Nee ik heb geen downlight, maar wel de nieuwe GU10 die hoogstwaarschijnlijk dezelfde kleurweergave heeft.BlackShadow schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:50:
[...]
Welk model downlight heb je momenteel? de 12W CCT?
Ah ok, ik zoek ervaringen van mensen die reeds een downlight in bezit hebben.Jochemd13 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:52:
[...]
Nee ik heb geen downlight, maar wel de nieuwe GU10 die hoogstwaarschijnlijk dezelfde kleurweergave heeft.
Ik twijfel er aan te schaffen, heb nu reeds 14 stuks van de de CCT GU10 naar volle tevredenheid.
Ben van plan de GU10 te verwerken in m'n faux plafond project. Zijn deze wel echt te vergelijken met een normale spot qua lichtopbrengst, of neigt het meer naar een gewone lamp? Twijfel nog hoeveel ik er nodig heb..BlackShadow schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:53:
[...]
Ah ok, ik zoek ervaringen van mensen die reeds een downlight in bezit hebben.
Ik twijfel er aan te schaffen, heb nu reeds 14 stuks van de de CCT GU10 naar volle tevredenheid.
Ik kwam net dit topic tegen op de Domoticz site: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=14235
Er zijn dus mensen bezig V6 te integreren in Domoticz. Als je de laatste beta installeert kun je er ook mee spelen. Het is alleen bij mij nog niet volledig werkend. Hopelijk zit het er snel foutloos in.
Edit: kwam er net achter dat er weer een nieuwe beta was en die werkt alweer beter. Kan nu kleuren goed kiezen bij mijn RGBWW 8w. Kan hem dan alleen niet terug zetten op wit/warm wit stand.
Er zijn dus mensen bezig V6 te integreren in Domoticz. Als je de laatste beta installeert kun je er ook mee spelen. Het is alleen bij mij nog niet volledig werkend. Hopelijk zit het er snel foutloos in.
Edit: kwam er net achter dat er weer een nieuwe beta was en die werkt alweer beter. Kan nu kleuren goed kiezen bij mijn RGBWW 8w. Kan hem dan alleen niet terug zetten op wit/warm wit stand.
[ Voor 23% gewijzigd door Mexicanos op 29-01-2017 12:42 ]
Ik heb ze in de woonkamer naast een 200 lumen IKEA 2700K led spot, de kleurtemperatuur als lichtopbrengst zijn op het zicht identiek.BertusG schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:17:
[...]
Ben van plan de GU10 te verwerken in m'n faux plafond project. Zijn deze wel echt te vergelijken met een normale spot qua lichtopbrengst, of neigt het meer naar een gewone lamp? Twijfel nog hoeveel ik er nodig heb..
Boven onze salontafel hebben we 4 Milight GU10 CCT en dat is voldoende licht, we dimmen ze regelmatig eventueel gemixt met een warm oranje kleur erbij.
Echter als je op een grotere oppervlakte meer licht wil, dan is de lichtopbrengst wat mij betreft te laag (of je moet er heel veel hangen).
Om deze reden zou ik de 12W downlights willen testen.
Ik heb er ondertussen dan ook eentje besteld, verwacht hem binnen 10tal dagen.
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.ftD106
De niet-waterproof versie in WW gekocht. Op een aantal plekken doen de WW leds het niet en op anderen blijft de kleur steken. Ik lees bij de reviews dat een paar andere mensen er ook last van hebben gehad. Ik weet niet of het aan dit type strips ligt of aan die specifieke batch. Bij deze een heads up.
De niet-waterproof versie in WW gekocht. Op een aantal plekken doen de WW leds het niet en op anderen blijft de kleur steken. Ik lees bij de reviews dat een paar andere mensen er ook last van hebben gehad. Ik weet niet of het aan dit type strips ligt of aan die specifieke batch. Bij deze een heads up.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Gewoon een dispute aanmaken, hopen dat ze er wat mee gaan doen.PjotrStroganov schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:08:
Ik heb ook zo een 4in1 van een andere seller, geen problemen hier.PjotrStroganov schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:08:
Thanks, had ik helemaal gemist. Getest en het werkt goed. Wel al twee keer bij het bouwen te dat de service crashte maar wanneer het werkt is het ook stabiel.Mexicanos schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:22:
Ik kwam net dit topic tegen op de Domoticz site: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=14235
Korte update "bilight" app;
Na kortstondig communicatie met futlight, en, mits men zich daar aan hun woord houdt;
Reis ik binnenkort naar Shenzhen China, en, zal me, op voorwaarde van een nederlands marktconform salaris + huisvesting, tijdelijk bij hun ontwikkelingsteam voor software voegen.
Mochten er wensen zijn op basis van Android app of iBox firmware, laat die dan gerust horen.
(Deze wensen zal ik gebruiken om mijzelf een toevoeging aan hun bedrijfsomgeving te maken. Géén verzoeken over de lampen zelf, want datsoort electronica weet ik zéér weinig van af. Ik dank u allen vriendelijk.
)
Het blijven chinezen, we zullen even moeten zien of ze een paar euro's willen uitsparen om me erheen te trekken.
(Het is daar inmiddels maandag, voorbij 9 uur 's ochtends..)
Na kortstondig communicatie met futlight, en, mits men zich daar aan hun woord houdt;
Reis ik binnenkort naar Shenzhen China, en, zal me, op voorwaarde van een nederlands marktconform salaris + huisvesting, tijdelijk bij hun ontwikkelingsteam voor software voegen.
Mochten er wensen zijn op basis van Android app of iBox firmware, laat die dan gerust horen.
(Deze wensen zal ik gebruiken om mijzelf een toevoeging aan hun bedrijfsomgeving te maken. Géén verzoeken over de lampen zelf, want datsoort electronica weet ik zéér weinig van af. Ik dank u allen vriendelijk.
Het blijven chinezen, we zullen even moeten zien of ze een paar euro's willen uitsparen om me erheen te trekken.
[ Voor 22% gewijzigd door Pander op 30-01-2017 01:43 . Reden: Quasi-autist gebruikt tweemaal dezelfde bijvoeglijk naamwoorden ]
* Timer functiePander schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:17:
(Deze wensen zal ik gebruiken om mijzelf een toevoeging aan hun bedrijfsomgeving te maken. Géén verzoeken over de lampen zelf, want datsoort electronica weet ik zéér weinig van af. Ik dank u allen vriendelijk.)
* IFTTT
* Amazon echo/google home (voice control)
Succes daar 👍
Pander schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:17:
(Deze wensen zal ik gebruiken om mijzelf een toevoeging aan hun bedrijfsomgeving te maken. Géén verzoeken over de lampen zelf, want datsoort electronica weet ik zéér weinig van af. Ik dank u allen vriendelijk.)
Wat een avontuur! Wat mooi zou zijn. Tasker support!
ik sluit me aan bij Harley83
- Timer functie
Verwijderd
Yes, I have two of them as I thought (by reading the product description / manual) that they are compatible with all bulbs, the same way as iBox1/2.M0rtuuS schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:54:
[...]
Weet je uit eigen ervaring dat het niet werkt of van horen zeggen? Ik heb nu ook een mailtje richting futlight.com gestuurd, echter helaas nog geen antwoord.
You need to select the correct remote type in the MiLight v3 app to be able to control saturation.
Ik weet niet of de WiFi bridge ook het milight kan ontvangen, het zou mooi zijn als dit bijv. ook terug gekoppeld kan worden zodat je met externe tools de huidige status kan weergeven (zoals domoticz).Pander schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:17:
Eigenlijk zoals de rflink (en rfxcom) het wel kan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Haha mooi man! Ik vind de presets uit de originele app wel fijn. Dat je dus aantal van jouw kleurencombinaties kunt opslaan.Pander schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:17:
Hmmm dit is bizar...
Ik heb het T4 touch panel besteld en deze al binnen gehad, m'n 4W GU10 CCT lampen (de nieuwe serie dus) zijn nog niet binnen.
Nu ben ik alvast aan het spelen met die T4 en tot mijn verbazing blijkt deze mijn laatste twee aangeschafte 4W GU10 RGB WW (dus de oude serie) te kunnen aansturen!
Bij deze seller gekocht:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.fAuyiV
Heel apart dat ik met die oude serie lampen dus gelijktijdig kleur en warm wit kan mengen. Alle andere GU10 lampen uit de oude serie willen niet koppelen, dus die laatste nieuwe uit de oude serie lijken dus de electronica van de nieuwe CCT serie aan boord te hebben....
De lampen zijn verder geheel identiek aan de oude, wel grappig
Ook reageren ze netjes op de Milight 3.0 app
Ik heb het T4 touch panel besteld en deze al binnen gehad, m'n 4W GU10 CCT lampen (de nieuwe serie dus) zijn nog niet binnen.
Nu ben ik alvast aan het spelen met die T4 en tot mijn verbazing blijkt deze mijn laatste twee aangeschafte 4W GU10 RGB WW (dus de oude serie) te kunnen aansturen!
Bij deze seller gekocht:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.fAuyiV
Heel apart dat ik met die oude serie lampen dus gelijktijdig kleur en warm wit kan mengen. Alle andere GU10 lampen uit de oude serie willen niet koppelen, dus die laatste nieuwe uit de oude serie lijken dus de electronica van de nieuwe CCT serie aan boord te hebben....
De lampen zijn verder geheel identiek aan de oude, wel grappig
Ik ben zo langzaam aan weer aan het kijken naar MiLight omdat we binnenkort wat lampjes in de slaapkamer willen plaatsen, en was aan het kijken op een aantal webwinkels die MiLight peertjes verkopen. Nu heb ik al een v4 controller, maar ik zie nu steeds meer controller-varianten, van verschillende soorten kleuren tot versies en wattages... en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Als ik RGBW E14 peertjes wil kopen, en ik heb al twee RGBW E27 peertjes, hoe kan ik dan zien welke controller ik nodig heb? Dat het een RGBW controller moet zijn weet ik, maar verder ben ik eerlijk gezegd de draad een beetje kwijt.
Als ik RGBW E14 peertjes wil kopen, en ik heb al twee RGBW E27 peertjes, hoe kan ik dan zien welke controller ik nodig heb? Dat het een RGBW controller moet zijn weet ik, maar verder ben ik eerlijk gezegd de draad een beetje kwijt.
Heeft iemand tips voor een goede Android app? Ik heb nu de Milight v2 app, maar waar ik me enorm aan stoor is dat de tekst op de schakelaars niet goed leesbaar is (Zwarte tekst op een grijze achtergrond).
@Amens: Easybulb en Limitless schijnt ook te werken 
Google Play: Easybulb
Google Play: Limitless Remote
Verwijderd
Hoe wil je de easybulb aan een milight wifibox v2 koppelen ?joramoudenaarde schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:16:
@Amens: Easybulb en Limitless schijnt ook te werken
De easybulb app zoekt naar een wifi netwerk dat easybulb heet , en de milight box stuurt een wifi naam milight uit.
De easybulb app gaat dan niet verder omdat hij de juiste naam niet vind , de wifi naam van de ibox v2 kan je niet veranderen in de instellingen , althans je kan het wel alleen slaat hij deze niet op.
Ik begreep ergens uit dit draadje dat de technologie en apps van deze 3 fabrikanten eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, vandaar dat ik zei "schijnt"
Verwijderd
je hebt gelijk , alleen met de EB app gaat het helaas niet werken (correct me if i'm wrong) of iemand moet een andere manier weten dat het wel lukt met die app.joramoudenaarde schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:08:
Ik begreep ergens uit dit draadje dat de technologie en apps van deze 3 fabrikanten eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, vandaar dat ik zei "schijnt"
- Betere tablet ondersteuning. Met namen landschap modus.
- Met één virtuele afstandsbediening twee iBoxen aansturen om zo 8 zones te bedienen.
Ben zins kort ook bezig met Milight lampen.
Ik heb al 3x 5W GU10 Dual White (FUT011), 8W RGBWW (RGB +CCT), een iBox1, een 4 zone RGB +CCT (FUT092) remote en een 4 zone CCT remote (FUT007).
Wat ik ondertussen ook hebt ontdekt is dat ik de drie 5W Dual White lampen te bedienen zijn met de 4 zone RGB +CCT (FUT092) afstandsbediening. Fysiek als virtueel.
Heb ook de 8W RGB +CCT Bluetooth lamp geprobeerd,
Heb hem vervangen met de normale 8W lamp met afstandsbediening.
Binnenkort weer wat lampen erbij bestellen.
Ik heb op dit moment 3x gu10 rgbw-cct(4 watt), 1 8w rgbw+cct en 3x 6watt rgbw lampen met de afstandsbediening gekoppeld.
Tevens in het bezit van de iboxv2 (zonderlamp) om het geheel aan te sturen met domoticz.
Die Milight app(android) is te slecht voor woorden lol, volgens mij gebruiken die programmeurs hem zelf niet.
Verder wil ik nu 2 muurschakelaars van lampen vervangen, zodat ik de lamp aan kan zetten en dimmen, ipv afstandsbediening of telefoon zoeken/pakken.
Maar ik vind alleen muurschakelaars voor 4 zones e.d. ik wil gewoon simpel 1 knop en dimfunctie/kleur, voor specifiek 1 lamp te koppelen.
Zijn deze er? ik kan deze alleen vinden voor LED strips zo het lijkt.
Of zou ik het met zwave > pulsdrukker > domoticz moeten oplossen?
ps. lees hier wat over kleurverschil tussen de verschillende lampen, dit zie ik ook bij de 6watt rgbw lampen.
De ene is wat witter dan de ander ( of geler net hoe je het bekijkt
), stoor me er niet zozeer aan ivm de prijs die je ervoor betaalt.
Verder een gu10 4watt cct spotje wat bromt, kan zijn omdat de oude halogeen dimmer er nog tussen zit.
alvast bedankt.
Tevens in het bezit van de iboxv2 (zonderlamp) om het geheel aan te sturen met domoticz.
Die Milight app(android) is te slecht voor woorden lol, volgens mij gebruiken die programmeurs hem zelf niet.
Verder wil ik nu 2 muurschakelaars van lampen vervangen, zodat ik de lamp aan kan zetten en dimmen, ipv afstandsbediening of telefoon zoeken/pakken.
Maar ik vind alleen muurschakelaars voor 4 zones e.d. ik wil gewoon simpel 1 knop en dimfunctie/kleur, voor specifiek 1 lamp te koppelen.
Zijn deze er? ik kan deze alleen vinden voor LED strips zo het lijkt.
Of zou ik het met zwave > pulsdrukker > domoticz moeten oplossen?
ps. lees hier wat over kleurverschil tussen de verschillende lampen, dit zie ik ook bij de 6watt rgbw lampen.
De ene is wat witter dan de ander ( of geler net hoe je het bekijkt
Verder een gu10 4watt cct spotje wat bromt, kan zijn omdat de oude halogeen dimmer er nog tussen zit.
alvast bedankt.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ja timer functie in de ibox. Of een manier dat de timer op de achtergrond doorloopt als je de app niet meer op de voorgrond hebt.
Die zou ik er zo snel mogelijk van tussen nemen, kan me niet voorstellen dat de elektronica in de lamp dit waardeert...Phyt_ schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:35:
Ik heb de ibox met ingebouwde rgb led. Is deze ook werkend in Domoticz? Ik krijg hem nog niet aan de praat
Vandaag bij mij de 3 nieuwe GU10's aangekomen en al erg blij mee, heb nog niet goed kunnen kijken naar de lichtopbrengst maar lijkt zo al meer dan de oude GU10's.
Het aanmaken van scenes, vb: TV kijken, koken,... waarbij je voor alle lichtgroepen (liefst zelfs over meerdere iBoxen) kleur, helderheid, temperatuur, enz... kan instellen.Pander schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:17:
Het zou nog mooier zijn wanneer deze scenes op de iBox bewaard kunnen worden en via een url kunnen worden opgeroepen
Ja, ik heb de box en heb deze een reset gegeven. Vast ipadres gegeven en dan in domotica toegevoegd met v6 en rgbww. Poort vervangers met 5987 en daarna alle nieuwe devices toegevoegd. De ibox heeft een eigen schakelaar gekregen.antonlamers schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:22:
Ik heb de ibox met ingebouwde rgb led. Is deze ook werkend in Domoticz? Ik krijg hem nog niet aan de praat
[ Voor 8% gewijzigd door tlpeter op 01-02-2017 17:49 ]
Is dat nu het poort nummer van de ibox? Heb je oom dat poort nummer in de webinterface van de ibox gezet?
Vanuit een python script welke ik voor de integratie gebruikte
Dat klopt, vandaar mijn vraag of er ook een milight paneel is om deze fysieke dimmer te vervangen.BlackShadow schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:09:
[...]
Die zou ik er zo snel mogelijk van tussen nemen, kan me niet voorstellen dat de elektronica in de lamp dit waardeert...
Is de makkelijkste / mooiste oplossing, maar zover ik kan vinden zijn deze er niet helaas.
Knutselen zelf wel wat
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Deze remotes kunnen dat toch?Phyt_ schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:03:
[...]
Dat klopt, vandaar mijn vraag of er ook een milight paneel is om deze fysieke dimmer te vervangen.
Is de makkelijkste / mooiste oplossing, maar zover ik kan vinden zijn deze er niet helaas.
Knutselen zelf wel wat.
http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=143
Dimmer uit je wandcontactdoos halen, draden direct doorlussen, zodat er altijd spanning op je fitting staat. Vervolgens remote aansluiten in je wcd (misschien dat je nog blauwe draad naar je wcd moet trekken). en klaar. Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, maar daar ben ik niet naar op zoek, gewoon 1 knop met dimmen / kleur. voor 1 zone in dit geval de spotjes boven de bar bedienen ( zie ook vorige pagina voor het epistel:P ).exponential schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:23:
[...]
Deze remotes kunnen dat toch?
http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=143
Dimmer uit je wandcontactdoos halen, draden direct doorlussen, zodat er altijd spanning op je fitting staat. Vervolgens remote aansluiten in je wcd (misschien dat je nog blauwe draad naar je wcd moet trekken). en klaar. Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
M0rtuuS schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:54:
[...]
Ik heb dus ook de 6W RGBW WW (FUT14) lampen en zou graag de T4 nemen i.v.m. evt. uitbreiding met RGBCCT lampen.
Weet je uit eigen ervaring dat het niet werkt of van horen zeggen? Ik heb nu ook een mailtje richting futlight.com gestuurd, echter helaas nog geen antwoord.
Well, ok. I received a couple of new GU10 RGBWW bulbs and they seem to link with B4 panel switch and FUT092 remote. So I guess there's at some point a change in the lamps' hardware / software to make them more compatible. It was also nice to notice it is possible to mix the colors and (warm) white which is not possible with the older RGBW(W) bulbs....Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:10:
[...]
Yes, I have two of them as I thought (by reading the product description / manual) that they are compatible with all bulbs, the same way as iBox1/2.
You need to select the correct remote type in the MiLight v3 app to be able to control saturation.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 16:02 ]
iBox support voor Homey! Er is al wel een milight app deze werkt alleen helaas niet met de iboxPander schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:17:
Dan moet je zijn bij homey. Die moeten de api integreren.jooost schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:37:
[...]
iBox support voor Homey! Er is al wel een milight app deze werkt alleen helaas niet met de ibox
Ik hoop dat iemand duidelijk kan maken of dit gaat werken.
Heb een huis gekocht waar ik nog aan ga verbouwen o.a. de plafonds.
Hier wil ik direct mi-light lampen in laten zetten.
Worden deze lampen in alle ruimtes:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=223&typeid=101
En deze in de badkamer:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=224&typeid=101
totaal zou ik op 8-zones uitkomen
Nu weet ik dat ik deze met 2 van deze controllers zou kunnen aansturen:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=239&typeid=125
Maar nu komt het, ik wil alle wandschakelaars vervangen door deze T-4 schakelaars:
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=269&typeid=100
Hoe werken deze met 8 zones? Kan ik ervoor zorgen dat de alle schakelaars op de bovenverdieping (4-zones) die aansturen en schakelaars op benedenverdieping (ook 4-zones) die 4 zones aansturen.
Heb het idee dat het eigenlijk niet kan omdat de schakelaars 4 vast frequenties hebben?
Mogelijke oplossing 4 zones op bovenverdieping vervangen door dual-white downlights http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=190&typeid=110 en de T2 schakelaars gebruiken(hebben deze andere frequenties?)
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=267&typeid=100 en zijn downlights ook geschikt voor badkamer?
En deze in de badkamer:
Maar nu komt het, ik wil alle wandschakelaars vervangen door deze T-4 schakelaars:
Hoe werken deze met 8 zones? Kan ik ervoor zorgen dat de alle schakelaars op de bovenverdieping (4-zones) die aansturen en schakelaars op benedenverdieping (ook 4-zones) die 4 zones aansturen.
Heb het idee dat het eigenlijk niet kan omdat de schakelaars 4 vast frequenties hebben?
Mogelijke oplossing 4 zones op bovenverdieping vervangen door dual-white downlights http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=190&typeid=110 en de T2 schakelaars gebruiken(hebben deze andere frequenties?)
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=267&typeid=100 en zijn downlights ook geschikt voor badkamer?
Hoe het werkt:Maxmannl schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:21:
Ik hoop dat iemand duidelijk kan maken of dit gaat werken.
En deze in de badkamer:
Elke afstandsbediening kan op een oneindig aantal lampen verbinden (zeggen ze). Maakt niet uit welke groep je dit doet. Ik heb zelf 2 remotes.
Remote 1:
Groep 1: Ledstrips 1,2,3
Groep 2: Bureauverlichting 1,2
Groep 3: Plafondverlichting 1,2,3
Groep 4: Leeg.
Terwijl remote 2 het heel anders heeft
Groep 1: Ledstrip 1 + plafondlamp 1
Groep 2: Plafondlamp 2 en bureaulamp 1 +ledstrip 2
Groep 3: Ledstrip 3 + bureaulamp 2
Groep 4: Plafondlamp 3
Dus je kan met aparte controllers alles op aparte groepen zetten, zonder dat ze elkaar verstoren onderling.
Ok het kan dusJochemd13 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:42:
[...]
Hoe het werkt:
Elke afstandsbediening kan op een oneindig aantal lampen verbinden (zeggen ze). Maakt niet uit welke groep je dit doet. Ik heb zelf 2 remotes.
Remote 1:
Groep 1: Ledstrips 1,2,3
Groep 2: Bureauverlichting 1,2
Groep 3: Plafondverlichting 1,2,3
Groep 4: Leeg.
Terwijl remote 2 het heel anders heeft
Groep 1: Ledstrip 1 + plafondlamp 1
Groep 2: Plafondlamp 2 en bureaulamp 1 +ledstrip 2
Groep 3: Ledstrip 3 + bureaulamp 2
Groep 4: Plafondlamp 3
Dus je kan met aparte controllers alles op aparte groepen zetten, zonder dat ze elkaar verstoren onderling.
Gewoon per remote de lampen koppelen, weet je hoe het lamp koppelen werkt? Gewoon de stroomaanvoer van de lamp onderbreken en na 5 seconden weer aanzetten waarbij je tegelijk zo vaak mogelijk op de aan-knop van de gewenste groep klikt.Maxmannl schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Ok het kan dus. Maar hoe sync ik alle schakelaars en remotes van bijvoorbeeld de bovenverdieping. Zodat al die T4 schakelaars (stuk of 5 + remote) op dezelfde frequenties werken.
Ahh heb veel te moeilijk gedachtJochemd13 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:46:
[...]
Gewoon per remote de lampen koppelen, weet je hoe het lamp koppelen werkt? Gewoon de stroomaanvoer van de lamp onderbreken en na 5 seconden weer aanzetten waarbij je tegelijk zo vaak mogelijk op de aan-knop van de gewenste groep klikt.

Thanks
Ik heb sinds kort een iboxv6 (met lamp) en deze heb ik werkend in Domoticz.
Nu heb ik een RGBW controller met remote maar ik krijg deze niet via Domoticz werkend.
De app op mijn telefoon werkt (juiste remote geselecteerd) en via de remote ook maar hoe krijg ik deze via Domoticz werkend?
Nu heb ik een RGBW controller met remote maar ik krijg deze niet via Domoticz werkend.
De app op mijn telefoon werkt (juiste remote geselecteerd) en via de remote ook maar hoe krijg ik deze via Domoticz werkend?
1:Domoticz stuurt je iboxv6 aan, en die stuurt je lampen aan.tlpeter schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:45:
2: je bestuurt je lampen met met afstandsbediening. Remote - lamp, verder niets.
3: je gebruikt de milight app, je zend met de app het commando naar naar iboxv6 en die stuurt stuurt lamp aan.
je kunt bij hardware kiezen voor Modus instellen, hier kun je kiezen voor RGBW.tlpeter schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:45:
Vergeet ook niet om de poort in Domoticz op 5987 te zetten
Bing
Poort staat goed en wanneer ik rgbw kies krijg ik weer allerlei schakelaars maar die doen niks. Ik heb het idee dat de lamp in een zone moet maar dat lukt niet omdat de remote, die erbij hoort, geen zones heeft. Het linken via de app heb ik gedaan maar moet ik dan niet het zelfde doen via domoticz?
Dit keer geen Milight, maar een Yeelight (Xiaomi)
Alleen vind ik de warm wit niet mooi, die is van de laatste generatie Mi-light veel beter.
Alleen vind ik de warm wit niet mooi, die is van de laatste generatie Mi-light veel beter.
Ik had dus wel de poort verkeerd staan vandaar, toevallig vanmiddag over gegaan van de oude ibox naar de nieuwe.tlpeter schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:12:
Poort staat goed en wanneer ik rgbw kies krijg ik weer allerlei schakelaars maar die doen niks. Ik heb het idee dat de lamp in een zone moet maar dat lukt niet omdat de remote, die erbij hoort, geen zones heeft. Het linken via de app heb ik gedaan maar moet ik dan niet het zelfde doen via domoticz?
Inderdaad krijg je er weer een aantal bij, de oude verwijderen. Koppelen heb ik gedaan met de app op de Iphone. Deze is weer gekoppeld aan de Ibox dus je hoeft verder niets te koppelen in domoticz
Bing
Hoe schakel jij dan een RGBW ledstrip controller?bing69 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:50:
[...]
Ik had dus wel de poort verkeerd staan vandaar, toevallig vanmiddag over gegaan van de oude ibox naar de nieuwe.
Inderdaad krijg je er weer een aantal bij, de oude verwijderen. Koppelen heb ik gedaan met de app op de Iphone. Deze is weer gekoppeld aan de Ibox dus je hoeft verder niets te koppelen in domoticz
Ik kan via de app alleen een remote kiezen zonder zones om deze te linken.
Ik heb deze controller en remote:

[ Voor 83% gewijzigd door tlpeter op 04-02-2017 08:53 ]
Sorry, ik heb alleen lampen in 4 zones zittentlpeter schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 08:43:
[...]
Hoe schakel jij dan een RGBW ledstrip controller?
Ik kan via de app alleen een remote kiezen zonder zones om deze te linken.
Ik heb deze controller en remote:
[afbeelding]
Bing
Dat dacht ik al 
Ik denk dat ik een verkeerde controller heb gekocht in dit geval.
Ik denk dat ik een verkeerde controller heb gekocht in dit geval.
Inmiddels zijn er weer 2 orders binnen.Siparti schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:24:
[...]
Zou je onderstaand lijstje aan willen vullen?
Zeer waardevolle info voor als je nog een keer bestelt en voor nieuwe Mi-Light gebruikers.
Laimanice Lighting Store
RGBWW 8W E27 (2x)
Besteld op 16-01-2017 13:48
Verzendwijze: Standaard
Geleverd op 27-01-2017
Levertijd: 11 dagen
Bijzonderheden: Kleur verschil tussen de 2 lampen (zelfde probleem als de eerste order)
Aftersales: Perfect. Krijg 15 euro terug (29.xx betaald voor 2 lampen) zonder de lamp retour te doen.
DIY LIGHTING
Dimbare 2.4G GU10 RGB + CCT Led Spotlight Smart
Besteld op 16-01-2017 13:53
Geleverd op 02-02-2017
Levertijd: 17 dagen
Daarnaast wacht ik nog steeds op een order (ibox v2) van Tanbaby Led Lighting die heb ik geplaatst op 8 januari.
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Ga er maar vanuit dat deze op z'n vroegst morgen verstuurd worden Chinees nieuwjaar ..BoschR schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:07:
[...]
Inmiddels zijn er weer 2 orders binnen.
Laimanice Lighting Store
RGBWW 8W E27 (2x)
Besteld op 16-01-2017 13:48
Geleverd op 27-01-2017
Levertijd: 11 dagen
Bijzonderheden: Kleur verschil tussen de 2 lampen (zelfde probleem als de eerste order)
Aftersales: Perfect. Krijg 15 euro terug (29.xx betaald voor 2 lampen) zonder de lamp retour te doen.
DIY LIGHTING
Dimbare 2.4G GU10 RGB + CCT Led Spotlight Smart
Besteld op 16-01-2017 13:53
Geleverd op 02-02-2017
Levertijd: 17 dagen
Daarnaast wacht ik nog steeds op een order (ibox v2) van Tanbaby Led Lighting die heb ik geplaatst op 8 januari.
Ja ik weet het. Maar, de orders die al wel binnen zijn, zijn op 16 januari geplaatst. De ibox al 8 januari. Dus had allang binnen kunnen zijn.Harley038 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Ga er maar vanuit dat deze op z'n vroegst morgen verstuurd worden Chinees nieuwjaar ..
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Nu wilde ik zojuist de led strip aansluiten. Ik heb er 2 een RGB en Dual White.
RGB ging goed, echter de dual white heeft dezelfde aders als de RGB (RGB+) ? Dus ik kan niet de aansluitingen WW+CW de Milight controller gebruiken?
RGB ging goed, echter de dual white heeft dezelfde aders als de RGB (RGB+) ? Dus ik kan niet de aansluitingen WW+CW de Milight controller gebruiken?
Wellicht heb je hier wat aan, heb dit van een beschrijving van een Dual White LED strip:
How to connect ?
+12 / +24V------connect 12 / 24V ;
B ------ connect "-" is Warm white ;
G ------ connect "-" is Cool white
How to connect ?
En de rode niet aansluiten?Fr0z schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:48:
Wellicht heb je hier wat aan, heb dit van een beschrijving van een Dual White LED strip:
How to connect ?
Nee volgens mij niet. Hier 2 links van Dual White LED strips, in beide beschrijvingen staat hetzelfde beschreven:
http://www.ebay.com/itm/1...m:mKBA5anx0DvAUHiEU4bGTiA
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.sPfFUS
Dat lijkt bij mij niet te werken..Fr0z schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:57:
[...]
Nee volgens mij niet. Hier 2 links van Dual White LED strips, in beide beschrijvingen staat hetzelfde beschreven:
http://www.ebay.com/itm/1...m:mKBA5anx0DvAUHiEU4bGTiA
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.sPfFUS
Je kan nog even proberen om de V+ (zwart) en CW (groen) of WW (blauw) rechtstreeks op je voeding aan te sluiten. Dan weet je of het schakelen fout gaat in de controller of de LED strip zelf.DaYwaLkUr schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:19:
[...]
Dat lijkt bij mij niet te werken..ik kan hem dimmen, echter niet meer schakelen tussen CW en WW
Je hebt wel een CCT(+RGB) controller neem ik aan?
Hij werkt nu.. lag aan mezelf ;-) bedankt voor alle hulp allemaalFr0z schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Je kan nog even proberen om de V+ (zwart) en CW (groen) of WW (blauw) rechtstreeks op je voeding aan te sluiten. Dan weet je of het schakelen fout gaat in de controller of de LED strip zelf.
Je hebt wel een CCT(+RGB) controller neem ik aan?
Nu mijn volgende probleem.. ik heb al veel gegoogled maar volgens mij kan het niet wat ik wil?
M.b.v de Ibox te connecten naar de RF Controller? ik krijg hem niet gelinked in de Milight v3 app ?
Kan de Ibox alleen lampen aansturen en geen RF Controller?
M.b.v de Ibox te connecten naar de RF Controller? ik krijg hem niet gelinked in de Milight v3 app ?
Kan de Ibox alleen lampen aansturen en geen RF Controller?
Voor ieders informatie en voor mensen die nog scripts gebruiken...
Domoticz ondersteund nu ook de iBox1 en de iBox2. De boxen zijn vanaf heden rechtstreeks te bedienen vanuit Domoticz echter is dit alles wel pre release, dus fouten zou je tegen kunnen komen.
Getest met versie: 3.6616
Domoticz ondersteund nu ook de iBox1 en de iBox2. De boxen zijn vanaf heden rechtstreeks te bedienen vanuit Domoticz echter is dit alles wel pre release, dus fouten zou je tegen kunnen komen.
Getest met versie: 3.6616
is er een trucje om warm wit te selecteren?
aanbod in https://tweakers.net/aanbod/
[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 06-02-2017 18:39 ]
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Want met alle verschillende type controllers én de versies (v4, v5, v6 e.d.) ben ik eerlijk gezegd de draad kwijt. Of kan ik gewoon, zolang het een RGBW-controller is, elke versie kopen?
@lutekes:
Ik heb misschien wel interesse in je E14 MiLight peertjes. Zijn het RGBW peertjes of RGBWW?
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Want met alle verschillende type controllers én de versies (v4, v5, v6 e.d.) ben ik eerlijk gezegd de draad kwijt. Of kan ik gewoon, zolang het een RGBW-controller is, elke versie kopen?
@lutekes:
Ik heb misschien wel interesse in je E14 MiLight peertjes. Zijn het RGBW peertjes of RGBWW?
[ Voor 10% gewijzigd door Kapotlood op 06-02-2017 16:32 ]
Verwijderd
Inderdaad ik krijg hem met geen mogelijkheid terug op warm white, verder werkt het perfectRava schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:29:
is er een trucje om warm wit te selecteren?
Ik oriënteer me voor ons nieuwe huis ook flink op milight setup mogelijkheden. Ondanks de uitgebreide topicstart en de veelheid aan posts ben ik niet 100% zeker of ik het helemaal begrijp, maar klopt het als ik het volgende stel:Maxmannl schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:57:
[...]
Ahh heb veel te moeilijk gedacht. gewoon simpel denken werkt soms beter haha
Thanks
1. De milight lampen kun je rechtstreeks bedienen met een afstandsbediening of wandpaneel. Een wifibox is niet nodig, behalve als je via apps of domotica wil gaan schakelen.
2. 1 milight lamp kan op 1 afstandsbediening maar aan 1 groep worden toegewezen, wel kan 1 milight lamp aan 2 (of meer) verschillende afstandsbedieningen worden toegewezen om ze op die manier in "verschillende groepen" te krijgen
3. Een wandpaneel is identiek aan een afstandsbediening?
4. Elke lamp moet dus worden gekoppeld aan elk device waarmee je hem wilt bedienen, dus stel 2 wandpanelen en 2 afstandsbedieningen en je wilt het overzichtelijk houden, dan koppel je 1 lamp 4 maal, op elk device aan bijvoorbeeld groep 1?
5. Ga je werken met wifiboxen, dan creëer je gewoon weer nog meer groepen, maar dan virtueel, en moet je daarin dus alle lampen nogmaals koppelen?
6.Logischerwijs maak je op alle bedienen devices dezelfde groep indeling, maar dat hoeft niet.
7.Op de wifiboxen v6 kan je maximaal 12 groepen aanmaken, 4X cw/WW, 4X RGB en 4X nieuwste rgbwwcw (hier ben ik het minst zeker van)
8. Met wifiboxen kan je in principe ook zonder de afstandsbedieningen of wandpanelen
Kloppen bovenstaande aannames? Zo ja zou dan zoiets, met wellicht iets duidelijker uitleg, in de startpost kunnen komen, ik denk dat dat veel vragen scheelt. Alvast dank voor een reactie.
Ik moet jullie lichtelijk waarschuwen, FUTlight heeft z’n zaakjes bij de nieuwste producten niet helemaal op orde. Ik dacht mooi te beginnen in de woonkamer met de Dual Lights:
- Smart Panel B2: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=263&typeid=100
- GU10 Dual Light FUT011: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=221&typeid=101
- E27 9w Dual Light FUT019: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=152&typeid=101
...blijkt dat de E27 9w niet te koppelen is, terwijl de GU10’s het perfect doen. Maar voordat je er dan achter komt dat het aan het Panel ligt? Ik heb met de heren van Applamp overlegd/getest en zij kwamen tot dezelfde conclusie. Ze hebben zelfs in China navraag gedaan en nu blijkt: Het schijnt dat men in de Dual White wanddimmer een beveiliging heeft geprogrammeerd tegen namaak lampen. Daarmee treffen ze dus ook alle eigen lampen die geproduceerd zijn voor Augustus 2016.
Maar goed, de suffe FUT007 Dual White remote werkt wel gewoon op beide lampen, dus die hangt nu even tijdelijk aan de muur, maar mooi is anders.
Verder ben ik wel supertevreden over de stabiliteit van het MiLight-protocol (nog geen gemist signaal gezien!) & de integratie met Domoticz. Heb bv. van de iBox-met-lampje een wakeuplight gemaakt die aangaat als mijn Squeezebox Radio-wekker afgaat.
Je gaat je afvragen dat met een beetje meer duidelijkheid & marketing ze met MiLight echt de wereld kunnen veroveren. My 2 cents...
- Smart Panel B2: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=263&typeid=100
- GU10 Dual Light FUT011: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=221&typeid=101
- E27 9w Dual Light FUT019: http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=152&typeid=101
...blijkt dat de E27 9w niet te koppelen is, terwijl de GU10’s het perfect doen. Maar voordat je er dan achter komt dat het aan het Panel ligt? Ik heb met de heren van Applamp overlegd/getest en zij kwamen tot dezelfde conclusie. Ze hebben zelfs in China navraag gedaan en nu blijkt: Het schijnt dat men in de Dual White wanddimmer een beveiliging heeft geprogrammeerd tegen namaak lampen. Daarmee treffen ze dus ook alle eigen lampen die geproduceerd zijn voor Augustus 2016.
Maar goed, de suffe FUT007 Dual White remote werkt wel gewoon op beide lampen, dus die hangt nu even tijdelijk aan de muur, maar mooi is anders.
Verder ben ik wel supertevreden over de stabiliteit van het MiLight-protocol (nog geen gemist signaal gezien!) & de integratie met Domoticz. Heb bv. van de iBox-met-lampje een wakeuplight gemaakt die aangaat als mijn Squeezebox Radio-wekker afgaat.
Je gaat je afvragen dat met een beetje meer duidelijkheid & marketing ze met MiLight echt de wereld kunnen veroveren. My 2 cents...
Ze zijn er nu mee bezig. Er zit inmiddels een white/color keuze in. Helaas werkt die nog niet bij mij. Hopelijk wordt alles binnenkort goed ondersteund.Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:55:
[...]
Inderdaad ik krijg hem met geen mogelijkheid terug op warm white, verder werkt het perfect
Die beveiliging lijkt ook in de T4 te zitten, die kan namelijk alleen de laatste productie van de eerste serie GU10 lampen (dus niet de CCT uitvoering) schakelen, niet de oude die ik al een jaar heb en die er aan de buitenkant verder identiek uitzien.RandyLemaire schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:04:
..... Ze hebben zelfs in China navraag gedaan en nu blijkt: Het schijnt dat men in de Dual White wanddimmer een beveiliging heeft geprogrammeerd tegen namaak lampen. Daarmee treffen ze dus ook alle eigen lampen die geproduceerd zijn voor Augustus 2016.
.
Verwijderd
RandyLemaire schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:04:
Can you confirm that all the remote controller B1-B4 and T1-T4 only work with the new series of Milights (production date from Aug 2016)? I noticed the issue with B4 but thought it was only because of it is RGB+CCT compatible and I was trying to control RGBW lights. I was about to go for B3 but then it is no use if this really is the case. Shame...Jeroen 98675432 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:28:
Die beveiliging lijkt ook in de T4 te zitten, die kan namelijk alleen de laatste productie van de eerste serie GU10 lampen (dus niet de CCT uitvoering) schakelen, niet de oude die ik al een jaar heb en die er aan de buitenkant verder identiek uitzien.
Well, "confirmation"... that's what I've heard from people that spoke to the factory in China.
Indeed, really a shame!
Indeed, really a shame!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:58:
Can you confirm that all the remote controller B1-B4 and T1-T4 only work with the new series of Milights (production date from Aug 2016)? I noticed the issue with B4 but thought it was only because of it is RGB+CCT compatible and I was trying to control RGBW lights. I was about to go for B3 but then it is no use if this really is the case. Shame...
I have only bought the T4 panel and two new GU10 lights from the first generation, and they work flawless with the T4. None of my older GU10 lights (same generation) work with the T4.Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:58:
[...]
[...]
Can you confirm that all the remote controller B1-B4 and T1-T4 only work with the new series of Milights (production date from Aug 2016)? I noticed the issue with B4 but thought it was only because of it is RGB+CCT compatible and I was trying to control RGBW lights. I was about to go for B3 but then it is no use if this really is the case. Shame...
I don't have any other model panels so I can't confirm anything about their functions...
Even een klein vraagje, zijn er ledstips met rgb cct? Want ik kan wel de Led controller RGB CCT vinden maar niet de ledstip zelf. Of hebben die een anderen naam. Heb namelijk al GU10 spots met RGB CCT maar wil er ook een led strip van.
Verwijderd
hi,Jeroen 98675432 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:50:
[...]
I have only bought the T4 panel and two new GU10 lights from the first generation, and they work flawless with the T4. None of my older GU10 lights (same generation) work with the T4.
I don't have any other model panels so I can't confirm anything about their functions...
I am a new user from italy,is there any Italian?
I have T4 panel but none work older GU10 RGBWW, but work with this panel:
https://www.amazon.de/Wan...l-Unterputz/dp/B01HZY8XUC
Zijn de lichten vel genoeg om lampen te vervangen? Of is dit alleen goede sfeerverlichting?
Ik heb de 8 watt RGB/WW/CW lampen en de wit (WW/CW) opbrengst van deze lampen is prima, kun je met een 40 a 60 watt gloeilamp vergelijken.KoenLemmen schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:14:
Zijn de lichten vel genoeg om lampen te vervangen? Of is dit alleen goede sfeerverlichting?
Ja die zijn er! Echter kan ik maar 1 aanbieder vinden en die rekent een knappe 21 USD verzendkosten.evild schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:57:
Even een klein vraagje, zijn er ledstips met rgb cct? Want ik kan wel de Led controller RGB CCT vinden maar niet de ledstip zelf. Of hebben die een anderen naam. Heb namelijk al GU10 spots met RGB CCT maar wil er ook een led strip van.
Voor de ledstrip zelf betaal je zo'n 3,5 USD per meter. Tot 22€ betaal je geen btw en inklaringskosten. Hierdoor zou een RGB CCT ledstrip per 5M uitkomen op afgerond 37€ (uitgaande van een PayPal betaling zonder commissie).
Persoonlijk vind ik het eindbedrag net iets teveel van het goede, maar wil deze toch erg graag hebben.
Heb je een link?Sander-dvh schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:13:
[...]
Ja die zijn er! Echter kan ik maar 1 aanbieder vinden en die rekent een knappe 21 USD verzendkosten.
Voor de ledstrip zelf betaal je zo'n 3,5 USD per meter. Tot 22€ betaal je geen btw en inklaringskosten. Hierdoor zou een RGB CCT ledstrip per 5M uitkomen afgerond 37€ (uitgaande van een PayPal betaling zonder commissie).
Persoonlijk vind ik het eindbedrag net iets teveel van het goede, maar wil deze toch erg graag hebben.
Ja heb ik, https://magic-ledlight.en...CCT_RGBWW_LED_Strip.html?
Ze hebben ook een eigen site.
[ Voor 5% gewijzigd door Sander-dvh op 09-02-2017 19:19 ]
Ik ben de draad een beetje kwijt, kan iemand me in de richting wijzen voor een wifi controller.
Heb een aantal losse mi-light rgbww (warm white) lampen besteld en heb ook een rflink met 2.4ghz liggen. Nu kom ik er achter dat rflink (nog) niet de rgbww lampen ondersteund.
Ik wil toch graag de lampen in gebruik gaan en heb dus geen remote of zo. Nu zie ik dat er een aantal losse wifi controllers maar dat die ook niet allemaal met rgbww werken. Ook zie ik er een met een lamp er in, niet echt nodig voor mij. Daarnaast lijken ze niet echt met typenummers te werken.
Kan iemand een model aangeven of een linkje naar Ali of zo met een werkende wifi controller diemi, vanuit Domoticz of met Python kan aansturen ?
Heb een aantal losse mi-light rgbww (warm white) lampen besteld en heb ook een rflink met 2.4ghz liggen. Nu kom ik er achter dat rflink (nog) niet de rgbww lampen ondersteund.
Ik wil toch graag de lampen in gebruik gaan en heb dus geen remote of zo. Nu zie ik dat er een aantal losse wifi controllers maar dat die ook niet allemaal met rgbww werken. Ook zie ik er een met een lamp er in, niet echt nodig voor mij. Daarnaast lijken ze niet echt met typenummers te werken.
Kan iemand een model aangeven of een linkje naar Ali of zo met een werkende wifi controller diemi, vanuit Domoticz of met Python kan aansturen ?
Update !
Beetje raar maar ik heb het nu
ik kan nu mijn eerste lamp en het licht van de ibox aansturen via mijn mobiel, binnenhuis zeker maar ook vanaf buiten dankzij vpn op mijn raspberry (ik wil niet dat mijn lampen "praten" met een Chinese server)
Edit: het werkt nu met domoticz (V3.6674)
Postbode kwam gister langs met een briefje met bericht : het pakketje was op te halen op postnl kantoor, tegen legitimatiesparking led lighting
Ibox 1 Milight hub
Besteld op 09-01-2017
Geleverd op 08-02-2017
Levertijd: 30
Beetje raar maar ik heb het nu
ik kan nu mijn eerste lamp en het licht van de ibox aansturen via mijn mobiel, binnenhuis zeker maar ook vanaf buiten dankzij vpn op mijn raspberry (ik wil niet dat mijn lampen "praten" met een Chinese server)
Edit: het werkt nu met domoticz (V3.6674)
[ Voor 18% gewijzigd door cpbox op 10-02-2017 14:10 ]
Heb net even gekeken daar, maar moet zeggen de service is wel goed. heb even een chat gestart. En ze helpen je goed met wat je zoekt en of het samen kan werken met wat je al in huis hebt.Sander-dvh schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:18:
[...]
Klopt, vandaag toch maar de knoop doorgehakt en 4x5M besteld om zo het maximale uit de verzendkosten te halen.evild schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:06:
[...]
Heb net even gekeken daar, maar moet zeggen de service is wel goed. heb even een chat gestart. En ze helpen je goed met wat je zoekt en of het samen kan werken met wat je al in huis hebt.
De prijzen van een Mi Light controller, afstandsbediening en lampen zijn ook erg goed. Jammer van alle bijkomende kosten.
De laatste versie van Domoticz heeft nu ondersteuning voor de V6 api. Je moet dan wel even de updatekanaal op beta instellen.
< dit stukje webruimte is te huur >
misschien een stomme vraag ...
Ik heb hier een 3 poot lamp met E27 Fitting.
Lamp boven de tafel met 2x e27 fittingen
en 2 kleine lampjes voor het raam met E14 Fitting.
En op de slaapkamer 1 lamp met E27 fitting.
Deze zou ik willen laten vervangen door milight lampen. (Kleur)
welke heb ik dan allemaal nodig? ook een hub?
want er zijn verschillende versies...
Verwijderd
Voor RGBWW moet je V6 hebben dit staat niet vaak aangegeven nee, de versie met lampje is iig zeker V6 die werkt prima en is 1 dollar goedkoperPixelmagic schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:21:
Ik ben de draad een beetje kwijt, kan iemand me in de richting wijzen voor een wifi controller.
Als eerste, in hoeveel 'groepen' wil je het bedienen?Aggressor schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:03:
misschien een stomme vraag ...
Één afstandsbediening kan er max 4 namelijk, maar je kan een onbeperkt aantal afstandsbedieningen gebruiken.
Dus 6x E27 https://nl.aliexpress.com...ea-4907-8bd6-d045339ef6d2
2x E14 https://nl.aliexpress.com...b9-433d-bd53-9a830de0cd98
Remote ?x https://nl.aliexpress.com...af-494d-b270-1d641f8dd891
[ Voor 14% gewijzigd door Jochemd13 op 12-02-2017 09:11 ]
Ik heb deze zelfde strip ook van ledstores punt nl gehaald, maar bevalt hij me niet. Doordat om en om een RGB WW en een WW/CW LED zit is de afstand tussen de RGB's onderling erg groot en datzelfde geldt ook voor de WW/CW leds. Daardoor is deze alleen voor indirect licht geschikt, zelfs in een ledstrip profiel met melkwit glas ziet het er niet mooi uit...Sander-dvh schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:18:
[...]
Let wel op dat de e14 lampjes rgbw en de e27 rgbww zijn. Je kan ook overwegen een e14 naar e27 verloopje te halen. Dan heb je overal dezelfde lampen.Jochemd13 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:09:
[...]
Als eerste, in hoeveel 'groepen' wil je het bedienen?
Één afstandsbediening kan er max 4 namelijk, maar je kan een onbeperkt aantal afstandsbedieningen gebruiken.
Dus 6x E27 https://nl.aliexpress.com...ea-4907-8bd6-d045339ef6d2
2x E14 https://nl.aliexpress.com...b9-433d-bd53-9a830de0cd98
Remote ?x https://nl.aliexpress.com...af-494d-b270-1d641f8dd891
Ik vrees dat v7 niet als firmware te upgraden is voorgaande doosjes.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:46:
[...]
Voor RGBWW moet je V6 hebben dit staat niet vaak aangegeven nee, de versie met lampje is iig zeker V6 die werkt prima en is 1 dollar goedkoper. De nieuwste beta's van domoticz hebben al ondersteuning voor de rgbww lampen en er zijn ook genoeg python scipts te vinden. Als het goed is kunnen we deze box later ook upgraden naar de V7 firmware met unlimited zones etc
Hier een quote van de limitless site op de vraag:
"Sorry, there has never been any releases for firmware updates for milight/limitlessled bridges. The hardware is better and newer every release, so the software would never work on the new hardware for each version released of wifi bridge anyway. The only way to get the new hardware is to buy the latest Wifi Bridge version from our website, and it comes with the firmware installed for that hardware. thanks."
Ik was wat aan het rondzoeken bij ome ali, en ik zag ineens een remote met 99 zones en een schermpje!
https://www.aliexpress.co.../2204061_32788484500.html
Kennen mensen hier deze al? Heeft iemand em? Vertel?!
In English, as I'm not sure how to explain it clearly in DutchPander schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:17:
-> give the choice in the milight application to reach the WiFi Ibox bridge by using its IP address (I gave it a fixed IP) when within the lan, or when outside by using ddns / IP + port forward.
I am sure the application could be made to manage the lights without having to talk to a Chinese server (apart for sending statistics)
or you could say, to be future proof: remove any dependence on servers in China that could possibly go down fully/be unavailable for a while etc
Alvast bedankt
For the record I noticed following
pivpn on raspberry + no specific site blocking : the WiFi ibox is found while on vpn, shows the WiFi sign + ok sign
pivpn on raspberry + pihole with no specific blocking : the WiFi ibox can be found but shows a Globe, so it's probably finding the WiFi ibox via information from some external server
pivpn on raspberry + pihole with some Chinese servers blocking : the WiFi ibox can not always be reached
For both the above, tapping on "Searching for Device" , the app gives message that "Phone has no internet / wireless
Blocking in pihole:
- jpush.cn blocked as wildcard [domains called are stats.jpush.cn and s.jpush.cn]
- jpush.io blocked as wildcard [domain called is sis.jpush.io]
- easytomessage.com as wildcard
--> all can be blocked at same time: WiFi ibox is reached, shows a Globe icon
- xlink.cn as wildcard [domain called is cm2.xlink.cn]
--> WiFi ibox is NOT reached
This is obviously the critical one.
[ Voor 3% gewijzigd door cpbox op 13-02-2017 14:59 ]
Die zijn al langer te koop, en zover ik weet kan je alleen de plafondlampen (rails) ermee gebruiken, je moet eens kijken op futlight.comPeetz0r schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:21:
Ik was wat aan het rondzoeken bij ome ali, en ik zag ineens een remote met 99 zones en een schermpje!
Verwijderd
Ik weet niet of dit in de lampen zelf of de firmware zit maar fade time kunnen instellen zou zeer handig zijn.
Ik houd dit topic niet echt bij (sorry daarvoor, gelijk gebookmarked!) maar heb sinds vandaag m'n milights (v6 ibox bridge + RGBWW (dus RGB + WW + CT) lampen (Zowel 6W downlight, 12W downlight, 8W E26 en 4W GU10's)) werkend! 
In Home-Assistant, dus nu is het wakuplight+cct curve+automated scenes tijd
In Home-Assistant, dus nu is het wakuplight+cct curve+automated scenes tijd

[ Voor 18% gewijzigd door casefan op 15-02-2017 23:51 ]
Let op:
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie
extra leesvoer: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie