wit)
White = alleen CCT (warm en koud wit)
Correct me if I'm wrong.

Vraag blijft of ik voor elke groep een apart hardware apparaat moet toevoegen?

W. Coumans wijzigde deze reactie 10-01-2018 14:07 (13%)

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-07 18:02
quote:
Freezhost schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:06:
Ik heb nu een virtuele switch toegevoegd die via de API de kelvin op 100 zet. Met een scene schakel ik eerst de lamp aan en daarna de virtuele switch. Uit gaat dan gewoon op tijd bij de lamp zelf. Het werk in principe wel maar het is wat omslachtig, nadeel is ook dat de lamp aangaat op Kelvin = 0 en dan pas na een paar tellen veranderd naar Kelvin = 100 dus 2700K.

Misschien toch Home Assisant eens proberen want ik vind dit toch wel een gebrek van domoticz
Volgens mij stappen er vele over. Ik heb zelf nooit domoticz gebruikt maar Home Assistant oogt noob-vriendelijker, mooier en de ontwikkelingen gaan enorm snel.

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
aangezien heel veel mensen zijn met domoticz ,kan ik wil vragen hoe krijg ik die Mode via Domoticz (mode 1,2,3,4..)

ik heb Ibox2 met GU10 cctrgb

alvast bedankt

• DynaSpan
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-06 19:10
quote:
W. Coumans schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:43:
[...]

[....]

Volgens mij heb ik het al door.
RGB = alleen alleen RGB 8)7
RGBW = RGB + warm of koud wit
RGBWW = RGB + CCT (warm en koud wit)
White = alleen CCT (warm en koud wit)
Correct me if I'm wrong.

Vraag blijft of ik voor elke groep een apart hardware apparaat moet toevoegen?
Ik denk dat RGBW & RGBWW omgedraaid zijn, gezien WW meestal staat voor warm-white.

• W. Coumans
quote:
DynaSpan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Ik denk dat RGBW & RGBWW omgedraaid zijn, gezien WW meestal staat voor warm-white.
Dat dacht ik eerst ook tot ik de omschrijving van de iBox op applamp.nl las. Daarin staat duidelijk dan de RGBWW voor de dual white lampen is.

• Paulie72
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-06 13:01
Wat ik alleen nog mis bij Milight is wandknoppen om zo je verlichting te kunnen schakelen. Ik heb een tweetal plekken met een hotelschakeling die ik overgezet wil hebben naar Milight maar vind het lelijk om daar afstandbedieningen te plaatsen.

werkplek: Shuttle Barebone, HP Microserver Freenas

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:17
quote:
Paulie72 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:54:
Wat ik alleen nog mis bij Milight is wandknoppen om zo je verlichting te kunnen schakelen. Ik heb een tweetal plekken met een hotelschakeling die ik overgezet wil hebben naar Milight maar vind het lelijk om daar afstandbedieningen te plaatsen.
Xiaomi heeft mooie wandschakelaars, als je ook iets van domotica gebruikt prima te combineren

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

quote:
Bedoel je deze? https://static.webshopapp...-rgb-en-rgbw-led-stri.jpg

Add me op snap: JD14Tech :P, Milight topic

• Mystrome
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-07 19:19
quote:
Misschien dat je even de catalogus moet bekijken.

Pagina's 19-24 beschrijven de verschillende in- en opbouw wandpanelen die beschikbaar zijn. Ik denk dat je de T-series zoekt op pagina 23 & 24.

Tenzij je met "schakelen" alleen aan/uit bedoelt. In dat geval kan je gewoon je bestaande hotelschakeling houden. Ik heb thuis ook een hotelschakeling waar aan 1 kant een dimmer op zat. Ik heb de dimmer vervangen voor een gewone aan/uit schakelaar en dat werkt ook prima. Licht gaat gewoon aan op de laatste instelling dan. Voor andere standen gebruik ik daarna weer de afstandsbediening of app.

Mystrome wijzigde deze reactie 12-01-2018 16:54 (26%)

• wesley2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:27
Vandaag eerste pakketje met milight binnen gekregen.
Koppelen hub met iphone app ging goed.
Toen een lampje gekoppeld, ging goed.
Maar wat een tegenvaller.
Ik ging ervanuit dat hij rgb-cct was dus met instelbare kleurtemperatuur. Tenminste dit stond bij de ali advertentie! https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.FcNOqb

Geeft niet heel mooi licht en erg koel.
Hopelijk is de gu10 lamp meer regelbaar. Daar staat op de doos wel cct.

8x LG MonoX Neon 300wp --> 2400Wp

• Mystrome
quote:
wesley2004 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:43:
Geeft niet heel mooi licht en erg koel.
Hopelijk is de gu10 lamp meer regelbaar. Daar staat op de doos wel cct.
Heb je wel de juiste afstandsbediening voor RGB+CCT geselecteerd in de app? Fut014 zou instelbaar moeten zijn van 2700K tot 6500K. Toen ik mijn fut103's voor het eerst aanzette stonden ze op 6500K, wat inderdaad erg lelijk licht is.

Heb even screenshotjes gemaakt van m'n app:

Links is een 'foute' afstandsbediening, de Kelvin-slider ontbreekt. Pijltje bij waar je kan wisselen van afstandsbediening.

Midden is de afstandsbediening die ik gebruik (heb ook de fysieke). Deze kan 8 zones bedienen.

Rechts is hoe die er dan uit ziet. Deze heeft wel de temperatuur slider. Zoals je ziet, kan je zones trouwens ook hernoemen zoals je wil (behalve zone 5 om de één of andere reden), t/m 8 karakters max.

• wesley2004
quote:
Mystrome schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:44:
[...]

Heb je wel de juiste afstandsbediening voor RGB+CCT geselecteerd in de app? Fut014 zou instelbaar moeten zijn van 2700K tot 6500K. Toen ik mijn fut103's voor het eerst aanzette stonden ze op 6500K, wat inderdaad erg lelijk licht is.

Heb even screenshotjes gemaakt van m'n app:

[afbeelding]

Links is een 'foute' afstandsbediening, de Kelvin-slider ontbreekt. Pijltje bij waar je kan wisselen van afstandsbediening.

Midden is de afstandsbediening die ik gebruik (heb ook de fysieke). Deze kan 8 zones bedienen.

Rechts is hoe die er dan uit ziet. Deze heeft wel de temperatuur slider. Zoals je ziet, kan je zones trouwens ook hernoemen zoals je wil (behalve zone 5 om de één of andere reden), t/m 8 karakters max.
Ik heb geen fisieke remote.
Ik krijg de lampen alleen aan de eerste remote in de software gekoppeld helaas.
Daar zit onderaan een knopje met Kelvin, maar er gebeurt hiermee niets helaas.

• Mystrome
quote:
wesley2004 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:58:
Ik krijg de lampen alleen aan de eerste remote in de software gekoppeld helaas.
Daar zit onderaan een knopje met Kelvin, maar er gebeurt hiermee niets helaas.
Fysieke remote heb je niet nodig, gebruikte het alleen als voorbeeld omdat ik beide gebruik.

Als je een andere remote in de app kiest, moet je wel je lampen daar weer opnieuw aan koppelen. Alleen van remote veranderen in de app zal niet werken.

• wesley2004
quote:
Mystrome schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:04:
[...]

Fysieke remote heb je niet nodig, gebruikte het alleen als voorbeeld omdat ik beide gebruik.

Als je een andere remote in de app kiest, moet je wel je lampen daar weer opnieuw aan koppelen. Alleen van remote veranderen in de app zal niet werken.
Heb ik gedaan, hem eerst ontkoppeld bij de eerste en erna proberen te koppelen met andere. Werkt niet helaas

• Mystrome
quote:
wesley2004 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:07:
Heb ik gedaan, hem eerst ontkoppeld bij de eerste en erna proberen te koppelen met andere. Werkt niet helaas
Vreemd.

Volgens de geleerden zouden jouw fut014's gewoon compatible moeten zijn met de fut089 remote, zowel in de app als fysiek.

• wesley2004
quote:
Mystrome schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:13:
[...]

Vreemd.

Volgens de geleerden zouden jouw fut014's gewoon compatible moeten zijn met de fut089 remote, zowel in de app als fysiek.
Ik vraag me ook af of het echt fut014,s zijn......
Op de doos zit een keuze tussen warm of koud wit.
Staat vinkje bij koud.
Lijkt alsof er andere lampjes geleverd zijn.
Of zijn de doosjes altijd zo?
Staat ook geen fut014 of iets anders op

• Mystrome
quote:
wesley2004 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:23:
Ik vraag me ook af of het echt fut014,s zijn......
Op de doos zit een keuze tussen warm of koud wit.
Staat vinkje bij koud.
Lijkt alsof er andere lampjes geleverd zijn.
Of zijn de doosjes altijd zo?
Staat ook geen fut014 of iets anders op
Ik heb alleen fut103's besteld, en dat staat ook op de doosjes die ik heb (Model no. fut103). Dus ik zou verwachten dat er iets vergelijkbaars op die van jou moet staan.

Als je twijfelt of je het juiste wel ontvangen hebt, neem dan contact op met de verkoper om tot een oplossing te komen.

• wesley2004
quote:
Mystrome schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Ik heb alleen fut103's besteld, en dat staat ook op de doosjes die ik heb (Model no. fut103). Dus ik zou verwachten dat er iets vergelijkbaars op die van jou moet staan.

Als je twijfelt of je het juiste wel ontvangen hebt, neem dan contact op met de verkoper om tot een oplossing te komen.
Heb hem bericht verstuurd, maarja via aliexpress misschien niet heel handig.
Kan even geen foto plaatsen hier, anders even foto van doosje geplaatst.

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21:52
Weet iemand of het mogelijk is om de snelheid van 0 naar 100% dimlevel bij het inschakelen van milight bulbs aan te passen binnen Domoticz? Eventueel via een script?

Standaard is dit binnen 1 seconde, maar ik zou dit graag vertragen naar 2-3 seconden.

codegro wijzigde deze reactie 13-01-2018 17:34 (37%)

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35
quote:
Scooper schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:05:
[...]

Dat de beide apparaten 2,4Ghz gebruiken, wil natuurlijk niet zeggen dat er ook dezelfde instructies over het 2,4Ghz communicatiekanaal worden gestuurd. Ben benieuwd of het gaat werken.

Zou het niet een alternatief kunnen zijn om juist de controller van de lamp aan te passen?
- alle lampdelen op 1 kanaal: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=293&typeid=146 of
- of de lampdelen afzonderlijk instelbaar: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=195&typeid=146
klopt, het vervangen van de led-driver is plan-B :)

edit: Vandaag heeft de postbode mijn B4 panel afgeleverd, maar helaas is deze met geen mogelijkheid aan de lamp te pairen. Het vervangen van de controller is de volgende stap dus. De vrouw des huizes heeft aangegeven dat het wandpaneel goedgekeurd is, dus een ander systeem zoals Hue oid kiezen is niet perse nodig.

Meester_J wijzigde deze reactie 16-01-2018 20:01 (19%)

• wesley2004
quote:
Mystrome schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Ik had bij aliexpress een refund aangemaakt met de melding dat het niet de juiste lampen zijn.
Ik krijg nu het geld van de lampen teurg gestort en kan de lampen houden.
Nu kan ik dus nieuwe lampen zoeken die wel kleurtemperatuur kunnen wisselen.
Kleur hoeft nog niet eens.

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik heb gisteren de halogeen lampen in mijn keuken vervangen door FUT104 lampen. Ik kon op deze manier deels oude armaturen hergebruiken. Ik heb een RGBWW led strip onder de keukenkastjes gemonteerd, welke wordt aangedreven door de nieuwe LS2 controller. De oude dimmer en trafo's heb ik verwijderd en ipv de dimmer heb ik een ouderwetse schakelaar gemonteerd die alles uit kan schakelen. Een FUT B4 smartpanel wordt gebruikt om alles aan te sturen. Ook heb ik de Ibox 2 draaien.

Er zit echter een kink in de kabel. Ik had verwacht dat de het B4 paneel door CCT ondersteuning compatible zou zijn met de LS2. Deze laatste had ik namelijk gekocht met het ook op een eventueel extra CW strip naast de oude RGBWW strip. De controller is echter niet compatible met het paneel. De spotjes worden perfect gekoppeld, maar de controller niet. Deze blijkt alleen compatible te zijn met de AB's die meer dan 4 zones ondersteunen. De Milight Wifi box 2 pakt em overigens wel, maar aangezien ik deze heb gekoppeld aan mijn oude lampen, zijn ze niet tegelijkertijd te gebruiken. Je moet namelijk een afstandbediening kiezen in de app en de Ibox emuleert deze. De oplossing was de RGBWW controller die ik op de vitrine had aangesloten te verhuizen naar de keuken. Dit werkt perfect. Ik kan nu zelfs WW en kleuren mixen, iets dat ik met de eerste wifi box niet kon.

Ik zou mijn oude wifi box weer kunnen aansluiten en met wat gehussel is dan ook de LS2 te integreren in het geheel. Dit zou ook betekenen dat ik twee milight apps zou moeten gebruiken als puntje bij paaltje komt. En hier heb ik geen zin in. Het is in ieder geval een wijze les en misschien een waarschuwing voor anderen hier. B4 + LS2 is niet compatible.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

quote:
PjotrStroganov schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:38:
Ik zou mijn oude wifi box weer kunnen aansluiten en met wat gehussel is dan ook de LS2 te integreren in het geheel. Dit zou ook betekenen dat ik twee milight apps zou moeten gebruiken als puntje bij paaltje komt. En hier heb ik geen zin in. Het is in ieder geval een wijze les en misschien een waarschuwing voor anderen hier. B4 + LS2 is niet compatible.
Compatibiliteit is heel slecht bij MiLight, ik hoopte dat ze het ondertussen wel geleerd zouden hebben maar helaas. Voor mij ook een reden om geen nieuwe dingen te kopen gezien er dan 3 verschillende remotes nodig zijn.

Add me op snap: JD14Tech :P, Milight topic

• W. Coumans
quote:
PjotrStroganov schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:38:
Ik heb gisteren de halogeen lampen in mijn keuken vervangen door FUT104 lampen. Ik kon op deze manier deels oude armaturen hergebruiken. Ik heb een RGBWW led strip onder de keukenkastjes gemonteerd, welke wordt aangedreven door de nieuwe LS2 controller. De oude dimmer en trafo's heb ik verwijderd en ipv de dimmer heb ik een ouderwetse schakelaar gemonteerd die alles uit kan schakelen. Een FUT B4 smartpanel wordt gebruikt om alles aan te sturen. Ook heb ik de Ibox 2 draaien.

Er zit echter een kink in de kabel. Ik had verwacht dat de het B4 paneel door CCT ondersteuning compatible zou zijn met de LS2. Deze laatste had ik namelijk gekocht met het ook op een eventueel extra CW strip naast de oude RGBWW strip. De controller is echter niet compatible met het paneel. De spotjes worden perfect gekoppeld, maar de controller niet. Deze blijkt alleen compatible te zijn met de AB's die meer dan 4 zones ondersteunen. De Milight Wifi box 2 pakt em overigens wel, maar aangezien ik deze heb gekoppeld aan mijn oude lampen, zijn ze niet tegelijkertijd te gebruiken. Je moet namelijk een afstandbediening kiezen in de app en de Ibox emuleert deze. De oplossing was de RGBWW controller die ik op de vitrine had aangesloten te verhuizen naar de keuken. Dit werkt perfect. Ik kan nu zelfs WW en kleuren mixen, iets dat ik met de eerste wifi box niet kon.

Dus voor elk type lamp heb je een aparte iBox nodig welke je in de app moet koppelen aan een remote?
Dus één iBox voor al je RGBW lampen, een tweede iBox voor al je RGB+CCT lampen en een derde iBox voor al je CCT lampen?
Zet je in de app dan elke iBox in een groep met de lampen die deze moet bedienen?

• PjotrStroganov
quote:
W. Coumans schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Dus voor elk type lamp heb je een aparte iBox nodig welke je in de app moet koppelen aan een remote?
Dus één iBox voor al je RGBW lampen, een tweede iBox voor al je RGB+CCT lampen en een derde iBox voor al je CCT lampen?
Zet je in de app dan elke iBox in een groep met de lampen die deze moet bedienen?
Nee, als ik de LS2 driver niet gebruik heb ik gelukkig maar 1 ibox nodig. Dit is omdat de oude remotes in de app ook compatible zijn met de RGBCCT spotjes. Het enige wat ik in functionaliteit mis is de mogelijkheid om koud en warm wit licht te mengen, maar hiervoor had ik dus de wandcontroller gekocht die ik beperk voor gebruik in de keuken.

