For what it's worth, ik heb die slang ook van AliExpress ook (klik), W21.8-14, 100 inch. Meer heb je niet nodig, alle onderdelen die je nodig hebt zijn erbij geleverd. Een adapter die in de sodastream schroeft, een slang met quick release fitting die je daar weer op klikt en aan het andere uiteinde de W21 connector die op de gasfles wordt gedraaid. Die heb ik rechtstreeks aan een 10KG gasfles zitten. Er zitten ook wat reserve washers en rubbers bij. Afhankelijk van het type fles dat je gebruikt kan ik me voorstellen dat je misschien nog een aparte drukregelaar of manometer tussen de fles en slang zou willen zetten, maar dat heb ik niet gedaan.Ferio schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:00:
[...]
Klopt, maar dat was een algemene vraag. Ik zag namelijk enorm veel onderdelen langs komen.
De gasfles heb ik geregeld via een sportvereniging waar ik lid van ben. Wij gebruiken deze flessen voor de tapinstallatie en kunnen ze eenvoudig laten leveren voor 120 euro statiegeld en een euro of 30 om hem weer voor een volle in te ruilen. Wel even opletten dat het daadwerkelijk foodgrade koolzuur is (E290). Je kan ze ook in 2KG en 6KG krijgen als je 10KG te groot vindt.
Mijn schroefdraad sluit echter niet helemaal gasdicht af, dus ik heb dit nu met wat teflontape (zo goed als) opgelost. De ruimte is goed geventileerd, maar voor de zekerheid draai ik de kraan toch nog even dicht als ik de sodastream niet nodig heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Martijn13 op 06-03-2021 20:45 ]