Vrij makkelijke conclusie op het basis van het RT-logo dat even in beeld verschijnt. De NOS kan er net zo goed een stuk tussenuit geknipt hebben? De beelden die daarna volgen komen ook van RT en daar is wel het gehele voorval te zien, dus dat RT het alleen in die vorm zou hebben uitgezonden is sowieso niet het geval. Het lijkt me dus op basis van alleen dat logo niet helemaal duidelijk waar (door wie) de knip precies is gemaakt? Tenzij iemand dat al helemaal heeft uitgezocht natuurlijk.djengizz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Dat is geen kwade opzet maar incompetentie.
In de Nieuwsuur uitzending direct na dit journaal geeft Sweeney aan wel degelijk antwoord gehad te hebben maar toen zijn vragen te lastig werden Putin doorliep en hij tegengehouden werd door de beveiligers. Precies wat je ziet dus maar op een ander moment.
Niet goed te praten maar eerder incompetent dan kwade opzet wat de Nieuwsuur uitzending direct na dit journaal ook al aantoont.
Overigens is de editting zoals te zien op het journaal gedaan door RT (let op het logo, hier is het origineel van BBC's Panorama zonder RT logo) en is het opnieuw incompetent kopieergedrag van de NOS waar ze handig aangeboden hapklare brokken klakkeloos kopiëren omdat het hun verhaal (wat dus in essentie wel correct is) ondersteunt.
Dat vervolgens RT en sites als Dumpert / Geenstijl dit opnieuw handig spinnen naar NOS propaganda en dat mensen als jij dit klakkeloos overnemen en eindeloos herhalen (dit moet ondertussen het meest gequote voorbeeld zijn van NOS propaganda) is tekenend...
Natuurlijk kent ook de NOS kleur, net als elke andere media en alle informatie maar dit soort whataboutism als het gaat om het vergelijk met Geenstijl achtige blogs en opinie media is lachwekkend.
Dat gaat over maken van nieuwskeuze, niet over het zelf maken van waarheden.alexbl69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:02:
[...]
Daar denkt de NOS zelf heel anders over: http://www.elsevier.nl/Cu...et-lijkt-ELSEVIER062530W/
hij zegt dat de keuze uit de artikelen door mensen word gemaakt, en dat die mensen ook mening hebben, hij zegt niet dat ze de artikel zo gaan monteren zodat er een andere waarheid lijkt te zijn dan er daadwerkelijk is. Je kan prima keuze maken uit artikelen, en de artikelen zelf gewoon naar waarheid vertellen en zo neutraal mogelijk blijven.
Nee, de inkomsten zijn door ads gegenereerd, net zoals op Tweakers.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:04:
[...]
Uiteraard is dat overdreven, maar ben bang dat het in werkelijkheid helemaal niet zoveel verschilt.
Ik dacht dat GS betaald werd door subsidies, maar er zijn dus (geheimen) geldschieters?
Wie zijn die geldschieters van GS, hebben die heen belang bij dit referendum?
En ik denk dat je flink overdrijft. wellicht een 80/20% opzet die meer in de buurt komt.
[ Voor 9% gewijzigd door hexta op 20-10-2015 11:31 ]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Door bepaalde zaken extra te belichten en andere zaken te onderbelichten kun je echter ook een beeld creeren dat niet helemaal overeenkomt met de werkelijkheid of proberen mensen een bepaalde kant op te sturen. Je kunt best bij alle items die in je straatje passen de gehele waarheid vertellen, maar als je alle andere berichten mbt tot hetzelfde thema negeert of op een andere manier bekijkt, dan is het toch moeilijk om van objectieve berichtgeving te spreken. Daarvan zijn denk ik genoeg voorbeelden te vinden.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Dat gaat over maken van nieuwskeuze, niet over het zelf maken van waarheden.
hij zegt dat de keuze uit de artikelen door mensen word gemaakt, en dat die mensen ook mening hebben, hij zegt niet dat ze de artikel zo gaan monteren zodat er een andere waarheid lijkt te zijn dan er daadwerkelijk is. Je kan prima keuze maken uit artikelen, en de artikelen zelf gewoon naar waarheid vertellen en zo neutraal mogelijk blijven.
Maar goed zoals je volgens mij zelf ook al eerder zei zijn alle media wel gekleurd en de NOS doet het denk ik vrij goed. Het is alleen dat de NOS en GS op belangrijke punten lijnrecht tegenover elkaar staan I guess. En dat de NOS breder/neutraler nieuws brengt is denk ik voor niemand een verrassing. Dat GS echter soms wel een punt maakt of zaken in ieder geval in het nieuws brengt (of dat nou neutraal is of niet) dat door de NOS wordt overgeslagen kan vind ik ook niet worden ontkend.
In de keuze van artikelen kan je natuurlijk ook enorme verschillen maken.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Dat gaat over maken van nieuwskeuze, niet over het zelf maken van waarheden.
Laat je zien hoe dat ene syrische gezin opvang heeft gekregen en nu superblij en dankbaar zijn, of laat je beelden zien van agressieve migranten die voedsel wegflikkeren. (om maar even aan 2 kanten te overdrijven)
Dit is wat heel veel gebeurd is op de NPO de laatste tijd overigens.
Framing. Het gebruiken van specifieke taal of beelden om de juiste emoties en wereldbeelden aan te wakkeren, waardoor de boodschap aan overtuigingskracht wint.
[ Voor 3% gewijzigd door hexta op 20-10-2015 11:36 ]
Ik zou bijna denken dat je zit te trollen.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:03:
[...]
Ik heb NOS er nog nooit op kunnen betrappen dat ze mensen tegen elkaar opzetten door doelbewust dingen als waarheid te brengen die ze zelf in elkaar geknipt hebben en zelf heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Dat is gewoon onzin. En ja ze hebben vast en zeker ook wel eens een gekleurd artikel ertussen zitten maar zelfs in hun meest gekleurde artikelen zijn ze nog tig keer oprechter en neutraler dan de smeerlappen van GS!
Edit/
Quote aangepast, was de verkeerde post.
Je kan niet serieus zijn als je beweert dat NOS het nieuws brengt als dat het is.
Kijk bv over de asielzoekers.
NOS laat allemaal gezinnetjes zien en doet alsof die allemaal uit Syrië gevlucht zijn.
Waarvan een (heel) groot deel nog hoog opgeleid zou zijn ook.
De waarheid, het overgrote deel zijn jongen mannen die dus echt niet hoogopgeleid zijn.
Al die voorvallen onderweg, de misdragingen (netjes gezegd) onderweg/in de AZC krijgen wij via NOS niet te zien.
Het is maar goed dat er (nieuws)sites zijn die het nieuws ook vanuit andere hoeken belicht.
Anders hadden we dankzij NOS een heel fout beeld over de mensen die we binnenhalen.
En zo ga ik weer werken en belasting betalen om deze industrie draaiende te houden.
En dan nog even het nieuws over de Oekraine, horen we daar de waarheid over?
De belangen van oa gas industrie, en de dubbele rol die Verhofstad daar in speelt?
Nee, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
En dankzij sites als geen Stijl weten we hiervan.
Als het aan NOS had gelegen waren deze praktijken nooit naar buiten gekomen.
[ Voor 10% gewijzigd door kobus71 op 20-10-2015 11:48 ]
Ik heb het even overgeslagen om er meer over op te zoeken, maar ik kom geenszins uit op jouw denkwijze.djengizz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Dat is geen kwade opzet maar incompetentie.
In de Nieuwsuur uitzending direct na dit journaal geeft Sweeney aan wel degelijk antwoord gehad te hebben maar toen zijn vragen te lastig werden Putin doorliep en hij tegengehouden werd door de beveiligers. Precies wat je ziet dus maar op een ander moment.
Niet goed te praten maar eerder incompetent dan kwade opzet wat de Nieuwsuur uitzending direct na dit journaal ook al aantoont.
Overigens is de editting zoals te zien op het journaal gedaan door RT (let op het logo, hier is het origineel van BBC's Panorama zonder RT logo) en is het opnieuw incompetent kopieergedrag van de NOS waar ze handig aangeboden hapklare brokken klakkeloos kopiëren omdat het hun verhaal (wat dus in essentie wel correct is) ondersteunt.
Dat vervolgens RT en sites als Dumpert / Geenstijl dit opnieuw handig spinnen naar NOS propaganda en dat mensen als jij dit klakkeloos overnemen en eindeloos herhalen (dit moet ondertussen het meest gequote voorbeeld zijn van NOS propaganda) is tekenend...
Natuurlijk kent ook de NOS kleur, net als elke andere media en alle informatie maar dit soort whataboutism als het gaat om het vergelijk met Geenstijl achtige blogs en opinie media is lachwekkend.
Hoe kan je dit alles uit een logo halen? en ik geloof dat dat niet eens volledig correct is. Het volledige stuk komt namelijk ook van RT? Lachwekkend? Ik geloof dat je de discussie niet volledig volgt, of wat dingen expres weglaat.
Je geeft GS een veel te groot podium. Geenstijl brengt namelijk nooit neutraal nieuws, het enige wat zij doen is belletje trekken en daar zijn ze ontzettend goed in. Wat je ook uit het NRC artikel kan opmaken is dat Geenstijl de hypocrisie heel fijntjes weet te duiden. Of het nu boegbeeld van Groenlinks Halsema was, die in een oude stink diesel haar kroost naar een hagel witte school brengt of een brievenbuspisser van de PVV het leven zuur maakt, ze pakken iedereen. Een ieder die en public het één beweert maar uiteindelijk volledig tegenstrijdig handelt.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:53:
[...]
Lezen en begrijpen graag, gekleurd nieuws is altijd bewust natuurlijk, fouten zijn onbewust.
Dan zijn we eruit, bij GS kan je beter de niet gekleurde artikelen tellen dan ben je snel klaar, bij NOS kan je heel soms iets gekleurdst ontdekken in een artikel zo nu en dan.
NOS brengt 99,9% neutraal nieuws, GS brengt 0.1% neutraal nieuws, rest zijn leugens en verdraaide beelden.
Het geen wat ze uiteindelijk op weten te graven klopt tussen de cabareteske proza door nagenoeg altijd als je de roze linkjes volgt.
Dit gevoel heb ik niet bij de NOS en bijvoorbeeld een kwaliteitskrant als de Volkskrant. De Telegraaf laat ik er even bewust buiten omdat dat eigenlijk geen krant mag noemen, ze zijn namelijk het "Fox News" van de lage landen, bagger niet meer niet minder.
Terugkerend op de NOS en VK, bij hun heb ik heel vaak het idee dat zij of opschrijven wat de politiek hun opdraagt of bij policor gevoelige onderwerp heel erg moreel doorslaan. Ik mis vaak even de kritische blik in een nieuwsitem. Voor de kritische blik ben ik vaak aangewezen op Geenstijl maar ook bronnen als Vice News, The Guardian, Al Jazeera, Carel Brendel(waar Geenstijl trouwens vaak naar verwijst in de onderliggende links).
Ik denk zelfs dat je eerder als je je niet teveel laat leiden door sentiment(nodeloos kwetsend, en bullshit meter aanzetten) prima als thermometer kunt gebruiken wat er ook zoal in de wereld gedacht wordt.
Update: GS neemt de PVV weer eens op de hak: http://www.geenstijl.nl/m...icht_pvvfranchise_in.html
Ik zie op NOS gewoon groepen zoals ze zijn, en ook wel eens wat gekleurd nieuws, GS zie je nooit gezinnen en zo, alleen maar gekleurd nieuws, en is niet alleen bij dit onderwerp, doen ze ook bij andere onderwerpen, zoals de EU en dit verdrag.hexta schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:35:
[...]
In de keuze van artikelen kan je natuurlijk ook enorme verschillen maken.
Laat je zien hoe dat ene syrische gezin opvang heeft gekregen en nu superblij en dankbaar zijn, of laat je beelden zien van agressieve migranten die voedsel wegflikkeren. (om maar even aan 2 kanten te overdrijven)
Dit is wat heel veel gebeurd is op de NPO de laatste tijd overigens.
Framing. Het gebruiken van specifieke taal of beelden om de juiste emoties en wereldbeelden aan te wakkeren, waardoor de boodschap aan overtuigingskracht wint.
Dat mag jij, ik laat alleen het waren gezicht zien van GS onderbouwd dat met feiten of constateringen, als ik echt mijn mening zou geven over GS dan krijg ik denk ik mod op mijn dak, dus dat doe ik niet.kobus71 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:37:
[...]
Ik zou bijna denken dat je zit te trollen.
Lees eens wat ik schijf, dan weet je wat ik beweer. En ja NOS brengt het nieuws zoals het is in 99% van de gevallen, beter dan menig ander media zenden in de wereld! Hier hoeven mensen niet na te denken wat de overheid vind als ze nieuws brengen, dat ze zelf mening hebben dat is logisch en dat die niet 100% uit te schakelen is is ook logisch. Maar om ze dan maar af te schilderen als zender als GS of iets in die richting is acht zeer verwerpelijk ronduit belachelijk!Je kan niet serieus zijn als je beweert dat NOS het nieuws brengt als dat het is.
Kijk bv over de asielzoekers.
NOS laat allemaal gezinnetjes zien en doet alsof die allemaal uit Syrië gevlucht zijn.
Waarvan een (heel) groot deel nog hoog opgeleid zou zijn ook.
De waarheid, het overgrote deel zijn jongen mannen die dus echt niet hoogopgeleid zijn.
Al die voorvallen onderweg, de misdragingen (netjes gezegd) onderweg/in de AZC krijgen wij via NOS niet te zien.
Het is maar goed dat er (nieuws)sites zijn die het nieuws ook vanuit andere hoeken belicht.
Anders hadden we dankzij NOS een heel fout beeld over de mensen die we binnenhalen.
En zo ga ik weer werken en belasting betalen om deze industrie draaiende te houden.
En dan nog even het nieuws over de Oekraine, horen we daar de waarheid over?
De belangen van oa gas industrie, en de dubbele rol die Verhofstad daar in speelt?
Nee, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
En dankzij sites als geen Stijl weten we hiervan.
Als het aan NOS had gelegen waren deze praktijken nooit naar buiten gekomen.
En kom niet met die onzin aan, je doet nu hetzelfde als GS doet, haat propaganda verspreiden met leugens. Cijfers zeggen toch iets heel anders, en natuurlijk gaan eerst de mannen en zonen eerst, of zou jij als sterke kerel je oma of vrouw vooruit sturen op deze gevaarlijke toch!
En onzin over Verhofstad is echt achterhaald. Ik zou zeggen stuur hem wat vaker op pad als die met enkele domme toespraken een heel land kan overtuigen.

Maar we gaan weer erg offtopic, er is meer dan zat aan te merken aan het referendum en gedrag van GS rond om dit onderwerp, word steeds andere zaken erbij gehaald om gedrag van GS te rechtvaardige.
[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 20-10-2015 12:15 ]
Denk er nog eens even over na, dat zou toch zo naar buiten komen door oud politici en redacteurs en zo. Dat kon Rusland zelf niet geheim houden. Ik hoor vaak zat negatief onderwerp over de regeringen en Rutte op de NOS, dat zou eerst zijn wat ze zouden proberen te voorkomen als ze invloed zouden hebben.Miki schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:52:
Terugkerend op de NOS en VK, bij hun heb ik heel vaak het idee dat zij of opschrijven wat de politiek hun opdraagt of bij policor gevoelige onderwerp heel erg moreel doorslaan. Ik mis vaak even de kritische blik in een nieuwsitem. Voor de kritische blik ben ik vaak aangewezen op Geenstijl maar ook bronnen als Vice News, The Guardian, Al Jazeera, Carel Brendel(waar Geenstijl trouwens vaak naar verwijst in de onderliggende links).
Dan ga je niet NOS opdragen om Poetin even voor schut te zetten.
GS staat niet in verhouding met Vicenews en zo, zouden ze willen, vice news brengt waarheden die ze zeer goed onderbouwen, zoals bewijs leveren voor russen in Oekraïne, GS maakt flut artikelen die ze verknippen om mensen te manipuleren.
Zo'n groep mensen grijpt inderdaad elke gelegenheid aan om te stemmen met hun voeten, maar er is wel degelijk een hoofdoorzaak aan te wijzen in de vorm van verlies aan invloed en sturing door globalisering/schaalvergroting. Zoals vandaag ook goed verwoord in 't NRC (paywall):Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:17:
Het grotere probleem is dat er niet 1 probleem is, maar dat er talloze kleine probleempjes zijn.
Alleen GS/GP heeft ze allemaal leuk gebundeld met wat leugentjes en daardoor krijgen ze overal vandaan stemmen, want in wezen protesteren ze bijna overal tegen waardoor bijna iedereen er wel iets in kan zien.
Maar er is niet 1 groot probleem, er zijn alleen maar kleine probleempjes en die zijn zo versplinterd dat ze opzich geen stem hebben (daarom denk ik ook dat er zoveel mensen gestemd hebben, ze zijn nooit gehoord omdat ze te kleine probleempjes hadden en nu is er een kans om gewoon tegen-te stemmen)
Ik zou zeggen vraag maar eens aan een willekeurige voorstander wat "het probleem" is en ik voorspel dat je elke keer een ander probleem krijgt.
Mensen hebben dus minder invloed via democratisch weg en deze situatie wordt zo tevens ook uitgelegd door de media en politiek, ze worden gepresenteerd als voldongen feiten. Individueel uit deze situatie zich als allerlei kleine deelproblemen, maar dat neemt niet weg dat als mensen de gelegenheid krijgen hun onvrede te uiten over de politiek dat het vormen aanneemt zoals dit referendum.Extreem-rechts wint: de Zwitsers houden ons een spiegel voor
[..]
Waar de SVP al decennia tegen vecht, is niet zozeer immigratie of Brussel. Beide fenomenen zijn uitingen van een onderliggende trend: de globalisering. Die vervaagt nationale grenzen en leidt tot schaalvergroting op elk terrein, ook die van nationale besluitvorming. Zwitserland kreeg eerder, en harder, met de globalisering te maken dan EU-landen. Het is een van ’s werelds meest geglobaliseerde landen. De Zwitserse economie is extreem open. Het land is geen lid van de EU en kan niet onder een gemeenschappelijke koepel schuilen, zoals een collectieve handelspolitiek tegenover China. Daardoor moeten de Zwitsers de sluizen naar de rest van de wereld extra openhouden om concurrerend te blijven. Mondiale ontwikkelingen manifesteren zich daarom eerder in Zwitserland dan in de EU.
[...]
Door de globalisering verschuift een deel van de besluitvorming, die vroeger nationaal was, naar internationaal niveau. De democratie kan niet meer functioneren zoals vroeger. Ook dit besef drong eerder tot de Zwitsers door dan tot andere Europeanen.
[...]
Met enige vertraging heeft de clash tussen globalisering en democratie nu ook EU-landen bereikt. De Griekse crisis toonde dat eurolanden nog maar in beperkte mate soeverein over hun eigen begroting kunnen beslissen. Ook de vluchtelingencrisis demonstreert hoe machteloos staten nog zijn. Dit is een internationale crisis, één land kan de problemen niet oplossen: er kan dus alleen een internationale oplossing zijn. Dit staat haaks op de reflex van veel burgers, die zo veel nieuwkomers bedreigend vinden en juist deuren en ramen willen sluiten. „De staat heeft zijn politieke monopolie verloren en moet zijn macht met grensoverschrijdende actoren delen”, schreef oud-UBS-topman en oud-parlementariër Kaspar Villiger in februari in de Neue Zürcher Zeitung. „Dus kunnen burgers minder invloed uitoefenen.” Zwitserse kiezers hadden dit inzicht al. En het is precies wat kiezers nu ook in EU-landen zo ontevreden maakt.
Het is de keuze van de politiek en de media of ze deze achterliggende oorzaak willen doorzien, begrijpen en aanpakken of het te beschouwen als rimpeling die hopelijk overwaait.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dat lukt niet zonder schelden?mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:08:
[...]
Dat mag jij, ik laat alleen het waren gezicht zien van GS onderbouwd dat met feiten of constateringen, als ik echt mijn mening zou geven over GS dan krijg ik denk ik mod op mijn dak, dus dat doe ik niet.
Je hebt nooit gehoord over NDA's?mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:36:
[...]
Denk er nog eens even over na, dat zou toch zo naar buiten komen door oud politici en redacteurs en zo. Dat kon Rusland zelf niet geheim houden. Ik hoor vaak zat negatief onderwerp over de regeringen en Rutte op de NOS, dat zou eerst zijn wat ze zouden proberen te voorkomen als ze invloed zouden hebben.
Dan ga je niet NOS opdragen om Poetin even voor schut te zetten.![]()
GS staat niet in verhouding met Vicenews en zo, zouden ze willen, vice news brengt waarheden die ze zeer goed onderbouwen, zoals bewijs leveren voor russen in Oekraïne, GS maakt flut artikelen die ze verknippen om mensen te manipuleren.
Voor schut zetten? Ze zijn tegen Putin, dus ze laten hem graag zo negatief mogelijk overkomen.
Vicenews is naar mijn mening ook aan het aftakelen. Verheerlijking van de IS enzo. Maar goed, redactie =mensen, mensen hebben meningen, en die brengen ze graag terug in "nieuws".
De meeste Geenstijl bezoekers hebben een prima bullshit meter(is al eens onderzocht) en prikken door de stukjes heen sterker nog, vaak lees je tussen de regels door juist iets heel anders dan het eerste blik je doet geloven. Dat er ook een aantal kaalkopjes en vorkheftruckchauffeurs zijn die ook Geenstijl hebben gevonden en denken dat zij een "rechts" blogje hebben gevonden komen vaak na wat items van een koude kermis thuis. Regelmatig in de comments gekrakeel dat ze dachten dat Geenstijl de PVV aanhing.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:36:
[...]
Denk er nog eens even over na, dat zou toch zo naar buiten komen door oud politici en redacteurs en zo. Dat kon Rusland zelf niet geheim houden. Ik hoor vaak zat negatief onderwerp over de regeringen en Rutte op de NOS, dat zou eerst zijn wat ze zouden proberen te voorkomen als ze invloed zouden hebben.
Dan ga je niet NOS opdragen om Poetin even voor schut te zetten.![]()
Daarnaast is de kracht dat zij in hun items vaak verwijzen naar echte kwaliteitsmedia en -blogs om hun cabarateske proza te ondersteunen.
Wellicht moet je eens je bullshit meter aanzetten en e.e.a met een roze bril bekijken, wellicht dat je ze dan nog wel eens kan gaan waarderen.
En met alle respect je laatste zin is dus precies wat er mis is met de NOS

@hexta
Waar scheld ik dan?
@defiant
Moets even hier aan denken toen ik jou tweede quote las, globalisering is natuurlijk vele eeuwen geleden al gestart. Tijdens het teken van de Unie van Utrecht waren mensen ook op tegen, en is er ook doorgedrukt in het belang van de staten, en dat is maar goed ook, mensen weten vaak niet wat beste is en kijken niet ver vooruit of alleen naar zichzelf en niet naar het geheel. Unie van Utrecht zorgde ervoor dat we Holland en Gelderland geen oorlog meer voerde maar juist gezamenlijk hun belangen gingen behartigen en we ons konden verzetten tegen de Spanjaarden. En dat heeft ons hoop voordeel gebracht tot dag van vandaag. Globalisering is al gebeurd, we moeten er alleen nog aan wennen en goede invulling aan geven.
@miki
Mee eens, ik lees en kijk het ook maar geloof die onzin niet natuurlijk.
Maar het gaat mijn om die mensen die het wel geloven, daar doen ze het ook voor, mensen die kennis halen van Facebook en andere blogs. Daar mikken ze op, niet op de verstandige Nederlanders die door de onzin heen prikt, die bereiken ze ook niet met hun onzin.
@hexta (hieronder)
Ik doelde op dat het dan heel lap offtopic tekst word met een hele lijst aan bezwaren en opmerkingen. En mening draagt ook niks bij.
Ik zou nooit echt schelden, woorden als malloot en gekkies nog wel, maar domweg schelden draagt niks bij en is zonde van je energie. Dat laat ik aan GS en medeplichtige over, die zijn daar veel beter in dan ik.
Waar scheld ik dan?
@defiant
Moets even hier aan denken toen ik jou tweede quote las, globalisering is natuurlijk vele eeuwen geleden al gestart. Tijdens het teken van de Unie van Utrecht waren mensen ook op tegen, en is er ook doorgedrukt in het belang van de staten, en dat is maar goed ook, mensen weten vaak niet wat beste is en kijken niet ver vooruit of alleen naar zichzelf en niet naar het geheel. Unie van Utrecht zorgde ervoor dat we Holland en Gelderland geen oorlog meer voerde maar juist gezamenlijk hun belangen gingen behartigen en we ons konden verzetten tegen de Spanjaarden. En dat heeft ons hoop voordeel gebracht tot dag van vandaag. Globalisering is al gebeurd, we moeten er alleen nog aan wennen en goede invulling aan geven.
@miki
Mee eens, ik lees en kijk het ook maar geloof die onzin niet natuurlijk.
Maar het gaat mijn om die mensen die het wel geloven, daar doen ze het ook voor, mensen die kennis halen van Facebook en andere blogs. Daar mikken ze op, niet op de verstandige Nederlanders die door de onzin heen prikt, die bereiken ze ook niet met hun onzin.
@hexta (hieronder)
Ik doelde op dat het dan heel lap offtopic tekst word met een hele lijst aan bezwaren en opmerkingen. En mening draagt ook niks bij.
Ik zou nooit echt schelden, woorden als malloot en gekkies nog wel, maar domweg schelden draagt niks bij en is zonde van je energie. Dat laat ik aan GS en medeplichtige over, die zijn daar veel beter in dan ik.
[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 20-10-2015 13:35 ]
Lees wat ik quote.
Als je kijkt naar hoe zweden stemt op referenda, dan zie je dat dat "asociaal stemmen want ik wil geld en fuck de rest" heel erg meevalt. Stemmen voor hogere belasting vanuit het volk is daar een prachtig voorbeeld van. Wellicht onderschat je het volk?mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:58:
@defiant
Wij als burgers beslissen vaak helemaal niet in belang van onszelf, en ik onderschat helemaal niemand zeker niet een opgejut volk, ik heb mijn geschiedenis wel geleerd, toevallige was gisteren nog de geheimen van Lubbers te zien op TV, 3.5% loonsverlagingen en kruisraketten.
Volgens mij is dit momenteel nog het allergrootste probleem in de wereld: ze verandert sneller dan mensen kunnen bijbenen. Als je ziet hoeveel weerstand/ophef een relatief enorm klein iets als zwarte piet al veroorzaakt... Wat denk je dan wel niet wat voor impact de wijziging van een hele staatsvorm/cultuur dan niet is. Vandaag bevrijden we Irak van Saddam, morgen moet er democratie zijn. Nee. Zo werkt dat niet. Dat duurt minstens een generatie. Je moet er 25 jaar geduld voor hebben. China veranderen van dictatuur/socialisme naar democratie/kapitalisme? Kan generaties duren. Geef het dan ook generaties.cbr600f4i schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:28:
[...]
Zo een beetje half Europa is dan te verwend, nee, half de wereld. Tenslotte kan je in Thailand hetzelfde als hier maar dan voor de helft van de prijs. In Tsjechie heeft Jan Modaal ook een zwembad in de tuin. Dat de welvaart een vlucht heeft genomen dat klopt en eigenlijk is de wereld iets te snel aan het veranderen waardoor je dus het Midden-Oosten teveel tegelijk wil.
Wellicht is het ongetwijfeld zo met Europa. 1 Europa is een nobel doel. Maar het gaat te snel. Zwarte piet of stierenvechten levert al demonstraties en eindeloze ophef op.
Dit dus.
ik wilde ingaan op Lubbers verhaal, maar misschien is het handig als we weer on topic gaan
[ Voor 88% gewijzigd door righthand op 20-10-2015 14:17 . Reden: te off topic ]
Verwijderd
Vandaar mijn opmerking. Je betoog bevat irrationele argumenten die je presenteert alsof het feiten zijn.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:11:
Hahaha, verdachtmaking, moet niet gekker worden. Heel Nederland weet hoe ze te werk gaan! En je kan het zelf zien de ze monteren en hoe ze het brengen, niks verdachtmaking maar helaas de waarheid en iedereen kan het zelf zien, beetje je ogen openen en beetje nadenken.
Concrete zaken heb ik vooralsnog niet mogen lezen en daarbij constateer ik een terugkerend patroon waar geen overtuiging uit blijkt.
GS is overigens onderdeel van dezelfde groep (TMG) als Telegraaf zij het dat ze het stiefkindje zijn en zich ook zo gedragen.
Hier ben ik het volledig mee eens!!! Ik dacht vroeger dat mijn opa al flink wat veranderingen had meegemaakt, van de eerste auto's in het straatbeeld begin vorige eeuw tot het internet eind jaren '90. Maar de wijzigingen die wij nu meemaken op technisch en sociaal-cultureel gebied zijn helemaal onvoorstelbaar. En het gaat ook veel te snel. Nu ben ik inmiddels een ouwe lul (40+), maar heb toch de indruk dat er over veel zaken niet goed wordt nagedacht voordat het wordt ingevoerd. De mensen krijgen in ieder geval niet de tijd om eraan te wennen.FunkyTrip schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:12:
[...]
Volgens mij is dit momenteel nog het allergrootste probleem in de wereld: ze verandert sneller dan mensen kunnen bijbenen. Als je ziet hoeveel weerstand/ophef een relatief enorm klein iets als zwarte piet al veroorzaakt... Wat denk je dan wel niet wat voor impact de wijziging van een hele staatsvorm/cultuur dan niet is. Vandaag bevrijden we Irak van Saddam, morgen moet er democratie zijn. Nee. Zo werkt dat niet. Dat duurt minstens een generatie. Je moet er 25 jaar geduld voor hebben. China veranderen van dictatuur/socialisme naar democratie/kapitalisme? Kan generaties duren. Geef het dan ook generaties.
Wellicht is het ongetwijfeld zo met Europa. 1 Europa is een nobel doel. Maar het gaat te snel. Zwarte piet of stierenvechten levert al demonstraties en eindeloze ophef op.
Tot zo'n 150 jaar geleden werd men geboren in grofweg dezelfde omstandigheden als waarin men stierf. Als je nu 10 jaar in afzondering zou gaan leven zou je, als je weer buiten komt, bijna niet meer kunnen functioneren in de maatschappij.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Helemaal correct Alex, en je zult maar 30 jaar hetzelfde productie baantje hebben gedraaid en daar ook blij mee zijn. En dan alles wat je lief hebt veranderd in een niet te volgen tempo...zie hier de kloof in onze maatschappij
Het zijn feiten, staat allemaal op video vastgelegd, hoe ze het aankondigde, de manier van filmen, de vraagstelling weglaten, mensen niet verweerwoord laten uitspreken, etc. dat doen ze al jaren, er zijn tonnen aan feiten die aantonen hoe hun artikelen in elkaar zetten, en wat de andere doen of niet doen staat nu even niet ter discussie en maakt het opjutten van GS ook niks minder erg. GS doet dit al jaren en niet alleen hierbij.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:53:
[...]
Vandaar mijn opmerking. Je betoog bevat irrationele argumenten die je presenteert alsof het feiten zijn.
Concrete zaken heb ik vooralsnog niet mogen lezen en daarbij constateer ik een terugkerend patroon waar geen overtuiging uit blijkt.
GS is overigens onderdeel van dezelfde groep (TMG) als Telegraaf zij het dat ze het stiefkindje zijn en zich ook zo gedragen.
Jij denk dat 150 jaar terug weinig tot geen vooruitgang was? Ging vaak nog veel sneller dan nu. Nederland was toen helemaal dynamisch en er veranderde elke week wel grens in europa, ook die van ons, was veel rommeliger en hadden helemaal geen plan. Dit met Oekraïne speelt al meer dan decenia, Turkije al 40 jaar ofzo, etc. Dat kan ik niet snel noemen.alexbl69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:54:
[...]
Hier ben ik het volledig mee eens!!! Ik dacht vroeger dat mijn opa al flink wat veranderingen had meegemaakt, van de eerste auto's in het straatbeeld begin vorige eeuw tot het internet eind jaren '90. Maar de wijzigingen die wij nu meemaken op technisch en sociaal-cultureel gebied zijn helemaal onvoorstelbaar. En het gaat ook veel te snel. Nu ben ik inmiddels een ouwe lul (40+), maar heb toch de indruk dat er over veel zaken niet goed wordt nagedacht voordat het wordt ingevoerd. De mensen krijgen in ieder geval niet de tijd om eraan te wennen.
Tot zo'n 150 jaar geleden werd men geboren in grofweg dezelfde omstandigheden als waarin men stierf. Als je nu 10 jaar in afzondering zou gaan leven zou je, als je weer buiten komt, bijna niet meer kunnen functioneren in de maatschappij.
De techniek gaat als een hockeystick omhoog, maar politiek is nog hetzelfde als 100 jaar terug, amper iets veranderd, iets moderner geworden maar verder is er amper iets veranderd.
[ Voor 43% gewijzigd door mad_max234 op 20-10-2015 15:55 ]
Ach kom, kijk hoe wij hier nu aan het debatteren zijn. Vroeger, waarmee ik 25 jaar geleden bedoel, kwam het nieuws in samengevatte vorm tot ons via de ochtendkrant en het 8 uur journaal. De enige feedback was de rubriek met ingezonden brieven, waar teksten met ruwe kantjes uiteraard niet in opgenomen werden.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:31:
[...]
Jij denk dat 150 jaar terug weinig tot geen vooruitgang was? Ging vaak nog veel sneller dan nu. Nederland was toen helemaal dynamisch en er veranderde elke week wel grens in europa, ook die van ons, was veel rommeliger en hadden helemaal geen plan. Dit met Oekraïne speelt al meer dan decenia, Turkije al 40 jaar ofzo, etc. Dat kan ik niet snel noemen.
De techniek gaat als een hockeystick omhoog, maar politiek is nog hetzelfde als 100 jaar terug, amper iets veranderd, iets moderner geworden maar verder is er amper iets veranderd.
Kijk hoe het nu gaat... alles wat er gebeurt krijgen we direct te weten, waarbij we dan ook nog eens geconfronteerd worden met de meest uiteenlopende meningen erover, en we onze eigen mening ook direct kunnen geven. Deze situatie is toch niet te vergelijken met 25 jaar geleden, laat staan 100 of 150? Toen lazen we in de Winkler Prins dat er een aardbeving in China was gebeurd, nu kun je live meekijken met 80 miljoen webcams en is er binnen 24 uur een benefietconcert op tv.
Ach kom?alexbl69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:13:
[...]
Ach kom, kijk hoe wij hier nu aan het debatteren zijn. Vroeger, waarmee ik 25 jaar geleden bedoel, kwam het nieuws in samengevatte vorm tot ons via de ochtendkrant en het 8 uur journaal. De enige feedback was de rubriek met ingezonden brieven, waar teksten met ruwe kantjes uiteraard niet in opgenomen werden.
Kijk hoe het nu gaat... alles wat er gebeurt krijgen we direct te weten, waarbij we dan ook nog eens geconfronteerd worden met de meest uiteenlopende meningen erover, en we onze eigen mening ook direct kunnen geven. Deze situatie is toch niet te vergelijken met 25 jaar geleden, laat staan 100 of 150? Toen lazen we in de Winkler Prins dat er een aardbeving in China was gebeurd, nu kun je live meekijken met 80 miljoen webcams en is er binnen 24 uur een benefietconcert op tv.
Er is meer dan de TV alleen, men ging vroeger veel meer na elkaar toe, men ging na bijeenkomsten, etc.
tussen 1975 en 1985 stond NL in brand, straten vol met betogers, werkeloosheid zeer hoog, vooral de jeugd, wij waren toen bijna wat Griekenland nu is, regering die verstoord werd met gekken die tegen de kruisraketten waren, koude oorlog, uit de NATO, etc. En werd wat af gediscuteerd en gevochten, alleen nu gebeurd het op het internet en vroeger op de hoek van de straat en in de kroeg.
Beetje raar dat je ons geschiedenis niet kent en die van Europa, pas na ww2 zijn we wat rustiger geworden in europa, daarvoor was het grote puinhoop. België is zelfs even tijdje bij ons gekomen en weer vertrokken, burgeroorlogen en opstandjes, etc.
Die bullshitmeter ontbreekt totaal bij het gros van de GS bezoekers, lees de reacties anders eens op een artikel wat voor ieder met een beetje gezond verstand direct de prullebak in kan. Het feit dat dat artikel er nog steeds op staat zonder enige vorm van rectificatie of toevoeging dat het een grap betrof zegt al genoeg. Ook dat filmpje van vluchtelingen die 'niet-halal' voedsel weigeren is zonder context gewoon volksmennerij en schadelijk voor een gezonde democratie die ze juist menen te beschermen met die hele geenpeil onzin.Miki schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:53:
[...]
De meeste Geenstijl bezoekers hebben een prima bullshit meter(is al eens onderzocht) en prikken door de stukjes heen sterker nog, vaak lees je tussen de regels door juist iets heel anders dan het eerste blik je doet geloven. Dat er ook een aantal kaalkopjes en vorkheftruckchauffeurs zijn die ook Geenstijl hebben gevonden en denken dat zij een "rechts" blogje hebben gevonden komen vaak na wat items van een koude kermis thuis. Regelmatig in de comments gekrakeel dat ze dachten dat Geenstijl de PVV aanhing.
Daarnaast is de kracht dat zij in hun items vaak verwijzen naar echte kwaliteitsmedia en -blogs om hun cabarateske proza te ondersteunen.
Wellicht moet je eens je bullshit meter aanzetten en e.e.a met een roze bril bekijken, wellicht dat je ze dan nog wel eens kan gaan waarderen.
En met alle respect je laatste zin is dus precies wat er mis is met de NOS
EhJay-P schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:32:
[...]
Die bullshitmeter ontbreekt totaal bij het gros van de GS bezoekers, lees de reacties anders eens op een artikel wat voor ieder met een beetje gezond verstand direct de prullebak in kan. Het feit dat dat artikel er nog steeds op staat zonder enige vorm van rectificatie of toevoeging dat het een grap betrof zegt al genoeg. Ook dat filmpje van vluchtelingen die 'niet-halal' voedsel weigeren is zonder context gewoon volksmennerij en schadelijk voor een gezonde democratie die ze juist menen te beschermen met die hele geenpeil onzin.
Ik heb het niet over rechts of links, pro- of anti-pvv, ik snap je punt ook niet eerlijk gezegd. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat GS een gebrek aan context en/of feiten niet als een belemmering zien om ophitsende artikelen te schrijven die soms zelfs gewoon pertinente onwaarheden bevatten en wathet gros van de reaguurders wel voor waar aannemen. Maw ik zet mijn vraagtekens bij jouw stelling dat het meerendeel van de GS bezoekers een prima functionerende bullshit detector bezitten.
De voordelen van globalisering vroeger zoals meer handel en grotere afzetmarkt voor onze bedrijven en goedkope producten voor consumenten zijn niet meer zo evident nu globalisering is doorgedrongen op bijvoorbeeld onze arbeidsmarkt door directe concurrentie op arbeid, of op gebied van invloed op politiek vlak (Europa/handelsverdragen/etc), of op cultureel vlak (bijvoorbeeld minderheden die aanpassingen eisen op de publieke ruimte).mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:58:
@defiant
En dat heeft ons hoop voordeel gebracht tot dag van vandaag. Globalisering is al gebeurd, we moeten er alleen nog aan wennen en goede invulling aan geven.
De scheidslijnen in de meeste samenlevingen tekenen zich hierdoor steeds meer af op gebied van intelligentie, opleidingsniveau en sociale status. Degenen die op meerdere vlakken kunnen profiteren van de huidige globalisering staan vanzelfsprekend positief tegenover alle veranderingen, terwijl degene die de nadelen ondervinden weinig mogelijkheden meer zien om hun eigen situatie te verbeteren.
De groep die niet meekomt staat steeds minder onder de aandacht en kan op steeds minder begrip rekenen van de klasse die wel meekomt, wat deels te verklaren is doordat de 2 groepen elkaar ook nauwelijks meer tegen komen in sociale of culturele zin. Deze situatie is al redelijk geëscaleerd maar doordat het niet onder de aandacht is, is men telkens weer verrast en legt men de link niet met de hoofdoorzaak.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
En BOEM, weer een 1/2 miljard naar de dictators in Brussel.
Alsof we het zelf niet hard genoeg nodig hebben.
En dan wou onze regering er doodleuk nog een kostenpost als Oekraiene bij halen.
Over het referendum
denk ik dat er niet naar de burgers geluisterd gaat worden, (is al eerder gebeurt) , maar hoop echt dat het nu eens stopt met de uitbreidingen.
En dat Nederland eens aan Nederland en zijn bewoners gaat denken.
En dan wou onze regering er doodleuk nog een kostenpost als Oekraiene bij halen.
Over het referendum
denk ik dat er niet naar de burgers geluisterd gaat worden, (is al eerder gebeurt) , maar hoop echt dat het nu eens stopt met de uitbreidingen.
[ Voor 3% gewijzigd door kobus71 op 20-10-2015 19:37 ]
Check netwerkgeneratie: http://www.powned.tv/overpowned/voorwie.htmlJay-P schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:36:
Ik heb het niet over rechts of links, pro- of anti-pvv, ik snap je punt ook niet eerlijk gezegd. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat GS een gebrek aan context en/of feiten niet als een belemmering zien om ophitsende artikelen te schrijven die soms zelfs gewoon pertinente onwaarheden bevatten en wathet gros van de reaguurders wel voor waar aannemen. Maw ik zet mijn vraagtekens bij jouw stelling dat het meerendeel van de GS bezoekers een prima functionerende bullshit detector bezitten.
Dat is precies het pijnpunt tussen wat GeenStijl werkelijk is en wat de oude media nog steeds aan het doen is. Uit het eerder aangehaalde artikel uit het NRC blijkt nu hoeveel invloed GeenStijl al heeft bij de landelijke politiek.
Verder blijf ik het apart vinden dat je GeenStijl benoemd maar Joop.nl die al meerdere malen iemands privé leven heeft beschadigd door de verkeerde persoon met naam en toenaam te schandpalen niet durft te noemen. Idem geldt door Lubach op Zondag die met zijn vluchtelingen info filmpje al het wereldnieuws haalt. Ze vroegen zich zelfs af of ze werkelijk begrepen dat het om een satirisch filmpje ging.
Verwijderd
Nieuwe berekenmethode, zodat de "BNI" hoger uit zou vallen.kobus71 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:36:
Over het referendum
Vraag me niet hoe ze aan zo'n rekenmethode komen. Brussel kwam geld tekort, nederland protesteerde, ze wijzigde gewoon de manier waarop ze het BNP berekenen en voila.
Dat geld wordt nu direct betaald omdat NL tegen bijna renteloos geld kan lenen. Daarnaast is onze pensioenstelsel 'de garantie' dat nederland dat geld ook lenen kan.
3x raden wat er gebeurd als de rentes op die leningen gaan stijgen.
Nu wordt er geschreeuwd vanuit politiek dat er een ander model komen moet en dat dat weerlegd moet worden bij EU. Dit gaat in een nutshell gewoon een europees belastingstelsel worden, waarbij we in de toekomst niet van de BD maar van EU een blauwe enveloppe ontvangen.
Bedoel meer europa komt waar je bij staat. Elke dag gebeuren en veranderen er dingen die leiden tot een volledige politieke unie.
Wow, heb het uitgekeken maar wow... Ik snap sowieso niet dat Roos hiermee akkoord is gegaan als hij weet dat hij zwak is. Of hij heeft zichzelf grandioos overschat. Dit moet echt pijn hebben gedaan.
Anyway wat opvalt naast de zwakte van Roos, het inhoudsloze en niet eens weten waarvoor hij nu aan het vechten is viel me het laatste minuutje ook erg op. Overwegen ze bij geenstijl het opzetten van een politieke partij na het referendum?
Bedankt voor het perfect illustreren dat er niet 1 groot probleem is, maar dat er talloze pet-peeves zijn en dat je nu 2 van jouw pet-peeves benoemd hebtkobus71 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:57:
[...]
Woow, wat dacht je van het "asiel"zoekers probleem.
Wou je zeggen dat Den-Haag naar de burgers luisterd?
Ja, naar Rutte, bij hem in de wijk komen ze niet.
De rest van NL heeft het maar te slikken.
Een ander voorbeeld: Het eigen risico, hoeveel mensen zijn er al die het niet meer kunnen betalen.
Wat doet Den-Haag daarme, het eigen risico nog wat verhogen.
Het enige waar deze elite naar luisteren is de belangen van hun mede elite.
Als rente gaat stijgen dan laten we leningen gewoon even voor wat het is, Nederland sluiten steeds de leningen opnieuw tegen lagere rentes, er zit dus looptijd op op de meeste leningen, hebben we max 10 of 30 jaar de tijd om ons aan te passen en wat van de staatsschuld af te bouwen en dan merken we helemaal niks van, en zal al helemaal geen ramp worden.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:08:
[...]
Nieuwe berekenmethode, zodat de "BNI" hoger uit zou vallen.
Vraag me niet hoe ze aan zo'n rekenmethode komen. Brussel kwam geld tekort, nederland protesteerde, ze wijzigde gewoon de manier waarop ze het BNP berekenen en voila.
Dat geld wordt nu direct betaald omdat NL tegen bijna renteloos geld kan lenen. Daarnaast is onze pensioenstelsel 'de garantie' dat nederland dat geld ook lenen kan.
3x raden wat er gebeurd als de rentes op die leningen gaan stijgen.
Nu wordt er geschreeuwd vanuit politiek dat er een ander model komen moet en dat dat weerlegd moet worden bij EU. Dit gaat in een nutshell gewoon een europees belastingstelsel worden, waarbij we in de toekomst niet van de BD maar van EU een blauwe enveloppe ontvangen.
Bedoel meer europa komt waar je bij staat. Elke dag gebeuren en veranderen er dingen die leiden tot een volledige politieke unie.
En waarom zou onze rente stijgen? Wij zijn juist altijd het toevluchtsoord in slechte tijden. En wij krijgen zelfs geld bij de leningen vooral als er onzekerheid bestaat in de wereld, maar dat is maar heel zelden hoor, daar moet je niet te veel van voorstellen, maar geeft wel aan dat rente op de leningen echt niet zomaar gaan stijgen. Het is niet de rente waar je veel over hoort de laatste tijd, dat is de bank rente op spaargeld, totaal iets anders.
Wat het wel doet is het duurder maken van nieuwe leningen, dus er leningen aflopen en rente is gestegen dan betalen we meer voor die nieuwe leningen. Maar wellicht moeten we paar leningen maar gewoon niet meer verlengen maar gewoon aflossen in de komende decenia. Kost ons 8 miljard per jaar, kan je 4 keer de EU van betalen.
Nota bene Nederland heeft aangedrongen op andere regels, officieel omdat dit een beter beeld zou geven, maar in werkelijkheid omdat de economie er dan mooier voor zou staan en de regering wel wat goed nieuws kon gebruiken. Dat die nieuwe regels ons nu in de reet bijten en dat we er nog door verrast zijn ook, dat ligt puur en alleen aan ons zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:08:
Nieuwe berekenmethode, zodat de "BNI" hoger uit zou vallen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
'Maar hunnie doen het ook' is natuurlijk nooit een sterk argument. Zowel Joop.nl en GS zijn sites waar ik wat betreft nieuwswaarde en geloofwaardigheid weinig waarde aan hecht. Bovendien gaat dit topic over GS/GP die beweren de 'democratie' te beschermen door meer inspraak van de burger na te streven, een gezonde democratie begint bij een goed en eerlijk geïnformeerde burger, dat ik dan dus mijn pijlen op GS richt en niet op Joop.nl lijkt me niet meer dan logisch. Dat meneer Lubach zich afvraagt of ze in Rusland door hebben dat het satire betreft onderstreept alleen maar mijn punt, ik denk niet dat er veel mensen zijn die niet begrijpen dat dat filmpje satire is als je de uitzending gezien hebt. Zodra je alleen dat filmpje publiceert zonder enige vorm van achtergrond/context, ja, dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dat voor waar aannemen.Miki schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:49:
[...]
Check netwerkgeneratie: http://www.powned.tv/overpowned/voorwie.html
Dat is precies het pijnpunt tussen wat GeenStijl werkelijk is en wat de oude media nog steeds aan het doen is. Uit het eerder aangehaalde artikel uit het NRC blijkt nu hoeveel invloed GeenStijl al heeft bij de landelijke politiek.
Verder blijf ik het apart vinden dat je GeenStijl benoemd maar Joop.nl die al meerdere malen iemands privé leven heeft beschadigd door de verkeerde persoon met naam en toenaam te schandpalen niet durft te noemen. Idem geldt door Lubach op Zondag die met zijn vluchtelingen info filmpje al het wereldnieuws haalt. Ze vroegen zich zelfs af of ze werkelijk begrepen dat het om een satirisch filmpje ging.
Blijkbaar nemen ze zichzelf dus vrij serieus en is van pure satire geen sprake, des te erger vind ik het dat ze bij bepaalde onderwerpen (zoals ook pijnlijk duidelijk werd in het interview met Sven Kockelmann) gewoon de inhoud en context missen om een serieuze maatschappelijke discussie te voeren zonder mennerij en overduidelijk onzin.GeenStijl pikte de mediarevolutie feilloos op. En slaagde erin dankzij het sterk grensverleggende en actuele karakter een bepalende factor te worden in maatschappelijke discussies.
Voor jou misschien een pet-peevje.Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:56:
[...]
Bedankt voor het perfect illustreren dat er niet 1 groot probleem is, maar dat er talloze pet-peeves zijn en dat je nu 2 van jouw pet-peeves benoemd hebt
Voor een groot deel van de Nederlanders wel wat meer dan dat.
Het zijn grote problemen.
Dan kan je alle misstanden en dat soort wel een "pet-peevje' noemen.
Lekker makkelijk.
Als wij gewoon iets eerlijker onze cijfers hadden gegeven dan hadden we geen geld hoeven na betalen, EU heeft nu gewoon alle cijfers en heeft alles berekenend over de voorgaande jaren.ph4ge schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:13:
[...]
Nota bene Nederland heeft aangedrongen op andere regels, officieel omdat dit een beter beeld zou geven, maar in werkelijkheid omdat de economie er dan mooier voor zou staan en de regering wel wat goed nieuws kon gebruiken. Dat die nieuwe regels ons nu in de reet bijten en dat we er nog door verrast zijn ook, dat ligt puur en alleen aan ons zelf.
Zo kregen een heel stel landen(meerderheid?) geld terug omdat ze teveel betaald hadden, aantal moesten bijbetalen die wat te creatief waren geweest met cijfers en wegstrepen van inkomstenbronnen. Waaronder Nederland, wij hadden aantal inkomstenbronnen "vergeten" te vermelden, we zijn soms net grieken.
Is weer dom van de politiek om die fout die wij zelf gemaakt hebben niet op zich te nemen, maar mensen te laten denken dat de EU ons belazerd of zo, komt de regering wellicht beter uit maar is wel laf.
En was allang bekend, eerst naheffingen gingen over de periode tot 2011 en deze van 2011 tot 2014. Is ook allemaal al begroot.
ik wil je geen woorden in de mond leggen maar wil je nu dat we overal een disclaimer op moeten gaan plakken? Let Op! Deze site bevat satire, vertekent de werkelijkheid ter vermaak.Jay-P schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:14:
[...]
'Maar hunnie doen het ook' is natuurlijk nooit een sterk argument. Zowel Joop.nl en GS zijn sites waar ik wat betreft nieuwswaarde en geloofwaardigheid weinig waarde aan hecht. Bovendien gaat dit topic over GS/GP die beweren de 'democratie' te beschermen door meer inspraak van de burger na te streven, een gezonde democratie begint bij een goed en eerlijk geïnformeerde burger, dat ik dan dus mijn pijlen op GS richt en niet op Joop.nl lijkt me niet meer dan logisch. Dat meneer Lubach zich afvraagt of ze in Rusland door hebben dat het satire betreft onderstreept alleen maar mijn punt, ik denk niet dat er veel mensen zijn die niet begrijpen dat dat filmpje satire is als je de uitzending gezien hebt. Zodra je alleen dat filmpje publiceert zonder enige vorm van achtergrond/context, ja, dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dat voor waar aannemen.
Als we al iets van GeenStijl moeten vinden dan kunnen we De Telegraaf op de brandstapel gooien, dat heeft niets met journalistiek te maken.
Mja ik heb de interview nog niet bekeken dus ik kan er weinig over zeggen. Wat wel bekend is, is dat er maar weinigen zonder kleerscheuren weg komen bij Kokkelman dus dat Jan Roos gefileerd is vind ik niet opmerkelijk.Blijkbaar nemen ze zichzelf dus vrij serieus en is van pure satire geen sprake, des te erger vind ik het dat ze bij bepaalde onderwerpen (zoals ook pijnlijk duidelijk werd in het interview met Sven Kockelmann) gewoon de inhoud en context missen om een serieuze maatschappelijke discussie te voeren zonder mennerij en overduidelijk onzin.
En BOEM, BOEM, BOEM, BOEM, BOEM vorig jaar weer 2,2 miljard vanuit de EU naar NL binnengehaald aan subsidies.kobus71 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:36:
Alsof ze het zelf niet hard genoeg nodig hebben. Ze hadden het beter aan de Oekraïne kunnen geven.
Met het noemen van eenzijdige bedragen geef je enkel maar aan dat je er geen hout van snapt.
Je kan tot in de eeuwigheid bedrag tegenover bedrag zetten, maar enkel een complete overview gaat je iets vertellen.
Ik had ooit eens een buurvrouw die had een mooie poster voor haar raam hangen die iets in de trant was van :... maar hoop echt dat het nu eens stopt met de uitbreidingen.
- Afrika voor de Afrikanen,
- Marokko voor de Marokanen,
- Turkije voor de Turken
- Nederland voor het water
Nederland kan niet aan zichzelf en zijn bewoners gaan denken, we zijn een im- en export land, we leven van associatie en handelsverdragen.
Zoek eens naar de COA-cijfers van 2001. Of die van 1994, of weet je wat laat ik eens een grafiekje plaatsen van : http://nos.nl/artikel/206...is-in-vijf-grafieken.htmlkobus71 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:24:
[...]
Voor jou misschien een pet-peevje.
Voor een groot deel van de Nederlanders wel wat meer dan dat.
Het zijn grote problemen.

De media doet er druk over, maar het is echt niet uitzonderlijk wat er tot nu toe gebeurt qua vluchtelingen / asielzoekers hoor.
Maar ok, volgens jou is het voor een groot deel van de Nederlanders wel wat meer dan dat, wat is een groot deel dan exact? Is dat 50+% (oftewel 8+miljoen mensen) of 60+% of 70+%, waar hebben we het exact over?
Want ook al zou het het grote probleem van de bevolking zijn en iedereen zou daarom gaan stemmen voor het referendum dan praat je nog maar over minder dan een half miljoen mensen (=~ 4%).
Het grote probleem van NL en daar komt maar 4% op af, terwijl het kant & klaar opgediend wordt zodat er enkel nog maar met de muis geklikt hoeft te worden, je hoeft er nog niet eens de deur voor uit.
Allememachies, als dat tegenwoordig de definitie van een groot probleem is, dan weet ik niet wat een klein probleem is. En dat is dan nog enkel als iedereen vanwege de 1e van jouw redenen gestemd had, is het over alletwee verdeeld dan wordt het nog beroerder, zijn er nog 20 oorzaken (ik zou zeggen kijk eens door dit topic heen en je ziet er al 100 benoemd) dan heb je nog minder.
Oftewel pet-peeves...
Verwijderd
En hoe zie je dat voor je met een begrotingstekort wat met moeite onder de 3% gehouden kan worden?mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:12:
Als rente gaat stijgen dan laten we leningen gewoon even voor wat het is, Nederland sluiten steeds de leningen opnieuw tegen lagere rentes, er zit dus looptijd op op de meeste leningen, hebben we max 10 of 30 jaar de tijd om ons aan te passen en wat van de staatsschuld af te bouwen en dan merken we helemaal niks van, en zal al helemaal geen ramp worden.
De rente is nog nooit zo laag geweest.En waarom zou onze rente stijgen? Wij zijn juist altijd het toevluchtsoord in slechte tijden. En wij krijgen zelfs geld bij de leningen vooral als er onzekerheid bestaat in de wereld, maar dat is maar heel zelden hoor, daar moet je niet te veel van voorstellen, maar geeft wel aan dat rente op de leningen echt niet zomaar gaan stijgen. Het is niet de rente waar je veel over hoort de laatste tijd, dat is de bank rente op spaargeld, totaal iets anders.
Als 8Mjd per jaar afbetaalt dan ben je nog 70 jaar aan het afbetalen. En hoe wil je van een begrotingstekort van nu ombuigen naar een begrotingsoverschot van 8Mjd? Beetje minder van alles, schouders eronder en gaan met die banaan? Zeer naïeve gedachte.Wat het wel doet is het duurder maken van nieuwe leningen, dus er leningen aflopen en rente is gestegen dan betalen we meer voor die nieuwe leningen. Maar wellicht moeten we paar leningen maar gewoon niet meer verlengen maar gewoon aflossen in de komende decenia. Kost ons 8 miljard per jaar, kan je 4 keer de EU van betalen.
QE van de ECB is net zo ineffectief als al die andere centrale banken die steeds meer in de knel komen zoals met alle piramide spelen. Dan ontstaan er zoals de Chinezen het zo poëtisch brengen 'interessante tijden'.
Zonder er al te diep op in te gaan, ik denk dat niemand hier tegen handel is, wel tegen andere zaken die bij zo'n verdrag eventueel kunnen spelen. Velen zullen het bovendien vooral fijn vinden als we er zelf beter van worden en dat is bij dit verdrag nog maar de vraag. Daarnaast spelen er vele andere randzaken waardoor er wat scepsis is.Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:42:
[...]
En BOEM, BOEM, BOEM, BOEM, BOEM vorig jaar weer 2,2 miljard vanuit de EU naar NL binnengehaald aan subsidies.
Alsof ze het zelf niet hard genoeg nodig hebben. Ze hadden het beter aan de Oekraïne kunnen geven.
Met het noemen van eenzijdige bedragen geef je enkel maar aan dat je er geen hout van snapt.
Je kan tot in de eeuwigheid bedrag tegenover bedrag zetten, maar enkel een complete overview gaat je iets vertellen.
[...]
Ik had ooit eens een buurvrouw die had een mooie poster voor haar raam hangen die iets in de trant was van :
- Afrika voor de Afrikanen,
- Marokko voor de Marokanen,
- Turkije voor de Turken
- Nederland voor het water
Nederland kan niet aan zichzelf en zijn bewoners gaan denken, we zijn een im- en export land, we leven van associatie en handelsverdragen.
[...]
Zoek eens naar de COA-cijfers van 2001. Of die van 1994, of weet je wat laat ik eens een grafiekje plaatsen van : http://nos.nl/artikel/206...is-in-vijf-grafieken.html
[afbeelding]
De media doet er druk over, maar het is echt niet uitzonderlijk wat er tot nu toe gebeurt qua vluchtelingen / asielzoekers hoor.
Maar ok, volgens jou is het voor een groot deel van de Nederlanders wel wat meer dan dat, wat is een groot deel dan exact? Is dat 50+% (oftewel 8+miljoen mensen) of 60+% of 70+%, waar hebben we het exact over?
Want ook al zou het het grote probleem van de bevolking zijn en iedereen zou daarom gaan stemmen voor het referendum dan praat je nog maar over minder dan een half miljoen mensen (=~ 4%).
Het grote probleem van NL en daar komt maar 4% op af, terwijl het kant & klaar opgediend wordt zodat er enkel nog maar met de muis geklikt hoeft te worden, je hoeft er nog niet eens de deur voor uit.
Allememachies, als dat tegenwoordig de definitie van een groot probleem is, dan weet ik niet wat een klein probleem is. En dat is dan nog enkel als iedereen vanwege de 1e van jouw redenen gestemd had, is het over alletwee verdeeld dan wordt het nog beroerder, zijn er nog 20 oorzaken (ik zou zeggen kijk eens door dit topic heen en je ziet er al 100 benoemd) dan heb je nog minder.
Oftewel pet-peeves...
Verder is het immigratieprobleem natuurlijk een stuk groter dan jij doet vermoeden met een simpel plaatje en absoluut geen pet peeve. Dat jij stelt/aantoont dat er in het verleden soortgelijke stromen zijn geweest doet daar niks aan af. Ik weet niet of je het hele integratie is mislukt debakel hebt gemist een tijdje geleden, maar we lijken er niks van geleerd te hebben. Ook is er de vrees dat problemen als rellen in Londen/Parijs straks ook in Nederland zullen voorkomen. Zeker omdat we ook in bepaalde Nederlandse steden al hele wijken vol met niet perfect-geintegreerde mensen hebben die, zoals uit zelfs Volkskrant-cijfers blijkt, hun hele leven lang netto geld kosten itt de autochtone Nederlandse bevolking.
Met het oog op die punten zitten we daar dus wel op een probleem waarvoor we nog geen oplossing hebben gevonden en nu die immigratiestroom weer op gang laten komen maakt dat probleem alleen maar groter. Dan kan je dat natuurlijk helemaal prima vinden, maar uiteindelijk wordt het probleem dan waarschijnlijk wel ooit zo groot dat het hele sociale systeem niet meer houdbaar is (voor zover het dat nu wel is). Dat zijn (denk ik) best reele zorgen en niet iets dat je zomaar als pet peeve kan wegdrukken of iets dat helemaal prima is omdat we het in het verleden ook konden opvangen (en zelfs dat is dus nog maar de vraag).
zoals we altijd al tussendoor aflosten ook al hadden we begrotingstekort.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:12:
[...]
En hoe zie je dat voor je met een begrotingstekort wat met moeite onder de 3% gehouden kan worden?
Onzin, het is al vaker lager geweest en dat we geld bij lening kregen, en word ook gewoon onderhandeld over de rente bij het afsluiten zelf, is maar een indicaties. Zo stond de rente niet op 0% toen we geld erbij kregen voor korte leningen.De rente is nog nooit zo laag geweest.
Wie heeft het over helemaal afbetalen, lezen graag! En we krijgen heel vaak meevallers die we bijna altijd gebruiken om af te lossen, gaat binnenkort een x aantal miljard vanaf, 20 a 25 miljard of zo.Als 8Mjd per jaar afbetaalt dan ben je nog 70 jaar aan het afbetalen. En hoe wil je van een begrotingstekort van nu ombuigen naar een begrotingsoverschot van 8Mjd? Beetje minder van alles, schouders eronder en gaan met die banaan? Zeer naïeve gedachte.
QE van de ECB is net zo ineffectief als al die andere centrale banken die steeds meer in de knel komen zoals met alle piramide spelen. Dan ontstaan er zoals de Chinezen het zo poëtisch brengen 'interessante tijden'.
En economie groeit, dus begrotingstekort verdampt, in 2017 zouden we 0% begrotingstekort moeten hebben, al halen we dat denk ik niet door omstandigheden, zal denk ik 2018 worden op zijn vroegst, maar daarna kan de groei gebruikt worden om of af te lossen of meer te investeren . Ik zou het spreiden over beiden.
Eventueel kunnen spelen,Snowdog schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:30:
[...]
ik denk dat niemand hier tegen handel is, wel tegen andere zaken die bij zo'n verdrag eventueel kunnen spelen. Velen zullen het bovendien vooral fijn vinden als we er zelf beter van worden en dat is bij dit verdrag nog maar de vraag. Daarnaast spelen er vele andere randzaken waardoor er wat scepsis is.
het is dus net zo goed nog maar de vraag of we gelijk blijven staan of dat we er slechter op zouden worden,
En andere randzaken
Yep, dat is een goed onderbouwd nee op een stuk van 83 pagina's, dit commentaar kan je echt letterlijk bij elk verdrag van de afgelopen 200 jaar zetten en het is net zo waar. Het zegt alleen niets over het Oekraïne associatieverdrag, het is gewoon standaard commentaar wat je bij elk verdrag eronder kan zetten.
Zolang we een GS / GP / PVV en consorten hebben is de angst voor problemen / rellen zeker in reële grond geaard. Je kan niet hele bevolkingsgroepen stelselmatig maar in de hoek zetten en weigeren ze verder te helpen en dan maar verwachten dat ze nooit eens iets gaan doen/zeggen.Ik weet niet of je het hele integratie is mislukt debakel hebt gemist een tijdje geleden, maar we lijken er niks van geleerd te hebben. Ook is er de vrees dat problemen als rellen in Londen/Parijs straks ook in Nederland zullen voorkomen.
Maar die rellen in Londen / Parijs die hadden eigenlijk helemaal niets met integratie te maken, je kan net zo goed de rellen in Rome of bij een gemiddelde voetbalwedstrijd erbij betrekken maar daar zijn we allemaal niet bang voor, dat hoort er gewoon maar bij.
Heb je een linkje naar het VK-bericht? Ik ben namelijk wel benieuwd naar het feit dat de autochtone Nederlandse bevolking geen geld zou kosten, als die in dezelfde wijken wonen kosten die in mijn ervaring net zoveel, zo niet meer geld.Zeker omdat we ook in bepaalde Nederlandse steden al hele wijken vol met niet perfect-geintegreerde mensen hebben die, zoals uit zelfs Volkskrant-cijfers blijkt, hun hele leven lang netto geld kosten itt de autochtone Nederlandse bevolking.
Kansloos = kansloos, dan maakt nationaliteit niet echt uit.
Dat is dus net de grote grap, of ons sociale stelsel het wel aankan zou ik geen pet-peeve benoemen, maar dat hangt niet op 40.000 vluchtelingen. Dat hangt meer op 17 miljoen NL'ers.Dan kan je dat natuurlijk helemaal prima vinden, maar uiteindelijk wordt het probleem dan waarschijnlijk wel ooit zo groot dat het hele sociale systeem niet meer houdbaar is (voor zover het dat nu wel is). Dat zijn (denk ik) best reele zorgen en niet iets dat je zomaar als pet peeve kan wegdrukken of iets dat helemaal prima is omdat we het in het verleden ook konden opvangen (en zelfs dat is dus nog maar de vraag).
En dat is ook net exact niet het punt wat Kobus71/Defiant benoemt.
Kobus71/Defiant die hebben het over een "vaag groot probleem wat maar niet benoemt mag worden want dan splintert het uiteen" terwijl jij het weer over een concreet probleem hebt wat weer naar verhouding niets met de asielzoekers te maken heeft (en zeker niets met het associatieverdrag).
Natuurlijk zijn er grote concrete problemen, maar die zullen er altijd zijn en daar zal je altijd naar een oplossing moeten zoeken en die zullen bijna nooit op een 40.000 mensen hangen.
Echter, waar het het associatieverdrag betreft zijn er enkel pet-peeves en geen grote problemen, want het is allemaal een ver van mijn bed show.
Ben je de rellen in de ghettowijken van Utrecht vergeten?Snowdog schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:30:
Ook is er de vrees dat problemen als rellen in Londen/Parijs straks ook in Nederland zullen voorkomen.
Waar zeg ik dat probleem niet benoemt "mag" worden en waar geef ik aan dat als het wel benoemt wordt het "uiteen splintert"?Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:52:
Kobus71/Defiant die hebben het over een "vaag groot probleem wat maar niet benoemt mag worden want dan splintert het uiteen" ..
Nouja, dat er rellen zijn bij voetbal is ook niet goed te keuren en die gasten mogen van mij ook een stuk harder worden aangepakt, maar goed, deze rellen waren wel van iets andere orde. Of de oorzaak precies bij integratie ligt weet ik niet (weet niet wat de exacte trigger was), maar volgens mij waren er in beide gevallen wel veel immigranten die meededen aan de rellen.Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:52:
[...]
Zolang we een GS / GP / PVV en consorten hebben is de angst voor problemen / rellen zeker in reële grond geaard. Je kan niet hele bevolkingsgroepen stelselmatig maar in de hoek zetten en weigeren ze verder te helpen en dan maar verwachten dat ze nooit eens iets gaan doen/zeggen.
Maar die rellen in Londen / Parijs die hadden eigenlijk helemaal niets met integratie te maken, je kan net zo goed de rellen in Rome of bij een gemiddelde voetbalwedstrijd erbij betrekken maar daar zijn we allemaal niet bang voor, dat hoort er gewoon maar bij.
http://www.volkskrant.nl/...sielzoekers-nou~a4149990/[...]
Heb je een linkje naar het VK-bericht? Ik ben namelijk wel benieuwd naar het feit dat de autochtone Nederlandse bevolking geen geld zou kosten, als die in dezelfde wijken wonen kosten die in mijn ervaring net zoveel, zo niet meer geld.
Kansloos = kansloos, dan maakt nationaliteit niet echt uit.
Nouja je kan zeggen dat hangt niet op 40.000 vluchtelingen, maar het probleem is dat we al problemen met integratie en de kosten van eerdere immigranten hebben en daar stapelen we nu dan weer de kosten van 40.000 vluchtelingen dit jaar (en meer volgend jaar?) bovenop en zo blijf je dan stapelen tot het probleem uiteindelijk simpelweg te groot wordt. Dat lijkt me niet echt een handige manier om met dit probleem om te gaan, zeker gezien de onvrede die er al enigszins heerst en het feit dat we juist net hebben toegegeven dat we geen idee hebben hoe we dit probleem aan moeten pakken.[...]
Dat is dus net de grote grap, of ons sociale stelsel het wel aankan zou ik geen pet-peeve benoemen, maar dat hangt niet op 40.000 vluchtelingen. Dat hangt meer op 17 miljoen NL'ers.
En dat is ook net exact niet het punt wat Kobus71/Defiant benoemt.
Kobus71/Defiant die hebben het over een "vaag groot probleem wat maar niet benoemt mag worden want dan splintert het uiteen" terwijl jij het weer over een concreet probleem hebt wat weer naar verhouding niets met de asielzoekers te maken heeft (en zeker niets met het associatieverdrag).
Natuurlijk zijn er grote concrete problemen, maar die zullen er altijd zijn en daar zal je altijd naar een oplossing moeten zoeken en die zullen bijna nooit op een 40.000 mensen hangen.
Echter, waar het het associatieverdrag betreft zijn er enkel pet-peeves en geen grote problemen, want het is allemaal een ver van mijn bed show.
Verder kwam ik niet met het vluchtelingenprobleem aanzetten, reageerde alleen op je post. Denk zelf ook wel dat er een groot probleem is (globalisering zoals zij ook al aangaven geloof ik) en het feit dat de bevolking zich afvraagt wie er nou werkelijk de macht heeft (heeft de nationale politiek die uberhaubt zelf nog wel?), terwijl kleine problemen een indicatie lijken te geven van wat er zoal misgaat waarbij het belang van eigen bevolking/land uit het oog wordt verloren (zo voelt dat voor een deel van de bevolking iig denk ik). Weet ook niet precies of ik het helemaal goed verwoord, maar tijd om te slapen
Verwijderd
Je bedoelt lenen om af te kunnen lossen? Want als je af kan lossen heb je immers geen begrotingstekort.mad_max234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:50:
zoals we altijd al tussendoor aflosten ook al hadden we begrotingstekort.
De rente is nog nooit zo laag geweest. Dat is de enige manier om de Europese economie nog draaiende te houden. Als de rente scherp stijgt dan gebeuren er hele spannende dingen.Onzin, het is al vaker lager geweest en dat we geld bij lening kregen, en word ook gewoon onderhandeld over de rente bij het afsluiten zelf, is maar een indicaties. Zo stond de rente niet op 0% toen we geld erbij kregen voor korte leningen
[quote]Wie heeft het over helemaal afbetalen, lezen graag! En we krijgen heel vaak meevallers die we bijna altijd gebruiken om af te lossen, gaat binnenkort een x aantal miljard vanaf, 20 a 25 miljard of zo. [quote]
Het was een indicatie hoe groot de schuld is en hoe deze steeds meer als een molensteen om de nek gaat voelen als deze groeit en de rente uiteindelijk stijgt.
De wereldwijde economie is nog steeds in de mineur. Dat er mooie cijfertjes uit de hoge hoed worden getoverd doet daar niets aan af. De economen van oa de WSJ en FT zijn daar redelijk duidelijk over.En economie groeit, dus begrotingstekort verdampt, in 2017 zouden we 0% begrotingstekort moeten hebben, al halen we dat denk ik niet door omstandigheden, zal denk ik 2018 worden op zijn vroegst, maar daarna kan de groei gebruikt worden om of af te lossen of meer te investeren . Ik zou het spreiden over beiden.
Dit is wel een heel typische manier om een groep te stigmatiseren. Zelf hoor ik niet tot die groep maar als ik dat wel zou zijn dan zou ik me zwaar beledigd voelen.Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:52:
Zolang we een GS / GP / PVV en consorten hebben is de angst voor problemen / rellen zeker in reële grond geaard. Je kan niet hele bevolkingsgroepen stelselmatig maar in de hoek zetten en weigeren ze verder te helpen en dan maar verwachten dat ze nooit eens iets gaan doen/zeggen.
Mooi, en bedenk je nu eens dat je een Wilders dit keer op keer op tv over jezelf hoort zeggen, dat GS dit keer op keer zegt, dat een GP rustig zegt dat je Nazi's steunt (en dan niet 1x maar wederom keer op keer) als je oekrainer bent.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:27:
[...]
Dit is wel een heel typische manier om een groep te stigmatiseren. Zelf hoor ik niet tot die groep maar als ik dat wel zou zijn dan zou ik me zwaar beledigd voelen.
Dat is namelijk de realiteit, jij claimt je bijna zwaar beledigd te voelen na 1 opmerking, maar die partijen die ik benoem die gooien opmerking na opmerking na opmerking eruit en dan is die van mij nog op waarheid berust wat je van de andere kant niet kan zeggen.
Verwijderd
Dus als Wilders het 'mag' dan 'mag' jij dat ook? Dat is een zeer zwak argument.Gomez12 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:49:
Mooi, en bedenk je nu eens dat je een Wilders dit keer op keer op tv over jezelf hoort zeggen, dat GS dit keer op keer zegt, dat een GP rustig zegt dat je Nazi's steunt (en dan niet 1x maar wederom keer op keer) als je oekrainer bent.
Dat is namelijk de realiteit, jij claimt je bijna zwaar beledigd te voelen na 1 opmerking, maar die partijen die ik benoem die gooien opmerking na opmerking na opmerking eruit en dan is die van mij nog op waarheid berust wat je van de andere kant niet kan zeggen.
Overigens ben ik niet beledigd omdat ik niet tot de door jouw aangegeven groep hoor.
A: Is er überhaupt al 1 niet zwak argument benoemt om voor het referendum te stemmen? Oftewel het is gewoon de trend van het hele topic.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 01:10:
[...]
Dus als Wilders het 'mag' dan 'mag' jij dat ook? Dat is een zeer zwak argument.
B : Nope, dat zeg ik niet. Zou je het op die manier willen opschrijven dan zou je eerder moeten zeggen : Snowdog "mag" het, dus "mag" het ook als reactie op snowdog toegepast worden. Ik ben het niet eens met die schrijfwijze, maar jij schijnt het zo te willen zien dus dan is dat een beter beschrijving.
Maar voor snowdog kan je weer zeggen dat die het weer "mag" want het gebeurt eerder etc etc etc totdat je bij de TS aankomt, maar die "mag" het weer want GP deed het al
2,2 mijard, we betalen bijna 8 miljard.Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:42:
[...]
En BOEM, BOEM, BOEM, BOEM, BOEM vorig jaar weer 2,2 miljard vanuit de EU naar NL binnengehaald aan subsidies.
Zoek eens naar de COA-cijfers van 2001. Of die van 1994, of weet je wat laat ik eens een grafiekje plaatsen van : http://nos.nl/artikel/206...is-in-vijf-grafieken.html
[afbeelding]
Hier klopt iets niet, volgens jouw kleinigheidje.
De EU had het zelf zeker niet hard nodig.
De zakken zijn echt wel weer gevuld in Brussel.
Maandelijke instroom asielzoekers sinds 1975 nog nooit zo hoog geweest:http://www.nu.nl/binnenla...-maand-geregistreerd.html
Nog steeds mijn pet-peevje?
[ Voor 20% gewijzigd door kobus71 op 21-10-2015 09:48 ]
Leer eens hoe het werkt voordat je gaat discuteren, dit gaat nergens over. Het is niks nieuws en aflossen van staatsschuld doen we heel geregeld. In principe gaat bijna altijd alle voordeeltje naar het aflossen van de staatsschuld.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:27:
[...]
Je bedoelt lenen om af te kunnen lossen? Want als je af kan lossen heb je immers geen begrotingstekort.
Rente is wel vaker laag geweest, en is ook niet de daadwerkelijk rente die afgesproken word bij de leningen, we hebben al zo vaak geld geleend tegen negatief rente ook als stond de rente niet op 0 of negatief.
En beginniet me onzin als mooie cijfers uit hoed toveren onzin, cijfers zijn cijfers en daar kan niks aan veranderd worden.
En dan nog 8miljrad ombuigen is ook geen enkel probleem, afgelopen jaren heeft Nederland 56 miljard omgebogen, dus die 8 miljard overkomen we ook wel als het helemaal fout zou gaan. Maar dat gaat het niet, we zijn nog steeds op de juiste weg en we liggen niet eens veel achter, 2017 zouden we ongeveer 0% begrotingstekort hebben, zoals gepland was.

Wij betaalde dit jaar 4.4 miljard bruto en met EU subsidies eraf die wij krijgen bleef er 2.2miljard over wat we dus netto betalen. Maar dat is zonder alle baten van de voordelen van de EU en de verdragen, dan verdienen we er dik aan. Alleen open grensen levert veel meer op dan de EU ons netto kost. Vooral voor ons levert het veel op als exportland en doorvoerland. Dat zal voor ons rond de 10 miljard liggen. En daarbij behoorde banen, onze banen kunnen daar direct of indirect vanaf hangen.kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:43:
[...]
2,2 mijard, we betalen bijna 8 miljard.
Hier klopt iets niet, volgens jouw kleinigheidje.
De EU had het zelf zeker niet hard nodig.
De zakken zijn echt wel weer gevuld in Brussel.
Maandelijke instroom asielzoekers sinds 1975 nog nooit zo hoog geweest:http://www.nu.nl/binnenla...-maand-geregistreerd.html
Nog steeds mijn pet-peevje?
En dan nog de directe baten die elke huishouden heeft, als tweaker weet ik er een aantal, zoals lagere stroomrekening, kan per huishouden toch wel 10 euro of meer opleveren per maand. Inkopen van kolen en afdwingen van zuinige producten wat alleen mogelijk is als groot blok levert directe voordelen op.
Dat keer 12 maanden en maal 7.59 miljoen huishoudens = 902 miljoen of meer
Ik denk dat wij de EU al terugverdien aan directe voordelen aan de huishoudens en mensen zelf, en open grenzen en dergelijk er allemaal nog bovenop komen aan baten.
Maar dat de EU geld kost is onzin, of je moet alles verder vergeten en alleen naar de rekening van de EU kijken.
[ Voor 41% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2015 12:18 ]
Eh, wat mag ik precies? Het was niet WIlders of GS die zeiden dat de integratie totaal was mislukt (nouja, zij zeggen het natuurlijk ook al een hele tijd), maar het was Frau Merkel herself en de gehele Duitse/Nederlanderse politiek.Gomez12 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 01:21:
[...]
B : Nope, dat zeg ik niet. Zou je het op die manier willen opschrijven dan zou je eerder moeten zeggen : Snowdog "mag" het, dus "mag" het ook als reactie op snowdog toegepast worden. Ik ben het niet eens met die schrijfwijze, maar jij schijnt het zo te willen zien dus dan is dat een beter beschrijving.
Maar voor snowdog kan je weer zeggen dat die het weer "mag" want het gebeurt eerder etc etc etc totdat je bij de TS aankomt, maar die "mag" het weer want GP deed het al
Even met data erbij;Snowdog schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:18:
[...]
Eh, wat mag ik precies? Het was niet WIlders of GS die zeiden dat de integratie totaal was mislukt (nouja, zij zeggen het natuurlijk ook al een hele tijd), maar het was Frau Merkel herself en de gehele Duitse/Nederlanderse politiek.
Op 1 december 2003 sprak Angela Merkel - zij was toen partijvoorzitter van de CDU - op de zeventiende partijdag in Leipzig. In haar rede wees zij op het gevaar dat door migratie parallelle samenlevingen konden ontstaan, waarin nieuwkomers zouden vasthouden aan hun eigen taal en cultuur en niet zouden integreren. Daarom bepleitte zij regulering van de instroom.
Op 16 oktober 2010 sprak Merkel - sinds 2005 bondskanselier - op de Jongerendag van de CDU in Potsdam. In deze rede zei zij onomwonden dat de multiculturele benadering, waarin alle culturen moeten kunnen gedijen, had gefaald. Migranten moesten niet alleen de Duitse wetten respecteren, maar ook de Duitse taal beheersen. Jonge moslima's dienden deel te nemen aan schoolreisjes en zwemonderricht.
Twaalf jaar na haar pleidooi om de instroom te reguleren, zet Merkel de grenzen open.
Mocht iemand een legitieme reden weten voor deze bizarre 180 graden omslag hoor ik het heel graag, want ik kan het niet begrijpen. Mag ook in PM als je het topic niet wil vervuilen met offtopicheid. Bvd.
[ Voor 8% gewijzigd door hexta op 21-10-2015 12:24 ]
[offtopic?]
Je kunt EU bijdragen en subsidies niet zomaar met elkaar verrekenen. We mogen die subsidies alleen aan specifieke zaken uitgeven. Het is een beetje alsof ik jouw boodschappengeld afpak, dan boodschappen ga doen en de helft van de boodschappen weer aan jou geef en dan zeg "kijk je bent maar de helft van je geld kwijt, hier heb ik 20 kilo rijst voor je met de groetjes van Juncker"
[/offtopic?]
Je kunt EU bijdragen en subsidies niet zomaar met elkaar verrekenen. We mogen die subsidies alleen aan specifieke zaken uitgeven. Het is een beetje alsof ik jouw boodschappengeld afpak, dan boodschappen ga doen en de helft van de boodschappen weer aan jou geef en dan zeg "kijk je bent maar de helft van je geld kwijt, hier heb ik 20 kilo rijst voor je met de groetjes van Juncker"
[/offtopic?]
[ Voor 13% gewijzigd door Config op 21-10-2015 12:34 ]
Natuurlijk kan je dat niet letterlijk 1 op 1 verrekenen, maar eerst gaven wij zelf de boeren subsidies en dat doen we nu niet meer(of minder?) dus dat geld kan je weer verreken met iets anders.Config schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:31:
[offtopic?]
[/offtopic?]
En wat doe je nu dom over ben maar helft van het geld kwijt, we verdienen er dik aan dus we zijn niks kwijt maar juist rijker! De EU heeft geen omzet, alle baten gaan naar de lidstaten en die betalen geld om de EU werkend te houden. Het lijkt beetje op reclame, je moet eerst geld uitgeven aan de reclame voordat je meer geld kan verdienen.
Edit/
Overigens moeten wij beter onze best doen om meet subsidies binnen te halen, wij laten veel te veel langs ons heen gaan, dat is onze overheid aan te rekenen, zelfs Nellie kroes heeft dat al meerder malen aangegeven dat Nederland te veel laat liggen en andere er veel meer voor vechten en ook krijgen.
[ Voor 30% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2015 12:51 ]
Binnen de bestaande kaders van de EU geldpomp wellicht een goed plan, maar het komt uiteindelijk toch uit onze eigen zakken. We kunnen beter proberen om de EU begroting te verkleinen.mad_max234 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:40:
Overigens moeten wij beter onze best doen om meet subsidies binnen te halen, wij laten veel te veel langs ons heen gaan, dat is onze overheid aan te rekenen, zelfs Nellie kroes heeft dat al meerder malen aangegeven dat Nederland te veel laat liggen en andere er veel meer voor vechten en ook krijgen.
Deels mee eens, en dat proberen we ook. Maar de EU moet ook geld hebben om de landen om ons heen te helpen om vooruit te komen. Dat kunnen belangrijke spelers worden voor ons in de nabije toekomst, onze welvaart hebben we voor groot deel te danken aan landen om ons heen, hoe meer landen onze producten kunnen veroorloven des te beter kunnen wij doorgroeien.Config schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:54:
[...]
Binnen de bestaande kaders van de EU geldpomp wellicht een goed plan, maar het komt uiteindelijk toch uit onze eigen zakken. We kunnen beter proberen om de EU begroting te verkleinen.
Ik zou eerder ontwikkelingshulp halveren en daarmee kunnen we de EU betalen, want ontwikkelingshulp geld gaat naar landen wat veel minder van belang is voor ons en vaak zijn het ook nog eens corrupte overheden en hebben er amper grip op.
En de EU staat voor veel meer dan geld alleen, toenadering, veiligheid, etc dus het mag ook best wat geld kosten, we hoeven daarom ook minder uit te geven aan defensie.
Edit/
Laat me even duidelijk zijn ik ben Pro EU, maar ik ben ook voor verandering en vooruitgang, niet dat je denk dat ik de EU aan verdedigen ben, en hem in zijn huidige vorm wil behouden ten kosten wat.
[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2015 13:08 ]
Als 1 miljoen mensen dankzij Merkel de Duitse nationaliteit kunnen krijgen zijn dat 1 miljoen rotsvaste stemmen op haar en haar partij denkt ze.hexta schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:22:
Mocht iemand een legitieme reden weten voor deze bizarre 180 graden omslag hoor ik het heel graag, want ik kan het niet begrijpen. Mag ook in PM als je het topic niet wil vervuilen met offtopicheid. Bvd.
De EU denkt precies zo, dat elk land dat bij de EU komt gelijk een enorme voorstander van de Europese gedachte wordt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik werk in het wetenschappelijk onderzoek, en het is inderdaad opmerkelijk hoe weinig EU geld er in Nederland aangevraagd wordt, terwijl dat elders (Zuid, Oost Europa) vaak stap 1 is. Kunnen we inderdaad wat van leren.mad_max234 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:40:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Na wat inleidend gepraat, en over de kont van een politicus, gaat hij de punten even langs waarom (ook al zou hij geen voor of tegen campagne voeren).
De tegen punten;
1. Het land is in oorlog hij heeft het nu weer over dat het eigenlijk in oorlog is met Rusland. Hij legt de schuld van mh17 niet meer bij het verdrag zoals eerder. Hij noemt het nu weer geen burgeroorlog er zit dus wel iets van vooruitgang in...
Echter zegt hij wel dat de oorlog is begonnen bij het associatie verdrag. De oorzaak van de oorlog is volgens mij toch echt het gevolg van Putin die er troepen en wapens heenstuurt en gewoon het land probeert te destabiliseren. Putin reageerde daarmee op het feit dat de vorige regering was vertrokken/gevlucht en dat er verkiezingen werden uitgeschreven.
De twee kampen waarin het land is verscheurd zijn als je naar de verkiezingen kijkt niet in twee gelijke delen verscheurd, het pro-europese kamp heeft verreweg de meeste zetels.
Daarnaast is deze oorlog begonnen om Oekraïne buiten de EU te houden, moet je zijn acties belonen door niet eens een associatie verdrag met Oekraïne te tekenen?
2. Gevolgd door een welles nietes of en er worden wat namen en citaten rond gegooid, niet echt interessant met betrekking tot wat er in het verdrag staat. Oekraïne wordt niet lid van de EU dit is wel de eerste stap maar het is geen lidmaatschap waarover we stemmen.
Dan wordt Turkije aangehaald, Merkel verandert haar standpunt in ruil voor meer Turkse hulp mbt de vluchtelingen en opeens wordt er gedaan alsof het Turks lidmaatschap zeker is. Dus zou Oekraïne ook wel heel snel lid kunnen worden. Er zijn nog steeds 27 andere lidstaten die mischien een andere mening hebben. Daarnaast is er ook nergens gezegd dat Turkije opeens niet aan de EU lidmaatschap eisen moet voldoen. Jan Roos zit lekker te speculeren en een uiterste situatie te presenteren als een onvermijdelijke toekomst. Daarnaast is dit gewoon weer een randzaak... Oekraïne moet nog heel wat veranderingen doorvoeren en stappen doorlopen voordat ze bij de EU kunnen. En waarom zou Oekraïne niet bij de EU kunnen als die wel aan alle eisen voldoet?
3. Albanië is aspirant lid, dus niet lid van de EU en wordt als voorbeeld genomen dat het heel makkelijk is om lid te worden.

Oekraïne is overigens niet in de top 3 corrpte landen hij is 142ste van 175 landen. Maar wel erg corrupt en dus kunnen ze voorlopig niet bij de EU.
4. En daar gaan we weer er zijn partijen in de regering die nazistisch zijn. Weer de vraag welke dan? Er zijn vier regerings partijen, Petro proshenko bloc, People's Front, Self reliance en Fatherland welke van deze zijn dan nazi partijen? En waarom zijn het nazi partijen? Welke nazi eigenschappen hebben ze? Dit argument (het zijn nazi's) vliegt al rond vanaf de protesten begonnen. En niemand heeft in al die tijd een duidelijk antwoord op de vragen: Wie? Hoeveel?
(En nog maar even, er zijn 28 zetels leeg die toebehoren aan de krim en oost-Oekraïnse delen waar niet gestemd kunnen worden. De regering heeft 275 zetels van de 450 (60%) dus een meerderheid hebben ze.)
(En daar zijn Frans van Baalen en Guy Verhofstad weer, die hebben de boel weer lekker opgehitst. Ook al waren ze in de avond van de 20ste nadat er allemaal geweld plaatsvond. En er werd een akkoord tussen regering en oppositie gesloten op de 21ste en vluchte de president savonds laat op de 21ste of in de ochtend van de 22ste. Hun bezoek heeft helemaal geen impact gehad op het conflict.)
5. En nu weer lekker minachtend richting Oekraïne; Oekraïne heeft handel met Rusland en dat verliezen ze als ze het verdrag tekenen. Afgezien dat ik betwijfel of dat zo is, is het aan de Oekraïners om hierover na te denken. Maar blijkbaar zijn ze te dom om om zelf hierover te kunnen beslissen en dus wil Jan Roos dat blijkbaar voor Oekraïne beslissen.
Dan vind hij het vast niet erg dat onze regering het volk te dom vind en niets met het referendum doet.
De helft van de posts van de laatste vier paginas gaan niet over het associatie verdrag maar over andere ongerelateerde zaken, NOS, vluchtelingen of de NOS die het over vluchtelingen heeft. Kunnen we weer terug naar het referendum en gerelateerde zaken?
Regering-Jatsenjoekklaw schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:22:
[...
4. En daar gaan we weer er zijn partijen in de regering die nazistisch zijn. Weer de vraag welke dan? Er zijn vier regerings partijen, Petro proshenko bloc, People's Front, Self reliance en Fatherland welke van deze zijn dan nazi partijen? En waarom zijn het nazi partijen? Welke nazi eigenschappen hebben ze? Dit argument (het zijn nazi's) vliegt al rond vanaf de protesten begonnen. En niemand heeft in al die tijd een duidelijk antwoord op de vragen: Wie? Hoeveel?
De regering-Jatsenjoek is de Oekraïense regering die op 27 februari 2014 is aangetreden als gevolg van de golf van protesten die het land vanaf eind 2013 heeft overspoeld. Het is een interim-regering die steunt op de zetelverdeling voortgekomen uit de parlementsverkiezingen van 2012. Opmerkelijk is onder meer dat ze geleid wordt door een niet-verkozen premier, de bankier Arseni Jatsenjoek, en dat prominente ministerposten bezet worden door het ----neonazistische Svoboda.------
Svoboda :https://nl.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(partij)

En dan vind je Wilders een probleem, lol?
[ Voor 3% gewijzigd door kobus71 op 21-10-2015 15:09 ]
Wat zijn prominente en niet-prominente ministersposten ? Landbouw en Milieu zijn niet echt de top posten.kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
. Opmerkelijk is onder meer dat ze geleid wordt door een niet-verkozen premier, de bankier Arseni Jatsenjoek, en dat prominente ministerposten bezet worden door het ----neonazistische Svoboda.------
And to think they once said that computers would take away jobs.
De erfenis van de geschiedenis is daar ietsjes anders dan hier, Stalin wordt door veel Russen (zelfs andere ex-sovjets) aanbeden, terwijl die geen millimeter onderdoet voor Hitler. Met een Nederlandse/Westerse bril naar zo'n zaak kijken is ook iets te krap: in culturen van uitersten en een Sovjet-geinduceerde onderontwikkeling is grijpen naar zulke symbolen niet heel verrassend. Dat maakt dit stelletje er natuurlijk niet beter op, het is schorriemorrie en hoe eerder het verdwijnt hoe beter, maar ik durf wel te stellen dat er over 20 jaar geen doorsnee Oekraïner meer met dat soort lui meeloopt. We zien hier een ontwakende democratie, en dat betekent (hier was dat niet anders) dit soort lui (tijdelijk) de kop opsteken.
Het is zeker een probleem, maar als Oekraïne erin slaagt een moderne democratie te worden (en daar helpt dit verdrag bij), dan kunnen we ook daar dit soort gedachtegoed doen uitsterven. Zie wat voor gedachtegoed mainstream is in Rusland en wat er gebeurd als Europa iets is waar tegen afgezet wordt: Stalin-verering, dictatuur, ga zo maar door. Ik zie het glas halfvol dus mbt deze Svoboda: hun bestaan is afhankelijk van een gebrek aan alternatieven, en juist deze nieuwe weg die Oekraïne in is geslagen gaat dat alternatief bieden.
Afgezien het nogal makkelijk is om Svoboda als nazi's neer te zetten, als je ze ergens mee wilt vergelijken kom je bij Wilders terecht. Ik heb eerder ook al iets gepost dat in de landen tussen Duitsland en Rusland, met name de baltische staten maar ook in Oekraïne de zaak ingewikkelder is dan "alle nazi's zijn slecht".kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Regering-Jatsenjoek
De regering-Jatsenjoek is de Oekraïense regering die op 27 februari 2014 is aangetreden als gevolg van de golf van protesten die het land vanaf eind 2013 heeft overspoeld. Het is een interim-regering die steunt op de zetelverdeling voortgekomen uit de parlementsverkiezingen van 2012. Opmerkelijk is onder meer dat ze geleid wordt door een niet-verkozen premier, de bankier Arseni Jatsenjoek, en dat prominente ministerposten bezet worden door het ----neonazistische Svoboda.------
Svoboda :https://nl.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(partij)
[afbeelding]
En dan vind je Wilders een probleem, lol?
Maar dat maakt niet meer uit; dit was een tijdelijke regering. In oktober zijn toen nieuwe verkiezingen gehouden. En de presidents verkiezingen zijn nog eerder gehouden in dat jaar. Nu zit er een andere regering zoals al in mijn eerdere post staat;
Petro proshenko bloc, People's Front, Self reliance en Fatherland
Dus weer de vraag: Waar zijn de nazi's?
Even een wikipagina die up-to date is:
Wikipedia: Verkhovna Rada
[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 21-10-2015 15:31 ]
@Brent en klaw,
klaw je schreef dat er geen nazis in de Oekrainse regering zitten, die zitten er dus wel.
En ik heb eens verder gegoogled.
De rest is niet veel frisser.
Ik vind het maar een fout clubje.
Als je daar iets fatsoenlijks in wil zien heb je echt een roze bril nodig, ( en wat te roken lol)
En JA, alle nazis zijn slecht!
klaw je schreef dat er geen nazis in de Oekrainse regering zitten, die zitten er dus wel.
Als je daar iets fatsoenlijks in wil zien heb je echt een roze bril nodig, ( en wat te roken lol)
[ Voor 5% gewijzigd door kobus71 op 21-10-2015 15:37 ]
Waar zitten die nazi's nu in de regering dan? Wie? welke partij?kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:34:
@Brent en klaw,
Jij wou beweren dat Porosjenko geen Nazi is?klaw schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
Waar zitten die nazi's nu in de regering dan? Wie? welke partij?
Google eens wat, zal je verbazen.
JIJ IETS CLAIMEN, JIJ BEWIJZEN.kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:40:
[...]
Jij wou beweren dat Porosjenko geen Nazi is?
Google eens wat, zal je verbazen.
Dit genoeg voor je:http://www.volkskrant.nl/...unisten-in-kiev~a4037210/
Om te beginnen is het een opinie stuk maargoed,kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:43:
[...]
Het gaat om een wet niet specifiek over de groepen die de eerder genoemde misdaden pleegden. Maar alle groepen die eerder niet werden geëerd, (waarschijnlijk omdat die tegen de sovjets vochten voor Oekraïnse onafhankelijkheid.) en die groepen vallen hieronder.
Het gaat het eren om de daden van mensen die voor Oekraïne vochten het is nogal een grote sprong om hem hierom voor een nazi uit te maken.
En dan kom je precies wat ik al eerder zei;
"Ik heb eerder ook al iets gepost dat in de landen tussen Duitsland en Rusland, met name de baltische staten maar ook in Oekraïne de zaak ingewikkelder is dan "alle nazi's zijn slecht"."
En dan maar nog even de post waarover ik het had;
klaw schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:11:
[...]
Daarnaast is het in de gebieden tussen Duitsland en Rusland waar de twee hebben gevochten nogal lastig wie er slecht was. Zo hebben de Russen in Letland flink huisgehouden en leefde de bevolking onder een terreur. Het is dan ook geen wonder dat de Duitsers als bevrijders werden gezien.
In Oekraïne was dankzij Stalin een hongersnood in Oekraïne en sommigen zagen de Duitsers daar ook als bevrijders. Als je kijkt naar aantal doden zijn Stalin en Hitler ongeveer even erg.
Ik zie niemand moeilijk doen als sovjet soldaten worden herdacht, ook al hebben ze hun eigen terreur naar de oost-europese landen geexporteerd.
De groep die in Oekraïne werd herdacht deed mischien verschrikkelijke dingen maar vochten ook tegen de Russen. En daarover gaat de herdenking. En niet iedereen die hun herdenkt is per se een nazi.
Wij in het westen hadden het makkelijk; Duitsland was de aggressor. In het oosten zat men tussen twee aggressors die allebij ongeveer even erg waren.
Toevallig gaat daar de aflevering van gisteren van grensland daar over..
http://www.npo.nl/grensland/18-10-2015/VPWON_1233651
[ Voor 21% gewijzigd door klaw op 21-10-2015 15:56 ]
De VK laat zich wel kennen door dit in mei 2015 op te schrijven, en dan nu zo te zwijgen over het referendum. Het druipt van dit artikel af dat het land er nog lang niet klaar voor is.kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:43:
[...]
Uit het stuk:" Tegelijkertijd begint Oekraïne met het eren van groepen die Hitler hebben geholpen de Oekraïense Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog te vernietigen."klaw schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:55:
[...]
Om te beginnen is het een opinie stuk maargoed,
Het gaat om een wet niet specifiek over de groepen die de eerder genoemde misdaden pleegden. Maar alle groepen die eerder niet werden geëerd, (waarschijnlijk omdat die tegen de sovjets vochten voor Oekraïnse onafhankelijkheid.) en die groepen vallen hieronder.
Het gaat het eren om de daden van mensen die voor Oekraïne vochten het is nogal een grote sprong om hem hierom voor een nazi uit te maken.
En dan kom je precies wat ik al eerder zei;
"Ik heb eerder ook al iets gepost dat in de landen tussen Duitsland en Rusland, met name de baltische staten maar ook in Oekraïne de zaak ingewikkelder is dan "alle nazi's zijn slecht"."
En dan maar nog even de post waarover ik het had;
[...]
Dat zijn Nazis.
Op geen enkele manier recht of goed te praten.
Dit weerspreek ik nergens, en ben ik 120% met je eens.kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:34:
Ik merk slechts op dat ik niet denk dat je met doodstaren op de aanwezigheid ervan het uitroeien ervan helpt. Als je de politieke trend over de volle breedte ziet, dan is er sprake van vooruitgang, en waar zelfs de minpunten (want ja, in een democratie mogen neonazis in principe ook een partij hebben) zeker niet uitzonderlijk zijn (wij hadden ook een fascistenpartij). Dat op zich is volgens mij dus een te beperkt beeld.
Verwijderd
Citation neededmad_max234 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:34:
Wij betaalde dit jaar 4.4 miljard bruto en met EU subsidies eraf die wij krijgen bleef er 2.2miljard over wat we dus netto betalen. Maar dat is zonder alle baten van de voordelen van de EU en de verdragen, dan verdienen we er dik aan. Alleen open grensen levert veel meer op dan de EU ons netto kost. Vooral voor ons levert het veel op als exportland en doorvoerland. Dat zal voor ons rond de 10 miljard liggen. En daarbij behoorde banen, onze banen kunnen daar direct of indirect vanaf hangen.
Overigens begint het artiekel nogal gekleurd "Tegelijkertijd begint Oekraïne met het eren van groepen die Hitler hebben geholpen de Oekraïense Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog te vernietigen"kobus71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:02:
[...]
Uit het stuk:" Tegelijkertijd begint Oekraïne met het eren van groepen die Hitler hebben geholpen de Oekraïense Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog te vernietigen."
Dat zijn Nazis.
Op geen enkele manier recht of goed te praten.
Terwijl er later staat " Maar sommige van deze groepen, zoals de Organisatie van Oekraïense Nationalisten (OUN) en het Oekraïense Rebellen Leger (UPA) vochten aan de kant van de nazi's."
Het is dus niet specifiek een wet die over het eren van nazi's gaat, maar verzets strijders tegen de Russen.
En goe gaat dit eren in zijn gang? Gaan ze nu de slechte daden witwassen? Of gaan ze het vechten voor een eigen land eren en massaslachtingen afkeuren?
Eén wet waarbij verzetsstrijders worden geeerd waaronder ook een paar fascistische onder vallen maakt hem niet meteen een nazi.
Overigens vind Poroshenko de nazis en communisten even slecht;
http://www.bbc.com/ukrain...poroshenko_red_terror_she (eff door google translate halen)
Volgens mij is hij geen aanhanger van bijde kanten.Mr Poroshenko, comparing the crimes of communism with Nazi, said that the Soviet GPU-NKVD was "affiliate" on the SS Gestapo.
En wederom is het te makkelijk om te zeggen Nazi's/Communisten zijn goed/slecht in landen als de Baltsiche staten en Oekraïne wiens geschiedenis van de tweede wereld oorlog niet even samen te vatten op een bierviltje.
Edit;
Heb je nog iets anders om aan te tonen dat Poroshenko of anderen in de regering nazi's zijn? Of was dit het?
[ Voor 7% gewijzigd door klaw op 21-10-2015 16:31 ]
Verwijderd
Mag ik niet opmerken als je mi iets tegenstrijdigs beweert?mad_max234 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:34:Leer eens hoe het werkt voordat je gaat discuteren, dit gaat nergens over.
Tenzij er verkiezingen aankomen dan zijn de voordeeltjes ineens uitdeel kadootjes om het volk te paaien.Het is niks nieuws en aflossen van staatsschuld doen we heel geregeld. In principe gaat bijna altijd alle voordeeltje naar het aflossen van de staatsschuld.
De Nederlandse staat kan eenvoudig niet meer functioneren zonder geld te lenen en die paar aflossingen zetten nou niet echt zoden aan de dijk.
Hoe zat dat ook al weer met de EU die een nieuwe rekenmethode hanteerde en Dijselbloem weer geld over kan maken? Cijfers zijn cijfers als het cijfers zijn maar als het geen echte cijfers zijn dan frummelen we het wel zo dat het wel klopt zoals we willen.En begin niet me onzin als mooie cijfers uit hoed toveren onzin, cijfers zijn cijfers en daar kan niks aan veranderd worden.
Zijn die cijfers wel echte cijfers of zijn dat frummel cijfers? Dijselbloem heeft nogal een reputatie als het op de laatste categorie aankomt. Met zijn zogenaamde onverwachte heffingen die al ruim van tevoren ingepland zijn.En dan nog 8miljrad ombuigen is ook geen enkel probleem, afgelopen jaren heeft Nederland 56 miljard omgebogen, dus die 8 miljard overkomen we ook wel als het helemaal fout zou gaan. Maar dat gaat het niet, we zijn nog steeds op de juiste weg en we liggen niet eens veel achter, 2017 zouden we ongeveer 0% begrotingstekort hebben, zoals gepland was.
Zodat je afhankelijk wordt van subsidies terwijl dat geld wat je krijgt min of meer uit je eigen zak komt.Brent schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:02:
Ik werk in het wetenschappelijk onderzoek, en het is inderdaad opmerkelijk hoe weinig EU geld er in Nederland aangevraagd wordt, terwijl dat elders (Zuid, Oost Europa) vaak stap 1 is. Kunnen we inderdaad wat van leren.
Oftewel onnodig geld rondpompen zodat het burocratisch monster gevoed blijft en kan uitmaken wie wat krijgt.
Totdat je net zoals bij de boeren de subsidiekraan dichtdraait en ze bij bosjes omvallen en de failliete bedrijven opgekocht worden door de grote boeren die min of meer pacht boeren zijn voor de bank.
Kunnen jullie de onderlinge Nazi-wel/niet-discussie onderling voeren, het topic is het referendum van Geenpeil.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De oude status quo was echter ook niet jedat: stoffie oude muizen die zonder verantwoording af te leggen hun 'godgegeven' onderzoeksgeld uitgaven aan zaken die nergens toe leidden of zelfs pure onwetenschappelijke onzin.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:11:
Zodat je afhankelijk wordt van subsidies terwijl dat geld wat je krijgt min of meer uit je eigen zak komt.
Oftewel onnodig geld rondpompen zodat het burocratisch monster gevoed blijft en kan uitmaken wie wat krijgt.
Totdat je net zoals bij de boeren de subsidiekraan dichtdraait en ze bij bosjes omvallen en de failliete bedrijven opgekocht worden door de grote boeren die min of meer pacht boeren zijn voor de bank.
Het is een lastige vraag, maar ik denk dat werken voor je geld ook voor wetenschappers geen gek idee is. Over de subsidie-aanvraag-fabrieken, die discussie voer ik dan graag in een ander topic, kan ik nog wel even m'n boekje over opentrekken
And on that bombshell... Welk topicBrent schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:10:
Over de subsidie-aanvraag-fabrieken, die discussie voer ik dan graag in een ander topic, kan ik nog wel even m'n boekje over opentrekken
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Amai, zelfs de achterban van de VVD en PvdA is grotendeels tegen het handelsverdrag: http://www.ad.nl/ad/nl/10...en-van-Oekrainedeal.dhtml
Dat mag, maar je mag ook wijs je mond houden als je het niet weet ipv onzin te verzinnen.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:11:
[...]
Mag ik niet opmerken als je mi iets tegenstrijdigs beweert?
Dat van de EU naheffing heb ik al eerder gepost! Maar voor jou nog keertje, bijna de helft van de lidstaten kregen geld terug van de EU na dat ze alles opnieuw hadden berekend met de nieuwe gegevens van de lidstaten, NL had zelf de inkomstenbronnen verzwegen en wat te creatief geweest met de boekhouding. Zou zeggen luister iets minder naar anti EU onzin en leer hoe het wel zit. En gebruik Facebook niet als je informatiebron , typisch anti EU troll onzin.Hoe zat dat ook al weer met de EU die een nieuwe rekenmethode hanteerde en Dijselbloem weer geld over kan maken? Cijfers zijn cijfers als het cijfers zijn maar als het geen echte cijfers zijn dan frummelen we het wel zo dat het wel klopt zoals we willen.
Deze discussie gaat nergens heen, als je onzin erbij gaat halen als verkiezingen, volk paaien, etc voor zoiets simpels en algemeen bekend dan houd het hier op voor mij, ik wil best discuteren maar moet het wel ergens over gaan en na toe gaan.
Heb je hier een bron van?mad_max234 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:12:
[...]NL had zelf de inkomstenbronnen verzwegen en wat te creatief geweest met de boekhouding.
Verwijderd
Als ik de bal dan even mag terugkaatsen: wat jij schrijft komt meer over als "pro EU troll onzin". Totaal ongefundeerd, zonder argumenten, zonder wat voor bronnen dan ook.mad_max234 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:12:
[...]
Dat mag, maar je mag ook wijs je mond houden als je het niet weet ipv onzin te verzinnen.
[...]
Dat van de EU naheffing heb ik al eerder gepost! Maar voor jou nog keertje, bijna de helft van de lidstaten kregen geld terug van de EU na dat ze alles opnieuw hadden berekend met de nieuwe gegevens van de lidstaten, NL had zelf de inkomstenbronnen verzwegen en wat te creatief geweest met de boekhouding. Zou zeggen luister iets minder naar anti EU onzin en leer hoe het wel zit. En gebruik Facebook niet als je informatiebron , typisch anti EU troll onzin.
Je hebt het over zaken als "dat we dik aan de EU en open grensen (sic) verdienen", of dat Nederland inkomstenbronnen had verzwegen en door creatief boekhouden een naheffing heeft gekregen. Het feit is namelijk dat déze naheffing voortkomt uit nacalculaties inzake btw-afdrachten en nieuwe berekeningen over de omvang van onze economie. Het feit is ook dat Nederland altijd een (grote) nettobetaler is geweest in de EU, en dat er een heleboel geld aan financiële steun is uitgegeven. En verdienen aan handel deden we ook met de EEG; daar hoef je geen Europese Unie voor te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 11:05 ]
Ik heb er nu de tijd of puf niet voor, maar als iemand hem aanmaakt, reken maar dat ik langs kom zwaaien
Al is het inmiddels wel algemeen bekend dat door de wetenschapper een grotere verantwoordelijkheid over zijn resultaten te laten dragen (wat mij een goed punt lijkt), we dit via financiering doen (betere resultaten is toekomstige geldstromen makkelijker krijgen, klinkt ook redelijk). Elk systeem heeft echter een lokaal optimum, en dat is dat sommige wetenschappers meer geld-aanvraag-fabrieken/verkopers zijn geworden dan wetenschappers. Hoe dit precies is gekomen, wat eraan te doen valt, of het beter is dan vroeger, dat is een te lange discussie voor hier. Er is mbt zeker geen eenduidige conclusie te trekken.
Dat de open grenzen baten hebben dat is al vaak berekent in meerdere onderzoeken, zowel onafhankelijk als door de CBS en dergelijke. de meeste komen op ongeveer 1.4 tot 3% BBP groei uit. Dat is overigens een tegenvaller, want er was op 4% gerekend en op langer termijn zelfs op 6%. Al kan dat natuurlijk nog veranderen de EU is nog een baby en moet nog opgroeien, dat gaat met vallen en opstaan.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:04:
[...]
Als ik de bal dan even mag terugkaatsen: wat jij schrijft komt meer over als "pro EU troll onzin". Totaal ongefundeerd, zonder argumenten, zonder wat voor bronnen dan ook.
Je hebt het over zaken als "dat we dik aan de EU en open grensen (sic) verdienen", of dat Nederland inkomstenbronnen had verzwegen en door creatief boekhouden een naheffing heeft gekregen. Het feit is namelijk dat déze naheffing voortkomt uit nacalculaties inzake btw-afdrachten en nieuwe berekeningen over de omvang van onze economie. Het feit is ook dat Nederland altijd een (grote) nettobetaler is geweest in de EU, en dat er een heleboel geld aan financiële steun is uitgegeven. En verdienen aan handel deden we ook met de EEG; daar hoef je geen Europese Unie voor te hebben.
Het beter berekenen van daadwerkelijk omvang van inkomen van de lidstaten kon omdat de lidstaten de begrotingen openbaar hebben gemaakt, daarmee kwam ook het al langer vermoede probleem met de grieken echt bovenwater. Onze economie was groter dan wij opgaven, we verzwegen inkomsten uit dingen als prostitutie, gedoogbeleid, etc Waarom kregen 13 lidstaten dan geld terug als het puur een nieuwe bekeringen was die belastender was dan zou toch iedereen moeten bijbetalen.
En de EU kost geen geld maar levert juist veel op, ook jij staart weer alleen naar wat we betalen, maar vergeet al die voordelen, directe en indirecte, zo fout!

http://www.europa-nu.nl/i...kkj/profijt_interne_markt
"In 2003, tien jaar na het 1992-programma, heeft de Europese Commissie uitgerekend dat het reële BBP van de EU in 2002 1,4% (tussen de 0,8% en 2,1%) lager geweest zou zijn zonder het interne marktprogramma."
"Een CPB-onderzoek van Straathof c.s. (2008) over de periode 1958-2005 schat dat de Europese integratie het BBP in de EU met 2 tot 3% heeft verhoogd."
"Boltho & Eichengreen (2008) schatten het positieve effect van de economische integratie op ca. 5% voor de EU als geheel. Aangezien zij naar de integratiestappen over een langere periode kijken, zijn de directe effecten van het 1992-programma bij hen kleiner."
"Meer dan tweederde van de handel van de EU27 vindt plaats binnen de binnengrenzen van de EU. Toch kan volgens Badinger & Breuss (2011) uit onderzoeken de gemeenschappelijke conclusie worden getrokken dat het handelscreëerende effect het handelsverschuivingseffect overtreft. In de meeste studies is de handelsverschuiving verwaarloosbaar klein. Gemiddeld heeft de gemeenschappelijke markt de intra-EU handel ca. 20% vergroot, tegenover een handelsverschuiving van gemiddeld 3,8%."
" De intensiteit van de intra-EU handel steeg tussen 1992 en 2012 van ca. 12% naar 22% van het BBP. Exporten naar niet-EU-landen groeiden harder dan de intra-EU-exporten, wat duidt op globalisering en competitiviteit van exporgeoriënteerde bedrijven in de EU. "
"Volgens een recente studie van Campos, Coricelli & Moretti (2014a) hebben de EU-uitbreidingen van 1981-2004 de toetredende landen gemiddels ca. 12% extra BBP per hoofd van de bevolking opgeleverd. "
De Poolse economie is ongeveer verdubbeld in omvang zins ze zich helemaal van de russen hebben los gemaakt, Oekraïne is nog steeds op hetzelfde niveau toen ze de sovjet verlieten maar zich niet helemaal losmaakte van de russen.
Edit/
En begrijp me niet verkeerd, mag altijd minder, als we met de helft afkunnen dan graag, betaal liever niks aan de EU dan wel natuurlijk. Maar we moeten niet spastisch doen over 2.2miljard en dan ook nog eens alle baten steeds aan de kant schuiven, dat is geen eerlijke discussie.
Even om die 2.2 in perspectief te zetten, we maken ons heel erg druk om die 2.2miljard maar we verspillen 1-5 miljard jaarlijks aan mislukte ICT projecten, we geven 4 miljard weg aan ontwikkelingshulp, kost ons als samenleving 11 miljard aan schuld sanering jaar in jaar uit, twee jaar schuldsanering kost ons dus meer dan wat wij aan de grieken hebben uitgeleend als land.
Ik zeg laten we 10% van de energie gebruiken die men nu gebruikt om de EU kosten te dashen, en dat dan gebruiken om de echte probleem aan te pakken waar veel meer geld word verspild wat vaak echt helemaal onnodig is, dan besparen we en sneller veel geld.
[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 22-10-2015 11:54 ]
Let me rephrase my question: Heb je wellicht ook een onafhankelijke bron voor al die beweringen van je?mad_max234 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:41:
[...]stuk tekst
Je beschuldigt anderen van het gebruik van Facebook
Verder wordt verwezen naar een studie van het Centraal Plan Bureau. Klinkt allemaal heel belangrijk en officieel hoor, maar de toenmalige baas, Coen Teulings, heeft al lang aangegeven dat alle euro-onderzoeken van zijn instituut met een wel heel roze bril zijn gemaakt en zo bij het grof vuil kunnen.
Dus ik zou zeggen; probeer het nog eens. Want dit gaat hem niet worden.
Dat zijn allemaal quotes uit verschillende onderzoeken van meerder buro's zowel onafhankelijk als instituten, en zo zijn er nog heel veel meer en niet alleen uit Nederland. Jij geloofde zeker wel het aangekochte PVV rapport?alexbl69 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Let me rephrase my question: Heb je wellicht ook een onafhankelijke bron voor al die beweringen van je?
Je beschuldigt anderen van het gebruik van Facebookals bron, en komt dan vervolgens zelf met zo'n pro-EU site aanzetten? Waarin beweringen worden gedaan met als basis een 'studie van de Europese Commissie' (lekker onafhankelijk).
Verder wordt verwezen naar een studie van het Centraal Plan Bureau. Klinkt allemaal heel belangrijk en officieel hoor, maar de toenmalige baas, Coen Teulings, heeft al lang aangegeven dat alle euro-onderzoeken van zijn instituut met een wel heel roze bril zijn gemaakt en zo bij het grof vuil kunnen.
Dus ik zou zeggen; probeer het nog eens. Want dit gaat hem niet worden.

Edit/
Ik lees nergens in jou link dat hij beweerd wat jij beweerd.
Hij zegt iets heel anders dan jij beweerd, hij spreekt over de Euro dat dat minder duidelijk is en bevestigd juist mijn punt over de interne markt en de voordelen dat die wel duidelijk zijn, en er is ook bergen met weerleg geweest, maar al die andere geloof je zeker weer niet.
"Overigens concludeerde het CPB in 2011 al dat de winst van invoering van de euro “minder duidelijk” was dan die van de interne markt: “hoogstens ongeveer een weeksalaris”."
De Euro levert ons dus ongeveer weeksalaris op volgens hem is dat onduidelijk, en de baten van de interne markt bevestigd hij.
[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 22-10-2015 12:40 ]
Verwijderd
Lees jii je reacties wel eens voordat je op de "verzend" knop drukt? Los van de (vele) spellingsfouten is er gewoon geen touw aan vast te knopen wat je nu allemaal bedoelt.
Nogmaals: je geeft nu bronnen onder het mom van "wij van wc-eend...". Doet mij een beetje denken aan de integriteitscommissie van de VVD die een onderzoek instelt naar een corrupte VVD'er enzo. Kom nu eens met een duidelijk verhaal en met onafhankelijke (objectieve) bronnen die jouw eerdere stellingen ("we verdienen dik aan Europa") onderbouwen. Nu roep je maar wat en verschuil je je achter pseudo-demagogische retoriek.
Nogmaals: je geeft nu bronnen onder het mom van "wij van wc-eend...". Doet mij een beetje denken aan de integriteitscommissie van de VVD die een onderzoek instelt naar een corrupte VVD'er enzo. Kom nu eens met een duidelijk verhaal en met onafhankelijke (objectieve) bronnen die jouw eerdere stellingen ("we verdienen dik aan Europa") onderbouwen. Nu roep je maar wat en verschuil je je achter pseudo-demagogische retoriek.
Ik moet mijn post vaak tig keer aanpassen, ben woordblind en zie mijn fouten heel slecht en krijg zinnen soms niet goed aan elkaar, ik steek er dus veel meer tijd in dan jij waarschijnlijk moet, is dus geen luiheid of zo. Wat snap je dan niet dan leg ik het je graag nogmaals uit?
Daar zitten ook onafhankelijk onderzoeken tussen en niet alleen cijfers van de EU of CPB of zo!
Hier nog veel meer onderzoeken.
Edit/
Waar zijn al die onafhankelijk bronnen van jullie dan?
Daar zitten ook onafhankelijk onderzoeken tussen en niet alleen cijfers van de EU of CPB of zo!
Hier nog veel meer onderzoeken.
Edit/
Waar zijn al die onafhankelijk bronnen van jullie dan?
[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 22-10-2015 12:59 ]
Waarom moet ik iets aantonen? Ik beweer helemaal niks. Jij beweert van alles en als ik dan om bronvermelding vraag kom je met een uitgesproken Pro-EU site terwijl je anderen ervan beschuldigd hun informatie enkel van facebook te halen.
En nu wil je dat ik zelf op Google ga zoeken naar sites om jouw eigen beweringen te onderbouwen
.
En nu wil je dat ik zelf op Google ga zoeken naar sites om jouw eigen beweringen te onderbouwen
Verwijderd
Als iemand een loopje neemt met de waarheid of verzaakt om argumenten te onderbouwen met goede bronnen dan wordt dat aangegeven ongeacht de persoon. Jij ventileert puur je eigen beeldvorming zonder enkele merkbare poging om andere standpunten te onderzoeken en alles wat buiten je eigen scope valt wordt als onzin bestempeld. Dat heeft weinig meer met discuteren te maken.mad_max234 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:12:
Dat mag, maar je mag ook wijs je mond houden als je het niet weet ipv onzin te verzinnen.
De zeer onvriendelijke belediging dat ik Facebook zou gebruiken wordt niet gewaardeerd. En wat ik lees of zeg maak ik altijd nog zelf uit.
Wat Europa betreft denk ik dat iedereen hier wel 100% voor Europa is. Alleen is niet iedereen voor de huidige EU. Maar het is geen kwestie van de absolute want je kunt pro of anti zijn en toch gedeeltelijk eens zijn met de goede dingen en de tegen de slechte dingen zijn. Dan is het storend dat als je kritiek hebt je meteen in het kamp van de extremen wordt ingedeeld.
Dat geldt net zo goed voor de betrekkingen met Oekraïne. We gunnen ze allemaal het beste maar iedereen heeft zo haar/zijn eigen afwegen. Dan is een referendum een uitstekend middel om je voorkeuren uit te kunnen spreken.
Heet jij jullie?alexbl69 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:06:
Waarom moet ik iets aantonen? Ik beweer helemaal niks. Jij beweert van alles en als ik dan om bronvermelding vraag kom je met een uitgesproken Pro-EU site terwijl je anderen ervan beschuldigd hun informatie enkel van facebook te halen.
En nu wil je dat ik zelf op Google ga zoeken naar sites om jouw eigen beweringen te onderbouwen.
Ik ben met meerder in discussie waar jij ineens in inhaakte, dus voel je niet direct aangesproken. Al had ik het vermoeden dat jij ook achter de eerdere beweringen stond dat de EU geld kost. Ik wil wel eens bewijs zien van dat EU geld kost als je met alles rekening en dus ook alle voordelen van de EU erbij pakt en dus een eerlijke vergelijk maakt ipv populistische met afdrachtenkosten te schermen. En voel je niet aangesproken als dit niet voor jou opgaat.
Een referendum is daarvoor veel te een-dimensionaal. Als ze nou op zijn minst een open vraag zouden stellen...Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:15:
... Dan is een referendum een uitstekend middel om je voorkeuren uit te kunnen spreken.
Uhm ik heb meerder quotes gegeven van meerder onderzoeken en instituten.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:15:
[...]
Als iemand een loopje neemt met de waarheid of verzaakt om argumenten te onderbouwen met goede bronnen dan wordt dat aangegeven ongeacht de persoon. Jij ventileert puur je eigen beeldvorming zonder enkele merkbare poging om andere standpunten te onderzoeken en alles wat buiten je eigen scope valt wordt als onzin bestempeld. Dat heeft weinig meer met discuteren te maken.
De zeer onvriendelijke belediging dat ik Facebook zou gebruiken wordt niet gewaardeerd. En wat ik lees of zeg maak ik altijd nog zelf uit.
Wat Europa betreft denk ik dat iedereen hier wel 100% voor Europa is. Alleen is niet iedereen voor de huidige EU. Maar het is geen kwestie van de absolute want je kunt pro of anti zijn en toch gedeeltelijk eens zijn met de goede dingen en de tegen de slechte dingen zijn. Dan is het storend dat als je kritiek hebt je meteen in het kamp van de extremen wordt ingedeeld.
Dat geldt net zo goed voor de betrekkingen met Oekraïne. We gunnen ze allemaal het beste maar iedereen heeft zo haar/zijn eigen afwegen. Dan is een referendum een uitstekend middel om je voorkeuren uit te kunnen spreken.
Dus ja dan krijg je link naar google als je toch alle onderzoeken blijft ontkennen, beetje zinloos om met jou dan nog in discussie te blijven gaan.
Waar zijn al die onderzoeken van jou dan? Kan wel steeds iets afkeuren maar kom dan zelf met lijst met onderzoeken.
Zoals ik (jou) al eerder heb gezegd ben voor verandering en vooruitgang, en ben helemaal niet voor om de EU te behouden in de huidige vorm, mag altijd beter. Maar beweren dat EU alleen maar geld kost is gewoon niet waar, de EU levert zelfs in haar huidige vorm een hele hoop op!
Edit/
Wat ontken ik dan van de onderzoeken die jij aangedragen hebt? O wacht even je hebt niks aangedragen qua onderzoeken, dus ga mij niet iets proberen te verwijten wat jij juist aan doen ben, ik sta voor alles open dus kom maar op met de onafhankelijk onderzoeken van jou.
[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 22-10-2015 13:52 ]
Ik ben niet voor Europa.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:15:
[...]
Wat Europa betreft denk ik dat iedereen hier wel 100% voor Europa is. Alleen is niet iedereen voor de huidige EU.
Het is belachelijk.
Niks democratisch aan.
Kort gezegd:"west en noord betaalt, oost en zuid bepaalt".
Een voorbeeld van personeel, De Poolse premier wordt voorzitter van de Europese Raad. Dat hij geen woord Engels spreekt, maakt blijkbaar niet uit.Is toch te achterlijk voor woorden?
En dan de banen die we kwijt zijn aan oost-Europeanen.
Wat levert dat Nederland op?
De munt, die koste ons meteen al 10% van al ons bezit om Duitsland te matsen.
Een land wat gescheiden werd om de 2 wereld oorlogen die ze begonnen ,in toom te houden.
Nu 70 jaar later hebben ze Europa alsnog verovert, met Merkel aan het roer.
( En de weg aardig kwijt is de laatste tijd)
En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan.
En heb ik het nog niets eens gehad over het zakkenvullen in Brussel en de lobby's van de grote maatschappijen.
De EEG was goed, dat leverde geld en banen op, de eu kost alleen maar.
[ Voor 3% gewijzigd door kobus71 op 22-10-2015 16:46 ]
^^^ Hoe langer de grote politiek de huidige koers doorzet, hoe meer mensen zulke taal gaan bezigen. Als men niet gehoord wordt dan wordt men steeds harder in zijn oordeel. Zie hier de spagaat waar menig Europees land in aan het vervallen is. Op zich hoeft de premier van Polen van mij geen Engels te spreken om voorzitter te worden, maar ik merk dat het in ons als mensen zit om steeds sterker te gaan denken als we het idee hebben dat er niks mee gebeurt.
@kobus71: heb er even een voorbeeldje bijgezet.
@kobus71: heb er even een voorbeeldje bijgezet.
[ Voor 35% gewijzigd door Config op 22-10-2015 16:50 . Reden: + voorbeeldje ]
Hoe bedoel "zulke taal"?Config schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:37:
^^^ Hoe langer de grote politiek de huidige koers doorzet, hoe meer mensen zulke taal gaan bezigen. Als men niet gehoord wordt dan wordt men steeds harder in zijn oordeel. Zie hier de spagaat waar menig Europees land in aan het vervallen is.
Alles wat ik zeg is waar.
@config; Als het in polen normaal is dat een minister niet verstaat wat er in de rest van de wereld gebeurt , dan is dat hun ding.
Maar als iemand zoveel bevoegdheden in Europa krijgt als deze man, dan vraag ik me echt af of we Brussel wel serieus moeten nemen.
[ Voor 25% gewijzigd door kobus71 op 22-10-2015 18:33 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor achtergronden over Rusland <> Oekraïne <> Westen: Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne
Voor achtergronden over Rusland <> Oekraïne <> Westen: Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne