Toon posts:

Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-01 21:02
Okidoki, beter doorspitten van forum loont zich,
Dank.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:12

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Zo... Vandaag maar eens geïnformeerd of een lokale drankenhandel mij kan voorzien van een CO2 fles met standpijp. Dan eens kijken of deze adapter wat is. Ik heb begrepen dat als ik voorzichtig alles openzet dat ik met de adapter weinig mis kan doen, niet kan overvullen en veilig kan gebruiken.

Nog aandachtspunten die ik gemist heb?

Vandaag even niets

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Is er iemand bekend met de volgende fles en of deze een stijgbuis bevat?

ZNKC
87301052
10 kg

Vandaag even niets

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Zeau....

Gisteren de adapter ontvangen, vandaag een fles CO2/"acide" gaan halen bij de lokale drankenhandel. Is een fles van ZNKC.

Had 2 blauwe Sodastream flessen die leeg waren. Toch een beetje "vrees" voor luchtdruk, die cilinder etc dus buiten aan de slag gegaan, helaas zit er iemand in de buurt die de haag aan het snoeien is met een benzine heggenschaar dus eerste fles was moeilijk "op gehoor". Dan maar even naar de garage gegaan en daar hoor ik het mooi sissen.

Onze flessen zijn trouwens van dit type in België:
Ferio schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Braber Gassen BV

Iemand bekend met onderstaande aansluiting op de sodastream fles? Blijkbaar gaat deze enorm moeilijk? iemand gelukt en tips?

[Afbeelding]
Krijg de flessen wel niet voller dan circa 800 à 850 gram totaal gewicht. Dit terwijl een sealed fles een 1200gr weegt.

Lomp foutje ook gedaan: bij het uitdraaien van de fles niet de druk eerst afgelaten met dat vijsje wat er aan de zijkant op zit: beetje koperbraam is uit de "tapdraad" gekomen.

Diepvriestruc toch eens proberen of gewoon dit accepteren en altijd 800 gr tappen?

[Voor 39% gewijzigd door HyperBart op 22-10-2022 14:47]

Vandaag even niets

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:13
HyperBart schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:43:
Zeau....

Gisteren de adapter ontvangen, vandaag een fles CO2/"acide" gaan halen bij de lokale drankenhandel. Is een fles van ZNKC.

Had 2 blauwe Sodastream flessen die leeg waren. Toch een beetje "vrees" voor luchtdruk, die cilinder etc dus buiten aan de slag gegaan, helaas zit er iemand in de buurt die de haag aan het snoeien is met een benzine heggenschaar dus eerste fles was moeilijk "op gehoor". Dan maar even naar de garage gegaan en daar hoor ik het mooi sissen.

Onze flessen zijn trouwens van dit type in België:

[...]

Krijg de flessen wel niet voller dan circa 800 à 850 gram totaal gewicht. Dit terwijl een sealed fles een 1200gr weegt.

Lomp foutje ook gedaan: bij het uitdraaien van de fles niet de druk eerst afgelaten met dat vijsje wat er aan de zijkant op zit: beetje koperbraam is uit de "tapdraad" gekomen.

Diepvriestruc toch eens proberen of gewoon dit accepteren en altijd 800 gr tappen?
Zonder de cilinder eerst in de diepvries te leggen blijf je inderdaad hangen op 800 gram. Na een paar uur in de diepvries gaat het makkelijk tot 1200 gram.

• BramI
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-01 17:42
Daniel. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:09:
Ik ga morgen mijn 10KG CO2 cilinder ophalen om ook mijn sodastream flessen te vullen maar ik zit nog te kijken wat verstandig/handig is. Is alleen zo'n setje al voldoende om hem te vullen.
Amazon of ali.

Dan als je googled kom je meteen op deze uit. https://www.co2supermarke...-refill-adapter-p520.html die lijkt mij niet veel anders dan die van Amazon of zie ik iets over het hoofd.

Is het vervolgens nog verstandig om een losse slang erbij te kopen of is op de kop vullen prima ook qua stevig en veiligheid.
Ik heb deze van co2supermarket recent ook gekocht (had hier meer vertrouwen in met manometer enzo, maar was idd wel iets duurder dan aliexpress) en werkt hier prima!
Wel een co2-fles met stijgbuis gekocht om te vermijden dat je ze omgekeerd moet houden...

• Joris.C
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:21
rob1985 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 06:59:
Een oud topic, maar voor mij zeer actueel ;)

Ik ben op zoek naar een locatie in de buurt van Utrecht / Maarssen / De Meern waar ik een 10kg koolzuurcilinder kan kopen (of via waarborgsysteem) om m'n Sodastream flessen te vullen., Ik heb al een adapter.

Weet er iemand een adresje voor mij als particulier?
Ik zag deze post van een jaar geleden en vroeg me af of je nog een adres voor co2 cilinders gevonden hebt in deze regio?

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-02 16:57
Als er een makro in de buurt zit, gewoon aan de balie je melden en vragen om een dagpas

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 18:10
Joris.C schreef op donderdag 1 december 2022 @ 00:39:
[...]

Ik zag deze post van een jaar geleden en vroeg me af of je nog een adres voor co2 cilinders gevonden hebt in deze regio?
Zeker, drankhandel WJ van Schaik in Montfoort.
Heeswijk 145, 3417 GP Montfoort.

Maandje geleden m’n cilinder nog gewisseld 😀

• Joris.C
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:21
rob1985 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:25:
[...]

Zeker, drankhandel WJ van Schaik in Montfoort.
Heeswijk 145, 3417 GP Montfoort.

Maandje geleden m’n cilinder nog gewisseld 😀
Bedankt! Afgelopen weekend een 10kg cilinder opgehaald en net alles aangesloten op de cube, kan nu wel even vooruit.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Iemand nog al aan de hand gehad dat een hervulde fles het gewoonweg niet doet?

Heb ‘m ingedraaid in de sodastream zoals gewoonlijk bij een wissel maar er komt geen gas uit.

Kan ik iets “resetten” aan de fles?

Zit goed vol, beetje meer mogelijk dan af fabriek maar goed…

Vandaag even niets

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:46
Hij werkt…
Ali kabeltje en 10kg co2 van de drankhandel.

• jwvandenheuvel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-01 13:51
Ik vul inmiddels al een tijdje mijn Quooker Cube cilinders bij met een grote C02 fles.(https://goedkoopdrank.nl/...s-10-Kilo?search=Koolzuur)

Met dit tussenstukje:
https://www.co2-adapter.d...apter-pro-2-plus-quooker/

Nu zijn de cilinders ineens heel snel leeg, binnen een week. Met een volle cilinder zou je zo'n 60 liter bruisemd water moeten kunnen maken, maar dat halen we lang niet. Nog niet eens de helft.

Zou er iets mis/lek zijn met mijn Cube? Of zouden de cilinders slijten als je ze vaker bijvult? Ik vul ze met zeker 420 gram CO2.

Ik kan natuurlijk bij Quooker 4 nieuwe cilinders bestellen, maar die kosten meteen 60 euro...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@jwvandenheuvel wat is het gewicht voor en na het vullen? Krijg je er wel voldoende CO2 in, wordt lastiger als je donorfles leger raakt.
Als dat het niet is, eens met een zeepsopje op zoek naar een lek?

edit: dit is overigens het sodastream topic.

Het Cube topic is hier Quooker cube co2 cilinders

[Voor 23% gewijzigd door franssie op 25-01-2023 18:37]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• jwvandenheuvel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-01 13:51
franssie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:36:
@jwvandenheuvel wat is het gewicht voor en na het vullen? Krijg je er wel voldoende CO2 in, wordt lastiger als je donorfles leger raakt.
Als dat het niet is, eens met een zeepsopje op zoek naar een lek?

Quooker cube co2 cilinders
Ja, hij wordt wel echt ruim 400 gram zwaarder, dus daar ligt het niet aan... Ik ga verder zoeken in het Quooker draadje, dankjewel!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 11:53

sorcees

Atari 2600 woody

jwvandenheuvel schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:17:
[...]

Ja, hij wordt wel echt ruim 400 gram zwaarder, dus daar ligt het niet aan... Ik ga verder zoeken in het Quooker draadje, dankjewel!
Waarschijnlijk lekt je co2 patroon, na veelvuldig navullen kan dat gebeuren, op t lossen door eenmalig de patroon weer even te ruilen (tegen de hoofdprijs).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee