Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:35
fpg schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:39:
[...]

Na jou foto te hebben bestudeert hetzelfde geprobeerd. En het werkt perfect. Ik haal nu 6kg voor 20 euro. ipv 1.8kg voor 60, en door het reduceer ventiel kan ik ook nog de bruissterkte reguleren van 1 tot 4 bar. Dus eindelijk wel spa rood ipv Spa groen. Hier mijn stappen en een waarschuwing vooraf:

Ik heb gekozen voor push-fit omdat deze aansluiting in de horeca gangbaar zijn en te boek staan als veilig. Let op dat koolzuur een ruimte kan vullen en er zo niet voldoende zuurstof overblijft. Controleer dus alle zelf gemaakte aansluitingen met een zeepoplossing op eventuele lekkage.

1. Slang losgemaakt uit push fit connector van druk reduceer ventiel quooker(plastic hangend ding). (je kan het slangetje ook doorknippen maar ik wil het systeem eenvoudig weer orgineel kunnen maken ivm garantie.
2. Slang aangesloten op een pushfit koppeling 1/4 naar 3/8.
3. de 3/8ste aansluiting zat al op mijn druk reduceer meter, weer push fit dus een kwestie van drukken.

WAARSCHUWING!! Let op! voor het openen van de koolzuur tank dient het reduceer ventiel volledig dicht te zijn gedraaid. wanneer deze open staat en de tank word geopend onderstaat er overdruk in het systeem!

4. Open de tank volledig.
5. stel het reduceer ventiel af op een waarde tussen de 1,5 en 4 bar.
6. laat het water een aantal keer doorlopen tot de bubbels zichtbaar zijn in het water.
toon volledige bericht
Mag ik vragen op welke druk je hem in moet stellen om de bruissterkte van Spa Rood te verkrijgen?

Kun je misschien ook iets zeggen op welke druk de bruissterkte ongeveer hetzelfde is als bij het standaard Quooker ventiel? M.a.w. op hoeveel druk werkt de Quooker standaard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 22:49
Oh mensen, sorry, ik heb destijds mijn Quooker-setup gepost en me vervolgens nooit meer laten zien, ondanks vragen...

De door mij gebruikte onderdelen had Torrentus al uitgevogeld en kwamen inderdaad van https://www.braumarkt.com/ Nadeel van de slangtuit 4mm is dat de slang van de Quooker eigenlijk nét niet helemaal past, omdat de slang bedoeld is voor push-fit koppelingen van 1/4. Dus om 'm op die tuit te drukken is wat geweld nodig en ze hebben er een klemmetje omheen gedaan om nog net wat zekerder te weten dat het niet los zou schieten. Wat dat betreft is deze oplossing van fpg nog net iets beter:
fpg schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:12:
https://www.biertapwinkel.nl/product/hogedrukmeter/
Kies bij optie 1. voor 1 kraan.
Kies bij optie 2. voor John Guest 1/4

En je set is compleet. Kwestie van de koolzuur slang naar je quooker koolzuurfles doorknippen of netjes demonteren en vastdrukken in je hogedrukmeter. Een koolzuur tank monteren. Bij het opendraaien je goed houden aan de eerdere waarschuwingen. en je bent klaar!
Het langst heb ik eigenlijk nog moeten zoeken naar plekken enigszins in de buurt (Amsterdam) waar je flessen kunt vullen en of wisselen. Grote clubs als Linde gas leven van de verhuur van flessen. Dat was reteduur. De fles die ik nu heb (2 kg) past mooi in het keukenkastje en gaat bij ons een maand of 4-5 mee. We rijden nu voor vullen naar Almere, maar een plek dichterbij zou mooi zijn.

Bij ons staat de drukregelaar op zo'n 1,7 bar. Daarmee krijgen we geen heel heftige spa, maar daar zijn wij blij mee. Die waarde hebben we proefondervindelijk vastgesteld, maar ik had wel ergens uitgevogeld wat de maximale waardes waren. Volgens mij stond die gewoon in de technische specs of zo.

(N.B. ik heb nu de notificaties aangezet... :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fpg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03-2023

fpg

jaco218 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Mag ik vragen op welke druk je hem in moet stellen om de bruissterkte van Spa Rood te verkrijgen?

Kun je misschien ook iets zeggen op welke druk de bruissterkte ongeveer hetzelfde is als bij het standaard Quooker ventiel? M.a.w. op hoeveel druk werkt de Quooker standaard?
Vanaf 1 bar komt er zichtbaar koolzuur in je water. De hoeveelheid koolzuur per liter water neemt toe naarmate je de drukt verhoogd. Het systeem kent een maximale werkdruk van 4 bar. Dit is met veiligheidsmarge dus je kunt hem zonder problemen op 4 bar zetten. Ik heb hem op 3 bar staan en dat is een flinke bubbel(twee keer zoveel als het standaard quooker patroon) en voor mij genoeg. Ik denk dat Spa rood ergens tussen de 3 en 4 inzit. dat is een kwestie van uitproberen.

Wanneer je je installatie afstelt is het belangrijk rekening te houden met een vertraging. Ik heb het met een halve bar per dag verhoogd totdat het voor mij voldoende was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
Interessant topic. Ik heb ook maar zo'n adapter besteld bij Ali.
Nu maar eens kijken waar ik een betaalbare co2 fles met stijgbuis kan krijgen. Heeft iemand daar een goed adres voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:21
Mijne komt van Wijgert in Heesch. Is zonder stijgbuis, maar bijvullen is maar €29,04 voor 10 kilo. Statiegeld is overal hetzelfde, €120 voor een fles van 10kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Zonder stijgbuis is een stuk makkelijker te vinden blijkbaar. Is dat op kop vullen goed te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeVv
Ja, is geen probleem. Uiteraard uitkijken dat de fles niet omvalt met de Sodastream-cilinder eraan, maar dat ding valt niet zomaar uit zichzelf om, staat goed stabiel. Ik raad wel aan om een paar extra Sodastream cilinders te regelen zodat je per keer meerdere cilinders kan vullen, dan hoef je de grote cilinder niet zo vaak van stal te halen. Op marktplaats kom je regelmatig oude Sodastreams tegen met cilinders erbij, die kan je gewoon gebruiken op nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Oh ja, da's een goeie. Thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
fpg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:55:
[...]

Vanaf 1 bar komt er zichtbaar koolzuur in je water. De hoeveelheid koolzuur per liter water neemt toe naarmate je de drukt verhoogd. Het systeem kent een maximale werkdruk van 4 bar. Dit is met veiligheidsmarge dus je kunt hem zonder problemen op 4 bar zetten. Ik heb hem op 3 bar staan en dat is een flinke bubbel(twee keer zoveel als het standaard quooker patroon) en voor mij genoeg. Ik denk dat Spa rood ergens tussen de 3 en 4 inzit. dat is een kwestie van uitproberen.

