Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik heb atm boven mijn aanrechtblad een white led strip en een warmwhite led strip (beide 5050 12v van ali) naast elkaar geplakt en aan de controller aangesloten. Dat werkt gewoon en zo kan ik toch het licht temperatuur instellen.
Je zou ook een rgb, ww, w ledstrip naast elkaar kunnen plakken en aan kunnen sluiten.
Al met al, alles kan aangesloten worden op de led strip controller als je maar tussen de 12v en 24v zit en onder de 6A zit (dit weet ik niet zeker, staat er op).

Ik heb zelf ook even een vraagje. Op dit moment heb ik een milight led controller aangesloten op een meanwell 12v voeding. Zodra ik de ledstrip ga dimmen ontstaat er coil whine in de voeding en dit komt omdat de controller de ledstrip dimt met PWM, maar hoe los ik dit op? Andere mensen hier toevallig ervaring mee? Ik zit er als noodoplossing er aan te denken een kleine geïsoleerd doosje te maken met een temperatuur sensor er in om te controleren of hij niet oververhit raakt maar dat is echt het uiterste haha.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939387

Hi,

ik heb een Milight setup gekocht. Een aantal RGBW lampen en een iBox2 wifi controller. (Die zonder verlichting). Ik heb nu de milight3.0 app op mijn iPhone gedownload en de controller gekoppeld. Dit werkt, deze zie ik nu in mijn overzicht.

ik krijg het echter niet voor elkaar om lampen te koppelen. Ik probeer ze te linken (binnen 3 seconden op link drukken) maar dit lukt niet.. Er gebeurt niks.
Ik vraag me af; heb ik wel de goede app? Milight3.0? Heb het ook geprobeerd met de oude Milight app, maar daar zie ik niet eens een device (de controller) in het startscherm...

Overigens zijn het DIM schakelaars (in de muur). Klikken is aan/uit, draaien = dimmen.

EDIT: DE QR code op de iBox2 controller wijst ook naar de Milight3.0 app. Dan weet ik niet waarom het koppelen niet lukt..

EDIT2: Het lijkt niet aan de DIM schakelaars te liggen. Ook met een normale schakelaar, gaat de verlichting niet 3x knipperen.

EDIT3: Ik heb trouwens de Easybulb variant.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 939387 op 30-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927291

Anoniem: 939387 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:52:
Hi,

ik heb een Milight setup gekocht. Een aantal RGBW lampen en een iBox2 wifi controller. (Die zonder verlichting). Ik heb nu de milight3.0 app op mijn iPhone gedownload en de controller gekoppeld. Dit werkt, deze zie ik nu in mijn overzicht.

ik krijg het echter niet voor elkaar om lampen te koppelen. Ik probeer ze te linken (binnen 3 seconden op link drukken) maar dit lukt niet.. Er gebeurt niks.
Ik vraag me af; heb ik wel de goede app? Milight3.0? Heb het ook geprobeerd met de oude Milight app, maar daar zie ik niet eens een device (de controller) in het startscherm...

Overigens zijn het DIM schakelaars (in de muur). Klikken is aan/uit, draaien = dimmen.

EDIT: DE QR code op de iBox2 controller wijst ook naar de Milight3.0 app. Dan weet ik niet waarom het koppelen niet lukt..

EDIT2: Het lijkt niet aan de DIM schakelaars te liggen. Ook met een normale schakelaar, gaat de verlichting niet 3x knipperen.

Heb je de nieuwe 8 zone remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 927291 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:21:
[...]

Heb je de nieuwe 8 zone remote?
Is er een nieuwe remote? Heb je daar een linkje van, ik ben wel geïnteresseerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 16:34

2be

http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=100

Staan alle nieuwe modellen.

Ik heb net de nieuwe FUT069 binnen 15 watt waterproof RGB CCT downlight voor in het plafond van mijn nieuwe afdak.

Is het mogelijk deze gelijktijdig aan mijn wifibox, een wall remote en een gewone remote te koppelen (uiteraard allemaal geschikt voor dit type)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677071

Anoniem: 939387 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:52:
Hi,

Ik had hier hetzelfde probleem. uiteindelijk op een ander manier gelinkt: AP linking. Het zat wat verstopt op mijn Android. Antwoord gevonden op deze site: https://www.wifilampkonin...talleren-en-configureren/ Staan nog meer tips op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jochemd13 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:23:
[...]

Is er een nieuwe remote? Heb je daar een linkje van, ik ben wel geïnteresseerd ;)
8 zones is verkrijgbaar: wandpaneel en afstandsbediening
Ook een nieuwe led strip controller 5 in 1. Passend voor alle kleuren ledstrips

Hier las ik er wat over op de site van WifilampKoning. Maar er wordt er nog niks aangeboden, krijg een foutmelding als ik naar de producten klik

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 677071 op 31-07-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Ik heb mijn laatste Milight producten gewoon via alibaba besteld. https://futlight.en.aliba...7115.4.8nur3f#top-nav-bar

De nieuwste producten zijn vaak op aliexpress of in de webshops nog niet verkrijgbaar. Je betaald wel behoorlijk wat verzendkosten en gegarandeerd een BTW naheffing van 21% + kleine administratiekosten.
Zo komen 4x FUT069 van 21 dollar per stuk uit op ongeveer 30 euro per stuk incl verzending, btw en administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb 2 dezelfde GU10 bulbs van Milight gekocht. In dezelfde armatuur blijft de ene verschillende kleuren knipperen en de andere werkt prima. Ook als ik de probleemlamp in de socket van de lamp die werkt stop blijft hij problemen geven. Echt kapot kan hij m.i. niet zijn want dan zou hij het gewoon niet doen. Het lijkt wel of hij in een soort demonstratie modus staat en daar maar niet uit wil komen. Iemand die hier meer van weet of nog tips heeft? Ik heb de hele boel geprobeerd te unlinken en opnieuw te linken maar dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

tomic

Smexylittlebabe!

2be schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:32:
Ik heb mijn laatste Milight producten gewoon via alibaba besteld. https://futlight.en.aliba...7115.4.8nur3f#top-nav-bar

De nieuwste producten zijn vaak op aliexpress of in de webshops nog niet verkrijgbaar. Je betaald wel behoorlijk wat verzendkosten en gegarandeerd een BTW naheffing van 21% + kleine administratiekosten.
Zo komen 4x FUT069 van 21 dollar per stuk uit op ongeveer 30 euro per stuk incl verzending, btw en administratie.
Hoe je daar moet bestellen is me een raadsel. Maar is dit de 'orginele' verkoper van Mi Light?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

tomic schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:59:
[...]

Hoe je daar moet bestellen is me een raadsel. Maar is dit de 'orginele' verkoper van Mi Light?
Zo ver ik het weet wel, maar ik ben geen reseller en ben niet naar China geweest om het te controleren, maar heb 2x de nieuwste modellen binnen 5 dagen in huis gehad.

Je kunt op Product categories klikken en dan een product aanklikken en op start order of contact supplier klikken. Je krijgt dan een invoice met je bestelling en transportkosten. Die betaal je via PayPal en de spullen heb je ongeveer 5 werkdagen later thuis. Een weekje later krijg je van DHL de naheffing per post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jochemd13 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:23:
[...]

Jazeker.

https://www.aliexpress.co...da-413f-a322-a4dbd8f0d675

kan alleen niet zeggen dat het bij mij een succes is.
Heb hem al 2 weken binnen maar krijg hem naar niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 927291 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Jazeker.

https://www.aliexpress.co...da-413f-a322-a4dbd8f0d675

kan alleen niet zeggen dat het bij mij een succes is.
Heb hem al 2 weken binnen maar krijg hem naar niet werkend.
Mooi ding, met welke lampen probeer je hem te gebruiken? Ik overweeg nu ook de aanschaf maar alleen als hij werkt met alle lampen. Ik zit nu met het probleem dat mijn RGBCCT remote de E14 en ledstrips niet wilt aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze zou volgens de verpakking de nieuwe RGB CCT lampen aan moeten sturen.
Tot op heden is het me niet gelukt, heb een mail gestuurd naar milight maar nog niks terug.
dus op dit moment gebruik ik nog steeds mijn 4 zone RGB CCT remote voor de nieuwe lampen.

Om die nieuwe remote te gebruiken heb je zn nieuw led control kastje nodig.
hier zitten uit mijn hoofd 7 aansluitingen aan ipv 5 zoals bij de oude.

https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.fORhO0

dit zijn die nieuwe, je kan overigens ook oude ledstrips op dit kastje aansluiten maar dan kan je deze niet warm of koud wit laten uitstralen. Hiervoor zou je dan RGB CCT led strip voor moeten kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 927291 op 02-08-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Ik denk dat ik iets fout doe :(

Ik had voorheen de eerste wifi box van milight. (de geen die 4 zones ondersteund)
Dit werkte allemaal goed.

In combinatie met mijn Homey wilde ik meer controle over mijn verlichting en meer zones.
Dus heb ik een Ibox2 besteld.

Deze app gedownload:
https://itunes.apple.com/...ght-3-0/id1156007632?mt=8

Het toevoegen van de Ibox2 aan mijn netwerk ging goed.
Ik zie hem ook in mijn router en kan connecten in de ios app.

Alleen mijn lampen koppelen wil dus echt niet lukken. Ik heb ze eerst geunsynced van de oude wifibox en de oude wifibox helemaal uit gezet. Ik heb tijdens het aanmelden de lampen bijna tegen de IBOX2 aangehouden, maar niets werkt.

(Lamp aan ff wachten, lamp uit ff wachten, lamp aan en binnen drie seconden aanmelden op de zone)
Ik krijg totaal geen response in de app of van de lamp.

Ik heb de mi light 9w lampen.

Iemand die weet wat ik fout doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

joramoudenaarde schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:44:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit heb kunnen wennen aan al die verschillende bridges en onderdelen van MiLight die dan nét niet samenwerken met elkaar... het maakt het er allemaal niet makkelijker op, zeker niet voor de minder Tweaker-minded gebruiker. Echt jammer, want het was een heel mooi systeem met lekker veel mogelijkheden. Maar als je al 5+ versies van die wifi-bridges hebt die niet allemaal even goed met elkaar of bepaalde peertjes overweg kunnen, dan is het overzicht al gauw zoek.

Kijk naar Ikea bijvoorbeeld: ongeveer net zo duur, maar het werkt gewoon. Philips was de tegenhanger van MiLight in mijn ogen, en die is natuurlijk wel behoorlijk aan de prijs. Maar ook die werkt gewoon. Hetzelfde met KaKu's.

Ik heb nog steeds een paar peertjes en zo'n wifi-bridge liggen van MiLight, maar kan me er niet toe zetten om uit te zoeken welke bridge ik nu bij welke peertjes kan gebruiken. Niet dat het zoveel werk is, maar het zou niet nodig hoeven zijn lijkt me.
Ik ben nu zo ver dat ik het bijna heb opgegeven.
De lampen werken uitstekend met losse afstandbedieningen, de lampen werken bijna 100% met de wifibox v6 lamp, zolang ze maar in het bereik staan en dat is een zwak punt imho, het bereik is nogal beperkt.
De timerfunctie is kwalitatief uitermate teleurstellend omdat die maar wat aan lijkt te modderen, dan wel dat hij maar 1x een signaal stuurt en dat blijkbaar niet aankomt...
De App van Milight (3.0) is verre van stabiel blijkbaar wat niet helpt natuurlijk.

Ik zet nu alle lampen in de woonkamer (vier stuks) en kijk eens wat ik nu gedaan krijg met de wifi box...

Via een apart programma(atje) de boel aansturen inclusief timerfunctie trekt mij ook wel, maar wat ik geprobeerd heb is me te ingewikkeld eerlijk gezegd (Domoticz en FreeLimited oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:57
@Daniel36 Dat is het ook een beetje... het is op papier, vind ik ten minste, echt een ontzettend mooi systeem en qua aparatuur hebben ze ook best veel. Maar Als ik dit systeem dan vergelijk met dat van bijvoorbeeld KaKu's systeem (met basisstation) of Ikea's systeem, dan komt het in kwaliteit en uniformiteit tekort, terwijl het niet eens (veel) goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

De wifibox is afhankelijk van de app, zodra de app crasht is het over met je timer helaas.
De app crasht nogal eens...
De wifibox gaat de kast in en de lampen gaan op de afstandbediening.

Het is een heel klein schemerlampje met telefoonbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Wat is eigenlijk de reden dat zoveel fabrikanten gebruik maken van Hubs? TP-Link heeft nu smart bulbs die zoals een Chromecast direct op het Wi-Fi aangesloten kunnen worden en aan de reviews te lezen lijkt het best prima te werken. Heb zelf mijn huis vol hangen met Hue lampen maar ook die Hub werkt niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Omdat ze een ander (goedkoper) protocol gebruiken dan wifi tussen controller en lamp. Wifi chips zijn relatief duur, maar dat verandert snel.

[ Voor 24% gewijzigd door Roekeloos op 05-08-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltanic4
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:25
Jochemd13 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

Mooi ding, met welke lampen probeer je hem te gebruiken? Ik overweeg nu ook de aanschaf maar alleen als hij werkt met alle lampen. Ik zit nu met het probleem dat mijn RGBCCT remote de E14 en ledstrips niet wilt aansturen...
Dat zijn tot nu toe:

FUT062 9W RGB+CCT LED Ceiling Spotlight
FUT069 IP54 Waterproof 15W RGB+CCT LED Downlight
FUT105 12W RGB+CCT LED Bulb
FUTT05 10W RGB+CCT LED Floodlight
LS2 5 in 1 Smart LED Strip Controller
LS3 Dual White Panel Light Control System

En zoals hoppema0180 aangeeft is de werking nog een beetje dubieus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voltanic4 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

Dat zijn tot nu toe:

FUT062 9W RGB+CCT LED Ceiling Spotlight
FUT069 IP54 Waterproof 15W RGB+CCT LED Downlight
FUT105 12W RGB+CCT LED Bulb
FUTT05 10W RGB+CCT LED Floodlight
LS2 5 in 1 Smart LED Strip Controller
LS3 Dual White Panel Light Control System

En zoals hoppema0180 aangeeft is de werking nog een beetje dubieus. 8)7
Heb jij ook de 8 zone remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltanic4
Alleen die in de app met een v6 bridge.

Had gehoopt dat het werkte met mijn 5W GU10 CW/WW (FUT011) spots en 8W RGB+CCT (FUT015) lamp.
Maar helaas. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voltanic4 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:27:
[...]

Alleen die in de app met een v6 bridge.

Had gehoopt dat het werkte met mijn 5W GU10 CW/WW (FUT011) spots en 8W RGB+CCT (FUT015) lamp.
Maar helaas. :'(
Bij mij werkt de fysieke remote en de app beide niet.
Probeer ze te koppelen aan met RGB CCT led spotjes.

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik zit net eigenlijk me mandje te vullen op aliexpress om ook dit systeem te gaan proberen maar lees de laatste aantal reacties en die zijn niet bepaald positief?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
even een bomen/bos vraag.
Ben me beetje aan het oriënteren.
en zie dat er nogal wat verschillende versie van milight zijn.
mijn doel is uiteindelijk om een aantal (2 om mee te beginnen) te kunnen schakelen via de remote en de telefoon.

al ik het goed begrijp kun je met de wifibox al programa (timers) instellen?
en voor uitgebreidere dingen moet ik uitwijken naar iets als pimatic?

zal voornamelijk gaan om wit licht, kleur weet ik niet of dit veel gebruikt zal worden.
Maar zou wel mooi als het er zit.
volgens mij kom ik dan uit op rgb cct lampen?
(rgb voor de kleuren en cct voor warmte verschil als je alleen wit licht hebt)

een wifi box, 1 of 2
(wat is het verschil hier tussen)

en een remote die ook cct doet.
(FUT092 ?)

kon op alie geen complete set in 1 keer vinden.
maar als ik bij deze aanbieder de onder staande opties koop heb ik toch beetje wat ik nu zoek?

https://nl.aliexpress.com...-Lamp-Bulb/580894147.html

- 2 bulb and 1 remote
- only 1 wifi ibox(1/2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

copywizard schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:58:
ik zit net eigenlijk me mandje te vullen op aliexpress om ook dit systeem te gaan proberen maar lees de laatste aantal reacties en die zijn niet bepaald positief?
de lampen zijn ok, hoewel ze erg weinig naar beneden stralen, de afstandsbedieningen zijn ok, de app is knudde en met LED strips en bediening via Domoticz e.d. heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

de lampen zijn ok, hoewel ze erg weinig naar beneden stralen, de afstandsbedieningen zijn ok, de app is knudde en met LED strips en bediening via Domoticz e.d. heb ik geen ervaring.
dankjewel voor je reactie maar dit stelt me alleen nog minder gerust dan eerdere berichten haha ik denk dat ik gewoon een gokje ga doen met zo led lamp/wifi box en daar eens mee ga knutselen

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Lampen op wifibox en dichtbij, bediening met de app. Is geen probleem. Zolang je de timer functie maar niet wilt gebruiken.
Ik gebruik nu vier lampen op twee ab s, in de tuin en in de woonkamer.
De wifibox is gedegradeerd tot schemerlampje en schakelt aan en uit op een USB poort van de tv... _O-

Tuinlampen schakelen op een tijdklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 07:10
ThinkPadd schreef op dinsdag 7 juni 2016 @ 19:59:
[...]

Precies. Ik heb de ethernet-module hetzelfde IP-adres gegeven als ik de wifi van de milight had gegeven, dus na het solderen was ik klaar, in m'n PHP-script e.d. hoefde ik niks aan te passen en in de Milight app dus ook niet. Ideaal.
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Nu heb ik de Milight wifi box v6 met een RGBW 9w E27 lamp om te testen.
De Milight v3 app werkt perfect, ook benaderbaar van buiten het netwerk (poort 8899 opengezet).

Nu probeer ik via php op een externe server commando's te sturen aan de hand van de hier bekende library's (https://github.com/winosaure/MilightAPI / https://github.com/yasharrashedi/LimitlessLED) maar geen effect. Doe ik iets verkeerd, of gaat deze nog niet met v6 om? Ik krijg ook geen respons met de UDP koppeling.

Ook met packet sender heb ik geprobeerd de hex codes door te sturen naar de bridge maar dit lukte ook niet, of voer ik verkeerde ASCII of HEX in?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iBcC2F/Screen_Shot_2017_08_16_at_13_34_46.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:32
@Don3k Kan ik je helaas geen antwoord op geven. Heb Mi Light niet zo heel lang gebruikt, ben al vrij snel geswitched naar Philips Hue :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 16:03
Ik lees hier al een hele tijd mee omdat ik binnenkort mijn nieuwe huis ga voorzien van verlichting. Ik heb nog steeds niet echt het idee dat het een duidelijk en solide systeem is, laat staan dat ik weet welke producten compatibel met elkaar zijn...
(het gaat in mijn geval om +- 15 spotjes en een handvol e27 lampjes)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
frietsje schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:08:
Ik lees hier al een hele tijd mee omdat ik binnenkort mijn nieuwe huis ga voorzien van verlichting. Ik heb nog steeds niet echt het idee dat het een duidelijk en solide systeem is, laat staan dat ik weet welke producten compatibel met elkaar zijn...
(het gaat in mijn geval om +- 15 spotjes en een handvol e27 lampjes)
milights.nl heeft een chat functie en kan je het gewoon vragen. Ik heb zelf de ibox lamp (die hub) en 6 RGBW E27 lampen. Schakelen van de lampen werkt perfect via de app. Maximale afstand tussen de hub en een lamp weet ik niet. Zo groot is mijn huis niet. Verder gebruik ik meestal nog gewoon de schakelaar aan de muur omdat ik in de zomer weinig gebruik maak van de lampen. Ben wel van plan alles in home assistant te zetten om zo te schakelen wanneer de zon onder gaat.

Grootste probleem is uitzoeken welke producten compatibel met elkaar zijn maar dat kan je gewoon vragen bij milights.nl. Verder zou ik eerst een setje aanschaffen en kijken hoe dit werkt. Voor die prijs...

Ik ben van mening dat deze lampen meer voor de tweakers zijn die er tegenaan gaan scripten met bijv. home assistant oid. Timers zetten schijnt ruk te zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb inmiddels al een bestelling geplaatst en heb gekozen voor 2 losse strips voor RGB en CCT.
Echter heb ik (helaas nu pas) op Aliexpress de volgende twee strips gevonden. RGB + WW + CW op 1 strip. (72 leds per meter 36 kleur 36 WW/CW).

https://www.aliexpress.co...010608.0.0.2995e5c0UE96y6

https://www.aliexpress.co...-led-per/32418871827.html

Nu ben ik verder gaan zoeken en kwam ook onderstaande tegen, ze zijn alleen erg moeilijk te krijgen maar zijn wel precies wat ik wil. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar deze goed te krijgen zijn?

RGB+WW+CW

• Voltanic4
copywizard schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:58:
Het probleem is dat de nieuwe 8-zone remote niet compatible is met de voorgaande generatie.

Verder zijn het mooie lampen voor en goede prijs. :D

Heb zelf het volgende:

10x 5W GU10 Dual White LED Spotlight (FUT011),
twee 8W RGB+CCT LED Light Bulb (FUT015),
drie RGBW LED Strip Controller (FUT038)
een RGB+CCT remote (FUT092)
en een WiFi iBox (iBOX1).
GoVegan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:48:
even een bomen/bos vraag.
Ben me beetje aan het oriënteren.
en zie dat er nogal wat verschillende versie van milight zijn.
mijn doel is uiteindelijk om een aantal (2 om mee te beginnen) te kunnen schakelen via de remote en de telefoon.

al ik het goed begrijp kun je met de wifibox al programa (timers) instellen?
en voor uitgebreidere dingen moet ik uitwijken naar iets als pimatic?

zal voornamelijk gaan om wit licht, kleur weet ik niet of dit veel gebruikt zal worden.
Maar zou wel mooi als het er zit.
volgens mij kom ik dan uit op rgb cct lampen?
(rgb voor de kleuren en cct voor warmte verschil als je alleen wit licht hebt)

een wifi box, 1 of 2
(wat is het verschil hier tussen)

en een remote die ook cct doet.
(FUT092 ?)

kon op alie geen complete set in 1 keer vinden.
maar als ik bij deze aanbieder de onder staande opties koop heb ik toch beetje wat ik nu zoek?

https://nl.aliexpress.com...-Lamp-Bulb/580894147.html

- 2 bulb and 1 remote
- only 1 wifi ibox(1/2)
Dat is een mooi beginners set.
De remote (FUT092) doet idd ook CCT en het verschil tussen de Wifi iBox 1 en 2 is wel of geen ingebouwde LED.

Meer informatie op futlight.com.
melvinnie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:44:
Ik heb inmiddels al een bestelling geplaatst en heb gekozen voor 2 losse strips voor RGB en CCT.
Echter heb ik (helaas nu pas) op Aliexpress de volgende twee strips gevonden. RGB + WW + CW op 1 strip. (72 leds per meter 36 kleur 36 WW/CW).

https://www.aliexpress.co...010608.0.0.2995e5c0UE96y6

https://www.aliexpress.co...-led-per/32418871827.html

Nu ben ik verder gaan zoeken en kwam ook onderstaande tegen, ze zijn alleen erg moeilijk te krijgen maar zijn wel precies wat ik wil. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar deze goed te krijgen zijn?

[afbeelding]
Volgens mij ben je de eerste die ze gevonden hebt. :)
Ik vind ze nog wel erg duur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Voltanic4 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:10:

Volgens mij ben je de eerste die ze gevonden hebt. :)
Ik vind ze nog wel erg duur.
Ze zijn inderdaad duur. Ik heb inmiddels meerdere verkopers gesproken, ik zal deze post vanavond even aanvullen met meer info.

Edit 22:27:

Ik heb contact gelegd met meerdere verkopers bij Alibaba en Aliexpress. Niet alle verkopers hadden de strips al op de website gezet maar zijn via PB aangevraagd.
Een verkoper heeft vermeld dat 24v aan te raden is voor deze strips vanwege de voltage drop bij 5m. Ik heb de aanvraag gedaan voor 24 volt.
Dit zijn dus strips met "5 in 1" 5050 leds. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H1mvKraXl1HyhEcoDvpNpesM/full.png

Shenzhen Perfect LED Limited: (Alibaba)
2x 5M $95 (DHL). (27.50 per stuk + 40 shipping)

Shenzhen LA Lighting Company Limited (Alibaba)
2x 5M $100 (DHL). (36 per stuk + 28 shipping)

Shenzhen Magic Led Lighting Co., Ltd. (Alibaba)
2x 5M $90 (DHL) (35 per stuk + 20 shipping)

Milight Store (Aliexpress)
20$ per meter, verzendkosten onbekend.

XUNATA XUNATA Store (Aliexpress)
2x 5M $125 inclusief shipping

Green-Tek led lighting Co.,Ltd (Aliexpress)
2x 5M $88, Verzendkosten nog onbekend.

Misschien nog te vroeg en zijn ze inderdaad te duur maar ik ben blij dat ze toch beschikbaar zijn hier en daar.

[ Voor 71% gewijzigd door melvinnie op 17-08-2017 22:51 ]

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 13:13
Ik wil beginnen met een simpele set: ibox 1 en 2x E27 om later uit te breiden, ik wil ze opnemen in mijn domoticz. Wat bevelen jullie aan de 8W RGB-CCT of de 6W RGBW

Alvast bedankt,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-06 14:19
Welke hex color codes (bv 255,250,244) worden er hier gebruikt in de woonkamer? Ik heb moeite om "mooie" kleuren uit de mi light spotjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:03
rodebaron schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:24:
Ik wil beginnen met een simpele set: ibox 1 en 2x E27 om later uit te breiden, ik wil ze opnemen in mijn domoticz. Wat bevelen jullie aan de 8W RGB-CCT of de 6W RGBW

Alvast bedankt,

Peter
Ik zou altijd gaan voor de laatste generatie = 8W RGT-CCT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Twee weken geleden via Aliexpress dit pakket besteld. Tot nu toe prima tevreden over de lampen en afstandsbediening.

Over de app ben ik wat minder te spreken. Mijn kleurvoorkeuren worden netjes onthouden, maar bij het tabblad 'kelvin' wordt er niks onthouden, dus wanneer ik een ideale 'kleur' wit heb ingesteld voor normaal licht. Wordt dit niet onthouden jammer genoeg.

Verder is het ook erg jammer dat de Wifi Box en de lampen niet in Zone gezet kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 28-08-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:05:
Twee weken geleden via Aliexpress dit pakket besteld. Tot nu toe prima tevreden over de lampen en afstandsbediening.

Over de app ben ik wat minder te spreken. Mijn kleurvoorkeuren worden netjes onthouden, maar bij het tabblad 'kelvin' wordt er niks onthouden, dus wanneer ik een ideale 'kleur' wit heb ingesteld voor normaal licht. Wordt dit niet onthouden jammer genoeg.

Verder is het ook erg jammer dat de Wifi Box en de lampen niet in Zone gezet kunnen worden.
Dat is zeker onhandig, ik heb nooit echt zin om de app te gebruiken en daarom is de Wifi Box niet makkelijk te bedienen en laat ik hem vrijwel altijd uit staan.

Ook heb ik nu al een lange tijd het probleem dat de oude en de nieuwe remote niet dezelfde lampen kunnen aansturen, wanneer ik dus naar mijn slaapkamer ga heb ik een oude remote gelijk naast de deur hangen die alle lampen kan bedienen behalve een RGB+CCT ledstrip onder mijn vensterbank, en dan ligt er naast mijn bed weer een remote die alleen de 3 nieuwe GU10's kan bedienen en de RGB+CCT onder de vensterbank, de overige lampen (2x E14, 3x Ledstrip RGBW) kan dan weer niet door de nieuwe bedient worden, maar wel door de oude bij de deur. Ik vind het niet echt handig :?

Weet iemand al meer of de nieuwe 8-zone remote's met alle lampen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltanic4
Jochemd13 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Dat is zeker onhandig, ik heb nooit echt zin om de app te gebruiken en daarom is de Wifi Box niet makkelijk te bedienen en laat ik hem vrijwel altijd uit staan.

Ook heb ik nu al een lange tijd het probleem dat de oude en de nieuwe remote niet dezelfde lampen kunnen aansturen, wanneer ik dus naar mijn slaapkamer ga heb ik een oude remote gelijk naast de deur hangen die alle lampen kan bedienen behalve een RGB+CCT ledstrip onder mijn vensterbank, en dan ligt er naast mijn bed weer een remote die alleen de 3 nieuwe GU10's kan bedienen en de RGB+CCT onder de vensterbank, de overige lampen (2x E14, 3x Ledstrip RGBW) kan dan weer niet door de nieuwe bedient worden, maar wel door de oude bij de deur. Ik vind het niet echt handig :?

Weet iemand al meer of de nieuwe 8-zone remote's met alle lampen werken?
Nee, helaas niet.

Hij werkt alleen met de allernieuwste en toekomstige lampen en controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voltanic4 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

Nee, helaas niet.

Hij werkt alleen met de allernieuwste en toekomstige lampen en controllers.
Onhandig, en dan ook geen nieuwe E14 lamp dus ik weet niet hoe ze het bedacht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jochemd13 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:02:
Ja hij staat hier wel aangesloten, maar ik moet nog maar even kijken voor hoelang. In praktijk gebruik ik dat ding nauwelijks, dus kan die eigenlijk gewoon in de kast verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 18-07-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Laatst online: 10-03-2021
Vraagje...ik heb 9 milights mr16 12 volt geïnstalleerd in mijn woonkamer. Nu zitten ze op drie trafo's die elke met een schakelaar te bedienen zijn. Nu komt het hihi...kan ik ze ook op 1 trafo met 1 schakelaar aansluiten, de trafo kan het gemakkelijk aan, en dan naderhand groepjes van de spotjes maken? Of moet dat echt door middel van eerst een groepje uit met schakelaar dan weer aan en dan de volgende groep?

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:47
addinjo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:27:
Vraagje...ik heb 9 milights mr16 12 volt geïnstalleerd in mijn woonkamer. Nu zitten ze op drie trafo's die elke met een schakelaar te bedienen zijn. Nu komt het hihi...kan ik ze ook op 1 trafo met 1 schakelaar aansluiten, de trafo kan het gemakkelijk aan, en dan naderhand groepjes van de spotjes maken? Of moet dat echt door middel van eerst een groepje uit met schakelaar dan weer aan en dan de volgende groep?
Als je ze nu in verschillende zones gepaired hebt met je AB blijft dat zo als je daarna alles op een schakelaar zet.

Wil je het daarna anders, of een nieuwe ab toevoegen, dan wordt het iets lastiger om te pairen. Makkelijkst is om dan de lampen die je niet wil pairen uit hun fitting te halen, en alleen de lampen die je wilt pairen erin laten zitten. Vervolgens doorwisselen tot alles gepaired is.

Andere optie: Schakelaartjes achter je travo maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
exponential schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Als je ze nu in verschillende zones gepaired hebt met je AB blijft dat zo als je daarna alles op een schakelaar zet.

Wil je het daarna anders, of een nieuwe ab toevoegen, dan wordt het iets lastiger om te pairen. Makkelijkst is om dan de lampen die je niet wil pairen uit hun fitting te halen, en alleen de lampen die je wilt pairen erin laten zitten. Vervolgens doorwisselen tot alles gepaired is.

Andere optie: Schakelaartjes achter je travo maken??
Top thanks!! Had ik helemaal niet aan gedacht 😬 dat de lampjes er ook gewoon even uit kunnen. Schakelaartjes is ook een goede optie, handiger dan lampjes eruit en erin, en ik heb nog wat mooie opbouw schakelaars en een een lasdoos voor in de kelder over.

Top tips!

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:40
Ik had nog een kleinere milight led lamp op de plank liggen, volgens mij heb ik deze ooit eens in mijn milight controller gehad (v2). Ik heb geprobeert om deze opnieuw toe te voegen en eventueel te verwijderen via stap 4 en 8 op de volgende site:

http://www.milight.com/support/

Alleen lijkt dit niet te lukken. In eerste instantie toen ik fysieke schakelaar aanzette gaf hij gewoon wit licht. Nu heb ik iets gedaan waardoor hij constant rood licht blijft geven. Ik heb verder geen idee meer hoe ik deze nu opnieuw in de controller moet zetten.

Zijn er mensen die eenzelfde ervaring hebben? Ik heb overigens nog 1 andere lamp en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
DarkAllMan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Ik zou altijd gaan voor de laatste generatie = 8W RGT-CCT.
Bedankt voor je advies, ik heb CCT's gekocht en ben zeer tevreden. Ik stuur ze aan via domoticz en het werkt perfect. Dus aanvullende lampen staan in bestelling.

Weet iemand toevallig of deze lampen het buiten ook goed doen, uiteraard in een geschikte armatuur

• rens-br

rens-br

rodebaron schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:33:
Ik stuur ze aan via domoticz en het werkt perfect. Dus aanvullende lampen staan in bestelling.
Hier ben ik ook mee bezig geweest. Ik heb de iBox1 (dat is de V6 versie toch?) toegevoegd via het Hardware menu met de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fz3vCXTROSVOuXDhr6tU8zXV/medium.png

Vervolgens stel ik via 'Set Modus' het volgende in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l3lqzw6ZQIw6fjLCan0dgWqy/medium.png

Ik kies daar maar voor RGBWW, aangezien CCT geen optie is. Kijk ik vervolgens bij Apparaten, dan staan daar 11 apparaten, maar geen van allen werkt als ik op 'Aan' druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TGSQlgrv5zj2TS0vkaFajRz3/medium.png

Als ik deze dan vervolgens toevoeg als schakelaar werken ze helaas nog steeds niet.

Welke stappen heb jij gedaan / gevolgd?

Wat ik ook vreemd vind. Als ik naar het ip-adres van de wifi box ga, dan krijg ik een inlogmenu te zien. Maar ik heb daar geen inloggegevens van dus ik kan er weinig mee.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 31-08-2017 08:35 ]

• DarkAllMan
rodebaron schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Bedankt voor je advies, ik heb CCT's gekocht en ben zeer tevreden. Ik stuur ze aan via domoticz en het werkt perfect. Dus aanvullende lampen staan in bestelling.

Weet iemand toevallig of deze lampen het buiten ook goed doen, uiteraard in een geschikte armatuur
Ik heb buiten nog de 9W versie hangen (vorige gen). Werkt prima. Echter ze moeten de eerste winter nog in.... we gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

Hier ben ik ook mee bezig geweest. Ik heb de iBox1 (dat is de V6 versie toch?) toegevoegd via het Hardware menu met de volgende instellingen:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kies daar maar voor RGBWW, aangezien CCT geen optie is. Kijk ik vervolgens bij Apparaten, dan staan daar 11 apparaten, maar geen van allen werkt als ik op 'Aan' druk.

[afbeelding]

Als ik deze dan vervolgens toevoeg als schakelaar werken ze helaas nog steeds niet.

Wat ik ook vreemd vind. Als ik naar het ip-adres van de wifi box ga, dan krijg ik een inlogmenu te zien. Maar ik heb daar geen inloggegevens van dus ik kan er weinig mee.
Heb je de lampen al wel gekoppeld aan je WIFI Box? (via phone app)

default username/password zijn: admin/admin dacht ik.

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:59:
Heb je de lampen al wel gekoppeld aan je WIFI Box? (via phone app)
Ja zeker. Via de Mi-Light 3.0 app werken de lampen prima en via de remote ook. Ik vind alleen de app wat beperkt in zijn gebruik en bij mij vergeet die de kleuren nog wel eens, dat ik het via Domoticz wilde oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Ja zeker. Via de Mi-Light 3.0 app werken de lampen prima en via de remote ook. Ik vind alleen de app wat beperkt in zijn gebruik en bij mij vergeet die de kleuren nog wel eens, dat ik het via Domoticz wilde oplossen.
Bij mij zag ik 6 devices na het aanmelden:
1-4. Groep 1 tm 4
5. Alle groepen
6. Wifi Bridge zelf heeft een lamp

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:07:
Bij mij zag ik 6 devices na het aanmelden:
1-4. Groep 1 tm 4
5. Alle groepen
6. Wifi Bridge zelf heeft een lamp
Dat zou ik inderdaad ook verwachten, maar dat gebeurd dus helaas niet :( Heb je verder wel dezelfde instellingen gebruikt als mij? Dus dezelfde poort en instellingen bij Set Modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:09:
[...]

Dat zou ik inderdaad ook verwachten, maar dat gebeurd dus helaas niet :( Heb je verder wel dezelfde instellingen gebruikt als mij? Dus dezelfde poort en instellingen bij Set Modus?
Ik gebruik idd ww instelling.
Echter ik zie dat jij een andere poort gebruikt dan ik. Ik zit op poort: 5987

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:12:
Ik gebruik idd ww instelling.
Echter ik zie dat jij een andere poort gebruikt dan ik. Ik zit op poort: 5987
Wellicht dat dat het probleem is. Ik had de poort hier uit het topic gehaald. Hoe kom je aan die poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:13:
[...]

Wellicht dat dat het probleem is. Ik had de poort hier uit het topic gehaald. Hoe kom je aan die poort?
https://www.domoticz.com/...c47e3a8a965962559#p126325

• rens-br

rens-br

Thx! Alles in ieder geval weer verwijderd en nu met die nieuwe poort toegevoegd. Ik krijg nog steeds 11 apparaten, precies hetzelfde als: rens-br in "\[Mi-Light] Ervaringen & discussie". Het verschil overigens tussen de 11 apparaten is dat ik er 6 heb als RGBWW en 4 als RGBW.

Ik ben nu echter niet thuis, dus kan niet controleren of ze het nu wel doen. Overigens werkt admin / admin inderdaad, maar daar staat wel poort 8899:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UgusoJ5AQXb54wTkqiYNQLUM/medium.png

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 31-08-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Thx! Alles in ieder geval weer verwijderd en nu met die nieuwe poort toegevoegd. Ik krijg nog steeds 11 apparaten, precies hetzelfde als: rens-br in "\[Mi-Light] Ervaringen & discussie". Het verschil overigens tussen de 11 apparaten is dat ik er 6 heb als RGBWW en 4 als RGBW.

Ik ben nu echter niet thuis, dus kan niet controleren of ze het nu wel doen. Overigens werkt admin / admin inderdaad, maar daar staat wel poort 8899:

[afbeelding]
Ja, volgens mij wordt die poort gebruikt voor out of home access :)

Het kan zijn dat ze wellicht wat hebben gesleuteld aan domoticz. Omdat ik ook oude generatie lampen heb, moest ik de box 2x toevoegen. Wellicht hebben ze dat nu opgelost, door de groepen 2x toe te voegen, 5 groepen per generatie ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkAllMan op 31-08-2017 09:25 ]

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:24:
Ja, volgens mij wordt die poort gebruikt voor out of home access :)
Ah ok. Nouja. We gaan het zien vanavond wanneer ik weer thuis ben :) Thx iig voor de hulp zover!
Het kan zijn dat ze wellicht wat hebben gesleuteld aan domoticz. Omdat ik ook oude generatie lampen heb, moest ik de box 2x toevoegen. Wellicht hebben ze dat nu opgelost, door de groepen 2x toe te voegen, 5 groepen per generatie ofzo.
2 keer toevoegen? Zodat je twee groepen hebt met twee verschillende type lampen?

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 31-08-2017 09:37 ]

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 13:25
EDIT: heb het probleem opgelost, blijkbaar zijn de codes in de library verkeerd

Ik heb recent Milights aangeschaft (3x RGBWW E14 en 1x Wifi Light Bridge) en probeer deze nu aan te sturen met mijn eigen home automation systeem geschreven in PHP.

Nu had ik op Google deze library gevonden. Echter, als ik de on of off commands verstuur gebeurd er niks. Nu heb ik geprobeerd de response te lezen wat ik terug krijg, maar ik word er niet veel wijzer van. Dit is de response:
code:
1
8800000003000000

Als ik het goed begrijp betekent dit dat de bridge de opdracht heeft uitgevoerd, maar de lampen gaan niet aan.

Ik gebruik het volgende stuk code mocht dat relevant zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

require_once __DIR__ . '/../vendor/Milight/Milight.php';

$milight = new v6\Milight("192.168.1.11");

try {
           $milight->setColorRendering(v6\ColorRendering::WW);

$args = array (
               'action' => 'link',
               'zone'   => 0x01
           );

$args['action'] = 'off';  
           $milight->exec($args);
           sleep(2);

$args['action'] = 'on';  
           $milight->exec($args);
           sleep(2);

} catch (Exception $e) {
            echo $e->getMessage();
            die();
        }

unset ($milight);

Ik zie voor de rest geen errors o.i.d. Run in PHP 5.6 XAMPP op Windows 10.

Edit: als ik het sequence nummer verander, veranderd die in de reply ook. Ik denk dat de commands dan fout zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door DynaSpan op 31-08-2017 21:16 ]

• rens-br

rens-br

@DarkAllMan ik kan bevestigen dat ik de lampen inmiddels kan aansturen dmv. Domoticz. Waarschijnlijk zat het hem dan toch in de gebruikte poort. Nogmaals bedankt! Nu maar eens kijken hoe alles mooi werkt. Bijv. meteen een knop voor dag verlichting, avondverlichting en kleur.

• DarkAllMan
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:17:
@DarkAllMan ik kan bevestigen dat ik de lampen inmiddels kan aansturen dmv. Domoticz. Waarschijnlijk zat het hem dan toch in de gebruikte poort. Nogmaals bedankt! Nu maar eens kijken hoe alles mooi werkt. Bijv. meteen een knop voor dag verlichting, avondverlichting en kleur.
Fijn om te horen! Enige waar ik nog mee zit, is dat Kelvin lastig aan te sturen is via domoticz! Ik heb dat opgelost via PHP.

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:56:
Fijn om te horen! Enige waar ik nog mee zit, is dat Kelvin lastig aan te sturen is via domoticz! Ik heb dat opgelost via PHP.
Daar ben ik inmiddels ook achter ;) Care to share? O-)

Overigens ben ik aan het kijken of je van die modussen kan maken, zoals bij je normale remote. Kan dat ergens eenvoudig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Daar ben ik inmiddels ook achter ;) Care to share? O-)

Overigens ben ik aan het kijken of je van die modussen kan maken, zoals bij je normale remote. Kan dat ergens eenvoudig?
Ik bedien mijn lampen eigenlijk bijna niet.. via PHP roep ik json commando's aan. Als het donker genoeg is.
Dus ik hoef eigenlijk nooit meer handmatig in domoticz Kelvin aan te passen. Voor PHP verwijs ik je naar:
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=64&t=12343

De maker is hier ook actief op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DarkAllMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:07:
Ik bedien mijn lampen eigenlijk bijna niet.. via PHP roep ik json commando's aan. Als het donker genoeg is.
Dus ik hoef eigenlijk nooit meer handmatig in domoticz Kelvin aan te passen. Voor PHP verwijs ik je naar:
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=64&t=12343
Ah thx! Is zeker een post van Thinkpad? Ik probeer nu in ieder geval de link te openen, maar er gaat iets mis op de server van Domoticz:
Offline gezet door hsc vanwege abuse op 31aug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Correct.

Domoticz domein ligt plat.
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:23:
[...]

Ah thx! Is zeker een post van Thinkpad? Ik probeer nu in ieder geval de link te openen, maar er gaat iets mis op de server van Domoticz:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:40
prekz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:24:
Ik had nog een kleinere milight led lamp op de plank liggen, volgens mij heb ik deze ooit eens in mijn milight controller gehad (v2). Ik heb geprobeert om deze opnieuw toe te voegen en eventueel te verwijderen via stap 4 en 8 op de volgende site:

http://www.milight.com/support/

Alleen lijkt dit niet te lukken. In eerste instantie toen ik fysieke schakelaar aanzette gaf hij gewoon wit licht. Nu heb ik iets gedaan waardoor hij constant rood licht blijft geven. Ik heb verder geen idee meer hoe ik deze nu opnieuw in de controller moet zetten.

Zijn er mensen die eenzelfde ervaring hebben? Ik heb overigens nog 1 andere lamp en die werkt perfect.
Excuses voor de bump maar ik weet echt geen raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Welke lamp(en) en wifibox heb je precies?
Kijk even op futlight.com voor de exacte typenummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickfysiek1
  • Registratie: September 2017
Hoi,

Heb 5 lampen gekocht (MILIGHT WiFi E27 led lamp 9W Dual White)
1 wifi box v1 (die met het lichtje)
en 1 afstandsbediening b1 (moest eigenlijk b2 zijn, maar het werkt!)

Het eerste moment kreeg ik de wifi box totaal niet gekoppeld, ik zit op het netwerk van telenet met een wifi router ook van hun (in belgie)

Dan maar een andere router genomen, en hier lukte het wel mee, nog iemand die hier problemen mee had?
Kan ik nu eventueel in de pagina gaan van de wifi box en daar alsnog alles in aanpassen?

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

nickfysiek1 schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:17:
Kan ik nu eventueel in de pagina gaan van de wifi box en daar alsnog alles in aanpassen?
Dat kan inderdaad. Kwestie van het IP-adres van de wifi box invullen en inloggen met admin/admin. (Thx @DarkAllMan )

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 05-09-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickfysiek1
  • Registratie: September 2017
Super nog belgen die telenet hebben en dit hadden. Verder vind ik dit wel een supersysteem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Inmiddels de lampen een aantal weken in gebruik en ze bevallen prima. Mijn vriendin is er ook heel erg blij mee en ze wilde in de gang ook zulke lampen. Dus vandaag nog twee van deze besteld via Aliexpress voor €12,44 per stuk.

De totale setup is dan nu ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
MiLight ken ik pas sindskort, maar ik ga er zeker e.e.a. van installeren.

1) Is het handiger om voor 12V led spots van MiLight een eigen trafo te gebruiken of zou ik ze kunnen voeden met een trafo die ik al aanschaf voor m'n ledstrip? (met genoeg wattage).

2) Is CCT een verdere ontwikkeling van RGBW? Ik zie het bij een aantal spots en bulbs in de specs. En ook bij de LED strip controllers is er onderscheid, FUT038 en FUT039.

Ik dacht namelijk dat de RGBW systemen juist op de markt zijn gekomen om de warmte van het wit in te stellen. Dus wat doet CCT dan nog extra?

[ Voor 33% gewijzigd door Mickman op 06-09-2017 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkAllMan
Mickman schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:25:
MiLight ken ik pas sindskort, maar ik ga er zeker e.e.a. van installeren.

1) Is het handiger om voor 12V led spots van MiLight een eigen trafo te gebruiken of zou ik ze kunnen voeden met een trafo die ik al aanschaf voor m'n ledstrip? (met genoeg wattage).

2) Is CCT een verdere ontwikkeling van RGBW? Ik zie het bij een aantal spots en bulbs in de specs. En ook bij de LED strip controllers is er onderscheid, FUT038 en FUT039.

Ik dacht namelijk dat de RGBW systemen juist op de markt zijn gekomen om de warmte van het wit in te stellen. Dus wat doet CCT dan nog extra?
Op Ali kom ik diverse benamingen tegen, maar ik zie het iig zo:
RGBW = Alle kleure + Wit..... (welke wit is dan niet echt duidelijk)
RGB+CW = Alle kleuren + Koud Wit
RGB+WW = Alle kleuren + Warm Wit
RGB+CCT = Alle kleuren + Warm Wit + Koud Wit mengbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mickman schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:25:

Als ik mij niet vergis is de ontwikkeling als volgt gegaan:
RGB -> RGBW -> RGBWW -> RGB-CCT.

Maar wat de verschillende precies zijn weet ik ook niet. Ah @DarkAllMan heeft een net iets betere uitleg.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 07-09-2017 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij RGBW (dus RGB + CW of RGB + WW) was het wit ook helemaal niet mengbaar waardoor het eigenlijk weinig toegevoegde waarde heeft, behalve dat je niet het lelijke 'RGB-wit' krijgt.

• Deceptikon
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 13:38
Hi tweakers, zojuist in het netwerkforum een soortgelijke vraag gesteld (Domotica + wifi netwerk), maar in het kort hier nogmaals:

Kan het kloppen dat ik de wifi box van milight niet via mijn eigen netwerk krijg geconnect (smart link en dan het wereldbolletje ipv vinkje) omdat mijn wifi signaal in huis instabiel is? Ik heb denk ik hetzelfde probleem met chromecast audio...

Groet

DarkAllMan schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:47:
[...]

Op Ali kom ik diverse benamingen tegen, maar ik zie het iig zo:
RGBW = Alle kleure + Wit..... (welke wit is dan niet echt duidelijk)
RGB+CW = Alle kleuren + Koud Wit
RGB+WW = Alle kleuren + Warm Wit
RGB+CCT = Alle kleuren + Warm Wit + Koud Wit mengbaar.
RGB+CCT --> Je kunt dan ook bijvoorbeeld bij de GU10 spots wit toevoegen aan je ingestelde RGB kleur. Aan paars kun je dan wit toevoegen. Waarom? Ik zou het niet weten...

Dat kan gewoon met een RGB afstandsbediening. Hoe? Zie laatste vragen van FAQ?

Deceptikon schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:49:
Hi tweakers, zojuist in het netwerkforum een soortgelijke vraag gesteld (Domotica + wifi netwerk), maar in het kort hier nogmaals:

Kan het kloppen dat ik de wifi box van milight niet via mijn eigen netwerk krijg geconnect (smart link en dan het wereldbolletje ipv vinkje) omdat mijn wifi signaal in huis instabiel is? Ik heb denk ik hetzelfde probleem met chromecast audio...

Groet
Soms helpt het om op de andere manier te linken.Zo lukte het bij mij wel namelijk.

effe copy + paste:
Installeer dan je Wifi module via de methode AP Link. Deze methode zit 'verstopt' achter het Milight logo van de App. Klik in de App linksboven en er opent zich een nieuw menu. In dit menu klikt u op "AP Link Instruction". Volg de stappen in het menu en binnen enkele minuten is alles up and running

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 677071 op 07-09-2017 17:23 ]

• Deceptikon
Thanks, AP doet het soms inderdaad beter. Bij mij ook. Ik wil echter graag dat milight via smart link verbindt zodat ik mijn telefoon niet van netwerk hoef te wisselen om het licht te bedienen.

Daarbij wil ik binnenkort Domoticz installeren en ik ging er van uit dat milight daarvoor via smartlink moest kunnen werken... (dat weet ik niet zeker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deceptikon
Anoniem: 677071 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:22:
[...]

Soms helpt het om op de andere manier te linken.Zo lukte het bij mij wel namelijk.

effe copy + paste:
Installeer dan je Wifi module via de methode AP Link. Deze methode zit 'verstopt' achter het Milight logo van de App. Klik in de App linksboven en er opent zich een nieuw menu. In dit menu klikt u op "AP Link Instruction". Volg de stappen in het menu en binnen enkele minuten is alles up and running
Thanks, AP doet het soms inderdaad beter. Bij mij ook. Ik wil echter graag dat milight via smart link verbindt zodat ik mijn telefoon niet van netwerk hoef te wisselen om het licht te bedienen.

Daarbij wil ik binnenkort Domoticz installeren en ik ging er van uit dat milight daarvoor via smartlink moest kunnen werken... (dat weet ik niet zeker)

Edit: SOLVED ! Oplossing lag voor de hand en heeft inderdaad met stabiel wifi te maken. Ik heb op aanraden een ander wifi kanaal gekozen 8)7 en nu lijkt alles het gelijk te doen _/-\o_ _/-\o_

Zo chill!

[ Voor 10% gewijzigd door Deceptikon op 07-09-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hier ook sinds kort aan de Milights. Leuk spul. Je wilt er eigenlijk mee blijven spelen, al is het niet nodig. :)

Zoek nog steeds naar een goeie app om het via de (Windows) PC ook te kunnen doen. Slechts voor de leuk. Er zijn wel wat Java-dingen te vinden, en een app in de Windows store, maar die heb ik niet. Iemand een aanrader? Of hoe krijg ik die app uit de Windows store, zonder de Windows store te hebben. :?
Fiddler, ok, maar er moet een makkelijker manier zijn, of een betere app.

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 10-09-2017 14:11 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 13:25
HMC schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:09:
Hier ook sinds kort aan de Milights. Leuk spul. Je wilt er eigenlijk mee blijven spelen, al is het niet nodig. :)

Zoek nog steeds naar een goeie app om het via de (Windows) PC ook te kunnen doen. Slechts voor de leuk. Er zijn wel wat Java-dingen te vinden, en een app in de Windows store, maar die heb ik niet. Iemand een aanrader? Of hoe krijg ik die app uit de Windows store, zonder de Windows store te hebben. :?
Fiddler, ok, maar er moet een makkelijker manier zijn, of een betere app.
Als je een lokaal webservertje met een website waarmee je de Milights ook kunt aansturen, kun je eens kijken naar mijn eigen domoticasysteempje. Werkt wel alleen met de Wifi iBox v6 en RGBW bulbs voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike08
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-03 13:02
Ik ben de laatste dagen dit topic aan het doorlezen en wil ook gaan beginnen met een aantal Mi Lights. Ik wil graag beginnen met de 8-zone remote:

FUT089 - https://www.aliexpress.co...mart-led/32822450945.html

Ik begrijp dat deze enkel werkt met de nieuwste lampen zoals:

FUT105 - https://nl.aliexpress.com...-RGB-CCT/32828242234.html

Werkt deze echter ook met de FUT015 en FUT103?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Mike08 schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:34:
Ik ben de laatste dagen dit topic aan het doorlezen en wil ook gaan beginnen met een aantal Mi Lights. Ik wil graag beginnen met de 8-zone remote:

FUT089 - https://www.aliexpress.co...mart-led/32822450945.html

Ik begrijp dat deze enkel werkt met de nieuwste lampen zoals:

FUT105 - https://nl.aliexpress.com...-RGB-CCT/32828242234.html

Werkt deze echter ook met de FUT015 en FUT103?
Ik verwacht dat alle lampen in de CCT serie compatible zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21

Chiron

Moderator Discord
DynaSpan schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:38:
[...]

Als je een lokaal webservertje met een website waarmee je de Milights ook kunt aansturen, kun je eens kijken naar mijn eigen domoticasysteempje. Werkt wel alleen met de Wifi iBox v6 en RGBW bulbs voor nu.
Nice :) Zelf heb ik de wifi hub gelinked aan home-assistant, en samen met de Kodi plugin dimt ie nu bijvoorbeeld de lampen automagisch als ik een video aanzet _/-\o_

Moet er nog wel even voor gaan zitten om nette scenes erin te stoppen zodat ik wat meer opties heb dan 'aan' en 'uit' :+ Ben nog niet echt uitgebreid wezen spelen met kleuren in HA.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodebaron
rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sorry voor mijn late reactie.

Volgens mij heb je een verkeerd poort nummer ingevoerd, het moet zijn: 5987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rodebaron schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:12:
Volgens mij heb je een verkeerd poort nummer ingevoerd, het moet zijn: 5987
Dat klopt inderdaad. Was inmiddels al geholpen door een andere tweaker, maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
Chiron schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:52:
[...]

Nice :) Zelf heb ik de wifi hub gelinked aan home-assistant, en samen met de Kodi plugin dimt ie nu bijvoorbeeld de lampen automagisch als ik een video aanzet _/-\o_

Moet er nog wel even voor gaan zitten om nette scenes erin te stoppen zodat ik wat meer opties heb dan 'aan' en 'uit' :+ Ben nog niet echt uitgebreid wezen spelen met kleuren in HA.
nice,,,ik heb iedere zone via domoticz HA gelinkt as dimmer en dat via Echo dot gescand zodat ik het aan/uit en dim kan met echo bedienen ,en scene gemaakt voor belangrijk kleuren en ook aan HA gelinkt ,het werkt aardig goed ,,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Chiron schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:52:
[...]

Ik heb dat via Domoticz ook gedaan. Werkt super, de lampen bij de TV gaan wat dimmen, andere lampen gaan naar een andere kleur en ook dimmen.

• exponential
DarkAllMan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb dat via Domoticz ook gedaan. Werkt super, de lampen bij de TV gaan wat dimmen, andere lampen gaan naar een andere kleur en ook dimmen.
Lukt het jou om scènes te maken met warm-wit? Ik krijg alleen maar koud wit namelijk.

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-04 18:33
Ik probeer mijn Yeelight via de Mi Home app te configureren. Echter kom ik niet verder dan het volgende scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EgSkVYUC4pGM5rvuKuUjKlhI/thumb.png

Na een aantal her-installeer pogingen weet ik weinig raad met deze app. Ik zie via YouTube hoe men met een druk op het scherm een menu tevoorschijn toveren waarmee ze de lamp kunnen instellen.

YouTube: Original Xiaomi Mi Yeelight E27 8W White LED Smart Light Bulb Smartp...

Graag hoor ik de oplossing van dit probleem :)

• rens-br

rens-br

@Big Daddy dit topic gaat over de Mi-Light lampen en jou vraag gaat over de Yeelight. Dat zijn twee verschillende fabrikanten en lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
exponential schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:41:
[...]

Lukt het jou om scènes te maken met warm-wit? Ik krijg alleen maar koud wit namelijk.
Niet binnen de domoticz pagina zelf nee... maar wel via PHP =< JSON commando's.
code:
1
json.htm?type=command&param=setkelvinlevel&idx=91&kelvin=0

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Iemand ervaringen hoe het tegenwoordig zit met MiLight (LimitlessLED) en de HomeKit van Apple?

Heb thuis een iPad rondslingeren en overweeg deze in de woonkamer te gaan gebruiken als HomeKit hubje zeg maar.

Als ik echter zo kijk vind ik enkel wat handleidingen van 2015 over homebridge ingewikkeld op een r.Pi zetten.
Zijn daar intussen stappen vooruit gezet (en zoek ik gewoon niet goed)?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Ik heb zo'n plafond lamp met halogeen lampjes. Nu is dimmer aan de muur kapot. Aangezien ik meer van milight heb dacht ik , ik kan deze wel vervangen voor G4 de led versie en die dan weer te koppelen. Maar ik kan het nergens vinden, welke controller ik er voor nodig heb.en moet ie in de muur of boven de lamp? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
QSYS schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:18:
Ik heb zo'n plafond lamp met halogeen lampjes. Nu is dimmer aan de muur kapot. Aangezien ik meer van milight heb dacht ik , ik kan deze wel vervangen voor G4 de led versie en die dan weer te koppelen. Maar ik kan het nergens vinden, welke controller ik er voor nodig heb.en moet ie in de muur of boven de lamp? Iemand een idee?
Milight heeft geen optie voor een G4 aansluiting. Alleen GU10 (220v) of MR16 (12v). Bij G4 zit er 4 mm tussen de pins. Bij MR16 is dat 5,3 mm.

Dan zou je de pootjes van de Milight MR16 spot aan beide kanten 0,6 mm naar binnen moeten duwen. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Als je de G4 gewoon wilt vervangen met een LED variant is er mijns inziens geen andere optie dan in een schakelsensor te plaatsen in de lichtschakelaar van je plafondlamp. Die zijn alleen niet aan te sturen via Milight. Daar heb je een domotica systeem voor nodig met bijv. Zigbee.

• rens-br

rens-br

Gisteren zijn mijn MI Light lampen binnengekomen en ik schrok toch even van het formaat. Ter vergelijking een standaard e27 led ikea lamp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G4dLeE0ivpNZkXjJdZceqlaY/medium.jpg

Ze werken overigens perfect met:
WiFi iBox Smart Light (iBox1)
2.4GHz 4 Zone RGB+CCT Remote Controller (FUT092)

Het koppelen was weer in enkele seconden gebeurd.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 20-09-2017 10:59 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 39 Laatste