Snowdog schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:47:
[...]
Nouja, ze zullen buiten onze grenzen ook niet zomaar sterven hoor. En er zijn genoeg mensen in Azie/Afrika die er niet veel slechter aan toe zijn (sterker nog, slechter dan deze mensen in bv. Oost-Europa), maar die halen we ook niet allemaal hier naartoe noch zijn ze welkom. Ik heb het hele idee van landen en grenzen ook niet bedacht, maar op basis van die grenzen hebben we wel onze samenleving/sociaal systeem opgebouwd en om dat in stand te houden zijn grenzen nu van belang. Dat welvaart eerlijk verdeeld moet worden ben ik het mee eens, maar de halve wereld uitnodigen om naar Nederland te komen helpt niemand.
Ze sterven al in de bootjes om naar Europa te komen. Ze sterven zelfs in vrachtwagens binnen Europa. Je hebt gelijk als je zegt dat de wereld vol zit met mensen die hulp nodig hebben maar dat is geen argument om mensen die die hulp komen halen te weigeren. Je beschuldigt mij van downplayen maar stellen dat de halve wereld hier naar toe komt is natuurlijk het tegenovergestelde daarvan.
Verder: Waarom zou islamofobie geen woord zijn, je ziet het overal en er is zelfs een Wikipedia pagina dedicated to it? Het beschrijft een stuk accurater wat je wil zeggen en het lijkt me ouderwets het woord te negeren omdat het toevallig niet in het woordenboek zou staan?
Als we bronnen gaan gebruiken om woorden te authenticeren dan raad ik de vandale eerder aan dan wikipedia.
Je draait hier overigens weer iets om. Jij zegt dat ik het verkeerde woord gebruik. Ik geef aan dat het woord dat ik gebruik precies de lading dekt en jouw suggestie officieel niet eens een woord is. Waarom moet ik dan mijn woordkeuze verdedigen? Daarbij vind ik dit stuk van de discussie niet relevant en dat ben je vast met mij eens. Het is duidelijk hoe ik denk over mensen zoals Maximized.
Je noemt het hier weer incidenten, maar uit het feit dat de politie/politici willen dat er een scheiding komt omdat er telkens gezeik is en het teveel tijd/mankracht kost blijkt juist dat het geen incidenten zijn. Verder zie ik niet in hoe eventuele oorlogstrauma's (onbekend welk deel van de groep deze daadwerkelijk heeft) en andere zaken een invloed hebben op dit soort gedrag. Ik kan me ook niet herinneren ooit gelezen te hebben over dergelijk gedrag van andere groepen vluchtelingen.
Die scheiding willen ze omdat elk incident moeilijk te bestrijden is. Enig idee hoe de politie een vuistgevecht van +- 100 man moet aanpakken? Dat kost onwijs veel mankracht waarbij elke politieman flink wat risico loopt.
Als je serieus niet inziet hoe oorlogtrauma mensen negatief kan beïnvloeden dan stel ik voor dat je je daarover even inleest. PTSS is nogal een hot issue de laatste paar jaren. Agressie, depressie, suïcidaliteit en nog een hele range aan geweldige side-effects komen erbij om de hoek kijken.
Is dit weer een vorm van downplayen? Zie ook hieronder
Dat heet relativeren. Ik probeer je in te doen zien dat NL al jaren immigranten krijgt en er nooit grote problemen van zijn gekomen. Het meest dodelijke incident wat allochtoon/immigrant gerelateerd is is volgens mij de treinkaping door Molukkers in de jaren '70. Je hoort toch ook niemand over een 'Molukker-probleem'?
Er staat bij mij duidelijk ...
Uit deze passage blijkt duidelijk dat het een vrij significante groep zal zijn.
Ja dat is leuk dat jouw bron dat zegt maar vluchtelingen kan je niet gelijk trekken met arbeidsmigranten. Die laatste komen juist om hier iets op te bouwen/werken. Terwijl de kern van vluchtelingen alleen maar veiligheid zoekt zolang het conflict waar ze voor vluchten nog woedt. Feit is gewoon dat een dergelijke vluchtelingenstroom met een dergelijk conflict als oorzaak nog nooit eerder is bestudeerd/vastgelegd. We weten simpelweg niet wat er gaat gebeuren met de mensen die hier naar toe komen. Uitgaan van een worst-case scenario omdat we in het verleden immigranten hebben gehad is niet realistisch.
Die scheiding is er inderdaad al, pak de cijfers van bijv. inkomen/werkeloosheid/uitkeringen gemiddelde autochtoon/immigrant (of allochtoon) erbij en dan is duidelijk te zien dat dat ver uit elkaar ligt. Daarnaast is het ook geen geheim dat veel allochtonen en autochtonen bij elkaar in de wijk wonen. Ook het feit dat er vele blanke/niet-blanke scholen zijn geeft wel aan dat die scheiding er daadwerkelijk is lijkt me. Dat het soms ook goed gaat, doet niks af dat het in veel gevallen ook niet goed gaat. Dit beeld is ook in wijken enigszins terug te zien, dat lijkt me niet te ontkennen?
Ik neem aan dat je bedoelt dat veel allochtonen en autochton
niet bij elkaar in de wijk wonen? Anders zou het mooi voorbeeld van integratie zijn

Dat is inderdaad zo maar daar liggen veel meer redenen achter dan iets basaals als religie. Inkomen is natuurlijk de belangrijkste. Is nogal wiedes dat mensen die in een ander land een carriere starten meestal niet de beste banen zullen krijgen. Leuk dat ICT banen hetzelfde zijn over de hele wereld maar al ben je een arts uit Iran, dan zal je hier niet zomaar op de OK komen te staan. Afgezien van het feit dat veel van migranten van vroeger economische redenen hadden om hier te komen dus al arm/onopgeleid waren toen ze hier naar toe kwamen.
Echter zie je dat een steeds groter deel van de generaties daarna, die veelal hier zijn geboren wel naar school zijn gegaan (o.a. dankzij onze sociale vangnetten) en je daardoor steeds meer allochtone jongeren met goede banen ziet. Uiteraard lopen ze nog steeds achter op autochtonen NLers maar dat is niet vreemd aangezien 'wij' hier al jaren zitten.
Welke wijken je 's avonds niet doorheen kan lopen, geen idee. Ik denk wel dat dergelijke wijken in Nederland wel bestaan, ook al is de kans dat er daadwerkelijk iets gebeurt misschien nog altijd niet groot.
Laat ik dan een wijk noemen die vaak in het nieuws komt. De Schilderswijk. Ik rijd er elke dag dwars doorheen en 's avonds fiets ik er wel eens door als ik naar het station moet o.i.d. Nog nooit een probleem gehad. Ik snap dat dit n=1 is maar dit soort wijken worden misbruikt voor van alles. Het zou een IS/Jihad broeinest zijn, de rellen die je laatst zag vanwege de dood van die ene neger zou breed gedragen worden door de wijk, etc. Totale onzin en als je uit een ander deel van NL zou komen zou je denken dat je je leven niet veilig bent hier.
Aangezien ik nogal van reizen hou kom ik ook op andere delen van de wereld en ik ben, vaak per ongeluk, in wijken geweest waar de Schilderswijk een villawijk bij zou lijken. Uitgebrande auto's, junks op straat, schimmige gasten die naar je toe komen lopen om je drugs te verkopen, soms leek het wel een film. Dan zie je pas hoe goed we het hier hebben.
Daarom maakte ik de opmerking over veiligheid op straat.
Edit: hier heb je wel gelijk, dat wij vs zij denken moet weg, maar om dat te laten verdwijnen is denk ik wel meer gelijkheid nodig en die is er op dit moment niet. Misschien dat we eerst een oplossing voor dat probleem kunnen vinden, zodat er meer gelijkheid is en we dus beter weten hoe we mensen kunnen laten integreren. Want duidelijk lijkt me wel dat we dat op dit moment niet weten.
Die gelijkheid komt er in ieder geval niet door alle moslims intolerant te noemen en vanwege dat "feit" vluchtelingen te laten creperen.
Omdat die manier van communiceren mij tegen de borst stuit? Ik denk dat die iedereen wel tegen de borst zou stuiten. Je reageert niet eens op mij, maar ik stoorde me er alsnog aan. Lees ander even terug wat je schrijft en vertel dan nog eens dat het een volkomen normale manier van reageren is.
Ik ben blij om te horen dat het mensen stoorde. Als terloops de xenofoob spelen normaal wordt geacht en mijn reactie daarop als storend wordt gezien dan vind ik dat een goed teken.
Also, het enige wat ik hoor is een goed verkapte variant van 'umad?'. Denken jullie serieus dat ik hier gillend achter mijn pc zit of iets dergelijks? Ik reageer gewoon direct en zeg waar het op staat. Sommige politici worden daar voor geprezen
Zoek gewoon de definitie van xenofobie op en vertel me dat als je zo over vluchtende mensen praat, mensen waarvan je niet eens weet hoe ze zijn en wat voor effect ze op jou of jouw wereld zullen hebben, dat je dan niet xenofobisch bezig bent.
[
Voor 0% gewijzigd door
tikkietrugjaap op 23-10-2015 20:58
. Reden: spelling ]
Prima.