Wel interessant is dat mijn oude 6W RGBWW lampen wisselend compatible zijn met bepaalde remotes in de app. Zo wilde ik na aanschaf van de ibox 2 verschillende van ogenschijnlijk dezelfde lampen pairen in één zone, maar de helft ging knipperen als teken dat ze gekoppeld waren. Deze gekoppelde lampen ondersteunden op hun beurt ook het mengen van RGB en wit. Iets waarvan ik dacht dat het niet mogelijk was. Ik heb de lampen niet allemaal tegelijkertijd gekocht, dus er zal tussentijds vast een hardware update zijn geweest om nieuwere remotes te ondersteunen. De oude RGBW ledstrip drivers ondersteunden in dit geval ook het mixen van licht. Met oudere remotes kan ik alles wel koppelen, behalve dus die nieuwe led strip driver.

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 15-01-2018 17:14 (20%)

• Pixelmagic
quote:
W. Coumans schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Als je wat durft te knutselen met printjes en wat header draadjes kan je dit gebruiken:

https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub

Heb het sinds vorige week draaien, heb 12 lampen op dit moment en kan ze individueel schakelen maar ook alle soorten die er zijn. Zoals ik het nu bekijk gaat de originele gateway er hier binnenkort uit. Ik schakel met Domoticz overigens.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Niehoff80
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-07 13:28
Onlangs mijn eerste milight spul ontvangen. Ook de wifi ibox met lampje. Als ik direct verbinding maak met de wifi van de ibox kan ik wel mijn lampen bedienen.maar ik krijg alleen die ibox met geen mogelijkheid op mijn eigen wifi netwerk. Al meerdere manieren geprobeerd. Is de ibox kapot of heeft iemand nog een trucje?

• dangerousp
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-07 10:01
Ik gebruik al een tijdje een milight met een afstandsbediening. Nu wil ik er meerdere bedienen en ook via de app. Ik heb dus een ibox 1 gekocht. Nu wil ik alleen de ibox zelf ook kunnen bedienen met de afstandsbediening en ook met de app samen met de andere lampen.

Kan dit? Of moet de ibox altijd los met de app aan/uit worden gezet.

@Niehoff80 Heb je al bij device list op het plusje gedrukt, je wifi gegevens ingevuld en tijdens start configuration op het knopje onder de ibox gedrukt?

dangerousp wijzigde deze reactie 17-01-2018 12:51 (19%)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Klopt het dat de Milight GU10 WW/CW uit het assortiment zijn ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:08

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
dangerousp schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:49:
Kan dit? Of moet de ibox altijd los met de app aan/uit worden gezet.
Je kan voor zover ik weet de ibox niet koppelen aan een afstandsbediening.

• dangerousp
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-07 10:01
quote:
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Je kan voor zover ik weet de ibox niet koppelen aan een afstandsbediening.
Thanks.. en aan een zone in de app?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:08

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
dangerousp schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:04:
Thanks.. en aan een zone in de app?
Dat kan ook niet, tenminste dat is mij nooit gelukt. Je kan het wel oplossen met bijv. domoticz.

• Niehoff80
quote:
dangerousp schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:49:

@Niehoff80 Heb je al bij device list op het plusje gedrukt, je wifi gegevens ingevuld en tijdens start configuration op het knopje onder de ibox gedrukt?
Ja zeker heb ik dat zo geprobeerd,helaas werkt dat ook niet.

• denuz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:01
quote:
Niehoff80 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:28:
Onlangs mijn eerste milight spul ontvangen. Ook de wifi ibox met lampje. Als ik direct verbinding maak met de wifi van de ibox kan ik wel mijn lampen bedienen.maar ik krijg alleen die ibox met geen mogelijkheid op mijn eigen wifi netwerk. Al meerdere manieren geprobeerd. Is de ibox kapot of heeft iemand nog een trucje?
Ik kwam een eerder bericht tegen. Ik had ook wat issues met het koppelen van de Wifi box aan mij netwerk.

Heb met de PC verbinding gemaakt met de Ibox. Vervolgens het tooltje uit;
quote:
Executor16 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:31:
Ik heb een tijdje geleden de Mi Light WiFi iBox Controller gekocht (iBox2 http://stair-lighting.com...Fi-iBox2/wifi-ibox2-1.jpg). Dit moest dus dezelfde zijn als die led lamp WiFi controller, maar dan zonder lamp.

Nu scheen het mogelijk te zijn om ook over 4G je lampen te kunnen bedienen, maar geen idee hoe ik dat aan kan zetten. Als ik de box benader via zijn IP krijg ik daar niks over te zien in de GUI. Nu dacht ik even te updaten aangezien er onder de tab SW update dit staat: Upgrade Software: Current version: V1.0.08, Web Ver:1.0.14. Echter heb ik geen idee waar ik de SW vandaan kan halen.

Ben via via een tool tegengekomen (LimitlessLED Bridge v5/v6 Windows App) waarmee ik de controller kan benaderen en uitlezen. In principe een beetje hetzelfde als de webinterface, maar ook een optie Enable en Disable Cloud Server (v5). Dit zie ik niet terug in de web GUI. Wel komt er data uit als ik het uitlees nadat ik op Enable heb geklikt (TCP,38899,www.anymilight.com). Voor de Enable kwam er "NONE" te staan bij het uitlezen.

Hetzelde geldt eigenlijk ook voor de timer functie die er zogenaamd op moest zitten volgens de beschrijving, maar ook die heb ik nooit terug kunnen vinden.

Iemand enig idee hoe ik deze twee zaken aan kan zetten of de software kan updaten van de controller?
Gebruikt. In dit tooltje de gegevens ingevuld van het wifi netwerk waar de Ibox mee moet verbinden. Opgeslagen-->reboot en het werkte.

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-07 14:53

Fustje

Koel bewaren

Ik heb op mijn benedenverdieping al een paar jaar de GU10 RGBWW milight-lampjes in gebruik, wat prima bevalt. Ik heb onlangs een FUT068 - 6W RGB+CCT downlight als proef besteld, om te bekijken of het iets is om te gebruiken als inbouwspots op de kamers boven, omdat we bezig zijn met het verbouwen van al die kamers (een vrijwel geheel nieuwe kamer maken, een kamer met wat nieuwe plafondplaten, hele verdieping nieuwe vloerbedekking). M'n vrouw wil perse alle kamers voorzien van dezelfde soort verlichting, valt wat voor te zeggen. ;)

Proefopstelling zag er goed uit, dus heb er nu 10 besteld om de eerste twee kamers en de overloop te kunnen voorzien. Ik verwacht er nog zo'n 10 nodig te hebben voor de overige kamers. :P
Naast de ouderwetse lichtschakelaars komen een paar B4 of B8 wandpaneel remotes te hangen om de inbouwspots te bedienen. Dit zijn paneeltjes op batterijen, omdat we niet zeker zijn dat dit een (hele) lange termijn oplossing zal zijn gaan we nog niet met de 230V-varianten aan de gang. Kun je ze ook makkelijk verplaatsen als dat handiger blijkt te zijn. :)

Fustje wijzigde deze reactie 18-01-2018 14:26 (58%)

Na openen beperkt houdbaar

• Mystrome
quote:
pa1fw schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:07:
Dit zijn paneeltjes op batterijen, omdat we niet zeker zijn dat dit een (hele) lange termijn oplossing zal zijn gaan we nog niet met de 230V-varianten aan de gang. Kun je ze ook makkelijk verplaatsen als dat handiger blijkt te zijn. :)
Wat verplaatsen betreft heb absoluut gelijk, maar in mijn ervaring kan je eigenlijk niet genoeg contactpunten hebben. Heb een jaren 30 huis helemaal gerenoveerd, incl. electra.

Lijkt mij juist een een mooie gelegenheid een (inbouw) 230V variant te installeren. Mocht je later toch weer switchen, maak je er dan toch gewoon weer een stopcontact van? Gewoon de extra draden trekken en niet gebruiken. Of anders een netwerkpunt, of coax punt? Of desnoods een blindplaatje er op.

Heb je ook geen gezeik met batterijen.

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:33
Vandaag de nieuwe RGB CCT controller van MiLight binnen gekregen, de FUT045.

Is wat compacter dan de LS2 die ik al heb. Zal hem binnenkort inbouwen voor indirecte verlichting boven de eettafel.

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-07 14:53

Fustje

Koel bewaren

quote:
Mystrome schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Wat verplaatsen betreft heb absoluut gelijk, maar in mijn ervaring kan je eigenlijk niet genoeg contactpunten hebben. Heb een jaren 30 huis helemaal gerenoveerd, incl. electra.

Lijkt mij juist een een mooie gelegenheid een (inbouw) 230V variant te installeren. Mocht je later toch weer switchen, maak je er dan toch gewoon weer een stopcontact van? Gewoon de extra draden trekken en niet gebruiken. Of anders een netwerkpunt, of coax punt? Of desnoods een blindplaatje er op.

Heb je ook geen gezeik met batterijen.
Er zitten al ruim voldoende stopcontacten, op de 'nieuwe' kamer komt een lichtschakelaar bij en daar hebben we idd een extra stopcontact bij gezet. We zijn niet zó ingrijpend aan het verbouwen dat we alle elektra gaan vervangen, dat gezegd hebbend wordt wel een hoop aangepast voor de verlichting, vervangen we al het schakelmateriaal en stopcontacten worden verdubbeld. :P
We hebben de luxe dat we de kamers die we verbouwen niet direct in gebruik hoeven nemen. We verbouwen dus vooral op ons gemak en met veel hulp van (schoon)vaders. Natuurlijk ook omdat het budget ooit op is en er een mooie grote garage staat die schreeuwt om geïsoleerd te worden, helaas moet er nog wel een kleine badkamer uit het huidige budget komen. (De garage moet natuurlijk mijn mancave gaan worden, dus heeft wat minder prioriteit helaas..)

Ik had ook een lichte voorkeur voor de 230V variant, maar de batterijen gaan best lang mee. Bovendien gebruiken we vooral de ouderwetse lichtschakelaars en zullen de paneeltjes alleen voor kleur of dimmen gebruikt worden. Ik verwacht dat ze daarom nog iets langer mee kunnen. Op een paar plaatsen zouden we later alsnog de 230V variant kunnen plaatsen, als blijkt dat het erg goed bevalt. Ik heb het liever zo, dan andersom, zodat we niet met blindplaatjes hoeven te 'rommelen'. Vind het wat 'schoner' zo. :)

Edit: Coax is er helemaal uit (hebben geen tv-abo meer) maar die netwerkpunten is nog een goeie om mee te pakken. d:)b

Fustje wijzigde deze reactie 19-01-2018 08:19 (3%)

Na openen beperkt houdbaar

• MartijnGP
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08-07 13:01
quote:
Pixelmagic schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Als je wat durft te knutselen met printjes en wat header draadjes kan je dit gebruiken:

https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub

Heb het sinds vorige week draaien, heb 12 lampen op dit moment en kan ze individueel schakelen maar ook alle soorten die er zijn. Zoals ik het nu bekijk gaat de originele gateway er hier binnenkort uit. Ik schakel met Domoticz overigens.
Ik ga dat volgende week ook maar eens doen :) Heb net de GU10 RGB-CCT lampjes binnen en met wat ik hier heb staan (oude WiFi box, ik meen v2 ofzo? Wit doosje, zwarte sticker) en een third party app krijg ik alleen maar het koude witte licht aan. Weinig zin om nog zo'n gammele WiFi box te kopen en ik heb nog wel zo'n 2.4G dingetje liggen en vast ook nog wel een ESP. Kijken of dat werkt :)

Vind ze, voor zover ik ze nu kan testen, wel wat tegenvallen. Goed. Drie van die lampjes voor een kamer van 16m2 was misschien wat hoopvol maar qua lumenrating komen ze in totaal hoger dan de lamp die er eerst hing. Of is die 210 lumen die de GU10 lamp claimt te halen de waarde voor alle zes de LEDs bij elkaar opgeteld? Want er branden er maar twee tegelijk natuurlijk.

Ik ben overigens ook niet zo te spreken over de lichtspreiding. Misschien dat ik eens wat van die lenzen ga bestellen van Ebay om erop te plakken, kijken of dat effect sorteert. Lichtfilter moet er ook nog op, al vind ik ze op de CW stand aanzienlijk minder onprettig dan de 9W E27 lamp die ik hier nog heb hangen. Misschien maar eens kijken of ik iets kan vinden wat de kleurtemperatuur wat omlaag brengt en ook een wat diffuse werking heeft.

Foto > https://i.imgur.com/Z9o8v4r.jpg
Dit is natuurlijk verre van ideaal zo. Oude lamp links, Milight rechts. Let ook op de muur.

Edit: Nou, met de Easybulb app erin geslaagd om de warm witte LEDs aan te krijgen in combinatie met de RGB's op oranje. De lichtopbrengst laat nog wat te wensen over maar goed. Nog maar een paar bijbestellen dan.

MartijnGP wijzigde deze reactie 20-01-2018 16:47 (13%)

• freakshock88
  • Laatst online: 09-05 10:53
Sinds kort heb ik een 2e Milight bridge gekocht omdat ik aan 4 zones niet genoeg had. Ik stuur de lampen aan via Domoticz.
Ik heb lampen gekoppeld aan mijn nieuwe bridge via de milight app (andere AB gekozen in de app dan bij de eerste 4 zones), in zone 1. Daarna de nieuwe bridge gekoppeld in Domoticz. Ik kan de lamp in de nieuwe zone 1 prima aansturen met domoticz. Waar ik echter tegenaan loop is dat wanneer ik de lampen uit de 'oude' zone 1 schakel, de nieuwe zone 1 ook meeschakelt! Andersom gebeurt dit niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

• SpySeiko
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-07 09:52
Even een vraagje wat me nog niet echt duidelijk is.
Is het mogelijk om de gu10 leds appart via domoticz of via ibox1/2 aan te sturen ?
Wil namelijk bv bij binnen lopen van mijn badkamer dat alle 6 led lampen 1 voor 1 achter elkaar aangaan.

SpySeiko wijzigde deze reactie 20-01-2018 23:38 (3%)

• freakshock88
quote:
SpySeiko schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:37:
Is het mogelijk om de gu10 leds appart via domoticz of via ibox1/2 aan te sturen ?
Wil namelijk bv bij binnen lopen van mijn badkamer dat alle 6 led lampen 1 voor 1 achter elkaar aangaan.
In Domoticz kun je 4 zones (zoals ingesteld in de app) apart aansturen.
Meestal heb je meerdere lampen uit een kamer in 1 zone zitten.
Wat jij wil zou dan dus niet mogelijk zijn, tenzij je alle losse lampen in een aparte zone zet. Maar dat wil je niet denk ik ..

• SpySeiko
Ik zou dus 6 zones moeten hebben om 6 leds aan te sturen. Dat gaat hem dan niet worden.

• freakshock88
Alleen als je ze echt apart wil kunnen aansturen. Als je wil dat alle 6 leds tegelijk aan gaan is het geen probleem, want daar heb je maar 1 zone voor nodig.

• Pixelmagic
quote:
SpySeiko schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:37:
Zie mijn bericht van maandag, daar gaat dat mee lukken. Klein beetje solderen (feitelijk alleen headers), twee onderdelen.

• SpySeiko
Leuk projectje ga ik zeker uitproberen, weet je toevallig of dit ook met de FUT011 werkt ?

• Pixelmagic
quote:
SpySeiko schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:32:
Leuk projectje ga ik zeker uitproberen, weet je toevallig of dit ook met de FUT011 werkt ?
Zijn dat de dual white halogeen vervangers ? Ik heb de rgb-cct gu10 en die doen het prima, zowel warm als koud wit. Je kan bij het pair-en aangeven welk type lamp het is, rgbw, cct, rgb-cct, rgb en fut089.

Ik heb nu 12 lampen en kan ze nu per stuk schakelen, erg tevreden mee.

• SpySeiko
Dat zijn inderdaad de dual white leds. Binnenkort maar weer een bestelling plaatsen om dit projectje te beginnen.

• MartijnGP
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08-07 13:01
quote:
SpySeiko schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:47:
Dat zijn inderdaad de dual white leds. Binnenkort maar weer een bestelling plaatsen om dit projectje te beginnen.
Hoe snel kun je al die lampen aan krijgen? Ik overweeg ook een opstelling met los aanstuurbare lampen, maar nu met de wifi bridge moet er toch echt een halve seconde tussen commands zitten. Dat lijkt me niet echt optimaal, maar wellicht dat een ESP dat allemaal wat tijdsefficienter en betrouwbaarder kan?

• SpySeiko
quote:
MartijnGP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Hoe snel kun je al die lampen aan krijgen? Ik overweeg ook een opstelling met los aanstuurbare lampen, maar nu met de wifi bridge moet er toch echt een halve seconde tussen commands zitten. Dat lijkt me niet echt optimaal, maar wellicht dat een ESP dat allemaal wat tijdsefficienter en betrouwbaarder kan?
Denk dat pixelmagic daar beter antwoord op kan geven hij heeft het namelijk werkend. Ik zag wel dat er mqtt gebruikt wordt, wat de snelheid altijd ten goede komt ten opzichte van http commando's. Maar hoe snel durf ik niet te zeggen.

Heb met esp8266 http commando's af en toe wel wat vertraging om leds te schakelen,maar vermoed dat het ook aan mijn wifi netwerk bereik kan liggen.

• Pixelmagic
quote:
MartijnGP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Net even getest met 5 lampen, daarmee 5 zones via de Domoticz gateway. Dat duurt bij elkaar een kleine 6 seconde voor aanzetten en iets minder dan 3 voor uitzetten :?

Ik heb ernstig het vermoeden dat de manier waarop Domoticz verstuurt hier debet aan is. Ik gebruik het v6 protocol wat ook trager schijnt te zijn.

Zou het best met mqtt willen proberen maar heb daar totaal geen ervaring mee.

Edit: ik heb mijn eerste niet meer werkende lamp, een E14 die al vaker niet goed luisterde. Heb hem kunnen unpairen in wil nu met geen mogelijkheid meer pairen. :(

Pixelmagic wijzigde deze reactie 21-01-2018 18:08 (17%)

• brightwolf
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 29-06 18:01
Ik heb vorige week een ibox wifi en wat lampjes ontvangen via AliExpress. Nu wil ik in mijn huis die lampen in vier kamers gebruiken, en in 1 van de kamers wil ik vier afzonderlijk bedienbare lampen hebben.

Begrijp ik het goed als iedere afzonderlijk bedienbare lamp 1 zone is? En ik dan dus voor die ene kamer al 1 ibox nodig heb?

• Pixelmagic
quote:
brightwolf schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:20:
Ik heb vorige week een ibox wifi en wat lampjes ontvangen via AliExpress. Nu wil ik in mijn huis die lampen in vier kamers gebruiken, en in 1 van de kamers wil ik vier afzonderlijk bedienbare lampen hebben.

Begrijp ik het goed als iedere afzonderlijk bedienbare lamp 1 zone is? En ik dan dus voor die ene kamer al 1 ibox nodig heb?
Dat heb je goed begrepen ja, dat blijft een handige verkoop truuk...

• brightwolf
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 29-06 18:01
quote:
Pixelmagic schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:17:
Hm dat valt inderdaad een beetje tegen. Want twee kamers zijn kinderkamers, die moeten dus een eigen ibox omdat ze anders elkaars licht aan en uit gaan doen, al dan niet per ongeluk...

Nou dan ga ik er nog maar drie iboxen bij bestellen! Blijft toch nog steeds een heel stuk goedkoper dan Hue...

• Mystrome
quote:
Pixelmagic schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:17:
Ik heb op mijn ibox met lamp gewoon 6 zones hoor.
quote:
brightwolf schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:08:
Hm dat valt inderdaad een beetje tegen. Want twee kamers zijn kinderkamers, die moeten dus een eigen ibox omdat ze anders elkaars licht aan en uit gaan doen, al dan niet per ongeluk...

Nou dan ga ik er nog maar drie iboxen bij bestellen! Blijft toch nog steeds een heel stuk goedkoper dan Hue...
Als je de fut089 afstandsbediening in de app kiest kan je 8 zones maken met 1 ibox. Ik heb er hier 6 gemaakt met ibox 1, 19 x fut103 en een fut089 fysieke remote.

Ik snap niet waar iedereen die "4 zones per ibox" onzin vandaan haalt.

Mystrome wijzigde deze reactie 21-01-2018 23:16 (4%)

• SpySeiko
quote:
Mystrome schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:13:
[...]

Ik heb op mijn ibox met lamp gewoon 6 zones hoor.

[...]

Als je de fut089 afstandsbediening in de app kiest kan je 8 zones maken met 1 ibox. Ik heb er hier 6 gemaakt met ibox 1, 19 x fut103 en een fut089 fysieke remote.

Ik snap niet waar iedereen die "4 zones per ibox" onzin vandaan haalt.
Denk dat je meerdere soorten door elkaar gebruikt waardoor je meer zones kan benutten.

Quote vanuit http://www.limitlessled.com/shop/wifi-bridge-v6/

• The WiFi bridge can control ANY and ALL bulbs.
• The WiFi bridge can control; 4 zones of Dual white, AND 4 zones of the new RGBW/WW/CW, AND 4 zones of RGBW bulbs ALL at the same time.

• Mystrome
quote:
SpySeiko schreef op maandag 22 januari 2018 @ 01:02:
Denk dat je meerdere soorten door elkaar gebruikt waardoor je meer zones kan benutten.
Nee.

Zoals ik al zei, 19 x fut103 verdeeld over 6 zones.

• haaymaan
  • Laatst online: 19:55
ik ben over gestapt van Mi-light v5 naar Ibox 2 ,,voor die mensen die interesse heb ik een V5 over voor een leuke prijs

• wesley2004
quote:
Mystrome schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Nee.

Zoals ik al zei, 19 x fut103 verdeeld over 6 zones.
Nog steeds bijzonder, het lukt mij echt niet!
Vanmiddag nogmaals geprobeerd, maar helaas geen succes.

• dabachata
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 10-04 00:45
Heeft iemand de FUT015 lampen en de FUT012 danwel FUT105 lampen in bezit? Zit er veel verschil in de lichtopbrengst?

Ik heb nu de FUT015 met de FUT092 remote. En overweeg RGB CCT lampen met een hogere lichtopbrengst. En ben zodoende geinteresseerd in het verschil in lichtopbrengst.

Volgens de beschrijving:
FUT015 heeft blijkbaar 550 lumen max

FUT012 850 lumen max
FUT105 1100 lumen max

Maar hoe merkbaar is dat verschil ...

• dabachata
Iemand trouwens al bekend met/al ervaringen met deze RGB CCT panelen?:
https://www.ledpaneelgroothandel.nl/led-paneel-rgbww-60-60

Als bediening staat in de omschrijving zelf de Ibox2 en de FUT092 gelinkt dus het lijkt me compatibel met Mi Light.

Ik hoop ze uiteindelijk voornamelijk via stembediening/Alexa te besturen, naast gebruik te maken van de FUT092 afstandsbediening die ik al heb.

Ik was in de showroom in Amsterdam gaan kijken. Op zich nette panelen alleen viel me op dat de kleuren tussen verschillende panelen wel van elkaar verschilden. "Ze waren niet allemaal even oud" zeiden ze maar ik besloot toen toch maar een half jaartje tot jaartje te wachten tot alle kinderziektes er uit zijn..

• denuz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:01
quote:
dabachata schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:52:
Heeft iemand de FUT015 lampen en de FUT012 danwel FUT105 lampen in bezit? Zit er veel verschil in de lichtopbrengst?

Ik heb nu de FUT015 met de FUT092 remote. En overweeg RGB CCT lampen met een hogere lichtopbrengst. En ben zodoende geinteresseerd in het verschil in lichtopbrengst.

Volgens de beschrijving:
FUT015 heeft blijkbaar 550 lumen max

FUT012 850 lumen max
FUT105 1100 lumen max

Maar hoe merkbaar is dat verschil ...
FUT105 heb ik al binnen. FUT012 komt nog binnen, ik was ook benieuwd naar het verschil, dus beide besteld.
Post het hier zodra ik meer info heb.

• Mystrome
quote:
wesley2004 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:09:
Nog steeds bijzonder, het lukt mij echt niet!
Vanmiddag nogmaals geprobeerd, maar helaas geen succes.
Ik kan alleen maar herhalen wat ik gedaan heb:
  1. Laatste remote geselecteerd in de app (fut089).
  2. Link knopje aangetikt.
  3. Zone 1 geselecteerd, 8 lampjes gekoppeld.
  4. Zone 2 geselecteerd, 3 lampjes gekoppeld.
  5. Zone 3 geselecteerd, 3 lampjes gekoppeld.
  6. Zone 4 geselecteerd, 2 lampjes gekoppeld.
  7. Zone 5 geselecteerd, 1 lampje gekoppeld.
  8. Zone 6 geselecteerd, 2 lampjes gekoppeld.
  9. Alle zones hernoemd.
Bij zone 5 lukt dat niet om de een of andere duistere reden.

Screenshots:

Gebruikt:

iBox 1, fut089 remote, 19 x fut103 GU10 rgb+cct

• Niehoff80
quote:
denuz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Ik kwam een eerder bericht tegen. Ik had ook wat issues met het koppelen van de Wifi box aan mij netwerk.

Heb met de PC verbinding gemaakt met de Ibox. Vervolgens het tooltje uit;

[...]

Gebruikt. In dit tooltje de gegevens ingevuld van het wifi netwerk waar de Ibox mee moet verbinden. Opgeslagen-->reboot en het werkte.
Thanks voor de tip, helaas heeft het niet gewerkt. ik kan verbinding maken en alles uitlezen. Als ik dan mijn wifi gegevens probeer op te slaan in de ibox dan lijkt het gewoon te werken maar vervolgens doet die niks meer totdat je hem gereset hebt.

Ik ga maar eens contact met de verkoper opnemen.

• dabachata
quote:
denuz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:
[...]

FUT105 heb ik al binnen. FUT012 komt nog binnen, ik was ook benieuwd naar het verschil, dus beide besteld.
Post het hier zodra ik meer info heb.
Leuk. Kijk er naar uit :)

Wat voor afstandsbediening gebruik je nu? En heb je er ook de FUT089 afstandsbediening bij besteld?

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:16

Possible

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Ik zag dat Milight inmiddels ook een ''nieuwe'' versie van de E14 heeft. Ik kan mij herinneren dat deze vroeger anders was?

https://nl.aliexpress.com...led-lamp/32813242642.html

E14 5 W RGB + Warm/Koud Wit RGBCCT

Deze ga ik kopen om ze te gebruiken voor in de wc, slaapkamers, gang , overloop etc.. Vooral plafonieres :)

Mede daarom ook een ESP bordje besteld om daar een gateway van te maken waarmee ik onenig veel groepen aan kan maken. De 4 groepen worden dan iets te weinig. Ik heb geen zon om meerdere wifi controllers in huis te hebben :P

Voor de geïnteresseerden, dit heb ik besteld:

1x https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.tmutkZ

Possible wijzigde deze reactie 24-01-2018 15:01 (34%)

Canon 550D + Battery Grip. - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 50 F1.4 USM - Sigma 17-50 F2.8 OS HSM

• SpySeiko
Heb dezelfde bestelling geplaats, alleen de laatste zonder antenne. Zit me nu te bedenken of met antenne handiger was geweest. We gaan erachter komen.

• born2tweak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-07 08:40
De FUT012 heb ik ondertussen binnen en ze bevallen prima! Ze zijn wel heel groot, maar dat was bij andere lampen ook al het geval geloof ik. Ook de GU10 4W RGBCCT zijn binnen. Van beide moet ik zeggen dat ze mits gemengd erg mooi licht geven! Helaas krijg ik de FUT039 niet gekoppeld aan de FUT089, maar daarvan lees ik nu dat dit eigenlijk ook niet zou werken. Iemand andere ervaringen of een oplossing?

• jsmid6
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-06 14:59
quote:
SpySeiko schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:31:
Heb dezelfde bestelling geplaats, alleen de laatste zonder antenne. Zit me nu te bedenken of met antenne handiger was geweest. We gaan erachter komen.
Ik heb van het weekend ook zo'n ESP bridge gebouwd, dit werkt erg goed maar het bereik van de 2.4ghz transmitter is niet geweldig. Als ik de bridge op de slaapkamer neerzet dan reageren de lampen in de woonkamer heel traag, en andersom het omgekeerde. Ik heb de bridge nu in de hal staan en dan reageert alles heel snel. dus zo'n transmitter met antenne is waarschijnlijk niet een slecht idee voor die extra euro.

De bridge stuur ik aan via MQTT omdat ik Mosquitto toch al had draaien voor de Sonoff switches en owntracks en dit werk super snel. ik denk dat als ik alles in een keer aan zet dat de lampen binnen 1-2 seconden allemaal aan staan dus een hele verbetering vergeleken met de ibox. Daarnaast stuur ik alles aan via Google Home en dit gaat nu ook allemaal veel sneller, als ik een scene aanroep dan wordt die scene ook binnen 1 seconde uitgevoerd zolang de Google Home mij goed heeft verstaan.

Alleen is het jammer dat ze momenteel nog geen transitions in Home Assitant ondersteunen met MQTT, ik had dit aan staan maar toen werd de ESP nogal overbelast en moest ik die telkens herstarten. Dit wordt wel ondersteund als je de gateway emulation gebruikt.

jsmid6 wijzigde deze reactie 29-01-2018 13:32 (10%)

• SpySeiko
quote:
jsmid6 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Ik heb van het weekend ook zo'n ESP bridge gebouwd, dit werkt erg goed maar het bereik van de 2.4ghz transmitter is niet geweldig. Als ik de bridge op de slaapkamer neerzet dan reageren de lampen in de woonkamer heel traag, en andersom het omgekeerde. Ik heb de bridge nu in de hal staan en dan reageert alles heel snel. dus zo'n transmitter met antenne is waarschijnlijk niet een slecht idee voor die extra euro.

De bridge stuur ik aan via MQTT omdat ik Mosquitto toch al had draaien voor de Sonoff switches en owntracks en dit werk super snel. ik denk dat als ik alles in een keer aan zet dat de lampen binnen 1-2 seconden allemaal aan staan dus een hele verbetering vergeleken met de ibox. Daarnaast stuur ik alles aan via Google Home en dit gaat nu ook allemaal veel sneller, als ik een scene aanroep dan wordt die scene ook binnen 1 seconde uitgevoerd zolang de Google Home mij goed heeft verstaan.

Alleen is het jammer dat ze momenteel nog geen transitions in Home Assitant ondersteunen met MQTT, ik had dit aan staan maar toen werd de ESP nogal overbelast en moest ik die telkens herstarten. Dit wordt wel ondersteund als je de gateway emulation gebruikt.
Ik was er al bang voor. Bedankt voor de tip, ga toch maar 1 met antenne bijbestellen :*)

• Pixelmagic
quote:
SpySeiko schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Ik was er al bang voor. Bedankt voor de tip, ga toch maar 1 met antenne bijbestellen :*)
Een groot voordeel: voor het geld hoef je het niet te laten, voor jinder dan ¤2,- weet je alles. Heb er ook een besteld omdat ik de bridge op een andere plek wil hebben, in de meterkast. Ligt nu op de 1e verdieping maar bedient alles op de begane probleemloos hier ( beton vloer).

• SpySeiko
quote:
Pixelmagic schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:55:
[...]

Een groot voordeel: voor het geld hoef je het niet te laten, voor jinder dan ¤2,- weet je alles. Heb er ook een besteld omdat ik de bridge op een andere plek wil hebben, in de meterkast. Ligt nu op de 1e verdieping maar bedient alles op de begane probleemloos hier ( beton vloer).
Klopt, eigenlijk ben ik bang dat zo'n antenne misschien interferentie zal veroorzaken op 2.4 Ghz.

• Pixelmagic
quote:
SpySeiko schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:29:
[...]

Klopt, eigenlijk ben ik bang dat zo'n antenne misschien interferentie zal veroorzaken op 2.4 Ghz.
Ik heb er een voor Mysensors draaien in dezelfde meterkast waar nu ook de originele milight gateway draait. AP staat op de 1e en prima bereik zomder merkbare storing. Staat ook nog een Ziggo modem met wifi aan in die meterkast dus signaal zat maar geen storing.

• SpySeiko
quote:
Pixelmagic schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:52:
[...]

Ik heb er een voor Mysensors draaien in dezelfde meterkast waar nu ook de originele milight gateway draait. AP staat op de 1e en prima bereik zomder merkbare storing. Staat ook nog een Ziggo modem met wifi aan in die meterkast dus signaal zat maar geen storing.
Klinkt goed.
Ben erg benieuwd, moet nog wat geduld hebben om het allemaal te testen.

• codegro
Ik heb hier een NRF24L01+ module van nodoshop zonder antenne en deze heeft ook problemen met bereik. Soms gaan lampen niet aan/uit. Heb er ook eentje met antenne, maar deze ontvangt alleen, dus zend niet. Weet echter niet waar dit aan ligt. Prik ze allebei rechtstreeks op de RF-link.

• bramv82
  • Laatst online: 17-07 08:31
Vandaag mijn FUT105 binnen gekregen, maar hij is te groot voor mijn lamp.
Kan ik iemand blij maken met deze RGB CCT E27 lamp voor een zacht prijsje? :)

V&A aangeboden: Nieuwe Milight RGB+CCT 12W E27 Led lamp

Verkocht!

bramv82 wijzigde deze reactie 31-01-2018 14:10 (3%)

• bramv82
  • Laatst online: 17-07 08:31
Kan iemand bevestigen dat ik met een FUT092 afstandbediening (voor RGB CCT) ook de dual white E27 (zoals FUT019) kan bedienen?

• Niehoff80
quote:
bramv82 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:06:
Kan iemand bevestigen dat ik met een FUT092 afstandbediening (voor RGB CCT) ook de dual white E27 (zoals FUT019) kan bedienen?
Poosje terug heb ik een overzicht gemaakt met de compatibiliteit van verschillende onderdelen. Hierop beweer ik dat ze niet samenwerken.

https://docs.google.com/s...EVa3eLIWrevvyA-mUpgo/edit#

• copyer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 08:45
Ik heb deze..
2x https://milights.nl/milig...rgb-cct-led-lamp-e27.html
1x https://milights.nl/led-s...ontroller-dual-white.html
4x https://milights.nl/milig...-led-spot-4w-rgb-cct.html
2x https://milights.nl/led-s...ontroller-rgbw-kleur.html
en werkt met deze remote https://milights.nl/milig...rgbw-dual-white-2-4g.html
oja deze ook https://milights.nl/milig...r-ios-en-android-app.html
Om het met me s8 te besturen.
En werk allemaal super, bijna dan, alleen met ingebouwde licht modes is t nie helemaal in sync.. (bedoel dan de feest knippers)

copyer wijzigde deze reactie 04-02-2018 18:20 (6%)

• dabachata
Wat zijn nou de beste Dual White / CCT Led Strips, als je uit gaat van een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ik heb volgens mij vijf opties voorbij zien komen op Aliexpress:
'5050'/'5630': Eén module
'3528': Eén module
'3014': Eén module
Twee modules heel dicht op elkaar, 1x koud wit en 1x warm wit, vast ook in meerdere SMD formaten.
'5730': Twee modules licht schuin en versprongen geplaatst, 1x koud wit en 1x warm wit

Misschien is de vraag al eerder beantwoord maar ik heb gezocht en niet gevonden..

Toepassing is in mijn geval sfeerverlichting in 1 geval en verlichting klerenkast in het andere geval. Mooi egaal verlicht maar hoeft niet extreem veel licht af te geven.

Zelf verder onderzoek gedaan. Twee modules werken beter als 1 module met zowel warm als koud wit. Verwerkt in 1 module warm wit max 4000k ipv 3000k in losse module.

Wat betreft specificaties van gebruikte LED's: 2835 en 3014 zijn de nieuwste. Meer lichtopbrengst per watt, ingebouwde heatsink, blijkbaar ook langere verwachte levensduur. 5630/5730 op zich ook niet verkeerd.
https://www.ledstripxl.nl...-alle-soorten-op-een-rij/

Mijn keuze is gevallen op test met Dual White / CCT Led Strips met 3014 LEDs met twee modules. 204 of 216 LEDs per strekkende meter, lichtopbrengst +/- 2500 lumen per strekkende meter. Op vol vermogen vergelijkbaar met intensiteit van TL-licht. Maar bij Dual White komt de intensiteit waarschijnlijk lager te liggen, afhankelijk van welke kleur wit licht je wilt.

dabachata wijzigde deze reactie 07-02-2018 17:55 (43%)

• PjotrStroganov
quote:
dabachata schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:23:
Wat zijn nou de beste Dual White / CCT Led Strips, als je uit gaat van een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ik heb volgens mij vijf opties voorbij zien komen op Aliexpress:
'5050'/'5630': Eén module
'3528': Eén module
'3014': Eén module
Twee modules heel dicht op elkaar, 1x koud wit en 1x warm wit, vast ook in meerdere SMD formaten.
'5730': Twee modules licht schuin en versprongen geplaatst, 1x koud wit en 1x warm wit

Misschien is de vraag al eerder beantwoord maar ik heb gezocht en niet gevonden..

Toepassing is in mijn geval sfeerverlichting in 1 geval en verlichting klerenkast in het andere geval. Mooi egaal verlicht maar hoeft niet extreem veel licht af te geven.
Ik heb onder mijn keukenkastjes een 5050 RGBWW strip hangen die aparte modules heeft voor wit en rgb. Ze wisselen elkaar dus af. Zelf met alleen wit en dus een grotere afstand onderling, zie ik geen ongelijkmatig licht op het aanrecht dat 50 cm lager ligt. Ik heb er overigens wel een semi transparante cover voor zitten.

Ik zie dat de standaard 5050 CCT strips met gecombineerd W/WW ligt voor een dikke 5 euro per 5 meter worden aangeboden. Die modules zitten dicht genoeg op elkaar om gelijkmatig ligt te geven. En voor die prijs kun je het er altijd op wagen.

• dabachata
quote:
PjotrStroganov schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:05:
[...]

Ik heb onder mijn keukenkastjes een 5050 RGBWW strip hangen die aparte modules heeft voor wit en rgb. Ze wisselen elkaar dus af. Zelf met alleen wit en dus een grotere afstand onderling, zie ik geen ongelijkmatig licht op het aanrecht dat 50 cm lager ligt. Ik heb er overigens wel een semi transparante cover voor zitten.

Ik zie dat de standaard 5050 CCT strips met gecombineerd W/WW ligt voor een dikke 5 euro per 5 meter worden aangeboden. Die modules zitten dicht genoeg op elkaar om gelijkmatig ligt te geven. En voor die prijs kun je het er altijd op wagen.
Dank voor je reactie. Heb je in jouw geval 30 of 60 leds per strekkende meter? (Waarvan dus de helft witte leds)

• PjotrStroganov
quote:
dabachata schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:43:
[...]

Dank voor je reactie. Heb je in jouw geval 30 of 60 leds per strekkende meter? (Waarvan dus de helft witte leds)
Ik heb toendertijd deze leds gekocht. 60/meter, maar effectief 30/meter als je alleen RGB of wit gebruikt.

Een CCT strip met effectief 60leds/m, zoals deze zouden qua egaalheid meer dan voldoende moeten zijn.

• Overv
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-07 19:10
Weten jullie hoe je de lampen (oude RGBW) naar een andere groep kan verplaatsen? Toen ik ze voor het eerste inschakelde, kon ik een paar keer op de knop van de groep drukken en gingen ze gelijk knipperen als bevestiging dat ze aan die groep gekoppeld waren.

Wanneer ik de lampen nu opnieuw opstart, werkt dat echter niet meer hoe snel ik ook aan/uit signalen voor de nieuwe groep stuur. Ik heb ook geprobeerd de lamp die ik wil veranderen een paar uur uit te laten en daarna pas weer aan te zetten, waarbij ik direct zo vaak mogelijk op de aan/uit knop in de app druk, maar er gebeurt helemaal niks.

Wat is de juiste manier?

• Mystrome
quote:
Je moet ze eerst ontkoppelen van de groep waar ze op zitten, door 10 x op de unlink knop te tikken. De lampen zullen dan rood gaan branden als dat gelukt is.

Daarna kan je ze weer opnieuw aan een andere groep koppelen daar 5 x op de link knop te tikken. De lampen zullen dan groen branden als dat gelukt is.

Zo werkt het in ieder geval voor de RGB+CCT lampen die ik heb, ik neem aan dat dat bij oudere versies vergelijkbaar werkt. De lampen kunnen slechts aan een beperkt aantal controllers gekoppeld worden, en niet aan verschillende zones op dezelfde controller.

Mystrome wijzigde deze reactie 08-02-2018 15:01 (5%)

• Overv
quote:
Mystrome schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:58:
[...]

Je moet ze eerst ontkoppelen van de groep waar ze op zitten, door 10 x op de unlink knop te tikken. De lampen zullen dan rood gaan branden als dat gelukt is.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb helaas geen unlink knop. Alleen de aan en uit knoppen die in een app als deze beschikbaar zijn: Google Play: Wifi RGB LED Controller

Zelfs de officiele Mi-Light app is inmiddels zodanig geupdatet dat mijn (2 jaar oude) bridge en lampen niet meer ondersteund worden :F

• Mystrome
quote:
Overv schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik heb helaas geen unlink knop. Alleen de aan en uit knoppen die in een app als deze beschikbaar zijn: Google Play: Wifi RGB LED Controller

Zelfs de officiele Mi-Light app is inmiddels zodanig geupdatet dat mijn (2 jaar oude) bridge en lampen niet meer ondersteund worden :F
Als je omhoog scrolt zie je een screenshot die ik eerder gemaakt heb (huidige versie milight app). Wat betreft het aantal keer tikken heb ik de app met de fysieke remote verward. In de app hoef je maar 1 keer te tikken op (un)link.

Werkt het ook niet als je de remote kiest in de milight app waar je ze oorspronkelijk aan gelinkt had?

• Overv
quote:
Mystrome schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:27:
[...]

Als je omhoog scrolt zie je een screenshot die ik eerder gemaakt heb (huidige versie milight app). Wat betreft het aantal keer tikken heb ik de app met de fysieke remote verward. In de app hoef je maar 1 keer te tikken op (un)link.

