Malarky schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:42:
[...]

Ja, want een referendum in Congo of een lokaal dingetje in Haarlem is serieuzer dan een landelijke referendum in Nederland. Wat is er niet serieus aan een referendum? Of neem jij democratie an sich niet serieus?
[...]
Nee, lees mijn post maar goed. Voor september (het echte referendum verzoek) is de post van NOS, dus voldoet inderdaad niet aan mijn Google search. En VK is 1 opinie stuk en 1 summier nieuws item, zoals ik precies zei.
[...]
Vreemd genoeg vind Pechtold alle eerdere referenda (verzoeken) over Europa ook onzin. Zou hij soms weten dat hij dan afgiet als een democratische gieter in Nederland? Inderdaad, dat weet hij. Met het kiezen van referenda onderwerpen al naar gelang de verwachte uitkomst, ben je niet echt een democratische partij.
Ik vind het zeker niet ver gaan om D66 te bestempelen als extremisten. Is jou ontgaan dat hun tegenhanger nogal groot is in Nederland? Dat is niet voor niets, extremisme, leidt tot extremisme. Zelden iemand zo makkelijk en kritiekloos soevereiniteit zien weggeven als D66. Wuiven vrijwel alle kritiek over Brussel in het algemeen wel als incidenteel. Terwijl het 1 grote lobbyclub is; Frankrijk nog kinderlijk weet door te drammen over Straatsburg en elk land perse zijn eigen minstertje moet - zelfs Malta (competentie speelt totaal geen rol in de EU); smijten bewezen met miljarden, waaronder onzin projecten in Turkije en Noord-Afrika, etc. etc.
Volgens mij weet D66, jij en vele anderen dat de meerderheid van Nederland niet OOK nog verdragen met Oekraïne wil, zeker niet op dit moment en zeker niet nu al. Dat land is een van de corrupste van de wereld en we hebben al genoeg problemen in de Unie op het moment, meer dan genoeg. Alleen lieden die aan grootheidswaanzin leiden zouden zoiets verzinnen. Kun je de tegenstanders wel wegzetten als dom volk wat niet weet waar tegen ze stemt. Voorstanders zijn net zo goed dom volk die geen idee hebben waar ze voorstemden. Of zijn alle eurofielen al door het stof gegaan voor het gemak waarmee Griekenland overal ingerommeld werd, wat ook weer een groot politiek spel van Frankrijk was.
Aan de andere kant vind ik al die extra landen erbij op lange termijn ook weer niet zo heel erg. Ik ben ervan overtuigd dat de weg-met-ons mentaliteit de EU en wellicht ook diverse landen ten gronde zal richten. Het wantrouwen tussen de verschillende landen is na zoveel jaar Unie nog belachelijk groot, financiële nationale belangen spelen nog steeds een veel en veel te groot rol. Nationalisme staat nog ver boven competenties verheven en toch maar uitbreiden en uitbreiden. Als enige land/partij (D66) daar geen tot weinig oog voor hebben, maakt je eigen situatie alleen nog maar beroerder naarmate de tijd vordert en zeker als de zaak klapt.
[...]
Volgens mij heb jij heel, heel erg selectief beelden op Youtube bekeken. Daar is genoeg geweld te zijn vanuit de relschoppers in een heel vroeg stadium. Ook met wapens.
En vaanwaar de abritaire lijn bij 1 september? Het was al een tijdje bezig in augustus. De eerste deadline was in de eerste dagen van
augustusseptember En of het als een opinie stuk is te lezen of niet. Het staat in die krant/website. Overigens tel ik in de link die je gaf drie aparte paginas die erover gingen.
Er was maar een eerder referenda over Europa en die uitslag hebben ze gewoon gerespecteerd. Dus betwijfel ik of ze het onzin vonden. En mischien had hij wel goede redenen om tegen bepaalde referenda te zijn zoals bij deze. Het is lekker makkelijk om te roepen dat ze "kiezen van referenda onderwerpen al naar gelang de verwachte uitkomst" maar bewijs het dan maar want ik heb daar weinig van gezien.
Wie is hun tegenhanger? Of bedoel je tegenhang? Hoe groot is die dan? Hoe groot is die groep? Ik wil dan wel voorbeelden zien dat ze "zo makkelijk en kritiekloos soevereiniteit weggeven". Of alle kritiek wegwuiven. Ik betwijfel of het smijten met miljarden slechts de schuld is van de D66. En ik zie niet hoe Frankrijk er mee te maken heeft.
En waarom willen de meeste Nederlanders niet ook nog verdragen met Oekraïne? En hoe weet jij dat het de meerderheid is? De meeste Nederlanders willen ook geen belastingverhoging. Maar mischien heeft de politiek er langer over nagedacht dan de gemmidelde Nederlander. Ja Oekraïne is corrupt maar dit verdrag is slechts de eerste stap en ze worden nog niet meteen lid. We hebben ook al heel lang een associatie verdrag met de VS en zij zitten er ook nog steeds niet in. Toevallig zit er ook één of meerdere clausule over corruptiebestrijding in. Het helpt Oekraïne en het gaat ons niet zoveel kosten.
Alleen lieden die aan grootheidswaanzin leiden zouden zoiets verzinnen. Kun je de tegenstanders wel wegzetten als dom volk wat niet weet waar tegen ze stemt. Voorstanders zijn net zo goed dom volk die geen idee hebben waar ze voorstemden. Of zijn alle eurofielen al door het stof gegaan voor het gemak waarmee Griekenland overal ingerommeld werd, wat ook weer een groot politiek spel van Frankrijk was.
Grappig dat een zin zo gaat;
"Kun je de tegenstanders wel wegzetten als dom volk wat niet weet waar tegen ze stemt."
En dan zo verdergaat;
"Voorstanders zijn net zo goed dom volk die geen idee hebben waar ze voorstemden. Of zijn alle eurofielen al door het stof gegaan voor het gemak waarmee Griekenland overal ingerommeld werd, wat ook weer een groot politiek spel van Frankrijk was."
Overig heb ik de tegenstanders geen dom volk genoemd, dat zijn jouw woorden niet mijn. Overigens ben je wel zelf schuldig aan die over een kam scherende uitspraken.
Dus jij vind het niet erg als de EU en diverse landen ten gronde gericht worden?
Ja de EU heeft problemen maar het is een stuk beter met de EU dan zonder. Dankzij de EU kunnen landen minder snel gekke dingen doen. Dankzij de EU gaat handel met andere landen veel beter en makkelijker. Dankzij de EU hebben wij ook een veel beter en betrouwbaarder energienet. Al helemaal als de energy union er komt. De EU werkt stabiliserend voor veel landen. En daar hebben wij ook voordeel van. Sommige landen zouden zonder EU compleet ten prooi vallen aan andere landen. Doe mij maar lekker wel de EU.
(Lekker makkelijk, "je hebt selectief youtube beelden gezien" ik kan dat net zo makkelijk terug gooien.)
Ja er is ook geweld vanuit de demonstanten maar dit was vooral een reactie op het politie geweld. De eerste grote geweldsgolf kwam vanuit de politie. Waarbij niet alleen demonstanten gewond raakten maar ook burgers die zich een paar honderd verderop zelfs een journalist moest het ongelden. De politie belegerde zelfs een kerk waar mensen het geweld probeerden te ontvluchten. Zelfs de verantwoordelijke minister van dat moment vond het te ver gaan. Tot dit moment was het enige geweld kleine incidenten waarbij er geen wapens werden gebruikt. In de ergste waren het kleine groepjes die met vuurwerk of stenen gooiden.
Hmmm, "weg-met-ons-mentaliteit", "eurofielen", veel tegenhang tegen D66. Zit jij soms erg veel op geenstijl/pownieuws?
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:56:
[...]
En die doet het ook erg 'goed' want er zijn 'geen' protesten meer. (Zie ook:
Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne )
De olichargen die zoveel mogelijk geld het land uit gesluisd hebben (10+ Miljard) naar buitenlandse bankrekeningen staan vooraan bij het geld wat geleend wordt en er verdwijnt weer voor vele miljoenen in hun zakken (direct of indirect). Met als saillant detail dat de Nederlandse overheid direct geholpen heeft met belasting ontduiking. Het land kan niet eens hun lopende zaken bekostigen en zelfs het IMF heeft aangedrongen op kwijtschelding van schulden en/of herstructurering. En dan zijn er nog vele miljarden nodig om het land weer op te bouwen als de oorlog is afgelopen wat vooralsnog zo lang mogelijk gerekt wordt door Rusland. Diverse ultra-rechtse groeperingen die zware misdaden begaan tegen mensen die ze niet aanstaan kan niet worden aangepakt en kunnen dus ongestraft hun gang gaan.
Kortom het gaat daar niet zo heel erg lekker.
Ik heb nergens ook maar geinsueerd dat ze het goed doen of dat er helemaal geen protesten zijn.
Je hoeft verder geen link te geven naar het andere topic, ik heb daar al mijn nodige uurtjes doorgebracht.
Ik zie verder niet hoe de acties van oligarchen de schuld moeten zijn van de regering of de belasting ontduiking. En ja het land heeft geld problemen omdat hun bnp gehalveerd is. En waarom is dat gebeurt? Vraag maar aan Putin. Het nieuws over de meeste "ultra-rechtse" misdaden komt uit het Russische kamp en kunnen niet door onafhankelijken worden bevestigd.
Maar ja het gaat daar niet lekker, dus zou zo'n associatie verdrag prima kunnen helpen. Om het land te stabiliseren, en handel te vergroten. En mochten wij het verdrag met Oekraïne sluiten dan importeren wij niet alle problemen meteen in de EU.