Acties:
  • 0 Henk 'm!
basa schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:56:
[...]

Ik heb mij ook laten overhalen om mijn kerstboom te schakelen. Hier gelukkig geen problemen! In het mesh schema is hij ook verbonden met andere (niet greenwave) nodes.
Je moet er dus wat geluk mee hebben... _/-\o_
Zie hierboven:
als het goed is zal je bij die Qubino / Fibaro zien dat er gekleurde lijntjes van andere devices binnenkomen. Bij de Greenwave plugs zal je alleen maar gekleurde lijntjes zien binnenkomen van andere Greenwave plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
maomanna schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 06:11:
[...]

Als je weggaat wel, maar als je in de ruimte bent, dan gaat hij na je delay sowieso weer uit, toch?
Nee hoor, zolang er beweging wordt gedetecteerd blijft pir aan en reset de off delay. Als er gedurende de off delay geen beweging meer is geweest schakelt pir uit.
Ik gebruik er 3 van deze en werken super. Zonder Lua ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
kan het zijn dat ik een permission/execution probleem heb?

Ik de domoticz folder middels WinSCP vanaf mijn Qnap (linux) NAS terug gekopieerd. Maar wel via een Windows gemounte network drive. Dan blijven de permissies/owner/rechten niet goed?

Hoe zet ik alles weer goed? CHMOD 777 lijkt me niet meest wenselijk toch...?

[ Voor 14% gewijzigd door trekker22 op 08-12-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt een mix van alles op elke etage.
De Greenwave ligt beneden achter 2 versterkers. Kaku spul deed daar heel moeilijk, zelfs de fibaro wall pluggen gingen wel eens durven weigeren (of pas na lange tijd schakelen).
Bij de verbonden lijntjes in het screenshot hierboven zitten alle qubino's van de eerste verdieping en zelfs een fibaro wall plug van de 2 de verdieping.
Toch wel vreemd dat er bij al dat materiaal zoveel kwaliteitsverschil zit.
Bij heel wat hoor je de ene super stoefen en de andere klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:07:
Het is echt een mix van alles op elke etage.
De Greenwave ligt beneden achter 2 versterkers. Kaku spul deed daar heel moeilijk, zelfs de fibaro wall pluggen gingen wel eens durven weigeren (of pas na lange tijd schakelen).
Bij de verbonden lijntjes in het screenshot hierboven zitten alle qubino's van de eerste verdieping en zelfs een fibaro wall plug van de 2 de verdieping.
Toch wel vreemd dat er bij al dat materiaal zoveel kwaliteitsverschil zit.
Bij heel wat hoor je de ene super stoefen en de andere klagen.
Wat ik me wel eens aanvraag, je hebt nu 60+ devices, welke allemaal stroom verbruiken met wachten op instructies en met rapporteren van statistieken. Zie je daar nu nog veel van terug in 'sluip verbruik', of valt dat te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al heel wat id's tussenuit gevallen door excluden/includen, slechte devices etc.
Er zijn er nu 40 in gebruik. Ik ga er van uit dat de winst door alles netjes uit te schakelen groter is dan het verbruik van de devices op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zo ben weer deels op weg

sudo chmod +x updatebeta
sudo chmod +x domoticz.sh

en toen een update laten doen en hopelijk staan de rechten nu weer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:12:
[...]

Wat ik me wel eens aanvraag, je hebt nu 60+ devices, welke allemaal stroom verbruiken met wachten op instructies en met rapporteren van statistieken. Zie je daar nu nog veel van terug in 'sluip verbruik', of valt dat te verwaarlozen?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:16:
Er zijn al heel wat id's tussenuit gevallen door excluden/includen, slechte devices etc.
Er zijn er nu 40 in gebruik. Ik ga er van uit dat de winst door alles netjes uit te schakelen groter is dan het verbruik van de devices op zich.
Ik heb eens een KlikAanKlikUit stekker gemeten, die zat op 0.5W meen ik. Op jaarbasis is dat €1.
Doe je het x60, dan heb je toch over 30W continu, of €60 per jaar.
Omdat een Z-Wave apparaat slimmer is zal het wel wat meer zijn, 1W ofzo?
Dan is het al aardig wat meer, dan heb je het al over 60W continu bij 60 nodes, of €120 per jaar.

Maar dit soort dingen zijn helemaal niet leuk om te willen weten ;) Het levert je ook extra comfort op immers, en dat is niet in geld uit te drukken.

Ik zal thuis eens meten wat een Z-Wave stekker verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij gaat het vooral over comfort. Is toch fantastisch wat je zo allemaal kan automatiseren?
Als ik de badkamer binnenkom terwijl het 'huis' in slaapmode staat gaat een klein lampje branden, doe ik dat op een ander tijdstip het grote licht ofwel helemaal niks als het tussen bepaalde uren is.
Als ik beneden kom gaat het licht aan, wordt de iMac wakker gemaakt, gaat de muziek spelen, noem maar op.
Zelfde met verwarming, alles minitieus ingesteld naar mijn wensen.
Dat noem ik LUXE (ja met caps), als mij dat dan een paar kWh kost vind ik dat helemaal niet erg. Zeker niet als ik er toch zo'n 5000 van te verbruiken heb per jaar.
Neem daarbij dan wat je mogelijks uitspaart aan electriciteit en gas door alles perfect uit te schakelen als je niet thuis bent...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
grrrrrrr niks geholpen alle nodes nog steeds dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:30:
Voor mij gaat het vooral over comfort. Is toch fantastisch wat je zo allemaal kan automatiseren?
Als ik de badkamer binnenkom terwijl het 'huis' in slaapmode staat gaat een klein lampje branden, doe ik dat op een ander tijdstip het grote licht ofwel helemaal niks als het tussen bepaalde uren is.
Als ik beneden kom gaat het licht aan, wordt de iMac wakker gemaakt, gaat de muziek spelen, noem maar op.
Zelfde met verwarming, alles minitieus ingesteld naar mijn wensen.
Dat noem ik LUXE (ja met caps), als mij dat dan een paar kWh kost vind ik dat helemaal niet erg. Zeker niet als ik er toch zo'n 5000 van te verbruiken heb per jaar.
Neem daarbij dan wat je mogelijks uitspaart aan electriciteit en gas door alles perfect uit te schakelen als je niet thuis bent...
Ik ben het helemala met je eens. Ik vroeg me alleen af of je dat nu ook merkte in het stroom verbruik. Al zal de besparing groter zijn dan het verbruik van de plug.

As je de iMac wakker maakt maar je gebruikt hem niet is dat weer zonde :D. Bij mij blijft dat allemaal nog in standby staan en moet ik dat muziekje zelf nog aanzetten.

Ik heb wel eens geprobeerd om de muziek aan te zetten via de Harmony Hub, maar daar gaat 's nachts de stroom af en het duurt best lang voordat het ding weer een werkende wifi verbinding heeft na het aanzetten. En de optie: start activity na opstarten heb ik helaas nog niet gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:39:
As je de iMac wakker maakt maar je gebruikt hem niet is dat weer zonde :D.
Als 2de lijn support en beheerder van enkele fora gebruik ik die echt wel ;)
Over het verbruik vraag ik me zelfs af of je het zomaar kan meten. Het is niet omdat iets x mA stroom neemt het ook daadwerkelijk dat vermogen opneemt, er zijn daar nog andere factoren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:26:

Ik heb eens een KlikAanKlikUit stekker gemeten, die zat op 0.5W meen ik. Op jaarbasis is dat €1.
Doe je het x60, dan heb je toch over 30W continu, of €60 per jaar.
Omdat een Z-Wave apparaat slimmer is zal het wel wat meer zijn, 1W ofzo?
Dan is het al aardig wat meer, dan heb je het al over 60W continu bij 60 nodes, of €120 per jaar.

Maar dit soort dingen zijn helemaal niet leuk om te willen weten ;) Het levert je ook extra comfort op immers, en dat is niet in geld uit te drukken.

Ik zal thuis eens meten wat een Z-Wave stekker verbruikt.
De Qubino inbouwdevices gebruiken tussen de 0,4W voor de schakelaars en 0,7W voor de dimmers.
Dus dat valt ook allemaal wel mee.

Wat ik soms wel vreemd vind is dat mensen een KaKu inzetten als standbykiller terwijl die apparaten daarachter ook maar 1W oid in standby gebruiken. Dus daar heb je niet zoveel aan.

Als mensen echt stroom willen besparen dan kunnen ze beter de CV pomp vervangen door een klasse A en de lampen vervangen door LED verlichting.

Dat terzijde: groot gedeelte van domotica is alles zoveel mogelijk automatiseren voor het gemak en de fun.
Ik vind het prettig dat als ik thuiskom na het werk dat alle lampen al netjes aan zijn en de decoder, versterker en tv's al aan zijn gezet door het systeem.
Nu nog die Z-Wave-biefstuk-bak-module...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:39:
[...]
En de optie: start activity na opstarten heb ik helaas nog niet gevonden.
Ping script maken in Domoticz voor de Hub en je bent er.
Of de system alive checker hardware aanmaken voor de hub en dan bij Hub='on' een activity starten via Blocky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hondapower schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:06:
[...]

Wat ik soms wel vreemd vind is dat mensen een KaKu inzetten als standbykiller terwijl die apparaten daarachter ook maar 1W oid in standby gebruiken. Dus daar heb je niet zoveel aan.
Ik zat eerst op 6W standby van de gehele Audio/Video installatie. Ik zat toen erg te twijfelen tussen wel of niet laten schakelen. Echter is er ondertussen een switch bij gekomen die helaas geen standby kent waardoor het 14W werd. Het schakelt nu dus op beweging, de hele nachtelijke tijd mag de boel best uit staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:05:
[...]

Als 2de lijn support en beheerder van enkele fora gebruik ik die echt wel ;)
Over het verbruik vraag ik me zelfs af of je het zomaar kan meten. Het is niet omdat iets x mA stroom neemt het ook daadwerkelijk dat vermogen opneemt, er zijn daar nog andere factoren bij.
Ik heb het zelf ook nog nooit gemeten, ik heb echt ook maar 10 devices of zo. Hoe heb jij je iMac uit slaap gehaald trouwens, of doe je dat met een WOL?
hondapower schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:11:
[...]

Ping script maken in Domoticz voor de Hub en je bent er.
Of de system alive checker hardware aanmaken voor de hub en dan bij Hub='on' een activity starten via Blocky.
Dat is nog wel een goed idee. Ik heb dan wel geen Domoticz, maar het idee blijft best bruikbaar. Bedankt voor de tip.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
iemand al eens gelukt een Aeon Zwave usb stick te resetten vanuit het Open Zwave control panel?

(dat zou echt toch iets stabieler gemaakt kunnen worden, of iets meer feedback??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:11:
Hoe heb jij je iMac uit slaap gehaald trouwens, of doe je dat met een WOL?
WOL was blijkbaar niet voldoende. Hij werd wel 'wakker' maar het scherm lichtte niet op en ging terug slapen na 30 sec.

Op de Rpi roep ik dit script op, nadat al een WOL verstuurd werd:
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo ssh -i /home/pi/.ssh/wakecommand user@192.168.0.20

Op de iMac dan:
in ~/.ssh/authorized_keys
code:
1
command="/Applications/MyApps/wake.command" ssh-rsa AAAAB3NzaC1yc2EAAAADAQxBAAABAQDbPbdvqekP92m84OvSp1IiZW4KHDz8b9FU0NzQtPlsb7/KD9ruvPdBGPIUnEMVVyM13RPZe/hWA3aycDMLpI2uN4UTEiEv3TL7oyvpL5yVe4KoKxAPSAF1pqRBZXay/9Z/DtDNVEo31JuAN5zx6wQVU2WafEj6fQacgzYK9$

en in /Applications/MyApps/wake.command:
code:
1
2
#!/usr/bin/env bash -e
/Applications/MyApps/displayctl wake

In slaapmode zetten gaat op gelijkaardige manier.
Naast deze scripts zitten er dan nog een 2 de die netjes de dummy schakelaar in Domoticz schakelt zodat dat bruikbaar is in scripts bij slapen gaan, huis verlaten etc.

Vervelende is wel dat wakker worden via netwerk moet aan staan en dat hierdoor de iMac regelmatig gedeeltelijk wakker wordt voor een Bonjour broadcast. Nog even uitzoeken hoe ik die er nog uit kan krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:46:
[...]

WOL was blijkbaar niet voldoende. Hij werd wel 'wakker' maar het scherm lichtte niet op en ging terug slapen na 30 sec.

Op de Rpi roep ik dit script op, nadat al een WOL verstuurd werd:
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo ssh -i /home/pi/.ssh/wakecommand user@192.168.0.20

Op de iMac dan:
code:
1
command="/Applications/MyApps/wake.command" ssh-rsa AAAAB3NzaC1yc2EAAAADAQxBAAABAQDbPbdvqekP92m84OvSp1IiZW4KHDz8b9FU0NzQtPlsb7/KD9ruvPdBGPIUnEMVVyM13RPZe/hWA3aycDMLpI2uN4UTEiEv3TL7oyvpL5yVe4KoKxAPSAF1pqRBZXay/9Z/DtDNVEo31JuAN5zx6wQVU2WafEj6fQacgzYK9$

en in /Applications/MyApps/wake.command:
code:
1
2
#!/usr/bin/env bash -e
/Applications/MyApps/displayctl wake

In slaapmode zetten gaat op gelijkaardige manier.
Naast deze scripts zitten er dan nog een 2 de die netjes de dummy schakelaar in Domoticz schakelt zodat dat bruikbaar is in scripts bij slapen gaan, huis verlaten etc.

Vervelende is wel dat wakker worden via netwerk moet aan staan en dat hierdoor de iMac regelmatig gedeeltelijk wakker wordt voor een Bonjour broadcast. Nog even uitzoeken hoe ik die er nog uit kan krijgen.
Dank je. Ik ben dan vooral nieuwsgierig naar de sleep variant. Maar dat gaat me zo te zien wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:13:
Dank je. Ik ben dan vooral nieuwsgierig naar de sleep variant. Maar dat gaat me zo te zien wel lukken.
Ah, ok:

Op de Rpi:
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo ssh -i /home/pi/.ssh/sleepcommand guy@192.168.0.20

Op de iMac:
code:
1
command="/Applications/MyApps/sleep.command" ssh-rsa AAAAB3NzaC1yc2EAAAADAQABAxABAQC2TSURIeJNh882y5MevkA+jMrkO3SqvC9uMuDoT4YievPYoRyk2MbeDhOmL+d+e/zN1XLIhKxpzxuLyTun3UPQuCixV/al9M9/MCaaDR9xwxT8IN352IbCC+/azQ70J6LkKlgJfABTBZq8J2Gu3oaxLpYOs3IBLZJH392K$

in /Applications/MyApps/sleep.command: (de caffeinate commando's mag je gerust negeren, die eerste doet eerst nog een backup naar de NAS)
code:
1
2
3
4
5
#!/usr/bin/env bash -e
caffeinate /Applications/MyApps/BackupRSync.command
caffeinate diskutil unmountDisk force /Volumes/files
caffeinate diskutil unmountDisk force /Volumes/home
pmset sleepnow

in /Application/MyApps/sleep2.command (wordt getriggerd door Controlplane bij het in slaap zetten van iMac, zet de schakelaar in domoticz op Off en stuurt mij een telegrambericht of dat OK gegaan is):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/usr/bin/env bash -e
function jsonValue() {
KEY=$1
num=$2
awk -F"[,:}]" '{for(i=1;i<=NF;i++){if($i~/'$KEY'\042/){print $(i+1)}}}' | tr -d '"' | sed -n ${num}p
}

RESULT=$(curl -s -X GET "http://192.168.0.8:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=615&switchcmd=Off" | jsonValue status 1)
TEXT="iMac sleep ${RESULT}"
curl --silent --data-urlencode "text=$TEXT" http://192.168.0.8/secure/telegram.php

http://www.controlplaneapp.com/ is een handige app voor osx waar je allerlei dingen kan mee doen wanneer een IP adres verkregen wordt, een netwerkservice beschikbaar is (nas die opgestart is bv) of slaapmode etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:53
trekker22 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:23:
iemand al eens gelukt een Aeon Zwave usb stick te resetten vanuit het Open Zwave control panel?

(dat zou echt toch iets stabieler gemaakt kunnen worden, of iets meer feedback??)
Ja, een harde reset uitgevoerd maar dan moet je alle nodes opnieuw aanmelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:21
RasPi2 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:59:
[...]

Nee hoor, zolang er beweging wordt gedetecteerd blijft pir aan en reset de off delay. Als er gedurende de off delay geen beweging meer is geweest schakelt pir uit.
Ik gebruik er 3 van deze en werken super. Zonder Lua ;)
Zou je je blockly eens willen delen?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
tlpeter schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:40:
[...]

Ja, een harde reset uitgevoerd maar dan moet je alle nodes opnieuw aanmelden!
ja helaas heb het repareren opgegeven. Harde reset van de controller en alle nodes reset (behalve de relays nog ff kijken hoe dat werkt)

aanmelden en weer gaan..

maar stel je hebt toch 20/30/50/100+ modules, dan wordt je goed gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Heel wat pagina's gelezen, maar kom er toch niet helemaal uit. Inmiddels eerste setup met Domoticz aan de Slimme meter hangen met een Netatmo, themosmart en Philips Hue lampen en nu langzaam uitbouwen. Nu heb ik twee Hue lampen aan de bridge hangen die ik in Domoticz heb gekoppeld en individueel aan en uit kan zetten.

Nu kan ik met blocky een scripje bouwen zodat als ik lamp 1 aanzet lamp 2 mee aangaat. Maar ik wil eigenlijk een switch maken die Woonkamer heet en dan beide lampen aanzet. Dus ik dacht ik maak een dummy switch en hang daar dan de twee lampen als slave aan. Alleen dat werkt dus niet.

ook met een script actie direct naar de api van de hue werkt ook niet. Script draait netjes en krijg zelfs een success melding maar de lampen blijven aan of uit. lampen individueel schakelen met het script werkt dan weer wel..... uh?

Heeft iemand een idee waarom mijn Dummy switch niet werkt? of moet dat op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10 23:14
Misschien handig om een screenshot van je Blocky te plaatsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
chemokar schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:59:

Heeft iemand een idee waarom mijn Dummy switch niet werkt? of moet dat op een andere manier?
Waarom maak je niet gewoon een groep aan? Of begrijp ik je niet goed? Ik heb een groep woonkamer en als ik die aan laat gaan, gaan er 5 lampen tegelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hondapower schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:51:
[...]

Voor zover ik weet zijn er uberhaupt maar 2 Z-Wave trailing edge dimmers en dat zijn de Qubino flush dimmers en de nieuwe Fibaro dimmer V2 (beide inbouw).

Misschien kun je er eentje in je armatuur kwijt? Zijn echt heel klein.
Dat is ook nog een optie :)
Heb er hier 1 draaien om de led spots boven het keukenblad te bedienen, die module is inderdaad klein en werkt perfect!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:57:
[...]

De Qubino's staan als MOSFET dimmer. Is dat dan trailing edge?
Hier durven LED lampen ook wel zoemen.
Vorig weekend nog een set ferme led plafond spots gekocht. Er zitten 2 dimbare 24V led drivers in, maar man, wat een lawaai tussen 20 en 98%.
Gelukkig geven ze bij 8% al ruim voldoende licht...
Is die Qubino misschien in te stellen op dimtechniek? Dat kan op de Fibaro wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Wie heeft er hier open zwave?

Als je dan kiest voor Control Panel en dan voor Statistics, krijgt dan ook iets te zijn?
En hoeveel log items zie je?

Heb zo'n idee dat mijn openzwave nog steeds brak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
slayer007 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:26:
[...]
Waarom maak je niet gewoon een groep aan? Of begrijp ik je niet goed? Ik heb een groep woonkamer en als ik die aan laat gaan, gaan er 5 lampen tegelijk aan.
Ja, zat in een rare kronkel te denken... dat is inderdaad hetgeen wat ik wilde. Dacht dat een scene alleen een koppeling van apparaten was die je op een bepaalde manier moet aanspreken en niet 'zelf' de schakelaar is. We gaan weer verder knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
trekker22 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:45:
Wie heeft er hier open zwave?

Als je dan kiest voor Control Panel en dan voor Statistics, krijgt dan ook iets te zijn?
En hoeveel log items zie je?

Heb zo'n idee dat mijn openzwave nog steeds brak is...
Ik zie helemaal niets icm een razberry..

Overigens werkt mijn greenwave wel goed. Eerder als mijn networkmesh gepost op het forum van domoticz. Ik herken niet wat thinkpad zegt. Wellicht ligt het aan de zwave controller die je gebruikt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Kan iemand mij helpen? Ik wordt echt helemaal gek hier.

Vandaag mijn raspberry 2 binnen gekregen en een micro SD kaart. Mijn eerste raspberry, dus weinig ervaring. Micro SD kaart een Kingston 8GB class 10 kaartje.

Ik draai domoticz op de raspberry.

Net alles nieuw, ik start domoticz op, ik klik op de switches pagina, duurt ongeveer 8 seconden om te laden. Heen en weer klikken, 15 seconden om te laden. Heen en weer klikken, 25 seconden om te laden. Na een tijdje krijg ik zelfs de melding dat scripts te lang duren en of ik ze wil stoppen.

Ik heb ook een ander micro SD kaartje geprobeerd, een Samsung EVO 64gb, zelfde verhaal.

Bij allebei de kaartjes geef ik in de raspberry ook aan dat hij file moet expanden naar hele kaart, volgens de README van domoticz, maar beide SD kaartjes blijven maar 55,9MB groot. Terwijl de ene dus 8GB is en de andere 64GB.

Kennis van mij zegt dat die pagina laden bij hem maar ongeveer 1 seconde duurt terwijl die vol staat met apparaten.

Iemand enig idee? :S

EDIT: Het lijkt erop dat de build van vorig jaar dit probleem niet heeft. Maar op het moment dat ik naar de meest recente stable build, of beta build, update is het probleem er weer.

[ Voor 8% gewijzigd door sanderinozie op 08-12-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Hier ook gillend gek van zwave.

Alle nodes weer toegevoegd en bij lamp uit weer foute status en dubbele log: ON /OFF op exact zelfde moment.
Ook zwave log weer rare regels "Always, dumping etc etc"
Enige optie die ik zie is op andere SD kaart beginnen met fresh built en kijken wat zwave dan doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
En hier ook gek van zwave. Maanden lang werkte het goed en wat ik ook doe een bepaalde node kan ie maar niet vinden ineens.

Sinds kort begint helaas Domoticz ook krediet waardigheid te verliezen bij mij.
Voorlopig nog niet weg maar begin wel iets te balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Yihaaa schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:01:
En hier ook gek van zwave. Maanden lang werkte het goed en wat ik ook doe een bepaalde node kan ie maar niet vinden ineens.

Openzwave is ook lastig stuk waar gizmocuz ook vrij weinig aan kan veranderen.

Zelf wat mee zitten op Google groups inzake openzwave, er wordt flink aangewerkt

Zag dat openzwave op 550 zit qua versie en er al een 585 versie is. Geen idee hoe vaak dit in de beta wordt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Zwave is iets heel anders dan Domoticz.
Zwave is geintegreerd maar als daar een probleem in zit dan zul je dat terug zien.
Zwave is ook afhankelijk van nodes en welke afstand deze hebben tot aan de controller.
Ik heb echt nooit een probleem met zwave sinds ik drie nodes of meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderinozie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:12:
Kan iemand mij helpen? Ik wordt echt helemaal gek hier.

Vandaag mijn raspberry 2 binnen gekregen en een micro SD kaart. Mijn eerste raspberry, dus weinig ervaring. Micro SD kaart een Kingston 8GB class 10 kaartje.

Ik draai domoticz op de raspberry.

Net alles nieuw, ik start domoticz op, ik klik op de switches pagina, duurt ongeveer 8 seconden om te laden. Heen en weer klikken, 15 seconden om te laden. Heen en weer klikken, 25 seconden om te laden. Na een tijdje krijg ik zelfs de melding dat scripts te lang duren en of ik ze wil stoppen.

Ik heb ook een ander micro SD kaartje geprobeerd, een Samsung EVO 64gb, zelfde verhaal.

Bij allebei de kaartjes geef ik in de raspberry ook aan dat hij file moet expanden naar hele kaart, volgens de README van domoticz, maar beide SD kaartjes blijven maar 55,9MB groot. Terwijl de ene dus 8GB is en de andere 64GB.

Kennis van mij zegt dat die pagina laden bij hem maar ongeveer 1 seconde duurt terwijl die vol staat met apparaten.

Iemand enig idee? :S

EDIT: Het lijkt erop dat de build van vorig jaar dit probleem niet heeft. Maar op het moment dat ik naar de meest recente stable build, of beta build, update is het probleem er weer.
Heb je wel sudo raspi-config uitgevoerd en daarna Expland Filesystem. Dan pas wordt de overige ruimte vrijgemaakt op de SD.
http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de problemen dan?
Denk dat je ver zal mogen zoeken om iets beter te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
MikeOO schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:35:
[...]

Heb je wel sudo raspi-config uitgevoerd en daarna Expland Filesystem. Dan pas wordt de overige ruimte vrijgemaakt op de SD.
http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image
Heb ik gedaan, staat in de readme bij de installatie. Op beide kaartjes, als ik ze daarna in mijn pc doe omdat domoticz niet goed draait, wordt er maar 55,9mb herkend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is normaal. Enkel de boot partitie is leesbaar voor een niet Linux computer.

Edit:
login via SSH
type sudo parted
print

je krijgt een lijst van partities
code:
1
2
3
Number  Start   End     Size    Type     File system  Flags
 1      4194kB  62.9MB  58.7MB  primary  fat16        lba
 2      62.9MB  31.7GB  31.6GB  primary  ext4

type quit om eruit te gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:02:
Dat is normaal. Enkel de boot partitie is leesbaar voor een niet Linux computer.

Edit:
login via SSH
type sudo parted
print

je krijgt een lijst van partities
code:
1
2
3
Number  Start   End     Size    Type     File system  Flags
 1      4194kB  62.9MB  58.7MB  primary  fat16        lba
 2      62.9MB  31.7GB  31.6GB  primary  ext4

type quit om eruit te gaan.
Aaaaah, dat verklaard een hele hoop :).

Toevallig enig idee hoe het komt dat de pagina switches er zo lang over doet? Andere pagina's nergens last van, maar die pagina doet er ongeveer 25 seconden over om te laden, zelfs als niets is toegevoegd :s.

[ Voor 9% gewijzigd door sanderinozie op 09-12-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderinozie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:17:
[...]

Aaaaah, dat verklaard een hele hoop :).

Toevallig enig idee hoe het komt dat de pagina switches er zo lang over doet? Andere pagina's nergens last van, maar die pagina doet er ongeveer 25 seconden over om te laden, zelfs als niets is toegevoegd :s.
25 sec is inderdaad veel te langzaam, moet net zo snel gaan als de rest.
Normaal = klikken is direct zien van het juiste tabblad.

Gebruik je bedraad of WiFi. Bij het laatste eens bedraad testen of het dan ook langzaam gaat.
Als het dan goed gaat weet je waar je moet zoeken.

Als bedraad ook langzaam gaat, voor de zekerheid een andere netwerkkabel proberen.
Wat geven de logbestanden aan.
Check ook je netwerkinstellingen met ifconfig of deze overeenkomen met je gegevens
Doe eens een ping vanaf Rasp naar je router en vanaf je Pc naar Rasp of er een vertraging zit.

Heb je al hardware toegevoegd aan Domoticz? Anders eens je DB copy maken en verwijderen en kijken of het met een nieuwe DB die nog leeg is ook gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 09-12-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:46

Hier sinds ik 3+ nodes (dit is wel een heel belangrijk voor Zwave) heb ook geen problemen meer. Zou het niet kunnen dat die ene node gewoon defect is? Electronica heeft nu eenmaal de gewoonte vroeg of laat eens stuk te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 15:48
Sinds kort (vermoed gisteren) werken nieuwe events niet meer. Ik zag een post op domoticz (https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=4254) waar o.a. ThinkPad op had gereageerd. Ik heb ook de beta geïnstalleerd en weer gedowngrade, echter als ik weer naar de beta ga werkt het nog niet.

Enig idee waarom events niet meer werken? Ik heb ze allemaal al verwijderd en opnieuw aangemaakt (een simpele if/do).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
MikeOO schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:01:
[...]

25 sec is inderdaad veel te langzaam, moet net zo snel gaan als de rest.
Normaal = klikken is direct zien van het juiste tabblad.

Gebruik je bedraad of WiFi. Bij het laatste eens bedraad testen of het dan ook langzaam gaat.
Als het dan goed gaat weet je waar je moet zoeken.

Als bedraad ook langzaam gaat, voor de zekerheid een andere netwerkkabel proberen.
Wat geven de logbestanden aan.
Check ook je netwerkinstellingen met ifconfig of deze overeenkomen met je gegevens
Doe eens een ping vanaf Rasp naar je router en vanaf je Pc naar Rasp of er een vertraging zit.

Heb je al hardware toegevoegd aan Domoticz? Anders eens je DB copy maken en verwijderen en kijken of het met een nieuwe DB die nog leeg is ook gebeurt.
Raspberry is (nu nog) bedraad aangesloten. Dat is ook het vreemde, alle pagina's gaan direct en heel snel, alleen switches niet.

Ik krijg, na een paar keer heen en weer switchen, de melding vanuit Edge dat er een long running script is en of ik die wil stoppen.

Wat is DB? O-)

Hiermee ben ik echt helemaal nieuw, alleen paar milights toegevoegd. Maar met verschillende sd kaarten en zowel stable build en beta getest, allebei zelfde probleem. Alleen met een oude stable build gaat het wel goed, maar die ondersteund de milights wireless niet...

Ik ga naar een logbestand zoeken, eerst even uitvinden hoe dat moet en werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Probeer eens een fatsoenlijke browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

sanderinozie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:20:
[...]
Raspberry is (nu nog) bedraad aangesloten. Dat is ook het vreemde, alle pagina's gaan direct en heel snel, alleen switches niet.

Ik krijg, na een paar keer heen en weer switchen, de melding vanuit Edge dat er een long running script is en of ik die wil stoppen.
Probeer eens een andere browser; Chrome of Firefox. Bij mij werkt de desktop variant van IE zelfs prima.
Wat is DB? O-)
Database. :) Deze kun je backuppen via het Setup -> Settings menu.
Het meest rechter tabblad; Backup/Restore
Ik ga naar een logbestand zoeken, eerst even uitvinden hoe dat moet en werkt :p
De logging is te zien via de Setup knop; Setup -> Log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
Kraz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:19:
[...]

Probeer eens een andere browser; Chrome of Firefox. Bij mij werkt de desktop variant van IE zelfs prima.

[...]

[...]

Bedankt voor de tips!
Zou een long running script te maken kunnen hebben met je browser? Ik zat meer met mijn gedachten dat er een script op de raspberry niet helemaal 100 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:06
Draai al een tijdje Domoticz op een Raspberry pi. Nu heb ik deze usb to RS232 kabel icm rj11 stekkertjes gekocht. Maar nu weet ik niet goed hoe ik verder moet. :+ Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lg1EqTJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nRJZrbf.png

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 09-12-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
gerwim schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:04:
Sinds kort (vermoed gisteren) werken nieuwe events niet meer. Ik zag een post op domoticz (https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=4254) waar o.a. ThinkPad op had gereageerd. Ik heb ook de beta geïnstalleerd en weer gedowngrade, echter als ik weer naar de beta ga werkt het nog niet.

Enig idee waarom events niet meer werken? Ik heb ze allemaal al verwijderd en opnieuw aangemaakt (een simpele if/do).
Mijn probleem is al opgelost. Gebruik gemaakt van verkeerde if block (if else block zonder else werkt dus niet):
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=9323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

iMars

Full time prutser

Is het mogelijk om dmv een ESP8266 direct je gas, water en electrameter waardes in domoticz te zetten? Of moet dat echt via MySensors?

In mijn huis heb ik alleen maar oude meters (huurwoning) en wil ik dmv wat somers1234 heeft (somers1234 in "Het grote ESP8266 topic") mijn meters uitlezen. Maar kan een esp direct naar domoticz communiceren, of "moet" er echt nog iets tussen (als mysensors)?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:15:
Draai al een tijdje Domoticz op een Raspberry pi. Nu heb ik deze usb to RS232 kabel icm rj11 stekkertjes gekocht. Maar nu weet ik niet goed hoe ik verder moet. :+ [afbeelding]
[afbeelding]
Zie dit topic: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=4970
iMars schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:34:
Is het mogelijk om dmv een ESP8266 direct je gas, water en electrameter waardes in domoticz te zetten? Of moet dat echt via MySensors?

In mijn huis heb ik alleen maar oude meters (huurwoning) en wil ik dmv wat somers1234 heeft (somers1234 in "Het grote ESP8266 topic") mijn meters uitlezen. Maar kan een esp direct naar domoticz communiceren, of "moet" er echt nog iets tussen (als mysensors)?
ESPeasy kan dit wel mee denk ik: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=7815
Heb je aan een ESP8266 en wat sensordingetjes genoeg volgens mij.

http://www.esp8266.nu/index.php/Main_Page#Applications De TCRT5000 voor pulsen tellen gaat wel lukken denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:15:
Draai al een tijdje Domoticz op een Raspberry pi. Nu heb ik deze usb to RS232 kabel icm rj11 stekkertjes gekocht. Maar nu weet ik niet goed hoe ik verder moet. :+
Beetje zelf Googlen, is genoeg over te vinden. Tevens diverse topics op Domtoicz forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
Kraz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:19:
[...]

[...]

[...]

IE geprobeerd, zelfde verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dat topic had ik doorgelezen, ik moet voor mijn PL2303 kabel dus een transistor en weerstand solderen, aan de hand van dit schema.
In je voorbeeld geef je een bs170 transistor aan. Nu ben ik niet thuis in die dingen, maar werkt een BC547A, of Tip122 ook? Want die heb ik hier nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:33:
[...]

Dat topic had ik doorgelezen, ik moet voor mijn PL2303 kabel dus een transistor en weerstand solderen, aan de hand van dit schema.
In je voorbeeld geef je een bs170 transistor aan. Nu ben ik niet thuis in die dingen, maar werkt een BC547A, of Tip122 ook? Want die heb ik hier nog liggen.
Geen idee, zul je moeten proberen (eigen risico). Baudrate voor jouw meter schijnt overigens 9600 baud te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

sanderinozie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:31:
[...]
IE geprobeerd, zelfde verhaal :(
- Probeer IE (Done!)
- Probeer Chrome, eventueel Firefox

Als het probleem blijft;
- Wat zegt de logging? Eventuele foutmeldingen?

Bij geen foutmeldingen;
- Maak backup van de database
- Stop Domoticz en verwijder de huidige database (dit kun je het gemakkelijkst doen door met het programma WinSCP in te loggen op je Pi en naar de locatie "/home/pi/domoticz" te gaan. Het bestand domoticz.db verwijderen.
LET OP: Dit verwijderd wel al je apparaten in Domoticz en je zult weer van voor af aan moeten beginnen.

Zo kun je zelf nog wat dingen proberen.

Voor de duidelijkheid; Welke apparaten zijn momenteel al toegevoegd in Domoticz? Heb je scripts (Blocky/Lua) draaien? Een paar berichten hierboven ondervond ook problemen en dat bleek aan zijn blocky script te liggen.

Als laatste; Heb je al eens op het forum van Domoticz gekeken en daar gezocht? Wellicht staat daar ergens wel je antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Kraz op 09-12-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:33:
[...]

Je moet je signaal blijkbaar inverteren. Dat kan met een mosfet BS170 maar ook met een BC547. Enige verschil is dat je bij een transistor een basisweerstand moet opnemen omdat de basis met een stroom gestuurd wordt i.t.t. een mosfet die spanningsgestuurd werkt.

Volgens het plaatje van je post moet je de collector op de gele draad aansluiten (weerstand 10k tussen +5V en de collector is ok) , de emitter op de blauwe draad en de basis met een serieweerstand van b.v. 1kohm op de oranje draad. Of het ook echt wil werken hangt af van het signaal vanaf de 'slimme' meter. Als dat niet echt naar 0V gaat dan zal het met een transistor niet werken en moet je een mosfet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
Kraz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:52:
[...]

- Probeer IE (Done!)
- Probeer Chrome, eventueel Firefox

Als het probleem blijft;
- Wat zegt de logging? Eventuele foutmeldingen?

Bij geen foutmeldingen;
- Maak backup van de database
- Stop Domoticz en verwijder de huidige database (dit kun je het gemakkelijkst doen door met het programma WinSCP in te loggen op je Pi en naar de locatie "/home/pi/domoticz" te gaan. Het bestand domoticz.db verwijderen.
LET OP: Dit verwijderd wel al je apparaten in Domoticz en je zult weer van voor af aan moeten beginnen.

Zo kun je zelf nog wat dingen proberen.

Voor de duidelijkheid; Welke apparaten zijn momenteel al toegevoegd in Domoticz? Heb je scripts (Blocky/Lua) draaien? Een paar berichten hierboven ondervond ook problemen en dat bleek aan zijn blocky script te liggen.

Als laatste; Heb je al eens op het forum van Domoticz gekeken en daar gezocht? Wellicht staat daar ergens wel je antwoord.
Andere browsers moet ik nog proberen O-).

Ik heb echt niets aangesloten, geen enkele device. Ben hier net mee begonnen en totale clean install. Meerdere SD kaartjes het probleem, zowel bekabeld als wifi. Domoticz forum (vanzelfsprekend) gezocht maar niets kunnen vinden. Log gekeken nadat het lang duurde maar staat niets in. Ik heb nog geen enkele script draaien, geen blocky/lua (weet niet eens wat het is...). Daarom vind ik het ook zo apart :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:44:
[...]

Geen idee, zul je moeten proberen (eigen risico). Baudrate voor jouw meter schijnt overigens 9600 baud te zijn.
costo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:04:
[...]

Je moet je signaal blijkbaar inverteren. Dat kan met een mosfet BS170 maar ook met een BC547. Enige verschil is dat je bij een transistor een basisweerstand moet opnemen omdat de basis met een stroom gestuurd wordt i.t.t. een mosfet die spanningsgestuurd werkt.

Volgens het plaatje van je post moet je de collector op de gele draad aansluiten (weerstand 10k tussen +5V en de collector is ok) , de emitter op de blauwe draad en de basis met een serieweerstand van b.v. 1kohm op de oranje draad. Of het ook echt wil werken hangt af van het signaal vanaf de 'slimme' meter. Als dat niet echt naar 0V gaat dan zal het met een transistor niet werken en moet je een mosfet gebruiken.
Ik heb net een setje bs170's besteld, 10 stuks voor $1 kan niet mis gaan, meteen de Chinese economie maar gespekt.
Mijn RS323 kabel heeft 4 draden

Zwart: naar de ground van de Pi
Rood: naar de 5v van de Pi
Wit:
Groen:

Bij wit en groen ben ik even het spoor zoek. Op dit zitten er 3 draden in de rj11 stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:41
Ben je hiermee nog wat verder gekomen?
Ik zit namelijk op hetzelfde punt.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:52
sanderinozie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:51:
[...]

Andere browsers moet ik nog proberen O-).

Ik heb echt niets aangesloten, geen enkele device. Ben hier net mee begonnen en totale clean install. Meerdere SD kaartjes het probleem, zowel bekabeld als wifi. Domoticz forum (vanzelfsprekend) gezocht maar niets kunnen vinden. Log gekeken nadat het lang duurde maar staat niets in. Ik heb nog geen enkele script draaien, geen blocky/lua (weet niet eens wat het is...). Daarom vind ik het ook zo apart :S.
Doe eens een api call: http://192.168.0.1:8080/j...nd&param=getlightswitches

Gaat dat wel vlot genoeg? Zonodig lekker een paar keer f5 rammen en het ip aanpassen natuurlijk.
Als dat wel vlot gaat, check eens de switches page met f12 (developer console) open. Wellicht dat je daar ziet wat er mis gaat.

- knip -

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:58:
[...]

[...]

Ik heb net een setje bs170's besteld, 10 stuks voor $1 kan niet mis gaan, meteen de Chinese economie maar gespekt.
Mijn RS323 kabel heeft 4 draden

Zwart: naar de ground van de Pi
Rood: naar de 5v van de Pi
Wit:
Groen:

Bij wit en groen ben ik even het spoor zoek. Op dit zitten er 3 draden in de rj11 stekker.
Wit is RX
Groen is TX

Je wilt enkel data ontvangen van de meter, dus heb je enkel de receive (RX) nodig. De TX kun je gewoon ongebruikt laten.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• sanderinozie
Raymond P schreef op donderdag 10 december 2015 @ 01:49:
[...]

Doe eens een api call: http://192.168.0.1:8080/j...nd&param=getlightswitches

Gaat dat wel vlot genoeg? Zonodig lekker een paar keer f5 rammen en het ip aanpassen natuurlijk.
Als dat wel vlot gaat, check eens de switches page met f12 (developer console) open. Wellicht dat je daar ziet wat er mis gaat.
Bedankt voor de tip!

Gister avond ben ik erachter gekomen...
Op mijn huisgenoot zijn pc ingelogd via Chrome, en ja hoor, geen probleem met het laden van de pagina switches...
Iets met Microsoft Edge/Internet Explorer gaat dus niet goed, maar weer snel terug naar google Chrome.

Bedankt voor alle hulp iedereen, voortaan zal ik iets verder kijken dan mijn neus lang is :+ .

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:41
Heeft er iemand tips voor het testen van mijn RFLink op een Raspberrry Pi 2?

Ik heb een Arduino Mega 2560 met twee 433Mhz modules, SYN115 SYN480R, aangesloten volgens het bekende schema, met 17cm koperdraad als antenne (voor beide modules 1).

Weliswaar provisorisch in elkaar gezet, maar wel gewoon netjes.
Module geflasht met de laatste versie van RFLink, zonder problemen gelukt, en ook wordt de RFLink herkend en geinitialiseerd door Domoticz, maar er komen geen devices zichtbaar.
Ik wil er zeker van zijn dat de modules goed werken, maar hoe test ik dat?

Kan ik het niet monitoren/testen met een tooltje op mijn PC?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44
Ik probeer mijn domoticz SD kaart te kopieren met Win32Diskimager. Ik heb een 16GB kaart in de PI zitten en een 8gb en een 16gb beschikbaar voor de kopie. De image is 162mb groot. De kopie van de image start niet goed op in de PI en geeft een kernel panic (VFS mount). Nu lees ik hier en daar hoe dit in Linux op te lossen is, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een livedistro te gaan installeren. Iemand een tip hoe ik dit vanuit Windows kan oplossen?

• hondapower
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:58:

Je had ook voor $3 een nieuwe HL340/CH340 kabel kunnen kopen, dan heb je het inverteerprobleem niet.

• trekker22
Iemand hier met ongeveer deze config:

Rpi2 Æon zwave USB en meerdere fibaro wallplugs?

Benieuwd of hier ook scenes mee schakelt. Want bij heb ik dan switch status issues. Al overleg met gizmo gehad en nu na volledige reinstall is niet opgelost...

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44
arjandijk162 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:00:
Ik probeer mijn domoticz SD kaart te kopieren met Win32Diskimager. Ik heb een 16GB kaart in de PI zitten en een 8gb en een 16gb beschikbaar voor de kopie. De image is 162mb groot. De kopie van de image start niet goed op in de PI en geeft een kernel panic (VFS mount). Nu lees ik hier en daar hoe dit in Linux op te lossen is, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een livedistro te gaan installeren. Iemand een tip hoe ik dit vanuit Windows kan oplossen?
Het is geregeld:

Via Putty ingelogd op de PI en met een SD card in de cardreader en dit script heb ik een werkende kopie kunnen maken. Nu kan ik op een PRI2 werken, eens kijken wat dat qua snelheid brengt.

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

japie101 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:18:
Heeft er iemand tips voor het testen van mijn RFLink op een Raspberrry Pi 2?
Kan ik het niet monitoren/testen met een tooltje op mijn PC?
De RFLink loader tool heeft een log en debug mogelijkheid.
In de tool kan je ook handmatig commando's versturen om devices te schakelen.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

• Dacuuu
DustMan4u schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:09:
[...]

Wit is RX
Groen is TX

Je wilt enkel data ontvangen van de meter, dus heb je enkel de receive (RX) nodig. De TX kun je gewoon ongebruikt laten.
Bedankt!
hondapower schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:01:
[...]

Je had ook voor $3 een nieuwe HL340/CH340 kabel kunnen kopen, dan heb je het inverteerprobleem niet.
Zo'n kabeltje bedoel je dan toch? https://i.imgur.com/ny6lNS9.png
Aan de RS232 kant de behuizing openmaken, en de draden van de rj11 kabel er op solderen.

• maomanna
Kleine aanpassing, hopelijk werkt hij nu beter.
Voorheen ging hij gewoon na nomotion uit, ondanks de 10minuten timer

Nog opmerkingen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ymUwEt.png

of is dit beter?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UzL3T3C.png

[ Voor 9% gewijzigd door maomanna op 10-12-2015 15:15 ]

• hondapower
Dacuuu schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:52:
Zo'n kabeltje bedoel je dan toch? https://i.imgur.com/ny6lNS9.png
Aan de RS232 kant de behuizing openmaken, en de draden van de rj11 kabel er op solderen.
Zo eentje. Maar je moet wel in de beschrijving kijken of de goede chip erin zit.

Ik heb die kabel al een paar keer gemodificeerd.
Je snijdt de trekontlasting los en dan schuif je het plastic van de 9 pins connector.
Die soldeer je eraf en dan kabeltje op PCB solderen met weerstandje. Daarna duw je het plastic terug en dan wat tape eromheen.

• BartRot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 17:10
Goede dag,

Ik ben bezig met mijn water meter aan te sluiten op domoticz. Ik ben aardig op weg maar loop nu een beetje vast. Kan iemand mij veder op weg helpen?

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:

In mijn water meter zit een magneet contact. Bij elke halve liter water geeft deze een puls.
Via een reed contact lees ik deze pulsen in.

Afbeeldingslocatie: http://rotteveel.be/tweakers_fora/reed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rotteveel.be/tweakers_fora/watermeter.jpg

Via de fibaro Z-wave universele binaire sensor haal ik deze pulsen binnen in domoticz.

Afbeeldingslocatie: http://rotteveel.be/tweakers_fora/waterpuls.jpg

Ik heb een dummy counter water aangemaakt.

Nu de vraag, hoe kan ik deze counter ophogen met 0.5 liter bij elke puls?

• Raymond P
Meet je daadwerkelijk een hoog/laag signaal of is het signaal kortstondig hoog? Met andere woorden, is het echt een pulse (kort hoog)?

Het makkelijkste is om het in lua te hangen en bij elke change (of bij 'on' als alleen hoog een 'pulse' is) je counter te incrementen.
Dat kan met 4 of 5 regels code.

- knip -

• maomanna
zie het motionscript van thinkpad. dat is wel een goed voorbeeld

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Korte vraag! Je kunt met een commando als

http://IPadress:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=19&switchcmd=On

een switch omzetten. Kan je met een soortgelijk commando ook een scene aanzetten? Ik heb even zitten googelen, maar kom er niet uit..

• Raymond P
Duci schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:26:
Korte vraag! Je kunt met een commando als

http://IPadress:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=19&switchcmd=On

een switch omzetten. Kan je met een soortgelijk commando ook een scene aanzetten? Ik heb even zitten googelen, maar kom er niet uit..
Dat kan. Linkje

- knip -

• Duci
  • Niet online
Super, bedankt! Het is gelukt.

• maomanna
ik heb al veel gezocht maar krijg het niet voor elkaar.

Hoe kan je een lamp van 0% naar bijv 60% in 25minuten, welke je kan triggeren met tasker?

Bijv met dit, /json.htm?type=command&param=switchlight&idx=99&switchcmd=Set%20Level&level=6

maar deze gaat gelijk naar 60%

[ Voor 30% gewijzigd door maomanna op 10-12-2015 21:01 ]

• Raymond P
maomanna schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:00:
ik heb al veel gezocht maar krijg het niet voor elkaar.

Hoe kan je een lamp van 0% naar bijv 60% in 25minuten, welke je kan triggeren met tasker?

Bijv met dit, /json.htm?type=command&param=switchlight&idx=99&switchcmd=Set%20Level&level=6

maar deze gaat gelijk naar 60%
Voor zover ik weet gaat dat niet direct met lua in domoticz omdat lua scripts niet langer dat 60 seconden mogen runnen voordat ze gekillt worden.

Je zal dus een script_time_dinges.lua moeten gebruiken die elke minuut herstart wordt en het proces hervat.
Of een willekeurige andere taal die elke x seconden via de api het percentage een beetje verhoogt.

- knip -

• maomanna
opzich is het aantal % delen door x minuten runnen het aantal keer dat een script moet draaien.
Dan zou je dat moeten opslaan met een uservariable?

ik zal in mijn vera kijken welke luup daarin staat bij wakeup lights.

edit:
Die gebruikt JSON:
hier de files
http://we.tl/QvjAotKnrF

[ Voor 13% gewijzigd door maomanna op 10-12-2015 21:32 ]

• Raymond P
Inderdaad, als dat niet te haperend wordt voor je.

Je targetpercentage en trigger zal je ergens op moeten slaan, een uservariable is dan wel handig. zonder init trigger voor de procedure krijg je van die leuke situaties waarin je tegen de automation aan het vechten bent.

- knip -

• RasPi2
maomanna schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:27:
[...]
Zou je je blockly eens willen delen?
Sorry, beetje late reactie maar bij deze.
Ik regel hiermee het licht op de overloop. Ga er nog wel een pir bijzetten die beweging detecteert onder aan de trap.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2YG1oB5.png?1

• maomanna
hey RasPI2,

Dank je wel!

Hoe heb je alleen die blocks zo gekregen? je hangt 2 blokken naast de and.
ik krijg 2 velden naast elkaar met AND er tussen.

• RasPi2
maomanna schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:34:
hey RasPI2,

Dank je wel!

Hoe heb je alleen die blocks zo gekregen? je hangt 2 blokken naast de and.
ik krijg 2 velden naast elkaar met AND er tussen.
Rechtsklikken op block en external inputs selecteren.

• maomanna
wow thanks! dat is een stuk makkelijker!

edit:

is het mogelijk om lampen te laten knipperen, blokcly met 1sec aan 1 sec uit werkt niet.

[ Voor 55% gewijzigd door maomanna op 10-12-2015 22:11 ]

BartRot schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:24:
Goede dag,

Ik ben bezig met mijn water meter aan te sluiten op domoticz. Ik ben aardig op weg maar loop nu een beetje vast. Kan iemand mij veder op weg helpen?

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:
[...]
Leuk projectje :)
Kijk eens naar de scripts in dit topic: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=1641
Zij meten met een 433Mhz contactje op bijna dezelfde manier als jij (ook de aan/uit tellen) en vormen het dan om naar een waarde.

P.S. Volgende keer even de plaatjes verkleinen he, die rode waarschuwingsbalk onder de foto's staat er niet voor niets. Voor mobiele bezoekers met een krappe databundel zijn die grote foto's niet zo fijn ;) Of zet de foto's achter een link i.p.v. embedden.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2015 22:09 ]

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
maomanna schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:37:
wow thanks! dat is een stuk makkelijker!

edit:

is het mogelijk om lampen te laten knipperen, blokcly met 1sec aan 1 sec uit werkt niet.
Vergeet het Domoticz-forum en de Domoticz-wiki vooral niet - naast dit topic (en deel 1) is er erg veel kennis beschikbaar! Ik denk dat onderstaande je verder kan helpen, met Lua zou het mogelijk moeten zijn (niet getest, ik zou het zelf met javascript of php oplossen):

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=2779

• Raymond P
Dat gaat niet met de door domoticz aangestuurde lua afaik omdat die een command array returned bij sluiten. Tussentijdse commands worden gewoon overschreven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Robbshop heeft de greenwave stekkerdoos aanbieding weer trouwens :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Momenteel heb ik een opstelling met 3x een Fibaro Dimmer 2, en 3x een Fibaro Wall Plug. Voor het aan- en uitschakelen van de verlichting gebruik ik de Nodon Octan Remote (http://www.vesternet.com/z-wave-nodon-octan-remote).

Als ik onderstaand LUA-script gebruik voor het aan zetten van de verlichting, gaat alle verlichting traag en achter elkaar aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
commandArray = {}

if devicechanged['Afstandsbediening - Aan'] then

commandArray['Lamp 1'] = 'On'
commandArray['Lamp 2'] = 'On'
commandArray['Lamp 3'] = 'On'
commandArray['Lamp 4'] = 'Set Level 70'
commandArray['Lamp 5'] = 'Set Level 70'
commandArray['Lamp 6'] = 'Set Level 70'

end

return commandArray

Ook wanneer ik bovenstaande configuratie in een scene zet en deze activeer via de Nodon Octan, gaat het 9 van de 10x erg traag.

Het aanzetten van de verlichting door middel van een group gaat doorgaans veel sneller, maar ik wil niet de group steeds uit hoeven zetten om van scene te veranderen.

Wat ik heb geprobeerd:
- Network heal uitgevoerd
- Raspberry opnieuw opgestart

Herkennen jullie bovenstaande, of weet iemand wat ik nog kan proberen om het geheel sneller te laten reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Binnenkort maar overstappen van Eurodomest naar KAKU. Die eurodomesten missen echt een derde van de schakelmomenten. Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Ik ben op zoek naar een strakke maar ook "lichte" tablet, zodat deze aan de muur vastgemaakt kan worden d.m.v. dubbelzijdige tape. Er mag dus een waardeloze accu inzitten (zolang dit gewicht bespaard). Interface zal een HTML5 webpagina zijn (dus een HTML5 compatible browser zal erop geïnstalleerd worden).

Iemand enig advies voor zo'n tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Duci schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:15:
Binnenkort maar overstappen van Eurodomest naar KAKU. Die eurodomesten missen echt een derde van de schakelmomenten. Iemand anders daar ook last van?
Exact hetzelfde probleem gehad. Contact gehad met Bert van RFXCOM en gaf aan dat het aan Eurodomest / Impuls ligt. Je kunt het reproduceren met de remote die er standaard bij zit.

Eergisteren Kaku's gekocht, geen problemen meer. Registreren alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerwim schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:21:
Ik ben op zoek naar een strakke maar ook "lichte" tablet, zodat deze aan de muur vastgemaakt kan worden d.m.v. dubbelzijdige tape. Er mag dus een waardeloze accu inzitten (zolang dit gewicht bespaard). Interface zal een HTML5 webpagina zijn (dus een HTML5 compatible browser zal erop geïnstalleerd worden).

Iemand enig advies voor zo'n tablet?
In het MediaMarkt krantje zag ik deze staan: http://www.mediamarkt.nl/...-wintron-7-0-1414443.html

Hij heeft ook op iBood gestaan, maar daar werd hij behoorlijk afgekraakt door iemand: http://nl-nl.forum.ibood....r-surftab/#comment-694344

Maarja voor dat geld... En een webpagina tonen moet hij vast wel kunnen toch? Zet je er Chrome op in kioskmode (zodat je de pagina fullscreen hebt) en gaan met die banaan. De manco's die hij noemt zijn voor alleen het tonen van een webpagina niet echt storend.

Zit zelf ook nog te twijfelen om hem te halen (heb nog 30 euro aan MM cadeaubonnen), vanmiddag maar eens kijken of ze hem hebben liggen in de MM om te bepalen of het wat is.

Had eerst een goedkope Android tablet uit China (55 euro), maar die is kapot, het touchscreen reageert ineens niet meer. Heb hem al open gehad, maar krijg het niet weer aan de praat.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:32:
[...]

In het MediaMarkt krantje zag ik deze staan: http://www.mediamarkt.nl/...-wintron-7-0-1414443.html

Hij heeft ook op iBood gestaan, maar daar werd hij behoorlijk afgekraakt door iemand: http://nl-nl.forum.ibood....r-surftab/#comment-694344

Maarja voor dat geld... En een webpagina tonen moet hij vast wel kunnen toch? Zet je er Chrome op in kioskmode (zodat je de pagina fullscreen hebt) en gaan met die banaan. De manco's die hij noemt zijn voor alleen het tonen van een webpagina niet echt storend.

Zit zelf ook nog te twijfelen om hem te halen (heb nog 30 euro aan MM cadeaubonnen), vanmiddag maar eens kijken of ze hem hebben liggen in de MM om te bepalen of het wat is.

Had eerst een goedkope Android tablet uit China (55 euro), maar die is kapot, het touchscreen reageert ineens niet meer. Heb hem al open gehad, maar krijg het niet weer aan de praat.
Hmm, thanks voor je reactie. Ik moet vanmiddag toch langs de MM dus zal direct even naar deze tablet kijken. Een webpagina lijkt me inderdaad niet al te spannend, dus de review van Peter maakt me niet zozeer uit.

Als het niks is word het een el cheapo schermpje met een rPI aan de achterkant. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
gerwim schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:23:
[...]

Exact hetzelfde probleem gehad. Contact gehad met Bert van RFXCOM en gaf aan dat het aan Eurodomest / Impuls ligt. Je kunt het reproduceren met de remote die er standaard bij zit.

Eergisteren Kaku's gekocht, geen problemen meer. Registreren alles. :)
Super. Ik denk dat ik voor de belangrijkste schakelaars nu alvast maar overstap. Voor de rest wacht ik nog maar even, naar aanleiding van het verhaal van één van de tweakers hier dat er binnenkort 2-way KAKU materiaal aan zit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
BroederM schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:24:
Ik wist niet waar ik dit kon droppen, en een snelle google kon ik het nieuws niet vinden.

Een Harry bij de lokale Gamma wist te vertellen dat KAKU in januari met nieuwe producten komt welke wel 2 richtingen signaal heeft.
Nadeel zou zijn dat dit niet te verenigingen is met huidige KAKU spullen. Dus advies van de de Harry was om te wachten tot januari. (zoals gezegd kon ik dit verhaal niet op i-net bevestigde krijgen)
Ik ben zo brutaal geweest om KAKU even te mailen.

Zij zeggen dat ze binnenkort een nieuw internet control station (ICS-2000) lanceren die voorbereid is op 2-way verkeer, en dat ze begonnen zijn met het ontwikkelen van het bijbehorende schakelmateriaal. Ze hopen dat 2016 te kunnen lanceren, maar er zijn geen concrete datums bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Duci schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:38:
[...]

Super. Ik denk dat ik voor de belangrijkste schakelaars nu alvast maar overstap. Voor de rest wacht ik nog maar even, naar aanleiding van het verhaal van één van de tweakers hier dat er binnenkort 2-way KAKU materiaal aan zit te komen.
Hmm, ik heb net twee setjes gekocht :). Is opzich ook niet erg, afwachten of dit wat wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ziet er prima uit voor alleen domoticz scherm!
Ben alleen benieuwd naar de schermtimeout. Je wilt niet dat je op een fysieke knop drukt en moet ontgrendelen. En hoe dat dan met bijv je secpanel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
2-way KaKu verkeer... Als dat ook gewoon op 433MHz is, weet ik niet of je daar al te vrolijk van moet worden.
Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.