Vorig weekend had ik mijn Mi-Lights besteld: 19 lampjes (fut103), 1 afstandsbediening (fut089) en een iBox met lampje. Die werden gisteren bezorgd, wat een stuk sneller was dan verwacht (in nog geen 6 dagen).
Dit was het pakketje:
Alles zat netjes en strak ingepakt:
Hele bestelling ging goed. Alle onderdelen waren aanwezig:
De afstandsbediening ligt lekker in de hand, is niet te groot of te klein en aan de voorkant behoorlijk chique voor de prijs. De achterkant is wel wat aan de 'goedkoop plastic-en' kant, het klepje om de batterijen te wisselen voelt ook niet erg solide aan. Hoeft op zich geen probleem te zijn als de batterijen lang mee gaan en er niet vaak gewisseld hoeft te worden (gaan we achter komen).
De iBox valt eigenlijk niet veel over te zeggen. Het is allemaal plastic, ziet er wel aardig uit en is niet veel groter dan een tennisbal. Deze is niet te bedienen met de afstandsbediening die ik heb, maar uiteraard wel met de app.
Wat me meteen op viel was hoe solide de lampjes aanvoelden. Een stukje zwaarder dan een regulier halogeen spotje, en mooi afgewerkt in een aluminium behuizing:
Ter vergelijking, de fut103 naast het 50w halogeen spotje van Philips dat deze LED's komen vervangen:
Toen kwam het aansluiten.
Ik was begonnen met een groep van 3 lampjes die op een eigen schakelaar zitten. Die koppelen met de afstandsbediening ging probleemloos.
De hoeveelheid licht die de fut103 geeft op warm wit op maximale setting komt erg dicht in de buurt van de halogeen spot, maar is wel ietsje minder (ik schat zo rond de 10-15%). De kleurtemperatuur komt ook behoorlijk in de buurt, maar is iets kouder (ik schat zo rond de 100-150K verschil).
Vervolgens de iBox aangesloten en de app geïnstalleerd op m'n smartphone. Koppelen met de smartphone ging ook zonder problemen, en de groep van 3 koppelen met de app was ook geen probleem.
Daarna een set van 2 lampjes op een andere schakelaar aangesloten en gekoppeld met een andere zone op de afstandsbediening. Ging ook goed.
Toen kwam ik bij de grootste groep, waar 14 lampjes op 1 schakelaar zitten. Hier wilde ik een paar verschillende zones van maken (zijn er uiteindelijk 4 geworden) en dacht slim te zijn door de lampjes nadat ik ze er inzette direct één voor één te koppelen aan de afstandsbediening. Dat werkte op zich prima, en via de afstandsbediening kon ik de zones precies zo bedienen zoals ik wil. Maar niet via de app. Ik was namelijk vergeten ze daar óók mee te koppelen. Dus toen ik dat alsnog probeerde, gaf dat als resultaat 1 zone van 14 lampjes.
M.a.w, ik kon opnieuw beginnen met deze 14 lampjes. De 6 die ik op aparte zones wilde hebben heb ik er weer uit kunnen halen, in een andere spot op een aparte schakelaar gedaan, daar ontkoppeld en opnieuw gekoppeld aan afstandsbediening en app.
En dat werkt wel goed.
Nu kan ik alle 19 lampjes, gespreid over 6 zones, zowel met afstandsbediening als met app bedienen. Ik heb er een kort filmpje van gemaakt met m'n telefoon (kwaliteit is niet best, slechte camera). Ik ben voorlopig er nog wel mee aan het prutsen en ontdekken welke instelling voor mij goed werken en prettig zijn, maar het geeft in ieder geval een aardige indruk van de hoeveelheid licht die het geeft, en wat dit spul kan: