Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
xost schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Had dit even een dag eerder gepost, ik heb per ongeluk GU10 besteld maar inmiddels nieuwe inbouwspotjes besteld waar de GU10 lampen inkunnen :D

Ik ben tevens op zoek naar RGB+CCT (RGB+CW/WW) LED strips maar die kan ik niet echt vinden bij Aliexpress/DX. Iemand tips waar en welke goed zijn? Mijn huidige strips na 6 jaar beginnen het te begeven, de helft geeft geen licht meer etc.
Ik heb dubbele ledstrips met RGB + WW, 120 leds p/m. Werkt heel goed. https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.FldNDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
Denn90 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:40:
[...]

Ook ik heb dezelfde vraag of de RGB+CCT afstandbediening werkt. Even nog een andere vraag; Ik zie op Aliexpress allemaal prijzen voorbijkomen van a 13/14 euro voor de 8W lamp. Dit is best prijzig.. heeft iemand elders dit goedkoper tegengekomen?
Nee, ze kosten gewoon 14 EUR. Op zich niet prijzig toch, als je het vergelijkt met de concurrentie? Heb er ook twee thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakerTweaker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 00:05:
[...]

Ik heb dubbele ledstrips met RGB + WW, 120 leds p/m. Werkt heel goed. https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.FldNDX
Hint: met de bewerk knop heb je geen 2 reacties nodig om meerdere berichten te quoten ;)

Heb je trouwens de IP20 of de IP67 versie? In de tekst staat iets over dat de IP67 geen dubbelzijdige tape heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden de Mi Light WiFi iBox Controller gekocht (iBox2 http://stair-lighting.com...Fi-iBox2/wifi-ibox2-1.jpg). Dit moest dus dezelfde zijn als die led lamp WiFi controller, maar dan zonder lamp.

Nu scheen het mogelijk te zijn om ook over 4G je lampen te kunnen bedienen, maar geen idee hoe ik dat aan kan zetten. Als ik de box benader via zijn IP krijg ik daar niks over te zien in de GUI. Nu dacht ik even te updaten aangezien er onder de tab SW update dit staat: Upgrade Software: Current version: V1.0.08, Web Ver:1.0.14. Echter heb ik geen idee waar ik de SW vandaan kan halen.

Ben via via een tool tegengekomen (LimitlessLED Bridge v5/v6 Windows App) waarmee ik de controller kan benaderen en uitlezen. In principe een beetje hetzelfde als de webinterface, maar ook een optie Enable en Disable Cloud Server (v5). Dit zie ik niet terug in de web GUI. Wel komt er data uit als ik het uitlees nadat ik op Enable heb geklikt (TCP,38899,www.anymilight.com). Voor de Enable kwam er "NONE" te staan bij het uitlezen.

Hetzelde geldt eigenlijk ook voor de timer functie die er zogenaamd op moest zitten volgens de beschrijving, maar ook die heb ik nooit terug kunnen vinden.

Iemand enig idee hoe ik deze twee zaken aan kan zetten of de software kan updaten van de controller?

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 09-05-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
Jochemd13 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:17:
[...]

Hint: met de bewerk knop heb je geen 2 reacties nodig om meerdere berichten te quoten ;)

Heb je trouwens de IP20 of de IP67 versie? In de tekst staat iets over dat de IP67 geen dubbelzijdige tape heeft.
Zag het pas later inderdaad :) zal erop letten in het vervolg.

Ik heb de IP67 versie, maar achteraf gezien had ik beter de IP20 kunnen nemen. De IP67 heeft inderdaad geen adhesive tape, maar is dus wel beschermd met een rubberen omhulsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 19:54
FreakerTweaker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 00:05:
[...]

heb je die strip met FUT039 geprobeerd of het werkt ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Iemand deze al eens geprobeerd?
Milight E14 kaars-model met CW en WW:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ntprAk/milight.jpg
https://nl.aliexpress.com...1a-4c18-ac19-da299c9c4080

Ik krijg ze niet gepaired met deze remote:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/eOSpwQ/remote.jpg
https://www.wifilampkonin...ng-paneel-touch-batterij/

En ook niet met de iBox+app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@BassieBulk ik heb er 5 in een staande lamp zitten, werken prima met de milight 3 app, wel enige tijd bezig geweest om ze sychroon te krijgen, er was er vaak 1 die niet gelijk aan ging, maar door ze 1 voor 1 te koppelen is dat ook gelukt.
Ik denk dat je de verkeerde remote hebt ik heb een fut07 remote en die doet het gewoon, hoewel ze volgens de site beide cct remotes zijn.
Ik denk ook dat de lampen geen officiele milights zijn, kwamen in bruine kartonnen verpakking, zonder merk er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakerTweaker
haaymaan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:28:
[...]

heb je die strip met FUT039 geprobeerd of het werkt ... ?
Uiteraard werkt hij gewoon. Mengen gaat ook.

Let er wel op dat je genoeg vermogen hebt, dus watt per meter in gaten houden.

PS ik zou wel voor de WiFi controller gaan als extra, gezien je hiermee echt mooiere kleuren eruit kunt krijgen en beter kunt mengen. Bij ons ligt de afstandsbediening altijd ergens tussen een stapel brieven.

[ Voor 40% gewijzigd door FreakerTweaker op 11-05-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
@Verwijderd Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de remote.
Deze remote Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/eOSpwQ/remote.jpg (b2) kan deze controller Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/minO6Q/Fut035_mi_light_2_4g_rf_draadloze_4_zone_kleur_temperatuur_verstelbare_cct_dimbare_controller_voor.jpg (fut035) wel bedienen.

Maar deze Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ntprAk/milight.jpg en deze Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iB6SY5/gu10.png dus niet.

In de Milight 3.0 app moet ik ook een fut07-remote-knopindeling kiezen willen die laatste 2 lampen pairen.
Een knopindeling met een CCT-slider pairt blijkbaar alleen met de CW/WW-LED-strip-controller (fut035).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surely this is not official MiLight product? Not listed on http://www.futlight.com/ at least - and does not mention about MiLight (except the remote) on the Aliexpress product page. But it works with MiLight remotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:57:
[...]
Surely this is not official MiLight product? Not listed on http://www.futlight.com/ at least - and does not mention about MiLight (except the remote) on the Aliexpress product page. But it works with MiLight remotes?
According to X-Ray181 it does with the fut07.
I found it doesn't work with the b2 touch panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Excuses als deze vraag al 100 keer gesteld is, maar ik kon het zo 123 niet vinden in de topics. Is er iemand die ook problemen heeft met de milight 3.0 app? Als ik op de + klik om een device te koppelen gebeurt er niks. Al gereboot, app opnieuw geïnstalleerd maar niks gebeurt. Ik werk met een OnePlus 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venemans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 20:31
aex351 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:50:
De laatste tijd heb ik last van een wegvallende verbinding met de Wifi iBox. Ik ben nog niet achter de oorzaak. Maar een harde fysieke reset (stroomkabel erin/eruit) is de oplossing. Behoorlijk onhandig. Alle lampjes branden en/of knipperen ook gewoon.

Iemand ook dit probleem ervaren?
Ik heb hetzelfde met mijn Ibox2 controller. Zo'n beetje elke dag moet ik de spanning eraf halen en weer erop zetten. Link led brand. SYS led knippert. Maar spontaan is hij toch de wifi verbinding kwijt en is dus mijn 8W RGBCCT lamp via de APP en Domoticz onbereikbaar. Ook is de controller dus via de web interface onbereikbaar.
Ik heb nu 1 lamp, maar het moet wel eerst stabiel zijn voordat ik ga uitbreiden.
Heb een andere voedingsadapter geprobeerd, maar dat hielp niet.
Verbonden met WPA2-PSK AES.

Iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44
Zijn er hier RFlink gebruikers die ook de MiLight functie ervan gebruiken ? Heb van alles al geprobeerd maar krijg mijn 3 spots niet werkend binnen domoticz. Mocht iemand wat tips hebben, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venemans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 20:31
LordKnox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:56:
Excuses als deze vraag al 100 keer gesteld is, maar ik kon het zo 123 niet vinden in de topics. Is er iemand die ook problemen heeft met de milight 3.0 app? Als ik op de + klik om een device te koppelen gebeurt er niks. Al gereboot, app opnieuw geïnstalleerd maar niks gebeurt. Ik werk met een OnePlus 3.
Ik had hetzelfde. Dit is een probleem van de Milight 3.0 app in combinatie met Android.
Mijn telefoon heeft Android 7.1.2 en toen liep ik tegen dat probleem aan.
Een andere telefoon gepakt met Android 6.0.1 en toen kreeg ik het wel voor elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
tolunaygul12 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:14:
Zijn er hier RFlink gebruikers die ook de MiLight functie ervan gebruiken ? Heb van alles al geprobeerd maar krijg mijn 3 spots niet werkend binnen domoticz. Mocht iemand wat tips hebben, graag.
Heb een RPi3 met Domoticz met:
- een RFXCOM via USB voor de klikaanklikuit dingen.
- en sinds kort een RFLink/Arduino/NRF24L01+ kastje via USB alleen voor Milight.
Werkt op zich goed nu.

Toen ik het bij mij eenmaal op de PC goed had ingesteld, werkt het goed.
Ik had eerst problemen om de firmware te updaten en de optie MilightNRF op ON te zetten.
Eenmaal op een andere PC die RFLink Loader gedraaid toen ging alles wel in een keer goed.
(Maar daar tussendoor dus een hoop lopen prutsen Domoticz/soldeerverbindingen etc. waar het dus niet aan lag)

Ik heb ook een B3 remote die ik daarvoor al met de lampen had gepaired.

In Domoticz werkt het hetzelfde als b.v de 433-signalen van de RFXCOM.
Onder Apparaten komen de verschillende knoppen van die remote gewoon in de lijst te staan.
Die kan ik dan opslaan als mijn eigen Schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BassieBulk schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Ik heb ook een B3 remote die ik daarvoor al met de lampen had gepaired.

In Domoticz werkt het hetzelfde als b.v de 433-signalen van de RFXCOM.
Onder Apparaten komen de verschillende knoppen van die remote gewoon in de lijst te staan.
Die kan ik dan opslaan als mijn eigen Schakelaars.
Interesting, B3 remote works fine with RFLink? I have a few B4 remotes, but RFLink (R46) does not see any commands from there. The old remotes I have (FUT095) work fine with RFLink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Interesting, B3 remote works fine with RFLink? I have a few B4 remotes, but RFLink (R46) does not see any commands from there. The old remotes I have (FUT095) work fine with RFLink...
Yes, the B3 (RGBW) is recognized by RFLink,
B4 (RGBWW) is not yet supported by RFLink, see http://www.nemcon.nl/blog2/faq.
They say CW/WW is supported, but I can confirm the B2-remote is not recognized.
Maybe the fut07 is, but I'm not sure about that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Vraagje, Ik wil 2x 5M ledstrip op mijn zolder gaan gebruiken.
Maar ik heb geen idee wat ik nu allemaal nodig heb om dit te realiseren. Kan het bijv op 1 milight ledstrip controller? Hoeveel vermogen heb ik nodig hiervoor?
Tevens wil ik ze op houten balken gaan monteren, hoe zet ik ze het beste vast? Dus graag jullie tips n tricks om dit goed en makkelijk aan te sluiten en te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:57
Een vraagje, ik heb een iBox v6 (met led lampje) en een 8W E27 RGBWW RGB+WW+CW + remote werkend, ook in Domoticz. Als ik nu mijn wifi van m'n gsm uitzet, (zit dus niet op de Wlan) dan kan ik wel m'n lamp bedienen (er staat dan een wereldbolletje in de app en geen wifi icon). Op m'n router heb ik echter alles dicht staan, geen port forwarding en upnp staat uit. Hoe is het dan toch mogelijk dat ik de lamp kan bedienen? Ik wil eigenlijk helemaal niet dat lampen kunnen worden bediend buiten mijn wifi om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Voetertje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:52:
Een vraagje, ik heb een iBox v6 (met led lampje) en een 8W E27 RGBWW RGB+WW+CW + remote werkend, ook in Domoticz. Als ik nu mijn wifi van m'n gsm uitzet, (zit dus niet op de Wlan) dan kan ik wel m'n lamp bedienen (er staat dan een wereldbolletje in de app en geen wifi icon). Op m'n router heb ik echter alles dicht staan, geen port forwarding en upnp staat uit. Hoe is het dan toch mogelijk dat ik de lamp kan bedienen? Ik wil eigenlijk helemaal niet dat lampen kunnen worden bediend buiten mijn wifi om.
Als ik moest gokken, gaat je Bridge gewoon via poort 80 naar buiten om een verbinding te initialiseren met de cloudservers van Milight. Wat je dus kunt proberen is het IP adres blokkeren in je router op poort 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Gisteren heb ik een aantal E27 9W (RGBWW) lampen ontvangen. Deze bleken een iets ouder model te zijn, want de 8W zijn RGB+CCT.
Ik heb deze gekoppeld aan mijn bridge V6 maar nu moet ik dus eerst van remote type wisselen in mijn App, voordat ik ze kan aansturen. Als ik kies voor ALL ZONES kan ik ze dus niet tegelijk aansturen met mijn andere CCT lampen.Valt dit onder de categorie: verwacht gedrag? Het zou toch enorm fijn zijn om alles in 1x te kunnen aansturen als je voor ALL ZONES kiest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarkAllMan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:03:
Gisteren heb ik een aantal E27 9W (RGBWW) lampen ontvangen. Deze bleken een iets ouder model te zijn, want de 8W zijn RGB+CCT.
Ik heb deze gekoppeld aan mijn bridge V6 maar nu moet ik dus eerst van remote type wisselen in mijn App, voordat ik ze kan aansturen. Als ik kies voor ALL ZONES kan ik ze dus niet tegelijk aansturen met mijn andere CCT lampen.Valt dit onder de categorie: verwacht gedrag? Het zou toch enorm fijn zijn om alles in 1x te kunnen aansturen als je voor ALL ZONES kiest?
Helaas werkt de app zo. Gebruik je de oude CCT lampen? Je kan alleen alles tegelijk bedienen van dezelfde generatie, dus dan zou je de CCT lampen moeten vervangen door RGB+CCT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
DarkAllMan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Als ik moest gokken, gaat je Bridge gewoon via poort 80 naar buiten om een verbinding te initialiseren met de cloudservers van Milight. Wat je dus kunt proberen is het IP adres blokkeren in je router op poort 80.
Met de Windows app kun je de hostname waar ie mee connect ook veranderen; 127.0.0.1 van maken en hij connect niet meer.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Binnenkort ga ik verhuizen en wil mijn huidig systeem vervangen door een systeem met meer dan 4 zones.

Momenteel heb ik:

1x Milight remote 4-kanals (CW/WW)
1x Milight bridge (v4 of v5)
4x Milight ontvanger (CW/WW)

Hierop heb ik warm white strips aangesloten, werkt perfect icm Domoticz.

Nu wil ik naar iets met meer zones (8+) en kwam op FutLight een Milight setup tegen die waarschijnlijk voldoet:
1x FUT090 99 Zone remote
1x iBox2 Compact
8x LS1 Remote controller

En waarschijnlijk later nog een paar Alpha track lights

Enige waar ik nu tegenaan loop is de WiFi Bridge, als ik het goed heb kun je met 1 bridge maximaal 4 zones aansturen en heb ik er dus meerdere nodig, iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Blijf je domoticz gebruiken? Kijk dan eens naar de rflink met een NRF24L01 om Milight te besturen; dat niet een optie?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Krypt schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:10:
Blijf je domoticz gebruiken? Kijk dan eens naar de rflink met een NRF24L01 om Milight te besturen; dat niet een optie?
Yep, Domoticz blijft! Naast Domoticz vind ik het erg prettig om een losse afstandsbediening te hebben (ben zelf niet heel kapot van verlichting aansturen met een app op je smartphone.

Ik zal eens in de NRF24L01 optie duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je kunt dan knoppen van AB leren in domoticz, en de lampen afzonderlijk programmeren via domoticz. Dus je linkt niet de AB met de lampen, maar met domoticz.
Via slave device koppel je de lampen, via domoticz aan de lampen; dus domoticz schakelt voor je.

Zo wil ik het tzt gaan inrichten; alleen momenteel de tijd en funds niet (gadget potje is leeg ;))

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Krypt schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:06:
Je kunt dan knoppen van AB leren in domoticz, en de lampen afzonderlijk programmeren via domoticz. Dus je linkt niet de AB met de lampen, maar met domoticz.
Via slave device koppel je de lampen, via domoticz aan de lampen; dus domoticz schakelt voor je.

Zo wil ik het tzt gaan inrichten; alleen momenteel de tijd en funds niet (gadget potje is leeg ;))
Inmiddels wat ingelezen en di moet kunnen inderdaad.

Ik ga denk ik een RFLink 433Mhz kit bestellen met een extra NRF24L01

433Mhz omdat ik ook nog wat KaKu heb rondslingeren en een weerstationnetje.
2,4Ghz voor de verlichting aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Keep me posted; ik ben benieuwd.
Let wel, je schijnt een speciale firmware op de rflink te zetten om de Milight aan te sturen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie morgen iedereen,
Ik heb de Milight GU10 Dual White 5W versie (die hoge en dikke)
Heeft er iemand al een armatuur gevonden waarin ze passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcosuer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:24
Goededag,
Ik heb twee kasten in een nis staan. Ik wil beide voorzien van een LEDstrip aan de achterkant om een mooie warm witte gloed erachter vandaan te laten komen. Ik heb het geprobeerd met warm witte LED strips. Ziet er prachtig uit maar het is net iets cooler dan de gedimde gloeilampen die we ook hebben. Nu hoopte ik dat ik middels RBG CCT LED strips een nog iets warmere tint kan creeren. Kan iemand dat bevestigen?

Kan iemand ook aangeven of je als je bij een RGBCCT LEDstrip zowel warm wit aanzet en bijv. een beetje oranje middels RGB of het licht achter de kast 1 tint heeft of dat je WW-Oranje-WW-Oranje etc ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben langzaam maar zeker mijn huidige setup van milight aan het updraden naar RGBWW.
Lampen heb ik al gedaan, maar wil nu verder met de ledstrips.

De adapters heb ik gevonden, maar nu kan ik voor mijn gevoel niet de juiste ledstrips vinden op aliexpress.
Op de nieuwe adapters voor de ledstrips zitten namelijk 7 aansluitingen op voor de kabels.
En van de meeste ledstrips kan ik dus niet achter komen of deze ook 7 aansluitingen hebben.
Heeft er iemand toevallig een link met de juiste ledstrip voor de RGBWW led controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 08:53
Ik ben langzaam mijn huidige milight setup aan het upgraden naar het Ikea Tradfri systeem. Warmer (veel warmer) licht, probleemloze gateway en officiele Alexa integratie op komst. Geen kleurtjes, maar dat is toch niet mijn ding.

De RGBWW lampen gaan naar de kinderkamers. Oude en nieuwe gateway is in de aanbieding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

remcosuer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:57:
Goededag,
Ik heb twee kasten in een nis staan. Ik wil beide voorzien van een LEDstrip aan de achterkant om een mooie warm witte gloed erachter vandaan te laten komen. Ik heb het geprobeerd met warm witte LED strips. Ziet er prachtig uit maar het is net iets cooler dan de gedimde gloeilampen die we ook hebben. Nu hoopte ik dat ik middels RBG CCT LED strips een nog iets warmere tint kan creeren. Kan iemand dat bevestigen?

Kan iemand ook aangeven of je als je bij een RGBCCT LEDstrip zowel warm wit aanzet en bijv. een beetje oranje middels RGB of het licht achter de kast 1 tint heeft of dat je WW-Oranje-WW-Oranje etc ziet.
RGB CCT heeft RGB leds en 2 leds voor wit, 1 voor warm wit en 1 voor koud wit. Ik heb zelf de GU10 (spotjes variant van RGB CCT) en daarbij kun je warm wit/koud wit mixen met de afstandsbediening.

Ik heb zelf nog geen goede RGB CCT led strips gevonden, dus ik houd mij aanbevolen voor een goed linkje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
voorstad schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:50:
Ik ben langzaam mijn huidige milight setup aan het upgraden naar het Ikea Tradfri systeem. Warmer (veel warmer) licht, probleemloze gateway en officiele Alexa integratie op komst. Geen kleurtjes, maar dat is toch niet mijn ding.

De RGBWW lampen gaan naar de kinderkamers. Oude en nieuwe gateway is in de aanbieding :-)
Ik zit daar ook aan te denken. Loop nog tegen 1 ding aan: Mijn vriendin.

Die heeft nog wel eens de neiging alsnog de aan/uit knop te gebruiken. De MiLight werkt dan eigenlijk gewoon als een lamp als deze eenmaal aan/uit is gezet. Doet de IKEA lamp dat ook? Ik wat dat de Hue lampen helemaal lijp gaan als ze van het stroom zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 08:53
Ja, dat doet de Ikea Tradfri ook gewoon goed. Wanneer je de lamp aandoet, gaat hij gewoon terug naar de instellingen van daarvoor.

Philips slaat daar met HUE de plank behoorlijk mis: lage WAF factor. Vandaar dat ze reclame moeten blijven maken in al die woon programma's op tv ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas2000
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik heb nu verschillende rgbww lampen en zones met een afstandsbediening. Nu is mijn vraag, als ik er een afstandsbediening bij koop, werkt die dan direct op de lampen? Of kan je die afstandsbediening omprogrameren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Thomas2000 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:00:
Ik heb nu verschillende rgbww lampen en zones met een afstandsbediening. Nu is mijn vraag, als ik er een afstandsbediening bij koop, werkt die dan direct op de lampen? Of kan je die afstandsbediening omprogrameren?
Volgens mij kan je niet meerdere afstandsbedieningen aan 1 lamp hangen. Dus er een bij kopen heeft dan weinig zin. Daarnaast betekent een nieuwe afstandsbediening volgens mij ook opnieuw programmeren.

Of bedoel je wat anders?

Laat maar was in de war door het Ikea tradfri verhaal erboven |:(

[ Voor 6% gewijzigd door xAndyx op 31-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas2000
Het gaat idd over Milight...

Ik bedoel dat inderdaad wel, maar meer omdat ik binnen 4 zones gebruik, en ik nu een veranda heb waar ik wat lampen en led snoeren wil hangen met een andere afstandsbediening. Ik kan het geheel toch altijd bedienen met domoticz en rflink. Alleen wil ik niet dat als ik in de veranda zit het licht in de woonkamer reageert op de afstandsbediening van de veranda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Weet iemand hoe je de bollen handmatig kunt resetten? Ik heb alle deze truuks geprobeerd: https://www.cnet.com/news/manually-reset-smart-led-light-bulbs/, maar zonder succes.

Mijn v3 bridge is overleden. Als je via de webinterface inlogt, krijg je de vraag of je firmware wilt installeren. Deze kan ik nergens vinden.

Inmiddels heb ik een nieuwe bridge (v4 denk ik, ik wacht op v7 voor ik de nieuwste aanschaf), maar ik krijg de lampen niet aan de nieuwe bridge gekoppeld. Wat ik ook probeer, de lampen reageren niet op de app.

Lampen: E27 9W RGB en GU10 5W RGBWW, Milight app op LineageOS 14.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@Thomas2000

Heb zelf 6 zones met 2 afstandsbedieningen en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas2000
Top dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb de 4 zone RGB CCT afstandsbediening, maar regelmatig springt mijn verlichting op groen. Als ik de afstandsbediening uitzet gebeurt dit niet...het lijkt wel alsof deze niet helemaal lekker is, want ook het ledje knippert steeds.

Als ik fanatiek een paar keer over het RGB stukje 'aai' dan gaat het vaak weer goed. Gevalletje RMA of is er iets anders waarmee ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xost schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:37:
Ik heb de 4 zone RGB CCT afstandsbediening, maar regelmatig springt mijn verlichting op groen. Als ik de afstandsbediening uitzet gebeurt dit niet...het lijkt wel alsof deze niet helemaal lekker is, want ook het ledje knippert steeds.

Als ik fanatiek een paar keer over het RGB stukje 'aai' dan gaat het vaak weer goed. Gevalletje RMA of is er iets anders waarmee ik dit kan voorkomen?
Bij mij was dit een batterij die bijna leeg was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mmmm...de batterijen erin zijn spiksplinternieuwe Duracell...maar dat ga ik even proberen. Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
Ik heb al even lopen kloten en zoeken (en kwam het in de OP ook niet zo snel tegen).

Maar is er een manier om de iBox v6 aan te sturen via je PC/telefoon zonder die app (waarom wil die bijv. bij mijn foto's kunnen?) te gebruiken?

Ik kwam de TrayLightApp ook al tegen, maar voor die werkt moet je volgens mij eerst de box hebben geconfigureerd.

Some help would be greatly appriciated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Het experiment gaat weer verder een 5tal rgbww 5 Watt e14 lampen besteld met converter naar e27.

Waarom ze toch alleen die met E14 verkopen ontgaat me volledig. Deze schijnen tenminste ook naar beneden ipv die onhandige "halve" lampen die alleen naar boven schijnen. En dan ga ik er straks achterkomen dat 5W onvoldoende is ws. 8)7

Heb nu wel een shitload aan onbruikbare lampen onderhand... :+ [Edit] niet dus. :+

Heb overigens ook 2 5w e27 lampen binnen gekregen maar die krijg ik vooralsnog niet gelinkt met de bridge, blijven leuk alle kleuren knipperen maar verder no dice. [Edit] werken nu ook, moest oudere remote kiezen.

[Edit] had even een helder moment.
Had nog 7 ww milight lampen liggen van vorig experiment, laten deze nu prima werken in de 6 buitenlampen. Liggen al maanden in de verpakking niets te doen. 8)7

Dus de lampen ingesteld op de remote en app en deze ligt bij de achterdeur. Eens kijken vanavond of het licht afdoende is. :) Tevens timer ingesteld.

[ Voor 43% gewijzigd door Flagg op 04-06-2017 20:46 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwazzleNL
  • Laatst online: 13-07-2024
Inmiddels beschik ik over een redelijke collectie bulbs van Mi Light.. 3 lampjes + wandcontroller ooit gekocht ter test, vervolgens mocht de WiFi iController natuurlijk niet ontbreken.

Inmiddels 3x GU10 'spotjes' gekoppeld aan een tweede wandcontroller en recentelijk van een mede-tweaker 4 bulbs met E27 fitting overgekocht. Echter loop ik tegen een voor mij onbekend probleem aan.

De dag dat ik de 4 extra lampjes binnen kreeg knapte één van de bestaande gloei lampen in een extra kamer in mijn woning. Uitstekend moment om daar alvast een Mi-Light te plaatsen. Niet dus. Ik kon hem niet gekoppeld krijgen aan (in dit geval) zone 3 van de WiFi controller. Tevens leek 'ie niet gekoppeld te kunnen worden aan de wandcontroller. Ik heb het een aantal weken zo laten hangen en ben vanavond verder gegaan met het hoe en waarom. Het is een ruimte die redelijk in het uiterste van mijn WiFi bereik zat dus ik heb de aanname gemaakt dat het daar ergens lag.

Toen ik vanavond bezig ging met de keuken kreeg ik hetzelfde fenomeen. AP hangt daar hemelsbreed 2,5 meter naast dus bereik kan het niet zijn. Ook andere lampen (woonkamer, eetkamer) hebben een grotere afstand dan deze. Nog gedacht aan mogelijke interferentie en dus beide bestaande groepen via de schakelaar uitgeschakeld. Noppes.

Nou is het gekke, ik beschik enkel over RGB WW lampen (de spotjes zijn CCT). De 3 lampen reeds in bezit zijn netjes gekoppeld, echter kan ik de 'nieuwe tweedehands' lampen alleen koppelen aan de RGBW afstandsbediening in de app. Ik begin dus te denken dat mijn RGB CCT wandcontroller dus ook een 'overkill' is voor de andere lampen. Het vreemde is dus dat de bestaande lampen hier geen enkel probleem mee hebben.

Kan het wellicht een 'hardware' probleem zijn? Ik weet niet of de lampen die ik van de mede-tweaker heb overgenomen wellicht al 'oud' zijn waardoor dit optreed. Als ik de bulb bestudeer zie ik in ieder geval geen verschillen.

P.S.

Heb Domoticz ook draaien met de lampen. Voornamelijk omdat ik mijn collega een loer wou draaien die zijn luxe Hue lampen met Siri aanstuurt. Werkt opzich wel geinig, maar meer ook niet. Ben nog op zoek naar meer zinloze maar leuke toepassing i.c.m. Domoticz. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als je een oog wilt uitsteken met Hue/Siri, dan kun je dat doen met Google Assistant, IFTT en Domoticz.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

TwazzleNL schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:30:
Inmiddels beschik ik over een redelijke collectie bulbs van Mi Light.. 3 lampjes + wandcontroller ooit gekocht ter test, vervolgens mocht de WiFi iController natuurlijk niet ontbreken.

Inmiddels 3x GU10 'spotjes' gekoppeld aan een tweede wandcontroller en recentelijk van een mede-tweaker 4 bulbs met E27 fitting overgekocht. Echter loop ik tegen een voor mij onbekend probleem aan.

De dag dat ik de 4 extra lampjes binnen kreeg knapte één van de bestaande gloei lampen in een extra kamer in mijn woning. Uitstekend moment om daar alvast een Mi-Light te plaatsen. Niet dus. Ik kon hem niet gekoppeld krijgen aan (in dit geval) zone 3 van de WiFi controller. Tevens leek 'ie niet gekoppeld te kunnen worden aan de wandcontroller. Ik heb het een aantal weken zo laten hangen en ben vanavond verder gegaan met het hoe en waarom. Het is een ruimte die redelijk in het uiterste van mijn WiFi bereik zat dus ik heb de aanname gemaakt dat het daar ergens lag.

Toen ik vanavond bezig ging met de keuken kreeg ik hetzelfde fenomeen. AP hangt daar hemelsbreed 2,5 meter naast dus bereik kan het niet zijn. Ook andere lampen (woonkamer, eetkamer) hebben een grotere afstand dan deze. Nog gedacht aan mogelijke interferentie en dus beide bestaande groepen via de schakelaar uitgeschakeld. Noppes.

Nou is het gekke, ik beschik enkel over RGB WW lampen (de spotjes zijn CCT). De 3 lampen reeds in bezit zijn netjes gekoppeld, echter kan ik de 'nieuwe tweedehands' lampen alleen koppelen aan de RGBW afstandsbediening in de app. Ik begin dus te denken dat mijn RGB CCT wandcontroller dus ook een 'overkill' is voor de andere lampen. Het vreemde is dus dat de bestaande lampen hier geen enkel probleem mee hebben.

Kan het wellicht een 'hardware' probleem zijn? Ik weet niet of de lampen die ik van de mede-tweaker heb overgenomen wellicht al 'oud' zijn waardoor dit optreed. Als ik de bulb bestudeer zie ik in ieder geval geen verschillen.

P.S.

Heb Domoticz ook draaien met de lampen. Voornamelijk omdat ik mijn collega een loer wou draaien die zijn luxe Hue lampen met Siri aanstuurt. Werkt opzich wel geinig, maar meer ook niet. Ben nog op zoek naar meer zinloze maar leuke toepassing i.c.m. Domoticz. Iemand nog tips?
Voor zover ik weet kun je alleen de RGBCCT lampen besturen met de RGBCCT controller, etc. Heb je dus alleen CCT lampjes werken die niet op een RGBCCT remote, RGBW ook niet, en zo door. Indien je ze aanstuurt met een ibox kun je in de app als het goed is wel de correcte remote per lamp kiezen.

En aangezien je domoticz gebruikt kun je ook eens naar de RFLink kijken, dat schijnt ook goed te werken met alle lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 06:41
Ik krijg binnenkort Toon, en ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn om iets als een Hue emulator te maken zodat Toon mijn mi-lights en mogelijk ook klik-aan klik uit spul kan aansturen. De Pi die ik nu dus al heb zou dan Hue commando's moeten ontvangen en relayen naar die andere twee systemen.
Er zijn blijkbaar wel hue 'emulators', is er iemand die ervaring heeft met zo'n soort setup?

http://steveyo.github.io/Hue-Emulator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:03

Daniel36

vernieuwde formule

Flagg schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:15:
Het experiment gaat weer verder een 5tal rgbww 5 Watt e14 lampen besteld met converter naar e27.

Waarom ze toch alleen die met E14 verkopen ontgaat me volledig. Deze schijnen tenminste ook naar beneden ipv die onhandige "halve" lampen die alleen naar boven schijnen. En dan ga ik er straks achterkomen dat 5W onvoldoende is ws. 8)7

Heb nu wel een shitload aan onbruikbare lampen onderhand... :+ [Edit] niet dus. :+

Heb overigens ook 2 5w e27 lampen binnen gekregen maar die krijg ik vooralsnog niet gelinkt met de bridge, blijven leuk alle kleuren knipperen maar verder no dice. [Edit] werken nu ook, moest oudere remote kiezen.

[Edit] had even een helder moment.
Had nog 7 ww milight lampen liggen van vorig experiment, laten deze nu prima werken in de 6 buitenlampen. Liggen al maanden in de verpakking niets te doen. 8)7

Dus de lampen ingesteld op de remote en app en deze ligt bij de achterdeur. Eens kijken vanavond of het licht afdoende is. :) Tevens timer ingesteld.
En hoe bevalt het? Ik heb buiten twee 5 w e14 lampen en één 6 w e27 lamp die ik bedien met een gewone a.b. die bij de achterdeur in een houder hangt. Bevalt prima. Inmiddels is een ibox lamp WiFi dingetje onderweg om de boel ook via de telefoon te bedienen en de timerfunctie lijkt ook handig.

Enige nadeel is dat ik binnen nog maar één milight lamp over hebt omdat ik de hele boel naar buiten heb geëmigreerd.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwazzleNL
mark-k schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:04:
[...]

Voor zover ik weet kun je alleen de RGBCCT lampen besturen met de RGBCCT controller, etc. Heb je dus alleen CCT lampjes werken die niet op een RGBCCT remote, RGBW ook niet, en zo door. Indien je ze aanstuurt met een ibox kun je in de app als het goed is wel de correcte remote per lamp kiezen.

En aangezien je domoticz gebruikt kun je ook eens naar de RFLink kijken, dat schijnt ook goed te werken met alle lampen.
Nou, niet dus. Ik heb momenteel al 3 RGB WW lampen die ik aanstuur met een RGB CCT controller. Maar ik durf ze nu niet meer te unpairen :P

Edit zonder echt te editen: Kon de verleiding toch niet weerstaan. Net de RGB CCT afstandsbediening van de app ontkoppeld van de eetkamer-lampen. Kon ze vervolgens 'gewoon' weer koppelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daniel36 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:32:
[...]

En hoe bevalt het? Ik heb buiten twee 5 w e14 lampen en één 6 w e27 lamp die ik bedien met een gewone a.b. die bij de achterdeur in een houder hangt. Bevalt prima. Inmiddels is een ibox lamp WiFi dingetje onderweg om de boel ook via de telefoon te bedienen en de timerfunctie lijkt ook handig.

Enige nadeel is dat ik binnen nog maar één milight lamp over hebt omdat ik de hele boel naar buiten heb geëmigreerd.
;)
Buiten doen ze het echt prima. Via de app iets minder omdat die via die milight bridge loopt en die moet door 2 muren en de lampen zitten buiten in een (uiteraard) glas/metaal armatuur. Dus die reageren dan niet altijd allemaal, gek genoeg diegene achter in de tuin (ongeveer 25m afstand incl die 2 muren) wel 2 anderen soms ff niet of pas later.

Maar via de ab werken ze feilloos, heb dus ook maar zo'n wand paneeltje besteld om die binnen bij de achterdeur te hangen, want die ab is binnen no-time pikvoeten natuurlijk.

Binnen heb ik er nu nog maar 4, 2 CW/WW lampen en 2 8W rgbww lampen. Maar ook die laatste schijnen voornamelijk naar boven, al wel beter dan die "halve" lampen, maar nog lang niet ideaal.

Dus nu 4 van die 5W E14 lampen + E14 --> E27 adapters erbij besteld. Als ze deze dan nog steeds alleen maar naar boven schijnen hou ik er mee op. Geef me dan je adres maar dan stuur ik de hele bende naar je op, en blijven alleen de buiten lampen. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
  • Laatst online: 14-09 15:26
Hi allen,

Toch wel wat moeite met de App en het bedienen van de lampen. Ik gebruik de officiele (?) Mi-llight app (3.5).

Drie vragen die bij mij zijn ontstaan en geen oplossing voor kan vinden.

Het is me wel eens gelukt om zowel in Smart link als AP link te connecten, maar mijn voorkeur gaat uit naar eerste want dat wisselen van netwerk bij AP vind ik vervelend.

Ik probeer nu via smartlink, maar krijg de app niet verbonden met de wifi-controller. Het lijkt volstrekt willekeur wanneer de app wel of niet met de controller verbindt. Ik heb zojuist de controller een statisch ip gegeven en kan er ook op inloggen via ip.

Is er iets dat ik over het hoofd zie of nog kan proberen?

Via internet.
Voorheen als ik de controller wel via smartlink werkend kreeg was het wel eens zo dat ik alleen kon inloggen via internet (maar niet via mijn wlan), dan stond er zo een wereldbol naast de controller in mijn device list. Is dit een indicatie en hoe voorkom ik dat. Ik bedien de lampen liever via WLAN.

AB's
Laatste vraag; kan ik een lamp toewijzen aan meerdere afstandsbedieningen?

Ben heel benieuwd of er nog iets is wat ik kan doen :)

Thanks alvast voor alle tips

Edit: ik wil binnenkort een raspbpi aanschaffen en domoticz installeren. Zou dat het probleem met de App mogelijk verhelpen?

Edit2: verbinden met de controller gaat prima via AP link modus.

[ Voor 7% gewijzigd door Deceptikon op 08-06-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwazzleNL
Deceptikon schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:55:
Ik probeer nu via smartlink, maar krijg de app niet verbonden met de wifi-controller. Het lijkt volstrekt willekeur wanneer de app wel of niet met de controller verbindt. Ik heb zojuist de controller een statisch ip gegeven en kan er ook op inloggen via ip.

Is er iets dat ik over het hoofd zie of nog kan proberen?

Via internet.
Voorheen als ik de controller wel via smartlink werkend kreeg was het wel eens zo dat ik alleen kon inloggen via internet (maar niet via mijn wlan), dan stond er zo een wereldbol naast de controller in mijn device list. Is dit een indicatie en hoe voorkom ik dat. Ik bedien de lampen liever via WLAN.
Ik zou haast denken dat je iets in de trant van AP Isolation ingeschakeld hebt staan, waardoor je deze apparaten via WiFi niet kan benaderen. Wat voor een router/AP gebruik je?
Deceptikon schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:55:
AB's
Laatste vraag; kan ik een lamp toewijzen aan meerdere afstandsbedieningen?

Ben heel benieuwd of er nog iets is wat ik kan doen :)

Thanks alvast voor alle tips

Edit: ik wil binnenkort een raspbpi aanschaffen en domoticz installeren. Zou dat het probleem met de App mogelijk verhelpen?

Edit2: verbinden met de controller gaat prima via AP link modus.
Yes dit kan. Waarschijnlijk gaat Domoticz niks oplossen, omdat deze de verbinding van je WiFi controller gebruikt en als deze al niet goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik wil mijn eerste setje mi-lights gaan kopen om te kijken of het bevalt.
Wat ik vooral belangrijk vind is het kunnen instellen van de lichtsterke(dimbaar) en de witbalans(wil graag wat warmer wit) Dat eerste kunnen ze allemaal, maar dat tweede is voor mij onduidelijk. Er worden verschillende termen gebruikt waarvan ik de definitie niet 100% helder heb:
RGB+W
RGB+WW
RGB+CCT
Dual white

Klopt het nou dat alleen bij het eerste type de kleurtemperatuur niet is in te stellen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
pingkiller schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:14:
Ik wil mijn eerste setje mi-lights gaan kopen om te kijken of het bevalt.
Wat ik vooral belangrijk vind is het kunnen instellen van de lichtsterke(dimbaar) en de witbalans(wil graag wat warmer wit) Dat eerste kunnen ze allemaal, maar dat tweede is voor mij onduidelijk. Er worden verschillende termen gebruikt waarvan ik de definitie niet 100% helder heb:
RGB+W
RGB+WW
RGB+CCT
Dual white

Klopt het nou dat alleen bij het eerste type de kleurtemperatuur niet is in te stellen?
Volgens mij:
RGB+W = Kleur + Wit (niet instelbaar, 1 kleur temperatuur, waarschijnlijk koud)
RGB+WW = Kleur + Warm Wit (niet instelbaar, 1 kleur temperatuur)
RGB+CCT = Kleur + Correlated Color Cemperature ( Alle kleuren + Warm Wit + Koudwit, kleur en wit mengbaar)
Dual White = Warm Wit + Koud Wit

Ik heb een mix van RGB+WW en RG+CCT lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
  • Laatst online: 14-09 15:26
TwazzleNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Ik zou haast denken dat je iets in de trant van AP Isolation ingeschakeld hebt staan, waardoor je deze apparaten via WiFi niet kan benaderen. Wat voor een router/AP gebruik je?

[...]

Yes dit kan. Waarschijnlijk gaat Domoticz niks oplossen, omdat deze de verbinding van je WiFi controller gebruikt en als deze al niet goed werkt...
Ik gebruik een technicolor > TG789bvn (Tele2). Ik geloof niet dat ik daarin instelllingen kan veranderen mbt AP isolation. Of wel?

Ik heb wel eens eerder verbonden via Smart link, dus op zich werkt het. Hoewel het me nu dus niet lukt.

Thank voor zover iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

TwazzleNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Cliënt isolation, dat is een goede O-) waar heb ik dat eerder gehoord 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 09-06-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwazzleNL
xost schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:17:
[...]

Cliënt isolation, dat is een goede O-) waar heb ik dat eerder gehoord 8)7
Sssst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Topicstarter
datadevil schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:58:
Ik krijg binnenkort Toon, en ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn om iets als een Hue emulator te maken zodat Toon mijn mi-lights en mogelijk ook klik-aan klik uit spul kan aansturen. De Pi die ik nu dus al heb zou dan Hue commando's moeten ontvangen en relayen naar die andere twee systemen.
Er zijn blijkbaar wel hue 'emulators', is er iemand die ervaring heeft met zo'n soort setup?

http://steveyo.github.io/Hue-Emulator/
Ja zoiets moet mogelijk zijn. Ik kan mijn lampen o.a. met een klik-aan-klik-uit afstandsbediening bedienen. Het is een kwestie van het signaal kunnen onderscheppen, wat magische dingen doen en doorsturen. In mijn specifieke geval is de set-up als volgt: afstandsbediening -> RFXcom transceiver aangesloten op een Pi (met Domoticz) -> iBox -> lampen.

Stel dat ik wil doen alsof ik Hue lampen heb. Dan zal ik waarschijnlijk een Zigbee transceiver nodig hebben en deze op mijn Pi aansluiten. Dan op de Pi installeer ik de Hue emulator die ik vervolgens verbind met de transceiver. En vervolgens laad ik de Hue lampen in, in Domoticz alsof het echte lampen zijn. Aangezien Domoticz Hue / Zigbee ondersteunt. Nu ik dit zo uit type lijkt dit mij best goed te doen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:37
Hoelang gaan de batterijen ongeveer mee van een muur touch panel? (B4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

FastForwardNL schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:06:
Hoelang gaan de batterijen ongeveer mee van een muur touch panel? (B4)
Hoe vaak ga je hem gebruiken? ;)

Ik heb de B1 besteld dus ik laat het je over een half jaar, of een jaar of misschien wel 2 jaar weten. Geduld dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:37
Flagg schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Hoe vaak ga je hem gebruiken? ;)

Ik heb de B1 besteld dus ik laat het je over een half jaar, of een jaar of misschien wel 2 jaar weten. Geduld dus. :P
Dagelijks in de donkere periodes. Overweeg de batterij versie, lekker makkelijk aansluiten. Maar wil niet elke 2 maanden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 06:41
aex351 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Ja zoiets moet mogelijk zijn. Ik kan mijn lampen o.a. met een klik-aan-klik-uit afstandsbediening bedienen. Het is een kwestie van het signaal kunnen onderscheppen, wat magische dingen doen en doorsturen. In mijn specifieke geval is de set-up als volgt: afstandsbediening -> RFXcom transceiver aangesloten op een Pi (met Domoticz) -> iBox -> lampen.

Stel dat ik wil doen alsof ik Hue lampen heb. Dan zal ik waarschijnlijk een Zigbee transceiver nodig hebben en deze op mijn Pi aansluiten. Dan op de Pi installeer ik de Hue emulator die ik vervolgens verbind met de transceiver. En vervolgens laad ik de Hue lampen in, in Domoticz alsof het echte lampen zijn. Aangezien Domoticz Hue / Zigbee ondersteunt. Nu ik dit zo uit type lijkt dit mij best goed te doen.
Het lijkt nog makkelijker; https://home-assistant.io/components/emulated_hue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Beste allemaal,

ik zit te denken om een aantal MiLight producten aan te schaffen voor in onze caravan.
Het zullen enkel de ledstrips worden in combinatie met een iBox2 wegens het 12V systeem, aangezien de spotjes allemaal 230V zijn?

Ik zit nu te kijken naar RGBWW controllers en ledstrips, maar wat mij opvalt is dat de RGBWW controller 7 aansluitingen heeft (V+, WW, CW, V+, R, B, G) en de ledstrips en kabels daarvoor maximaal 5?
Hoe wordt dit aangesloten dan?

Daarnaast zie ik op AliExpress allemaal verschillende merken voorbij komen maar er staat wel overal Mi-Light op de product foto's.
Of is dit "Merk" dan enkel de verkoper?

En wat is jullie ervaringen met de levertijd?
Is dit enkele dagen, enkele weken of enkele maanden?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticTiger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:29:

Daarnaast zie ik op AliExpress allemaal verschillende merken voorbij komen maar er staat wel overal Mi-Light op de product foto's.
Of is dit "Merk" dan enkel de verkoper?

En wat is jullie ervaringen met de levertijd?
Is dit enkele dagen, enkele weken of enkele maanden?

Alvast bedankt! :)
Er zijn vele aanbieders maar ze verkopen allemaal het Milight spul; het is een merk. Levertijd is bij mij tot nu toe een kleine 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@Verwijderd dankje voor de informatie :)

Iemand ervaring met de RGB+CCT controllers en welke ledstrip daarbij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Na een tijdje inlezen/meelezen ga ik de Milights dan eindelijk bestellen.
Ik ga voor het volgende:

- RGBWW Controller + Remote: $16.78
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.281.OQsJyO
- E27 RGB CCT 8W: $14.85
https://nl.aliexpress.com...31-4563-8f13-f259dc83d36a
- GU10 RGB CCT 4W: $9.43
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.cIx4XW
- Ibox V1: $15.54
https://www.aliexpress.co...9b-44f4-b085-0d50dfb55fff
- Ledstrip 5050: $17.25
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.FldNDX
- Ledstrip to RGBWW cable: $1.69
https://nl.aliexpress.com...=IJJZjyYz&addresstype=600 (
- Voeding: Later in Nederland kopen i.v.m. veiligheid

Totaal: $75.54

- Is dit de juiste led strip om zoveel mogelijk kleuren weer te geven? link komt uit dit topic. Ik snap het verschil niet zo tussen RGBWW en RGB CCT ledstrips?
- Waarom gebruiken de meeste hier Domoticz en geen Home assistant? Ik heb met beide geen ervaring maar op basis van wat ik heb gezien wil ik met Home Assistant gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een nieuwe RBG+CCT LED controller ontvangen. Helaas reageert ie de helft van de keren niet. Heeft iemand anders dat wel eens gehad? Is het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Nope en geen idee! (ik heb geen ledstrips e.d.)
;)

Ik heb zelf een wifi box lamp (v6) aangesloten met daarop 4 ledbulbs, 1 binnen en drie buiten.
Ik heb de hele boel op timer gezet en gisteravond brandden ze alle vijf in afwachting van het commando "uit" om drie uur vannacht.

Vanmorgen waren er drie uit en twee brandden nog...ik denk hetzelfde als wat @Flagg heeft, de wifi box bereikt soms niet alle lampen.
Toch vind ik het raar omdat de afstanden klein zijn en de wifi box in de vensterbank staat en omdat de wifi dekking opzich overal oké is (in de tuin en in huis).

Heeft iemand misschien tips en/of aanbevelingen om het beter te laten werken?
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 15:43
Daniel36 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:24:
Nope en geen idee! (ik heb geen ledstrips e.d.)
;)

Ik heb zelf een wifi box lamp (v6) aangesloten met daarop 4 ledbulbs, 1 binnen en drie buiten.
Ik heb de hele boel op timer gezet en gisteravond brandden ze alle vijf in afwachting van het commando "uit" om drie uur vannacht.

Vanmorgen waren er drie uit en twee brandden nog...ik denk hetzelfde als wat @Flagg heeft, de wifi box bereikt soms niet alle lampen.
Toch vind ik het raar omdat de afstanden klein zijn en de wifi box in de vensterbank staat en omdat de wifi dekking opzich overal oké is (in de tuin en in huis).

Heeft iemand misschien tips en/of aanbevelingen om het beter te laten werken?
Communicatie wifibox->lamp of wifibox ->ledcontroller gaat niet via je WiFi netwerk. Dit is gewoon direct communicatie (2.4 ghz protocol oid) en ook maar 1 richting op, dus wififbox zendt, lamp/led ontvangt.

Heb ook 3 lampen buiten hangen (in waterdichte behuizing), op een meter of 8 van de wifibox die in de vensterbank staat. Merk met de afstandbediening dat het vanaf een meter of 10 hapert.

Heb hem zelf gekoppeld aan een domoticz server. Dan kun je meerdere keren achter elkaar het uitcommando sturen. Als je er dan 5 stuurt is de kans vrij groot dat het goed gaat, maar zekerheid heb je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
KvNwPPr schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:56:
Na een tijdje inlezen/meelezen ga ik de Milights dan eindelijk bestellen.
Ik ga voor het volgende:

- RGBWW Controller + Remote: $16.78
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.281.OQsJyO
- E27 RGB CCT 8W: $14.85
https://nl.aliexpress.com...31-4563-8f13-f259dc83d36a
- GU10 RGB CCT 4W: $9.43
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.cIx4XW
- Ibox V1: $15.54
https://www.aliexpress.co...9b-44f4-b085-0d50dfb55fff
- Ledstrip 5050: $17.25
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.FldNDX
- Ledstrip to RGBWW cable: $1.69
https://nl.aliexpress.com...=IJJZjyYz&addresstype=600 (
- Voeding: Later in Nederland kopen i.v.m. veiligheid

Totaal: $75.54

- Is dit de juiste led strip om zoveel mogelijk kleuren weer te geven? link komt uit dit topic. Ik snap het verschil niet zo tussen RGBWW en RGB CCT ledstrips?
- Waarom gebruiken de meeste hier Domoticz en geen Home assistant? Ik heb met beide geen ervaring maar op basis van wat ik heb gezien wil ik met Home Assistant gaan werken.
RGBWW wordt voor verschillende dingen gebruikt, maar meestal is het warmwit, zo ook in dit geval. Dit betekent dat je dus 1 RGB LED hebt en 1 LED die 1 kleur warmwit geeft.

CCT betekent dat je ipv de 1 kleur wit LED een duall white led hebt. Hiermee kun je koud en warm wit maken en alle kleurtemperaturen ertussen in. RGB+Dualwhite strips zijn moeilijk te verkrijgen. Het beste is om een RGB strip te kopen, waar je dus kleurtjes mee kan maken, en een dual white strip, voor het wit. Deze leg je dan naast elkaar en je kunt ze op dezelfde milight led controller aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

exponential schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Communicatie wifibox->lamp of wifibox ->ledcontroller gaat niet via je WiFi netwerk. Dit is gewoon direct communicatie (2.4 ghz protocol oid) en ook maar 1 richting op, dus wififbox zendt, lamp/led ontvangt.

Heb ook 3 lampen buiten hangen (in waterdichte behuizing), op een meter of 8 van de wifibox die in de vensterbank staat. Merk met de afstandbediening dat het vanaf een meter of 10 hapert.

Heb hem zelf gekoppeld aan een domoticz server. Dan kun je meerdere keren achter elkaar het uitcommando sturen. Als je er dan 5 stuurt is de kans vrij groot dat het goed gaat, maar zekerheid heb je nooit.
wifi box in de vensterbank van bijkeuken en het werkt.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
exponential schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:14:
[...]

RGBWW wordt voor verschillende dingen gebruikt, maar meestal is het warmwit, zo ook in dit geval. Dit betekent dat je dus 1 RGB LED hebt en 1 LED die 1 kleur warmwit geeft.

CCT betekent dat je ipv de 1 kleur wit LED een duall white led hebt. Hiermee kun je koud en warm wit maken en alle kleurtemperaturen ertussen in. RGB+Dualwhite strips zijn moeilijk te verkrijgen. Het beste is om een RGB strip te kopen, waar je dus kleurtjes mee kan maken, en een dual white strip, voor het wit. Deze leg je dan naast elkaar en je kunt ze op dezelfde milight led controller aansluiten.
Bedankt voor de uitleg! Dan ga ik zoeken naar een RGB+Dualwhite strip en anders worden het twee losse strips. Het nadeel van 2 losse strips is wel dat je twee voedingen nodig hebt (tenminste, dat denk ik?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exponential
KvNwPPr schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Dan ga ik zoeken naar een RGB+Dualwhite strip en anders worden het twee losse strips. Het nadeel van 2 losse strips is wel dat je twee voedingen nodig hebt (tenminste, dat denk ik?).
China-linkjes zijn al een keer voorbijgekomen in dit topic, even zoeken dus. Milightwinkel heeft ze ook, maar redelijk prijzig.

Je hebt maar 1 voeding nodig, je voedt namelijk de LED controller. De controller voedt dan weer je strips. De rgb cct heeft 7 uitgangen:

V+
R
G
B

V+
WW
CW

De eerste 4 sluit je op je RGB strip aan, de volgende 3 op je Dual white strip. Elke ledstrip heeft namelijk een 'plus' draad en een draad voor elke kleur. Een RGB strip heeft dus 4 draden, een RGBW 5 draden, een Dual white 3 draden enz... Voor de V+ uitgang maakt het niet uit welke je gebruikt en als je dus een rgb+cct strip hebt houd je dus 1 v+ uitgang over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
exponential schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:59:
[...]
Voor de V+ uitgang maakt het niet uit welke je gebruikt en als je dus een rgb+cct strip hebt houd je dus 1 v+ uitgang over.
Hier was ik naar op zoek wat betreft het aansluiten van RGB+CCT ledstrips.
Cheers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hmm. 2e rgbww ledstrip controller is defect geraakt. Dingen doen beide niks meer :(

Even kijken of ik het defect kan vinden; maar t is allemaal smd dus vervelend meten met mijn multimetertje.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Daniel36 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:10:
[...]

wifi box in de vensterbank van bijkeuken en het werkt.
d:)b
Nope, niet altijd helaas.
Ding staat nu voor het keukenraam...het lijkt er veel op dat het bereik van de wifi box1 aanzienlijk minder is dan dat van de losse a.b.'s.
Daarmee schakelde ik de hele boel (binnen en buiten vanuit overal).
Beetje -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Hoeveel wifi boxen zijn er eigenlijk?
Ik be. Alleen de iBox 1 en 2 tegengekomen.
Of is V6 een hardware/software iteratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

ArcticTiger schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:29:
Hoeveel wifi boxen zijn er eigenlijk?
Ik be. Alleen de iBox 1 en 2 tegengekomen.
Of is V6 een hardware/software iteratie?
Het is de iBox1, het lampje.
de controller is de ibox2.
V6 slaat op de software dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel36 op 18-06-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Duidelijk.
Ik denk dat ik bij het opknappen van de zolder dan voor de 2 ga, zie niet echt nut voor het lampje.
Toch maar eens de versies in de gaten houden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
FastForwardNL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 07:20:
[...]

Dagelijks in de donkere periodes. Overweeg de batterij versie, lekker makkelijk aansluiten. Maar wil niet elke 2 maanden vervangen.
Bij mij zitten ze er al 6/7 maanden in, en doen het nog steeds. En worden (heb er 2) dagelijks gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

De B1 is al een paar dagen binnen en in gebruik en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt, de glazen voorkant zit er strak op en de bediening reageert ook goed. Ziet er absoluut niet zo chinees uit als de standaard AB.

En ik heb het idee dat deze sterker zendt, nog geen enkele keer een lamp gehad die niet reageerde. B1 zit binnen in de gang, en bij 4 van de 6 lampen zitten 2 muren tussen en de verste is ongeveer 15 meter. En die 60 seconde delay is kan ook best handig zijn.

@Daniel36 Dat kan ik wel bevestigen ja, de AB's zijn een stuk trefzekerder dan de bridge. Nu gebruik ik de app nauwelijks, want ik doe niks met timers ed, dus dan is het alleen maar omslachtig tov de AB.

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 19-06-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmweetje3
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-04 20:42
hoi,

Ik wil me ook het mil light systeem aan gaan schaffen voor de tuinverlichting. Ik heb nu al een aantal gewone ledlampen en wil deze ook op een controller laten werken. Deze hoeven alleen aan en uit te gaan met de afstandsbediening. En verder nog wat nieuwe ledstrips en lampen erbij plaatsen in de tuin.
Heeft iemand een ideetje hoe de bestaande ledlampen te laten werken, dacht zelf een led op en uitgang aan te sluiten en hier een ldr op te zetten in een doosje.

Of zijn hier al passende oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen.
Alot of people have been asking me for an Android version of my app so here it is!
Google Play: Milight Controller by Epocapp

I hope you like it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:53:
Dag iedereen.
Alot of people have been asking me for an Android version of my app so here it is!
Google Play: Milight Controller by Epocapp

I hope you like it
Thanks!
I have installed it just now and will try it out later today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist 2 led controllers RGBWW binnen.
Die met de 7 aansluitingen.

En 2 led strips, die waren volgens de site RGBWW cct.

Beide les strips hebben 5 draadjes.
Deze heb ik aangesloten op de controllers.
Rood op r, groen op g, blauw op b.
En vervolgens wit op CW en zwart op WW.
En dan V+ leeg, aangezien ik ook niet meer draadjes hebt.

Ik krijg hem maar niet aan, ik ben bang dat het de verkeerde led strips zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:05
Ik denk dat je een strip hebt die RGB + WarmWit is. Wit zal wel de witte kleur zijn, en de zwarte de V+. Probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:42:
Ik denk dat je een strip hebt die RGB + WarmWit is. Wit zal wel de witte kleur zijn, en de zwarte de V+. Probeer dat eens?
Je hebt gelijk, nu doet hij het wel.
En wanneer ik CW wil hebben dan gaat de led strip uit. Helaas de verkeerde strips besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 19:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Cool... ben ook benieuwd of die nieuwe firmware voor de WIFI Bridge ooit nog gaat komen.... met unlimited zones.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daniel36 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:32:
[...]

Thanks!
I have installed it just now and will try it out later today.
Er is ook een "pro" version. :')

Klinkt een beetje als spam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Die tien euro kost.
En ik krijg het toch al niet werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For those of you that are wandering, it is a port of the Windows version of my app, (http://www.epocapp.eu/milight). I know that many of the people in this forum use it so i posted the Android link. Sorry if i wasn't clear about it in my first post!
Since we are on the subject, for those of you that use the Windows version, a much improved version is coming soon (The Android version already includes those tweaks).

@Daniel36 Drop me an email at epocapp@gmail.com and we'll sort your problems

@Flagg It's an app that's free in its basic form and has a paid advanced set of features. Just like thousands of other Android apps. Those of you that already use the Windows version know how it works. If you have any questions please drop me an email

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Nog eens een mail gestuurd naar LimitlessLed.
Volgens Hamish zijn ze nog steeds van plan een firmware upgrade uit te brengen met unlimited zones.
Helaas geen ETA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Ik zal de openingspost wel niet goed gelezen hebben, maar...

Hoe zit het nou met die zones?
Ik zie die wantschakelaars, met 1-8 zones B1-B8/T1-T8), afstandsbedieningen voor diverse aantallen zones, en de ledstrip controller heet standaard 4-zone controller?

Ik snap er even de ballen van |:(

Ik ben bezig met een planning voor de zolder, en dan ook meteen de verlichting op de 1e verdieping mee te nemen.

Voor de beleving:
1e verdieping bestaat uit 4 ruimtes:
  • Slaapkamer 1 t/m 3
  • Overloop
2e verdieping (zolder)bestaat uit 2 ruimtes:
  • Washok
  • Slaapkamer 4
De slaapkamer op de zolder zal spotjes en ledstrips krijgen, apart van elkaar te schakelen (groep spotjes en groep ledstrips)

Nu zat ik zelf te denken om op de overloop dus een B8 te plaatsen: (is hier een 230v versie van?)
(Tevens op de begane grond een P2 om de spotjes op de overloop te schakelen)
  1. Overloop (3 spotjes, enkel CCT)
  2. Slaapkamer 1 (3 spotjes, enkel CCT)
  3. Slaapkamer 2 (3 spotjes, enkel CCT)
  4. Slaapkamer 3 (3 spotjes, enkel CCT)
  5. Washok (2 spotjes, enkel CCT)
  6. Slaapkamer 4:Spotjes (4 spotjes, enkel CCT)
  7. Slaapkamer 4:Ledstrips (2 ledstrips, RGB+CCT)
En op elke slaapkaper (1 t/m 3) en het washok een "simpele" CCT wand switch (P2?), en op slaapkamer 4 dan een B4?

Tevens op elke slaapkamer een afstandsbediening.

Totaal:
  • 20 licht units
  • [list=O]
  • 18 spotjes
  • 2 ledstrips
  • [/list]
  • 7 wandschakelaars
  • [list=O]
  • 1x B8
  • 1x B4
  • 5x P2
  • [/list]
  • 4 afstandsbedieningen
Tevens wil ik de hele reutel ook nog via een app (Android en Apple) kunnen bedienen.
Ik heb geen flauw idee hoveel groepen/zones/units/etc ik met MiLight kan aansturen.
Is dit mogelijk? Of ga ik dan teveel vragen van dit systeem en zijn er betere opties mogelijk?

Ideeën zijn welkom :D

(Let wel, ik begin met enkel de zolder, en ga uitbouwen als het bevalt :+ )
Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste