Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:18
quote:
BoschR schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:54:
[...]

Klopt, zonder losse antenne. Ik maak wel gebruik van het RFLink bordje, kan je dan nog steeds makkelijk een 10uf capacitor er tussen maken?

Arduino met RFLink zit wel in de meterkast atm en de ibox'es niet. Mogelijk is dit ook een probleem. Wellicht stoort er wat? De internet router die natuurlijk ook op de 2.4 GHz zit?
Ik gebruik dat bordje zelf niet, maar het zal mij niet verbazen als daar al die 10uf capacitor aanwezig is. Een andere plek in je huis geeft een ander bereik. Dat is hetzelfde als met wifi.

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:28
Never mind

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 04-12-2017 18:50 (94%)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:07
quote:
BoschR schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:54:
[...]

Klopt, zonder losse antenne. Ik maak wel gebruik van het RFLink bordje, kan je dan nog steeds makkelijk een 10uf capacitor er tussen maken?

Arduino met RFLink zit wel in de meterkast atm en de ibox'es niet. Mogelijk is dit ook een probleem. Wellicht stoort er wat? De internet router die natuurlijk ook op de 2.4 GHz zit?
Hier heb ik eigenlijk geen problemen.
Ik heb dan wel een print waarop ik een antenne heb aangesloten.
Hij staat hier in de meterkast op de begane grond. de 1e etage wordt wel wat problematisch maar ja ik weet niet hoe het bereik van de Ibox is.

De vraag is vast al wel gesteld maar werkt de FUT089 remote ook op de oudere RGBWW lampen?
bij de RGBWW lampen kom ik alleen maar de FUT092, FUT096, FUT095 en de FUT098 tegen.
Die nieuwe remote wordt nergens bij die lampen vermeld.

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. 8)7

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
quote:
thespeed schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:22:
[...]

Hier heb ik eigenlijk geen problemen.
Ik heb dan wel een print waarop ik een antenne heb aangesloten.
Hij staat hier in de meterkast op de begane grond. de 1e etage wordt wel wat problematisch maar ja ik weet niet hoe het bereik van de Ibox is.

De vraag is vast al wel gesteld maar werkt de FUT089 remote ook op de oudere RGBWW lampen?
bij de RGBWW lampen kom ik alleen maar de FUT092, FUT096, FUT095 en de FUT098 tegen.
Die nieuwe remote wordt nergens bij die lampen vermeld.

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. 8)7
Bereik vd ibox is eigenlijk prima, maar wil het liefst van al die extra kastjes af. Zal ook een NRF module met antenne bestellen voor de zekerheid.

Kan het zijn dat mijn router stoort op het milight netwerk? Beide staan in de meterkast.

Edit: ibox naar de meterkast verplaatst, maar blijft stabiel bereik hebben. Ligt dus waarschijnlijk niet aan de locatie. De signalen van de RFLink komen best vaak niet aan helaas.

BoschR wijzigde deze reactie 05-12-2017 00:13 (9%)

PVOutput live - 3060wp

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:07
quote:
BoschR schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:32:
[...]

Bereik vd ibox is eigenlijk prima, maar wil het liefst van al die extra kastjes af. Zal ook een NRF module met antenne bestellen voor de zekerheid.

Kan het zijn dat mijn router stoort op het milight netwerk? Beide staan in de meterkast.

Edit: ibox naar de meterkast verplaatst, maar blijft stabiel bereik hebben. Ligt dus waarschijnlijk niet aan de locatie. De signalen van de RFLink komen best vaak niet aan helaas.
Ik heb net even een E27 lamp om te testen op zolder geplaatst (hoogbouw jaren 80 ,2 onder 1 kap woning met zolder.). Deze kan ik zonder problemen schakelen via de RFLink. Eerst leek ik problemen te hebben met het bereik in mijn slaapkamer maar dit werkt nu blijkbaar ook goed. Ik moet wel zeggen dat ik sinds kort de laatste RFLink firmware draai.

De RFlink staat in de meterkast en de router hangt boven de meterkast deur. Ik moet er wel bij vermelden dat ik er een lange antenne opgeplaatst heb die ik thuis nog had liggen. Let daarbij wel op dat de contact punt van de antenne goed bereik maakt. Ik moest er zelf een stukje koper draad bij tussen drukken.

Weet er iemand misschien ook antwoord op de vraag die ik al gevraagd had als de FUT089 remote ook werkt op de oudere RGBWW lampen?
Mijn dank is groot :)

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
quote:
thespeed schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:10:
[...]

Ik heb net even een E27 lamp om te testen op zolder geplaatst (hoogbouw jaren 80 ,2 onder 1 kap woning met zolder.). Deze kan ik zonder problemen schakelen via de RFLink. Eerst leek ik problemen te hebben met het bereik in mijn slaapkamer maar dit werkt nu blijkbaar ook goed. Ik moet wel zeggen dat ik sinds kort de laatste RFLink firmware draai.

De RFlink staat in de meterkast en de router hangt boven de meterkast deur. Ik moet er wel bij vermelden dat ik er een lange antenne opgeplaatst heb die ik thuis nog had liggen. Let daarbij wel op dat de contact punt van de antenne goed bereik maakt. Ik moest er zelf een stukje koper draad bij tussen drukken.

Weet er iemand misschien ook antwoord op de vraag die ik al gevraagd had als de FUT089 remote ook werkt op de oudere RGBWW lampen?
Mijn dank is groot :)
Bedankt! Vandaag een NRF module met SMA antenne besteld. Duurt dus nog een week of 2-3 voordat ik meer weet. Gebruik je ook 433 via RFLink met grote antenne? Ik wel.

Vreemde is: ik heb 1 lamp (FUT015) toegevoegd, maar er reageren nu 3 lampen op deze switch. Herkend iemand dit?

PVOutput live - 3060wp

• blueznl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-02 22:32
Pfew. Ik ben een beetje het overzicht kwijt...

Ik heb afgelopen zomer wat ledstrips enzovoorts besteld, maar ben er nog steeds niet aan toegekomen om alles in te bouwen (andere projectjes hadden wat voorraang). Maar nu moet het er maar een keertje van :)

Ik heb liggen wat ledstrips, milight RGB controllers, een reguliere afstandsbediening en een iBox1. Dat laatste ding heeft kuren en moet ik nog vervangen.

De strips kan ik later pas inbouwen (iets met een plafond en domme ikke) maar ik wil er een paar GU10 lampjes aan toe voegen. Welke moet ik daarvoor hebben, en heb ik daarvoor een nieuwe controller nodig? Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer... v6, v7, iBox1, iBox2, RGBW RGBWCCT weet ik veel... Dan zie ik ook nog verschillende types GU10 (4W en 5W) en ook daar is me niet helemaal duidelijk wat nou wat is, en waar het mee werkt...

1. Is er ergens een tabel te vinden van welke afstandbedieningen werken met welke lampen enzovoorts, en welke lampen en types er nu in omloop zijn?

2. Welke versie van de iBox heb ik nodig? Kan ik de software versie opvragen enzovoorts?

3. Waar kan ik het beste de juiste GU10 RGBWW (?) lampen kopen? En wat is nou eigenlijk het juiste type?

4. En tot slot... bestaat er ook zoiets als een Hue -> MiLight converter? (Pi, Arduino, zoiets). Mijn TV is een ambilight, en dat kun je koppelen aan Hue... volledig nutteloos, maar wel leuk :-)

Alvast bedankt!

• Mystrome
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21-04 16:54
quote:
blueznl schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:45:

3. Waar kan ik het beste de juiste GU10 RGBWW (?) lampen kopen? En wat is nou eigenlijk het juiste type?
Deze vraag kan ik je wel mee helpen, de andere niet.

Het verschil tussen de 4w en 5w versies zijn:

1) Lichtopbrengst. De 5w geven meer licht (280 vs 400 lumen).

2) Formaat. De 4w zijn maar nèt iets groter dan een regulier GU10 spotje. De 5w is een flink stuk groter (dikker), dus als het om inbouw spotjes gaat is het maar de vraag of a) het lampje past, en b) of er voldoende ruimte achter de spot zit voor de extra lengte. De 5w is ongeveer anderhalf keer zo lang.

3) Lichtkleur. De 5w heeft RGB en warm wit. En je kan óf alleen kleur, óf alleen wit licht kiezen. De 4w kan kleur met warm wit mengen en heeft daarmee meer kleurcombinaties tot z'n beschikking. Of je dat belangrijk vind is punt 2.

Het verschil zit 'm in de kleurtemperatuur van het witte licht.

4) Afstandsbediening. Ik weet dat de 4w het goed doet samen met de fut089 (beide heb ik zelf), en dat de 5w niet met dezelfde afstandsbediening werkt. Andersom hetzelfde probleem. Dat komt door wat ik bij punt 3 beschreven heb. Je hebt dus een afstandsbediening nodig die dezelfde (kleur)opties geeft als wat het lampje kan.

Bij mij zitten mijn inbouwspots telkens ~ 1,5 meter uit elkaar, en met 4w spots daarin geeft dat ruim voldoende licht. Zie filmpje in een eerder post van mij.

• DynaSpan
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-04 13:37
quote:
Mystrome schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 02:44:
[...]

Deze vraag kan ik je wel mee helpen, de andere niet.

Het verschil tussen de 4w en 5w versies zijn:

1) Lichtopbrengst. De 5w geven meer licht (280 vs 400 lumen).

2) Formaat. De 4w zijn maar nèt iets groter dan een regulier GU10 spotje. De 5w is een flink stuk groter (dikker), dus als het om inbouw spotjes gaat is het maar de vraag of a) het lampje past, en b) of er voldoende ruimte achter de spot zit voor de extra lengte. De 5w is ongeveer anderhalf keer zo lang.

3) Lichtkleur. De 5w heeft RGB en warm wit. En je kan óf alleen kleur, óf alleen wit licht kiezen. De 4w kan kleur met warm wit mengen en heeft daarmee meer kleurcombinaties tot z'n beschikking. Of je dat belangrijk vind is punt 2.

4) Afstandsbediening. Ik weet dat de 4w het goed doet samen met de fut089 (beide heb ik zelf), en dat de 5w niet met dezelfde afstandsbediening werkt. Andersom hetzelfde probleem. Dat komt door wat ik bij punt 3 beschreven heb. Je hebt dus een afstandsbediening nodig die dezelfde (kleur)opties geeft als wat het lampje kan.

Bij mij zitten mijn inbouwspots telkens ~ 1,5 meter uit elkaar, en met 4w spots daarin geeft dat ruim voldoende licht. Zie filmpje in een eerder post van mij.
Om terug te komen op punt 3: ik heb zelf een aantal E27 RGBWW lampen, en daar kun je het warm wit tegelijk aanzetten met de RGB.

• Bose321
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:40
Is die wifi controller met lamp hetzelfde als de iBox v2? Hij is op ali ongeveer even duur, en als er dan een lamp in zit is dat mooi meegenomen lijkt me. Een v7 controller komt zeker niet meer? Jaar geleden las ik daar al iets over.

Is het nou mogelijk om een soort van 2way bericht te krijgen/sturen? Ik wil graag Home Assistant koppelen als ik een ibox koop, maar dan wil ik het liefste ook in HASS zien waar de lampen nu op staan. Of moet ik dan een andere soort kopen (niet milight?).

Ik heb nu nog de oude RGBWW GU10 spots, maar wil deze later vervangen door de CCT GU10 spots om RGB en WW te mengen. Kan de ibox overweg met allebei de soorten lampen, of moet ik direct de nieuwe spots hebben?

Kan ik die ibox met lamp besturen met een fysieke remote, of alleen de app?

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
Ibox alleen via app

2way bericht niet ,als je ze met domoticz bv aanzet en die schakelaar staat uit dan geeft domoticz aan die ze aan zijn,als dat jou vraag is

• Bose321
quote:
haaymaan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:58:
Ibox alleen via app

2way bericht niet ,als je ze met domoticz bv aanzet en die schakelaar staat uit dan geeft domoticz aan die ze aan zijn,als dat jou vraag is
Thanks, dat was iid mijn vraag. Jammer, maar lampen die dat wel ondersteunen zullen vast veel duurder zijn.

iBox (lamp) kan CCT én RGBWW GU10 lampen besturen? Ik twijfel tussen de box v2 en de lamp box.

• Mystrome
quote:
DynaSpan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:59:
[...]

Om terug te komen op punt 3: ik heb zelf een aantal E27 RGBWW lampen, en daar kun je het warm wit tegelijk aanzetten met de RGB.
Misschien dat je daar een punt hebt, ik ging er eigenlijk van uit dat dat niet kon aangezien de 5W meestal i.c.m. de fut096 werd aangeboden. En die afstandsbediening kan het in ieder geval niet.
quote:
Bose321 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:25:
[...]

iBox (lamp) kan CCT én RGBWW GU10 lampen besturen? Ik twijfel tussen de box v2 en de lamp box.
Ik heb de iBox met lamp sinds een week nu, en er zit een 2w lampje in. Geeft wel aardig wat (sfeer)licht, maar spectaculair is het zeker niet. Hij is ook vrij klein (niet veel groter dan een tennisbal). Qua mogelijkheden ook behoorlijk beperkt vergeleken met de CCT lampen (het wit is behoorlijk koud wit en niet te mengen met kleur). Ook is hij uitsluitend te bedienen met de app.

Ik merk dat ik 'm vaker wel dan niet uit laat staan om die reden, aangezien afstandsbediening praktischer is naar mijn mening.

Hij werkt wel probleemloos met beide type lampen (CCT & RGBWW), dus of je deze of de V2 will is meer een kwestie van smaak I suppose...

Als het lampje je niet bevalt kan je 'm nog altijd uit laten en ergens achter verstoppen als het bereik/signaal dat toe laat (ga ik denk ik ook doen). Wat dat betreft is het weer een voordeel dat hij zo klein is, past makkelijk achter een tv of plant o.i.d.

Mystrome wijzigde deze reactie 09-12-2017 02:34 (65%)

• Bose321
quote:
Mystrome schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 02:14:
[...]

Misschien dat je daar een punt hebt, ik ging er eigenlijk van uit dat dat niet kon aangezien de 5W meestal i.c.m. de fut096 werd aangeboden. En die afstandsbediening kan het in ieder geval niet.

[...]

Ik heb de iBox met lamp sinds een week nu, en er zit een 2w lampje in. Geeft wel aardig wat (sfeer)licht, maar spectaculair is het zeker niet. Hij is ook vrij klein (niet veel groter dan een tennisbal). Qua mogelijkheden ook behoorlijk beperkt vergeleken met de CCT lampen (het wit is behoorlijk koud wit en niet te mengen met kleur). Ook is hij uitsluitend te bedienen met de app.

Ik merk dat ik 'm vaker wel dan niet uit laat staan om die reden, aangezien afstandsbediening praktischer is naar mijn mening.

Hij werkt wel probleemloos met beide type lampen (CCT & RGBWW), dus of je deze of de V2 will is meer een kwestie van smaak I suppose...

Als het lampje je niet bevalt kan je 'm nog altijd uit laten en ergens achter verstoppen als het bereik/signaal dat toe laat (ga ik denk ik ook doen). Wat dat betreft is het weer een voordeel dat hij zo klein is, past makkelijk achter een tv of plant o.i.d.
Thanks! Dan ga ik denk ik voor de lamp, kan hem inderdaad altijd nog ergens verbergen of het lampje uitzetten.

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:31
quote:
jurjen_g schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:35:
[...]

Ik oriënteer me voor ons nieuwe huis ook flink op milight setup mogelijkheden. Ondanks de uitgebreide topicstart en de veelheid aan posts ben ik niet 100% zeker of ik het helemaal begrijp, maar klopt het als ik het volgende stel:
1. De milight lampen kun je rechtstreeks bedienen met een afstandsbediening of wandpaneel. Een wifibox is niet nodig, behalve als je via apps of domotica wil gaan schakelen.
2. 1 milight lamp kan op 1 afstandsbediening maar aan 1 groep worden toegewezen, wel kan 1 milight lamp aan 2 (of meer) verschillende afstandsbedieningen worden toegewezen om ze op die manier in "verschillende groepen" te krijgen
3. Een wandpaneel is identiek aan een afstandsbediening?
4. Elke lamp moet dus worden gekoppeld aan elk device waarmee je hem wilt bedienen, dus stel 2 wandpanelen en 2 afstandsbedieningen en je wilt het overzichtelijk houden, dan koppel je 1 lamp 4 maal, op elk device aan bijvoorbeeld groep 1?
5. Ga je werken met wifiboxen, dan creëer je gewoon weer nog meer groepen, maar dan virtueel, en moet je daarin dus alle lampen nogmaals koppelen?
6.Logischerwijs maak je op alle bedienen devices dezelfde groep indeling, maar dat hoeft niet.
7.Op de wifiboxen v6 kan je maximaal 12 groepen aanmaken, 4X cw/WW, 4X RGB en 4X nieuwste rgbwwcw (hier ben ik het minst zeker van)
8. Met wifiboxen kan je in principe ook zonder de afstandsbedieningen of wandpanelen

Kloppen bovenstaande aannames? Zo ja zou dan zoiets, met wellicht iets duidelijker uitleg, in de startpost kunnen komen, ik denk dat dat veel vragen scheelt. Alvast dank voor een reactie.
Ik ben inmiddels bijna overtuigd van wat ik hier boven schreef, en aangezien mijn test lampje met wifibox nog altijd prima doet ga ik met milight aan de slag.

Mocht bovenstaande kloppen, nog altijd het verzoek om dat/zoiets op te nemen in de startpost, ik denk dat het veel vragen scheelt.

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Ik heb zojuist mijn eerste Mi-Light spullen binnen om te testen. Ik heb de FUT105 (12W RGB+CCT) en FUT014 (6W RGB+CCT). Het voelt allemaal degelijk aan en reageert ook soepel.
Wel valt de sfeer van de verlichting me niet mee. Ik vind dat het warme witlicht al snel naar geel/oranje neigt en nog steeds gewoon de warmte mist die gloeilampen wel hebben. Ik heb geen ervaring met YeeLight, Tradfri of Hue, dus kan niet vergelijken.

specs

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:50

HMC

Pluviophile

Ik loop een beetje te experimenteren met een Windows app, LightFX, maar ik heb geen idee hoe ik achter de IP van de Box kan komen.

Bij een ipconfig /all lijkt 'ie er niet tussen te staan. Waarschijnlijk erg noob dit, maar hoe kom ik erachter wat het IP adres van m'n Box is? Dit zodat ik 'em een static adres kan geven, want nu is 'ie uiteraard nog dynamic.

Betaalde Kremlin-troll

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
quote:
Scooper schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:02:
Ik heb zojuist mijn eerste Mi-Light spullen binnen om te testen. Ik heb de FUT105 (12W RGB+CCT) en FUT014 (6W RGB+CCT). Het voelt allemaal degelijk aan en reageert ook soepel.
Wel valt de sfeer van de verlichting me niet mee. Ik vind dat het warme witlicht al snel naar geel/oranje neigt en nog steeds gewoon de warmte mist die gloeilampen wel hebben. Ik heb geen ervaring met YeeLight, Tradfri of Hue, dus kan niet vergelijken.
Ben dat wel deels met je eens maar heb niet het idee dat dit nou specifiek aan Milight ligt. Ook ik vind warm wit al snel kunstmatig geel ogen in vergelijking met de gloeilamp.

He who laughs last thinks slowest!

• DynaSpan
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-04 13:37
quote:
HMC schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:37:
Ik loop een beetje te experimenteren met een Windows app, LightFX, maar ik heb geen idee hoe ik achter de IP van de Box kan komen.

Bij een ipconfig /all lijkt 'ie er niet tussen te staan. Waarschijnlijk erg noob dit, maar hoe kom ik erachter wat het IP adres van m'n Box is? Dit zodat ik 'em een static adres kan geven, want nu is 'ie uiteraard nog dynamic.
Ipconfig /all geeft alleen informatie over je router IP en jouw eigen IP, niet van andere devices op je netwerk.

Je kunt proberen in te loggen op je router en daar naar de DHCP lease lijst te kijken, of de Milight app te downloaden en via daar achter het IP adres te komen. Daarnaast zou je een app zoals Fing op je telefoon kunnen downloaden om te scannen naar apparaten op je netwerk.

• HMC

HMC

Pluviophile

Helaas geeft de DHCP client list van de router niet veel. De Milight app (versie 3) geeft alleen het MAC adres. Die app heeft sowieso maar weinig opties, maar werkt verder goed.

Ik zal Fing eens proberen. d:)b

Edit: _O_ Op Fing zie ik 'em meteen, met IP en al.

HMC wijzigde deze reactie 10-12-2017 12:44 (11%)

Betaalde Kremlin-troll

• Gouwden
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-03 12:38
Aan de onderkant van mijn bed heb ik rondom LED-strips die ik met Milight controller en afstandbediening bedien, werkt verder allemaal prima.

Nu zou ik echter graag de LED-strip ook middels bewegings- sensor willen 'bedienen'.
Bijvoorbeeld dat tussen 23:00 en 6:00 het niet via AB werkt maar met de sensor, dat zodra ik uit bed stap de ledstrip aan gaat.

Zijn hier mogelijkheden voor bij MiLight? Of op welke andere manier zou ik dit werkend krijgen?

• jurjen_g
Overigens beginnen er nu eindelijk wat meer CCT lampen te komen, o.a. een 6W E27 en een 5W E14.
Zie http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=101

Nog niet heel makkelijk te vinden op Ali express, maar heb nu een 6w gevonden en besteld. Deze is vooral qua formaat interessant, slechts 10 cm hoog.

• frankb
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-04 15:32
Ik ben op zoek naar een warmkleurige lamp voor in de woonkamer, in een schemerlamp met schakelaar. Ik las gisteren de review van Jeroen Horlings en de reacties daarop. Nu overweeg ik de Mi.Light rgb bluetooth 8 watt. Mijn gedachte was: 1x instellen op je telefoon en daarna gewoon met schakelaar aan-/uitzetten.

Lijkt dit een goede keuze (ik prefereer eenvoud boven complexiteit) en straalt zo'n lamp goed rondom? En is banggood een goede aanbieder (en wordt geen leverancier vermeld)?

• Bose321
quote:
frankb schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:07:
Ik ben op zoek naar een warmkleurige lamp voor in de woonkamer, in een schemerlamp met schakelaar. Ik las gisteren de review van Jeroen Horlings en de reacties daarop. Nu overweeg ik de Mi.Light rgb bluetooth 8 watt. Mijn gedachte was: 1x instellen op je telefoon en daarna gewoon met schakelaar aan-/uitzetten.

Lijkt dit een goede keuze (ik prefereer eenvoud boven complexiteit) en straalt zo'n lamp goed rondom? En is banggood een goede aanbieder (en wordt geen leverancier vermeld)?
Kan je dan niet beter een 'domme' lamp kopen die gewoon warm licht geeft?

• frankb
quote:
[Kan je dan niet beter een 'domme' lamp kopen die gewoon warm licht geeft?
heb ik ook overwogen. Ik heb zo'n Philips Hue warm licht, maar ik vind dat toch iets te wit licht voor in de woonkamer. Ik heb ze nu in de werkkamer en dat doet werkt prima.

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-04 07:13
quote:
jurjen_g schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:15:
Overigens beginnen er nu eindelijk wat meer CCT lampen te komen, o.a. een 6W E27 en een 5W E14.
Zie http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=101

Nog niet heel makkelijk te vinden op Ali express, maar heb nu een 6w gevonden en besteld. Deze is vooral qua formaat interessant, slechts 10 cm hoog.
Tof! Blijft alleen jammer dat ze niet warmer gaan dan 2700K.
Dat blijft gewoon te 'koud' als je gaat dimmen.

• Mystrome
quote:
frankb schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:58:
[...]

heb ik ook overwogen. Ik heb zo'n Philips Hue warm licht, maar ik vind dat toch iets te wit licht voor in de woonkamer. Ik heb ze nu in de werkkamer en dat doet werkt prima.
Als je graag LED wil, zijn er tal van 'domme' lampen beschikbaar. Als je 2700k te koud vind, waarom zoek je dan niet naar een 2200k lamp? Of een iets mooiere.

Er zijn ook dimbare 'domme' LED lampen die warmer worden naar mate je het licht meer dimt (meestal van 2700k tot 2200k).

Voor elke fitting is er wel iets te vinden in verschillende wattages, vorm en afmetingen.

Mystrome wijzigde deze reactie 11-12-2017 20:54 (4%)

• frankb
quote:
Mystrome schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:52:
Voor elke fitting is er wel iets te vinden in verschillende wattages, vorm en afmetingen.
Bedankt voor je suggesties. Philips heeft ook een Warmwit SceneSwitch, ziet er aardig uit.

• jee-dee
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-04 23:49
Ik las dat in de laatste versie van HA Bridge je nu ook HEX kan versturen
Dit zou betekenen dat je de V6 bridge direct kan aansturen vanuit HA Bridge...

Iemand dit al getest ?

• blueznl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-02 22:32
Toch wel ingewikkeld, al die MiLight combinaties van remote en lamp.

Maar het wordt een heel klein beetje duidelijker nu :-) Klein beetje maar :-(

Een deel van de verlichting worden vijf lampen boven een tafel, welke ik in wil kunnen stellen. De kamer wordt gebruikt als kantoor ruimte (dus koud licht) maar ik wil er ook aan kunnen eten in gezelschap, dus de kleurwarmte instellen is fijn :-) Ik heb al wat MiLight stuff, maar heb ook de Ikea Tradfri overwogen.

Op de website van MiLight vind ik de FUT011 Dual White GU10, 2700-6500K, 490 LM. Deze staat echter niet (meer) in hun catalogus.

Q. Dit is dacht ik een dual white, maar wat is dan het verschil met 'CCT'?

Q. Hoe warm is 2700? De Ikea en Hue GU10's gaan af 2200...

Q. Welke afstandbedieningen werken allemaal met deze lamp? De meeste sets die je ziet op het Internet hebben bij de FUT011 de FUT006 of 007 (staat er vaak niet bij welke, en ze zien er precies hetzelfde uit). Maar... waarvoor is dan bijvoorbeeld de FUT091?

Q. Kan ik de oude (?) FUT011 bedienen met bijvoorbeeld de nieuwe remote control FUT088 of 089? (In de catalogus vind je bij de meeste lampen welke remotes erbij werken, maar de FUT011 lamp staat er niet meer in :-)) Ik vermoed van niet, want deze remote control staat ook niet bij de FUT018.

Wat zou het geweldig zijn als er een los doosje te koop was waarmee je alle verschillende systemen aan elkaar kon knopen... dit ziet er veelbelovend uit maar is iets te moeilijk voor mij...

https://github.com/mariusmotea/diyHue

blueznl wijzigde deze reactie 15-12-2017 13:54 (7%)

• Mystrome
quote:
blueznl schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:47:
Q. Hoe warm is 2700? De Ikea en Hue GU10's gaan af 2200...
Ik heb mijn woonkamer/keuken nu vol hangen met fut103's, en de 2700k daarvan is niet erg warm. Aangezien daarvoor er 50w halogeen lampjes in zaten was ik warmer gewend, vooral als het 40% of meer gedimd was. Ik zet ze in ieder geval nooit kouder (heb ze nu 2 weken).

Het bevalt zo prima, maar gaat wel richting het randje van wat ik nog prettig vind.

• DutchAce
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 26-03 20:42
Iemand ervaring met het koppelen van een RGB Ww + Cw led Controller met de Ibox? Ik druk binnen 3sec na op spanning komen van de Controller op Link van de zone maar helaas gebeurt er niks

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 30-03 11:09
quote:
Mystrome schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 02:04:
[...]

Ik heb mijn woonkamer/keuken nu vol hangen met fut103's, en de 2700k daarvan is niet erg warm. Aangezien daarvoor er 50w halogeen lampjes in zaten was ik warmer gewend, vooral als het 40% of meer gedimd was. Ik zet ze in ieder geval nooit kouder (heb ze nu 2 weken).

Het bevalt zo prima, maar gaat wel richting het randje van wat ik nog prettig vind.
Welke kleurinstellingen worden het meest gebruikt bij de FUT103. Ik gebruik ze al een tijdje maar ben niet echt tevreden over de kleur van het licht. Ik stuur het aan met HA en wissel nu tussen:
1. RGB_CANDLE - RGB color: [255,147,41]
2. RGB_HighNoonSun - RGB color: [255,255,251]
3. RGB_Hologen - RGB color: [255,241,224]

Het is te wit, te geel, te blauw, te rood. Het is altijd iets :).

• Mystrome
quote:
KvNwPPr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:44:
[...]

Welke kleurinstellingen worden het meest gebruikt bij de FUT103. Ik gebruik ze al een tijdje maar ben niet echt tevreden over de kleur van het licht. Ik stuur het aan met HA en wissel nu tussen:
1. RGB_CANDLE - RGB color: [255,147,41]
2. RGB_HighNoonSun - RGB color: [255,255,251]
3. RGB_Hologen - RGB color: [255,241,224]

Het is te wit, te geel, te blauw, te rood. Het is altijd iets :).
Ik heb ze 99% van de tijd gewoon op warm wit staan, bevalt me het beste. Met uitzondering van 1 lampje in een hoek, die ik een beetje geel/oranje meng. Ik bedien ze via afstandsbediening. Ik merk wel dat naar mate het buiten donkerder wordt, de kleur van het licht binnen prettiger wordt.

Anyway, ik heb uitgerekend dat ze maar 9 à 10 maanden mee hoeven te gaan voordat ze zichzelf terug verdient hebben t.o.v. halogeen. Tot nu toe ben ik er behoorlijk tevreden mee. Met opties komen wensen, en niet alle wensen kan je met een investering van ¤160 voor de volle 100% tegemoet komen. ;)

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-04 19:27
quote:
DutchAce schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:19:
Iemand ervaring met het koppelen van een RGB Ww + Cw led Controller met de Ibox? Ik druk binnen 3sec na op spanning komen van de Controller op Link van de zone maar helaas gebeurt er niks
Had ik ook, frustrerend. Vaak proberen en ineens deed ie het.

• DutchAce
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 26-03 20:42
Ik heb het probleem gevonden... In de Milight app kies je welke afstandsbediening de Milight bridge "simuleert". Als hier de verkeerde afstandsbediening gekozen is zal de lamp/controller tijdens het pairen niet reageren.

Rechtsboven in de app, dien je op het symbooltje met de 2 pijltjes te drukken

Nu kun je de afstandsbediening helemaal rechts kiezen (8-zone FUT-089).

Nu moet het pairen werken.

• Niehoff80
  • Laatst online: 22-04 08:48
Binnenkort wil ik ook Mi-light spulletjes gaan halen voor wat domotica projecten thuis. Zoals iedereen zie ik de ook de bomen door het bos niet meer. Ik heb het een en ander proberen te verduidelijken in een excel. hieronder zie je een screenshot ervan.

Hopelijk hebben sommige mensen er wat aan.

screenshot uit xls

Mocht je nog op en/of aanmerkingen hebben laat het even weten. Dan kan ik het aanpassen. :)

• Ghostface301279
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-12-2017
Het gaat lekker met mijn Milight setup.. volgende uitbreiding is er ook al. Echter... ik krijg de ledstrip met de FUT039 niet gekoppeld aan mijn Touchpanel ( B3).

Via de app lukt het wel, maar ja moet toch ook te koppelen zijn aan het touchpanel?
Volg de stappen zoals ik het overal lees : stroom op de Fut039 en 3 x op de zone op touchpanel.

Ook geprobeerd ipv 3 x drukken op zone, 3 seconden vasthouden..echter zonder succes
quote:
Niehoff80 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:12:
Binnenkort wil ik ook Mi-light spulletjes gaan halen voor wat domotica projecten thuis. Zoals iedereen zie ik de ook de bomen door het bos niet meer. Ik heb het een en ander proberen te verduidelijken in een excel. hieronder zie je een screenshot ervan.

[afbeelding]

Mocht je nog op en/of aanmerkingen hebben laat het even weten. Dan kan ik het aanpassen. :)
Als ik het goed begrijp is dit de compatibiliteit tussen de remote's en de lampen? Zelf krijg ik de FUT092 niet gekoppeld met de FUT013, klopt het zoals het in je bestand staat?

Add me op snap: JD14Tech :P, Milight topic

• s.korf
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10-02 18:20
Kun je eigenlijk op 2 verschillende B2 4 zone regelaars 1 zone hetzelfde schakelen

• s.korf
Ik bedoel eigenlijk de B2 touch bediening

• Niehoff80
quote:
Jochemd13 schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:09:
[...]

Als ik het goed begrijp is dit de compatibiliteit tussen de remote's en de lampen? Zelf krijg ik de FUT092 niet gekoppeld met de FUT013, klopt het zoals het in je bestand staat?
Ja dit zou inderdaad de compatibiliteit moeten weer geven tussen diverse remotes en de lampen. Ik heb nog even de website en product catalogus bekeken en de FUT092 en FUT013 zouden compatibel moeten zijn.
quote:
Niehoff80 schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:48:
[...]

Ja dit zou inderdaad de compatibiliteit moeten weer geven tussen diverse remotes en de lampen. Ik heb nog even de website en product catalogus bekeken en de FUT092 en FUT013 zouden compatibel moeten zijn.
Hmm vreemd, doe ik blijkbaar toch iets verkeerd, ik ga er toch maar een paar pogingen aan wagen ;)

• LordKnox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-04 20:09

LordKnox

Opperbaas.

Weet iemand hoe je de peertjes van de Mi Light kunt resetten? Ik heb mijn telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet en nu vind de telefoon de peertjes niet meer. Ik kan ze niet meer linken maar ook niet unlinken. Ik heb al eens geprobeerd om 5x de lamp aan en uit te zetten maar na 10 pogingen (*5 aan-uit-acties :P) was ik er wel klaar mee.

• cpbox
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-04 14:20
misschien zo iets (zonder remote of mobile app)

https://hooktube.com/watch?v=7DUW8aheV_4
geen milight..

Milight bulb reset procedures zijn wel te vinden maar dan met remote of mobile

zoals hier, onder sectie 8, met remote
http://www.milight.com/support/#A8

• KvNwPPr
quote:
LordKnox schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:45:
Weet iemand hoe je de peertjes van de Mi Light kunt resetten? Ik heb mijn telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet en nu vind de telefoon de peertjes niet meer. Ik kan ze niet meer linken maar ook niet unlinken. Ik heb al eens geprobeerd om 5x de lamp aan en uit te zetten maar na 10 pogingen (*5 aan-uit-acties :P) was ik er wel klaar mee.
Ik heb dit ook meerdere keren meegemaakt. En dan vaak 1 van de 3 spotjes die in 1 armatuur zitten. Dit werkt bij mij:
- de "probleem" lamp eruit en in een andere armatuur draaien. En dan proberen te unlinken.
- de probleem lamp alleen in dezelfde armatuur proberen te unlinken.
- lamp eruit, stroom een tijdje van de schakelaar halen, uur later weer proberen (gelezen als tip, werkte bij mij niet).

edit: is de hub nog wel verbonden met je telefoon?

KvNwPPr wijzigde deze reactie 19-12-2017 16:22 (3%)

• LordKnox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-04 20:09

LordKnox

Opperbaas.

quote:
KvNwPPr schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:20:
[...]

Ik heb dit ook meerdere keren meegemaakt. En dan vaak 1 van de 3 spotjes die in 1 armatuur zitten. Dit werkt bij mij:
- de "probleem" lamp eruit en in een andere armatuur draaien. En dan proberen te unlinken.
- de probleem lamp alleen in dezelfde armatuur proberen te unlinken.
- lamp eruit, stroom een tijdje van de schakelaar halen, uur later weer proberen (gelezen als tip, werkte bij mij niet).

edit: is de hub nog wel verbonden met je telefoon?
Ja de hub is wel verbonden. Ik heb deze hub.

Wat bedoel je met opnieuw proberen? Weer de 5x aan-uit-truc? Of via de app proberen te linken-unlinken?

LordKnox wijzigde deze reactie 19-12-2017 16:31 (6%)

• KvNwPPr
quote:
LordKnox schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:30:
[...]

Ja de hub is wel verbonden. Ik heb deze hub.

Wat bedoel je met opnieuw proberen? Weer de 5x aan-uit-truc? Of via de app proberen te linken-unlinken?
opnieuw proberen na één uur als de stroom volledig van het net is. Nogmaals, dit heb ik gelezen en zelf nooit nodig gehad. 1 lamp isoleren op een andere locatie heeft bij wel altijd gewerkt.

En volgende keer misschien sowieso al 1 voor 1 unlinken voor de zekerheid. De 5x aan uit truc ken ik niet. Ik druk na het uit- en aanzetten zo veel en snel mogelijk op de unlink knop :).

KvNwPPr wijzigde deze reactie 19-12-2017 16:37 (7%)

• Phyt_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:20

Phyt_

PSN ID : Phyt_ Steam ID: Phyt

quote:
LordKnox schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:45:
Kan het even niet teste nu, maar ik dacht als volgt:

Stroom eraf
Stroom erop
Dan gelijk aantal keer 3/5x op de Aan knop drukken. Aan-los-aan-los... niet inhouden
Dan gaat die naar een rode stand volgens mij de lamp.

Phyt_ wijzigde deze reactie 19-12-2017 18:59 (1%)
Reden: Aan knop ipv uit knop

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
quote:
Niehoff80 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:12:

[afbeelding]

Misschien ff Google docs van maken en in de OT verwerken.

He who laughs last thinks slowest!

• Niehoff80
quote:
martinvdm schreef op woensdag 20 december 2017 @ 00:32:
[...]

Misschien ff Google docs van maken en in de OT verwerken.
Nog nooit eerder Google Docs gebruikte maar volgens mij is het gelukt. Hieronder de link:

https://docs.google.com/s...yA-mUpgo/edit?usp=sharing

• s.korf
Is het mogelijk om 2 stuks B4 (4 zone bediening) aan te sluiten op 1 stuks 4 zone (wifi)regelaar?

• DarkAllMan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:24
quote:
s.korf schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:06:
Is het mogelijk om 2 stuks B4 (4 zone bediening) aan te sluiten op 1 stuks 4 zone (wifi)regelaar?
Dit is op zich een rare vraag. Omdat je 2 bedieningspanelen niet kunt koppelen.
De WIFI Box communiceert met de lampen onafhankelijk van een ander bedieningspaneel.
Ze werken prima naast elkaar...

• s.korf
ik wil graag mijn gang verlichting op zone 4 zetten (woon kamer is zone 1,2,3) en zou dan in de gang ook een B4 plaatsen (in de woonkamer zit er al 1)
Ik zou in dat geval bij binnenkomst woning alle 4 de zones kunnen schakelen.

Maar zou dit nu wel of niet werken?

• Mystrome
quote:
s.korf schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:13:
ik wil graag mijn gang verlichting op zone 4 zetten (woon kamer is zone 1,2,3) en zou dan in de gang ook een B4 plaatsen (in de woonkamer zit er al 1)

Ik denk dat het op zich wel kan; je koppelt immers de lampen ook apart aan een afstandsbediening en aan de app. (Zeker weten of het kan weet ik niet, misschien dat iemand anders daar duidelijkheid over kan geven.)

Het is meer de vraag of het signaal wel sterk genoeg is om vanuit de gang alle lampen te bereiken.

Ik merk dat mijn remote soms 1 lampje mist dat net om een hoek in de keuken zit. Dus als ik jou was zou ik eerst de B4 die je hebt in de gang installeren om te testen of je alles wel kan bedienen vanaf daar voor je een 2e aanschaft.

• DarkAllMan
  • Laatst online: 14:24
quote:
s.korf schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:13:

Je kunt lampen aan meerdere devices koppelen.
Dus en aan WIFI Bridge, AB1 en AB2. Dat moet geen probleem zijn.

• fonzie123
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-04 09:04
Dat lukt inderdaad.

Ik kan maximum 4 controllers (afstandsbediening, touchknop, ibox, ...) koppelen op mijn FUT066 lampen. Als je meer koppelt, valt er een bestaande link weg.

Een andere beperking is dat je 1 lamp slecht in 1 groep per controller kan zitten. Dus lamp A kan niet in groep 1 en groep 3 op een afstandsbediening geprogrammeerd worden.

Ik gebruik de B4 controller en de FUT092 afstandsbediening en heb een ibox2.

• EvJd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15-04 15:43
Is er hier al iemand die een kodi addon gevonden heeft die werkt met V6 bridge en de nieuwe CCT lampen?

• PieterBRD
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 05-04 20:25
Hoi allemaal :-)

Ik heb +- een jaar geleden MiLight aangeschaft:
- bridge (de oude, met het zwarte etiket)
- 6x 6W RGBW
- 2x 9W RGBW

Met de v2 app werkte dat heel prima allemaal (4 groepen vormde geen beperking).

Nu wil ik een ledstrip toevoegen en omdat de v2 app niet werkt op mijn nieuwe telefoon besloot ik meteen maar een nieuwe bridge te bestellen (met het witte etiket dus). Heb ook een extra 9W RGBW lamp mee besteld.

Ledstrip (icm ledstrip controller natuurlijk) en nieuwe RGBW lamp koppelen met de v3 app op de nieuwe bridge werkte prima. Echter loop ik nu tegen het probleem aan dat ik de 'oude' lampen niet gekoppeld krijg aan de nieuwe bridge. Ik heb van alles geprobeerd, ook eerst unlinken met de oude app (op mijn oude telefoon). Krijg het niet voor elkaar. Ter info, ik kan de nieuwe lamp wel koppelen op de oude app/bridge..

Zijn mijn 1 jaar oude lampen mogelijk niet compatibel? Of heeft iemand nog een geniale tip? Ik hoor het graag! Hopelijk lap ik niet per ongeluk thread regels aan mn laars.

• beredikt
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02-01 14:19
Dag iedereen,

ik zou graag (voorlopig als test) enkele WiFi GU10 (230V) rgb cct (dus rood groen blauw koud wit en warm wit) led spot's kopen.
Of desnoods rgbWW (RGB + enkel warm wit) indien dit niet bestaat.

Momenteel heb ik een domotica systeem gemaakt met een oude Siemens S7 300 PLC en de visualisatie gebeurt met alle toestellen (binnen als buitenshuis) die een webbrowser hebben. (plattegrond van het huis alle lichten zijn klik-baar)
Deze website draait op een Raspberry Pi (communicatie gebeurt via PHP (met dank aan Thomas v2.1 van SPS-forum) & AJAX & HTML volledig custom made dus)

Vandaar dat ik de bediening via een webbrowser wil doen en niet via een of andere besturingssysteem-afhankelijke app (die binnen x jaren toch niet meer zal werken) en ook niet via een of andere zoveelste afstandsbediening ;-)

Het liefste zou ik werken met lampen van Aliexpress.com (vanuit prijs-oogpunt: kosten ongeveer 10¤ per lamp)

Nu mijn vraag: is een wifi bridge verplicht of kan je de lampen rechtstreeks via WiFi aanspreken?

En werkt iedere MiLight bridge/wifi box met iedere MiLight lamp van alle fabrikanten? Is dit een standaard? Hoe gebeurt de communicatie tussen de bridge en de lampen?

Alvast bedankt voor uw tijd om te antwoorden ;-)

zalige kerst!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wifi bridge is verplicht. Daar kwam ik op de harde manier achter. Eerst alleen lampen besteld. Weer 3 weken wachten op bridge. :P

Voor zover ik weet werkt iedere lamp met het MiLight logo op de iBoxen die je nu kan kopen.

Betaalde Kremlin-troll

• beredikt
Thanks. En is er een manier om deze te bedienen vanuit een browser? (bvb php of javascript of iets dergelijks?)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
*oops verkeerde topic

paQ wijzigde deze reactie 25-12-2017 11:43 (92%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Er is een API ergens, deze volgens mij http://www.limitlessled.com/dev/

Nog makkelijker is om een kant en klaar softwarepakket zoals Home Assistant of OpenHAB te gebruiken imho. Deze platformen bieden dan weer een mooie makkelijke http api.

Ik zou zeggen, overweeg dat ook eens in plaats van custom made spul. Vele handen maken licht werk. Dan heb je ondersteuning voor duizenden apparaten om je huis mee uit te breiden.

GENETX wijzigde deze reactie 25-12-2017 12:03 (8%)

• jurjen_g
Weet iemand of je met een afstandbediening of wandpaneel, een ingestelde configuratie kan opslaan, en vervolgens met 1 druk op de knop kiezen (dus zonder verder wifihub / smarthome oplossing)? Ik lees op de website van Futlight bijvoorbeeld "9 color changing modes, choose the color atmosphere you want" (https://www.futlight.com/...ls.aspx?id=261&typeid=143), maar in de daar ook te downloaden handleiding vind ik niet terug hoe dat werkt. Niet eens hoe je het zou moeten kiezen, laat staan hoe je het zou opslaan. Ik gok dat selectie dan via de mode knop gaat, maar die is ook al van toepassing voor het switchen tussen RGB/RGBWW en CCT als ik alles goed heb gelezen... Iemand die dit weet?

• ocmer
  • Laatst online: 18:37
quote:
jurjen_g schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:03:
Weet iemand of je met een afstandbediening of wandpaneel, een ingestelde configuratie kan opslaan, en vervolgens met 1 druk op de knop kiezen (dus zonder verder wifihub / smarthome oplossing)? Ik lees op de website van Futlight bijvoorbeeld "9 color changing modes, choose the color atmosphere you want" (https://www.futlight.com/...ls.aspx?id=261&typeid=143), maar in de daar ook te downloaden handleiding vind ik niet terug hoe dat werkt. Niet eens hoe je het zou moeten kiezen, laat staan hoe je het zou opslaan. Ik gok dat selectie dan via de mode knop gaat, maar die is ook al van toepassing voor het switchen tussen RGB/RGBWW en CCT als ik alles goed heb gelezen... Iemand die dit weet?
De "modes" zijn 9 verschillende soorten "disco verlichting", dus het knipperen tussen verschillende kleuren in verschillende tempos. Dit zijn dus geen "scenes" o.i.d. De kinderen vinden deze modussen wel grappig en als je een feestje geeft is het misschien bruikbaar, in de dagelijkse praktijk kan je er niet veel mee.

Sony A700 & Sigma 18-125/3.5-5.6 & Minolta 70-210/4 & Minolta 50/1.7 & Minolta 28/2.0 & Sony F56 | RPI & Rfxcom @ Domoticz | HP Envy-13-d010nd | Sonos Play 1 x2 & Sonos Play 3 | Fondriest TF4 | Sensa Merano | Burton Custom Wide & GNU Freedom & DC Control

• beredikt
Wat is het verschil tussen iBox, iBox 2 en iBox 3? Zijn er nog goede alternatieve box'en of manieren om het systeem met je netwerk te verbinden? (liefst verbinden mét ethernet kabel)

En kunnen ze allemaal RGB + warm wit + koud wit aansturen indien de lampen het kunnen?

En als ik het goed begrijp: de communicatie tussen de iBox en de lampen gebeurt met 2.4 Ghz net zoals de milight knoppen afstandsbedieningen? (is dat dan hetzelfde als Wifi? Indien niet: interfereert dat dan niet met Wifi 802.11b/g/n? :-))

Ongelofelijk hoe weinig info er te vinden is over milight (en al helemaal niets of superonduidelijk via aliexpress)

Goede feesten voor iedereen!

beredikt wijzigde deze reactie 31-12-2017 11:03 (10%)

• KvNwPPr
quote:
beredikt schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:52:
Wat is het verschil tussen iBox, iBox 2 en iBox 3? Zijn er nog goede alternatieve box'en of manieren om het systeem met je netwerk te verbinden? (liefst verbinden mét ethernet kabel)

En kunnen ze allemaal RGB + warm wit + koud wit aansturen indien de lampen het kunnen?

En als ik het goed begrijp: de communicatie tussen de iBox en de lampen gebeurt met 2.4 Ghz net zoals de milight knoppen afstandsbedieningen? (is dat dan hetzelfde als Wifi? Indien niet: interfereert dat dan niet met Wifi 802.11b/g/n? :-))

Ongelofelijk hoe weinig info er te vinden is over milight (en al helemaal niets of superonduidelijk via aliexpress)

Goede feesten voor iedereen!
Ik ken maar 2 iboxen: 1 met licht en 1 zonder licht. Weet je ook al dat er maar 4 zones per ibox verbonden kunnen worden? Zolang je geen andere aansturing gebruikt (bv. ESP8266: https://community.openhab...d-bulbs-in-openhab2/34906).

RGBWW is wat jij zoekt. Ik zal je op weg helpen en mijn ali express bestellingen laten zien:

ibox: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.OYwkdh
GU10 RGBWW: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.OYwkdh
RGBWW E27: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.OYwkdh

En "Wifi 802.11b/g/n?" is toch gewoon "wifi" maar dan stoer uitgesproken? :+

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
quote:
KvNwPPr schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:12:
[...]

Zolang je geen andere aansturing gebruikt (bv. ESP8266: https://community.openhab...d-bulbs-in-openhab2/34906).

RGBWW is wat jij zoekt. Ik zal je op weg helpen en mijn ali express bestellingen laten zien:
Nice find ! _/-\o_ Ga er binnenkort eens naar kijken, heb de onderdelen liggen en nu met een originele gateway met lampje inderdaad al vrij vlot tegen de 4 zone limiet aangelopen. Zou per stuk aansturen het mooiste vinden, heb nu 10 lampen in de huiskamer die in 3 zones zitten en 2 in de 4e, erg jammer van het mooie concept.

Ik zie alleen de RGBWW lampen er niet bij staan, en laat ik die nu precies hebben :) daarnaast het dan ook nog met Domoticz werkend maken. Wederom tijd te kort...

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Mystrome
quote:
KvNwPPr schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:12:
[...]

Ik ken maar 2 iboxen: 1 met licht en 1 zonder licht. Weet je ook al dat er maar 4 zones per ibox verbonden kunnen worden? Zolang je geen andere aansturing gebruikt (bv. ESP8266: https://community.openhab...d-bulbs-in-openhab2/34906).

ibox: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.OYwkdh
GU10 RGBWW: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.OYwkdh
RGBWW E27: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.OYwkdh

En "Wifi 802.11b/g/n?" is toch gewoon "wifi" maar dan stoer uitgesproken? :+
Uhm, volgens mij klopt je informatie niet helemaal.

Je kan wel degelijk meer dan 4 zones maken met 1 wifibox, ik heb er zelf namelijk thuis 6 gemaakt met de ibox 1. De limiet is 8 voor zover ik weet. Het zou wel kunnen dat 4 de limiet is voor RGBWW lampen, maar voor RGB+CCT is dat zeker niet het geval.

En wat jij RGBWW noemt in je links, zijn RGB+CCT lampen. Je linkt naar de fut103 en fut012. Ik weet niet of dat voor @beredikt en @Pixelmagic belangrijk is of niet, maar lijkt mij even het vernoemen waard.

Hier is de catalogus van 2017.

• Pixelmagic
  • Nu online
Heb zojuist even een nodemcu met een rf module aan elkaar geknoopt en ik kan de lampen die ik als rgbww heb gekocht aansturen. Dmv snif functie komen ze inderdaad als rgb-cct voorbij. Ik kan alle 4 de groepen sturen met de nodemcu en ga nu proberen per lamp dmv domoticz mqtt aan te sturen. Dat maakt het geheel toch nét even wat beter werkend als de standaard gateway en je bent gelijk niet meer afhankelijk van de app om lampen “aan te melden”.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik kan helemaal niks meer met mijn systeem.

Ik kan niks meer met de wifi bridge (ssid is wel gewoon zichtbaar kan hem ook wel benaderen maar via de app kan ik niks beginnen ook al kan ik m'n mobiel wel connecten de app ziet de bridge niet.)
Het lukt mij ook met geen mogelijkheid om de lampen te resetten.
Ik wil de hele rotzooi koppelen aan mijn google home maar ik ben zo klaar met deze troep dat ik alles weg flikker.
Ik koop wel een hue setje dan maar wat meer betalen ipv constant met deze rotzooi te blijven prutsen.

• Pixelmagic
  • Nu online
quote:
kaasaanfiets schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:13:
Ik kan helemaal niks meer met mijn systeem.

Ik kan niks meer met de wifi bridge (ssid is wel gewoon zichtbaar kan hem ook wel benaderen maar via de app kan ik niks beginnen ook al kan ik m'n mobiel wel connecten de app ziet de bridge niet.)
Het lukt mij ook met geen mogelijkheid om de lampen te resetten.
Ik wil de hele rotzooi koppelen aan mijn google home maar ik ben zo klaar met deze troep dat ik alles weg flikker.
Ik koop wel een hue setje dan maar wat meer betalen ipv constant met deze rotzooi te blijven prutsen.
Laat me mij adres even doorsturen naar je, dan mag je mijn vuilnisbak gebruiken >:)

Maar zonder dollen, dat is wel erg vreemd, opnieuw starten heb je al gedaan neem ik aan, factory reset een optie ?

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

quote:
Pixelmagic schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:26:
[...]

Laat me mij adres even doorsturen naar je, dan mag je mijn vuilnisbak gebruiken >:)

Maar zonder dollen, dat is wel erg vreemd, opnieuw starten heb je al gedaan neem ik aan, factory reset een optie ?
Uiteraard heb ik de boel al een factoy reset gegeven. Meerdere keren maar ik krijg hem gewoon niet verbonden. Ik moet zeggen de de milight app ook wel enorm slecht zijn.
Ik kan me herinneren dat ik vroeger een andere app gebruikte.

De lampen zelf doen het nog wel, en ik kan sommige ook met mijn afstandbediening resetten maar degene die ik juist wil resetten lukt me niet.

Ik had in het verleden ook al problemen dat ik het ding 1x per week opnieuw op moest starten omdat het gewoon een kak ding is. (v1 wifi hub that is... ik heb geen ervaring met de nieuwere hubs. Als die wel werken moet ik misschien maar eens een nieuwe hub kopen)

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 31-12-2017 16:58 (7%)

• beredikt
Mijn 5 Ghz Wifi AC zal het alvast niet storen :-P

Ik heb alvast 17 lampen GU10 RGB CCT (rood groen blauw warm en koud wit FUT103) ¤8,7 x 17
1 remote (gewoon FUT092) ¤8,8
1 remote (met display FUT090) ¤20
1 wifi box (met ingebouwde led iBox) ¤15,3

Hopelijk brengen ze snel enkele gu10 RGB CCT spot's uit met hoger vermogen (met desnoods groter koellichaam) want ik denk niet dat je met 4W een oude 35W halogeen kan vervangen (laat staan een 50W halogeen)

• Mystrome
quote:
beredikt schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:06:
Hopelijk brengen ze snel enkele gu10 RGB CCT spot's uit met hoger vermogen (met desnoods groter koellichaam) want ik denk niet dat je met 4W een oude 35W halogeen kan vervangen (laat staan een 50W halogeen)
Dat zal je mee gaan vallen, ik heb ook 19 x 50W halogeen vervangen met deze 4W lampjes, qua lichtopbrengst doet dat weinig voor elkaar onder.

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:56
Weet iemand welke inbouw armaturen ik kan kopen, waar de gu10 rgb cct spotjes in passen? Had die van philips gehaald, maar daar pasten ze dus niet in. Zaten er veel te los in.
Liefst zie ik ook die veer niet die alles op zijn plaats houd.

Deze paste dus niet:

plaspvd wijzigde deze reactie 02-01-2018 21:56 (19%)

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:16
Heeft iemand al de FUT014?
Heb zelf al een paar jaar de oude RGBWW welk 100 lumen minder heeft als de FUT014.
Ik vraag mij af of de FUT014 echt een stuk meer licht geeft als de oude RGBWW. Dus wie heeft hem al uitgetest? :)

ezra070 wijzigde deze reactie 03-01-2018 22:54 (4%)

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22-04 14:43
Ik heb sinds vandaag twee led plafonieres hangen: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.tau3ar

Nu zit er een 4 kanaals/groups zender bij, die verdacht veel op de milight producten lijkt. er staat 2.4g RF op, met wat van die wifiboogjes ernaast. Echter geen merk of typenummer. Op de led-controller staat wel een modelnummer: SN-RF56-72CW-24V. hierbij is 72 het wattage. Op het doosje van de zender staat "Smart Controller", en Smart Home System 2.4G. Ik heb twee lampen, die ik net na het aanzetten elk aan een groep heb toegekend. Hoe groot achtten jullie de kans dat dit gewoon compatible is met een 4 groups controller die ik op de muur kan plakken van mi-light?

• jurjen_g
quote:
ezra070 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:52:
Heb zelf al een paar jaar de oude RGBWW welk 100 lumen minder heeft als de FUT014.
Ik vraag mij af of de FUT014 echt een stuk meer licht geeft als de oude RGBWW. Dus wie heeft hem al uitgetest? :)
Ik heb er 1 sinds vorige week. Ik kan niet vergelijken met de oude RGBWW, maar in vergelijking met de oude domme led-lamp die ik had (volgens mij ooit van de postcode loterij o.i.d.) kan hij feller. Het is verder geen zoeklicht o.i.d., voor puzzelen in het donker net iets te weinig, maar voor sfeerlicht/leeslicht heel prima te doen. De 2e is al onderweg.

• ToFast
  • Laatst online: 21:29
quote:
ezra070 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:52:
Vrij simpel berekenen. De oude is 80LM/W, de nieuwe types zijn 95LM/W. Dat is dus bijna 20% efficiënter, of beter gezegd bijna 20% meer licht bij hetzelfde aantal watt.

Maar je vraag was of ze dit echt doen; ik denk dat het alleen merkbaar is als je ze naast elkaar of om- en om aan/uit zet. Voor de 6w lampen betekent dit nagenoeg hetzelfde als een oud type op 7 watt :). Misschien beter direct een 9watter en die iets dimmen

ToFast wijzigde deze reactie 04-01-2018 20:41 (3%)

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:16
jurjen_g & ToFast, bedankt voor jullie headsup.

Ik ga wat FUT014's scoren voor sfeer en deze op meer plekken in de huis kamer zetten. Denk dat dat in mijn geval de oplossing is (of iig. prima is voor de baas...ehhh... mijn vriendin ;) )

• jurjen_g
quote:
ezra070 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:20:
jurjen_g & ToFast, bedankt voor jullie headsup.

Ik ga wat FUT014's scoren voor sfeer en deze op meer plekken in de huis kamer zetten. Denk dat dat in mijn geval de oplossing is (of iig. prima is voor de baas...ehhh... mijn vriendin ;) )
Groot voordeel van de 014 is verder dat ie maar 10 cm hoog is, een stuk kleiner dan de overige E27 lampen. Past bij ons in alle armaturen.
quote:
Meester_J schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:15:
Ik heb sinds vandaag twee led plafonieres hangen: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.tau3ar

Nu zit er een 4 kanaals/groups zender bij, die verdacht veel op de milight producten lijkt. er staat 2.4g RF op, met wat van die wifiboogjes ernaast. Echter geen merk of typenummer. Op de led-controller staat wel een modelnummer: SN-RF56-72CW-24V. hierbij is 72 het wattage. Op het doosje van de zender staat "Smart Controller", en Smart Home System 2.4G. Ik heb twee lampen, die ik net na het aanzetten elk aan een groep heb toegekend. Hoe groot achtten jullie de kans dat dit gewoon compatible is met een 4 groups controller die ik op de muur kan plakken van mi-light?
Ik denk dat die kans vrij groot is, heb je een foto van de afstandsbediening? Ik zou gewoon een Milight remote bestellen en mocht het toch niet werken zet je hem gewoon op de v&a ;)

• Scooper
En als het werkt, wil je dat dan hier plaatsen? Wij hebben ook nog nieuwe huiskamerlampen nodig!

specs

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22-04 14:43

Het was even prutsen (nog steeds, want geen thumbnail), maar het is gelukt om een plaatje te posten. Heb al even geen webserver meer snorren. Ik ga de milight controller maar eens bestellen. Kost ook de wereld niet, en laat de resultaten over twee weken weten ;)
Deze is onderweg:
Milight B4 4-Zone RGB RGBW RGBW+CCT Smart Panel Remote Controller for led strip light lamp or bulb

https://www.aliexpress.co...ae803_5&priceBeautifyAB=0

Meester_J wijzigde deze reactie 05-01-2018 15:42 (255%)

• Freezhost
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 05-03 20:01
Ik heb inmiddels ook mijn eerste spulletjes binnen via Ali. Werkt perfect alleen is het bereik net is te kort voor de buitenverlichting. De Ibox even een tijdelijke plek gegeven maar kan ik met de RFlink misschien meer bereik krijgen?

Het is mij alleen nog niet gelukt om de lampen vanuit Domoticz te bedienen, heb de bridge toegevoegd als V6 en RGBWW maar de lampen reageren nergens op. Vanuit de milight app gaat het wel goed, ik heb wel de RGB-CCT lampen maar volgens mij moet dat ook werken? Iemand ervaring hiermee?

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 13:18
5987 als poort instellen binnen Domoticz, dan zou het moeten werken.

• Freezhost
Bedankt, dat werkt! Enige probleem wat ik nog heb is dat via de timer de kelvin op 6500K staat en ik wil ze inschakelen op 2700k, iemand enige idee hoe dat moet vanuit domoticz?

• Pixelmagic
  • Nu online
quote:
Freezhost schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:59:
Bedankt, dat werkt! Enige probleem wat ik nog heb is dat via de timer de kelvin op 6500K staat en ik wil ze inschakelen op 2700k, iemand enige idee hoe dat moet vanuit domoticz?
Dummy maken met dit in de on regel:

http://192.168.1.12:8080/...vinlevel&idx=146&kelvin=0

Ip van je domoticz en id van je device, waarde in kelvinals laatste

Pixelmagic wijzigde deze reactie 08-01-2018 20:44 (4%)

• Freezhost
Dat heb ik uitgevoerd en het lijkt goed te gaan, maar moet ik dit iedere keer uitvoeren of eenmalig?

• Pixelmagic
  • Nu online
quote:
Freezhost schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:52:
Dat heb ik uitgevoerd en het lijkt goed te gaan, maar moet ik dit iedere keer uitvoeren of eenmalig?
Ik heb een scene aangemaakt die ik gebruik, schakel daar de juiste waarde voor warmte in en vervolgens op de gewenste sterkte. Het geheel word aangestuurd door een dzvents wat reageert op de kichtsterkte buiten.

• KvNwPPr
quote:
Mystrome schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:56:
[...]

Uhm, volgens mij klopt je informatie niet helemaal.

Je kan wel degelijk meer dan 4 zones maken met 1 wifibox, ik heb er zelf namelijk thuis 6 gemaakt met de ibox 1. De limiet is 8 voor zover ik weet. Het zou wel kunnen dat 4 de limiet is voor RGBWW lampen, maar voor RGB+CCT is dat zeker niet het geval.

En wat jij RGBWW noemt in je links, zijn RGB+CCT lampen. Je linkt naar de fut103 en fut012. Ik weet niet of dat voor @beredikt en @Pixelmagic belangrijk is of niet, maar lijkt mij even het vernoemen waard.

Hier is de catalogus van 2017.
Mijn excuses als ik verkeerde informatie heb gegeven. Om het even helder te krijgen:
- RGB+CCT heeft toch meer kleurmogelijkheden dan RGBWW?
- Als de limiet geen 4 is maar 8, dan heb je toch 2 afstandsbedieningen nodig aangezien er maar 4 zones op (mijn) afstandsbediening zitten. Vind t sowieso niet handig om via de app of afstandsbediening te doen maar dat is een ander verhaal.

Ik zie dat je het gelijk werkend hebt @Pixelmagic , netjes ;)

quote:
Freezhost schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:59:
Ik gebruik dan wel Home Assistant maar misschien heb je er iets aan. Ik gebruik een automation die inschakelt op 2700k als de zon ondergaat. En ik heb verschillende scenes toegevoegd om het handmatig te veranderen. Tevens ook een slider voor kleurtemperatuur en brightness.
HTML: automation.yaml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
- alias: verlichting aan als de zon ondergaat
  hide_entity: no
  initial_state: 'on'
  trigger:
  - platform: sun
    event: sunset
    offset: "-00:45:00"
  condition:
    condition: state
    entity_id: device_tracker.64cc2ebd5874
    state: home
  action:
    service: scene.turn_on
    entity_id: scene.2700k__vertraagd_aan_15m

HTML: scene.yaml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
- name: 2700k
  entities:
    light.spotjes_woonkamer:
      state: on
      brightness_pct: 80
      color_temp: 370
    light.tafel_woonkamer:
      brightness_pct: 100
      color_temp: 370
    light.wifi_bridge:
      brightness_pct: 100
      color_name: blue

Scenes: https://i.imgur.com/DFn9fa5.png
Helderheid&temperatuur: https://i.imgur.com/Wbjd8F3.png

KvNwPPr wijzigde deze reactie 09-01-2018 01:14 (40%)
Reden: toevoeging

• Mystrome
quote:
KvNwPPr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:02:
- RGB+CCT heeft toch meer kleurmogelijkheden dan RGBWW?
Dat klopt. Maar je noemde RGB+CCT lampen RGBWW. Verwarrend.
quote:
KvNwPPr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:02:
- Als de limiet geen 4 is maar 8, dan heb je toch 2 afstandsbedieningen nodig aangezien er maar 4 zones op (mijn) afstandsbediening zitten. Vind t sowieso niet handig om via de app of afstandsbediening te doen maar dat is een ander verhaal.
Ligt aan welke afstandsbediening(en) je hebt. Ik heb de fut089 en daarmee kan je 8 zones bedienen. En ik vind de afstandsbediening prima werken, ik bedien makkelijk en snel de lampen zoals ik wil. Maar ik gebruik de afstandsbediening eigenlijk alleen om te schakelen/dimmen. Kleurtjes zijn leuk maar in de praktijk gebruik ik ze niet of nauwelijks.

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
quote:
plaspvd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:48:
Weet iemand welke inbouw armaturen ik kan kopen, waar de gu10 rgb cct spotjes in passen? Had die van philips gehaald, maar daar pasten ze dus niet in. Zaten er veel te los in.

Deze paste dus niet:

[afbeelding]
De standaard 230v armaturen zouden moeten passen. Het meerendeel komt wel met een veertje. Ik zou gewoon even bij de bouwmarkt langs gaan met een spotje en gaan passen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Scooper
quote:
Meester_J schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:22:
[afbeelding]

Het was even prutsen (nog steeds, want geen thumbnail), maar het is gelukt om een plaatje te posten. Heb al even geen webserver meer snorren. Ik ga de milight controller maar eens bestellen. Kost ook de wereld niet, en laat de resultaten over twee weken weten ;)
Deze is onderweg:
Milight B4 4-Zone RGB RGBW RGBW+CCT Smart Panel Remote Controller for led strip light lamp or bulb

https://www.aliexpress.co...ae803_5&priceBeautifyAB=0
Dat de beide apparaten 2,4Ghz gebruiken, wil natuurlijk niet zeggen dat er ook dezelfde instructies over het 2,4Ghz communicatiekanaal worden gestuurd. Ben benieuwd of het gaat werken.

Zou het niet een alternatief kunnen zijn om juist de controller van de lamp aan te passen?
- alle lampdelen op 1 kanaal: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=293&typeid=146 of
- of de lampdelen afzonderlijk instelbaar: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=195&typeid=146

specs

• KvNwPPr
quote:
Mystrome schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 05:46:
[...]

Dat klopt. Maar je noemde RGB+CCT lampen RGBWW. Verwarrend.

Jep, foutje ;)

[...]

Ligt aan welke afstandsbediening(en) je hebt. Ik heb de fut089 en daarmee kan je 8 zones bedienen. En ik vind de afstandsbediening prima werken, ik bedien makkelijk en snel de lampen zoals ik wil. Maar ik gebruik de afstandsbediening eigenlijk alleen om te schakelen/dimmen. Kleurtjes zijn leuk maar in de praktijk gebruik ik ze niet of nauwelijks.
Het werkt super hoor, niks op aan te merken. Ook vanuit de app werkt t probleemloos. Maar zoals je zegt, in de praktijk ga je die kleurtjes niet vaak veranderen. En ik ben meer voorstander van automation of een lichtschakelaar aan de muur.

• W. Coumans
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:27
Ik wil me het volgende aanschaffen:

- iBox 1 of 2
- 2 x FUT017; 6 W E27 dual white (alleen CCT, niet de RGB versie)
- 1 x FUT019; 9 W E27 dual white (alleen CCT, niet de RGB versie)
- 1 x FUT016; 9 W E27 RGBWW of FUT012; 9 W RGB+CCT
- 1 x FUT103; 4 W GU10 RGB+CCT

Mijn doel is om de lampen met Domoticz aan, uit en van kleur(temperatuur) te schakelen/veranderen op basis van timers en scenes / schakelaars.

Is bovenstaande überhaupt mogelijk en zo ja, met beide iBox'en?

In een excel overzicht eerder op dit forum staat dat beide iBox'en enkel met RGB+CCT lampen samenwerken. Echter in de handleiding van de iBox'en staat "Compatible with all Mi-light 2.4GHz series". Vandaar de verwarring.

• Freezhost
Ik heb nu een virtuele switch toegevoegd die via de API de kelvin op 100 zet. Met een scene schakel ik eerst de lamp aan en daarna de virtuele switch. Uit gaat dan gewoon op tijd bij de lamp zelf. Het werk in principe wel maar het is wat omslachtig, nadeel is ook dat de lamp aangaat op Kelvin = 0 en dan pas na een paar tellen veranderd naar Kelvin = 100 dus 2700K.

Misschien toch Home Assisant eens proberen want ik vind dit toch wel een gebrek van domoticz

• Mickman
  • Laatst online: 22-04 09:09
Deze armaturen lijken wel heel erg op die van Philips, die ik ook heb gebruikt. Spotjes zitten bij mij ook losser, maar dat maakt qua werking niets uit.
quote:
plaspvd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:48:

Deze paste dus niet:

[afbeelding]
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*