Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomN87
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-09 18:31
Beste tweakers,

Kan mij iemand mij op gang helpen aub. Ik had een RPI 2b over en wou hiermee eens gaan experimenteren i.s.m. een PiFace. Dit omdat ik de deurbel wou kunnen aan en uit zetten met mijn telefoon. Ik heb Domoticz geïnstalleerd en vervolgens de SPI aangezet en de PiFace toegevoegd in Domoticz. Echter krijg ik steeds de foutcode: Fout bij verzenden van schakelaar opdracht, controleer apparaat/hardware!

Ik heb een aantal printscreens toegevoegd en het piface.config bestand. Ik heb veel gezocht op Google maar ik kom er niet aan uit. Ik draai de laatste stabiele versie van Domoticz.

Config

Domoticz 1

Domoticz 2

Alvast bedankt voor de genomen moeite! :)

[ Voor 18% gewijzigd door TomN87 op 12-09-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
jhead22 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:37:
Sinds kort log ik de slimme meter met een Raspberry pi met Domoticz.
Dit werkt erg mooi.

Ik zou echter graag de dagelijkse grafieken terug willen kijken. Weet iemand hoe je dit kan instellen?
Speedfightserv schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:47:
[...]

Je kan op een week een gebied selecteren.
Helaas zie je dan alleen de totale opbrengst en verbuik van een dag. Je kan niet meer inzoomen en kijken wat er exact gebeurd is op die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor moet je 'short log sensors' verhogen maar dat gaat je aardig wat records kosten in de database.
Limiet is dan nog sowieso 7 dagen.
Als er van een bepaald device de data zo belangrijk is kan je overwegen die te pushen naar bv een MySQL database zodat je zelf volledige controle hebt erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Echte nerds doen "git pull; cmake ...; make" :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:21
Wolfboy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 01:51:
[...]
Echte nerds doen "git pull; cmake ...; make" :P
En dat 's nachts in een crobjob :+ Gegarandeerd dat jij altijd met de allerlaatste bleeding-edge versie werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

xoniq schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:15:
[...]

En dat 's nachts in een crobjob :+ Gegarandeerd dat jij altijd met de allerlaatste bleeding-edge versie werkt :+
Eigenlijk is het bij mij nog erger... ik hou m'n eigen domoticz fork bij die wat meer up to date is met open-zwave en een paar extra features heeft die de domoticz developer niet wil mergen :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Foscam fi9826p werkend gekregen?

Ik heb deze link gebruikt (https://www.domoticz.com/wiki/Hardware#IP-networkcameras) maar het lukt me maar niet de juiste image url te vinden. Ik heb verschillende imageurls geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Wolfboy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:50:
[...]
Eigenlijk is het bij mij nog erger... ik hou m'n eigen domoticz fork bij die wat meer up to date is met open-zwave en een paar extra features heeft die de domoticz developer niet wil mergen :P
Ik gebruik ook mijn eigen fork :-) alleen al omdat ik de hele zooi volledig geredesigned heb :-P wat moderner met tegels enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:58:

Ik heb deze link gebruikt (https://www.domoticz.com/wiki/Hardware#IP-networkcameras) maar het lukt me maar niet de juiste image url te vinden. Ik heb verschillende imageurls geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb een Fi9826W werkend met deze url:

cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD

Ik heb de lokale ip met poort 88 gebruikt en kan de stream via internet zien vanuit Domoticz :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:58:

Ik heb deze string erin staan cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=USER&pwd=PASSWORD poort 80 en interne IP

Speedy was sneller >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heet niet voor niets speedy :P
Poort 88 werkt omdat hij ook Onvif compatible is met een nieuwe firmware.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:14
xoniq schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:12:
[...]

Ik gebruik ook mijn eigen fork :-) alleen al omdat ik de hele zooi volledig geredesigned heb :-P wat moderner met tegels enz.
Show us. :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Verwijderd

MadDog11 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:18:
[...]

Ik heb deze string erin staan cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=USER&pwd=PASSWORD poort 80 en interne IP

Speedy was sneller >:)
Dank voor juliie snelle reactie!
Ik heb beide strings geprobeerd zonder resultaat.

Ik heb de Foscam op een andere poort staan dan 80 of 8080 (nl. 2101) zou dit de oorzaak kunnen zijn? Binnen Domoticz verwijs ik uiteraard naar 2101....

Verwijderd

Als je het poortnummer aan beide kanten hetzelfde instelt zou het geen issue mogen geven. Is zelfs beter en veiliger om een dergelijk random nummer te gebruiken, zeker als je het van buitenaf wil bereikbaar maken.
Vergeet zeker ook niet om het default admin wachtwoord te veranderen, er staan maar al te veel webcam's zomaar standaard online. Er zijn zelfs sites die miljoenen adressen publiceren van dergelijke cams die soms tot in de woonkamer of slaapkamer geïnstalleerd werden en je dus zomaar kan meekijken.

• MadDog11
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:23:
[...]

Dank voor juliie snelle reactie!
Ik heb beide strings geprobeerd zonder resultaat.

Ik heb de Foscam op een andere poort staan dan 80 of 8080 (nl. 2101) zou dit de oorzaak kunnen zijn? Binnen Domoticz verwijs ik uiteraard naar 2101....
Om dit te testen zou je de Foscam ff op poort 80 moeten zetten, dan sluit je dit in ieder geval uit.
En zoals Guy ook zegt, verwijder het standaard admin account altijd, als het aan internet hangt.

Verwijderd

MadDog11 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:26:
verwijder het standaard admin account altijd, als het aan internet hangt.
Correct, default user uitschakelen/verwijderen is nog beter dan alleen maar het default wachtwoord aan te passen.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 21:07
Ik heb denk ik m'n installatie gesloopt |:(

Gisteren voordat ik naar bed ging "even snel" willen upgraden naar Jessie en dat duurde zo lang dat ik dacht: ach... de installatie loopt vanzelf, ik ga naar bed. Vanmorgen bleek dat ik halverwege ofzo nog ergens Yes/No had moeten kiezen :+

Geprobeerd de Raspberry te rebooten, maar als ik nu in wil loggen kan ik de username invoeren en daarna hangt de boel. Zelfde verhaal voor Domoticz ;w

Als ik thuis ben maar even de stroom er af en er weer op. Hopelijk helpt dat...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xoniq
Bij deze. Dit is echter wel een WIP, nog een hoop te doen. En het meeste wat ik doe heb ik echt de core code voor moeten wijzigen.

Het is ook elke keer een hele trucage om de latere commits van Domoticz weer te mergen omdat ik zoveel heb moeten aanpassen. (Überhaupt worden er nu geen table tags meer gebruikt, maar alles met divs en volledig responsive)

Dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/tweakers/Schermafbeelding%202016-09-14%20om%2013.34.44.png

Andere overzichten (met status tags en een 'more' icon):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/tweakers/Schermafbeelding%202016-09-14%20om%2013.35.08.png

Menu na klikken op de 'more' icon:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/tweakers/Schermafbeelding%202016-09-14%20om%2013.35.31.png

• EBOOZ
  • Laatst online: 24-09 21:07
Ziet er echt heel strak uit! I like it!

Verwijderd

MikeOO schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:12:
[...]

Ik herken je problemen niet en zeker niet bedoelt voor de bekende welles/nietes discussie. Maar meer om aan te geven dat het probleemloos zou moeten kunnen werken.

Er hangen hier 4 camera's in en rond het huis op 2 Synology nassen (DS212 & DS214+) en werkt 100% goed en totaal geen problemen met netwerk verzadigen. 1 camera op Wifi en 3 via PoE en allemaal HD beelden. Daarbij is 1 nas ook tevens downloadserver waar soms een behoorlijke grote que in staat en nog veel meer werkzaamheden.. Alles films/series stream ik er ook vanaf en dat geeft 0 problemen en alles blijft vloeiend draaien en zonder hikjes en wat.

Motion gebruik ik niet, met buiten teveel activiteiten door auto /mens en planten en binnen door hond die overal in huis wandeld.
Je kunt ook de motion van de camera zelf gebruiken ipv Synology en dat werkt altijd prima als ik dat voor iemand instel.

De software van Synology werkt verder uitstekend en gebruik dit nu als 5 jaar 24/7 en nog niet meegemaakt dat er beelden niet waren opgenomen, hooguit omdat de zoveelste spin weer zijn web moest maken voor de lens >:)

Heb dit bij meerdere familie/kennisen draaien en nooit problemen hiermee. Zelf op een oude DS209 met 2 camera's draait het zonder problemen.

Misschien als je ooit weer eens een poging gaat wagen toch eens na netwerkkabels/switchen/router controleren of daar mogelijk iets is wat sterk verouderd is of een probleem heeft. Of mogelijk dat de NAS harddisk zelf is niet meer 100% gezond is.
Helemaal mee eens. Bij mij draait ook Domoticz nu bijna een jaar denk ik er probleemloos op. Top ding zo'n Synology.

• remcoXP
Zo dat ziet er goed uit! Ik weet dat nieuwe gui op basis van frameworks enz wel op de lijst staan.
kan je niet bijdragen en overleggen met gizmocuz hoe je dit niet in de default branch kan opnemen?
wellicht heeft hij een aantal vereisten die het geheel modulair of beter maken, maargoed daar is samenwerking voor.
xoniq schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:39:
[...]

Bij deze. Dit is echter wel een WIP, nog een hoop te doen. En het meeste wat ik doe heb ik echt de core code voor moeten wijzigen.

Het is ook elke keer een hele trucage om de latere commits van Domoticz weer te mergen omdat ik zoveel heb moeten aanpassen. (Überhaupt worden er nu geen table tags meer gebruikt, maar alles met divs en volledig responsive)

Dashboard:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 07:26
Wow dat ziet er inderdaad erg netjes uit :) Nog op zoek naar Bèta testers haha
[...]

Dashboard:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

• xoniq
remcoXP schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:06:
Zo dat ziet er goed uit! Ik weet dat nieuwe gui op basis van frameworks enz wel op de lijst staan.
kan je niet bijdragen en overleggen met gizmocuz hoe je dit niet in de default branch kan opnemen?
wellicht heeft hij een aantal vereisten die het geheel modulair of beter maken, maargoed daar is samenwerking voor.

[...]
Ik heb uiteindelijk wel de intentie om het uiteindelijk eens bij de officiële repo aan te duwen. Maar voorlopig wil ik het eerst even afmaken. Sowieso is er ontzettend veel veranderd qua de core broncode, en loop ik al even wat commits achter die ik nog moet Morgen. Maar deze is een stuk prettiger in gebruik, en tenminste mooi responsive, geen losse 'mobile' template meer nodig.

• xoniq
l00pz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:06:
Wow dat ziet er inderdaad erg netjes uit :) Nog op zoek naar Bèta testers haha

[...]
Beta testen is geen optie nog, loopt een stukje achter qua originele broncode en moet nog een hoop zaken aanpakken :-P wie weet.

Maar het begint wel ergens op te lijken, vind de originele Domoticz thema zo afzichtelijk dat ik me niet kon inhouden haha.

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51

Patrick89

PSN : Gamesource

[...]

Dashboard:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Domoticz zou eigenlijk jouw skin moeten overnemen ! Als iets een beetje gedateerd is het de look and feel van Domoticz...Momenteel wat lopen stoeien met PiMatic, mooiere simpele skin maar toch niet wat Domoticz is. Zou zo graag zien dat ze wat aan die skin doen en kleine iteraties hebben.

Maar complimenten voor je werk ! Gaaf gedaan _/-\o_

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
Ik hoop dat je het wilt committen want het is op zich zonde dat er creatieve genieen toffe dingen maken maar niet delen. Momenteel zijn er weinig developers voor domoticz en doet gizmocuz bijna alles alleen.
plus de lading vragen, spam,en andere requests. het zou hem wel verlichten. en als het geheel wat modulairder is zaullen veel skinners eenvoudiger kunnen instappen.

er zijn al wel stappen gezet, maar er zijn er nog veel te nemen. hopelijk met meer mensen wat de snelheid en kwaliteit ten goede zal komen.

• xoniq
Patrick89 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:45:
[...]

Domoticz zou eigenlijk jouw skin moeten overnemen ! Als iets een beetje gedateerd is het de look and feel van Domoticz...Momenteel wat lopen stoeien met PiMatic, mooiere simpele skin maar toch niet wat Domoticz is. Zou zo graag zien dat ze wat aan die skin doen en kleine iteraties hebben.

Maar complimenten voor je werk ! Gaaf gedaan _/-\o_

Helemaal met je eens, ik vind die skin ook niks, daarom zelf wat gaan klussen. Maar ik heb zoveel moeten veranderen omdat ze bepaalde dingen echt lelijk opgelost hebben, dus in een later stadium ga ik mijn aanpassingen ook bij hun aanbieden denk ik.
Dan profiteert iedereen ervan. En kunnen anderen mijn skin weer verbeteren.

Ik wou sowieso deze kant op met mijn skin om uiteindelijk een kleine tablet aan de muur te hangen met een tegeltjes ontwerp.

Dus wie weet kom je ergens een keer mijn skin tegen als default.

• xoniq
remcoXP schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:49:
Ik hoop dat je het wilt committen want het is op zich zonde dat er creatieve genieen toffe dingen maken maar niet delen. Momenteel zijn er weinig developers voor domoticz en doet gizmocuz bijna alles alleen.
plus de lading vragen, spam,en andere requests. het zou hem wel verlichten. en als het geheel wat modulairder is zaullen veel skinners eenvoudiger kunnen instappen.

er zijn al wel stappen gezet, maar er zijn er nog veel te nemen. hopelijk met meer mensen wat de snelheid en kwaliteit ten goede zal komen.
Ik wil uiteraard wel delen, maar dan moet er heel veel gemerged worden en moet m'n skin ook eerst af zijn, je wilt niet een lading klachten krijgen over een skin die wat dingen kapot maakt. Dan krijg je namelijk een beetje stank voor dank. (Beetje wat je zegt, wel nemen, niet geven, en dan ook nog klagen als iets niet goed is)

Dus ik zal zeker eens contact zoeken met die beste man, of hem vragen of ie het wil opnemen in een bleeding-edge branch die mensen dan kunnen alpha-testen.

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 16:09
xoniq schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:29:
[...]

Beta testen is geen optie nog, loopt een stukje achter qua originele broncode en moet nog een hoop zaken aanpakken :-P wie weet.

Maar het begint wel ergens op te lijken, vind de originele Domoticz thema zo afzichtelijk dat ik me niet kon inhouden haha.
Ik zeg +1 ! :P

Deel de mening dat de skin redelijk gedateerd is en wel een likje verf kan gebruiken. Keep up the good work!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ziet er goed uit die interface.
Zou dolgraag willen beginnen aan m'n eigen interface voor Domoticz.
Was aan het kijken naar deze 'tablet' voor in de keuken aan de muur: https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Ik weet dat ie groot is, maar wil echt graag een rooted android device als wallmount, met tasker + autoremote is die perfect te automatiseren. Als er iemand aanbelt automatisch de camera tonen, anders default een combo-interface met daarop google calendar, wat temperaturen, schakelaars, buienradar, ...

Alleen de tijd ontbreekt me wat. Maar binnenkort begin ik er aan !

• xoniq
wimmme schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:12:
Ziet er goed uit die interface.
Zou dolgraag willen beginnen aan m'n eigen interface voor Domoticz.
Was aan het kijken naar deze 'tablet' voor in de keuken aan de muur: https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Ik weet dat ie groot is, maar wil echt graag een rooted android device als wallmount, met tasker + autoremote is die perfect te automatiseren. Als er iemand aanbelt automatisch de camera tonen, anders default een combo-interface met daarop google calendar, wat temperaturen, schakelaars, buienradar, ...

Alleen de tijd ontbreekt me wat. Maar binnenkort begin ik er aan !
Goed vooruitzicht. Grote tablet in keuken kan als voordeel hebben bij 't koken.

Eigen skin maken is best tricky binnen Domoticz. Ik liep vooral tegen het feit aan dat de HTML structuur an-sich te brak is, dus heb eerst vele avonden dat moeten oplossen, met veel trial and error omdat het dan ergens anders weer helemaal brak werd. Dat heb ik eindelijk stabiel. Dan pas kan je flexibel met de stijl bezig omdat je dan de limieten van tabellen en vaste cellen niet meer hebt.

Wat ik wil zeggen; verkijk je er niet op, je bent zo heel wat dagen verder. Ik kan het weten, ik heb m'n eigen bedrijf in web- en applicatie ontwikkeling :+

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Idd in plaats van templates en dergelijke moeten ze maken dat de opbouw goed is.
In de community zitten er altijd wel een paar die kunnen toveren :)
Zoals xoniq hierboven mooi laat zien!

Dat zie je jammergenoeg veel te weinig :(
xoniq, ik zou eens contact zoeken met Gizmocuz. Hij heeft de motor behoorlijk goed op orde en er komen meer en meer features bij. De aandacht ligt echter niet bij de carrosserie, dus als je met die insteek bij hem aanklopt en aanbiedt om hem te helpen met de layout, wie weet wat een vlucht e.e.a. dan kan nemen. Dat scheelt jou op termijn ook heel wat werk en een fraaiere layout zou voor ons de kers op de taart zijn.

Just my 2 cents.....

¯\_(ツ)_/¯

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eens. GUI is nu niet echt de kracht van techneuten en die van Domoticz is abominabel. Alle verbetering is welkom. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wimmme
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:31:
[...]

Eigen skin maken is best tricky binnen Domoticz. Ik liep vooral tegen het feit aan dat de HTML structuur an-sich te brak is, dus heb eerst vele avonden dat moeten oplossen, met veel trial and error omdat het dan ergens anders weer helemaal brak werd. Dat heb ik eindelijk stabiel. Dan pas kan je flexibel met de stijl bezig omdat je dan de limieten van tabellen en vaste cellen niet meer hebt.

Wat ik wil zeggen; verkijk je er niet op, je bent zo heel wat dagen verder. Ik kan het weten, ik heb m'n eigen bedrijf in web- en applicatie ontwikkeling :+
Mja, ik was eigenlijk ook niet van plan om Domoticz te gaan aanpassen, het zou me te veel werken kosten om dan steeds te mergen ed. Ik dacht eigenlijk meer aan een eigen webinterface die met Domoticz praat via JSON, en met tasker via autoremote. Geen volledige vervanging van Domoticz, ik heb ook niet alles nodig, gewoon een mooie en bruikbare interface met excellente WAF O-)

• xoniq
wimmme schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:04:
[...]

Mja, ik was eigenlijk ook niet van plan om Domoticz te gaan aanpassen, het zou me te veel werken kosten om dan steeds te mergen ed. Ik dacht eigenlijk meer aan een eigen webinterface die met Domoticz praat via JSON, en met tasker via autoremote. Geen volledige vervanging van Domoticz, ik heb ook niet alles nodig, gewoon een mooie en bruikbare interface met excellente WAF O-)
Ben ik ook ooit eens aan begonnen; een NodeJS applicatie die gewoon ernaast kan draaien. Dat is wel goed te doen.

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51

Patrick89

PSN : Gamesource

xoniq schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:12:
[...]

Ben ik ook ooit eens aan begonnen; een NodeJS applicatie die gewoon ernaast kan draaien. Dat is wel goed te doen.
Hoe is de snelheid daar van dan ?
Het wisselen van Tabblad duurt af en toe ook nog wel even. Er zijn systemen waar dit aanzienlijk sneller werkt in ieder geval.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:05
xoniq schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:31:
[...]

Nee, dat moet je niet doen. Je kunt het beste zelf een variant maken van Frontpage:

Frontpage.html https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=4698

Of als je het iets gelikte wilt hebben:

Fratz Frontpage: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8017

Kun je gewoon in de WWW directory zetten van je raspberry en via brouwser op tab aanroepen.

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32
[...]

Dashboard:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een ongelofelijk nette/cleane skin. Exact wat Domoticz kan gebruiken.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Verwijderd

grote_oever schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:01:
[...]
Je kunt het beste zelf een variant maken van Frontpage:
Of je gebruikt de json api om een volledig eigen interface te maken, helemaal los van de domoticz web ui.
Het kost wat meer moeite, vooral in het begin, maar eens operationeel echt super.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:18:
Of je gebruikt de json api om een volledig eigen interface te maken, helemaal los van de domoticz web ui.
Het kost wat meer moeite, vooral in het begin, maar eens operationeel echt super.
En er zijn zat mooie templates te krijgen om simpel een paginaatje met mooie blokjes op te zetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• remcoXP
Ja dat klopt. maargoed het is telkens bijbouwen en bijbouwen. plus door weinig mensen met niet altijd kennis van alles.
en er zijn te veel mensen die net als jouw niet developen maar wel zeggen dat het beter kan.

ook bij het kennismakingstopic zie ik tig mensen die kunnen designen. echter als ik een post plaats met de vraag wie er screenshots logo's en andere gfx kan plaatsen zodat we dat op de site, facebook enz kunnen gebruiken is er geen respons. toch jammer.
Repi3 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:35:
Idd in plaats van templates en dergelijke moeten ze maken dat de opbouw goed is.
In de community zitten er altijd wel een paar die kunnen toveren :)
Zoals xoniq hierboven mooi laat zien!

Dat zie je jammergenoeg veel te weinig :(

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Held!_/-\o_ ik gebruik domoticz en ben er zeer tevreden over, alleen als ik het laat zien aan mensen dan krijg ik al eerste te horen het ziet er wel wat oud bollig uit.

Ik zou direct ja! stemmen als ze deze skin als standaard implementeren.

Ook ik ben zelf aan het werk geweest, maar tijd en de onduidelijkheid van domoticz achterkant uiteindelijk maar laten zitten en gekozen voor de minst lelijke skin.
[...]

Dashboard:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

• Gonadan

Gonadan

remcoXP schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:33:
Ja dat klopt. maargoed het is telkens bijbouwen en bijbouwen. plus door weinig mensen met niet altijd kennis van alles.
en er zijn te veel mensen die net als jouw niet developen maar wel zeggen dat het beter kan.
Nou toevallig doe ik dat wel, niet aan Domoticz zelf maar randscripts. Die ga ik ook beschikbaar stellen als ze goed genoeg zijn. O-)

Als je het hebt over GUI verbeteren moet ik je teleurstellen. Net als de makers van Domoticz en vele andere klagers zie ik wel dat het beter kan, maar heb zelf ook niet talent om het beter te maken. Ik ben beter in back-end. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• xoniq
Gonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:10:
[...]

Nou toevallig doe ik dat wel, niet aan Domoticz zelf maar randscripts. Die ga ik ook beschikbaar stellen als ze goed genoeg zijn. O-)

Als je het hebt over GUI verbeteren moet ik je teleurstellen. Net als de makers van Domoticz en vele andere klagers zie ik wel dat het beter kan, maar heb zelf ook niet talent om het beter te maken. Ik ben beter in back-end. ;)
Elke bijdrage is goed. Zelf doe ik back- en front-end. Ook in m'n eigen bedrijf. Ik support Domoticz sowieso al qua code optimalisaties, echter hier een stukje verder dan anders.

Ik verwacht voor het einde van het jaar m'n skin gewoon klaar te hebben en dat deze met mijn hulp in de originele repo kan zitten. Hangt ook een beetje ervanaf hoe die andere kerel erover denkt qua mijn grote structurele wijzigingen.

• remcoXP
Sorry voor mijn zure reactie.

Heb je username over het hoofd gezien. Haha.
Excuses!!
Gonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:10:
[...]

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

ook bij het kennismakingstopic zie ik tig mensen die kunnen designen. echter als ik een post plaats met de vraag wie er screenshots logo's en andere gfx kan plaatsen zodat we dat op de site, facebook enz kunnen gebruiken is er geen respons. toch jammer.

[...]
Wie zegt dat ik niet aan develop doe?
Nuja dat was mijn punt niet, mijn punt was dat veel van die softwaretools/bedrijven soms alles zelf willen doen, terwijl ze het nietaltijd machtig zijn.
Daarom dat ze beter een goeie API aanleveren en laat de community hun werk doen...
En top dat mensen hier inspanningen doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echter als ik een post plaats met de vraag wie er screenshots logo's en andere gfx kan plaatsen zodat we dat op de site, facebook enz kunnen gebruiken is er geen respons. toch jammer.
Gaat dit over dit topic? http://www.domoticz.com/f...28&t=12399&p=88852#p88852
Daar ben ik de enige die totnogtoe gereageerd heeft. En dan nog wellicht niet met iets wat je gehoopt te zien te krijgen.
Het toont wel aan dat > 90% van de mensen lurkers zijn. Alles moet gratis zijn, moet perfect aan hun eisen voldoen want owee als er iets niet helemaal goed zit, dan zal je het wel geweten hebben.
Dan heb je wellicht nog een deel die wel iets ontwikkeld maar het niet ziet zitten om dat te delen omwille van die eerste groep en de hele hoop gezaag die erbij komt, want ja, ook dat moet perfect zijn voor de lurkers en ze moeten het plug en play aangeleverd krijgen, zijn te lui om zelfs maar iets te googlen.
Dan heb je nog maar enkele procenten gebruikers over en dat zijn dan wellicht de mensen die je hier het vaakst ziet antwoorden en die wel iets delen.
Anyway, Domoticz is top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb in domoticz een virtuele schakelaar aangemaakt. Zodra ik die omzet , moet deze een scene starten. Dat gebeurd op basis van JSON in het AAN ACTIE SCRIPT.

Daar staat dit in:
code:
1
https://mijn.fqdn.nl:8443/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=3&switchcmd=On

Maar als ik in de logs kijkt , dan probeert hij een verkeerde url te openen
code:
1
2016-09-16 08:11:13.908 Error: Error opening url: https://mijn.fqdn.nl:8443/json.htm?type=command¶m=switchscene&idx=3&switchcmd=On

Je ziet in de url staan dat domoticz achter command er een ander karakter heeft weggezet.
Is dit een bekende issue?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:33
Waarom fqdn en niet gewoon localhost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Kan , maar mijn FQDN werkt gewoon , het gaat pas fout in de parameters.
Zou het wel naar localhost kunnen veranderen , maar voor mijn gevoel is dat de oplossing niet.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er exact in je ON action?
Kan je daar dan zomaar een url in plakken? Ik zou dat dan eerder via curl oid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Dit staat er in de ON actie

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/eclmhce67/Screen_Shot_09_16_16_at_10_11_AM.png

En het vervolg van de url

Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/3kb7uaoj1/Screen_Shot_09_16_16_at_10_13_AM.png

[ Voor 40% gewijzigd door degroot op 16-09-2016 10:14 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 06:58:
[...]

Gaat dit over dit topic? http://www.domoticz.com/f...28&t=12399&p=88852#p88852
Daar ben ik de enige die totnogtoe gereageerd heeft. En dan nog wellicht niet met iets wat je gehoopt te zien te krijgen.
Het toont wel aan dat > 90% van de mensen lurkers zijn. Alles moet gratis zijn, moet perfect aan hun eisen voldoen want owee als er iets niet helemaal goed zit, dan zal je het wel geweten hebben.
Dan heb je wellicht nog een deel die wel iets ontwikkeld maar het niet ziet zitten om dat te delen omwille van die eerste groep en de hele hoop gezaag die erbij komt, want ja, ook dat moet perfect zijn voor de lurkers en ze moeten het plug en play aangeleverd krijgen, zijn te lui om zelfs maar iets te googlen.
Dan heb je nog maar enkele procenten gebruikers over en dat zijn dan wellicht de mensen die je hier het vaakst ziet antwoorden en die wel iets delen.
Anyway, Domoticz is top ;)
Idd, aan die ziekte lijdt bv ook XDA.
Ik vind Domoticz ook top ! _/-\o_
En het feit dat er een API is geeft iedereen de kans om ermee aan de slag te gaan in z'n eigen habitat.
Dat kan ASP, PhP, .NET, CGI, html, javascript, native apps, tasker, ...
En als je dat niet kan of wil moet je tevreden zijn met wat je krijgt; je kan wel voorstellen doen natuurlijk, en meedenken kan nooit kwaad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
degroot schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:12:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat doet het Pi teken daar in de (2e) URL ? Fout gegaan bij copy-pasten? Of is dat juist het probleem?
command¶m

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Dat is juist het probleem. gekke is, ik heb het ook al ingetikt ipv overgekopieerd. Dan staat het bij het opslaan goed. Maar als ik in de logs kijk , staat er die foutmelding , en heeft hij dus dat teken daar geplaatst.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je niet makkelijker om die dummy switch als subdevice van de scene te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 18:12
degroot schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:23:
Dat is juist het probleem. gekke is, ik heb het ook al ingetikt ipv overgekopieerd. Dan staat het bij het opslaan goed. Maar als ik in de logs kijk , staat er die foutmelding , en heeft hij dus dat teken daar geplaatst.
Gebruik je een oude versie van Domoticz?
Ergens is er een keer een UrlEncode toegevoegd aan het opslaan van de on/off acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:00:
Ben je niet makkelijker om die dummy switch als subdevice van de scene te zetten?
Bedoel je andersom? Een subdevice gaat toch aan wanneer master device geschakeld word? Als die dummy switch als subdevice staat gebeurd er dan toch niks mee?
BizzieBis schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:06:
[...]

Gebruik je een oude versie van Domoticz?
Ergens is er een keer een UrlEncode toegevoegd aan het opslaan van de on/off acties.
Version: 3.5242 , op een Synology. Heb de beta repo toegevoegd na de upgrade naar DSM6.0

[ Voor 32% gewijzigd door degroot op 16-09-2016 23:17 ]

www.degroot-it.nl

Verwijderd

degroot schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:16:
Bedoel je andersom? Een subdevice gaat toch aan wanneer master device geschakeld word? Als die dummy switch als subdevice staat gebeurd er dan toch niks mee?
Geen idee, ik gebruik sub devices enkel voor RF afstandsbedieningen en die schakelen dan toch het hoofddevice dus zou ik toch denken dat dat hetzelfde is voor andere switches.

Edit: Net even getest en aan dummy device als subdevice van een schakelaar gezet. Als ik de dummy device schakel verandert de status van het hoofddevice, echter wordt er niet geschakeld. Moet dus getest worden of het voldoende is om een scene te triggeren. (tabblad scenes is uitgeschakeld bij mij).
degroot schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:16:
Version: 3.5242 , op een Synology. Heb de beta repo toegevoegd na de upgrade naar DSM6.0
Is dat het beta kanaal van Jumbotroll? Daar zit hij al bij 3.5641.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 06:30 ]

• degroot
  • Niet online
Ja klopt , ben altijd te lui om te updaten. Want als ik hem nu update , staat er morgen weer een nieuwe versie klaar :)

edit: toch maar geupdate :)

[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 17-09-2016 09:27 ]

www.degroot-it.nl

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19

MsG

Forumzwerver

Sinds ik de P1 uitlezing werkend heb, heb ik mijn oude Raspberry Pi 2 maar ingezet als domotica-unit in de meterkast. Werkt leuk met die grafiekjes in een handomdraai met Domoticz. Wel stond de tijdzone nog verkeerd in Raspbian en helaas logt Domoticz niet op basis van UTC met puur in de weergave de lokale tijd, waardoor er nu dus na de tijdzone veranderd te hebben, een gek gat zit met een 2 uur lang 0 verbruik. Maar zo'n inaccuraatheidje van 2 uur zal op langetermijnlogging denk ik niet uitmaken.

Heb me ook maar even als vertaler aangemeld, want de NL-vertaling is momenteel nogal Google Translate :-P.

Kan je ook ergens het loggingsinterval veranderen? Ik zag op Google iemand die de code wijzigde en het hercompileerde, dat is me dan weer iets te serieus. De grafiek laat namelijk per 5 minuten zien, terwijl de P1-meter per 10 seconde door kan sturen. Ik zou het leuk vinden eventueel de huidige resolutie van 5 minuten te verhogen naar bijv. 1 minuut.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Ik heb een python script gemaakt om informatie van mijn domoticz naar een 2004 lcd display te sturen.
Telkens als ik dit script start vraagt hij om mijn login van domoticz, hoe kan ik dit in het script of een cronjob verwerken?

In het script staat:
cfgDomoticzHost = "DomoticzIP:poort"

Mijn cronjob is:
*/10 * * * * /home/pi/lcd/status.py

Bij welke moet ik mijn login informatie zetten en op welke manier?

Mijn excuses als dit enigszins verwarrend overkomt, mijn taalkunde in python zit op hetzelfde level als mijn Chinees, Ni Hao :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

tozzke

aka tozzert

MyBearTibbers schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:30:
Ik heb een python script gemaakt om informatie van mijn domoticz naar een 2004 lcd display te sturen.
Telkens als ik dit script start vraagt hij om mijn login van domoticz, hoe kan ik dit in het script of een cronjob verwerken?

In het script staat:
cfgDomoticzHost = "DomoticzIP:poort"

Mijn cronjob is:
*/10 * * * * /home/pi/lcd/status.py

Bij welke moet ik mijn login informatie zetten en op welke manier?

Mijn excuses als dit enigszins verwarrend overkomt, mijn taalkunde in python zit op hetzelfde level als mijn Chinees, Ni Hao :+
cfgDomoticzHost = "<username>:<password>@DomoticzIP:poort" werkt niet?

• MyBearTibbers
tozzke schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:41:
[...]

cfgDomoticzHost = "<username>:<password>@DomoticzIP:poort" werkt niet?
8)7 didn't think about that. Dankjewel!

Edit: Helaas had ik nog wat problemen met de crontab. Het script werd al aangesproken voordat domoticz gestart was.
Ik heb dit opgelost door een kleine delay eraan toe te voegen. Nu werkt alles naar behoren!

Mocht iemand geïnteresseerd zijn zal ik alles uploaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AsIYD0Y8IQCjd420hi7suE9Q/full.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door MyBearTibbers op 17-09-2016 20:31 ]

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb nog niet geëxperimenteerd met aan acties, maar wat mij wel opvalt, jouw "aan actie" begint het https en bij de omschrijving staat (moet beginnen met http:// of script://) kan het niet zijn dat Domoticz zich verslikt op jouw httpS:// ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Zou kunnen , ik heb domoticz op https draaien. en http staat niet open op mijn firewall.
Ik ben alleen benieuwd of domoticz mijn fqdn over het internet resolved , of intern blijft. Want ik heb geen interne DNS draaien ( syno heeft dns van Ziggo ).
Ik heb domoticz inmiddels geupdate , maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem

Maar ik ga een kijken wat er gebeurd als ik het op http://localhost/hier-heel-de-json-wegzet

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je fqdn toevoegt aan je hosts file zal het intern blijven. Anders gaat het op z'n minst tot aan je router.

dus
sudo nano /etc/hosts
127.0.0.1 my.fqdn.com

Maar eigenlijk hoef je dan ook geen https te gebruiken, als het toch localhost is...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:31:
Maar eigenlijk hoef je dan ook geen https te gebruiken, als het toch localhost is...
Dat is natuurlijk afhankelijk van de veiligheid van je eigen netwerk...

Ho wel opletten, bij localhost maakt het niet uit natuurlijk...
Ik ben blijf groot voorstander van alles over https.

[ Voor 11% gewijzigd door darkrain op 18-09-2016 13:11 . Reden: Niet echt scherp... ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
MyBearTibbers schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:08:
[...]

8)7 didn't think about that. Dankjewel!

Edit: Helaas had ik nog wat problemen met de crontab. Het script werd al aangesproken voordat domoticz gestart was.
Ik heb dit opgelost door een kleine delay eraan toe te voegen. Nu werkt alles naar behoren!

Mocht iemand geïnteresseerd zijn zal ik alles uploaden.

[afbeelding]
Delen van informatie wordt altijd gewaardeerd. Vooral dit soort projectjes zijn leuk om te volgen en/of uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyBearTibbers
Voor het gebruik van een 20x4 I2C display met Domoticz op de RPi.

Ik heb de tutorial van "TheRaspberryPiGuy" gebruikt. Voor meer info hierover verwijs ik u door naar zijn YouTube video.
Het script heb ik gemaakt met behulp van het script van MikeF @ Domoticz.com.

Als eerste verbind de 4 pinnen van de I2C display aan de GPIO van de RPi als volgt.
I2C -> GPIO
GND -> Pin 6 (Ground)
VCC -> Pin 2 (5V)
SDA -> Pin 3 (SDA)
SCL -> Pin 5 (SCL)

Start de RPi, login via Putty of een andere SSH client en voer de volgende regels in.
git clone https://github.com/the-raspberry-pi-guy/lcd
cd lcd
sudo sh install.sh
Alle benodigde packages worden nu geïnstalleerd en hierna zal de RPi rebooten.
Om te testen of alles werkt type het volgende.
cd lcd
python demo_lcd.py
Er wordt nu een demo tekst op de display weergegeven. Deze kunt u stoppen met "CTRL-C".
Mocht u geen of slecht beeld krijgen, verdraai de potmeter van de I2C module tot u beeld krijgt.
Mocht de display niet worden aangesproken verander dan het lcddriver.py script.
sudo nano lcddriver.py
Verander de volgende regel in het script. Test hierna opnieuw.
"ADDRESS = 0x20" naar "ADDRESS = 0x3f"
Start WINSCP en ga naar /home/pi/lcd en maak een nieuw bestand genaamd status.py.
Kopieer het volgende in het status.py script:
# Simple status program for Domoticz
# This program is created for the I2C 20x4 Display
# Created by Matthew Timmons-Brown for The Raspberry Pi Guy YouTube channel. Editted to work with Domoticz by MyBearTibbers.

# Import necessary libraries for commuunication and display use
import lcddriver
from time import ctime
import datetime
import os
import subprocess
import unicodedata
import urllib, json

# Configuration
cfgDomoticzHost = "<username>:<password>@<DomoticzIP>:<Port>"

def get_domoticz_sensor(idx):
url = "http://"+str(cfgDomoticzHost)+"/json.htm?type=devices&rid="+str(idx)
response = urllib.urlopen(url);
data = json.loads(response.read())
if data["status"] == "OK":
return data["result"][0]

def get_domoticz_info(result):
url = "http://"+str(cfgDomoticzHost)+"/json.htm?type=command&param=checkforupdate&forced=true"
response = urllib.urlopen(url);
data = json.loads(response.read())
if data["status"] == "OK":
return data[result]

ch = unichr(0xFF)
deg = " C"

# Load the driver and set it to "display"
# If you use something from the driver library use the "display." prefix first
display = lcddriver.lcd()

try:
print("Writing to display")
display.lcd_display_string(" Domoticz", 1) # Write line of text to first line of display
while True:
display.lcd_display_string(str(datetime.datetime.now().strftime("%d-%m-%Y %H:%M:%S")), 2)
display.lcd_display_string(" TempBinnen: " + str(get_domoticz_sensor(<idx>)["Temp"]) + deg, 3)
display.lcd_display_string(" TempBuiten: " + str(get_domoticz_sensor(<idx>)["Temp"]) + deg, 4)
# Write just the time to the display
# Program then loops with no delay (Can be added with a time.sleep)

except KeyboardInterrupt: # If there is a KeyboardInterrupt (when you press ctrl+c), exit the program and cleanup
print("Cleaning up!")
display.lcd_clear()
Verander in de volgende regels:
cfgDomoticzHost = "<username>:<password>@<DomoticzIP>:<Port>"
display.lcd_display_string(" TempBinnen: " + str(get_domoticz_sensor(<idx>)["Temp"]) + deg, 3)
display.lcd_display_string(" TempBuiten: " + str(get_domoticz_sensor(<idx>)["Temp"]) + deg, 4)
<username>:<password>@<DomoticzIP>:<Port> spreekt voor zich.
<idx> dit is het idx nummer van uw temperatuur sensor. Deze kunt u vinden in het Devices menu van Domoticz.

Nu gaan we het script automatisch starten na elke reboot.
Start Putty en maak een crontab.
crontab -e
En voeg onderaan deze regel toe.
@reboot /bin/sleep 60 ; /usr/bin/python /home/pi/lcd/status.py
Reboot and enjoy! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:56

[afbeelding]

[afbeelding]
het moet https:/// (let op, 3x /) zijn.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ok , ga ik dat eens proberen , helpt dat niet , dan zal ik de url eens aanpassen naar localhost.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:00:
[...]

het moet https:/// (let op, 3x /) zijn.
Zeker van?

Deze werkt bij mij:
code:
1
http://192.168.0.10:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=547&switchcmd=On&level=0&passcode=

Deze niet:
code:
1
2
https://192.168.0.10:8443/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=547&switchcmd=On&level=0&passcode=
https:///192.168.0.10:8443/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=547&switchcmd=On&level=0&passcode=

die geven dit in de log:
code:
1
2
2016-09-19 07:18:18.909  Error: Error opening url: https://192.168.0.10:8443/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=547&switchcmd=On&level=0&passcode=
2016-09-19 07:19:18.275  Error: Error opening url: https:///192.168.0.10:8443/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=547&switchcmd=Off&level=0&passcode=

Url is absoluut juist, gekopieerd uit developer console en getest in browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Het gekke is , dat hij in de url het gedeelte
code:
1
&param=switchscene

omtoverd naar
code:
1
¶m=switchscene

Ongeacht op welke plek van de url ik het wegzet. Hij converteert dus &para naar het Pi teken

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:49
Ik zou eerder zeggen dat dat het paragraph teken is zoals je dat bv in word ook ziet. Kun je dat niet escapen in die url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:56
om mijn bashscript aan te spreken, moet ik dit gebruiken:

code:
1
script:///domoticz/scripts/camera_photo.sh

en mijn lifx lampen is:
code:
1
script:///home/ubuntu/lifxlan/examples/broadcast_color.py 9466 65535 22281 3500

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ja , maar dat komt omdat je script in de directory
code:
1
/home/ubuntu/lifxlan/examples/broadcast_color.py
staat.
Daarom moet je dus een 3e / wegzetten , omdat anders je link naar je directory niet klopt. Bij http:// is dit uiteraard niet het geval

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:27:
Hmmmm.....vandaag toch nog de Escam QF001 ontvangen van Banggood. Het is me nog niet gelukt om deze toe te voegen aan Domoticz (of SurveillanceStation). Nu even geen tijd voor om in te duiken, maar vanavond ga ik verder proberen.
Inmiddels ben ik weer wat verder maar ik vrees dat deze camera het niet gaat doen in Domoticz, enkel rtsp wordt ondersteund. Het lijkt dezelfde camera te zijn als de Amovision QF001. De volgende poorten staan open: 80, 554, 9527, 9530 & 34567.

Bij sommige camera's is er een telnet sessie op te zetten op poort 9527 maar dat is mij niet gelukt. Blijf je toch zitten met de redelijk brakke ondersteuning, in IE doet hij het prima, toevoegen aan VLC en Ispy gaat ook maar dan zijn er geen PTZ controls voor handen. De eigen app doet het prima en ook de eigen software werkt naar behoren.
De camera ondersteund geen ONVIF ook al zeggen sommige specificaties van wel.

Leuk speledingetje maar niet geschikt voor Domoticz. Ik ga op zoek naar iets anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Oplossing voor mijn probleem is dit:

code:
1
https://mijn.fqdn.nl:8443/json.htm?type=command&amp;param=switchscene&idx=3&switchcmd=On

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 18:12
degroot schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:59:
Oplossing voor mijn probleem is dit:

code:
1
https://mijn.fqdn.nl:8443/json.htm?type=command&amp;param=switchscene&idx=3&switchcmd=On
&para staat voor ¶. De log van Domoticz neemt die tekst letterlijk en vertaalt dat stukje url dus vrolijk naar ¶. Dat is puur een weergave, het doet verder niets.

Ter verduidelijking:

Dit zie ik in de log

code:
1
2016-09-19 19:31:42.294 LUA: test ¶meter=ok

En dit is de output van de json die de log aanroept

code:
1
 "message" : "2016-09-19 19:31:42.294  LUA: test &parameter=ok"

Blijft wel vreemd dat het nu bij jou werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door BizzieBis op 19-09-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 22:25
Ik heb domoticz opnieuw opgebouwd. Had in een jaar een zooitje van domoticz gemaakt gezien het het eerste jaar dat ik er mee werk ;-)

Anyway. nu ik ook weer up and running ben met wat basale taken zoals HUE en P1 meter was het de beurt aan de ZWAVE..

Ik heb een AEON labs Zwave+ USB stick in de raspberry zitten
Ik heb 3 Fibaro Multisensors hangen.

De sensors heb ik toegevoegd. (secure via de weginterface)
nu is het zo dat ik de volgende meldingen krijg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2016-09-19 23:20:54.276 Always, OpenZwave Version 1.4.340 Starting Up
2016-09-19 23:23:40.336 Error, ERROR: ZW_SEND_DATA could not be delivered to Z-Wave stack
2016-09-19 23:23:40.336 Always, 
2016-09-19 23:23:40.336 Always, Dumping queued log messages
2016-09-19 23:23:40.337 Always, 
2016-09-19 23:23:40.337 Always, End of queued log message dump
2016-09-19 23:23:40.360 Error, ERROR: ZW_SEND_DATA could not be delivered to Z-Wave stack
2016-09-19 23:23:40.360 Always, 
2016-09-19 23:23:40.360 Always, Dumping queued log messages
2016-09-19 23:23:40.361 Always, 
2016-09-19 23:23:40.361 Always, End of queued log message dump

Ik kan dus de parameters van de sensoren niet aanpassen.. iemand een idee?
Weet niet waar ik moet beginnen gezien er veel oude berichten op het net staan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij gevoede devices moet je wakker maken alvorens settings te sturen.
Voor de Fibaro bewegingssensor is dat triple click op het knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:00:
Batterij gevoede devices moet je wakker maken alvorens settings te sturen.
Voor de Fibaro bewegingssensor is dat triple click op het knopje.
Of wachten tot het wake up interval voorbij is Maar die staat meestal erg hoog om batterij te sparen. Kan zo een paar dagen duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Ik ben aan het bekijken wat ik als volgende zal aansluiten op Domoticz...
Ik bekeek even mijn deurbel en deze blijkt nu aangesloten te zijn met 2 kabels en een aardingsdraad. Een rode en een zwarte, waarvan de zwarte dus loopt naar de drukknop buiten.
Hoe kan ik dit best aansluiten via Domoticz en Open Zwave? Zou dit lukken met een Fibaro dimmer (2-draadsaansluiting) aangezien ik geen blauwe draad heb?
Wat ik er graag mee wil:
1. berichtje op de gsm als er iemand belt en we zitten in de tuin.
2. de bel uitschakelen wanneer de kleinste slaapt.
Iemand ervaring met zo een deurbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Laatst online: 21-09 11:03
basa schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:25:
Ik bekeek even mijn deurbel en deze blijkt nu aangesloten te zijn met 2 kabels en een aardingsdraad. Een rode en een zwarte, waarvan de zwarte dus loopt naar de drukknop buiten.
Hoe kan ik dit best aansluiten via Domoticz en Open Zwave? Zou dit lukken met een Fibaro dimmer (2-draadsaansluiting) aangezien ik geen blauwe draad heb?
Wat ik er graag mee wil:
Kan met een fibaro sensor unit (Relay switch 2x1.5 kW of echt de sensor module) of met een klik aan klik uit systeem (als je een RFXCOM) hebt. Zelf heb ik het met een ESP module die zowel de vaste deurbel (in de gang) aanstuurt, alsook de klik aan klik uit ontvanger (voor de gong op 1ste etage) en domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19

MsG

Forumzwerver

Ik was in de veronderstelling dat de detailgrafieken die ik dagelijks kan zien van mijn P1-stroom- en gasuitlezing permanent terug kon kijken, maar dit blijkt dus helaas maar gelimiteerd tot 1 dag en maximaal tot 7 dagen in te stellen. Is het zo'n enorme aanslag als ik dit bijv. 365 dagen zou opslaan?

Ik zie veel mensen los ook de waarden opslaan per minuut, terwijl Domoticz het maar per 5 minuten doet, dus qua database-capaciteit zal dit toch wel meevallen? Moet ik op termijn ook maar eens kijken naar een handmatige oplossing helaas.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:02
basa schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:25:
Wat ik er graag mee wil:
Heb zelf een klik aan klik uit met RFXcom en een rapsberry, wat perfect werkt.

Weet niet of je een raspberry heb? met een paar weerstanden kan je ook een pushbutton maken via de raspberry

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:28:
Ik zie veel mensen los ook de waarden opslaan per minuut, terwijl Domoticz het maar per 5 minuten doet, dus qua database-capaciteit zal dit toch wel meevallen? Moet ik op termijn ook maar eens kijken naar een handmatige oplossing helaas.
Maak een script in domoticz die de waardes pushed naar een MySQL database en dan heb je er zelf volledige controle over.
MySQL zal ook beter zijn om met grotere databases te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
CerielTjuh schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:58:
[...]
Kan met een fibaro sensor unit (Relay switch 2x1.5 kW of echt de sensor module)
Voor die 2 modules heb je toch ook de blauwe nuldraad nodig?
Daarom dat ik me afvroeg of ik dit kan aansluiten met de Fibaro dimmer. Deze kan namelijk wel werken zonder nuldraad. Maar met een drukknop (ipv een lamp)gaat dit bij nader inzien waarschijnlijk niet lukken?
Enige optie is dan kijken of ik een extra kabel kan trekken naar de gong? Of zie ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Heeft iemand Homekit/ siri werkend gekregen?
Ik volg de wiki https://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri

Maar krijg deze fout melding:

pi@raspberrypi ~ $ npm install
/usr/local/bin/node: /usr/lib/arm-linux-gnueabihf/libstdc++.so.6: version `GLIBC XX_3.4.20' not found (required by /usr/local/bin/node)
/usr/local/bin/node: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6: version `GLIBC_2.16' not found (required by /usr/local/bin/node)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:19
LJ80 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:05:

/usr/local/bin/node: /usr/lib/arm-linux-gnueabihf/libstdc++.so.6: version `GLIBC XX_3.4.20' not found (required by /usr/local/bin/node)
/usr/local/bin/node: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6: version `GLIBC_2.16' not found (required by /usr/local/bin/node)
ook wel weer eens interessant om naar te kijken. vorig jaar werkend gekregen, echter die Siri ondersteuning was matig. Met die Woning app lijkt het stuk interessanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:17
LJ80 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:05:

De wiki voor Homekit is verouderd. Ik gebruik de Homebridge EDomoticz plugin:

https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=36&t=10272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:28
basa schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:02:
[...]

Voor die 2 modules heb je toch ook de blauwe nuldraad nodig?
Daarom dat ik me afvroeg of ik dit kan aansluiten met de Fibaro dimmer. Deze kan namelijk wel werken zonder nuldraad. Maar met een drukknop (ipv een lamp)gaat dit bij nader inzien waarschijnlijk niet lukken?
Enige optie is dan kijken of ik een extra kabel kan trekken naar de gong? Of zie ik het fout?
De Fibaro dimmer gaat uit van 220v...maar jouw deurbel zal waarschijnlijk op 8v zitten...daarmee gaat het volgens mij niet lukken. Zoals eerder gezegd is misschien een KAKU oplossing sneller/handiger.
Kijk anders eens naar een oplossing via z-wave: https://www.robbshop.nl/o...-projecten/z-wave-deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
SkorpionNL schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:46:
[...]
De wiki voor Homekit is verouderd. Ik gebruik de Homebridge EDomoticz plugin:

https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=36&t=10272
Kan het zijn dat deze ook weer achterhaald is?

pi@raspberrypi ~ $ wget https://nodejs.org/dist/l...6.3.1-linux-armv6l.tar.gz
--2016-09-20 23:13:07-- https://nodejs.org/dist/l...6.3.1-linux-armv6l.tar.gz
Resolving nodejs.org (nodejs.org)... 104.20.22.46, 104.20.23.46, 2400:cb00:2048:1::6814:172e, ...
Connecting to nodejs.org (nodejs.org)|104.20.22.46|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
2016-09-20 23:13:14 ERROR 404: Not Found.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
De laaste versie daarvan is inderdaad:

https://nodejs.org/dist/l...6.6.0-linux-armv6l.tar.gz

• LJ80
Blijkt toch lastiger als ik dacht, als iemand een actuele stap voor stap knip plak handleiding heeft....
Dit is helaas geen doen als je er niet zo veel verstand van hebt... 8)7

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik kreeg een mailtje met daarin de volgende aankondiging:
The Forecast API is now The Dark Sky API
http://status.darksky.net...-is-now-dark-sky-api.html

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 08:14
LJ80 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:50:
[...]

[...]

[...]

Blijkt toch lastiger als ik dacht, als iemand een actuele stap voor stap knip plak handleiding heeft....
Dit is helaas geen doen als je er niet zo veel verstand van hebt... 8)7
Werkt hier als een zonnetje :)
Gewoon deze volgen: https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=36&t=10272

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft iemand toevallig een lijst met protocollen die door de RFLink icm Domoticz ondersteund worden als het om 868MHz gaat? Ik probeer erachter te komen of http://www.homewizard.nl/smartwares-thermo-hygrometer.html daarmee werkend te krijgen is.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 22-09-2016 13:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.