Ik heb bijna dezelfde lampen als die jij hebt hangen. Welk type lamp heb je erin gedaan?Jeroen 98675432 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:36:
[...]
Buiten is het prima te gebruiken, GU10 Milights in waterdichte behuizing, op 9 meter afstand van de WiFi box:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren dan eindelijk mijn ibox binnengekregen. Wat een klein ding joh! Ik had wel verwacht dat ie klein zou zijn, maar niet zo klein. Het koppelen met de app was even wat pielen, maar uiteindelijk lukte het en kon ik alles bedienen.
+ De ibox is een leuk sfeerlampje zo
+ De 8watt E27 lamp is wel echt een stuk beter. Het is fijn dat je elke kleur kan maken, met extra wit om het zo maar te zeggen.
+ Energiebespraring ftw! 3x40watt halogeen lampen eruit, 3x MiLight 8watt erin!
+ De app werkt best goed, er valt veel in te stellen en het is overzichtelijk.
+ Als je de lamp uitzet met de schakelaar en weer aanzet, pakt hij de laatste setting zoals je hem achterliet. De lamp reset dus niet.
- Met de ibox kun je dus niet elke kleur maken die je wilt, dus hij is altijd net wat anders dan de 8watt lampen.
- Ze zijn vrij groot.
- App crashed soms zonder reden.
+ De ibox is een leuk sfeerlampje zo
+ De 8watt E27 lamp is wel echt een stuk beter. Het is fijn dat je elke kleur kan maken, met extra wit om het zo maar te zeggen.
+ Energiebespraring ftw! 3x40watt halogeen lampen eruit, 3x MiLight 8watt erin!
+ De app werkt best goed, er valt veel in te stellen en het is overzichtelijk.
+ Als je de lamp uitzet met de schakelaar en weer aanzet, pakt hij de laatste setting zoals je hem achterliet. De lamp reset dus niet.
- Met de ibox kun je dus niet elke kleur maken die je wilt, dus hij is altijd net wat anders dan de 8watt lampen.
- Ze zijn vrij groot.
- App crashed soms zonder reden.
Deze:Amens schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:09:
[...]
Ik heb bijna dezelfde lampen als die jij hebt hangen. Welk type lamp heb je erin gedaan?
http://www.futlight.com/u...8/20160718192645_1415.jpg
Passen doen ze zeker, heb ik al geprobeerdAmens schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:17:
[...]
Ik heb de nieuwe serie GU10 besteld, deze is iets minder hoog, hoop dat deze past
ik wil graag wat uitbreidingen doen met Mi light
mijn vraag is als ik die Ibox 1/2 koop met RGBWW (RGB + DUAL WHITE) controller(FUT039) en RGBW led strip gaat dat samen wel werken of niet ... ?
ik weet dat die led strip 5 ardig is en alleen coldwit heeft en niet beide warm en cold wit(ik dacht effe draadje linken tussen WW/CW...!!!
alvast bedankt
mijn vraag is als ik die Ibox 1/2 koop met RGBWW (RGB + DUAL WHITE) controller(FUT039) en RGBW led strip gaat dat samen wel werken of niet ... ?
ik weet dat die led strip 5 ardig is en alleen coldwit heeft en niet beide warm en cold wit(ik dacht effe draadje linken tussen WW/CW...!!!
alvast bedankt
Sinds kort beginnen mijn Mi-Light lampen kuren te vertonen. Ik heb 3 RGBW lampen van 6W. De lampen reageren sinds vorige week niet goed meer op de remote en begonnen van kleur te verspringen. Gisteren wilde ik de lampen aanzetten maar er gebeurde niets. De lampen lijken niet op de remote te reageren. Ontkoppelen lukt ook niet. Ik heb de lampen al uit de fittingen gehaald en later weer teruggeplaatst maar dat geeft geen resultaat. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Zou de remote kapot zijn?
Ik merk dat de verbinding naar de lampen niet heel sterk is helaas, ik denk dat ik een nieuw plekje voor de lampen moet zoeken.Jeroen 98675432 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:26:
[...]
Passen doen ze zeker, heb ik al geprobeerdOmdat ze minder hoog zijn zitten ze alleen iets dieper in de armaturen, waardoor het lichtbeeld iets minder breed uitstraalt op de muur maar dat valt nauwelijks op.
Wat gebruiken mensen hier trouwens voor het automatiseren van Mi Lights? Ik was van plan om Domoticz te gaan gebruiken als ik de mijne heb, voor timers enzo, maar misschien dat er nog wel andere programma's oid zijn die beter om kunnen gaan met de Mi Lights?
Ik ben ook van plan Domoticz te gaan gebruiken in mijn nieuwe huis, in combinatie met een remote.mark-k schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:51:
Wat gebruiken mensen hier trouwens voor het automatiseren van Mi Lights? Ik was van plan om Domoticz te gaan gebruiken als ik de mijne heb, voor timers enzo, maar misschien dat er nog wel andere programma's oid zijn die beter om kunnen gaan met de Mi Lights?
Ik kan jullie Domoticz aanraden, erg gebruiksvriendelijk en uitgebreid systeem. Heb je tevens een mooie basis om nog meer domotica toe te passen in de toekomst.
Ik heb het zelf draaien op een Orange PI (10 euro op Ali) en ben erg tevreden over het systeem.
Ik heb het zelf draaien op een Orange PI (10 euro op Ali) en ben erg tevreden over het systeem.
Als je de stroom er af haalt, en er weer op zet, doen ze het dan wel?TweakerDwayne schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:57:
Sinds kort beginnen mijn Mi-Light lampen kuren te vertonen. Ik heb 3 RGBW lampen van 6W. De lampen reageren sinds vorige week niet goed meer op de remote en begonnen van kleur te verspringen. Gisteren wilde ik de lampen aanzetten maar er gebeurde niets. De lampen lijken niet op de remote te reageren. Ontkoppelen lukt ook niet. Ik heb de lampen al uit de fittingen gehaald en later weer teruggeplaatst maar dat geeft geen resultaat. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Zou de remote kapot zijn?
Helaas niet. Ik heb de lampen gisteren uit de fittingen gehaald en zojuist weer erin gedraaid. 1 van de lampen blijft paars branden, dat was blijkbaar de laatste setting. Dus het lijkt erop dat de settings bewaard worden in de lamp en niet gereset worden. Op de afstandbediening brandt het lampje wel als ik iets indruk.
Daar zit ik ook op te wachten. Op de dev-pagina stond een opmerking over v7, maar nu dus niet meer.spectator schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 01:19:
De v7 laat behoorlijk op zich wachten.
Weet iemand of het dit jaar nog uitkomt?
Edit: De dev-pagina op Archive.org met v7 info.
[ Voor 19% gewijzigd door TheDweep op 25-03-2017 11:24 ]
De WiFi box even van de stroom afhalen wil ook wel eens helpen, komt bij mij ook wel eens voor. (2 à 3 keer per jaar)TweakerDwayne schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:18:
Helaas niet. Ik heb de lampen gisteren uit de fittingen gehaald en zojuist weer erin gedraaid. 1 van de lampen blijft paars branden, dat was blijkbaar de laatste setting. Dus het lijkt erop dat de settings bewaard worden in de lamp en niet gereset worden. Op de afstandbediening brandt het lampje wel als ik iets indruk.
Ik maak nu gebruik van de remote, dus niet de WiFi box. Ik overweeg om een nieuwe remote te kopen of een WiFi box, misschien dat het daarmee wel werkt. Heb vanmiddag een bericht naar de Milightwinkel gestuurd.
Bedankt voor de tip in elk geval!
[ Voor 53% gewijzigd door TweakerDwayne op 27-03-2017 19:23 ]
Na het lezen van dit forum én het feit dat ik Domoticz al langere tijd gebruik, wil ik graag een LED-strip onder mijn hangende keukenkastjes gaan maken. Ik zie veel ledstrips van 2.5 meter voorbij komen, dat moet in principe voldoende zijn. Kunnen jullie een goed verkooppunt voor de strips aanraden?
Ik zou graag een Dual White LED-strip willen van 60 LEDS per meter (bijv. deze: https://goo.gl/fE3ETM), de controller daarvoor wil ik bij Milightwinkel bestellen. Weten jullie ook wat voor soort voeding (hoeveel watt/ampere enz..) daarbij het beste is?
Ik zou graag een Dual White LED-strip willen van 60 LEDS per meter (bijv. deze: https://goo.gl/fE3ETM), de controller daarvoor wil ik bij Milightwinkel bestellen. Weten jullie ook wat voor soort voeding (hoeveel watt/ampere enz..) daarbij het beste is?
Heb nu de GU10 RGB CCT spotjes binnen en de ibox. De lichtopbrengst van de spotjes valt me een beetje tegen tov de lampjes die ik eerst gebruikte, ook hadden ze iets meer verstrooid mogen zijn.
Ik krijg echter niets aan de praat via Domoticz, iemand enig idee hoe dit te regelen?
Ik krijg echter niets aan de praat via Domoticz, iemand enig idee hoe dit te regelen?
Je moet de domoticz beta hebben. Anders kun je Ibox v6 en rgbww niet selecteren bij set mode.
Poort is volgens mij ook afwijkend: 5987
Ik weet niet of je het al opgelost hebt, maar heb je al nieuwe batterijen in de remote gedaan? Dat hielp bij mij namelijk.
TweakerDwayne schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:23:
Ik maak nu gebruik van de remote, dus niet de WiFi box. Ik overweeg om een nieuwe remote te kopen of een WiFi box, misschien dat het daarmee wel werkt. Heb vanmiddag een bericht naar de Milightwinkel gestuurd.
Ledstripwinkel.nl, Heb laatst een strip voor in mijn pc besteld. Goedkoop en snel bezorgdD.v.Beek schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:41:
Na het lezen van dit forum én het feit dat ik Domoticz al langere tijd gebruik, wil ik graag een LED-strip onder mijn hangende keukenkastjes gaan maken. Ik zie veel ledstrips van 2.5 meter voorbij komen, dat moet in principe voldoende zijn. Kunnen jullie een goed verkooppunt voor de strips aanraden?
Boullie
Kun je vanuit domoticz updaten naar beta? Of moet ik dan mn pi opnieuw flashen?Krypt schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:40:
Je moet de domoticz beta hebben. Anders kun je Ibox v6 en rgbww niet selecteren bij set mode.
Even de release channel op beta instellen in de settings; dan check for updates.mark-k schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:01:
[...]
Kun je vanuit domoticz updaten naar beta? Of moet ik dan mn pi opnieuw flashen?
Wel je browser cache even clearen, anders zie je nog steeds de v6 en rgbww modus niet bij set mode.
Had m inmiddels geupdate, kan ze nu aansturen behalve het warm witte deel.Krypt schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:03:
[...]
Even de release channel op beta instellen in de settings; dan check for updates.
Wel je browser cache even clearen, anders zie je nog steeds de v6 en rgbww modus niet bij set mode.
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar iemand die ervaring heeft met de nieuwe rgb cct lampen van 8 watt.
Ik heb zelf de oude rgbw lampen van milight maar in vergelijk met hue vallen die tegen. De balngrijkste tegenvallers:
* De lampen kunnen alleen op kleur of alleen op warm wit ingestled worden. Je kan niet wit mengen met kleur.
* De rgb kleuren zijn niet fel en het licht is minder mooi dan bij hue. Het lijkt een beetje of of de kleuren iets missen (diepte?).
* De lampen geven geen signaal terug dat ze een bediening hebben uitgevoerd. Soms reageren ze niet. Volgens mij bij philips komt er dan nog een signaal net zo lang tot ze de actie hebben uitgevoerd.
* Bij philips heb ik apps gezien waar je het kleuren pallet over het hele beeld ziet met wit in het midden. Zo kun je wit eenvoudig mengen met een kleurtint. Bij milight zie ik dit nergens maar zie ik wel saturation schuifbalkjes. Werkt dit net zo goed?
A met al, zijn de nieuwe milight cct lampen nu nagenoeg net zo goed als de hue's of zit er nog echt verschil in? De uitgebreide ondersteuning voor hue maakt mij verder niet uit. Het gaat mij vooral om de licht (kleur) kwaliteit, felheid en de mogelijkheid wit goed met kleur te mengen.
Wie o wie heeft ervaring met zowel de nieuwe hue (richer colors) en de nieuwe milight?
Owja, zijn er ook led strips te krijgen met de nieuwe rgb + cct van milight? Of is het alleen die 8 watt e27 lamp?
Ik heb zelf de oude rgbw lampen van milight maar in vergelijk met hue vallen die tegen. De balngrijkste tegenvallers:
* De lampen kunnen alleen op kleur of alleen op warm wit ingestled worden. Je kan niet wit mengen met kleur.
* De rgb kleuren zijn niet fel en het licht is minder mooi dan bij hue. Het lijkt een beetje of of de kleuren iets missen (diepte?).
* De lampen geven geen signaal terug dat ze een bediening hebben uitgevoerd. Soms reageren ze niet. Volgens mij bij philips komt er dan nog een signaal net zo lang tot ze de actie hebben uitgevoerd.
* Bij philips heb ik apps gezien waar je het kleuren pallet over het hele beeld ziet met wit in het midden. Zo kun je wit eenvoudig mengen met een kleurtint. Bij milight zie ik dit nergens maar zie ik wel saturation schuifbalkjes. Werkt dit net zo goed?
A met al, zijn de nieuwe milight cct lampen nu nagenoeg net zo goed als de hue's of zit er nog echt verschil in? De uitgebreide ondersteuning voor hue maakt mij verder niet uit. Het gaat mij vooral om de licht (kleur) kwaliteit, felheid en de mogelijkheid wit goed met kleur te mengen.
Wie o wie heeft ervaring met zowel de nieuwe hue (richer colors) en de nieuwe milight?
Owja, zijn er ook led strips te krijgen met de nieuwe rgb + cct van milight? Of is het alleen die 8 watt e27 lamp?
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 08:43 ]
Ik heb de 4w gu10 rgbcct lampjes nu 1a2 dagen, en daar kun je wel gewoon prima de kleur met wit mengen. Dat volledige palet met wit in het midden zal vast handiger zijn, maar die saturation werkt ook wel prima.
Ik heb ook afgelopen week de GU10 4watt CCT en een wifiboxje aangeschaft. Werkt prima. Enige jammere aan de app vind ik dat de WW/CW slider op een apart tabblad staat.
Is het al iemand gelukt om een 2e ibox (V2) aan het zelfde netwerk te hangen? Ik heb inmiddels alles geprobeerd, maar krijg het configuratie scherm niet naar voren als ik met het plusje druk in de milight app.
edit: gelukt: door op het milight logo te drukken en "Smart link instructions". Het plusje reageert bij mij nergens op.
edit: gelukt: door op het milight logo te drukken en "Smart link instructions". Het plusje reageert bij mij nergens op.
[ Voor 23% gewijzigd door BoschR op 01-04-2017 13:58 ]
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Super, ik kreeg hem niet verbonden maar het is eindelijk gelukt. Het plus zit er echt voor de sier.BoschR schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:35:
Een vriend van mij heeft de volgende LED lampen, en die lijken niet meer programmeerbaar te zijn,
heeft iemand enig idee hoe ik de lampen opnieuw kan programmeren?
Wat ik al heb geprobeerd is de spanning eraf te halen, en weer gauw erop te zetten, en de programmeerknop lang in te drukken, echter helpt dit niet. Ook snel de knop 5x indrukken heeft geen effect erop..
Wat ik al heb geprobeerd is de spanning eraf te halen, en weer gauw erop te zetten, en de programmeerknop lang in te drukken, echter helpt dit niet. Ook snel de knop 5x indrukken heeft geen effect erop..

Voor zover ik weet moet je bij een remote de lamp aanzetten, spanning eraf, seconde later weer erop, en dan snel 3x duwen op de zone knop waar je hem in wilt.BladeSlayer1000 schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:11:
Een vriend van mij heeft de volgende LED lampen, en die lijken niet meer programmeerbaar te zijn,
[afbeelding]
Bedankt voor de tip. Lijkt erg voor de hand te liggen. Ik ga het proberen.grizzlybear schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:43:
Ik weet niet of je het al opgelost hebt, maar heb je al nieuwe batterijen in de remote gedaan? Dat hielp bij mij namelijk.
[...]
De Orange PI, is dat makkelijk in te stellen?Amens schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:27:
Ik kan jullie Domoticz aanraden, erg gebruiksvriendelijk en uitgebreid systeem. Heb je tevens een mooie basis om nog meer domotica toe te passen in de toekomst.
Ik heb mijn licht systeem volledig in Mi-Light en zal binnenkort domoticz gaan installeren. Ik heb nog geen systeem draaiende en zal dus of RPi 2 of 3 halen of Orange Pi als dat net zo goed werkt.
Gr.
Ik was van plan een soort photobooth in elkaar te zetten. Nu wou ik dus led verlichting met cw en 240 leds per meterhebben, maar na lang zoeken begint het me onduidelijk te worden welke controllers ik moet hebben. En beneden heb ik ook de milight controller v6 met al 4 zones er op.
Is het dan nog nodig om nog een wifi controller te halen, of kan ik die gewoon ook op die laten draaien, alleen moeten die dan op andere tijden aan natuurlijk. Die "photobooth" staat natuurlijk gewoon boven.
Dus mijn vraag is eigenlijk, welke led controller moet ik er voor hebben en of er nog een milight wifi boxje bij moet.
Is het dan nog nodig om nog een wifi controller te halen, of kan ik die gewoon ook op die laten draaien, alleen moeten die dan op andere tijden aan natuurlijk. Die "photobooth" staat natuurlijk gewoon boven.
Dus mijn vraag is eigenlijk, welke led controller moet ik er voor hebben en of er nog een milight wifi boxje bij moet.
Ja, er zijn manuals zat te vinden, is met basiskennis van Linux zeker te doen.Kaizah schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:33:
[...]
De Orange PI, is dat makkelijk in te stellen?
Ik heb mijn licht systeem volledig in Mi-Light en zal binnenkort domoticz gaan installeren. Ik heb nog geen systeem draaiende en zal dus of RPi 2 of 3 halen of Orange Pi als dat net zo goed werkt.
Gr.
Ik haak even in omdat ik hetzelfde wil gaan doen.Amens schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:54:
[...]
Ja, er zijn manuals zat te vinden, is met basiskennis van Linux zeker te doen.
Dat klinkt zeker interessant! Voor welke versie van de Orange PI heb je gekozen?
In eerste instantie lijkt de Lite leuk om mee te beginnen maar als je deze later bedraad op het netwerk wilt hebben heb je een probleem. Dan lijkt de PI Zero (geen Armbian) weer een goede optie in verband met wifi en ethernet..
[ Voor 5% gewijzigd door Ibin op 04-04-2017 11:21 ]
Ik heb inderdaad de PI Zero, ik heb hem bekabeld aangesloten omdat wifi niet heel stabiel lijkt te zijn. Voor de rest echt super stabiel. Voor die 10 euro op Ali Express zou ik de gok zeker wagen.Ibin schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:21:
[...]
Ik haak even in omdat ik hetzelfde wil gaan doen.![]()
Dat klinkt zeker interessant! Voor welke versie van de Orange PI heb je gekozen?
In eerste instantie lijkt de Lite leuk om mee te beginnen maar als je deze later bedraad op het netwerk wilt hebben heb je een probleem. Dan lijkt de PI Zero (geen Armbian) weer een goede optie in verband met wifi en ethernet..
Een vraag:
Ik heb een aantal GU10 RGB+CCT spotjes (FUT103), aantal LED strip controllers (FUT039) en 2x RGB+CCT remote controller (FUT092)
Kan ik ze als volgt in delen qua zones:
Zone 1: Alle spots + strips
Zone 2: 4 spots + 1 strip
Zone 3: andere 4 spots + strip
Zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
Ik heb een aantal GU10 RGB+CCT spotjes (FUT103), aantal LED strip controllers (FUT039) en 2x RGB+CCT remote controller (FUT092)
Zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
Kan simpeler, gewoon die twee losse zones maken, en dan als je ze allemaal wilt bedienen duw je eerst op 'all'. Een lamp aan meerdere zones tegelijk toevoegen kan volgens mij niet.Fr0z schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:13:
Een vraag:
Zo ja, hoe?![]()
Alvast bedankt.
Iemand trouwens een idee waar nu die 8W RGBCCT lampen het goedkoopste zijn? Een aantal dagen geleden vond ik ze voor ongeveer 13 euro per stuk op Ali en nu zijn ze allemaal 15+.
[ Voor 13% gewijzigd door mark-k op 05-04-2017 21:49 ]
Check! Pi Zero besteld bij Ali.Amens schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:01:
[...]
Ik heb inderdaad de PI Zero, ik heb hem bekabeld aangesloten omdat wifi niet heel stabiel lijkt te zijn. Voor de rest echt super stabiel. Voor die 10 euro op Ali Express zou ik de gok zeker wagen.
Je kunt alle genoemde lampen toch één voor één toevoegen aan de gewenste zone?Fr0z schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:13:
Een vraag:
Zo ja, hoe?![]()
Alvast bedankt.
Als de lampen nu anders zijn ingedeeld moet je deze eerst allemaal unlinken en daarna opnieuw weer linken aan de gewenste zone.
Unlinken doe je als volgt:
GENETX in "\[Mi-Light] Ervaringen & discussie"
[ Voor 6% gewijzigd door Ibin op 06-04-2017 09:43 ]
Hallo Tweakers!
Vraagje: Ik heb een setje besteld wat volgens mij zou moeten werken en ben nu een uur aan het knutselen en kom er niet echt goed uit! Ik heb wat budget vriendelijke onderdelen besteld uit China en hoopte mijn Mi-light E27 RGB verder te bouwen met 2 led strips.
Dus ik heb aangeschaft:
2x Mi-lIght Strip RF controllers

Hier te vinden: https://www.aliexpress.co...ntroller/32696841546.html
2x RGB LED Strip 5M SM5050

Hier te vinden: https://www.aliexpress.co...-300-LED/32724011786.html
2x 12V 3.0A AC Adapter

Hier te vinden: https://www.aliexpress.co...er-EU-US/32690410784.html
Deze dingen zijn inmiddels binnen, maar ik heb ze op iedere mogelijke manieren aangesloten zonder werkend licht te zien. Ik dacht op het begin dat ik de kabel wellicht verkeerd om had gepakt, maar volgens mij maakt dat niets uit.

Ik ben een absolute noob. Dus ik weet niet of ik iets verkeerds heb gekocht, iets vergeet of iets fout doe, maar alle hulp wordt ontzettend gewaardeerd!
Vraagje: Ik heb een setje besteld wat volgens mij zou moeten werken en ben nu een uur aan het knutselen en kom er niet echt goed uit! Ik heb wat budget vriendelijke onderdelen besteld uit China en hoopte mijn Mi-light E27 RGB verder te bouwen met 2 led strips.
Dus ik heb aangeschaft:
2x Mi-lIght Strip RF controllers

Hier te vinden: https://www.aliexpress.co...ntroller/32696841546.html
2x RGB LED Strip 5M SM5050

Hier te vinden: https://www.aliexpress.co...-300-LED/32724011786.html
2x 12V 3.0A AC Adapter

Hier te vinden: https://www.aliexpress.co...er-EU-US/32690410784.html
Deze dingen zijn inmiddels binnen, maar ik heb ze op iedere mogelijke manieren aangesloten zonder werkend licht te zien. Ik dacht op het begin dat ik de kabel wellicht verkeerd om had gepakt, maar volgens mij maakt dat niets uit.

Ik ben een absolute noob. Dus ik weet niet of ik iets verkeerds heb gekocht, iets vergeet of iets fout doe, maar alle hulp wordt ontzettend gewaardeerd!
Goedemiddag Tweakers,
Sinds vandaag ben ik ook een gelukkig eigenaar van een setje Mi-Light lampen inclusief een iBox2.
Alles werkt perfect intern op het wifi netwerk, behalve het extern beheren van de lampen. Ik heb inmiddels poort 8899 voor UDP en TCP geforwarded en getest of deze open zijn, dit is het geval.
Hebben jullie dit probleem ook of weten jullie wat ik kan doen om dit ook extern via 4G werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds vandaag ben ik ook een gelukkig eigenaar van een setje Mi-Light lampen inclusief een iBox2.
Alles werkt perfect intern op het wifi netwerk, behalve het extern beheren van de lampen. Ik heb inmiddels poort 8899 voor UDP en TCP geforwarded en getest of deze open zijn, dit is het geval.
Hebben jullie dit probleem ook of weten jullie wat ik kan doen om dit ook extern via 4G werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 3% gewijzigd door Gadgettweaker op 06-04-2017 15:42 ]
Je hebt op de laatste 2 foto's in ieder geval een rgbw controller vast in plaats van een rgb controller. Verder niet zo'n probleem, behalve dat hij niets doet als je de lamp op wit zet. Dus poging 1: probeer eens de controller 'blind' te koppelen aan je afstandsbediening/app en dan de kleur te wijzigen,brammetje1994 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
Stap 2 zou voor mij zijn om te controleren of de stekker van de adapter goed is, je weet maar nooit of ze + en - hebben omgedraaid.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Super fijn alle super snelle reacties!
Edit: Inmiddels gelukt! Zonder App helaas. Ik ga maar eens rustig zitten en alle apps proberen om er een werkende te krijgen.
Ik heb zoals Moofnor vermeldde een RGB en geen RGBW controller. Dus het klopt zoals het er nu in zit. mijn Witte kabel is de voeding! Bedankt voor het meedenken.Gadgettweaker schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:39:
Hi Brammetje!
Ik heb dit setje ook min of meer besteld maar nog niet binnen. Volgens mij moet de witte kabel in W en heb je ook een zwart draadje die in V moet.....
Ik ben dit aan het proberen, maar hij pakt hem helaas niet. Ik merk dat hij hetzelfde doet bij de E27 lampen, dus ga ik het proberen via mijn mobiel. De meeste apps werken ook niet. Het is nogal een gedoeMoofnor schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:45:
[...]
Je hebt op de laatste 2 foto's in ieder geval een rgbw controller vast in plaats van een rgb controller. Verder niet zo'n probleem, behalve dat hij niets doet als je de lamp op wit zet. Dus poging 1: probeer eens de controller 'blind' te koppelen aan je afstandsbediening/app en dan de kleur te wijzigen,
Stap 2 zou voor mij zijn om te controleren of de stekker van de adapter goed is, je weet maar nooit of ze + en - hebben omgedraaid.

Edit: Inmiddels gelukt! Zonder App helaas. Ik ga maar eens rustig zitten en alle apps proberen om er een werkende te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door brammetje1994 op 06-04-2017 18:35 ]
Heeft iemand hier de Mi-Light 3.0 app werkend buiten het wifi netwerk? Wil graag weten of het probleem bij mij of bij de applicatie ligt.
voor een 5 meter RGB ledstrip van 12V met 300 leds heb je een voeding van ten minste 6 ampere nodig.brammetje1994 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:28:
Hallo Tweakers!
Dus ik heb aangeschaft:
2x 12V 3.0A AC Adapter
Jep, gewoon via 3g/4g verbinding via mijn telefoon of WIFI buitenshuis (weliswaar met VPN verbinding aan, zodat het lijkt alsof ik thuis ben maar dat mag de pret niet drukken).Gadgettweaker schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:02:
Heeft iemand hier de Mi-Light 3.0 app werkend buiten het wifi netwerk? Wil graag weten of het probleem bij mij of bij de applicatie ligt.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Enig idee waar je een losse fysieke dimmer zou kunnen kopen?
Hier bijvoorbeeld: https://www.klusspullen.nl/c/27122/schakelmateriaal/dimmer
Beste Tweakers,
Ik ga ook maar eens een RGBWW-avontuur wagen. Graag jullie tips.
1. Is het wenselijk RGBWW te nemen ipv RGB?
2. Is de onderstaande lijst goed? Mis ik dingen? Zouden jullie het anders doen? Ik vind het alsnog een behoorlijk bedrag.1
2. Is de onderstaande lijst goed? Mis ik dingen? Zouden jullie het anders doen? Ik vind het alsnog een behoorlijk bedrag.1

RGBWW is veel beter dan RGB, als je graag normaal wit licht wilt zou ik het zeker doen.FreakerTweaker schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:41:
Beste Tweakers,
[afbeelding]
Overigens heb je nu de 9W E27 lampen en dit is nog van de oude generatie zonder RGBWW, de nieuwe 8W heeft het wel: https://nl.aliexpress.com...31-4563-8f13-f259dc83d36a overigens werkt de 9W niet met de afstandsbediening die je nu hebt, dus moet je de 8W wel gebruiken.
Ik kan trouwens niet goed zien welke RGBWW controllers je gebruikt voor de ledstrip aangezien er meerdere versies zijn, voor het beste resultaat moet je de RGB + CCT gebruiken i.p.v. RGBWW aangezien je bij de laatste wit niet kan mengen met de andere kleuren.
[ Voor 11% gewijzigd door Jochemd13 op 14-04-2017 15:06 ]
Tot mijn grote verbazing werkte mijn verlichting aanpassen prima op 3G, zonder ook maar iets in mijn router en modem aan te passen (en normaal zit echt alles dicht, moet mn nas ook elke keer weer volledig toegang geven tot poorten elke keer dat de provider weer een incapabel persoon aan de lijn laat klooien).Gadgettweaker schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:02:
In de omschrijving staat RGB+CCT controller, op de controller zelf staat RGBWW. Is die afstandbediening trouwens ook goed? Hoe meng je wit en kleur met die afstandsbediening? Hier een link: https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.281.OQsJyOJochemd13 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:04:
[...]
RGBWW is veel beter dan RGB, als je graag normaal wit licht wilt zou ik het zeker doen.
Overigens heb je nu de 9W E27 lampen en dit is nog van de oude generatie zonder RGBWW, de nieuwe 8W heeft het wel: https://nl.aliexpress.com...31-4563-8f13-f259dc83d36a overigens werkt de 9W niet met de afstandsbediening die je nu hebt, dus moet je de 8W wel gebruiken.
Ik kan trouwens niet goed zien welke RGBWW controllers je gebruikt voor de ledstrip aangezien er meerdere versies zijn, voor het beste resultaat moet je de RGB + CCT gebruiken i.p.v. RGBWW aangezien je bij de laatste wit niet kan mengen met de andere kleuren.
En weet jij of die LED-strips kabeltjes hebben waardoor ik ze makkelijk aan de controller kan vastbinden? En weet jij ook welke adapter het beste is voor die controller? Ik dacht aan 24v 3A om een 5m 5050 RGBWW led strip aan te sturen. Die adapters zijn trouwens best duur. Welke gebruik jij?
Als er wordt gesproken over RGB CCT komt het wel goed.FreakerTweaker schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:18:
[...]
In de omschrijving staat RGB+CCT controller, op de controller zelf staat RGBWW. Is die afstandbediening trouwens ook goed? Hoe meng je wit en kleur met die afstandsbediening? Hier een link: https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.281.OQsJyO
En weet jij of die LED-strips kabeltjes hebben waardoor ik ze makkelijk aan de controller kan vastbinden? En weet jij ook welke adapter het beste is voor die controller? Ik dacht aan 24v 3A om een 5m 5050 RGBWW led strip aan te sturen. Die adapters zijn trouwens best duur. Welke gebruik jij?
Het kleur mengen gaat door eerst met de wittemperatuur instellen waarna je op een RGB kleur drukt, daarna kan je met de regenboogknop de verhouding wit en kleur aanpassen.
Dit soort kabels moet je hebben om de ledstrip te kunnen verbinden
http://s.aliexpress.com/IJJZjyYz
Je moet wel de RGBWW versie hebben!
Heb je een 24v ledstrip? Zelf gebruik ik altijd 12v en daarbij vaak een 2A. Ik verbind wel vaak meer dan 5 meter op 2A. De adapters die ik heb had ik al ergens liggen dus die zijn wat ouder.
Ik heb sinds kort een ibox1, een e14 lamp en een e27 lamp om te testen, werkt prima, ook in domoticz. Even wennen dat je geen status terug krijgt in domoticz zoals met hue, maar daar valt wel omheen te werken.
Wat ik me afvraag, maar nog niet duidelijk krijg: Als ik inlog op de webinterface van de ibox (hf-lpb100), heb ik de otpie om een firmware update te doen. Ik heb nu 1.0.0.8, maar zie nergens of ik de meest recente firmware update heb of waar ik nieuwere kan vinden.
Tevens heb ik met de ibox het probleem dat hij random, spontaan aangaat. dat is nu al een paar keer 's nachts gebeurd. Gezien hij op een kast in een slaapkamer staat (stond) is dit niet echt fijn. Komt iemand dit bekend voor en is er iets aan te doen?
De lampen zitten nog niet in events in domoticz, dus die doet er nog niets mee en de app is gekilled op mijn telefoon. Toch gaat de lamp van de ibox 's nachts en gisteren overdag een paar keer spontaan aan.
Nog 1 vraag:
Is het mogelijk om de ibox in een zone te stoppen, zodat je samen met een lamp direct de kleur ervan kan instellen?
Wat ik me afvraag, maar nog niet duidelijk krijg: Als ik inlog op de webinterface van de ibox (hf-lpb100), heb ik de otpie om een firmware update te doen. Ik heb nu 1.0.0.8, maar zie nergens of ik de meest recente firmware update heb of waar ik nieuwere kan vinden.
Tevens heb ik met de ibox het probleem dat hij random, spontaan aangaat. dat is nu al een paar keer 's nachts gebeurd. Gezien hij op een kast in een slaapkamer staat (stond) is dit niet echt fijn. Komt iemand dit bekend voor en is er iets aan te doen?
De lampen zitten nog niet in events in domoticz, dus die doet er nog niets mee en de app is gekilled op mijn telefoon. Toch gaat de lamp van de ibox 's nachts en gisteren overdag een paar keer spontaan aan.
Nog 1 vraag:
Is het mogelijk om de ibox in een zone te stoppen, zodat je samen met een lamp direct de kleur ervan kan instellen?
[ Voor 6% gewijzigd door milenko79 op 18-04-2017 11:20 . Reden: nog een vraag bedacht. ]
Okay, ben een stuk armer geworden. Dit is wat ik heb besteld:Jochemd13 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:54:
[...]
Als er wordt gesproken over RGB CCT komt het wel goed.
Het kleur mengen gaat door eerst met de wittemperatuur instellen waarna je op een RGB kleur drukt, daarna kan je met de regenboogknop de verhouding wit en kleur aanpassen.
Dit soort kabels moet je hebben om de ledstrip te kunnen verbinden
http://s.aliexpress.com/IJJZjyYz
Je moet wel de RGBWW versie hebben!
Heb je een 24v ledstrip? Zelf gebruik ik altijd 12v en daarbij vaak een 2A. Ik verbind wel vaak meer dan 5 meter op 2A. De adapters die ik heb had ik al ergens liggen dus die zijn wat ouder.

Die Led Strips hebben geen adhesive layer, heb jij misschien een tip met hoe je deze alsnog kan plakken zonder dat ze eraf flikkeren?? Dubbelzijdig acryl ??
Ziet er goed uit!FreakerTweaker schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:21:
[...]
Okay, ben een stuk armer geworden. Dit is wat ik heb besteld:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die Led Strips hebben geen adhesive layer, heb jij misschien een tip met hoe je deze alsnog kan plakken zonder dat ze eraf flikkeren?? Dubbelzijdig acryl ??
Ik gebruik zelf deze tape http://www.replacedirect....Uwhm6wfxuAAph0aAk418P8HAQ
Dank! Mijn vrouw is trouwens erg gesteld op warmwit licht, weet niet hoe het gaat zijn met deze LED's. Ik vervang 2 van de 8 bulbs in de woonkamer met een RGBWW LED Bulb van 8w. Weet jij of deze goed zijn in het weergeven van warme kleuren?Jochemd13 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:24:
[...]
Ziet er goed uit!
Ik gebruik zelf deze tape http://www.replacedirect....Uwhm6wfxuAAph0aAk418P8HAQ
Alleen van de GU10 weet ik dat met zekerheid te zeggen, maar je kan altijd nog kleuren mengen om zo een mooi effect te krijgen. Ongetwijfeld zal dit met de E27 weinig verschillen, dus dat moet wel goed komen.FreakerTweaker schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:49:
[...]
Dank! Mijn vrouw is trouwens erg gesteld op warmwit licht, weet niet hoe het gaat zijn met deze LED's. Ik vervang 2 van de 8 bulbs in de woonkamer met een RGBWW LED Bulb van 8w. Weet jij of deze goed zijn in het weergeven van warme kleuren?
Hallo, ik heb sinds kort mi lights: 2x Gu10 en 4x rgbww 8w E27. Installeren en verbinden gaat prima. Nu heb ik 2 vragen aan ervaringsdeskundigen:)
1. Hoe werkt het groepen maken? 4 groepen is gelukt (slaapkamer, living, keuken, eettafel) maar ik zou ook wel een groep willen maken waarin ik alles tegelijk aanstuur. Kan dit?
2. Hoe maak ik warm wit aan? Ik vind het standaard wit nogal kil. Hoe meng ik dit met kleur?
Alvast bedankt voor de hulp!!
1. Hoe werkt het groepen maken? 4 groepen is gelukt (slaapkamer, living, keuken, eettafel) maar ik zou ook wel een groep willen maken waarin ik alles tegelijk aanstuur. Kan dit?
2. Hoe maak ik warm wit aan? Ik vind het standaard wit nogal kil. Hoe meng ik dit met kleur?
1. Als je 4 groepen hebt gemaakt op een afstandsbediening zou je alles met de bovenste 2 knoppen kunnen bedienen door daar op - te klikken.ziconl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:54:
Hallo, ik heb sinds kort mi lights: 2x Gu10 en 4x rgbww 8w E27. Installeren en verbinden gaat prima. Nu heb ik 2 vragen aan ervaringsdeskundigen:)
2. Hoe bedoel je, via de app of de AB? Via AB kan je dit niet aanpassen hoe hij dit standaard doet maar je moet met saturation en oranje/rood licht mengen.
Thx voor de snelle reactie. Ik bedoel in de App. Ik begrijp de mi light 3.0 App niet goed. Krijg wit niet gemengd met een andere kleur:sJochemd13 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:36:
[...]
1. Als je 4 groepen hebt gemaakt op een afstandsbediening zou je alles met de bovenste 2 knoppen kunnen bedienen door daar op - te klikken.
2. Hoe bedoel je, via de app of de AB? Via AB kan je dit niet aanpassen hoe hij dit standaard doet maar je moet met saturation en oranje/rood licht mengen.
In de app:ziconl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:41:
[...]
Thx voor de snelle reactie. Ik bedoel in de App. Ik begrijp de mi light 3.0 App niet goed. Krijg wit niet gemengd met een andere kleur:s
1. Klik rechtsbovenaan op de pijltjes, daar kies je deze afstandsbediening. Als het goed is verandert de bediening en kan je nu ook de saturation doen. Linksonderin staat een knop met 'all' om alles tegelijk te bedienen.
Dat zocht ik idd. Thx man!!Jochemd13 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:50:
[...]
In de app:
1. Klik rechtsbovenaan op de pijltjes, daar kies je deze afstandsbediening. Als het goed is verandert de bediening en kan je nu ook de saturation doen. Linksonderin staat een knop met 'all' om alles tegelijk te bedienen.
Heb ook 4 gu10 lampjes, 2 led strips met controllers en de wifibox. Via de Milight 3 app werkt alles prima. Maar zodra ik het via Home Remote app probeer, (wat heel nice zou zijn, aangezien dit dan ook via mijn plex server/mac mini te bedienen is) werkt het niet. In mijn router is de wifibox 192.168.1.100 en ik heb poort 8899 standaard gelaten. Zit binnen de wifi zone dus zou moeten werken zonder portforwarding. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Update: Contact gehad met de developer en die gaf aan dat de Milight iBox v6 nog niet ondersteund wordt. Hij was ermee bezig en verwachtte nog een week nodig te hebben.
Update: Contact gehad met de developer en die gaf aan dat de Milight iBox v6 nog niet ondersteund wordt. Hij was ermee bezig en verwachtte nog een week nodig te hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Ant86 op 21-04-2017 13:00 ]
Hoi Zico,ziconl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:54:
Zou je een video en/of foto's kunnen plaatsen van hoe de lampen licht geven in het donker? Ben benieuwd.
Al lang met milight bezig, dus volg het topic al een tijdje. En dankzij dit topic en jullie inzet, en de "hoe moet het dan" volgen. Eindelijk de nieuwe ibox in het netwerk gekregen. Pffff. Dus mannen Thanks. Ook namens de waf factor
Heeft iemand ervaringen met de webshop https://milights.nl, en de kwaliteit van de 6W RGBW (https://milights.nl/milig...e27-led-lamp-6w-rgbw.html) led lampen? Ik zit eraan te denken om bij hun die lampen te bestellen. Ik heb door het topic lopen zoeken en kan nergens echt een mening vinden over de webshop.
[ Voor 28% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 24-04-2017 21:28 ]
De 6watt zijn iig de oude lampen, waar je wit er niet doorheen kunt mengen. Die laat ik zelf liever links liggen en pak de 8watt versie waarbij je dat wel kunt (wel de Ibox en nieuwe remote voor nodig)
Ik heb een vraagje, horen de lampjes te piepen/ruis te maken als je ze dimt?
En ik heb dat soms een lampje na een stroomonderbreking op rood gaat, waar kan dat aan liggen? De andere doen dat niet.
(gaat om de RGB CCT 4W GU10 btw)
En ik heb dat soms een lampje na een stroomonderbreking op rood gaat, waar kan dat aan liggen? De andere doen dat niet.
[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 25-04-2017 22:35 ]
Ook ik ben mij aan het orienteren op Milight.
Nu wil ik eerst eens rustig beginnen met een E14 5W RGBWW lampje en een Wifi Controller. Kan ik hier dan ook een simpele milight remote bij aanschaffen, of heb ik daar nog andere zaken voor nodig?
Nu wil ik eerst eens rustig beginnen met een E14 5W RGBWW lampje en een Wifi Controller. Kan ik hier dan ook een simpele milight remote bij aanschaffen, of heb ik daar nog andere zaken voor nodig?
Hi all,
Ik ben nieuw met de milight serie en heb een aantal lampen gekocht. Daarnaast heb ik een LED strip echter de kleuren op het wiel van de app komen niet overeen met de kleuren die de led strip laat zien. Ook heb ik een fysieke remote maar daar hetzelfde resultaat. Iemand tips? Ik heb de bedrading bekeken maar deze zitten goed aangesloten...
Edit: ter verduidelijking de andere lampen in dezelfde zone geven wel de juiste kleur weer.
Groet,
Yao
Ik ben nieuw met de milight serie en heb een aantal lampen gekocht. Daarnaast heb ik een LED strip echter de kleuren op het wiel van de app komen niet overeen met de kleuren die de led strip laat zien. Ook heb ik een fysieke remote maar daar hetzelfde resultaat. Iemand tips? Ik heb de bedrading bekeken maar deze zitten goed aangesloten...
Edit: ter verduidelijking de andere lampen in dezelfde zone geven wel de juiste kleur weer.
Groet,
Yao
[ Voor 11% gewijzigd door Yao op 26-04-2017 18:58 ]
Kijk nog eens goed naar welke kleuren de ledstrip zelf aangeven en probeer anders eerst te kijken welke kleur de ledstrip aangeeft als je rood blauw en groen selecteert.Yao schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:47:
Hi all,
Groet,
Yao
Als in één voor één? Dan is het :Jochemd13 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:06:
[...]
Kijk nog eens goed naar welke kleuren de ledstrip zelf aangeven en probeer anders eerst te kijken welke kleur de ledstrip aangeeft als je rood blauw en groen selecteert.
Rood = turquoise
Blauw = blauw
Groen = rood
Foto van de aansluiting:
http://pasteboard.co/90QK54yqc.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Yao op 26-04-2017 19:20 ]
Soms staan er op de strip zelf andere kleuren aangegeven, maar anders is de controller mogelijk defect.Yao schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:18:
[...]
Als in één voor één? Dan is het :
Rood = turquoise
Blauw = blauw
Groen = rood
Foto van de aansluiting:
Kan het te maken hebben met de compatibiliteit van de ibox met deze controller?Jochemd13 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:30:
[...]
Soms staan er op de strip zelf andere kleuren aangegeven, maar anders is de controller mogelijk defect.
Beste Mi light gebruikers,
Ik wil mijn nieuwe appartement voorzien van Mi Light producten. Helaas zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Zeker gezien je nu ook RGB+CCT hebt lijkt mij dit ideaal voor bijvoorbeeld de woonkamer maar overbodig voor bijvoorbeeld in de keuken. Ik wil graag jullie advies ,zodat ik de juiste spullen bestel en werkende afstandsbediening. Als voorbeeld een 8 watt RGB bulb en een 4watt GU10 RGB+CCT bulb werkt dat op 1 en dezelfde afstandsbediening?
Ik zag ook de Milight 99-zone Remote heeft iemand hier ervaring mee?
Wat kan ik beter nemen een IBOX controller (opzich leuk zo'n lamp) of een WIFI controller?
Touch panel lijkt mij ook leuk/handig voor aan de wand> welke kan ik het beste nemen?
Hieronder schets ik nog even wat ik zo ongeveer wil hebben;
Led strip van ongeveer 2 meter voor in de keuken (wat heb ik hier allemaal voor nodig?) Ik zag ook dit setje dan ben ik gelijk klaar volgens mij?: https://nl.aliexpress.com...=2114.12010612.0.0.Emv9Ym
Kan ik hier ook iets vanaf knippen? Wat heb ik vervolgens nodig om de led strip ook werkend te krijgen in een andere kamer? Ik zelf denk dit https://nl.aliexpress.com...89-43b4-aa96-590170aa663f en wat nog meer ?
verder wil ik mijn hele huis voorzien van Mi Light bulbs ( zo hoef ik in de keuken niet speciaal wit te mengen maar in de woonkamer wel). Evenals de WC daar hoef ik bijvoorbeeld helemaal geen kleur te hebben. Of zeggen jullie je kan beter allemaal lampen kopen die> RGB+CCT hebben ?
Graag jullie Advies/Tips, alvast dank!
Ik wil mijn nieuwe appartement voorzien van Mi Light producten. Helaas zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Zeker gezien je nu ook RGB+CCT hebt lijkt mij dit ideaal voor bijvoorbeeld de woonkamer maar overbodig voor bijvoorbeeld in de keuken. Ik wil graag jullie advies ,zodat ik de juiste spullen bestel en werkende afstandsbediening. Als voorbeeld een 8 watt RGB bulb en een 4watt GU10 RGB+CCT bulb werkt dat op 1 en dezelfde afstandsbediening?
Ik zag ook de Milight 99-zone Remote heeft iemand hier ervaring mee?
Wat kan ik beter nemen een IBOX controller (opzich leuk zo'n lamp) of een WIFI controller?
Touch panel lijkt mij ook leuk/handig voor aan de wand> welke kan ik het beste nemen?
Hieronder schets ik nog even wat ik zo ongeveer wil hebben;
Led strip van ongeveer 2 meter voor in de keuken (wat heb ik hier allemaal voor nodig?) Ik zag ook dit setje dan ben ik gelijk klaar volgens mij?: https://nl.aliexpress.com...=2114.12010612.0.0.Emv9Ym
Kan ik hier ook iets vanaf knippen? Wat heb ik vervolgens nodig om de led strip ook werkend te krijgen in een andere kamer? Ik zelf denk dit https://nl.aliexpress.com...89-43b4-aa96-590170aa663f en wat nog meer ?
verder wil ik mijn hele huis voorzien van Mi Light bulbs ( zo hoef ik in de keuken niet speciaal wit te mengen maar in de woonkamer wel). Evenals de WC daar hoef ik bijvoorbeeld helemaal geen kleur te hebben. Of zeggen jullie je kan beter allemaal lampen kopen die> RGB+CCT hebben ?
Graag jullie Advies/Tips, alvast dank!
[ Voor 33% gewijzigd door Denn90 op 28-04-2017 15:44 ]
Ik zit al een tijdje te prutsen om bediening van een ledstrip via de Ibox (wifi box) voor elkaar te krijgen en het lukt me maar niet. Ik ben in eerste instantie begonnen met 1 ledstrip die door een FUT039 wordt aangestuurd met een RGBWW controller. Met die controller werkt alles perfect. Hij heeft hem gelinkt aan zone 2 en ik kan alles doen. Vorige week heb ik de Ibox wifi controller binnen gekregen om zo via de mobiel en later via domoticz te kunnen werken.
De installatie van de wifi box lijkt prima te gaan en in de 3.0 app ziet hij als device ook de Ibox, met een blauw vinkje. Als ik die dan aanklik dan kom ik in de interface terecht waarmee ik de boel zou kunnen bedienen. Daar klik ik dan ook nog op het plaatje van mijn remote controler. Er gebeurt echter niets in deze interface. Waar ik ook op druk.... Alleen zone 2, of alle zones tegelijk. Niets werkt.
Nu is er een optie om zones te 'linken', maar om eerlijk te zijn begrijp ik die instructie niet helemaal. Ik weet ook niet zeker of ik dit uberhaubt hoef te doen. Maar goed, heb het wel geprobeerd. Er staat dat je de lamp aan moet doen (met de remote control?) en binnen 3 seconden op de link knop moet drukken. De lamp zou dan 3 keer moeten knipperen bij een goede link.
Doe ik hier iets fout, of zijn die FUT039 niet geschikt hiervoor? Het staat op het doosje van wel namelijk. Of doe ik iets verkeerd met dat linken? Met de remote control werkt alles nog steeds prima.
De installatie van de wifi box lijkt prima te gaan en in de 3.0 app ziet hij als device ook de Ibox, met een blauw vinkje. Als ik die dan aanklik dan kom ik in de interface terecht waarmee ik de boel zou kunnen bedienen. Daar klik ik dan ook nog op het plaatje van mijn remote controler. Er gebeurt echter niets in deze interface. Waar ik ook op druk.... Alleen zone 2, of alle zones tegelijk. Niets werkt.
Nu is er een optie om zones te 'linken', maar om eerlijk te zijn begrijp ik die instructie niet helemaal. Ik weet ook niet zeker of ik dit uberhaubt hoef te doen. Maar goed, heb het wel geprobeerd. Er staat dat je de lamp aan moet doen (met de remote control?) en binnen 3 seconden op de link knop moet drukken. De lamp zou dan 3 keer moeten knipperen bij een goede link.
Doe ik hier iets fout, of zijn die FUT039 niet geschikt hiervoor? Het staat op het doosje van wel namelijk. Of doe ik iets verkeerd met dat linken? Met de remote control werkt alles nog steeds prima.
Die instructies kloppen niet helemaal, had ik ook met die van mij, je moet de lamp uitzetten en weer aanzetten (waarmee je dat doet boeit niet zolang hij maar uit gaat) en binnen 5 seconden 3 maal op aan drukken van de groep die je wil gebruiken.
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen. Ik weet niet of alle stappen persé nodig waren, maar ik heb als eerste de link met de remote controller opgeheven. Ik heb dit gedaan door de stroomvoorziening van de FUT039 te halen en weer aan te zetten, en vervolgens binnen 3 seconden 5x op de aanknop van de rc gedrukt. Vervolgens heb ik opnieuw de spanning op de FUT039 uit/aan gezet, maar deze keer heb ik binnen 3 seconden op de 'Link' knop in de milight app gedrukt, en jawel hoor, dat was de truc!
Het werkt nu naar behoren vanuit de app, dus mijn volgende stap is op dit naar domoticz te krijgen
Ik heb later ook mijn remote control gewoon weer gelinkt, dus de led strip is met de milight app en de remote control te bedienen.
Het werkt nu naar behoren vanuit de app, dus mijn volgende stap is op dit naar domoticz te krijgen
Ik heb later ook mijn remote control gewoon weer gelinkt, dus de led strip is met de milight app en de remote control te bedienen.
Ik ben erg gecharmeerd van het milight systeem. Met name dat bij gewone schakelaars de instellingen bewaard blijven is erg goed. Wat ik nog een beetje mis is: zijn er ook wandschakelaars te krijgen die het dimmen voor je kunnen doen? Ik wil eigenlijk het dimmen ook via een wandschakelaar doen en daarvoor niet steeds een losse remote of telefoon moeten pakken. Wat zijn hiervoor de mogelijkheden? Kleurtemp is prima via app, dat zal ik niet zoveel veranderen verwacht ik.
Edit, deze heb ik gevonden:

Maar kan deze ook op stroomnet worden aangesloten en dus mooi in dekraam worden opgenomen?
Edit2, moet echt eerst zelf dingen opzoeken...
Zie dat er ook een inbouwversie is die op 230V werkt: http://www.eijlander.nl/l...bouw-schakelaar-2-4g.html
Dan heb ik daar nog 2 vragen over:
Ik zie dat deze er ook is:

Ik denk het dus kiezen wordt tussen de verschillende functionaliteiten en dat het formaat betekent dat er geen dekraam omheen komt? Het wordt dan dus deze ipv een enkele wandschakelaar.
Edit, deze heb ik gevonden:

Maar kan deze ook op stroomnet worden aangesloten en dus mooi in dekraam worden opgenomen?
Edit2, moet echt eerst zelf dingen opzoeken...
Zie dat er ook een inbouwversie is die op 230V werkt: http://www.eijlander.nl/l...bouw-schakelaar-2-4g.html
Dan heb ik daar nog 2 vragen over:
- Wat zijn de ervaringen hiermee, werkt dit goed zoals het hoort? Met één zo'n soort wandschakelaar kan ik vier groepen in de woonkamer/keuken bedienen?
- Welk dekramen / (series van) merken schakelmateriaal zijn hier goed mee te combineren?
Ik zie dat deze er ook is:

Ik denk het dus kiezen wordt tussen de verschillende functionaliteiten en dat het formaat betekent dat er geen dekraam omheen komt? Het wordt dan dus deze ipv een enkele wandschakelaar.
[ Voor 61% gewijzigd door vandermark op 02-05-2017 09:12 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Ik heb dit gister ook voor het eerst opgemerkt, ook bij de RGB CCT 4W GU10.mark-k schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:35:
Ik heb een vraagje, horen de lampjes te piepen/ruis te maken als je ze dimt?

Wil nog gaan kijken of het bij alle 4 de lampjes gebeurt die ik in 1 ophangsysteem heb zitten.
Ik ben inmiddels achter een patroon gekomen ( but correlation does not imply causation). 's Avonds zet ik wel eens een of twee van de lampjes via de app uit, en daarna zet ik met de normale wandschakelaar alles uit. De volgende ochtend gaat alles weer netjes aan, waarna ik ze weer allemaal op volle sterkte zet. Als ik wegga zet ik weer alles uit met de wandschakelaar. De volgende keer dat ik ze weer aanzet gaan de lampjes die ik de avond ervoor via de app had uitgeschakeld op rood.freakshock88 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:40:
[...]
Ik heb dit gister ook voor het eerst opgemerkt, ook bij de RGB CCT 4W GU10.![]()
Wil nog gaan kijken of het bij alle 4 de lampjes gebeurt die ik in 1 ophangsysteem heb zitten.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest, maar ik ging alleen in op het geluid bij dimmen. Het probleem met rood licht heb ik nog niet ervaren.mark-k schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:12:
[...]
Ik ben inmiddels achter een patroon gekomen ( but correlation does not imply causation). 's Avonds zet ik wel eens een of twee van de lampjes via de app uit, en daarna zet ik met de normale wandschakelaar alles uit. De volgende ochtend gaat alles weer netjes aan, waarna ik ze weer allemaal op volle sterkte zet. Als ik wegga zet ik weer alles uit met de wandschakelaar. De volgende keer dat ik ze weer aanzet gaan de lampjes die ik de avond ervoor via de app had uitgeschakeld op rood.
Werkt dit al? Ik heb hetzelfde probleem en heb dezelfde box als jij. Hoor graag van u als het werkt!Ant86 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:59:
Heb ook 4 gu10 lampjes, 2 led strips met controllers en de wifibox. Via de Milight 3 app werkt alles prima. Maar zodra ik het via Home Remote app probeer, (wat heel nice zou zijn, aangezien dit dan ook via mijn plex server/mac mini te bedienen is) werkt het niet. In mijn router is de wifibox 192.168.1.100 en ik heb poort 8899 standaard gelaten. Zit binnen de wifi zone dus zou moeten werken zonder portforwarding. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Nee, zie je bij de opschrijving in de app store. Ik wacht er ook op.Gadgettweaker schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:02:
[...]
Werkt dit al? Ik heb hetzelfde probleem en heb dezelfde box als jij. Hoor graag van u als het werkt!
Hebben jullie nog tips over hoe je de Mi Lights kunt controllen via een computer, en bijvoorbeeld op muziek kan laten reageren middels deze weg?
Vroeger gebruikte ik altijd epocapp.bitbucket.org/milight/index.html , echter bestaat de website niet meer en heet hij blijkbaar http://www.epocapp.eu/milight/FreakerTweaker schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:32:
Hebben jullie nog tips over hoe je de Mi Lights kunt controllen via een computer, en bijvoorbeeld op muziek kan laten reageren middels deze weg?
Jammer is wel dat je moet betalen voor een programma dat ook niet zo geweldig goed werkt. Toen ik namelijk naar de gratis versie overstapte herkende mijn virusscanner elke installatie van deze app als virus en zo goed reageren de kleuren niet op muziek.
[ Voor 3% gewijzigd door Jochemd13 op 03-05-2017 16:43 ]
Heb ik ook vaak met Chinese LED strips. Gewoon de rode en groene draad omwisselen in de controller en dan werkt alles zoals je zou verwachten.Yao schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:18:
[...]
Als in één voor één? Dan is het :
Rood = turquoise
Blauw = blauw
Groen = rood
Foto van de aansluiting:
Wel jammer eigenlijk als je de potentie bekijkt, HUE heeft zulke dingen weer wel. Ook jammer dat je geen 'scenes' kunt opslaan.Jochemd13 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:42:
[...]
Vroeger gebruikte ik altijd epocapp.bitbucket.org/milight/index.html , echter bestaat de website niet meer en heet hij blijkbaar http://www.epocapp.eu/milight/
Jammer is wel dat je moet betalen voor een programma dat ook niet zo geweldig goed werkt. Toen ik namelijk naar de gratis versie overstapte herkende mijn virusscanner elke installatie van deze app als virus en zo goed reageren de kleuren niet op muziek.
Maar het is wel leuk om te solderen en knutselen :-)
[ Voor 4% gewijzigd door FreakerTweaker op 06-05-2017 22:00 ]
Verwijderd
Ik ben me aan het inlezen op mi.light maar kom er niet helemaal uit.
Werkt de RGB+CCT afstandsbediening nou ook met een E27 RBGWW lamp? En met een RBG LED controller?
Ik wil graag met 1 afstandsbediening alles (RBG led controller, RBGWW led, nieuwe 8W led) kunnen bedienen. Kan dat en zo ja, met welke AB?
Werkt de RGB+CCT afstandsbediening nou ook met een E27 RBGWW lamp? En met een RBG LED controller?
Ik wil graag met 1 afstandsbediening alles (RBG led controller, RBGWW led, nieuwe 8W led) kunnen bedienen. Kan dat en zo ja, met welke AB?
Ik heb dezelfde vraag maar dan wil ik graag een 220V wandschakelaar die ze kan bedienen, kan dat met allemaal?Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:39:
Ik ben me aan het inlezen op mi.light maar kom er niet helemaal uit.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Ik heb per ongeluk 4x 4W MR16 RGB+CCTs gekocht (en ondertussen geleverd) ipv 4W GU10s 
Iemand hier toevallig nog op zoek naar MR16 en die ze wil overnemen?
Had dit even een dag eerder gepost, ik heb per ongeluk GU10 besteld maar inmiddels nieuwe inbouwspotjes besteld waar de GU10 lampen inkunnenhgoossens schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:17:
Ik heb per ongeluk 4x 4W MR16 RGB+CCTs gekocht (en ondertussen geleverd) ipv 4W GU10s
Ik ben tevens op zoek naar RGB+CCT (RGB+CW/WW) LED strips maar die kan ik niet echt vinden bij Aliexpress/DX. Iemand tips waar en welke goed zijn? Mijn huidige strips na 6 jaar beginnen het te begeven, de helft geeft geen licht meer etc.
[ Voor 25% gewijzigd door WoBBeL op 08-05-2017 09:33 ]
Ook ik heb dezelfde vraag of de RGB+CCT afstandbediening werkt. Even nog een andere vraag; Ik zie op Aliexpress allemaal prijzen voorbijkomen van a 13/14 euro voor de 8W lamp. Dit is best prijzig.. heeft iemand elders dit goedkoper tegengekomen?vandermark schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:10:
[...]
Ik heb dezelfde vraag maar dan wil ik graag een 220V wandschakelaar die ze kan bedienen, kan dat met allemaal?
Weet iemand trouwens welke kleur wit de armaturen van de nieuwe downlights hebben.
Mijn plafonds zijn namelijk echt wit dus geen RAL9001 of RAL9010 maar echt wit.
Zou lelijk zijn als dit afwijkt naar een hele kleur van armatuur.
Anders ga ik er 1tje bestellen om te kijken. Maar dacht misschien heeft iemand al wat voorkennis
Anders ga ik er 1tje bestellen om te kijken. Maar dacht misschien heeft iemand al wat voorkennis
Verwijderd
Je mag niet handelen met voorkennisMaxmannl schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:05:
Weet iemand trouwens welke kleur wit de armaturen van de nieuwe downlights hebben.
Deze zijn spierwit ! Ik heb de fut068 ( http://www.futlight.com/p...ls.aspx?id=200&typeid=110 )
En als je gaat bestellen , kijk bij aliex.... . Ik had ze voor 18,- p/s incl. verzenden thuis.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 16:58 ]
De laatste tijd heb ik last van een wegvallende verbinding met de Wifi iBox. Ik ben nog niet achter de oorzaak. Maar een harde fysieke reset (stroomkabel erin/eruit) is de oplossing. Behoorlijk onhandig. Alle lampjes branden en/of knipperen ook gewoon.
Iemand ook dit probleem ervaren?
Iemand ook dit probleem ervaren?
< dit stukje webruimte is te huur >
Let op:
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie