Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Met een aantal zaken kan ik je helpen:
ArcticTiger schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:17:
....Nu zat ik zelf te denken om op de overloop dus een B8 te plaatsen: (is hier een 230v versie van?)...
De B8 kan volgens mij op zowel batterij als netvoeding.
Afbeeldingslocatie: http://www.futlight.com/uploads/image/20170331/20170331172321_3873.jpg
ArcticTiger schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:17:
...Tevens wil ik de hele reutel ook nog via een app (Android en Apple) kunnen bedienen....
De WIFI Bridge kan op dit moment tot 4 zones aansturen. Zoals mijn post hierboven, ze zijn bezig met een nieuwe firmware die unlimited zones aankan.
Een lamp kun je koppelen aan 1 of meer controllers, hetzij Wifi Bridge, Afstandsbediening of Wandcontroller. Ik heb dus bijv een lamp aan een afstandsbedieningsgroep gekoppeld, maar ook aan een wandcontrollergroep en een Wifi Bridge groep.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:40
Ik ga me toch maar wat verder verdiepen hierin dan.
4 zones voor een wifi controller is niet bijster veel...

Maar de ledstrip controller duiden ze ook aan met 4-zone.
Of is dit nonsens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
ArcticTiger schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:12:

Of is dit nonsens?
Ik heb nog geen ervaringen met de ledstrips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 15:43

Of is dit nonsens?
Heb je een linkje? Voor zover ik weet zijn er geen 4 zone ledstrip controllers namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
exponential schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Heb je een linkje? Voor zover ik weet zijn er geen 4 zone ledstrip controllers namelijk.
Op ALi zoeken naar fut039 geeft een hele zwik. (voorbeeldje)
Ze noemen allemaal 4-zone, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
ArcticTiger schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Op ALi zoeken naar fut039 geeft een hele zwik. (voorbeeldje)
Ze noemen allemaal 4-zone, vandaar :)
Waarschijnlijk zo'n gevalletje hoe meer keywords in de titel hoe beter. Dat ding stuurt gewoon een led strip en meer niet. Hij reageert op 2.4 ghz signalen van afstandbediening, muurafstandbediening en iBox. Er staat ook bij dat ie 'wifi enabled' is, wat dus ook onzin is, dat heb je je iBox voor nodig. Wat je wel kunt doen is hem onderdeel laten zijn van zones van verschillende zenders. Dan kan je hem dus zowel met ibox als met afstandbediening bedienen. Echter kun je dan volgens mij veel meer dan 4 devices koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Yes :)
Nu alleen nog even afwachten tot de ibox meer zones aankan....
4 zones op een wifi apparaat is zeer treurig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Of is dit nonsens?
Het zijn eigenlijk 2x4 zones, 4xRGBW en 4xW/WW.
Met rflink heb je overigens al `ongelimiteerde` zones.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
DukeBox schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Het zijn eigenlijk 2x4 zones, 4xRGBW en 4xW/WW.
Met rflink heb je overigens al `ongelimiteerde` zones.
Correct... Maar als je begint, denk ik dat je alles op CCT koopt en dan heb je maar 4 zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Een vraagje, ik heb sinds vandaag een B4 wandpaneeltje, maar deze maakt een of andere klote piepgeluid bij aan en uitzetten. Is dit geluid op een of andere manier uit te zetten? Want hier word ik niet vrolijk van, is ook echt veel te hard (mn pa dacht dat mn telefoon ging toen ik de lampen aan het pairen was xD ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik wil toch graag mijn hele huis van led verlichting gaan voorzien. Een zie erg vaak rflink voorbij komen waarbij je onbeperkt zones hebt.

Ik ben echter een noob op programmeer gebied.
En heb geen idee waar en hoe te beginnen.

Heb op dit moment de nieuwe WiFi box(die met licht) in gebruik. Met die nieuwe led spotjes en 2 lampen. Heb ik de tuin en keuken nog wat oude spotjes en een ledstrip hangen.

Deze bedien ik momenteel nog met de oude afstandsbediening.

Nu zou ik dus alles willen aansturen.
Ik heb via Google was gezocht, en zag dat je het evt zou aan kunnen sturen met een raspberry pi.
Deze heb ik toevallig nog in de kast liggen.
Heeft iemand advies hoe ik het beste dit kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RFLink werkt nog niet met de nieuwe lampen (RGB+CCT). Met een Pi zou je Domoticz kunnen gebruiken, deze werkt wel met de Wifi-box, maar ik krijg nog niet netjes mn wit licht van de RGBCCT lampen gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
mark-k schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:29:
Een vraagje, ik heb sinds vandaag een B4 wandpaneeltje, maar deze maakt een of andere klote piepgeluid bij aan en uitzetten. Is dit geluid op een of andere manier uit te zetten? Want hier word ik niet vrolijk van, is ook echt veel te hard (mn pa dacht dat mn telefoon ging toen ik de lampen aan het pairen was xD ).
Volgens de handleiding: all off 5 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

milenko79 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Volgens de handleiding: all off 5 seconden ingedrukt houden.
Thanks, ga t meteen proberen, dat stond namelijk niet in mijn handleiding.

Edit: Gelukt, en bij nader inzien stond het wel in mijn handleiding, gewoon 3x overheen gelezen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door mark-k op 01-07-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
mark-k schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Thanks, ga t meteen proberen, dat stond namelijk niet in mijn handleiding.

Edit: Gelukt, en bij nader inzien stond het wel in mijn handleiding, gewoon 3x overheen gelezen |:(
Kan gebeuren. Ik wacht nog op een b4 die bezorgd moet worden, toen ik las van je piepjes wilde ik direct weten hoe dat uit moet. Ik had er eerst ook 2 keer overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

milenko79 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Kan gebeuren. Ik wacht nog op een b4 die bezorgd moet worden, toen ik las van je piepjes wilde ik direct weten hoe dat uit moet. Ik had er eerst ook 2 keer overheen gelezen.
Had de speaker al afgeplakt met ducktape, dat scheelde ook al flink, piepjes waren zo nog best te handlen. Origineel is het echt veel te hard, hoor je aan de andere kant van je huis nog of iemand de lampen aan doet. Helemaal uit is natuurlijk ideaal, je ziet aan het rode ledje op t paneel wel of een signaal verzonden is (en aan je lampen als het goed is haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Heb nog een coolwhite lamp liggen die in het verleden aan een rflink via domoticz heeft gehangen. Heb geen rflink meer meer de lamp is wel gelinkt geweest. Heb ondertussen warmwhite lampen met een milight wifi link lampje maar heb nu toch nog behoefte om de coolwhite te gebruiken. Ik krijg heb echter op geen enkele manier gelinkt of unlinkt.

Heb al wat rond gezocht maar kan geen echte oplossing vinden, iemand enig idee wat ik kan proberen om de lamp toch werkend te krijgen zonder een echte ab ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:08:
RFLink werkt nog niet met de nieuwe lampen (RGB+CCT). Met een Pi zou je Domoticz kunnen gebruiken, deze werkt wel met de Wifi-box, maar ik krijg nog niet netjes mn wit licht van de RGBCCT lampen gemaakt.
Ik heb via de site van domoticz geprobeerd wat informatie in te winnen. En ga toch een poging wagen om het werkend te krijgen.

Is het mogelijk om via domoticz verschillende type applampen aan te sturen? Heb buiten namelijk nog oude model maar binnen de nieuwe lampen.

En kan ik na het installeren van domoticz nog wel
Via dr afstandsbediening de 4 zones blijven bedienen? Dus mijn 4 zones die ik het meeste gebruik. Heb namelijk geen zin om elke keer de iPad erbij te pakken wanneer ik even snel wat aan of ui wil
Zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:09:
For those of you that are wandering, it is a port of the Windows version of my app, (http://www.epocapp.eu/milight). I know that many of the people in this forum use it so i posted the Android link. Sorry if i wasn't clear about it in my first post!
Since we are on the subject, for those of you that use the Windows version, a much improved version is coming soon (The Android version already includes those tweaks).

@Daniel36 Drop me an email at epocapp@gmail.com and we'll sort your problems

@Flagg It's an app that's free in its basic form and has a paid advanced set of features. Just like thousands of other Android apps. Those of you that already use the Windows version know how it works. If you have any questions please drop me an email
I like your app more than the standard app, but why is the price so high. It's just a light controller app. And the free version is so "light" that it's unusable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Ik heb via de site van domoticz geprobeerd wat informatie in te winnen. En ga toch een poging wagen om het werkend te krijgen.

Is het mogelijk om via domoticz verschillende type applampen aan te sturen? Heb buiten namelijk nog oude model maar binnen de nieuwe lampen.

En kan ik na het installeren van domoticz nog wel
Via dr afstandsbediening de 4 zones blijven bedienen? Dus mijn 4 zones die ik het meeste gebruik. Heb namelijk geen zin om elke keer de iPad erbij te pakken wanneer ik even snel wat aan of ui wil
Zetten.
Afhankelijk van hoe je het instelt is dat wel nog gewoon mogelijk ja. Kunt verschillende lampen linken, en je kunt meerdere remotes op n lamp zetten dus er leiden waarschijnlijk meerdere wegen naar Rome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Pixelmagic schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:22:
Heb nog een coolwhite lamp liggen die in het verleden aan een rflink via domoticz heeft gehangen. Heb geen rflink meer meer de lamp is wel gelinkt geweest. Heb ondertussen warmwhite lampen met een milight wifi link lampje maar heb nu toch nog behoefte om de coolwhite te gebruiken. Ik krijg heb echter op geen enkele manier gelinkt of unlinkt.

Heb al wat rond gezocht maar kan geen echte oplossing vinden, iemand enig idee wat ik kan proberen om de lamp toch werkend te krijgen zonder een echte ab ?
Heb je wel de juiste afstandsbediening geselecteerd in de app?. Lijkt alsof je nieuwe lampen rgb+cct zijn en je oude niet. Die eerste werken met de nieuwe ab, die cw lamp met de oude ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik krijg de controller (ibox1) niet aan de praat in Domoticz maar weet niet wat ik fout doe! In Domoticz heb ik het juiste ip adres en de poort 5987 (ook 8899 geprobeerd, voor de zekerheid) ingevoerd. Dan maakt hij de devices aan maar als ik op Group1 switch klik gebeurd er niks met het licht, de switch gaat wel naar On.

Ik gebruik Domoticz versie V3.5877 en de MiLight versie V1.0.08. Met de App van MiLight werkt het wel.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of moet ik met scripts gaan werken?

EDIT: https://github.com/bwydoogh/domoticz-scripts met het script hieruit is het gelukt om de lamp uit en aan te zetten, maar ik heb natuurlijk liever dat het "normaal" werkt in domoticz, nu kan ik namelijk geen kleuren kiezen enzo.

[ Voor 19% gewijzigd door migila op 02-07-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
migila schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:14:
Ik krijg de controller (ibox1) niet aan de praat in Domoticz maar weet niet wat ik fout doe! In Domoticz heb ik het juiste ip adres en de poort 5987 (ook 8899 geprobeerd, voor de zekerheid) ingevoerd. Dan maakt hij de devices aan maar als ik op Group1 switch klik gebeurd er niks met het licht, de switch gaat wel naar On.

Ik gebruik Domoticz versie V3.5877 en de MiLight versie V1.0.08. Met de App van MiLight werkt het wel.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of moet ik met scripts gaan werken?

EDIT: https://github.com/bwydoogh/domoticz-scripts met het script hieruit is het gelukt om de lamp uit en aan te zetten, maar ik heb natuurlijk liever dat het "normaal" werkt in domoticz, nu kan ik namelijk geen kleuren kiezen enzo.
Je hebt de beta versie van Domoticz nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
exponential schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:52:
[...]

Je hebt de beta versie van Domoticz nodig.
Bedankt voor je antwoord, die draait bij mij niet goed. Als ik de beta update draai start domoticz niet op, geen response op poort 8080. Later maar even uitzoeken waarom niet. Wel jammer want de buienradar plugin doet het dan ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:09
Hoe kan ik het makkelijkst de GU10 4W spots zilver/grijs spuiten, zodat ze beter bij armatuur passen? Zijn ze makkelijk te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KvNwPPr schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:41:
[...]

I like your app more than the standard app, but why is the price so high. It's just a light controller app. And the free version is so "light" that it's unusable.
Thank you!
The price policy is the same as the Windows version.
The pro version price is around that of a single lamp.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:30:
[...]

Thank you!
The price policy is the same as the Windows version.
The pro version price is around that of a single lamp.
I understand you have to earn some of your time back ;).
Unfortunately it's a little bit too much for me. It's just for testing. When my automation works flawless I am not gonna use apps anymore.

Maybe you can apply for a job at Milight. Because your app is better _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen 2 avondjes aan het stoeien om domoticz op de raspberry pi te krijgen.
Het is me eindelijk gelukt om NOOBS erop te krijgen, wanneer ik hem verbind met mijn tv/monitor dmv HDMI kabel. komt er een scherm met meerdere opties om te installeren.

Helaas heb ik geen muis of toetsenbord voor het grijpen, dus wilde ik het met Terminal proberen op de mac.
Het ip adres gevonden en deze ingevoerd in terminal dmv de commande ssh pi@ ip adres.
echter zonder succes, hij geeft dan de melding port 22 : connection refused.
Op internet gaan zoeken, maar al de gevonden oplossingen geven niet het gewenste succes.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Heb je al gezocht op bijv "noobs enable ssh" ?
Denk toch dat je even een usb toetsenbord moet aansluiten om ssh aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar heb ik al naar gekeken.
Maar alle commando's die ik probeer werken niet op 1 of andere manier.
Zal morgen proberen een toetsenbord en muis te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:48:
ja daar heb ik al naar gekeken.
Maar alle commando's die ik probeer werken niet op 1 of andere manier.
Zal morgen proberen een toetsenbord en muis te regelen.
Ik ben toevallig ook bezig met Domoticz maar dan niet met Noobs, maar Raspbian Jessie Lite.
Raspbian zet je als image op een SD kaartje en daar start je mee op. Standaard staat tegenwoordig SSH uitgeschakeld, gelukkig heb ik een draadloos toetsenbord met mousepad liggen voor dit soort dingen.
Er is echter een manier om dat bij Raspbian wel aan te zetten.
Nadat je op de PC de image naar het sd kaartje hebt geschreven, zet je er gelijk een leeg bestandje met de naam "ssh" (zonder quotes) bij. Dan staat SSH bij de eerste keer booten van de Raspberry Pi wel aan.
Dan via je router uitvogelen welk ip adres de Raspberry Pi heeft gekregen, en dan kan je via bijvoorbeeld Putty alles verder doorlopen.
Ik heb deze tutorial gevolgd:
https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup

[ Voor 1% gewijzigd door BounceMeister op 12-07-2017 20:46 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:44:
[...]

Ik ben toevallig ook bezig met Domoticz maar dan niet met Noobs, maar Raspbian Jessie Lite.
Raspbian zet je als image op een SD kaartje en daar start je mee op. Standaard staat tegenwoordig SSH uitgeschakeld, gelukkig heb ik een draadloos toetsenbord met mousepad liggen voor dit soort dingen.
Er is echter een manier om dat bij Raspbian wel aan te zetten.
Nadat je op de PC de image naar het sd kaartje hebt geschreven, zet je er gelijk een leeg bestandje met de naam "ssh" (zonder quotes) bij. Dan staat SSH bij de eerste keer booten van de Raspberry Pi wel aan.
Dan via je router uitvogelen welk ip adres de Raspberry Pi heeft gekregen, en dan kan je via bijvoorbeeld Putty alles verder doorlopen.
Ik heb deze tutorial gevolgd:
https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup
Dit ga ik gelijk even proberen dan, ben benieuwd.

Update.
het is gelukt _/-\o_

Domoticz draait, en ben nu aan het uitvogelen hoe ik mijn lampen verbonden krijg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat ik wat fout doe.
Wanneer ik in Domoticz applamp software toevoeg en het IP adres van de raspberry pi en poortnummer 8899 invul krijg ik de 5 zones te zien.

Als ik deze toevoeg komen ze netjes bij het kopje switches te staan.
Ik kan ze echter niet bedienen. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:54:
Het lijkt er op dat ik wat fout doe.
Wanneer ik in Domoticz applamp software toevoeg en het IP adres van de raspberry pi en poortnummer 8899 invul krijg ik de 5 zones te zien.

Als ik deze toevoeg komen ze netjes bij het kopje switches te staan.
Ik kan ze echter niet bedienen. wat doe ik fout?
Welke Wifibox versie heb je?
En als welke versie heb je hem toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de V6.
Wat bedoel je met welke versie toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:16:
Ik heb de V6.
Wat bedoel je met welke versie toevoegen?
Mijn vermoeden is, is dat jij de stable van Domoticz draait. Deze ondersteunt echter V6 nog niet.
Als je de beta draait, kun je bij het toevoegen kiezen voor V6 of V5/V4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan de Stable denk ik.

Kan namelijk alleen kiezen uit Milight/limitless etc.

Echter heb ik in de tuin en kijken nog lampen op de oude box draaien. Maar ook deze lampen reageren niet meer.
Ik moet daar wel bij zeggen dat de box van deze lampen niet meer in gebruik heb. Deze heb ik uit het stopcontact gehaald. Maar kan alsnog de lampen bedienen met de afstandsbediening.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:43:
Ik heb dan de Stable denk ik.

Kan namelijk alleen kiezen uit Milight/limitless etc.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jk3POom.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:43:

Echter heb ik in de tuin en kijken nog lampen op de oude box draaien. Maar ook deze lampen reageren niet meer.
Ik moet daar wel bij zeggen dat de box van deze lampen niet meer in gebruik heb. Deze heb ik uit het stopcontact gehaald. Maar kan alsnog de lampen bedienen met de afstandsbediening.
Als die Box niet is aangesloten...kun je hem ook niet bedienen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scherm heb ik dus niet.
Domoticz wil ik gebruiken voor me verlichting binnen. Die V6 box is gewoon nog aangesloten.

Maar toen ik per toeval er achter kwam dat ik de oude verlichting buiten ook gewoon nog kon bedienen zonder box. Heb ik deze weg gelaten.
Dus om de verlichting buiten te kunnen bedienen moet ik de box weer aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:53:
Dat scherm heb ik dus niet.
Domoticz wil ik gebruiken voor me verlichting binnen. Die V6 box is gewoon nog aangesloten.

Maar toen ik per toeval er achter kwam dat ik de oude verlichting buiten ook gewoon nog kon bedienen zonder box. Heb ik deze weg gelaten.
Dus om de verlichting buiten te kunnen bedienen moet ik de box weer aansluiten?
Als je via Domoticz lampen wilt aansturen, heb je een WIFI Box nodig.
De WIFI Box V6 kan je oude lampen waarschijnlijk ook wel aansturen. Je moet ze wel eerst koppelen.
Wil je een V6 Box aansturen via Domoticz, moet je updaten naar de Beta. Er is geen andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Als je via Domoticz lampen wilt aansturen, heb je een WIFI Box nodig.
De WIFI Box V6 kan je oude lampen waarschijnlijk ook wel aansturen. Je moet ze wel eerst koppelen.
Wil je een V6 Box aansturen via Domoticz, moet je updaten naar de Beta. Er is geen andere keus.
Oké, dan ga ik hem updaten naar de beta versie.
Ik lees ook veel over een statisch ip adres, als ik in mijn router ga en ik neem het ip adres van de raspberry pi.
Is dit dan goed?

Ik heb zojuist Domoticz naar Beta gezet.
Wanneer ik limitless opnieuw toevoeg en de modus wil aanpassen, heb ik niet de extra mogelijkheid om de juiste box te selecteren.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Oké, dan ga ik hem updaten naar de beta versie.
Ik lees ook veel over een statisch ip adres, als ik in mijn router ga en ik neem het ip adres van de raspberry pi.
Is dit dan goed?

Ik heb zojuist Domoticz naar Beta gezet.
Wanneer ik limitless opnieuw toevoeg en de modus wil aanpassen, heb ik niet de extra mogelijkheid om de juiste box te selecteren.
Er wordt aangeraden je WIFI Box van Milight een statisch adres te geven.
Dit adres gebruik je dus bij het aanmaken van de Milight Hardware in Domoticz. Het zou erg onlogisch zijn om het ip adres van domoticz hier in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:35:
[...]

Er wordt aangeraden je WIFI Box van Milight een statisch adres te geven.
Dit adres gebruik je dus bij het aanmaken van de Milight Hardware in Domoticz. Het zou erg onlogisch zijn om het ip adres van domoticz hier in te vullen.
Oke, ik ga even het ip adres opzoeken wat aan de wifi box is gegeven.

Enige idee waarom ik de optie om een box te kiezen niet heb?
heb via instellingen omgeschakeld naar Beta en vervolgens een update gedaan.

Ook wanneer ik mijn Toon probeer toe te voegen kan ik niks doen :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:40:
[...]

Oke, ik ga even het ip adres opzoeken wat aan de wifi box is gegeven.

Enige idee waarom ik de optie om een box te kiezen niet heb?
heb via instellingen omgeschakeld naar Beta en vervolgens een update gedaan.

Ook wanneer ik mijn Toon probeer toe te voegen kan ik niks doen :/
Hoe heb je geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via mijn laptop.
Dus ip adres invoeren van de pi en dan via instellingen.

Toen ik vervolgens nog steeds niet het type box kon kiezen. Heb ik het via terminal op mijn mac nogmaals geprobeerd dmv ssh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

momenteel heb ik een beetje de, vergeef mij de uitdrukking aub, slingerschijt van de app van Milight (Milight3). De lampen werken als een tierelier met de losse ab's en op zich ook goed vanaf de app, via de wibox lamp v6 huppeldepup.
Maar de timerfunctie werkt erg beroerd.

Ik heb drie lampen gekoppeld en gezorgd dat ze alledrie ruim in het bereik van de wifi lamp staan.

Het is de bedoeling dat ze om respectievelijk 19 u en 23 u aangaan en dan om 00 u en 5 u uit.

1 lamp gaat keurig op tijd aan en weer uit, bij de andere twee is het een beetje bingo wat er gebeurd.

Vaak gaan ze EN niet op tijd aan (helemaal niet aan) en wanneer ik ze dan zelf aan heb gedaan, gaan ze niet op tijd uit.

Wat gaat er mis? Wat me wel is opgevallen is dat de app vaak crashed btw.

- alternatieve ideeën : de hele bliksemse boel via de a.b. bedienen en dan maar een ouderwetse schakelklok ertussen zetten...
- bediening/timer vanaf de laptop (?), Domotics?

heeft iemand ervaring en/of een goed idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:11:
[...]

Via mijn laptop.
Dus ip adres invoeren van de pi en dan via instellingen.

Toen ik vervolgens nog steeds niet het type box kon kiezen. Heb ik het via terminal op mijn mac nogmaals geprobeerd dmv ssh.
Welke versie draai je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Welke versie draai je nu dan?
Ik ben zojuist achter iets raars gekomen.
Via mijn telefoon wilde ik mijn versie checken.
Toen ik op mijn dashboard kwam van domoticz verscheen er dat er een nieuwe update beschikbaar was.
Deze uitgevoerd, en opeens kan ik wel de V6 box selecteren.

Vervolgens me laptop gepakt om te kijken of ik de lampen kan bedienen.
Maar dat lukte dus niet.
Ik de het apparaat verwijderd en geprobeerd opnieuw toe te voegen.
Wat blijkt, via mijn laptop kan ik dus geen type wifi box selecteren.
Wanneer ik mijn mobiel er weer bij pak, kan ik dat dus wel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:17
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:08:
[...]

Ik ben zojuist achter iets raars gekomen.
Via mijn telefoon wilde ik mijn versie checken.
Toen ik op mijn dashboard kwam van domoticz verscheen er dat er een nieuwe update beschikbaar was.
Deze uitgevoerd, en opeens kan ik wel de V6 box selecteren.

Vervolgens me laptop gepakt om te kijken of ik de lampen kan bedienen.
Maar dat lukte dus niet.
Ik de het apparaat verwijderd en geprobeerd opnieuw toe te voegen.
Wat blijkt, via mijn laptop kan ik dus geen type wifi box selecteren.
Wanneer ik mijn mobiel er weer bij pak, kan ik dat dus wel 8)7
Browser Cache !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Hallo,

net mijn lichten aangekregen en proberen in te stellen, maar heel vlot gaat het toch niet.
Ik krijg namelijk de lamp niet aan mijn wifibox en app gekoppeld.

Even overzicht van wat ik heb, ik hoop dat dit allemaal compatibel is:
- lamp: Mi Light RGBW series 6W (SKU199570-252I1, RGB+)
- WiFi iBox controller iBox2 (SKU569044-2JTC0)
- Androids app Mi-Light 3.0

Handleiding vind ik vrij onduidelijk, maar ik denk dat ik de controller aan mijn Wifi netwerk gekoppeld heb.
Als ik de app opstart staat die ook in mijn device list.
Ik selecteer die en in Zone1 tik ik rechtsboven die ketting aan om hem te linken.
Stroom op lamp uit en aan en dan op link klikken.
Echter de lamp knippert niet 3x en ik kan niets bedienen.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Chris_147 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:41:
Hallo,

net mijn lichten aangekregen en proberen in te stellen, maar heel vlot gaat het toch niet.
Ik krijg namelijk de lamp niet aan mijn wifibox en app gekoppeld.

Even overzicht van wat ik heb, ik hoop dat dit allemaal compatibel is:
- lamp: Mi Light RGBW series 6W (SKU199570-252I1, RGB+)
- WiFi iBox controller iBox2 (SKU569044-2JTC0)
- Androids app Mi-Light 3.0

Handleiding vind ik vrij onduidelijk, maar ik denk dat ik de controller aan mijn Wifi netwerk gekoppeld heb.
Als ik de app opstart staat die ook in mijn device list.
Ik selecteer die en in Zone1 tik ik rechtsboven die ketting aan om hem te linked.
Stroom op lamp uit en aan en dan op link klikken.
Echter de lamp knippert niet 3x en ik kan niets bedienen.
Wat doe ik fout?
Probeer het met het knopje naast de ketting een oudere afstandsbediening te selecteren. Bijv. de 2e van links.
Probeer dan eens te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Dat werkt!
Wat is het verhaal hier achter, want gebruiksvriendelijk is dit echt niet...

Timer functie lijkt te werken voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris_147 op 17-07-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
Daniel36 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:22:
momenteel heb ik een beetje de, vergeef mij de uitdrukking aub, slingerschijt van de app van Milight (Milight3). De lampen werken als een tierelier met de losse ab's en op zich ook goed vanaf de app, via de wibox lamp v6 huppeldepup.
Maar de timerfunctie werkt erg beroerd.

Ik heb drie lampen gekoppeld en gezorgd dat ze alledrie ruim in het bereik van de wifi lamp staan.

Het is de bedoeling dat ze om respectievelijk 19 u en 23 u aangaan en dan om 00 u en 5 u uit.

1 lamp gaat keurig op tijd aan en weer uit, bij de andere twee is het een beetje bingo wat er gebeurd.

Vaak gaan ze EN niet op tijd aan (helemaal niet aan) en wanneer ik ze dan zelf aan heb gedaan, gaan ze niet op tijd uit.

Wat gaat er mis? Wat me wel is opgevallen is dat de app vaak crashed btw.

- alternatieve ideeën : de hele bliksemse boel via de a.b. bedienen en dan maar een ouderwetse schakelklok ertussen zetten...
- bediening/timer vanaf de laptop (?), Domotics?

heeft iemand ervaring en/of een goed idee hierover?
De timerfunctie heeft bij mij nog nooit gewerkt. Op geen enkele lamp. Wat erg spijtig is, want dat was voor mij de hoofdreden om een nieuwe wifibox te kopen :/.

Ook zoekende naar een andere oplossing hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Chris_147 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:54:
Dat werkt!
Wat is het verhaal hier achter, want gebruiksvriendelijk is dit echt niet...

Timer functie lijkt te werken voor mij.
Het verhaal hierachter is dat er meerdere generaties zijn. Helaas is het voor de leek niet echt duidelijk welke lamp van welke generatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke mi-lights (merk) werken het beste met domoticz? En dien ik hiervoor een gateway te hebben?

Edit: Ik heb op aliexpress de volgende gevonden:

https://nl.aliexpress.com...ntroller/32353210043.html

Echter hoef ik geen RGB lampen en wil ik alleen maar wit licht. Iemand nog suggesties voor een goedkopere optie?

[ Voor 63% gewijzigd door Ferra op 17-07-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik ben mij alvast aan het oriënteren hier :D!
Ik heb nu nog 9 spots, 6 E27 en 2 downlights in huis hangen.
Alles non-led.

Ben van plan alles met RGBWW alternatieven van MiLight te vervangen (met een WiFi module).

Die module kan gewoon in de woonkamer (bij de router) staan, en alsnog de lampen op de eerste verdieping (prima wifi ontvangst van de router iig) besturen?

En wat is het verschil tussen RGBWW en RGB-CCT?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:24:
Welke mi-lights (merk) werken het beste met domoticz? En dien ik hiervoor een gateway te hebben?

Edit: Ik heb op aliexpress de volgende gevonden:

https://nl.aliexpress.com...ntroller/32353210043.html

Echter hoef ik geen RGB lampen en wil ik alleen maar wit licht. Iemand nog suggesties voor een goedkopere optie?
Milight is Milight.... dat is al een merk... als je op Ali gaat bestellen, zou ik bij Milight houden.
Je kunt de lampen met een afstandsbediening bedienen of via een app middels een WIFI Bridge/Gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Darkfreak schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:44:
Ik ben mij alvast aan het oriënteren hier :D!
Ik heb nu nog 9 spots, 6 E27 en 2 downlights in huis hangen.
Alles non-led.

Ben van plan alles met RGBWW alternatieven van MiLight te vervangen (met een WiFi module).

Die module kan gewoon in de woonkamer (bij de router) staan, en alsnog de lampen op de eerste verdieping (prima wifi ontvangst van de router iig) besturen?

En wat is het verschil tussen RGBWW en RGB-CCT?
Over de ontvangst kan ik je niets zeggen... afhankelijk per situatie.
RGBWW = Red Green Blue + Warm White
RGB-CCT = Red Green Blue + Correlated Color Temperature, kort gezegd, je kunt de kleur temperatuur zelf instellen.
Over het algemeen zijn de CCT versies van de laatste generatie en de WW van een generatie eerder. Ik zou zelf altijd kiezen voor de CCT versie... ook al gebruik je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

ksborg schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:56:
[...]

De timerfunctie heeft bij mij nog nooit gewerkt. Op geen enkele lamp. Wat erg spijtig is, want dat was voor mij de hoofdreden om een nieuwe wifibox te kopen :/.

Dat bedoel ik! ;)

Mocht ik het niet werkend krijgen dan heb ik een hele kleine schemerlamp die alle kleuren van de regenboog kan geven...
Ik heb Domoticz en Limitless geïnstalleerd op mijn laptopje maar het is ingewikkelder dan de app en het ontbreekt me aan tijd helaas.
Dat is wat mij betreft ook de kracht van de app/wifibox, het is zonde dat het dan niet helemaal werkt.

Ik kom er nog op terug... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksborg schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:56:
[...]

Timer functie heeft hier ook nooit gewerkt.
Gebruik de app ook nooit meer sinds ik mijn lampen in https://www.homeassistant.io heb zitten.
Installeren is eenvoudig als deze regels toevoegen:

light:
platform: limitlessled
bridges:
- host: 192.168.1.2
groups:
- number: 1
name: Slaapkamer

Nou een automation om wakker te worden:

automation:
trigger:
platform: time
at: "06:30:00"
action:
service: light.turn_on
entity_id: light.slaapkamer
data:
transition: 1600 ( half uur transition )

Ook kan je scenes maken met kleuren en transitions en die weer aanroepen met sensoren / scripting / geofence etc. Kijk uit erg verslavend allemaal

Bedien zelf graag iedere lamp apart en vond 4 zones ook te beperkt.
Met een NodeMCU en NRF24 kun je een eigen milight hub bouwen die 255.000 zones aan kan
http://blog.christophermu...y-emulator-on-an-esp8266/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik hoor van een vriend slechte berichten over de milights en dat ik beter voor hue lampen kan gaan. Hij geeft aan dat de milights niet altijd reageren. Hoe is jullie ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:17:
Ik hoor van een vriend slechte berichten over de milights en dat ik beter voor hue lampen kan gaan. Hij geeft aan dat de milights niet altijd reageren. Hoe is jullie ervaring hier mee?
Ik heb het juist andersom :+
De 12 Hue lampen hier reageren vaker niet op een signaal dan de 8 Milight-lampen. Dit heeft misschien meer te maken met mijn internet, maar over het algemeen reageren beide lampen hetzelfde.

Als je zou moeten kiezen zou ik voor de Hue gaan, dan zit je vrijwel altijd goed. Milight is vooral leuk bij klein budget en wanneer er veel lampen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:17:
Hier reageren ze altijd direct. Hue ook voor zover ik gezien heb bij anderen.
Hue heeft wel het voordeel dat het protocol beveiligd is en hub weet ook of de lampen aan staan of niet.
Als de milight lampen niet goed werken zou ik dat eerder aan de (gare) apps toeschrijven dan aan het protocol. Via de windows 'dev app' werkt het altijd vlekkeloos, de android app valt iedere keer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

MiLights zijn besteld (komen als het goed is morgen binnen).

Ben alvast gaan rondneuzen hoe ik ze het beste (zonder app of remote) kan bedienen.
Ik kom in eerste instantie veel van HASS.io tegen.
En teveel van Home en Echo.

Is er geen (simpele) manier om dit via Android (En Google Now/Assistant) en IFTTT op te lossen?

Hoe zit het trouwens met 'aan/uit' van de ouderwetse lichtschakelaar?
Ik gok dat die standaard altijd 'aan' zal staan, maar is het mogelijk dat als je die uit en weer aan zet, de lampen gewoon aan gaan?

En wat als je via de app bijvoorbeeld een bepaalde scene aangezet hebt, met bepaalde kleuren, en je vervolgens via HASS.io de opdracht geeft de lampen aan te zetten, gaan deze dan op wit (zoals in HASS.io) of in de eerder (via app) ingestelde kleur?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Darkfreak schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:25:

Hoe zit het trouwens met 'aan/uit' van de ouderwetse lichtschakelaar?
Ik gok dat die standaard altijd 'aan' zal staan, maar is het mogelijk dat als je die uit en weer aan zet, de lampen gewoon aan gaan?
Dan gaat de lamp aan in de laatste stand. Dus als hij rood was, zal hij nu nog steeds rood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

DarkAllMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Dan gaat de lamp aan in de laatste stand. Dus als hij rood was, zal hij nu nog steeds rood zijn.
Dus, als:

Fysieke schakelaar; AAN -> Lamp; UIT
App; Lamp AAN (wit) -> Lamp; AAN (Wit)
App; Lamp UIT -> Lamp UIT
Fysieke schakelaar; UIT -> Lamp (nog steeds) UIT
Fysieke schakelaar; AAN -> Lamp AAN (in vorige stand, dus wit)

Zoiets (hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Darkfreak schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Dus, als:

Fysieke schakelaar; AAN -> Lamp; UIT
App; Lamp AAN (wit) -> Lamp; AAN (Wit)
App; Lamp UIT -> Lamp UIT
Fysieke schakelaar; UIT -> Lamp (nog steeds) UIT
Fysieke schakelaar; AAN -> Lamp AAN (in vorige stand, dus wit)

Zoiets (hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel XD)
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zegt mij vrij weinig haha.
is me zojuist wel gelukt om via mijn mobiel toon te koppelen.
Via mijn telefoon milight nog niet helaas.

Ook heb ik gisteren de 8 zone remote control binnen gekregen.
Deze krijg ik maar niet werkende met mijn V6 wifi bridge.
Ook wanneer ik apparaat toevoeg in domoticz heeft die maar 4 groepen aan.
het lijkt wel of de bridge er helemaal niet voor gemaakt is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:54:
[...]

dat zegt mij vrij weinig haha.
is me zojuist wel gelukt om via mijn mobiel toon te koppelen.
Via mijn telefoon milight nog niet helaas.
Je browser heeft de oude versie nog in zijn geheugen staan. Wanneer je deze browser cache weggooit, zul je de nieuwe opties zien. Google is your friend.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:54:
[...]
Ook heb ik gisteren de 8 zone remote control binnen gekregen.
Deze krijg ik maar niet werkende met mijn V6 wifi bridge.
Ook wanneer ik apparaat toevoeg in domoticz heeft die maar 4 groepen aan.
het lijkt wel of de bridge er helemaal niet voor gemaakt is.
Ook hier: google is your friend: Ik denk echt dat jij je wat beter moet gaan inlezen. Een 8 zone remote heeft niets met een WIFI bridge te maken... echt niet....
Het zijn 2 losse componenten die nooit met elkaar gaan communiceren.
Het enige wat ze doen is lampen aansturen, los van elkaar.
Je koppelt lampen aan de WIFI bridge, die je met je telefoon/domoticz kunt bedienen
Je koppel lampen aan de 8 zone remote control waarmee je ze, los van de bridge, mee kunt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Je browser heeft de oude versie nog in zijn geheugen staan. Wanneer je deze browser cache weggooit, zul je de nieuwe opties zien. Google is your friend.

[...]

Ook hier: google is your friend: Ik denk echt dat jij je wat beter moet gaan inlezen. Een 8 zone remote heeft niets met een WIFI bridge te maken... echt niet....
Het zijn 2 losse componenten die nooit met elkaar gaan communiceren.
Het enige wat ze doen is lampen aansturen, los van elkaar.
Je koppelt lampen aan de WIFI bridge, die je met je telefoon/domoticz kunt bedienen
Je koppel lampen aan de 8 zone remote control waarmee je ze, los van de bridge, mee kunt bedienen.
Bedankt voor je uitleg, dat is weer een stuk duidelijker.
Het is voor mij de eerste poging dit te doen, en heb veel op internet gezocht & op youtube gekeken.
Maar kom bijna niets tegen wat over milight gaat.
Ik zal nog eens goed gaan zoeken hoe ik nou mijn milight lampen kan bedienen vanuit domoticz.
Toon heb ik nu werkende en kan ik vanaf mijn macbook bedienen.

