Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-05 20:45
Okidoki, beter doorspitten van forum loont zich,
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Zo... Vandaag maar eens geïnformeerd of een lokale drankenhandel mij kan voorzien van een CO2 fles met standpijp. Dan eens kijken of deze adapter wat is. Ik heb begrepen dat als ik voorzichtig alles openzet dat ik met de adapter weinig mis kan doen, niet kan overvullen en veilig kan gebruiken.

Nog aandachtspunten die ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Is er iemand bekend met de volgende fles en of deze een stijgbuis bevat?

ZNKC
87301052
10 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Zeau....

Gisteren de adapter ontvangen, vandaag een fles CO2/"acide" gaan halen bij de lokale drankenhandel. Is een fles van ZNKC.

Had 2 blauwe Sodastream flessen die leeg waren. Toch een beetje "vrees" voor luchtdruk, die cilinder etc dus buiten aan de slag gegaan, helaas zit er iemand in de buurt die de haag aan het snoeien is met een benzine heggenschaar dus eerste fles was moeilijk "op gehoor". Dan maar even naar de garage gegaan en daar hoor ik het mooi sissen.

Onze flessen zijn trouwens van dit type in België:
Ferio schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Braber Gassen BV

Iemand bekend met onderstaande aansluiting op de sodastream fles? Blijkbaar gaat deze enorm moeilijk? iemand gelukt en tips?

[Afbeelding]
Krijg de flessen wel niet voller dan circa 800 à 850 gram totaal gewicht. Dit terwijl een sealed fles een 1200gr weegt.

Lomp foutje ook gedaan: bij het uitdraaien van de fles niet de druk eerst afgelaten met dat vijsje wat er aan de zijkant op zit: beetje koperbraam is uit de "tapdraad" gekomen.

Diepvriestruc toch eens proberen of gewoon dit accepteren en altijd 800 gr tappen?

[ Voor 39% gewijzigd door HyperBart op 22-10-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:21
HyperBart schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:43:
Zeau....

Gisteren de adapter ontvangen, vandaag een fles CO2/"acide" gaan halen bij de lokale drankenhandel. Is een fles van ZNKC.

Had 2 blauwe Sodastream flessen die leeg waren. Toch een beetje "vrees" voor luchtdruk, die cilinder etc dus buiten aan de slag gegaan, helaas zit er iemand in de buurt die de haag aan het snoeien is met een benzine heggenschaar dus eerste fles was moeilijk "op gehoor". Dan maar even naar de garage gegaan en daar hoor ik het mooi sissen.

Onze flessen zijn trouwens van dit type in België:

[...]

Krijg de flessen wel niet voller dan circa 800 à 850 gram totaal gewicht. Dit terwijl een sealed fles een 1200gr weegt.

Lomp foutje ook gedaan: bij het uitdraaien van de fles niet de druk eerst afgelaten met dat vijsje wat er aan de zijkant op zit: beetje koperbraam is uit de "tapdraad" gekomen.

Diepvriestruc toch eens proberen of gewoon dit accepteren en altijd 800 gr tappen?
Zonder de cilinder eerst in de diepvries te leggen blijf je inderdaad hangen op 800 gram. Na een paar uur in de diepvries gaat het makkelijk tot 1200 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramI
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-03 21:35
Daniel. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:09:
Ik ga morgen mijn 10KG CO2 cilinder ophalen om ook mijn sodastream flessen te vullen maar ik zit nog te kijken wat verstandig/handig is. Is alleen zo'n setje al voldoende om hem te vullen.
Amazon of ali.

Dan als je googled kom je meteen op deze uit. https://www.co2supermarke...-refill-adapter-p520.html die lijkt mij niet veel anders dan die van Amazon of zie ik iets over het hoofd.

Is het vervolgens nog verstandig om een losse slang erbij te kopen of is op de kop vullen prima ook qua stevig en veiligheid.
Ik heb deze van co2supermarket recent ook gekocht (had hier meer vertrouwen in met manometer enzo, maar was idd wel iets duurder dan aliexpress) en werkt hier prima!
Wel een co2-fles met stijgbuis gekocht om te vermijden dat je ze omgekeerd moet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 11:30
rob1985 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 06:59:
Een oud topic, maar voor mij zeer actueel ;)

Ik ben op zoek naar een locatie in de buurt van Utrecht / Maarssen / De Meern waar ik een 10kg koolzuurcilinder kan kopen (of via waarborgsysteem) om m'n Sodastream flessen te vullen., Ik heb al een adapter.

Weet er iemand een adresje voor mij als particulier?
Ik zag deze post van een jaar geleden en vroeg me af of je nog een adres voor co2 cilinders gevonden hebt in deze regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:09
Als er een makro in de buurt zit, gewoon aan de balie je melden en vragen om een dagpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:38
AldoRaine schreef op donderdag 1 december 2022 @ 00:39:
[...]

Ik zag deze post van een jaar geleden en vroeg me af of je nog een adres voor co2 cilinders gevonden hebt in deze regio?
Zeker, drankhandel WJ van Schaik in Montfoort.
Heeswijk 145, 3417 GP Montfoort.

Maandje geleden m’n cilinder nog gewisseld 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 11:30
rob1985 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:25:
[...]

Zeker, drankhandel WJ van Schaik in Montfoort.
Heeswijk 145, 3417 GP Montfoort.

Maandje geleden m’n cilinder nog gewisseld 😀
Bedankt! Afgelopen weekend een 10kg cilinder opgehaald en net alles aangesloten op de cube, kan nu wel even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Iemand nog al aan de hand gehad dat een hervulde fles het gewoonweg niet doet?

Heb ‘m ingedraaid in de sodastream zoals gewoonlijk bij een wissel maar er komt geen gas uit.

Kan ik iets “resetten” aan de fles?

Zit goed vol, beetje meer mogelijk dan af fabriek maar goed…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:48
Hij werkt…
Ali kabeltje en 10kg co2 van de drankhandel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iW21wAWfqp0Y-YeltlYXTPpxUVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRS2hrKoUW0ucw1LbM4KgPnk.jpg?f=fotoalbum_large

All-electric | in aanbouw: Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvandenheuvel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik vul inmiddels al een tijdje mijn Quooker Cube cilinders bij met een grote C02 fles.(https://goedkoopdrank.nl/...s-10-Kilo?search=Koolzuur)

Met dit tussenstukje:
https://www.co2-adapter.d...apter-pro-2-plus-quooker/

Nu zijn de cilinders ineens heel snel leeg, binnen een week. Met een volle cilinder zou je zo'n 60 liter bruisemd water moeten kunnen maken, maar dat halen we lang niet. Nog niet eens de helft.

Zou er iets mis/lek zijn met mijn Cube? Of zouden de cilinders slijten als je ze vaker bijvult? Ik vul ze met zeker 420 gram CO2.

Ik kan natuurlijk bij Quooker 4 nieuwe cilinders bestellen, maar die kosten meteen 60 euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

@jwvandenheuvel wat is het gewicht voor en na het vullen? Krijg je er wel voldoende CO2 in, wordt lastiger als je donorfles leger raakt.
Als dat het niet is, eens met een zeepsopje op zoek naar een lek?

edit: dit is overigens het sodastream topic.

Het Cube topic is hier Quooker cube co2 cilinders

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 25-01-2023 18:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwvandenheuvel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-12-2023
franssie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:36:
@jwvandenheuvel wat is het gewicht voor en na het vullen? Krijg je er wel voldoende CO2 in, wordt lastiger als je donorfles leger raakt.
Als dat het niet is, eens met een zeepsopje op zoek naar een lek?

Quooker cube co2 cilinders
Ja, hij wordt wel echt ruim 400 gram zwaarder, dus daar ligt het niet aan... Ik ga verder zoeken in het Quooker draadje, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

jwvandenheuvel schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:17:
[...]

Ja, hij wordt wel echt ruim 400 gram zwaarder, dus daar ligt het niet aan... Ik ga verder zoeken in het Quooker draadje, dankjewel!
Waarschijnlijk lekt je co2 patroon, na veelvuldig navullen kan dat gebeuren, op t lossen door eenmalig de patroon weer even te ruilen (tegen de hoofdprijs).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 09:05
Heeft er iemand toevallig nog een link naar zo'n adapter voor de oudere blauwe flessen?

Bij het werkt hij niet meer goed en moet hem even vervangen, echter kan ik de juiste versie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:30
Ferio schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:24:
Heeft er iemand toevallig nog een link naar zo'n adapter voor de oudere blauwe flessen?

Bij het werkt hij niet meer goed en moet hem even vervangen, echter kan ik de juiste versie niet vinden.
Daniel. in "Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten."

De linkjes in die reactie werken nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 09:05
Thanks! Had eroverheen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27

Christiano007

Ich bin der champion

_eLMo_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:17:
Ik heb nu al 2 jaar een 5kg cilinder staan van de Makro aan een Aliexpress adapter naar de Sodastream. Zit een quick connector tussen, dus gaatje van 12mm geboord voor de slang in het aanrecht. Werkt perfect en bij ons gebruik ~1x per jaar naar de Makro om de fles om te wisselen a €22.

Veel makkelijker dan de “fles hervul” methode lijkt me.
Moet je hier nog een speciale meter voor gebruiken oid?

Of kun je gewoon de adapter aansluiten op de fles en sodastream, cilinder volledig open zetten en dan beginnen met bubbels maken?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Christiano007 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Moet je hier nog een speciale meter voor gebruiken oid?

Of kun je gewoon de adapter aansluiten op de fles en sodastream, cilinder volledig open zetten en dan beginnen met bubbels maken?
Ja, dat is alles.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27

Christiano007

Ich bin der champion

Thnx!

En hebben ze bij de Makro ook nog steeds die cilinders?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:06
Is het ook mogelijk om een eigen co2 fles te koppelen aan de Aqvia Exclusive?

https://www.amazon.nl/Aqv...0c-21&ascsubtag=195362796

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torretje2012
Chrisje1983 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:09:

Waarom zou dit niet kunnen? Gaat gewoon een standaard sodastream fles in als ik de omschrijving lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraG
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-07-2023
Echt die 10kg gasfles helemaal opendraaien? Ik durf niet goed want van het moment dat ik die fles ook maar even opdraai hoor ik gas ontsnappen aan de sodastream uitlaat pen (waar normaal de fles met water komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

FraG schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:18:
[...]

Echt die 10kg gasfles helemaal opendraaien? Ik durf niet goed want van het moment dat ik die fles ook maar even opdraai hoor ik gas ontsnappen aan de sodastream uitlaat pen (waar normaal de fles met water komt).
Dan is je sodastream kapot? Daar hoort een klep te zitten die pas open gaat als je de fles eronder hebt en hem naar achter duwt / de hendel om haalt / de knop in duwt bovenop (afhankelijk van je model).

Anders zou het CO2 uit normale Sodastream flessen ook ontsnappen.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 18-07-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraG
_eLMo_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:19:
[...]

Dan is je sodastream kapot? Daar hoort een klep te zitten die pas open gaat als je de fles eronder hebt en hem naar achter duwt / de hendel om haalt / de knop in duwt bovenop (afhankelijk van je model).

Anders zou het CO2 uit normale Sodastream flessen ook ontsnappen.
Nee hoor, want als ik de originele sodastream fles inzet doet ie het prima. ik heb een Sodastream Duo (met de nieuwe roze klikflessen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

FraG schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:27:
[...]

Nee hoor, want als ik de originele sodastream fles inzet doet ie het prima. ik heb een Sodastream Duo (met de nieuwe roze klikflessen).
Als jij een nieuw type Sodastream hebt die niet gewoon een afsluitventiel heeft (wat ik ten zeerste betwijfel), dan zul je een drukregelaar moeten installeren. Simpelweg de knop niet helemaal opendraaien werkt niet, uiteindelijk zal de druk voor en na de knop even hoog worden en dus zal hij lekken.

Wij hebben een Sodastream Crystal, en die lijkt extreem veel op de Duo zo te zien. Die knop bovenop sluit gewoon 100% af bij ons wanneer hij niet ingedrukt is.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 18-07-2023 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FraG
_eLMo_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Als jij een nieuw type Sodastream hebt die niet gewoon een afsluitventiel heeft (wat ik ten zeerste betwijfel), dan zul je een drukregelaar moeten installeren. Simpelweg de knop niet helemaal opendraaien werkt niet, uiteindelijk zal de druk voor en na de knop even hoog worden en dus zal hij lekken.

Wij hebben een Sodastream Crystal, en die lijkt extreem veel op de Duo zo te zien. Die knop bovenop sluit gewoon 100% af bij ons wanneer hij niet ingedrukt is.
Ondertussen wat nog gedraaid en gedaan met dat sluitsysteem van de sodastream duo en dan toch de moed gevonden om die fles flink open te draaien....en voila!!!

Keep on trucking,
FraG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraG
Hmmm, ik blijf hier problemen mee hebben. Als ik dus de roze adapter koppeling aansluit met een kabel naar de CO2 fles en die vervolgens opendraai, ontsnapt er CO2 langs de twee gaten van de adapter koppeling. Denk niet dat dit de bedoeling is, toch?

Maar hoe dat stoppen dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8UzJrQ56gE2qgK4KTBavNae3kc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sn5HKNWzd8jLsVZ7jD5iLFBK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FraG
FraG schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:40:
Hmmm, ik blijf hier problemen mee hebben. Als ik dus de roze adapter koppeling aansluit met een kabel naar de CO2 fles en die vervolgens opendraai, ontsnapt er CO2 langs de twee gaten van de adapter koppeling. Denk niet dat dit de bedoeling is, toch?

Maar hoe dat stoppen dan?

[Afbeelding]
Kleine update, blijkt dus een adapter die het niet meer deed. Ondertussen geld terug en een nieuwe besteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Chrisje1983 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:09:

Ik heb ook de Aqvia Exclusive ontvangen en wil dezelfde mod gaan doen. Er zit nu een standaard blokker CO2 draai cilinder in, maar wil dus voor een slang + CO2 tank gaan. Heb jij al dingen besteld hiervoor? En lukt dat inderdaad met een Aqvia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
stin00 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:21:
[...]

Ik heb ook de Aqvia Exclusive ontvangen en wil dezelfde mod gaan doen. Er zit nu een standaard blokker CO2 draai cilinder in, maar wil dus voor een slang + CO2 tank gaan. Heb jij al dingen besteld hiervoor? En lukt dat inderdaad met een Aqvia?
Heb je de post er onder ook gelezen? Hoe je hem aansluit is gewoon een kwestie in de achterkant een gaatje boren om de slang doorheen te halen. Of de bodem als je hem op je aanrechtblad wil inbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:06
Ik heb nog niks besteld, weet wel wat ik (en jij) nodig hebt.

De Aqvia heeft een binnen draad van t21-4

De gemiddelde horeca cilinder in Nederland heeft een buitendraad van W21.8 en geen RVP ventiel

Je hebt dus een slang nodig met tr21-4 buitendraad, en w21.8 (zonder RVP) binnendraad aan de andere kant.

Vanwege de druk die op de cilinder (en dus de slang) staat, zou ik niet voor ali of Amazon spul gaan. Maar voor een stevige leiding met gevlochten metalen mantel.

Op deze website kan je het nodige bestellen. Best even de webshop vooraf een mailtje sturen zodat je zeker weet dat je de juiste krijgt.

https://www.co2supermarke...efill-adapters-gsc92.html

Waarom ik het nog niet gedaan heb,

Het dingetje is, een horeca cilinder met 2, 6 of 10 kg inhoud op 50 bar zonder recudeer ventiel rechtsreeks aan de Aqvia bevalt mij niet zo.

Eén keer lekke slang (of koppeling, pakking o-ring etc) en de complete inhoud van de cilinder drukt het zuurstof weg uit de ruimte.
Nou is dit misschien een iets overdreven scenario en kan je natuurlijk na het gebruik de cilinder dicht draaien, maar toch. Liever safe then sorry.

Ik denk dat ik de cilinders ga bijvullen, lekker veilig in de schuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torretje2012
Er zijn vele 100en mensen die met een amazon/ali plastic slang werken, een stalen mantel er omheen maakt voor de druk weinig uit. Is puur cosmetish en voor evenuele snij randen. Als je 3x te veel wil betalen, dan heb je op die site de din 477, wat een andere benaming is voor w21.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanvdv68
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 15:33
Iemand bekend met de laatste adressen voor 10 kg co2/koolzuur flessen in Utrecht (omgeving)??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfmvdbroek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-04 09:17
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een adres voor een 10 KG CO2 fles (liefst met stijgbuis) in regio Groningen.
Iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
tfmvdbroek schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:33:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een adres voor een 10 KG CO2 fles (liefst met stijgbuis) in regio Groningen.
Iemand bekend hiermee?
Met stijgbuis heb ik lokaal in groningen nog niet kunnen ontdekken, of de flessen bij de makro moeten een stijgbuis er in hebben zonder markeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfmvdbroek
torretje2012 schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:06:
[...]

Met stijgbuis heb ik lokaal in groningen nog niet kunnen ontdekken, of de flessen bij de makro moeten een stijgbuis er in hebben zonder markeringen?
Voor de Makro moet je wel een pas hebben. HorecaGoedkoop heeft alleen flessen zonder stijgbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
tfmvdbroek schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:52:
[...]

Voor de Makro moet je wel een pas hebben. HorecaGoedkoop heeft alleen flessen zonder stijgbuis.
die heb ik in groningen wel voor je, maar heb nog nooit met een rode lijn bij de makro gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfmvdbroek
torretje2012 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:39:
[...]

die heb ik in groningen wel voor je, maar heb nog nooit met een rode lijn bij de makro gezien
Weet je wat de 10kg flessen bij de Makro kosten? En heb je dan ook de 120 euro embalage?

Edit: 10kg CO2 kost hier 71 euro. Aanzienlijk duurder dan bij HorecaGoedkoop (40 euro).
Voordeel is wel dat de Makro veel ruimere tijden heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door tfmvdbroek op 13-09-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
tfmvdbroek schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:58:
[...]

Weet je wat de 10kg flessen bij de Makro kosten? En heb je dan ook de 120 euro embalage?

Edit: 10kg CO2 kost hier 71 euro. Aanzienlijk duurder dan bij HorecaGoedkoop (40 euro).
Voordeel is wel dat de Makro veel ruimere tijden heeft.
32,50 voor 10kg fles met vulling? Wat is daar het addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

misschien een beetje OT vraag, maar is er echt geen andere manier om die siroop/post-mix er in te doen. eerst CO2 dan siroop is echt een %)((#%_#! werkje

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
vso schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:16:
misschien een beetje OT vraag, maar is er echt geen andere manier om die siroop/post-mix er in te doen. eerst CO2 dan siroop is echt een %)((#%_#! werkje
In suikerwater lost co2 minder goed op, je kan wel van te voren mixen maar kans dat je sodastreamer compleet verstopt raakt door het opschuimen en je een beetje rendable je co2 gebruikt is dan erg laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

torretje2012 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:22:
[...]

In suikerwater lost co2 minder goed op, je kan wel van te voren mixen maar kans dat je sodastreamer compleet verstopt raakt door het opschuimen en je een beetje rendable je co2 gebruikt is dan erg laag...
zoek een minder "bruisend" + overlopend oplossing voor de siroop toevoegen ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik loop tegen een probleem aan dat mijn Sodastream steeds minder prik geeft na een paar uur. Na een dag komt er helemaal niets meer uit.

Ik gebruik deze kabel tussen de SodaStream een 2KG fles CO2 van de Sligro.

Heb ook al een nieuwe SodaStream geprobeerd, maar daarmee hetzelfde probleem.

Met de originele Sodastream CO2 Cylinder werkt 't prima.

Heb ik toch een drukregelaar nodig? En zo ja, welke?

[ Voor 11% gewijzigd door connos op 15-11-2023 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

connos schreef op woensdag 15 november 2023 @ 06:55:
Ik loop tegen een probleem aan dat mijn Sodastream steeds minder prik geeft na een paar uur. Na een dag komt er helemaal niets meer uit.

Ik gebruik deze kabel tussen de SodaStream een 2KG fles CO2 van de Sligro.

Heb ook al een nieuwe SodaStream geprobeerd, maar daarmee hetzelfde probleem.

Met de originele Sodastream CO2 Cylinder werkt 't prima.

Heb ik toch een drukregelaar nodig? En zo ja, welke?
Klinkt als lekkage. Zit er nog iets in de fles? Er staat een TARE gewicht op, dat is het leeggewicht. De sodastream heeft een eigen regulator.

Dus even de fles wegen. In de koppeling tussen fles een slang moet een ring zitten ter afdichting, zit die er?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 15-11-2023 10:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
franssie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:25:
[...]

Klinkt als lekkage. Zit er nog iets in de fles? Er staat een TARE gewicht op, dat is het leeggewicht. De sodastream heeft een eigen regulator.

Dus even de fles wegen. In de koppeling tussen fles een slang moet een ring zitten ter afdichting, zit die er?
Ja alle ringen zitten er, anders zou ik toch CO2 horen ontsnappen?

/EDIT Probleem opgelost met een andere kabel :)

[ Voor 5% gewijzigd door connos op 17-11-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Ik kan het in het topic niet terugvinden, maar heeft iemand ervaring met deze flessen van Habitat?

en dan in combinatie met een adapter voor het Quick Connect systeem voor de Sodastream Duo? Ik krijg deze voor kerst maar zag dat de Sodastream cilinders €25,- voor 60 liter kosten, wat effectief maar 2 cent per liter goedkoper is dan Alber Heijn huismerk bruisend mineraalwater. En een 10kg CO2 fles in mijn keuken zetten gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Er zijn ook 2kg flessen.
EUR 25 voor die paar honderd gram CO2 haalt de lol er wel vanaf.
Ik heb er helaas geen ervaring mee - ik vraag me wel af of er wel voldoende ruimte is in het apparaat voor cilinder én adapter?
offtopic:
Als het nog mogelijk is zou ik zelf dit cadeau heroverwegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Thy... schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:24:
Ik kan het in het topic niet terugvinden, maar heeft iemand ervaring met deze flessen van Habitat?

en dan in combinatie met een adapter voor het Quick Connect systeem voor de Sodastream Duo? Ik krijg deze voor kerst maar zag dat de Sodastream cilinders €25,- voor 60 liter kosten, wat effectief maar 2 cent per liter goedkoper is dan Alber Heijn huismerk bruisend mineraalwater. En een 10kg CO2 fles in mijn keuken zetten gaat me wat ver.
je weet dat een "volle" nieuwe fles kopen duurder is dan het patroon omwisselen (ergens)?

je kan een 20kg fles in je keuken zetten en direct aansluiten maar je kan ook met een bevroren "lege" patroon naar je schuur wandelen en daar vullen .

ik zou zelf kijken hoeveel je hem daadwerkelijk gebruikt .. voor mij is een CO2 dingus in de berging goed genoeg doe zelf maanden met een losse cilinder.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@vso in ieder geval ik had dat niet opgemerkt, een hervulling kost bij HEMA dan EUR12,50 - dus aanschaf is éénmalig ook EUR12,50.
Dat is al beter te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

franssie schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:21:
@vso in ieder geval ik had dat niet opgemerkt, een hervulling kost bij HEMA dan EUR12,50 - dus aanschaf is éénmalig ook EUR12,50.
Dat is al beter te overzien.
je kan ook kijken bij de overburen in DE scheelt de aanschaf al 5,- per fles maar ze voeren ook een ander merk erbij dus let op.. (die past niet op soda stream zowel de CO2 als de flessen)

Als je sodastream overweegt kan je beter gewoon 1 aanschaffen met flessen/siroop enzv .. en als het bevalt dan kan je nog altijd nadenken over een grotere CO2 dingus.

Mijn grootste irritatie punt is dat de siroop (postmix) toevoegen aan de fles een drama is, afgezien dat ik niet te spreken ben over de siroop zelf (smaak) maar ach sinds dat we uberhaupt koolzuurhoudende flessen beperken in huis vind ik het wel fijn een kleine hoeveelheid aan te kunnen maken in huis voor gasten. (lees wederhelft doet het)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Thy... Ik denk dat de reactie hierboven voor jou bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Aah, bij het omruilen is het maar €13,- en geen €25,-
8)7 . Dan is het de helft van de prijs van AH mineraalwater en het verschil met die habitat flessen een stuk kleiner. Dan is het minder interessant. Misschien in de toekomst zo'n 10kg fles halen en navullen.

Siroop ga ik niet gebruiken, we drinken hier alleen bruisend water, evt met citroensap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Munt en Gember zijn ook top toevoegingen. Ik heb inmiddels een Quooker Cube met CO2 fles, maak er zeker in de zomer pichers mee met kruiden, maar gaat met de sodastream ook prima.
Sowieso zijn die sodastream smaken suikerbommetjes of look-alikes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
Thy... schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:24:

Als je geen losse flessen wil aansluiten er op, kan je ook hervullen met een adapter. Wil je dat ook niet, dan is de hema 10euro hervul per fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik drink zelf geen prik, maar vraag voor/van bezoek omdat ik dus nooit prik in huis heb:
Als ik een sodastream (bv 45 euro op Amazon dld) koop, kan ik dan Monin/Raak/AH/... siroop gebruiken?
En kan je ook een glas maken, ipv een hele fles? Of moet ik dan kleine flesjes kopen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dragon2 schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:25:
Ik drink zelf geen prik, maar vraag voor/van bezoek omdat ik dus nooit prik in huis heb:
Als ik een sodastream (bv 45 euro op Amazon dld) koop, kan ik dan Monin/Raak/AH/... siroop gebruiken?
En kan je ook een glas maken, ipv een hele fles? Of moet ik dan kleine flesjes kopen ofzo?
Ik snap helemaal niks van al die rare kleine flesjes. Gebruik zelf goedkope ranja:

1. Je vult de fles met kraanwater
2. Pompt er prik in.
3. Gooi een beetje ranja in een glas en schenk er bruisend water op.
4. Klaar.

Ben zelf voor 2 blokker CO2 patronen gegaan die €10 kosten per refill. Maar moet ook maar eens zelf gaan bijvullen, ze vliegen er nogal rap doorheen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
dragon2 schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:25:
Er zijn 0.5l flesjes te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hey jongens, een jaartje later en heel wat gevulde flessen later *denk* ik dat mijn donorfles niet meer genoeg druk geeft om de Sodastream cilinders goed vol te duwen maar ik weet het niet zeker.

Fles staat omgekeerd/op zijn kop op een houten rek in het tuinhuisje en daar vul ik mijn flessen rustig bij maar ik merk dat de flessen niet meer zo lang een stromend geluidje geven als ik de kraan even laat open staan.

Als ik (terwijl de koperen adapter er nog op zit) de donor fles open zet spuit er echt een gasstraaltje (wit, bijna zoals een blauwe vlam) uit, dus er zit nog wel heel wat gas in lijkt mij maar precies niet meer genoeg om tegendruk voldoende te geven om de SS cilinders te vullen.

Ik steek ze by default al in de diepvries, deze cilinder had ik nu even buiten op de tuintafel laten liggen maar ook diepvries cilinders vertonen hetzelfde.

Fles leeg of kan ik nog iets doen om dit te verbeteren?

specifieke shout out naar @vso ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 13-01-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

HyperBart schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:02:
Hey jongens, een jaartje later en heel wat gevulde flessen later *denk* ik dat mijn donorfles niet meer genoeg druk geeft om de Sodastream cilinders goed vol te duwen maar ik weet het niet zeker.

Fles staat omgekeerd/op zijn kop op een houten rek in het tuinhuisje en daar vul ik mijn flessen rustig bij maar ik merk dat de flessen niet meer zo lang een stromend geluidje geven als ik de kraan even laat open staan.

Als ik (terwijl de koperen adapter er nog op zit) de donor fles open zet spuit er echt een gasstraaltje (wit, bijna zoals een blauwe vlam) uit, dus er zit nog wel heel wat gas in lijkt mij maar precies niet meer genoeg om tegendruk voldoende te geven om de SS cilinders te vullen.

Ik steek ze by default al in de diepvries, deze cilinder had ik nu even buiten op de tuintafel laten liggen maar ook diepvries cilinders vertonen hetzelfde.

Fles leeg of kan ik nog iets doen om dit te verbeteren?

specifieke shout out naar @vso ;)
Als ik het goed begrijp is je de vul Fles vermoedelijk leeg en krijg je de SS cilinder niet (goed) meer gevuld ?

of de vulfles is te koud (even in de woonkamer zetten ?) of direct op de sodastream als je de juiste adapter(s) hebt .. maar let op dat je direct op de SS wel de juiste reductie hebt.

edit: en de post hieronder van @franssie is ook nuttig

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 13-01-2024 16:51 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@HyperBart op je domor fles staat een leeggewicht (TARE) - door dat van het gewogen gewicht af te trekken weet je hoeveel gram/ons CO2 er nog in de fles zit.
Donorfles even een uurtje of twee op kamertemperatuur laten komen is ook wel een goed idee van ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 19:20
connos schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:04:
[...]

Ja alle ringen zitten er, anders zou ik toch CO2 horen ontsnappen?

/EDIT Probleem opgelost met een andere kabel :)
Welke kabel heb je nu? Heb je zo'n adapter ertussen geplaatst? Wil thuis exact hetzelfde doen en ook de co2 fles van de Sligro gebruiken, meen dat die wel een RVP ventiel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kun je zo'n 10kg co2-cilinder ipv omruilen ook weer inleveren en het statiegeld terugkrijgen (cash dus)?
Ik vond de omschrijving daarover wat wazig bij een leverancier in den haag.

Sligro zou ook een optie zijn. Heeft die een standbuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
mahsalti schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:43:
[...]
Welke kabel heb je nu? Heb je zo'n adapter ertussen geplaatst? Wil thuis exact hetzelfde doen en ook de co2 fles van de Sligro gebruiken, meen dat die wel een RVP ventiel heeft?
Ik heb deze

Gebruik ook een fles van de Sligro. Nadeel is natuurlijk wel dat je eenmailig €120 statiegeld kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 19:20
connos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Ik heb deze

Gebruik ook een fles van de Sligro. Nadeel is natuurlijk wel dat je eenmailig €120 statiegeld kwijt bent.
Heb het nu thuis ook werkend gekregen. Vraag mij alleen af of de Sligro niet duur is tov de rest? 30 euro voor 2kg, helaas ook een lelijke fles. Heb er een broekspijp overheen gedaan.

Zal het nog na gaan vragen bij de dranken groothandels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mahsalti schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:37:
[...]

Heb het nu thuis ook werkend gekregen. Vraag mij alleen af of de Sligro niet duur is tov de rest? 30 euro voor 2kg, helaas ook een lelijke fles. Heb er een broekspijp overheen gedaan.

Tsja, het kan goedkoper maar tov sodastream is het 4 x 15 voor 450 gram elk toch?
Broekspijp is creatief, nu nog een beenwarmer erbij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 09:03
Ik heb uit een ver verleden nog een koppelstuk voor op het sodastream toestel, maar ik heb geen drukslang voor een fles mee aan te sluiten. Nu vind ik bij ome ali enkel de slang met koppelstuk terug, en niet de slang alleen, enig idee waar ik deze apart zou kunnen vinden. (en dan niet duurder dan de slang met koppelstuk zou kosten op ali)

Als ik het goed begrijp is het Foster quick connect F naar W21.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:07
[...]

Ik betaal 35/40 voor 10kg, de gasfles moest ik wel kopen. Geen huur die waren iets van 165.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
[...]

https://www.horecagoedkoop.nl/koolzuur-cilinder-10-kg zijn 69x21cm, dus je broekspijp zal misschien niet meer passen. Leuke vaas ofzo er omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 14:50
Ik ben ook wat aan het kijken voor een oplossing voor het navullen van de blauwe cilinders. Op alie is de adapter een euro of 15, ik heb zelf 3 cilinders liggen, welke prima bijgevuld kunnen worden. 485 gram begreep ik, dus laten we voor het gemak van 500 gram uitgaan. Per maand gaat er bij ons 1 cilinder doorheen dus dat is normaal gesproken 12 * 13 op jaarbasis (156).

Nu ben ik aan het kijken wat de goedkoopste oplossing is. Nu lees ik over 2kg, 5kg, 6kg en 10kg cilinders, maar wat voor mij nog wat onduidelijk is, is hoe lang ik daar mee ga doen. Niet zozeer op basis van de inhoud, dat is duidelijk, wel voor de datum tot wanneer deze kan worden hervuld. Een 10kg is natuurlijk het eenvoudigste, maar als ik die voor de datum dat ik hem in moet leveren 1 keer heb kunnen hervullen gaat het toch nog een dure grap worden. Heeft iemand daar een idee van? Na die datum begrijp ik ook dat de borg niet terug gaat maar dat de capsule is afgeschreven of begrijp ik dat verkeerd?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• torretje2012
Als je een statiegeld cillinder hebt, dan ruil je hem gewoon terug in en word die herkeurd. je 'borg' ben je dus niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 15:54
Heeft iemand een idee waarbij in regio Nijmegen een 10kg fles zou kunnen halen , ook voor het hervullen?

Ik heb geen Sligro/makropas helaas en de lokale gasboeren hier zie ik alleen propaan/argon ect 🤡

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dmp1982 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:29:
Heeft iemand een idee waarbij in regio Nijmegen een 10kg fles zou kunnen halen , ook voor het hervullen?

Ik heb geen Sligro/makropas helaas en de lokale gasboeren hier zie ik alleen propaan/argon ect 🤡
Peeman Dranken
Doctor de Blécourtstraat 49

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
franssie schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:23:
@HyperBart op je domor fles staat een leeggewicht (TARE) - door dat van het gewogen gewicht af te trekken weet je hoeveel gram/ons CO2 er nog in de fles zit.
Donorfles even een uurtje of twee op kamertemperatuur laten komen is ook wel een goed idee van ^^
Hey jongens, het bleek toch effectief de fles te zijn die op zijn einde was.

Heb uit frustratie het ding eens een paar seconden open laten staan en waar de vorige keer echt een wit straaltje aan “vloeibare lucht” uit spoot was dat nu niet meer en na pakweg 2 seconden merkte je echt dat de fles minder en minder lucht begon te lossen. 15 sec later en hij was leeg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 15:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1azv-CQpOTNtattmN2SgDLsZ-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhilMtuJw1QW6h8WKteanQg6.jpg?f=fotoalbum_large

Vraagje m.b.t vullen. Ik heb her en der gelezen dat de ‘nieuwe’ flessen van sodastream een soort beveiliging hebben en dat je langzaam moet vullen.

Ik vraag me af (met dat kitje van hierboven) welke knop je dan langzaam moet openzetten? ,want het lijkt mij dat de draaiknop op de adapter (rode cirkel) het pinnetje indrukt van de fles. In dat geval zou je de donortank gewoon open kunnen zetten en met de draaiknop op de adapter de toestroom kunnen regelen

Of is het zo dat ik de draaiknop van die adapter helemaal in kan draaien en dan met de knop van de donortank langzaam moet openzetten?

Hoop dat het een beetje duidelijk ik wat probeer te vragen 😂.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Hallo heb een LunaVida's SodaMaker,probleem is dat de cilinder vanzelf leegloopt.
Na 24 uur en 2x vullen is hij leeg,dure hobby zo.
iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:19
Door omstandigheden een aantal keren een losse originele sodastream cilinder gekocht zonder er 1 te retourneren. Wil de overgebleven cilinders nu definitief leveren bij sodastream, tot mijn verbazing krijg dan nog maar €2 per cilinder per stuk terug, terwijl er €13 per cilinder voor is betaald. Kan dit zo maar lijkt mij toch beetje louche gang van zaken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ramrodwillem schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:14:
Door omstandigheden een aantal keren een losse originele sodastream cilinder gekocht zonder er 1 te retourneren. Wil de overgebleven cilinders nu definitief leveren bij sodastream, tot mijn verbazing krijg dan nog maar €2 per cilinder per stuk terug, terwijl er €13 per cilinder voor is betaald. Kan dit zo maar lijkt mij toch beetje louche gang van zaken ?
Het klopt inderdaad dat je maar 2 Euro krijgt en ben helemaal met je eens dat dit niet goed gecommuniceerd wordt omdat je verwacht het "statiegeld" weer terug te krijgen. Een nieuwe cilinder kost 25 Euro, hervullen kost 13 Euro. Je zou op z'n minst 12 Euro retour verwachten.
Het beste is om de flessen tweedehands te verkopen, dan krijg je in ieder geval meer dan 2 Euro.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste