Mag ik vragen op welke druk je hem in moet stellen om de bruissterkte van Spa Rood te verkrijgen?fpg schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:39:toon volledige bericht
[...]
Na jou foto te hebben bestudeert hetzelfde geprobeerd. En het werkt perfect. Ik haal nu 6kg voor 20 euro. ipv 1.8kg voor 60, en door het reduceer ventiel kan ik ook nog de bruissterkte reguleren van 1 tot 4 bar. Dus eindelijk wel spa rood ipv Spa groen. Hier mijn stappen en een waarschuwing vooraf:
Ik heb gekozen voor push-fit omdat deze aansluiting in de horeca gangbaar zijn en te boek staan als veilig. Let op dat koolzuur een ruimte kan vullen en er zo niet voldoende zuurstof overblijft. Controleer dus alle zelf gemaakte aansluitingen met een zeepoplossing op eventuele lekkage.
1. Slang losgemaakt uit push fit connector van druk reduceer ventiel quooker(plastic hangend ding). (je kan het slangetje ook doorknippen maar ik wil het systeem eenvoudig weer orgineel kunnen maken ivm garantie.
2. Slang aangesloten op een pushfit koppeling 1/4 naar 3/8.
3. de 3/8ste aansluiting zat al op mijn druk reduceer meter, weer push fit dus een kwestie van drukken.
WAARSCHUWING!! Let op! voor het openen van de koolzuur tank dient het reduceer ventiel volledig dicht te zijn gedraaid. wanneer deze open staat en de tank word geopend onderstaat er overdruk in het systeem!
4. Open de tank volledig.
5. stel het reduceer ventiel af op een waarde tussen de 1,5 en 4 bar.
6. laat het water een aantal keer doorlopen tot de bubbels zichtbaar zijn in het water.
Kun je misschien ook iets zeggen op welke druk de bruissterkte ongeveer hetzelfde is als bij het standaard Quooker ventiel? M.a.w. op hoeveel druk werkt de Quooker standaard?