Werkt het ook niet als je de remote kiest in de milight app waar je ze oorspronkelijk aan gelinkt had?
Dat is helaas een van de problemen, ik heb de app versie die mijn wifi bridge nog ondersteund niet meer en ik kan hem ook nergens online vinden (op apkmirror o.i.d.). De third-party apps hebben geen unlink knop.

Edit: Probleem opgelost! Ik heb de oude versie van de app hier gedownload, de lamp in en uitgeschakeld en gelijk de I knop van de huidige groep ingedrukt gehouden. Daarna kon ik hem aan een nieuwe groep linken. Ik ben benieuwd hoe de signalen van deze knop verschillen van die van third-party apps!

Overv wijzigde deze reactie 08-02-2018 21:12 (24%)

• daanteb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-07 13:26
Als ik het goed begrijp zijn de milight lampen alleen via een wifi bridge te bedienen (of een afstandsbediening)? Ik had gehoopt dat ze ook zonder bridge te bedienen waren dmv MQTT bv. Al dan niet door er andere firmware op te flashen.

Maar zie paar posts terug al de relevante informatie om zelf een bridge te knutselen, dan dat maar eens proberen :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• SpySeiko
Heb alle spullen binne, ook de esp is geflashed met de milight hub image.
Gekoppeld aan wifi en kan ook bij de gui, alleen zodra ik op “start sniffing” druk krijg ik niks te zien, ondanks dat er een fut011 aanstaat. Wat mis ik hier ?

• Pixelmagic
quote:
SpySeiko schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:59:
Heb alle spullen binne, ook de esp is geflashed met de milight hub image.
Gekoppeld aan wifi en kan ook bij de gui, alleen zodra ik op “start sniffing” druk krijg ik niks te zien, ondanks dat er een fut011 aanstaat. Wat mis ik hier ?
Je drukt wel op de AB ?

Als je dan nog niks krijgt is je nrf module waarschijnlijk niet goed aangesloten, zit hij wel op 3.3V ?

Met sniffen laat hij volgens mij alle types zien die hij herkent, dus waar het op staat is niet van belang.

• SpySeiko
quote:
Pixelmagic schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Je drukt wel op de AB ?

Als je dan nog niks krijgt is je nrf module waarschijnlijk niet goed aangesloten, zit hij wel op 3.3V ?

Met sniffen laat hij volgens mij alle types zien die hij herkent, dus waar het op staat is niet van belag.
Ow ok heb dus ook een remote nodig |:(.
Maakt het nog uit welke?

• Pixelmagic
quote:
SpySeiko schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:39:
[...]

Ow ok heb dus ook een remote nodig |:(.
Maakt het nog uit welke?
Ik ging er van uit dat je er een had, hoe bedien je nu je lampen dan ?

Feitelijk heb je geen remote nodig, kies een adres (bv 0x36e) en kies het juiste type lamp en zet een lamp aan, binnen 3 sec op pair drukken en de lamp is bekend en te bedienen. Wel ff het adres onthouden uiteraard.

Als je lampen al een adres hebben door bv een bestaande gateway dan bedien je de lamp via de gateway terwijl de esp op luisteren staat, dan komt het adres voorbij.

Suc6

• SpySeiko
quote:
Pixelmagic schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:17:
[...]

Ik ging er van uit dat je er een had, hoe bedien je nu je lampen dan ?

Feitelijk heb je geen remote nodig, kies een adres (bv 0x36e) en kies het juiste type lamp en zet een lamp aan, binnen 3 sec op pair drukken en de lamp is bekend en te bedienen. Wel ff het adres onthouden uiteraard.

Als je lampen al een adres hebben door bv een bestaande gateway dan bedien je de lamp via de gateway terwijl de esp op luisteren staat, dan komt het adres voorbij.

Suc6
Heb geen remote, wou ze met mijn smartphone bedienen.

Zojuist geprobeerd en moeizaam 1 kunnen pairen maar dimmen werkt daarna niet echt goed.
Daarna niet meer kunnen bedienen of pairen.

Misschien is het toch handiger om een remote aan te schaffen.

SpySeiko wijzigde deze reactie 09-02-2018 23:44 (3%)

• Pixelmagic
quote:
SpySeiko schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:22:
[...]

Heb geen remote, wou ze met mijn smartphone bedienen.

Zojuist geprobeerd en moeizaam 1 kunnen pairen maar dimmen werkt daarna niet echt goed.
Daarna niet meer kunnen bedienen of pairen.

Misschien is het toch handiger om een remote aan te schaffen.
Als je gepaired hebt moet het verder gewoon werken indien je binnen bereik bent.

• codegro
Ik zit met een probleempje. Ik laat mijn milights aansturen door Domoticz. Nu heb ik in domoticz timers aangemaakt die de lampen laat inschakelen op basis van zonsondergang. Echter als ik ze laat inschakelen, dan krijgen ze de kleur zoals ingesteld in Domoticz bij de timer eigenschappen. Ik wil echter de lampen laten inschakelen op de laatst ingestelde kleur. Dit krijg ik in Domoticz met geen mogelijkheid voor elkaar. Ook niet als ik het type schakelaar verander van dimmer naar on/of, dan nog pakt hij de timer kleur. Ik heb de lampen meestal op CCT staan ipv RGB. CCT kan ik niet instellen in domoticz, alleen RGB Kleur. Ik heb de V7 controller. Als ik in domoticz bij hardware de modus van mijn controller verander naar "White" verandert er ook niets.

Bottom line: Ik wil gewoon een aan/uit schakelaar voor mijn milights in domoticz, niks geen gedoe met kleuren. Kleuren regel ik wel met de wandpanels/afstandsbediening/app.

Wie heeft hiervoor een oplossing?

• Pixelmagic
quote:
codegro schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:54:
Ik zit met een probleempje. Ik laat mijn milights aansturen door Domoticz. Nu heb ik in domoticz timers aangemaakt die de lampen laat inschakelen op basis van zonsondergang. Echter als ik ze laat inschakelen, dan krijgen ze de kleur zoals ingesteld in Domoticz bij de timer eigenschappen. Ik wil echter de lampen laten inschakelen op de laatst ingestelde kleur. Dit krijg ik in Domoticz met geen mogelijkheid voor elkaar. Ook niet als ik het type schakelaar verander van dimmer naar on/of, dan nog pakt hij de timer kleur. Ik heb de lampen meestal op CCT staan ipv RGB. CCT kan ik niet instellen in domoticz, alleen RGB Kleur. Ik heb de V7 controller. Als ik in domoticz bij hardware de modus van mijn controller verander naar "White" verandert er ook niets.

Bottom line: Ik wil gewoon een aan/uit schakelaar voor mijn milights in domoticz, niks geen gedoe met kleuren. Kleuren regel ik wel met de wandpanels/afstandsbediening/app.

Wie heeft hiervoor een oplossing?
Ik schakel alles tegenwoordig vanuit dzvents scripts, daar kan je wel alle soorten mee schakelen en die onthoud ook de laatste stand vreemd genoeg. Ik zou daar eens naar kijken, wil eventueel wel wat scripts delen die ik nu gebruik.

• codegro
quote:
Pixelmagic schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:11:
[...]

Ik schakel alles tegenwoordig vanuit dzvents scripts, daar kan je wel alle soorten mee schakelen en die onthoud ook de laatste stand vreemd genoeg. Ik zou daar eens naar kijken, wil eventueel wel wat scripts delen die ik nu gebruik.
Kun je vanuit dzvents ook timers maken? Heb je een voorbeeld?

• Pixelmagic
quote:
codegro schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Kun je vanuit dzvents ook timers maken? Heb je een voorbeeld?
Ik kan nu even niet bij de scripts die ik zelf gebruik maar kijk voor een voorbeeld even op https://www.domoticz.com/...UA_scripting#Timer_events

Wat ik nu gedaan heb is een aantal dummy selectors aangemaakt voor de groepen lampen die ik wil hebben.
De selector heeft een aantal waardes, uit, gedimd, normaal en vol aan. Vervolgens hang ik een dzvents script aan elke selector en maak daar een scenario wat reageert op de waarde van de selector en stuur dan de juiste waardes naar de lampen.

Als je wilt kan je dan zelfs gewoon normale times aan je dummy selector hangen, dan kan je ze zonder script aanpassingen aanpassen.

Wanneer ik achter een pc ben zal ik even kijken of ik wat screenshots en code kan plaatsen hoe ik het nu doe.

Pixelmagic wijzigde deze reactie 11-02-2018 12:21 (7%)

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True