kobus71 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:04:
[...]
Wie heeft het over Wilders?
Dat is een mafkees, die heeft voor mij hier niets mee van doen.
Staat wel dat hij de enige is die ons wil redden van Brussel.
Al heb ik niet het vertrouwen dat hem dat lukt.
O.T.:
Redden van Brussel? Juist een doorvoerland als Nederland is behoorlijk gebaat bij standaardisatie van regels en wijd open grenzen. In tegenstelling tot landen als Duitsland [auto's, staal, wapens, [stukjes van]vliegtuigen] en Frankrijk [auto's, wapens, vliegtuigen en stukjes van vliegtuigen] heeft Nederland niet echt grote/zware industrie. Kennis en doorvoer, daarvan moeten we het hebben.
Dat handelsverdrag is gewoon een stap dichter bij een volledig lidmaatschap.
Nee.
We hebben ook een handelsverdrag met Chili. Gaan we Chili ook in de EU doen?
Het is een handelsverdrag, er staat niks in over aansluiting bij de EU, het gaat puur om handel. Iets wat wij als doorvoerland altijd kunnen gebruiken. Juist een land als Frankrijk zou het niet leuk moeten vinden, want Oekraïne heeft Antonov als vliegtuigbouwer. Anderzijds, volgens mij gaat het niet heel goed met Antonov, en een samenwerking tussen Airbus en Antonov kan ook heel interessant uitpakken.
Maar, echt, het argument "ze komen bij de EU" is werkelijk nergens op gebaseerd. Je moet aan een hele stapel eisen voldoen wil je in de EU komen, en het huidige Oekraïne zie ik daar echt niet inkomen. Wel kan het handelsverdrag de hervormingen in Oekraïne versnellen, maar ik zie dat de komende 10 jaar iig zeker niet gebeuren.
En zelfs dan, wat maakt het uit? Dat het "heul veul geld kost", tja, dat is een gok. Dat weet je niet. Misschien trekt de economie daar wel aan, misschien willen zij wel niet bij de EU, maken ze samen met Polen, Hongarije en andere landen hun eigen EU,
with blackjack and hookers eigen regels over oa. vluchtelingen.
Nog een dikke kostenpost, plus nog eens de oorlogsdreiging die we er cadeau bij krijgen.
Kostenpost? Is niet zeker. Een handelsverdrag kost eigenlijk nooit geld, zou een vreemd handelsverdrag zijn dan
Oorlogsdreiging? Tja, misschien komt het omdat ik van na de koude oorlog ben, maar zelfs Poetin is niet gek genoeg om een serieuze oorlog om Oekraïne te voeren.
Nee dank je, alleen wat rijke families gaan beter worden van de Oekraïne, de burger mag alleen de belasting betalen en heeft er helemaal niets aan.
Again, bron?
Er is een hele reële kans dat er meer export naar Oekraïne gaat, meer export = hogere productie, hogere productie = meer mensen nodig, meer mensen nodig = meer banen, meer banen = "de burger" krijgt een baan, de burger krijgt een baan = iets eraan hebben.
Waarom zouden we meer belasting betalen omdat we een handelsverdrag met een land hebben? Ik zie er werkelijk de hele logica niet van in.
Anoniem: 111703 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:05:
[...]
Nee, dit gaat om een associatieverdrag, waar handel (alsmede toezeggingen voor militaire, diplomatieke en financiële hulp) een deel van uit maakt. Dit verdrag reduceren tot "maar een handelsverdrag" is de zaak verbloemen en bagatelliseren.
Als je zelf spreekt over politici die liegen en zaken verdraaien, moet je zelf natuurlijk ook zuivere feiten geven.

True, er zit inderdaad meer in dan handel, maar, het grootste punt blijft: het zegt niks over dat Oekraïne bij de EU komt. Je kan het als een stap op de ladder zien, maar de ladder is heeft iets meer dan 3 treden.
[Voor 10% gewijzigd door RobinHood op 26-10-2015 15:25]
EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.