Hoe het nu precies zit met wifi bridge en de afstandbedieding is me nu ook duidelijk. _/-\o_
Maar hoe komt het dan dat ik mijn lampen niet kan verbinden met de nieuwe afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Hoe het nu precies zit met wifi bridge en de afstandbedieding is me nu ook duidelijk. _/-\o_
Maar hoe komt het dan dat ik mijn lampen niet kan verbinden met de nieuwe afstandbediening?
De 8-Zone AB is een hele nieuwe...
Welke lampen probeer jij te koppelen? Als dat RGBWW lampen zijn, weet ik niet of die zomaar te koppelen zijn, omdat die van een andere generatie zijn.

Betreffende de kennis. Ik ben ook pas sinds 2 maanden bezig met Milight. Ik kan je aanraden toch eens dit hele forum door te lezen, vanaf het begin. Dan heb je al gelijk een goede basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:43:
[...]

De 8-Zone AB is een hele nieuwe...
Welke lampen probeer jij te koppelen? Als dat RGBWW lampen zijn, weet ik niet of die zomaar te koppelen zijn, omdat die van een andere generatie zijn.

Betreffende de kennis. Ik ben ook pas sinds 2 maanden bezig met Milight. Ik kan je aanraden toch eens dit hele forum door te lezen, vanaf het begin. Dan heb je al gelijk een goede basis.
Ik heb de nieuwe RGB CCT spotjes ( 6 stuks ) en RGB CCT E27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Ik heb de nieuwe RGB CCT spotjes ( 6 stuks ) en RGB CCT E27.
Die zouden zeker te koppelen moeten zijn. Wat is de procedure die jij gebruikt om ze te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Zijn er mensen met voor of afkeuren tov specifieke homeautomation suites?

Het meeste kom ik Domoticz en Home-Assistant (HASS.io) tegen.
Ik was eigenlijk van plan om Domoticz te gebruiken, de interface en mogelijkheden spraken mij in eerste instantie erg aan.

Nu blijkt HASS.io ook vrij uitgebreid te zijn. Maar het ziet er niet errg gebruiksvriendelijk uit.
Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Die zouden zeker te koppelen moeten zijn. Wat is de procedure die jij gebruikt om ze te koppelen?
Wanneer ik de lampen aan zet, druk ik 3x op het | knopje.
Maar er gebeurt helaas niks.

Het vreemde is dat ik ook mijn oude RGB CCT afstandsbediening die 4 zones kan aansturen het wel gewoon doet. Deze heb deze weer tijdelijk in gebruik omdat die nieuwe het niet wilt doen.
Heb ook al de lampen los gekoppeld maar ook dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:53:
[...]

Wanneer ik de lampen aan zet, druk ik 3x op het | knopje.
Maar er gebeurt helaas niks.

Het vreemde is dat ik ook mijn oude RGB CCT afstandsbediening die 4 zones kan aansturen het wel gewoon doet. Deze heb deze weer tijdelijk in gebruik omdat die nieuwe het niet wilt doen.
Heb ook al de lampen los gekoppeld maar ook dit werkt niet.
1. Dus de stroom eraf (fysieke lichtknop uit).
2. Stroom erop (fysieke knop aan).
3. 3x op de | knop binnen 3 seconden.

Dat zou moeten werken... doe je het zonder de stroom eraf te halen... dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:57:
[...]

1. Dus de stroom eraf (fysieke lichtknop uit).
2. Stroom erop (fysieke knop aan).
3. 3x op de | knop binnen 3 seconden.

Dat zou moeten werken... doe je het zonder de stroom eraf te halen... dan werkt het niet.
Ja dat is precies wat ik doe.
Het vreemde is dat het met mijn oude remote met 4 zones dus wel lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Ja dat is precies wat ik doe.
Het vreemde is dat het met mijn oude remote met 4 zones dus wel lukt
Batterijen wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Topic lezen vanaf het begin? Wie heeft de tijd daarvoor?
;)

Ik ga binnenkort een paar dagen weg en had me erop verheugd de wifibox de lampen te laten schakelen (ja, ik ben soms net een kind)...maar dat gaat niet lukken helaas.
Misschien als ik terug ben maar een sme verdiepen in Domoticz of een andere toepassing.

Voor nu zet ik de boel wel op een paar tijdklokken.

En wat betreft het reageren: ik heb 4 ledlampen van 8 watt in rgb/ww die allemaal goed reageren op de losse afstandsbedieningen. Bedien ik ze met de app van Milight (3.0) not so much...inclusief de wifi box (lamp) zelf.

Het bereik van de losse a.b. is ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nagelnieuw uit de verpakking.
Heeeeeel vreemd vind ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Daniel36 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:48:
Topic lezen vanaf het begin? Wie heeft de tijd daarvoor?
;)
Ik heb het zo verdeeld over een aantal weken, wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Is er ergens ook een overzichtelijke, nette documentatie van de MiLight/LimitlessLED?

Kom enkel deze tegen:
http://www.limitlessled.com/dev/

Daar wordt ik in ieder geval niet erg wijs uit, als ik het cross-reference met guides etc. voor b.v. HA-bridge en/of Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:38
Ik heb twee Milight controllers enkelkleurig besteld. Nu ben ik aan het kijken voor een adapter, maar kom ik twee verschillende plugmaten tegen, namelijk 5.5 x 2.1 en 5.5 x 2.5 mm

Iemand een idee welke ik nodig heb?

edit: gevonden :) Het is 5.5 x 2.1

[ Voor 8% gewijzigd door Reflector op 19-07-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltanic4
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-08 11:09
De 8 zone remote werkt alleen met de allernieuwste lampen en controllers.

Dat zijn tot nu toe:
  • FUT062 9W RGB+CCT LED Ceiling Spotlight
  • FUT069 IP54 Waterproof 15W RGB+CCT LED Downlight
  • FUT105 12W RGB+CCT LED Bulb
  • FUTT05 10W RGB+CCT LED Floodlight
  • LS2 5 in 1 Smart LED Strip Controller
  • LS3 Dual White Panel Light Control System
Meer info. op http://futlight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 22:27
Momenteel gebruik ik Milight met Domoticz (3.8100 beta) via een RFlink (Firmware 46.0) met de NRF24L01.
Dit werkte eigenlijk al lange tijd perfect.
Nu heb ik 2 nieuwe lampen gekocht die ik via de remote heb kunnen aanmelden bij Domoticz.
De lampen werken bij het aanleren prima en reageren ook gewoon op het signaal.

Ga ik een andere lamp schakelen dan diegene die ik aangeleerd heb dan kan ik de nieuwe lamp niet meer schakelen.

Het lijkt erop dat ik hem eerst weer wakker moet maken met de Milight remote en dan kan ik hem weer via Domoticz bedienen. Als ik in Domoticz voor een andere kleur kies dan lijkt het ook opeens weer te werken.

Ik heb hier meerdere Milight lampen die wel allemaal goed werken.
Heeft iemand anders hier ook last van en een mogelijke oplossing?

Ben al een tijdje bezig geweest met hex codes (FFFF) automatisch aanleren, en het manueel aanleren van de lampen. Ook heb ik de lamp al verplaatst vanwege bereik.
Domoticz lijkt de kleur ook niet te onthouden wanneer ik weer bij de lamp settings kijk.

Het liefste heb ik dat ik het zo kan laten werken, maar ja ik weet niet waar het issue vandaan komt. (Domoticz of de RFlink. Als het bij de RFlink ligt dan zou ik het misschien nog kunnen oplossen met een Milight bridge.

[ Voor 4% gewijzigd door thespeed op 20-07-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltanic4 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:13:
De 8 zone remote werkt alleen met de allernieuwste lampen en controllers.

Dat zijn tot nu toe:
  • FUT062 9W RGB+CCT LED Ceiling Spotlight
  • FUT069 IP54 Waterproof 15W RGB+CCT LED Downlight
  • FUT105 12W RGB+CCT LED Bulb
  • FUTT05 10W RGB+CCT LED Floodlight
  • LS2 5 in 1 Smart LED Strip Controller
  • LS3 Dual White Panel Light Control System
Meer info. op http://futlight.com
Ik heb de 105 en de 062 met de V6 bridge.
Krijg mijn lampen helaas niet gekoppeld aan de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltanic4
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:46:
[...]

Ik heb de 105 en de 062 met de V6 bridge.
Krijg mijn lampen helaas niet gekoppeld aan de afstandsbediening.
Dat is apart. Werkt de 8 zone remote in de app wel?

Misschien helpt dit:
De lampen unlinken van de V6 bridge. Vervolgens eerst Linken met de remote en daarna met de bridge.

Ik moet zeggen dat ik geen lampen van de laatste generatie dus ik kan niks uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

thespeed schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:35:
Momenteel gebruik ik Milight met Domoticz (3.8100 beta) via een RFlink (Firmware 46.0) met de NRF24L01.
Dit werkte eigenlijk al lange tijd perfect.

Ga ik een andere lamp schakelen dan diegene die ik aangeleerd heb dan kan ik de nieuwe lamp niet meer schakelen.
Zou eventueel aan RFlink kunnen liggen.. Maak eens een debug log en mail die aan mij..
(R47 krijgt ook de nodige uitbreidingen voor Milight..)

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 22:27
Stuntteam schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Zou eventueel aan RFlink kunnen liggen.. Maak eens een debug log en mail die aan mij..
(R47 krijgt ook de nodige uitbreidingen voor Milight..)
Ik heb je zojuist een log verstuurd.
Mooi dat er uitbreidingen komen in versie R47.
Moet zeggen dat ik de RFlink verder super vind werken
bedankt daarvoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltanic4 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Dat is apart. Werkt de 8 zone remote in de app wel?

Misschien helpt dit:
De lampen unlinken van de V6 bridge. Vervolgens eerst Linken met de remote en daarna met de bridge.

Ik moet zeggen dat ik geen lampen van de laatste generatie dus ik kan niks uitproberen.
Al geprobeerd, de app doet het ook niet.
Lampen allemaal unlink gedaan.
Maar allemaal zonder succes, vind het erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltanic4
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Al geprobeerd, de app doet het ook niet.
Lampen allemaal unlink gedaan.
Maar allemaal zonder succes, vind het erg vreemd.
Heel apart.
Helaas kan ik je voorlopig niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de FUT103 (GU10 RGB+CCT 4W) i.c.m. RFLink? Volgens http://www.nemcon.nl/blog2/faq#Milight wordt RGB+CCT nog niet ondersteund, maar FUT103 staat wel in het lijstje van ondersteunde RGBW apparatuur. Scheelt weer een tussenoplossing (bijv. deze) tot R47 beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Scherp opgemerkt.. FUT103 is inderdaad een RGB+CCT lamp.. werkt binnenkort..

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltanic4 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:54:
[...]

Heel apart.
Helaas kan ik je voorlopig niet verder helpen.
Ik ga milight maar eens een mailtje sturen en kijken voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb nu twee milight E27 RGBWW lampen met een oude bridge. Dit werkt prima, maar ik wil ook graag een led stripje erbij die ik dan kan schakelen. Ik vind op AliExpress de wereld aan Led Controllers maar geen LED STRIPS. Wat zie ik nou over het hoofd?! |:(

Iemand een linkje waar ik een setje kan kopen zonder meteen 60 euro kwijt te zijn bij applamp?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit heb kunnen wennen aan al die verschillende bridges en onderdelen van MiLight die dan nét niet samenwerken met elkaar... het maakt het er allemaal niet makkelijker op, zeker niet voor de minder Tweaker-minded gebruiker. Echt jammer, want het was een heel mooi systeem met lekker veel mogelijkheden. Maar als je al 5+ versies van die wifi-bridges hebt die niet allemaal even goed met elkaar of bepaalde peertjes overweg kunnen, dan is het overzicht al gauw zoek.

Kijk naar Ikea bijvoorbeeld: ongeveer net zo duur, maar het werkt gewoon. Philips was de tegenhanger van MiLight in mijn ogen, en die is natuurlijk wel behoorlijk aan de prijs. Maar ook die werkt gewoon. Hetzelfde met KaKu's.

Ik heb nog steeds een paar peertjes en zo'n wifi-bridge liggen van MiLight, maar kan me er niet toe zetten om uit te zoeken welke bridge ik nu bij welke peertjes kan gebruiken. Niet dat het zoveel werk is, maar het zou niet nodig hoeven zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

tomic schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:38:
Ik heb nu twee milight E27 RGBWW lampen met een oude bridge. Dit werkt prima, maar ik wil ook graag een led stripje erbij die ik dan kan schakelen. Ik vind op AliExpress de wereld aan Led Controllers maar geen LED STRIPS. Wat zie ik nou over het hoofd?! |:(

Iemand een linkje waar ik een setje kan kopen zonder meteen 60 euro kwijt te zijn bij applamp?
Ik zoek ook al paar weken lang RGB CCT LED strips maar heb nog niks kunnen vinden. De controller is er wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

Al is het geen Cct. Ik vraag me af of elke LED strip type 5050 op een dergelijke LED controller RGBWW van milight aangesloten kan worden.

Iemand die hier een doe het zelf ledstrip met milight controller van Ali oid heeft gekocht?

Toch maar een weblog?

Pagina: 1 ... 25 ... 39 Laatste