Wanneer je je installatie afstelt is het belangrijk rekening te houden met een vertraging. Ik heb het met een halve bar per dag verhoogd totdat het voor mij voldoende was.
Bedankt voor de informatie! Het reduceerventiel is inmiddels besteld. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 13:45

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

BeeJee78 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:18:
Zonder stijgbuis is een stuk makkelijker te vinden blijkbaar. Is dat op kop vullen goed te doen?
Ja, tenzij je een slappeling bent kan je dat ding gewoon op de kroon zetten op tafel. Helemaal een 10KG fles.
Ik heb 20KG, dus ik ben man ;)
Net effe gechecked, is gewoon een 10KG fles... ik ben watje, want het voelde als 20 voor me :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 17-06-2020 14:59 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Tijgert schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Ja, tenzij je een slappeling bent kan je dat ding gewoon op de kroon zetten op tafel. Helemaal een 10KG fles.
Haha, respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Weet iemand toevallig een adres in (de buurt van) Apeldoorn voor een 10kg koolzuurfles? Of desnoods online met niet teveel verzendkosten? De enige die ik hier in de buurt kan vinden vraagt 54,- voor 10kg. Dat lijkt me wat veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:32
Ja ik heb m hier besteld! Prima gelopen en netjes binnen korte tijd geleverd.
vogeltje_1982 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:32:
Ik heb vanochtend weer 4 flessen besteld en ben er na een jaar wel klaar mee (hier gaat er een fles per maand doorheen)

Dus even dit topic weer eens gelezen en aan het zoeken gegaan.

Ik ga voor gemak; kies denk ik voor https://www.co2-adapter.c...er-pro-2-plus-eu-quooker/
in de wijk zit een dranken groothandel
borg fles: 10kg: (e) 120,00 euro
vulling (28 euro (denk excl. BTW)

Kosten voor 1 jaar zelf vullen 17,28
Kosten voor 1 jaar Quooker 180,00

Dus binnen een jaar de aanschaf van de vulling, de adapter en de borg eruit.

Iemand ervaring met deze club uit duitsland, zie er redelijk Profi uit
toon volledige bericht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t0nne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-04 07:36
Hier ook sinds vandaag de Sodatream rechtstreeks aangesloten op een 10 kg fles en slang uit China. Werkt als een tierelier. Gedaan met die dure patronen. Me very happy....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KqRcKgJmiPd7C2ZYqe4VDwfh0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/py4ErayeyO9uyG6jOkZmrIP1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4jblwnT47Y-XrOAZCsEDThauW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrftLr6qKt7FXWTTOeNxCAEh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
t0nne schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:06:
Hier ook sinds vandaag de Sodatream rechtstreeks aangesloten op een 10 kg fles en slang uit China. Werkt als een tierelier. Gedaan met die dure patronen. Me very happy....
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!

Met stijgbuis zo te zien? Is dat een koopfles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:23

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

De adapter die in de sodastream machine gaat heeft het bij mij heel snel opgegeven. Binnen een maand kwam er bijna geen druk meer door. Dacht eerst dat het aan de machine lag, dus die al vervangen door een reserve die ik nog had liggen. Maar exact hetzelfde daarmee.

Heeft er iemand een aanrader voor deze koppeling? Desnoods een hele nieuwe slang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0nne
BeeJee78 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Nice!

Neen hoor. 120 euro waarborg, 25 euro voor het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke slang heb je gebruikt?
En gewoon zo erop, zonder drukregelaar? (Dat heeft de originele fles tenslotte ook niet)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0nne
henkNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Welke slang heb je gebruikt?
En gewoon zo erop, zonder drukregelaar? (Dat heeft de originele fles tenslotte ook niet)
Ja hoor, direct de slang tussen gasfles en Sodastream, zonder regelaar.
Ik heb onderstaande slang gekocht.
W21.8-14 x 100Inch

Let op dat je de juiste aansluiting voor gasfles de besteld (W21.8 in Europa)

19,99 euro incl verzending. Op 2 weken was die geleverd :)

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.1e714c4ddvEGHX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
t0nne schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Neen hoor. 120 euro waarborg, 25 euro voor het gas.
Waar heb je m vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0nne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Op de site zie ik het helaas niet staan.
Weet iemand ook 50KG cilinders te koop met statiegeld?
BeeJee78 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Nice!

Als het goed is heeft die fles toch geen stijgbuis? Ik zie geen verticale rode streep (indicator voor stijgbuis).
Het zou ook geen stijgbuis moeten hebben want er moet gas in de Sodastream en geen vloeistof, net als met de originele Sodastream flessen, die hebben ook geen stijgbuis.

[ Voor 48% gewijzigd door Tijgert op 20-06-2020 11:38 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Tijgert schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:05:
[...]

[...]

Als het goed is heeft die fles toch geen stijgbuis? Ik zie geen verticale rode streep (indicator voor stijgbuis).
Het zou ook geen stijgbuis moeten hebben want er moet gas in de Sodastream en geen vloeistof, net als met de originele Sodastream flessen, die hebben ook geen stijgbuis.
Je hebt gelijk, ik was ff in de war met het vullen van flessen maar deze is rechtstreeks gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0nne
Tijgert schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:05:
[...]

[...]

De fles is inderdaad zonder stijgbuis. Ivm je 50 kg fles kan je toch even de gashandelaars afbellen? Bij mijn leverancier stond de 10 kg fles ook niet vermeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

t0nne schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:38:
[...]
De fles is inderdaad zonder stijgbuis. Ivm je 50 kg fles kan je toch even de gashandelaars afbellen? Bij mijn leverancier stond de 10 kg fles ook niet vermeld op de site.
Als ik mail krijg ik de vraag hoeveel per maand ik er af wil nemen.. eh.. per maand? slik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Tijgert schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:39:
[...]

Als ik mail krijg ik de vraag hoeveel per maand ik er af wil nemen.. eh.. per maand? slik..
Haha. 0,05 is ook een antwoord 😁
Maar is 50kg niet wat veel?

[ Voor 5% gewijzigd door BeeJee78 op 20-06-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 19:22
fpg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:55:
[...]

Inmiddels dezelfde installatie ook gerealiseerd. Ik kreeg alleen het slangetje niet netjes gedemonteerd dus uiteindelijk toch maar afgeknipt; hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ;) Het witte deel wel kunnen demonteren, maar kreeg het slangetje niet uit 't zwarte knik-bochtje..

En dan nu nog dit:
https://photos.google.com...2SzkxRFFWN0ZIc19zbXl3S1ZB

Heb jij/heeft iemand dat op enig moment ook gehad, of is er iets mis met mijn drukventiel? Op deze frequentie overigens alleen tijdens tappen. Zonder tappen maakt hij dit geluid eens per kwartier. Ik las ergens op een aquarium-forum dat dit met een paar dagen zou moeten verdwijnen, maar het klinkt wat, ongemakkelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:32
Torrentus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Inmiddels dezelfde installatie ook gerealiseerd. Ik kreeg alleen het slangetje niet netjes gedemonteerd dus uiteindelijk toch maar afgeknipt; hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ;) Het witte deel wel kunnen demonteren, maar kreeg het slangetje niet uit 't zwarte knik-bochtje..

En dan nu nog dit:

Heb jij/heeft iemand dat op enig moment ook gehad, of is er iets mis met mijn drukventiel? Op deze frequentie overigens alleen tijdens tappen. Zonder tappen maakt hij dit geluid eens per kwartier. Ik las ergens op een aquarium-forum dat dit met een paar dagen zou moeten verdwijnen, maar het klinkt wat, ongemakkelijk :P
Ik heb ook de set besteld en gisteren aangesloten op de quooker. De druk staat nu op 3 bar en aangenaam bubbeltjes.

Ik heb niet dezelfde geluiden, bij mij is de installatie gelukkig stil. Misschien een keer goed controleren dat er geen lekkage in je systeem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 14:00
Net ook 2kg fles aan cube gehangen. Heb ook de zelfde geluiden en moet zeggen veel prik in het water zit er niet. Wanneer moet je eigenlijk de druk inregelen? Wanneer je water neemt of op moment dat er geen gas genomen wordt. Als ik bij afname 3 bar instel dan durft hij over de 4 bar gaan wanneer afname stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03-2023

fpg

[...]

En dan nu nog dit:

Dit geluid herken ik niet, het lijkt wel alsof de druk opbouwt en dan ontsnapt. het hoort out of the box te werken wellicht een defecte meter? Er zit verder geen enkel onderdeel in de installatie dat dit geluid kan veroorzaken. Het slangetje kwam bij mij met een beetje gepriegel los het zou moeten werken zoals in dit filmpje YouTube: How to Connect & Disconnect Push Fittings - Water Filter Systems Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter___
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 10:41
Dank je @t0nne, ik heb inmiddels dezelfde setup. Ik heb de fles in de keuken staan en deze draai ik na gebruik weer dicht. Nu heb ik twijfels over de veiligheid aangezien de regels in de horeca vrij streng zijn rondom koolzuurflessen van dit formaat. Hoe zie jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat bedrijf achter die Sodastream zo'n achterlijk hoog advertentiebudget heeft. Je wordt werkelijk doodgegooid met advertenties van ding op televisie.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeVv
pizzacabonara schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:30:
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat bedrijf achter die Sodastream zo'n achterlijk hoog advertentiebudget heeft. Je wordt werkelijk doodgegooid met advertenties van ding op televisie.
Het bedrijf werd in 2018 voor $3,2 miljard overgenomen door PepsiCo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
Ik krijg met mn adapter op een nieuwe 10kg fles koolzuur mijn cube cilindertjes niet verder gevuld dan met zo'n 80-100 gram, terwijl er 425 gram in zou moeten passen. Wat doe ik verkeerd...?? Ik koppel cilinder eraan, zowel de fles rechtop als ondersteboven, kraan op de co2 fles open en na 30 seconden dichtdraaien en afkoppelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeVv
1ehans schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:56:
Ik krijg met mn adapter op een nieuwe 10kg fles koolzuur mijn cube cilindertjes niet verder gevuld dan met zo'n 80-100 gram, terwijl er 425 gram in zou moeten passen. Wat doe ik verkeerd...?? Ik koppel cilinder eraan, zowel de fles rechtop als ondersteboven, kraan op de co2 fles open en na 30 seconden dichtdraaien en afkoppelen...
Cilinders eerst in de diepvries, dan blijft de CO2 langer vloeibaar en kan er meer in. Fles met stijgbuis rechtop houden, zonder stijgbuis op z’n kop zetten. Grote gasfles heeeeeeeeel langzaam opendraaien zodat een eventuele anti-bijvulbeveiliging omzeilt kan worden. Op deze manier krijg ik mijn Sodastream cilinders tot 450 gram ongeveer bijgevuld, ga er vanuit dat de Cube cilinders vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0nne
peter___ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Dank je @t0nne, ik heb inmiddels dezelfde setup. Ik heb de fles in de keuken staan en deze draai ik na gebruik weer dicht. Nu heb ik twijfels over de veiligheid aangezien de regels in de horeca vrij streng zijn rondom koolzuurflessen van dit formaat. Hoe zie jij dat?
Hey Peter, Ik zie er geen problemen in. Gasfles staat gewoon in een hoekje naast de wasbak.
Na gebruik draai ik ook steeds de gasfles dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05 11:46
PeeVv schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:21:
[...]

Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com/item/32804108857.html

Geen specifieke reden voor deze, voornamelijk gekocht omdat ie de meeste beoordelingen had.
Ik heb deze ook gekocht, het lukt me alleen nog niet om mn sodastream fles te vullen.
In de omschrijving wordt onderscheid gemaakt tussen RPV valve en gewone valve. Is dit hetzelfde als een overdruk ventiel of is dat iets anders. Bijgevoegd een foto van mijn CO2 fles. Volgens de leverancier is deze voorzien van een overdruk ventiel, ik vraag me af of dit hetzelfde is als residual pressure. Als ik de filmpjes van CO2 supermarket bekijk ziet een fles met rpv er anders uit. Weet iemand of dit rpv is of niet of dat rpv iets heel anders is dan overdrukventiel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfXoHSaxsN2dkd6s-Yu7H_gWuNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aV5iOSNSBW0eTACfkOJ0PE2R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door HF5236 op 21-08-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
HF5236 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:54:
[...]

Ik heb deze ook gekocht, het lukt me alleen nog niet om mn sodastream fles te vullen.
In de omschrijving wordt onderscheid gemaakt tussen RPV valve en gewone valve. Is dit hetzelfde als een overdruk ventiel of is dat iets anders. Bijgevoegd een foto van mijn CO2 fles. Volgens de leverancier is deze voorzien van een overdruk ventiel, ik vraag me af of dit hetzelfde is als residual pressure. Als ik de filmpjes van CO2 supermarket bekijk ziet een fles met rpv er anders uit. Weet iemand of dit rpv is of niet of dat rpv iets heel anders is dan overdrukventiel. [Afbeelding]
Volgens mij is dit een gewone fles zonder beveiliging oid. Bij het gekochte onderdeel zit een pinnetje toch? Die is in dit geval dus niet nodig. Heb je deze stappen gevolgd om hem te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Ga dat morgen even proberen met dat pinnetje er uit dan, thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HF5236
Heb het gedaan zonder pinnetje en werkt perfect :)

Had het alleen maar met dat pinnetje geprobeerd en dat lukte maar niet, ook het doseren ging telkens voor geen meter maar zonder pin verliep alles vlekkeloos. Gelijk 400gr in mn sodastream patroon gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvs
  • Laatst online: 20-09-2020
Had via aliexpress een CO2 adapter gekocht voor mijn nieuwe Sodastream fles (11-2019). Daarnaast ook 10 kg CO2 aangeschaft, maar nu blijkt de door mij gekochte CO2 adapter 2 inwendige? W21.8-14 aansluitingen te hebben. Een adaptereind past op de 10 kg fles maar mijn sodastream fles heeft een andere aansluiting, die niet past op die andere W21.8-14 aansluiting.

Heeft mijn sodastream fles een TR21-4 aansluiting? En krijg ik dan wel een werkend geheel als ik er een met RPV klep bestel (ik ga er vanuit dat ik dat ook heb) en dus 1 W21.8-14 en 1 TR21-4 aansluiting?

Hoor graag van iemand,

Alvast dank Rob

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SiFg40sKgnB3cyE9hIu8Bwtd2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYSJx6MffNW1tnBiufAE6CuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunstenarium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo Allemaal

Met veel interesse al jullie verhalen gelezen maar ben er nu toch nog niet uit..

Ik heb een sodastream apparaat.
Wil graag:

A. de flessen van sodastream hervullen

OF

B. (wat me handiger lijkt)
Een kleinere co2 fles in het keukenkastje en dan met een slangentje naar de sodastream

Wie o wie?! kan me helpen met wat ik dan het beste kan doen?

Alvast hartstikke bedankt ;)

Met vriendelijke groet,

Barrocasa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeVv
Robvs schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:33:
Had via aliexpress een CO2 adapter gekocht voor mijn nieuwe Sodastream fles (11-2019). Daarnaast ook 10 kg CO2 aangeschaft, maar nu blijkt de door mij gekochte CO2 adapter 2 inwendige? W21.8-14 aansluitingen te hebben. Een adaptereind past op de 10 kg fles maar mijn sodastream fles heeft een andere aansluiting, die niet past op die andere W21.8-14 aansluiting.

Heeft mijn sodastream fles een TR21-4 aansluiting? En krijg ik dan wel een werkend geheel als ik er een met RPV klep bestel (ik ga er vanuit dat ik dat ook heb) en dus 1 W21.8-14 en 1 TR21-4 aansluiting?

Hoor graag van iemand,

Alvast dank Rob

[Afbeelding]
Het lijkt er inderdaad op dat SodaStream een TR21-4 gebruikt. Ik heb deze, die werkt perfect.
kunstenarium schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:40:
Hallo Allemaal

Met veel interesse al jullie verhalen gelezen maar ben er nu toch nog niet uit..

Ik heb een sodastream apparaat.
Wil graag:

A. de flessen van sodastream hervullen

OF

Een kleinere co2 fles in het keukenkastje en dan met een slangentje naar de sodastream

Wie o wie?! kan me helpen met wat ik dan het beste kan doen?

Alvast hartstikke bedankt ;)

Met vriendelijke groet,

Barrocasa
toon volledige bericht
Volgens mij heb je dan deze adapter nodig, de W21.8-14 variant. Ik heb hier zelf alleen geen ervaring mee, ik vul zelf de kleine cilinders bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Robvs schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:33:
Ja, Sodastream flessen hebben TR21.4 schroefdraad. Je moet dus aan de ene kant TR21.4 hebben en aan de andere kant W21.8-14. Je hebt op Ali een grote keuze, maar kijk goed welk schroefdraad je kiest.

Degene die PeeVv noemt is daar zeker goed voor.
OF

Je bedoelt dat je een 2 kilo fles in je keukenkastje wilt hebben?
Persoonlijk zou ik gewoon voor hervullen gaan van de standaard cilinders. Zoveel werk is dat niet en als je er gewoon een stuk of drie op voorraad hebt zit je nooit zonder. Scheelt weer boren en flessenruimte in je kastje en de Sodastream fles even vervangen is zo gepiept.

Ook een 2 kilo fles kost geld (rond de 50 euro) en daar moet je ook weer een vulslang voor kopen, maar het kan zeker. Wat ook een ding is is dat 2 kilo flessen vullen minder makkelijk gaat. Je moet dan echt veel plek in je vriezer hebben om dat ding koud genoeg te krijgen en dat dan meerdere keren doen omdat elke keer als er een hoop CO2 in komt de fles weer te ver opwarmt om helemaal vol te krijgen.

Je moet dan dus eigenlijk 2x 2 kilo flessen hebben, een om te gebruiken en een voor deze hele hervulprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJKole
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-09-2020
[...]

En dan nu nog dit:

Is dit inmiddels verholpen? Ik ben nog aan het twijfelen om een 2kg co2 fles aan mijn Cube te hangen door jouw post had jij dat hogedrukventiel van biertapwinkel gekocht?

https://www.biertapwinkel...oort-draad=john-guest-1-4

Hebben anderen hier ondertussen betere ervaringen mee?

Het witte slangetje gaat trouwens heel makkelijk uit het zwarte knikje van het quooker reduceerventiel (wit plastic ding) je moet het ringetje goed induwen dan gaat hij er zo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJKole
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-09-2020
AJKole schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

Is dit inmiddels verholpen? Ik ben nog aan het twijfelen om een 2kg co2 fles aan mijn Cube te hangen door jouw post had jij dat hogedrukventiel van biertapwinkel gekocht?

https://www.biertapwinkel...oort-draad=john-guest-1-4

Hebben anderen hier ondertussen betere ervaringen mee?

Het witte slangetje gaat trouwens heel makkelijk uit het zwarte knikje van het quooker reduceerventiel (wit plastic ding) je moet het ringetje goed induwen dan gaat hij er zo uit.
Inmiddels alles besteld en geïnstalleerd, geen rare geluiden of lekkage (tot nu toe) hij staat op 4 bar. Ik zou nog wel iets meer bubbels willen maar ik heb begrepen dat 4 bar de max is dus ik durf hem niet hoger te draaien en eigenlijk is het bubbelgehalte zo ook prima acceptabel.

Nooit meer 60€ voor 4 cilinders en gedoe met cilinders opsturen en veel minder vaak verwisselen! Deze investering heb ik er in 1,5 jaar uit (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Het was even wachten op de juiste (JG) verloopjes, maar inmiddels heb ik het ook werkend. CO2 fles en regelaar gekocht bij de gaswinkel en aansluitingen via internet. Hij staat nu ingesteld op 3.5 vast en dat geeft lekkere prik. Stuk meer dan origineel.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:38

Tijntje

Hello?!

Heb nu nog een sodastream die ik bij vul maar volgend jaar in de nieuwe keuken willen we ook een Cube.
Heeft er iemand een bestellijst die ze kunnen delen met wat je daar allemaal voor nodig hebt?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Het is afhankelijk van de drukregelaar die je koopt. Wat je nodig hebt is:
CO2 fles
Variabele drukregelaar voor CO2 (0-5 of 0-10 bar)
John Guest 1/4 koppeling
Eventuele verloop stukken tussen JG en drukregelaar. Zo heb ik op m'n regelaar een 1/4 bu zitten die verloop ik naar een JG 3/4bi x 1/4jg

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlez
Afsluitkraantje tussen regelaar en cube is ook handig, dan blijft deze onder druk staan als je je fles wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Tijgert schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Net effe gechecked, is gewoon een 10KG fles... ik ben watje, want het voelde als 20 voor me :P
Die 10Kg is natuurlijk ook enkel het gas, daar komt het gewicht van de fles nog bij die is iets van 21 Kg dus bij elkaar is het wel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tijntje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:41:
[...]

Die 10Kg is natuurlijk ook enkel het gas, daar komt het gewicht van de fles nog bij die is iets van 21 Kg dus bij elkaar is het wel zwaar.
Ik had het ook over het extra gewicht van de inhoud van de fles bovenop de fles zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-03 13:13
t0nne schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:02:
[...]
Let op dat je de juiste aansluiting voor gasfles de besteld (W21.8 in Europa)

19,99 euro incl verzending. Op 2 weken was die geleverd :)

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.1e714c4ddvEGHX
Bij ons staat inmiddels de Sodastream via die koppeling ook aangesloten op een 2kg fles van Brouwland. Niet de goedkoopste, maar wel makkelijker te organiseren gezien Brouwland meer op particulieren gericht is. Werkt super, ik denk dat er ondertussen al zeker 100 liter frisdrank uit is geslurpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-05 09:10
PeeVv schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:21:
[...]

Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com/item/32804108857.html

Geen specifieke reden voor deze, voornamelijk gekocht omdat ie de meeste beoordelingen had.
@PeeVv
Heb jij deze in combinatie met deze?

Is onderste boven vullen te doen?
Want dan is vdWijgert een prima adresje om de hoek van de deur.......

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeVv
_RRM_ schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

@PeeVv
Heb jij deze in combinatie met deze?

Is onderste boven vullen te doen?
Want dan is vdWijgert een prima adresje om de hoek van de deur.......
Ja, precies deze combi met de EU W218-14 variant van de adapter. Ondersteboven vullen is prima te doen, hij kan gewoon op de kop gezet worden en blijft dan ook zonder problemen staan. Wel opletten dat zo'n cilinder tegen de 25kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-05 09:10
PeeVv schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Ja, precies deze combi met de EU W218-14 variant van de adapter. Ondersteboven vullen is prima te doen, hij kan gewoon op de kop gezet worden en blijft dan ook zonder problemen staan. Wel opletten dat zo'n cilinder tegen de 25kg weegt.
Top.
Bakfiets kan 75kg hebben.......

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 10:58
Gister zag ik tijdens zo'n doelloze browse sessie op Aliexpress ineens zo'n soda stream adapter slang tegen.
Nu gebruiken wij de soda stream zeer intensief, en hoewel we al de 'namaak' co2 flessen gebruiken is de stap naar grotere flessen co2 wel een interessante optie.

Maar aangezien ik echt niet thuis ben in dit soort gas gerelateerde zaken dus hier een aantal vragen hierover :)

1) Werkt dit op alle soda stream modellen? Wij hebben de variant met de glazen flessen, zit daar nog een verschil in?

2) Ik wil graag direct de soda stream aansluiten op een 10kg cilinder. En wat ik hier zo zie op dit forum en andere bronnen online is dat hiervoor geen drukregelaar nodig is? Gewoon de adapter slang aan beide kanten vastmaken, en de cilinder opendraaien?

3) Wat betreft de adapter slang, een W21.8-14 aansluiting zal gaan passen op de gangbaar verkrijgbare co2 cilinders? Nog andere zaken waar je op moet letten bij het aanschaffen van zo'n slang?

4) De Cilinder moet er dus een worden zonder stijgbuis, aangezien we direct het gas in het water willen hebben?

4) Dan de co2 zit hier nog verschil in? Bij sommige online handelaren zie ik 'niet voor sodastream' waarschuwingen staan bij hun 10kg cilinders.(voor tap installaties)
Wellicht iets met verontreinigingen die niet voor consumptie geschikt zijn?

5) En dan niet onbelangrijk, waar kopen jullie deze 10kg cilinders. Is dit iets wat je makkelijk bij de plaatselijke Sligro of andere horeca groothandel kan oppikken?

6) Als laatste, de opslag plek. In mijn situatie komt deze dan in de voorraad kamer/kast te staan waar ook de CV installatie hangt. Nu lijkt me dat geen probleem, of zijn er nog zaken wat betreft veiligheid waar ik rekening mee moet houden?

Hopelijk help jullie wijsheid mij om ook deze stap naar grote cilinders te zetten. :+

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
Ik heb een mail gekregen van de bekende kokend water toestellen dat het navullen van de cilinders indruist tegen algemene voorwaarden van de webshop dat derden niet de macht verschaft mogen worden over hun CO2 cilinders... Kortom iedereen met alle vulnippeltjes, weet wat je doet, dat dat niet mag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

1ehans schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:52:
Ik heb een mail gekregen van de bekende kokend water toestellen dat het navullen van de cilinders indruist tegen algemene voorwaarden van de webshop dat derden niet de macht verschaft mogen worden over hun CO2 cilinders... Kortom iedereen met alle vulnippeltjes, weet wat je doet, dat dat niet mag!
Correctie: "dat dat niet mag!", dat Quooker het niet leuk vindt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
fsfikke schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

Correctie: "dat dat niet mag!", dat Quooker het niet leuk vindt.
nee gaat verder dan niet leuk vinden maar dat ze juridisch een enorm dreigement sturen dat zij als bezitter van de cilinders zich beroepen op artikel 6.1.2 Het is de Consument niet toegestaan de CO₂-cilinders te verpanden, op enige andere wijze te bezwaren of te verkopen en/of derden de macht te laten verschaffen over de CO₂-cilinders, en niet zullen nalaten verdere juridische stappen te ondernemen.
Dus als iemand mij vraagt om ze te vullen druist dat in tegen de regels. Nu vraag ik me af of die voorwaarden al langer zo strikt bepaald zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charlez
Dan steek je je eigen fles er op. Zij kunnen je niet verplichten hun cilinders te gebruiken. Ok garantie kan vervallen, maar die is toch na 2j voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MenN schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:57:
Gister zag ik tijdens zo'n doelloze browse sessie op Aliexpress ineens zo'n soda stream adapter slang tegen.
Nu gebruiken wij de soda stream zeer intensief, en hoewel we al de 'namaak' co2 flessen gebruiken is de stap naar grotere flessen co2 wel een interessante optie.
Ik weet niet als ik het zou aandurven om een huis tuin en keuken toestel via een Ali express dingetje aan een professionele C02 fles te hangen. Het is er niet voor gemaakt en als je dan 10 KG CO2 laat lekken in je huis wordt je wellicht ook niet vrolijk..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01

Bob

Yalopa schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Ik weet niet als ik het zou aandurven om een huis tuin en keuken toestel via een Ali express dingetje aan een professionele C02 fles te hangen. Het is er niet voor gemaakt en als je dan 10 KG CO2 laat lekken in je huis wordt je wellicht ook niet vrolijk..
Dan draai je de fles gewoon toe na gebruik. Duurt 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0nne
Hey MenN,

Zo doe ik het:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62805326
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62810072

Slang van Aliexpress.
10 kg koolzuurgasfles gehaald bij gashandelaar in de buurt.

Zo simpel is het.

Greets
t0nne
MenN schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:57:

Maar aangezien ik echt niet thuis ben in dit soort gas gerelateerde zaken dus hier een aantal vragen hierover :)

1) Werkt dit op alle soda stream modellen? Wij hebben de variant met de glazen flessen, zit daar nog een verschil in?

2) Ik wil graag direct de soda stream aansluiten op een 10kg cilinder. En wat ik hier zo zie op dit forum en andere bronnen online is dat hiervoor geen drukregelaar nodig is? Gewoon de adapter slang aan beide kanten vastmaken, en de cilinder opendraaien?

3) Wat betreft de adapter slang, een W21.8-14 aansluiting zal gaan passen op de gangbaar verkrijgbare co2 cilinders? Nog andere zaken waar je op moet letten bij het aanschaffen van zo'n slang?

4) De Cilinder moet er dus een worden zonder stijgbuis, aangezien we direct het gas in het water willen hebben?

4) Dan de co2 zit hier nog verschil in? Bij sommige online handelaren zie ik 'niet voor sodastream' waarschuwingen staan bij hun 10kg cilinders.(voor tap installaties)
Wellicht iets met verontreinigingen die niet voor consumptie geschikt zijn?

5) En dan niet onbelangrijk, waar kopen jullie deze 10kg cilinders. Is dit iets wat je makkelijk bij de plaatselijke Sligro of andere horeca groothandel kan oppikken?

6) Als laatste, de opslag plek. In mijn situatie komt deze dan in de voorraad kamer/kast te staan waar ook de CV installatie hangt. Nu lijkt me dat geen probleem, of zijn er nog zaken wat betreft veiligheid waar ik rekening mee moet houden?

Hopelijk help jullie wijsheid mij om ook deze stap naar grote cilinders te zetten. :+
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:45
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier moet ik ook eens naar gaan kijken. Zeker nu de blokker ook dicht is :P

Werkt nog steeds prima bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0nne
MrGizMo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:14:
[...]

Hier moet ik ook eens naar gaan kijken. Zeker nu de blokker ook dicht is :P

Werkt nog steeds prima bij je?
Ja hoor. Werk nog steeds. Ik drink al een paar maanden dagelijks een 3-tal flessen en mijn 10 kg fles is nog steeds niet leeg. Niet twijfelen en aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:45
t0nne schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:34:
[...]

Ja hoor. Werk nog steeds. Ik drink al een paar maanden dagelijks een 3-tal flessen en mijn 10 kg fles is nog steeds niet leeg. Niet twijfelen en aanschaffen!
Thanks! Eens goed kijken wat ik precies allemaal nodig heb. Wil iig niet zelf gaan vullen maar gewoon een andere fles erop aansluiten

• jaco218
charlez schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:32:
Net ook 2kg fles aan cube gehangen. Heb ook de zelfde geluiden en moet zeggen veel prik in het water zit er niet. Wanneer moet je eigenlijk de druk inregelen? Wanneer je water neemt of op moment dat er geen gas genomen wordt. Als ik bij afname 3 bar instel dan durft hij over de 4 bar gaan wanneer afname stopt.
Dit zie ik inderdaad ook gebeuren. Wanneer na het tappen de pomp gaat lopen, dan zie je de druk op de meter oplopen.

Het vreemde is dat ik reeds een 2kg co2 fles leeg heb getapt waarbij dit dus niet gebeurde, m.a.w. wanneer de pomp draaide of tijdens het tappen bleef de druk op de meter keurig staan op de ingestelde druk. Echter, nu ik er onlangs een nieuwe 2kg fles aan heb gehangen, zie ik dit opeens wel gebeuren.

• charlez
FYI
De druk die op een originele cube cilinder zit is 3,5 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yperr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01-2021
Hallo,
Ik wil ook een adapter gebruiken om mijn sodastream flessen te hervullen met CO2.
Ik heb hiervoor een 10kg CO2 fles aangeschaft echter het wil mij niet lukken. Ik krijg er max 50 gr in :-(
Ik zie dat mijn 10kg fles een RVP klep (rest druk ventiel) heeft. (De aansluiting van de 10kg fles heeft een pinnetje in de aansluiting en ik denk dat dit een RVP klep is).
Kan ik deze fles gebruiken of moet het een fles zonder RVP zijn ?
Dank bij voorbaat.

Hierbij een foto van de aansluiting van mijn 10kg fles. Is deze bruikbaar ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyKY6qhAc5rIkL7u6lyEp8cmjt4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i3ArVZMWjNPO1KOpUDXRT7ur.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Yperr op 05-01-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Het is heel belangrijk dat je ze SodaStream fles eerst in de vriezer stopt, bij het vullen de grote CO2 fles op zijn kop zet (maar niet als je een stijgbuis fles hebt, het CO2 moet er als vloeistof uitkomen niet als gas.)
Verder moet je echt de kraan een piepklein beetje openzetten zodat de SodaStream heel langzaam vol loopt. Anders slaat de vul beveiliging van de SodaStream fles dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
charlez schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:43:
FYI
De druk die op een originele cube cilinder zit is 3,5 bar.
Dat wist ik niet. Heb eens geprobeerd de druk te verhogen naar (iets boven de) 3,5Bar, mogelijk dat er boven die druk een terugslag klep of iets dergelijk triggert in de Cube, maar helaas had dit geen effect.

Wanneer je een glas tapt en de pomp na een bepaalde hoeveelheid water aan springt, dan zie je gelijk de druk op de meter weer oplopen. Je ziet hem dan vanaf 3,5Bar oplopen tot over de 4Bar totdat het veiligheidsventiel van mijn CO2 meter af begint te blazen op ca. 4,2Bar.

Het vreemde is echt dat dit bij de vorige CO2 fles niet gebeurde, daar bleef de druk altijd mooi constant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel_78
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02:07
Met dank aan jullie tips ook aan de eigen koolzuur. Ik koos voor MicroMatic reducer met JG 1/4 uitgang. Slangetje omzetten ging zonder problemen.
Staat nu op 2 bar, en ik ga misschien nog wat ophogen naar 3 - 3.5 bar, maar begreep dat je dat geleidelijk moet doen. Tot nu toe geen gekke geluiden.
Puur als check heb ik er nog een Netatmo-sensortje bij staan, die ook CO2-levels meet voor als er onverhoopt toch lekkage zou optreden.

Fles via Azaqua. Reducer via Tapclean.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EF0aa4VjB08lJaI1pB2HpOD5nAo=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/cJGTbwtUr1ZqW5YwKVXDjiCX.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzsaiCg1Z0psauKEWreBvrEdUaA=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/p8cLz6b7A6o63U7z8bPHHNws.gif?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zat te kijken waar ik een gasfles met 10kg CO2 kan kopen om mijn Sodastream cilinder bij te vullen. Nu vond ik redelijk bij mij in de buurt https://www.kroonbier.nl/koolzuur-10kg.html. Maar daar staat bij: "Let op: Niet geschikt voor Sodastream". Wat zou dat betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 14:59
jurk738 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:50:
Ik zat te kijken waar ik een gasfles met 10kg CO2 kan kopen om mijn Sodastream cilinder bij te vullen. Nu vond ik redelijk bij mij in de buurt https://www.kroonbier.nl/koolzuur-10kg.html. Maar daar staat bij: "Let op: Niet geschikt voor Sodastream". Wat zou dat betekenen?
Wellicht heeft het te maken met het instelbare drukbereik van het reduceerventiel, of het feit dat de fles geen stijgbus heeft?

Óf, iets heel anders; een disclaimer om zichzelf juridisch gezien vooraf te vrijwaren (in te dekken) tegen aansprakelijkheid, wanneer klanten dit aanschaffen voor hun Sodastream en er iets misgaat?

Hopelijk kan iemand anders hier wat meer duidelijkheid over geven.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32
Ik heb een 10KG co2 fles met stijgbuis kunnen bemachtigen (€70 borg/statiegeld en €28.50 voor 10KG co2 vulling) Nu wil ik de sodastream cilinders daarmee gaan vullen, is de volgende adapter daarvoor geschikt?

https://www.amazon.nl/dp/...pi_i_Z8QKMYW7CBP2MQPWTXJ3

Edit: Vandaag deze adapter binnen gekregen, werkt perfect _/-\o_

Mooi goedkoop zo :9

[ Voor 14% gewijzigd door BlazeMuis op 12-02-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
jurk738 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:50:
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01

Bob

Ik heb begrepen dat je twee soorten gasflessen kan krijgen om te tappen, een soort dient als drijfgas om bier uit het vat te 'duwen' en heeft niet gegarandeerd 100 procent CO2 als inhoud, de andere soort is puur CO2.

Misschien bedoelen ze dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Bob schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Ik heb begrepen dat je twee soorten gasflessen kan krijgen om te tappen, een soort dient als drijfgas om bier uit het vat te 'duwen' en heeft niet gegarandeerd 100 procent CO2 als inhoud, de andere soort is puur CO2.

Misschien bedoelen ze dit.
Ik heb ze maandag maar eens gebeld hierover, maar ze konden het me niet vertellen. Ik zou nog teruggebeld worden, maar helaas nog niets gehoord. Zelfde vraag gesteld via contactformulier maar ook nog geen reactie ontvangen. Nou ja, dan niet.

Iemand een suggestie waar ik een 10kg koolzuur gasfles kan scoren in omgeving Rotterdam - Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 15:57
Voornegas Vierpolders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Bedankt.
Bij Rust in Delft hebben ze ze ook ben ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalishier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-03 15:13
WindowsME schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Wellicht heeft het te maken met het instelbare drukbereik van het reduceerventiel, of het feit dat de fles geen stijgbus heeft?

Óf, iets heel anders; een disclaimer om zichzelf juridisch gezien vooraf te vrijwaren (in te dekken) tegen aansprakelijkheid, wanneer klanten dit aanschaffen voor hun Sodastream en er iets misgaat?

Hopelijk kan iemand anders hier wat meer duidelijkheid over geven.
Ik schat ook een beetje de disclaimer in, zo van goh, als er wat mis gaat, it wasnt me...

Ik heb zelf een Grohe blue en nu na 2 jaar wil ik ook een 10kg cilinder aanschaffen en direct op de blue bevestigen. Ik heb het forum doorgelezen, maar ik krijg nog een paar dingen niet helemaal helder, maar dat is om dat ik natuurlijk om jullie zoektocht geen lees. Dus bij deze nog een paar vragen:

- als je een cilinder direct op het apparaat wil aansluiten, dan heb je een cilinder zonder stijgbeugel nodig, zodat je gas krijgt (ipv vloeibaar gas)?
- Ik lees verschillende verhalen van wel of geen druk verdeler gebruiken. Mijn mavo natuurkunde zegt mij dat druk in een 450gram fles het zelfde is als in een 10 kg fles (de inhoud veranderd niet de algehele druk) denken jullie daar het zelfde over? En is de overdruk meter alleen voor het veilige gevoel?
- hoe groot is een 10kg fles (of een 6kg fles) hij moet namelijk in het keukenkastje naast de blue komen te staan.
- wie weet een adresje in de omgeving van Amersfoort (of een uur rijden, dat lukt ook nog wel met een 10kg fles) waar je een cilinder kan kopen en vullen?

Ik hoor jullie graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Mijn verse 10kg cilinder is ongeveer 69cm hoog en 21cm diameter. En hij is heel zwaar; zou mijn keukenkastje denk ik niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalishier
jurk738 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:44:
Mijn verse 10kg cilinder is ongeveer 69cm hoog en 21cm diameter. En hij is heel zwaar; zou mijn keukenkastje denk ik niet leuk vinden.
Ik had al even zitten kijk, het wordt een 6kg fles. Die is 55cm hoog en die past wel.

Heb jij hem ook aangesloten? En zo ja, heb je hem direct aangesloten of met een drukverdeler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Nee, ik ga hem gebruiken om sodastream cilinders na te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalishier
Ik zat net even te lezen bij de Grohe blue professional. Die werkt onder andere met de 450gr en 2 kilo cilinders. Bij de professional zit er een klep op de cilinder, zowel de 450 als de 2kg... Maar op de home niet...
Kan het zijn dat soda stream, de blue als de Cube een klep intern hebben ingebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Vanmorgen mijn eerste poging gedaan om een lege sodastream cilinder te vullen. Ik heb er echter slechts ongeveer 100g in gekregen.
Dit is wat ik gedaan heb (geïnspireerd op dit filmpje):
  1. Sodastream cilinder een nachtje in de vriezer
  2. Adapter en sodastream cilinder op 10kg cilinder geschroefd
  3. De 10kg cilinder op zijn kop gezet
  4. De 10kg cilinder voorzichtig een heel klein slagje open gedraaid
Ik heb dit een keer of 10 geprobeerd, en heb tussendoor steeds de druk van de adapter afgehaald.
Meestal gebeurde er niets. Slechts 1x hoorde ik dat er wat gas ging stromen, waarmee de sodastream cilinder dus met ongeveer 100g CO2 werd gevuld.

Iemand tips wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan verbeteren?
Ik ben bang dat het ventiel van de sodastream cilinder dichtslaat. Kan dat kloppen, en hoe kan ik dat evt voorkomen?

Edit: Het lijkt erop dat mijn 10kg cilinder een Residual Pressure Valve (RPV) heeft (die ik niet eenvoudig kan verwijderen). Dan heb ik volgens dit filmpje (3:07) blijkbaar een andere adapter nodig. Kan dat kloppen?

[ Voor 15% gewijzigd door jurk738 op 21-02-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 09:01
jurk738 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:20:

...

Edit: Het lijkt erop dat mijn 10kg cilinder een Residual Pressure Valve (RPV) heeft (die ik niet eenvoudig kan verwijderen). Dan heb ik volgens dit filmpje (3:07) blijkbaar een andere adapter nodig. Kan dat kloppen?
Voor de RPV cilinder moet je inderdaad dat pinnetje installeren in je adapter. Die zou er in je eerste Ali link voor de EU variant ook bij moeten zitten, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k3WhvHAzub0QRqnTRX1zpG0efU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VjDhSculse1jbgZVoSzBXeLz.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door XyberBorg op 21-02-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik heb een ‘kale’ adapter, maar heb er nu eentje met zo’n RPV-pinnetje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 09:05
t0nne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:13:
Hey MenN,

Zo doe ik het:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62805326
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62810072

Slang van Aliexpress.
10 kg koolzuurgasfles gehaald bij gashandelaar in de buurt.

Zo simpel is het.

Greets
t0nne

[...]
toon volledige bericht
Thanks man!

Nog steeds geen problemen?

Denk dat ik het ook ga aanschaffen

Edit: ik twijfel echte of er wel ruimte is voor de slang e.d met fles.

Ik zie enorm veel terug komen hier in dit topic over zelf flessen vullen. Verschillende adapters, glasflessen, slangen, regelaars e.d, verschilende apparatuur terwijl het topic toch echt "Sodastream" heet.

Zou iemand bij wie het gewoon goed werkt met de sodastream, de benodigde onderdelen (Druk regelaar, koppelstukken, grote gasfles) kunnen samenvatten met links naar het onderdeel?

[ Voor 34% gewijzigd door Ferio op 24-02-2021 12:08 ]

• t0nne
Ferio schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Thanks man!

Nog steeds geen problemen?

Denk dat ik het ook ga aanschaffen

Edit: ik twijfel echte of er wel ruimte is voor de slang e.d met fles.

Ik zie enorm veel terug komen hier in dit topic over zelf flessen vullen. Verschillende adapters, glasflessen, slangen, regelaars e.d, verschilende apparatuur terwijl het topic toch echt "Sodastream" heet.

Zou iemand bij wie het gewoon goed werkt met de sodastream, de benodigde onderdelen (Druk regelaar, koppelstukken, grote gasfles) kunnen samenvatten met links naar het onderdeel?
toon volledige bericht
Je hebt echt geen drukregelaar nodig. Enkel een koolzuurgasfles (bv 10 kg) en een koppelslang tussen uw gasfles en de Sodastream. De link naar de koppelslang bij Ali staat in mijn vorige posts.

• Ferio
t0nne schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Je hebt echt geen drukregelaar nodig. Enkel een koolzuurgasfles (bv 10 kg) en een koppelslang tussen uw gasfles en de Sodastream. De link naar de koppelslang bij Ali staat in mijn vorige posts.
Bedoel als je de Sodastream fles zelf wil vullen. Ik heb geen plaats voor een grotere fles in de keuken

• t0nne
Ferio schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Bedoel als je de Sodastream fles zelf wil vullen. Ik heb geen plaats voor een grotere fles in de keuken
Ik vul geen flessen. Ik zie er voor mij het nut niet van in.
Mijn fles staat in een hoekje en dat stoort mij niet.
Maar als je geen plaats hebt voor een grote fles, kan je wellicht niet anders.

• Ferio
t0nne schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Ik vul geen flessen. Ik zie er voor mij het nut niet van in.
Mijn fles staat in een hoekje en dat stoort mij niet.
Maar als je geen plaats hebt voor een grote fles, kan je wellicht niet anders.
Klopt, maar dat was een algemene vraag. Ik zag namelijk enorm veel onderdelen langs komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascalishier
De setup staat hier. Een gasboer in Eemnes gevonden voor een 6kg tank. En een slang gekocht via Amazon. (We durfden Ali express niet zo aan) tank is direct aangesloten op de Grohe blue. (Druk die uit een 425gr of 6kg fles komt is het zelfde) nu drinken we dus voor 20euro voor 6kg spa rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Iemand die direct z'n CO2 cilinder op een Aarke Carbonator heeft kunnen aansluiten? Is er een manier om het metalen gedeelte te demonteren zodat de slang voldoende vast aangedraaid kan worden?

[ Voor 39% gewijzigd door XyberBorg op 27-02-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalishier
XyberBorg schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:28:
Iemand die direct z'n CO2 cilinder op een Aarke Carbonator heeft kunnen aansluiten? Is er een manier om het metalen gedeelte te demonteren zodat de slang voldoende vast aangedraaid kan worden?
Zelfde principe als een SodaStream toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Pascalishier schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Zelfde principe als een SodaStream toch?
Wel zelfde principe, maar omdat de behuizing geheel metaal is en de standaardcylinder van beneden het apparaat in een smalle opening geschroeft wordt is het mij nog niet zo evident hoe je die adapter moet aansluiten en stevig genoeg vast kan draaien. Ziet er naar uit dat het hele apparaat gedemonteerd moet worden, maar heb nog niet iets van een demontagegids gevonden. Zelf voorzichtig aan de slag gegaan, maar durf niet overal zomaar kracht op te zetten om de carbonator uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalishier
Opzich is de slang wel stevig, maar of het echt goed lukt?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste