Gisteren ook twee van deze lampen en dezelfde remote controllers binnengekregen (voor op de kinderkamers). Eerste indruk was ook prima! Net even de vergelijkbare Yeelight lamp geprobeerd maar die lijkt minder fel (en piept). Voordeel van die Yeelight is dat die via Wifi te schakelen is (b.v. rechtstreeks vanuit Domoticz) en voor die Mi-Light heb je toch weer een bridge daarvoor nodig toch?rens-br schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:57:
Gisteren zijn mijn MI Light lampen binnengekomen en ik schrok toch even van het formaat. Ter vergelijking een standaard e27 led ikea lamp:
[afbeelding]
Ze werken overigens perfect met:
WiFi iBox Smart Light (iBox1)
2.4GHz 4 Zone RGB+CCT Remote Controller (FUT092)
Het koppelen was weer in enkele seconden gebeurd.
Mi Light kan je ook schakelen vanuit Domoticz, maar daar heb je inderdaad wel de Wifi Bridge voor nodig.Douwe63 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:36:
Voordeel van die Yeelight is dat die via Wifi te schakelen is (b.v. rechtstreeks vanuit Domoticz) en voor die Mi-Light heb je toch weer een bridge daarvoor nodig toch?
kort vraagje:
kan ik via mijn 4-Zone RGB+CCT Smart Panel Remote Controller mijn RGBW lamp bedienen?
kan ik via mijn 4-Zone RGB+CCT Smart Panel Remote Controller mijn RGBW lamp bedienen?
Dat is niet 1,2,3 te zeggen. Ik heb een E14 RGBW lamp vd laatste generatie, welke ik wel kan bedienen met een 4 zone smart panel. Het ligt er dus helemaal aan, welke generatie het is.dr.trimble schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:52:
kort vraagje:
hmmm, 'k weet niet van welke generatie die van mij is maar ik krijg hem niet gelinkt met rgb+CCT controller.DarkAllMan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:38:
[...]
Dat is niet 1,2,3 te zeggen. Ik heb een E14 RGBW lamp vd laatste generatie, welke ik wel kan bedienen met een 4 zone smart panel. Het ligt er dus helemaal aan, welke generatie het is.
Volgens mij zijn ze volgens de gebruiksaanwijzing ook niet compatibel. Het is eerder geluk als het wel werkt.
kan een gewone LED-strip ook gevoed en aangestuurd worden dmv een RGB-CCT controller. Ik zou deze graag gebruiken omdat een gewone controller niet aanstuurbaar is via mijn RGB+CCT wanschakelaar
Ik heb al maanden (meer dan jaar?) drie RGBWW GU10 spots in gebruik met de oude RGB remote met 4 zones.
Er zijn nu ook natuurlijk de mooie CCT GU10 spots. Zijn deze het waard als je al RGBWW hebt? En dan vooral kleur. Ik heb er een filter voor gezet om ze warmer te krijgen, maar misschien is het met de CCT spots nog mooier? Kan je dan bijvoorbeeld ook een heel klein beetje oranje/geel mengen met wit? Oftewel, kan je RGB instellen met de bijhorende brightness, en dan ook wit instellen met aparte brightness?
Ook wil ik mijn lampen via internet (app of domoticz) willen besturen. Daar heb ik de wifi box voor nodig geloof ik? Of kan het ook direct vanuit Domoticz?
Stel ik wil het in delen kopen, werkt de nieuwste remote met 8 zones en de nieuwste wifi box met mijn oude RGBWW lampen nog? Of andersom, kan ik tijdelijk de nieuwe CCT lampen gebruiken met mijn oude RGBWW remote?
Er zijn nu ook natuurlijk de mooie CCT GU10 spots. Zijn deze het waard als je al RGBWW hebt? En dan vooral kleur. Ik heb er een filter voor gezet om ze warmer te krijgen, maar misschien is het met de CCT spots nog mooier? Kan je dan bijvoorbeeld ook een heel klein beetje oranje/geel mengen met wit? Oftewel, kan je RGB instellen met de bijhorende brightness, en dan ook wit instellen met aparte brightness?
Ook wil ik mijn lampen via internet (app of domoticz) willen besturen. Daar heb ik de wifi box voor nodig geloof ik? Of kan het ook direct vanuit Domoticz?
Stel ik wil het in delen kopen, werkt de nieuwste remote met 8 zones en de nieuwste wifi box met mijn oude RGBWW lampen nog? Of andersom, kan ik tijdelijk de nieuwe CCT lampen gebruiken met mijn oude RGBWW remote?
Fanaleds.com
ja, dat kan. Gewoon de overige uitgangen niet aansluiten.dr.trimble schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:22:
kan een gewone LED-strip ook gevoed en aangestuurd worden dmv een RGB-CCT controller. Ik zou deze graag gebruiken omdat een gewone controller niet aanstuurbaar is via mijn RGB+CCT wanschakelaar
Er zijn nu ook natuurlijk de mooie CCT GU10 spots. Zijn deze het waard als je al RGBWW hebt?Bose321 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:53:
Ik heb al maanden (meer dan jaar?) drie RGBWW GU10 spots in gebruik met de oude RGB remote met 4 zones.
Ja.
En dan vooral kleur. Ik heb er een filter voor gezet om ze warmer te krijgen, maar misschien is het met de CCT spots nog mooier?
Ja, je kan zelf de kleurtemp van het wit instellen, dus alles tussen warmwit en koudwit
Kan je dan bijvoorbeeld ook een heel klein beetje oranje/geel mengen met wit?
Ja
Oftewel, kan je RGB instellen met de bijhorende brightness, en dan ook wit instellen met aparte brightness?
Ja, Je kan de verhouding wit/RGB instellen, en dan de totale brightness verhogen/verlagen, met gelijkblijvende verhouding natuurlijk
Ook wil ik mijn lampen via internet (app of domoticz) willen besturen. Daar heb ik de wifi box voor nodig geloof ik?
Ja, is wel het makkelijkst, is nog wel redelijk beta
Of kan het ook direct vanuit Domoticz?
Kan ook, heb je een aparte transceiver nodig. (weet niet precies hoe hij heet).
Stel ik wil het in delen kopen, werkt de nieuwste remote met 8 zones en de nieuwste wifi box met mijn oude RGBWW lampen nog?
Remote: Officieel niet compatible, maar blijkt soms wel te werken.
wifi box: in de app kun je de oude remote selecteren, dan werkt wel.
Of andersom, kan ik tijdelijk de nieuwe CCT lampen gebruiken met mijn oude RGBWW remote?
Dat werkt bij mij wel (maar volgens mij ook officieel niet compatible), alleen kun je dan niet de kleurtemp bepalen en de verhouding RGB/wit instellen, omdat die remote daar simpelweg geen knoppen voor heeft.
Bedankt voor het antwoorden! Klinkt goed.exponential schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:47:
[...]
ja, dat kan. Gewoon de overige uitgangen niet aansluiten.
[...]
Er zijn nu ook natuurlijk de mooie CCT GU10 spots. Zijn deze het waard als je al RGBWW hebt?
Ja.
En dan vooral kleur. Ik heb er een filter voor gezet om ze warmer te krijgen, maar misschien is het met de CCT spots nog mooier?
Ja, je kan zelf de kleurtemp van het wit instellen, dus alles tussen warmwit en koudwit
Kan je dan bijvoorbeeld ook een heel klein beetje oranje/geel mengen met wit?
Ja
Oftewel, kan je RGB instellen met de bijhorende brightness, en dan ook wit instellen met aparte brightness?
Ja, Je kan de verhouding wit/RGB instellen, en dan de totale brightness verhogen/verlagen, met gelijkblijvende verhouding natuurlijk
Ook wil ik mijn lampen via internet (app of domoticz) willen besturen. Daar heb ik de wifi box voor nodig geloof ik?
Ja, is wel het makkelijkst, is nog wel redelijk beta
Of kan het ook direct vanuit Domoticz?
Kan ook, heb je een aparte transceiver nodig. (weet niet precies hoe hij heet).
Stel ik wil het in delen kopen, werkt de nieuwste remote met 8 zones en de nieuwste wifi box met mijn oude RGBWW lampen nog?
Remote: Officieel niet compatible, maar blijkt soms wel te werken.
wifi box: in de app kun je de oude remote selecteren, dan werkt wel.
Of andersom, kan ik tijdelijk de nieuwe CCT lampen gebruiken met mijn oude RGBWW remote?
Dat werkt bij mij wel (maar volgens mij ook officieel niet compatible), alleen kun je dan niet de kleurtemp bepalen en de verhouding RGB/wit instellen, omdat die remote daar simpelweg geen knoppen voor heeft.
Nog een vraagje over dat mengen van kleuren. Als ik je goed begrijp kan je dus alleen kleur en wit instellen, en dan de global brightness? Dus niet brightness van RGB en wit apart instellen? Ik vind dit belangrijk, want het "warm white" van deze LEDs vond ik alsnog te koud, vandaar de fysieke filter (folie) die ik ervoor had gemaakt op de WW LEDs.
Fanaleds.com
Dat kan dus wel volgens mij.Bose321 schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:52:
[...]
Bedankt voor het antwoorden! Klinkt goed.
Nog een vraagje over dat mengen van kleuren. Als ik je goed begrijp kan je dus alleen kleur en wit instellen, en dan de global brightness? Dus niet brightness van RGB en wit apart instellen? Ik vind dit belangrijk, want het "warm white" van deze LEDs vond ik alsnog te koud, vandaar de fysieke filter (folie) die ik ervoor had gemaakt op de WW LEDs.
Zie het plaatje van de afstandbediening:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=161&typeid=143
Deze heeft dus:
- 1 color wheel, daarmee control je de RGB leds.
- Daarnaast 1 slider voor wit temperatuur: geel = WW, blauw is CW.
- En een slider waarmee je switched tussen volledig wit, volledig RGB, of iets ertussenin.
- 1 brightness slider waarmee je de kleur die je gemaakt hebt feller of zwakker laat branden.
Als je dus extreem warm wit wil maken zet je de wit temp op WW, je RGB op geel, en meng je die 50/50 ofzo?
Ik heb deze afstandsbediening en de sliders zijn niet afhankelijk van elkaar. Druk je dus op de RGB slider, krijg je RGB kleuren, druk je op de CCT slider (voor CW en WW) krijg je die kleuren. Ze worden dus niet gecombineerd, via de app werkt dat hetzelfde.exponential schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:56:
Als je dus extreem warm wit wil maken zet je de wit temp op WW, je RGB op geel, en meng je die 50/50 ofzo?
Wellicht kan je met Domoticz de kleuren wel combineren, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Bij mijn GU10 lampen werkt dit wel zo, de RGB+CCT ledstrip doet het dan weer niet...rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:32:
[...]
Ik heb deze afstandsbediening en de sliders zijn niet afhankelijk van elkaar. Druk je dus op de RGB slider, krijg je RGB kleuren, druk je op de CCT slider (voor CW en WW) krijg je die kleuren. Ze worden dus niet gecombineerd, via de app werkt dat hetzelfde.
Wellicht kan je met Domoticz de kleuren wel combineren, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
@Jochemd13 iik heb die lampen ook, moet dan toch eens wat beter opletten. Meen toch echt dat ze niet combineren.
Zie onderstaande foto. GU10 RGB+CCT spotje. Alle leds zijn aan, 3 WW, 3CW en 2RGB (groen).rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:42:
@Jochemd13 iik heb die lampen ook, moet dan toch eens wat beter opletten. Meen toch echt dat ze niet combineren.
Dit werkt bij mij ook op de ledstrip, alleen heb ik een aparte RGB en een aparte Dual white op 1 controller zitten.
Ik geef toe dat de afstandbediening niet heel intuitief werkt, maar als je het in de volgende volgorde doet werkt het:
1) alleen wit, juiste wit temperatuur kiezen
2) op de slider RGB/wit drukken
3) rgb kleur kiezen
3 RGB/wit slider aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door exponential op 26-09-2017 22:30 ]
Bedankt voor de foto's en uitleg. Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Hier werkt het ook op die manier.exponential schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:20:
Ik geef toe dat de afstandbediening niet heel intuitief werkt, maar als je het in de volgende volgorde doet werkt het:
1) alleen wit, juiste wit temperatuur kiezen
2) op de slider RGB/wit drukken
3) rgb kleur kiezen
3 RGB/wit slider aanpassen.
Ik heb het gevoel dat ik echt een pannenkoek ben. Ik heb 2x een RGB strip van 5M. 2x een Milight strip RF controller en een afstandsbediening en 2x een voeding. Welke combinatie ik ook gebruik, enkel rood licht op! Als ik de rode draad in het groene gaatje doe, werkt "groen", maar krijg ik dus enkel rood licht. Ik heb het idee dat de controller prima werkt maar de led strip kapot is. Als ik de strip zelf aanraak terwijl hij aan staat geeft deze wel lichtelijk een andere kleur, dus de lampjes lijken te werken.
Ik ben hier nu al meerdere keren mee bezig geweest, maar ik kom er echt niet uit. Heeft er iemand wat pointers?
Ik ben hier nu al meerdere keren mee bezig geweest, maar ik kom er echt niet uit. Heeft er iemand wat pointers?
kijk hoe het gesoldeerd is kijk welke kabel kleur op welke letters is
Sowieso, kleuren van de draadjes en letters op strip kloppen vaak niet bij chinese strips.brammetje1994 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:07:
Ik heb het gevoel dat ik echt een pannenkoek ben. Ik heb 2x een RGB strip van 5M. 2x een Milight strip RF controller en een afstandsbediening en 2x een voeding. Welke combinatie ik ook gebruik, enkel rood licht op! Als ik de rode draad in het groene gaatje doe, werkt "groen", maar krijg ik dus enkel rood licht. Ik heb het idee dat de controller prima werkt maar de led strip kapot is. Als ik de strip zelf aanraak terwijl hij aan staat geeft deze wel lichtelijk een andere kleur, dus de lampjes lijken te werken.
Ik weet niet of het uitmaakt voor een led als je de + en en - verkeerd om hebt zitten, maar kan het zijn dat je de + draad en rood draad verkeerd om hebt zitten? Dit zou verklaren waarom rood het wel doet en de rest niet.
(Proberen op eigen risico natuurlijk)
Verder kun je nog even met een voltmeter de spanning over de uitgangen van je controller testen.
Natuurlijk maakt het bij een diode uit hoe je hem aansluit. Dat is het hele idee achter zo'n ding.
Ik weet eigenlijk niet meer zeker of het voor een LED uitmaakt, in de zin van of hij dan nog oplicht of niet. Nevermind.
Maar volgens mij als hij aan gelijkstroom hangt dan is het wel belangrijk.
Ik weet eigenlijk niet meer zeker of het voor een LED uitmaakt, in de zin van of hij dan nog oplicht of niet. Nevermind.

[ Voor 53% gewijzigd door HMC op 29-09-2017 09:44 ]
Eat the bugs, live in a pod
Ruim een jaar geleden de wifi controller aangeschaft en 2 milight lampen (5 en 9w even uit mijn hoofd).
Via futlight zie ik dat er inmiddels een 12w variant is, deze lijkt mij uitermate geschikt voor in de schuur. Echter kan ik deze op banggood en alie nergens vinden, is deze nog niet leverbaar?
Daarnaast vraag ik mij af of de ibox2 (hoef geen lampje in de controller) inmiddels meer dan 4 zones (en dus lampen als je ze individueel wilt schakelen) aankan? Anders bestel ik direct deze mee.
Via futlight zie ik dat er inmiddels een 12w variant is, deze lijkt mij uitermate geschikt voor in de schuur. Echter kan ik deze op banggood en alie nergens vinden, is deze nog niet leverbaar?
Daarnaast vraag ik mij af of de ibox2 (hoef geen lampje in de controller) inmiddels meer dan 4 zones (en dus lampen als je ze individueel wilt schakelen) aankan? Anders bestel ik direct deze mee.
Voor zover ik weet zijn ze nog bezig met een firmware die unlimited zones zou moeten krijgen.prekz schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:59:
Ruim een jaar geleden de wifi controller aangeschaft en 2 milight lampen (5 en 9w even uit mijn hoofd).
Echter, deze is nog steeds niet beschikbaar.
Toch bijzonder dat men nog steeds in zones denkt, terwijl ik gewoon elke lamp individueel zou willen kunnen sturen. Prima lampen maar toch nog niet helemaal perfect.DarkAllMan schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:11:
[...]
Voor zover ik weet zijn ze nog bezig met een firmware die unlimited zones zou moeten krijgen.
Ahh Jammer, ik twijfel nog even of ik de yeelight ga testen of toch ergens de milight 12w vandaan haal (heb hem nog steeds niet gevonden)DarkAllMan schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:11:
[...]
Voor zover ik weet zijn ze nog bezig met een firmware die unlimited zones zou moeten krijgen.
Vanmorgen mijn setjes binnen gekregen. 2 6w rgb+cct downlights (wilde graag 4 maar niet op voorraad),wifi box, remote en wandcontroller.
De eerste indruk is zeer positief. behalve dat ik de verkeerde remote heb gekregen. De spots zien er keurig uit en lijken mooi licht te geven. Vanavond in het donker zal blijken hoe de praktijk is. De manier van koppelen lijkt tot nu toe het enige minpuntje. Een inbouwspot van de stroom moeten halen is niet ideaal.
De eerste indruk is zeer positief. behalve dat ik de verkeerde remote heb gekregen. De spots zien er keurig uit en lijken mooi licht te geven. Vanavond in het donker zal blijken hoe de praktijk is. De manier van koppelen lijkt tot nu toe het enige minpuntje. Een inbouwspot van de stroom moeten halen is niet ideaal.
hello ,ik heb nieuwe Bridge besteld Ibox2 met rgbCCT lampen ,ik wil die toevoegen naar my domoticz met port 5987 ik zie in de log file dat bridge is gevonden maar zie geen lampen ik heb versie V6 en RGBWW gekozen daarvoor had ik een oude bridge V5 die werkt perfect ,,,iemand een tip .... ?
Gewoon met je phone doen toch, via de app? Die stelt dat allemaal mooi zelf in, zelfs via de router tegenwoordig. Ik heb die hele afstandsbediening overgeslagen.TrekVogel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:54:
Vanmorgen mijn setjes binnen gekregen. 2 6w rgb+cct downlights (wilde graag 4 maar niet op voorraad),wifi box, remote en wandcontroller.
Van de stroom halen hoeft daarna ook nooit meer.
Draai je de laatste stable van Domoticz?haaymaan schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:28:
hello ,ik heb nieuwe Bridge besteld Ibox2 met rgbCCT lampen ,ik wil die toevoegen naar my domoticz met port 5987 ik zie in de log file dat bridge is gevonden maar zie geen lampen ik heb versie V6 en RGBWW gekozen daarvoor had ik een oude bridge V5 die werkt perfect ,,,iemand een tip .... ?
bedankt voor je antwoord ,na paar keer resetten de bridge heb ik 11 zone gevonden 5 rgbww 5 rgbw en bridge lamp...DarkAllMan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:12:
[...]
Draai je de laatste stable van Domoticz?
thanks
Bedoel je deze?
Milight FUT105 E27 12W RGB CCT LED Bulb 110V 220V Wireless 2.4G Bulb Dimmable 2 in 1 Smart LED Light
http://s.aliexpress.com/RvYRb6Fj
Heb hem zelf gisteren binnen gekregen. Geeft behoorlijk wat licht.
Milight FUT105 E27 12W RGB CCT LED Bulb 110V 220V Wireless 2.4G Bulb Dimmable 2 in 1 Smart LED Light
http://s.aliexpress.com/RvYRb6Fj
Heb hem zelf gisteren binnen gekregen. Geeft behoorlijk wat licht.
prekz schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:59:
complete newbie hier...
Voor zover ik kan nagaan zijn niet alle milight producten compatibel met elkaar, en bestaan er verschillende protocollen? Welke producten zouden jullie aanraden voor iemand die nog niets in huis heeft?
Ik zou graag een bureau verlichten met een aantal ledstrips. Ik wil zeker CCT, maar RGB mag er eventueel bij, en in de toekomst zou ik er eventueel meerdere zones van willen maken.
* is er een reden waarom voor 4 of 8 zones zou kiezen i.p.v. 99?
* Klopt het dat de FUT090 (99 zones remote) niet compatibel is met de LS2 (5-in-1 controller)
* Welke controller die RGB+CCT aankan is dan wel compatibel met die FUT090? de LS1 is "slechts" een 4-in-1 controller die tot RGBW gaat
* Wat is het idee achter die ibox bridge? Is dit puur geldklopperij of is er een technische reden waarom de controllers niet rechtstreeks op mijn home wifi netwerk kunnen?
Voor zover ik kan nagaan zijn niet alle milight producten compatibel met elkaar, en bestaan er verschillende protocollen? Welke producten zouden jullie aanraden voor iemand die nog niets in huis heeft?
Ik zou graag een bureau verlichten met een aantal ledstrips. Ik wil zeker CCT, maar RGB mag er eventueel bij, en in de toekomst zou ik er eventueel meerdere zones van willen maken.
* Klopt het dat de FUT090 (99 zones remote) niet compatibel is met de LS2 (5-in-1 controller)
* Welke controller die RGB+CCT aankan is dan wel compatibel met die FUT090? de LS1 is "slechts" een 4-in-1 controller die tot RGBW gaat
* Wat is het idee achter die ibox bridge? Is dit puur geldklopperij of is er een technische reden waarom de controllers niet rechtstreeks op mijn home wifi netwerk kunnen?
Dat is persoonlijke voorkeur denk ik. Als je in 1 ruimte meer dan 8 zones nodig hebt.... Maar dat is redelijk uitzonderlijk. Ik denk ook niet dat je een AB meeneemt verschillende ruimtes in.krabat schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:09:
complete newbie hier...
Ik kan nergens vinden dat ze NIET compatible zijn. Beide zijn CCT dus volgens mij zou het moeten werken.* Klopt het dat de FUT090 (99 zones remote) niet compatibel is met de LS2 (5-in-1 controller)
Zie antwoord hierboven* Welke controller die RGB+CCT aankan is dan wel compatibel met die FUT090? de LS1 is "slechts" een 4-in-1 controller die tot RGBW gaat
De controllers hebben geen WIFI.... en dus kun je ze ook niet via WIFI benaderen.* Wat is het idee achter die ibox bridge? Is dit puur geldklopperij of is er een technische reden waarom de controllers niet rechtstreeks op mijn home wifi netwerk kunnen?
Weet iemand hier of dat je binnen de Mi-Light app ook voorkeuren qua kleur kan opslaan?
Ik heb ondertussen aardig wat lampen verzameld die ik allemaal met die cct-remote aanstuur + die wandmodule, dus zonder bridge.
Werkt perfect, het enige wat ik mis is het opslaan van een bepaalde gemengde kleur.
En aangezien ik geen bridge heb kan ik die app ook niet uitproberen :-/
Ik heb ondertussen aardig wat lampen verzameld die ik allemaal met die cct-remote aanstuur + die wandmodule, dus zonder bridge.
Werkt perfect, het enige wat ik mis is het opslaan van een bepaalde gemengde kleur.
En aangezien ik geen bridge heb kan ik die app ook niet uitproberen :-/
Verwijderd
Goedemiddag,
Ik heb al heel wat rgb-cct Milight lampen, 8x de gu10 (fut103) 2x de downlight (fut068) en 4x de 8w rgb-cct (fut015).
En met de laatste heb ik problemen om deze te kunnen linken aan de 8-Zone Smart Panel Remote Controller.
Ik kan de controller dus niet met de 8w fut015 linken, terwijl er in de beschrijving van de b8 staat omschreven "fully compatible with rgb+cct series Milight bulbs"
Ik heb ook de 4 zone wand controller , met deze heb ik ook geen problemen.
De andere lampen zijn geen probleem , werkt Milight opeens met een ander protocol ? of doe ik wat verkeerd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
R.leurs.
Ik heb al heel wat rgb-cct Milight lampen, 8x de gu10 (fut103) 2x de downlight (fut068) en 4x de 8w rgb-cct (fut015).
En met de laatste heb ik problemen om deze te kunnen linken aan de 8-Zone Smart Panel Remote Controller.
Ik kan de controller dus niet met de 8w fut015 linken, terwijl er in de beschrijving van de b8 staat omschreven "fully compatible with rgb+cct series Milight bulbs"
Ik heb ook de 4 zone wand controller , met deze heb ik ook geen problemen.
De andere lampen zijn geen probleem , werkt Milight opeens met een ander protocol ? of doe ik wat verkeerd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
R.leurs.
Ik deze armaturen besteld voor de 5W GU10 spotjes... passen ze niet omdat de veren iets naar binnen steken

ik heb heel veel last van mijn V6 wifi bridge ,hij zit in me meterkast naast me modem maar iedere keer wil ik die lampen besturen zie ik dat die wifi bridge offline moet ik uit stopcontact halen en weer in dan werkt het weer ,,,,daar voor heb ik een V5 nooit last van,maar bij die nieuwe V6 moet ik dat vaak doen ,,,,iemand een idee ....?
Zo, ook een iBox1 + 4zone Remote(FUT092) + E27 8W RGBCCT besteld, ben benieuwd
Ik heb mijn box in de twee maanden dat ik 'em heb nog niet één keer uit hoeven te zetten. Wel heb ik dat als ik de app op de phone opstart het de eerste 5 a 10 seconden nog niet werkt. Daarna wel. Misschien eens 10 seconde wachten, of gewoon commando's blijven geven?haaymaan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:00:
ik heb heel veel last van mijn V6 wifi bridge ,hij zit in me meterkast naast me modem maar iedere keer wil ik die lampen besturen zie ik dat die wifi bridge offline moet ik uit stopcontact halen en weer in dan werkt het weer ,,,,daar voor heb ik een V5 nooit last van,maar bij die nieuwe V6 moet ik dat vaak doen ,,,,iemand een idee ....?
bedankt voor je reactie heb je die bridge een vast IP gegeven ...?HMC schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:02:
[...]
Ik heb mijn box in de twee maanden dat ik 'em heb nog niet één keer uit hoeven te zetten. Wel heb ik dat als ik de app op de phone opstart het de eerste 5 a 10 seconden nog niet werkt. Daarna wel. Misschien eens 10 seconde wachten, of gewoon commando's blijven geven?
of staat tie op DHCP ... ?
Errmmm, dat heeft de app op de phone allemaal zelf gedaan. Een procedure die je moet doorlopen nadat 'ie z'n eigen wifi netwerk had. Of dat nu een statisch of dynamisch IP is durf ik niet te zeggen. Duurde wel vrij lang. (dikke minuut of zo.)
okey bedankt omdat ik het via Domoticz gebruik en dan via Alexa amazon,daarom wil ik graag een vaste IP,daar voor had ik bridge V5 nooit probleem mee,ik ga hem resetten en op dhcp en kijk wat het dan doet ...HMC schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:22:
Errmmm, dat heeft de app op de phone allemaal zelf gedaan. Een procedure die je moet doorlopen nadat 'ie z'n eigen wifi netwerk had. Of dat nu een statisch of dynamisch IP is durf ik niet te zeggen. Duurde wel vrij lang. (dikke minuut of zo.)
bedankt
Ah, Domoticz. Daar ben ik nog niet aan. Simpele box + phone app hier. Succes.
dank je ,is best wel leuk als je met stem alles kan bedienen Kleur en lichtsterkte...
Milight 3.0 App
Tot mijn verbazing werkt de app bij mij nu ook via 3g/4g netwerk 👍
Helaas moet de app nog wel op de achtergrond draaien voor de timer functie..
Draai het op Galaxy s6 android 7
Tot mijn verbazing werkt de app bij mij nu ook via 3g/4g netwerk 👍
Helaas moet de app nog wel op de achtergrond draaien voor de timer functie..
Draai het op Galaxy s6 android 7
Zijn er hier meer mensen die een wandpanel hebben van Milight? (Touch met glasplaat b4?)
Ik merk dat ik om de 2 dagen de batterijen moet vervangen, ze zijn dan gewoon helemaal leeg. Dit werkt natuurlijk niet erg praktisch....
Iemand anders ook deze ervaring?
Ik merk dat ik om de 2 dagen de batterijen moet vervangen, ze zijn dan gewoon helemaal leeg. Dit werkt natuurlijk niet erg praktisch....
Verwijderd
Ik heb de B4 en heb daar totaal geen problemen mee.
Mijn AAA batterijen gaan al een half jaar mee en ik gebruik hem zeer regelmatig.
Mijn AAA batterijen gaan al een half jaar mee en ik gebruik hem zeer regelmatig.
Is er iemand hier die de mi-lights werkend heeft gekregen met een fatsoenlijke applicatie? Ik switch regelmatig van telefoon en iedere keer kost het mij gewoon uren troubleshooten voor ik eindelijk mijn bridge verbonden krijg met de app. Ik wil sowieso binnenkort graag overgaan naar iets wat ook besturing gaat krijgen via Google Assistant.
Ik mis voornamelijk een goede software ervaring bij de lampen. De lampen zijn erg betaalbaar en goed, maar om alles in te stellen is een drama. Zijn er mensen die tips hebben qua alternatieven?
Mijn situatie en benodigdheden:

Ik wil het niet via Hue doen, want dat gaat echt een te dure grap worden. Wat belangrijk is:
* Het werkt via Google Assistant
* Alles in 1 app
* Het is te automatiseren (bijvoorbeeld dat de lichten aan gaan wanneer ik connect met WiFi).
Alle tips zijn welkom.
Ik mis voornamelijk een goede software ervaring bij de lampen. De lampen zijn erg betaalbaar en goed, maar om alles in te stellen is een drama. Zijn er mensen die tips hebben qua alternatieven?
Mijn situatie en benodigdheden:

Ik wil het niet via Hue doen, want dat gaat echt een te dure grap worden. Wat belangrijk is:
* Het werkt via Google Assistant
* Alles in 1 app
* Het is te automatiseren (bijvoorbeeld dat de lichten aan gaan wanneer ik connect met WiFi).
Alle tips zijn welkom.
Uiteindelijk gekozen om ook maar is wat met verlichting qua domotica te doen.
Heb een behoorlijk lijstje aan spullen gekocht.
5 X RGBWW van 5 meter inclusief voedingen en alle benodigdheden zoals RGBWW controller
3 X E14 4watt RGBWW
2 X E27 9watt RGB-CCT
1 X Milight Wifi ibox
1 X B4 panel controller
1 X standaard remote
Bovenstaande is besteld en onderweg maar nog niet binnen.
Nu heb ik nog wat vragen:
- Iemand ervaringen met de Milight Fut 104 dat is de versie met MR16 aansluiting?
- Wat ik mis in dit topic is fotoos van hoe de verlichting eruit ziet om een goede indruk te krijgen van de
lampen.
Heb een behoorlijk lijstje aan spullen gekocht.
5 X RGBWW van 5 meter inclusief voedingen en alle benodigdheden zoals RGBWW controller
3 X E14 4watt RGBWW
2 X E27 9watt RGB-CCT
1 X Milight Wifi ibox
1 X B4 panel controller
1 X standaard remote
Bovenstaande is besteld en onderweg maar nog niet binnen.
Nu heb ik nog wat vragen:
- Iemand ervaringen met de Milight Fut 104 dat is de versie met MR16 aansluiting?
- Wat ik mis in dit topic is fotoos van hoe de verlichting eruit ziet om een goede indruk te krijgen van de
lampen.
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Ik wil een plafondlamp van Ikea kopen. De led-lamp (alleen wit licht) is dimbaar. Het is de NYMÅNE plafondlamp met een maximaal vermogen van 28 watt.
Is het mogelijk om een MI-light controller in de lamp te bouwen zodat ik deze met een mi-light afstandbediening kan dimmen?
Is het mogelijk om een MI-light controller in de lamp te bouwen zodat ik deze met een mi-light afstandbediening kan dimmen?
Geen last van!CrazyFool schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:54:
Zijn er hier meer mensen die een wandpanel hebben van Milight? (Touch met glasplaat b4?)
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor batterijen (merk?) je gebruikt?CrazyFool schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:54:
Ik heb nog geen Mi-Light ervaring, maar wij kochten in het verleden vaak voordeel verpakkingen van bijvoorbeeld een Philips en Panasonic voor met name kinderspeelgoed, maar gebleken is wel dat deze batterijen heel snel leeg waren.
Daarnaast hebben wij ook spul liggen waar standaard al batterijen van GP (GP Batteries) in zaten welke echt lang meegaan (sommige al 2 jaar).
Ik heb er gewoon B merk zooi in zitten volgens mij.... Mijn vrouw koopt altijd die packsArcticTiger schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:36:
[...]
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor batterijen (merk?) je gebruikt?
Ik heb nog geen Mi-Light ervaring, maar wij kochten in het verleden vaak voordeel verpakkingen van bijvoorbeeld een Philips en Panasonic voor met name kinderspeelgoed, maar gebleken is wel dat deze batterijen heel snel leeg waren.
Daarnaast hebben wij ook spul liggen waar standaard al batterijen van GP (GP Batteries) in zaten welke echt lang meegaan (sommige al 2 jaar).
Ik heb er al verschillende type's batterijen in gehad. Van B-merk tot A-merk. Ik denk eerlijk gezegd dat dit ding gewoon een soort van defect is. Ik ga maar een nieuwe bestellen...
Trouwens weten jullie of er ook touchpanels zijn die nog werken met de oude generatie milight lampen?
Ik heb geen idee hoe of wat dat binnenin zit in die Ikea lamp, maar ik heb al een aantal bestaande schemer-robg75 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:31:
Ik wil een plafondlamp van Ikea kopen. De led-lamp (alleen wit licht) is dimbaar. Het is de NYMÅNE plafondlamp met een maximaal vermogen van 28 watt.
en plafond lampen 'omgebouwd' naar Milight.
Een LED strip in kleine stukken knippen en zo een aantal stroken in een gewenste vorm aan elkaar plakken en de aders aan elkaar solderen met restanten van de kabelstrips die er vaak bij zitten. De Milight LED strip controller vervolgens ergens in wegwerken en klaar.
Bij mijn weten doen ze dat allemaal, de T4 die ik heb in ieder geval wel. Alleen de WW/CW slider doet dan niet veel, die functioneert dan alleen als een tweede dimmer.CrazyFool schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:55:
Trouwens weten jullie of er ook touchpanels zijn die nog werken met de oude generatie milight lampen?
inmiddels de Xiaomi Yeelight Smart LED Ceiling Light - WHITE besteld
inmiddels heb ik al een aantal Xiaomi producten en de bouwkwaliteit is uitstekend, design idem. zodra ik deze binnen heb, deel ik de ervaringen
inmiddels heb ik al een aantal Xiaomi producten en de bouwkwaliteit is uitstekend, design idem. zodra ik deze binnen heb, deel ik de ervaringen
Xiaomi is geen Mi-LightSolarOrbiter schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:38:
inmiddels de Xiaomi Yeelight Smart LED Ceiling Light - WHITE besteld
Maar toch mooi zo'n ervaringen, ziet er uit als een prima lamp.

Ik heb een probleempje met de aansturing van mijn led-strip met behulp van mijn ibox v2 en domoticz.
De strip is gekoppeld met behulp van deze ab:

Hij is ook gekoppeld aan mijn ibox v2. Uiteindelijk kan ik dan met de milight app de strip bedienen. Alleen kan ik geen gebruik maken van andere apps of domoticz omdat blijkbaar mijn strip niet aan een groep is gekoppeld. Hoe speel ik het klaar dat ik hem aan een groep kan koppelen maar ook de ab kan blijven gebruiken?
De gebruikte controller;

Hij is ook gekoppeld aan mijn ibox v2. Uiteindelijk kan ik dan met de milight app de strip bedienen. Alleen kan ik geen gebruik maken van andere apps of domoticz omdat blijkbaar mijn strip niet aan een groep is gekoppeld. Hoe speel ik het klaar dat ik hem aan een groep kan koppelen maar ook de ab kan blijven gebruiken?
De gebruikte controller;

Ik heb een probleem met een FUT039 controller met een WW/CW LED strip erop aangesloten. Deze werkte voorheen prima. Ik heb een nieuwe AB en daarom heb ik de oude unlinked maar ik kan nu de nieuwe niet meer linken. Unlinken ging prima. De LED strip gaat niet meer aan als de stroom er weer op zet. Dit zou toch wel moeten? Ik heb geprobeerd te linken maar dat werkt niet meer. Kan ik de FUT039 resetten? Of zie ik iets over het hoofd?
PSN ID: Svennie-NL
Zijn er meer mensen die hun Mi-Light besturen door middel van RFLink Gateway? Ik heb alles in principe werkend, maar ik heb nogal moeite om een overzicht te vinden van de juiste commando's om te versturen.
Bij mijn Dual White bulb heb ik geen idee hoe ik de warmte in kant stellen. Zelfs gekoppeld met Domoticz heb ik geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Bij mijn RGBW bulb lukt de besturing aardig in combinatie met Domoticz, maar ik zou het liefste handmatig de commando's willen uitvoeren zodat ik niet vast zit aan Domoticz.
Dit zijn de commando's die ik tot nu toe werkend heb. Heeft iemand meer informatie?
Bij mijn Dual White bulb heb ik geen idee hoe ik de warmte in kant stellen. Zelfs gekoppeld met Domoticz heb ik geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Bij mijn RGBW bulb lukt de besturing aardig in combinatie met Domoticz, maar ik zou het liefste handmatig de commando's willen uitvoeren zodat ik niet vast zit aan Domoticz.
Dit zijn de commando's die ik tot nu toe werkend heb. Heeft iemand meer informatie?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| WITTE LAMP 10;MiLightv1;5A8293;01;0000;ON; 10;MiLightv1;5A8293;01;0085;BRIGHT; 10;MiLightv1;5A8293;01;00fb;BRIGHT; RGBW 10;MiLightv1;F746;01;34BC;PAIR; 10;MiLightv1;F746;01;34BC;ON; 10;MiLightv1;F746;01;34BC;OFF; 10;MiLightv1;F746;01;3c00;COLOR; |
Deze afstandsbediening is een 1 group remote, eigenlijk moet je de nieuwere remote hebben met een nieuwe ledstrip controller want zo ver ik weet zijn dit de oude controllers en worden die verder niet ondersteund.podarcis schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:59:
Ik heb een probleempje met de aansturing van mijn led-strip met behulp van mijn ibox v2 en domoticz.
[afbeelding]
De gebruikte controller;
[afbeelding]
De YeeLight, is nu vanaf 3g/4g ook te benaderen. Kan ik dit blocken? Het liefste wil ik alleen vanaf mijn eigen LAN hem kunnen aansturen of via VPN.
Verwijderd
Vraagje,
ik wil langzaamaan ook eens beginnen met een Milight setup.
Heb het volgende al in mijn winkelmandje staan :
-Ibox 1 wifi bridge
-Touchpanel B3 ( op batterij)
- 2x 6W RBGWW E27
kom er eerlijk gezegd niet uit met google en blijf met de volgende vragen zitten:
-met hoeveel devices( telefoons) kan ik dit bedienen ?
-als ik en/of vrouw niet thuis zijn, kan de oppas dit dan gewoon bedienen via het touchpanel?
-mocht ik een ledstrip willen toevoegen, kan ik dit dan koppelen aan mijn bestaande setup?
Alvast bedankt voor alle aanvullende (gebruikers) info
ik wil langzaamaan ook eens beginnen met een Milight setup.
Heb het volgende al in mijn winkelmandje staan :
-Ibox 1 wifi bridge
-Touchpanel B3 ( op batterij)
- 2x 6W RBGWW E27
kom er eerlijk gezegd niet uit met google en blijf met de volgende vragen zitten:
-met hoeveel devices( telefoons) kan ik dit bedienen ?
-als ik en/of vrouw niet thuis zijn, kan de oppas dit dan gewoon bedienen via het touchpanel?
-mocht ik een ledstrip willen toevoegen, kan ik dit dan koppelen aan mijn bestaande setup?
Alvast bedankt voor alle aanvullende (gebruikers) info
Onbeperktmet hoeveel devices( telefoons) kan ik dit bedienen ?
Dat is de reden om een remote/touch panel te hebben-als ik en/of vrouw niet thuis zijn, kan de oppas dit dan gewoon bedienen via het touchpanel?
Je kan met 1 iBox 4 groepen aansturen.-mocht ik een ledstrip willen toevoegen, kan ik dit dan koppelen aan mijn bestaande setup?
Dus misschien in de toekomst:
Groep 1: Lamp 1
Groep 2: Lamp 2 en 3
Groep 3: Spotjes
Groep 4: Led strip
Verwijderd
Bedankt voor de reactie... gaat zeker niet werken met Apple home ? Er is wel een appje beschikbaar, maar lees niks over besturing met de eigen app van Apple. Dan heb ikmooi alles in 1 app en gaat vrouwlief het ook sneller gebruiken
YeeLight is geen Mi-lightDaYwaLkUr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:19:
De YeeLight, is nu vanaf 3g/4g ook te benaderen. Kan ik dit blocken? Het liefste wil ik alleen vanaf mijn eigen LAN hem kunnen aansturen of via VPN.
Verwijderd
Hoi iedereen,
ik heb sinds kort ook mi-light verlichting in huis. Zeer tevreden over, op 1 dingetje na:
ik kan de verlichting zowel met de afstandsbediening als met de app bedienen, werkt foutloos. Maar als ik via de app mijn lampen op de juiste kleur heb ingesteld en ik gebruik daarna 'n keer de afstandsbediening om bijvoorbeeld het licht te dimmen, springt de kleur van die groep op de laatste kleur die ik via de afstandsbediening ingesteld heb. Aangezien ik via de afstandsbediening niet de juiste kleur kan krijgen (om de een of andere reden werkt de saturatie-instelling niet via de ab) stel ik deze dus in via de app, maar deze springt dus iedere keer terug naar de laatst gekozen kleur van de afstandsbediening....
ik heb sinds kort ook mi-light verlichting in huis. Zeer tevreden over, op 1 dingetje na:
ik kan de verlichting zowel met de afstandsbediening als met de app bedienen, werkt foutloos. Maar als ik via de app mijn lampen op de juiste kleur heb ingesteld en ik gebruik daarna 'n keer de afstandsbediening om bijvoorbeeld het licht te dimmen, springt de kleur van die groep op de laatste kleur die ik via de afstandsbediening ingesteld heb. Aangezien ik via de afstandsbediening niet de juiste kleur kan krijgen (om de een of andere reden werkt de saturatie-instelling niet via de ab) stel ik deze dus in via de app, maar deze springt dus iedere keer terug naar de laatst gekozen kleur van de afstandsbediening....
Ben sinds dit weekend ook voorzien van een 4-tal lampen, Ibox 2 en de 8-Zone RGB+CCT Remote Controller. Mijn 2 12W RGB+CCT LED Bulbs kan ik hiermee perfect aansturen, maar de 5W E14 RGBW LED Light Blubs niet. Had gedacht dat het wel backwards compatible zou zijn, maar blijkbaar niet. Of doe ik iets verkeerd met koppelen (stroom op de lamp en binnen 3 seconden 3 keer op AB zone knop drukken).
Zou de 2.4GHz 4 Zone RGB+CCT Remote Controller wel met beide soorten goed werken? Heb deze nu ook maar in de MiLight app gekozen. Handig dat je daar verschillende ABs kunt kiezen, jammer dat je er maar één kunt kiezen (en dus niet voor bijv. elke groep een andere).
Zou de 2.4GHz 4 Zone RGB+CCT Remote Controller wel met beide soorten goed werken? Heb deze nu ook maar in de MiLight app gekozen. Handig dat je daar verschillende ABs kunt kiezen, jammer dat je er maar één kunt kiezen (en dus niet voor bijv. elke groep een andere).
Misschien een vreemde vraag maar waarom kiezen hier de meeste voor de iBox1 (met lamp) en niet voor de iBox2? Er zit toch geen verschil tussen deze qua compatibiliteit.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Uiteraard..Lennyz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:11:
Zijn er meer mensen die hun Mi-Light besturen door middel van RFLink Gateway?
Hier komt van de week een aanpassing voor.Bij mijn Dual White bulb heb ik geen idee hoe ik de warmte in kant stellen. Zelfs gekoppeld met Domoticz heb ik geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Ik had zelf geen Dual white bulbs dus was even zoeken naar wat er precies verkeerd zat.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Ik wil een set-up maken met zowel enkelen RGBW lampen, RGB led strips en de nieuwe RGB CCT lampen.
Kan iemand bevestegen of dit samen werkt op de volgende wandafstandsbediening:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=261&typeid=143
[ Voor 50% gewijzigd door karsie op 29-10-2017 21:30 . Reden: Nieuwe vraag ]
Dat is de B4 die op batterijen werkt, ik heb de T4 en die is voor zover ik weet precies hetzelfde alleen krijgt die rechtstreeks 230v stroom uit de muur. (front is in ieder geval identiek)karsie schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:12:
Ik wil een set-up maken met zowel enkelen RGBW lampen, RGB led strips en de nieuwe RGB CCT lampen.
Van de T4 kan ik bevestigen dat deze zowel met de nieuwe CCT lampen als met de oude RGBW lampen en Ledstrip controllers werkt.
Hallo,
Weet iemand hoe je een custom mode kan maken voor het flikkeren van je lampen tussen bepaalde kleuren? Er zitten op mijn afstandsbediening leuke voorgeprogrammeerde modussen maar ik wil een eigen modus waarbij de lampen tussen twee kleuren moet blijven flikkeren.
Ik heb wel domoticz geïnstalleerd en daarmee kan ik wel twee kleuren achter elkaar zetten alleen kan dit niet op repeat worden gezet.
Weet iemand hoe je een custom mode kan maken voor het flikkeren van je lampen tussen bepaalde kleuren? Er zitten op mijn afstandsbediening leuke voorgeprogrammeerde modussen maar ik wil een eigen modus waarbij de lampen tussen twee kleuren moet blijven flikkeren.
Ik heb wel domoticz geïnstalleerd en daarmee kan ik wel twee kleuren achter elkaar zetten alleen kan dit niet op repeat worden gezet.

Misschien een n00b vraag, maar kan ik de LED in de iBox1 ook besturen met de FUT092 remote (4 zone)? Ik kan de led wel vanuit Domoticz aansturen, maar mooiste is natuurlijk dat de LED van de iBox1 ook in een zone zit...
Ik heb het al gevonden binnen Domoticz kan je een script aanroepen.DanTheMan-NL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:00:
Hallo,
Met onderstaand script flikkert de lamp 4x tussen blauw en roze:
#!/bin/bash
echo -n -e "\x47\00\x55" | nc -u -q 1 xxx.xxx.xxx.xxx 8899 # GROUP 1 ON
for i in $(seq 4); do # do loop 4 times
echo -n -e "\x40\x20\x55" | nc -u -q 1 xxx.xxx.xxx.xxx 8899 # Blue
echo -n -e "\x40\xC0\x55" | nc -u -q 1 xxx.xxx.xxx.xxx 8899 # Pink
done
Bron: https://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED
Misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
Enige is dat de lampen vrij langzaam flikkeren. Ze doen er ongeveer een seconde over voor de volgende kleur komt. Iemand nog een idee om dit sneller te laten gaan?
Ik heb sinds kort de iPhone 7 en ik merk dat de Milight 3.0 app het niet doet. Ik wilde mijn lampen opnieuw toewijzen aan de iBox controller, maar de app start heel even en verdwijnt daarna weer. Iemand hetzelfde probleem tegengekomen?
Verwijderd
1. Nieuwe batterij geprobeerdITsEZ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:52:
[...]
Voor de liefhebbers nog even een filmpje naar aanleiding van dit probleem, YouTube: milight remote bug
2. Reconnect al uitgevoerd (soms moet je de batterijen er uit halen, even laten rusten en dan opnieuw verbinden)
2x nee -> aanspraak maken op garantie?
Verwijderd
Nee de led is een aparte toets in de App. Er is zover ik weet geen mogelijkheid om de rgb lamp ook nog in een losse zone te hangen.EquiNox schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:54:
Misschien een n00b vraag, maar kan ik de LED in de iBox1 ook besturen met de FUT092 remote (4 zone)? Ik kan de led wel vanuit Domoticz aansturen, maar mooiste is natuurlijk dat de LED van de iBox1 ook in een zone zit...
Dit heeft denk ik te maken met de verwerkings snelheid van de box... die is gewoon niet sneller.DanTheMan-NL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:44:
[...]
Ik heb het al gevonden binnen Domoticz kan je een script aanroepen.
#!/bin/bash
done
Enige is dat de lampen vrij langzaam flikkeren. Ze doen er ongeveer een seconde over voor de volgende kleur komt. Iemand nog een idee om dit sneller te laten gaan?
Verwijderd
De officiële app hapert inderdaad nog wel eens. Ik heb het door een wankel Wifi netwerk en een tweede eigen netwerk die het eerste netwerk wegduwt (waar de module op zit)Amens schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:44:
Ik heb sinds kort de iPhone 7 en ik merk dat de Milight 3.0 app het niet doet. Ik wilde mijn lampen opnieuw toewijzen aan de iBox controller, maar de app start heel even en verdwijnt daarna weer. Iemand hetzelfde probleem tegengekomen?
Je zou de App even van je telefoon af kunnen gooien en opnieuw kunnen installeren, dat klinkt als een "ziggo reset oplossing" maar het werkt soms
Verwijderd
Geen last van, al ene paar maanden dagelijks in gebruik. Wellicht piepje uitzetten en even checken welke batterijen je er in hebt zitten. De action heeft van die hele goedkope rode batterijen, die zijn echt wat eerder leeg dan normale duracells..CrazyFool schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:54:
Verwijderd
Nee werkt niet. Zelf ondervonden.CrazyFool schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:55:
[...]
[...]
Verwijderd
Dit is een een zone afstandsbediening, die werkt alleen voor 1 zone.podarcis schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:59:
[afbeelding]
De gebruikte controller;
[afbeelding]
Voor de app en in combinatie met meerdere zone dienen alle strips een 4 zone controller te hebben
Verwijderd
Bij ons wordt degene zonder lamp veruit het meest verkocht. We bieden degene met lamp voor een iets hoger bedrag aan, maar dat heeft met inkoop/verzending te maken.martinvdm schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:58:
Misschien een vreemde vraag maar waarom kiezen hier de meeste voor de iBox1 (met lamp) en niet voor de iBox2? Er zit toch geen verschil tussen deze qua compatibiliteit.
Waarschijnlijk vinden de meeste het eerste RGB lampje wel een schattige gimmick
Verwijderd
B & T hebben dezelfde werking. Echter een andere dikte vanwege inbouw en opbouw.Jeroen 98675432 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:16:
[...]
Dat is de B4 die op batterijen werkt, ik heb de T4 en die is voor zover ik weet precies hetzelfde alleen krijgt die rechtstreeks 230v stroom uit de muur. (front is in ieder geval identiek)
Van de T4 kan ik bevestigen dat deze zowel met de nieuwe CCT lampen als met de oude RGBW lampen en Ledstrip controllers werkt.
Ik gebruik Control your miLights iBox2 V6 with DomoticzDanTheMan-NL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:44:
[...]
Ik heb het al gevonden binnen Domoticz kan je een script aanroepen.
#!/bin/bash
done
-Even Git clonen, of milight.py op je pi zetten
- Juiste gegevens editen in milight.py
En dan heb ik bijv een bash bestandje met deze inhoud.
code:
1
2
3
4
5
| #!/bin/bash /home/pi/domoticz/scripts/milighttoggle/./milight.py 01 ON /home/pi/domoticz/scripts/milighttoggle/./milight.py 01 WW100 /home/pi/domoticz/scripts/milighttoggle/./milight.py 01 DIM25 |
En dit werkt gewoon instant snel.
Het lijkt er op dat het helemaal niet met zones werkt, want anders kon ik hem toch wel domoticz als bijvoorbeeld zone 1 bedienen? Via domoticz kan ik alleen het licht van de iBox bedienen, maar niet de strip. Via de milight app kan ik (mits in de '1-zone' ab selecteer) de strip wel bedienen. Alle andere apps doen het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:51:
[...]
Dit is een een zone afstandsbediening, die werkt alleen voor 1 zone.
Voor de app en in combinatie met meerdere zone dienen alle strips een 4 zone controller te hebben
Maar het zal dus wel aan de controller liggen... Ik had gehoopt dat ik de controller en de afstandbediening van elkaar kon loskoppelen en hem alleen via de iBox te koppelen en bedienen... en dat ie het dan dus ook via domoticz zou doen...
Zoals je kan zien is het een bericht van meer dan 2 jaar geleden.Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:43:
[...]
1. Nieuwe batterij geprobeerd
2. Reconnect al uitgevoerd (soms moet je de batterijen er uit halen, even laten rusten en dan opnieuw verbinden)
2x nee -> aanspraak maken op garantie?
Uiteindelijk vrij makkelijk op te lossen, nieuwe afstandbediening besteld.
Tot op heden hangen dezelfde lampjes nog steeds hier.
What you see is always what you get.
Verwijderd
Hallo, ben net nieuw op het forum hier en gister aan het testen geweest met een vergelijkbare setup als jij (wifi ibox1 v6, FUT038 rgbw stripcontroller, geen ab).podarcis schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:13:
[...]
Het lijkt er op dat het helemaal niet met zones werkt, want anders kon ik hem toch wel domoticz als bijvoorbeeld zone 1 bedienen? Via domoticz kan ik alleen het licht van de iBox bedienen, maar niet de strip. Via de milight app kan ik (mits in de '1-zone' ab selecteer) de strip wel bedienen. Alle andere apps doen het niet.
Maar het zal dus wel aan de controller liggen... Ik had gehoopt dat ik de controller en de afstandbediening van elkaar kon loskoppelen en hem alleen via de iBox te koppelen en bedienen... en dat ie het dan dus ook via domoticz zou doen...
Had hetzelfde probleem, de led van de wifibox bedienbaar via domoticz(op RPI met homekit), maar met geen mogelijkheid dat de stripcontroller reageerde. Via de milight app de stripcontroller ge-unlinked van zone 1 en gelinkt op zone 4, vervolgens in domoticz de hardware verwijderd, opnieuw toegevoegd, en zone 4 toegevoegd als switch, en voila, domoticz stuurt de stripcontroller.
Na een update van iOS werkt de app ineens welVerwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:46:
[...]
De officiële app hapert inderdaad nog wel eens. Ik heb het door een wankel Wifi netwerk en een tweede eigen netwerk die het eerste netwerk wegduwt (waar de module op zit)
Je zou de App even van je telefoon af kunnen gooien en opnieuw kunnen installeren, dat klinkt als een "ziggo reset oplossing" maar het werkt soms
Goedenavond, ik ga ook aan de milights beginnen voor mijn woning. Heb het volgende besteld via Aliexpress:
- 1x Wifi Bridge Ibox 1
- 1x E27 lamp 9W RGBWW
- 1x E14 lamp 5W RGBCW
- 1x E14 lamp 5W RGBWW
- 1x rgb led strip (deze: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.HLXH0x)
De led strip wil ik bij mijn tv meubel monteren en omdat de 5 meter lang genoeg wil ik de overgebleven strips gebruiken bij mijn sfeerhaard. Ik wil alles tegelijk kunnen bedienen met 1 afstandsbediening (voor als mijn mobiel leeg is of ik zelf niet thuis ben), via de app op mijn mobiel en daarnaast het liefst ook met mijn stem via mijn Google Home. Daarnaast als het kan ook via Triggi of een IFTTT-achtige oplossing zodat mijn lampen bijv. automatisch aan/uit gaan bij bepaalde omstandigheden.
Mijn vragen:
- Volgens mij heb ik nog een controller en andere afstandsbediening nodig om de ledstrips bij mijn tv en bij mijn sierhaard te kunnen bedienen. Welke afstandsbediening heb ik nodig? FUT092? Welke controller heb ik nodig? FUT035 of FUT037? Stel dat ik FUT038 bestel, werkt deze dan ook?
- De los gekipte led strips kan ik eenvoudig met een klikkoppelstuk met elkaar verbinden. Maar deze moeten wel weer van stroom voorzien worden natuurlijk. Doe ik dit door een zogenaamde "klik connector voor rgb ledstrip" te verbinden met de led strip en de kabels met de controller? Welke adapter hoort bij de controller of wordt deze meegeleverd?
- Is er hier al iemand bezig met de bediening via voice (Google Assisttant/Home) of koppelingen met Triggi, IFTTT of andere soortgelijke diensten?
- 1x Wifi Bridge Ibox 1
- 1x E27 lamp 9W RGBWW
- 1x E14 lamp 5W RGBCW
- 1x E14 lamp 5W RGBWW
- 1x rgb led strip (deze: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.HLXH0x)
De led strip wil ik bij mijn tv meubel monteren en omdat de 5 meter lang genoeg wil ik de overgebleven strips gebruiken bij mijn sfeerhaard. Ik wil alles tegelijk kunnen bedienen met 1 afstandsbediening (voor als mijn mobiel leeg is of ik zelf niet thuis ben), via de app op mijn mobiel en daarnaast het liefst ook met mijn stem via mijn Google Home. Daarnaast als het kan ook via Triggi of een IFTTT-achtige oplossing zodat mijn lampen bijv. automatisch aan/uit gaan bij bepaalde omstandigheden.
Mijn vragen:
- Volgens mij heb ik nog een controller en andere afstandsbediening nodig om de ledstrips bij mijn tv en bij mijn sierhaard te kunnen bedienen. Welke afstandsbediening heb ik nodig? FUT092? Welke controller heb ik nodig? FUT035 of FUT037? Stel dat ik FUT038 bestel, werkt deze dan ook?
- De los gekipte led strips kan ik eenvoudig met een klikkoppelstuk met elkaar verbinden. Maar deze moeten wel weer van stroom voorzien worden natuurlijk. Doe ik dit door een zogenaamde "klik connector voor rgb ledstrip" te verbinden met de led strip en de kabels met de controller? Welke adapter hoort bij de controller of wordt deze meegeleverd?
- Is er hier al iemand bezig met de bediening via voice (Google Assisttant/Home) of koppelingen met Triggi, IFTTT of andere soortgelijke diensten?
Ik heb nu het volgende draaien:
- Zone 1 - 2 lampen (E14/E27)
- Zone 2 - 2 lampen (E14)
- Zone 3 - 1 RGB-WW led strip
- Zone 4 - Reserve voor schilderij rails waar 3 stuks MR16 led RGB-CCT
Nu heb ik apart nog draaien:
- Zone 5 - 1 RGB-WW led strip
- Zone 6 - 1 lamp (E27)
Nu is het punt dat ik meer dan 4 zones aangestuurd wil hebben via Milight maar dat lukt niet.
Ik heb dit nodig niet om de Milight app te gebruiken maar om via Domoticz deze zone ook te kunnen besturen iemand een idee hoe je dat kan oplossen?
Ik heb al getest om de AB te pakken met 8 zones maar die werkt niet.
- Zone 1 - 2 lampen (E14/E27)
- Zone 2 - 2 lampen (E14)
- Zone 3 - 1 RGB-WW led strip
- Zone 4 - Reserve voor schilderij rails waar 3 stuks MR16 led RGB-CCT
Nu heb ik apart nog draaien:
- Zone 5 - 1 RGB-WW led strip
- Zone 6 - 1 lamp (E27)
Nu is het punt dat ik meer dan 4 zones aangestuurd wil hebben via Milight maar dat lukt niet.
Ik heb dit nodig niet om de Milight app te gebruiken maar om via Domoticz deze zone ook te kunnen besturen iemand een idee hoe je dat kan oplossen?
Ik heb al getest om de AB te pakken met 8 zones maar die werkt niet.
Daar was ik al bang voorVerwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:20:
2x de wifi bridge aanschaffen dan heb je 2x 4 zones
Dacht ergens iets gelezen te hebben dat ze met firmware mogelijk 8 zone konden worden maar kan het nergens meer terugvinden.
Ik ben aan het kijken voor een mi-light rgbww led controller maar nu zie ik 2 verschillende controllers
De eerste heb ik al en zie ik ook bij alle webwinkels in china terug deze heeft een uitgangsvermogen van 10A
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=113&typeid=146
Nu zie ik bij milightwinkel.nl een versie met een uitgangsvermogen van 30A.Deze kan ik niet terug vinden op de website van futlight.
https://www.milightwinkel...4zone-controller-432-watt
Weet iemand of deze controllers technisch echt anders zijn? Heeft het met de 4zone te maken en wat kan ik hier extra mee?
De eerste heb ik al en zie ik ook bij alle webwinkels in china terug deze heeft een uitgangsvermogen van 10A
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=113&typeid=146
Nu zie ik bij milightwinkel.nl een versie met een uitgangsvermogen van 30A.Deze kan ik niet terug vinden op de website van futlight.
https://www.milightwinkel...4zone-controller-432-watt
Weet iemand of deze controllers technisch echt anders zijn? Heeft het met de 4zone te maken en wat kan ik hier extra mee?
Ik heb van de week een MiLight White lamp binnen gekregen. Na deze te koppelen via de Milight app wou ik hem ook graag in Domoticz hangen. Hiervoor ben ik naar hardware gegaan en heb ik de bridge via set mode aangepast naar White. Vervolgens in devices gekeken en daar kwamen netjes Lamp group 1-4 tevoorschijn. De white lamp heb ik op group 2 gekoppeld (1 en 3 zijn al bezet met RGBW lampen, kruisen deze groepen of zijn dit voor white andere?) maar als ik die switch probeer gebeurt er niks.
Ik heb ook een tcpdump gedraaid op de domoticz pi: als ik een command naar een RGBW lamp stuur op group 1 of 3 krijg ik dat netjes te zien
Maar van het command naar group 2, de white lamp, zie ik helemaals niets terugkomen in tcpdump. Iemand anders ervaring hier mee?
Edit: ik maak gebruik van de v6 bridge.
Ik heb ook een tcpdump gedraaid op de domoticz pi: als ik een command naar een RGBW lamp stuur op group 1 of 3 krijg ik dat netjes te zien
code:
1
2
| 20:09:48.874313 IP 192.168.2.9.39239 > 192.168.2.5.5987: UDP, length 22 20:09:48.921535 IP 192.168.2.5.5987 > 192.168.2.9.39239: UDP, length 8 |
Maar van het command naar group 2, de white lamp, zie ik helemaals niets terugkomen in tcpdump. Iemand anders ervaring hier mee?
Edit: ik maak gebruik van de v6 bridge.
Ik ben nu al een poosje aan het meelezen in dit topic maar sta nu op het punt een ledstrip met milight spul erbij te kopen. Ik zit te denken aan onderstaande:Graag jullie mening; gaat dit werken zo?
Ik ga de ledstrip in de woonkamer achter een randje tegen het plafond bevestigen. Daarom zit ik ook te denken aan RGB CCT zodat ik de warmte in kan stellen en niet te disco-achtig wordt
Of is dit overdreven en kan ik ook voor RGB WW gaan?
Het betreft een lengte van 10 meter, vandaar ook de 24v. Ik hoop beide strips aan elkaar te kunnen solderen.
Ik ga de ledstrip in de woonkamer achter een randje tegen het plafond bevestigen. Daarom zit ik ook te denken aan RGB CCT zodat ik de warmte in kan stellen en niet te disco-achtig wordt
Het betreft een lengte van 10 meter, vandaar ook de 24v. Ik hoop beide strips aan elkaar te kunnen solderen.
[ Voor 41% gewijzigd door Fostar82 op 11-11-2017 23:08 ]
if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science
Let op:
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie