Ik ben druk aan het lezen en zoeken naar Lua scrips en hoe ik dit zelf zo gemakkelijk/snel mogelijk kan leren. Tot nu kan mijn Domoticz niet veel bijzonders. Een lamp aan/uit omdat ik een knop indruk is nu het meest voorkomende. Nu dus rustig aan verder bouwen.
Als meest "extreem" heb ik nu het volgende;
- In de slaapkamer een aan/uit switch
- Als deze aan gaat, activeer ik een Scene "Alles Uit"
- Als deze Scene geactiveerd wordt, zet hij 3 lampen uit in de woonkamer
Nu heb ik er ook een blocky van gemaakt, puur omdat ik wist dat het binnen Domoticz werkt en om Blocky te leren. Mijn voorkeur is om direct alles in Lua te doen, zodat ik niet later alsnog alles moet ombouwen.
Maar waarom zou ik voor deze actie een Lua maken als dit ook standaard in Domotiz kan? Is dit makkelijker te back-upen? Of is deze actie zo eenvoudig dat dit met de standaard instellingen kan?
Een zelfde vraag heb ik met een motion PIR die ik nu een weekje binnen heb en waar ik een beetje mee gespeeld heb. Als ik bij de PIR schakelaar op "aanpassen" klik in Domoticz, kan ik een uitschakel vertraging doen van een minuut (bijvoorbeeld)
En dan kan ik ook bij een lamp aangeven "Sub/Slave apparaat" wordt PIR.
Dan gaat de PIR "aan" bij beweging, omdat de PIR aan is gaat de lamp aan. De PIR blijft een minuut aan en gaat daarna uit, lamp gaat ook uit omdat de PIR uit is...
Dit is ongeveer wat ik wil. Ik snap dat je via Lua meer mogelijkheden heb, maar denk ik nu te makkelijk of werkt mijn beschrijving in theorie ook gewoon voldoende?
Alsnog wil ik met Lua leren werken dus dit project wil ik sowieso in Lua gaan maken. Maar ook hier moet ik rekening houden met de WAF.
(heb haar al voorgehouden dat we in de toekomst foto's kunnen krijgen van de persoon die bij de deur staat als er aangebeld wordt, daar kijkt ze naar uit en ze snapt dat ik dit niet binnen een week geregeld heb. Ik heb wat tijd en rek om te oefenen met de eenvoudige scrips
)