Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Topicstarter
casefan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:40:
Ik houd dit topic niet echt bij (sorry daarvoor, gelijk gebookmarked!) maar heb sinds vandaag m'n milights (v6 ibox bridge + RGBWW (dus RGB + WW + CT) lampen (Zowel 6W downlight, 12W downlight, 8W E26 en 4W GU10's)) werkend! :D

In Home-Assistant, dus nu is het wakuplight+cct curve+automated scenes tijd :D

[afbeelding]
http://imgur.com/fkg1puS <-- backup url
Ik zie dat HA een vergelijkbare interface/opties aanbiedt als Domoticz om de lampen te kunnen bedienen. Maar ik zie alleen niet hoe je hiermee 'wit' kan bedienen en dan ook schakelen tussen de kleurtemperatuur. Enig idee?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Bij de volgende stable release werken alle lampen! Op de dev branch werkt het iig al :)

Dit is hoe de interface nu werkt (niet helemaal handig, maar het werkt iig):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LBX7ATy.png
"painten" met preview op macos werkt niet echt,dus dan maar hier verder, het onderste gedeelte is RGB only, dus zonder wit, en helemaal static. De brightness slider werkt altijd, en de color temperature slider werk alleen als je je in het bovenste gedeelte bevindt.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
cpbox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:28:
Update !

[...]

Postbode kwam gister langs met een briefje met bericht : het pakketje was op te halen op postnl kantoor, tegen legitimatie
Beetje raar maar ik heb het nu :)

ik kan nu mijn eerste lamp en het licht van de ibox aansturen via mijn mobiel, binnenhuis zeker maar ook vanaf buiten dankzij vpn op mijn raspberry (ik wil niet dat mijn lampen "praten" met een Chinese server)

Edit: het werkt nu met domoticz (V3.6674) 8)
Welke poort heb je ingesteld in domoticz? ik krijg mijn ibox (het lampie) niet aan de praat.
Ik draai Domoticz Version: 3.6722

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
5987 en rgbww moet je gebruiken.

• aex351
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Topicstarter
casefan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 00:21:
[...]

Bij de volgende stable release werken alle lampen! Op de dev branch werkt het iig al :)

[afbeelding]
"painten" met preview op macos werkt niet echt,dus dan maar hier verder, het onderste gedeelte is RGB only, dus zonder wit, en helemaal static. De brightness slider werkt altijd, en de color temperature slider werk alleen als je je in het bovenste gedeelte bevindt.
Dat ziet er goed uit. Kennelijk biedt HA meer functionaliteit dan Domoticz, want in Domoticz kan ik niet de kleurtemperatuur instellen van wit licht. Maar ik zie dat dit in HA wel kan.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempievk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
Ik heb dit topic zo goed mogelijk gevolgd, dus hopelijk heb ik niet ergens gemist. Is er al een mogelijkheid om de lampen buiten je eigen WIFI te beheren? Ik merk dat ik hier steeds vaker behoefte aan heb.
Is dit al mogelijk met de eigen app, maar werkt het bij mij gewoon niet of is er een andere app die ermee werkt? Ik gebruik overigens Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
siempievk schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:49:
Ik heb dit topic zo goed mogelijk gevolgd, dus hopelijk heb ik niet ergens gemist. Is er al een mogelijkheid om de lampen buiten je eigen WIFI te beheren? Ik merk dat ik hier steeds vaker behoefte aan heb.
Is dit al mogelijk met de eigen app, maar werkt het bij mij gewoon niet of is er een andere app die ermee werkt? Ik gebruik overigens Android.
Dat moet wel kunnen, maar daarvoor moet je wel poorten forwarden in je router. In plaats van je interne IP adres, kun je dan je externe adres gebruiken voor de Milight hub. Je router stuurt het dan intern door.

Ikzelf gebruik Domoticz en heb mijn Milight hub daar toegevoegd. Ik kan met de Domoticz app dus mijn lampen bedienen, of met de Domoticz webinterface. Maar ook daarbij heb ik dus wel poorten in mijn router open moeten zetten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempievk
  • Laatst online: 26-07-2022
TheFes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Dat moet wel kunnen, maar daarvoor moet je wel poorten forwarden in je router. In plaats van je interne IP adres, kun je dan je externe adres gebruiken voor de Milight hub. Je router stuurt het dan intern door.

Ikzelf gebruik Domoticz en heb mijn Milight hub daar toegevoegd. Ik kan met de Domoticz app dus mijn lampen bedienen, of met de Domoticz webinterface. Maar ook daarbij heb ik dus wel poorten in mijn router open moeten zetten.
Hmm.. dat is dus niet zo 1, 2, 3 gefixed. Is dit ergens beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
siempievk schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:29:
[...]

Hmm.. dat is dus niet zo 1, 2, 3 gefixed. Is dit ergens beschreven?
Port forwarding is niet heel ingewikkeld maar voor elke router net anders, zoek even op je merk router, of op je internet service provider, in combinatie met port forwarding op Google

Daarna hoef je alleen het IP adres te wijzigen in de instellingen van de app.

Let wel, als je je router herstart kun je een ander IP adres krijgen/

Je kunt je externe IP adres vinden door naar https://www.whatismyip.com/ te gaan

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Ik draai https://Traefik.io/ (een reverse proxy) en kan daarmee mijn Home-Assistant webui benaderen via https://home.mijndomein.nl/

Maar als het goed is zou het via de v6 bridge ook via amazon webservices moeten kunnen (volgens de productpagina van de bridge op limitlessled.com/shop ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
jurjen_g schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:35:
[...]

Ik oriënteer me voor ons nieuwe huis ook flink op milight setup mogelijkheden. Ondanks de uitgebreide topicstart en de veelheid aan posts ben ik niet 100% zeker of ik het helemaal begrijp, maar klopt het als ik het volgende stel:
1. De milight lampen kun je rechtstreeks bedienen met een afstandsbediening of wandpaneel. Een wifibox is niet nodig, behalve als je via apps of domotica wil gaan schakelen.
2. 1 milight lamp kan op 1 afstandsbediening maar aan 1 groep worden toegewezen, wel kan 1 milight lamp aan 2 (of meer) verschillende afstandsbedieningen worden toegewezen om ze op die manier in "verschillende groepen" te krijgen
3. Een wandpaneel is identiek aan een afstandsbediening?
4. Elke lamp moet dus worden gekoppeld aan elk device waarmee je hem wilt bedienen, dus stel 2 wandpanelen en 2 afstandsbedieningen en je wilt het overzichtelijk houden, dan koppel je 1 lamp 4 maal, op elk device aan bijvoorbeeld groep 1?
5. Ga je werken met wifiboxen, dan creëer je gewoon weer nog meer groepen, maar dan virtueel, en moet je daarin dus alle lampen nogmaals koppelen?
6.Logischerwijs maak je op alle bedienen devices dezelfde groep indeling, maar dat hoeft niet.
7.Op de wifiboxen v6 kan je maximaal 12 groepen aanmaken, 4X cw/WW, 4X RGB en 4X nieuwste rgbwwcw (hier ben ik het minst zeker van)
8. Met wifiboxen kan je in principe ook zonder de afstandsbedieningen of wandpanelen

Kloppen bovenstaande aannames? Zo ja zou dan zoiets, met wellicht iets duidelijker uitleg, in de startpost kunnen komen, ik denk dat dat veel vragen scheelt. Alvast dank voor een reactie.
Voordat ik een startset ga aanschaffen zou ik graag weten of ik nog verkeerde aannames heb gedaan. Iemand die bovenstaand kan bevestigen of corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 12:48
Ik ben van plan een set Mi light aan te schaffen.

Wat is het verschil tussen de WIFI box V6 en een oudere wifi box?

Daarnaast wordt er over groepen en zones gepraat. Mij is ook niet helemaal duidelijk wat hier mee bedoelt wordt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen |:( |:(

Groetjes erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou ze zijn hier afgekeurd geloof ik. Had een setje besteld van 4 lampen (6W cw/ww), maar de kleur is te wit en ze schijnen vooral naar boven en te weinig naar beneden.

Nu kan ik een filter erin frotten maar dan blijven ze nog steeds naar boven schijnen dus het gaat hem niet worden ben ik bang.

Jammer dat er nog 7 onderweg zijn. :+

Ach ja had het kunnen weten natuurlijk, iets met vrouwen. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Flagg schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:57:
Nou ze zijn hier afgekeurd geloof ik. Had een setje besteld van 4 lampen (6W cw/ww), maar de kleur is te wit en ze schijnen vooral naar boven en te weinig naar beneden.

Nu kan ik een filter erin frotten maar dan blijven ze nog steeds naar boven schijnen dus het gaat hem niet worden ben ik bang.

Jammer dat er nog 7 onderweg zijn. :+

Ach ja had het kunnen weten natuurlijk, iets met vrouwen. :P
Ik had eerst ook een oude milight lamp, maar ook ik vond de kleur veel te wit. De laatste generatie 8 watts vind ik wel mooi. Alle andere laat ik dus links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dacuuu schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik had eerst ook een oude milight lamp, maar ook ik vond de kleur veel te wit. De laatste generatie 8 watts vind ik wel mooi. Alle andere laat ik dus links liggen.
Zoals ik zei is de kleur nog wel te fixen heb al wat 205 full cto besteld bij bax, maar het feit dat ze vrijwel alleen naar boven schijnen wordt lastiger. Ga het wel proberen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Heeft iemand al ervaringen met nieuwe type downlights?

Wil wellicht hele huis voorzien van spotjes. Bij limitlessled zijn deze nu $15
http://www.limitlessled.c...inch-led-panel-downlight/

Kan nergens de IP waarde vinden, maar een Nederlandse site die volgens mij exact die verkoopt onder wat andere naam geeft aan IP44. Dat moet volgens mij voldoende zijn voor een badkamer.

Is het enige voordeel van de GU10 en GU5.3(MR16) lampen tegenover de downlights dat ik die kan vervangen mochten ze defect zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou helaas dus net de eerste lamp aangepast met een 205 filter en je raadt het al.

"Tja licht schijnt nog steeds alleen naar boven."

Denk dat ik maar homo wordt en een leuke nerd als vriendje zoek. :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:57

Crp

casefan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 00:21:
[...]

casefan, zou je misschien je HA configuratie willen delen. Ik probeer ook mijn Milights (iBox2 (V6??)) werkende te krijgen op mijn HA configuratie maar ik krijg het niet voor elkaar. Hij voegt het wel toe zonder problemen maar ik kan de lichten niet switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypernova
  • Laatst online: 12-09 10:23
Ik krijg de Bilight app niet aan de praat :-(

Bij het opstarten van de App vindt hij mijn Wifi box (toont het IP adres en MAC adres)
Wanneer ik hierop klik, krijg ik de melding: Even geduld. Ontdekking, of, poging tot connectie wordt uitgevoerd. Max 12 seconden wachten tot een iBox reageert.
Na een tijdje springt hij terug op het scherm waar hij de Wifi box toont.

Ik heb UDP (poort 8899) geactiveerd op mijn iBox. De standaard Mi-Light app op dezelfde smartphone werkt wel.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Is er een verschil tussen de iBox 1 en iBox 2 qua aantal lampen dat je kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
hypernova schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:46:
Ik krijg de Bilight app niet aan de praat :-(

Bij het opstarten van de App vindt hij mijn Wifi box (toont het IP adres en MAC adres)
Wanneer ik hierop klik, krijg ik de melding: Even geduld. Ontdekking, of, poging tot connectie wordt uitgevoerd. Max 12 seconden wachten tot een iBox reageert.
Na een tijdje springt hij terug op het scherm waar hij de Wifi box toont.

Ik heb UDP (poort 8899) geactiveerd op mijn iBox. De standaard Mi-Light app op dezelfde smartphone werkt wel.

Wat doe ik verkeerd?
Poort moet zijn 5987 zou ook even je box een vast ip geven... app is 100% stabiel doet wat het moet doen ben er blij mee 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
midego schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:28:
Is er een verschil tussen de iBox 1 en iBox 2 qua aantal lampen dat je kan aansturen?
Niks, het enige verschil is dat de een een lamp is en de ander meer in de 'stijl' van de vorige Wifi box is gemaakt. Dus alleen vanaf de buitenkant is er verschil en verder niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypernova
  • Laatst online: 12-09 10:23
Harley038 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 07:51:
[...]

Poort moet zijn 5987 zou ook even je box een vast ip geven... app is 100% stabiel doet wat het moet doen ben er blij mee 👌
Dit lost spijtig genoeg het probleem niet op. Ik heb mijn iBox een vast IP gegeven. Hier even mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://4861dw.bn1303.livefilestore.com/y3mIzwQMobRUTfhUPlpbp9v4-DmGBG4_cU_cvOuq-Z43YjuAP0SFiBdOGz8aXxOhQ-86mDqwkTVYONI_3n1QmN-pzVeVxfBZE5zquxZthiZMdtGnAEsEft0IxrBPzTov9SMvnnzFc7y6RkO4q5bCDoQrHL0J7lY6jJxBRTxY0fE_dM/iBox%20Setting%201.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://4862dw.bn1303.livefilestore.com/y3my0g7GNo9kcYNn6_HL22_lVGG1j75pxns_SzKnRzhvaba85YPEAJm93Fr1a4fisohcUd7x5PX0tD6CYMbpHk0mgUFXk71AVlPS-k9x_6Ysi1aFCbh0J1p80gnCpdV_SdciNr33nKgd1S3B9PBHLOhC-xbJFFG3ND5vQTchpOL9c0/iBox%20Setting.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron1507
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-01-2024
Maxmannl schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:41:
Heeft iemand al ervaringen met nieuwe type downlights?

Wil wellicht hele huis voorzien van spotjes. Bij limitlessled zijn deze nu $15
http://www.limitlessled.c...inch-led-panel-downlight/

Kan nergens de IP waarde vinden, maar een Nederlandse site die volgens mij exact die verkoopt onder wat andere naam geeft aan IP44. Dat moet volgens mij voldoende zijn voor een badkamer.

Is het enige voordeel van de GU10 en GU5.3(MR16) lampen tegenover de downlights dat ik die kan vervangen mochten ze defect zijn?
Deze downlights zijn van een zeer fors caliber,de maximale stand is ZEER fel!!
Ik heb er 31 gekocht via aliexpress.
Voor deze spots heb je wel de ibox v6 nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Ron1507 op 26-02-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Ik heb de RGB+CCT controller gekocht met 2 aparte led-strips van 5 meter elk (Dual White en RGB).

Nu is mijn vraag of de volgende calculatie correct is voor de voedingsadapter.

14.4w/meter x 10 meter = 144 watt + 10% marge = 158watt

Bij 12v adapter = 158/12 = >13.16A adapter
Bij 24v adapter = 158/24 = >6.58A adapter

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Goed, nieuw in deze lampen wereld en ik heb mij al aardig geprobeerd in te lezen, maar een paar zaken zijn mij nog niet duidelijk:

- Om de lampen te willen bedienen via je telefoon heb je een WiFi box nodig. Ik zie termen als ibox1 en ibox2, en dan ook nog een varianten als een soort bol met een licht erin of als je een rechthoekig kastje. Welke hiervan heb ik nodig?

- Er zijn lampen met verschillende wattage, maar zoals ik het begrijp is 6watt de 'oude' variant en de 8watt de nieuwe variant die meer kleuren kan weergeven (Banggood verkoopt deze gek genoeg ook niet)? Maar tegelijkertijd zie ik ook weer een 9watt variant, is dat dan ook een nieuwe?

Wat ik zoek zijn E27 lampen die mijn woonkamer verlichting kunnen vervangen. Twee eettafel lampen bijvoorbeeld zijn 40watt meen ik, geen led. Gaan bijvoorbeeld die 8watt lampen voldoende licht geven vergeleken met wat ik nu heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaizah
vinom schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:35:
- Om de lampen te willen bedienen via je telefoon heb je een WiFi box nodig. Ik zie termen als ibox1 en ibox2, en dan ook nog een varianten als een soort bol met een licht erin of als je een rechthoekig kastje. Welke hiervan heb ik nodig?
Jou voorkeur, wil je een controller met of zonder licht. ibox2 is met licht, ibox1 is zonder licht.
vinom schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:35:
- Er zijn lampen met verschillende wattage, maar zoals ik het begrijp is 6watt de 'oude' variant en de 8watt de nieuwe variant die meer kleuren kan weergeven (Banggood verkoopt deze gek genoeg ook niet)? Maar tegelijkertijd zie ik ook weer een 9watt variant, is dat dan ook een nieuwe?

Wat ik zoek zijn E27 lampen die mijn woonkamer verlichting kunnen vervangen. Twee eettafel lampen bijvoorbeeld zijn 40watt meen ik, geen led. Gaan bijvoorbeeld die 8watt lampen voldoende licht geven vergeleken met wat ik nu heb?
http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=101 hier zie je alle producten beschikbaar.

8w variant is RGB + CCT = Dual white (warm en koud).

6 en 9w variant is enkel met 1 type white.

8w rw is vergelijkbaar met 40-60w lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Laatst online: 19:28
Beste mensen,

Misschien dat ik er overheen gekeken heb in dit forum, maar al ik het internet er op na zoek kan ik maar geen oplossing tot mijn probleem vinden.
Onlangs heb ik een Wifi-bridge (Mi-Light & Ibox2 staat op het label vermeld) aangeschaft met wat bijbehorende Mi-Light lampen en een RGBW LED-controller.

Binnen mijn eigen netwerk werkt alles met de Mi-Light 3.0 app (was als QR-code uit te lezen van de Wifi-bridge). Overige apps uit de Google Play store krijg ik echter niet werkend met de Wifi-bridge.

Het probleem is nu dat ik de Wifi-bridge enkel binnen mijn eigen netwerk en enkel met de Mi-Light 3.0 app aangestuurd krijg. Als ik om schakel naar 4G dan zie ik wel dat de app verbinding probeert te maken (blauwe globe welke telkens weer wegvalt).

Is dit wellicht een probleem met de Mi-Light server? Want als ik op Google Play de reacties op de app lees,blijken meer mensen hier problemen mee te ondervinden. Of licht het wellicht toch aan mijn instellingen? Ik heb in de router de poorten 48899 en 8899 geforward. En in het Limitlessledv6 configuratie programmaatje zie ik volgens mij ook niet bepaald vreemde dingen.

Verder nog iemand enig idee of er nog meerdere apps compitabel met deze Wifi controller zijn?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik heb vorige week bij ali 5 milight lampen, een afstandsbediening en de Ibox1 gekocht, nu heb ik bij de Action een USB lader van Maxxter gekocht, deze is 5V/2.1A, deze zou toch zonder problemen met de Ibox moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:35
1shot1kill schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:10:
Ik heb vorige week bij ali 5 milight lampen, een afstandsbediening en de Ibox1 gekocht, nu heb ik bij de Action een USB lader van Maxxter gekocht, deze is 5V/2.1A, deze zou toch zonder problemen met de Ibox moeten werken?
Dit zou makkelijk moeten kunnen. Geen probleem. 2.1A is genoeg om high-end smartphones te doen snelladen, de ibox is een klein apparaatje van niks vergeleken daarmee.

Mocht er toch een probleem zijn met deze (of elke andere) usb-voeding, dan verwacht ik eerder dat dit ligt aan ruis op de lijn welke de radiomodule minder tof laat werken, dan dat je voeding te weinig stroom levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
goedendag,

ik volg dit nu al vanaf zo'n beetje het begin.
en veel geleerd.
ik heb toch een vraag,

ik wil graag de,
Milight 6w RGB+CCT LED Downlight
https://milights.nl/milig...downlight-rgb-cct-6w.html
of
Milight 12w RGB+CCT LED Downlight
https://milights.nl/milig...t-rgb-dual-white-12w.html

aansluiten.
wat is nu eigenlijk het verschil behalve de wattage?

En waar ik ook zoek, ik kan bijna nergens vinden hoe ik het aansluit en of dat op een bepaalde keuken armatuur kan of moet?

misschien dat er mensen zijn die dit al eerder geïmplementeerd hebben, of dat men ergens tegen aangelopen zijn, of dat iemand een link weet hoe ik dit aansluit?
of moet ik echt kijken naar de wattage?

ik ga binnenkort de nieuwe
ibox (v6) zonder licht
Milight 8W RGB+CCT LED Lamp E27

alvast heel erg bedankt, Excuus als ik er overheen heb gekeken, heb mijn best gedaan met mijn vriend Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 19:13

Fustje

Koel bewaren

dappertje25 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:36:
goedendag,

ik volg dit nu al vanaf zo'n beetje het begin.
en veel geleerd.
ik heb toch een vraag,

ik wil graag de,
Milight 6w RGB+CCT LED Downlight
https://milights.nl/milig...downlight-rgb-cct-6w.html
of
Milight 12w RGB+CCT LED Downlight
https://milights.nl/milig...t-rgb-dual-white-12w.html

aansluiten.
wat is nu eigenlijk het verschil behalve de wattage?

En waar ik ook zoek, ik kan bijna nergens vinden hoe ik het aansluit en of dat op een bepaalde keuken armatuur kan of moet?
De 6W versie heeft een gat van 90-95mm en de 12W versie een gat van 150mm.
Dit zijn inbouw spots, dus verder armatuur is niet nodig. Ik vermoed dat er een losse led driver bij zit die je op de draden van je lichtpunt aan moet sluiten.

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
@ pa1fw jij bent snel, dankjewel.

Zoals jij het beschrijft kan ik het dus niet in een standaard keuken kast lichtje zetten, (lees hier van die driehoekige) onder de kastjes? Begrijp ik het dan goed?

Heb even gemeten aan de buitenkant, bij het glas. Dat is 7cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17
pa1fw schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:40:
[...]

De 6W versie heeft een gat van 90-95mm en de 12W versie een gat van 150mm.
Dit zijn inbouw spots, dus verder armatuur is niet nodig. Ik vermoed dat er een losse led driver bij zit die je op de draden van je lichtpunt aan moet sluiten.
Dit kan ik bevestigen. ik heb ze beiden thuis. Led driver zit erbij. Je sluit ze gewoon aan op de draden van je lichtpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 19:13

Fustje

Koel bewaren

dappertje25 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:56:

Zoals jij het beschrijft kan ik het dus niet in een standaard keuken kast lichtje zetten, (lees hier van die driehoekige) onder de kastjes? Begrijp ik het dan goed?
Zijn dat van die driehoekjes die je bij de bouwmarkt kunt kopen? Daar zit (vermoed ik) gewoon een 12v halogeenlampje in tussen een glaasje en een reflector. Er bestaan wel led-vervangers voor, maar die kan ik je afraden. Mi-light heeft daar zover ik weet niets voor ivm de kleine afmetingen van het lampje.
Je zou het hele driehoekje moeten vervangen door een armatuur waar een GU10 lamp bijvoorbeeld in past, maar dat zal meer ruimte kosten vanwege de inbouwdiepte.

Zoiets bedoel je denk ik.

De eerder genoemde 'downlights' zijn echt bedoeld om in een (verlaagd) plafond te plaatsen.

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dappertje25
Kijk, jullie hebben mij erg geholpen. Ik heb idd die driehoekige, die in de link staan.
Goed om te weten dat ze (wat pa1fw ook al zei) alleen voor de inbouw zijn. Heel erg bedankt. Ik houd het nu alleen op de E27 en de ledstrip. Thanks voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
dappertje25 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:38:
Kijk, jullie hebben mij erg geholpen. Ik heb idd die driehoekige, die in de link staan.
Goed om te weten dat ze (wat pa1fw ook al zei) alleen voor de inbouw zijn. Heel erg bedankt. Ik houd het nu alleen op de E27 en de ledstrip. Thanks voor alle hulp.
Weet je zeker dat dat niet stiekem een GU10 of MR16 spotje is? Want die heeft milight wel.

Bij mijn ouders in de keuken hangen beide soorten, zowel complete reflectorspotjes als losse reflectors die je open moet pielen om het lampje binnenin te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Ik krijg met geen mogelijkheid de e14 rgbww gelinked aan mijn rf remote (die meest uitgebreide met de mengkleuren en cct).

Na inschakelen op de I van een groep drukken haalt niks uit.

Is ie incompatibel met de remote of gewoon stuk?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Chiron schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:48:
Ik krijg met geen mogelijkheid de e14 rgbww gelinked aan mijn rf remote (die meest uitgebreide met de mengkleuren en cct).

Na inschakelen op de I van een groep drukken haalt niks uit.

Is ie incompatibel met de remote of gewoon stuk?
Je moet binnen een paar seconden na het inschakelen, 3x op die knop drukken.

Let op dat je niet 4x drukt, dan zou je andere lampen in dezelfde groep tegelijk ontkoppelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb het inmiddels al gevonden denk ik, de remote is alleen compatibel met de nieuwste lampen :( kan je met die wifi ibox wel alle lampen aansturen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Als je de ibox gebruikt dan kun je in de app de afstandbediening kiezen welke je wilt gebruiken. Dus met de ibox kun je ook oudere lampen bedienen.
Zelf vind ik het lastig om telkens een andere afstandbediening te selecteren, en heb m'n oude lampen verkocht.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik zat meer aan domoticz te denken, maar het belangrijkste is dat alle lampen te bedienen zijn. Die e14 speelt nu voor warmwit led en meer niet als ik er stroom op zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:53:
[...]

Probeer het hier eens mee: http://www.limitlessled.com/download/LimitlessLEDv5.zip
Dat werkte bij mij beter dan de app op m'n telefoon (Android).
Jouw post van een jaar geleden heeft me geholpen mijn MiLight wifi bridge weer aan de praat te krijgen.
De (vele) apps op android werken niet, lopen vast en/of maken geen verbinding. Dit programma gelukkig wel. Ik kan nu ook eindelijk een static IP instellen (dat kan bij de webinterface van deze versie wifi bridge niet, daar kan je alleen firmware updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:20
BounceMeister schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:01:
[...]

Jouw post van een jaar geleden heeft me geholpen mijn MiLight wifi bridge weer aan de praat te krijgen.
De (vele) apps op android werken niet, lopen vast en/of maken geen verbinding. Dit programma gelukkig wel. Ik kan nu ook eindelijk een static IP instellen (dat kan bij de webinterface van deze versie wifi bridge niet, daar kan je alleen firmware updaten).
Kun je er ook lampen mee joinen? Ik heb mijn bridge omgebouwd zodat hij met netwerkkabel verbonden is, ipv over wifi. Consequentie daarvan was dat de apps hem niet meer konden vinden :? Ik stuur hem aan via mijn domoticapakket (Home Assistant) en dat werkte nog wel prima, vandaar dat ik er een tijdje geleden pas achter kwam toen ik een nieuwe lamp wilde toevoegen.

Als het via die Limitless software wel werkt om lampen te joinen/leaven dan ben ik daar zelf ook gelijk mee geholpen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 06-03-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De lampen waren nog gekoppeld, dus dat heb ik niet getest. Het was alleen de WiFi bridge zelf die niet meer reageerde vanwege een veranderd ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Ik heb 8w E27 RGB CCT op groep 1 en 4w GU10 RGB CCT lampen op groep 2 in mijn woonkamer nu en ze doen het prima.

Echter, als ik op de afstandsbediening alles aan zet en daarna op 'mode' druk, dan krijgen ze nooit hetzelfde patroon hebben. Wel krijgen ze allemaal hetzelfde kleur als op op de kleurcirkel iets kies.

Krijgen jullie hetzelfde patroon bij verschillende lampen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen!
I'm sorry but i don't speak Dutch.
I am the programmer of the Milight Controller with LightFX app (http://www.epocapp.eu/milight).
I saw you have been mentioning my application in this thread, if anyone has a question please ask and I will do my best to reply. For those of you who already use my app, keep in mind that my website has changed address. The new one is http://www.epocapp.eu/milight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:12:
Dag iedereen!
I am the programmer of the Milight Controller with LightFX app (http://www.epocapp.eu/milight).
I saw you have been mentioning my application in this thread, if anyone has a question please ask and I will do my best to reply. For those of you who already use my app, keep in mind that my website has changed address. The new one is http://www.epocapp.eu/milight
Does the KODI addon also work with the V6 Bridge? I'm using an Nvidia Shield and want to give it a go. My Milight are still on its way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

no V6 for Kodi....Sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:36
Kaizah schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:36:
Ik heb 8w E27 RGB CCT op groep 1 en 4w GU10 RGB CCT lampen op groep 2 in mijn woonkamer nu en ze doen het prima.

Echter, als ik op de afstandsbediening alles aan zet en daarna op 'mode' druk, dan krijgen ze nooit hetzelfde patroon hebben. Wel krijgen ze allemaal hetzelfde kleur als op op de kleurcirkel iets kies.

Krijgen jullie hetzelfde patroon bij verschillende lampen?
Grappig. Ik heb ook in de woonkamer de 8watt lampen gecombineerd met de 4w GU10 ook 8w op groep 1 en 4w op groep 2.
Ik heb precies dezelfde ervaring. mijn dochtertje van 4 wil graag disco maar het lukt mij ook nooit om op beide groepen dezelde mode te krijgen. Kleur is inderdaad geen probleem.
Ik heb nog 3 4w GU10 liggen. die zal ik vanavond eens in de armatuur doen in de open keuken, ben dan benieuwd als ik die op zone 3 zet wat er dan gebeurt als ik een mode selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Are you planning to make one working with V6? Since all the newcomers with Milight will have a V6 bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:36
Timminator schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Grappig. Ik heb ook in de woonkamer de 8watt lampen gecombineerd met de 4w GU10 ook 8w op groep 1 en 4w op groep 2.
Ik heb precies dezelfde ervaring. mijn dochtertje van 4 wil graag disco maar het lukt mij ook nooit om op beide groepen dezelde mode te krijgen. Kleur is inderdaad geen probleem.
Ik heb nog 3 4w GU10 liggen. die zal ik vanavond eens in de armatuur doen in de open keuken, ben dan benieuwd als ik die op zone 3 zet wat er dan gebeurt als ik een mode selecteer.
Zojuist ook een tweede armatuur met 3x 4w GU10 gevuld. Ik heb dus nu 8 milight lampen in 1 ruimte. 6x de gu10 (groep 2 en 3) en 2x de 8w lampen (groep 1). De 8w lampen doen de modes precies zoals de app aangeeft.De gu10 doen een andere mode dan dat de app aangeeft. Ze doen mode +1. Bijvoorbeeld mode 8 (groen knipperen) wordt mode 9 (blauw knipperen). Zowel via de app als met de afstandsbediening. Ik denk dus een programmeerfoutje van de chinezen van de 4w gu10 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Are you planning to make one working with V6? Since all the newcomers with Milight will have a V6 bridge.
No Sorry. Kodi addon needs alot of work to work with V6. I am focissing my effort on the Windows version. The Kodi addon is Open Source though if anyone wants to continue its development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
Misschien dat iemand dit weet, wij hebben boven de eetkamer tafel een lamp waar 4 lampen in kunnen.
Nu heb ik er 4x een GU10 spots in gedaan, maar er werken er maar 2 en het maakt niet uit in welke plaats ik ze doe, elke x doen het er maar 2. Als ik er gewone lampen in doe (led) doen ze het wel alle 4.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:54
evild schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:31:
Misschien dat iemand dit weet, wij hebben boven de eetkamer tafel een lamp waar 4 lampen in kunnen.
Nu heb ik er 4x een GU10 spots in gedaan, maar er werken er maar 2 en het maakt niet uit in welke plaats ik ze doe, elke x doen het er maar 2. Als ik er gewone lampen in doe (led) doen ze het wel alle 4.
Iemand een idee?
zijn toevallig twee gelinkt...probeer te markeren welke het werkt en welke niet ,haal die werkend lampen eruit en kijk wat er gebeurt misschien moet je ze opnieuw linken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
Dat is het hem nou juist, het ligt niet aan de GU10 spots. Het maakt niet uit waar ze ik ze in de de lamp stop, er zijn er maar 2 die het doen en nooit 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
evild schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:18:
Dat is het hem nou juist, het ligt niet aan de GU10 spots. Het maakt niet uit waar ze ik ze in de de lamp stop, er zijn er maar 2 die het doen en nooit 4.
Misschien dat het kan zijn dat er lampen defect zijn? Misschien dat dit ook is wat haaymaan bedoeld?
Als je nu op iedere lamp een stukje schilders tape plakt en hierop nummert (b.v. 1 t/m 4). Je kunt ze dan één voor één uitproberen in dezelfde GU10 fitting. Misschien dat dit je nieuwe inzichten kan opleveren in de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
Nee, de lampen zijn goed, in een anderen lamp doen ze het wel, daarom vindt ik het ook zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pfoeh, dat klinkt dan inderdaad vreemd... Heb je misschien de beschikking over een multimeter? Zo ja, misschien dan een idee om alle 4 de GU10 fittingen door te meten om te zien of ze alle 4 dezelfde spanning geven? Misschien dat er een spanningsverschil/lekspanning zit, en waarvoor de normale led-lampen minder gevoelig zouden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Contact in de lamp niet gewoon wat verbogen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Zoals evild aangeeft doen de lampen het allemaal in een ander GU10 socket? Dus dan kunnen we verwachten dat het niet aan de lampen ligt. Ik ben zelf ook nog nieuw met de Mi-Lightlampen. Maar met de E27 lampen welke ik gebruik heeft de software matige "UIT"-stand in de app verder ook geen invloed op de werking van de lamp. Bij de E27 is het in ieder geval zo dat wanneer de lamp softwarematig uit gezet is, dat deze gewoon weer reset naar "AAN" wanneer de stroom onderbroken wordt en weer terug komt. Ik neem aan dat dit met de GU10 lampen eveneens zo zou moeten zijn? Dus daar is dan het probleem ook niet te zoeken denk ik.

Dus de lampen zouden het moeten doen? In ieder geval zouden ze gewoon aan moeten gaan, even terzijde of ze dan controleerbaar zouden zijn of niet.

Verder geeft evild aan dat de het enkel een een viervoudige lamparmatuur (?) in de keuken betreft welke problemen geeft met de mi-light spotjes, dit terwijl normale led spotjes hier wel in werken? Dus dan moet er spanning op de sockets staan en de contactpunten contact maken.

Dus aan de lampen of aan de sockets lijkt het niet liggen. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed en volledig heb kunnen samenvatten?

Dan zou het volgens mij nog kunnen zijn dat de spanning niet stabiel is op de verschillende sockets. Nu weet ik niet precies of er een bepaalde marge zit in de nominale spanning van de Mi-light lampen. Maar ik zou mij zomaar kunnen voorstellen. Dat een normale led-lamp een grotere marge heeft in de nominale spanning dan de mi-light lampen waar toch weer het e.a. aan elektronica in weg gewerkt zit. Dus bij een foutieve aansluiting van de sockets/armatuur (foutstroom/lekstroom) zou er al spanning kunnen missen waardoor een mi-light spot/lamp zijn schakelspanning (brugspanning) niet zou kunnen halen?? Dan blijft het natuurlijk vreemd waarom de differentiaal schakelaar in de groepenkast er niet uit klapt.

Nogmaals ik ben nog niet zo heel bekent met de Mi-light lampen, maar zouden ze misschien ook op elkaar kunnen storen indien te dicht op elkaar geplaatst? Misschien dat dat nog een puntje kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
Ja klopt helemaal, ik zal het deze week is bij een elektricien na vragen.
Als ik wat meer weet zal ik het laten weten. Toch altijd makkelijk als er nog is iemand zo een probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

evild schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:59:
Ja klopt helemaal, ik zal het deze week is bij een elektricien na vragen.
Als ik wat meer weet zal ik het laten weten. Toch altijd makkelijk als er nog is iemand zo een probleem heeft.
Kan het zijn dat de lampen te dicht bij elkaar zitten ? Met mijn KaKu schakelaars lukt dat namelijk ook niet lekker als ze dichter dan 25cm bij elkaar zitten, staat bij die ook in de handleiding.
Vind dat wel raar omdat het alleen ontvangers zijn maar heb er ook daadwerkelijk problemen mee gehad en die waren weg zodra ze verder uit elkaar waren.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
Zou idd raar zijn de spots zitten +- 24 cm uit elkaar en ik heb er nu 2 naast elkaar die het doen, dus dat zou het toch niet kunnen zijn. Of zodra er een 3e of 4e bij komt dat het dan pas een probleem geeft.

Maar ik ga verder op onderzoek uit, en kijken wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Heeft er nog iemand een tip voor een passend GU10 inbouwarmatuur? Vind die van applamp iets te duur..

De meeste werken met een klemring, en daar passen de dikke spots niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 11:24
Ice T schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:49:
Heeft er nog iemand een tip voor een passend GU10 inbouwarmatuur? Vind die van applamp iets te duur..

De meeste werken met een klemring, en daar passen de dikke spots niet in :(
Ook de nieuwe generatie lampen niet? https://www.milightwinkel...-WiFi-GU10-led-spot-RGBWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
ik heb al een tijdje een wifi bridge (v5) in gebruik naar volle tevredenheid. Maar ik wil hem uitbreiden met nog een ledstrip. Klopt het dat deze "oude" bridge geen rgbww controller kan aansturen? enkel de rgbw versie?

[ Voor 35% gewijzigd door anconakip op 14-03-2017 19:10 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BananaHeadz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 16:51
Hallo, ik heb een vraag. Ik ben al een tijdje op zoek naar LED lampen voor in mijn kamer.
Is het, zonder uren werk, mogelijk om de muziek van mijn computer te 'syncen' met de lampen van milight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Een tijdje geleden heb ik hier een post geplaatst waarin ik aangaf dat ik nog wel wat configuratieproblemen had met mijn Ibox2 v6 controller. Ik heb ondertussen al wat verschillende programma's, apps en instellingen uitgeprobeerd. Maar blijf een aantal problemen ondervinden.

Zo kan ik van alle apps in de google play store maar 1 app vinden waarmee ik de controller aangestuurd krijg. Dit is namelijk de app welke d.m.v. de QR-code uit te lezen is op de controller zelf. Nu zijn de laatste apps op de markt veelal begin of medio 2016 voor de laatste keer geüpdatet. Hebben meerdere mensen dit probleem of zijn er wellicht ook mensen die andere PC of android programma's werkend hebben gekregen met de nieuwe Ibox2 v6?

Ik heb daarnaast 2 android telefoons waar ik deze boven genoemde app op geïnstalleerd heb. Namelijk mijn privé telefoon met android 5.1.1 en mijn werk telefoon met android 6.0.1.
Op mijn prive telefoon mis ik de functie om de lampen aan/uit/nachtlamp te schakelen (wellicht een te klein schermpje/resolutie?). Maar buiten dit werkt het allemaal netjes, zowel binnen als buiten mijn eigen thuis netwerk. Op mijn werk telefoon daarentegen werkt het enkel binnen mijn eigen thuisnetwerk om te communiceren met de controller. Op een ander netwerk wordt gewoon geen verbinding met de controller gemaakt. Iets wat wel weer lukt met mijn privé telefoon op dit zelfde netwerk.

Blijft allemaal maar een beetje vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
BananaHeadz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:14:
Hallo, ik heb een vraag. Ik ben al een tijdje op zoek naar LED lampen voor in mijn kamer.
Is het, zonder uren werk, mogelijk om de muziek van mijn computer te 'syncen' met de lampen van milight?
A while ago epocapp posted the following in this topic. He doesn't speak Dutch, so I'm trying to make this understandable for him aswell. :)
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:12:
Dag iedereen!
I've tried this programm because I was looking for an program which should be able to control the Mi-Lights from my PC. I've tried some other programms, but they didn't worked for me. This looked verry promising to me because it's still in development and it's meant to work on the new Ibox2 v6.

I'm encountering some dificulties to get it work on my PC, but it could be soms settings on my PC. I've contacted epocap about this and he's doing a lot of effort to help it work. So you could give it a try, I'm verry curious if it will work on your PC. The developer also provided some help setting up this program on his website (see his post).

Until now this program seems to have an "audio effect" mode. Maybe it could be something usefull for your purpose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
avond iedereen :-)

Heb vandaag mijn setje GU10's gekregen en de bijbehorende ibox V6(lamp wifi box).

Via de milight app will ik de box instellen maar telkens krijg ik failed.
Ik heb alle stappen gevolgd(Smart link procedure) maar op de een of andere manier linked hij niet met mijn netwerk

Ik kan de ibox wel gebruiken dat hij zelf de wifi router is maar wil hem in mijn netwerk.

Heb zelf een fritzbox 5490 ingesteld op 2.4 netwerk.
Wat kan er nog voor zorgen dat die V6 box niet wil pairen?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik ben ook eens aan het kijken naar de mi light lampjes, maar zit nog een beetje met een paar dingetjes. Ik lees bijvoorbeeld dat alleen de 8W lampen zowel RGB als dual white hebben, maar tegelijkertijd zie ik ook GU10 4W spotjes met RGB+CCT voorbij komen op AliExpress. Zijn deze inmiddels ook dual white of gooien die Chinezen gewoon weer met verkeerde termen?

Verder vraag ik me af of je met een afstandbediening lampen zowel apart als tegelijk kunt bedienen. Dus bijvoorbeeld dat je 4 lampen in 1 armatuur wel dezelfde kleur kunt geven, maar dat je een andere lamp wel anders kunt kleuren terwijl die andere gewoon aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

dutchinteldude schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:38:
avond iedereen :-)

Heb vandaag mijn setje GU10's gekregen en de bijbehorende ibox V6(lamp wifi box).

Via de milight app will ik de box instellen maar telkens krijg ik failed.
Ik heb alle stappen gevolgd(Smart link procedure) maar op de een of andere manier linked hij niet met mijn netwerk

Ik kan de ibox wel gebruiken dat hij zelf de wifi router is maar wil hem in mijn netwerk.

Heb zelf een fritzbox 5490 ingesteld op 2.4 netwerk.
Wat kan er nog voor zorgen dat die V6 box niet wil pairen?
Vandaag ook de ibix gehad, exact hetzelfde probleem. Stekker uit de ibox getrokkeb en nogmaals geprobeerd en hij deed het de tweede keer. Eerst verbinden met je eigen wifi, vervolgend knopje onderkant drukken en dan verbinden.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 08:17
Ik ben in het bezit van 8 gu10 Mi light lampen. 4 lampen zitten voorin mijn woonkamer in zone 1, de andere 4 lampen staan achterin mijn woonkamer in zone 2.

Ik wil echter 1 van de lampen uit zone 2 apart kunnen aansturen (als leeslampje), bijvoorbeeld door hem ook in zone 3 te linken.

Met 1 afstandsbediening lijkt dit niet te kunnen, door een tweede afstandsbediening te gebruiken wel...
Is het met een omweg/truckje ook mogelijk om dit met 1 afstandsbediening te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Thx dat was hem!
Pixelmagic schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:54:
[...]

Vandaag ook de ibix gehad, exact hetzelfde probleem. Stekker uit de ibox getrokkeb en nogmaals geprobeerd en hij deed het de tweede keer. Eerst verbinden met je eigen wifi, vervolgend knopje onderkant drukken en dan verbinden.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -me
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023

-me

michiel100 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:19:
Ik ben in het bezit van 8 gu10 Mi light lampen. 4 lampen zitten voorin mijn woonkamer in zone 1, de andere 4 lampen staan achterin mijn woonkamer in zone 2.

Ik wil echter 1 van de lampen uit zone 2 apart kunnen aansturen (als leeslampje), bijvoorbeeld door hem ook in zone 3 te linken.

Met 1 afstandsbediening lijkt dit niet te kunnen, door een tweede afstandsbediening te gebruiken wel...
Is het met een omweg/truckje ook mogelijk om dit met 1 afstandsbediening te doen?
Ik denk niet dat dat gaat. Volgens mij slaan de lampen de ID van de controller/afstandsbediening plus het zonenummer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de nieuwe Mi-Light RF afstandsbediening ook gebruiken in combinatie met de GU10 RGBWW CCT spots? Ik krijg ze niet gekoppeld met de afstandsbediening. Op Milightwinkel.nl zie ik staan dat de afstandsbediening alleen werkt met de e27 8WATT lampen, op andere sites zie ik dat ze wel moeten werken.

Klopt dit? Of gaat de afstandsbediening in de toekomst nog werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
heeft er iemand een foto van een e27 bolletje in een armatuur met lampenkampje? Die lampjes stralen 180 graden, ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.

Zijn ze er ook kleinder dan 12cm? Die dingen komen toch boven een standaard tafellampje uit?

[ Voor 23% gewijzigd door lexi op 18-03-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Kan er morgen wel een maken van onze tafellamp, met omgekeerde lampenkapjes.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk Fiets
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 12:48
Afgelopen week heb ik mijn eerste led strips besteld en ze zullen binnenkort binnenkomen. Natuurlijk ben ik erg nieuwsgierig naar hoe het zal staan, maar om te beginnen heb ik het simpel gehouden en twee led strips besteld. Een rgb en een ww. Daarbij een infrarood afstandsbediening om de rgb strip aan te sturen en natuurlijk een kleine controller die het ir-signaal opvangt. Nou kwam ik (zoals velen) ook die controllers van milight tegen, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Klopt het bijvoorbeeld dat dit de v5 versie is, of is dit een heel ander soort controller dan de v5 versie? Of kan iemand me het verschil vertellen tussen deze en deze.

Daarnaast kwam bij mij de volgende gedachte op: waarom is die ibox 1 zonder input voor de rgb strips? Ik bedacht me dat er waarschijnlijk zo'n controller als hierboven gelinkt aan je rgb strip moet, voordat je die ibox kan gebruiken, maar toen kwam de volgende vraag bij me op: die gelinkte controller heeft al wifi, wat heeft dan die ibox voor een nut?

Kortom: ik zie door de bomen het bos niet meer, kan iemand mij vertellen waar mijn gedachte verkeerd gaat?

[ Voor 45% gewijzigd door Luuk Fiets op 20-03-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Die controllers hebben 2.4GHz radiowaves, geen wifi. Om het via wifi te besturen heb je die ibox nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk Fiets
Oh wauw, daar had ik helemaal niet aan gedacht, omdat je ook gewoon wifi op 2.4Ghz hebt. Gewoon volledig niet over nagedacht. Die iBox maakt dus puur de koppeling tussen de lamp en je netwerk?

Klopt het dan ook dat als ik alleen led strips gebruik (verder nog geen spotjes), dat ik dan alleen een oude controller nodig heb om die via wifi te bedienen? Dus bijvoorbeeld zo een: https://nl.aliexpress.com...96-4230-80e5-199280d1ff18. Hoe zou het werken als je een led stip hebt die je aanstuurt via zo'n controller en dan later een spotje wil toevoegen. Dan kun je het spotje natuurlijk met een afstandsbediening aansturen, maar als je dat ook via je telefoon wil doen, wat ga je dan nodig hebben? Is die ene controller die je dan al hebt genoeg (omdat die ook op 2.4 ghz werkt)?

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk Fiets op 20-03-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over die nieuwe RF afstandsbediening? Die werken (nog) niet met de nieuwe GU10 RGBWW 4WATT of wel? Krijg de afstandsbediening namelijk niet gekoppeld.

En weet iemand hoe je het tikgeluid uit zet in de MiLight 3.0 applicatie? Toetsenbord geluid e.d. staat al uit, maar zie geen opties om het geluid van het klikwiel uit te zetten.
Edit: Lees in de reviews van de app dat het niet mogelijk is.

Zijn er nog andere betere applicaties die de lampen aansturen dan de Milight 3.0 app met meer opties? Het liefst direct via de WiFi Box. Of zijn er alleen de PC en Mac applicaties die ik tot nu toe ben tegengekomen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
De v7 laat behoorlijk op zich wachten.
Weet iemand of het dit jaar nog uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvri
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-05-2017
Hoe kan ik milight op het ritme van het muziek mee laten gaan weet iemand Dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvri
En de remote controle werkt wel met de gu10 fittingen rgbww 4 watt heb hem namelijk zelf ook de versie met wit licht mengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
Luuk Fiets schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:02:
Oh wauw, daar had ik helemaal niet aan gedacht, omdat je ook gewoon wifi op 2.4Ghz hebt. Gewoon volledig niet over nagedacht. Die iBox maakt dus puur de koppeling tussen de lamp en je netwerk?

Klopt het dan ook dat als ik alleen led strips gebruik (verder nog geen spotjes), dat ik dan alleen een oude controller nodig heb om die via wifi te bedienen? Dus bijvoorbeeld zo een: https://nl.aliexpress.com...96-4230-80e5-199280d1ff18. Hoe zou het werken als je een led stip hebt die je aanstuurt via zo'n controller en dan later een spotje wil toevoegen. Dan kun je het spotje natuurlijk met een afstandsbediening aansturen, maar als je dat ook via je telefoon wil doen, wat ga je dan nodig hebben? Is die ene controller die je dan al hebt genoeg (omdat die ook op 2.4 ghz werkt)?
De mi-light lampen communiceren op een bepaalde frequentie (2.4GHz) met de mi-light afstandsbedieningen. Op deze afstandsbedieningen kun je dan mi-light lampen opnemen in 4 zones (groepen). Ook kun je ledstrips aansluiten. Maar omdat een ledstrip losse aansluitdraadjes heeft, en uit zichzelf niet weet hoe deze moet communiceren met de afstandsbediebing, heb je daar een led controller voor nodig. Dat zijn die kastjes die je in je vorige post door linkte. Deze kastjes hebben schroefaansluitingen om de draadjes van de ledstrip op aan te sluiten en zorgen voor de stroom naar de ledstrip. Deze led controllers voeden en vertalen wanneer de ledstrip aan moet gaan en wanneer deze een andere kleur moet geven.
Het verschil in deze kastjes is dat je verschillende ledstrips met andere (meer) aansluitingen hebt. Zoals RGB (kleur) en RGBW (kleur met wit). Deze laatste heeft 1 draadje meer. Dus kortom, heb je een RGB ledstrip dan gebruik je ook een RGB controller. En heb je een RGBW strip, dan gebruik je een RGBW controller. Dit heeft enkel met de aansluitingen van de ledstrip te maken.

Als je nu i.p.v. de mi-light afstandbediening alle lampen en ledstrips met je telefoon wilt bedienen. Dan heb je daar een apparaatje voor nodig die een vertaling maakt van je telefoon naar een signaal (zelfde signaal als de mi-light afstandsbediening) die de lampen of de ledcontrollers begrijpen. Hier heb je dan een mi-light bridge (oftewel ibox) voor nodig.
Deze ibox sluit je aan op je draadloze thuisnetwerk (wifi). Met je mobiel geef je dan in een app een opdracht (lamp aan of andere kleur etc.). Deze opdracht gaat dan via wifi naar je ibox. En deze opdracht wordt dan weer door die ibox vertaald naar een signaal welke de lamp of ledcontroller begrijpt.

Hoop dat het zo een beetje helder is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvri
Er is volgens mij geen app die werkend is voor de laatste i box om het op muziek mee te laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk Fiets
Zeker helder. Zonder iBox dus geen led strips over wifi aansturen. Zo'n controller als deze https://ledstripcenter.nl...kF43Ob5Y6jeOeoaAvAy8P8HAQ heb je dus puur nodig om het signaal van de afstandsbediening op te vangen, en dat kastje heeft dan ook geen wifi. Daar heb je dus die iBox voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Luuk Fiets schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:14:
Zeker helder. Zonder iBox dus geen led strips over wifi aansturen. Zo'n controller als deze https://ledstripcenter.nl...kF43Ob5Y6jeOeoaAvAy8P8HAQ heb je dus puur nodig om het signaal van de afstandsbediening op te vangen, en dat kastje heeft dan ook geen wifi. Daar heb je dus die iBox voor nodig?
Juist!
Het kastje wat je in je link laat zien is dus zo'n RGB ledcontroller (4 aansluitingen voor de ledstrip). Die gebruik je dus eigenlijk alleen om je ledstrip te voeden en aan te sturen. En heeft dus niets met WIFI van doen.

Om i.p.v. een afstandsbediening, je telefoon te kunnen gebruiken heb je zo'n kastje nodig: https://ae01.alicdn.com/k...-iBox-controller-DC5V.jpg
Dit is dus zo'n ibox (bridge) die een vertaling maakt van je telefoon naar je lamp of ledcontroller.

Deze zijn overigens ook als lampmodel beschikbaar, waarbij je dan eigenlijk nog een leuk sfeerlampje hebt welke je ook nog kunt "besturen".
https://ae01.alicdn.com/k...led-controller-by-app.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvri
Kan ik met mn Wi-Fi box versie2 de lampen op het muziek mee laten gaan? En zo ja hoe

[ Voor 6% gewijzigd door Elvri op 21-03-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvri
Er is me verteld dat het moet gaan via easy bulb of e bulb maar dat wil mij niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvri
Ik heb poort 8899 van mn router open gezet en nou zou ik bij mn Wi-Fi netwerken iets te zien moeten krijgen van easy bulb of e bulb maar tevergeefs

[ Voor 62% gewijzigd door Elvri op 21-03-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Heeft er iemand nog real life foto's van een E27 6w lamp in een tafellamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Oeps..vergeten.. Maar ik heb wel de 8watt uitvoering
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1BmVXNXXXXXXoXFXXq6xXFXXXH/8W-2-4G-MiLight-Wireless-E27-RGBWW-Color-Temperature-Dimmable-2-in-1-Smart-LED-Bulb.jpg

Zal er zo wel eentje maken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
Is dit ook buiten goed te gebruiken of is het bereik dan niet voldoende? Mijn buitenverlichting doet het niet meer en nu zoek ik iets anders dan KAKU. Ik dacht eigenlijk aan ZWAVE maar dit is financieel aantrekkelijker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Freezhost schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:22:
Is dit ook buiten goed te gebruiken of is het bereik dan niet voldoende? Mijn buitenverlichting doet het niet meer en nu zoek ik iets anders dan KAKU. Ik dacht eigenlijk aan ZWAVE maar dit is financieel aantrekkelijker.
Buiten is het prima te gebruiken, GU10 Milights in waterdichte behuizing, op 9 meter afstand van de WiFi box:

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/ogcl2pozv/20151223_170953.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/lkzhvukzv/20151223_170621.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvri schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 06:57:
En de remote controle werkt wel met de gu10 fittingen rgbww 4 watt heb hem namelijk zelf ook de versie met wit licht mengen
Kun je mij vertellen hoe je ze dan hebt gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvri
Op welke poort werkt de ibox versie 2 ? Weet iemand dat , want ik krijg hem niet gekoppeld met e bulb of easy bulb alles volgens mij al geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Elvri schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:01:
Op welke poort werkt de ibox versie 2 ? Weet iemand dat , want ik krijg hem niet gekoppeld met e bulb of easy bulb alles volgens mij al geprobeerd
5987 Als ik het goed heb.
Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste